duminică, 21 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1748

Ludovic Orban: „Trebuie schimbat destinul Oneștiului, oraș distrus de mafia PSD și care-l ține încă în sărăcie!”

    Orașul Onești pare părăsit, dacă treci seara pe stradă, mai vezi lumină la două din zece geamuri, pentru că oamenii au plecat, din lipsă de variante, este concluzia premierului Ludovic Orban, aflat în această dimineață în vizită în județul Bacău.

    Rafo a fost distrusă de mafia PSD, Oneștiul este ținut în sărăcie și dezolare de PSD, care a condus fără responsabilitate și respect orașul. Pare că nu mai există viață, au plecat mii de oameni tineri. Trebuie să-i schimbăm destinul, să relansăm Oneștiul, care poate redeveni un pol de dezvoltare economică pentru tot arealul Văii Trotușului și nu numai. Guvernul va susține orice proiect viabil, dar are nevoie de un partener, de o guvernare locală cu viziune, de un primar cu viziune, al mileniului al treilea, care să cunoască instrumentele moderne de administrație. Elena Pașcu-Apăvăloaie, de la Primăria Onești, și Ionel Palăr, de la Consiliul Județean Bacău  pot miza pe mine că guvernul îi va sprijini în dezvoltarea orașului”, a declarat prim-ministrul Ludovic Orban, la Onești.

    Ionel Palăr, candidatul Alianței PNL – USR-PLUS la președinția Consiliului Județean Bacău, crede că oneștenii nu mai trebuie mințiți și au nevoie de o schimbare majoră. „Împreună cu Elena Pașcu-Apăvăloaie, candidata Alienței PNL – USR-PLUS la Primăria Onești, avem un program realist, vrem să construim un parc industrial cu o componentă tehnologică și științifică. Sunt fonduri europene pentru asta, avem bună credință și vrem ca și la Onești să se întâmple lucruri care să le redea locuitorilor demnitatea și speranța. Iar prezența premierului României este o garanție că acest proiect ambițios poate fi implementat. După 30 de ani de PSD, trebuie să dăm un restart pentru Onești și pentru întreg județul Bacău. România se mișcă, trebuie și noi să o luăm pe drumul dezvoltării. Ne despart 150 de km de Ardeal, sunt convins că și noi putem trăi ca ei”, consideră Ionel Palăr, în timp ce Elena Pașcu-Apăvăloaie este convinsă că parcul industrial este soluția  pentru a rezolva principala prioritate a orașului, crearea de locuri de muncă.

    Biroul de presă PNL Bacău

    Publicat de SC Deșteptarea SA la comanda: PNL; COD AEP 21200012

    Școala online. Provocări oftalmologice: sindrom de oboseală vizuală și risc generalizat de miopie la copii

    “Sindromul de oboseală vizuală cauzat de computer, la care asistăm acum, este unul sever, pentru că ochii copilului sunt foarte solicitați fără a fi încă dezvoltați complet. Acum 20 de ani, când aceștia se jucau multe ore în aer liber, aveau o vedere la distanță mult mai dezvoltată. În zilele noastre, lucrul intens la calculator la vârste mici poate genera miopie. Atenție la simptome și nu ezitați să veniți la control!” Dr. Oana Chelaru Postolache

    Vestea bună este că școala online a îmbunătățit abilitățile digitale ale copiilor, lucru apreciat de părinți, conform unui studiu SuperTech. În prezent, 36% dintre părinți doresc să fie integrată noua metodă de predare virtuală în învățământ. Nu toate lucrurile sunt pozitive însă, pentru că am fost martorii unui experiment de învățare online și, acum, după 6 luni, copiii au devenit obosiți, irascibili și agitați mai mult ca înainte. Aici intervine ajutorul nostru ca oftalmologi în gestionarea acestei situații nou apărute.

    Școala nu îi informează pe părinți în legătură cu numărul de ore necesare lucrului zilnic la calculator și nici în legătură cu dozarea lucrului online și offline pentru o activitate intelectuală optimă a elevului. Se presupune că diferă de la caz la caz, în funcție de cât de cooperant și obedient este sau nu elevul. Simpla expunere la ecran nu înseamnă învățare, ci eventual predare online. Aceasta trebuie urmată de prelucrarea informațiilor, redactarea lor împreună cu alte surse de învățare: fișe de lucru, metode alternative, etc. Copiii trebuie să se obișnuiască să folosească internetul în scop educativ și ca unealtă de lucru, și nu doar ca joacă, așa cum o făceau înainte. Trebuie ajutați să înțeleagă faptul că mediul virtual le poate include pe ambele. Greșeala pe care o fac atât elevii, cât și părinții este aceea că se confundă orele de expunere la ecran cu învățarea.

    Problemele cele mai grele sunt legate de concentrare. Acasă, există mai mulți factori de distragere a atenției. Sunt cazuri în care copiii pur și simplu acoperă tableta și refuză cooperarea după câteva săptămâni de școală online. Pentru ei, este ca și cum i-am duce în vacanță în mediul online și le-am pune pe malul mării un teanc de caiete și cărți în brațe. E important să evităm conflictul și să lucrăm cot la cot online făcând ceva neobișnuit pentru ei, să îi sprijinim și să îi responsabilizăm, nu să le tăiem aripile.

    Îngrijorarea părinților cu privire la orele petrecute în fața calculatorului este întemeiată, întrucât vederea se deteriorează, ei adoptă o ținută greșită în fața monitorului, au somnul agitat și ochii obosiți, ziua sunt irascibili și iritați. Înainte de școala online, timpul maxim recomandat în fața calculatorului era de o oră pentru copiii mici și de două ore pentru cei mari sau adolescenți. Acum, expunerea digitală, fără a mai vorbi de televizor, e de minimum 4/5 ore pe zi doar în cadrul școlii online. La ele se adaugă porția de desene animate sau un film pe zi care înrăutățește și mai mult situația.

    Ce putem face noi ca oftalmologi? Să învățăm părinții să protejeze conștient sănătatea vederii copiilor. Sindromul de oboseală vizuală cauzat de computer la care asistăm acum este unul sever, căci ochii copilului sunt foarte solicitați și ei nu sunt încă dezvoltați complet. Acum 20 de ani, când copiii se jucau în aer liber, vederea lor la distanță era mult mai dezvoltată. Acum, lucrul intens la calculator la vârste mici poate genera miopie. Studiile arată că 25-30% din copiii care folosesc computerul au nevoie de corecție optică pentru a lucra confortabil acasă și la școală. Miopia apare când globul ocular e ușor mai alungit, determinând razele de lumină să se focalizeze în fața retinei, nu pe retină. Au fost înregistrate și cazuri de strabism, adică ochi încrucișați, ca efect al utilizării prelungite de către copiii de sub 5 ani a telefoanelor mobile, ținute la o distanță de sub 20 cm.

    De ce se întâmplă asta?

    Când un copil, respectiv un adult petrec mai mult de două ore la calculator pot apărea: dureri de cap, pierderea clarității imaginii, senzația de usturime oculară, vedere dublă sau încețoșată dureri la nivelul coloanei cervicale și la nivelul umerilor.

     Ochiul și creierul percep în mod diferit caracterele de pe monitorul calculatorului față de caracterele tipărite. Ochii pot să mențină claritatea când citesc pe o pagină tipărită. În opoziție, caracterele de pe ecranul calculatorului nu prezintă același contrast cu al unei pagini tipărite și nu au marginile bine conturate. Aceste caractere (pixels) sunt mai strălucitoare în centru și scad în intensitate spre margini, ceea ce determină dificultatea de a menține claritatea și de a rămâne concentrați pe imagini. Ochii au tendința de a se deplasa voluntar spre un punct numit “punct de relaxare a acomodației” și apoi fac efortul de a se concentra din nou pe ecran. Copiii nu sunt conștienți că obosesc la calculator și pot sta în fața monitorului câteva ore în șir, doar cu mici pauze. Copiii își închipuie că modul cum văd este normal chiar dacă vederea lor este problematică. Iată de ce este foarte important ca părinții să monitorizeze timpul pe care copiii îl petrec la calculator.

     Cu ce ne ajută oftalmologul?

    Nu ne putem opune evoluției tehnologice și nu putem crea adolescenți inadaptați funcționali, însă, ca adulți, putem să îi învățăm să dozeze expunerea la dispozitive digitale și să urmărim un echilibru între viața online și cea reală.

    Studiile au arătat că, pe măsură ce monitoarele sunt mai mari, ochii sunt mai puțin solicitați.

    Distanța față de monitor să fie de minimum 60 cm, la o distanță mai mică aceștia riscă să își obosească ochii.

    Tălpile să se sprijine pe podea.

    Spatele să fie mereu drept. Verificați poziția gâtului!

    Ecranul trebuie să fie sub nivelul ochilor, cu un unghi de 15-20 grade.

    Învățați copilul să își mute vederea de la monitor la un obiect aflat la distanță, o dată la câteva minute.

    Copilul trebuie să facă mereu pauze de 10-15 minute la fiecare 45 de minute de lucru, lăsând ochii să se odihnească.

    Ce putem face?

    Examinări oftalmologice periodice la 6 luni.

    Evitarea jocurilor pe calculator pentru că le limitează capacitățile de dezvoltare și perceptive.

    Încurajarea practicării sporturilor în exterior, acestea având rezultate bune pentru vederea periferică, pentru concentrare și coordonare ochi-mână și îmbunătățesc vederea de aproape și de distanță.

     Atenție la orice comportament ce ar putea indica eventuale probleme: înroșirea ochilor, frecarea ochilor, poziții neobișnuite ale capului, stare de somnolență.


    Acum că a început școala în mare parte on-line, este bine ca f
    iecare copil să efectueze un consult oftalmologic complet.

    Vă așteptăm în centrele Gauss din Bacău, Onești, Tg. Ocna, Comănești, Moinești, Buhuși, Piatra Neamț și Tg. Neamț.

    Crucea Roșie, mereu alături de semeni. Acum, cu o nouă donație

      O nouă donație a Crucii Roșii, constând în echipamente de protecție – mănuși, măști 3 pliuri, măști FFP2, măști FFP3, viziere, precum și produse de curățenie Domestos și Henkel, dezinfectant L’Oreal și K-SEPT, cremă Nivea, pahare și caserole de unică folosință, s-a îndreptat în această săptămâna către Spitalul Județean Bacău și Spitalul Spitalul Municipal „Sfântul Ierarh Dr. Luca” Onești – spitale suport COVID. Produsele donate provin din depozitul central al Societății Naționale de Cruce Roșie din România.

      Salvatori visători ca pe „Discovery”

        Doris a ajuns de pe străzile Bacăului, în Germania, unde a fost adoptat

        Educative emisiunile despre animale de pe „Discovery”. Învață și românul cum e cu respectul pentru animale. Vede cum animalele din străinătate sunt salvate de către veterinari din cadrul unor asociații non-guvernamentale, tratate, vindecate, date spre adopție sau eliberate în mediul lor natural.

        Ce nu învață, însă, românul fan „Discovery”, devenit salvator din confortul sufrageriei, e că toate aceste tratamente costă și că sunt susținute din donații făcute de persoane fizice ca el. Iubirea românului salvator de căței și pisici abandonate se termină brusc când trebuie să bage mâna în buzunar și să contribuie financiar la tratamentul medical. Păi, pe „Discovery” era așa simplu. Găseai pisicuța abandonată, rănită, sunai la o asociație de protecția animalelor și ei se ocupau de restul. Tu, salvator, te culcai cu sufletul împăcat că ai făcut o chestie extraordinară: ai salvat o viață. Ce tare!

        Primim zilnic telefoane de la cetățeni care ne semnalează prezența unor căței abandonați pe domeniul public. Dacă pentru cei adulți putem interveni, îi putem lua în adăpost și administra un tratament minim (adăposturile de stat nu au voie să aloce bani de la buget pentru servicii medicale complicate), pentru cei bolnavi și pentru pui, avem mâinile legate. Nu visați frumos când vă uitați la un câine lovit de mașină cu fracturi. „Discovery” e una. România, cu totul altceva. Chiar dacă echipa medicală a Adăpostului primariei Bacău e una de top, chiar dacă Darius are la activ mii de operații chirurgicale, el nu este plătit pentru intervenții chirurgicale complicate iar adăpostul nu are voie să achiziționeze cele necesare unei asemenea intervenții.

        „Discovery” a uitat să vă spună și că în cazul puilor de cățel, pînă când schema de vaccinare nu este completă și imunizarea terminată, un pui de câine NU se scoate pe stradă. E interzis contactul cu alți câini sau cu suprafețe comune ce nu sunt dezinfectate. Și vorbim de luni de zile. Când duceți puiul de câine la veterinar, NU îl puneți pe jos, în cabinet. Se pune pe masa de consultație dezinfectata înainte și apoi direct în mașină. Un cabinet veterinar e un loc pe unde se perindă zilnic zeci de câini. Nu știe nimeni ce boli au, ce poartă pe blană și ce pot transmite mai departe chiar cățelului dumneavoastră neimunizat.

        Mega salvatorii fani „Discovery” ne sună pe noi să ne aducă în adăpost pui de căței, fără mamă, neimunizați. Asta după ce au sunat pe la cabinete veterinare unde au vrut să lase puii dar au fost refuzați. Veterinarii ăștia, niște nemernici. Păi, cine plătește la cabinet cheltuielile pentru hrănirea și vaccinarea puilor? Salvatorii se așteaptă să o facă chiar veterinarii. Nu era așa pe „Discovery”?! Păi, nu era. Asociațiile de protecția animalelor decontează aceste servicii. Iar banii provin din donații de la oameni care iubesc animalele. Am văzut, românul fan „Discovery” a învățat să sune și să semnaleze prezența unui animal abandonat. Hai să vedem cât îi trebuie să învețe să ia animalul, să-l ducă la un cabinet veterinar și să și achite costurile. Sau măcar să doneze unei asociații sau unui adăpost de animale.
        Dinu Păncescu
        șeful Serviciului Gestionare Câini fără Stăpân din Primăria Bacău

        O nouă campanie de sterilizare gratuită
        Primăria municipiului Bacău organizează în data de 25 septembrie o nouă campanie gratuită de sterilizare a câinilor din curțile băcăuanilor. Campania, ce va avea loc în cabinetul autorizat al adăpostului public Bacău (Calea Republicii, nr. 181), este finanțată de “Wir retten Hunde e. V”, un ONG din Germania. Deținătorul câinelui trebuie să facă dovadă cu buletinul sau cartea de identitate că locuiește în orașul Bacău. Se acceptă un singur câine per deținător. Nu se acceptă câini de rasă. Înscrierile se pot face între orele 9 – 14, la numărul de telefon 0234 – 524024.

         

        Final de sezon pe pârtia de schi ,,Nemira”

          Având în vedere încheierea sezonului de vară pe pârtia de schi ,,Nemira” din stațiunea Slănic-Moldova, Serviciul Public Județean pentru Promovarea Turismului și Coordonarea Activității de Salvamont Bacău vă invită în acest din urmă weekend la o plimbare de neuitat cu telescaunul, în decorul mirific al munților ,,Nemira”!

          Program: vineri (18.09) – duminică (20.09): 11.00-19.00

          Tarif urcare: 10 lei adulți, 8 lei copil/elev/student.

          Tarif coborâre: 10 lei adulți, 8 lei copil/elev/student.

          Administrația pârtiei vă mulțumește și vă așteaptă cu drag în sezonul de iarnă 2020 – 2021!

          Romulus-Dan BUSNEA

          Soluția pentru Onești: un parc industrial cu o componentă tehnică și științifică

          Discuții extrem de interesante la Onești, unde vicepremierul Raluca Turcan și ministrul Maricel Boloș s-au întâlnit cu reprezentanți ai mediului de afaceri, evident, preocupați de soarta fostului combinat petrochimic, care acum zace abandonat. Ionel Palăr, viitorul președinte al Consiliului Județean Bacău, și Elena Pașcu-Apăvăloaie, candidata Alianței PNL – USR-PLUS la Primăria Onești, au un proiect comun: realizarea, pe fosta platformă, a unui parc industrial, cu o componentă tehnică și științifică. Iar cei doi miniștri au dat garanția că proiectul este realizabil, inclusiv cu fonduri europene.

          Dorința noastră este de a discuta cinstit cu cetățenii din Onești, pentru că jocul cu speranțele oneștenilor, că s-ar putea redeschide platforma de la Rafo, trebuie să înceteze! Timp de 30 de ani, Rafo a fost jefuită sistematic de oamenii PSD, falimentată și distrusă, a rămas acolo doar un loc despre care unii mint că mai pot face ceva. Noi, liberalii, dorim să readucem speranțe reale. Da, Oneștiul se va reclădi, va reveni la viață dar cu alte proiecte și obiective. Soluția pentru Onești o reprezintă crearea unui Parc industrial, cu o componentă tehnică și științifică. Oneștiul are foarte mulți tineri inteligenți, foarte mulți specialiști valoroși, care au un cuvânt de spus”, a explicat Ionel Palăr.

          Elena Pașcu-Apăvăloaie este convinsă că Oneștiul are capacitatea și trebuie transformat într-un smart city: ”După 27 septembrie, noua administrație locală liberală și noua conducere a consiliului județean vor purta discuții cu proprietarii de terenuri, pentru a putea crea parcul industrial. Sperăm că aceștia vor colabora, dacă nu avem o altă soluție. Vom face o supraimpozitare, pentru că legea ne permite să mergem până la o creștere de 500%, astfel încât să-și dorească singuri ca terenul să revină administrației locale, să putem construi, să putem crea locuri de muncă. Pe noul exercițiu bugetar sunt fonduri europene care pot fi atrase pentru acest proiect și va fi cea mai mare investiție care se va realiza în județul Bacău”.

          Garanții despre realizarea acestui proiect îndrăzneț au adus și cei doi demnitari, membri ai Cabinetului Orban. Raluca Turcan, vicepremierul României, a declarat: ”Anii de jaf trebuie să înceteze, iar Oneștiul trebuie repus, rapid, pe harta comunităților care se dezvoltă. Uitați-vă în jur, la orașele conduse de primari liberali. Ei au dezvoltat parcuri industriale încă de acum zece ani, parcuri generatoare de locuri de muncă bine plătite. Au avut proiecte, idei pe care le-au pus în aplicare. Nimeni nu i-a împiedicat pe cei care au condus Oneștiul, județul Bacău, să dezvolte parcuri industriale. Adevărul este că nu au vrut. În mod deliberat au ținut populația captivă în sărăcie, pentru a o manipula mai ușor. Ceea ce nu înțelege însă PSD, după 30 de ani de domnie la Consiliul Județean Bacău, este că generațiile s-au schimbat și nu mai poți veni în fața oamenilor fără proiecte concrete. Aici, la Onești, întreaga Platformă poate fi repusă în circuitul economic, se pot dezvolta linii de producție. Există și fonduri europene pentru reconversia activităților, mai trebuie să existe și voință politică”.

          Maricel Boloș, ministrul Fondurilor Europene, a insistat pe oportunitatea de a scrie proiecte pentru accesarea de fonduri, cât mai repede. ”România primește 80 de miliarde de euro, în viitorul exercițiu financiar. Este cea mai mare sumă alocată țării noastre, iar acești bani trebuie să intre urgent în economie. Oneștiul are o șansă pe care nu o poate, nu trebuie să o rateze. Platforma este, de fapt, o infrastructură extrem de bine pusă la punct. Asta înseamnă că cei care doresc să investească aici, nu o iau de la zero, ci vin pe un teren propice, care oferă o multitudine de facilități. Contează doar ca administrația locală să fie o administrație deschisă, modernă, europeană. Mă îndoiesc că cei de la PSD întrunesc aceste calități, pentru că au avut la dispoziție trei decenii să arate acest lucru. O soluție liberală, cu Ionel Palăr, la președinția Consiliului Județean Bacău, și cu Elena Pașcu Apăvăloaie, la primăria Onești, este garanția dezvoltării. Oneștiul nu mai are timp de pierdut, dacă vrea să recupereze decalajele față de alte orașe mult mai bine dezvoltate. Urgența, prioritatea zero pentru Onești, este atragerea de fonduri europene pentru dezvoltarea de capacități de producție pe platforma petrochimică”.

          Publicat de SC Deșteptarea SA la comanda: PNL; COD AEP 21200012

          Jandarmi trecuți în rezervă

            Doi jandarmi de la Gruparea de Jandarmi Mobilă Bacău au trecut în rezervă. La sediul instituției a avut loc și o activitate de marcare a acestui eveniment. Este vorba despre colonelul Trofin Virgil Toni și plutonierul adjutant Răuță Cristian, doi profesioniști jandarmi care pe lângă anii în haina bleu-jandarm au în comun pasiunea pentru drumeții în aer și cărări de munte. La acest moment unic în viața militară a celor doi, colegii lor i-au felicitat și le-au oferit simbolic un rucsac în care să-și pună amintirile și experiențele trăite de-a lungul anilor în Jandarmeria Română, amintiri pe care aceștia să le poată lua cu ei oriunde vor merge de acum înainte.

            „Trecerea în rezervă a colegilor noștri, lasă la propriu din punct de vedere operativ dar și emotional,un gol în colectivul unde și-au desfășurat activitatea dar ca fiecare etapă a vieții,astăzi are și un finalde drum care deschide ușa unui nou și așteptat început. Le mulțumim pentru tot efortul depus în slujba societății, a oamenilor,și le dorim tot binele vieții…”, au transmis jandarmii de la Gruparea de Jardarmi Mobilă Bacău.

            Un sediu secundar de lucru pentru înmatriculări vehicule în municipiul Onești

              Pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordinului Ministrului de Interne nr. 139/16.09.2020 privind unele măsuri organizatorice în domeniul înmatriculării vehiculelor, a fost emis Ordinul Prefectului nr. 316 din 17.09.2020 prin care s-au dispus următoarele:

              Începând cu data de 22.09.2020, în cadrul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Inmatriculări Vehicule Bacău se va organiza un sediu secundar de lucru în municipiul Onești, unde se vor desfășura activități de preluare a documentelor necesare operațiunilor de înmatriculare a vehiculelor și de eliberare a plăcuțelor cu numere de înmatriculare sau provizorii. Activitățile de la punctul I se vor desfășura, în zilele de marți și joi, în spații destinate lucrului cu publicul, puse la dispoziție de către Poliția Municipiului Onești din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bacău.

              ADRESA SEDIULUI SECUNDAR: municipiul Onești, str. Tineretului, nr.2, jud. Bacău ( sediul Poliției Municipiului Onești, lângă ghișeul pentru eliberarea cazierului judiciar), email permise@prefecturabacau.ro.

              PROGRAMUL DE LUCRU CU PUBLICUL:

              • MARȚI: între orele 09.30 – 15.00 ( între orele 09.30 – 10.00 se vor elibera plăcuțe și documente de înmatriculare iar între orele 10.00 – 15.00 se vor desfășura activități de preluare a documentelor);
              • JOI: între orele 09.30 – 15.00 ( între orele 09.30 – 10.00 se vor elibera plăcuțe și documente de înmatriculare iar între orele 10.00 – 15.00 se vor desfășura activități de preluare a documentelor).

              Operațiunile ce pot fi solicitate la ghișeele serviciului sunt:

              – înmatricularea autovehiculelor/remorcilor

              – transcrierea dreptului de proprietate asupra autovehiculelor / remorcilor

              – radierea autovehiculelor/remorcilor

              – eliberarea unui duplicat al certificatului de înmatriculare

              – eliberarea unor noi plăcuțe cu numere de înmatriculare în cazul pierderii, furtului, deteriorării

              – păstrarea combinației numărului de înmatriculare

              – eliberare autorizații provizorii.

              IMPORTANT!

              În cazul în care la înmatriculare / transcriere se solicită o combinație preferențiala a numărului de înmatriculare, solicitantul va comunica lucrătorului combinația dorită ( de preferat a se comunica mai multe variante) după ce, în prealabil, solicitantul a verificat personal disponibilitatea combinației folosind linkul: https://www.drpciv.ro/drpciv-forms/plate-number. NU se poate încasa la ghișee contravaloarea certificatului de înmatriculare sau a autorizației provizorii. La depunerea documentației, solicitanții vor atașa chitanța de plată reprezentând contravaloarea certificatului de înmatriculare = 49 lei/autorizației provizorii=13 lei). Modalități de plată: Internet banking (validarea plății se face în 48 ore), Virament bancar (validarea plății se face în 48 ore) sau mandat poștal. Pot fi încasate la ghișee următoarele sume reprezentând: contravaloarea plăcilor cu numere de înmatriculare / provizorii (20 lei/buc), atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial (45 lei) și contravaloarea păstrării combinației numărului de înmatriculare (30 lei).

              ATENȚIE! Plăcuțele cu numere de înmatriculare/provizorii, certificatele de radiere, documentele de înmatriculare, dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare NU VOR FI ELIBERATE în aceeași zi în care a fost făcută solicitarea. Eliberarea acestora va fi efectuată în următoarea zi lucrătoare din municipiul Onești conform programului de lucru. În cazul în care solicitantul nu se prezintă în ziua în care ar fi trebuit să ridice plăcuțele cu numere de înmatriculare, cartea de identitate a vehiculului, dovada înlocuitoare a certificatului de înmatriculare, acestea vor trebui solicitate și vor fi eliberate la sediul principal al serviciului din municipiul Bacău, str. Henri Coandă, nr.2, Ghișeul eliberări documente și plăci de înmatriculare, zilnic între orele 12.00-13.00 sau 15.30-16.30. Pentru ridicarea documentelor NU ESTE NECESARĂ PROGRAMARE ONLINE. Până la implementarea ,,Programării online’’ pentru sediul din Onești, cererile cetățenilor vor fi soluționate în ordinea prezentării la ghișeele serviciului, numărul de cereri urmând a fi limitat conform programului de lucru cu publicul.

              Soții Mihaela și Adrian Cotîrleț au dus medicina de excelență și în Slănic Moldova

              Dotări de ultimă generație, medici din diferite specialități medicale, cabinete bine organizate și primitoare, medicină de familie în program de permanență. Toate acestea se regăsesc de joi, 17 septembrie, în Centrul Medical din Slănic Moldova grație unei investiții private a familiei Cotîrleț, respectiv a prof.univ. dr. Adrian Cotîrleț, managerul Spitalului Municipal de Urgență Moinești, și a dr. Mihaela Cotîrleț, care administrează Clinica medicală MALP Moinești. O familie care a făcut performanță în domeniile în care activează de ani de zile, care a așezat la loc de cinste Moineștiul pe harta medicinei de excelență și care, acum, vrea să aducă această excelență în domeniul medical și în orașul-stațiune de la poalele Nemirei.

              Au înființat aici un Centru de permanență, cu 7 medici de familie, care a intrat deja în funcțiune și în contract cu Casa Județeană de Asigurări de Sănătate încă din luna august a acestui an, iar acum a extins această investiție într-un Centru Medical în care deja își vor desfășura activitatea 5 medici de medicină internă, nefrologie, psihiatrie, reumatologie, dietetică și boli de nutriție. Un centru complex, care vine mai aproape de locuitorii zonei, dar care se adresează și turiștilor ce se cazează pentru relaxare și tratament în stațiune.

              Dr. Mihaela Cotîrleț și prof.univ. dr. Adrian Cotîrleț

              „Acest centru medical privat este gândit într-o schemă mai amplă de reabilitare a stațiunii balneoclimaterice Slănic Moldova din punct de vedere medical. Mergem pe principiul ca acest climat deosebit al stațiunii și izvoarele seculare de aici să fie puse în valoare și medical. Adică cel care vine aici în stațiune să beneficieze întâi de un consult medical și apoi de recomandările terapeutice de rigoare. Este un centru medical compus dintr-un centru de permanență autorizat de Direcția de Sănătate Publică Bacău și care este deja în relații contractuale cu Casa de Sănătate, și un ambulatoriu medical al societății MALP, cu 5 medici angajați acolo, de diferite specialități, care vor lucra și în acest centru. Am deschis acum toate aceste cabinete, urmând ca un cabinet de balnefiziologie și o bază de tratament să funcționeze aici începând cu data de 1 octombrie 2020. Am vrut să aduc medicina de calitate și în Slănic, pentru că am și o obligație morală față de acest oraș-stațiune care acum două luni mi-a acordat titlul de Cetățean de Onoare. Am spus încă de atunci că voi revigora medical și această zonă, iar acum asta am făcut: promisiunea mea a devenit o certitudine. Deja gândim un parteneriat și cu Universitatea de Medicină și Farmacie «Gr.T. Popa» Iași, cu Spitalul Clinic de Recuperare din Iași și, bineînțeles, cu Spitalul Municipal de Urgență Moinești, pentru asigurarea și de urgențe medico-chirurgicale. Ne dorim, eventual, și un centru de studiu pentru a putea vorbi obiectiv de calitățile aerului și a apelor minerale de aici care sunt atestate și de Institutul Național în această direcție, pentru a pune cu adevărat în valoare această stațiune.”

              Prof. univ. dr. Adrian Cotîrleț

              În afară de aceste specialități medicale, în acest Centru Medical din Slănic Moldova pacienții vor beneficia și de un platou paraclinic, pentru că aici au fost instalate: un aparat de analize de laborator, ecograf, spirometru, puls-oximetru și un fibroscan (necesar în investigațiile care stabilesc gradul de fibroză al ficatului). Totodată, aici se poate acorda și ajutor de urgență în caz de necesitate, centru având în dotare și defibrilator, sondă de intubație oro-traheală, dulap de urgență cu toate medicamentele necesare.

              „Ideea acestul Centru Medical este în exclusivitate a soțului meu care de câte ori a venit în Slănic Moldova a spus că aici se simte ca acasă. E peisajul miric, sunt izvoarele, e aerul ozonat. Și s-a gândit că merită ca această stațiune să aibă și un astfel de centru, dar și un act medical de înaltă calitate. Așa am înființat acest Centru Medical, cu un centru de permanență, pe un program de funcționare de luni până vineri de la ora 15.00 până a doua zi la ora 08.00 și în zilele de weekend și sărbători legale 24 de ore din 24, cu 7 medici și 7 asistenți medicali, dar și cu alte cabinete de specialitate. Asociem această activitate medicală cu frumusețea acestei zone, cu resursele ei naturale, pe care vrem să le valorificăm și din punct de vedere medical. Ne adresăm și celor care vin în această stațiune, nu numai celor care locuiesc aici. De asistența medicală din acest centru vor beneficia inclusiv turiștii care vin aici la tratament. Medicii noștri o să recomande anumite tratamente, vor elibera rețete, îi vor ajuta pe pacienți să înțeleagă de ce boli suferă și, bineînțeles, le vor stabili anumite scheme în ceea ce le este indicat în afecțiunea lor, ori tratament fizio-terapic, ori apele minerale, ce regim igienico-dietetic să urmeze, de la ce izvor să bea apă. Toți vor pleca mulțumiți de la noi.”

              Dr. Mihaela Cotîrleț

              La evenimentul de inaugurare al centrului au participat Gheorghe Baciu, primarul din Slănic Moldova, senatorul Viorel Ilie, directorul Casei Județene de Asigurări de Sănătate Bacău, Dan Stoica, medicii de familie care lucrează pe permanență, medicii specialiști, angajații clinicii, dar și prieteni și colaboratori ai familiei Mihaela și Adrian Cotîrleț.

              „Este un eveniment foarte important pentru comunitatea noastră. Trăim de-acum un vis împlinit; acela de a avea asistență medicală permanentă, dar și suport de investigații medicale atât de diversificat. Le mulțumesc doctorilor Mihaela și Adrian Cotîrleț pentru tot ce au făcut pentru locuitorii din stațiunea Slănic Moldova, dar și pentru ceea ce fac în general în sănătate. Mulțumesc medicilor și asistenților care vor lucra aici, îi asigur de tot suportul nostru din partea administrației publice locale. Aș îndrăzni să spun acum că asistența medicală din Slănic Moldova abia începe. De astăzi încolo vorbim de un proiect care sigur se va dezvolta prin acest centru mult dorit de noi, care se dorește a deveni un suport pentru tot ce înseamnă recuperare medicală care va utiliza apele minerale pe care le avem în explorare și sper ca alături de Tg. Ocna, de Moinești, cu tot ce oferă aceste zone, să fim din ce în ce mai atractivi. Astfel vom reuși mai mult împreună!”

              Gheorghe Baciu, primarul orașului-stațiune Slănic Moldova

              „Vin cu mare drag mereu la Slănic Moldova. Iar ce văd acum, prin înființarea acestui centru medical, nu poate decât să mă bucure. S-a deschis o nouă cale spre o altfel de stațiune, așa cum trebuie să fie, una sigură, frumoasă, dar și una care să asigure servicii medicale complete pentru turiștii care sunt aici. Mulțumesc domnului Adrian Cotîrleț și doamnei Mihaela Cotîrleț pentru ce au realizat și aici, și pentru tot ceea ce fac pentru medicina din Bacău, pentru faptul că Spitalul Municipal de Urgență Moinești este un reper în domeniul sănătății, cu activitatea de acolo, suntem cunoscuți pentru turismul medical pe care vi-l datorăm, domnule doctor Cotîrleț, și sunt convins că și aici la Slănic Moldova această medicină de calitate va funcționa la fel de bine ca și la Moinești. Succes!”

              Ilie Viorel, senator

              „Slănic Moldova nu a mai avut un centru de permanență de peste 12 ani. Este un lucru foarte bun că aici s-a reușit să se repună în funcțiune un astfel de centru, care deja este în contract cu Casa de Sănătate. Evident că așteptăm să vină la contractare și cu celelalte cabinete din ambulatoriul de specialitate, un lucru extraordinar pentru locuitorii de aici, din comunele limitrofe și turiștii care vin aici. Ar trebui să mai vedem astfel de exemple de bune practici și în alte zone. Am spus-o mereu de foarte mulți ani și acum mă repet: la nivelul județului Bacău, pentru asigurarea serviciilor medicale către toată populația, un necesar de 10 centre de permanență ar fi ideal. Acum funcționează doar 5 astfel de centre de permanență, aici la Slănic Moldova, la Stănișești, Moinești, Agăș și Ghimeș-Palanca. Nevoie ar fi oriunde, și în municipiul Bacău, dar mai ales în zonele izolate cum ar fi Podu Turcului, Coțofănești, Urechești, Sascut, Răcăciuni sau Blăgești.”

              Dan Stoica, directorul general al Casei Județene de Sănătate Bacău

              „Cum apreciez o astfel de idee, de investiție, într-o astfel de zonă? O spun cu sinceritate: cu foarte mare invidie. Vorbim de domnul doctor Adrian Cotîrleț, asta înseamnă așadar Spitalul Municipal de Urgență Moinești, o unitate care înseamnă deja o excelență în medicină, dar și de o investiție care arată că se pot face și lucruri frumoase, bune, de calitate, depărtate de zonele universitare medicale. Apoi vorbim de Slănic Moldova, o stațiune foarte frumoasă, dar care trebuie să fie vie și să trăiască într-un sistem de organizare medicală continuă pe tot anul. Iar acum vorbim de un Centru Medical cu această permanență medicală, atât pe partea de asigurare a asistenței medicale, inclusiv de urgență, dar și de recuperare medicală. Mă uit și peste parcul acesta frumos din centru stațiunii unde mai este o bază de tratament în care înainte de anii ’90 se prindea loc cam cu doi ani dinainte și în care jumătate de capacitate erau tratați pacienți din Republica Democrată Germană, Cehia, Cehoslovacia. Iar acum… nu se mai poate vorbi de acest lucru acolo. Ce a făcut aici doctorul Cotîrleț, care merge din an în an din succes în succes, este un lucru foarte bun. Sunt convins că și la Slănic vom vorbi în scurt timp de o nouă reușită de a sa.”

              Dr. Ioan Sorin Stratulat, profesor medicină fizică și recuperare medicală de la UMF „Gr.T.Popa” Iași 

              Cei 7 medici de familie care vor lucra aici sunt Mihaela Cotîrleț, Dorel Raape, Valentina Turcan, Elena Stîngă, Nicoleta Nistor, Cosmina Slabu și Roxana Georgeta Adam. Așa cum a prezentat și dr. Mihaela Cotîrleț, Centrul de permanență funcționează de luni până vineri de la ora 15.00 până a doua zi la ora 08.00 și în zilele de weekend și sărbători legale 24 de ore din 24.

              Dr. Dorel Raape, medic de familie: „Sunt medic chiar aici, în Slănic. Cât de important este un astfel de centru aici? Important? Să spun chiar vital! Pentru că vorbim de viață și de moarte, de cum ne asigurăm ca sănătatea oamenilor să fie bună. Centru de permanență a mai fost aici, au fost perioade când aveam și salvări, dar totul s-a prăbușit. Însă un centru medical nu a fost niciodată. Slănicul este la 65 km de Bacău, la 45 km de Moinești, unde sunt spitale. E departe, nu? Deci, era nevoie de un astfel de centru și la noi. Acum îl avem, mă bucur că avem și laborator de analize și totul într-o clădire foarte frumoasă, care va avea și un cabinet de balnefiziologie și o bază de tratament.”

              Pe ambulatoriul de specialitate lucrează dr. Mihai Husac, medic primar medicină internă, dr. Adelina Moței, medic specialist reumatologie, dr. Eliza Parpală, medic nefrolog, dr. Ciprian Neacșu, medic primar medicină de familie și specialist psihiatru, dr. Mădălin Ionuț Miron, medic nutriționist și dietetician.

              Mihai Husac, medic primar medicină internă: „Se știe deja că în toate spitalele publice personalul este insuficient față de adresabilitatea din ce în ce mai mare, iar înființarea unui astfel de centru, mai ales într-o zonă turistică, vine în întâmpinarea celor care au nevoie de o investigație minimă și care, astfel, nu mai sunt nevoiți să se deplaseze la o unitate medicală și așa superaglomerată. Așadar, toate aceste centre medicale, cum este și cel înființat acum la Slănic, decongestionează spitalele în mod special de pacienții acuți, care nu prezintă o patologie atât de gravă care să necesite internarea sau vreo intervenție chirurgicală. În străinătate, astfel de centre sunt foarte multe, în toate zonele.”

              Adelina Moței, medic reumatolog: „Prevenția este foarte importantă, educația medicală la fel, controalele anuale. La orice vârstă. Eu o să mă ocup de afecțiunile osoase, să ameliorez durerea și să stopez evoluția bolii. Vorbim în principal de boli cu caracter autoimun, de poliartită reumatoidă, de spondilită anchilozantă. E important să fie și un reumatolog în acest centru, pentru că majoritatea pacienților care vin în această stațiune la tratament sunt persoane mai în vârstă, care, se știe, au predispoziție în a dezvolta și boli reumatice. Sunt și izvoarele care au recomandări specifice pentru aceste afecțiuni, sperăm să le fim de ajutor.”

              Ciprian Neacșu, medic de familie și psihiatru: „Oriunde în țară asta ar trebui să se înființeze astfel de centre zonale, pentru că spitalele încep să se aglomereze, iar educația medicală la pacienți trebuie să crească, iar ei să se apropie mai mult de medicina primară sau de familie. Prin deschiderea unui astfel de centru, actul medical vine mai aproape de pacient, pentru urgențe de cod verde se pot trata aici, eu voi fi prezent și cu un aparat fibroscan, singurul aparat avizat de Casa Națională de Sănătate, foarte necesar în stabilirea bolii hepatice. Practic acesta înlocuiește puncția hepatică cu o investigație neinvazivă. Pe Moldova, sunt doar 3 astfel de aparate.”

              Mădălin Ionuț Miron, medic nutriționist și dietetician: „Dieta este foarte importantă, mai ales în cazul persoanelor diagnosticate cu obezitate. Am venit în acest centru pentru a fi mai aproape de pacienți, în condițiile în care în ultimii ani ne confruntăm cu o cazuistică destul de mare pe tot ce înseamnă boli de nutriție. Vorbim, atât de adulți, cât și de partea infantilă. Rolul unei diete este esențial în aceste afecțiuni, restricțiile impuse de pandemie, lipsa mișcării, și-au pus amprenta asupra populației, mai ales a celei inactive. Dieta este personalizată, adaptată fiecărui pacient, dialogul medic-pacient având un rol esențial.”

              Identificat şi reţinut de poliţişti după ce a provocat accident şi a părăsit locul faptei

                Poliţiştii au depistat şi identificat un bărbat, de 63 de ani, care ar fi provocat accident şi ar fi părăsit locul faptei. Acesta a fost reţinut.

                La data de 17 septembrie a.c., Poliţia municipiului Oneşti a fost sesizată cu privire la faptul că ar fi avut loc un accident de circulaţie în comuna Mănăstirea- Caşin, iar conducătorul auto implicat ar fi părăsit locul accidentului.

                Poliţiştii s-au mobilizat deîndată şi, la scurt timp, au identificat conducătorul auto.

                Din primele cercetări a rezultat faptul că, un bărbat de 63 de ani, din comuna Mănăstirea-Caşin, în timp ce conducea o autoutilitară pe raza localităţii a surprins şi accidentat o femeie în vârstă de 59 de ani şi o tânără de 20 de ani, care se deplasau pe marginea drumului, în calitate de pietoni. Conducătorul auto a părăsit locul accidentului.

                În urma impactului a rezultat decesul femeii de 59 de ani şi rănirea tinerei.

                Bărbatul de 63 de ani a fost testat cu aparatul etilotest care a indicat valoarea de 0,46 mg/l alcool pur în aerul expirat şi i s-au recoltat mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.

                Totodată, acesta a fost reţinut de poliţişti pentru 24 de ore şi urmează a fi prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Oneşti.

                Poliţiştii continuă cercetările sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de ucidere din culpă, conducere sub influenţa alcoolului şi părăsirea locului accidentului fără încuviinţarea poliţiei.

                Jandarmii montani din Slănic Moldova, în sprijinul cetăţenilor

                  Postul de Jandarmi Montan din Slănic Moldova este singurul post montan de jandarmi care funcţionează în judeţul Bacău având în compunere un şef de post şi șapte subofiţeri. Fiecare jandarm a urmat cursuri de specializare şi pregătire în domeniul montan (alpinism, ski, utilizare dispozitiv GPS, paramedic) şi în domeniul ordinii publice şi are dotare adecvată misiunilor specifice zonei montane.

                  Jandarmii montani au gestionat numeroase misiuni de asigurare a ordinii publice la evenimentele organizate şi desfăşurate în zona de responsabilitate (competiţii de off-road, competiţii pe traseele turistice şi la pensiunile din zona de responsabilitate) participând la acţiunile de căutare şi salvare a turiştilor aflaţi în pericol în zona montană.

                  Jandarmii montani sunt prezenți și în acest sfârșit de săptămână în stațiunea Slănic Moldova, pe traseele turistice și în zona de agrement, pentru descurajarea și sancționarea comportamentelor antisociale, informarea şi îndrumarea turiștilor de a respecta măsurile de prevenire a răspândirii infecțiilor cu SARS-Cov-2, dar și pentru a interveni în cazul producerii unor evenimente nedorite.

                  Totodată, jandarmii montani sunt implicaţi în numeroase activităţi de informare şi prevenire a turiştilor privind protecţia fondului silvic, piscicol, a mediului, activităţile de picnic.

                  Pentru siguranța dumneavoastră și pentru prevenirea situațiilor dificile, jandarmii montani vă recomandă:

                  -în cazul în care întâlniți animale sălbatice, nu vă apropiați de ele pentru a face fotografii sau pentru a le hrăni;
                  -să respectați prevederile legii nr. 54/2012 privind desfășurarea activităților de picnic;
                  -să nu lăsați în urmă resturi menajere depozitate în spaţii neamenajate;
                  -să vă echipați corespunzător zonei montane;
                  -evitați zonele aglomerate, protejați-vă sănătatea respectând regulile de protecţie şi distanţare socială impuse în această perioadă.

                  În cazul în care vă aflați într-o situație dificilă, solicitați cu încredere sprijinul jandarmilor.
                  Jandarmeria Română, cu siguranță, pentru fiecare!

                  Cosmin Necula: Niciodată nu e destul ceea ce facem pentru părinții și bunicii noștri. Felul în care avem grijă de cei în vârstă ne definește ca oameni

                  Zeci de mii de vârstnici din municipiul Bacău se luptă pentru traiul de fiecare zi. Au pensii mici, aleargă prin magazine după oferte, găsesc greu medicamente compensate, unii au rămas fără nimeni pe lume iar alții își cresc singuri nepoții ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate.

                  “Politicienii de duzină își aduc aminte de cei în vârstă, de pensionari, cam o dată la patru ani, când sunt alegeri,” spune Cosmin Necula, primarul Bacăului. “Eu cred că am reușit să ies din acest tipar, al celor care doar promit și apoi uită de cei cărora le datorăm ceea ce suntem noi astăzi,” adaugă el.

                  Primarul Necula spune că a reușit să-și respecte cuvântul dat celor vârstnici acum patru ani dar, spune el, niciodată nu e suficient, niciodată nu e prea mult pentru părinți și bunici. A mărit valoarea tichetelor sociale de la 100 de lei la 150 de lei și le-a făcut eligibile pentru toate tipurile de pensii, așa cum a promis în campania din 2016. Astăzi, peste 20.000 de pensionari beneficiază de acest ajutor esențial pentru supraviețuire.

                  Peste 9.000 de pensionari au gratuitate la transportul în comun, nivelul pensiei minime prin care se califică triplându-se, la peste 1.800 de lei . Primarul Necula a reușit să doteze Căminul pentru Persoane Vârstnice cu mașini noi de spălat, uscat și călcat, cu frigidere pentru blocul alimentar și pentru cabinetele medicale, cu mese, scaune și veselă, cu televizoare.
                  “Cel mai greu a fost în timpul izolării la domiciliu, la începutul acestei pandemii nenorocite,” spune Cosmin Necula. Oamenii Primăriei, voluntari, reprezentanți ai organizațiilor civice au alergat prin tot orașul să-i identifice pe cei singuri și pe cei care aveau nevoie de ajutor imediat, de medicamente, de alimente și produse de igienă.

                  “Foarte multe persoane aveau nevoie de ajutor așă că am decis să punem la dispoziție 11 numere de telefon la care cei în nevoie puteau suna să ceară sprijin imediat. Am primit peste 5.000 de apeluri. Am mobilizat pe toată lumea: funcționari, polițiști locali, activiști. Am mers personal la farmacie, la piață, pentru cumpărături, să plătim facturi,” povestește Necula.

                  A mers apoi în Consiliul Local și a cerut votul pentru distribuirea a 20.000 de pachete celor în vârstă, lipsiți de posibilități materiale. L-a obținut greu, după multă luptă cu acei politicieni care nu vedeau un câștig electoral imediat în această decizie. În total, în perioada de izolare, au fost ajutați peste 20.000 de pensionari cu venituri foarte mici, 1.400 de persoane vârstnice singure, 4.400 de persoane cu dizabilități, familiile cazuri sociale și persoanele fără adăpost.

                  “Nu poți să nu rămâi impresionat de poveștile de viață pe care le auzi. De acești oameni care-și duc viața cu demnitate, simplu, fără să se plângă niciodată, chiar dacă se confruntă cu probleme enorme în fiecare zi,” spune Primarul Bacăului.

                  “Îmi aduc aminte de doamna Elena, bolnavă de diabet, era în grupul celor mai vulnerabili la infecția cu noul coronavirus, dar pe dânsa n-o interesa decât să îl sprijine pe nepotul ei, elev la Colegiul de Artă. Îl creștea singură, de la 5 ani, când îi muriseră părinții,” povestește Necula. “Mai era doamna Catinca, ajunsă singură pe lume la cei 90 de ani ai săi. Sau domnul Vladimir, mult mai tânăr, doar 64 de ani, dar nevăzător. Cum era să se descurce singur, forțat să stea în casă?,” adaugă Necula.

                  Primarul Bacăului spune că nu are promisiuni pentru persoanele vârstnice pentru următorii patru ani, ci pur și simplu vrea să vorbească doar de lucruri de care este sigur că se vor întâmplă.

                  Valoarea tichetelor sociale pentru pensionari va crește în continuare, până la cel puțin 200 de lei. Vor fi finanțate programe de asistență medicală și socială: cei în vârstă vor primi vizite la domiciliu pentru îngrijire medicală, pentru sprijin și îndrumare. Căminul pentru Persoane Vârstnice va primi noi dotări, iar spațiile existente ar putea fi extinse, prin construcții modulare, destinate cazurilor de zi.

                  “Cel mai important în această perioadă este să protejăm sănătatea celor în vârstă. Vom pune la dispoziție noi numere de telefon pentru sesizarea problemelor legate de această pandemie iar măsurile pe care le luăm pentru protejarea copiilor în școli, le luăm și cu gândul la bunicii lor.” spune Necula.

                  “Trebuie să-i avem în gând pe seniorii noștri în orice lucru pe care-l facem pentru oraș, de la parcuri și zone pietonale, până la spitale și ajutoare sociale. Felul în care ne tratăm părinții și bunicii ne definește ca oameni,” încheie Necula.

                  Publicat de SC Deșteptarea SA la comanda: PARTIDUL PRO ROMÂNIA – Organizația Județeană Bacău

                  CMF: 21200010

                  Trei bărbaţi cercetaţi de poliţişti pentru furtul a doi cai

                    Poliţiştii au identificat trei bărbaţi, cu vârste cuprinse între 20 şi 43 de ani, care, în noaptea de 23/24 august a.c. ar fi sustras două cabaline de pe islazul din Comăneşti.

                    La data de 17 septembrie a.c, poliţiştii din Comăneşti au depistat şi identificat trei bărbaţi, bănuiţi de comiterea infracţiunii de furt calificat.

                    În urma activităţilor de cercetare şi investigare efectuate s-a stabilit că, în noaptea de 23/24 august a.c, cei trei ar fi sustras două cabaline de pe islazul din Comăneşti, cauzând un prejudiciu de aproximativ 9000 de lei.

                    Bănuiţii sunt cercetaţi pentru comiterea infracţiunii de furt calificat şi se află sub control judiciar.

                    Pentru prevenirea furturilor de animale, poliţiştii vă recomandă:

                    – Cetăţenii, mai ales cei care locuiesc în zonele mărginaşe şi izolate, trebuie să-şi împrejmuiască curţile cu garduri solide, iar porţile atât de acces cât şi cele din interiorul curţii, să le asigure cu încuietori sigure (zăvoare sau lanţuri cu lacăte);
                    – Noaptea în curte, în apropierea anexelor unde sunt adăpostite animale şi păsări, lăsaţi un bec aprins pentru a avea posibilitatea să observaţi din locuinţă, eventualii hoţi şi nu ei pe dumneavoastră, când ieşiţi din casă;
                    – Asiguraţi corespunzător uşile grajdurilor (cu lacăte, drugi);
                    – Un câine „bun”, liber prin curte în timpul nopţii, este un motiv în plus ca hoţii să renunţe la intenţiile lor;
                    – Nu invitaţi şi nu primiţi în curte persoane străine, care, sub pretextul că vând mărfuri ori cumpără animale sau cereale, vă vor cunoaşte curtea, împrejurimile şi obiceiurile dumneavoastră;
                    – Nu lăsaţi animalele nesupravegheate pe islaz, câmp sau alte locuri;
                    – Nu amplasaţi grajduri, adăposturi, stâne la distanţe mari de localităţi, fără să fie păzite de cel puţin doi paznici, dotaţi cu telefoane mobile şi instruiţi cum să acţioneze în caz de urgenţă.
                    – În cazul în care constataţi că în curte se află un hoţ, nu uitaţi că cea mai bună armă este strigătul, alarmarea vecinilor şi, nu în ultimul rând, sunaţi la Poliţie – Apel de urgenţă 112.
                    – Atunci când aveţi animale pe care le oferiţi spre vânzare, identificaţi persoanele care se prezintă pentru a cumpăra şi reţineţi numărul de înmatriculare al autovehiculului cumpărătorului, solicitând totodată şi documentele ce se întocmesc cu ocazia vânzării.

                    Program în două schimburi la Pașapoarte

                      Începând cu data de 17.09.2020, programul de lucru cu publicul la Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte se va desfășura de luni până vineri, între orele 08.00 – 20.00

                      Având în vedere evoluția situației epidemiologice de pe teritoriul României și creșterea accentuată a numărului de persoane infectate cu SARS-Cov2, cu prezența mai multor cazuri confirmate de COVID 19 în cadrul unor structuri de pașapoarte și faptul că, începând cu data de 04.09.2020, activitatea la Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte se desfășoară în două schimburi lucrătoare, astfel încât să nu existe suprapuneri de personal, în intervalul orar 06.00 – 22.00, date fiind solicitările on line în creștere ale cetățenilor și prelungirea stării de alertă pe teritoriul României, prefectul județului Bacău a aprobat prin ordin modificarea programului de lucru cu publicul.

                      Astfel, pentru a veni în sprijinul solicitanților de pașapoarte, programul de lucru cu publicul se va desfășura, începând din 17 septembrie 2020, de luni până vineri, între orele 08.00 – 20.00.

                      Fotbal/ Liga a II-a: Aerostar l-a luat pe Patrick Popescu

                      Mutare last-minute efectuată de divizionara B Aerostar Bacău înaintea jocului de sâmbătă, din etapa a patra, de la Timișoara, cu Ripensia. „Aviatorii” și-au asigurat vineri serviciile lui Patrick Popescu, ultima oară la Pandurii Târgu-Jiu, echipă sub culorile căreia a totalizat 51 de prezențe și cinci goluri marcate în precedentele două sezoane de ligă secundă . În vârstă de 23 de ani (va împlini 24 pe 19 decembrie), Patrick Popescu poate evolua fie ca mijlocaș ofensiv, fie ca al doilea vârf și a fost inclus în lotul Aerostarului pentru partida cu Ripensia. Vă reamintim că, săptămâna trecută, gruparea băcăuană l-a împrumutat de la Poli Iași pe atacantul Alexandru Zaharia (20 de ani), iar saptămâna aceasta a adus în probe un alt vârf, argentinianul Valentin Haberkon (25 de ani).

                      Sergiu Sechelariu: Despre organizarea și funcționarea Primăriei Bacău

                      Domnule Sergiu Sechelariu, ați semnalat aspecte negative referitoare la modul în care administrația actuală a menținut organizarea și funcționarea defectuoasă a Primăriei Bacău. Cum veți remedia dumneavoastră aceste probleme?

                      Am soluții imediate pentru a remedia toate aceste disfuncționalități care au condus la eșecul actualei administrații în ultimii patru ani. În ieșirile mele publice în mijlocul cetățenilor băcăuani, cât și pe pagina mea de facebook (Sergiu Sechelariu), am prezentat concepte noi despre organizarea și funcționarea direcțiilor din cadrul Primăriei și a sateliților acesteia.

                      În primul rând mă voi concentra pe reorganizarea compartimentelor care aduc venituri la bugetul local.

                      Compartimentul de Administrație și Inventariere a Patrimoniului, Compartimentul Fond Locativ și Compartimentul Evidențe Contracte.

                      În prezent acestea se află eronat în subordinea arhitectului șef. Le voi organiza unitar ca o direcție separată. Tot patrimoniul municipiului Bacău va fi inventariat efectiv și nu formal cum s-a făcut până în prezent.

                      Patrimoniul va fi reevaluat și introdus în evidențele contabile, urmând a fi gestionat judicios și eficient de către această direcție. Acest compartiment va aduce mult mai mulți bani la bugetul local secătuit de către actuala administrație.

                      Direcția de Impozite și Taxe Locale

                      Așa cum prevăd normele fiscale, Direcția Impozite și taxe locale, aflată în prezent în subordinea Direcției Economice, va fi o structură de sine stătătoare și va fi în primul rând un îndrumător al contribuabililor și al agenților economici.

                      Tot aici voi pune accent pe modernizarea și digitalizarea tuturor serviciilor oferite de către această structură.

                      Agenția de dezvoltare locală și Unitatea de Implementare Proiecte

                      O altă structură reorganizată va fi cea care gestionează atragerea fondurilor europene. Agenția de dezvoltare locală aflată în prezent în administrarea Consiliului Local și Compartimentul Unitatea de Implementare Proiecte din cadrul Primăriei vor lucra sincronizat astfel încât absorbția fondurilor europene și implementarea proiectelor să se vadă efectiv în proiectele acestui oraș.

                      Nu voi mai tolera ca finanțările obținute să fie pierdute, așa cum s-a întâmplat cu proiectul Insulei de Agrement, când actuala administrație a fost obligată să restituie cele 2 milioane de euro și să continue proiectul cu bani de la bugetul local la supra-prețuri.

                      Direcția Arhitect Șef

                      Vă pot spune că această direcție va deveni un partener al cetățenilor băcăuani și al mediului de afaceri.

                      Nu voi mai tolera ca cetățenii și agenții economici să fie purtați pe drumuri și să aștepte luni de zile pentru obținerea unui certificat de urbanism sau a unei autorizații de construcție.

                      Mă voi preocupa ca în cel mai scurt timp posibil să avem un regulament de urbanism modern,un registru al spațiilor verzi online și un plan urbanistic general actualizat.

                      Compartimentul Autorizații de Funcționare

                      Compartimentul va fi un sprijin pentru agenții economici și nu o sperietoare. Agenții economici momentan sunt purtați pe drumuri , iar acest lucru nu se va mai întâmpla în mandatul meu.

                      Imediat voi propune Consiliului Local aprobarea unui regulament nou, în acord cu legislația fiscală și administrativă, actualizat la zi, așa cum au marile orașe,vechiul regulament datând din anul 2004.

                      Poliția Locală

                      Această structură funcționează momentan în subordinea Consiliului Local, iar în calitate de primar voi începe cu reorganizarea și restructurarea acesteia după modelul orașelor europene.

                      Totodată voi schimba și încadrarea ei, Poliția Locală va funcționa ca DIRECȚIE în cadrul Primărie.

                      Lucrătorii acestei structuri trebuie să înțeleagă că au un rol foarte important în domeniul prevenției și al îndrumării.

                      Nu voi tolera abuzurile și persecuțiile în rândurile cetățenilor, participanților la trafic sau a taximetriștilor.

                      Conform programului de reorganizare, voi desemna în cadrul Poliției Locale, responsabili zonali care vor avea obligația să cunoască și să rezolve cu celeritate problemele cartierelor. În situația în care aceștia nu gestionează eficient problemele semnalate de cetățeni, vor fi înlocuiți imediat.

                      Răspunderea va fi punctuală!

                      Voi crea toate condițiile logistice pentru ca Poliția Locală să monitorizeze absolut toate zonele cu risc din orașul Bacău,incluzând supravegherea școlilor, parcurilor, piețelor și cartierelor.

                      Mă voi preocupa ca polițiștii locali să urmeze cursuri de perfecționare pentru că atitudinea față de cetățeni trebuie să fie una respectuoasă, civilizată.

                      Direcția Salubrizare Agrement Parcuri

                      Consider că această structură a fost cea mai performantă în administrația Sechelariu.

                      Toți ne aducem aminte cum sute de salariați de la această direcție măturau zilnic orașul de la un capăt la altul.

                      Nu înțeleg de ce, în timp, această structură a ajuns o cenușăreasă a primăriei.

                      Este inadmisibil să aducem o firmă de la București să cosească buruienile din oraș!

                      Orașul a fost invadat de buruieni, insecte și avem probleme mari cu dezinsecția.

                      La această direcție sunt multe probleme nerezolvate, iar în decursul a doar 3 ani s-au perindat 3 directori neperformanți, puși pe criterii politice.

                       Nu voi mai tolera dezorganizarea și neperformanța.

                      Voi dota această direcție cu utilaje moderne și toate cele necesare funcționării la parametri de eficiență.

                      Sunt mii de cetățeni fără un loc de muncă, fără surse de venit și care doresc să lucreze la această direcție ca zilieri, însă nu sunt primiți.

                      Societatea de Servicii Publice Municipale

                      In anul 2017 actuala administrație își înființează propria Societate de Servicii Publice Municipale.

                      Aceasta este de fapt o pușculiță pentru actuala administrație, ocupându-se de la lucrări de construcții, instalații, salubrizare până la organizarea de evenimente artistice și pomi de Crăciun.

                      Prin înființarea aceastei societați domnul Necula a blocat participarea firmelor din Bacău la toate licitațiile publice pentru lucrări de construcții și instalații.

                      Această societate primește în prezent prin încredințări directe lucrări la cele mai mari prețuri, fără licitație, pe care ulterior le subcontractează unor apropiați.

                      S.S.P.M. va desfășura pe viitor doar activități la vedere, transparente, în folosul cetățenilor băcăuani, cu cheltuirea judicioasă a banului public și va participa ca orice agent economic, la licitații.

                      Nu i se vor mai încredința lucrări la supra-preț, va lucra doar la nivelul prețurilor din piață, chiar dacă acest lucru presupune o restructurare profundă.

                      Direcția de Asistență Socială

                      În primul rând această direcție, se va ocupa de problemele majore ale cetățenilor asistați social, ale pensionarilor și persoanelor cu handicap. În prezent această structură funcționează mai mult ca o anexă politică a actualei administrații.

                      Se va preocupa îndeaproape de implementarea măsurilor prevăzute în programul meu administrativ.

                      Programul va conține o reducere a impozitului pentru persoanele defavorizate, realizarea unui nou cămin de bătrâni cu o bază de tratament, tichete valorice oferite pensionarilor cu venituri reduse, programe speciale pentru persoane cu handicap, organizarea de evenimente pentru vârstnici și, în special, îi asigur pe pensionari că le voi organiza Revelionul la Centrul de Afaceri și Expoziții.

                      Direcția Baze Sportive

                      Va avea un rol deosebit de important pentru că, deasemenea, va trebui să pună în aplicare proiectele mele administrative în ceea ce privește sportul juvenil, sportul de masă, cu toate disciplinele sale.

                      Această direcție va asigura baza materială precum terenuri practicabile, vestiare corespunzătoare și va dezvolta suprafețe de joc sintetice și nocturnă la Baza Letea și Proletarul, așa cum sunt cunoscute ele de către cetățenii băcăuani.

                      Un rol important îl va avea în reconstruirea cu ajutorul Companiei Naționale de Investiții a Stadionului Municipal, care va redeveni ce a fost odată, un simbol al Bacăului.

                      Clubul Sportiv Municipal

                      Voi asigura finanțarea necesară pentru a continua ceea ce a fost bun la C.S.M. Bacău legat de dezvoltarea și practicarea sportului de masă. Mă voi îngriji de susținerea sportivilor băcăuani pentru ca aceștia să poată obține performanțe naționale și internaționale, eu fiind deasemeni un împătimit al sportului.

                      Cu privire la sporturile în echipă, voi asigura toate condițiile necesare pentru ca Bacăul să fie reprezentat așa cum se cuvine în toate competițiile.

                      C.S.M. va avea un rol important în realizarea proiectelor mele administrative pe plan sportiv.

                      Vom încuraja tinerii băcăuani să practice sportul și vom aduce competiții sportive de renume în orașul Bacău.

                      Voi înființa în cadrul Primăriei un compartiment special care se va ocupa de gestionarea problemelor artistice și culturale.

                      De asemenea va funcționa în cadrul Primăriei un compartiment pentru administrarea și gestionarea patrimoniului școlar, acesta având rolul de a se preocupa de baza materială a preșcolarilor și a elevilor.

                      În cadrul Primăriei va funcționa și un compartiment care va avea ca atribuție gestionarea și soluționarea problemelor cu care se confruntă asociațiile de proprietari.

                      Un rol important îl va avea unitatea de monitorizare a contractelor, această structură ocupându-se de supravegherea activităților desfășurate de operatori și mă refer aici la C.R.A.B., operatorul de salubritate, ThermoEnergy, Transport Public precum și a altor activități finanțate din bani publici.

                      Aveți încredere într-un Profesionist și doar cu Experiență putem transforma Bacăul, într-un oraș de care să fim mândri !!!

                      Publicat de SC Deșteptarea SA la comanda lui Sergiu Sechelariu CMF: 24200381

                      Dedeman deschide magazinul cu numărul 53

                      Compania Dedeman, lider național în retailul materialelor de construcții și al amenajărilor interioare, cu capital integral românesc, inaugurează vineri, 18 septembrie, al 7-lea magazin din capitală (al 53-lea din rețeaua națională).

                      Noul magazin din București a fost construit pe Bulevardul Ghencea, pe un teren cu o suprafață de aproximativ 59.000 mp, în urma unei investiții totale în valoare de 29 de milioane de euro. Este al doilea magazin Dedeman din Sectorul 6 al Capitalei.

                      Cu o suprafață construită de peste 18.000 mp, Dedeman Ghencea îi așteaptă pe bucureșteni cu o echipă formată din 220 de angajați, cu peste 45.000 de produse disponibile la raft, dar și cu numeroase soluții și servicii complementare.
                      În zona exterioară au fost amenajate 631 de locuri de parcare, dar și spații verzi desfășurate pe o suprafață de peste 17.500 mp.

                      Pe acoperișul magazinului Dedeman Ghencea au fost montate panouri solare ce produc energie electrică destinată exclusiv autoconsumului. În prezent, 26 dintre magazinele Dedeman beneficiază deja de energie verde obținută pe baza energiei solare.
                      Magazinul pune la dispoziție și 4 stații duble de încărcare a mașinilor electrice, unde pot fi încărcate simultan până la 8 mașini.

                      „Să fii cât mai accesibil într-un oraș mare și aglomerat reprezintă un mare avantaj competitiv, dar și o dovadă de preocupare față de clienți și față de timpul lor. Încă de la început ne-am propus să deschidem în București un număr suficient de magazine, astfel încât oricine să poată ajunge la unul dintre acestea în maximum 20 de minute.”
                      Dragoș Pavăl, președintele companiei Dedeman

                       

                      Reprezentațiile actorilor de la „Bacovia” în weekend

                      „Take, Ianke și Cadâr” în Bacău

                      Două aspecte rețin atenția iubitorilor de teatru. În primul rând, din acest sfârșit de săptămână, actorii de la Teatrul Municipal Bacovia se întorc acasă, pe scena din teatru, în condiții speciale impuse de criza sanitară.

                      Actorii teatrului băcăuan vor prezenta duminică, de la ora 20.00, spectacolul „Take, Ianke și Cadâr”, în regia lui Toma Hogea.

                      Din distribuție fac parte actorii Giuseppe Torboli, Laurențiu Budău, Tiberiu Gabor Bitere, Alina Neagu, Marian Puiu Gheorghiu, Andi Andriucă și Ilinca Istrate.

                      „Trei povești de dragoste” la Buhuși

                      Actorii teatrului Bacovia vor susține duminică, de la ora 18.00, un spectacol și la Casa de Cultură „Elisabeta Bostan” din Buhuși. Este vorba de „Trei povești de dragoste”, după Matei Vișniec și Theodor Mazilu, un spectacol de Geo Balint. În distribuție: Alina Simionescu și Ștefan Alexiu, Florina Găzdaru și Bogdan Buzdugan, Eliza Noemi Judeu și Dumitru Rusu.

                      Bacăul vrea să organizeze o finală de Campionat Național

                      Deblocarea, prin hotărâre de Guvern, a antrenamentelor pentru sporturile de contact a dat undă verde Federațiilor să reprogrameze la date certe competițiile suspendate din cauza pandemiei.

                      Astfel, Federația Română de Box a oficializat că Naționalele de Tineret și U22, întrerupte în primăvară, în faza semifinalelor, vor avea loc între 1 și 5 octombrie, la Giurgiu. Este așteptată și reacția Federației Române de Lupte, care, prin vocea președintelui Răzvan Pârcălabu anunțase încă de săptămâna trecută :

                      „Vreau să am o discuție cu domnul ministru Stroe legat de organizarea de competiții pentru că toți colegii mei din cadrul Federației Europene de Lupte au început activitatea în țările lor. Peste tot au început antrenamentele de lupte în sală, numai la noi nu. E timpul să trecem și noi la treabă”.

                      Prin urmare, OK-ul dat de MTS va face ca FR Lupte să oficializeze calendarul competițional din această toamnă, pe tapet existând Campionatele Naționale de Seniori, Tineret și Juniori. Bacăul este interesat de organzarea unei finale naționale, cel mai probabil cea de Tineret sau de Juniori.

                      „Într-adevăr, dorim să găzduim o astfel de competiție, mai ales că tradiția pe care Bacăul o are în lupte îi dă dreptul la o asemenea postură. Vom solicita Federației să organzăm fie Naționalele de Tineret, fie cele de Juniori”, a declarat directorul SCM Bacău, Ion Șarban.

                      Fotbal/ Liga a III-a: Misiune grea

                      Misiune grea pentru CSM Bacău la primul joc de pe teren propriu din actuala ediție de campionat a Ligii a III-a. Învinși cu 2-0 la Ianca, în runda inaugurală, băcăuanii vor primi sâmbătă vizita Focșaniului.

                      „Întâlnim una din candidatele la promovare, o echipă cu multe soluții de la mijloc în sus, o echipă care are în componență jucatori precum Ghenovici, Gorovei ori Jurj”, a declarat antrenorul „CSMeilor”, Giani Florian, care speră ca elevii săi „să nu mai repete greșlile de la Ianca și se ridice la nivelul adversarului” .

                      Băcăuanii, care-și vor disputa jocurile de acasă pe stadionul „Aerostar”, au o singură absență, cea a stoperului Manta, eliminat în jocuol cu Viitorul Ianca. În altă ordine de ideri, marți, CSM Bacău va juca, tot pe teren propriu, în Cupa României, cu Ceahlăul Piatra Neamț.

                      Celelalte jocuri din etapa a doua programate sâmbătă în Seria 2 din eșalonul al treilea: Dacia Unirea Brăila- Viitorul Ianca, Sportul Chișcani- CSM Râmnicu-Sarat, Sporting Liești- CS Făurei, SC Oțelul Galați- Avântul Valea Mărului.