duminică, 28 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1910

FOTO: A început dezinfecția locurilor de joacă din Bacău

    De la ora 18:00 a început și dezinfecția celor 47 de locuri de joacă din oraș.

    Femeie venită azi din Italia, luată cu izoleta

      O tânără de 35 de ani, venită astăzi din regiunea Toscana și care se simțea rău de mai multe zile, a fost luată cu izoleta de acasă. Tot azi a fost internat și un copil de un an jumătate, a cărui bunică a venit din Italia.

      Direcția de sănatate Publică Bacău a anunțat că în cursul zilei de 10.03.2020, un copil, în vârstă de 1 an si 5 luni, care era în autoizolare din data de 3.03.2020, aflându-se în monitorizarea DSP Bacău, contact al bunicii (fără simptomatologie) întoarsă din Italia, a fost transportat cu izoleta la SJU Bacău – Secţia Boli Infecţioase, având simptome: febră şi tuse.

      O persoană de sex feminin, în vârstă de 35 de ani, întoarsă din Toscana-Italia, în data de 10.03.2020, care prezintă simptome: cefalee, tuse, dificultate în respiraţie (de aproximativ 6 zile), a fost preluată cu izoleta şi transportată la SJU Bacău – Secţia Boli Infecţioase.

      Vor fi recoltate probe ce se vor trimite la Spitalul de Boli Infecţioase Iaşi”, se arată într-un comunicat al DSP Bacău.

      Se închid creșele și Bazinul de Înot

        Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă Bacău a luat, astăzi, noi măsuri care vor intra în vigoare de mâine, 11 martie:

        Se suspendă activitatea în toate creşele din municipiul Bacău, ca urmare a solicitărilor Direcţiei de Sănătate Publică;

        Se suspendă activitatea centrelor pentru persoane cu nevoi speciale şi a centrelor de zi pentru familiile cu nevoi speciale;

        Se suspendă activitatea de agrement la Bazinul de Înot (pentru sportul de performanţă vom permite în continuare accesul).

        „Totodată, având în vedere adresa primită de la Instituţia Prefectului precum şi propunerea doamnei dr. Doina Lazăr, consilier local, voi înainta Consiliului Local propunerea să alocăm către Spitalul Judeţean câteva echipamente medicale de la Spitalul Municipal. Suplimentarea cu echipamentele specifice secţiei ATI este esenţială în eventualitatea în care vom fi nevoiţi să tratăm cazuri de Covid-19 la Bacău. Am convocat Consiliul Local în ședința extraordinară pentru mâine dimineață”, a anunțat primarul Cosmin Necula.

        Râmân în vigoare şi măsurile luate mai devreme, în cursul dimineţii:

        ✅ Echipe mixte, formate de Poliția Locală și Direcția de Asistență Socială vor merge la persoanele în vârstă, care sunt singure, pentru a verifica starea lor de sănătate și necesarul de alimente și medicamente în această perioadă.

        ✅ Locurile de joacă pentru copii se vor închide începând cu ora 18 pana la ora 7 dimineața pentru a fi dezinfectate.

        ✅ Am solicitat operatorului privat de transport public local să dezinfecteze mijloacele de transport la capăt de linie și vom asigura substanțele necesare pentru această operațiune.

        ✅ Pentru Spitalul de Pneumoftiziologie și toate școlile au fost alocate încă de săptămână trecută sume pentru achiziționarea de dezinfectanți și materiale igienico sanitare suplimentare.

        ✅ Toate birourile și punctele de lucru cu publicul din primărie și din instituțiile subordonate sunt dotate cu soluții pentru dezinfectare.

        Șoc și groază în Groapa cu Lei

          A doua zi după crima odioasă de pe str. Alecu Russo s-a lăsat liniștea în cartier. Oamenii sunt speriați, mai ales cei de pe scara în care s-a produs nenorocirea. Aproape nimeni nu mai răspunde la ușă.

          „Ne-am săturat…să vină cineva să facă curat aici – spune o locatară de la parterul blocului pe după ușa apartamentului. Avem și spaimă și frică să mai deschidem ușa. Nu-l cunoșteam pe băiat, nu știu nimic despre el. Nici nu mă interesează cine urcă, cine coboară. S-au auzit bubuituri. Eu am zis că sunt petarde dar soțul meu a zis că s-a tras și atunci am fugit de lângă ușă. Mi-era frică că o să tragă în ușă.”

          Infricoșată, femeia a închis ușa. Alți vecini spun că au aflat după ce au văzut mulțimea din seara de luni și că nu au auzit nimic. O adolescentă de la scară vecină a comentat că a aflat din presă și că este îngrozită de ce s-a întâmplat.

          Teama s-a instalat în unii vecini. Alții… „Aseară n-am auzit multe iar azi am aflat de la televizor. Nu știu despre cine e vorba, nu cred că îl cunosc. O vecină mi-a povestit, că cică băiatul ar fi un fel de haker și ar fi împrumutat de la cineva bani. Și ăla ar fi venit să-i ceară și s-ar fi certat. Așa zic vecinii. Eu știu acuma? Mie nu mi-e frică. De ce să-mi fie. Astea-s probleme de…tâmpenii care se fac acum, că au prea multă libertate”, a comentat un vecin de bloc. Până se va face lumină în acest caz, mai durează. Până atunci însă, cei mai mulți dintre locuitorii blocului 47, scara B de pe str. Alecu Russo trăiesc cu inima cât un purice.

          Directorul Spitalului Județean: „Voi propune folosirea echipamentelor din Spitalul Municipal”

            În contextul epidemiei de coronavirus și a măsurilor de combatere a infecției, dr. Ioana Dinu, director medical la Spitalul Județean de Urgență (SJU) Bacău, dar și consilier local, a declarat ca va propune Consiliului Local Bacău să aprobe trasferul către SJU Bacău, secția ATI, a echipamentelor și aparaturii necesare din cadrul Spitalului Municipal.

            „În prezent, aceste echipamente zac nefolosite. Avem datoria, ca aleși locali, să ne gândim că prevenția este mai ieftină decât tratarea și că trebuie să facem tot ce ne stă în puteri pentru a preîntâmpina izbucnirea unei crize la nivelul orașului nostru”, a declarat dr. Ioana Dinu.

            În prezent, Spitalul Județean Bacău are în structură 43 de paturi ATI (Anestezie și Terapie Intensivă), din care 15 paturi sunt alocate Compartimentului Maternitate, 8 Compartimentului Copii și restul, Blocului medico-chirurgical.

            SJU Bacău dispune și de 24 de ventilatoare.

            RAJA Onești ia măsuri de combatere a efectelor coronavirusului

              Compania care administrează serviciile de alimentare cu apă potabilă a zonei Onești, dar și sistemul de canalizare, RAJA, a constituit Comisia pentru implementarea măsurilor de prevenire a răspândirii și de intervenție în cazul infecției cu virusul coronavirus.

              „Membrii comisiei – spun oficialii companiei – acționează coordonat în vederea asigurării unor măsuri optime de prevenție și de control a situației în întreaga arie de operare a societății. De asemenea, toți salariații RAJA au fost informați privind regulile de bază și măsurile de autoprotecție în contextul prevenirii COVID – 19. În toate punctele de lucru s-au luat măsuri de igienizare și dotare corespunzătoare cu materiale specifice și soluții dezinfectante”.

              Compania anunță măsuri de pentru continuitatea serviciului și funcționarea sistemului de alimentare cu apă și de canalizare în condiții de siguranță.

              RAJA a întocmit „Planul specific de continuitate în situația unei epidemii”. Planul prevede măsuri pentru coordonarea activității, necesare pentru a asigura furnizarea apei potabile și a serviciilor de canalizare fără discontinuitate sau cu întreruperi minime către consumatori, în cazul unei epidemii.

              „Pentru angajații societății care vin în contact direct cu clientul, se aplică măsurile impuse de organele competente prin planurile emise. Rugăm toți abonații societății să încerce, pe cât posibil, să evite deplasările la punctele noastre de lucru, recomandându-le să se adreseze cu încredere personalului nostru prin telefon 0241.924, pe adresa de e-mail raja1@rajac.ro sau pe site-ul societății, http://rajac.ro/contactati-ne/.”
              RAJA Constanța, administratorul serviciilor de apă-canal din Onești

              Două persoane au fost sancționate pentru că NU au respectat condițiile de autoizolare

              Direcția de Sănătate Publică Bacău a anunțat că în urma monitorizării efectuate de către reprezentanţii instituției, împreună cu reprezentanţii Inspectoratului de Jandarmi Judeţean – SOF OPERATIV, în data de 9 martie, s-au constatat următoarele:

              • două persoane aflate în autoizolare la domiciliu de pe raza judeţului Bacău nu au fost găsite la adresă/domiciliu, motiv pentru care, în conformitate cu prevederile Ordinului M.S. nr.313/2020, s-a aplicat sancţiune contravenţională conform H.G.nr.857/2011, cu modificările şi completările ulterioare, art.30, lit.h, în cuantum de 10.000 lei.

              Conform Listei regiunilor şi localităţilor din zona roşie şi zona galbenă cu transmitere a COVID-19, reactualizată periodic de către Institutul Naţional de Sănătate Publică «Persoanele care vin din zona galbenă intră în autoizolare la domiciliu timp de 14 zile imediat după revenirea în România». Nerespectarea acestei prevederi se lasă cu sancțiuni drastice.

              Primăria Bacău ia măsuri extreme pentru combaterea coronavirusului

                Echipe mixte, formate de Poliția Locală și Direcția de Asistență Socială vor merge la persoanele în vârstă, care sunt singure, pentru a verifica starea lor de sănătate și necesarul de alimente și medicamente în această perioadă, a anunțat primarul Bacaului, Cosmin Necula.

                Locurile de joacă pentru copii se vor închide începând cu ora 18 pana la ora 7 dimineața pentru a fi dezinfectate.

                „Am solicitat operatorului privat de transport public local să dezinfecteze mijloacele de transport la capăt de linie și vom asigura substanțele necesare pentru această operațiune”, a mai precizat primarul Bacăului.

                Pentru Spitalul de Pneumoftiziologie și toate școlile au fost alocate încă de săptămână trecută sume pentru achiziționarea de dezinfectanți și materiale igienico sanitare suplimentare.

                Toate birourile și punctele de lucru cu publicul din primărie și din instituțiile subordonate sunt dotate cu soluții pentru dezinfectare.

                Ce măsuri se iau la Onești împotriva coronavirusului

                  Astazi a fost convocată la Onești Ședința Comitetului Local pentru Situații de Urgență în vederea adoptării măsurilor de prevenire și combatere a infectării cu noul COVID-19.

                  În urma acestei sedințe, s-a elaborat o Hotărâre care a fost adoptată de Comitetul Local pentru Situaţii de Urgență și care prevede următoarele:

                  Art. 1. (1) Se aprobă măsurile de punere în aplicare la nivelul Municipiului Onești a Hotărârii nr. 6/9.03.2020 emisă de Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă;
                  (2) Se aprobă suspendarea activității creșei din subordinea DGAS Onești în perioada 11-22.03.2020, cu posibilitatea de prelungire în funcție de evoluția situației la nivel national;

                  Art. 2. Toți directorii unităţilor de învăţământ preșcolar, primar, gimnazial, liceal, post liceal și profesional din Municipiul Oneşti vor lua măsuri de igienizare şi dotare cu materiale igienico – sanitare în perioada suspendării procesului de învăţământ (11-22.03.2020), astfel încât reluarea cursurilor să se facă în condiţii de siguranţă şi igienă;

                  Art. 3. Managerul Spitalului Municipal “Sf. Ierarh dr. Luca Oneşti” va lua măsuri de sistare a stagiilor de practică în unitate ale studenților și cursanților școlilor post liceale sanitare, dacă nu au fost începute anterior datei de 09.03.2020;

                  Art. 4. (1) Reprezentanții legali ai tuturor unităţilor de alimentaţie publica din Municipiul Oneşti, precum și furnizorii publici sau privați de transport persoane răspund și asigură ducerea la îndeplinire a măsurilor de igienizare, dezinfecție frecventă a suprafețelor (ex. în special în zona caselor de marcat cărucioare, coşuri de cumpărături, clanțe uşi, etc), instituie măsuri de evitare a aglomerării de persoane, dezinfecția frecventă a habitaclului mijlocului de transport la finalizarea traseului (ex. bare și suporţi de susţinere, uşi scaune, etc);
                  (2) Serviciul Public de Poliție Locală şi Poliția municipiului Onești vor informa agenții economici și vor urmări modalitatea de punere în aplicare a măsurilor prevăzute la art.4 alin.1 din prezenţa hotărâre, aplicând sancţiuni în caz de neconformare;

                  Art. 5. (1) Direcţia Administrativă va asigura dotarea cu materiale destinate igienei personale la toaletele din Primăria Municipiului Oneşti, precum și dezinfecția frecventă a clanţelor ușilor, precum și a altor suprafețe expuse (mese conferință, birouri, etc);
                  (2) Conducătorii tuturor celorlalte instituţiilor publice și private din Municipiul Oneşti verifica şi iau măsuri similare celor prevăzute la art.5 alin.1 la nivelul unităților proprii;
                  (3) Serviciul Public de Poliție Locală şi Poliția municipiului Onești vor urmări modalitatea de punere în aplicare a măsurilor prevăzute la art.5 alin.1 și 2 din prezenţa hotărâre, aplicând sancţiuni în caz de neconformare;

                  Art. 6. (1) Direcţia Administrativă va lua măsuri de limitarea a accesului în Primăria Municipiului Oneşti şi instituire a unui Ghişeu Unic de Relaţii cu Publicul pentru situaţiile urgente, cu caracter de excepție;
                  (2) Cetățenii vor solicita informații sau consultanță în problemele din aria de competență a Primăriei Onești la telefoanele instituției și adresele de mail oficiale care se regăsesc pe pagina www.onesti.ro;

                  Art. 7. Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă ia măsuri de prevenire, comunicare şi informare a populaţiei cu privire la importanța respectării măsurilor de sănătate publică dispuse, asigurând cu sprijinul Biroului Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor din cadrul Primăriei Municipiului Oneşti și publicarea periodică pe site-ul www.onesti.ro a informaţiilor actualizate cu privire la măsurile de combatere a Coronavirusului.

                  Se limitează accesul la spectacolele Teatrului Bacovia

                    În contextul măsurilor luate de autorități pentru prevenirea răspândirii Covid 19, Teatrului Bacovia a decis să limiteze numărul spectatorilor la reprezentațiile programate până la sfârșitul lunii martie.

                    Astfel, va fi permis accesul, la spectacolele de duminică, în limita a 170 de persoane.

                    Aceeași decizie se aplică și colaboratorilor care au închiriat sala de spectacole.

                    Informații actualizate cu privire la numărul de bilete disponibile găsiți pe pagina de Facebook, pe site, dar și la agenția de bilete a teatrului (0234/52.28.28)

                    Programul din duminicile de 15, 22 și 29 martie rămâne neschimbat.

                    Pentru a se evita aglomerațiile, biletele se pot cumpăra și online, direct de pe site-ul www.teatrulbacovia.ro.

                    PSD Bacău propune un armistițiu politic pentru a se depăși problema coronavirusului

                      PSD Bacău a propus, prin vocea președintelui organizației, europarlamentarul Dragoș Benea, realizarea unui „armistițiu” între toate forțele politice pentru a se realiza cadrul necesar care să permita crearea unui plan concret în lupta contra epidemiei de coronavirus.

                      „Depășirea crizei coronavirus depinde de fiecare dintre noi. Împreună putem contribui la efortul colectiv presupus de combaterea COVID 19”, a precizat Dragoș Benea.

                      „Organizația PSD Bacău propune tuturor actorilor politici o perioadă de armistițiu, încetarea tuturor atacurilor politice și crearea premiselor unei acțiuni conjugate, eficiente, de luptă împotriva flagelului coronavirus”, a mai spus europarlamentarul băcăuan.

                      „Joi, la votul în Parlament, putem trece cu toții testul de responsabilitate al stabilității politice!”, a concluzionat dânsul.

                      Încă o persoană, întoarsă din Italia, plasată sub supraveghere în spitalul din Bacău

                        În prezent, la nivel de județ, sunt înregistrate 576 persoane aflate în autoizolare, ca urmare a suspiciunii privind infestarea cu virusul Covid – 19. Dintre acestea, trei sunt sub supraveghere, ultima fiind adusă, luni noaptea, la Spitalul Județean de Urgență Bacău, în secția de Boli infecțioase. Anunțul a fost făcut, azi, de prefectul Liviu Miroșeanu, în cadrul unei conferințe de presă.

                        „Este vorba despre o doamnă, de 60 de ani, care venit din zona Lombardia pe 24 februarie. A fost autoizolată la domiciliu și monitorizată. Pe data de 8 martie, această persoană a ieșit din zona de autoizolare, după ce au trecut cele 14 zile.

                        Azi noapte, în jurul orei 3.30, a sunat 112 și, astfel, a ajuns la UPU Bacău, prezentând simptomele coronavirusului. Prin urmare, au fost luate măsurile de izolare, urmând a-i fi recoltate analize. Acum este în supraveghere, la spital”, a declarat prefectul Liviu Miroșeanu.

                        Persoana este originară din Orbeni și s-a întors în țară, venind de la Piacenza. În prezent, femeia este într-o stare bună, așteptându-se rezultatul primelor probe recoltate, după care se va proceda la repetarea analizelor.

                        Mai reținem că din totalul băcăuanilor aflați în autoizolare voluntară la domiciliu, 7 au ieșit din monitorizarea specializată.

                        Un bărbat și-a înjunghiat fiul venit din Italia

                          Poliția în acțiune

                          Un tânăr în vârstă de 25 de ani a ajuns în stare gravă la Spitalul municipal Onești, după ce a fost înjunghiat chiar de tatăl său.

                          Incidentul s-a petrecut ieri, când pe fondul unei discuții în contradictoriu, petrecute în curtea casei din comuna Livezi, tatăl, de 50 de ani a luat un cuțit și l-a înfipt în corpul fiului său.

                          Acesta venise din Italia la finele lunii trecute.

                          Victima a ajuns la spital, unde s-a constatat că viața i-a fost pusă în pericol, motiv pentru care fapta a fost încadrată la „tentativă de omor”.

                          Într-o mașină care venea de la Torino spre Bacău s-au găsit droguri. Patru suspecți au fost reținuți

                          Procurorii DIICOT au descoperit droguri într-un autoturism care transporta colete din Italia (oraşul Torino), cu destinaţia Bacău, în acest caz fiind reţinute patru persoane.

                          Duminică, procurorii DIICOT – Serviciul Teritorial Bacău împreună cu ofiţerii de poliţie judiciară au efectuat, la Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac, controlul asupra unui autoturism ce transporta colete din Italia (oraşul Torino), cu destinaţia Bacău. Cu această ocazie, în interiorul unuia dintre colete a fost identificată o cantitate de aproximativ 630 grame substanţă vegetală solidă (rezină de canabis), ascunsă în diferite obiecte sau produse.

                          Luni, anchetatorii au reţinut patru persoane implicate în acest caz pentru săvârşirea infracţiunilor de introducere în ţară de droguri de risc, trafic de droguri de risc şi mare risc şi efectuare de operaţiuni ilicite cu substanţe susceptibile de a avea efecte psihoactive.

                          În aceeaşi zi, au fost efectuate 9 percheziţii domiciliare în urma cărora au fost depistate diferite cantităţi de droguri de risc şi substanţe susceptibile de a avea efecte psihoactive, instrumente de mărunţire, porţionare, ambalare (grindere, cântare, ţiple, folii aluminiu), telefoane mobile şi tablete şi sumele de 11.600 de lei, 300 de euro, 115 de lire sterline şi 121 de dolari.

                          În cauză s-a stabilit faptul că pe raza judeţului Bacău a acţionat un grup format din 7 persoane implicate în activităţi de trafic de droguri de risc şi mare risc, respectiv comercializarea de haşiş la preţul de 50 – 60 lei gramul, substanţe susceptibile de a avea efecte psihoactive la preţul de 70 lei /0,5 grame şi droguri de mare risc la preţul de 35 lei/0,4 grame.

                          Cei 4 inculpaţi urmează să fie prezentaţi, marţi, Tribunalului Bacău cu propunere de arestare preventivă pentru o perioadă de 30 de zile. AGERPRES

                          Ce spune Parchetul despre crima de pe strada Alecu Russo

                            Parchetul de pe lângă Tribunalul Bacău a emis un comunicat de presă referitor la crima de aseară, de pe strada Alecu Russo.

                            “Prin ordonanţa procurorului din 09.03.2020, s-a dispus începerea urmăririi penale, in rem, cu privire la săvârşirea infracţiunii de omor, prev. de art. 188 al. 1 C.pen.

                            În acest sens, la data de 09.03.2020, în jurul orei 20:34, organele de poliţie au fost sesizate cu privire la faptul că în holul de la intrarea în scara B a blocului nr. 47, situat în mun. Bacău, str. Alecu Russo, se aud împuşcături.

                            La adresa sus menţionată a fost descoperit, ulterior, cadavrul unui bărbat, identificat în persoana numitului O.C.I., în vârstă de 21 de ani, care prezenta urme de împuşcare la nivel corporal.

                            În prezenta cauză se efectuează multiple activităţi investigative şi de urmărire penală, în vederea identificării autorului faptei şi a împrejurărilor comiterii acesteia.

                            Pentru moment, având în vedere caracterul nepublic al urmăririi penale şi pentru a nu fi afectată buna desfăşurare a anchetei, nu pot fi furnizate informaţii suplimentare.” se arata intr-un comunicat al Parchetului de pe lângă Tribunalul Bacău.

                            Măsuri speciale la Oficiul de Cadastru

                              Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) BACĂU va aplica o serie de măsuri în scopul prevenirii și limitării răspândirii CORONAVIRUSULUI (COVID-19).

                              Astfel, în perioada 11 – 31 martie 2020, accesul publicului va fi permis doar în spațiul special rezervat din cadrul OCPI BACĂU/ BCPI BACĂU/ BCPI ONEȘTI/ BCPI MOINEȘTI/ BCPI BUHUȘI/ BRP PODU TURCULUI, iar audiențele vor fi acordate doar telefonic sau prin e-mail.

                              De asemenea, până la finalul acestei luni, persoanele autorizate și reprezentanții birourilor notariale nu vor mai avea acces decât în spațiul rezervat publicului.

                              Pentru a preveni și limita răspândirea COVID-19, beneficiarii serviciilor oferite de OCPI BACĂU sunt rugați să evite aglomerarea la ghișeu și să opteze pentru serviciile on-line disponibile pe https://epay.ancpi.ro/.

                              Solicitanții pot primi informații referitoare la serviciile oferite prin e-mail, accesând site-ul OCPI BACĂU și prin intermediul unui call-center, care va funcționa de luni până joi în intervalul orar 08.00 – 16.30 și vineri între orele 08.00-14.00.

                              Numerele de telefon și adrese de e-mail destinate beneficiarilor serviciilor oferite de OCPI BACĂU sunt următoarele:

                              Biroul de Cadastru și Publicitate Imobiliari Bacău:

                              Registratură pentru publicul larg:

                              Telefon: 0334.405.059, 0334.405.063

                              E-mail: bc@ancpi.ro

                              Registratură pentru PFA/PJA autorizate

                              Telefon: 0234.405.063 / interior 229

                              Registratură pentru notarii publici:

                              Telefon: 0234.405.063 / interior 211

                              E-mail: bcpi.bacau@ancpi.ro                                                                                                                                               

                              Biroul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Onești

                              Telefon: 0234.310.910 0234.310.911 0234.310.912

                              Fax: 0234.310.910

                              E-mail: bcpi.onesti@ancpi.ro

                              Biroul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Buhuși

                              Telefon 0234.262.012

                              E-mail: bcpi.buhusi@ancpi.ro

                              Biroul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Moinești

                              Telefon: 0234.362.722

                              Fax: 0234.362.722

                              E-mail: bcpi.moinesti@ancpi.ro

                              Biroul de Relații cu Publicul Podu Turcului

                              Telefon: 0334.130.301

                              Email: brp.poduturcului@ancpi.ro

                              Lucrările de forare, soluții profesionale pentru un randament sporit prin Eco Drill

                              Din dorința de a beneficia de un sistem de irigații adecvat de alimentare, cei mai mulți se orientează astăzi spre acele firme care se recomandă prin profesionalism și seriozitate, precum și prin experiența pe care o au în spate și numărul lucrărilor de succes efectuate.

                              Fiecare zonă din țară va necesita aplicarea unei tehnici speciale de forare, pentru ca lucrarea să fie una reușită. Un criteriu de departajare a zonelor pentru a face alegerea potrivită în acest sens vizează raportarea la tipul de sol, la regiune, la profilul hidrologic al arealului în discuție.

                              Potrivit unei echipe cu experiență în forare și un portofoliu complex de servicii, Eco Drill, forajul potrivit este determinat în funcție de sistemul de alimentare pe care îl presupune exploatația agricolă. Un foraj de mare adâncime va asigura apă limpede, curată, de calitate, motiv pentru care este recomandat în irigații.

                              Ce factori dictează eficiența unui foraj de apă?

                              Orice profesionist va ști că numai ținând cont de o serie de factori vor exista șanse de a obține un foraj cu o funcționare sporită, care să asigure un randament optim. Ecodrill amintește în acest sens suprafața necesară, calitatea lucrării, diametrul și adâncimea acesteia, debitul apei. O recomandare pe care o fac experții în acest sens vizează alegerea unor diametre tubulatorii de 140/160 mm pentru debite până la 18-20 mc/oră. Un diametru de 180-200 mm va fi necesar în cazul debitelor ce trec peste 20 mc/oră.

                              Diametrul trebuie ales în funcție de cât de mari se doresc a fi debitele. Un aspect care ar putea influența randamentul vizează sistemul de irigații întrebuințat. Va fi vorba de un bazin de acumulare? Ce volum o să aibă acesta? Sistemele prin picurare vizează astfel de necesități.

                              După cum aminteau experții Eco Drill, contează zona în care va fi efectuată forarea, pentru că dictează și tehnica optimă. Pentru solurile dure și roci, adică în zonele de munte, va fi necesar un sistem de percuție. Pentru câmpie în schimb, se va aplica tehnica forajului hidraulic rotativ cu circulație de fluid. În acest sens se utilizează noroi bentonitic, pentru stabilizarea pereților. Există un termen aproximat de cel mult 5 zile de execuție a lucrărilor de forare, un timp destul de acceptabil.

                              Desigur, vor fi situații particulare pentru cele mai multe lucrări. La munte se poate folosi și sistemul prin percuție cu ciocan de fund, pentru zonele de șisturi cristaline, roci, granit.

                              O informație general valabilă se referă la forarea la mare adâncime acolo unde nevoia este de alimentare pentru irigații. Va fi necesar un debit de apă suficient sistemelor. Când exploatația irigată este crescută și adâncimea de forare trebuie să fie asemenea. Vor influența însă o asemenea lucrare adâncimea la care se va găsi stratul acvifer și pânza freatică.

                              Pentru irigarea unor suprafețe mari și o zonă dificilă, lucrarea de forare poate ridica diverse complicații, cu multe variabile. Nici nu va putea fi oferit un preț dinainte pentru o astfel de lucrare în aceste condiții. Fiecare firmă face ofera și în funcție de tehnologia din dotare. Când solurile vor avea un strat acvifer mai adânc și costurile vor crește.

                              Despre lucrările de forare, tehnici și costuri pot afla mai multe cei interesați pe ecodrillforaje.ro.

                              Cine este hackerul împușcat aseară în Bacău?

                              Un tânăr de 21 de ani a fost împușcat, aseară, cu mai multe gloanțe în cap, în scara unui bloc de pe strada Alecu Russo din Bacau.

                              Deșteptarea a scris, pe larg, acum câțiva ani despre aventurile acestui tânăr pasionat de computere, care a și fost condamnat la cinci ani de închisoare pentru infracțiuni informatice.

                              “Ai mei mi-au luat calculator pe la 6 ani… toate au mers frumos, până în august 2013…. în nici două secunde ofiţerii DIICOT Bacău şi BCCO Bacău erau la uşă. Cioc, cioc – “Poliţia, deschideţi sau spargem uşa”…

                              Tânărul avea 14 ani când a ajuns în atenţia anchetatorilor, fiind judecat pentru 8 infracţiuni de acces fără drept la un sistem informatic şi 8 infracţiuni de efectuare de operaţiuni financiare frauduloase.

                              A fost trimis în judecată de procurorii DIICOT, în 2014, fiind acuzat că a folosit fără drept datele de identificare ale cardurilor bancare ale mai multor persoane din ţară, dar şi din străinătate şi a folosit date fictive pentru a face comenzi pe mai multe site-uri de unde a cumpărat o serie de bunuri şi produse.

                              La percheziţii, anchetatorii au găsit în locuinţa minorului un telefon mobil iPhone, zeci de DVD-uri şi CD-uri, un laptop, o imprimantă, un MP3 Player, un televizor LCD Toshiba, un ecran LCD, un aparat foto, carduri de memorie, cartele telefonice, cărţi şi manuale IT, un robot de bucătărie, tablouri, încălţăminte de firmă.

                              “Am câştigat peste 100.000 de euro, dar nu pentru că aveam nevoie de bani”, mărturisea tânărul. “Din probele dosarului, instanţa a ajuns la concluzia că părinţii inculpatului minor şi-au pierdut autoritatea faţă de singurul lor copil. (…) Părinţii inculpatului minor nu sunt nişte ignoranţi, ci oameni cu multă carte.

                              Văzând că fiul lor aduce acasă atâtea bunuri fără să le fi plătit, trebuia să-şi dea seama că minorul a comis o faptă penală, fiind exclus ca să fi crezut povestea cu banii virtuali”, nota instanţa în motivarea sentinţei care avea să-l trimită după gratii: 5 ani, la Tribunal, condamnare redusă ulterior, la Curtea de Apel, la 3 ani.

                              “Poliţia, deschideţi sau spargem uşa”

                              “Toate au mers frumos, până în luna august a anului 2013. M-am trezit într-o zi pe la cinci dimineaţa, încrezător fiind că o să înceapă o nouă zi plină de satisfacţie pentru mine şi gândindu-mă chiar din primele momente după ce m-am trezit ce aş vrea să obţin în ziua aia, având ca referinţă zilele şi săptămânile trecute în care deja obţinusem şi cheltuisem o grămadă de bani şi cu dorinţa incredibil de mare de a avea şi mai mult.

                              Stăteam pe canapea, navigând pe iPhone-ul meu. S-a făcut ora şase dimineaţa, sună interfonul. Mă duc să răspund, nu se aude nimic. Mă întorc din nou pe canapea. Sună din nou. Se duce tata – „Poliţia, deschideţi”.

                              Tata a apăsat pe buton, primindu-i pe neaşteptaţii vizitatori în scara blocului şi în nici două secunde ofiţerii DIICOT Bacău şi BCCO Bacău erau la uşă. Cioc, cioc – „Poliția, deschideți sau spargem ușa”. A deschis. Şapte ofiţeri în civil au intrat în apartament cu mandat de percheziţie şi mandat de aducere pe numele meu.

                              Mi-au răscolit toată casa, confiscându-mi toate dispozitivele pe care le aveam şi micul depozit de obiecte pe care îl formasem în apartament. După aproximativ opt ore de percheziţii, atât în apartamentul în care locuiam la acel moment cât şi la casa părinţilor mei de la ţară, am fost prezentat în faţa unui procuror la sediul DIICOT Bacău. (…) imediat ce am intrat în biroul procurorului m-a şi întâmpinat cu sintagma „Marele infractor Oancea Cezar. Bine ai venit, ia un loc”. (…) după încă 3 ore de audieri, mi-a spus în final lucrul pentru care mă rugasem deja de o sută de ori în gând în timp ce stăteam pe scaunul ăla din birou, cu ai mei într-o parte şi avocatul în cealaltă: „Bun, noi am terminat aici. Tu o să te duci acasă acum şi o să te chem eu iar altă dată. Eşti liber”.

                              Nu am putut să mai reacţionez în momentul ăla, am schiţat un zâmbet, am dat bună ziua şi am plecat. Lucrul ăla, care la acel moment mi s-a părut cel mai bun lucru care mi s-a întâmplat în viața mea, avea să îmi schimbe în mod drastic viziunea despre lume şi cum funcţionează lucrurile şi aveam să plătesc mult mai scump pentru asta.”

                              A continuat, cu anchetatorii suflându-i în ceafă

                              Crezând că a scăpat, după aproximativ 3 luni, a luat-o de la capăt cu infracţiunile, nebănuind că anchetatorii mai erau pe urmele lui. “Am început să fac din nou aceleaşi lucruri. În astea 3 luni am mai fost chemat o dată la DIICOT şi am participat la percheziţiile informatice care au fost efectuate pe dispozitivele care mi-au fost ridicate la percheziţia domicilară. În viziunea mea de atunci, am dat cu subsemnatul o dată şi am stat la caterincă cu nişte gabori într-un birou la BCCO, care mi-au cumpărat chiar şi o cafea.

                              Ce dracu` s-ar putea întâmpla mai rău de atât? Aşadar, mi-am reînceput activitatea, cu siguranţă deplină în faptul că dacă aş mai fi prins încă o dată repercusiunile ar fi fix aceleaşi, că mie nu o să îmi facă nimeni nimic pentru că ceea ce fac nu e atât de grav şi cu un nivel de securitate mai sus în ceea ce priveşte modul în care făceam lucrurile. Şi am continuat în felul ăsta o lungă perioadă de timp, doar că nivelul mai mare de securitate implica tranzacţii mai restrânse şi posibilităţi de monetizare mai puţine, lucru care de asemenea avea să mă influenţeze mai târziu.”

                              Procesul

                              “Timpul a trecut, şi iată că am ajuns în luna martie a anului 2015. Între timp, judecata procesului începuse la Tribunalul Bacău şi mă afişasem de mai multe ori în faţa instanţei, eu lipseam de la şcoală pentru că nu îmi plăcea şi nu o consideram importantă, lucru pe care îl susţin şi acum, dar care s-a reflectat într-un mod negativ în raportul efectuat de Serviciul de Probaţiune în ceea ce priveşte persoana mea. (…)

                              A venit şi ultima zi a procesului pe fond şi dezbaterea cauzei. (…) O să fac o pauză aici ca să spun că respect toate deciziile pe care instanţele de judecată le-au luat în ceea ce mă priveşte, m-am supus acestora, le-am respectat întru totul şi încă o fac. Singurul motiv pe care doamna judecător l-a găsit la acel moment ca să îmi aplice pedeapsa maximă a fost faptul că lipseam de la şcoală. (…) a concluzionat sec, ca şi motiv principal al aplicării pedepsei maxime prevăzute de lege: „pentru a avea timp să îşi termine studiile”.

                              Închei scurt pauza prin a vă spune că în doi ani şi jumătate de detenţie nu am reuşit să termin nici măcar o clasă în plus şi asta strict din motive şi decizii care nu au ţinut de mine ci de sistemul penitenciar şi legislația de rahat. Revenind, după ultimul cuvânt mi s-a spus că rămân în pronunţare peste două săptămâni, ceea ce însemna că în fix două săptămâni de la acel moment avea să se desfăşoare o altă şedinţă la tribunal, fără participarea mea ori a avocatului ci doar a judecătorului şi a procurorului, în care urma să fie decisă sentinţa penală. La momentul ăla nu ştiam exact ce urmează să se întâmple, dar având asigurarea avocatului şi a altor persoane în domeniu pe care le-am consultat, respectiv că „o să îţi aplice o măsură neprivativă de libertate, cel mai probabil libertatea supravegheată. Nu ai ce să păţeşti, că aveai 14 ani când ai făcut faptele, ai recunoscut şi ai colaborat, chiar nu are ce să ţi se întâmple”. Bazându-mă astfel pe aceste cuvinte, nu am acordat prea multă importanţă la ceea ce avea să se întâmple…”

                              “Ceea ce avea să se întâmple m-a lovit pe neaşteptate”

                              “În ziua pronunţării, lucru de care nici nu îmi mai amintisem deoarece nu aveam nici un motiv să mă îngrijorez, aveam să aflu într-un mod extrem de neplăcut care a fost soluţia dată de judecătoare. Ora 15:00. Stau la calculator. Vine maică-mea să mă întrebe: „Ia vezi, nu a apărut pe net pronunţarea? Nu a apărut, nu cred că apare azi că nu le bagă ăştia pe Internet în aceeaşi zi. Ne uităm mâine”, am spus eu, cu total dezinteres faţă de ceea ce putea să se întâmple şi evitând astfel să îmi întrerup activitatea extrem de interesantă pe care o desfăşuram în momentul ăla de a naviga pe reddit. Ora 19:00. Tot la calculator, plictisit, îmi trece prin minte ce m-a întrebat maică-mea. „Ia să văd eu mă, nu a apărut totuşi aia?”.

                              Citiți integral articolul din 2018: Mărturisirile unui hacker închis într-un centru de detenţie pentru minori

                              Dervișii din „politichia” românească

                              Cine i-a văzut dansând pe celebrii derviși rotitori, dacă au călătorit în lumea musulmană, nu-i mai poate uita. Pentru că dansul lor, bazat pe o formă de rotire ca formă a dhikr (rememorare sau pomenire a Divinului, în concepția Ordinului musulman Mevlevi, fondat în 1273) durează neîntrerupt zeci de minute, sub monitorizarea unui maestru, și este unic. Nu poți înțelege ușor cum nu amețesc dansatorii rotitori, dar ei atunci sunt de fapt într-o călătorie mistică, într-o ascensiune spirituală care dizolvă mentalul în sentimentul de iubire, într-o călătorie către „Cel Perfect”, către adevărul divin. Dansatorii nu mai sunt, practic, pe pământ decât fizic. Spiritual sunt în sfere înalte.

                              Nu știu cum își mai amintesc alțiide acești dansatori, dar eu am început să-i confund, până la un punct, cu minunații noștri politicieni de toate culorile, care fac dansuri rotitoare mai dihai ca maeștrii derviși. În jurul cui ar dansa politicienii noștri? Desigur, tot al câte unui „maestru”, al câte unui lider „spiritual”.

                              Nu-i asociez deloc pe excepționalii derviși cu politicienii români, doar că pe ultimii parcă îi văd – cum spuneam – tot mai des rotindu-se halucinant, făcând supoziții, opinând în stil politicianist și croind strategii și planuri de luptă (tot pe tărâm politic) elucubrante.

                              Nici nu aș putea spune acum care dintre politicieni sunt mai „derviși” decât alții, văzându-i cum se tot rotesc, dar nu pot să nu-l citez pe unul dintre ei, fost ministru, care vorbea, recent, tocmai despre „aiureala politică” de la noi. Or, când spui „aiureală” te cam gândești și la amețeală.

                              De un anume soi de amețeală îi bănuiam, la prima vedere, și pe dansatorii derviși. Am înțeles, însă, că ei chiar știu ce vor, chiar știu de ce fac ceea ce fac, pe când de cealaltă parte aiureala e numai… aiureală, nu „abilitate, istețime politică”, așa cum înțelegea prin politichie bietul diplomat și om politic Vasile Alecsandri.
                              Iar consecințele vor fi simțite de noi.

                              Se decontează primele concedii medicale acordate pe Covid-19

                              Aceste concedii medicale se acordă în baza OUG 158/2005, precum și a normelor de aplicare a prevederilor acesteia, aprobate prin ordinul ministrului Sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate. Deci, procedura pentru concediul medical în astfel de cazuri este pevăzută în legislaţie, aşadar nu este o noutate, doar că nu a fost folosită până acum.

                              În România și, implicit, și la noi, s-a luat decizia autoizolării persoanelor care au venit din zonele carantinate din Italia încă din 24 februarie. Iar autoizolarea a fost stabilită la 14 zile, perioada de incubație a noului virus Covid 19. Deja primul lot de concedii medicale eliberate în acest context epidemiologic a ajuns spre decontare la Casa Județeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Bacău.

                              „Certificatul de concediu medical pentru carantină se eliberează de medicul curant pe baza certificatului eliberat de organele de specialitate ale direcţiilor de sănătate publică. În caz de carantină, certificatele de concediu medical se pot elibera la o dată ulterioară, dar numai pentru luna în curs sau luna anterioară.
                              Așadar, angajatorii sunt obligați să acorde aceste concedii medicale, iar acestea vor fi decontate, în baza unei cereri, integral, din Fondul de risc. Amenda pentru angajatorul care nu plătește acest concediu medical este între 2.500 și 5.000 de lei.
                              La nivelul Casei Județene de Asigurări de Sănătate s-a decontat deja un prim concediu medical, la cererea unui angajator care a vrut să-și închidă situația financiară pe luna februarie, urmând ca pentru luna martie să fie emis, pentru același salariat, un al doilea concediu medical.
                              Având în vedere că au trecut deja primele 14 zile de când s-au luat deciziile de autoizolare și la noi în țară, cu privire la epidemia de coronavirus, de acum ne așteptăm să apară zilnic zeci de astfel de cereri de decontare a concediilor medicale eliberate persoanelor autoizolate la domiciliu. ”
                              Dan Stoica,
                              director executiv CJAS Bacău

                              Ce pași trebuie să urmeze și ce drepturi au cei vizați:

                              • Pacientul care vine în țară din zonele externe carantinate este consultat de un medic desemnat de la Direcția de Sănătate Publică (DSP) și completează un formular, spune de unde vine și este atenţionat că dacă nu respectă regulile va fi amendat penal. Urmare acestui control, de la DSP se eliberează o adeverință în care se menționează dacă e nevoie de carantină sau izolare, se precizează numărul de zile, iar după ce se încheie carantina sau izolarea și pacientul poate ieși din casă merge la medicul de familie și își ia concediul, care se eliberează și retroactiv.

                              Cât stă în carantină sau izolare, persoana vizată va avea venitul diminuat. Cuantumul brut lunar al indemnizației pentru carantină reprezintă 75% din baza de calcul a salariului.

                              Durata concediilor pentru carantină nu diminuează zilele de concediu medical acordate unui asigurat pentru celelalte afecțiuni. În plus, dacă durata perioadei de carantină stabilită de organele de specialitate ale DSP depășește 90 de zile, nu este necesar avizul medicului expert al asigurărilor sociale (de la comisia de expertiză medicală). În situația concediului pentru carantină, nu se aplica restricția privind durata maximă de 10 zile calendaristice a concediului medical pe care îl poate elibera medicul de familie. Această restricție este prevăzută doar pentru concediul și indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă, datorată bolilor obișnuite sau accidentelor în afara muncii.

                              ATENȚIE! Regulile îi vizează doar pe cei asigurați medical în România.

                              466

                              Conform ultimei informări a Direcției de Sănătate Publică, la nivelul județului Bacău sunt, în prezent, 466 de persoane autoizolate la domiciliu și monitorizate către medici. Dintre aceștia, 204 sunt contacţi, adică au intrat în contact direct cu cei veniți din zonele afectate din Italia.