sâmbătă, 20 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1652

Consiliul Concurenței: Costul unui test rapid antigen SARS-CoV-2, maximum 68 de lei

    Rezultatele unei analize a Consiliului Concurenţei indică faptul că preţul unui test rapid antigen SARS-CoV-2, pentru autotestare, promovat online, în România, se situează între 30 lei şi 68 lei. Acesta este un nivel de preț comparabil cu cele din mai multe ţări europene.

    Persoanele fizice pot achiziționa online truse (kit-uri) care conțin 2, 5, 20 sau 25 de teste rapide. Astfel, în funcție de platforma online de pe care este achiziționată, o trusă care conține 2 teste rapide poate costa între 80 lei și 136 lei, iar cea cu 5 teste între 158 lei și 209 lei. În ceea ce privește trusele cu câte 20 de teste rapide pentru detectarea COVID 19, prețurile acestora variază între 600 lei și 1000 lei”, se mai arată în documentul făcut public de Consiliul Concurenței.

    Aceeași sursă mai indică faptul că, în Germania, de exemplu, un astfel de kit cu 20 de teste poate fi achiziționat la prețul de 170 euro (827,9 lei) – 190 euro (925 lei), în Franţa, între 132 euro (642,8 lei) şi 142 euro (691,54 lei), în Italia – 224 euro (1.090,8 lei), în Austria 115 euro (560 lei), iar în Polonia, costă 132 euro (642,8 lei).

    Testul antigen este cel mai nou tip de testare şi singurul test rapid care detectează virusul COVID-19. Cu ajutorul lui, pot fi detectați antigenii, respectiv partea de virus pe care sistemul imunitar o recunoaşte. Pe de altă parte, și testele rapide pentru identificarea anticorpilor SARS-CoV-2, IgG/IgM, pot fi achiziționate de pe platformele online. În cazul lor, prețul mediu este de 39,21 lei. Prețul unui kit care conține 25 de teste variază între 401,6 lei și 1100 lei.

    Reținem că anticorpii IgG indică dacă o persoană a avut COVID-19 și a dezvoltat anticorpi. Aaceștia apar în organism mai târziu și se mențin pe o perioadă mai lungă. De altfel, chiar Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a recomandat utilizarea testelor antigenice rapide, în particular, atunci când testele RT-PCR sunt temporar indisponibile. De reținut, însă, că majoritatea testelor antigenice rapide disponibile în prezent indică o sensibilitate mai mică în comparaţie cu testele RT-PCR. Chiar și așa, recomandarea rămâne valabilă, întrucât, cel puțin în prinvința preţului şi a rapidității obţinerii rezultatelor, inclusiv a faptului că nu este nevoie de personal calificat, testele antigenice rapide pot conferi un avantaj semnificativ faţă de testele RT-PCR.

    Fotbal/ Liga a II-a: Aerostar, remiză albă cu Petrolul

    Aflată de marți într-un stagiu de pregătire centralizată la Miercurea-Ciuc, divizionara secundă Aerostar Bacău își continuă seria jocurilor de verificare. Ieri, antrenorul Daniel Munteanu și-a împărțit lotul în două pentru a bifa două amicale. Cel mai important a fost cel disputat la Târlungeni, într-un autentic decor de iarnă, împotriva Petrolului Ploiești și care s-a încheiat la egalitate, 0-0.

    „Aviatorii” au început jocul în formula: Cebotari- D. Munteanu, Chirilă, Bobaru- Alecsandru, Yaniv, Patrick Popescu, D. Mureșan- Vraciu, Alex Popescu, Burlacu. Pe parcurs au mai evoluat Horia Ilie și Corban. „Un test bun pentru noi. S-a depus un efort consistent, mai ales că terenul a fost destul de greu din cauza ninsorii”, a comentat remiza cu Petrolul antrenorul secund al Aerostarului, Andrei Vatră.

    „Suntem mulțumiți de modul în care s-au prezentat băieții noștri. Este o perioadă de acumulări fizice, dar și de cristalizare a unor formule de echipă care să ne permită atingerea obiectivului: salvarea de la retrogradare”, a declarat team-managerul Aerostarului, Gabriel Voicu.

    Autori şi cărţi: Suntem înconjuraţi de poveşti

    În puţinele zile cu zăpadă din iarna asta, am stat lipită de geam, privind jocul fulgilor de nea, aşa cum făceam în copilărie, şi în gând m-am întâlnit cu Fetiţa, personajul unor încântătoare poveşti ale scriitoarei Doina Cernica. Am îndrăgit-o pe micuţa trestie gânditoare de cum am apucat s-o cunosc, din paginile scrise de povestitoare, pentru că e tare isteaţă, sensibilă şi bună, vrând să înţeleagă totul şi să fie de folos, să îi ajute pe alţii. Are drăgălăşenie, candoare şi înţelegere izvorâtă din bunătatea neţărmurită a inimii ei (cu ea vede esenţialul), asemănându-se cu Micul Prinţ al lui Antoine de Saint- Exupéry. Aşa a gândit-o creatoarea ei, făcând-o eroina basmului „Fetiţa şi Vulpea Argintie”, dar şi a altor noi întâmplări fermecate din recent apărutul volum „Mierlă neagră pe zăpada albă”, scos la Editura Muşatinii din Suceava. Cartea cuprinde 11 poveşti, are prefaţa semnată de Dumitru Radu Popa şi un aspect atrăgător, coperta şi ilustraţiile aparţinându-i Anei Constantinescu, nepoata autoarei. Sunt poveşti de mici dimensiuni, dar minunate, cu mult miez, scrise frumos, cu imaginaţie şi delicateţe,  descriind peripeţii şi fapte bune, cu un fond de umanism universal, astfel explicându-se versiunile (inserate în volum) unora dintre ele în spaniolă, italiană, engleză, germană, ucrainiană, macedoneană, japoneză.

    Doina Cernica, scriitoare, ziaristă de presă cotidiană scrisă, pasionată de profesia ei, traducătoare, om de cultură în adevăratul înţeles al cuvântului, este foarte apropiată de Bacău (este membră a Filialei locale a U.S.R.), vine des aici, participă la evenimente culturale, pe care le reflectă apoi în pagini de ziar sau de revistă (este, de mult timp, o fidelă şi preţuită colaboratoare a „Ateneului”), pe larg, cu empatie, reliefând semnificaţii, redând atmosfera. O mai leagă de Bacău amintirea surorii ei, regretata plasticiană Dany- Madlen Zărnescu, la expoziţiile căreia era mereu prezentă.

    Revenind la poveştile din „Mierlă neagră pe zăpada albă”, am să spun că toate mi-au plăcut şi m-au mişcat, din fiecare am rămas cu imagini poetice, sensibile, cu o luminoasă pildă morală. M-a înduioşat profund sacrificiul mierlei negre (din povestea care dă titlul volumului), îndrăgostită de frumuseţea trandafirului în floare, cu a lui „văpaie înmiresmată” şi m-am ataşat de înţeleapta Broască Ţestoasă, „cu ochii ca seminţele de mac” (prietena de nădejde a Fetiţei), gânditoare şi visătoare, cunoscând „darul tainic, puterea fără seamăn a poveştilor”.

    Cartea Doinei Cernica „aduce o fereastră deschisă spre aerul curat, îi învaţă pe copii să descopere esenţialul, adică acela care nu se vede decât cu sufletul sau doar cu ochii minţii. Sau, poate, cu ochii închişi!”, notează, exact şi cu fineţe, Dumitru Radu Popa în prefaţă şi pe coperta a IV-a a volumului. E mare lucru într-o lume rece, tehnologizată, să-ţi păstrezi puritatea, prospeţimea privirii, candoarea unui suflet de copil, dar Doinei Cernica îi reuşeşte asta de minune, dăruind, prin poveştile ei (le ştiu, pentru că le-am parcurs, cu interes şi delectare, şi pe cele de  călătorie, ultima carte de acest fel, despre Barcelona, intitulându-se, atât de sugestiv, „Hänsel şi Gretel în Pădurea Luminoasă”) bucurie curată cititorilor de toate vârstele.

    Dispensar uman nou și modern, la Orbeni  

      În comuna Orbeni, la finele săptămânii trecute, a fost inaugurat și sfințit obiectivului de investiție „Reabilitarea, extinderea și dotarea dispensarului uman din satul Orbeni”. Acesta a fost realizat cu fonduri din Programul Național de Dezvoltare Locală II și cu fonduri de la bugetul local.

      La evenimentul de inaugurare, organizat în condițiile impuse de pandemia de Covid-19, alături de locuitorii comunei, de consilierii locali și de primarul Costel Popa, au venit deputatul Costel-Neculai Dunava, fiu al satului Orbeni, și constructorul noului dispensar, Daniel Diaconița, de la Eldacos Con Răcăciuni. Slujba de sfințire a noului sediu al dispensarului uman a fost susținută de preotul paroh Daniel Nădejde și de preotul Ionuț Căsăneanu. S-a reliefat și semnificația construirii noului edificiu comunitar, un dispensar cu două cabinete medicale, unul pentru medicul de familie și altul pentru un stomatolog, dotate cu tot ce este necesar și în care lucrează deja medicii.

      În comuna Orbeni va începe în curând o altă lucrare importantă, construirea unei rețele de apă și de canalizare, cu finanțare obținută de Consiliul Județean din fonduri europene. Între planurile edililor se mai află însă și extinderea rețelei de gaz metan din comună și construirea unui dispensar uman și în satul Scurta.

      Crucea Roșie Bacău se implică în activități de informare privind limitarea infectării cu virusul SARS-CoV-2 în școli

        Continuă activitățile de informare desfășurate de echipa Crucii Roșii Bacău, în special în mediul rural, în vederea limitării infectării cu virusul SARS-COV-2. Recent, voluntarii implicați au discutat cu elevii și cadrele didactice din Școala Gimnazială Tisa-Silvestri, din comuna Odobești despre importanța respectării unei rutine zilnice în această perioadă, a unei alimentații sănătoase, dar și despre modalitățile de a ne păstra sănătatea mentală în timpul pandemiei, precum și cu privire la stigmatizarea în rândul tinerilor și al adulților. Totodată, echipa Crucii Roșii a împărțit pliante pe aceste teme și a discutat cu oamenii din comunitate.

        Acțiunea face parte din campania națională de informare a Crucii Roșii Române desfășurată în parteneriat cu United Statele Agency for Internațional Development (USAID) și Federația Internațională de Cruce Roșie (IFRC).

        „Citește-mi 100 de povești!”, un program național pentru încurajarea lecturii în familie și în grădiniță

        La sediul Ministerului Educației și Cercetării a fost semnat protocolul de colaborare, în vederea stimulării lecturii în grădinițe și familie, între Ministerul Educației și Cercetării, Asociația OvidiuRo și Ministerul Culturii. Programul este înscris sub egida Proiectului „România Educată”, derulat de Administrația Prezidențială.

        Programul își propune să stimuleze lectura în rândul copiilor, atât în grădinițe, cât și în familie. Copiii vor avea oportunitatea de a participa la ateliere de lectură și de a-și dezvolta atenția, vocabularul, imaginația și, mai ales, motivația pentru învățare. Programul contribuie așadar, în mod direct, la dezvoltarea literației și a unor obiceiuri de lectură care favorizează procesul de învățare și de alfabetizare funcțională, în special pentru copiii din familiile defavorizate și izolate cultural.

        Obiectivul acestui proiect este ca, în următorii cinci ani, toate grădinițele publice din România să devină Grădinițe Bibliotecă, adevărate insule de lectură și cultură pentru copii. Pentru ca o grădiniță să primească acest statut, directorul acesteia va dezvolta și va implementa, alături de echipa sa de profesori de învățământ preșcolar, un plan anual de lectură dedicat copiilor, cu sesiuni săptămânale de lectură, cu invitați care să le citească celor mici. OvidiuRo va oferi cadrelor didactice sesiuni de formare centrate pe literație, punând accent pe modalitatea de a le citi copiilor, de a le capta atenția și de a le stimula curiozitatea. Grădinițele vor fi dotate cu un important fond de carte tipărită și în format digital, iar copiii vor primi cărți pentru acasă, urmărindu-se astfel încurajarea lecturii și în familie.

        „Parteneriatele în contextul «Citește-mi 100 de povești!» vin ca o continuare firească a proiectelor comune anterioare, dedicate facilitării accesului la educație timpurie de calitate al copiilor din medii defavorizate. Propunerea noastră este corelată cu viziunea dezvoltată în cadrul Proiectului «România Educată», cu măsurile și acțiunile de reducere a părăsirii timpurii a școlii și a analfabetismului funcțional prevăzute în documentele strategice elaborate pentru domeniul educației, precum și cu Reperele Fundamentale în Învățarea și Dezvoltarea Timpurie a copilului. Astfel, programul OvidiuRo constituie o soluție concretă pentru dezvoltarea limbajului, comunicării și pasiunii pentru scriere și citire”, a explicat Patricia Pușchilă, director operațional OvidiuRo.

        Partenerii acestui proiect sunt Ministerul Educației și Cercetării, Ministerul Culturii, Asociația „Cu Alte Cuvinte”, Asociația „Lectura și Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice România”, Fundația Noi Orizonturi.

        Despre Asociația OvidiuRo

        Misiunea Asociației OvidiuRo este ca fiecare copil sărac să beneficieze de educație timpurie de calitate și să devină, astfel, un membru activ al societății românești. Eficacitatea programului pilot Fiecare Copil în Grădiniță, desfășurat de asociație în intervalul 2010-2015, a determinat Parlamentul României să transforme mecanismul central al acestuia în program național, prin Legea nr. 248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate. Ca Agenție pentru Educație Timpurie, OvidiuRo mobilizează resurse publice și private pentru a asigura educație preșcolară de calitate pentru cei mai săraci copii din România, prin materiale educaționale de cea mai bună calitate și formarea profesorilor și părinților pentru a valorifica aceste resurse. De la înființare și până în prezent, beneficiarii direcți ai OvidiuRo au fost 67.000 de copii preșcolari și 9.000 de profesori ce au participat la programe de formare centrate pe literație. Beneficiarii indirecți au fost 21.500 de părinți, 100.000 de frați și surori ai copiilor, care au participat în programele OvidiuRo, precum și mii de profesori, colegi ai celor implicați direct în programele asociației. Peste 225.000 de cărți au fost dăruite și citite copiilor până acum, aprinzându-le astfel curiozitatea și dorința de cunoaștere.

        Pro și contra vaccin

        „Hai, salut, meștere! Ce faci, te vaccinezi?”. „Trebuie?”. „Ar trebui”. „De ce?”. „Cum de ce? Ca să te imunizezi”. „Funcționează?”. „Da”. „De unde știi?”. „Așa spun specialiștii”. „Unii. Alții zic însă că nu”. „Sunt minoritari. Marea majoritate a specialiștilor susțin însă că funcționează. Eu după ei mă iau”. „Adevărul e că nu te poți lua după nimeni. Nici după ăia, nici după ăștilalți”. „Cum așa?”. „Păi, de la începutul începutului virusul ășta i-a băgat pe toți specialiștii în cofă”.

        „Da, dar vaccinul îi vine de hac”. „O luăm de la capăt?”. „Nu, doar trebuie să-i punem capăt. Iar vaccinul o poate face. Studiile demonstrează că e eficient”. „Bun, să acceptăm că-i eficient. Dar oare are efect și asupra noilor tulpini? Cea britanică? Cea braziliană? Cea sud-africană?”. „S-ar putea, chiar nu știu ce să spun”. „Și nu știu sigur nici specialiștii”. „OK, ai dreptate, dar nici nu e sigur că nu ar avea efect. Eu zic că trebuie să ne vaccinăm”. „Eu zic că nu”.

        „Acum te întreb eu: de ce nu?”. „Pentru că nu sunt sigur sută la sută în privința vaccinului”. „Ca eficiență împotriva Covidului-19?”. „Ca eficiență împotriva Covidului 19, cu toate mutațiile sale, dar nu numai. Cine îmi garantează că, vaccinându-mă, nu devin mai expus altor maladii?”. „Corect, nu ai de unde să știi, dar crezi că i-ar fi dat drumul pe piață dacă ar fi fost așa cum zici?”. „Au dat ei drumul pe piață virusului, așa că, de ce ar…”. „Stai, stai, că acum ne ducem în altă zonă. M-am săturat de conspirații. Nu că totul ar fi cușer, dar dacă despicăm firul în patru, nu ajungem nicăieri. Cum, de altfel, e posibil să nu mai ajungi nicăieri și dacă refuzi să te vaccinezi”.

        „Adică?”. „Adică, fără vaccin să nu te mai primească niciunde”. „În străinătate?”. „În străinătate, dar și în țară”. „Și dacă rămân singurul om din toată lumea care nu se vaccinează, ce pericol mai reprezint? Voi toți ceilalți veți fi vaccinați, așa că, în cazul în care eu mă îmbolnăvesc, nu vă pot molipsi și pe voi”. „Băi, știi că ai dreptate? Și mai știi ce? Nu mă mai vaccinez nici eu. Să fim doi”. „Uite că vine și amicul nostru. Poate-l convingem și pe el”. „Stai că de data asta îl întreb eu”. „Bun, întreabă-l”. „Hai, salut, mestere! Ce faci, te vaccinezi?”.

        Unor angajatori nu le pasă de sănătatea și securitatea salariaților

          Peste 10 la sută dintre angajatorii verificați anul trecut în ceea ce privește respectarea normelor de sănătate și securitate în muncă (SSM) au fost depistați că se abat de la acestea și, în consecință, amendați. Proporția este destul de mare, mai ales dacă avem în vedere și faptul că mulți alții au primit avertisment pentru abateri, dar mai puțin grave, de la aceleași norme. Mai exact, în 2020, dintre cei 1.235 agenți economici supuși controlului de către inspectorii SSM ai Inspectoratului Teritorial de Muncă Bacău 142 au fost amendați și mulți alții s-au ales cu unul, două sau mai multe avertismente, numărul total al acestora ridicându-se la 2.809.

          Valoarea totală a amenzilor aplicate de către inspectorii SSM a ajuns la 914.000 lei. Aceste sancțiuni contravenționale au fost determinate de diverse nereguli depistate la angajatorii în cauză.

          Unii dintre aceștia nu au realizat măsurile dispuse la controlul anterior efectuat de către inspectorii SSM ori nu și-au instruit corespunzător salariații, cu normele de sănătate și securitate în muncă. Alții nu s-au preocupat ca angajații lor să beneficieze de controlul medical periodic și de echipament corespunzător de lucru ori nu au întocmit planul de prevenire și protecție împotriva accidentelor de muncă și a bolilor profesionale. Prin urmare, nu este de mirare că pe parcursul anului trecut s-au înregistrat nu mai puțin de 111 accidente de muncă, din care 8 s-au soldat cu decesul victimei. Celelalte 103 au avut drept consecință incapacitatea temporară de muncă a salariaților implicați.

          Amendă de 2000 de lei pentru aruncarea gunoiului pe câmp. Cum a fost găsit vinovatul

            Lipsa de respect față de mediul înconjurător i-a adus unui bărbat o amendă de 2000 de lei în această după-amiază.

            Jandarmii băcăuani au depistat în zona numită Seaca, din apropierea localității Podu Turcului, o cantitate apreciabilă de deșeuri menajere, iar printre acestea se afla și o factură pe numele unei persoane.Ulterior, jandarmii au găsit persoana în cauza, care nu s-a gândit câtuși de puțin la poluarea pe care o realiza cu bună știință.

            Pentru că gunoiul depozitat ilegal nu putea rămâne pe câmp, bărbatul il va strânge și îl va transporta, așa cum trebuia de la bun început, într-un loc de depozitare amenajat corespunzător, nu înainte însă de a semna procesul verbal de constatare a contravenției.

            Alte 51 milioane de lei pentru apă și canalizare în Onești

              Al treilea și ultimul contract de lucrări din Proiectul „Dezvoltarea Infrastructurii de Apă și Apă Uzată în Municipiul Onești”, derulat de RAJA Constanța în Onești prin Programul Operațional Infrastructură Mare, a fost semnat miercuri, 27 ianuarie. Noua investiție are o valoare de peste 51 de milioane de lei, cu TVA, din cele 276 de milioane de lei valoarea întregului proiect de investiții.

              La eveniment au fost prezenți directorul general al RAJA, Aurel Presură, președintele Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Apă-Canal Constanța, Florin Mitroi, și primarul municipiului Onești, Victor-Laurențiu Neghină.
              „În Primăria Onești – a spus Laurențiu Neghină celor prezenți – veți avea un partener de nădejde, iar tot ce ține de instituție se va face în timp record. Contractul semnat astăzi este la fel de important ca celelalte, iar faptul că vom avea o sursă alternativă de apă va rezolva o mare problemă a Oneștiului.”.

              Despre importanța acestor investiții a vorbit și Florin Mitroi: „Vreau să asigur oneștenii de un sigur lucru: chiar dacă sunteți departe de noi teritorial, vom ține întotdeauna cont de nevoile dumneavoastră în aceeași măsură ca de cele ale celorlalți membri ai ADI Constanța. Acest proiect este dovada că avem un scop bine definit, acela de a furniza populației apă și servicii la standarde europene, astfel încât să protejăm sănătatea tuturor, dar și mediul înconjurător. Aveți încredere că o echipă competentă și motivată lucrează pentru dumneavoastră!”

              Care sunt obiectivele noii investiții

              Noul contract se va derula pe o perioadă de 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor) și vizează facilități noi de captare și tratare a apei, aducțiunea și reabilitarea facilităților de înmagazinare existente în Onești.
              Municipiul Onești are acum ca sursă unică de alimentare cu apă barajul de la Valea Uzului, iar în timp aceasta s-a dovedit a fi o mare problemă pentru asigurarea apei în ritm continuu. Astfel, s-a impus identificarea unei soluții pentru continuitatea serviciului de alimentare cu apă. Prin acest contract se va realiza o nouă captare de apă de suprafață din râul Trotuș, o stație de tratare și una de clorinare, un rezervor nou de înmagazinare a apei potabile cu o capacitate de 7.500 mc, o nouă stație de pompare de apă potabilă, precum și 7 km de aducțiune. Totodată, rezervorul de 10.000 mc de la Cuciur va fi reabilitat împreună cu stația de clorinare și rețelele din incinta Gospodăriei de Apă Cuciur.

              Investițiile prevăzute a se realiza vor fi dotate cu echipamente SCADA, care permit citirea parametrilor de funcționare și integrarea acestora în sistemul centralizat al RAJA.

              „Când RAJA a preluat rețeaua de apă și canalizare din Onești, prima noastră grijă a fost să realizăm un serviciu de calitate, întrucât, la momentul preluării, aici apa se furniza cu program. Ne-am angajat să furnizăm apa potabilă în regim de continuitate, acest lucru nefiind posibil fără investiții, care s-au făcut în primă fază din fonduri proprii, iar ulterior am demarat acest proiect de peste 57 de milioane de euro cu finanțare europeană. Oneștiul va fi un oraș model la nivel de țară în ceea ce privește eficiența sistemului de alimentare cu apă și canalizare.”
              Aurel Presură, director general al RAJA

              5 secrete pentru a câştiga la cazinouri online

              Toată lumea este tentată de jocurile de noroc. Fie că o fac din simplă curiozitate sau pentru că încearcă în acest fel să câştige bani suplimentari, nu există jucător care să nu se afle permanent în căutarea norocului. Cum oferta este una deosebit de mare pe acest segment, nu este de mirare faptul că numărul de clienţi ai unui cazino online se măreşte de la o zi la alta. În orice casino online România, jucătorii îşi pot testa norocul în condiţii de siguranţă şi pot spera că îşi vor vedea visul cu ochii; realizarea câştigului atât de mult aşteptat. Există secrete pentru a-ţi apropia acest ţel? Vom dezbate în rândurile următoarele astfel încât să poţi selecta ce crezi că ţi se potriveşte cel mai bine profilului tău de jucător!

              Învaţă RTP-ul jocurilor

              Există cu siguranţă jucători pe care nu îi interesează datele tehnice ale jocului, aleg un slot la întâmplare şi lasă norocul să îşi spună cuvântul. Nu este de blamat acest comportament, pentru că în final un jucător alege să intre pe o platformă online tocmai pentru a-şi pune la treabă norocul şi altceva nu ar mai trebui să conteze. Există în egală măsură jucători care vor să ştie ce se afla dincolo de pictogramele care aterizează pe slot şi doresc să le cunoască caracteristicile tehnice. Un asemenea criteriu tehnic îl constituie cel de RTP, return to player sau tradus, rata de rambursare din banii jucaţi către jucători.

              Acest criteriu tehnic se calculează în procente şi are un reper de timp de aplicare de o lună sau de milioane de rotiri de slot. Ce înseamnă practic această caracteristică tehnică? Dacă se joacă o sumă de 100 de RON şi RTP-ul slotului este garantat de producător la 95%, acest lucru înseamnă că se vor întoarce către jucător 95 de RON, diferenţa de 5 fiind profitul înregistrat de către cazinou. Atenţie însă, acest procent nu se întoarce jucătorului care a injectat în slot 100 de RON, RTP-ul se distribuie în mod absolut aleatoriu, hazardul fiind aici responsabil de plasarea acestuia.

              Strategie pentru jocurile de cazinou

              Matematica este ştiinţa care se poate aplica în majoritatea jocurilor de noroc, însă nu garantează obţinerea de câştiguri fenomenale. Sloturile nu sunt pretabile la aplicarea de strategii, însă jocurile de masă sunt compatibile perfect cu acestea. Dacă ne referim numai la jocul de ruletă, acesta presupune o serie de pariuri care au diverse cote de câştig. Pentru aplicarea oricărei strategii se cere însă pariul „cel mai sigur” pe care îl poţi depune la acel joc. Şi pentru că tot am luat de referinţă jocul de ruletă, pariul care dublează câştigul este acela pe culoarea numărului său pe faptul că acesta este par sau impar.

              În ambele cazuri şansele de reuşită sunt de 50:50, deci posibilitatea de câştig este una decentă. Dintre toate strategiile, cea cunoscută sub numele de Martingale este cea mai plăcută jucătorilor. Dacă alegi să o aplici la jocul de ruletă, acest lucru presupune să alegi un tip de pariu de cota 2, culoarea numărului de exemplu şi pariezi pe aceeaşi culoare de un număr n de ori. De fiecare dată pariul următor trebuie să fie dublul celui anterior pentru a se respecta şirul strategiei. Se garantează că vei obţine un pariu câştigător care va acoperi investiţiile până la acel moment şi va aduce şi un plus de fonduri binemeritat.

              Profită de ofertele cazinourilor

              Nu este niciun secret că toate cazinourile online sunt într-o competiţie deschisă pentru a-şi mări constant numărul de clienţi. Fără de aceştia afacerea nu ar rezista, aşa că prezenţa de bonusuri în oferta lor nu mai este de multă vreme o noutate. Chiar şi aşa, dacă vrei să fii clientul unui cazinou online trebuie în primul rând să te convingi că funcţionează legal, că îţi oferă siguranţa de care ai nevoie şi că oferta lui te satisface pe deplin. De-abia după aceea trebuie să iei decizia de a te alătura clienţilor din portofoliul acestuia şi de a deveni un jucător cu acte în regulă. În acel moment a venit timpul să profiţi de bonusurile pe care acesta le oferă. Este vorba despre 2 bonusuri majore pe care le poţi accesa şi care sunt:

              ● Bonusul de client nou sau cel de bun venit, care presupune o depunere din partea ta, caz în care vei dubla suma depusă şi vei primi în mod suplimentar şi un număr mare de învârtiri gratuite la sloturile selectate de platformă

              ● Bonus fără depunere, care constă de obicei într-o sumă nu prea mare, care pleacă de la 50 de RON, dar pentru care nu trebuie să depui niciun efort financiar. Singurul tău efort este acela de a aduce banii în cont şi a încerca să îi înmulţeşti cât mai rapid la jocurile oferite de site

              Cât de mult şi cât de repede poţi câştiga

              Este întrebarea pe care o adresează frecvent jucătorii, indiferent de preferinţele acestora. În final, este o întrebare pertinentă, pentru că toate aceste jocuri de noroc se joacă pe bani adevăraţi şi câştigul este evident că prevalează în dorinţele tuturor jucătorilor. Dacă eşti un jucător adevărat, atunci cu siguranţă că nu te-ai aşezat în faţa unui joc de noroc cu dorinţa de a pierde bani, dimpotrivă, dorinţa ta cea mai arzătoare este aceea de a acumula cât mai mulţi bani.

              Cât de repede îi poţi câştiga? Dacă eşti un norocos al sorţii şi de abia te-ai aşezat în faţa unui slot, ai setat miza maximă şi încă de la prima învârtire ai şi luat jackpotul acestuia, atunci zeii norocului te iubesc. Acest caz însă se întâmplă rar în realitate. De aceea, trebuie să urmăreşti câştigurile mici dar dese. Dacă între timp apare şi cel mare, cu atât mai bine! Înseamnă că te-ai scos şi că este momentul să sărbătoreşti! Pentru a-ţi apropia aceste câştiguri este necesar:

              ● Să aplici strategiile care te vor pune în postura de a câştiga mai mult decât investeşti

              ● Să înţelegi că numai un joc responsabil te poate ajuta să atingi acest deznodământ

              ● Să alegi cu maximă atenţie jocurile care sunt înzestrate cu cele mai bune caracteristici tehnice

              Diferenţa dintre cazino online, offline și mobil

              Este foarte important să cunoşti care este diferenţa dintre un casino online, unul offline şi unul mobil. Pentru început, trebuie să ştii că un casino online cât şi unul mobil sunt mult mai la îndemână. Nu eşti condiţionat să aştepţi după anumiţi jucători pentru a îţi încerca slotul preferat sau pentru a lua loc la o masă de blackjack ori poker. Deşi în offline aceste lucruri sunt imposibile, există un avantaj. Acesta este legat de posibilitatea de a socializa şi bineînţeles de adrenalină inegalabil pe care o poţi simţi alături de alţi oameni.

               

              Mai mult de atât, reţine ca un casino mobil poate oferă o gamă de jocuri aparte, care nu este găsită în portofoliul online obişnuit. De asemenea, poţi lua şi promoţii speciale dacă alegi să pariezi de pe telefon, ci nu de pe desktop. Reţine că:

              ● Un casino online şi unul mobil îţi poate aduce bonusuri speciale, în timp ce un casino offline nu o poate face

              ● Experienţa pe care o vei trăi într-un casino offline nu se poate compara cu una online, decât în cazul în care optezi să joci în mediul virtual live, alături de un dealer şi oameni reali

              ● În online te joci când vrei, la ce slot vrei, fără pauze sau condiţionări orare, în timp ce în offline ţi se va impune un program fix de funcţionare

              Ai reuşit să pui toate aceste sfaturi în practică? Felicitări, înseamnă că eşti un parior pentru care jocurile de noroc nu s-au transformat într-o dependenţă nocivă! Continuă în aceeaşi direcţie, pariază inspirat şi lasă fiorul inegalabil al jocurilor de noroc să te cuprindă de fiecare dată!

               

               

               

               

               

               

               

               

               

               

               

               

               

               

               

               

               

              Zonele de interes piscicol, în atenția jandarmilor băcăuani

              Foto: C.R.E Bacău

              Zeci de persoane au mers la pescuit de la începutul anului pe lacurile Bacău, Sascut, dar și pe lacul Galbeni.

              „Acolo am fost și noi prezenți, dar nu pentru a ne petrece timpul liber, ci pentru a ne asigura că sunt respectate prevederile legale în domeniul pescuitului și acvaculturii”, se arată într-un comunicat de presă al Inspectoratului de Jandarmi Județean Bacău.

              Cei care nu au înțeles faptul că pescuitul recreativ al oricăror specii de peşti şi altor vieţuitoare acvatice sub
              dimensiunile minime legale este interzis de lege sau nu au avut permis de pescuit valabil au fost nevoiți să suporte rigorile legii, nu mai puțin de 23 de sancțiuni contravenționale fiind aplicate de jandarmi în astfel de cazuri, cu precizarea că peștele capturat a fost repus în mediul său natural.

              ANAF va pune accent, și în 2021, pe îndrumarea și informarea contribuabililor, în vederea stimulării conformării voluntare

                Agenția Naționalã de Administrare Fiscală va intensifica, și în anul 2021, activitățile de îndrumare și asistență în domeniul fiscal, manifestându-și în acest sens rolul activ pentru sprijinirea contribuabililor în vederea îndeplinirii obligațiilor fiscale ce le revin.
                Astfel, Agenția Naționalã de Administrare Fiscalã deruleazã Proiectul pilot privind stimularea conformãrii voluntare dedicat persoanelor fizice.

                Proiectul pilot presupune, la acest moment, transmiterea unor informãri către contribuabili persoane fizice, prin care li se oferă îndrumare și asistențã în vederea îndeplinirii, în mod corespunzător, a obligațiilor declarative și de plată.

                Pentru a beneficia de asistență în domeniul fiscal și pentru a-și îndeplini obligațiile fiscale în mod voluntar, contribuabilii pot contacta Call-Center-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscalã, la nr. 031.403.91.60. Pentru a solicita informații personalizate privind situația fiscală, contribuabilii pot utiliza serviciul Spațiul Privat Virtual. (sursa: anaf.ro)

                10 locații în județ unde vor funcționa centrele de vaccinare anti-COVID 19. Cum stăm cu pregătirile?

                Așa cum s-a anunțat încă de la mijlocul lunii, prin hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Bacău s-au stabilit în județul nostru 10 locații în care vor funcționa centre de vaccinare anti-COVID 19. Acestea sunt:

                • Municipiul Bacău: Sală Sport Școala nr. 6 Cartier CFR, Sala de Sport Școala „Ion Luca”, Spitalul Județean Bacău, Centru Mobil de vaccinare, Centrul de afaceri și expoziții, Colegiul Tehnic „Letea”;

                • Municipiul Onești: Muzeul de istorie, Baza Sportivă, Centru Mobil de vaccinare;

                Municipiul Moinești: Complex de Servicii Sociale;

                Oraș Comănești: Clădirea Centrul nr. 5;

                Oraș Buhuși: Casa de Cultură „Elisabeta Bostan”;

                Oraș Tg. Ocna: Centrul Balnear „Parc Măgura”;

                Oraș Dărmănești: Cămin Cultural;

                Comuna Sascut: Clădire S.C. SEPRAG S.R.L. – SALON LUX;

                Comuna Parincea: Cămin Cultural;

                Comuna Podu Turcului: Sala sport – Liceul Tehnologic „A. Vlahuță”.

                Și dacă în municipiul Bacău centrele sunt deja pregătite de vaccinare și se așteaptă doar avizul de la Direcția de Sănătate Publică (DSP), la Onești deja este funcțional centrul de la Muzeul de istorie, iar la Moinești, centrul funcționează încă de pe 18 ianuarie, în restul județului… se mai așteaptă.

                Viorel Miron, primarul din Comănești: „Suntem în grafic și noi cu centrul de vaccinare. Am pregătit tot ce trebuie, vor fi 4 puncte de vaccinare, dar vom face chiar 5, unul să fie și pentru cei care vin din Agăș. Oamenii deja au început să se intereseze, nu foarte mulți, e drept, dar vor să știe când și unde se pot vaccina. Am rezolvat și cu personalul medical care se va ocupa de vaccinare, medicul coordonator va fi din spitalul din Comănești, iar restul personalului din rețeaua medicinei școlare și a celei de familie. Sperăm ca până pe 8 februarie, cel târziu, să deschidem. Au fost și cei de la DSP să vadă cum am amenajat, important e să fie și vaccinuri. Pe primărie deja sunt în jur de 45 de persoane care s-au înscris pe platformă.”

                Vasile Zaharia, primarul din Buhuși: „Și la noi este gata totul. Am pregătit 4 puncte de vaccinare în Casa de Cultură, avem și personal medicul asigurat, doi medici din spitalul Buhuși și 4 asistente din medicina școlară și de la Centrul de zi, mai așteptăm avizul DSP și tabletele care vor fi folosite pentru scanarea cărților de identitate. Practic, noi putem începe oricând. Lumea deja se interesează, și la noi, la primărie, și la medicii de familie, sunt care au reușit și s-au înscris și pe platforma de vaccinare. Oricum, noi vom face înscrieri și la centrul de vaccinare după ce îl vom deschide. Important este să vină lumea și să avem și dozele necesare. Și la nivelul Primăriei Buhuși avem circa 40 de persoane care vor să se vaccineze. Eu, personal, ce a ținut de mine, ca autoritate locală, am făcut tot și declar deschis centrul de vaccinare.”

                Sorin Roșu, primarul din Parincea: „Noi am amenajat totul cu termopan, am creat circuite, vor fi trei cabinete, sală de așteptare  înainte de vaccinare, o sală în care se va sta după vaccinare pentru monitorizarea stării de sănătate a celor vaccinați, deocamdată avem asistentul comunitar care va fi acolo și așteptăm și repartizarea întregului personal de la DSP. Sunt cereri deja în comună, au întrebat oamenii, dar noi vom fi centru de vaccinare pentru 9 comune: Parincea, Tamași, Horgești, Ungureni, Pâncești, Vultureni, Oncești, Gioseni și Filipeni. Zilele acestea vom trimite și dosarul de avizare la DSP.”

                Gelu Cioravă, primarul din Podu Turcului: „La noi, centrul de vaccinare va funcționa în sala de sport din campusul școlar. Am turnat o alee betonată și am montat un gard separator, că dacă începe școala să nu avem probleme cu intersectarea elevilor cu cei care se vor vaccina. Am făcut proiectarea, ne apucăm de treabă. Vor fi 4 cabinete de vaccinare, avem asistenți care au depus deja 2 cereri la DSP că vor să lucreze la noi, iar medicul coordonator va fi medicul de familie din Stănișești, pentru că avem arondate 10 comune pe acest centru. Așteptăm ca și DSP să ne distribuie restul de personal, vom vedea și ce materiale vor fi agreate, să nu cheltuim banii fără rost. Însă, deocamdată nu prea avem cereri de vaccinare…”

                Ce spune Prefectura

                 „M-am interesat și eu de cum merg aceste pregătiri. La Sascut încă nu s-au depus actele de avizare, la Comănești totul e bine, se așteaptă avizarea, Dărmăneștiul e și el la avizare cu un centru amenajat de funcționare, în Onești, Bacău, Moinești deja se știe care e situația, la Tg. Ocna încă nu e gata. Sperăm ca până la sfârșitul săptămânii viitoare să putem vorbi de funcționarea tuturor centrelor de vaccinare, în toate cele 10 locații stabilite, la toți parametrii necesari, conform legii. Problema este a personalului medical care va deservi aceste centre, pentru că unii medici sunt mai reticenți, deoarece nu au apărut încă normele de aplicare privind salarizarea lor. Din câte știu, și am vorbit personal cu Direcția de Sănătate Publică pe această temă, se lucrează și la aceste norme. La modul general stăm bine în ceea ce privește amenajarea acestor centre de vaccinare”, a declarat pentru Deșteptarea, Narcis Jitaru, subprefectul de Bacău.

                Polițitii locali au verificat lucrările de intervenție la rețelele edilitare

                  Polițiștii locali din cadrul Serviciului Siguranță Rutieră și Eliberare Permise de Liberă Trecere au desfășurat la sfârșitul săptămânii trecute o acțiune care a vizat modul de respectare a prevederilor H.C.L. nr. 235/2012 privind condiţiile de execuţie a lucrărilor pe domeniul public sau privat al municipiului Bacău şi de intervenţie în caz de avarie la reţelele edilitare.

                  Au fost verificate 23 locații, unde au fost executate lucrări de intervenție la rețelele edilitare, ocazie cu care s-a urmărit respectarea de către executanții lucrărilor, a obligațiilor ce le revin conform actului normativ mai sus menționat, obligații stipulate și în autorizațiile/ acordurile de execuție.

                  Activitatățile de acest fel vor avea un caracter permanent, scopul acestora fiind de a determina executanții lucrărilor să respecte prevederile legale și respectiv de a readuce terenul la starea inițială.

                  ATENȚIE: Mai sunt doar 2 zile până când poți depune proiectele pentru a solicita 200.000 euro fonduri europene

                  Numai până pe 29 ianuarie mai poți depune proiectele pentru obținerea de granturi pentru investiții, din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin Ordonanța de Urgență nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19.

                  Formularul electronic de înscriere în cadrul măsurii 3 „ Granturi pentru investiții” este încă activ pe link-ul granturi.imm.gov.ro  până VINERI, 29 IANUARIE 2021 ora 20.00.

                  Măsura 3 (OUG 130): 550 milioane euro. Suma maximă: 50.000 – 200.000 euro/proiect, se punctează să solicitați triplul profitului din exploatare de pe 2019.

                  COMPANII ELIGIBILE:

                  – minimum un an de activitate și profit;

                  – menținerea activității curente pentru o perioadă de minimum 3 ani;

                  – cofinanțarea de 35,1% pe țară, 45,1% pe București, din valoarea proiectului pentru punctaj maxim.

                  CHELTUIELI ELIGIBILE:

                  Proiecte de achiziții cladiri,  construire, dotare cu echipamente,software, servicii de consultanță și proiectare, etc.

                  Proiectul ELECTRIC UP: 100 milioane euro. Suma maximă: 100.000 euro fonduri europene – 100% nerambursabil

                  COMPANII ELIGIBILE:

                  – întreprinderi mici și mijlocii și operatorii economici din domeniul HORECA

                  CHELTUIELI ELIGIBILE:

                  – cheltuielile cu achiziţia sistemului de panouri fotovoltaice cu putere instalată de minim 27 kWp și maxim 100 kWp, având ca principale părţi componente: panouri fotovoltaice; invertor/invertoare; echipamente conexiuni; structura de montaj a sistemului; modul de comunicaţie; contoare inteligente care măsoară cantitatea de energie produsă de sistemul de panouri fotovoltaice instalat şi care permit colectarea şi transmiterea datelor relevante de la distanţă, în format electronic;

                  – cheltuielile cu achiziţia a cel puțin unei staţii de reîncărcare de minim 22 kW pentru vehicule electrice şi electrice hibrid plug-in, cu minim două puncte de încărcare;

                  – cheltuielile cu proiectarea, obținerea avizelor necesare, montarea şi punerea în funcţiune a sistemului de panouri fotovoltaice și staţiilor de reîncărcare, reprezentând maximum 10% din valoarea totală eligibilă a proiectului;

                  – cheltuieli de consultanță și management de proiect de maxim 7% din valoarea totală eligibilă a proiectului.

                  Proiectul Digitalizarea IMM-URILOR: 100 milioane euro (axa prioritară 2 – Tehnologia Informației și Comunicațiilor (TIC) pentru o economie digitală competitivă, Prioritatea de investiții 2b – Dezvoltarea produselor și serviciilor TIC, a comerțului electronic și a cererii de TIC, Obiectiv Specific OS 2.2 – Creșterea contribuției sectorului TIC pentru competitivitatea economică).

                  COMPANII ELIGIBILE:

                  – IMM-uri care nu înregistrează obligații bugetare nete (diferența dintre obligațiile de plată restante la buget și sumele de recuperat de la buget mai mari de 1/12 din obligațiile datorate în ultimele 12 luni – în cazul certificatului de atestare fiscală emis de Agenția Națională de Administrare Fiscală si mai mari de 1/6 din totalul obligațiilor datorate în ultimul semestru – în cazul certificatului de atestare fiscală emis de către autoritățile publice locale;

                  – au sediul social și implementarea proiectului se realizează în regiunea de dezvoltare în care depun proiectul.

                  CHELTUIELI ELIGIBILE:

                  – hardware TIC, dispozitive și echipamente aferente (inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere în funcșiune), justificate din punct de vedere al implementării aplicației de proiect;

                  – rețea LAN necesară pentri implementarea aplicației de proiect;

                  – cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării aplicațiilor software/licențelor necesare implementării aplicației de proiect, configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de sate existente. (sursa: REI Finance Advisors)

                  În primăvară vor începe lucrările pentru asfaltarea drumului de acces către cartierul Habitat for Humanity

                    În primăvară vor începe lucrările pentru asfaltarea drumului de acces către cartierul Habitat for Humanity, a anunțat primarul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu.

                    „Am avut o întâlnire cu dirigintele de șantier, cei de la serviciul de drumuri din primărie, precum și cu directorul unei societăți care construiește în apropierea cartierului un centru logistic. Din păcate, lipsa de viziune din trecut și-a pus amprenta acestui proiect. Strada de acces a fost proiectată doar pentru trafic ușor, ignorându-se faptul că în zonă există destul teren pentru investiții private. Soluția este de a schimba rapid proiectul tehnic în vederea construirii unui drum adecvat traficului greu. Avantajul este că această șosea va avea durată de viață mai lungă, în primul rând, iar în al doilea rând va putea fi folosit și de către firmele care activează aici. Din discuțiile cu specialiștii, durata de finalizare a acestei lucrări n-ar trebui să depășească vara acestui an. Mai este o problemă care se va rezolva la începutul lunii martie și anume canalizarea în cartier”, a declarat primarul, într-o postare pe pagina sa de facebook.

                    Proiectul cartierului din zona Izvoare a Bacăului este unul internațional de voluntariat, de tip maraton, derulat de Habitat for Humanity în comunitățile sărace. În Bacău, voluntarii Habitat for Humanity au construit 36 de case în 5 zile (în perioada 2-6 octombrie 2017) pentru 36 de familii cu posibilități materiale limitate.

                    Proiectul a fost unul de mare amploare, la care au participat, printre alții, firma DEDEMAN (a donat materialele de construcție, obiectele sanitare etc.), firma KAUFLAND (ajutor financiar lunar pentru familiile beneficiare), dar și 800 de voluntari din țară și străinătate care au construit efectiv casele, într-un timp record.

                    Circulaţie feroviară adaptată la condiţii meteo nefavorabile

                      Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA informează că traficul feroviar la această oră se desfășoară în condiții de ninsoare viscolită și rafale puternice de vânt, de până la 70 km/h, pe raza celor trei regionalelor de cale ferată din sud-estul țării – București, Constanța și Galați -, circulația trenurilor fiind însă adaptată pentru a se putea asigura legătura cu toate zonele ţării.

                      Pe raza județelor din sud-estul țării, traficul feroviar se desfășoară în condiții normale de iarnă, unde este în vigoare atenționare Cod Galben de ninsori abundente și viscol, iar din cauza rafalelor puternice de vânt, de până la 70 km/h, pe raza Regionalei CF Constanța trenurile circulă tractate doar cu locomotive Diesel, această măsură fiind necesară din considerente de siguranţă şi de continuitate a traficului feroviar pe întreaga reţea.

                      Se menționează și faptul că, echipele feroviare fac verificări permanente pe toate secţiile de cale ferată de pe raza judeţelor aflate sub incidența atenționării de vreme nefavorabilă, iar pe segmentele unde situația o impune se va interveni operativ cu personal și utilaje, astfel încât să se mențină operațional traficul pe toate magistralele.

                      De asemenea, la nivelul celor 8 regionale feroviare personalul de specialitate al CFR SA menţine permanent legătura cu toţi operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) astfel încât, funcţie de evoluţia vremii, traficul feroviar să fie asigurat pe toate magistralele feroviare. În situaţia în care sunt necesare modificări de grafic, toţi operatorii de transport feroviar de călători sunt avizaţi, astfel încât aceştia să poată publica pe site-urile proprii informaţii actualizate despre trenurile înscrise în grafic.

                      CFR SA îi asigură pe călători că toate măsurile operative întreprinse în această perioadă de angajaţii feroviari au ca principal scop menținerea continuității traficului feroviar și le recomandă să consulte permanent site-urile operatorilor de transport feroviar de călători pentru informații actualizate despre trenurile înscrise în circulație sau despre trenurile anulate.