vineri, 19 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1793

Dragoș Benea: Terminăm un drum prin PNDL; începem altul, cu fonduri europene

Lucrările la DJ 243B Motoșeni – Stănișești se apropie de final, în ritm susținut: 15 km de drum județean (consolidare, asfalt, poduri, podețe), modernizați prin PNDL, de „reaua” guvernare social-democrată în zona de est a județului.

„În ultimii 4 ani, administrația PSD de la CJ Bacău a reabilitat aprox. 400 km de drumuri județene și vă asigur că nu ne vom opri aici! Ba, dimpotrivă”, spune europarlamentarul Dragoș Benea.

Acesta declară că DJ 241B Pădureni – Godovana, despre care s-a tot vorbit în urma surpării malului în comuna Filipeni, va arăta – la încheierea lucrărilor de modernizare – exact ca drumul dintre Motoșeni și Stănișești.

Infrastructura rutieră din județ e vizată și de investiții masive cu bani europeni. Au început lucrările la drumul de 95 km care leagă, în zona de est a județului, Podu Turcului – Dămienești – limită județ Neamț.

„Astăzi am discutat cu primarii comunelor situate în lungul lotului 2 (tronsonul 2, cel mai lung – peste 58 km) al acestui drum – Motoșeni, Colonești, Răchitoasa, Podul Turcului – și cu antreprenorul general al lucrării.

Le-am cerut, tuturor, implicare și responsabilitate pe acest obiectiv – comunitățile locale așteaptă modernizarea acestui drum, care e coloana vertebrală a infrastructurii din estul județului”, a mai spus europarlamentarul băcăuan.

„Alături de colegul meu, deputatul Ionel Floroiu, și de președintele CJ, Sorin Brașoveanu, mișcăm lucrurile în stânga Siretului, călăuziți de convingerea că o dezvoltare durabilă trebuie să aibă în vedere, cu prioritate, zonele defavorizate”.
Dragoș Benea, europarlamentar

Poliția în acțiune

    La volanul unui autoturism desi aveau dreptul de a conduce suspendat sau nu deţineau permis de conducere

    La data de 18 iulie a.c., în jurul orei 10.00, poliţiştii din Buhuşi au oprit,pe strada Libertăţii, un autoturism la volanul căruia se afla un bărbat de 55 ani, din Bacău.
    Din verificările poliţiştilor a rezultat faptul că bărbatul în cauză avea dreptul de a conduce suspendat.
    Astfel, a fost întocmit un dosar penal sub aspectul săvărşirii infracţiunii de conducere a unui vehicul fără permis de conducere.

    La aceeaşi dată, în jurul orei 19.00, poliţiştii din Moineşti au depistat în trafic, pe DJ 119E, pe raza comunei Ştefan cel Mare, un autoturism condus de un tânăr de 20 ani, din comuna Coţofăneşti.
    În urma verificărilor s-a constatat că tânărul în cauză nu poseda permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule, fapt pentru care poliţiştii au întocmit dosar penal sub aspectul săvărşirii infracţiunii de conducere a unui vehicul fără permis de conducere.

    Eveniment rutier – Bacău

    La data de 18 iulie a.c., în jurul orei 10.00, poliţiştii Biroului Rutier au efectuat cercetări pentru a stabili împrejurările producerii unui eveniment rutier, în urma căruia o persoană a necesitat îngrijiri medicale.
    Din primele verificări a rezultat că un bărbat de 39 ani, din Bacău, în timp ce conducea un autoturism pe strada Calea Mărăşeşti, a surprins şi accidentat o femeie de 74 ani, din Bacău, care s-a angajat în traversarea străzii prin loc nepermis şi fără să se asigure.
    În urma producerii evenimentului rutier a rezultat vătămarea corporală a femeii de 74 ani, aceasta fiind transportată la spital pentru îngrijiri.
    La testarea cu aparatul etilotest a celor doi participanţi la evenimentul rutier rezultatul a fost 0,00 mg/l alcool pur în aerul expirat în ambele cazuri şi li-i s-au recoltat mostre biologice de sânge pentru stabilirea cu exactitate a alcoolemiei.
    În cauză a fost întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de vătămare corporală din culpă.

    Inundații la Agăș. Cel puțin 50 de gospodării afectate

      În satul Cotumba din comuna Agăș au fost inundate circa 50 de gospodării.

      Drumul Comunal 156 a fost afectat pe circa 1,5 KM.

      Pompierii din Moinești, Comănești și Brustiroasa participă la operațiunile de evacuare a populației.

      Recrutări la Gruparea de Jandarmi Mobilă Bacău

        Gruparea de Jandarmi Mobilă „Alexandru cel Bun” Bacău, va desfăşura activităţi de recrutare a candidaţilor, în vederea participării la concursul de admitere organizat în anul 2020 la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, astfel:

        NUMĂRUL DE LOCURI LA ACADEMIA DE POLIŢIE „ALEXANDRU IOAN CUZA”

        • 15 locuri alocate Jandarmeriei Române la Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative pentru învăţământul cu frecvenţă (4 ani) – domeniul de licenţă „Drept”, programul de studii universitare de licenţă „Drept”;

        •  25 locuri alocate la Facultatea de Jandarmi pentru învăţământul cu frecvenţă (3 ani)  – domeniul de licenţă „Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, programul de studii universitare de licenţă/specializarea „Ordine şi siguranţă publică” (dintre care 1 loc pentru romi, 1 loc pentru maghiari şi 1 loc pentru alte minorităţi), astfel: – 20 locuri alocate Jandarmeriei Române; – 5 locuri  alocate SIE.

        • 3 locuri alocate Jandarmeriei Române (pentru subofițerii și maiștrii militari din Jandarmeria Română) la Facultatea de Poliţie pentru învăţământul cu frecvenţă redusă – domeniul de licenţă „Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, programul de studii universitare de licenţă/specializarea „Ordine şi siguranţă publică” –

        Pentru a participa la concursul de admitere, candidaţii trebuie să îndeplinească, următoarele condiţii legale şi criterii specifice:

        1. CONDIȚII LEGALE:
        2. a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
        3. b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
        4. c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
        5. d) să fie declaraţi „apt” din punct de vedere medical, fizic şi psihologic;
        6. e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau îi împlinesc în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
        7. f) să fie absolvenţi de liceu, cu diplomă de bacalaureat;
        8. g) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate;
        9. h) să nu aibă antecedente penale cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
        10. i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
        11. j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
        12. k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege.

        Dovada îndeplinirii condiției prevăzute la lit. f) se face cu diplomă sau cu adeverință care îndeplinește condițiile de valabilitate, din care să rezulte faptul că au susținut și promovat examenul de bacalaureat.

        CRITERII SPECIFICE:

        1. a) să aibă vârsta de până la 27 de ani, împliniţi în anul participării la concursul de admitere;
        2. b) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară;
        3. c) să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
        4. d) să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ;

        Dosarele de recrutare ale candidaţilor se vor depune într-un dosar plic la structura de resurse umane şi trebuie să conţină următoarele documente:

        1. Cererea de înscriere şi CV – conform modelului;
        2. Copii ale documentelor care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului (diploma de bacalaureat şi foaia matricolă);
        3. Copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare şi/sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă şi, dacă este cazul, ale livretului militar;
        4. Copii ale certificatului de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;
        5. Autobiografia şi tabelul nominal cu rudele candidatului şi soţul/soţia candidatului- conform modelului;
        6. Extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar;
        7. O fotografie color 9×12 cm (şi 2 fotografii color 3×4);
        8. Adeverinţă eliberată de către medicul de familie, care cuprinde antecedentele medicale personale semnificative şi care atestă că starea de sănătate este corespunzătoare postului pentru care candidează, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecţiei;
        9. Consimțământul informat;
        10. Declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare – conform modelului

         Precizări.

        – Adeverința medicală se completează de medicul de familie, iar consimțământul informat se completează și se semnează de candidat în mod lizibil și se depune împreună cu adeverința la unitatea de recrutare.

        Adeverința medicală se va transmite medicului de unitate de către Gruparea de Jandarmi Mobilă Bacău. După primirea documentului de la medicul de unitate, Gruparea de Jandarmi Mobilă Bacău va informa candidații declarați „INAPT” cu privire la încetarea activităților de recrutare.

        – Candidaţii etnici/ minoritari (romi, maghiari, alte minorităţi naţionale, etc.) care se înscriu pentru  locurile alocate distinct acestora, declară pe propria răspundere apartenenţa la etnia / minoritatea respectivă şi depun în acest sens pentru dosarul de recrutare, în original, o adeverinţă care să ateste etnia de apartenenţă a candidatului, emisă de organizaţia etnică / minoritară, constituită potrivit legii.

        Candidații care se înscriu pentru locurile alocate distinct absolvenților cu diplomă de bacalaureat proveniți din sistemul de protecție socială declară pe propria răspundere proveniența din sistemul de protecție socială și prezintă hotărârea comisiei pentru protecția copilului sau după caz a instanței de judecată privind stabilirea măsurii plasamentului în condițiile Legii 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare – în original și în copie, copia conformă cu originalul fiind depusă la dosarul de candidat.

        – Candidații scutiți de la plata taxei de înscriere, depun documentele justificative pentru scutirea de la plata taxei de înscriere la dosarul de recrutare și le transmit și prin e-mail, până la data de 04 august 2020, scanate în format .pdf la adresa admitere@academiadepolitie.ro (dimensiunea fișierului transmis nu trebuie să depășească 20MB)

        Taxa de  înscriere la concurs se achită de către candidații declarați apt psihologic, în perioada 28 iulie-07 august 2020 (data operațiunii bancare), potrivit precizărilor publicate pe site-ul oficial al Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, la secțiunea Admitere.

        Alte precizări:

        1. Înscrierea candidaţilor – în perioada 17-27 iulie 2020, între orele 09.00 – 15.00, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică, la sediul unităţii din mun. Bacău, str. Henri Coandă, nr. 5-12, jud. Bacău.

        – La înscriere, candidaților li se atribuie un cod unic de identificare care va fi folosit pe întreaga procedură de concurs.

        – Codul unic de identificare atribuit, precum și centrul zonal la care este arondat, se menționează în scris, în cererea de înscriere, de către persoana cu sarcini de recrutare, iar candidatul ia cunoștință de acestea pe bază de semnătură.

        1. Depunerea dosarelor de candidat în volum complet – de LUNI până VINERI, între orele 09.00 – 15.00, la sediul unităţii din mun.Bacău, str. str. Henri Coandă, nr. 5-12, jud. Bacău, – până la data de 04 august 2020.
        2. Evaluarea psihologică

        Evaluarea psihologică a candidaților se realizează până la data de 04 august 2020, în conformitate cu Dispoziția directorului Centrului de Psihosociologie a M.A.I., potrivit planificării întocmite de structurile cu atribuții de recrutare. Candidaţii recrutaţi se vor informa asupra perioadei de examinare psihologică (data şi ora la care au fost planificaţi pentru susţinerea testării psihologice, documentele şi materialele necesare, locul de desfăşurare) telefonic sau pe site-ul Grupării de Jandarmi Mobile Bacău la adresa www.relatiipublice@grupareajandarmibacau.ro.

        1. Examinarea medicală

        Examinarea medicală a candidaţilor se realizează potrivit metodologiei prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul M.A.I. nr. 105/2020 privind examinarea medicală a candidaţilor la concursurile de admitere în instituţiile de învăţământ care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, precum şi la concursurile de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne, pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor obținute la proba scrisă, în perioada 08-24 septembrie 2020.

        Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” transmite unităților de recrutare candidații care urmează să susțină examinarea medicală.  Candidații nominalizați de către Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, vor fi înștiințați de către Gruparea de Jandarmi Mobilă Bacău, cu privire la continuarea procedurilor de selecție și prezentarea la sediul unității de jandarmi, în vederea înmânării adresei prevăzute în Ordinul M.A.I. nr. 105/2020 și a copiei adeverinței medicale eliberate de medicul de familie existente în dosarul de recrutare.

        Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” afișează, la finalul fiecărei zile, situația candidaților care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere.

        1. Susținerea probelor de admitere

        Proba eliminatorie de evaluare a performanței fizice se susține în perioada 24-29 august 2020, iar proba de evaluare a cunoștințelor se susține în perioada 01-02 septembrie 2020.

        Repartizarea și planificarea pentru susținerea probelor se realizează de către Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” și sunt aduse la cunoștința candidaților, în timp util, prin postarea acestora pe siteul oficial al Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, precum și al celorlalte centre zonale de selecție.

        În vederea susținerii probelor de admitere, candidații vor avea asupra lor cartea de identitate/pașaportul, iar în cazul probei de evaluare a performanței fizice și echipamentul sportiv necesar.

        Rezultatele obținute de candidați se centralizează la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” și se afișează pe site-ul instituției de învățământ, în ordinea mediilor obținute la proba de evaluare a cunoștințelor. Contestațiile la proba de evaluare a cunoștințelor, se transmit on-line la adresa admitere@academiadepolitie.ro , în data de 05 septembrie 2020 și se soluționează la sediul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, în perioada 06-07 septembrie 2020.

        1. Afișarea rezultatelor finale

        Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere. Rezultatele finale ale admiterii sunt aduse la cunoștința candidaților prin afișare pe site-ul oficial al Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, până la data de 26 septembrie 2020.

        După depunerea dosarului în volum complet la sediul Grupării de Jandarmi Mobile Bacău, vă rugăm să consultaţi frecvent site-ul instituţiei de învăţământ la care v-aţi înscris pentru consultarea tematicii şi a bibliografiei,  a perioadei  înscrierii  candidaţilor şi organizarea concursurilor de admitere, etc.

        Pentru relaţii suplimentare apelaţi numărul de  telefon 0234.585570 (interior 24119),  iar pentru înscriere vă aşteptăm la sediul unităţii din mun. Bacău, str. Henri Coandă, nr. 5-12, jud. Bacău, compartimentul Resurse umane.

        INFORMARE, RELATII PUBLICE ŞI CU PUBLICUL

         

         

        Un grup infracţional organizat destructurat de poliţiştii Biroului de Investigaţii Criminale Bacău

          Poliţiştii au identificat, depistat şi reţinut pentru 24 de ore patru persoane cu vârste cuprinse între 25 şi 49 ani, din Bacău, bănuite de comiterea infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat, furt calificat, efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos şi acces ilegal la un sistem informatic.

          Într-un comunicat remis presei se informează că urmare a sesizărilor primite de poliţişti în perioada februarie-iunie a acestui an cu privire la comiterea unor furturi de portofele de către persoane necunoscute în mijloacele de transport în comun, precum şi faptul că au fost folosite cardurile persoanelor vătămate, fiind retrase diferite sume de bani sau fiind achiziţionate bunuri de la mai multe unităţi comerciale, poliţiştii au desfăşurat activităţi specifice şi au identificat patru persoane bănuite de comiterea infracţiunii de constituire a unui grup infracţional organizat având drept scop deposedarea persoanelor vătămate de sex feminin, de diferite vârste, de bunuri şi valori de pe mijloacele de transport în comun de pe raza municipiului Bacău.

          Pe 16 iulie a.c., în baza autorizării de către Tribunalul Bacău, poliţiştii au efectuat percheziţii domiciliare în locaţii din municipiul Bacău unde au fost depistaţi doi bărbaţi şi două femei, toţi bănuiţi de comiterea faptelor sesizate.  Faţă de persoanele în cauză s-a luat măsura reţinerii pentru 24 de ore sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat, furt calificat, efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos şi acces ilegal la un sistem informatic  şi urmează a fi prezentaţi Parchetului de pe lângă Judecătoria Bacău cu propuneri legale.

          Experimentăm iluzia controlului într-o lume a dependențelor

          Dependența se referă la o situație de intoxicație” cronică, care rezultă din administrarea repetată a ceva dăunător în sine sau devenit dăunător prin exces și nevoia de a continua această administrare. Astfel, o persoană poate deveni dependentă de o substanță, de un comportament, de un context, de o persoană etc.

          Potrivit psihologului Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI), putem depista instalarea dependenței urmărind două aspecte: (1) dificultatea persoanei în a controla cât de mult sau cât de des consumă substanţa, practică comportamentul sau agresează o persoană prin a o considera ”proprietate”, nedorind să se desprindă fizic și emoțional de aceasta și (2) continuarea consumului sau a comportamentului, chiar dacă acest fapt are consecinţe negative asupra vieţii personale (de exemplu: probleme de sănătate, pierderi financiare sau conflicte repetate cu cei din jur).

           „Păcăleala” care hrănește dependența

          Totodată, psihologul Bruce K. Alexander conceptualizează în jurul anului 2008 un model al dependenței ca dislocare existențială. În viziunea sa, dependența constituie un răspuns adaptativ al persoanei la percepția propriei stări de dislocare (mai mult sau mai puțin conștientizată). Termenul de dislocare se referă în acest context la experimentarea unei stări persistente de separare, detașare sau dezangajare, eșecul dobândirii sau pierderea unei stări de integrare psiho-socială. Persoana dependentă suferă de un deficit la nivelul semnificației vieții (”pentru ce trăiesc?”, ”ce sens are viața mea?”) și/sau un deficit în a face față aspectelor de bază ale vieții (”cum să trăiesc?”).

          Plecând de la acest aspect evidențiat de Bruce K. Alexander, putem observa că dependența apare inițial ca un mecanism de apărare împotriva acestei stări de dislocare, de separare. Această stare se opune nevoilor noastre naturale de apartenență, acceptare, iubire. De aceea, instinctiv, persoana caută inconștient o metodă de liniștire, de siguranță, de plăcere – de fapt își asigură pe cea mai scurtă și rapidă cale găsită declanșarea hormonilor ”fericirii”: endorfine, serotonină, dopamină, oxitocină. Persoana își creează astfel o falsă iluzie a deținerii controlului. În fapt, acel moment poate fi începutul pierderii controlului. Luând în calcul aspectul mai general al cuvântului ”dependență”, acesta ne arată că este vorba în sine despre un raport de subordonare. Persoana dependentă devine astfel ”subordonată” mental, emoțional și comportamental unei substanțe, unui comportament, unui context sau unei persoane”, explică psihologul Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI).

           Pașii necesari ieșirii din dependență

          Totodată specialistul propune 4 pași prin care putem scăpa de dependență:

          1. Cel mai dificil, dar și cel mai important pas: acceptarea faptului că există o problemă.

          2. Solicitarea ajutorului specializat.

          3. Acceptarea faptului că este nevoie de o investiție constantă de timp, energie și resurse interioare.

          4. Acceptarea inerentelor eșecuri și recăderi și menținerea deciziei de a merge până la capăt în vindecare.

          RAR: Tot ce trebuie să știți despre autovehiculele cu volanul pe partea dreaptă

            Registrul Auto Român explică în detaliu tot ce trebuie să știți despre statutul legal al autovehiculelor cu volanul pe partea dreaptă și cum poate primi un astfel de autovehicul Cartea de Identitate a Autovehiculului (CIV) pentru a fi înmatriculat în România. Registrul Auto Român acționează doar în cadrul legal disponibil în acest moment, fără a aplica măsuri care nu respectă prevederile interne sau UE în domeniu.

             Modul în care autovehiculele cu volan pe partea dreaptă introduse individual în România pot primi CIV este precizat clar în Reglementările RNTR 7, aprobate prin OMTCT nr. 2.132/2005, cu modificările și completările ulterioare. În secțiunea „Sistemul de direcție” din Capitolul IV, se stipulează că „postul de conducere trebuie să fie situat pe partea stângă în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului. Sunt exceptate autovehiculele speciale utilizate în serviciile publice comunitare (curățenie stradală), precum și autovehiculele care au fost înmatriculate ultima dată într-un alt stat membru al UE și care nu au suferit modificări în raport cu configurația de înmatriculare inițială. Pentru acestea din urmă, în cazul autovehiculelor din categoriile M2 și M3, ușile de serviciu vor fi amplasate pe partea dreaptă, în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului”.

            Pe de altă parte, RNTR 7 impune obligativitatea înlocuirii farurilor originale cu unele care emit un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreaptă a drumului. Așadar, ținând cont de prevederile legale, Registrul Auto Român este în măsură să acorde CIV unui autovehicul care are volanul pe partea dreaptă, dar se încadrează în aceste excepții.

            O altă prevedere legală a RNTR 7 este cea referitoare la omologarea individuală a autovehiculelor cu volan pe partea dreaptă, dar care au suferit modificări constructive. Concret, dacă un autovehicul înmatriculat în România cu volanul pe partea dreaptă se prezintă la RAR după ce i-au fost aduse modificări constructive, acesta va putea fi reomologat doar dacă și postul de conducere a fost mutat pe partea stângă.

            Se respectă legislația europeană în domeniu

            Pentru clarificarea poziției naționale cu privire la acest subiect, trebuie precizat că legislația din România transpune și pune în aplicare legislația UE în domeniu, legislație care nu permite introducerea de interdicții de natură tehnică referitoare la autovehiculele echipate cu volan pe partea dreaptă. Comisia Europeană consideră că introducerea interdicţiei de înmatriculare a unor astfel de autovehicule constituie o barieră pentru libera circulaţie a mărfurilor, fiind o măsură disproporţionată în raport cu obiectivul public de asigurare a siguranţei rutiere şi protecţiei sănătăţii şi vieţii cetăţenilor UE.

            Perioadă de tranziție

            Dat fiind interesul public ridicat pentru situația autovehiculelor care provin din UK, în contextul Brexit, se precizează că până la data de 31 decembrie 2020 este în vigoare o perioadă de tranziție stabilită ca urmare a Acordului de retragere, dar care poate fi prelungită. În consecință, până la 31.12.2020 se acceptă, în aceleași condiții, omologările UE emise de UK, adică și autovehiculele cu volan pe partea dreaptă care provin din UK vor putea primi CIV, dacă respectă celelalte condiții aplicabile. De la 1 ianuarie 2021, dar numai dacă perioada de tranziție dintre UK și Uniunea Europeană nu va fi prelungită, omologarea de tip emisă de Regatul Unit nu va mai fi valabilă în România, iar vehiculele cu volan pe dreapta provenite din UK vor fi tratate asemenea oricărui alt vehicul care provine dintr-un stat terț din afara UE și nu vor mai primi CIV, deci nu vor mai putea fi înmatriculate în România.

            În ceea ce privește autovehiculele echipate cu postul de conducere pe partea dreaptă și care sunt deja înmatriculate în România, pentru acestea nu există în acest moment nicio altă prevedere legislativă care să oblige la modificarea poziției postului de conducere pe partea stângă.

            Dust Busters Are Grija de Gradina Ta

            Spatiile verzi ale centrelor comerciale si ale caselor, penthouse etc. au nevoie de curatare zilnica. Numerosi cumparatori acorda intotdeauna atentie gradului de curatenie, ceea ce inseamna ca este necesar un personal permanent pentru curatarea spatiilor verzi din jurul si din incinta centrelor comerciale, dar si din curtea casei tale. Firma Dust Buster Bucuresti deoarece face parte din grupul de firme de curatenie, este pregatita sa iti ofere servicii de ingrijire profesionala a spatiilor verzi, care includ tot complexul necesar de servicii de curatare. Vor dezvolta o schema care se va potrivi cu siguranta centrului comercial, gradinii sau curtii tale si, in plus, cu eficienta necesara.

            Curatenie la domiciliu si ingrijirea curtii si gradinii

            Curatarea spatiilor verzi si a curtilor inseamna, in primul rand, grija pentru sanatatea ta si bunastarea copiilor si a persoanelor in varsta, deoarece acestia isi petrec cea mai mare parte a timpului liber in curti si gradini: unii se joaca in curti, altii nu au intotdeauna puterea de a merge in cel mai apropiat parc si sunt nevoiti sa isi petreaca timpul in curte sau gradina de langa casa.  Pe langa serviciile de curatenie la domiciliu si curatenie birouri, serviciile unei firme de curatenie Bucuresti mai include si servicii pentru ingrijirea spatiilor verzi si a curtilor, fie ca este o casa, penthouse, mall, magazine comercial.

            Curatenie birouri, mall-uri, centre comerciale

            Firmele de curatenie Bucuresti pe langa curatenie la domiciliu si curatenie birouri, mentin constant curatenia in jurul casei si a mall-urilor sau centrelor comerciale, precum si a magazinelor de cartier, cu ajutorul specialistilor care sunt specializati in curatarea curtilor. Curatarea de inalta calitate a spatiilor verzi asigura nu numai curatenia si ordine, dar asigura si miscarea nestingherita a proprietarilor, pietonilor si a vehiculelor. Curtile sunt curatate cu ajutorul echipamentelor mecanizate, insa, in unele cazuri, cand utilizarea echipamentelor mecanizate este imposibila datorita dimensiunilor mici ale parcelei, spatiile verzi si curtile sunt curatate manual. Dupa cum arata practica, ponderea fortei de munca manuala in curatenie este de aproximativ 38%. Munca efectuata in timpul curatarii curtilor si spatiilor verzi, depinde semnificativ de perioada anului. In mod conventional, acestea pot fi impartite in curatenia pe timp de vara si curatarea lor pe timp de iarna.

            Ce include curatenia curtilor si spatiilor verzi?

            In timpul verii pentru curatenia curtilor se efectueaza urmatoarele lucrari:

            • maturarea curtilor, trotuarelor si aleilor;
            • udarea si spalarea curtilor, trotuarelor si aleilor;
            • ingrijirea spatiilor verzi – paturi de flori, peluze, copaci, arbusti, constand in udarea lor, plivirea buruienilor, cosit iarba, colectarea frunzelor cazute, taierea florilor ofilite, curatarea copacilor si alte lucrari.

            Curatenia de vara a spatiilor verzi si a curtilor din jurul centrelor comerciale si mall-uri include:

            • colectarea si depozitarea gunoiului in locuri special destinate, prevenirea revarsarii cosurilor de gunoi si a containerelor. Materialele de constructie sunt depozitate in zone ingradite special si care nu ar trebui sa impiedice libera circulatie a persoanelor si vehiculelor;
            • maturarea curtilor, trotuarelor si aleilor;
            • udarea si spalarea curtilor, trotuarelor si aleilor;
            • ingrijirea spatiilor verzi – paturi de flori, peluze, copaci, arbusti, constand in udarea lor, plivirea buruienilor, cosit iarba, colectarea frunzelor cazute, taierea florilor ofilite, curatarea copacilor si alte lucrari.
            • eliminarea gunoiului.

             

            Ziua Z pentru Știința și Aerostar

            Astăzi este data limită la care echipa de volei feminin antrenată de Florin Grapă trebuie să confirme participarea în Cupa CEV. La fel stau lucrurile și cu formația de fotbal a „aviatorilor” referitor la prezența în viitoarea ediție a Ligii a II-a. Pentru că se confruntă cu probleme financiare, ambele grupări băcăuane au amânat până în ultimul moment luarea unei decizii.

            Un adevărat record european

            Sezoane la rând, echipa de volei feminin a Științei Bacău a avut drept motto „1, 2, 3, 4/ Cupa și campionatul”. Ca să fie în ton cu sloganul – glumim, desigur- studentele s-au oprit la patru titluri de campioană. De alte 15 ori au fost vice-campioane, iar în vitrină au adunat și Cupe ale României, asta ca să nu mai socotim finalele. Indiferent de locul ocupat însă în Divizia A1 și de performanța din Cupă, Știința a avut drept constantă participarea în cupele europene. De altfel, în ultimul sfert de veac, echipa lui Florin Grapă nu a lipsit din Europa.

            E un adevărat record pentru România, dar un record care stă să cadă. Și asta pentru că, în ciuda faptului că rezultatele bune i-au asigurat prezența în ediția 2020-2021 a Cupei CEV, gruparea băcăuană riscă să nu se înscrie în competiție din cauza problemelor financiare care au făcut ca în lotul studentelor să mai rămână doar trei jucătoare din stagiunea precedentă. Ba și acestea rezerve: Ciocian, Stoian și Dițu. Astăzi este termenul limită la care Știința trebuie să confirme Federației Române de Volei participarea în Cupa CEV. Iar îndoielile continuă să planeze deoarece lipsa de soluții economice (nici autoritățile locale și nici sponsorii din mediul privat nu au răspuns la strigătul de ajutor al Științei) au împiedicat efectuarea vreunei transfer.

            „Este o situație limită deoarece nu ne putem prezenta oricum într-o competiție europeană. Îmi doresc foarte mult să ne continuăm aventura în euro-cupe, dar încă mai stau în dubii deoarece nu văd nicio soluție. Cine știe, poate ne întinde cineva o mână în al 12-lea ceas”, a declarat Florin Grapă, omul de care se leagă toate succesele Științei din ultimii 30 de ani.

            Inclusiv în plan continental, acolo unde cea mai performantă echipa a Bacăului de după Revoluție a ajuns în fazele finale ale Ligii Campionilor la începutul anilor 2000, a evoluat în Final Four-ul Cupei Challenge în 2008 și a disputat semifinala Cupei Cev în urmă cu doar un an.

            Singura reprezentantă a Moldovei

            Vara trecută, după retrogradarea din Liga a II-a, conducerea Aerostarului a anunțat: „Vrem să rămânem în eșalonul trei un singur an”. Cu un antrenor nou în persoana lui Daniel Munteanu și cu o echipă remaniată, tânără și de perspectivă, „aviatorii” au zburat în prima parte a sezonului din Liga a III-a. Cele zece victorii la rând și calitatea jocului au demonstrat că obiectivul grupării prezidate de Doru Damaschin este unul realizabil. Și el a fost realizat, chiar dacă în condiții speciale: pandemia COVID-19 a dus la „înghețarea” campionatului, iar Federația Română de Fotbal a declarat Aerostarul promovată în Liga a II-a în virtutea celor șapte puncte avans față de ocupanta locului 2 din Seria 1, Foresta Suceava.

            Dacă, pe de o parte, pandemia a împins Aerostarul înapoi în Liga a II-a, în schimb pe de altă parte ar putea să o mențină în C! Cu un buget afectat de criza declanșată de noul Coronavirus, gruparea băcăuană nu are garanții financiare suficiente referitoare la ducerea la bun sfârșit a unui sezon în liga secundă. Astăzi, este ultima zi de înscriere în campionat, iar „aviatorii” trebuie să anunțe FRF dacă vor juca de la toamna încolo în Liga a II-a sau dacă vor face pasul îndărăt catre eșalonul al treilea.

            „Noi am făcut publice dificultățile financiare cu care ne confruntăm în perspectiva unui sezon de liga secundă încă de la jumătatea lunii mai. De atunci, am demarat și o campanie de înștiințare și de sensibilizare a autorităților locale și a mediului de afaceri, dar, până acum, nu am primit niciun ecou. Ne dorim să jucăm în Liga a II-a, însă fără un sprijin economic adecvat, nu putem face față. Iată de ce decizia nu este ușor de luat și, din respect pentru brandul Aerostar, pentru echipă, pentru întreg fotbalul băcăuan, dar și pentru competiție și FRF, vom analiza totul până în ultima secundă”, a anunțat președintele CS Aerostar Bacău, Doru Damaschin.

            Interesant este că, în acest moment, Aerostar este singura reprezentantă a Moldovei în Liga a II-a.

            Festivalul Științelor, Ediția a IV-a

              Proiectul cultural „Festivalul Științelor” a ajuns la a IV-a ediție anul acesta. Acest eveniment, organizat de Complexul Muzeal de Științele Naturii „Ion Borcea” Bacău, s-a bucurat anual de aprecierea publicului deoarece conceptul presupune prezentarea informațiilor, machetelor și exponatelor autentice într-un cadru non-formal la workshop-urile organizate. Activitățile vor fi organizate zilnic, între 28 iulie – 28 august 2020, cu excepția zilelor de sâmbătă și luni, între orele 10.00-13.00.

              Atelierele de lucru vor fi organizate la Muzeul de Științele Naturii (Str. Aleea Parcului nr. 9) și vor aduce în fața publicului activități interactive cu următoarea tematică: Dinozaurii – o lume dispărută; Micro și Macro… Vegetal; Eco-Practica.

              Activitățile cuprind observații asupra unor fosile autentice din colecția de paleontologie a Muzeului de Științele Naturii Bacău, jocuri interactive, atelier de creație – pictarea unor replici ale unor fosile, prezentări multimedia privind diversitatea și importanța plantelor medicinale și aromatice, cum se face un ierbar, demonstrații ale unor fenomene fizice și chimice de care depinde viața plantelor și a animalelor prezentate într-o manieră distractivă.

              Participarea la activitățile desfășurate în cadrul evenimentului „Festivalul Științelor” se va face numai pe bază de programare. În cadrul fiecărei teme vor fi organizate activități pentru un număr de 2 familii alcătuite din 3-5 persoane, asigurându-se astfel distanțarea între persoane.

              Programările se vor realiza la numărul de telefon: 0234/512006. Taxa de participare: 15 lei/persoană/zi (taxa include cele 3 workshop-uri). Pentru fiecare workshop: – numărul maxim de participanți va fi de 2 familii a câte 5 persoane; – numărul minim de participanți va fi 1 familie de 3 persoane.

              Accesul vizitatorilor, pentru a participa la festival, se va face restricţionat, pentru a avea acces, persoanele trebuie să aibă temperatura sub 37,3 grade, să poarte mască pe toată perioada prezenţei în clădirea Muzeului de Ştiinţele Naturii.

              Atenție, șoferi! De astăzi, se închide Drumul Județean 252 Buhoci – Bibirești

                De săptămâna aceasta, executantul lucrărilor la Drumul Județean 252 Buhoci – Bibirești anunță impunerea unor restricții de circulație pe un anumit sector de drum. Măsura este aplicată pe o porțiune de circa 220 de metri din șosea (între kilometrul 121 + 430 și kilometrul 121 + 650), unde se execută o serie de lucrări mai complicate (consolidare cu zid de sprijin).

                Prin urmare, șoferii sunt avertizați că, începând cu data de 20 iulie și până pe 20 noiembrie, în zilele de luni până vineri, nu se va putea circula deloc, în intervalul orar 7.00 – 20.00, iar sâmbăta, de la 7.00 la 14.00. În schimb, se va putea circula noaptea, dar cu restricții, de la ora 20.00 până dimineața la ora 7.00. Restricțiile urmează a fi ridicate abia la iarnă, în luna decembrie, când este programată încheierea lucrărilor de reabilitare a drumului.

                În aceste condiții, conducătorii auto vor avea ca variantă ocolitoare avizată de către autorități traseul care începe de la intersecția Buhoci DJ 242 cu 252 B și continuă prin Buhocel (comuna Buhoci) – Tamași – Gioseni – Răcătău (comuna Horgești) – intersecția DJ 252 cu DC 93 Bibirești (comuna Ungureni) – Ungureni – Parincea.

                Calendar reactualizat: Când are loc Titularizarea 2020

                  În urma promulgării de către președintele României, Klaus Iohannis, a Legii pentru aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 58/2020 privind luarea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ, a fost aprobat prin ordin de ministru și transmis spre publicare în Monitorul Oficial, Calendarul mobilității personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020-2021.

                  Astfel, în perioada 9-16 iulie 2020, candidații la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor din unitățile de învățământ preuniversitar și-au putut depune dosarele de înscriere la inspectoratele școlare. Proba scrisă din cadrul acestui concurs (titularizare) va avea loc în data de 29 iulie 2020, cu respectarea tuturor măsurilor igienico-sanitare în vigoare. Primele rezultate vor fi afișate pe 4 august. Contestațiile vor fi depuse în perioada 4-5 august, iar în data de 11 august vor fi afișate rezultatele finale.

                  Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidații trebuie să obțină minimum nota 7 (șapte), atât la proba scrisă, cât și la proba practică, să aibă definitivatul în învățământ și postul să fie viabil 4 ani. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidații trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci), la cele două probe. Nota obținută la proba scrisă are o pondere de 75% în media de repartizare.

                  Proștii plătesc!

                  Acum vreo doi ani, când isteria contra „ciumei roșii” era în toi, anumiți politicieni au apucat un capăt de știre, l-au sucit și l-au transformat în bici din care au pocnit cu spor. Iar cireada din stradă s-a aprins de indignare în mod spontan și a prins a zbiera și mai tare. Era vorba, atunci, de implementarea în legislația națională a unor prevederi adoptate de Uniunea Europeană contra spălării banilor. Pe numele său birocrat, actul se numea „Directiva privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanţării terorismului”.

                  Acolo se spunea că expeditorii sumelor peste un anumit plafon trebuie să explice de unde au banii. Ce vaiete! Ce urlete! „Ciuma roșie ne lasă Diaspora fără bani!”, „Vor să confiște banii trimiși rudelor din țară!”, „Vor să impoziteze banii trimiși copiilor!”. O directivă europeană a fost transformată în circ politic de doi lei de niște politicieni iresponsabili, care aveau o altă agendă de urmat și de niște tineri frumoși și liberi dar fără pic de gândire critică și care nu s-au întrebat măcar o secundă dacă nu cumva lucrurile stau altfel. Au fost câteva voci – puține la număr – care au încercat să explice că această atitudine ne va costa, că vom fi amendați pentru că nu implementăm acea directivă europeană. „Hai, mă, plimbă ursul! Chiar ne iei de fraieri?”, a fost răspunsul aproape unanim.

                  Zilele trecute, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a amendat România cu trei milioane de euro pentru întârzierea şi aplicarea incompletă a Directivei privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanţării terorismului. Trei milioane de euro! Poate pentru unii suma pare mică. Pentru majoritatea românilor, este o sumă pe care nu o vor vedea niciodată. Cu trei milioane de euro s-ar fi putut face o mulțime de lucruri. Dar nu se vor face pentru că niște politicieni fără discernământ au dat din gură cu gândul la ciolanul pe care-l vor mușca atunci când îi vor da jos pe ăia de la Putere. I-au dat jos. Rod la ciolan de luni de zile și nu se mai satură. Proștii vor plăti amenda. Hai, sictir!

                  Amenzi de sute de mii de lei pentru încălcarea legislației muncii

                    Peste 10 la sută dintre angajatorii supuși controlului de către Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Bacău, în luna iunie, au fost prinși pe picior greșit și sancționați contravențional. Mai exact, dintre cei 280 agenți economici, verificați dacă respectă legislația muncii, 31 au fost surprinși că o încalcă și, în consecință, au fost amendați. Valoarea totală a amenzilor suportate de ei se ridică la 336.800 lei. Ponderea în această sumă o dețin sancțiunile contravenționale date pentru nerespectarea actelor normative referitoare la relațiile de muncă.

                    Această constatare a atras sancționarea contravențională a 23 angajatori, dintre care 8 au primit avertisment, iar 15 s-au ales cu amendă. În total, aceștia au fost nevoiți să cotizeze la bugetul statului cu 209.800 lei. Cum era de așteptat, și de această dată au fost găsite cazuri de muncă ”la negru”.

                    Despre această situație, Dan Buftea, purtătorul de cuvânt al ITM Bacău, ne-a declarat: ”Luna trecută, opt angajatori au fost depistați că practicau munca fără forme legale. La aceștia au fost identificate 11 persoane care lucrau și nu aveau încheiat contract individual de muncă. Pentru această abatere de la legislația muncii, agenții economici în cauză au fost sancționați cu amenzi care totalizează 190.000 lei”.

                    Ceilalți 15 angajatori sancționați (8 cu avertisment, iar 7 cu amendă) au suportat această consecință, deoarece nu au respectat prevederile privind munca suplimentară și de noapte, repausul săptămânal sau registrul general de evidență a salariaților (REVISAL). Să mai notăm că luna trecută 138 angajatori, la care lucrau 8.452 salariați, s-au aflat în vizorul ITM în ceea ce privește aplicarea reglementărilor legate de relațiile de muncă.

                    Pensamărâtul și Pensprospero

                    Există două categorii de pensionari: Pensamărâtul și Pensprospero.  Îmi este milă de pe ministereasa Muncii, cea care a scos pe gură numai niște schelete de minciună despre mărirea veniturilor pensamărâților, în apropiatul septembrie. Ne sugera chiar faptul că destinul i-a picurat în gene vocația  de martir pe altarul pensamărâtului. E drept că, din când în când, anticipând că o vom privi ca pe o mincinoasă, zicea: „Colegii mei sunt atenți la economie”. Printre „colegi” s-ar putea număra și veșnicul iscălitor mioritic de bancnote, cel care folosește cerneală zămislită din vinul ales al podgoriilor sale, pentru a-și promova imaginea de anti-pensamărât. Mai e și Consiliul Fiscal, constituit din viitori pensprospero, care pune crosa la patina pensamărâților. Înainte de a  apuca halca puterii, actualii guvernanți își asumaseră mărirea pensiilor. Făceau aluzie, drăgăliță Doamne!, chiar și la faptul că mărirea preconizată (40%) nu-i suficientă.

                    Acum, ne aflăm în situația caraghioasă în care Guvernul Orban II se plânge de greaua moștenire lăsată de  guvernul Orban I și zice că pensamărâtul va trebui să-și conserve cu mare grijă resursele: cârja și pălăria primite cadou la festivitate de pensionare. Dacă n-a avut parte de așa ceva, nu-i rămâne decât să smulgă un băț dintr-un gard și să-și reactiveze celebra bască proletară. Și cu medicamentele ar putea rezolva problema: sunt medici generoși care sugerează ca leac doar plimbările în natură.

                    În vremea asta, cu tot arsenalul politic și juridic din dotare, actualul și viitorul pensprospero își conservă și-și dolofăneesc pensiile-tezaur. Iar johann-orbanismul flutură sadic o glumă pe care numai cei cu IQ liliput o pot gusta: pensiile pensamărâților sunt sănătoase, întrucât se țin mai bine decât pensionarii; nu se schimbă cu anii!  Ele sunt doar peticite, ca vai de mama lor; petic peste petic.

                    Sergiu Sechelariu: Rezolvări pentru viitorul Bacăului

                      – Domnule Sechelariu, care este părerea dumneavoastră cu privire la faptul că Bacăul a rămas în urmă față de multe orașe care s-au dezvoltat frumos și în final calitatea vieții cetățeanului a crescut, iar la noi a scăzut?

                      – Vedeți, toți primarii au muncit, s-au străduit de-a lungul mandatelor, rezultatele le  vedem cu toții. Nu vreau să intru în amănunte, acestea le cunoaștem și le simțim zi de zi, dar dacă alte orașe ne-au luat-o înainte, înseamnă că se putea mai bine și în Bacău.

                      – Unde este dilema? De ce la noi, în Bacău nu a funcționat?

                      – Este evident că luptele dintre partide au fost mai dure decât în alte orașe, au făcut ca proiectele să se blocheze și să nu fie lăsate  să se deruleze normal. Dacă un proiect era început de un partid când avea ocazia, celălalt partid din opoziție îl bloca, și invers, pe diverse motive. Vedeți cât a durat construirea centurii? Cât a durat să finalizăm un spital?  Câte proiecte avem cu finanțări nerambursabile?  Motive s-au găsit ușor să nu se deruleze proiectele. E mult mai simplu să nu faci nimic, sau să bagi bețe în roate decât să construiești. Partidele între ele consumă foarte multă energie și bani doar ca să se încurce reciproc, să se denigreze, să se murdărească unii pe alții în detrimentul cetățeanului. Dacă ar folosi  această energie în căutarea de soluții benefice pentru cetățeni, ar fi mai câștigați și ei și noi cetățenii.

                      Alegătorii ar trebui să înțeleagă că un primar independent este primar pentru toți, indiferent de culoarea politică. UN PRIMAR INDEPENDENT ESTE REZOLVAREA PENTRU PRIMĂRIA BACĂU. S-AR REZOLVA MAI UȘOR ACESTE CONTRADICȚII POLITICE CARE NU ADUC NIMIC BUN ÎN VIAȚA CETĂȚEANULUI. S-ar diminua piedicile foarte mult.

                      – Cum credeți că se pot rezolva aceste probleme? Partidele vor trage pe turta lor cum fac mereu?
                      Un primar independent, cu moralitate nu va face următoarele greșeli:
                      1. NU VA ACCEPTA NICIODATĂ SĂ IA DECIZII IMPUSE DE UN PARTID ÎN DEFAVOAREA CETĂȚEANULUI. Am arătat mai înainte cum se blochează proiectele din motive mai puțin normale, sau dacă un angajat nu execută dispoziția partidului  care uneori nu este în favoarea cetățeanului, este destituit și chiar exclus din partid. Din aceste motive, eu, personal,  optez pentru primar independent.
                      2. UN PRIMAR INDEPENDENT NU VA ANGAJA LA INDICAȚIA PARTIDULUI OAMENI NEPREGĂTIȚI PROFESIONAL. Va perfecționa echipa existentă doar pe principiul competenței, astfel încât un angajat din orice compartiment al Primăriei , dacă este mai capabil  trebuie să fie promovat. Tot angajații cunosc cel mai bine coordonatele locului de muncă, e greu pentru o persoană  din exterior să îl depășească pe cel existent din Primărie care știe deja ce are de făcut.
                      3. Un primar independent nu va accepta abonații contractuali la banii publici, impuși de partid. Primarul independent nu aparține nici unui partid. Astfel scade presiunea partidului și primarul poate promova mai ușor constructori, contractori, pe principiul competenței, licitațiile fiind bine pregătite, astfel încât licitatorul să răspundă cu garanții considerabile, prin clauze bine definite în contracte. Să vă explic: Dacă alegi un constructor impus și slab, necunoscut, ai șansa să se blocheze proiectul, iar procedurile de reluare te scot din termen și pierzi finanțarea nerambursabilă. Pierzând o finanțare nerambursabilă, de unde iei banii? Din fonduri proprii, dar sigur nu i-a prevăzut nimeni… Și de aici intră proiectul pe linia „promitem că finalizăm dar nu știm când”. În final, TOȚI BANII VOR FI DE LA NOI ȘI VA FI O LUCRARE DIN SĂRĂCIE ȘI FINALIZATĂ ÎNTR–O PERIOADĂ FOARTE LUNGĂ. Asta nu e bine.

                      Eu, cât am condus DIRECȚIA LICITAȚII DIN ROMÂNIA, am urmărit ca licitațiile să fie corecte, nu cu aservire politică sau alte interese. În Bacău, lucrările de construcții, de drumuri, locuințe ANL, alimentări cu apă, proiecte SAPARD, din perioada cât am fost Secretar de Stat au fost executate de către toate firmele de construcții, indiferent de orientare politică. Chiar dacă simpatizau cu opoziția, dacă oferta a fost mai bună, au primit lucrarea.

                      Un primar independent, dacă este moral, prin poziția neutră va reuși să medieze între consilieri când e cazul, să promoveze proiectele bune în folosul cetățeanului.  Independența îi conferă posibilitatea să refuse impunerea de partid care uneori este în defavoarea cetățeanului. Cred că la ora aceasta soluția este UN PRIMAR INDEPENDENT.

                      Eu personal văd mai departe organizată și o structură la nivelul Moldovei care să susțină punctele comune, cum este autostrada spre Brașov care demult trebuia cel puțin începută dar și alte proiecte. Asta va dezvolta zona foarte mult și toate proprietățile vor crește ca valoare, implicit și nivelul social, economic. AR TREBUI EXPLOATATĂ LA MAXIM POZIȚIA GEOGRAFICĂ. Toate drumurile, pe aici ar trebui să treacă! În final, în parlament, aleșii băcăuani să voteze la unison când este în folosul cetățeanului băcăuan.

                      Sper și îmi doresc ca ALEGĂTORII SĂ MĂ ÎNȚELEAGĂ ȘI SĂ MEARGĂ LA VOT, ignorând disputele politice murdare în care eu, personal voi refuza să intru. Ne-am săturat toți de bălăcăreala politică, de tot felul de acuzații politice, TREBUIE SĂ ALEGEM ESENȚA, nu vorbăria neutilă , cu tot felul de șicane și cancanuri. Cred în maturitatea alegătorului care așteaptă de ani de zile un progres economic, social, cultural, politic, etc. dar mai cu seamă UN PROGRES ÎN A LUA DECIZII BUNE. Repet, situația se poate rezolva doar de către un primar independent.

                      1. Un primar cu onoare și moralitate NU SE VA RĂZBUNA NICIODATĂ pe cetățenii care nu l-au votat, șicanându-i.  Dimpotrivă, va trebui să le demonstreze că ESTE OMUL POTRIVIT, LA LOCUL POTRIVT și nu trebuie să promită ceea ce nu are acoperire reală.

                      Este important să învățăm cât mai repede, mai ales din greșeli. CU UN PRIMAR INDEPENDENT, am convingerea BACĂUL VA CREȘTE ÎNCĂ O DATĂ.

                      Dr. Tudor Ciuhodaru: autoritățile sunt preocupate mai mult de reinstalarea de măsuri milițienești decât de sănătatea populației

                      E nevoie urgent de o nouă strategie anticoronavirus. Am fost primul care a susținut acest lucru de la începutul acestei pandemii. Ce bine ar fi fost să mă asculte de atunci. Acum vedem doar rezultatele unei gestionări eșuate pe toate palierele. Politica e una, știința e alta…E chiar așa de greu să aplici măsurile din restul Europei?!

                      Planul B pe care îl tot propun de atâtea luni și nu aude nimeni e singura opțiune sănătoasă pentru controlul acestei pandemii (pe care l-au aplicat toate țările civilizate care au avut succes). Vreau 3 măsuri clare:
                      1. Testare extinsă (inclusiv contacți/expuși/periodică a celor asimptomatici).
                      2. Izolarea (! voluntară) dublată de măsuri de control.
                      3. Redeschiderea urgentă a spitalelor (sunt 2 milioane de pacienți cronici ce au nevoie urgent de investigații, reevaluare, tratament!). Bolnavi umiliți, cozi pentru rețete și tratamente.

                      Vedem și haosul total privind aceste raportări. Valorile indicate azi, asociate lipsei de transparență, ne indică mai mult preocuparea majoră a autorităților pentru reinstalarea de măsuri milițienești și lipsa unei strategii concrete privind controlul științific al acestei pandemii decât o preocupare reală pentru sănătatea populației.

                      Pe 22 aprilie au fost 288 de pacienți internați la ATI la 4805 teste facute. Atunci nimic nu era putred în gestionarea acestei pandemii, erau și paturi și totul era roz?!

                      În continuare:
                      1. Testăm puțin și prost. Valorile utile ar trebui să depășească 0,1% din populație în fiecare zi (minim 20.000). Asimptomaticii sunt excluși de la testare, testarea extinsă e blocată.
                      2. Testăm doar în zone vulnerabile cu risc epidemiologic crescut (spitale, cămine pentru vârstnici, persoane instituționalizate, copii cu dezabilități) unde numărul de cazuri e mult mai mare decât în populația generală.
                      3. Nu ni se spune numărul de persoane testate, ci doar numărul de teste. Cazul pacientei cu 16 teste internate 2 luni la Iași e doar un exemplu.
                      4. Nu ni se spune data recoltării, ci doar data confirmării. Testele pot fi recoltate vineri și raportate marți (sau în orice altă zi le convine autorităților). La unii rezultatele au venit chiar și după multe zile de la deces.
                      5. Evaluările ar trebui făcute pe intervale mai mari pentru a avea o posibilitate de comparație.

                      Rețineți:
                      1. Puteam ști exact ce resurse medicale trebuie alocate dar și momentul relaxării, o relaxare corectă bazată pe știință, dar din nefericire pentru noi toți –acel plan B pe care tot îl propun de vreo 3 luni și nu aude nimeni- de testare extinsă a celor suspecți/expuși/ asimptomatici (inclusiv testele serologice) înca nu se aplică.
                      2. Mai puțin de 1% din populație a beneficiat de testare (pe unde sunt cele 2 milioane de teste de la UNIFARM?).
                      3. Nu numai că majoritatea reacțiilor au fost tardive și mai mult pompieristice decât științifice dar nici acum nu vedem semne de trezire în ceea ce priveste prevenirea unor astfel de situații. Adică testarea largă a populației (inclusiv cu teste serologice).
                      4. Cât timp refuză planul B –testează cât vor ei, ce vor ei, se infectează cât vor ei, raportează ce vor ei doar pentru a-și acoperi măsurile aberante (inclusiv restricționarea accesului la sănătate).

                      Deși toti recurg la testări extinse pentru a opri răspândirea virusului doar la noi acest mijloc de prevenție nu pare a fi necesar. O testare extinsă dublată de izolare ar duce la întreruperea tuturor lanțurilor epidemiologice.

                      E chiar așa de greu să aplici măsurile din restul Europei?!

                      Dr. Tudor Ciuhodaru

                      Trei răniți într-un accident la Comănești

                        La data de 17 iulie a.c., în jurul orei 10.30, poliţiştii au efectuat cercetări pentru a stabili împrejurările producerii unui eveniment rutier în urma căruia trei persoane au necesitat îngrijiri medicale.

                        Din primele verificări efectuate s-a stabilit că un bărbat de 43 ani, din Comăneşti, în timp ce se deplasa cu un atelaj hipo, a ieşit pe carosabil, pe strada Minerului, fără să se asigure şi a fost acroşat de un autoturism ce era condus de o femeie de 36 ani, din comuna Asău.

                        În urma impactului a rezultat vătămarea corporală a bărbatului de 43 ani şi a altor două persoane prezente în atelajul hipo, victime care au fost transportate la spital pentru îngrijiri.

                        În urma testării cu aparatul etilotest rezultatul femeii de 36 ani a fost 0,00 mg/l alcool pur în aerul expirat iar în cazul bărbatului a fost de 1,07 mg/l alcool pur în aerul expirat.

                        Poliţiştii au întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de vătămare corporală din culpă.

                        A ieșit din benzinărie și a provocat un accident

                          La data de 18 iulie a.c., in jurul orei 05.00, poliţiştii Serviciului Rutier au efectuat cercetări în urma producerii unui eveniment rutier, pe raza localităţii Răcăciuni.

                          Din primele verificări a rezultat că un bărbat de 74 ani, din localitatea Răcăciuni, în timp ce conducea un autoturism pe DN 2 E85, la ieşirea dintr-o benzinărie a virat la stânga, pe mercajul continuu, moment în care a fost lovit de o autoutilitară cu semiremorcă, condusă de un bărbat de 48 ani, care circula pe direcţia Adjud-Bacău.

                          În urma producerii evenimentului rutier a rezultat vătămarea corporală a pasagerei autoturismului, aceasta fiind transportată la spital pentru îngrijiri.

                          La testarea cu aparatul etilotest a celor doi conducători auto, rezultatul a fost 0,00 mg/l alcool pur în aerul expirat în ambele cazuri şi li-i s-au recoltat mostre biologice de sânge pentru stabilirea cu exactitate a alcoolemiei.

                          În cauză a fost întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de vătămare coporală din culpă.

                          Școala online, pro sau contra? Ce cred copiii.

                          Școala online a trezit în ultimele luni multe opinii pro și contra. Astăzi vreau să vă prezint și părerile mele în legătură cu acest subiect. Aș vrea să încep cu faptul că mie îmi place să fac școală online, deoarece învăț să socializez într-un alt mod cu profesorii și colegii mei. În plus, mi-am descoperit școala într-un mod diferit.

                          Școala online are niște avantaje, față de școala tradițională. Unul dintre acestea fiind flexibilitatea, adică pot să îmi organizez timpul în funcție de prioritățile mele, pentru că nu are la bază un program fix. Stilul acesta de predare – învățare motivează copiii să învețe cu mult mai multă placere decât o fac de obicei. La școala online cel mai mult îmi place că este un mod interactiv de învățare și informațiile pe care ni le oferă par mult mai atractive. Pentru școala online, eu folosesc platformele Zoom, Google Classroom și Adservio, ceea ce mi-a dat și îmi dă ocazia să mă perfecționez în utilizarea tehnologiei și să îmi dezvolt abilitățile informatice.

                          Mie îmi place școala online deoarece este o nouă experiență și în momentele de criză prin care trecem avem nevoie de asemenea experiențe noi, pozitive. Însă dacă ar fi să aleg dintre școala online și școala tradițională, aș alege școala tradițională, deoarece este printre singurele activități care nu sunt invadate de prea multă tehnologie. Ne oferă mult mai multe informații și metodele de predare ale cadrelor didactice nu le găsești și pe platformele online. Datorită școlii tradiționale oamenii au atâtea cunoștințe, nu datorită școlii online. Și eu admir acest lucu.

                          Ca școala online să fie mai atractivă, profesorii ar trebui să facă și orele din program pe care le preferă copiii în general. Ca școala online să fie mai eficientă, elevii ar trebui să vadă părțile ei bune, să se comporte la fel ca la școala tradițională și să își imagineze că fac școala care le place. Dacă aș putea propune niște activități pentru școala online, aș propune niște ore suplimentare pe care copiii să le facă cu plăcere.

                          În concluzie, eu cred că școala online este o idee bună, numai că ar trebui luate niște măsuri ca aceasta să nu preia controlul asupra activităților noastre și a timpului nostru liber. Toți oamenii ar trebui să ia în cosiderare faptul că școala online este o modernizare a școlii tradiționale. Și părinții ar trebui să se bucure că, în situația în care ne aflăm, copiii lor au posibilitatea de a face școală, măcar în acest mod.  Acestea sunt părerile mele în legătură cu școala online. Vă doresc multă, multă sănătate!

                          Andrei Tudor  Paraschiv, 10 ani, clasa a IV-a, elev la Colegiul Național „Ferdinand I” și la Cercul de Jurnalism al Palatului Copiilor Bacău