luni, 22 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 785

1 septembrie 2023

    Primarul municipiului Onești explică problemele legate de gestionarea apelor pluviale

      Laurențiu Neghină, primarul municipiului Onești, a abordat recentele probleme legate de gestionarea apelor pluviale în oraș. El a menționat că a primit fotografii de la un localnic, care ilustrează dificultățile întâmpinate în gestionarea apei în urma unei ploi puternice.

      Primarul a confirmat că în cursul zilei de ieri au circulat pe mediul online mai multe filmulețe și fotografii ce ilustrează problemele cu care s-a confruntat sistemul de canalizare în urma precipitațiilor. Cu toate acestea, el a adus lămuriri cu privire la măsurile deja luate în acest sens.

      Neghină a explicat că, pentru a face față cantităților mari de apă în timpul ploilor rapide și abundente, s-a construit anul trecut un al doilea geiger pe strada Emil Rebreanu, în cel mai jos punct al acesteia. De asemenea, s-au efectuat operațiuni de desfundare a canalizărilor în întreg orașul. Cu toate acestea, primarul a subliniat că topografia străzii Emil Rebreanu, care prezintă o coborâre semnificativă, generează o acumulare rapidă de apă într-un anumit punct, fapt ce face dificilă preluarea instantanee a întregii cantități de apă de către canalizare.

      „Este ca și cum ai răsturna o găleată de apă într-o chiuvetă”, a afirmat primarul. El a mai adăugat că această problemă devine mai acută în timpul toamnei sau în cazul ploilor însoțite de furtuni, deoarece materialele organice precum frunzele și crengile pot bloca canalizările.

      „Faptul că în mai puțin de o oră de la oprirea ploii apa dispare total din zona respectivă arată că acea canalizare este funcțională. Singura rezolvare a problemei este de a înlocui conducta respectivă cu o conductă de aproximativ un metru în diametru, lucru imposibil de realizat”, a mai declarat primarul Oneștiului.

      Laurențiu Neghină a subliniat că, în ciuda dificultăților, situația nu poate fi comparată cu dezastrele din alte țări dezvoltate, unde localitățile sunt acoperite de ape. „În fața naturii suntem neputincioși”, a adăugat primarul. El și-a încheiat declarația exprimând recunoștința pentru faptul că orașul a fost ferit de catastrofe grave și a reiterat că soluția optimă, înlocuirea conductei actuale cu una de dimensiuni mai mari, rămâne dificil de realizat.

      Când câinii de la țară iau masa la oraș. Animalele din Mărgineni se ospătează din pubelele de la marginea Bacăului

      Cartierul „Bacovia” din Bacău este un amestec pitoresc de urban și rural, cu blocuri moderne care se învecinează cu câmpurile întinse de culturi agricole. Astfel, câinii din Mărgineni, o comună învecinată, au învățat rapid să beneficieze de viața mai ușoară și de hrana diversificată pe care o găsesc în oraș. În schimbul cojii de mămăligă obișnuite, aceștia pot savura hrana uscată și chiar resturi puse de locatarii din cartier la tomberoane.

      Acest comportament a generat o problemă delicată pentru autoritățile locale. Dinu Păncescu a explicat că au avut loc mai multe acțiuni de capturare pentru a controla numărul crescut de câini din Mărgineni care vin în cartier. Însă, deși s-au reușit capturarea și relocarea a peste 20 de câini în adăpostul public Bacău, ritmul în care aceștia se întorc din nou în cartier depășește capacitățile logisticilor și legale.

      Situția este complexă, deoarece comuna Mărgineni și municipiul Bacău reprezintă entități administrative separate, fiecare cu propriul său buget și resurse. Șeful Serviciului de Gestionare a Câinilor fără Stăpân din Primăria Bacău, Dinu Păncescu, a subliniat că intervenția în comuna vecină ar fi ilegală și ar reprezenta o deturnare de fonduri. În plus, din cauza limitărilor administrative și logistice, nu a fost găsită o soluție eficientă până în prezent.

      „Am trecut de 20 de câini ridicați din zonă și relocați în adăpostul public Bacău. Doar că la un minut distanță, în Mărgineni, sunt zeci de câini liberi care trec pe sub podul de cale ferată și vin în cartier. Îi puteți vedea în fotografiile realizate azi.

      Unii locatari ne semnalează prezența câinilor dar se fac că nu știu proveniența lor. Deși, de la etaj se văd clar câinii liberi pe câmpurile din Mărgineni. Alții ne îndeamnă să mergem să-i capturam, să trecem pe sub calea ferată și să intram în Mărgineni. Ce mai așteptăm?!

      Păi, nu avem voie. E altă unitate administrativ teritorială, alt buget, alți contribuabili. Treaba asta se numește deturnare de fonduri și e un pic mai mult ilegală. Știm că Mărgineniul nu are Serviciul de Gestionare Câini fără Stăpân așa cum are Primăria Bacău. Dar nu putem pe banii băcăuanilor să facem noi curat în comuna vecină”, spune Dinu Păncescu.

      Acesta a subliniat că problema necesită o abordare mai amplă și posibil o colaborare între comunități și autorități pentru a găsi o soluție sustenabilă.

      În concluzie, „mesele” regulate ale câinilor din comuna Mărgineni în cartierul urban „Bacovia” reflectă o situație complexă în care frontierele dintre urban și rural se estompează, iar soluțiile necesită eforturi coordonate și adaptabilitate în fața provocărilor dinamice ale acestei situații neașteptate.

      Criza gazelor din Europa, atenuată de scăderea consumului industrial

      Europa se confruntă cu o criză a gazelor naturale în timp ce prețurile au crescut cu 50% în urma riscului de greve în industria gazelor naturale lichefiate (GNL) din Australia. Cu toate acestea, analiștii sugerează că, din cauza cererii industriale extrem de slabe, care este rezultatul activității industriale diminuate și a reducerii producției, Europa își găsește un aliat neașteptat în această criză, scrie Bloomberg citat de Washington Post.

      Piața europeană a gazelor a fost influențată de o activitate industrială scăzută, în special în industriile chimice, metalurgice și de producție a sticlei și hârtiei. Germania a înregistrat o scădere de aproape 18% în activitatea companiilor mari consumatoare de energie, iar cererea de gaze industriale a scăzut și ea semnificativ. În iulie, cererea de gaz a înregistrat o scădere și mai profundă, scăzând cu 22,9% față de anul anterior, cea mai mare scădere de până acum în 2023. Acest trend s-a observat în întreaga Europă, unde cererea totală de gaze a scăzut cu aproximativ 15%.

      Scăderea cererii a permis Europei să umple depozitele de gaze la niveluri record, ajungând la aproape 92% din capacitatea lor. Astfel, chiar și în fața continuării riscului de aprovizionare din Australia, Europa se așteaptă să aibă suficiente stocuri pentru perioada sezonului rece.

      Cu toate acestea, prețurile la gaze și energie electrică au crescut semnificativ în comparație cu perioada anterioară crizei. Prețurile gazelor s-au ridicat la aproximativ 35 EUR pe megawatt-oră, comparativ cu media de puțin peste 20 EUR în perioada 2010-2020.
      Prețurile cu ridicata ale energiei electrice depășesc 140 EUR pe megawat oră, mai mult de trei ori față de media 2010-2020 de 38,5 EUR.

      Aceasta a generat îngrijorări în industrie, deoarece orice problemă de aprovizionare sau percepție a acesteia ar putea declanșa o creștere ulterioară a prețurilor.

      Problema industriei nu este doar că prețurile actuale sunt mult mai mari decât înainte ca Rusia să invadeze Ucraina. Adevărata problemă, scrie Bloomberg, este că companiile știu că orice problemă de aprovizionare, reală sau percepută, ar declanșa o creștere a prețurilor, deoarece chiar și cu stocurile aproape pline, Europa are nevoie de tot gazul pe care îl poate primi pentru a trece iarna.

      Prin urmare, mulți directori executivi sunt reticenți în a readuce capacitatea de producție la cotele inițiale, temându-se că dacă ar redeschide o fabrică, ar determina imediat o creștere a prețurilor la energie.

      De ce nu mai are România forță de muncă

      Deficitul de forță de muncă din România a devenit o problemă majoră, iar analiza realizată de consultanții de la XTB România arată că mai mulți factori se combină pentru a accentua această situație. Unul dintre acești factori este ponderea tot mai redusă a absolvenților de liceu, care nu mai optează pentru meserii tradiționale, cum ar fi electrician, instalator sau zugrav. Aceasta duce la o lipsă a „meseriașilor”, iar tarifele practicate pentru astfel de servicii cresc, însă veniturile rămân în urmă în comparație cu slujbele din domeniul IT sau financiar.

      De asemenea, migrația forței de muncă joacă un rol semnificativ în deficitul de personal. Mulți români aleg să lucreze în străinătate, unde găsesc oportunități mai bune și salarii mai mari. Această migrație agravează lipsa de personal în diverse sectoare din țară.

      Asimetria dintre cererea pieței și oferta din învățământ este un alt aspect important. Mulți absolvenți sunt pregătiți pentru slujbe în domeniul IT sau în sectorul financiar, în timp ce cererea pentru lucrători în industrie și servicii fizice rămâne nesatisfăcută. Acest dezechilibru creează un deficit în anumite domenii cheie.

      În plus, avansul tehnologic și creșterea inteligenței artificiale aduc schimbări semnificative pe piața muncii. Dezvoltarea accelerată a tehnologiei poate înlocui anumite slujbe de birou, ceea ce poate accentua încă și mai mult asimetria dintre cerere și ofertă.

      Studiul realizat de IBM evidențiază faptul că peste 40% din forța de muncă va trebui să își dezvolte noi abilități în următorii 3 ani pentru a rămâne competitivă pe piața muncii. Acest lucru subliniază necesitatea adaptării continue la schimbările rapide din mediul de afaceri.

      În SUA, creșterea salariilor pentru lucrătorii din producție a depășit ritmul de creștere al salariilor pentru slujbele de birou. Această tendință este în concordanță cu fenomenul global în care salariile lucrătorilor fizici au început să recupereze diferența față de cele din domeniul serviciilor.

      În concluzie, România se confruntă cu un deficit semnificativ de forță de muncă din cauza mai multor factori, inclusiv migrația, asimetria în educație și schimbările tehnologice. Adaptarea la aceste schimbări este esențială pentru a evita consecințele negative pe termen lung asupra economiei și pieței muncii.

      Panică pe piața construcțiilor: numărul autorizațiilor a scăzut cu 23% în primele șase luni

      Numărul autorizațiilor eliberate pentru construcția de locuințe în județul Bacău a înregistrat o scădere semnificativă în primele șase luni ale anului 2023, conform datelor oficiale.

      Potrivit informațiilor furnizate de către administrațiile locale, numărul autorizațiilor de construire pentru clădiri rezidențiale a înregistrat o scădere semnificativă în primul semestru al anului 2023 în județul Bacău. Această tendință a fost observată atât în mediul urban, cât și în mediul rural, ridicând preocupări cu privire la dezvoltarea sectorului imobiliar.

      Conform datelor centralizate pentru luna iunie 2023, administrațiile locale au eliberat un total de 81 de autorizații de construire pentru clădiri rezidențiale, cu o scădere de 17,3% față de aceeași lună din 2022. Analiza arată că această scădere se regăsește atât în mediul urban, unde autorizațiile au înregistrat o scădere de 25,9%, cât și în mediul rural, cu o scădere de 74,1%.

      În ceea ce privește perioada ianuarie – iunie 2023, numărul total al autorizațiilor eliberate pentru clădiri rezidențiale a fost de 444, ceea ce reprezintă o scădere de 22,8% comparativ cu aceeași perioadă din 2022. Mediul rural a fost mai afectat, cu 76,8% din autorizații, în timp ce mediul urban a înregistrat 23,2%.

      Datele indică, de asemenea, o scădere semnificativă a numărului de locuințe planificate în clădirile rezidențiale. În iunie 2023, autorizațiile au inclus construcția a 152 de locuințe, cu o creștere de 55,1% față de iunie 2022. Pe de altă parte, perioada ianuarie – iunie 2023 a înregistrat un total de 522 de locuințe planificate, în scădere cu 41,0% comparativ cu aceeași perioadă din 2022.

      Aceste evoluții ridică întrebări cu privire la factorii care au influențat această tendință de scădere. Specialiștii din domeniul construcțiilor și economiei subliniază că fluctuațiile economice, modificările în reglementările imobiliare, cererea de locuințe și schimbările demografice pot fi factori semnificativi care au contribuit la această situație.

      Situație șocantă pe Aeroportul din Cluj-Napoca: 15 pasageri, dați jos din avion deoarece aparatul de zbor era prea… greu

      Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj-Napoca a fost scena unei situații incredibile în această lună, când un zbor cu destinația Munchen a fost întârziat din cauza unei probleme neașteptate legate de greutatea aeronavei. Potrivit informațiilor furnizate de Europa Press, 15 pasageri au fost nevoiți să rămână la sol din motive de siguranță.

      Evenimentul neobișnuit a avut loc pe 4 august 2023, când pasagerii înscriși pe zborul Cluj-Napoca – Munchen au experimentat o întârziere neașteptată. După procesul de check-in, aceștia au fost îndrumați să intre în zona de îmbarcare, unde au fost informați că zborul va suferi o amânare de două ore. Totuși, într-un moment ulterior, pasagerii au fost anunțați că există o problemă de greutate a aeronavei și că echipajul lucrează pentru a rezolva situația.

      Comandantul aeronavei a explicat că pentru a asigura siguranța zborului, era necesar să se redistribuie bagajele din cală pentru a echilibra greutatea avionului. Cu toate acestea, măsura extremă a fost luată atunci când s-a decis că 15 pasageri trebuie să coboare din avion împreună cu bagajele lor personale. Aceștia au fost însoțiți înapoi în terminalul aeroportului fără a primi o explicație clară pentru această decizie surprinzătoare.

      Reacția companiei aeriene Lufthansa, care opera acest zbor, a stârnit nemulțumirea pasagerilor. Serviciul de reclamații Erreklamatu a subliniat că această situație este extrem de rară și a subliniat lipsa unor criterii clare de selecție pentru pasagerii evacuați din aeronavă.

      Pe lângă dezamăgirea de a fi lăsați la sol, pasagerii afectați au dreptul la despăgubiri considerabile. Potrivit regulamentelor europene, aceștia ar putea primi între 200 și 600 de euro, în funcție de distanța zborului.

      Primarul Bacăului renunță, pentru moment, la propunerea de dublare a prețului gigacaloriei

      Primarul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu renunță la propunerea de dublare a prețului gigacaloriei în Bacău, în urma opoziției consilierilor locali și cu argumente referitoare la echilibrul între necesitățile sociale și dezvoltarea orașului.

      Primarul Viziteu a argumentat că măsura de dublare a prețului gigacaloriei a fost inițiată din cauza faptului că Guvernul României nu mai aloca fonduri pentru subvenționarea acestor costuri. În cadrul unei declarații recente, edilul a subliniat importanța acestui aspect, afirmând că s-a văzut nevoit să acționeze în contextul lipsei sprijinului financiar guvernamental.

      Viceprimarul Liviu Miroseanu a adăugat că această dublare ar fi avut un impact financiar semnificativ asupra familiilor din Bacău, cu un cost estimat de cel puțin 700 de lei lunar pentru încălzire. Acest aspect a adăugat la preocupările consilierilor locali, care și-au exprimat îngrijorarea cu privire la cum ar afecta această măsură comunitatea locală.

      În cadrul discuțiilor, primarul Viziteu a încercat să ofere o perspectivă alternativă, subliniind că există cetățeni care sunt capabili să susțină un cost mai mare pentru căldură și că există chiar și persoane care doresc să plătească mai mult, dar nu au posibilitatea deoarece nu pot achita mai mult decât le vine factura. Totuși, aceste argumente nu au reușit să convingă pe deplin consilierii, care s-au concentrat pe impactul pe care majorarea ar putea să îl aibă asupra familiilor mai puțin înstărite.

      Un punct de vedere alternativ a fost exprimat de consilierul Dragoș Ștefan, care a sugerat că subvențiile ar trebui eliminate complet în viitor, iar cetățenii să suporte integral costurile. Acesta a propus că doar cei cu resurse financiare foarte limitate ar trebui să primească sprijin din partea Primăriei.

      În urma dezbaterilor prelungite, primarul Viziteu a decis să retragă proiectul de pe ordinea de zi. Acesta a anunțat că va continua consultările cu consilierii locali pentru a dezvolta o nouă propunere care să echilibreze cerințele sociale și necesitățile de dezvoltare ale orașului.

      Taximetriștii din Bacău verificați de polițiștii de la rutieră

        La data de 29 august a.c., poliţiştii Biroului Rutier Bacău au desfășurat o acțiune în municipiu, pentru verificarea legalităţii transportului rutier în regim de taxi.

        Astfel, în urma activităților desfășurate au fost controlate peste 90 de autovehicule destinate transportului în regim taxi și legitimate 100 de persoane.

        Au fost aplicate 35 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 8.500 de lei, din care, 22 aplicate taximetriștilor pentru lipsă ecuson sau lipsă afișare prețuri, neeliberare bon fiscal, folosire taxi în alte scopuri, ținută necorespunzătoare conducător taxi, poziție necorespunzătoare a lămpii taxi, lipsă atestat profesional, oprire neregulamentară, I.T.P. expirat și alte abateri pentru nerespectarea O.U.G. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.

        De asemenea, au fost retrase 2 certificate de înmatriculare și reținut un permis de conducere pentru depășirea regimului legal de viteză.

        Astfel de acțiuni vor continua.

        Doi adolescenți, reținuți de polițiști într-un dosar penal cu 5 infracțiuni de furt calificat

          La data de 30 august a.c., polițiștii de investigații criminale din cadrul Secției 1 Poliție Bacău cu sprijinul Serviciului Criminalistic Bacău, în urma activităților de cercetare penală desfăşurate în mai multe dosare penale de furt calificat au dispus reținerea a doi minori de 14 și 15 ani din Bacău și Hemeiuși.

          Aceștia, în perioada 02 – 22 august a.c., ar fi pătruns prin efracție în sediile mai multor societăți comerciale din Bacău de unde ar fi sustras bunuri.

          Cei în cauză au fost reţinuți de polițiști pe bază de ordonanţă pentru 24 de ore și introduși în arestul I.P.J. Bacău.

          Cercetările sunt continuate în vederea probării întregii activități infracționale a bănuiților și recuperarea prejudiciilor create.

          Ajuns în arest în urma unui scandal

            La data de 30 august a.c, polițiștii Secţiei 10 Poliţie Rurală Oneşti au reținut pentru 24 de ore, pe bază de ordonanță, un bărbat, de 54 de ani, din comuna Coțofănești, bănuit de săvârșirea infracțiunii de vătămare corporală. Totodată, acesta a fost introdus în Arestul I.P.J. Bacău.

            Din cercetări a reieșit faptul că, la data de 21 august a.c., bărbatul de 54 de ani, în timp ce se afla împreună cu mai multe persoane în extravilanul comunei Coțofănești ar fi lovit un alt bărbat, de 47 de ani, din județul Vrancea.

            Cercetările sunt continuate în cadrul unui dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de vătămare corporală.

            Se aud sirenele, în triaje! Ceferiștii se pregătesc de grevă

            Angajații CFR trag semnalul de alarmă în privința situației deastruoase în care se află societatea națională de cale ferată. Sindicaliștii cer luarea imediată a măsurilor menite să resusciteze compania, aflată, de ani de zile, în moarte clinică.

            Pe 15 septembrie, sindicaliștii afiliați Federației Naționale Feroviare Mișcare Comercial Vagoane, cea mai mare și mai reprezentativă organizație sindicală a ceferiștilor, vor intra în grevă de avertisment. Măsura are scopul de atrage atenția asupra „impasului în care s-a ajuns în privința dialogului social dintre ceferiști și stat”, dar și a „unor teme care nu mai pot fi ţinute în mape, pe holurile Ministerului Transporturilor sau ale Guvernului”.  

            „Din păcate, așa cum s-a întâmplat în fiecare guvernare care s-a angajat să rezolve problematica căii ferate, aflată, așa cum bine se știe, de ani și ani de zile, în moarte clinică, noi, ceferiștii, constatăm că agenda politicienilor care preiau managementul căii ferate nu corespunde cu lista de priorități formulată cu claritate și public de către lucrătorul feroviar. (…) O simplă fotografie lângă un vagon de călători recondiționat, nu rezolvă problema”, au transmis reprezentanții ceferiștilor.

            Liderii feroviarilor anunță că „întreaga procedură legală de declanşare a conflictului de muncă a fost parcursă, iar «detaliile» prin care s-a încercat amânarea sau anularea protestului au fost, la rândul lor, rezolvate.

            Lipsuri peste lipsuri

            Sindicaliștii acuză, printre altele, lipsa finanțării strategice și coerente a căii ferate, lipsa de investiții în material rulant de calitate, modern, precum și lipsa salariilor corecte la calea ferată, salarii motivante care să permită înlocuirea unor generații de ceferiști. „Pentru readucerea structurii feroviare românești la parametrii europeni este nevoie de un proiect de țară corect coordonat cu structurile europene și finanțat cu câteva zeci de miliarde de euro. Până în acest moment, un astfel de proiect nu a fost finanțat, iar deschiderea unor șantiere pe coridoare de transport dedicate strict interesului european lasă în paragină restul țării”, spun ceferiștii, arătând acuzator spre lipsa bugetelor de venituri și cheltuieli pe anul în curs, ceea ce conduce, inevitabil, la un blocaj generalizat în sectorul feroviar.

            Sindicaliștii se tem că, în lipsa bugetelor, nu vor fi aplicate majorările salariale prevăzute în „Statutul Personalului Feroviar”, lege prorogată de mai multe ori care se aplică de la 1 iunie. În această situație ar fi circa 50.000 de salariați de la „Infrastructură”, „Călători”, „Marfă” și atelierele de reparații, impactul bugetar fiind de 1,2 miliarde de lei.

            Problemele siguranței circulaţiei, rezolvate cu improvizaţiile angajaților CFR

            Sindicaliștii atrag atenţia asupra faptului că toate companiile de stat din domeniul feroviar, „unităţi strategice pentru economia românească”, vor rămâne fără angajaţi. „Deja, deficitul de angajaţi depăşeste 6.000 de oameni, iar orele suplimentare înregistrate sunt de ordinul zecilor de mii”, se plâng angajații de la calea ferată. Aceștia reiterează numeroasele probleme nerezolvate legate de statutul personalului feroviar, lege votată de Parlamentul României, care nici până astăzi nu generează tot setul de efecte pentru beneficiarul său, lucrătorul feroviar.

            „Trebuie doar să mai amintim despre condiţiile de muncă din gări, depouri, revizii de vagoane, linii sau instalaţii, fie vara sau iarna, la temperaturi imposibile. Este important să mai precizăm că multe, prea multe din exigenţele siguranţei circulaţiei feroviare cu care sunt operate transporturile pe calea ferată se rezolvă doar datorită priceperii şi improvizaţiilor inginerilor şi lucrătorilor feroviari”, mai spun sindicaliștii CFR. La final, aceștia cer înțelegere de la întreaga societate faţa de acţiunea de protest social, subliniid că s-a „discutat tot ce se putea discuta,  și s-a negociat tot ce se putea negocia”, fără niciun rezultat.

            „Niciun fost ministru al transportului şi nici actualul nu vor putea spune că Federaţia Naţionala Feroviară Mişcare Comercial Vagoane nu a dat dovadă de flexibilitate şi înţelegere şi nu a avut răbdarea cuvenită. Însă, nici răbdarea nu s-a dovedit a fi o soluţie”, mai transmit liderii ceferiştilor. Reamintim că ceferiștii au protestat toată vara în fața ministerului de resort și a Guvernului, fără niciun rezultat. Cel mai recent protest al ceferiștilor  a fost în decembrie, 2021, când timp de 9 ore, activitatea feroviară a fost blocată (inclusiv în județul Bacău), ca urmare a unui protest spontan declanșat la nivelul întregii țări.

            Acțiune a polițiștilor oneșteni

              În perioada 26 – 29 august a.c., poliţiştii Secției 10 Poliție Rurală Onești și cei ai Servicilui Rutier, împreună cu jandarmii Detașamentului 3 Jandarmi Onești au desfășurat o acțiune în comuna Căiuți, pentru prevenirea şi combaterea infracţionalităţii stradale, creşterea gradului de siguranţă a cetăţenilor şi menţinerea climatului de ordine publică cu ocazia sărbătoririi zilelor comunei.

              Astfel, în urma activităților desfășurate au fost legitimate peste 150 de persoane,  controlate 50 de autovehicule, au fost efectuate 42 de testări cu aparatele alcooltest și au fost verificați 12 operatori economici.

              Forțele de ordine au aplicat 44 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 10.000 de lei, din care, 34 pentru nerespectarea O.U.G. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice și 9 conform Legii nr 61/1991R privind normele de conviețuire socială.

              De asemenea, au fost retrase 3 certificate de înmatriculare și un permis de conducere.

              Saltul Digital al Blackjack-ului: De la Mesele Cazinourilor la Platformele Online

               

              Jocul clasic de cărți, Blackjack, anterior restricționat la etajele agitate ale cazinourilor fizice, s-a adaptat în mod remarcabil erei moderne. Platforme precum https://yojicasino.ro/ro/live-casino/live-blackjack au revoluționat jocul oferindu-l într-un format digital vibrant. Haideți să explorăm această transformare și aspectele unice ale blackjack-ului online.

               

              Urmărind călătoria Blackjack-ului

              Din primele zile în stabilimentele franceze din anii 1700 ca „Vingt-et-Un”, Blackjack a evoluat semnificativ. Deși obiectivul rămâne acela de a se apropia de o sumă de 21, dinamica jocului s-a transformat de-a lungul timpului.

              Evoluția Digitală

              1. Începutul anilor 2000: Sfera digitală a primit numeroase versiuni de blackjack, susținute de generatoare de numere aleatorii.
              2. Mijlocul anilor 2010: Unelte tehnologice avansate au facilitat jocuri transmise în direct, introducând angajamente în timp real cu dealerii și colegii.
              3. Astăzi: Grafica de ultimă generație și caracteristicile inovatoare ridică experiența jucătorului.

              Blackjack Online: De Ce Tot Tam-Tamul?

              • Flexibilitate: Participă la un joc oricând dorești, fără a comuta.
              • Opțiuni Diverse: Întâlnește multiple versiuni de joc pe care setările tradiționale s-ar putea să nu le ofere.
              • Ritmul Personalizat: Joacă într-un mod relaxat, fără întreruperi externe.

              Stăpânind Arena Online: Sfaturi și Trucuri

              Deși regulile fundamentale persistă, platformele online introduc nuanțe:

              1. Tactici Fundamentale: Învață când să lovești, să stai sau să dublezi folosind resurse online.
              2. Tehnici de Card: Recunoașterea modelelor poate fi avantajoasă, deși platformele digitale pot face aceasta provocatoare.
              3. Dezvoltare Abilități: Folosește versiunile complimentare pentru a-ți perfecționa abilitățile fără angajamente financiare.

              Credibilitate în Blackjack Digital

              Alegerea unei platforme credibile este esențială. Iată la ce să te uiți:

              • Conformitate Reglementară: Optează pentru site-uri guvernate de comisii de jocuri de noroc estime.
              • Afirmare RNG: Pentru jocuri automate, este crucial ca un generator de numere aleatorii de încredere să fie în funcțiune.
              • Directive Clare: Familiarizează-te cu politicile site-ului, în special în ceea ce privește bonusurile și retragerile.

              Blackjack Digital: Privind înainte

              Viitorul este plin de posibilități pentru afișionad-ii de blackjack digital:

              • Angajamente VR: Imaginați-vă că intrați în cazinouri virtualizate și experimentați un joc ca niciodată înainte.
              • Versiuni Inovatoare: Stiluri de joc proaspete adaptate pentru distracție online sunt pe orizont.
              • Competiții Globale: Concursurile globale ar putea deveni obișnuite, unind experții blackjack din întreaga lume.

              Încheiere: Farmecul Etern al Blackjack-ului

              Combinația de strategie și noroc a Blackjack-ului continuă să captiveze, indiferent de platformă. Cu inovațiile digitale, platforme precum stabilesc standarde. Fie că ești la început sau te bucuri de blackjack de ani de zile, domeniul online oferă căi noi și interesante de explorat.

              O nouă serie de bilete la tratament balnear

              Casa Județeană de Pensii (CJP) Bacău a început distribuirea biletelor de tratament balnear subvenționat, din cea de-a XIII-a serie, de care vor beneficia peste 100 de pensionari și asigurați. Mai exact, pentru această serie, CJP Bacău a primit 133 bilete în stațiuni în care baza de tratament aparține fie Casei Naționale de Pensii Publice, fie unor firme private.

              Este vorba despre stațiunile 1 Mai, Amara, Bălțătești, Buziaș, Căciulata, Covasna, Eforie Nord, Felix, Herculane, Lacu Sărat, Moneasa, Nicolina, Sarata Monteoru, Tîrgu Ocna, Tușnad și Vatra Dornei. Toate cele 133 bilete le-au fost alocate automat unor pensionari și asigurați în sistemul public de pensii care și-au exprimat în scris dorința de a merge într-o stațiune în luna septembrie și au întrunit punctajul necesar.

              Ei vor trebui să se prezinte la CJP Bacău, pentru a-și ridica biletul, până în data de 4 septembrie și vor avea asupra lor recomandarea de la medicul de familie ori de la cel de specialitate pentru tratamentul balnear pe care îl vor urma. Persoanele cu dizabilități, cărora le-a fost repartizat un bilet gratuit, vor prezenta, în plus, certificatul de încadrare în grad de handicap și ”Programul individual de reabilitare și integrare socială” (original și copie).

              Acest document se obține de la Comisia Județeană de Evaluare a Persoanelor cu Handicap Adulte. Sejurul (data de plecare în stațiune) va începe în 11, 12, 13 sau 14 septembrie, în funcție de fiecare hotel la care vor fi cazați beneficiarii.

              Să mai notăm că următoarea serie va debuta în 27, 28, 29 sau 30 septembrie.

              Mănușă robotică cu sistem de recuperare medicală la Spitalul Buhuși – VIDEO

              Într-un pas remarcabil în avansul tehnologic în domeniul medical, Spitalul „Prof. Dr. Eduard Apetrei” din Buhuși a inaugurat recent un echipament medical inovator care pare să fi fost preluat direct din paginile unei cărți SF, dar care este acum realitate. Pe data de 23 august 2023, a fost prezentat un dispozitiv revoluționar în cadrul Laboratorului de Recuperare, Medicină Fizică și Balneologie – Mănușa Robotică cu Sistem de Preluare a Greutății Membrului Superior.

              Această invenție incredibilă este destinată pacienților cu afecțiuni la nivelul membrelor superioare, cum ar fi parezele sau paraliziile cauzate de leziuni ale sistemului nervos central sau periferic. Un tânăr pacient de 19 ani, diagnosticat cu neuropatie de nerv radial, a avut onoarea de a fi primul beneficiar al acestei tehnologii de vârf. Prezentându-se cu un deficit de extensie a degetelor mâinii drepte, pacientul a început deja ședințele de kinetoterapie asistată cu scopul de a-și recăpăta mobilitatea, coordonarea și independența funcțională.

              Mănușa robotică este proiectată cu atenție pentru a asigura o intervenție precisă și personalizată. Prin intermediul senzorilor avansați, aceasta detectează mișcările active voluntare ale pacientului și reacționează în consecință. Astfel, mișcările pot fi declanșate fie de mănușa însăși (mobilizare pasivă), fie de către pacient (jocuri interactive), permițând astfel flexia și extensia degetelor în funcție de necesități.

              Un aspect remarcabil al acestei tehnologii este stimularea multisenzorială pe care o oferă. Prin utilizarea animațiilor 3D, efectelor sonore, acompaniamentului muzical, ghidării vocale și interacțiunii cu obiectele virtuale, pacientul este angrenat activ în procesul de recuperare. Această abordare are ca scop extinderea zonelor corticale implicate în procesul de neuroplasticitate, maximizând astfel potențialul de recuperare.

              Proiectul de implementare a acestui echipament de ultimă generație a fost posibil datorită eforturilor colaborative ale Spitalului „Prof. Dr. Eduard Apetrei”, Ministerului Sănătății, Consiliului Județean Bacău și Primăriei/Consiliului Local Buhuși. Cu o valoare semnificativă de investiții, acest proiect nu doar că îmbunătățește serviciile medicale oferite, dar contribuie și la a atrage pacienți către această unitate medicală de referință.

              Specialiștii din cadrul Laboratorului de Recuperare, Medicină Fizică și Balneologie sunt mândri să ofere această tehnologie avansată pacienților lor. Echipa medicală, condusă de Dr. Ligia Ionescu, medic primar în recuperare, medicină fizică și balneologie, și Dr. Lichi Andrada Irina, medic specialist în medicină fizică și reabilitare, se angajează să ofere cele mai bune îngrijiri personalizate.

              Finanțare pentru Dezvoltarea Comunității: CJ Bacău susține 25 de proiecte ale ONG-urilor băcăuane

                Președintele Consiliului Județean Bacău, Valentin Ivancea, a anunțat aprobarea finanțării pentru 25 de proiecte depuse de organizații neguvernamentale din Bacău. Aceste proiecte vor beneficia de fonduri nerambursabile pentru activități non-profit de interes public județean, în conformitate cu prevederile Legii 350/2005 privind regimul finanțărilor nerambursabile pentru activități nonprofit de interes public.

                Valoarea totală a fondurilor acordate se ridică la impresionanta sumă de 1,2 milioane de lei, distribuite în cele trei domenii majore: cultură, social și tineret.

                În cadrul domeniului cultural, 11 proiecte au fost selectate pentru finanțare. Printre beneficiari se numără Fundația Interetnică pentru Cultură și Artă „Ion Ghelu Destelnica”, Asociația Părinților din Școala Generală Nr. 10, Fundația Culturală „Georgeta și Mircea Cancicov”, Centrul Daniel, Asociația Culturală, Educațională, Umanitară „Zaharia’Art”, Asociația Culturală Armonie și Culoare, Asociația Cultural Folclorică „Datini trotușene”, Fundația Comunitară Bacău, Asociația „Căsuța Veverițelor” Bacău, Asociația „Gil Ioniță” și Asociația Sf. Anastasia Romana.

                În domeniul social, 9 proiecte au primit aprobarea finanțării, inclusiv proiectele propuse de către Asociația Creștină de Caritate, Misiune și Ajutor Olanda-România Betania, Asociația Lumina, Asociația Filiala Bacău a Societății Naționale de Cruce Roșie România, Asociația Surori Mănăstirea Cașin, Asociația „Treime de Arhierei” Bacău, Asociația BRONX PEOPLE, Asociația Sfântul Voievod Ștefan cel Mare-Hârja, Fundația De Sprijin Comunitar și Fundația Sfântul Ioan Bosco.

                În ceea ce privește domeniul tineretului, 5 proiecte au fost selectate pentru a primi finanțare. Printre acestea se numără proiectele propuse de către Asociația Artă, sport și sănătate „Vatra satului”, Fundația de Sprijin Comunitar, Asociația Bronx People AFJ, Fundația Sfântul Ioan Bosco și Asociația Ingenious Drama.

                Președintele CJ Bacău, Valentin Ivancea, a subliniat că acesta este al doilea an în care proiectele au fost depuse și evaluate pe o platformă electronică, asigurând astfel transparența și echitatea în procesul de alocare a fondurilor publice. El a dorit succes tuturor asociațiilor selectate în implementarea eficientă a proiectelor, subliniind că aceste inițiative vor aduce cu siguranță plus-valoare în cele trei domenii majore de interes: cultură, social și tineret.

                Ședința Consiliului Local Bacău – LIVE

                  Ordinea de zi:

                  1.Proiect de hotărâre privind aprobarea documentatiei tehnicoeconomice, faza SF, pentru obiectivul de investitii: „Reducerea consumului de energie electrica a unitatii de comprimare gaze naturale a grupului de cogenerare de 14 MWe din SACET Bacau, prin inlocuirea motorului de antrenare”
                  2.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico economici, a devizului general faza SF și declanșarea procedurii de expropriere pentru cauza de utilitate publica, necesară realizarii obiectivului de investiții “ Amenajare și utilare a spațiilor din curtea Școlii Mihai Drăgan”
                  3.Proiect de hotărâre privind aprobarea Bilanțului energetic, a pierderilor reale și a pierderilor tehnologice aferente Sistemului de Alimentare Centralizată cu Energie Termică din municipiul Bacău.
                  4.Proiect de hotărâre pentru modificarea prețului local de facturare a energiei termice furnizată populației și pentru aprobarea prețurilor reglementate pentru energia termică livrată în SACET în conformitate cu Decizia ANRE nr.1690/28.06.2023, respectiv Avizul ANRE nr.44/28.09.2022
                  5.Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea HCL nr.2/17.01.2023 privind asocierea Municipiului Bacău cu Ansamblul Folcloric ″Busuiocul″ Bacău în vederea realizării în comun a unor evenimente la sala Teatrului de Vară ″Radu Beligan″ Bacău
                  6.Proiect de hotărâre privind asocierea Municipiului Bacău cu Asociația ”CENTRUL DANIEL” din Bacău, în vederea organizării în comun a evenimentului cultural intitulat Festivalul STEA printre, Ediția a XI-a, în perioada 28-30 septembrie 2023.
                  7.Proiect de hotărâre privind punerea la dispoziție cu titlu gratuit și caracter temporar, a sălii de spectacole a Teatrului de Vară ” Radu Beligan” din Bacău către Colegiul Național de Artă ” George Apostu” din Bacău, în vederea organizării festivității de deschidere a anului școlar 2023-2024, in data de 11 septembrie 2023
                  8.Proiect de hotărâre privind darea în folosință gratuită, către Arhiepiscopia Romanului și Bacăului, a spațiului în suprafață de C1-120 mp situat în incinta PT nr.6 din Municipiul Bacău , str.Stadionului nr. 13 bis.
                  9.Proiect de hotărâre privind darea în folosință gratuită, către Arhiepiscopia Romanului și Bacăului, a spațiului în suprafață de C1-190 mp situat în incinta PT nr.35 din Municipiul Bacău , str. Aviatorului nr. 1
                  10.Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate în vederea extinderii sistemului de transport public local de călători în Zona Metropolitană a Municipiului Bacău, a Regulamentului și a Caietului de sarcini al serviciului public local de călători prin curse regulate în zona Metropolitană Bacău
                  11.Proiect de hotărâre privind aprobarea PLANULUI URBANISTIC ZONAL intocmit pentru CONSTRUIRE: ETAPA I – ARHIVA NOTARIALA + SPATII ANEXA; ETAPA II – SEDIU CAMERA NOTARILOR; IMPREJMUIRE TEREN; ORGANIZARE A EXECUTIEI LUCRARILOR generat de imobilul teren proprietate privata a beneficiarului cu nr. cadastral 75931; 63090 din Str. Vasile Alecsandri, nr. 87 – 89, obiective ce se vor realiza pe teren proprietate privata si abrogarea H.C.L. nr. 31/28.01.2021 BENEFICIAR: CAMERA NOTARILOR PUBLICI BACAU
                  12.Proiect de hotărâre privind aprobarea PLANULUI URBANISTIC ZONAL intocmit pentru CONSTRUIRE ANSAMBLU LOCUINTE INDIVIDUALE SI CUPLATE; LUCRARI TEHNICO EDILITARE; IMPREJMUIRE TEREN; ORGANIZARE A EXECUTIEI LUCRARILOR generat de imobilul teren proprietate privata a beneficiarilor cu nr. cadastral 87669 (str. Dorului), 84076 (str. Dorului, nr. 52), 84070 (str. Grigore Tabacaru) si 87878 (cartier Serbanesti) din municipiul Bacau BENEFICIARI: CLIMOV ANDREI, CLIMOV ELLA-THEODORA, AVRAM RAZVAN, AVRAM OANA-MADALINA
                  13.Proiect de hotărâre privind aprobarea PLANULUI URBANISTIC DE DETALIU intocmit pentru CONSTRUIRE IMOBIL SPAȚII COMERCIALE ȘI LOCUINTE COLECTIVE; ORGANIZARE A EXECUTIEI LUCRARILOR, STR. TEIULUI NR.11A, din municipiul Bacau, obiectiv ce se va realiza pe teren proprietate particulară BENEFICIARI: MOCANU VASILE ȘI MOCANU MARIA
                  14.Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii duratei prevazuta in contractul de concesionare nr. 40.000/338 din 06.11.1998, incheiat intre Municipiul Bacau si S.C. ABANERRA IMPEX S.R.L.
                  15.Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii duratei prevazuta in Contractul de concesionare nr. 68525/11.05.2011, așa cum a fost modificat prin Actele Adiționale nr. 69601/09.10.2019, nr. 168751/11.10.2021 si nr. 168233/09.08.2023, încheiat între Municipiul Bacău si D-NA DOBÂNDĂ AURELIA, reprezentant legal al C.M.I. DR. DOBÂNDĂ AURELIA, pentru spațiul cu destinația cabinet medical si a terenului aferent
                  16.Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării cu plata integrală și a prețului de vânzare a locuinței pentru tineri, construită prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe, situată în Bacău, str. Narciselor, nr.2Bis, ap.22, către doamna Veria Alina Cecilia, în calitate de titular de contract de închiriere
                  17.Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării cu plata integrală și a prețului de vânzare a locuinței pentru tineri, construită prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe, situată în Bacău, str. Narciselor, nr.2Bis, sc.A, ap.21, către doamna Stoian Nicoleta, în calitate de titular de contract de închiriere.
                  18.Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării cu plata integrală și a prețului de vânzare a locuinței pentru tineri, construită prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe, situată în Bacău, str. Narciselor, nr.2Bis, ap.26, către doamna Crăciun Maria, în calitate de titular de contract de închiriere
                  19.Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării cu plata în rate și a prețului de vânzare a locuinței pentru tineri, construită prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe, situată în Bacău, str.Bucegi, nr.140A, sc. A, ap.15, către domnul Diaconu Sebastian Costinel, în calitate de titular de contract de închiriere
                  20.Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării cu plata în rate și a prețului de vânzare a locuinței pentru tineri, construită prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe, situată în Bacău, str.Bucegi, nr.140A, sc. A, ap.4, către doamna Lăzărică Lorena, în calitate de titular de contract de închiriere
                  21.Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei nr. 2 la H.C.L..284/30.08.2021 privind aprobarea organigramei și statului de funcții al Aparatului de Specialitate al Primarului Municipiului Bacău, ca urmare a finalizării perioadei de stagiu
                  22.Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei nr. 2 la H.C.L. nr.284/30.08.2021 prin care s-au aprobat statul de funcții și organigrama aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Bacău
                  23.Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei nr.2 la HCL nr. 390/2022 privind aprobarea organigramei și statului de funcții ale Teatrului Municipal ”Bacovia” Bacău și completarea Anexei 1 a HCL nr. 581/2022 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale ,,Administrație” din serviciile publice din subordinea Consiliului Local al Municipiului Bacău, pentru anul 2023.
                  24.Proiect de hotărâre privind acordarea ” Diplomei de Onoare ” și plata unui premiu în valoare de 1000 lei celor 40 de familii din municipiul Bacău care au împlinit 50 de ani de căsătorie și care au depus cerere până la data de 17.07.2023
                  25.Proiect de hotărâre privind acordarea unui ajutor de urgență domnului Cojoc Aurel.
                  26.Proiect de hotărâre privind acordarea unui ajutor de urgență doamnei Trăistaru Roxana-Maria
                  27.Proiect de hotărâre pentru completarea componenței Comisiei sociale de analiză a solicitărilor de locuințe sociale, fondul locativ de stat și de necesitate, administrate prin grija Consiliului Local al Municipiului Bacău, constituită prin H.C.L. nr.254/2023
                  28.Proiect de hotărâre privind aprobarea unor cheltuieli de protocol pentru perioada septembrie – decembrie 2023
                  29.Proiect de hotărâre privind trecerea unui imobil – teren cu numărul cadastral 69191 și a unui imobil – clădire cu numărul cadastral 69191 – C1, înscrise în Cartea Funciară nr. 69191 Bacău, din domeniul public al Municipiului Bacău, în domeniul public al Județului Bacău
                  30.Proiect de hotărâre privind trecerea unor terenuri din domeniul privat în domeniul public al Municipiului Bacău
                  31.Proiect de hotărâre privind darea în administrare către Direcția de Asistență Socială a Municipiului Bacău a spațiului în suprafață de C1-182 mp situat în PT 33 (CT Neptun), situat în Bacău, str. Aviatorilor nr. 23 B.
                  32.Proiect de hotărâre privind aprobarea preluării din administrarea Serviciului Municipal de Utilităţi Publice Bacău a unor bunuri care nu mai corespund parametrilor tehnici
                  33.Proiect de hotărâre privind aprobarea dreptului de uz și servitute către SC DELGAZ GRID SA asupra unor suprafețe de teren situate în Bacău
                  34A.PROIECT DE HOTĂRÂRE pentru soluționarea plângerii prealabile formulată de către S.C. BAVARIA INVEST S.A și S.C FORREST BAVARIA S.R.L, împotriva HCL nr. 244 din 26.06.2023 privind abrogarea H.C.L nr. 150/ 28.04.2023 și aprobarea documentației tehnico-economice faza D.A.L.I, a devizului general și aprobarea declanșării procedurii de expropriere pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării obiectivului de investiții „Reabilitare și modernizare Parc Gherăiești din municipiul Bacău;Desființare construcții existente”
                  34.B.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea unor proiecte care vor primi finanţări nerambursabile de la bugetul local al municipiului Bacău în baza OG nr. 82/ 2001
                  34.C.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea contribuției pentru anul 2023 la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Bacău, aferentă Municipiului Bacău
                  34.D.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind darea în administrare către „Serviciul Municipal de Utilitaţi Publice Bacău”a unor bunuri
                  34.E.PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice faza SF pentru obiectivul de investitii: „Amenajare parc fotovoltaic pentru consum propriu în locația ”Depozit deseuri –inchis”

                  Grădinița „Roza Venerini” Bacău – oaza fericirii copiilor preșcolari

                  Grădinița „Roza Venerini”, situată în Bacău, pe strada Digu Bârnat nr. 6, vă întâmpină cu drag în anul școlar 2023-2024, invitându-vă sa pătrundeți în lumea minunată a copilăriei și a inocenței, unde copiii se joaca liber cu altii copi și cu jucarii,activitățile de pe parcursul unei zile fiind foarte variate, sălile de clasa și holurile  decorate pe gustul copiilor, mobilierul ergonomic, spațiile dedicate activităților sportive și multimedia amenajate corespunzător, grija principală a personalului raportându-se la contextul preocuparilor lor cotidiene pentru acumularea de cunostinte prin experimente de tip joc.

                  Aici este locul unde atitudinea caldă, prietenoasă și responsabilă a personalului încurajează dezvoltarea armonioasă a fiecărui copil, oferindu-le un mediu sigur și motivant. Preșcolarii sunt susținuți în permanență sa realizeze anumite sarcini, să exploreze, să creeze, atât individual, cât și în grup. Susținem și promovăm jocurile outdoor și plimbările în aer liber, care au loc în fiecare zi, dacă vremea o permite.

                  Se respectă curriculumul Ministerului Educației, unitatea fiind acreditată și obținând în anul 2021, în cadrul evaluării periodice ARACIP, calificativul „FOARTE BINE” pentru toți indicatorii, precum și recomandarea de a tinde spre EXCELENT!

                  Mediul educațional oferit de Grădinița „Roza Venerini” este cald și prietenos, care îmbunătățește bunăstarea socială, emoţională şi capacitatea de învăţare. Preșcolarii își petrec o bună parte din timp la grădiniță, prin urmare, aceasta trebuie să fie un loc esențial pentru conturarea stării lor generale de bine. Aici, copiii sunt supravegheați atent de personal calificat, cu un ridicat nivel de profesionalism și experiență, beneficiind de asistență medicală permanentă și consiliere psihopedagogică.

                  Oferta educațională corespunde grupelor de vârstă:  grupa mică (3 – 4 ani), mijlocie (4-5 ani), mare (5-6 ani). În anul școlar 2023-2024, ca și noutate, se înființează grupa BABY (2-3 ani), dedicată părinților care conștientizează rolul grădiniței, aceasta reprezentând primul cadru educațional responsabil de educația copilului. Este locul unde copilul interacționeaza cu alți copii de vârste apropiate, unde desfășoară diverse activități care dezvoltă pesonalitatea acestuia, creativitatea și pune bazele unei culturi generale, fiindu-i stimulat apetitul pentru cunoaștere.

                  ,,Ceea ce vine din inima este mai adevărat, durează mai mult și este mai aproape de temperamentul copiilor”. (Sf. Roza Venerini)

                  Asociația Grădinița Roza Venerini, asociație non-profit, pune copilul în centrul atenției și activității educative ca valoare umană supremă de a fi iubit, format și pregătit. Taxele precepute au menirea strict de a susține financiar cheltuielile unității școlare.

                  Vă așteptăm să ne cunoașteti!

                  Date contact: manager Nastasă Anca-Mihaela, tel. 0753.924.644,  gradirozavenerini@gmail.com.

                   

                  Despăgubiri de milioane de lei pentru fermierii afectați de seceta de anul trecut

                  Mii de fermierii care, anul trecut, din cauza secetei, au pierdut producțiile la culturile de primăvară ar fi îndreptățiți să fie despăgubiți de stat. La nivel de județ, sunt peste 32.000 de hectare care urmează a fi dezdăunate de stat. Plata despăgubirilor ar fi trebuit să se facă după 15 august și până cel târziu la sfârșitul anului, astfel încât fermierii să aibă bani pentru începerea campaniei de însămânțare.

                  Direcția pentru Agricultură a Județului (DAJ) Bacău a încheiat centralizarea cererilor pentru despăgubiri acordate fermierilor ale căror culturi de primăvară au fost afectate de seceta din 2022. Potrivit instituției, fermierii băcăuani au depus, în total, 2.612 de solicitări de plată, unii având suprafețele agricole în mai multe UAT-uri. Dintre aceștia, doar 2.476 (aproape 95 %) au fost declarați eligibili la plată. Vor fi acordate compensații financiare pentru o suprafață totală de 32.247,9 hectare. Cele mai multe hectare fuseseră cultivate cu floarea soarelui – 10.525,21 – și cu porumb – 21.354,77. Dar, vor fi despăgubite și 325,81 de hectare cultivate cu soia și alte 42,09 de hectare pe care fermierii au însămânțat mazăre. Gradul de afectare a fost între 30 și 100 % pentru culturile porumb, floarea soarelui și soia, iar la mazăre, între 30 și  99%. Suma calculată pentru a fi plătită este de 8.444 570,83 lei, cu mențiunea încadrării în suma alocată, în caz contrar acest total va fi modificat”, ne-au transmis repezentanții Direcției Agricole.

                  Bani puțini …

                  Reamintim că guvernanții au aprobat, în primăvară, acordarea de compensații financiare și fermierilor care au înegistrat pierderi cauzate de secetă la culturile de primăvară. Asta, după ce, ințial, fuseseră despăgubiți (cu maximum 1.500 de lei pe hectar) cei care au înregistrat pierderi la culturile de toamnă – grâu, secară, triticale, orz, orzoaică, ovăz și rapiță, respectiv circa 500 de fermieri cu aproape 5.400 de hectare de culturi agricole calamitate. Totalul despăgubirilor nu depășea 8 milioane de lei, în condițiile în care valoarea pagubelor trecea lejer de 23 de milioane de lei. Cert este că, și în cazul culturilor de primăvară, guvernanții au stabilit un ajutor financiar extrem de mic, care nu acoperă nici pe departe sumele pierdute de fermieri. Potrivit OUG 50 / 2023 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat sub formă de grant acordat pentru unele culturi agricole înfiinţate în primăvara anului 2022, se vor plăti câte 335 lei pentru fiecare hectar de cultură de primăvară afectat în procent de 100%. Ințial, s-a discutat acordarea sumei de 1.000 de lei / hectar. Schema de ajutor de stat se acordă pentru culturile care au fost afectate de seceta pedologică în grade de peste 30% până la 100.

                  … termene mari

                  Recent, ministrul Agriculturii anunța că plățile vor începe după 15 august 2023, fără a preciza o dată exactă și un calendar în această privință. Compensațiile financiare ar trebui să ajungă la fermieri până la finalul anului. Se știe cu exactitate doar că plățile se vor face prin Direcția Agricolă, și atât. Restul e … beznă totală.  Or, acum, fermierii ar fi avut nevoie de bani, mai mult ca oricând, pentru a începe noul an agricol.