Fundatia Scoala Comerciala si de Servicii Bacau este pe cale sa finalizeze proiectul intitulat "O sansa somerilor tineri si de lunga durata din judetul Bacau pentru integrarea pe piata muncii", cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane. Este un proiect prin care someri indemnizati si neindemnizati din Bacau si Moinesti sunt calificati pentru piata locala a fortei de munca.
"Acest proiect a aparut ca raspuns la problemele structurale de pe piata muncii privind rata scazuta de participare si chiar lipsa fortei de munca calificate in diferite activitati specifice. Pâna acum deja am reusit sa si plasam pe piata muncii, adica sa angajam la diferiti agenti economici, 20 de someri, calificati prin acest proiect", a declarat Ilie Tanase, manager de proiect.
Proiectul a avut ca obiectiv general asigurarea unor sanse mai mari de acces si mentinere pe piata muncii pentru somerii de lunga durata din judetul Bacau, prin implementarea unui program integrat de formare profesionala, consiliere si asistenta in cautarea unui loc de munca. Au participat 135 de someri (cu vârste cuprinse intre 18 si 52 de ani), iar 123 dintre ei au absolvit cursurile si au primit certificate de calificare recunoscute de Ministerul Muncii la nivel national. S-au organizat pentru ei 6 cursuri in Bacau si Moinesti: trei de nivel I – de 360 de ore, pentru bucatar, lucrator in structuri pentru constructii si instalator pentru constructii, iar celelate trei de nivel II – de 720 de ore, pentru meseriile de bucatar, ospatar si dulgher.
20 de serii
Proiectul s-a derulat pe durata a 22 luni, din octombrie 2010 pâna la sfârsitul acestei luni, perioada in care au fost cursati someri in 20 de serii. Valoarea totala a proiectului este de peste 1.800.000 lei noi, aproape 90 la suta fiind finantare europeana nerambursabila. "Acesta este primul proiect al carui beneficiar direct este Fundatia Scoala Comerciala si de Servicii Bacau, in parteneriat cu KST Consulting SRL Bacau. Pâna acum, institutia noastra a mai derulat inca cinci astfel de programe, dar in regim de parteneriat cu alte firme. Mai avem in derulare un proiect similar, la care suntem beneficiari directi, dar cu finalizare in luna septembrie", a explicat si Maricica Sova, director general.
Probe de teorie si de practica
Cursurile au avut doua componente – una teoretica, asigurata de lectori angajati, si una practica, in spatiile fundatiei, cu echipamentele si logistica proprie. In plus, pentru motivarea somerilor, s-au acordat si subventii de câte 150 lei/cursant/luna pe toata durata derularii cursului (5 luni). In tot acest timp s-au organizat si intâlniri cu potentiali angajatori.
Roxana Neagu















