sâmbătă, 20 decembrie 2025

Gheata si zapada de 1,4 milioane de lei

Deszapezire 2012-2013

Cele doua societati care s-au ocupat de deszapezirea orasului in iarna 2012-2013 au tras linie si au calculat cât le datoreaza municipalitatea pentru serviciile lor. In total, acestea au emis facturi de aproximativ 1,4 milioane de lei, pentru activitatile de deszapezire, transport zapada si imprastirea materialului antiderapant. „Suma facturata de SC Fair Play SRL a fost de 578.219 lei, din care am achitat 461.456 lei, iar suma facturata de societatea RAD-Trans SRL a fost de 810.880 lei, din care am achitat pâna in prezent 204.799 lei”, a declarat Ionut Tomescu, purtator de cuvânt al Primariei Bacau. Anul trecut, Primaria Bacau a schimbat modalitatea de atribuire a contractului pentru deszapezire. A impartit orasul in doar doua loturi si a hotarât sa atribuie contractul pentru o perioada de patru ani de zile, pentru continuitate si costuri reduse. La aceste contracte, s-au adaugat cele pentru achizitionarea materialului antiderapant. Costul de anul acesta a fost mai mare decât cel din sezonul precedent, de la 342.000 de lei, la 440.000 de lei.

Noroc de primavara



Ce au primit bacauanii de acesti bani? Prima zi a ninsorilor a coincis cu ziua alegerilor parlamentare, 9 decembrie. Pentru ca lumea sa ajunga la vot, utilajele au fost scoase pe strazi intr-o demonstratie de forta. A durat pâna la inchiderea urnelor de vot. In urmatoarele zile, cu greu au fost strânse gramezile de zapada de pe strazile mari, stradutele si aleile fiind blocate luni intregi. Saptamânile care au urmat au fost insotite de avertizari de ninsori. Cantitatea de zapada cazuta a fost destul de mare, dar primele interventii s-au facut doar pe arterele principale, strazile laturalnice fiind un adevarat calvar pentru soferi, iar trotuarele un chin pentru pietoni. Sesizari pe adresa redactiei noastre au sosit din toate cartierele.

Campaniile de deszapezire anii 2011 si 2012

Iarna 2011-2012: 22 de loturi, 3 operatori, 1,8 milioane de lei pentru utilaje si operarea lor si 342.000 pentru materialul antiderapant (1700 tone de sare, 2500 mc de nisip).

Iarna 2012-2013: 2 loturi, contracte pentru deszapezire pe 4 ani, in valoare totala de 7,4 milioane de lei si 440.000 lei pentru materialul antiderapant (1700 tone de sare, 2500 mc de nisip). Primul an de deszapezire: 1,4 milioane de lei.



spot_img