joi, 25 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1889

Amenințată de coronavirus, viața se mută online

În ultimile zile s-au luat tot mai multe măsuri pentru prevenirea de îmbolnăvire cu noul tip de coronavirus. În aceste condiții, în încercarea de a face mai „dulce” statul acasă, tot mai multe instituții de artă și cultură au venit în sprijinul populației și le-au oferit de la tururi virtuale prin muzee până la concerte și piese de teatru. Inspirați de aceste inițiative, și alte activități și-au găsit rezolvarea pe internet. Între acestea regăsim activitatea interpretei de muzică populară Maria Șalaru, profesoară de canto la Școala Populară de Arte și Meserii din Bacău, care a decis să realizeze cursurile online.

Despre aceste activități, Maria Șalaru a povestit pentru cititorii noștri:

„Copiii au nevoie mai mult decât oricând de activități care să-i distragă de la panica ce a pus stăpânire pe omenire și care-i afectează psihic. Ei văd că părinții lor sunt îngrijorați și nu înțeleg ce se întâmplă, aceștia neavând timpul și nici tactică psihopedagogică necesară pentru a le explica pe înțelesul lor, ei înșiși neavând prea multe informații reale. Internetul abundă în fake-news-uri iar unele televiziuni țin oamenii în fața televizoarelor cu emisiuni care întrețin și amplifică starea de nesiguranță.

Vin în sprijinul copiilor cu aceste cursuri online, scopul fiind acela de a face un altfel de terapie prin muzică, atât în grup cât și individul. De asemenea, având la îndemână posibilitatea aceasta de comunicare, este bine să nu întrerupem pregătirile programate pentru activitățile ce urmează să le facem după ce vom reveni la normal.

Avantajul acestui curs este acela că ei nu trebuie să se mai deplaseze, (parinții au scăpat de această grija). Dezavantajul este că nu ne mai putem îmbrățișa și nu putem dansa. La început am fost sceptică de reușita acestui experiment, deoarece nu stăpâneam nici unii dintre noi tehnica. A fost mai greu cu cei care nu au dispozitive audio-vide performante sau conexiune la internet. Pentru unii dintre ei, cei care locuiesc în zona fară semnal corespunzator, această problema a ramas… De asemenea, la început vedeam și simțeam din tonul copiilor că starea lor de spirit nu este cea obișnuită, că sunt speriați, erau triști și oarecum plictisiți de stat în casă. Însă după câteva minute s-au destins, au început să zâmbească, iar admosfera a devenit relaxantă, chiar veselă.”

Greu încercați au fost și cei de la Academia de Dans Adamas care au fost nevoiți să întrerupă activitatea. Aici, câteva sute de băcăuani practicau dansul ca formă de sport de masa, cea mai importantă componentă fiind cea a dansului sportive de performanță care de nenumărate ori a adus satisfacții concretizate în cupe, medalii și alte distincții naționale și internaționale. Și în acest caz, antrenamentele din sala de dans au ajuns pe online. Cum s-a întâmplat asta ne-a povestit Romeo Tanasă, președintele Academiei de Dans Adamas Bacău:

„Acum mai bine de o săptămână eu și antrenorii academiei am fost nevoiți să închidem activitatea din sălile de dans din cauza măsurilor luate de ministerul justiției, măsuri care mi se par normale și umane, măsuri luate special pentru a nu răspandi virusul sars-cov-19. Din aceste motive, noi ne-am mutat pentru perioada aceasta de criză cu activitatea „online”. Împreună cu soția mea, am venit cu ideea de a crea grupuri pe platformele de socializare și de a lucra în continuare cu sportivii. Copiii și părinții grupelor de dans sunt foarte bucuroși deoarece copii lor pot continua pregătirile, cursurile de dans chiar și în această perioadă incertă. Noi suntem foarte bucuroși că îi putem ajuta pe copii sa aibă, măcar puțin, sensul de normalitate prin aceste cursuri. Toți sportivii de performanță sunt activi și participă la orele online organizate special pentru ei. Să vă explic cum decurg cursurile: dimineața avem înviorare, după-amiaza facem pregătire fizica.

Aceasta constata în exerciții la sol cu propria greutate, aerobic, stretching, facem yoga și Zumba. Seara facem pregătire tehnica, teoretică și psihologică. La antrenamentele practice antrenorii corectează cursanții individual. Este ceva mai greu, dar mă bucur enorm de mult că ne putem continua activitatea, fie și prin această metodă. Iată că acum tehnologia ne vine foarte mult în ajutor. Aceste cursuri sunt bine primite de sportivi dar și de părinți, care, la rândul lor, sunt fericiți că oferim metode prin care copiii își pot petrece timpul. Mai ales ca o fac într-un mod atât plăcut cât și util. Prin antrenamentele online ne dorim să păstrăm legătura cu sportivii noștri, să îi ținem pe ei în contact cu lumea dansului, astfel încât performanțele lor să nu aibă atât de mult de suferit, cum ar fi în cazul dacă nu ar face niciun fel de pregătire.”

Lista celor care și-au mutat activitatea în online este consistentă, iar acest lucru nu poate decât să ne demonstreze că, indiferent de vicisitudini, viața merge mai departe și că noi, oamenii, vom trece peste toate.

Un laborator privat din Bacău își oferă serviciile pentru diagnosticarea COVID-19

    O întâlnire extrem de importantă a avut-o prefectul Liviu Miroșeanu în contextul grav al epidemiei de coronavirus. Este vorba despre o întrevedere cu reprezentanții unui laborator privat din județul Bacău, specializat pe biologie moleculară, care activează în domeniul analizelor pentru probe animale.

    Astfel, s-a discutat pe marginea adaptării fluxului de lucru pentru probele umane și înființarea unei capacități de analiză la nivelul județului Bacău, capabile să ofere diagnostice pentru COVID-19. „Acest virus nou este o zoonoză. Nu este un virus uman, un virus care a apărut prima dată la om, ci este un virus transmis de la animal la om. […] Avem aliniați cel puțin 3 furnizori care au echipamentele pe masă și durează 4-5 zile ca aceste echipamente să ajungă la noi, ca să creștem ceea ce deja avem. Acest lucru l-am transmis și celor de la Ministerul Sănătății, ca să înțeleagă că ne putem mări capacitatea (de analiză – n.n.), în condițiile în care se dă un acord de principiu. Din momentul în care avem acest acord, într-o săptămână, putem deveni funcționali. Echipamentul pe care îl avem este folosit în diagnostic”, au explicat reprezentanții laboratorului.

    În aceste condiții, prefectul Liviu Miroșeanu a promis că se va implica pentru grăbirea tuturor demersurilor administrative, astfel încât să fie obținută mai rapid decizia la nivelul Ministerului Sănătății, subliniind că, în ultima conferință cu managerii de spitale, s-a insistat foarte mult pe faptul mărirea capacității de testare. „Evident, pe noi ne interesează, în special, ceea ce se întâmplă în județul Bacău, iar pentru analize, la momentul de față, avem cele 3 variante de lucru: Spitalul Județean care, mai devreme de 3-4 săptămâni, nu are cum să devină operațional; Direcția Sanitară Veterinară şi pentru Siguranța Alimentelor despre care trebuie să mă interesez mai îndeaproape și, bineînțeles, acest laborator privat”, a declarat prefectul Miroșeanu.

    De la reprezentanții laboratorului privat s-a mai aflat că există două tipuri de astfel de echipamente: unul care este pentru cercetare (dar, care nu poate stabili un diagnostic), și unul IVD (in vitro diagnostic), un echipament deschis, se pare, cel mai bun în momentul de față, întrucât poate stabili un diagnostic și, mai mult, pot fi utilizate kit-uri fabricate și de alți producători. „Noi nu așteptăm de la Minister să ne pună la dispoziție kit-uri, ci am făcut noi demersuri ca să le obținem noi, să nu depindem de nimeni și să fim siguri că sunt compatibile”, au subliniat reprezentanții laboratorului.

    Voluntari, izolați pentru testări, pe tot timpul pandemiei

    În cadrul întâlnirii, s-a mai discutat și despre importanța implicării resursei umane, șase voluntari oferindu-se să se izoleze complet în laborator. Aceștia vor rămâne izolați în laborator atât timp cât va dura pandemia, oferindu-le posibilitatea lucrării mai multor probe pe zi. „Laboratoarele care nu sunt specializate în biologie moleculară, chiar dacă vor îndeplini toate condițiile și vor avea toate echipamentele la îndemână, vor avea nevoie de cel puțin o săptămână până ce personalul se va obișnui cu metodologia de mânuire a probelor, pentru că îți trebuie o anumită manualitate și este nevoie de o curbă de învățare. De asemenea, există întotdeauna riscul ca o anumită metodă „să nu dea”, mai arată reprezentanții laboratorului privat de analize. Partea bună este că băcăuanii se bucură de sprijinul direct al specialiștilor care au instalat echipamentele din laborator, având, totodată, o legătură directă, prin Ministerul Sănătății, cu cei de la „Matei Balș”, în cazul în care întâmpină probleme pe purificare.

    „Este o șansă de care suntem obligați să profităm, o șansă pe care alte județe nu o au și pe care nu trebuie să o neglijăm sub nicio formă. Îi asigur pe cetățenii din județul Bacău, că o să fac tot ceea ce îmi permite legislația și tot ceea ce ține de mine, ca să avem la Bacău o capacitate de testare pentru COVID-19 modernă, rapidă și, mai ales, suficientă! Ne așteaptă o bătălie pe care nu avem voie să o pierdem și o să mă asigur că suntem pregătiți pentru a o câștiga”, este mesajul transmis de prefectul Liviu Miroșeanu.

    Declarația premierului Ludovic Orban

    ​Premierul Ludovic Orban face declarații la 10.30. Declarațiile vin la scurt timp după ce ministrul Sănătății, Victor Costache, și-a dat demisia din funcție.

    Ministrul Sănătăţii a demisionat din funcţie

    Ministrul Sănătăţii, Victor Costache, a demisionat din funcţie, au precizat azi, pentru AGERPRES, surse oficiale.

    Secretarul de stat în Ministerul Sănătății Nelu Tătaru ar urma să preia portofoliul, interimar.

    Numărul total al deceselor înregistrate în România la pacienți confirmați cu noul coronavirus a ajuns la 17.

    Premierul Ludovic Orban va susţine la ora 10,30, declaraţii de presă la Palatul Victoria.

    Coletele din afară pot fi ridicate și peste 30 de zile

    Băcăuanii care așteaptă colete din afara țării pot sta liniștiți, întrucât acestea vor rămâne în oficiile poștale, fără a fi returmate expeditorului, până la 30 de zile. Măsura a fost introdusă pe durata stării de urgență. „Termenul de păstrare a acestora este de 10 zile pentru trimiterile intracomunitare și de 30 de zile pentru cele extracomunitare.

    Compania se află în discuții cu partenerii instituționali,pentru a prelungi termenele de păstrare a trimiterilor în subunitățile poștale sau pentru a găsi soluții de a le distribui direct clienților și a evita, astfel, deplasarea acestora, pentru siguranța lor și a angajaților”, au precizat reprezentanții Poștei Române.

    De altfel, Poșta Română a adoptat de la începutul crizei coronavirusului soluții menite a proteja angajații și clienții companiei, depotrivă. Astfel, s-a decis limitarea timpului petrecut în subunitățile poștale, recomandând pătrunderea a cel mult doi clienți la ghișeu, restul fiind rugați să aștepte în afara oficiului poștal. În plus, pentru a preveni și a limita eventuala îmbolnăvire, compania a recomandat ca distanța dintre persoane să fie limitată la 2 metri.

    Notarii, obligați să țină deschise birourile, pe tot timpul stării de urgență

      Ordonanța de urgență (OUG) nr. 29/2020, pe lângă măsurile cu caracter economic, menite să ajute firmele aflate în impas din cauza crizei coronavirus, instituie și reguli în sarcina anumitor prestatori de servicii, ca urmare a importanței fundamentale a acestora. Astfel, pe timpul stării de urgență, notarii sunt obligați să lucreze, în caz contrar riscând să fie excluși din profesie. Obligativitatea este și în cazul avocaților și a executorilor.

      „Suntem obligați și în baza legii noastre de organizare, dar și potrivit ordonanțelor militare care s-au dat zielele acestea. Chiar au fost accentuate niște lucruri în ordonanța de aseară (Ordonanța Militară nr. 3 n.r.).

      Nu se admite închiderea birourilor, ci se cere obligativitatea continuării activității, indiferent de situație, ne-a declarat Ștefan Isache, șeful Camerei Notarilor Publici Bacău – Neamț. Potrivit legii, notarii sunt obligați să asigure serviciile în cazul urgențelor în interesul persoanelor, „nerespectarea acestei obligații constituie abatere disciplinară care se sancționează cu excluderea din profesie, în condițiile și cu procedura stabilite de legislația în vigoare, aplicabile fiecărei profesii”.

      „Un caz concret. Un cetățean are mama internată într-un cămin de bătrâni și plătea aceste servicii cu pensia bătrânei. I-a expirat cardul pe care primea pensia și a trebuit să-și facă fiul o procură prin care era împuternicit să poată ridica pensia. Altfel, o dădea pe bătrână afară, pentru că nu a achitat serviciile. Or, asta este o urgență. Sau, dacă decedează cineva și nu-l poate înmormânta dacă nu are loc de veci și, prin urmare, îl aduce în locul închiriat de altă persoană”, explică notarul șef Isache.

      Din fericire, în această perioadă, la cabinetele notarilor au ajuns extrem de puțini oameni, semn că lumea a înțeles situația de criză și nu apelează la aceste servicii decât în cazuri de urgență. Chiar și așa, trebuie știut că toate cele 53 de birouri notariale din județ vor avea program normal de lucru cu publicul. În prezent, la nivelul municipiului Bacău, sunt 35 de birouri notariale, alte 2 sunt la Buhuși, 6 la Moinești și 10 la Onești.

      Eusebiu Diaconu: „Cu responsabilitate, vom câștiga și lupta cu noul Coronavirus”

      Este singurul campion european de seniori la lupte greco-romane din istoria Bacăului. Și, fire altruistă, speră să nu fie și ultimul. „Sportul băcăuan are multiple resurse, contează pe antrenori cu mare experiență competițională și de viață, care pot asigura schimbul de mâine. Am încredere că Bacăul va continua să scoată performeri, ridicând în continuare ștacheta”, mărturisește Eusebiu Diaconu. Cu 12 medalii europene și mondiale la activ (împărțite, în mod egal, între seniori și juniori), Sebi este el însuși unul dintre cei mai de seamă performeri din istoria sportivă a Bacăului. Pe scurt, un model. „Adevărul este că noi toți avem nevoie de modele. Iar în aceste vremuri teribile ale noului Coronavirus trebuie să fim cu toții modele demne de urmat. Modele pline de responsabilitate. Să respectăm cu toții regulile și reglementările, având convingerea că doar așa vom putea trece cu bine peste această pandemie”, punctează campionul european in 2007.

      Data și locul nașterii: 16 martie 1981, Bacău.

      Stare civilă: Căsătorit cu Mona, au împreună două fete, Teodora și Ariana.

      Principala realizare profesională: „În plan profesional, nimic nu se poate compara cu bucuria și mândria pe care le simți atunci când ți se intonează imnul țării. Titlul european cucerit la seniori rămâne cea mai mare satisfacție profesională. A fost momentul în care mi-am simțit cu adevărat împlinită cariera. O altă mare realizare o reprezintă longevitatea competițională: aproape două decenii petrecute pe saltea. Mi-am început activitatea la 12 ani, sub îndrumarea lui Gheorghe Mocanu, în urma unei selecții la Școala nr. 20, unde învățam, iar de la 17 la 32 de ani cariera mea s-a derulat la nivel de înaltă performanță, avându-l alături pe maestrul Ion Butucaru”.

      Principalul regret profesional: „Ar fi două. Primul e că, deși de-a lungul anilor am avut numeroase oferte de la cluburi importante din țară- în primul rând, Dinamo-sau din străinătate- grecii au fost cei mai insistenți- am rămas la Bacău. Și, o spun cu regret, acest lucru nu a fost apreciat, dovadă fiind multiplele șicane pe care le-am avut de îndurat. Al doilea regret se leagă de faptul că nu am mai încercat să lupt după Olimpiada de la Londra”. Surprinde faptul că Sebi nu pomenește nimic de nedreptatea care i s-a făcut la Olimpiada de la Beijing, din 2008, atunci când deciziile de arbitraj l-au scos din cursa pentru medalii. „Medalia olimpică este singura care-mi lipsește din palmares. Totuși, când vorbesc despre regrete, mă refer la lucruri care-mi stăteau în puteri și nu le-am făcut. La Beijing, a fost altfel. Acolo am făcut tot ce ținea de mine. Eram pregătit sută la sută și toată lumea mă vedea pe podiumul olimpic. Din păcate, drumul mi-a fost barat de arbitri, care l-au dat câștigător pe sportivul din Azerbaidjan, în ciuda faptului că acesta folosise un procedeu din luptele libere. Ulterior s-a descoperit că acesta fusese dopat. Prin urmare, a fost o dublă nedreptate”.

      Sportivul preferat: „Mă voi raporta, cum este și firesc, la lupte: rusul Aleksandr Karelin și azerul Armen Nazarian”.

      Hobby: „Îmi plac foarte mult caii. De mic i-am îndrăgit, după cum de mic am îndrăgit călăria. Se pare că fetele mele îmi calcă pe urme, dorindu-și foarte mult un ponei. Alte hobby-uri sunt familia și plimbările”.
      Mâncarea preferată: „Ciorba. Mai ales ciorba de pasăre. E și explicabil având în vedere că atâția ani i-am dus dorul. Ca sportiv trebuia să am grijă să nu iau în greutate, iar ciorba figura în meniu o dată, cel mult de două ori pe lună”.

      Muzica preferată: „Cea din anii 60. Mă liniștește”.

      Actori favoriți: „Mel Gibson. Este un actor foarte bun, foarte credibil. Ca să nu mai spun, sub formă de glumă, evident, că are și ochi albaștri, ca mine”.

      Nu poate trăi fără…: „Dacă ar trebui să răspund punctual, aș spune că fără aer și fără apă. Dar pentru că, din câte înțeleg, întrebarea presupune un cadru mai larg, zic familia. Pentru mine, cele mai frumoase zile din viață au fost când m-am însurat și când mi s-au născut fetele”.

      Vacanța perfectă: „La mare, în Grecia sau în Turcia, alături de familie și de două-trei perechi de prieteni”.
      Oraș de suflet: „Nu pot spune un oraș, dar pot indica o țară: Germania. Admir Germania pentru curățenia , disciplina, ordinea și respectul care o caracterizează”.

      Trei lucruri de luat pe o insulă pustie: „Ar fi lucruri necesare supraviețuirii: cuțit, undiță, sursă de foc” .
      Trei dorințe pe care i le-ar putea îndeplini peștișorul de aur: „Îi mulțumesc lui Dumnezeu că eu și familia mea avem tot ce ne trebuie. Trăind însă aceste vremuri ale noului Coronavirus, singura dorință ar fi ca pandemia să se sfârșească nu doar cât mai repede, ci și cât mai bine, astfel încât să revenim cu toții la normalitate”.
      Personalitatea cu care ar ieși la o cafea: „Simona Halep”.

      O nebunie pe care a făcut-o sau pe care ar fi dispus să o facă: „Fiind o persoană echlibrată și responsabilă, nici nu am făcut și nici nu aș dori să fac nebunii. Dacă este să caut neapărat o nebunie, probabil că datează din copilărie când, aflându-mă la țară și fiind, așa cum spuneam, pasionat de cai, fugăream toată ziua caii oamenilor pentru a-i călări”.

      Activități cu care-și umple timpul în această pandemie creată de COVID-19: „Având în vedere atribuțiile mele în cadrul Primăriei, am un programul încărcat. Fac tot posibilul pentru a mă achita de sarcini deoarece chiar și pe durata unei pandemii, anumite lucruri, cum ar fi, ca să dau un singur exemplu, colectarea gunoiului din oraș, pentru a evita un alt focar de infecție, trebuie rezolvate. În puținul timp rămas liber, stau cu fetele mele și cu soția”.
      Sfaturi pe timp de Coronavirus: „Oamenii trebuie să fie calmi, echilibrați și să respecte reglementările deoarece timpul le va rezolva pe toate. Depinde însă de noi dacă durata va fi mai scurtă sau mai lungă. Cum am mai spus, e nevoie absolută de responsabilitate”.

      Ascultă sau spune bancuri? „Mai degrabă ascult. N-am avut niciodată harul acesta, de a spune bancuri”.
      Cum se vede la 70 de ani: „Ca un bătrânel activ, de mână cu…bătrânica mea și având grijă ca nepoților noștri să nu le lipsească absolut nimic”.

      Nunțile în vreme de Coronavirus

      Pandemia a pus stăpânire și pe nunțile 2020! Guvernul a luat decizii drastice în ceea ce privește evenimentele pentru a stopa răspândirea virusului. Situația, cel puțin pentru următoarea perioadă, nu este tocmai roz.
      Valul de informații noi, restricții și modificări de la o zi la alta au creat panică și incertitudine în rândul tinerilor care urmau să se căsătorească în următoarele luni! Și știm, pare cel mai nesemnificativ lucru în contextul actual, dar cum am putea să le spunem asta mireselor care în ultimul an au investit suflet, bani și vise pentru ziua lor magică!
      Telefoanele furnizorilor din domeniul nunților au sunat neîncetat și întrebările au fost cam acestea: 
       În situația dată ce este de făcut?   
       Când decid dacă schimb data sau încă nu e cazul? 
       În funcție de ce alegi noua dată?  
       Cu cine trebuie să luăm legătura cât mai repede?
       Cât de important este să am contracte încheiate cu toți furnizorii?  
        Ce părere aveți, voi, furnizorii despre situația creată?  
       Am mulți invitați care vin de peste graniță, ce facem?  

       Pentru a răspunde la toate aceste întrebări, o mână de furnizori cu experiență s-au adunat în mediul online unde au întemeiat o mică dar frumoasă comunitate și au încercat să găsească cele mai bune soluții pentru fiecare situație în parte! Bazele au fost puse de Andreea Gavriluță owner și florist FirFior, Oana Radu – wedding planner și Diana Daraban florist Bliss Events & FlowersShop din dorinta de a ajuta miresele să depășească cu bine această perioadă. 

      “Wedding Cafe” este un concept care a luat naștere cu mult timp înainte ca pandemia COVID-19 să ne bată la ușă și care avea ca scop informarea viitorilor miri privind organizarea nunții lor, metode de eliminare a stresului prin stabilirea și gestionarea corectă a programului din ziua evenimentului și importanța florilor naturale în designul unui eveniment. Toată discuția era pregătită să aibă loc într-un cadru intim, cu un decor superb din flori naturale și o cafea. Din cauza pandemiei, Wedding Cafe s-a amânat și în foarte puțin timp am realizat cât de important este să fim o voce comună pentru toți mirii care aveau acumulate foarte multe întrebări vis-a-vis de evenimentul lor. Astfel, ne-am mutat în online și am invitat la discuție atât furnizori din domeniul nunților cât și miri care au evenimente în viitorul apropiat. Am considerat foarte important să avem alături un manager de restaurant, un wedding planner, un fotograf și un videograf! 
      “Miresele au fost foarte receptive și ni s-au alăturat imediat” ne-a mărturisit Andreea.

      “Ce sfaturi au apărut în urma discuțiilor avute online? Este foarte important să aveți un plan B pe care să îl activați, în caz de nevoie, cu cel puțin 4- 6 săptămâni înainte de data evenimentului.
      Ce implică acest plan B? 
      1. Gândeste-te ce perioadă crezi că se potrivește cel mai bine pentru nunta voastră: simți că 2020 este anul vostru și alegi să o reprogramezi în perioada septembrie – noiembrie sau poate e mai bine să o amâni pentru 2021? Întreabă familia, nașii și cei mai apropiați membrii ai familiei ce preferințe/posibilități au! 
      2. După ce ai decis acest aspect este foarte indicat să inițiezi o discuție într-un grup comun  cu toți furnizorii pe care i-ai contractat deja (restaurant, muzica, foto-video, decor) rugându-i să îți spună ce date disponibile au în perioada preferată de tine și în funcție de acest aspect, să alegi o nouă dată care să îi includă pe toți. 
      3.Există riscul să nu îi mai găsești disponibili pe toți. Ce faci în acest caz?Îți scrii un top 3 de furnizori pe care îi consideri de neînlocuit în planurile voastre și alegi în funcție de ei. Alege inspirat! Și dacă vi se pare dificil de reorganizat, nu ezita să contactezi un wedding planner! ” a completat Oana Radu. 

      “Nunțile sunt un cumul de emoție pe care îl simți o dată în viața tocmai de aceea e foarte important să se desfășoare în cele mai sigure și bune condiții! Trebuie să ne gândim la confortul psihic al invitaților ca atmosfera evenimentului să fie una de neuitat! E drept, situația de față necesită mici compromisuri dar tocmai de aceea  îți recomandăm să amâni și NU să anulezi evenimentul! Astfel îți poți păstra atât contractele cât și avansurile investite deja! Noi, toți furnizorii suntem deschiși la schimbări contractuale și e foarte important să știi că te bucuri de tot suportul și susținerea noastră! Înainte de toate suntem oameni și sănătatea voastră, a invitaților si a noastră, a furnizorilor cea mai importantă! 
      Nu te întrista și nici nu fi dezamagită, nunta visurilor tale va avea loc chiar dacă va suferi o mică întârziere!” a declarat Diana Daraban.

      Grigore Horoi – mandat nou la conducerea Grupului Agricola

      Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola Bacău

      Acționarii Grupului Agricola din Bacău l-au reînvestit în funcția de președinte pe Grigore Horoi. Mandatul președintelui este de patru ani. În Consiliul de Administrație au mai fost confirmați Tatiana Cimpoeșu – vicepreședinte și Florina Popovici Antochi.

      Grigore Horoi este economist, doctor în științe economice. A absolvit, în 1985, Facultatea de Științe Economice a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, iar în anul 2000 cursurile The Open University, cu Diplomă în Management.

      Din 1997 până în 2009 a ocupat funcția de vicepreședinte al companiei, poziție din care a coordonat activitatea economico-financiară, marketing și vânzări.

      Noul mandat de președinte al ec. dr. Grigore Horoi începe în condițiile speciale impuse de situația de pandemiei COVID-19, dar în care – spune președintele – unitățile de producție ale Grupului lucrează la 110% capacitate. De asemenea, în această perioadă sunt pe rol și importante investiții pentru dezvoltarea capacității de producție și creșterea calității produselor, dar și proiecte de sprijin al unor proiecte ale comunității.

      Sunt și vești bune! Dispozitivele medicale SE ELIBEREAZĂ în continuare, chiar și în plină criză de coronavirus

      Toate persoanele asigurate în sistemul de sănătate, care au dreptul la dispozitive medicale necesare recuperării unor deficiențe organice sau fiziologice – pentru corectarea văzului, auzului, protezarea membrelor, dar și la alte materiale de specialitate-, primesc în continuare deciziile de decontare de la Casa Județeană de Asigurări de Sănătate (CSAJ) Bacău, chiar dacă suntem în plină pandemie de COVID-19.

      „Se eliberează în continuare deciziile pe cererile care au fost deja depuse. Suntem în termenul prevăzut de lege, nu există liste de așteptare. Au prioritate dispozitivele care sunt considerate de utilitate imediată și nu suportă nicio amânare, cum sunt cele din sfera oncologică, respectiv stomiile și aparatele pentru oxigenoterapie. În rest, timpii de așteptare, respectate pe lege, pentru celelalte tipuri de dispozitive medicale sunt acum de maximum 60 de zile de la emiterea recomandării de către medic.”
      Dan Stoica, director executiv CJAS Bacău

      Dispozitivele medicale se acordă pentru o perioadă determinată sau nedeterminată, în baza unei prescripții medicale eliberate de un medic de specialitate aflat în contract cu CJAS Bacău. Aceste prescripții își pierd valabilitatea dacă nu sunt depuse de asigurat în termen de 30 de zile calendaristice de la data emiterii, dar se vorbește deja de o prelungire acestei perioade.

      Și pentru a ușura depunerea lor, Casa Județeană a transmis că dosarele se pot depune și online, iar cei care nu au acces la internet se pot adresa instituției, actele sunt preluate imediat de către un angajat al CJAS Bacău și li se dă un număr de înregistrare pe loc, tocmai pentru a se putea păstra distanța socială impusă în acest context epidemiologic. „Încă o precizare foarte importantă! Deciziile pe care le eliberăm se transmit online, iar pacientul care a depus cererea este și sunat. Apoi, se poate adresa furnizorilor de sevicii medicale pentru a intra în posesia dispozitivului, pentru că, deși majoritatea lor sunt privați, nu și-au suspendat activitatea”, a declarat Dan Stoica, director executiv CJAS Bacău.

      Casa Județeană de Asigurări de Sănatate (CJAS) Bacău are, în prezent, încheiate peste 70 de contracte cu diferiți furnizori de dispozitive medicale. Numai anului trecut, CJAS Bacău a emis un număr de 5.446 de decizii pentru dispozitivele medicale, toate în valoare de 6,9 milioane de lei, în creștere față de anul anterior.

      Principalele tipuri de dispozitive medicale pentru care s-au emis decizii, anul trecut, sunt:

      * Dispozitivele de protezare stomii și incontinență urinară – 1.559 decizii
      * Echipamente pentru oxigenoterapie – 1.632 decizii
      * Dispozitive auditive – 788 decizii
      * Orteze pentru coloana vertebrală – 164 decizii
      * Orteze pentru membrul inferior – 88 decizii
      * Cristaline – 345 decizii
      * Încălțăminte ortopedică – 150 decizii
      * Proteze pentru membrul inferior – 78 decizii
      * Dispozitive de mers – 445 decizii
      * Proteze de sân – 122 decizii.

      Toate dispozitivele medicale care sunt decontate prin CJAS Bacău sunt fabricate conform normativelor europene.

      Gestionarea fericită a Fricii

      Anthony de Mello, născut în India, într-o familie de portughezi, scriitor și preot, a fost, îmi place să cred, și filosof. Mulți oameni – scria el – sunt adormiți. Au nevoie să fie treziți, să vadă realitatea din ei și din afara lor. Cel mai mare dar este să fii treaz, să fii în legătură cu tine însuți, cu trupul, mintea, sentimentele, gândurile și senzațiile tale.Z ilele acestea mi-am adus aminte și de o anecdotă a sa…

      …Ciuma se ducea către Damasc. Pe drum, în plin deșert, a întâlnit caravana unui negustor. Unde te grăbești atât de tare? a întrebat-oconducătorul caravanei… Către Damasc, i-a răspuns Ciuma. Am de gând să iau acolo 1 000 mie de vieți… Întorcându-se de la Damasc, Ciuma întâlni din nou caravana. Conducătorul caravanei i-a reproșat: „Ai luat 50.000 de vieți, nu 1000, așa cum ai spus!” Ciuma i-a aruncat sarcastic: „Nu este adevărat. Eu am luat doar 1000 de vieți. Ceilalți au murit de frică”… Honoré de Balzac sintetizase altfel povestea asta: „Moartea ne omoară o singură dată, fricile în fiecare zi”… Ticălosul Covid 19 și aliatul său, Frica, sunt dușmanii zilei…

      Frica trebuie gestionată fericit. Prea multă Frică poate ucide, ca și totala ei lipsă. Și Bibliane povățuiește astfel. L-am ascultat zilele trecute pe Patriarhul Daniel vorbind despre pandemie. Cuvinte emoționante, dar… Mă așteptam să spună pe șleau că Dumnezeu este oriunde cu noi: pe drum, acasă, în pustie etc.

      Nu credeam că va slobozi imperativul fotbalistului Cristian Chivu („Să nu se creadă nimeni Superman, Batman; stați dracu’ acasă!”), ci doar atât: „Nu ieșiți din casă!” A ratat șansa; ca și mulți alți preoți inconștienți/ penali, care-i îndeamnă pe oameni să meargă acum la slujbă. Și n-am auzit nici vorbulița donație. O pădurice seculară, o punguță cu doi bani, o…

      Mărturia unui băcăuan aflat în carantină

      O să îi spun Florin, pentru că nu vrea să fie identificat. Și îl înțeleg. „De când am intrat în țară am fost tratați ca niște infractori. Mai mult decât niște infractori! Vă dați seama că atunci când o să ajung în satul natal… E foarte greu. Am ajuns să ne arătăm între noi cu degetul pe stradă, de parcă am avea ciumă”, mi-a mărturisit sincer, dar și revoltat, băcăuanul nostru, cu tristețe în glas. E de loc dintr-o comună băcăuană (căruia nu-i dau numele, tot pentru a-i proteja identitatea). Se hotărâse încă din ianuarie să vină definitiv în țară, împreună cu soția, dar a mai amânat plecarea. Deși era stabilit de 15 ani în Italia, într-o provincie aflată între Roma și Pisa, lucrurile mergeau prost și acolo, de mai bine de un an. Lucra, împreună cu soția, la o carmangerie. Însă banii erau din ce în ce mai puțini, muncă multă, pretenții tot mai mari de la angajator, mult stres. „Am zis că nu are rost să ne mai chinuim printre străini, ci mai bine să ne întoarcem acasă. Dar amânarea de două luni, ne-a costat cam scump”, a mai adăugat.

      Tranzit fără probleme

      A plecat din orașul în care locuia în Italia pe 10 martie. Pe 11 martie dimineața era în Vama de la Nădlac. Doar el și soția, într-o mașină personală. Au tranzitat Italia fără probleme, deși era poliție peste tot, în Slovenia și Ungaria nu i-a întrebat nimeni de unde vin (deși avea numere de Italia), ce fac și încotro se îndreaptă. Chiar a și alimentat de două ori mașina la o benzinărie și nu au avut nicio problemă. Până au ajuns în țară. De aici a început calvarul amândurora.

      „Ne-au tratat ca pe niște infractori!”

      „De când am intrat în țară, au sărit pe noi. Ne-au înghesuit câte 10 persoane într-o cameră mică, să semnăm acele declarații pe propria răspundere. Erau doi care le completau, noi doar semnam. Cu același pix, fără nicio mască, fără mănuși, fără nicio protecție. Apoi ne-au încolonat mai multe mașini, cred că vreo 10-12 de toate, și am plecat în caravană sub escortă spre casă. Ni s-a spus pe drum că vom fi obligați să ne autoizolăm la domiciliu. Așa am mers tot drumul. Ne mai opreau pe toți, la un anumit interval, dar ne însoțeau jandarmii și la toaletă. Ne-au tratat foarte urât. Foarte urât! Ca pe niște infractori. La fiecare graniță de județ, se schimbau echipele de escortă, iar fiecare mașină îți schimba direcția, în funcție de destinație. Nimeni nu ne zicea nimic. Eram ca arestații! La granița Bacăului cu Covasna, noi am fost preluați de un alt echipaj de poliție. Mai rămăsesem pe zona asta doar eu cu soția, și încă o mașină.

      Aia nu a mai continuat drumul. Nu știu nici acum de ce. Am așteptat apoi în Onești, aproape o oră, să mai vină și un echipaj de jandarmi. Eram foarte obosiți amândoi. Conduceam de aproape două zile. Nici nu mai vedeam. Acolo, în Onești, unul dintre polițiști mi-a spus: «Nu are rost să vă mai mint. Nu o să mergeți acasă, ci o să intrați în carantină forțată». Veneam din Italia! Eram roșu! Dar până să ajung în România, nimeni nu m-a văzut roșu. Ok. Asta e. Nu am comentat nici eu, nici soția. Apoi ne-au dus la o pensiune, în afara Bacăului, unde mai erau deja vreo 25 de persoane. Toate în carantină!”, ne-a povestit Florin.

      A fost izolat acolo în aceeași cameră cu soția. Nu are ce reproșa celor de la pensiune. Au fost tratați omenește, li s-au asigurat toate condițiile necesare într-o astfel de situație, au primit și mâncare și tot ce aveau nevoie. „Dar acum nu mai putem pleca”, mi-a mai spus supărat băcăuanul nostru. „Am terminat cele 14 zile de carantină și nimeni nu ne bagă în seamă. Am sunat la Direcția de Sănătate Publică aproape din oră în oră și tot ni se spune să așteptăm. Ne mint pe față! Când am intrat aici ne-a luat la toți teste. Și din gât, și din nas. Nu am aflat nici acum, după două săptămâni, care sunt rezultatele! E normal așa ceva? Dacă sunt probleme de ce nu ni le comunică? Dacă nu sunt, de ce nu ne lasă să plecăm?”.

      Prefectul a dat asigurări că totul se rezolvă

      Această discuție a fost purtată telefonic cu Florin, ieri, miercuri, 25 martie. La rândul nostru, am încercat să vedem care este situația. Ne-a răspuns prompt prefectul județului, Liviu Miroșeanu. „Sunt pregătite toate adeverințele de la Direcția de Sănătate Publică pentru acei băcăuani care ies din carantină. Dar fiind vorba despre mai multe persoane, procedura este ușor îngreunată. Nu au fost probleme nici cu testele, dar acțiunea de carantinare și ieșire din carantină este una continuă. Acum, avem 153 de persoane din județul nostru în carantină. Mulți ies deja, cum sunt și cei doi soți din lotul despre care vorbiți, dar vin alții. Și vor mai veni, că s-a stabilit ca zone roșii, pe lângă Italia și Spania, și Franța și Germania. Iar cei care vin din zonele galbene, care au peste 500 de cazuri, intră în autoizolare”, ne-a transmis prefectul Bacăului.

      Va urma…

      Pe Florin, perioada aceasta l-a marcat pe viață. Cel puțin asta mi-a spus, cu lacrimi în glas, când l-am resunat să îi transmit să mai aibă puțină răbdare. „Clar că vor rămâne amintiri pe care nu am să le uit niciodată. E foarte greu să știi că ești departe de casă și când vii printre ai tăi să fii tratat așa. Îmi dau lacrimile, sincer! Abia aștept să ajungem acasă. Și sper, sper din tot sufletul să fie bine pentru toți. Măcar atât!”, mi-a mai spus băcăuanul nostru. La DSP Bacău încă se mai lucra la acele adeverințe. Dar am primit confirmări că până spre seară, toți vor primi permis de… liberă trecere. O trecere într-o nouă etapă! Cea de după carantină. Ce va mai urma, oare?

      PS Florin a ajuns, în sfârșit, fericit, acasă.

      Ultrascurte

      * Pentru că i s-a părut că românii au o părere prea bună despre Armată, Guvernul a decis să o facă de rușine scoțând-o în stradă

      * Asimov imaginase „șaizeciul”, eutanasierea pământenilor la 60 de ani. Ăștia au mai pus 5 ani de la ei…

      * Ham pentru mâțe am. Lesă este. Rămâne de văzut cum le conving să iasă la plimbare

      * Ce e mai înspăimântător este tembelismul unui popor care, după ce a mușcat cu poftă din toate manipulările posibile, acum aplaudă măsurile dictatoriale, fără să-și pună măcar o secundă întrebări…

      * Cine crede că sistemul capitalist va fi zdruncinat de coronavirus, să se mai gândească puțin. Virusul asta are numai caracteristici capitaliste:
      – elimina doar populația neproductivă (bătrâni, bolnavi, pensionari)
      – crește vânzările într-un timp foarte scurt și crește și prețurile, deci, profit maxim
      – scade salariile: eliminând locuri de muncă, forțează șomerii să accepte lefuri tot mai mici
      – elimină restricțiile legate de deficite, licitații și prețuri maxime; statele pot cumpără cât vor de la cine vor cu ce preț vrea vânzătorul
      – populația e obligată să se supună; alternativă nu există
      – alegerile sunt puse în așteptare pentru termen neprecizat
      – fără greve, manifestații de protest, sindicate. Bonus: poliția e în stradă și comandă societatea
      – idioți utili se găsesc la greu să pună presiune pe societate afirmând că altfel nu se poate, trebuie să ne supunem

      * Ați distrus sistemul și vreți solidaritate acum?! Bă, și Ceaușescu pe 22 decembrie era oleacă mai calm! O să v-o luați…

      * Să privim partea bună a lucrurilor, cu izolarea și carantina asta, avem șanse să înregistrăm un spor pozitiv al populației…

      * Nemții învață de la români: când treaba devine nasoală, intri în carantină. Politicienii noștri exportă, în fine, bune practici

      * Cică primul semn că ai COVID19 e pierderea mirosului. Când n-o să mai simt că Tiger a folosit litiera o să întru în panică

      * Înțeleg că e o provocare pe FB să-ți arăți pozele din tinerețe. E logic, băieții își reglează sistemele de recunoaștere facială…

      Comenzi telefonice livrate gratuit vârstnicilor la Mega Image

        Rețeaua de magazine Mega Image, prezentă și în Bacău, a lansat linia telefonică „Sună Mega!”, pentru a facilita accesul la cumpărături persoanelor cu vârste de peste 65 de ani și celor cu dizabilități. Livrările se fac cu transport gratuit la domiciliul cumpărătorilor.

        Astfel, pe toată perioada măsurilor de urgență impuse de pandemia de COVID-19, se poate apela gratuit, non-stop, la numărul de telefon 0800.410.900. Produsele comandate vor fi redirecționate către asociații și organizații care asigură livrări gratuite cu ajutorul voluntarilor, inclusiv din Bacău.

        Pentru ceilalți clienți, magazinele sunt deschise în intervalul orar 8,00-21,00. Dar clienții pot face și comenzi online, pentru care plata se face numai cu cardul. Pentru orice comandă de peste 250 de lei transportul este gratuit.

        Pentru persoanele cu vârste peste 65 de ani și persoanele cu dezabilități, în magazinele Mega Image este program de acces în intervalul orar 11,00 – 12,00.

        Poliția Militară de la Baza Aeriană a ieșit pe străzile Bacăului

        Militarii Bazei 95 Aeriene ,,Erou căpitan aviator Alexandru Şerbănescu” au intervenit în sprijinul autorităţilor locale din judeţul Bacău, începând de astăzi, 25 martie 2020, în scopul implementării măsurilor de prevenire şi limitare a răspândirii infectării cu virusul COVID-19.

        Bani pentru echipamente de protecție și paturi ATI

          Astăzi, în ședința extraordinara a Consiliului Local Bacău, consilierii locali au votat amendamentul propus de consilierul PNL Ilie Bîrzu de rectificare a Bugetului local în sensul alocării sumei de 200.000 lei pentru achiziția de urgență a echipamentelor de protecție necesare medicilor și personalului medical din Spitalul Județean Bacău, banii fiind luați din contul aferent lucrărilor de deszăpezire în municipiul Bacău.

          Amendamentul PNL a fost votat de toți consilierii locali, inclusiv de consilierii PSD.

          Toți consilierii au votat și alocarea sumei de 10 milioane lei pentru lucrări de amenajare ale etajelor 4 și 5 din Spitalul Municipal Bacau și adaptarea acestora pentru tratamente ATI (Anestezie și Terapie Intensivă) și tratamente specifice infecțiilor cu coronavirusul Covid-19. Lucrările sunt estimate avea finaliza în 6 săptămâni.

          S-a votat prin vot unanim și suma 2,5 milioane lei pentru paturi destinate ATI în același scop.

          Amazon va angaja 100.000 de oameni ca urmare a cresterii vanzarilor, inclusiv in Romania

          Amazon va angaja 100.000 de persoane în Statele Unite ale Americii pentru a răspunde puternicei creşteri a cumpărăturilor online, generată de pandemia de COVID-19, şi, în plus, va majora salariile personalului din depozite şi distribuţie, relatează agenţia EFE, preluată de Agerpres.

          Amazon a anunţat luni că noii angajaţi vor lucra în depozite, centrele de distribuţie şi pentru furnizarea la domiciliu a cumpărăturilor.

          Totodată, gigantul din comerţul electronic va majora salariile angajaţilor din depozite şi distribuţie cu 2 dolari/oră în SUA, 2 euro/oră în Europa şi 2 lire/oră în Marea Britanie.

          În SUA, Amazon plăteşte minimum 15 dolari pe oră acestor salariaţi. Compania estimează ca majorarea salariilor să o coste 350 milioane de dolari în SUA, Canada şi Europa, până în aprilie.

          Amazon a recunoscut că înregistrează întârzieri în trimiterea produselor din cauza cererii mari din ultimele zile, provocate de aglomeraţiile din magazinele fizice, de recomandările autorităţilor de limitare a ieşirilor pe străzi şi de preţul ridicat al produselor.

          Amazon a suferit, de asemenea, probleme de aprovizionare în cazul unor produse cu cerere mare.

          Polițiștii își sărbătoresc ziua prin muncă

            Poliţia Română aniversează, la data de 25 martie a.c., 198 de ani de atestare documentară.

            Alegerea datei de 25 martie este legată de simbolul creștin al Bunei Vestiri, aflat pe primul steag al Marii Agii, simbol ce a fost preluat și pe actualul drapel al Poliției Române.

            Anul acesta, în contextul măsurilor de prevenire şi combatere a răspândirii noului tip de Coronavirus, Ziua Poliţiei Române este sărbătorită de poliţiştii băcăuani exclusiv în sprijinul comunităţii, pentru siguranţa cetăţenilor.

            Poliţiştii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bacău continuă activităţile de verificare a măsurilor dispuse prin Ordonanţele Militare, alături de celelalte structuri din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională.

            Conform art. 4. – (1) din Ordonanţa Militară nr. 3 din 24 martie a.c., pentru verificarea motivului deplasării:

            a) angajații prezintă legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator;
            b) persoanele fizice autorizate, titularii întreprinderilor individuale, membrii întreprinderilor familiale, liber profesioniștii și persoanele care practică activități agricole prezintă o declarație pe propria răspundere,completată în prealabil.
            (2) Pentru verificarea motivului deplasării în alte situații decât cele prevăzute la alin.(1), se prezintă o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
            (3) Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței, motivul și locul deplasării, data și semnătura.
            (4) Adeverința eliberată de angajator sau declarația pe propria răspundere pot fi prezentate personalului autorităților abilitate și prin intermediul telefonului, tabletei sau unui dispozitiv electronic similar.
            (5) Măsura se aplică începând cu data de 25 martie 2020, ora 12.00.

            Reguli de prevenire a extinderii Covid -19, și în piețele țărănești

              Piețele agroalimentare urmează aceleași reguli impuse de criza noului coronavirus. Astfel, administratorii piețelor le-au impus comercianților și vânzătorilor să poarte măști de protecție cât timp vor sta la tarabe.

              În plus, li s-a impus păstrarea unei distanțe de cel puțin doi metri între fiecare piețar. Totodată, la intrările în spațiile piețelor, au fost instalate recipiente cu dezinfectanți destinați uzului public.

              „Am afișat, la locuri publice, vizibile pentru toată lumea, regulile care au fost impuse la nivelu întregii țări, ca să știe toată lumea ce are de făcut”, ne-a spus Antonin Cancel, administratorul Pieței Sud.

              Șeful Direcției Agricole, în autoizolare la domiciliu

                De câteva zile, Adrian Solomon, directorul Direcției Agricole Județene Bacău a intrat în autoziolare, la domiciliu. Măsura a fost impusă după ce fiul acestuia s-a întors din Marea Britanie, unde este student.

                „Sunt la autoizolare pentru 14 zile, pentru că băiatul este în vacanță forțată, universitatea fiind închisă, și săptâmăna trecută s-a întors dintr-o țară considerată «zonă galbenă».

                Eu locuiesc la țară și am avantajul că mai pot ieși prin curte, dar tot e un sentiment aiurea. Pentru că te gândești să nu ai cumva coronavirusul, mai ales dacă tușești puțin sau strănuți din nu știu ce motiv. Sper să fim cu toții bine și să ieșim cât mai repede din situația asta”, ne-a declarat directorul Adrian Solomon.

                În aceste condiții, atribuțiile de conducere au fost preluate de ing. Neculai Asandei, fiind numit temporar, prin decizie, director executiv al Direcției Agricole Bacău.