vineri, 19 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1642

Mihaela, jandarmerița cu suflet de poet

    Tânără, ambițioasă și sensibilă, așa se autocaracterizează, în câteva cuvinte, plutonierul adjutant Mihaela Munteanu.
    Jandarmeriță de mai bine de 15 ani, Mihaela consideră că profesia pe care a ales-o i se potrivește ,,mănușă” și îi oferă un mod de viață activ.

    „Soarta ți-o construiești singur. Sunt o persoană dinamică, întreprinzătoare, iar pe plan profesional sunt foarte motivată. Pentru mine succesul înseamnă să ajungi să faci ceea ce îți place, să-ți transformi pasiunea în meserie. Profesia m-a completat, m-a împlinit și mi-a conferit noblețe”, spune colega noastră. Pasionată de lectură încă de când a deprins ,,tainele” alfabetului, a descoperit că îi place să scrie poezii, pe care le-a adunat, cu trudă și multă migală, într-un volum intitulat ,,Soare cu dinți”, publicat în anul 2019. Următoarea provocare este editarea unei cărți de povești pentru copii, la care lucrează intens, fiind un proiect de suflet pentru ea.

    Poeziile sale sunt pline de pasiune, sentimente și dragoste pentru frumos, iar trăirile si emoțiile din viața oamenilor sunt sursele ei de inspirație. Mihaela este și recunoscătoare, dar și mândră de a fi parte a Inspectoratului de Jandarmi Județean Bacău, deoarece se simte onorată și împlinită să ducă la bun sfârșit fiecare misiune ce-i este încredințată, indiferent de timp sau loc. Pentru unii a fi jandarm este un vis, pentru alții o simplă profesie. Pentru colega noastră, profesia de jandarm înseamnă vocație, credință și devotament.

    „Mihaela este un jandarm, o mamă desăvârșită și o femeie de succes. Pe scurt, o colegă și o prietenă cu care ne mândrim”, spun jandarmii băcăuani. CP

    Mama
    Strânge-mă, mamă, iar în brațe
    Cum o făceai când eram prunc,
    Suflă-mi, mamă, că mă doare,
    Să-mi treacă iute, ca atunci.
    Mă întorc la tine iarăși, mamă,
    Să-mi fii sfetnicul cel bun,
    Să faci relele să pară
    Nimica toată, și să râd.
    Să râdem, mamă, împreună
    Ca-n vremurile de altădată,
    Iar tu să îmi privești în suflet
    Cum nimeni n-a știut s-o facă.
    Mi-e dor de tine, mamă dragă,
    Și am atâtea să îți spun,
    Sunt astăzi eu ce ai fost odată,
    Cum te mai simți, mamă, acum?

    Cum merge vaccinarea anti-Covid în Bacău! Câte centre de imunizare sunt funcționale

    Așa cum am anunțat deja, se vor înființa la nivel național 180 de noi cabinete pentru vaccinarea anti-Covid cu serul de la AstraZeneca, programată să înceapă din 15 februarie, iar cinci dintre aceste centre vor funcționa în județul Bacău.

    „În vederea operaționalizării de noi centre de vaccinare, Direcția de Sănătate Publică (DSP) Bacău a înaintat către Institutul Național de Sănătate Publică propunerile vizând vaccinarea cu vaccin împotriva COVID-19, produs de compania AstraZeneca, după cum urmează: Centrul de Afaceri și Expoziții  Bacău (3 centre), Centrul de Vaccinare nr. 5 Comănești și Casa de Cultură «Elisabeta Bostan» Buhuși.”
    Dr. Mihaela Arim, director executiv DSP Bacău

    Înscrierea pentru imunizarea cu acest vaccin se va putea realiza începând de miercuri, 10 februarie, și se adresează persoanelor care, potrivit Strategiei naționale de vaccinare împotriva COVID-19, fac parte din Etapa a II-a, respectiv cele cu boli cronice și lucrătorii care desfășoară activități în domenii esențiale. Vaccinul AstraZeneca este al treilea vaccin împotriva COVID-19 disponibil pentru derularea campaniilor de vaccinare în statele membre ale Uniunii Europene, fiind realizat după o formulă clasică, bazată pe un virus ameliorat. Pentru că eficiența sa la persoanele mai în vârstă nu este clar dovedită, el este recomandat pentru grupa de vârstă 18-55 de ani, fără a fi totuși interzis celor care au peste 55 de ani. Intervalul de timp recomandat între cele două doze este de 8 săptămâni.

    Aceste centre se alătură, în județul nostru, celor deja constituite pentru vaccinarea anti-Covid, dar cu Vaccinul BioNTech Pfizer. Sunt 18 astfel de centre, dar neoperaționalizate în totalitate, pe motiv că nu sunt încă doze de vaccin suficiente.

    Numărul total de doze de vaccin împotriva COVID-19 primite la nivelul județului Bacău, până la această dată, este de 16.221 doze. Stocul se reface o dată la 3 zile, conform procedurilor legale în vigoare.

    Numărul total de persoane vaccinate și numărul zilnic de persoane vaccinate împotriva COVID-19 este comunicat permanent. La nivelul județului Bacău, până la data de 08.02.2021, s-a vaccinat împotriva COVID-19 un număr total de 14.590 de persoane. Numai în ziua de luni au fost vaccinate 72 de persoane cu prima doză și 553 persoane au primit doza de rapel. În această perioadă se administrează rapelul la personalul medico-sanitar și la cei din etapa I, precum și doza I la persoanele din etapa II programate în platformă. Calculul dozelor necesare fiecărui centru de vaccinare funcțional este în raport cu programările existente în platforma națională de programări.

    18 centre autorizate temporar

    La nivelul județului Bacău, la ora actuală, DSP Bacău a autorizat temporar, conform legislației în vigoare, 18 centre de vaccinare împotriva COVID-19 destinate atât vaccinării persoanelor din etapa I, cât și a celor din etapa II. Acestea sunt:

    • Spitalul Județean de Urgență Bacău, (funcționează cu 2 centre) – etapa I și etapa II;
    • Spitalul Municipal Onești – etapa I;
    • Spitalul Municipal de Urgență Moinești – etapa I;
    • Spitalul Orășenesc Buhuși – etapa I;
    • Spitalul de Pneumoftiziologie (fost TBC) Bacău – etapa I;
    • Spitalul Orășenesc Comănești – etapa I;
    • Baza Aeriana Bacău – etapa II;
    • Complexul de Servici Sociale din Moinești – etapa II;
    • Muzeul de Istorie Onești – etapa II;
    • Centrul de Afaceri și Expoziții Bacău (3 centre)- etapa II;
    • Centrul de Vaccinare din cadrul Școlii I.Luca (sala de sport) – etapa II;
    • Centrul de Vaccinare din cadrul Colegiului Letea (cămin) – etapa II;
    • Centrul de Vaccinare din cadrul Școlii nr.6 (cartier CFR, sala de sport) – etapa II;
    • Casa de Cultură „Elisabeta Bostan” Buhuși – etapa II;
    • Centrul de Vaccinare nr. 5 Comănești – etapa II.

    Toate acestea vor deveni operaționale în funcție de cum vor veni și vaccinurile pentru județul nostru.

     10 centre funcționale

    La nivelul județului Bacău, la ora actuală, funcționează (se administrează vaccinuri în funcție de programări) doar 10 centre de vaccinare împotriva COVID-19 destinate atât vaccinării persoanelor din etapa I, cât și a celor din etapa II. Acestea sunt:

    – Spitalul Județean de Urgență Bacău (funcționează cu 2 centre) – etapa I și etapa II;

    – Spitalul Municipal Onești – etapa I;

    – Spitalul Municipal de Urgență Moinești – etapa I;

    – Spitalul Orășenesc Buhuși – etapa I;

    – Spitalul de Pneumoftiziologie Bacău – etapa I;

    – Spitalul Orășenesc Comănești – etapa I;

    – Baza Aeriană Bacău – etapa II;

    – Complexul de Servicii Sociale din Moinești – etapa II;

    – Muzeul de Istorie Onești – etapa II.

    Primăria Bacău recrutează medici specialiști pentru centrele de vaccinare

      Primăria Bacău a anunțat că recrutează medici specialiști, inclusiv medici pensionari, pentru centrele de vaccinare anti-Covid de pe raza municipiului. Conform normelor în vigoare, medicii trebuie să dețină aviz de liberă practică valabil, eliberat de Colegiul Medicilor și asigurare de malpraxis. Cererile se depun la registratura primăriei sau on-line, pe adresa de mail: contactprimarie@primariabacau.ro. Programul de lucru este de luni până duminică, câte șase ore pe zi, de la 8-14 și 14-20. Oferta financiară este de 90 de lei brut pe oră.

      În municipiul Bacău au fost organizate de către autoritatea locală centre de vaccinare ła Centrul de Afaceri (3 puncte), în sala de sport de la Școala „Ion Luca”, la Școala nr.6 (cartier CFR, sala de sport) și la căminul din cadrul fostului Colegiul Letea.

       

      Vremea capricioasă a provocat numeroase avarii în reţelele de distribuţie a energiei inclusiv în județul Bacău

        Gheața depusă pe liniile electrice aeriene, dar și copacii căzuți peste acestea, au provocat numeroase avarii în reţelele de distribuţie din șase județe, printre care și Bacău (alături de Botoșani, Iași, Neamț, Suceava și Vaslui), în special în zonele rurale.

        „De ieri, echipele de intervenţie ale companiei noastre şi ale contractorilor acţionează în permanenţă în teren pentru restabilirea distribuţiei energiei în zonele afectate de avarii. Electricienii au înlocuit stâlpi, elemente de izolaţie şi susţinere şi au reîntregit  coductoarele rupte sub greutatea gheții și din cauza vântului. Până la această oră, în urma intervențiilor a fost restabilită alimentarea în toate localitățile din județele Bacău, Neamț și Vaslui, iar în continuare acționăm pentru reluarea distribuției energiei electrice în 34 de localităţi din județele Botoșani, Iași și Suceava”, a anunțat DelGaz Grid printr-un comunicat de presă.

        Întrucât în unele zone conductoarele sunt rupte şi există riscul să ajungă pe suprafaţa solului, Delgaz Grid atrage atenţia asupra pericolului de electrocutare şi arsuri pe care îl reprezintă atingerea lor în cazul pătrunderii persoanelor în vecinătatea acestora. Totodată, stâlpii avariaţi, aflaţi într-un echilibru precar, pot genera accidente grave în eventualitatea căderii acestora.

        Lipsa unor căi de acces sau drumuri acoperite de zăpadă și polei, gheața formată pe rețelele electrice, rafalele puternice de vânt și vizibilitatea redusă sunt doar câteva dintre situațiile pe care le-au înfruntat echipele de electricieni Delgaz Grid și ale contractorilor care au intervenit pentru remedierea avariilor cauzate de vremea nefavorabilă.

        Odată cu încălzirea vremii, ca urmare a desprinderii bucăților de gheață de pe conductoare, acestea au intrat în balans ceea ce a dus la producerea unor defecte trecătoare (atingerea conductoarelor între ele), conducând la fluctuații și socuri de tensiune. Numai în cursul zilei de ieri au fost aproximativ 20 de situații în care echipamentele de automatizare au funcționat și au eliminat defectele trecătoare apărute pe liniile de înaltă tensiune din județele Suceava și Botoșani.

        Echipele Delgaz Grid şi ale firmelor contractoare lucrează în continuare pentru remedierea defecțiunilor şi reluarea alimentării cu energie electrică în cel mai scurt timp posibil, a mai transmis DelGaz Grid.

        Masacrul de pe Cornișa Bistriței

          Nu cu mult timp în urmă, un băcăuan de pe strada Carpați ne trimitea la rubrica „Bacăul Vorbește” o sesizare prin care se plângea că angajații de la Spații Verzi au tăiat în zonă gardurile vii fără nici o noimă, lucrarea fiind o bătaie de joc. Pe lângă gardul viu, care a fost tuns haotic, lucrătorii cu motocoase au „bărbierit” și tufele de trandafiri pe care le îngrijeau locatarii din zonă. Subiectul nu a trecut neobservat, la două zile viceprimarul Ghingheș postând pe rețelele sociale întâmplarea și promițând că astfel de episoade nu vor mai avea loc.

          Timpul demonstrează încă o dată că nu iartă pe nimeni și oamenii cu drujbe s-au dat din nou în spectacol. De această dată în cartierul Cornișa. Sorina Diaconu, de la blocul 36, se plânge că luni, 8 februarie, angajații de la Spații Verzi au descins în zonă și au început să tundă gardul viu cum au crezut ei de cuviință.

          În unele locuri la o înălțime, iar în alte locuri la altă înălțime. „Le-am atras atenția lucrătorilor că taie prea mult. Atunci oamenii s-au enervat și au tuns și mai mult. Practic și-au bătut joc de gardul ăsta. L-au ciopârțit și nici nu știu dacă va mai crește”, spune cu necaz locatara. Sorina Diaconu este foarte supărată pentru că gardul viu îi proteja locuința de la parter de cei care fac „mizerii” pe la colțuri sau de copiii care mai bat mingea.

          Criteriile pe care le aplică lucrătorii de la Spații Verzi atunci când exectă operațiunile de toaletare a gardului viu sunt greu de explicat. Și asta pentru că în unele părți gardul a fost tuns la 1,20 metri, în altele la un metru iar în situații de genul acesta… Băcăuanca nu-și poate explica de ce la blocul de alături gardul a fost tuns frumos, iar în fața locuinței ei oamenii cu drujbe și-au bătut joc.

          Mulți locatari, din mai multe zone care s-au confruntat cu astfel de probleme, cred că cei care vin la astfel de lucrări nu sunt profesioniști. Unii au afirmat că ar fi vorba de cei cărora li se plătesc ajutoare sociale și pentru a primi acești bani fac diverse treburi în folosul comunității. „Mai bine să nu facă nimic, pentru că strică tot. Nu știu pe cine se răzbună ăștia. Ne-au stricat munca de ani de zile. Ce mai putem face noi acum?”, spune și un băcăuan de la fereastra sa de la etajul 1 din zona Cornișa. Și pentru a încheia acest capitol, Sorina Diaconu ne-a mai spus că tot oamenii cu drujbe i-au spulberat tufele de trandafiri a unei vecine de la ultima scară.

          O altă problemă a locatarei din Cornișa o reprezintă confruntarea cu oamenii străzii: „O femeie de vreo 40 de ani s-a aciuat pe aici și și-a făcut un culcuș aproape de fereastra mea. Tot anul trecut a dormit acolo… Am făcut sesizare telefonică la 112 și am fost dirijată spre Poliția Locală. Cei de acolo m-au pus să fac sesizare în scris. Ar fi putut să vină la fața locului, să vadă despre ce este vorba, dar…”, a mai spus Sorina Diaconu care a lăsat de înțeles că nu s-a rezolvat nimic în acest sens.

          E limpede că problemele băcăuanilor sunt diverse și că se confruntă cu ele de mulți ani. Faptul că nu-i mai ajută nimeni îi fac să se simtă marginalizați și încearcă să-și găsească dreptatea prin presă. Cu alte cuvinte… e no comment!

          Eusebiu Diaconu, consilier local Pro România: „Cea mai mare problemă a Bacăului e lipsa politicienilor patrioți”

          1 Ce vă motivează în viață?
          Copiii.

          2 Care este filmul dvs. favorit sau filmul cu un puternic impact emoțional asupra dvs.?
          Schindler’s List.

          3 Cum arată un weekend perfect? Care sunt activitățile dvs. preferate în weekend.
          Weekendul perfect îl petrec mereu fâcând sport, alături de cele 2 fete ale mele.

          4 Ce carieră ați visat să alegeți în copilărie?
          Cariera pe care am ales-o, cea de sportiv. Dar mi-am dorit să devin și polițist.

          5 Cum vedeți Bacăul în 5-10 ani?
          Depinde în ce direcție va merge administrația locală, de asemenea, depinde și de noi toți.

          6 Care este ultima carte citită? Carte tipărită sau e-book? Ce carte ați recomanda?
          Ultima carte citită este tipărită și se numește „Dezvoltare Regională și Locală” de Maria Cristina-Ștefan.

          7 Ce personalitate din istorie sau din lumea contemporană v-a fost model?
          Ștefan Rusu – Campion Olimpic la lupte.

          Rezumați anul 2020 în trei cuvinte!
          PROVOCATOR, SURPRINZĂTOR, GREU

          8 Ce sport credeți că este reprezentativ pentru Bacău?
          Cred că sunt mai multe sporturi reprezentative pentru Bacău, dar dacă ar fi să fac un top 3, acesta ar fi următorul: Luptele, Atletismul și Fotbalul.

          9 Cum poate un cetățean să abordeze un ales pentru a-i prezenta un proiect sau o cerere?
          În ziua de astăzi sunt atât de multe canale de comunicare încât este foarte ușor să abordezi un consilier local pentru orice problemă. Eu sunt foarte deschis și numărul meu este public.

          10 De ce ați intrat în politică?
          Am intrat în politcă cu gândul de a aduce un plus de valoare comunității prin experiența dobândită atât în plan sportiv, cât și în cel administrativ. Cel puțin în ultimii 3 ani am reușit să pun în aplicare o serie de politici publice moderne care au ajutat și ajută la dezvoltarea pe termen mediu și lung a comunității.

          11 Care este viziunea dv. cu privire la guvernarea locală?
          Viziunea mea legată de Guvernarea locală este simplă: politici în interesul cetățeanului, curățenie, digitalizarea tuturor instituțiilor și programe educaționale pentru a pregăti copiii și tinerii orașului pentru job-urile viitorului.

          12 Care este cea mai mare problemă a Bacăului? Dar cel mai mare atu al Bacăului?
          Cel mai mare atu este resursa umană, avem oameni foarte bine pregătiți și foarte muncitori. Cu toate acestea cea mai mare problemă a Bacăului e lipsa politicienilor patrioți și bine pregătiți care ar trebui să lucreze exclusiv în interesul cetățeanului și nu în interesul propriu.

          13 Care ar fi proiectul de suflet pe care doriți să-l implementați în acest mandat?
          Stadionul Municipal și câteva programe educaționale pentru tinerii Bacăului.

          14 Unde vă petreceți vacanțele?
          De obicei, vacanțele le petrec în țară.

          15 Vegetarian sau omnivor?
          Omnivor.

          16 Vârsta
          39.

          17 Familia
          2 copii.

          18 Profesia
          Profesor și antrenor emerit.

          19 Studii
          Facultatea de Educație Fizică și Sport și Master în Lupte.

          20 Ce nu v-am întrebat dar doriți să răspundeți?
          Pentru că am fost sportiv de performanță, mi-aș fi dorit o întrebare despre ce putem face pentru ca tinerii și copiii băcăuani să practice sport, atât de masă, cât și de performanță. Cred că Primăria Bacău are toate pârghiile necesare pentru a implementa programe atât pentru sportul de masă, cât și pentru cel de performanță, prin Clubul Sportiv al Primăriei, care este finanțat de cetățenii băcăuani prin contribuția de taxe și impozite. Sportul nu trebuie amestecat cu politica. A amesteca sportul cu politica e ca şi cum ai pârli porcul la flacăra olimpică.

          Proiect coordonat de Răzvan Bibire

          Ce-am votat şi ce vom avea

          România nu are încă un buget pe anul 2021, adică, pe înţelesul tuturor, nu poate avansa şi aproba decât mici cheltuieli pentru funcţionarea statului, salarii, pensii, hârtie şi cerneală. Trăieşte de pe o zi pe alta, cu datorii pe caiet. Au trecut de la alegerile parlamentare 66 de zile, calendarul a derulat 50 de zile de la învestirea noului guvern, timp în care nu s-a făcut, nu s-a analizat, nu s-a decis nimic important în domeniul economic. Absolut nimic, în condiţiile în care ţara este sub criză, în criză, economică, sanitară, socială, de specialişti în domenii cheie ale mecanismului socio-economic şi financiar.

          Coaliţia aflată la putere, una dintre cele mai bizare din ultimii 30 de ani, nu a reuşit să deblocheze maşinăria statului, umblă fiecare cu câte o cheie în mână şi observă că nu se potriveşte la niciun şurub care le iese în cale. Acest lucru nu înseamnă că nu se pricep, ci, după cum turuie toată ziua la televizor, pur şi simplu mecanismul este prost făcut şi nu are manual de întrebuinţare.

          În 66 de zile nu s-a investit un leu, nu s-a deblocat un proiect, nu a fost atras un euro din cele 80 de miliarde promise pe persoană fizică de preşedintele ţării. Nu vor fi pentru mărirea pensiilor, pentru vouchere de vacanţă, pentru sporuri la bugetari, pentru burse, persoane cu dizabilităţi etc., etc.

          Oricum, noua politică a PNL (plus USR+, plus UDMR) nu va mai avea ca pilon consumul şi politicile ciclice, ci, afirmă salvatorii naţiunii, în câteva zile (!), luni, trimestre, se va trece la dezvoltarea capitalului autohton şi a competitivităţii companiilor româneşti, investiţii în domenii strategice ale infrastructurii publice, transformarea digitală a economiei şi administraţiei publice, pregătirea economiei pentru noua revoluţie tehnologică şi, nu?, o nouă tranziţie, de data aceasta către o economie durabilă. Când? Cu ce costuri, cu cine? Nu se ştie, dar sună frumos.

          Fotbal/ Liga a II-a: Turris s-a retras. Ce se întâmplă cu punctele?

          Forfaitul echipei din Turnu-Măgurele avantajează Aerostarul în lupta pentru evitarea retrogradării. În funcție de decizia FRF privind rezultatele teleormănenilor din acest sezon, pentru „aviatori” se profilează două scenarii, unul mai favorabil decât celălalt.

          Un semn de întrebare se spulberă, altul îi ia locul. Clasată pe locul 13 după sezonul de toamnă al ligii secunde, Turris Oltul |Turnu Măgurele nu va mai continua competiția și în 2021. Rămasă fără sprijin financiar după forfaitul lui Valentin Dragnea (fiul ex-liderului PSD, Liviu Dragnea), echipa teleormăneană și-a anunțat retragerea în mod oficial weekend-ul trecut, când a înștiințat și Federația Română de Fotbal. Odată clarificată această problemă, o alta este pusă pe tapet: ce se întâmplă cu rezultatele lui Turris din primele 15 etape? Concret, cu cele 19 puncte acumulate de gruparea din Turnu Măgurele? Decizia aparține, evident, FRF. Care, deocamdată, s-a limitat la un comunicat laconic: „Cazul va fi introdus pe rolul Comisiei de Disciplină și Etică a FRF care, în baza ROAF, va lua o decizie privind rezultatele echipei din acest sezon de Liga 2”.

          ROAF e clar în astfel de situații, retragerea sau excluderea unei echipe înainte de încheierea turului de campionat aducând după sine anularea rezultatelor înregistrate până atunci. Dacă forfaitul unei echipe se produce după încheierea turului, rezultatele sunt menținute, iar meciurile rămase de jucat sunt automat pierdute cu 3-0. Cum Turris s-a retras înainte de finalul turului, logic ar fi ca rezultatele să se anuleze. Numai că, pe fondul pandemiei, actuala ediție de campionat a ligii secunde este una atipică. Pentru a evita un campionat-mamut, cu 42 de etape, FRF a decis să nu mai existe tur și retur, ci doar un sezon regulat cu 21 de runde, în care fiecare echipă joacă cu fiecare (acasă sau în deplasare, conform programării), urmat de play-off (locurile 1-6) și play-out( restul echipelor, împărțite în două serii). Și, așa cum observau și colegii de la liga2.prosport, FRF a omis să facă precizări în regulamentul pe timpul pandemiei referitor la echipele care s-ar retrage în timpul sezonului regulat, adică unul care nu mai este delimitat de tur și retur.

          Așadar, în privința punctelor acumulate de Turris, dubiile continuă să planeze. Vor fie ele validate, iar meciurile rămase de disputat până la finalul sezonului regulat câștigate la masa verde, cu 3-0, de adversari? Sau toate cele 21 de jocuri ale Turrisului vor fi șterse cu buretele? Și într-un caz, și în celălalt, Aerostar Bacău, echipă aflată în lupta pentru evitarea retrogradării, este avantajată. Ce-i drept, într-unul (primul scenariu) mai mult decât în celălalt, pentru că ecartul față de contracandidate precum Ripensia, CSM Slatina și Unirea Slobozia (echipe care s-au impus în fața teleormănenilor) s-ar reduce tot la 6, 4, respectiv 3 puncte („aviatorii urmând să câștige la masa verde, cu 3-0, meciul cu Turris), în timp ce diferența de punctaj față de Comuna Recea (egala Turrisului) s-ar micșora și mai mult, de la 5 la 3. Cert este că, indiferent de situație, prin retragerea Turrisului, calculul retrogradării s-a simplificat cu o unitate. Rămâne doar ca Aerostar să aibă forța de a surclasa în clasamentul de final al Ligii a II-a alte patru echipe pentru a-și atinge obiectivul: permanența în eșalonul secund. Între timp, vom afla și decizia Comisiei de Disciplină și Etică a FRF în privința rezultatelor celor de la Turris. Posibil, chiar zilele acestea. Asta în condițiile în care campionatul se va relua weekend-ul viitor, pe 20 februarie.

          Cum arată clasamentul în cazul în care se anulează punctele lui Turris: 1) FC U Craiova 1848 30 puncte (nu a jucat cu Turris), 2) Viitorul Pandurii 25p. (0-0 cu Turris), 3) Rapid 25 p. (1-1), 4) Poli Timișoara 24p. (nu a jucat), 5) Dunărea Călărași 23p. (1-1), 6) Metaloglobus 21p. (1-1), 7) Csikszereda 21p. (0-0), 8) Petrolul 21p. (nu a jucat), 9) Gloria Buzău 21p. (nu a jucat), 10) CS Mioveni 20p. (0-0), 11) Univ. Cluj 20p. (4-1), 12) Farul Constanța 20p. (0-2), 13) CSM Reșița 18p. (1-4), 14) Concordia Chiajna 15p. (2-3), 15) Ripensia 15p. (4-2), 16) Comuna Recea 14p. (1-1), 17) CSM Slatina 13p. (2-1), 18) Unirea Slobozia 12p. (1-0), 19) Aerostar 9p. (nu a jucat), 20) Pandurii 7p. (0-5), 21) Turris 0p.

          Cum arată clasamentul în cazul în care se validează punctele lui Turris: 1) U Craiova 1948 30p., 2) Viitorul Pandurii 26p. (gol. 26-21), 3) Rapid 26. (22-20), 4) Dunărea Călărași 24p. (19-15), 5) ASU Politehnica Timișoara 24p. (14-11), 6) Universitatea Cluj 23p., 7) Metaloglobus 22p. (16-10), 8) Csikszereda 22p. (16-12), 9) Petrolul Ploiești 21p. (23-14), 10) Gloria Buzău 21p. (17-12), 11) CS Mioveni 21p. 12) Farul 20p., 13) Turris Oltul 19p., 14) CSM Reșița 18p. (9-16), 15) Ripensia 18p., 16) CSM Slatina 16p., 17) Concordia 15p. (20-21), 17) Comuna Recea 15p. (20-26), 19) Unirea Slobozia 15p. (12-21), 20) Aerostar Bacău 9p., 21) Pandurii Lignitul 7p. În acest scenariu, FC U Craiova, Poli Timișoara, Petrolul, Gloria Buzău și Aerostar ar urma să câștige cu 3-0 la masa verde jocurile cu Turris din finalul sezonului regulat.

          Programul etapei a 16-a, prima din 2021 (20 februarie, ora 11.00): Rapid București – Ripensia Timișoara , Csikszereda Miercurea-Ciuc- CSM Reșița, Dunărea Călărași- Farul Constanța, Viitorul Pandurii- Universitatea Cluj, CSM Slatina- CS Mioveni, Fotbal Comuna Recea- Concordia Chiajna, Petrolul Ploiești- Metaloglobus Bucuresti, Aerostar Bacău- Unirea Slobozia, ASU Politehnica Timișoara- Gloria Buzău. Partida U Craiova 1948- Turris Oltul nu se dispută.

          „Indiferent cine și când se retrage din campionat, pe noi trebuie să ne intereseze mai puțin. Principala noastră preocupare este ce avem noi de făcut, și anume acumularea unui număr cât mai mare de puncte în sezonul regulat, astfel încât să fim în grafic pentru play-out. Cred cu toată tăria în salvarea de la retrogradare. În momentul de față, cea mai importantă este prima partidă, cu Unirea Slobozia. Este mai mult decât o partidă, este o adevărată finală, pe care trebuie să o câștigăm indiferent de situație”.
          Daniel Munteanu, antrenor Aerostar Bacău

          Marea resetare întreține ,,Marea Pandemie”

          Ministerul Apărării Naționale a promovat un proiect legislativ care va conferi  (în condițiile aprobării) puteri sporite Poliției Militare în timpul stării de urgență sau de alertă. Astfel, militarii care vor fi scoși pe străzi în astfel de situații vor putea sancționa cetățenii civili, lucru pe care în prezent îl pot face doar polițiștii. Această modificare legislativă vine după ce MApN a constatat că: ,,… a avut dificultăţi în activitatea Poliţiei Militare pe durata decretării stării de urgenţă şi de alertă pe teritoriul României reprezentată de lipsa prevederilor legislative cu privire la atribuţiile instituţiei în astfel de situaţii”, se arată în expunerea de motive a documentului. (această recunoaștere confirmă faptul că scoaterea militarilor pe străzi s-a plasat în afara cadrului legal) Ce nu spune inițiatorul e că proiectul legislativ propus încalcă constituția. Conform normei constituționale art. 118, al.1 Armata este subordonată exclusiv voinţei poporului pentru garantarea suveranităţii, a independenţei şi a unităţii statului, a integrităţii teritoriale a ţării şi a democraţiei constituţionale. În condiţiile legii şi ale tratatelor internaţionale la care România este parte, armata contribuie la apărarea colectivă în sistemele de alianţă militară şi participă la acţiuni privind menţinerea sau restabilirea păcii.

          Concluzionând, armata, constituțional,  nu poate fi scoasă pe străzi pe timp de pace,  nu dă amenzi civililor pt. că nu poartă mască ori nu păstrează ,,distanța socială”. Nu poate fi transformată în substitut de poliție locală, ori națională. Dar această propunere ne spune altceva și anume că, pandemia va continua sub diverse pretexte și limitarea drepturilor cetățenești așișderea, conform planului global al  Marii Resetări. Eventuala opoziție a populației poate fi înnăbușită cu forța armată, dacă datorită intensității nu o poate face poliția. În mod oficial, conceptul Marii Resetări a fost făcut public în cadrul  celui de-al 51-lea Forum Economic Mondial  ediția 2021, care s-a desfășurat online, la Davos, o stațiune montană în Graubünden,  Elveția, în perioada 25-29 ianuarie. „Un an crucial pentru refacerea încrederii” a fost tema întâlnirii, bazată pe conceptul „resetării globale”, concept pe care Klaus Schwab, fondatorul Forumului Economic Mondial (WEF-World Economic Forum) și prințul Charles l-au lansat anul trecut. Prezentă la întâlnirea desfășurată digital, Angela Merkel în dialog direct cu Klaus Schwab a întrebat, „Ați ales motto-ul Marea Resetare. Aceasta este tema din acest an. Și mai întreb: chiar avem nevoie de această Mare Resetare?

          Nu ne propunem a analiza acum implicațiile profunde ale temei ci faptul că, sintagma  „Marea Resetare” dacă era folosită în public de un jurnalist îl arunca pe neinspiratul utilizator în rândurile „conspiraționiștilor”, iar vocea sa nu mai avea credibilitate. Însă acum, în mod oficial, doctrina neomarxistă și globalismul ca politică au fost asumate public. „Covid-19: Marea resetare”, e o carte scrisă de Klaus Schwab, după care, din perspectiva autorului  pandemia de coronavirus este „oportunitatea de aur” pentru a accelera ritmul schimbărilor către un „nou normal”. Descriind cum se va instaura Noua Ordine (pe care o numește A Patra Revoluție Industrială), el privește COVID-19 drept un moment crucial pentru istoria planetară, comparabil cu Nașterea Mântuitorului: „Vor urma schimbări radicale cu asemenea consecințe încât unii experți vorbesc despre o eră «înainte de coronavirus» (IC) și de o eră «după coronavirus» (DC). Vom continua să fim surprinși deopotrivă de rapiditatea și de natura neașteptată a acestor schimbări – pe măsură ce se vor combina unele cu altele, ele vor genera consecințe de gradul doi, trei, patru etc., provocând efecte în cascadă și nemaivăzute.

          La reuniunea virtuală a FEM din iunie 2020 în care a fost stabilită tema pentru anul acesta, a participat și Prințul Charles, unul dintre primii partizani ai Marii Resetări, Gina Gopinath, economist șef al FMI, Antonio Guterres, secretarul general al ONU și președinții unor corporații importante, precum Microsoft, activiști de la grupuri precum Greenpeace International și profesori universitari, partizani ai Marii Resetări. „Avem o strălucită oportunitate să extragem ceva bun din această criză – undele sale de șoc fără precedent i-ar putea face pe oameni mai receptivi față de marile viziuni ale schimbării”, a spus Prințul Charles în alocuțiunea sa. „Este o oportunitate pe care nu am mai avut-o niciodată și probabil că nu o vom mai avea vreodată”, a subliniat moștenitorul tronului britanic.

          Întrucât sintetizează cu o mare acuratețe intențiile noilor autoinstituiți lideri globali, în loc de concluzii vom cita un fragment din  scrisoarea cardinalului Carlo Maria Vigano ( fost Nunțiul Apostolic în Statele Unite în perioada 19 octombrie 2011 – 12 aprilie 2016; anterior din 16 iulie 2009 până la 3 septembrie 2010  a ocupat funcția de secretar general al guvernatorului orașului Vatican ), trimisă presedintelui SUA, Donald Trump, cu cateva zile inainte de alegerile din America, și publicată pe 30 octombrie 2020, într-un cotidian național, „…Un mare plan global numit Great Reset (Marea Resetare) este în desfășurare. Arhitectul său este o elită globală care urmărește să supună toată omenirea, impunând masuri coercitive cu care să limiteze drastic libertațile individuale și cele ale popoarelor întregi.  În mai multe țări, acest plan a fost aprobat și finanțat; în altele, se află abia la început. În spatele liderilor mondiali, care sunt complicii și executanții acestui proiect infernal, sunt personaje făra scrupule care finanțeaza World Economic Forum … Scopul Marii Resetări este impunerea dictaturii sanitare cu scopul de a impune măsuri liberticide, ascunse în spatele promisiunilor tentante de a asigura un venit universal și de a anula datoriile individuale. Prețul acestor concesii ale Fondului Monetar Internațional va fi renunțarea la proprietatea privată și aderarea la un program de vaccinare anti-COVID-19 si COVID-21 promovat de Bill Gates în colaborare cu principalele grupuri farmaceutice mondiale. În spatele intereselor economice colosale care îi anima pe promotorii Marii Resetari, obligativitatea vaccinarii va fi însoțită de necesitatea unui pașaport de sănatate și de o identitate digitală, având drept consecință identificarea contactelor populatiei din lumea intreagă. Cei care nu vor accepta aceste măsuri vor fi izolați în lagăre de detenție sau plasati în domiciliu forțat, iar toate bunurile lor vor fi confiscate. .., imi imaginez ca stiți deja că în anumite țări Marea Resetare va fi activată între sfarșitul acestui an și primul trimestru al lui 2021. În acest scop, sunt prevăzute noi carantinări, care vor fi justificate oficial de un presupus val doi și un presupus val trei al pandemiei. Cunoașteți bine mijloacele care au fost desfașurate pentru a semăna panica și a legitima restrangerile draconice ale libertăților individuale, provocand în mod viclean o criza economică mondială. În intenția arhitecților ei, această criză va face ca aderarea țărilor la Marea Resetare sa fie ireversibilă, dând astfel lovitura de grație unei lumi careia doresc să îi anihileze existența și memoria.…”

          Dar în ciuda tuturor dezvăluirilor jurnaliștilor de bună credință și a oamenilor lucizi, isteria covid continuă. Noua religie, identificată în ,,adevărul medical absolut propus de OMS, se suprapune pe apetitul politicienilor pentru guvernări discreționare impuse la nevoie, prin forță militară și astfel ne învârtim într-un aparent cerc vicios: „….o normă care afirmă că trebuie să renunțăm la bine pentru a salva binele e tot atât de falsă și contradictorie ca și cea care, pentru a apăra libertatea, ne impune să renunțăm la libertate…”.( Giorgio Agamben – „Epidemia ca politică”)

           Jr. Adrian M. Ionescu

          Fascismul civic

          A produs o puternică impresie anunțul autorităților de a controla la sânge beneficiarii de ajutor social. Comentariile care au însoțit articolele referitoare la acest subiect sunt extrem de sugestive. Practic, tot românul a descoperit vinovatul pentru starea de lucruri din țară: nemernicul care încasează 140 de lei pe lună de la stat fără să facă nimic. Drept pentru care, acest nemernic, acest hoț, impostor, vampir care suge sângele nației, trebuie pus la muncă. Să transpire, să tragă la jug pentru a merita cei 140 de lei pe lună, nici măcar un euro pe zi. În acest timp, poporul preocupat de ajutorul infim primit de niște nenorociți nu clipește măcar la miliardele încasate de companiile transnaționale drept „ajutor de stat”.

          Mai important decât faptul că o multinațională încasează sume uriașe de bani de la stat este că un număr din ce în ce mai mic de oameni încasează sume infime care nu-i ajută nici măcar să supraviețuiască. „Da, dar îi încasează nemeritat”, vor spune unii. În acest caz aș dori să aflu ce au făcut ca să merite ajutorul de stat cei câțiva puștani din așa-zisa trupa 5GANG ca să primească 100.000 de euro de la stat pentru a face un film? În altă ordine de idei, când intrați în concediu, de ce primiți bani? Îi meritați? Doar nu munciți… Șomerii de ce primesc indemnizație, copiii de ce primesc alocație? Doar nu muncesc pentru acești bani, nu-i așa?! Evident că nu este așa. Șomerii primesc indemnizația pentru că au contribuit, copiii primesc alocația pentru că părinții lor contribuie. Beneficiarii de venit minim garantat au contribuit și ei cândva. Poate nu toți. Oricum, este neimportant acest amănunt. Pentru că în cazul de față contează că niște oameni au nevoie de ajutor. Pe care vrem sau nu vrem să-l acordăm.

          Mulți dintre arșii de la Colectiv nu aveau asigurare de sănătate. După logica celor care înfierează ajutorul social, răniții de la Colectiv nu ar fi meritat să fie tratați. Pentru că – nu-i așa?! – au primit tratamentul fără să-l merite întrucât nu au contribuit. Puteau fi lăsați fără îngrijire? Evident că nu. Putem să-i lăsăm fără nici un ajutor pe nefericiții care nu mai pot să muncească sau care nu au unde să lucreze? Se pare că da. Nu vreau să aduc în discuție sistemele de asistență socială din alte țări sau valoarea ajutoarelor care sunt acordate în Occident. Că am constata că suntem la coadă rău de tot. Desigur, la noi a fost indusă ideea că săracii își merită soarta, își beau banii și nu vor să muncească. Idee contrazisă de românii care muncesc în străinătate. Istoria i-a învățat pe englezi o lecție dramatică: izgonind țăranii de pe moșiile pe care landlorzii deciseseră să le transforme în pășuni, lâna aducând venituri mai mari decât grâul, i-a determinat să se transforme în tâlhari de drumul mare. Două secole au fost necesare pentru rezolvarea acestei probleme. Dar noi suntem mai deștepți decât toți și știm mai bine ce e de făcut și care sunt cauzele.

          Am văzut marea satisfacție produsă de anunțul că municipalitatea va pune la muncă băcăuanii care sunt înscriși la VMG. Din toți cei care iau ajutorul social sunt doar 15 apți de muncă. Atâta zgomot pentru 15 oameni care primesc câte 140 de lei lunar. În vreme ce, după cum spuneam mai sus, marile corporații primesc ajutoare de stat de miliarde de lei și nimeni nu se mai miră…

          Trenuri reintroduse, special, pentru elevii navetiști

            CFR Călători a decis repunerea în circulație a unor trenuri de navetă care fusese scoase, pe timpul pandemiei. Astfel, din această lună, în toată țara, vor fi introduse 42 de trenuri de navetă care să transporte elevii care vor merge la școală în semestrul al doilea al acestui an şcolar.

            „CFR Călători vine în sprijinul lor și va introduce în circulație trenurile de navetă destinate transportului spre/dinspre localitățile cu centre de învățământ”, au precizat responsabilii companiei de cale ferată. Dintre garniturile repuse pe roți, cu interes pentru regiunea județului Bacău, reținem trenurile Regio R 5402 Paşcani – Mărăşeşti și R 5403 Mărăşeşti- Bacău.

            Masca, obligatorie, în tren și în zonele de așteptare

            În aceste condiții, compania le reamintește tuturor care vor apela la aceste mijloace de transport în comun că purtarea măștii de protecție la bordul trenurilor este obligatorie, pe toată durata călătoriei. Obligativitatea este valabilă și în zonele de așteptare a trenurilor, respectiv stații de cale ferată, peroane, săli de așteptare. „Recomandăm elevilor procurarea abonamentelor din stațiile CFR sau procurarea online a biletelor de tren, pentru a evita aglomerația la ghișee/casele de bilete. Întrucât este necesară verificarea/validarea calității de elev, ID-ul elevului se poate elibera doar în stațiile CFR prin crearea unui profil de utilizator și e valabil pe parcursul întregului an școlar”, au mai arătat reprezentanții CFR Călători. Profilul de călător al elevului sau studentului se va putea face aici.

            Dimensionarea eficientă a trenurilor

            Pe de altă parte, pentru a se putea stabili cu mai multă exactitate numărul de călători pe fiecare cursă, dimensionând, astfel, capacitatea garniturilor de tren în funcție de locurile solicitate, compania le recomandă tuturor clienților procurarea biletelor din timp, inclusiv persoanelor care optează pentru abonamente și autorizații. Biletele pot fi achiziționate următoarele atât online, de pe www.cfrcalatori.ro, cât și de la automatele de vânzare din gări, evitând, pe cât posibil, cumpărarea, direct, de la ghișeele din gări.

            Ziua internațională a siguranței pe internet. Ce trebuie să știe copiii

              Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bacău prin Compartimentul de Analiză și Prevenire a Criminalității și Biroul de Siguranță Școlară, cu sprijinul Corpului Național al Polițiștilor- Consiliul Teritorial Bacău, au desfăşurat activități de informare și prevenire, adresate elevilor din clasele VI a și a VII a din cadrul Școlii Gimnaziale nr. 2 Dărmănești, cu tema “ SAFE ON- LINE”.

              La data de 9 februarie se sărbătorește Ziua internațională a siguranței pe internet. Această zi are ca scop creșterea gradului de conștientizare a copiilor, tinerilor, părinților și cadrelor didactice cu privire la situațiile de risc la care sunt expuși în momentul în care accesează diferite platforme sau pagini de internet.

              Inspectoratul de Poliție Județean Bacău acordă o atenţie deosebită prevenirii delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor.Astfel, astăzi, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității şi ai Biroului de Siguranță Școlară s-au deplasat la Școala Gimnazială nr. 2 Dărmănești.

              Elevii claselelor a VI a și a VIIa au primit informații despre setarea parolelor de siguranță, despre evitarea postării de fotografii pe internet sau despre provocările jocurilor on –line. Totodată polițiștii, cu sprijinul Corpului Național al Polițiștilor, Consiliul Teritorial Bacău, i-au felicitat și premiat pe elevii participanți ai concursului de eseuri, cu tema “ SAFE ON- LINE”.

              Polițiștii vă reamintesc următoarele:

              Nu oferi persoanelor întâlnite pe Internet informaţii personale despre tine sau familia ta;

              Nu spune parola de la e-mail-ul tău altor persoane în afara părinţilor; dacă le comunici această parolă prietenilor sau altor persoane, acestea pot trimite mesaje jignitoare în numele tău sau pot intra pe site-uri interzise;

              Dacă vrei să te întâlneşti cu o persoană pe care ai cunoscut-o pe Internet, anunţă-ţi părinţii anterior; oamenii pot fi foarte diferiţi de ceea ce au pretins că sunt pe Internet şi astfel poţi deveni victima traficului de persoane şi a altor întâmplări tragice;

              Evită să postezi pe Internet fotografii care te surprind în ipostaze indecente; acestea sunt personale şi nu trebuie să ajungă la cunoştinţa oricui navighează pe Internet; ele pot fi folosite, mai devreme sau mai târziu, pentru a vă face rău, ţie sau celor apropiaţi; în plus, odată ce asemenea fotografii vor fi făcute publice, nu vei mai putea decât foarte greu să ștergi din amintirea ta trauma rușinii si umilinței la care ai fost expus. Gandește-te foarte bine înainte de a te expune într-un mod indecent dacă vrei să îți păstrezi sau să îți pierzi demnitatea de ființă umană!

              Nu uita că nu tot ceea ce citeşti sau vezi pe Internet este adevărat!

              Nu da curs îndemnurilor, sarcinilor și provocărilor pe care le primești în cadrul unor jocuri online, care fac referire la viața reală și te îndeamnă să săvârșești fapte ce îți pot pune viața în pericol sau îi pot afecta pe cei din jur;

              Nu te teme de cei care te amenință pe Internet, ca să te determine să faci ceea ce doresc ei. Ei nu au putere asupra ta, doar te păcălesc pe tine că ar avea vreo putere si doar dacă-i crezi au putere! În realitate, singura lor putere este anonimatul.

              În fața unor adulți responsabili, precum părinții tăi, profesorii sau polițiștii, medicii sau psihologii, agresorul tău se va dovedi mai neajutorat decât tine, pentru că el se știe vinovat. Dacă te amenință că are acces la informații confidențiale ca să îți arate că e bine informat, nu uita că în realitate are acces numai la informații care se găsesc foarte ușor pe Internet și nu dovedesc nimic. Așa că, nu ezita să anunți un adult în care ai încredere că ești victima unei agresiuni sub orice formă pe Internet și vei fi protejat!

              Dacă cineva te face să te simţi inconfortabil pe Internet, poţi oricând să renunţi la comunicarea cu acea persoană. Nu eşti obligat să stai pe Internet mai mult decât consideri tu şi nici să suporţi ceea ce îţi provoacă neplăcere sau teamă.

              Activități pentru studenți în cadrul proiectului MULTITRACES coordonat de Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău

              Proiectul MULTITRACES (http://multitraces.ub.ro/) marchează momentul de start pentru începutul Cursului internațional – Instruire multidisciplinară în economia circulară și valorificarea inteligentă a zonei rurale pentru noi modele de afaceri, găzduit de Platforma Moodle a Universității Elene Internaționale din Grecia.

              MULTITRACES, proiect Erasmus+, coordonat de Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, având parteneri Universitatea Politehnică din Torino, Italia, Universitatea din Alicante, Spania și Universitatea Elenă Internațională din Grecia, a fost dezvoltat ca parte a Strategiei Europa 2020, în conformitate cu pachetul privind economia circulară lansat de Comisia Europeană în decembrie 2015. Acesta conține orientări pentru trecerea de la o economie liniară, bazată pe consum, la modelul economiei circulare.

              Obiectivul general al proiectului MULTITRACES este inițierea unei formări multidisciplinare a studenților în vederea dezvoltării de afaceri în zona rurală, bazate pe economia circulară, pentru valorificarea inteligentă a producțiilor industriale și a resurselor naturale.

              În ciuda resurselor generoase pe care le oferă zona rurală, dezvoltarea economică a acesteia suferă de o lipsă acută de personal specializat în economia circulară. Participarea la activitățile proiectului oferă studenților tocmai această oportunitate, acumularea de cunoștințe necesare acoperirii nevoii de specialiști în economie circulară, fie pentru inițierea afacerilor în zona rurală, fie pentru pregătirea unei cariere de succes în cadrul unor organizații angajate într-o tranziție de la economia liniară la economia circulară.

              Cursul online prevede un angajament săptămânal de 6 ore, inclusiv lecții online, studiu individual, lucru în echipă și dezbateri. Vor participa cel puțin 14 studenți din fiecare universitate, însumând un total de 56 de studenți. Fiecare modul implică colaborarea cu o companie parteneră ca parte a mini-provocărilor care permit studenților să pună în practică conceptele teoretice pe care le-au învățat. Echipele vor fi multidisciplinare și, sub îndrumarea profesorilor, vor realiza mini-proiecte pe o tematică propusă de compania parteneră.

              Studenții vor fi motivați de o serie de facilități și provocări: lucrul în echipă cu tineri din alte universități europene, abordarea unor domenii diferite de cercetare, posibilitatea de a explora problemele legate de economia circulară într-un mod multidisciplinar, discuții tematice active într-un mediu participativ.

              Dintre studenții care vor absolvi toate modulele cursului, câte 8 din fiecare țară, vor fi selectați pentru următoarea etapă a proiectului, respectiv pregătirea practică. Astfel, 6 dintre ei vor pleca în străinătate (2 studenți în fiecare țară parteneră) și 2 studenți vor efectua instruirea într-o companie națională, având oportunitatea de a se întâlni cu echipele din celelalte țări partenere, într-un mediu dinamic și efervescent pentru dezvoltarea unor proiecte practice și inovative în beneficiul unității economice gazdă.

              Polițiștii opresc mașini și-i învață pe șoferi cum să se apere de COVID

              Pentru prevenirea și combaterea infectării cu noul tip de coronavirus, sub autoritatea Instituţiei Prefectului, poliţiştii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bacău, împreună cu jandarmi şi polițiști locali, au intensificat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr. 55 din 2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

              Activităţile cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă au avut loc în sistem integrat şi au vizat, în special, zonele aglomerate, centre comerciale, dar şi mijloacele de transport în comun.
              Astfel, la data de 08 februarie a.c., polițiștii băcăuani au derulat, pe raza județului, atât în mediul urban cât și rural, acţiuni de verificare a măsurilor sanitare vizând combaterea răspândirii noului virus SARS-CoV-2.Au fost verificate 154 de societăți comerciale şi 342 de mijloace de transport în comun, iar pentru neregulile constatate au fost aplicate 80 de sancțiuni contravenționale din care 73 pentru nerespectarea măsurii de protecție individuală.

              Conducătorii tuturor autoturismelor verificate în trafic au fost instruiți de polițiști în privinţa respectării prevederilor Legii 55/2020, pentru prevenirea răspândirii virusului SARS-CoV-2.

              Odată cu intrarea în vigoare a noilor măsuri de prevenire a răspândirii noului coronavirus, echipajele de poliție, poliţie locală și jandarmerie aflate în serviciu pe raza județului Bacău, verifică modul de respectare a interdicției de circulație a persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în intervalul orar 23:00—05:00.

              Reamintim că este permisă circulația persoanelor în intervalul mai sus precizat pentru următoarele motive:

              deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
              deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
              deplasări în afara localității a persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
              deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie.
              Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional sunteți obligați să prezentați, la cererea forțelor de ordine, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere.
              Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal sunteți obligați să prezentați, la cererea forțelor de ordine, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
              Declarația pe proprie răspundere trebuie să cuprindă: numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura.

              În continuare, polițiștii, împreună cu celelalte structuri ale M.A.I. și instituții cu atribuții de control, vor acționa, atât în uniformă cât și în civil, pentru verificarea respectării prevederilor Legii 55/2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de Covid-19.

              Polițiștii locali s-au întâlnit cu persoanele vârstnice

                Zilele trecute a avut loc prima întâlnire din acest an dintre membrii Centrului de Zi „Clubul pensionarilor” şi poliţiştii locali.

                Întâlnirea a avut drept scop prezentarea unor măsuri preventive, ocazie cu care au preluate și problemele cu care se confruntă vârstnicii în zonele în care locuiesc.

                Acest parteneriat încheiat în baza protocolului de colaborare dintre Poliția Locală Bacău şi Direcţia de Asistenţă Socială Bacău-Centrul de Zi „Clubul Pensionarilor” va continua pe parcursul anului 2021 prin desfășurarea unor întâlniri periodice şi a unor activităţi comune.

                O mașină a luat foc pe strada Energiei – VIDEO

                În urma coliziunii între trei autoturisme, o mașină a luat foc pe strada Energiei din Bacău.

                Autoturismul a ars în proporție de 90 la suta. Nu s-au înregistrat victime.


                Cauza posibilă a incendiului este considerată de pompieri a fi scânteile produse în timpul ciocnirii.

                VIDEO: Marian Traistaru

                Polițele RCA, cumpărate direct de la stat

                Proprietarii de mașini vor putea să-și cumpere Asigurări Obligatorii de Răspundere Civilă (RCA) direct de la stat. Această decizie, care ar urma să fie implementată încă din acest an, ar fi una dintre cele mai importante schimbări intervenite în piața de asigurări, după recenta introducere a decontării directe în polițele RCA.

                În acest sens, pe piața RCA, se pregătește să apară o firmă de asigurare deținută de statul român, echilibrând astfel un domeniu zdruncinat în ultimul deceniu și dominat de firme de profil străine. Ca variante luate în calcul sunt fie CEC Bank, singura instituție bancară aflată încă în proprietatea statului român, fie Eximasig, fosta Compania de Asigurări -Reasigurări Exim (Care) România, societate de asigurare deținută de stat prin Eximbank.

                Marii jucători au și cele mai mari probleme

                Ideea introducerii unui jucător de stat în piața de asigurări vine în contextul marilor probleme cu care se confruntă, de câțiva ani, cei doi mari asigurători – City Insurance și Euroins, ambii având împreună 85 % din zona asigurărilor RCA. De altfel, numai în acest an, atât firma deținută majoritar de Dan Odobescu (City Insurance), cât și cea a bulgarilor de la Grupul Eurohold (Euroins), au fost sancționate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) cu 500.000, respectiv 450.000 de lei, ca urmare a plății cu întârziere a despăgubirilor aferente dosarelor de daună RCA. Grav este că aceste companii sunt și cele mai reclamate de clienții din toată țara, iar dispariția lor sau intrarea în incapacitate ar putea genera un blocaj major în piața RCA. Ca o paranteză, numai în jumătatea anului trecut, asigurații/păgubiții din județul Bacău au făcut 280 petiții la ASF, cu aproape 43 la sută mai multe decât în aceeași perioadă a anului 2019. În general, băcăuanii s-au plâns de despăgubirile mici sau de neplata acestora.

                O idee mai veche

                Mai reținem că ideea înființării unui asigurator aparținând statului a mai fost vehiculată în urmă cu 12 ani, când fostul președinte al CEC Bank, Radu Grațian Ghețea, introdusese în planul de dezvoltare al băncii o componentă de asigurare. Astfel, se dorea ca noua firmă să beneficieze de infrastructura băncii (cele peste 1.000 de agenții), mai ales de cea din mediul rural sau din orașele mici, unde nu prea aveau acces marii asiguratori.

                Băcăuan acuzat că voia să vândă mai multe kilograme de cannabis, reținut de polițiști

                  Un bărbat din Bacău care ar fi cultivat canabis la casa sa de vacanţă şi dorea să intre pe „piaţa” din Iaşi a fost prins duminică în flagrant cu un kilogram de „marfă” la el, informează Ziarul de Iași.

                  Bărbatul de 54 de ani, a fost ridicat duminică, din parcarea unui mall din Roman, de către poliţiştii Antidrog Iaşi şi procurorii DIICOT Iaşi, în urma unui flagrant. Se pare că suspectul, împreună cu un prieten aveau la ei un kilogram de droguri pe care intenţiona să le vândă cu aproximativ 8.000 de euro.

                  „Poliţiştii de la combaterea criminalităţii organizate din Iaşi, împreună cu procurorii DIICOT – ST Iaşi, au ridicat peste un kilogram de canabis, 2,4 kilograme de fragmente vegetale în care s-a evidenţiat THC şi 4,3 kilograme de fire de plante de canabis.

                  O persoană a fost reţinută pentru 24 ore. La data de 7 februarie 2021, a fost desfăşurată o acţiune de prindere în flagrant delict a doi bărbaţi, în timpul comercializării de către aceştia a unui kilogram de canabis, iar, ulterior, a fost efectuată o percheziţie domiciliară. În total, au fost ridicate peste un kilogram de canabis, 4,3 kilograme de fire de plante de canabis, 2,4 kilograme de fragmente vegetale cu THC şi fragmente de ţigarete cu THC, precum şi alte bunuri care ar fi folosit în activitatea infracţională.

                  Două persoane au fost conduse la audieri, iar faţă de un bărbat, de 47 de ani, cercetat pentru trafic de droguri de risc, procurorii din cadrul DIICOT ST Iaşi au dispus reţinerea pentru 24 de ore”, au precizat reprezentanţii Poliţiei Iaşi.

                  Vaccinul de la AstraZeneca va ajunge și în Bacău

                  Sursa foto: biziday.ro

                  Autoritățile anunță că vor înființa 180 de noi cabinete pentru vaccinarea anti-Covid cu serul de la AstraZeneca, programată să înceapă din 15 februarie. Cele mai multe vor fi în București (22), Cluj și Timiș (câte 10) și Iași (8). Cinci dintre ele vor funcționa în județul Bacău.

                  Înscrierea pentru imunizarea cu acest vaccin se va putea realiza începând de miercuri, 10 februarie, și se adresează persoanelor care, potrivit Strategiei naționale de vaccinare împotriva COVID-19, fac parte din Etapa a II-a, respectiv cele cu boli cronice și lucrătorii care desfășoară activități în domenii esențiale.

                  Vaccinul AstraZeneca este al treilea vaccin împotriva COVID-19 disponibil pentru derularea campaniilor de vaccinare în statele membre ale Uniunii Europene, fiind realizat după o formulă clasică, bazată pe un virus ameliorat. Pentru că eficiența sa la persoanele mai în vârstă nu este clar dovedită, el este recomandat pentru grupa de vârstă 18-55 de ani, fără a fi totuși interzis celor care au peste 55 de ani. Intervalul de timp recomandat între cele două doze este de 8 săptămâni.

                  Aceste centre se alătură, în județul nostru, celor deja constituite pentru vaccinarea anti-Covid, dar cu Vaccinul BioNTech Pfizer. Sunt 17 astfel de centre, dar neoperaționalizate în totalitate, pe motiv că nu sunt încă doze de vaccin suficiente.

                  Deocamdată, la nivelul județului Bacău, pentru vaccinarea populației cu vârsta de peste 65 de ani și a celor cu boli cronice funcționează doar centrele mobile în Bacău și Onești, centrul de vaccinare de la Spitalul Județean Bacău, centrul amenajat în Muzeul de Istorie din Onești și centru din Complexul de Servicii Sociale Moinești.

                  Mai sunt amenajate (și majoritatea deja au primit avizul DSP pentru funcționare) și alte centre în municipiul Bacău (Sala Sport Școala nr. 6 Cartier CFR, Sala de Sport Școala Ion Luca, Centrul de afaceri și expoziții, Colegiul Tehnic Letea), în municipiul Onești (Baza Sportivă, Centru Mobil de vaccinare), în Comănești (Clădirea Centrul nr. 5), Buhuși (Casa de Cultură „Elisabeta Bostan”), Tg. Ocna (Centrul Balnear „Parc Măgura”), Dărmănești (Cămin Cultural), Sascut (Clădire S.C. SEPRAG S.R.L. – SALON LUX), Parincea (Cămin Cultural) și Podu Turcului (Sala sport – Liceul Tehnologic A. Vlahuță). Se așteaptă însă și noi doze de vaccin!

                   

                  Subvenții pentru angajarea unor categorii de persoane

                    Măsurile de protecție socială împotriva efectelor pandemiei de coronavirus sunt prelungite pentru anul 2021, prin OUG 220/2020. Astfel, agenții economici care, între 1 ianuarie-1 septembrie 2021, vor încadra în muncă, pe perioadă nedeterminată, persoane cu vârsta peste 50 ani, disponibilizate din motive neimputabile lor, în starea de urgență ori de alertă, vor primi lunar, timp de un an, o sumă egală cu 50 la sută din salariul angajatului, dar nu mai mare de 2.500 lei.

                    Aceeași subvenție li se acordă și celor care angajează, pe aceeași perioadă, tineri cu vârsta între 16 și 29 ani, înregistrați la agențiile de șomaj, precum și cetățeni români din aceleași categorii de vârstă, care în anul 2020 au lucrat în străinătate și au fost concediați, nu din vina lor.  Angajatorii au obligația să-i mențină în activitate pe cei încadrați din categoriile de vârstă amintite cel puțin un an după expirarea celor 12 luni de acordare a subvențiilor. Sumele se decontează din bugetul asigurărilor pentru șomaj, iar cererea se depune prin mijloace electronice la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM). Procedura de acordare a fost deja publicată pe site-ul Ministerului Muncii și este reglementată prin Ordinul nr.62/2021 al președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă.

                    De subvenția menționată mai sus nu beneficiază instituțiile și autoritățile publice, precum și angajatorii care la data solicitării se află în faliment, dizolvare, lichidare sau care au activitatea suspendată ori au restricții din alte motive decât cele generate de pandemie.

                    De asemenea, agenții economici care angajează persoane pentru cel mult 3 luni beneficiază în această perioadă de 41,5 la sută din salariu, pentru un program de lucru de 8 ore/zi. Subvenția nu va depăși 41,5 la sută din câștigul salarial mediu brut pe economie și se acordă din bugetul pentru șomaj de către AJOFM, până la 30 iunie 2021.

                    Tot OUG 220/2020 prevede că, pentru zilierii necalificați care muncesc ocazional, beneficiarii lucrărilor, afectați de întreruperea ori restrângerea activității din cauza coronavirusului, vor primi 35 la sută din remunerația cuvenită zilei de muncă, pentru o perioadă de 3 luni, dar nu mai târziu de 30 iunie 2021. Banii se acordă din bugetul de stat și sumele plătite de beneficiarul lucrării vor fi decontate de către Agenția Județeană de Plăți și Inspecție Socială.

                    Nu în ultimul rând, dacă prin ordin al ministrului Educației se dispune suspendarea cursurilor care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor și continuarea activităților didactice în sistem on-line, părinții vor beneficia de zile libere plătite, pentru supravegherea copiilor. Această prevedere legală se aplică tot până la 30 iunie 2021.