joi, 25 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1899

Rezultat negativ pentru băcăuanul de pe strada Milcov

    FOTO: Judetul Bacau, Bun si Rau

    Tânărul de 35 de ani care a fost luat cu Izoleta de pe strada Milcov, din Bacău, nu are coronavirus. Cel puțin, primul test a ieșit negativ, după cum a fost anunțat telefonic Spitalul Județean de Urgență Bacău.

    Conform procedurii, urmeaza să se mai faca o testare dupa trei zile.

    Conform DSP Bacău, un bărbat, întors din Marea Britanie din data de 11.03.2020 a fost transportat cu izoleta la SJU Bacău – Secţia Boli Infecţioase, având simptome: durere în gât, diaree, febră şi tuse.

    FOTO: Au sosit containerele pentru tabăra de carantină

      La Baza Sportiva Letea au sosit primele containere pentru tabăra de carantinati care va fi organizata pentru a-i primi pe băcăuanii care se întorc din țările cu Cod Roșu. Deja se lucreaza la instalare.

      „Încercăm să realizăm pe toata Baza Letea o zona de cazare medicală cu 100 de locuri, atât în zona de catonament a sportivilor, în camere, cât și în zona de containere”, ne-a declarat primarul Cosmin Necula.

      N-au ieșit pozitiv

        Deputații liberali de Bacău Ionel Palar și Tudorița Lungu vor putea să-și reia activitatea după ce analizele lor au ieșit negative pentru coronavirus.

        Cei doi parlamentari participaseră la celebra întrunire de partid de la București, la care a venit și senatorul Vergil Chițac, care era bolnav deja.

        După evenimentul care a dus inclusiv la izolarea premierului desemnat Ludovic Orban, mai mulți deputați liberali au intrat în panică și au luat măsuri similare.

        Testele celor doi parlamentari băcăuani au ajuns la Iași, unde s-a constatat că nu sunt bolnavi și-și pot relua activitatea.

        Pe de altă parte, PNL Bacău a decis să suspende orice activități politice, până când amenințarea epidemiei cu coronavirus va trece.

        Trei amenzi de câte 10.000 de lei pentru cei care nu au respectat normele de autoizolare

          Persoanele care vin din zona galbenă intră în auto-izolare la domiciliu timp de 14 zile imediat după revenirea în România», conform listei regiunilor şi localităţilor din zona roşie şi zona galbenă cu transmitere a COVID-19, reactualizată periodic de către Institutul Naţional de Sănătate Publică

          În urma monitorizării efectuată de către reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică Bacău, împreună cu reprezentanţii Inspectoratului de Jandarmi Judeţean, s-au constatat următoarele:

          pentru trei persoane aflate în auto-izolare la domiciliu de pe raza judeţului Bacău, care nu au respectat normele de auto-izolare, conform prevederilor Ordinului M.S. nr.313/2020 si a metodologiei cnscbt, s-au aplicat 3 sancţiuni contravenţionale conform H.G.nr.857/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în cuantum total de 30.000 lei.

          In cazul în care o persoană călătorește într-o țară expusă infecției cu noul coronavirus din zonele de risc rosie/galbenă, la revenirea în țară ramane obligatoriu în carantină/izolare la domiciliu timp de 14 zile, împreună cu familia.

          Dacă vă aflați în autoizolare la domiciliu respectați cu strictețe recomandările autorităților, NU
          părăsiți sub nicio formă domiciliul pe perioada celor 14 zile, NU primiți vizitatori și NU intrați în contact apropiat cu eventualele persoane care vă furnizează alimente sau produse.

          În cazul în care încălcați regimul autoizolării la domiciliu riscați amendă de până la 20.000 de lei, precum și dosar penal în cazul în care contribuiți la răspândirea virusului.

          Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor +4021.320.20.20.

          Comunicat DSP

          Prefectul de Bacău: transportul public să fie limitat la minimul posibil – VIDEO

            Liviu Miroșeanu, prefectul județului Bacău, a anunțat că Poliția locală a fost trecută în subordinea Poliției Naționale și se vor crea patrule mixte care vor verifica dacă cetățenii respecta izolarea.

            „Vrem să încurajăm oamenii să stea în casă, iar în mijloacele de transport în comun se înregistrează, deseori, aglomerație. Aceeași dispoziție se referă și la transportatorii de pe raza județului, care vor asigura deplasarea celor care fac naveta, către și de la locurile de muncă, iar în restul zilei nu vor mai efectua curse”, a declarat prefectul județului.

            „În ceea ce privește situația de la Spitalul Municipal, salut public implicarea mai multor persoane fizice, organizații profesionale, companii, care s-au oferit să sprijine fără recompensă financiară eforturile de finalizare a lucrărilor la etajele 4 și 5 ale unității sanitare, astfel încât aceasta să poată fi utilizată în perioada epidemiei.

            În cursul zilei de astăzi, am avut o întrevedere cu domnul Cosmin Necula, primarul Bacăului, şi alţi reprezentanți ai municipalităţii, ai Consiliului Județean Bacău, ai Ordinului Arhitecților din România, Filiala Bacău – Neamț, pentru a ne așeza la masă și a găsi cele mai bune soluții.

            Persoanele care, din diferite motive, au omis să declare, la intrarea în țară, anumite detalii esențiale în prevenirea și combaterea noului coronavirus, sunt sfătuite să intre de urgență în autoizolare

            Furnizorii de utilități (apă, gaze, energie electrică etc) nu vor întrerupe alimentarea populației, asigurând, totodată, stocurile de materiale și efectivul de personal

            Urmează o perioadă, pe care mi-o doresc foarte scurtă, de evaluare a întregii situaţii, după care sper ca toţi actorii implicaţi să se aşeze la masă pentru a trece la treabă”, a mai spus prefectul Miroșeanu.

            S-au suplimentat corturile de triaj în toate spitalele

            Conducerea Spitalului Județean de Urgentă Bacău face precizări legate de corturile amplasate în parcarea unității și anume:

            Miercuri, 19 martie, a fost amplasat al treilea cort în parcarea Spitalului Județean Bacău pentru triajul epidemiologic al pacienților (selecția persoanelor în funcție de gradul de risc de infectare cu coronavirus). Este o măsură în plus, de prevenție, pentru evitarea noului COVID-19.

            – Corturile sunt destinate pacienților care se adresează unității noastre indiferent de serviciile medicale solicitate!
            – Corturile sunt destinate triajului epidemiologic – care face selecția pacienților cu risc de infecție cu coronavirus, prin completarea chestionarului și a declarației pe propria răspundere!

            ATENȚIE ! În corturi:

            – nu se efectuează testări pentru coronavirus
            – nu se recoltează analize medicale
            – nu se fac consultații de specialitate
            – nu se eliberează retete sau documente medicale
            – nu se împart medicamente populației

            Triajul în aceste corturi se face atât la adulți, cât și la copii! La ușile ambulatoriilor de specialitate este câte un paznic, iar aici nu intră decât cei care au fost selectați, în prealabil, la aceste corturi și au completat un chestionar pe proprie răspundere prin care fiecare spune motivul pentru care s-a prezentat la spital și dacă a avut contact cu vreo persoană infectată COVID-19 sau dacă a venit din țările europene cu peste 500 de cazuri de coronavirus confirmate.

            La Unitatea de Primiri Urgențe ajung doar acei pacienți transportați cu salvarea, pentru că deja, urcând în ambulanțe, au fost triați de personalul medical de pe mașină.

            „Și la Spitalul Municipal de Urgență Moinești s-a mai montat un cort de triaj. Unul este în față la Compartimentul de Urgențe, pentru trierea pacienților care au nevoie de serviciile de aici, și unul în fața Ambulatoriului de Specialitate. Îndrumarea pacienților spre cele două zone se face de către doi angajați ai spitalului care le explică exact spre ce cort să se îndrepte.
            În plus, în toată incinta spitalului și în afara lui este rulat permanent un mesaj audio prin care se transmite pacienților regulile pe care trebuie să le urmeze, regulile impuse de spital, dar și sfaturi de bune practici.
            Situația se păstrează în limite normale, luni a fost ceva mai aglomerat, dar lumea a înțeles ce trebuie să facă, pacienții pătrează distanța corespunzătoare dacă este nevoie să aștepte, iar pentru acest lucru sunt însemne și pe paviment.
            Toți completează chestionare pe propria răspundere privind starea lor de sănătate și de unde vin sau dacă au avut contact cu vreo persoană infectată și sunt termometrizați. Apoi, în funcție de patologie primesc îngrijirile medicale.”
            Dr. Oana Zală, director medical Spitalul Municipal de Urgență Moinești

            Un container în plus și la Spitalul Buhuși

            Pe lângă cortul de triaj amplasat deja în Spitalul „Prof. Dr. Eduard Apetrei” Buhuși, marți SC COVIRED SRL Buhuși  a pus la dispoziția unității medicale un container care va fi folosit tot pentru triajul pacienților înainte de intrarea în Compartimentul de Primiri Urgențe! Containerul este folosit, fără nici un fel de costuri din partea spitalului, până la eradicarea infectiei cu COVID-19.

            Al doilea cort de triaj epidemiologic și la Spitalul din Onești

            Spitalul Municipal „Sf. Ierarh dr. Luca” din Onești are, de marți, 17 martie, al doilea cort de triaj epidemiologic la intrarea în unitate. Măsura a fost luată pentru că la intrare, printr-un singur cort de triaj, se forma aglomerație. „Am instalat al doilea cort, spune primarul municipiului, Nicolae Gnatiuc, pentru îmbunătățirea accesului pacienților la serviciile medicale din spital. Fac apel la calm și la capacitatea de înțelegere a oneștenilor, astfel încât această măsură de limitare a răspândirii infecției cu COVID-19 să poată fi aplicatăîn condiții optime. De asemenea, vreau să mulțumesc personalului medical care în aceste zile stă în unitățile sanitare și se află în prima linie a luptei cu virusul. Ei sunt cei care sunt expuși infecției, dar fac față unui stres fizic și psihic foarte mare. Vă invit la solidaritate și omenie, să avem grijă unii de alții și să ne implicăm sufletește într-un efort național complet!”.

            Bazinul de înot, închis. Apa din el va fi folosită la spălatul străzilor

              După ce la Bazinul de înot fusese resctricționat accesul publicului, rămânând să se antreneze doar sportivii, unitatea a fost închisa pentru toată lumea, în urma deciziei Ministerului de Interne.

              „În momentul de față am restricționat total accesul la Bazin”, ne-a declarat primarul Bacăului, Cosmin Necula.

              „Vom utiliza apa pentru spălatul străzilor și trotuarelor din oraș pentru că este deja clorinată”, a mai spus dânsul.

              Concentrația de clor la apa din Bazinul de Înot fusese deja crescuta la 1mg/litru iar în ea se vor mai adăuga alte substanțe de dezinfecție.

              Al doilea cort de triaj epidemiologic la Spitalul din Onești

                Spitalul Municipal „Sf. Ierarh dr. Luca” din Onești are, de marți, 17 martie, al doilea cort de triaj epidemiologic la intrarea în unitate. Măsura a fost luată pentru că la intrare, printr-un singur cort de triaj, se forma aglomerație.

                „Am instalat al doilea cort – spune primarul municipiului, Nicolae Gnatiuc – pentru îmbunătățirea accesului pacienților la serviciile medicale din spital. Fac apel la calm și la capacitatea de înțelegere a oneștenilor, astfel încât această măsură de limitare a răspândirii infecției cu COVID-19 să poată fi aplicată în condiții optime.

                De asemenea, vreau să mulțumesc personalului medical care în aceste zile stă în unitățile sanitare și se află în prima linie a luptei cu virusul. Ei sunt cei care sunt expuși infecției, dar fac față unui stres fizic și psihic foarte mare. Vă invit la solidaritate și omenie, să avem grijă unii de alții și să ne implicăm sufletește într-un efort național complet!”.

                Chimcomplex poate produce dezinfectanți pentru coronavirus

                Instalația de hipoclorit de sodiu

                Compania Chimcomplex, cu sucursale la Borzești și Râmnicu Vâlcea, va deveni singurul producător din România de biocide pe bază de clor, hipoclorit de sodiu sau clorură de var pentru tratarea și dezinfecția suprafețelor. Biocidele sunt, în această perioadă, soluții pentru combaterea coronavirusului.

                Societatea așteaptă unda verde de la ministerul de resort pentru a începe fabricația biocidelor. Miercuri, 18 martie, ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, Virgil-Daniel Popescu, a declarat că va fi acordată aprobarea. „Chimcomplex – a precizat ministrul – are stocuri de hipoclorit și de clor și poate primi aprobarea de la Ministerul Sănătății pentru a produce biocide. Statul va garanta credite pentru schimbarea liniilor de producție în întreprinderile care produc materiale pentru combaterea COVID-19”.

                Chimcomplex este singurul producător de hipoclorit de sodiu soluție cu un conținut de clor activ de minim 12,5% din România, pentru care deține avizele de biocide de la Comisia Națională pentru Produse Biocide. Produsul este comercializat ca dezinfectant direct și ca materie primă pentru alți dezinfectanți.

                Tivadar Runtag, CEO al Chimcomplex, a declarat presei că hipocloritul de sodiu soluție 1,5% se va produce în regim prioritar, la Borzești și Râmnicu, dar ia în calcul și dificultățile care pot apărea din punct de vedere logistic și de aprovizionare ca urmare a declarării stării de urgență.

                „Venim în întâmpinarea eforturilor depuse de autorități în lupta cu COVID19 și pentru a ajuta la eforturile privind stoparea pandemiei generate de acest virus am aplicat pentru eliberarea unui aviz de biocid pentru producția locală de Hipoclorit de sodiu soluție 1,5%, care va putea fi utilizat de toate părțile interesate la nivel național: distribuitori, instituții publice/private, utilizatori finali.”
                Tivadar Runtag, CEO al Chimcomplex

                Informarea corectă și păstrarea simțului umorului scad teama de Coronavirus

                Andra Tanasescu

                Cu toții suntem puși la încercare în această perioadă și cu toții simțim presiunea care vine odată cu răspândirea acestui virus. Impactul puternic pe care îl are este vizibil în toate domeniile vieții. Peste tot se iau măsuri pentru a limita riscul de răspândire a acestui virus. Tot mai mulți lucrează de acasă și tot mai puțini ies din casă. Economia, educația, afacerile mici și mari, piața de joburi, toate au de suferit, în timpul acestei crize.

                Din păcate, impactul cel mai puternic și care ne expune la riscuri și mai mari este cel psiho-emoțional. Potrivit psihologului Andra Tănăsescu, vicepreședinte al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică (INLPSI), perioadele lungi de stres ridicat pot provoca anxietate, atacuri de panică sau chiar depresie. Mai mult decât atât, dacă aceste reacții sunt ignorate, se creează un dezechilibru psiho-emoțional care poate avea efecte nocive atât asupra sănătății emoționale cât și asupra celei fizice.

                Stresul îndelungat, susținut printr-o stare constantă de panică, are efecte dăunătoare în ceea ce privește funcționarea eficientă a celulelor albe care luptă împotriva infecțiilor. Acțiunea acestora poate fi suprimată și astfel, mecanismele naturale ale corpului cedează. Vulnerabilitatea creată de stres crește semnificativ probabilitatea de a ne îmbolnăvi sau de a face forme mai severe de răceală si gripă. Iar în această perioadă, este important să ne păstrăm sănătatea, fizică și psiho-emoțională, la cote înalte. Nu contest, există persoane pentru care expunerea la acest virus reprezintă un risc real. Cei care au o stare precară de sănătate, copiii și adulții cu imunodeficiențe, persoane care au deja sistemul imunitar scăzut din alte motive decât cele ale infecției cu Covid–19, toți aceștia au motive puternice de a se teme de acest virus”, explică psihologul Andra Tănăsescu.

                Totodată, specialistul afirmă că, dincolo de aceste situații, este important să ne păstrăm calmul și luciditatea. În timp de criză, frica este sănătoasă, ca parte a instinctului nostru de supraviețuire și un risc există pentru fiecare dintre noi, panica ne destabilizează și ne face să acționăm imprudent, fără să gândim.

                Ce este important să facem în perioada asta ca să trecem cu bine de ea?

                1. Informarea din surse autorizate. “Este foarte important să căutăm informațiile care vin stric din surse sigure, de încredere, autorizate, precum cele de informare directă ale autorităților: Ministerul Sănătății, Ministerul de Interne, ISU, Guvern, MApN. EVITAȚI orice altă sursă de informații, care ar putea căuta doar să răspândească panica sau să profite de aceasta situație pentru propriul câștig”, explică psihologul.

                2. Să oprim propagarea haosului! Chiar dacă nu putem opri publicațiile, posturile, canalele sau persoanele rău intenționate, putem alege să le ignorăm și să le reducem „audiența”. În felul acesta, dacă nu îi vor mai asculta oamenii, nu vor mai avea cum să propage panica inutilă”, spune psihologul Andra Tănăsescu.

                3. Aprovizionarea cu strictul necesar, nu cu inutilități! Fiecare să își asume responsabilitatea pentru propria igienă, contribuție și acțiuni. Dacă avem posibilitatea, să reducem interacțiunea cu ceilalți, ieșirile inutile și consumerismul determinat de starea de panică. Să luăm lucrurile de care avem reală nevoie, care chiar ne pot fi de folos, în cantități firești”, spune specialistul.

                4. Este important să ne păstrăm simțul umorului în această perioadă! Prin antrenarea în activități care provoacă râsul, bucuria, veselia, contribuim la menținerea echilibrului psiho-emoțional. Printr-o oră de râs pe zi, ne păstrăm o atitudine pozitivă, deschisă și ne întărim sistemul imunitar care poate lupta eficient împotriva posibilelor infecții.

                5. Reorientarea atenției către vindecare și susținere. “Este important să dăm dovadă de empatie, înțelegere și compasiune față de toți cei care lucrează pentru noi, pentru a ne proteja și pentru a se asigura de stoparea răspândirii acestui virus, precum și pentru cei care nu au posibilitatea de a lucra de acasă”, declară Andra Tănăsescu.

                6. Urmăriți-vă șirul gândurilor și direcționați-le către lucruri pozitive. Și aici mă refer, dacă observați că tendința minții este de a crea scenarii apocaliptice, preluați controlul! Treceți la butoane și mutați-vă atenția către lucrurile pozitive, productive și frumoase din viața voastră. Tranformând asta într-un obicei, ne antrenăm pentru a ne păstra claritatea mentală în orice tip de situație, prezentă și viitoare, ne sfătuiește psihologul.

                7. Să ne orientăm gândirea către vindecare, bucurie și iubire. Bucuria deschide, relaxează și vindecă. Luați-vă 10-20 de minute pe zi să vă gândiți la toate lucrurile bune din viața voastră. Gândiți-vă la toți oamenii care vă iubesc, pe care îi iubiți și care sunt sănătoși. Fiți recunoscători pentru toată munca pe care o depun specialiștii pentru a ne asigura condițiile cele mai bune în această perioadă dificilă. Aveți răbdare cu voi și cu cei din jurul vostru. Pentru toți este dificil. Hai să fim mai empatici și să tratăm totul cu răbdare și compasiune”, explică specialistul.

                8. În final, haideți să ne îngrijim de propria liniște și stare de bine. “Haideți să facem lucruri pentru a ne calma, care ne aduc bucurie și care ne fac să râdem. Râsul, dansul, activitățile care ne cresc nivelul de serotonina, contribuie semnificativ la creșterea și fortificarea sistemului nostru imunitar. Sunt din ce în ce mai multe persoane care organizează întâlniri, petreceri, seri de karaoke, evenimente de social games online! Participați și voi! Organizați ceva! Căutați soluții care să vă scoată din panică și care să vă aducă zâmbetul pe buze!”, conchide psihologul Andra Tănăsescu, vicepreședinte al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică INLPSI.

                Agricola Bacău plafonează prețurile produselor

                Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola Bacău

                Grupul Agricola Bacău anunță că plafonează prețurile produselor și că s-a oferit să finanțeze achiziția de materiale specifice de protecție și realizarea unui laborator performant de analize pentru Spitalul Județean din Bacău.

                „Nu putem vorbi de o afectare în mod direct a activității noastre, poate doar de o îngrijorare în rândul oamenilor și, evident, de timp alocat gestionării riscului. Măsurile impuse de autorități sunt juste.

                Am solicitat companiilor din Grupul Agricola să plafoneze prețurile la toate produsele noastre la prețul mediu al ultimelor trei luni și să facă demersuri către toți distribuitorii și partenerii noștri din retail să aibă aceeași conduită. Achizițiile se derulează normal.

                Înregistrăm doar mici sincope la achiziția echipamentelor industriale, întârziată de livrările unor componente din China. Unitățile de producție ale Grupului Agricola lucrează în prezent la 110% capacitate”, a declarat Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola, pentru wall-street.ro.

                Grupul Agricola, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața cărnii de pui din România, a intensificat măsurile de protecție a angajaților având în vedere pericolul reprezentat de virusul Covid-19. Au pus mai mulți oameni să facă triajul la intrarea salariaților în fabrici și încearcă să limiteze contactul dintre angajați.

                Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie.

                Noaptea minții

                Nu încerc nicicum să dramatizez, dar trebuie să admitem că am ajuns să trăim momente dificile, nemaiîntâlnite până acum, de nicio generație aflată în viață. Cred că foarte puțini dintre români, să zicem, au trecut prin ceva asemănător. Majoritatea dintre noi nu au prins războaie sau perioade crunte, de foamete. Așa că o să avem ce le povesti nepoților noștri, atunci când vor crește mari, astfel încât să înțeleagă.

                Constat că, însă, lucrurile care au fost dezbătute mai din timp de societatea civilă și nu numai încep să se cocretizeze, e drept, cu întârziere, după tipicul sasului ardelean. Adică, în timp ce țările de peste tot luau măsuri drastice, ajungându-se chiar la închiderea granițelor, la noi, abia acum încep să se miște lucrurile, cât de cât.

                E drept că nu s-a ajuns la nivelul de alarmă similar celui din Italia sau Franța, unde sutele de morți înregistrați zilnic au dat peste cap până și mințile celor mai zdraveni oameni. Dar nici nu cred că ar fi trebuit să se ajungă să mai moară și la noi oameni, pentru ca statul să pună degetul pe rană și să zică „Stop!”. Un lucru este sigur: lumea este mai în temă (ca să folosesc un eufemism) și, cred eu, mult mai responsabilă. Prin oraș se circulă, oarecum, ca în zilele de sărbătoare, nu mai vezi atâtea mașini în trafic, nu se mai aud claxoane și nici nu se mai înjură șoferii din nuș´ ce … neghiobie. Ce n-am să înțeleg, însă, este de unde isteria asta cu alimentele?

                Un kilogram-două de făină le-ar ajunge să facă gogoși pentru două săptămâni. Dar, ăsta e românul! În vreme de criză, primul gând îi zboară la potol, mâncare, crăpelniță. Vorba unui mucalit: dacă Ceaușescu ar fi adus un tren de carne și l-ar fi pus în Piața Universității, ar fi fost și acum președintele României. Dar, ce mă uimește și mai mult este de ce-și cumpără românul atâta…hârtie igienică? Pe bune, ce-or face cu ea, tapetează pereții? Se învelește cu ea, de frig? Noaptea minții.

                Băcăuanii care apelează la serviciile Spitalului Județean vor trece printr-un filtru special creat

                În curtea Spitalului Județean Bacău, în parcarea situată între Spitalul de Pediatrie și Spitalul Municipal, au fost amplasate două corturi care deservesc la trierea pacienților care vor apela la serviciile medicale din campusul medical băcăuan. Până la orele 11.00 ale zilei de marți, 17 martie, acestea nu au fost date în folosință, chiar dacă pacienții erau în așteptare în fața punctelor de triaj. Au început însă să fie funcționale… după orele prânzului.

                S-a stabilit cu reprezentanții Direcției de Sănătate Publică, pentru a nu greva personalul din spital, să se redirecționeze personalul medical din școli care nu are activitate în această perioadă. În acest context, serviciile medicale de la corturile de triaj sunt asigurate cu sprijinul medicilor și asistenților din sistemul medical școlar.

                „Vrem să preîntâmpinăm apariția acestui virus și în rândul personalului. Și atunci, practic, tot ce intră în spital va fi redirecționat către cele două corturi, unde va fi efectuat un prim triaj. Înainte de a ajunge la policlinică sau spital toată lumea va trece prin aceste puncte de triaj unde va da o declarație și va răspunde la câteva întrebări legate de o minianchetă epidemiologică. De asemenea, va fi luată temperatura și va avea loc un mic consult”, a explicat managerul spitalului, Adrian Popa.

                Cu privire la chestionarul pe care pacienții vor trebui să îl completeze, s-a precizat că acesta cuprinde câteva întrebări despre regiunea din care vine, dacă este cazul, motivul pentru care a venit la spital și despre simptomele pe care le prezintă. În funcție de răspunsuri, cu fișele ștampilate, vor fi redirecționați apoi la Unitatea de Primiri Urgențe (UPU) sau unde au nevoie, dacă se impune, către secția de infecțioase, acolo unde pacientul va fi preluat cu toate măsurile de precauție.
                Ambulanțele în schimb vor ajunge direct la UPU pentru că personalul medical de pe acestea realizează deja un prim triaj.

                „Recomandarea noastră este ca oamenii să vină doar dacă este absolut necesar să ajungă la spital, să evităm aglomerația și îmbulzeala. În principiu, ministrul Sănătății a promis și că vor veni reglementări cu privire la rețete și la concedii medicale. Acestea se vor prelungi automat încă două-trei luni. Reglementările încă nu a venit, dar e posibil să apară și spun asta tocmai pentru ca lumea să nu vină doar pentru o rețetă sau pentru un concediu medical în policlinică și să fie prelungite.”
                Adrian Popa, managerul Spitalului Județean de Urgență Bacău

                S-au dat asigurări că spitalul județean nu este în colaps, asta deși materialele sanitare se găsesc din ce în ce mai greu și la prețuri din ce în ce mai mari. Dar, deocamdată sunt și mănuși, măști, combinezoane, ochelari, viziere de protecție și tot ce este necesar.

                Astfel de trieri se fac și în celelalte spitale din județ, respectiv Spitalul Municipal de Urgență Moinești, Spitalul Municipal Onești și Spitalul „Prof. dr. Eduard Apetrei” Buhuși, care au instalate la intrare astfel de corturi de campanie.
                „Pentru protecția personalului medical și nemedical am mai luat și alte măsuri. Astfel, raportul de gardă a fost suspendat pentru a limita întrunirea unui număr mare de medici într-un spațiu închis, iar informarea despre pacienții preluați pe timpul gărzilor se va face telefonic la numerele de telefon cu circuit închis. De asemenea, întâlnirile / ședintele de informare / instruire au fost suspendate. Toate acestea se vor face telefonic, prin structura de intranet a spitalului ! Personalul medical poartă echipament suplimentar de protecție și oferă servicii medicale doar pacienților care au trecut prin punctul de triaj”, ne-a precizat managerul spitalului buhușean, Constantin Poiană.

                • Conform ultimei informări (ieri, la prânz), la nivelul judeţului Bacău, 503 persoane sunt monitorizate la domiciliu de către reprezentanții Direcției de Sănătate Publică Bacău, fiind în autoizolare;
                • Numărul persoanelor aflate în carantină în spaţiile special amenajate: 98;
                • Un caz confirmat COVID-19 (copilul din Moinești, internat împreună cu mama sa la Iași).

                Încă o suspiciune în Bacău

                În cursul zilei de ieri, o persoană de sex masculin, în vârstă de 35 ani, întors din Marea Britanie din 11 martie (care nu se autoizolase la domiciliu pentru că în acea perioadă nu se vorbea de „zonă roșie” pe această țară) a fost transportat cu izoleta la SJU Bacău, Secţia Boli Infecţioase, creată special pentru astfel de cazuri, având simptome de durere în gât, diaree, febră şi tuse. Au fost recoltate probe ce au fost trimise la Spitalul de Boli Infecţioase Iaşi. În acest moment, pe această secție mai sunt 5 pacienți internați cu suspiciune COVID-19, dar testele efectuate până acum s-au negativat și urmează să fie externați pe rând.

                Florin Ștefănescu
                Roxana Neagu

                O urgență pentru situația lor

                Dacă te uiți pe Decretul care a instaurat starea de urgență nu o să vezi nimic concret. Sau aproape nimic. O mulțime de generalități dar, atent strecurate prin textul stufos, se găsesc niște paragrafe foarte interesante. De exemplu, este unul care dă liber înlocuirii fără probleme a șefilor de instituții din Sănătate.

                Directorii pot fi schimbați rapid și înlocuiți fără concurs cu persoane care nici nu trebuie să fie funcționari publici. Mai e un paragraf foarte interesant care da voie să se cumpere medicamente la prețuri mai mari decât cel limitat de Ministerul Sănătății.

                Adică, firma prietenului X mărește prețul medicamentului cu 1000% iar Statul îl cumpără deși tot în Decret se spune că Guvernul ar putea îngheța prețul. Punem pariu că nu vor fi blocări de prețuri?! Păi cum altfel să facă prietenii lor profitul cât China? Evident, acestea sunt fapte nu doar imorale dar și ilegale.

                Nu e problema, Decretul spune că Guvernul poate cere ștergerea continutuluide pe Internet sau blocarea accesului la rețea ca să combată știrile false despre epidemia de coronavirus. Nu spune, însă, cine stabilește dacă o știre este reală sau falsă. În acest timp situația cazurilor de coronavirus pare că bate pasul pe loc cifrele oficiale fiind extrem de încurajatoare.

                Doar că acesta situație pare ea însăși un fake news cât casa deoarece în România se fac extrem de puține teste pentru a depista dacă un bolnav are sau nu noul coronavirus. De exemplu, Italia a făcut până pe 12 martie nu mai puțin de 86.000 de teste iar România a făcut până luni doar vreo 3.000. Coreea de Sud a făcut 4.800 de teste la milionul de locuitori, România, doar vreo 180. Optimismul guvernamental ar trebui luat, din acest motiv, cu foarte multă sare.

                Consiliul Local Bacău a aprobat modernizarea sistemului hidraulic la rezervoarele de apă de la Barați

                  Ședinta a avut loc respectându-se măsurile impuse urmare a epidemiei de coronavirus

                  Întrunit într-un cadru restrâns, dar cu spații mari între participanți, Consiliul Local al municipiului Bacău a decis, marți, aprobarea documentației tehnico-economice, faza Proiect tehnic, la obiectivul „înlocuire a ansamblului hidraulic existent în camera vanelor de la rezervoarele Barați”.

                  Rezervoarele de la Barați sunt executate în perioada 1958-1960. Ansamblul hidraulic existent în camera vanelor de la rezervoarele Barați prezintă un grad avansat de uzură. Această cameră a vanelor face legătura între rezervoarele de înmagazinare a apei şi rețeaua de transport a apei de la stația de pompare Mărgineni I.

                  Pentru activarea rezervei de apă de la Gherăieşti I, cu o capacitate de 30.000 mc. este în curs de executie o conductă de legătură, prin care se va putea transporta apa de la rezervoarele de la Gherăieşti la rezervoarele de la Barați, de unde va fi distribuită gravitațional la consumatori.

                  Prin lucrarea aprobată marți se prevede înlocuirea conductelor şi a organelor de închidere, de aerisire şi de golire aferente rezervoarelor şi camerei vanelor. Instalațiile hidraulice, la ora actuală, sunt ținute în funcțiune datorită întreținerii atente de către CRAB şi datorită faptului că manevrele de închidere / deschidere a vanelor sunt relativ rare. Odată cu realizarea conductei de aducțiune de la Gherăieşti – Rezerva de apă a Municipiului Bacău, frecvența de manevre a vanelor va fi mai mare şi posibilitatea de cedare a acestora crește. Instalațiile hidraulice sunt similare pentru cele două rezervoare, iar înlocuirea lor se va realiza în două etape :

                  – în prima etapă se va izola unul din rezervoare care se va menține în functiune, iar cel de al doilea se va goli şi se vor schimba instalațiile hidraulice;
                  – în etapa a doua se va pune în functiune rezervorul cu instalațiile hidraulice schimbate, se va goli celălalt rezervor şi vor fi schimbate instalațiile hidraulice ale acestuia.

                  În aceeași ședință s-a aprobat și documentaţia tehnico-economică faza Pth pentru obiectivul de investiții „Consolidare/amenajare și punere în siguranță a zonei de protecție a conductei de aducțiune Valea Uzului-Bacău, zona Masotea, comuna Ardeoani”. Este vorba de acea zona în care s-au produs alunecări de teren ce au avariat conducta acum câțiva ani.

                  În ședința extraordinară de marți s-a mai aprobat o modificare la Bugetul municipiului: 600.000 de lei au fost transferați la capitolul „Ordine publică și siguranță națională”, ca urmare a epidemiei de coronavirus.

                  Boxul iese din ring. Și așteaptă vremuri bune

                  Turneul pre-olimpic de la Londra a fost suspendat din cauza COVID-19. România a reușit să-și asigure însă un bilet la Tokyo prin Cosmin Gârleanu (52 kg). Reprezentantul Bacăului, Eric Tudor, fusese învins în limitele categorii 69 kg
                  Se știe că englezii sunt cam ușchiți. Fac totul pe invers: circulă pe stânga, ies din Uniunea Europeană când alții nu știu cum să intre și, în plină pandemie creată de noul Coronavirus, adună 6.000 de oameni la maratonul de la Bath și alți 60.000 în tribune la Liverpool- Atletico Madrid, în Champions League.

                  În acest context, nu a mirat prea tare când, pe 13 martie, Londra nu a anulat turneul preolimpic de box pentru pugiliștii din Europa pe care urma să-l găzduiască până pe data de 24 martie și la care România s-a prezentat cu nouă participanți, inclusiv Eric Tudor (SCM- CSM Bacău). Ce nu au făcut însă englezii, au decis, în schimb reprezentanții Comitetului Olimpic Internațional. Luni, CIO a suspendat turneul din capitala Marii Britanii care se afla în plină desfășurare și a trimis toți boxerii acasă.

                  Nu se știe când și în ce condiții se va relua competiția. Tot ce se știe este că și următorul turneu de calificare pentru Olimpiada de la Tokyo, cel programat în luna mai, la Paris, acolo unde urmau să se adune boxeri din toată lumea, nu doar din Europa, a fost amânat. Și totuși, de la Londra a venit și o veste bună în plan sportiv. Bună pentru România, care are, în sfârșit, un pugilist calificat la Olimpiada de la Tokyo: hunedoreanul de 22 de ani, Cosmin Gârleanu. Învingător, în limitele categoriei 52 kg, cu 3-2 contra reprezentantul Azerbaidjanului, Gârleanu și-a asigurat biletele pentru Tokyo! „Gârleanu este un boxer foarte bun, fost campion mondial de juniori.

                  O certitudine pentru boxul nostru”, a declarat antrenorul Relu Auraș, care a adăugat: „Este bine că putem privi spre Tokyo, este bine că și Arădoaie câștigase primul meci la Londra și era pe val, înainte de întreruperea turneului. Boxul românesc are nevoie de prezent, chiar dacă miza principală rămâne următorul ciclu olimpic, cu ținta Paris 2024”. Printre boxerii români care intraseră în ring la turneul preolimpic de la Londra s-a aflat și Eric Tudor. Pugilistul cu dublă legitimare, SCM-CSM Bacău a fost însă învins cu 3-2 de reprezentantul Greciei, Dyonisos Pefanis, în turul inaugural al categoriei 69 kg. „Păcat că Eric a fost învins. Ce-i drept, a avut și un adversar redutabil”, a precizat Relu Auraș, care a concluzionat: „Acum nu ne rămâne decât să așteptăm să treacă pandemia. Așteptăm vremuri mai bune pentru a reconfigura calendarul competițional, așteptăm vremuri mai bine pentru a urca, din nou, în ring”.

                  342 boxeri din 45 țări se aflau la Londra, la turneu pre-olimpic de calificare

                  S-au amânat și Europenele de Tineret

                  Programat în aprilie, în Muntenegru, Campionatul European de Tineret, la care urma să participe și lotul național de profil antrenat de Relu Auraș a fost, la rândul său, amânat. Fedetrația Europeană nu a decis încă data care Europenel vor fi reprogramate.

                  Aerostar, în stand-by

                  Un meci, o victorie și șapte puncte avans față de a doua clasată. Și? Și punct. Returul Aerostarului Bacău a durat o singură etapă. La fel ca al întregii Serii I din Liga a III-a. Întrerupt din cauza pandemiei de COVID-19, campionatul așteaptă să vadă când și în ce condiții va putea reporni. Lidera Aerostar se află și ea în stand-by. „Deocamdată nu am luat nicio hotărâre în privința următoarei perioade. Stăm și așteptăm să vedem ce se va întâmpla”, a declarat antrenorul „aviatorilor”, Daniel Munteanu. Săptămâna trecută, gruparea băcăuană a cochetat cu ideea unui cantonament de două săptămâni la baza proprie.

                  „Era o variantă care ne-ar fi permis și să stăm izolați de restul lumii, evitând riscul unei molipsiri, și să ne continuăm antrenamentele. Am abandonat-o însă deoarece nu avem nicio garanție că întreruperea campionatelor va fi doar până la 31 martie. De altfel, în lumina ultimelor știri, este clar că întreruperea va fi una de durată”, a spus Munteanu, care, pentru a-și ține jucătorii în priză, le-a întocmit un program individual de pregătire:

                  „Trebuie să ne menținem un tonus, fie el și minim deoarece acumulările fizice de astă iarnă le vom pierde fără doar și poate. Fotbalul este un joc de echipă și vom avea nevoie și de antrenamente comune. Când anume le vom putea efectua, mi-e greu să spun. Este clar că sănătatea primează, așa că, până nu se vor pune lucrurile la punct la nivel național, este puțin probabil să putem intreprinde ceva”. În cea mai optimistă variantă, campionatul s-ar putea relua în această primăvară, eventual în mai, cu meciuri sâmbătă-miercuri-sâmbătă. „Deocamdată, totul e la nivel de supoziții. Ce știu sigur este că pentru a reveni la o formă fizică acceptabilă, am avea nevoie de măcar două săptămâni de antrenamente înainte de reluarea competiției”, a mai spus tehnicianul Aerostarului.

                  Clasamentul Seriei I din Liga a III-a

                  1 Aerostar Bacău 16 14 0 2 40-10 42p.
                  2 Foresta Suceava 16 11 2 3 44-20 35p.
                  3 Ceahlăul P. Nt. 16 10 3 3 34-10 33p.
                  4 Bucovina Rădăuți 16 10 2 4 35-13 32p.
                  5 CSM Focșani 16 9 3 4 35-13 32p.
                  6 Oțelul Galați 16 9 3 4 25-20 30p.
                  7 Știința Miroslava 16 9 2 5 31-20 29p.
                  8 Ozana Tg. Neamț 16 7 2 7 30-27 23p.
                  9 Șomuz Fălticeni 16 5 5 6 20-26 20p.
                  10 Sporting Liești 16 5 4 7 24-25 19p.
                  11 KSE T. Secuiesc 16 4 5 7 20-22 17p.
                  12 Hușana Huși 16 5 2 9 18-25 17p.
                  13 FC Botoșani 2 16 4 4 8 23-31 16p.
                  14 Un. Dunărea Jos 16 2 4 10 15-29 10p.
                  15 CSM Bacău 16 2 3 11 7-26 9p.
                  16 CSM Pașcani 16 0 0 16 11-83 0p.

                  Coronavirusul, caz de forţă majoră

                  Pare o minune! Băncile vin să propună clienţilor amânarea ratelor scadente. Acest lucru e confirmat de purtătorul de cuvânt al BNR dl. Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului BNR, Mugur Isărescu. „Băncile au luat iniţiativa. Deci fiecare bancă îşi face propriul program urmând să anunţe clienţii şi debitorii. Deja e o înţelegere la nivelul întregului sistem bancar”, a spus Vasilescu, pentru MEDIAFAX. El nu a oferit detalii cu privire la durata amânărilor la plată. „Nici o bancă nu ştie la ora asta şi nimeni nu ştie cum vor merge evenimentele. Toţi sperăm să se încheie povestea într-o lună-două”, a mai precizat Adrian Vasilescu. Paul Anghel, directorul general al Autorităţii pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a declarat pentru MEDIAFAX că amânarea cu 90 de zile a plăţii ratelor la bănci este o măsură bună pentru a proteja consumatorii într-o perioadă în care vor fi foarte multe concedieri şi probleme cu plata salariilor, potrivit stiripesurse.ro. În încercarea de a credibiliza băncile nici Adrian Vasilescu, nici Paul Anghel nu au spus că băncile erau obligate să ia această măsură şi clienţii acestora pot obliga băncile, conform legii, şi contractului, să suspende executarea acestor plăţi dacă băncile nu o fac.

                  După cod civ. art.1.351 “(1) Dacă legea nu prevede altfel sau părţile nu convin contrariul, răspunderea este înlăturată atunci când prejudiciul este cauzat de forţă majoră sau de caz fortuit.
                  (2) Forţa majoră este orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil şi inevitabil.
                  (3) Cazul fortuit este un eveniment care nu poate fi prevăzut şi nici împiedicat de către cel care ar fi fost chemat să răspundă dacă evenimentul nu s-ar fi produs.
                  (4) Dacă, potrivit legii, debitorul este exonerat de răspundere contractuală pentru un caz fortuit, el este, de asemenea, exonerat şi în caz de forţă majoră.”

                  Evident că nu numai băncile intră în această categorie, ci și alţi creditori ai unor obligaţii (de a face, de a da, etc). De pildă, are dreptul legal să solicite prorogarea termenelor de execuţie fără a fi obligat la penalităţi, în ipoteza când angajaţii se autoizolează, ori sunt infectaţi, etc, şi un constructor ce are obligaţia de a finaliza o constructie. De regulă, clauza de forţă majoră şi cazul fortuit este expediată de părţi undeva la finalul contractului fără prea multe explicaţii. Însă, chiar şi în lipsa acestei prevederi operează dispoziţiile din Codul civ. art. 1.351. Această clauză nu se activează oricum, ci trebuie invocată şi constatată în anumite condiţii.

                  Mai nou, conform decretului semnat de domnul Iohanis luni, 16 martie a.c., art. 12, „Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri eliberează, la cerere, operatorilor economici a căror activitate este afectată în contextul COVID-19, certificate de situație de urgență în baza documentelor justificative.” Pentru a beneficia de scutiri in realizarea obligatiilor contractuale, firmele trebuie să îşi notifice in scris partenerul cu privire la evenimentul de forţă majoră, urmând să prezinte acestuia Certificatul de forta majora, eliberat conform Legii 335/2007, art. 4, litera j), de catre Camera de Comert si Industrie. Conform prevederilor sus, „Camerele judeţene au următoarele atribuţii principale:….j) avizează existenţa cazurilor de forţă majoră şi influenţa acestora asupra executării obligaţiilor comercianţilor;…” Atributul Camerelor județene de comerţ, este de a analiza, la cererea comercianților, și a aviza sau nu, existența forței majore – privită exclusiv din perspectiva efectelor și influenței acesteia asupra executării obligațiilor rezultate dintr-un contract comercial. 

                  Astfel, pentru a putea aviza existența forței majore, trebuie să existe un contract, ale cărui obligații nu pot fi îndeplinite din cauza obiectivă a intervenirii faptului definit ca forță majoră și care împiedică executarea obligațiilor contractuale. Pe de altă parte, opinăm că şi o factură emisă privind o obligaţie la plată, care nu a fost efectuată ca urmare a existenţei cauzei de forţă majoră poate beneficia de acelaşi regim, legea nefăcând distincţie între tipul de obligaţii. Dar şi în această ipoteză trebuie făcută dovada legăturii de cauzalitatea între imposibilitatea executării obligaţiei şi cazul de forţă majoră. O chestiune ce va da bătăi de cap instanţelor în perspectivă, e aceea a biletelor la ordin lăsate garanţie ce vor fi introduse la plată, și care devin exigibile după data când a intervenit cazul de forţă majoră, şi nu în ultimul rând CEC-urile lăsate garanţie (lipsa de disponibil în cazul emiterii acestora fiind sancţionată penal). În acest din urmă caz, fiecare situaţie trebuie analizată individual.

                  O altă chestiune ce bulversează mediul economic este aceea a plăţilor obligaţiilor bugetare ce ar trebui amânate la plată fără adăugarea de penalităţi/dobânzi pentru entităţile juridice a căror activitate este influienţată de forţa majoră, dar nu în ultimul rând de măsurile ce le presupune starea de urgenţă care poate interfera şi perturba activitatea acestora chiar în absenţa unei situaţii de forţă majoră care să aibă influienţe directe. De pildă, rechiziţionarea unor imobile de către autorităţile locale, interzicerea unor activităţi, etc. O soluţie ar fi modificarea Codului fiscal pentru o perioadă determinată prin OUG, (posibilă, având în vedere art. 8 din Decretul președintelui Iohannis).

                  De asemenea, societăţile a căror activităţi au fost suspendate ope legis urmare a instituirii stării de urgenţă pot activa dispoziţiile din Codul muncii, art. 66, concedierea pentru motive care nu ţin de persoana salariatului care, poate fi individuală sau colectivă.

                  În absenţa unei susţineri din partea statului, micile afaceri se vor prăbuşi, şi odată cu ele şi bugetul se va împovăra cu obligaţii de plată; ajutor de şomaj, ajutoare sociale, etc. Şi asta pe fondul subţierii masei contributorilor. Acest reglaj foarte fin între situaţiile potenţiale bazate pe predicţii economice este atributul unor specialişti, nu al politicienilor. Problema e, dacă politicul manifestă o minimă inteligenţă pentru a coopta specialiştii cu pricina şi pasul doi, de a pune în operă propunerile acestora.

                  Jr. Adrian M. Ionescu

                  Eliberarea cazierelor judiciare, după un program strict

                    În contextul epidemiei cu COVID 19, în vederea reducerii riscurilor îmbolnăvirilor, eliberarea certificatelor de cazier judiciar şi adeverinţelor de integritate se va desfăşura după cum urmează:

                    a) punctul de lucru de la Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bacău, str. Alexei Tolstoi nr. 2 după următorul progam: de luni până joi între orele 08.00-15.00, pentru persoanele născute în România şi străinătate. ATENȚIE! Adeverinţele de integritate se eliberează numai la acest punct de lucru;
                    b) punctul de lucru de la Poliţia Municipiului Oneşti după următorul program: luni – miercuri între orele 08.00 – 12.00, joi între orele 11.00 – 14.00 şi vineri între orele 10.00 – 12.00, pentru persoanele fizice născute în România;
                    c) punctul de lucru de la Poliţia Municipiului Moineşti după următorul program: luni – miercuri între orele 08.00 – 12.00, joi între orele 11.00 – 14.00 şi vineri între orele 10.00 – 12.00, pentru persoanele fizice născute în România;
                    d) punctul de lucru de la Poliţia orașului Buhuși după următorul program: luni – vineri între orele 09.00 – 11.00, pentru persoanele fizice născute în România;
                    e) punctul de lucru de la Poliţia orașului Comănești după următorul program: luni – vineri între orele 10.00 – 12.00, pentru persoanele fizice născute în România;
                    f) punctul de lucru de la Poliţia orașului Dărmănești după următorul program: luni – vineri între orele 09.00 – 11.00, pentru persoanele fizice născute în România;
                    g) punctul de lucru de la Poliţia stațiunii Tîrgu Ocna după următorul program: luni – vineri între orele 08.00 – 10.00, pentru persoanele fizice născute în România.

                    A fost luată și măsura limitării accesului cetăţenilor în sala de eliberare a certificatelor de cazier judiciar la un număr de maxim 3 persoane.

                    PRECIZĂRI IMPORTANTE

                    • Pentru punctul de lucru de la Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bacău formularele „cerere pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar”, respectiv „cerere pentru eliberarea unei adeverinţe conform prevederilor art. 23 din Legea nr. 118/2019” (adeverinţa de integritate) pot fi transmise scanate și pe adresa de mail cazier@bc.politiaromana.ro, eliberarea făcându-se ulterior, personal sau persoanei împuternicite, în baza cărţii de identitate în original şi în termenul de valabilitate, la punctul de lucru de la Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bacău, în baza unei programări telefonice la telefon: 0234/202.027, între orele 08.00 – 16.00.
                    • În cazul neprezentării la ora indicată, certificatul se va elibera după efectuarea unei noi programări telefonice.
                    • Lipsa actului de identitate duce la imposibilitatea eliberării documentului solicitat.
                    • Adeverințele din care să rezulte dacă persoana verificată a săvârșit vreuna dintre infracțiunile care fac obiectul Legii nr. 118/2019 (adeverinţe de integritate), pot fi eliberate la cererea instituțiilor publice prevăzute la art. 17 și 18 din lege.
                    Se face apel către cetăţeni ca prezentarea la ghişeul de relaţii cu publicul să se realizeze numai în situaţii urgente, când documentul este absolut necesar, iar obţinerea acestuia nu poate fi amânată până la stabilizarea situaţiei.

                    Date de contact ale Serviciului Cazier Judiciar, Statistică şi Evidenţe Operative: Email: cazier@bc.politiaromana.ro
                    Tel: 0234/202.027

                    Primăria Onești a suspendat audiențele

                      Primarul municipiului Onești, Nicolae Gnatiuc, a informat populația că începând de marți, 17 martie, a fost suspendat programul de audiențe în această instituție pe toată perioada aplicării Situației de Urgență decretată de președintele României.

                      Cetățenii pot solicita informații sau consultanță în problemele din aria de competență a Primăriei Municipiului Onești la telefoanele instituției și adresele de mail oficiale care se regăsesc pe pagina www.onesti.ro.

                      Centrala telefonică are numărul 0234.32.4243, faxul poate fi folosit la numerele 0234.313.911 și 0234.321.869, iar adresa de mail este primarie@onesti.ro.