luni, 22 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1794

Vox Populi, dar nu Vox Dei

Sunt unul dintre cei care cred că amenințarea de Covid-19 este reală. Dacă în ultimele zile se spune, oficial, că situația la noi se agravează, că apar tot mai multe cazuri de infecții confirmate, este una. Alta este că și acum sunt destule voci și chiar acțiuni de protest împotriva măsurilor impuse de autorități. Nu sunt eu în măsură să spun cine ar avea dreptate, știu doar că în toată lumea se vorbește de efectele pandemiei și aceasta nu e o glumă.

Vreau să arăt că am auzit lumea vorbind despre această situație în care suntem de peste patru luni. Nu am stat la vreo coadă, pe undeva, m-a ferit Dumnezeu, dar am călătorit, profesional, în județ, cu un microbuz aproape ticsit de călători. Vreo două ore la dus, alte vreo două ore la întors. Mi-am pus corect masca de protecție pe față, dar am avut urechile și ochii în libertate.

În microbuz m-a luat în primire, la urcare, un șofer „dulce”, prietenos, foarte amabil și corect. Așa am aflat cum chiar cu o zi înainte l-a apostrofat o patrulă de poliție pentru că o pasageră nu purta masca de protecție, că nici șoferul nu era protejat de călătorii care stăteau chiar în spatele lui cu un paravan de plastic.

În mașină au tot urcat oameni, care cu treburi ocazionale, dar și destui navetiști. Ca peste tot, unii nu aveau masca pusă ori o purtau incorect. Șoferul, săracul, a mai făcut câte o observație pe ici, pe acolo, dar el avea și de păstrat atenția la traseu.

Mai interesant a fost drumul la întoarcere, în care mai ales navetiștii, unii dascăli prin unele școli, au dat drumul la un dialog virulent despre pandemie și despre măsurile impuse de autorități. Le tremurau măștile sub bărbie sau sub nas. Ce am auzit m-a năucit: nimeni nu mai era de acord cu nicio măsură, cu nicio realitate pe care o vedem pe lângă noi.

Auzeam, desigur, Vox Populi, „vocea poporului”, dar nu avea nimic dumnezeiesc în ea. Nu auzeam și Vox Dei!

Echipament nou, de 60.000 de euro, la Centrul de Transfuzii

    Într-o mare de știri care îți fac pielea de găină iar oamenii tind să devină foarte dezorientați, începutul de săptămână a venit cu vești din cele mai bune. Centrul de Transfuzii Bacău are, începând de ieri, o nouă centrifugă, un aparat esențial în buna funcționare a instituției.

    „Am făcut o adresă către firma Dedeman, cărora le-am explicat importanța acestei centrifugi, care este inima centrului. E ca la corpul uman: dacă inima stă…așa și la noi. Dacă centrifuga se strică putem să plecăm acasă”, a declarat dr. Adriana Ghindă, directorul Centrului de Transfuzii Bacău, care a făcut demersurile pentru această investiție încă din luna iunie.

    La începutul săptămânii trecute, dr. Adriana Ghindă a fost anunțată telefonic că va primi aparatul,  iar acesta a sosit vineri la Centru. Ieri au venit și specialiștii să îl instaleze și să configureze programele. „Recunoștința mea este fără margini pentru că de cinci ani și jumătate de când sunt eu director aici am încercat prin toate mijloacele să obțin o centrifugă nouă. Centrifugi noi au doar Centrele regionale”, a mai spus șefa Centrului de Transfuzii Bacău care a precizat că centrifuga pe care o foloseau până acum era din 1995 și că pe ea se lucra doar cu un anume tip de pungi, iar între timp lucrurile s-au mai schimbat.

     

    Noua centrifugă lucrează cu un tip de pungi. Dintr-o singură pungă de sânge de la un donator se pot obține trei produse: trombocite, plasmă și concentrat de leucocite. Mai pe înțelesul tuturor, dintr-o singură pungă de sânge pot fi ajutați trei pacienți. Noua centrifugă are și o capacitate mai mare de separare, 16 pungi față de 12 cât are cea veche. Prețul noului echipament sosit din Germania este de 60.000 de euro. Cu toate acestea, în continuare va fi folosită și centrifuga veche, care, conform celor spuse tot de șefa Centrului de Transfuzii Bacău, se defecta și de două-trei ori pe lună.

    „Ca să vă dau un exemplu, cred că la sfârșitul anului trecut, au fost situații când cei de la Piatra Neamț, care au același tip de centrifugă «bunică», la fel ca și a noastră, au adus cu mașina pungile și le-au separat la noi. Pentru că centrifuga lor se defectase și până au reușit să o repare a durat vreo două zile. Că așa trebuie să ne ajutăm între noi”, a explicat dr. Adriana Ghindă care și-a amintit și de situațiile în care se întorceau cu colecte bogate din caravanele mobile iar centrifuga dădea semne de oboseală și emoțiile erau la cote ridicate. Noroc de cei care asigurau service-ul!

    Și încă o veste bună…

    Noutățile de la Centrul de Transfuzii nu se opresc însă aici. „Am fost întrebată ce ne mai trebuie și am spus că util ne-ar fi și un generator electric, pentru că experiențele cu ultimele avarii pe oraș au fost traumatizante pentru noi. Până se reparau avariile trăiam cu emoții că în băncile de sânge crește temperatura și eram în pericol să pierdem sângele”, a mai precizat dr. Adriana Ghindă. Asta în condițiile în care sângele trebuie păstrat la temperaturi între 2 și 5 grade iar plasma la minus 30 de grade. Dacă temperatura crește, sângele poate rezista puțin timp până la 10 grade după care devine rebut.

    Chiar dacă Centrul de Transfuzii se află în curtea Spitalului Județean, care deține generator, centrul nu este conectat la această rețea pentru că este unitatea aflată în subordinea Ministerului Sănătății, iar Spitalul Județean aparține de Consiliul Județean. Așa că, din această săptămână, urmează ca Centrul de Transfuzii să primească tot prin firma Dedeman și un generator propriu. „Așa că am mari motive de bucurie. Pentru mine, Moș Crăciun a venit în luna iulie”, a mai spus dr. Adriana Ghindă.

    Este nevoie în continuare de sânge

    Dacă tot am povestit despre lucrurile bune care s-au întâmplat, am rugat-o pe dr. Adriana Ghindă să ne explice și cum stăm în acest moment din punct de vedere al donatorilor și despre stocurile de sânge. „Există în continuare acest context epidemiologic, care este păcătos. Mai suntem și în perioadă de vară când oamenii pleacă în concedii, chiar dacă este o situație critică. Toate acestea reduc numărul donatorilor”, a explicat șefa Centrului de Transfuzii care a subliniat că triajul și măsurile pe care le-au luat sunt la standarde înalte pentru că nici nu se poate gândi că ar fi vorba de contaminare, ceea ce ar duce la închiderea centrului. Având în vedere aceste lucruri, colecta este slăbuță și nici nu se pot efectua colecte mobile.

    În aceste condiții, în încercarea de a atrage tot mai mulți donatori, Centrul de Transfuzii Bacău derulează împreună cu un agent economic din zona de producție apicolă o campanie în lunile iulie și august. Astfel, donatorilor li se cere să-și facă o poză în timpul donării, să o posteze pe facebook. După ce au donat, primesc un borcănel cu miere de albine și un tichet care este introdus într-o urnă. În septembrie vor fi extrase biletele câștigătoare, premiile constând în abonamente la săli de fitness, o trotinetă electrică sau chiar un sejur la o pensiune.

    Nimic nou la… plasmafereză

    Foarte discutat a fost în ultima perioadă și subiectul plasmafereză, aparatul care urma să ajute zeci de pacienți bolnavi de COVID-19 cu plasma provenită de la cei vindecați de această boală. Din păcate, în afara celor patru pacienți despre care noi am mai scris că s-au prezentat pentru acest procedeu, în ultimile săptămâni nu au fost doritori pentru așa ceva. „Feedback-ul nu este foarte bun. Noi am trimis în continuare invitații celor vindecați, dar… Mai este un aspect. Ne întreabă dacă testăm COVID, dar noi nu testăm aici”, a mai spus șefa Centrului de Transfuzii.

    „În continuare facem apel la donatorii fidelizați, dar și la donatorii noi, dacă au stare bună. Îi așteptăm cu drag pentru că este nevoie de sânge. Dacă la nivelul județului ne descurcăm cât de cât, problema este că pacienți de-ai noștri ajung prin Iași sau București și primim solicitări”, a încheiat dr. Adriana Ghindă.

    Reamintim că donatorii primesc mai multe beneficii între care bonuri de masă valorice, zi liberă de la serviciu, precum și abonament subvenționat pentru transportul în comun.

    140 de familii izolate la Cotumba

      În urma fenomenelor meteorologice deosebite înregistrate astăzi, 20 iulie 2020, în satul Cotumba din comuna Agăș, pârâul Cotumba s-a revărsat datorită colmatării unui podeț au fost inundate aproximativ un număr de 50 de gospodării – curți, au fost colmatați 1,5 km din drumul comunal (DC 156), acesta fiind impracticabil pe o lungime de 150 m.

      De asemenea, 140 de familii au rămas izolate rutier, accesul către acestea, la acest moment, făcându-se doar pedestru.

      În prezent, județul Bacău se află sub următoarele avertizări:

      🔹 avertizare meteorologică – COD PORTOCALIU: interval de valabilitate: 21 iulie, ora 12:00 – 22 iulie, ora 10:00, în zona de munte și nordul Moldovei, instabilitatea atmosferică va fi temporar accentuată și se va manifesta prin averse ce vor avea și caracter torențial, descărcări electrice, intensificări de scurtă durată ale vântului și posibil vijelii și grindină. Cantitățile de apă vor depăși 20-25 l/mp și izolat 30-35 l/mp.

      🔹 avertizare hidrologică – COD PORTOCALIU: în intervalul 20.07.2020, ora 11:00: – 21.07.2020, ora 10:00, scurgeri importante pe versanți, torenți, pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte de inundații locale și creșteri de debite și niveluri cu posibile efecte severe de inundații locale și creșteri importante de debite și niveluri cu posibile depășiri ale COTELOR DE APĂRARE pe râurile din bazinul hidrografic Trotuș – bazinul superior și afluenți bazin mijlociu și inferior.

      🔹 avertizare hidrologică – COD GALBEN: în intervalul 20.07.2020, ora 11:00: – 21.07.2020, ora 16:00, scurgeri importante pe versanți, torenți, pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte de inundații locale și creșteri de debile și niveluri cu posibile efecte severe de inundații locale și creșteri importante de debite și niveluri cu posibile depășiri ale COTELOR DE APĂRARE pe râurile din bazinele hidrografice: Bistrița – bazin superior și afluenți bazin mijlociu și inferior și Trotuș – bazin superior și afluenți bazin mijlociu și inferior.

      „Monitorizăm în permanență avertizările specialiștilor meteorologi și hidrologi și lucrăm pentru împiedicarea și limitarea efectelor fenomenelor extreme. Deocamdată, avem de-a face cu situații punctuale, cu zone restrânse afectate de aceste fenomene extreme și, prin urmare, intervențiile se desfășoară în parametri normali. La acest moment, situația este sub control!”, a declarat Liviu Miroșeanu, prefectul județului Bacău.

      50 de copii și educatoare de la Centrul Pinochio au ajuns la Spitalul Onești, suspecți de COVID

        Circa 50 de persoane de la Centrul Pinochio din Bacău, care aparține de DGASPC (Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului), au ajuns, astăzi, la Spitalul Municipal Onești, fiind suspecți de infecție cu coronavirusul SARS CoV 2. Conform managerului spitalului oneștean, Gelu Nicolcea, este vorba despre copii și tineri, cu vârste cuprinse între 8 și 24 de ani, precum și de câteva educatoare. Unii au fost deja testați și au fost confirmați ca fiind bolnavi de COVID.

        „Sunt confirmați pozitiv coronavirus, până în acest moment, 15 beneficiari, 7 dintre ei cu vârste până în 18 ani și restul între 18 și 24 de ani. Mai sunt confirmate pozitiv și 9 persoane care lucrează în acest centru rezidențial. Deci 24 de cazuri, care fac parte din cele 52 de cazuri noi confirmate la nivelul județului în ultimele 24 de ore. Restul beneficiarilor și personalul de îngrijire din acest centru sunt în continuare testați. Monitorizăm îndeaproape situația”, a declarat Liviu Miroșeanu, prefectul Bacăului.

        În acest moment există o anchetă epidemiologică în derulare, desfășurată de către specialiștii din cadrul Direcției de Sănătate Publică (DSP) a județului Bacău, care au dispus și anumite măsuri imediate.

        „S-a dispus izolarea în secțiile de Boli Infecţioase și în alte secții de specialitate din cadrul Spitalului Municipal Onești a cazurilor confirmate din rândul personalului de îngrijire, cât ṣi a beneficiarilor. Totodată, se vor monitoriza clinic zilnic toate persoanele din cadrul centrului. S-a impus respectarea cu stricteţe a măsurilor de curăţenie, dezinfecţie şi aerisire pentru toate spaţiile din centru, precum și purtarea echipamentului de protecție individual corespunzător de către personalul medical și auxiliar de îngrijire”, a precizat și Anda Dumitrescu, purtător de cuvânt DSP Bacău.

        Foarte important! „Menționăm că toate cazurile confirmate sunt asimptomatice”, a mai spus reprezentantul DSP Bacău.

        De la începutul pandemiei, astfel de focare au mai fost înregistrate în centrele de asistență socială din Dărmănești, Hârja, Nicolae Bălcescu și Săucești.

        La raportarea de la prânz, în total județ din cele 280 de paturi alocate pacienților COVID (suspecți și confirmați) sunt ocupate 164. Spitalul din Onești este spital suport COVID pentru județul Bacău și are 109 paturi stabilite pentru bolnavii de coronavirus. Astfel de paturi mai sunt în spitalele din Bacău (spitalul județean, spitalul de pneumoftiziologie) și Buhuși (spitalul orășenesc).

        Cât de afectat este sistemul sanitar băcăuan de Coronavirus

        Situația statistică a Direcției de Sănătate Publică Bacău, realizată la cererea noastră, arată astfel (la finele săptămânii trecute, dar cazuistica este în dinamică permanentă):

        • Spitalul Județean de Urgență Bacău: număr total de paturi 828, număr de pacienți internați, peste 600;

        • Spitalul Municipal de „Sf.Ierarh Dr. Luca” Onești: număr total de paturi 236, număr de pacienți internați, circa 70 (spitalul este suport-COVID și asigură consultații/ tratamente doar în ambulatoriu);

        • Spitalul Municipal de Urgență Moinești: număr total de paturi 267, număr de pacienți internați, 267 (capacitate maximă, aici fiind preluați și pacienții non-covid din județ);

        • Spitalul „Prof. dr. Eduard Apetrei” Buhuşi: număr total de paturi 86, număr de pacienți internați, peste 40;

        • Spitalul „Ioan Lascăr” Comănești: număr total de internați, peste 40;

        • Spitalul de Pneumoftiziologie Bacău: număr total de paturi 170, număr de pacienți internați, circa 80.

        Unităţile sanitare care internează pacienți confirmați și/sau suspecţi COVID:

        • Spitalul Județean de Urgență Bacău: numărul total de paturi alocate COVID este de 64, din care paturi ocupate aproape toate, număr total paturi Terapie Intensivă 7, din care ocupate 4;

        • Spitalul Municipal „Sf Ierarh Dr. Luca” Onești: numărul total de paturi alocate COVID este de 109, din care paturi ocupate peste 40, număr total paturi Terapie Intensivă 9, din care ocupate 3;

        • Spitalul „Prof. dr. Eduard Apetrei” Buhuşi: numărul total de paturi alocate COVID este de 4, din care paturi ocupate 3, număr total paturi Terapie Intensivă 0, din care ocupate 0;

        • Spitalul de Pneumoftiziologie Bacău: număr total de paturi alocate COVID este de 8, din care paturi ocupate 7, număr total paturi Terapie Intensivă 0, din care ocupate 0 (unitatea medicală a luat în administrare și Baza Letea, unde vor fi supravegheați și tratați pacienții confirmați covid asimptomatici sau cu forme ușoare de boală).

        În ultimele 24 de ore au fost confirmate pozitiv COVID, în județul Bacău, 52 de cazuri noi.

        Directorul cora Bacău: prioritatea zero este siguranța clienților și a angajaților

          Cătălin Ismană

          Ne confruntăm de mai multe luni cu pandemia COVID-19. Ce impact au avut asupra activității hipermarketului cora Bacău  starea de urgență și starea de alertă?

          Pandemia ne-a surprins pe toți prin amploare și noutate, de aceea am înțeles că este esențial să reacționezi rapid, cu toate armele posibile. Așa că în toate hipermarketurile cora s-au luat măsuri în conformitate cu recomandările autorităților, atât în timpul stării de urgență, cât și în cea de alertă. Importanța retailului modern s-a văzut de altfel în perioada de pandemie atât în ceea ce privește asigurarea nevoilor clienților, dar și asigurarea unui mediu sigur pentru angajați și pentru clienți. E în ADN-ul nostru să fim foarte atenți la modul în care se respectă aceste reguli, legile, recomandările oficiale, indiferent de câte resurse e nevoie ca să implementăm astfel de reguli.

          La finalul lunii aprilie au apărut zvonuri că sunt mai mulți angajați cora Bacău care au fost infectați cu COVID – 19 și aceștia veneau la muncă. Cum comentați?

          Da, într-adevăr ne-am confruntat cu această zvonistică. Ca multe altele lansate în timpul pandemiei, nu era fondată și viza doar crearea de panică. Adevărul este că am fost singura persoană confirmată cu COVID-19 din toată echipa noastră. Și chiar dacă ar fi fost mai multe persoane, lucru care se putea întampla, am fi procedat exact la fel: am fi anunțat autoritățile, am fi dezinfectat, am fi trimis colegii confirmați în izolare sau la spital conform procedurilor legale din fiecare caz și am fi transmis transparent veștile.

          Știți cum s-a întâmplat să fiți confirmat pozitiv?

          Toată lumea m-a întrebat asta. Sincer vă spun că nu sunt foarte sigur, cu atât mai mult cu cât am fost foarte precaut, exagerat de precaut, îmi spuneau unii. Nu țineam nicio ședință operațională mai mult de 10 minute, toată lumea purta mască și mănuși chiar din perioada în care ele nu erau obligatorii, făceam dezinfecții permanent și dezinfecție totală a magazinului și spațiilor administrative săptămânal. Din fericire, de la primele mici suspiciuni am preferat să rămân acasă în auto-izolare până îmi dau seama dacă e ceva trecător sau nu. Știam că în magazin colegii mei sunt la datorie și am vrut să le dau și lor un model de responsabilitate prin această auto-izolare. A ajutat foarte mult pentru că, iată, după încă câteva luni nu mai avem niciun alt caz pozitiv COVID.

          Nu am înțeles zvonurile, dar sunt sigur că toți clienții noștri fideli știau că în niciun caz nu ar fi putut fi vorba despre chemarea la muncă a unor colegi confirmați pozitiv. Orice suspiciune e tratată cu seriozitate și orice caz este imediat raportat DSP, așa cum e legal. Țin să spun că autoritățile au fost de un real sprijin aici, local, în Bacău, orice întrebări și nelămuriri de procedură am fi avut, am găsit imediat răspunsuri.

          Ce vreți să transmiteți din experiența dumneavoastră?

          Din fericire, eu m-am recuperat total și nu am avut probleme mari. Dar cred în continuare că trebuie să fim foarte precauți și să respectăm regulile cu rigurozitate. Nu refuzați testarea temperaturii la intrarea în magazin și nu intrați dacă nu aveți mască. De asemenea, spălați-vă și dezinfectați-vă pe mâini, veți găsi la noi spații amenajate în acest sens.

          Ce măsuri de siguranță ați implementat?

          Pe toate. Ne uităm cu atenție și la angajați, care trebuie să poarte mască sau vizieră și să își dezinfecteze spațiul în care lucrează. Am instalat panouri de plexiglas în zona caselor de marcat și am intensificat operațiunile de curățare și dezinfectare a coșurilor și cărucioarelor. În plus, colegilor noștri li se face  zilnic triajul epidemiologic la intrarea în tură. Cred că nicio măsură nu e exagerată, toate sunt pentru binele nostru al tuturor, echipă sau clienți.

          Pe lângă atenția pentru amenajarea în condiții cât mai sigure a spațiului pentru cumpărături, am avut grijă ca magazinul să fie aprovizionat ca de obicei, să  existe continuitate la raft chiar și în perioadele cele mai tulburi, de la declanșarea pandemiei, când apăruseră tot felul de zvonuri cum că nu am avea marfă.

          A fost greu ca director de hipermarket să gestionați perioada aceasta?

          Nu mai greu decât ne-a fost nouă, tuturor. Iar eu, în mod particular, am o echipă ca o familie și, împărtășite, greutățile nu mai par atât de grele. De fapt, dacă am vrut și am acceptat să dau acest interviu este doar pentru echipa mea, pentru colegii mei cărora le mulțumesc din nou, pentru răbdare și profesionalism. Și în egală măsură vreau să mulțumesc clienților noștri care ne-au rămas alături, indiferent de provocări, care au venit la noi în continuare, care au pariat pe noi, pe transparența noastră și în promisiunea noastră că vrem să fim hipermarketul lor de încredere.

           Ce vești aveți pentru clienți? Ce oferte găsesc în cora Bacău zilele acestea?

          În primul rând legume și fructe de sezon proaspete, de proveniență locală. Probabil că știți că avem programul „cora alege românește” prin care îi încurajăm pe producătorii noștri să își vândă produsele în cora. Carnea e de la noi din România, proaspăt tranșată de echipa noastră de măcelari, îi așteptăm să o găsească în raion pentru grătarele de acasă.

          Tocmai am lansat Cofetăria Creme d’Or o cofetărie de inspirație franțuzească, dar la prețuri de hipermarket. Sunt multe oferte, mai ales prin programul nostru de fidelitate.

          Cum funcționează serviciul de ridicare din magazin a comenzilor online, lansat în aprilie?

          Am observat un interes crescut al clienților pentru acest serviciu, este confortabil să comanzi online, de acasă, de la birou, din mașină, apoi să treci câteva minute prin magazin și să ridici comanda. Câștigi timp și interacțiunea cu lumea este minimă deoarece comenzile se ridică de la Serviciul Clienți. Mă bucur totuși să văd că avem în continuare o masă de clienți cărora le place să vină în magazin și să își aleagă produsele, este o experiență care le face plăcere. O altă opțiune pentru consumatori este serviciul foodpanda, care livrează acasă în maxim 60 de minute produsele comandate de pe site-ul cora.ro.

          Un mesaj de încheiere?

          Cred cu tărie, atât eu, cât și colegii mei că hipermarketul cora Bacău e mai mult decât un magazin mare, e un loc de importanță majoră pentru comunitate, un model pentru comerțul de aici. Și mai cred că trebuie să fim un exemplu pentru vechiul principiu „Unde-i lege, nu-i tocmeală!” mai ales când o comunitate întreagă depinde de respectul acestui dicton. Jumătățile de măsură nu își au rostul când în joc este sănătatea, așa că fac apel la înțelegerea și colaborarea clienților pentu respectarea regulilor.

          Autoritățile au fugărit virusul prin județ: 738 de amenzi în valoare de peste 70.000 de lei

            Poliția în acțiune

            În perioada 17-19 iulie a.c., acţiunile de verificare cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă au continuat în zonele aglomerate din judeţul Bacău, centre comerciale, piețe, târguri și terase, dar şi în mijloacele de transport în comun, scopul vizat fiind prevenirea răspândirii virusului Covid 19.

            La aceste acţiuni au participat poliţişti, jandarmi din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean, Grupării de Jandarmi Mobile, polițiști locali, reprezentanți ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență, Inspectoratului Teritorial de Muncă, Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Direcției de Sănătate Publică, Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor şi Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier.

            În cadrul activităţilor au fost legitimate 2320 de persoane, au fost verificate 739 de obiective (restaurante, parcuri, terase, spaţii de cazare ş.a.) şi 1323 mijloace de transport, iar ca urmare a neregulilor constatate, au fost aplicate 738 de sancțiuni contravenţionale, în valoare de 70.502 lei.

            Le reamintim cetăţenilor recomandarea privind respectarea măsurilor de protecție sanitară și de distanțare fizică pentru a-și proteja propria sănătate și viață, dar și pentru a-i proteja pe toți cei din jur.

            Dragoș Benea: Terminăm un drum prin PNDL; începem altul, cu fonduri europene

            Lucrările la DJ 243B Motoșeni – Stănișești se apropie de final, în ritm susținut: 15 km de drum județean (consolidare, asfalt, poduri, podețe), modernizați prin PNDL, de „reaua” guvernare social-democrată în zona de est a județului.

            „În ultimii 4 ani, administrația PSD de la CJ Bacău a reabilitat aprox. 400 km de drumuri județene și vă asigur că nu ne vom opri aici! Ba, dimpotrivă”, spune europarlamentarul Dragoș Benea.

            Acesta declară că DJ 241B Pădureni – Godovana, despre care s-a tot vorbit în urma surpării malului în comuna Filipeni, va arăta – la încheierea lucrărilor de modernizare – exact ca drumul dintre Motoșeni și Stănișești.

            Infrastructura rutieră din județ e vizată și de investiții masive cu bani europeni. Au început lucrările la drumul de 95 km care leagă, în zona de est a județului, Podu Turcului – Dămienești – limită județ Neamț.

            „Astăzi am discutat cu primarii comunelor situate în lungul lotului 2 (tronsonul 2, cel mai lung – peste 58 km) al acestui drum – Motoșeni, Colonești, Răchitoasa, Podul Turcului – și cu antreprenorul general al lucrării.

            Le-am cerut, tuturor, implicare și responsabilitate pe acest obiectiv – comunitățile locale așteaptă modernizarea acestui drum, care e coloana vertebrală a infrastructurii din estul județului”, a mai spus europarlamentarul băcăuan.

            „Alături de colegul meu, deputatul Ionel Floroiu, și de președintele CJ, Sorin Brașoveanu, mișcăm lucrurile în stânga Siretului, călăuziți de convingerea că o dezvoltare durabilă trebuie să aibă în vedere, cu prioritate, zonele defavorizate”.
            Dragoș Benea, europarlamentar

            Poliția în acțiune

              La volanul unui autoturism desi aveau dreptul de a conduce suspendat sau nu deţineau permis de conducere

              La data de 18 iulie a.c., în jurul orei 10.00, poliţiştii din Buhuşi au oprit,pe strada Libertăţii, un autoturism la volanul căruia se afla un bărbat de 55 ani, din Bacău.
              Din verificările poliţiştilor a rezultat faptul că bărbatul în cauză avea dreptul de a conduce suspendat.
              Astfel, a fost întocmit un dosar penal sub aspectul săvărşirii infracţiunii de conducere a unui vehicul fără permis de conducere.

              La aceeaşi dată, în jurul orei 19.00, poliţiştii din Moineşti au depistat în trafic, pe DJ 119E, pe raza comunei Ştefan cel Mare, un autoturism condus de un tânăr de 20 ani, din comuna Coţofăneşti.
              În urma verificărilor s-a constatat că tânărul în cauză nu poseda permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule, fapt pentru care poliţiştii au întocmit dosar penal sub aspectul săvărşirii infracţiunii de conducere a unui vehicul fără permis de conducere.

              Eveniment rutier – Bacău

              La data de 18 iulie a.c., în jurul orei 10.00, poliţiştii Biroului Rutier au efectuat cercetări pentru a stabili împrejurările producerii unui eveniment rutier, în urma căruia o persoană a necesitat îngrijiri medicale.
              Din primele verificări a rezultat că un bărbat de 39 ani, din Bacău, în timp ce conducea un autoturism pe strada Calea Mărăşeşti, a surprins şi accidentat o femeie de 74 ani, din Bacău, care s-a angajat în traversarea străzii prin loc nepermis şi fără să se asigure.
              În urma producerii evenimentului rutier a rezultat vătămarea corporală a femeii de 74 ani, aceasta fiind transportată la spital pentru îngrijiri.
              La testarea cu aparatul etilotest a celor doi participanţi la evenimentul rutier rezultatul a fost 0,00 mg/l alcool pur în aerul expirat în ambele cazuri şi li-i s-au recoltat mostre biologice de sânge pentru stabilirea cu exactitate a alcoolemiei.
              În cauză a fost întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de vătămare corporală din culpă.

              Inundații la Agăș. Cel puțin 50 de gospodării afectate

                În satul Cotumba din comuna Agăș au fost inundate circa 50 de gospodării.

                Drumul Comunal 156 a fost afectat pe circa 1,5 KM.

                Pompierii din Moinești, Comănești și Brustiroasa participă la operațiunile de evacuare a populației.

                Recrutări la Gruparea de Jandarmi Mobilă Bacău

                  Gruparea de Jandarmi Mobilă „Alexandru cel Bun” Bacău, va desfăşura activităţi de recrutare a candidaţilor, în vederea participării la concursul de admitere organizat în anul 2020 la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, astfel:

                  NUMĂRUL DE LOCURI LA ACADEMIA DE POLIŢIE „ALEXANDRU IOAN CUZA”

                  • 15 locuri alocate Jandarmeriei Române la Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative pentru învăţământul cu frecvenţă (4 ani) – domeniul de licenţă „Drept”, programul de studii universitare de licenţă „Drept”;

                  •  25 locuri alocate la Facultatea de Jandarmi pentru învăţământul cu frecvenţă (3 ani)  – domeniul de licenţă „Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, programul de studii universitare de licenţă/specializarea „Ordine şi siguranţă publică” (dintre care 1 loc pentru romi, 1 loc pentru maghiari şi 1 loc pentru alte minorităţi), astfel: – 20 locuri alocate Jandarmeriei Române; – 5 locuri  alocate SIE.

                  • 3 locuri alocate Jandarmeriei Române (pentru subofițerii și maiștrii militari din Jandarmeria Română) la Facultatea de Poliţie pentru învăţământul cu frecvenţă redusă – domeniul de licenţă „Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, programul de studii universitare de licenţă/specializarea „Ordine şi siguranţă publică” –

                  Pentru a participa la concursul de admitere, candidaţii trebuie să îndeplinească, următoarele condiţii legale şi criterii specifice:

                  1. CONDIȚII LEGALE:
                  2. a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
                  3. b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
                  4. c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
                  5. d) să fie declaraţi „apt” din punct de vedere medical, fizic şi psihologic;
                  6. e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau îi împlinesc în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
                  7. f) să fie absolvenţi de liceu, cu diplomă de bacalaureat;
                  8. g) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate;
                  9. h) să nu aibă antecedente penale cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
                  10. i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
                  11. j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
                  12. k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege.

                  Dovada îndeplinirii condiției prevăzute la lit. f) se face cu diplomă sau cu adeverință care îndeplinește condițiile de valabilitate, din care să rezulte faptul că au susținut și promovat examenul de bacalaureat.

                  CRITERII SPECIFICE:

                  1. a) să aibă vârsta de până la 27 de ani, împliniţi în anul participării la concursul de admitere;
                  2. b) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară;
                  3. c) să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
                  4. d) să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ;

                  Dosarele de recrutare ale candidaţilor se vor depune într-un dosar plic la structura de resurse umane şi trebuie să conţină următoarele documente:

                  1. Cererea de înscriere şi CV – conform modelului;
                  2. Copii ale documentelor care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului (diploma de bacalaureat şi foaia matricolă);
                  3. Copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare şi/sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă şi, dacă este cazul, ale livretului militar;
                  4. Copii ale certificatului de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;
                  5. Autobiografia şi tabelul nominal cu rudele candidatului şi soţul/soţia candidatului- conform modelului;
                  6. Extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar;
                  7. O fotografie color 9×12 cm (şi 2 fotografii color 3×4);
                  8. Adeverinţă eliberată de către medicul de familie, care cuprinde antecedentele medicale personale semnificative şi care atestă că starea de sănătate este corespunzătoare postului pentru care candidează, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecţiei;
                  9. Consimțământul informat;
                  10. Declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare – conform modelului

                   Precizări.

                  – Adeverința medicală se completează de medicul de familie, iar consimțământul informat se completează și se semnează de candidat în mod lizibil și se depune împreună cu adeverința la unitatea de recrutare.

                  Adeverința medicală se va transmite medicului de unitate de către Gruparea de Jandarmi Mobilă Bacău. După primirea documentului de la medicul de unitate, Gruparea de Jandarmi Mobilă Bacău va informa candidații declarați „INAPT” cu privire la încetarea activităților de recrutare.

                  – Candidaţii etnici/ minoritari (romi, maghiari, alte minorităţi naţionale, etc.) care se înscriu pentru  locurile alocate distinct acestora, declară pe propria răspundere apartenenţa la etnia / minoritatea respectivă şi depun în acest sens pentru dosarul de recrutare, în original, o adeverinţă care să ateste etnia de apartenenţă a candidatului, emisă de organizaţia etnică / minoritară, constituită potrivit legii.

                  Candidații care se înscriu pentru locurile alocate distinct absolvenților cu diplomă de bacalaureat proveniți din sistemul de protecție socială declară pe propria răspundere proveniența din sistemul de protecție socială și prezintă hotărârea comisiei pentru protecția copilului sau după caz a instanței de judecată privind stabilirea măsurii plasamentului în condițiile Legii 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare – în original și în copie, copia conformă cu originalul fiind depusă la dosarul de candidat.

                  – Candidații scutiți de la plata taxei de înscriere, depun documentele justificative pentru scutirea de la plata taxei de înscriere la dosarul de recrutare și le transmit și prin e-mail, până la data de 04 august 2020, scanate în format .pdf la adresa admitere@academiadepolitie.ro (dimensiunea fișierului transmis nu trebuie să depășească 20MB)

                  Taxa de  înscriere la concurs se achită de către candidații declarați apt psihologic, în perioada 28 iulie-07 august 2020 (data operațiunii bancare), potrivit precizărilor publicate pe site-ul oficial al Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, la secțiunea Admitere.

                  Alte precizări:

                  1. Înscrierea candidaţilor – în perioada 17-27 iulie 2020, între orele 09.00 – 15.00, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică, la sediul unităţii din mun. Bacău, str. Henri Coandă, nr. 5-12, jud. Bacău.

                  – La înscriere, candidaților li se atribuie un cod unic de identificare care va fi folosit pe întreaga procedură de concurs.

                  – Codul unic de identificare atribuit, precum și centrul zonal la care este arondat, se menționează în scris, în cererea de înscriere, de către persoana cu sarcini de recrutare, iar candidatul ia cunoștință de acestea pe bază de semnătură.

                  1. Depunerea dosarelor de candidat în volum complet – de LUNI până VINERI, între orele 09.00 – 15.00, la sediul unităţii din mun.Bacău, str. str. Henri Coandă, nr. 5-12, jud. Bacău, – până la data de 04 august 2020.
                  2. Evaluarea psihologică

                  Evaluarea psihologică a candidaților se realizează până la data de 04 august 2020, în conformitate cu Dispoziția directorului Centrului de Psihosociologie a M.A.I., potrivit planificării întocmite de structurile cu atribuții de recrutare. Candidaţii recrutaţi se vor informa asupra perioadei de examinare psihologică (data şi ora la care au fost planificaţi pentru susţinerea testării psihologice, documentele şi materialele necesare, locul de desfăşurare) telefonic sau pe site-ul Grupării de Jandarmi Mobile Bacău la adresa www.relatiipublice@grupareajandarmibacau.ro.

                  1. Examinarea medicală

                  Examinarea medicală a candidaţilor se realizează potrivit metodologiei prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul M.A.I. nr. 105/2020 privind examinarea medicală a candidaţilor la concursurile de admitere în instituţiile de învăţământ care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, precum şi la concursurile de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne, pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor obținute la proba scrisă, în perioada 08-24 septembrie 2020.

                  Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” transmite unităților de recrutare candidații care urmează să susțină examinarea medicală.  Candidații nominalizați de către Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, vor fi înștiințați de către Gruparea de Jandarmi Mobilă Bacău, cu privire la continuarea procedurilor de selecție și prezentarea la sediul unității de jandarmi, în vederea înmânării adresei prevăzute în Ordinul M.A.I. nr. 105/2020 și a copiei adeverinței medicale eliberate de medicul de familie existente în dosarul de recrutare.

                  Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” afișează, la finalul fiecărei zile, situația candidaților care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere.

                  1. Susținerea probelor de admitere

                  Proba eliminatorie de evaluare a performanței fizice se susține în perioada 24-29 august 2020, iar proba de evaluare a cunoștințelor se susține în perioada 01-02 septembrie 2020.

                  Repartizarea și planificarea pentru susținerea probelor se realizează de către Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” și sunt aduse la cunoștința candidaților, în timp util, prin postarea acestora pe siteul oficial al Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, precum și al celorlalte centre zonale de selecție.

                  În vederea susținerii probelor de admitere, candidații vor avea asupra lor cartea de identitate/pașaportul, iar în cazul probei de evaluare a performanței fizice și echipamentul sportiv necesar.

                  Rezultatele obținute de candidați se centralizează la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” și se afișează pe site-ul instituției de învățământ, în ordinea mediilor obținute la proba de evaluare a cunoștințelor. Contestațiile la proba de evaluare a cunoștințelor, se transmit on-line la adresa admitere@academiadepolitie.ro , în data de 05 septembrie 2020 și se soluționează la sediul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, în perioada 06-07 septembrie 2020.

                  1. Afișarea rezultatelor finale

                  Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere. Rezultatele finale ale admiterii sunt aduse la cunoștința candidaților prin afișare pe site-ul oficial al Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, până la data de 26 septembrie 2020.

                  După depunerea dosarului în volum complet la sediul Grupării de Jandarmi Mobile Bacău, vă rugăm să consultaţi frecvent site-ul instituţiei de învăţământ la care v-aţi înscris pentru consultarea tematicii şi a bibliografiei,  a perioadei  înscrierii  candidaţilor şi organizarea concursurilor de admitere, etc.

                  Pentru relaţii suplimentare apelaţi numărul de  telefon 0234.585570 (interior 24119),  iar pentru înscriere vă aşteptăm la sediul unităţii din mun. Bacău, str. Henri Coandă, nr. 5-12, jud. Bacău, compartimentul Resurse umane.

                  INFORMARE, RELATII PUBLICE ŞI CU PUBLICUL

                   

                   

                  Un grup infracţional organizat destructurat de poliţiştii Biroului de Investigaţii Criminale Bacău

                    Poliţiştii au identificat, depistat şi reţinut pentru 24 de ore patru persoane cu vârste cuprinse între 25 şi 49 ani, din Bacău, bănuite de comiterea infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat, furt calificat, efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos şi acces ilegal la un sistem informatic.

                    Într-un comunicat remis presei se informează că urmare a sesizărilor primite de poliţişti în perioada februarie-iunie a acestui an cu privire la comiterea unor furturi de portofele de către persoane necunoscute în mijloacele de transport în comun, precum şi faptul că au fost folosite cardurile persoanelor vătămate, fiind retrase diferite sume de bani sau fiind achiziţionate bunuri de la mai multe unităţi comerciale, poliţiştii au desfăşurat activităţi specifice şi au identificat patru persoane bănuite de comiterea infracţiunii de constituire a unui grup infracţional organizat având drept scop deposedarea persoanelor vătămate de sex feminin, de diferite vârste, de bunuri şi valori de pe mijloacele de transport în comun de pe raza municipiului Bacău.

                    Pe 16 iulie a.c., în baza autorizării de către Tribunalul Bacău, poliţiştii au efectuat percheziţii domiciliare în locaţii din municipiul Bacău unde au fost depistaţi doi bărbaţi şi două femei, toţi bănuiţi de comiterea faptelor sesizate.  Faţă de persoanele în cauză s-a luat măsura reţinerii pentru 24 de ore sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat, furt calificat, efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos şi acces ilegal la un sistem informatic  şi urmează a fi prezentaţi Parchetului de pe lângă Judecătoria Bacău cu propuneri legale.

                    Experimentăm iluzia controlului într-o lume a dependențelor

                    Dependența se referă la o situație de intoxicație” cronică, care rezultă din administrarea repetată a ceva dăunător în sine sau devenit dăunător prin exces și nevoia de a continua această administrare. Astfel, o persoană poate deveni dependentă de o substanță, de un comportament, de un context, de o persoană etc.

                    Potrivit psihologului Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI), putem depista instalarea dependenței urmărind două aspecte: (1) dificultatea persoanei în a controla cât de mult sau cât de des consumă substanţa, practică comportamentul sau agresează o persoană prin a o considera ”proprietate”, nedorind să se desprindă fizic și emoțional de aceasta și (2) continuarea consumului sau a comportamentului, chiar dacă acest fapt are consecinţe negative asupra vieţii personale (de exemplu: probleme de sănătate, pierderi financiare sau conflicte repetate cu cei din jur).

                     „Păcăleala” care hrănește dependența

                    Totodată, psihologul Bruce K. Alexander conceptualizează în jurul anului 2008 un model al dependenței ca dislocare existențială. În viziunea sa, dependența constituie un răspuns adaptativ al persoanei la percepția propriei stări de dislocare (mai mult sau mai puțin conștientizată). Termenul de dislocare se referă în acest context la experimentarea unei stări persistente de separare, detașare sau dezangajare, eșecul dobândirii sau pierderea unei stări de integrare psiho-socială. Persoana dependentă suferă de un deficit la nivelul semnificației vieții (”pentru ce trăiesc?”, ”ce sens are viața mea?”) și/sau un deficit în a face față aspectelor de bază ale vieții (”cum să trăiesc?”).

                    Plecând de la acest aspect evidențiat de Bruce K. Alexander, putem observa că dependența apare inițial ca un mecanism de apărare împotriva acestei stări de dislocare, de separare. Această stare se opune nevoilor noastre naturale de apartenență, acceptare, iubire. De aceea, instinctiv, persoana caută inconștient o metodă de liniștire, de siguranță, de plăcere – de fapt își asigură pe cea mai scurtă și rapidă cale găsită declanșarea hormonilor ”fericirii”: endorfine, serotonină, dopamină, oxitocină. Persoana își creează astfel o falsă iluzie a deținerii controlului. În fapt, acel moment poate fi începutul pierderii controlului. Luând în calcul aspectul mai general al cuvântului ”dependență”, acesta ne arată că este vorba în sine despre un raport de subordonare. Persoana dependentă devine astfel ”subordonată” mental, emoțional și comportamental unei substanțe, unui comportament, unui context sau unei persoane”, explică psihologul Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI).

                     Pașii necesari ieșirii din dependență

                    Totodată specialistul propune 4 pași prin care putem scăpa de dependență:

                    1. Cel mai dificil, dar și cel mai important pas: acceptarea faptului că există o problemă.

                    2. Solicitarea ajutorului specializat.

                    3. Acceptarea faptului că este nevoie de o investiție constantă de timp, energie și resurse interioare.

                    4. Acceptarea inerentelor eșecuri și recăderi și menținerea deciziei de a merge până la capăt în vindecare.

                    RAR: Tot ce trebuie să știți despre autovehiculele cu volanul pe partea dreaptă

                      Registrul Auto Român explică în detaliu tot ce trebuie să știți despre statutul legal al autovehiculelor cu volanul pe partea dreaptă și cum poate primi un astfel de autovehicul Cartea de Identitate a Autovehiculului (CIV) pentru a fi înmatriculat în România. Registrul Auto Român acționează doar în cadrul legal disponibil în acest moment, fără a aplica măsuri care nu respectă prevederile interne sau UE în domeniu.

                       Modul în care autovehiculele cu volan pe partea dreaptă introduse individual în România pot primi CIV este precizat clar în Reglementările RNTR 7, aprobate prin OMTCT nr. 2.132/2005, cu modificările și completările ulterioare. În secțiunea „Sistemul de direcție” din Capitolul IV, se stipulează că „postul de conducere trebuie să fie situat pe partea stângă în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului. Sunt exceptate autovehiculele speciale utilizate în serviciile publice comunitare (curățenie stradală), precum și autovehiculele care au fost înmatriculate ultima dată într-un alt stat membru al UE și care nu au suferit modificări în raport cu configurația de înmatriculare inițială. Pentru acestea din urmă, în cazul autovehiculelor din categoriile M2 și M3, ușile de serviciu vor fi amplasate pe partea dreaptă, în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului”.

                      Pe de altă parte, RNTR 7 impune obligativitatea înlocuirii farurilor originale cu unele care emit un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreaptă a drumului. Așadar, ținând cont de prevederile legale, Registrul Auto Român este în măsură să acorde CIV unui autovehicul care are volanul pe partea dreaptă, dar se încadrează în aceste excepții.

                      O altă prevedere legală a RNTR 7 este cea referitoare la omologarea individuală a autovehiculelor cu volan pe partea dreaptă, dar care au suferit modificări constructive. Concret, dacă un autovehicul înmatriculat în România cu volanul pe partea dreaptă se prezintă la RAR după ce i-au fost aduse modificări constructive, acesta va putea fi reomologat doar dacă și postul de conducere a fost mutat pe partea stângă.

                      Se respectă legislația europeană în domeniu

                      Pentru clarificarea poziției naționale cu privire la acest subiect, trebuie precizat că legislația din România transpune și pune în aplicare legislația UE în domeniu, legislație care nu permite introducerea de interdicții de natură tehnică referitoare la autovehiculele echipate cu volan pe partea dreaptă. Comisia Europeană consideră că introducerea interdicţiei de înmatriculare a unor astfel de autovehicule constituie o barieră pentru libera circulaţie a mărfurilor, fiind o măsură disproporţionată în raport cu obiectivul public de asigurare a siguranţei rutiere şi protecţiei sănătăţii şi vieţii cetăţenilor UE.

                      Perioadă de tranziție

                      Dat fiind interesul public ridicat pentru situația autovehiculelor care provin din UK, în contextul Brexit, se precizează că până la data de 31 decembrie 2020 este în vigoare o perioadă de tranziție stabilită ca urmare a Acordului de retragere, dar care poate fi prelungită. În consecință, până la 31.12.2020 se acceptă, în aceleași condiții, omologările UE emise de UK, adică și autovehiculele cu volan pe partea dreaptă care provin din UK vor putea primi CIV, dacă respectă celelalte condiții aplicabile. De la 1 ianuarie 2021, dar numai dacă perioada de tranziție dintre UK și Uniunea Europeană nu va fi prelungită, omologarea de tip emisă de Regatul Unit nu va mai fi valabilă în România, iar vehiculele cu volan pe dreapta provenite din UK vor fi tratate asemenea oricărui alt vehicul care provine dintr-un stat terț din afara UE și nu vor mai primi CIV, deci nu vor mai putea fi înmatriculate în România.

                      În ceea ce privește autovehiculele echipate cu postul de conducere pe partea dreaptă și care sunt deja înmatriculate în România, pentru acestea nu există în acest moment nicio altă prevedere legislativă care să oblige la modificarea poziției postului de conducere pe partea stângă.

                      Dust Busters Are Grija de Gradina Ta

                      Spatiile verzi ale centrelor comerciale si ale caselor, penthouse etc. au nevoie de curatare zilnica. Numerosi cumparatori acorda intotdeauna atentie gradului de curatenie, ceea ce inseamna ca este necesar un personal permanent pentru curatarea spatiilor verzi din jurul si din incinta centrelor comerciale, dar si din curtea casei tale. Firma Dust Buster Bucuresti deoarece face parte din grupul de firme de curatenie, este pregatita sa iti ofere servicii de ingrijire profesionala a spatiilor verzi, care includ tot complexul necesar de servicii de curatare. Vor dezvolta o schema care se va potrivi cu siguranta centrului comercial, gradinii sau curtii tale si, in plus, cu eficienta necesara.

                      Curatenie la domiciliu si ingrijirea curtii si gradinii

                      Curatarea spatiilor verzi si a curtilor inseamna, in primul rand, grija pentru sanatatea ta si bunastarea copiilor si a persoanelor in varsta, deoarece acestia isi petrec cea mai mare parte a timpului liber in curti si gradini: unii se joaca in curti, altii nu au intotdeauna puterea de a merge in cel mai apropiat parc si sunt nevoiti sa isi petreaca timpul in curte sau gradina de langa casa.  Pe langa serviciile de curatenie la domiciliu si curatenie birouri, serviciile unei firme de curatenie Bucuresti mai include si servicii pentru ingrijirea spatiilor verzi si a curtilor, fie ca este o casa, penthouse, mall, magazine comercial.

                      Curatenie birouri, mall-uri, centre comerciale

                      Firmele de curatenie Bucuresti pe langa curatenie la domiciliu si curatenie birouri, mentin constant curatenia in jurul casei si a mall-urilor sau centrelor comerciale, precum si a magazinelor de cartier, cu ajutorul specialistilor care sunt specializati in curatarea curtilor. Curatarea de inalta calitate a spatiilor verzi asigura nu numai curatenia si ordine, dar asigura si miscarea nestingherita a proprietarilor, pietonilor si a vehiculelor. Curtile sunt curatate cu ajutorul echipamentelor mecanizate, insa, in unele cazuri, cand utilizarea echipamentelor mecanizate este imposibila datorita dimensiunilor mici ale parcelei, spatiile verzi si curtile sunt curatate manual. Dupa cum arata practica, ponderea fortei de munca manuala in curatenie este de aproximativ 38%. Munca efectuata in timpul curatarii curtilor si spatiilor verzi, depinde semnificativ de perioada anului. In mod conventional, acestea pot fi impartite in curatenia pe timp de vara si curatarea lor pe timp de iarna.

                      Ce include curatenia curtilor si spatiilor verzi?

                      In timpul verii pentru curatenia curtilor se efectueaza urmatoarele lucrari:

                      • maturarea curtilor, trotuarelor si aleilor;
                      • udarea si spalarea curtilor, trotuarelor si aleilor;
                      • ingrijirea spatiilor verzi – paturi de flori, peluze, copaci, arbusti, constand in udarea lor, plivirea buruienilor, cosit iarba, colectarea frunzelor cazute, taierea florilor ofilite, curatarea copacilor si alte lucrari.

                      Curatenia de vara a spatiilor verzi si a curtilor din jurul centrelor comerciale si mall-uri include:

                      • colectarea si depozitarea gunoiului in locuri special destinate, prevenirea revarsarii cosurilor de gunoi si a containerelor. Materialele de constructie sunt depozitate in zone ingradite special si care nu ar trebui sa impiedice libera circulatie a persoanelor si vehiculelor;
                      • maturarea curtilor, trotuarelor si aleilor;
                      • udarea si spalarea curtilor, trotuarelor si aleilor;
                      • ingrijirea spatiilor verzi – paturi de flori, peluze, copaci, arbusti, constand in udarea lor, plivirea buruienilor, cosit iarba, colectarea frunzelor cazute, taierea florilor ofilite, curatarea copacilor si alte lucrari.
                      • eliminarea gunoiului.

                       

                      Ziua Z pentru Știința și Aerostar

                      Astăzi este data limită la care echipa de volei feminin antrenată de Florin Grapă trebuie să confirme participarea în Cupa CEV. La fel stau lucrurile și cu formația de fotbal a „aviatorilor” referitor la prezența în viitoarea ediție a Ligii a II-a. Pentru că se confruntă cu probleme financiare, ambele grupări băcăuane au amânat până în ultimul moment luarea unei decizii.

                      Un adevărat record european

                      Sezoane la rând, echipa de volei feminin a Științei Bacău a avut drept motto „1, 2, 3, 4/ Cupa și campionatul”. Ca să fie în ton cu sloganul – glumim, desigur- studentele s-au oprit la patru titluri de campioană. De alte 15 ori au fost vice-campioane, iar în vitrină au adunat și Cupe ale României, asta ca să nu mai socotim finalele. Indiferent de locul ocupat însă în Divizia A1 și de performanța din Cupă, Știința a avut drept constantă participarea în cupele europene. De altfel, în ultimul sfert de veac, echipa lui Florin Grapă nu a lipsit din Europa.

                      E un adevărat record pentru România, dar un record care stă să cadă. Și asta pentru că, în ciuda faptului că rezultatele bune i-au asigurat prezența în ediția 2020-2021 a Cupei CEV, gruparea băcăuană riscă să nu se înscrie în competiție din cauza problemelor financiare care au făcut ca în lotul studentelor să mai rămână doar trei jucătoare din stagiunea precedentă. Ba și acestea rezerve: Ciocian, Stoian și Dițu. Astăzi este termenul limită la care Știința trebuie să confirme Federației Române de Volei participarea în Cupa CEV. Iar îndoielile continuă să planeze deoarece lipsa de soluții economice (nici autoritățile locale și nici sponsorii din mediul privat nu au răspuns la strigătul de ajutor al Științei) au împiedicat efectuarea vreunei transfer.

                      „Este o situație limită deoarece nu ne putem prezenta oricum într-o competiție europeană. Îmi doresc foarte mult să ne continuăm aventura în euro-cupe, dar încă mai stau în dubii deoarece nu văd nicio soluție. Cine știe, poate ne întinde cineva o mână în al 12-lea ceas”, a declarat Florin Grapă, omul de care se leagă toate succesele Științei din ultimii 30 de ani.

                      Inclusiv în plan continental, acolo unde cea mai performantă echipa a Bacăului de după Revoluție a ajuns în fazele finale ale Ligii Campionilor la începutul anilor 2000, a evoluat în Final Four-ul Cupei Challenge în 2008 și a disputat semifinala Cupei Cev în urmă cu doar un an.

                      Singura reprezentantă a Moldovei

                      Vara trecută, după retrogradarea din Liga a II-a, conducerea Aerostarului a anunțat: „Vrem să rămânem în eșalonul trei un singur an”. Cu un antrenor nou în persoana lui Daniel Munteanu și cu o echipă remaniată, tânără și de perspectivă, „aviatorii” au zburat în prima parte a sezonului din Liga a III-a. Cele zece victorii la rând și calitatea jocului au demonstrat că obiectivul grupării prezidate de Doru Damaschin este unul realizabil. Și el a fost realizat, chiar dacă în condiții speciale: pandemia COVID-19 a dus la „înghețarea” campionatului, iar Federația Română de Fotbal a declarat Aerostarul promovată în Liga a II-a în virtutea celor șapte puncte avans față de ocupanta locului 2 din Seria 1, Foresta Suceava.

                      Dacă, pe de o parte, pandemia a împins Aerostarul înapoi în Liga a II-a, în schimb pe de altă parte ar putea să o mențină în C! Cu un buget afectat de criza declanșată de noul Coronavirus, gruparea băcăuană nu are garanții financiare suficiente referitoare la ducerea la bun sfârșit a unui sezon în liga secundă. Astăzi, este ultima zi de înscriere în campionat, iar „aviatorii” trebuie să anunțe FRF dacă vor juca de la toamna încolo în Liga a II-a sau dacă vor face pasul îndărăt catre eșalonul al treilea.

                      „Noi am făcut publice dificultățile financiare cu care ne confruntăm în perspectiva unui sezon de liga secundă încă de la jumătatea lunii mai. De atunci, am demarat și o campanie de înștiințare și de sensibilizare a autorităților locale și a mediului de afaceri, dar, până acum, nu am primit niciun ecou. Ne dorim să jucăm în Liga a II-a, însă fără un sprijin economic adecvat, nu putem face față. Iată de ce decizia nu este ușor de luat și, din respect pentru brandul Aerostar, pentru echipă, pentru întreg fotbalul băcăuan, dar și pentru competiție și FRF, vom analiza totul până în ultima secundă”, a anunțat președintele CS Aerostar Bacău, Doru Damaschin.

                      Interesant este că, în acest moment, Aerostar este singura reprezentantă a Moldovei în Liga a II-a.

                      Festivalul Științelor, Ediția a IV-a

                        Proiectul cultural „Festivalul Științelor” a ajuns la a IV-a ediție anul acesta. Acest eveniment, organizat de Complexul Muzeal de Științele Naturii „Ion Borcea” Bacău, s-a bucurat anual de aprecierea publicului deoarece conceptul presupune prezentarea informațiilor, machetelor și exponatelor autentice într-un cadru non-formal la workshop-urile organizate. Activitățile vor fi organizate zilnic, între 28 iulie – 28 august 2020, cu excepția zilelor de sâmbătă și luni, între orele 10.00-13.00.

                        Atelierele de lucru vor fi organizate la Muzeul de Științele Naturii (Str. Aleea Parcului nr. 9) și vor aduce în fața publicului activități interactive cu următoarea tematică: Dinozaurii – o lume dispărută; Micro și Macro… Vegetal; Eco-Practica.

                        Activitățile cuprind observații asupra unor fosile autentice din colecția de paleontologie a Muzeului de Științele Naturii Bacău, jocuri interactive, atelier de creație – pictarea unor replici ale unor fosile, prezentări multimedia privind diversitatea și importanța plantelor medicinale și aromatice, cum se face un ierbar, demonstrații ale unor fenomene fizice și chimice de care depinde viața plantelor și a animalelor prezentate într-o manieră distractivă.

                        Participarea la activitățile desfășurate în cadrul evenimentului „Festivalul Științelor” se va face numai pe bază de programare. În cadrul fiecărei teme vor fi organizate activități pentru un număr de 2 familii alcătuite din 3-5 persoane, asigurându-se astfel distanțarea între persoane.

                        Programările se vor realiza la numărul de telefon: 0234/512006. Taxa de participare: 15 lei/persoană/zi (taxa include cele 3 workshop-uri). Pentru fiecare workshop: – numărul maxim de participanți va fi de 2 familii a câte 5 persoane; – numărul minim de participanți va fi 1 familie de 3 persoane.

                        Accesul vizitatorilor, pentru a participa la festival, se va face restricţionat, pentru a avea acces, persoanele trebuie să aibă temperatura sub 37,3 grade, să poarte mască pe toată perioada prezenţei în clădirea Muzeului de Ştiinţele Naturii.

                        Atenție, șoferi! De astăzi, se închide Drumul Județean 252 Buhoci – Bibirești

                          De săptămâna aceasta, executantul lucrărilor la Drumul Județean 252 Buhoci – Bibirești anunță impunerea unor restricții de circulație pe un anumit sector de drum. Măsura este aplicată pe o porțiune de circa 220 de metri din șosea (între kilometrul 121 + 430 și kilometrul 121 + 650), unde se execută o serie de lucrări mai complicate (consolidare cu zid de sprijin).

                          Prin urmare, șoferii sunt avertizați că, începând cu data de 20 iulie și până pe 20 noiembrie, în zilele de luni până vineri, nu se va putea circula deloc, în intervalul orar 7.00 – 20.00, iar sâmbăta, de la 7.00 la 14.00. În schimb, se va putea circula noaptea, dar cu restricții, de la ora 20.00 până dimineața la ora 7.00. Restricțiile urmează a fi ridicate abia la iarnă, în luna decembrie, când este programată încheierea lucrărilor de reabilitare a drumului.

                          În aceste condiții, conducătorii auto vor avea ca variantă ocolitoare avizată de către autorități traseul care începe de la intersecția Buhoci DJ 242 cu 252 B și continuă prin Buhocel (comuna Buhoci) – Tamași – Gioseni – Răcătău (comuna Horgești) – intersecția DJ 252 cu DC 93 Bibirești (comuna Ungureni) – Ungureni – Parincea.

                          Calendar reactualizat: Când are loc Titularizarea 2020

                            În urma promulgării de către președintele României, Klaus Iohannis, a Legii pentru aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 58/2020 privind luarea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ, a fost aprobat prin ordin de ministru și transmis spre publicare în Monitorul Oficial, Calendarul mobilității personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020-2021.

                            Astfel, în perioada 9-16 iulie 2020, candidații la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor din unitățile de învățământ preuniversitar și-au putut depune dosarele de înscriere la inspectoratele școlare. Proba scrisă din cadrul acestui concurs (titularizare) va avea loc în data de 29 iulie 2020, cu respectarea tuturor măsurilor igienico-sanitare în vigoare. Primele rezultate vor fi afișate pe 4 august. Contestațiile vor fi depuse în perioada 4-5 august, iar în data de 11 august vor fi afișate rezultatele finale.

                            Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidații trebuie să obțină minimum nota 7 (șapte), atât la proba scrisă, cât și la proba practică, să aibă definitivatul în învățământ și postul să fie viabil 4 ani. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidații trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci), la cele două probe. Nota obținută la proba scrisă are o pondere de 75% în media de repartizare.

                            Proștii plătesc!

                            Acum vreo doi ani, când isteria contra „ciumei roșii” era în toi, anumiți politicieni au apucat un capăt de știre, l-au sucit și l-au transformat în bici din care au pocnit cu spor. Iar cireada din stradă s-a aprins de indignare în mod spontan și a prins a zbiera și mai tare. Era vorba, atunci, de implementarea în legislația națională a unor prevederi adoptate de Uniunea Europeană contra spălării banilor. Pe numele său birocrat, actul se numea „Directiva privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanţării terorismului”.

                            Acolo se spunea că expeditorii sumelor peste un anumit plafon trebuie să explice de unde au banii. Ce vaiete! Ce urlete! „Ciuma roșie ne lasă Diaspora fără bani!”, „Vor să confiște banii trimiși rudelor din țară!”, „Vor să impoziteze banii trimiși copiilor!”. O directivă europeană a fost transformată în circ politic de doi lei de niște politicieni iresponsabili, care aveau o altă agendă de urmat și de niște tineri frumoși și liberi dar fără pic de gândire critică și care nu s-au întrebat măcar o secundă dacă nu cumva lucrurile stau altfel. Au fost câteva voci – puține la număr – care au încercat să explice că această atitudine ne va costa, că vom fi amendați pentru că nu implementăm acea directivă europeană. „Hai, mă, plimbă ursul! Chiar ne iei de fraieri?”, a fost răspunsul aproape unanim.

                            Zilele trecute, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a amendat România cu trei milioane de euro pentru întârzierea şi aplicarea incompletă a Directivei privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanţării terorismului. Trei milioane de euro! Poate pentru unii suma pare mică. Pentru majoritatea românilor, este o sumă pe care nu o vor vedea niciodată. Cu trei milioane de euro s-ar fi putut face o mulțime de lucruri. Dar nu se vor face pentru că niște politicieni fără discernământ au dat din gură cu gândul la ciolanul pe care-l vor mușca atunci când îi vor da jos pe ăia de la Putere. I-au dat jos. Rod la ciolan de luni de zile și nu se mai satură. Proștii vor plăti amenda. Hai, sictir!