marți, 16 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 614

Primăria Comănești anunță integrarea Școlii COSTACHI S.CIOCAN în cadrul Școlii „Ciprian Porumbescu”

Primăria Comănești a anunțat o schimbare semnificativă în peisajul educațional local, evidențiată de fuziunea Școlii COSTACHI S.CIOCAN cu Școala „Ciprian Porumbescu”. Această decizie, conform comunicatului oficial al Primăriei, vine în urma constatării că Școala Costachi S.Ciocan nu a atins numărul minim de 300 de elevi, cerut de Legea Învățământului Preuniversitar 198/2023 pentru a-și păstra personalitatea juridică.

Conform comunicatului emis, pentru anul școlar 2024 – 2025, Școala Costachi S.Ciocan a înregistrat un număr de 273 de elevi, sub pragul minim stabilit de lege. În consecință, a fost luată decizia de a integra școala în structura Școlii „Ciprian Porumbescu”, păstrându-și totuși denumirea distinctivă.

Singura schimbare notabilă este reducerea postului de director, post temporar ocupat de un cadru didactic care face naveta din municipiul Onești. Celelalte posturi ale personalului vor rămâne neschimbate și vor continua să funcționeze sub conducerea Școlii „Ciprian Porumbescu”.

O parte esențială a acestei schimbări o constituie proiectele europene derulate de UAT Oraș Comănești, în valoare de 38.433.563 lei (8.177.354 Euro), destinate modernizării clădirilor Școlii Costachi S.Ciocan. Aceste proiecte includ renovarea clădirii de pe str. Minerului (lângă Biserica Lălăoaia), a clădirii de pe str. Cuza Vodă (lângă Biserica Lălăoaia), și construirea unei noi și moderne săli de sport pe str. Petru Rareș.

Primăria Comănești subliniază că această decizie are la bază eforturile de a asigura continuitatea educației în comunitate și de a optimiza resursele în conformitate cu legislația în vigoare.

Pistele de biciclete din Moinești, investiții înghețate la propriu

FOTO: Facebook

Imaginea zilei ne aduce o perspectivă îngrijorătoare asupra infrastructurii pentru bicicliști din municipiul Moinești, unde milioane de euro au fost investite în pistele de biciclete. Cu toate acestea, se pare că această investiție nu se traduce în practicabilitatea acestor piste în condiții de iarnă, așa cum demonstrează o fotografie recentă.

În ciuda sumelor semnificative alocate pentru dezvoltarea pistelor de biciclete și a împrumuturilor pe termen lung contractate în acest scop, utilizatorii acestora se confruntă acum cu dificultăți majore. Zăpada necurățată de zile întregi a transformat aceste piste într-un mediu dificil pentru bicicliști, punându-le în pericol siguranța și confortul deplasării.

Cu benzi de circulație înguste și o situație generală complicată din cauza condițiilor meteo de iarnă, bicicliștii se află într-o poziție dificilă. Neasigurarea deszăpezirii adecvate a pistelor nu numai că îngreunează viața celor care aleg să se deplaseze cu bicicleta, dar contribuie și la aglomerația și tensionarea traficului rutier pe celelalte benzi disponibile.

Reacțiile din partea comunității au fost prompte, iar un număr redus de bicicliști se străduiesc să găsească alternative sigure pentru a-și continua călătoriile. Criticii se concentrează pe necesitatea de a implementa un plan de deszăpezire eficient și de a asigura o întreținere corespunzătoare a pistelor de biciclete, mai ales în condiții meteorologice dificile.

Cum Să Alegeți Ușile Potrivite de la Bellacasa.ro

Stabiliți Nivelul de Securitate Necesar: Pentru ușile metalice, evaluarea nivelului de securitate dorit este esențială. Bellacasa.ro oferă opțiuni cu sisteme de închidere multipunct și caracteristici de securitate avansate pentru a vă asigura că casa dvs. este protejată corespunzător.

Alegeți un Design care se Potrivește Stilului Dvs.: Gama variată de uși simple și metalice permite clienților să aleagă uși care complementează stilul general al casei lor. Fie că preferați un design modern sau clasic, Bellacasa.ro oferă opțiuni pentru toate gusturile.

Evaluarea Caracteristicilor de Eficiență Energetică: Pentru ușile metalice, eficiența energetică poate fi un factor important. Verificați caracteristicile de izolare termică pentru a asigura un mediu confortabil și pentru a economisi energie.

Personalizarea Culorilor și Finisajelor: Bellacasa.ro oferă posibilitatea de a personaliza culorile și finisajele ușilor, permițându-vă să vă adaptați designul la preferințele dvs. personale.

Consultați Experții Bellacasa.ro pentru Consiliere Profesională: Dacă sunteți indeciși sau aveți întrebări, echipa specializată de la Bellacasa.ro este disponibilă pentru a vă oferi sfaturi și asistență profesională în alegerea ușilor potrivite.

Concluzie: Transformați Casa cu Eleganță și Securitate

Gama de uși simple și metalice de la Bellacasa.ro reprezintă o combinație perfectă între eleganță și siguranță. Indiferent de preferințele dumneavoastră, Bellacasa.ro oferă soluții personalizate pentru a vă transforma casa într-un spațiu care reflectă rafinamentul și oferă protecție de încredere. Alegând ușile potrivite de la Bellacasa.ro, investiți în calitate și stil, oferindu-vă o experiență durabilă și estetică în designul interior și exterior al casei dumneavoastră.

Bellacasa.ro aduce în prim-plan o colecție impresionantă de uși din lemn, unde tradiția întâlnește modernitatea. Fiecare ușă din lemn emană căldură și caracter autentic, aducând o notă distinctivă în orice încăpere. Varietatea de esențe de lemn și finisajele personalizate oferă libertatea de a crea spații care reflectă personalitatea și stilul individual.

Concluzie: Eleganță și Durabilitate în Fiecare Detaliu

Indiferent de preferințele dvs., gama diversificată de uși de la Bellacasa.ro vă aduce calitatea și eleganța la un nivel superior. Optați pentru ușile simple, metalice sau din lemn, știind că fiecare produs reflectă standardul înalt al mărcii. Descoperiți cum Bellacasa.ro vă ajută să transformați spațiile, oferindu-vă soluții personalizate pentru un design interior și exterior inovator și autentic.

Hanorace bărbați – secretele unui look spectaculos și neconvențional

Hanoracele nu sunt doar piese de îmbrăcăminte confortabile, ci și elemente cheie pentru o garderobă stylish. Sunt călduroase, versatile, simple și îndrăznețe în același timp. Cum să transformi un hanorac pentru bărbați într-o piesă deosebită pentru look-ul tău? Descoperă câteva sfaturi care vor adăuga un plus de stil garderobei tale.

Hanorace bărbați – mult mai mult decât piese sportive

Hanoracele pentru bărbați, odată considerate piese strict sportive sau casual, au evoluat în veritabile statement-uri de modă. Nu le limita doar pentru antrenamente sau serile de relaxare acasă. Alege hanorace barbati – House Brand moderne și croieli bine definite pentru a le integra cu succes în ținutele de zi cu zi. Astfel, vei descoperi că aceste piese sunt mult mai versatile decât ai crezut vreodată.

Alege nuanțe monocromatice sau culori care să îți reflecte personalitatea

Adoptă nuanțe monocromatice pentru un stil rafinat și impecabil. Hanoracele basic, într-o singură culoare, reprezintă alegerea ideală atunci când vrei să obții un look impecabil. Experimentează cu un look total negru, asortând hanoracul cu blugi în aceeași nuanță și pantofi sport colorați. Sau, dacă vrei să îți exprimi personalitatea într-un mod mai îndrăzneț, alege tonuri complete de alb sau gri. Optează pentru un hanorac cu fermoar barbati la moda în culoarea care te atrage cel mai mult și asortează-l cu blugii tăi preferați pentru un efect cu adevărat impresionant.

Culorile joacă un rol esențial în transformarea unui hanorac într-o piesă-cheie a garderobei tale. Optează pentru nuanțe care să-ți reflecte gusturile și să aducă un strop de prospețime în ținutele tale. De la albastrul clasic la nuanțe mai îndrăznețe precum roșu, portocaliu sau verde, paleta de opțiuni este vastă.

Selectează imprimeuri îndrăznețe pentru un look deosebit

Dacă vrei să ieși în evidență, investește într-un House Brand- hanorac cu gluga barbati cu imprimeuri îndrăznețe. Modelele cu printuri cu personaje și teme din seriale sau chiar cele abstracte, conferă originalitate ținutelor tale. Amintește-ți că moda este un mod de a-ți exprima creativitatea. Așadar, nu ezita să experimentezi cu diverse modele.

Stratificarea – secretul pentru un outfit complex și interesant

Hanoracele sunt ideale pentru a crea straturi interesante. Asortează-le cu o cămașă deschisă la culoare sau cu un tricou simplu pentru a obține un efect de profunzime în ținută. Această abordare adaugă un plus de stil și îți oferă și versatilitate în funcție de condițiile meteo. Adoptă cea mai populară tendință și poartă o jachetă din denim peste un hanorac cu glugă. Combinația dintre aceste două piese conferă ținutelor un aspect atractiv aparte, un look misterios, cu o notă subtilă de confort. Această combinație iconică poate fi purtată cu pantaloni de piele pentru un aspect mai edgy, cu blugi pentru un stil casual-chic sau chiar cu pantaloni de trening pentru un vibe relaxat și urban.

Accesorizează cu atenție pentru definirea outfitului

Nicio ținută nu este completă fără accesorii bine alese. Adaugă o căciulă stylish, o pereche de ochelari de soare sau chiar o borsetă ori o geantă matlasată pentru a-ți completa look-ul. Accesoriile pot să transforme complet aspectul unui hanorac simplu, aducându-i un plus de personalitate. Pentru că, în cele din urmă, îți dorești un look unic, care să te reprezinte.

Hanoracele pentru bărbați sunt mult mai mult decât piese de îmbrăcăminte casual. Ele pot să redefinească complet modul în care te raportezi la modă. Alege calitatea, experimentează cu croieli și culori, joacă-te cu stratificarea și adaugă accesorii inovatoare pentru un look deosebit. Așadar, fii îndrăzneț, exprimă-ți personalitatea și transformă-ți garderoba într-un mod care să te reprezinte cu adevărat.

Vezi și: Pantaloni de trening bărbați – stiluri – Blog House

Aeroportul Internațional Bacău își consolidază siguranța: Operaționalizarea sistemului ILS CAT II pentru zboruri în condiții meteo dificile

Aeroportul Internațional Bacău Avansează cu Operaționalizarea Sistemului de Aterizare Instrumentală (ILS) CAT II pentru Siguranța și Continuitatea Zborurilor

Aeroportul Internațional „George Enescu” Bacău anunță un pas semnificativ în direcția creșterii siguranței și eficienței operațiunilor aeriene prin operaționalizarea Sistemului de Aterizare Instrumentală (ILS), categoria a-II-a OACI. Acest sistem va facilita efectuarea zborurilor în condiții meteo nefavorabile sau de vizibilitate redusă, asigurând astfel continuitatea zborurilor în condiții dificile.

În conformitate cu comunicatul emis de Aeroportul Internațional Bacău, activitatea de operaționalizare a ILS CAT II a fost demarată printr-un zbor de calibrare tehnică, efectuată cu o aeronavă specializată a Autorității Aeronautice Civile Române. Acest pas tehnic esențial are rolul de a ajusta și optimiza parametrii de funcționare a echipamentului, asigurând astfel precizia și fiabilitatea în procesul de aterizare în condiții adverse.

Domnul președinte al Consiliului Județean Bacău, Valentin Ivancea, a participat activ la această fază crucială a operaționalizării, efectuând o vizită de lucru la Aeroportul Internațional Bacău. În cadrul acestei vizite, s-au urmărit îndeaproape procedurile de calibrare și s-au asigurat condițiile necesare pentru funcționarea optimă a sistemului.

Această inițiativă face parte din proiectul „Creșterea Gradului de Siguranță și Securitate la Aeroportul Internațional “George Enescu” Bacău”, finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM), cu sprijin financiar din fonduri europene. Investiția urmărește să aducă un plus semnificativ în ceea ce privește siguranța și calitatea serviciilor oferite de Aeroportul Internațional Bacău.

După finalizarea procedurilor de calibrare și aprobarea procedurilor de zbor instrumentale, Aeroportul Bacău va putea opera zboruri în condiții meteo nefavorabile, cu vizibilitate redusă până la 300 de metri, pe direcția de decolare-aterizare 16, inclusiv în condiții de ceață. Această realizare consolidează poziția Aeroportului Internațional Bacău ca un hub modern și sigur pentru zboruri în orice condiții meteorologice.

Cele 5 etape ale unei despărțiri (cum treci peste o despărțire)

Dacă ai trecut recent printr-o despărțire, sau simți acum că relația ta se apropie de final, probabil că te afli într-un rollercoaster emoțional și s-ar putea să nu știi încotro să te îndrepți. Durerea este copleșitoare și te întrebi dacă se va termina vreodată. Treci printr-o varietate de experiențe emoționale, cum ar fi furia, confuzia și tristețea.

O teorie dezvoltată de psihiatrul Elisabeth Kübler-Ross susține că parcurgem cinci etape distincte de durere după pierderea cuiva drag. Cele cinci etape sunt generale și chiar dacă în cartea sa Kübler-Ross făcea referire la durerea cauzată de pierderea fizică a unei persoane dragi, ele poti fi aplicabile și durerii cauzate de o despărțire (divorț, ruperea unei relații).

Etapele durerii și ale doliului sunt universale, iar fiecare om le experimentează la un moment dat pe parcursul vieții.

Angela Nuțu, psihoterapeut și coach: “ O despărțire înseamnă desfacerea unei fuziuni, care este inevitabil dureroasă. Oricât de puternică și independentă ar fi o persoană, de la negare până la acceptare, va trece prin etapele comune unei despărțiri. Una dintre cele mai dureroase părți ale unei despărțiri este că ea pune capăt lucrurilor pe care le-ați înrădăcinat împreună. Familiarul a dispărut, planurile s-au schimbat și viitorul are dintr-o dată prea multe spații goale acolo unde ar fi trebuit să stabilitate și siguranță.”

Cunoscând cele cinci etape ale durerii cauzate de despărțirea de persoana iubită, poți învăța cum să treci peste o despărțire și să faci față mai ușor durerii.

 

Negarea

Negarea este prima dintre cele cinci etape ale durerii. Te ajută să faci față pierderii. În această etapă, lumea devine lipsită de sens și copleșitoare. Te simți amorțit, anesteziat. Încerci să găsești o modalitate de a trece pur și simplu prin fiecare zi după despărțire.

De cele mai multe ori apare în cazul partenerului care nu a inițiat despărțirea, mai ales dacă acesta nu a înțeles cât de grave sunt problemele în relație. În această primă fază, apar emoții precum confuzia, evitarea realității, teama și senzația de dezorganizare interioară.

Durerea despărțirii pare atât de intensă încât este evitată în întregime, putând apărea reacții precum: „Nu vorbești serios!” sau „Nu se poate să ne despărțim!”. Dacă treci prin această etapă, este posibil să îți amintești momente frumoase din relație, pe care le scoți la iveală pentru a combate decizia despărțirii.

 

Furia

Furia este o etapă necesară a procesului de vindecare de după o despărțire. Fii dispus să-ți simți furia, deși poate părea nesfârșită. Cu cât o simți mai intens, cu atât va începe să se disipeze mai mult și cu atât mai repede vei trece de această etapă. Există multe alte emoții sub furie și vei ajunge la ele în timp, însă furia este emoția cu care suntem cei mai obișnuiți.

În această etapă sunt frecvente învinovățirile la adresa partenerului, precum și frustrarea și iritarea față de decizia acestuia. În unele cazuri, partenerul de cuplu simte furie pentru că nu înțelege cu ce a greșit în relație, iar suferința despărțirii este văzută ca o nedreptate.

 

Negocierea

După o pierdere, negocierea poate lua forma unui armistițiu temporar. Ne pierdem într-un labirint de declarații „Dacă aș face asta…” sau „Ce se întâmplă dacă …”, “Putem face lucrurile să meargă”. Vrem ca viața să se întoarcă la ceea ce a fost; vrem ca persoana iubită să fie din nou lângă noi. Vrem să ne întoarcem în timp, să îndreptăm situația.

Vinovăția este adesea tovarășul negocierii. Ne determină să găsim greșeli în noi înșine și ceea ce „credem”că am fi putut face diferit. Putem chiar să ne târguim cu durerea. Vom face orice pentru a nu simți durerea acestei pierderi.

În unele cazuri, în urma negocierii, poate avea loc împăcarea. Însă în cazul în care efortul de negociere a împăcării a fost generat doar de unul dintre parteneri, despărțirea se dovedește a fi de fapt doar amânată. La scurt timp de la împăcare, partenerii vor trece prin aceleași etape ale despărțirii, pentru că efortul de reconstruire a unei relații nu poate fi susținut de o singură persoană.

 

Depresia

După negociere, atenția noastră se mută direct în prezent. Durerea intră în viața noastră la un nivel mai profund decât ne-am imaginat vreodată. Pierderea speranței legate de împăcare este primul pas către acceptarea ei. Dar acesta aduce deseori o etapă de durere emoțională copleșitoare, singurătate, senzație de neajutorare, abandon și dezorientare.

 

Este important să înțelegem că această stare depresivă nu este un semn de boală mintală. Este răspunsul adecvat la o mare pierdere. Ne retragem din viață, lăsați într-o ceață de tristețe intensă, întrebându-ne, poate, cum vom reuși singuri?

Dacă durerea este un proces de vindecare, atunci etapa stării de depresie este unul dintre mulții pași necesari de parcurs.

 

Acceptarea

Acceptarea este etapa în care începi să revii la viața normală. Ai o perspectivă mai optimistă și mai deschisă asupra vieții, începi să faci planuri noi. Această etapă este despre acceptarea realității că relația s-a terminat și recunoașterea faptului că această nouă realitate este una permanentă.

Acceptarea este etapa în care începi să ai mai multe zile bune decât cele rele. Începi să faci noi conexiuni, noi relații semnificative. În loc să îți negi sentimentele, îți asculți nevoile; începi să faci schimbări, crești, evoluezi.

Ce înțelegem din aceste 5 etape de doliu prin care trecem după o despărțire? Durerea despărțirii este inevitabilă și ai nevoie de timp și înțelegere să poți să depășești momentul.

“Este important să recunoaștem că fiecare persoană abordează aceste etape în mod diferit și că procesul de vindecare după o despărțire poate fi lung și solicitant. Este, de asemenea, un moment de transformare și o oportunitate de creștere personală și auto-descoperire, în care poți învăța să-și redefinești prioritățile, să-și îmbunătățești abilitățile de adaptare și să-și reconstruiești viața.” concluzionează Angela Nuțu.

 

Angela Nuțu este Psihoterapeut și unul dintre cei mai cunoscuţi şi bine pregătiţi traineri din România, Vicepreşedinte al Asociaţiei Române de Hipnoză. Are experiență de peste 10 ani în domeniul comunicării și al instruirii adulților și de peste 15 ani în domeniul antreprenoriatului și al afacerilor. Membru Fondator al Asociației Române de Coaching, Formator acreditat ANC, Trainer acreditat NLP și Psihoterapeut.

A7 se face pentru că așa vor americanii

Într-un final, datorită unei știri venite dinspre Răsărit, ne-am lămurit ce e cu Autostrada Moldovei A7, autostrada mult lăudată, care se face într-o zi cât altele într-un an. Da, se face, se lucrează, dar nu doar pentru că e făcută de Umbrarescu, ci și pentru că este dorită de aliatul strategic. Altfel, A7 ar fi rămas uitată ca A13, despre care nu mai avem vești sau ca defuncta autostradă oprită de niște gândaci descoperiți strategic de niște iubitori de natură.

Așadar, A7 nu va permite doar ca onor bacăuanii să ajungă mai repede și cu pedala la fund la București, ci va permite transferul rapid al tancurilor și militarilor NATO spre Ucraina. În prezent, mutarea trupelor NATO din vestul Europei este o bătaie de cap îngrozitoare din motive logistice și de frontiere. Însă, odată ce se va construi A7 în România și o autostradă ce va lega portul grec Alexandroupolis de Constanța, via Varna (Bulgaria), treburile se rezolvă: navele de transport debarcă tehnica și trupele în Grecia și acestea vor ajunge pe autostradă până la Vama Siret trecând doar prin trei țări, toate cunoscute ca fiind extrem de binevoitoare, ca să nu spunem servile față de SUA.

Invers, cerealele ucrainene, care acum nu mai pot fi transferate nici pe mare și nici prin Polonia – deoarece transportatorii și fermierii polonezi au blocat vămile – vor ajunge pe autostradă la Marea Mediterană, unde vor fi încărcate pe nave.

Practic, pentru două probleme care privesc SUA – transportul de trupe și cel de cereale, românii au primit aprobarea să-și facă autostrada. Căci dacă nu ar fi fost acest interes, pot pune pariu că s-ar fi găsit un vierme, o cioară, o broască ocrotită care să se cuibărească fix pe traseul autostrăzii.

Pe de altă parte, interesul american coincide rezonabil și cu interesul românesc. O autostradă spre nord, pe traseul vechiului drum comercial medieval era necesară și are mai mult sens decât una spre vest, care să deturneze tranzitul de mărfuri prin Austria, spre folosul acestui inamic al nostru. Dacă o să comparați traficul pe E85 cu cel de pe E574 Onești – Brașov o să vedeți că pe primul circulă cam de 10 ori mai multe vehicule, în special autotrenuri de marfă.

Căci așa cum am mai zis, o autostradă nu se construiește pentru mofturile unora care vor să-și bea cafeaua la Viena și nu pot să meargă până acolo cu 130 km/h; o autostradă se face pentru transportul de marfă în primul rând. Și mai înainte de primul rând, se face pentru un transport care deja există, nu pentru ceva ce s-ar putea să fie mai încolo.

Autostrada Moldovei A7 devine astfel nu doar un proiect de infrastructură rutieră, ci și un nod esențial în conexiunile strategice dintre România, statele partenere și aliații săi, cu accent pe interesele americane. Cu beneficii palpabile în accelerarea transportului de trupe și mărfuri, această autostradă nu doar eficientizează legăturile interne, ci contribuie și la o reconfigurare logistică regională, având implicații semnificative în contextul geopolitic actual.

Protest al Sindicatului Național al Polițiștilor și Personalului Contractual Bacău pentru aplicarea Legii Unice a Salarizării

    Luni, între orele 11:00-11:30, membrii Sindicatului Național al Polițiștilor și Personalului Contractual Bacău au întrerupt activitatea zilnică într-un gest de protest împotriva neaplicării integrale a Legii Unice a Salarizării nr. 153/2017. Această acțiune a avut loc conform prevederilor din Acordul Colectiv de Muncă, care le permite polițiștilor să utilizeze efectiv pauza de masă în scopuri de protest.

    În timpul protestului, activitățile desfășurate au fost limitate la intervențiile la apelurile de urgență 112 și la cele care nu puteau suferi amânare, în timp ce activitățile de audiere a persoanelor și soluționare a dosarelor penale au fost suspendate.

    Principala revendicare a sindicatului este aplicarea integrală a Legii Unice a Salarizării, care a intrat în vigoare acum 7 ani. Membrii sindicatului atrag atenția că sunt ultima categorie de bugetari cărora nu li s-a aplicat încă această lege, și consideră că este o nedreptate care trebuie remediată urgent.

    „Nu avem dreptul la grevă, dar suntem uniți și hotărâți să atragem atenția asupra acestei situații inechitabile. Protestele vor continua pe parcursul întregii săptămâni pentru a sublinia importanța aplicării integrale a Legii Unice a Salarizării”, a declarat un reprezentant al sindicatului.

    Sindicatul subliniază că aceste acțiuni de protest au ca scop principal protejarea drepturilor și intereselor profesionale ale membrilor săi și solicită un dialog deschis cu autoritățile pentru găsirea unei soluții la această problemă într-un mod prompt și eficient.

    Primarul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu anunță o medie de 10 amenzi pe zi date de Poliția Locală pentru nerespectarea normelor în spațiul public

    Primarul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu, a declarat astăzi că polițiștii locali au aplicat o medie de 10 amenzi pe zi pentru diverse încălcări ale normelor în spațiul public. Acestea variază de la aruncarea gunoiului în locuri nepermise până la distrugerea bunurilor de spațiul public, cum ar fi coșurile de gunoi sau băncile smart, tulburarea liniștii publice, parcarea în locuri nepermise și chiar incendieri de bunuri.

    Primarul a subliniat importanța conștientizării că spațiul public aparține tuturor locuitorilor în mod egal și că este imperativ să se respecte regulile și normele stabilite pentru menținerea ordinii și curățeniei. Acesta a exprimat îngrijorarea sa față de faptul că unii indivizi nu înțeleg acest aspect și a evidențiat necesitatea luării de măsuri împotriva acestor comportamente.

    Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu a amintit cetățenilor că Poliția Locală este activă pe străzi și că există camere de supraveghere în aproape toate zonele orașului. În cazul în care nu există astfel de camere, primarul a menționat că au beneficiat de sprijin din partea agenților economici, care au colaborat în furnizarea de informații.

    Primarul a subliniat că faptele care contravin normelor sociale sunt sancționate, iar în unele cazuri se deschid dosare penale, intervenind și poliția națională pentru cercetare. A menționat că chiar și în cazul minorilor, aceleași reguli sunt aplicate, iar părinții sau tutorii legali sunt responsabili să acopere pagubele cauzate de copiii lor.

    În încheiere, primarul a încurajat comunitatea să reacționeze și să corecteze astfel de comportamente în spațiul public, îndemnând cetățenii să sesizeze atât Poliția Locală, cât și cea națională. El a subliniat că este momentul ca locuitorii orașului să acționeze pentru a asigura o viață pașnică și ordonată în comunitatea lor.

    Le e frică!

    Protestele agricultorilor și transportatorilor, începute acum șase zile, nu s-au bucurat de cine știe ce mediatizare. Din ce motiv, cred că se știe.

    Mai mult, fără o mediatizare pe măsura protestelor de acum câțiva ani – mai țineți minte ce scandal era în fiecare localitate? – populația nu prea a bagat în seamă protestatarii. În fond e iarnă, e frig, agricultorii sunt văzuți niște ciudați care încă se mai chinuie să scoată o pâine din pământ, în loc să o cumpere ca tot omul de la supermarket, iar transportatorii, las’ că știe tot românul că-s niște bandiți care scot caciuli de bani.

    Faptul că grâul ucrainean pune fermierii români pe butuci nu prea-i preocupă pe ai noștri și nici faptul că RCA-ul unui TIR românesc e cu peste 1000 de euro peste RCA-ul unui TIR francez nu deranjează poporul.

    Doar că, după modelul german, fermierii și transportatorii au prins curaj și și-au dat seama că au putere. Cai putere, mai precis. Că nu pot fi împrăștiați cu scutieri, cu dube sau cu tunuri de apă. Și au început să blocheze drumuri și, mai ales, puncte vamale, după cum au procedat fermierii polonezi.

    Asta e nasol. Doare. Așa că autoritățile s-au trezit și au revoluționat dreptul penal cu acuzațiile de instigare la proteste. Se fac dosare penale, se iau oameni cu duba pentru postări pe Facebook.

    Este semn că undeva, sus, lumea a intrat în panică. Și pot să bănuiesc că e vorba de grâul ucrainean, care nemaiputând pătrunde în Polonia, traversează România. Iar proprietarii americani au început să se enerveze văzând că sunt pe cale să piardă și acest traseu.

    Și dacă americanul se încrunta, Guvernul român începe să aibă dureri de cap…

    Claudiu Târziu (AUR): “Actuala putere e sinucigașă”

      Preşedintele Consiliului Naţional de Conducere al Alianței pentru Unirea Românilor, senatorul Claudiu Târziu, critică în termeni foarte duri modul în care Guvernul Ciolacu a reacționat până acum la protestele din transporturi și agricultură.

      „Săptămâna trecută, din prima zi a revoltei transportatorilor și agricultorilor, i-am avertizat pe prim-ministrul Marcel Ciolacu și pe ceilalți responsabili din structurile executive despre potențialul de creștere al protestelor dacă puterea se va dovedi surdă şi oarbă la semnalele de alarmă din stradă. Azi, în a șasea zi de proteste pașnice – subliniez: pașnice! – niște milițieni răspund comenzilor ticăloase ale politicienilor puterii și deschid pe bandă rulantă dosare penale <>. Iar asta, în absența unei reacții normale, de bun simț, din partea Guvernului și, mai ales, în absența soluțiilor realiste care să fi rezultat în urma unor negocieri cu demonstranții” – afirmă liderul AUR.

      “Prin faptul că a fost realmente surprinsă de anvergura protestelor, dar și prin improvizația buimacă din ultimele zile, coaliția PSD-PNL-UDMR probează, cu asupra de măsură, nu numai incapacitatea de administrare a țării, ci și o lipsă sinucigașă a firescului instinct de conservare politică. Asta ar trebui să ne bucure pe noi, cei de la AUR, singura opoziție reală din România. Însă nu ne bucurăm și nici nu ne dorim să capitalizăm din asta. Nu decontul electoral catastrofal al actualei puteri ne interesează, ci ne privește și ne responsabilizează adevărul trist că, din pricina lipsei de viziune economică în interes național, suferă, iată, producătorul agricol român, transportatorul român, de fapt, până la urmă, fiecare cetățean al acestei țări devastate de incompetența și jaful ultimelor mai bine de trei decenii”, a adăugat Claudiu Târziu.

      “Așa cum am spus-o, răspicat, din primul moment, partidul AUR nu s-a implicat în organizarea demonstrațiilor din transporturi și agricultură, însă considerăm că majoritatea revendicărilor celor ieșiți în stradă sunt juste și reclamă soluții urgente și inteligente, în beneficiul economiei naționale și al fiecărui român” – a conchis liderul grupului din Senat al Alianței pentru Unirea Românilor.

      Un chitarist aflat în clasa a noua își croiește drum în lumea muzicii metal – AUDIO

      Într-un univers muzical în continuă expansiune, tinerii artiști demonstrează că vârsta nu reprezintă o piedică atunci când vine vorba de a crea și inova. Un exemplu remarcabil în această privință este Raul Pânzaru, un talentat chitarist de 15 ani, membru al trupei Ribozom și, în același timp, un artist solo îndrăzneț.

      Cu lansarea celui de-al patrulea său single, „Phantasmic Delusion,” Raul continuă să-și facă simțită prezența în peisajul muzical cu un sunet unic și inovator. Aflat în clasa a noua la Colegiul de Arte „Sabin Drăgoi” din Arad, Raul a câștigat deja numeroase premii și locul 1 în diverse concursuri de muzică, demonstrând că pasiunea și dedicarea pot depăși orice obstacol.

      „Phantasmic Delusion” nu este doar un alt single, ci o călătorie muzicală plină de contrast și complexitate. Raul însuși descrie piesa ca fiind o exprimare a stării de confuzie, cu schimbări bruște de atmosferă, de la un intro ce amintește de filmele de groază, la porțiuni vesele cu acorduri de jazz și momente în stil Dream Theater.

      „Am vrut să transmit o oarecare stare de confuzie, prin schimbările bruste de atmosferă, de la intro-ul ca într-un film horror, până la partea veselă cu acorduri de jazz în spate, și părți în stil Dream Theater. Pentru piesa aceasta am ales un stil aparte al solo-urilor, și am introdus disonanța, care este folosită foarte des în genul Metal, și în special în Jazz, aceste două genuri imbinându-se perfect în anumite părți ale piesei,” explică artistul.

      Surprinzător pentru vârsta sa, Raul nu este doar chitaristul principal al trupei Ribozom, ci și un compozitor și producător talentat. În timp ce studiază chitara electrică de patru ani, el a demonstrat un angajament și o maturitate muzicală remarcabile. Elev al profesorului Paul Edeleni la Palatul Copiilor și ulterior al profesorului Cornel Moldovan la Școala Populară de Arte, Raul a avut parte și de o perioadă de autodidactism, pe care pandemia i-a oferit-o ca o oportunitate de a-și dezvolta abilitățile în mod independent.

      Cu toate că se află abia în clasa a noua, Raul a reușit să compună, să înregistreze și să producă toate single-urile sale până acum de unul singur. Mix-ul și master-ul pieselor îi poartă semnătura, evidențiindu-și abilitățile tehnice și creativitatea neîngrădite.

      Pe lângă provocările școlare și eforturile sale solo, Raul rămâne fidel trupei Ribozom, care a avut un an 2023 deosebit de productiv. Cu privire la viitor, tânărul artist își propune să continue să exploreze oportunități și să atingă noi realizări atât în cariera sa solo, cât și alături de trupă.

      Într-o eră în care vârsta nu mai reprezintă o barieră în calea succesului în industria muzicală, Raul Pânzaru se evidențiază prin dedicarea sa, talentele remarcabile și abordarea inovatoare a genului metal. Cu „Phantasmic Delusion” ca o nouă mostră a creativității sale, lumea muzicală are cu siguranță multe de așteptat de la acest tânăr chitarist talentat.

      Fermierii au protestat și în Bacău

        FOTO: 1 Bacau - INFO

        Azi, în centrul Bacăului, fermierii și taximetriștii s-au unit într-un protest masiv, aducând tractoare și autovehicule laolaltă pentru a-și face auzite nemulțumirile față de condițiile de lucru și legislația din domeniul agricol și transporturilor.

        Fermierii au adus la protest preocupările lor legate de accizele mari la motorină, dificultățile în tranzitul de mărfuri și impactul schimbărilor legislative recente asupra activităților lor.

        La nivel național, astăzi este a șasea zi consecutivă de proteste pentru transportatori și fermieri. După eșecul negocierilor din weekend dintre reprezentanții acestor categorii și membrii Guvernului, tensiunile persistă și mobilizarea în rândul protestatarilor rămâne puternică.

        Camera Federativă a Sindicatelor Medicilor: „Scăderea bugetului cabinelor de medicină de familie amenință sănătatea națională”

          Subfinanțarea cronică a cabinelor de medicină de familie din România devine o problemă majoră în contextul noilor măsuri fiscale adoptate de Casa Națională a Asigurărilor de Sănătate (CNAS). Camera Federativă a Sindicatelor Medicilor din România (CFSMR) susține poziția Colegiului Medicilor din România (CMR) și a Societății Naționale de Medicina Familiei (SNMF) în fața unei diminuări cu 25% a bugetului cabinelor pentru anul 2024, comparativ cu anul precedent.

          Această decizie fiscală va avea consecințe grave asupra întregului sistem de sănătate, generând un aflux sporit de pacienți către Unitățile de Primiri Urgențe, unde costurile sunt deja ridicate. Situația este cu atât mai alarmantă cu cât există un deficit semnificativ de medici de familie, iar măsurile propuse de CNAS vor contribui la creșterea și agravarea acestui deficit.

          Potrivit datelor SNMF, 25% dintre medicii de familie au vârsta peste 65 de ani, iar o iminentă creștere a numărului de pensionări în acest domeniu va adânci și mai mult criza de personal. Având în vedere că medicina de familie are și un rol preventiv esențial, reducerea drastică a resurselor financiare va afecta capacitatea de a oferi îngrijire și consiliere în stadiile incipiente ale bolilor.

          De asemenea, valoarea punctului pentru o consultație la medicul specialist din ambulator a fost redusă de la 4,5 lei în 2023 la 3,3 lei în 2024. Această scădere bugetară afectează și cabinetele medicilor specialiști, diminuând veniturile acestora și compromițând calitatea serviciilor medicale oferite.

          În plus, decizia guvernului de a reduce sumele alocate angajaților români în cazul perioadelor de concediu medical, prin impunerea unei contribuții de 10%, reprezintă o lovitură suplimentară pentru salariații afectați de probleme de sănătate.

          În contextul acestor schimbări, preocupările sindicatelor medicale se concentrează asupra necesității unei revizii urgente a politicilor fiscale și alocărilor bugetare pentru a asigura sustenabilitatea sistemului de sănătate și accesul la îngrijirea medicală de calitate pentru toți cetățenii.

          România a închis punctul vamal Stânca – Costești din cauza protestelor

            Autoritățile române au impus restricții temporare pentru trecerea camioanelor prin postul vamal Costești – Stânca, unul din cele două puncte de trecere a frontierei ale Republicii Moldova, ca reacție la protestele desfășurate în 20 de județe ale României de către fermieri și transportatori. Anunțul a fost făcut de Serviciul Vamal al Republicii Moldova, precizând că măsura a fost luată din cauza grevei transportatorilor și fermierilor români.

             

            Rezistența fermierilor în fața presiunii legale: Protestele se intensifică în ciuda dosarelor penale

            Cu toate că autoritățile române au deschis 24 de dosare penale împotriva fermierilor și transportatorilor implicați în proteste, mișcarea de protest continuă să câștige teren în întreaga țară. Punctele de control Siret și Vicovul de Sus, situate la granița cu Ucraina, au fost din nou blocate, alături de punctele de frontieră „Nădlac” și „Nădlac II” cu Ungaria.

            Proteste de amploare au cuprins orașe precum București, Craiova, Sibiu, Suceava, Târgu Mureș, Alba Iulia, Zalău și altele, adunând aproximativ 4500 de utilaje grele. Această mobilizare semnificativă a resurselor evidențiază amploarea nemulțumirilor fermierilor și transportatorilor și determină o presiune suplimentară asupra autorităților.

            Intrările în municipiile Craiova și Alexandria, centrele administrative ale județelor Dolj și Teleorman. au fost blocate încă de dimineață de fermierii care protestează și transportatorii de marfă.

            În ciuda acțiunilor legale întreprinse împotriva liderilor protestului, aceștia reușesc să mențină o coeziune puternică, iar manifestările se diversifică în diverse orașe, consolidând susținerea lor în rândul comunităților agricole și a altor sectoare implicate în proteste. Tensiunile cresc, iar rezultatele dialogului dintre autorități și protestatari vor juca un rol crucial în direcționarea evoluțiilor viitoare.

            Contextul protestelor și impactul asupra traficului de mărfuri

            La începutul lunii decembrie 2023, cozi de camioane de până la 3 kilometri s-au format la postul vamal Costești – Stânca, un punct de trecere strategic pentru tranzitul cerealelor ucrainene către România. Transportatorii ucraineni, în încercarea de a evita blocajele din vămile altor țări europene, au preferat acest traseu.

            Protestele fermierilor și transportatorilor din România, care au intrat în a șasea zi consecutivă, au creat tensiuni la punctele de trecere a frontierei, inclusiv la Siret, unde accesul camioanelor a fost blocat pe 14 ianuarie. Principalele revendicări ale protestatarilor vizează fluidizarea traficului în vămi, aplicarea unor condiții egale pentru controlul camioanelor românești și ucrainene, precum și facilitarea accesului camioanelor românești în Portul Constanța, afectat de aglomerația provocată de transportatorii ucraineni.

            Revendicări și reacții ale protestatarilor

            Protestatarii cer și adoptarea unei legi anti-dumping care să sancționeze prestarea de servicii la prețuri sub costurile implicate, precum și o limitare a prețurilor la asigurările de răspundere civilă auto (RCA). De asemenea, solicită posibilitatea de a recupera un procent din acciza la combustibil.

            Răspunsul autorităților și măsuri imediate

            Autoritățile de la București au răspuns că din octombrie 2023 nu au fost vândute cereale ucrainene pe piața internă, negând acuzațiile fermierilor cu privire la tranzitul nejustificat al acestora. Totodată, au promis că vor lua măsuri urgente pentru aprobarea unor decizii care să ducă la stoparea protestelor și la revenirea la normalitate în traficul de mărfuri.

            Situația rămâne tensionată, iar evoluția discuțiilor dintre autorități și protestatari va influența semnificativ viitorul traficului de mărfuri prin punctele de trecere a frontierei dintre România și Republica Moldova.

            Fermierii cer nu doar interzicerea importului, ci și tranzitului cerealelor ucrainene prin România

              Reprezentanții fermierilor din județul Mureș au adus în atenția prefectului o serie de nemulțumiri legate de tranzitul cerealelor ucrainene pe teritoriul României, accizele mari la motorină, prețurile polițelor de răspundere civilă auto și schimbările legislative din domeniul agricol. Întâlnirea de luni cu oficialul local nu a adus rezultate concrete, iar fermierii continuă să caute soluții pentru problemele cu care se confruntă.

              Tranzitul cerealelor, o sursă majoră de dispută

              Fermierii susțin că o mare parte din cantitatea de cereale provenită din Ucraina intră în țară și este vândută pe piața internă înainte de a ajunge în Portul Constanța. Această practică, spun ei, afectează negativ economia locală și își doreau stoparea tranzitului cerealelor ucrainene pe teritoriul României. Cu toate acestea, întâlnirea cu prefectul nu a generat rezultate tangibile, iar reprezentanții fermierilor au rămas dezamăgiți.

              Nemulțumiri legate de accize, prețuri și schimbări legislative

              Printre alte nemulțumiri exprimate de fermieri se numără și accizele ridicate la motorină, care afectează costurile operaționale ale acestora. De asemenea, prețurile pentru polițele de răspundere civilă auto sunt considerate exagerat de mari, adăugând presiune financiară asupra agricultorilor. Schimbările legislative care au intrat în vigoare de la 1 ianuarie, inclusiv cele referitoare la plata CASS pentru salariații din domeniul agricol, au adăugat și ele la tensiunile resimțite în comunitatea fermierilor.

              Fermierii caută soluții și dialog

              După întâlnirea cu prefectul, reprezentanții fermierilor au declarat că discuțiile nu au avut niciun rezultat concret, dar au subliniat disponibilitatea lor pentru dialog. Aceștia au menționat că vor discuta revendicările fermierilor la nivel guvernamental și au subliniat nevoia de echilibru în găsirea soluțiilor pentru problemele semnalate.

              Prefectul Ciprian Dobre a reiterat deschiderea la dialog a Instituției Prefectului – Județul Mureș, exprimându-și încrederea că soluțiile pot fi găsite prin discuții constructive. În ciuda lipsei de rezultate concrete în urma întâlnirii, fermierii au anunțat că vor continua dialogul și că vor explora alte modalități de exprimare a nemulțumirilor lor, fără a specifica încă forma pe care o vor lua protestele viitoare.

              În contextul în care fermierii își exprimă îngrijorările, rămâne de văzut cum vor evolua discuțiile și dacă autoritățile vor găsi soluții viabile pentru problemele ridicate de aceștia.

              Un șofer beat a dat cu mașina într-un gard

                La data de 15 ianuarie a.c., în jurul orei 01.00, Poliția Municipiului Onești a fost sesizată despre faptul că, pe DN 11, în localitatea Livezi a avut loc un eveniment rutier soldat cu pagube materiale.

                Din primele cercetări a rezultat că, un bărbat de 61 de ani, din județul Brașov, în timp ce conducea un autoturism în localitatea Livezi a pierdut controlul direcției de deplasare într-o curbă la stânga, părăsind partea carosabilă, intrând în coliziune cu un stâlp și oprindu-se în gardul unei locuințe.

                Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilometru, rezultatul fiind de 0,65 mg/l alcool pur în aerul expirat, ulterior fiind condus la spital unde i-au fost prelevate mostre biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei.

                            Polițiștii au întocmit un dosar penal în care efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducerea unui vehicul pe drumurile publice sub influența alcoolului.          

                Șoferi depistați de polițiști în trafic sub influența alcoolului

                  La data de 13 ianuarie a.c., în jurul orei 23.30, polițiștii Secției 2 Poliție Bacău au depistat în flagrant delict, un bărbat de 48 de ani, în timp ce conducea un autoturism pe strada 9 Mai din municipiu, aflându-se sub influenţa băuturilor alcoolice.

                                Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest rezultând o concentrație de 0,66 mg/l alcool pur în aerul expirat, ulterior fiind transportat la spital unde i-au fost prelevate mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.

                  Cercetările sunt continuate în cadrul unui dosar penal, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de conducerea unui vehicul pe drumurile publice sub influenţa băuturilor alcoolice sau a altor substanţe.

                   

                   

                  La data de 14 ianuarie a.c., în jurul orei 01.30, polițiștii din Onești au depistat în flagrant delict, un tânăr de 21 de ani, în timp ce conducea un autoturism pe strada Calea Scutarului din municipiu, aflându-se sub influenţa băuturilor alcoolice.

                                Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest rezultând o concentrație de 0,65 mg/l alcool pur în aerul expirat, acesta fiind transportat ulterior la spital unde i-au fost prelevate mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.

                                Polițiștii au întocmit un dosar penal în care efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducerea unui vehicul pe drumurile publice sub influența alcoolului.

                   

                   

                  La data de 14 ianuarie a.c., în jurul orei 15.30, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Onești au depistat în flagrant delict, o femeie de 43 de ani, în timp ce conducea un autoturism pe strada Belvedere din municipiu, aflându-se sub influenţa băuturilor alcoolice.

                                Conducătoarea auto a fost testată cu aparatul etilotest rezultând o concentrație de 0,65 mg/l alcool pur în aerul expirat, fiind transportată ulterior la spital unde i-au fost prelevate mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.

                  Cercetările sunt continuate în cadrul unui dosar penal, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de conducerea unui vehicul pe drumurile publice sub influenţa băuturilor alcoolice sau a altor substanţe.

                   

                   

                  La data de 14 ianuarie a.c., în jurul orei 17.00, polițiștii din cadrul Secției 5 Poliție Rurală Răcăciuni au depistat în flagrant delict, un bărbat de 36 de ani, în timp ce conducea un autoturism în localitatea Sascut, aflându-se sub influenţa băuturilor alcoolice.

                                Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest rezultând o concentrație de 0,52 mg/l alcool pur în aerul expirat, ulterior fiind transportat la spital unde i-au fost prelevate mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.

                            Totodată, în urma verificărilor efectuate în baza de date a reieșit că, autovehiculul nu avea asigurare de răspundere civilă obligatorie valabilă la momentul controlului.

                              Polițiștii l-au sancționat contravențional pe cel în cauză, cu amendă în valoare de 2.320 de lei, de asemenea, luând măsura complementară de retragere a certificatului de înmatriculare și a plăcuțelor cu numere de înmatriculare.

                  Cercetările sunt continuate în cadrul unui dosar penal, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de conducerea unui vehicul pe drumurile publice sub influenţa băuturilor alcoolice sau a altor substanţe.

                  A rămas fără pușcă după ce a împușcat un fazan pe marginea drumului național

                                  La data de 13 ianuarie a.c., polițiștii Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase Bacău au fost sesizați despre faptul că, în localitatea Ardeoani, un bărbat ar fi tras mai multe focuri de armă de pe marginea unui drum.

                                  Din primele verificări, polițiștii deplasați la fața locului au stabilit că, un bărbat de 66 de ani, din municipiul Moinești a tras mai multe focuri de armă de pe marginea DN 2G, doborând o pasăre din specia fazan.

                                  Cel în cauză este deținător legal de arme de vânătoare și autorizație de vânătoare valabilă în Fondul Cinegetic Poduri, pentru alte specii de păsări.

                                  Arma și muniția au fost ridicate de polițiști în vederea continuării cercetărilor, totodată, acesta fiind sancționat contravențional cu amendă în valoare de 5.000 de lei conform Legii nr. 126/2004.

                                  De asemenea, polițiștii au dispus măsura complementară de anulare a dreptului de deținere, port și folosire a armelor.

                                  Cercetările sunt continuate în cadrului unui dosar penal sub aspectul săvârșirii braconaj cinegetic și uz de armă fără drept.

                    Șofer reținut după ce a fugit de polițiști și a rămas cu mașina blocata în albia unui râu

                      La data de 12 ianuarie a.c., polițiștii Secției 3 Poliție Rurală Onești au depistat pe DN 11, în localitatea Oituz, un autoturism cu numere de înmatriculare străine și au efectuat semnale regulamentare de oprire, dar acesta și-a continuat deplasarea.

                      Polițiștii au procedat la urmărirea autoturismului în trafic, la un moment dat acesta a părăsit partea carosabilă, rămânând împotmolit în albia unui râu. Conducătorul auto a încercat să se sustragă controlului fugind din autoturism, dar acesta a fost prins și imobilizat de polițiști.

                      În urma verificărilor a reieșit că, persoana în cauză este un bărbat de 36 de ani, din localitate, care figurează în baza de date cu permisul de conducere anulat.

                      Totodată, bărbatul a refuzat testarea cu aparatul etilometru, acesta fiind condus la spital unde a refuzat și prelevarea de mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei sau consumului de substanțe psihoactive.

                      După administrarea probatoriului, cel în cauză a fost reținut pentru 24 de ore și introdus în Arestul I.P.J. Bacău.

                      Urmează să se aprecieze asupra luării sau, după caz, solicitării dispunerii unei măsuri preventive.

                      Cercetările sunt continuate în cadrul unui dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de conducerea unui vehicul pe drumurile publice fără permis de conducere și refuzul sau sustragerea de la prelevarea de mostre biologice.