luni, 22 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1607

Punct final la simularea Bacalaureatului. Vezi câți candidați au absentat!

S-a finalizat simularea examenului de bacalaureat 2021, suținută de elevii din anii terminali de liceu, clasele a XII-a și a XII-a. Unii dintre ei însă nu au luat în serios această testare, iar asta o confirmă datele transmise de Inspectoratul Școlar Județea Bacău privind prezența lor la simulare: la prima probă (Limba și literatuta română) au fost prezenți 3.836 de elevi, dar au absentat 595, la a doua probă (proba obligatorie a profilului, Matematică sau Istorie) 3.756 de candidați s-au prezentat și 675 au ales să lipsească, iar la ultima probă (cea la alegere în funcție de profil și specialitate), unde s-a înregistrat și un eliminat pentru tentativă de fraudă, s-au prezentat 3.741 de elevi și au absentat 689. La ultima probă, cea de limba maternă, Bacăul nu a avut candidați.

Lucrările au fost evaluate şi notate de către doi profesori evaluatori, cadre didactice din unitatea de învățământ în care este și elevul, care au urmat sau urmează programul de formare a profesorilor evaluatori pentru examenele și concursurile naționale, fiind selectate cu prioritate pentru evaluarea lucrărilor. Rezultatele obținute la aceste simulări naționale nu se contestă, nu se afișează și nu sunt făcute publice. Ele sunt analizate la nivelul fiecărei clase. Toate unitățile de învățământ elaborează și transmit apoi la Inspectoratul Școlar un raport pe școală, se va realiza un raport și pe județ care se va trimite mai departe la Ministerul Educației. Raportul trebuie să includă și un plan de acțiune care cuprinde măsurile de monitorizare, control și remediere acolo unde se impune.

Fotbal/ Liga a III-a: Cine continuă seria pozitivă?

Le despart opt puncte în clasament. Le apropie, în schimb, meciul direct de sâmbătă. Și startul bun de sezon luat în 2021. CSM Bacău vine după remiza de la Focșani, urmată de victoria cu 3-0 acasă, împotriva Făureiului, în timp ce Sporting Liești se prezintă pe stadionul din Letea-Veche cu două succese la rând, ultimul, cu un sonor 5-0 administrat Râmnicului-Sărat. Cine-și va continua seria pozitivă? Răspunsul îl vom primi sâmbătă, cu puțin înainte de ora 17.00.

„Este un meci dificil, cu un adversar care s-a întărit considerabil în pauza de iarnă și care a luat în acest an șase puncte din șase. Va fi mai greu decât până acum, dar și noi traversăm un moment bun pe care dorim să-l prelungim”, a spus antrenorul „CSMeilor” băcăuani, Giani Florian, care dispune de întreg lotul de jucători în vederea confruntării de acasă cu Sporting Liești.

Clasamentul Seriei 2

1 SC Oțelul Galați    12      9        1        2        34-9   28p.

2 Dacia Brăila          12      8        1        3        37-14 25p.

3 CSM Focșani        12      6        4        2        26-14 22p.

4 Sporting Liești      12      7        1        4        28-19 22p.

5 CSM Rm. Sărat     12      6        2        4        18-16 20p.

6 Viitorul Ianca       12      4        4        4        14-15 16p.

7 CSM Bacău           12      4        2        6        10-20 14p.

8 Avântul V. Mărului         12      3        1        8        7-22   10p.

9 CS Făurei             12      1        4        7        11-25 5p.*

10 Sportul Chișcani 12      1        2        9        6-37   5p.

*CS Făurei este penalizată cu două puncte.

Programul complet al etapei a 13-a: CSM Bacău- Sporting Liești, CS Făurei- Dacia Unirea Brăila, CSM Focșani 2007- SC Oțelul Galați, Viitorul Ianca- Sportul Chișcani, Avântul Valea Mărului- CSM Rămnicu-Sărat.

 

Convocarea Adunarii generale extraordinare a actionarilor si a Adunarii generale ordinare a actionarilor în 29/30 aprilie 2021

Consiliul de administratie a hotarat convocarea Adunarilor generale extraordinara si ordinara ale actionarilor EVERGENT Investments SA pentru data de 29/30 aprilie 2021, cu ordinea de zi din Convocatorul anexat.  La cele doua adunari sunt invitati toti actionarii inregistrati in registrul actionarilor la sfarsitul zilei de 16 aprilie 2021, data de referinta.

 

Intre cele mai importante propuneri de pe ordinea de zi a adunarilor generale se regasesc:

 

Adunarea generala extraordinara a actionarilor:

 

  1. Aprobarea reducerii capitalului social de la947.917,60 lei la 98.121.305,10 lei, respectiv cu suma de 826.612,50, ca urmare a anulării unui număr de 8.266.125 acțiuni proprii dobândite de către societate, în conformitate și motivat de Hotărârea AGEA nr. 4 din 27.04.2020.

 

  1. Aprobarea unui program de rascumparare in vederea reducerii capitalului social, prin anularea actiunilor, cu un numar de maxim 625.000 actiuni, reprezentand 2% din capitalul social, ce va rezulta dupa reducerea capitalului social prezentata mai sus.

 

 

Adunarea generala ordinara a actionarilor:

 

  1. Aprobarea situatiilor financiare individuale si consolidate pentru exercitiul financiar 2020, insotite de rapoartele auditorului si ale Consiliului de administratie.

 

  1. Aprobarea dividendului brut de 0,043 lei/actiune, pentru actionarii inregistrati la data de 19 mai 2021. Data plații este 11 iunie 2021. Propunerea de dividend ofera un randament de 3%, raportat la pretul de inchidere al actiunii EVERGENT Investments in sedinta BVB din 24 martie 2021, 1,43 lei/actiune.

 

  1. Aprobarea Programului de activitate si a Bugetului de Venituri si Cheltuieli 2021.

Consiliul de administratie al EVERGENT Investments mentine politica de remunerare a actionarilor printr-un mix optim intre o politica predictibila de dividend si programe anuale de rascumparare, ce ofera randamente superioare in prezent si pe termen lung, in comparatie cu simpla acordare de dividende.

 

Strategia de investitii a EVERGENT Investments se bazeaza pe o alocare a resurselor care sa asigure o crestere organica robusta a companiei, dar si apreciere de capital pentru  actionari.

 

Recomandam actionarilor sa consulte toate materialele suport pentru AGEA si AGOA, disponibile pe site-ul www.evergent.ro, incepand de luni 29 martie 2021, data publicarii Convocatorului in Monitorul Oficial al Romaniei, partea a IV-a.

 

În contextul epidemiei COVID-19, recomandăm acționarilor votul prin corespondență la Adunările generale ale acționarilor din 29/30 aprilie 2021, conform procedurii prezentate in Convocator si pe site.

 

 

Claudiu Doroş

Director general

 

 

 

 

Michaela Puşcaş

Manager conformitate

 

C O N V O C A T O R

 

Consiliul de administratie al EVERGENT Investments SA (Societatea) cu sediul în Bacău, str. Pictor Aman nr. 94C, judeţul Bacău, înregistrată la Oficiul Registrul Comerţului sub numărul J04/2400/1992 şi în registrul ASF cu numărul PJRO71AFIAA/040002, ISIN ROSIFBACNOR0, codul unic de înregistrare 2816642, EUID: ROONRC. J/04/2400/1992, avand capitalul social subscris și vărsat de 98.947.917,6 lei

 

C O N V O A C A

 

Adunarea generala extraordinara a actionarilor EVERGENT Investments SA (AGEA) pentru data de 29 aprilie 2021 la ora 1000

 

 si

 

Adunarea generala ordinara a actionarilor EVERGENT Investments SA (AGOA) pentru data de 29 aprilie 2021 la ora 1100.

 

 

Sedintele Adunarilor generale ale acționarilor se vor desfasura la sediul social al EVERGENT Investments SA din Bacau, str. Pictor Aman nr. 94 C, parter, sala “Ioan Maric”.

 

Convocarea se realizează în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 24/2017 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă, Legii nr. 243/2019 privind fondurile de investiții alternative, Legii nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri alternative si reglementarile Autorității de Supraveghere Financiară pentru aplicarea acestora, Legii nr. 31/1990 privind societatile și a prevederilor “Actului constitutiv” al EVERGENT Investments SA (autorizație ASF nr. 21/01.03.2021 www.evergent.ro).

 

Capitalul social al Societăţii este format din 989.479.176 acţiuni nominative, cu valoare nominală de 0,1 lei, dematerializate şi indivizibile, fiecare acţiune dând dreptul la un vot în cadrul Adunărilor generale ale acţionarilor, cu excepţia unui numar de 20.033.330  acţiuni răscumpărate de EVERGENT Investments conform Hotărârii AGEA nr. 4 din 25.04.2016 (publicată în M.Of. al României, partea a IV-a nr. 1861/16.05.2016), Hotararii AGEA nr. 3 din 18.04.2019 (publicată în M.Of. al României, partea a IV-a nr. 2124/21.05.2019) si Hotararii AGEA nr. 4/27.04.2020 (M.O. partea a IV-a nr. 1655/11.05.2020), reprezentand 2,025% din capitalul social, al căror drept de vot este suspendat conform art. 105 alin. 2 din Legea nr. 31/1990 privind societățile. Programul de rascumparare este in derulare; actiunile rascumparate la data de referinta, 16 aprilie 2021, se vor  afisa pe site – www.evergent.ro.

 

La Adunarile generale extraordinara si ordinara ale acţionarilor sunt îndreptățiți  să participe şi să voteze doar acţionarii înregistraţi în registrul acţionarilor, ținut de Depozitarul Central SA, la sfârşitul zilei de 16 aprilie 2021, stabilită ca dată de referinţă.

 

 

ORDINEA DE ZI A AGEA

 

1 Alegerea secretariatului sedintei Adunării generale extraordinare a acționarilor dintre actionarii societatii, conform art. 129, alin. (2) din Legea nr. 31/1990 privind societatile.
2 Aprobarea reducerii capitalului social al EVERGENT Investments SA, în temeiul art. 207 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 31/1990 privind societățile, de la 98.947.917,60 lei la 98.121.305,10 lei, respectiv cu suma de 826.612,50, ca urmare a anulării unui număr de 8.266.125 acțiuni proprii dobândite de către societate, în conformitate și motivat de Hotărârea AGEA nr. 4 din 27.04.2020. Ulterior reducerii, capitalul social al EVERGENT Investments SA va avea valoarea de 98.121.305,10 lei împărțit în 981.213.051 acțiuni.

 

Aprobarea modificarii articolului 3 alineatul (1) din Actul Constitutiv, urmare a reducerii capitalului social, care va avea urmatorul continut: “Capitalul social este de 98.121.305,10 lei şi este divizat în 981.213.051 acţiuni”.

3 Aprobarea derulării unui program de răscumpărare a acţiunilor proprii (“Programul 5”) cu respectarea prevederilor legale aplicabile și întrunind următoarele caracteristici principale:

a) Scopul programului: Societatea va răscumpăra acţiuni în vederea reducerii capitalului social, prin anularea actiunilor.

b) Numărul maxim de acţiuni ce pot fi răscumpărate: maxim 19.625.000 actiuni (2% din capitalul social ce va rezulta după operarea reducerii conform punctului 2 de pe ordinea de zi).

c) Preţul minim per acţiune: pretul minim de achizitie va fi pretul de piata de la BVB din momentul efectuarii achizitiei.

d) Preţul maxim per acţiune: 2 lei.

e) Durata Programului: maximum 18 luni de la data publicării hotărârii în Monitorul Oficial al României, partea a IV-a.

f) Plata actiunilor rascumparate va fi facuta din profitul distribuibil sau din rezervele disponibile ale societății, înscrise în ultima situație financiară anuală aprobată, cu excepția rezervelor legale inregistrate in situatiile financiare 2020, conform prevederilor art. 103 indice 1 din Legea nr. 31/1990 privind societatile.

g) Achiziţionarea acţiunilor se va realiza prin oferta publica de cumparare pentru dobândirea a maxim 19.625.000 actiuni în vederea reducerii capitalului social.

 

Mandatarea Consiliului de administrație și în mod individual a membrilor acestuia, pentru adoptarea tuturor deciziilor necesare în vederea ducerii la îndeplinire a hotărârii privind derularea programului de răscumpărare acțiuni.

4 Aprobarea datei de 19 mai 2021 ca data de inregistrare (ex-date 18 mai 2021) a actionarilor asupra carora se rasfrang efectele hotararilor adoptate de catre Adunarea generala extraordinara a actionarilor.
5 Mandatarea Consiliului de administrație și individual a membrilor acestuia pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor adoptate de Adunarea generala extraordinara a actionarilor. Împuternicirea, cu posibilitate de substituire, a Directorului general și/sau a Directorului general adjunct să efectueze toate procedurile și formalitățile legale și să semneze orice documente necesare pentru implementarea hotărârilor Adunării generale extraordinare a acționarilor, inclusiv formalitățile de publicare și înregistrare la Registrului comertului.

 

 

ORDINEA DE ZI A AGOA

 

1 Alegerea secretariatului sedintei Adunării generale ordinare a acționarilor dintre actionarii societatii, conform art. 129, alin. (2) din Legea nr. 31/1990 privind societatile.
2 Aprobarea Situaţiilor financiare consolidate pentru exercitiul financiar incheiat la 31 decembrie 2020, intocmite in conformitate cu Reglementările contabile conforme cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) aplicabile entităţilor autorizate, reglementate şi supravegheate de ASF, aprobate prin Norma ASF nr. 39/ 2015, insotite de Raportul auditorului independent, si a Raportului anual consolidat al Consiliului de administratie.
3 Aprobarea Situaţiilor financiare individuale pentru exercitiul financiar incheiat la 31 decembrie 2020, intocmite in conformitate cu Reglementările contabile conforme cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) aplicabile entităţilor autorizate, reglementate şi supravegheate de ASF, aprobate prin Norma ASF nr. 39/ 2015, insotite de Raportul auditorului independent, si a Raportului anual al Consiliului de administratie.
4 Aprobarea repartizarii de dividende din rezultatul net realizat in exercitiul financiar incheiat la 31 decembrie 2020, compus din profitul net si castigul net reflectat in rezultatul reportat din vanzarea instrumentelor de capitaluri proprii FVTOCI, și a dividendului brut de 0,043 lei/actiune.

Suma totala a dividendelor platibile actionarilor se va determina in functie de numarul de actiuni care confera dreptul de a incasa dividende la data de inregistrare (excluzand actiunile proprii rascumparate de Societate detinute la data de inregistrare), fiind de maxim 42.123.789 lei și se compune din:

·         5.827.026 lei profit net realizat in exercitiul financiar 2020, astfel că întreg profitul anului 2020 se repartizează la dividende;

·         maxim 36.296.763 lei castig net reflectat in rezultatul reportat realizat in exercitiul financiar 2020 din vanzarea instrumentelor de capitaluri proprii FVTOCI.

Costurile aferente platilor se suporta din valoarea dividendului net. Plata dividendelor se efectueaza prin Depozitarul Central si agent de plata Banca Transilvania.

Aprobarea datei de 19 mai 2021 ca data de inregistrare (ex-date 18 mai 2021) si a datei de 11 iunie 2021 ca data a platii dividendului.

5 Aprobarea Programului de activitate 2021 in acord cu “Strategia si politica de investitii a EVERGENT Investments SA” si a Bugetului de venituri si cheltuieli pentru exercitiul financiar 2021.
6 Aprobarea descarcarii de gestiune a administratorilor pentru exercitiul financiar 2020.
7 Aprobarea prescrierii dividendelor aferente exercitiului financiar 2017 stabilite prin Hotărârea Adunarii generale ordinare a acționarilor din 27.04.2018, neridicate pana la data de 02.10.2021 si inregistrarea lor conform reglementarilor aplicabile.
8 Aprobarea datei de 19 mai 2021 ca data de inregistrare (ex-date 18 mai 2021) a actionarilor asupra carora se rasfrang efectele hotararilor adoptate de catre Adunarea generala ordinara a actionarilor.
9 Mandatarea Consiliului de administrație și individual a membrilor acestuia pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor adoptate de Adunarea generala ordinara a actionarilor. Împuternicirea, cu posibilitate de substituire, a Directorului general și/sau a Directorului general adjunct să efectueze toate procedurile și formalitățile legale și să semneze orice documente necesare pentru implementarea hotărârilor Adunării generale ordinare a acționarilor, inclusiv formalitățile de publicare și înregistrare la Registrului comertului.

 

  1. Dreptul acţionarilor de participare la Adunarile generale ale acționarilor conform reglementărilor aplicabile în materie, a prevederilor Actului constitutiv și a Procedurilor de organizare si desfasurare aprobate de Consiliul de administrație și publicate pe site-ul evergent.ro.

 

Doar acţionarii înscrişi în registrul acţionarilor la data de referinţă 16 aprilie 2021 pot participa la Adunarile generale ale acționarilor:

  1. personal ori prin reprezentanţii legali (în cazul persoanelor juridice),
  2. prin reprezentant pe bază de împuternicire specială sau împuternicire generală,
  3. buletin de vot scris sau electronic, conform procedurilor afişate pe site-ul evergent.ro.

 

Accesul acţionarilor persoane fizice, cu drept de participare la Adunarile generale ale acționarilor  este permis prin simpla probă a identităţii acestora, făcută cu actul de identitate al acestora.

 

Acţionarii persoane juridice sau entitățile fără personalitate juridică pot participa la Adunarile generale ale acționarilor prin reprezentant legal.

Calitatea de reprezentant legal se constată în baza listei acţionarilor de la data de referinţă, primită de la Depozitarul Central. În cazul în care datele privind calitatea de reprezentant legal nu au fost actualizate la Depozitarul Central de către acţionarul persoană juridică corespunzator datei de referinţă, dovada de reprezentant legal se face pe baza unui certificat constatator eliberat de Oficiul Registrul Comerţului, în copie conformă cu originalul, sau orice alt document emis de către o autoritate competentă din statul în care acţionarul este înmatriculat legal şi care atestă calitatea de reprezentant legal, emise în termenul de valabilitate.

 

Documentele care atestă calitatea de reprezentant legal, întocmite într-o limbă străină, alta decât limba engleză, vor fi însoţite de o traducere realizată de un traducător autorizat în limba română sau în limba engleză.

 

Acționarii care nu au capacitate de exercițiu precum şi persoanele juridice pot fi reprezentaţi/reprezentate prin reprezentanţii lor legali care, la rândul lor, pot da altor persoane împuternicire pentru respectiva adunare generală.

 

 

     Împuternicirea specială, Împuternicirea generală şi Buletinul de vot scris sau electronic

 

Împuternicirile speciale şi buletinul de vot conforme cu dispozițiile legale incidente se pun la dispoziţia acţionarilor la sediul societăţii şi pe website-ul www.evergent.ro.

Exercitarea votului se face începând cu data de 16 aprilie 2021.

Exprimarea opţiunilor de vot prin împuterniciri, buletine de vot scris sau electronic se va realiza până în data de 27 aprilie 2021, ora 1000, sub sancţiunea pierderii exerciţiului dreptului de vot în Adunarile generale ale acționarilor.

Împuternicirea specială se acorda de catre acţionar unei persoane si contine instructiuni specifice de vot din partea actionarului emitent, pentru fiecare punct înscris pe ordinea de zi.

Acţionarul poate desemna o singură persoană care sa îl reprezinte şi un reprezentant supleant pentru situaţiile în care reprezentantul desemnat este în imposibilitate de a-şi îndeplini mandatul. Unui acţionar îi este permis să acorde o Împuternicire specială unui singur reprezentant.

Reprezentarea acţionarilor în cadrul adunării generale de către alte persoane se poate face şi în baza unei împuterniciri generale, însoţită de Declaraţia pe proprie răspundere dată de reprezentantul legal al intermediarului (definit conform art. 2 alin. (1) pct 20 din Legea nr. 24/2017) sau avocatului care a primit împuternicirea de reprezentare în condiţiile legale aplicabile şi Procedurilor Adunarilor generale ale  EVERGENT Investments afișate pe website-ul www.evergent.ro. Împuternicirea generală este acordată de acţionar pentru întreaga deţinere la data de referinţă şi se depune la Societate în copie, cuprinzând menţiunea conformităţii cu originalul sub semnătura reprezentantului. Împuternicirile generale se depun/transmit, însoţite de documente conform procedurilor, la sediul societăţii (Bacau, cod 600164, str. Pictor Aman nr. 94 C, etaj 2, secretariat) în zilele lucrătoare, intre orele 9-16, sau se transmit ca document electronic cu semnătură electronică extinsă, conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronică, prin e-mail la adresa AGA@evergent.ro, până în data limită 27 aprilie 2021, ora 1000.

Formularele de împuterniciri speciale, formularele de buletine de vot scrise, semnate olograf, în original, însoţite de documente conform Procedurilor aprobate și publicate conform prevederilor Actului constitutiv, se depun și/sau transmit, la sediul societăţii (Bacau, cod 600164, str. Pictor Aman nr. 94 C, etaj 2, secretariat) în zilele lucrătoare, intre orele 9-16 sau se transmit ca document electronic cu semnătură electronică extinsă, conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronică, prin e-mail la adresa AGA@evergent.ro, până în data limită 27 aprilie 2021, ora 1000.

Revocarea unei împuterniciri generale/speciale se poate face în scris, prin oricare dintre formele de desemnare şi se transmite până cel mai târziu în data de 27 aprilie 2021, ora 1000.

Împuternicirile generale/speciale purtând o dată ulterioară (înregistrate până în data limită 27 aprilie 2021, ora 1000) au ca efect revocarea împuternicirilor datate anterior.

Acţionarii care au votat prin împuterniciri speciale sau buletine de vot îşi pot modifica opţiunea iniţială de vot, fiind valabil ultimul vot exprimat , cu conditia sa fie exprimat şi înregistrat până în data limită 27 aprilie 2021, ora 1000.

În situaţia în care acţionarul, care şi-a exprimat votul prin corespondenţă, participă personal sau prin reprezentant la Adunarile generale ale acționarilor, votul exprimat prin corespondenţă este anulat, fiind luat în considerare doar votul exprimat personal sau prin reprezentant.

Dacă persoana care participă la Adunarile generale este alta decât cea care şi-a exprimat votul prin corespondenţă, pentru valabilitatea votului său acesta va prezenta la Adunarile generale ale acționarilor o revocare scrisă a votului prin corespondenţă semnată de acţionar sau de reprezentantul care a exprimat votul prin corespondenţă.

Participarea directă a acţionarului în Adunarile generale ale acționarilor,  personal sau prin reprezentantul legal, înlătură orice alte opţiuni de vot transmise anterior.

Votul electronic se poate exercita pe bază de certificat digital calificat, accesând aplicaţia securizată “vot electronic” de pe site-ul www.evergent.ro, conform Procedurii de exercitare a  votului  prin  corespondenta, afisata pe site-ul www.evergent.ro

 

 

  1. Dreptul acţionarilor de a introduce noi puncte pe ordinea de zi a Adunărilor generale ale acționarilor şi de a face propuneri de hotărâri pentru punctele existente sau propuse spre a fi incluse pe ordinea de zi.

 

            Unul sau mai multi actionari reprezentand, individual sau impreuna, cel putin 5% din capitalul social al Societății, îşi pot exercita drepturile prevăzute de art. 92. alin (3) din Legea nr. 24/2017 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă si de art. 189, art. 199 din Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă coroborat cu prevederile art. 117 indice 1 din Legea nr. 31/1990 privind societățile, numai în scris, până la data de 13 aprilie 2021, ora 1700, prin depunerea documentelor in original la sediul societăţii (Bacău, cod 600164, str. Pictor Aman nr. 94C, etaj 2, Secretariat), sau prin transmiterea cu semnătură electronică extinsă, prin e-mail la adresa AGA@evergent.ro (conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronică). Solicitările trebuie să fie însoțite de o justificare și/sau de un proiect de hotărâre propus spre adoptare Adunărilor generale ale acționarilor.

 

Calitatea de acţionar şi calitatea de reprezentant legal, în cazul acţionarilor persoane juridice sau al entităţilor fără personalitate juridică, se dovedeşte pe baza documentelor eliberate de Depozitarul Central sau participanţii care furnizează servicii de custodie (art. 194 din Regulamentul ASF nr. 5/2018): extras de cont din care rezultă calitatea de acţionar şi numărul de acţiuni deţinute împreună cu documente care atestă înscrierea informaţiei privind reprezentantul legal la Depozitarul Central sau custodele autorizat (art. 92 alin. (11) Legea nr. 24/2017).

 

  • Dreptul acţionarilor de a adresa întrebări referitoare la ordinea de zi a Adunărilor generale ale acționarilor

Acţionarii îşi pot exercita drepturile prevăzute de art. 198-199 din Regulamentul ASF nr. 5/2018 până la data de 27 aprilie 2021, ora 1000. EVERGENT Investments SA poate răspunde prin postarea răspunsului pe site-ul propriu, la Secţiunea „Intrebări frecvente” sau în cadrul sedintelor Adunărilor generale, dacă informaţiile solicitate respectă caracterul de informaţie publică şi nu se regăsesc în materialele aferente ordinii de zi sau în raportările instituţionale efectuate.

Întrebările acţionarilor vor fi transmise în scris, prin depunerea documentelor in original la sediul societăţii (Bacău, cod 600164, str. Pictor Aman nr. 94C, etaj 2, “secretariat”), sau prin transmiterea cu semnătură electronică extinsă, prin e-mail la adresa AGA@evergent.ro (conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronică).

Calitatea de acţionar (persoană fizică sau reprezentant legal persoană juridică) se constată în baza registrului acţionarilor la data de referinţă, pe baza documentelor de identitate sau, anterior primirii acestuia, conform punctului II din prezentul Convocator.

 

  1. Documentele aferente Adunărilor generale ale acţionarilor

 

         Documentele aferente punctelor de pe ordinea de zi se pun la dispoziţia acţionarilor pe site-ul www.evergent.ro şi se pot consulta la sediul societăţii (Bacau, cod 600164, str. Pictor Aman nr. 94 C, etaj 2, secretariat) în zilele lucrătoare între orele  9-16.

Materialele corespunzatoare punctelor de pe ordinea de zi, Procedurile de organizare si  desfasurare ale Adunarilor generale, proiectele de hotarari si formularele de vot se pun la dispozitia actionarilor odata cu publicarea Convocatorului in Monitorul Oficial al Romaniei, partea a IV-a.

Procedura de organizare si desfăşurare a Adunărilor generale ale acționarilorcuprinde: Procedura de vot prin reprezentant (împuternicire specială, împuternicire generală), Procedura de vot prin corespondenţă (buletin de vot scris sau electronic), Procedura generală a Adunărilor generale ale acționarilor, modul de funcţionare a organelor adunării generale şi precizări privind desfaşurarea sedintelor adunărilor generale.

 

Sedintele Adunărilor generale extraordinara si ordinara pot fi vizualizate pe baza elementelor de acces de către acţionarii înregistraţi la data de referinţă – prin accesarea site-ului www.evergent.ro (precizări în Procedura de organizare si desfăşurare AGA).

 

              Este asigurata traducerea live a dezbaterilor in limba engleza.

 

În situaţia neîndeplinirii condiţiilor statutare şi legale de cvorum la prima convocare, Adunarea generală extrordinară a Acţionarilor EVERGENT Investments este convocata pentru data de 30 aprilie 2021, ora 1000 si Adunarea generală ordinară a acţionarilor EVERGENT Investments este convocata pentru data de 30 aprilie 2021, ora 1100, cu menţinerea ordinii de zi şi a locului de desfăşurare.

 

 

În contextul aparitiei pandemiei COVID-19, a masurilor excepționale instituite de autorități pe teritoriul României si avand in vedere masurile adoptate de managementul Societății pentru asigurarea continuitatii activitatii, protectia sanatatii si sigurantei personalului, buna desfasurare a relatiei cu clientii/investitorii, partenerii de afaceri, institutiile pietei, EVERGENT Investments recomandă în mod ferm acționarilor exercitarea votului prin corespondență la Adunările generale ale acționarilor din 29/30 aprilie 2021 (de preferință vot electronic prin aplicaţia securizată “vot electronic”, utilizând semnătura electronică extinsă, conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronică și,  în subsidiar, buletin de vot transmis prin poștă, servicii de curierat sau personal la registratura societății).

 

 

 

Presedintele Consiliului de administratie                             Director general

Costel  CEOCEA                                                                                  Claudiu DOROS

 

 

 

 

Ofiter de conformitate

         Michaela PUSCAS

Ora de vară, dar până când?

În noaptea de sâmbătă spre duminică dăm din nou ceasornicele cu o oră înainte. Ora 3.00 devine ora 4.00. Trecem la „ora de vară”! Unii s-ar putea bucura, alții vor strâmba din nas. Să te trezești cu o oră mai devreme poate fi stresant, mai ales dacă știi că trebuie să mergi la muncă și mai ales într-o zi de luni – spun cârcotașii. Corpul nostru are un ceas biologic, pretențios și care o ține pe a lui. Schimbi ora la finele lui martie, apoi în octombrie revii la ora normală, „ora de iarnă”. Dar până când? În ultimii ani s-au ridicat mai multe voci, inclusiv dintre cele oficiale care nu mai vor schimbarea orei. Lumea, însă, nu a ajuns încă la un consens.

Ora de vară a fost decretată acum 105 ani, în timpul primei conflagrații mondiale, ca o necesitate de război, pentru a economisi rezervele de cărbune. Se întâmpla în Germania și Austro-Ungaria. În secolul al XVIII-lea, Benjamin Franklin a studiat modul în care lămpile cu ulei produceau lumină și cât de eficiente erau ele. Energia din cărbune trebuia economisită și ea, prin activitate numai pe timp de zi, între ore care diferă vara și iarna, pentru că, vorba ceea, „iarna nu-i ca vara”.

În România ora de vară a apărut în 1917. Regina Maria nota atunci că ora 7.00 devenea ora 8.00 „pentru că rușii așa procedează, ca să evităm confuziile – motivul e economia de electricitate”. Măsura nu a avut viață lungă după război. S-a renunțat la ea, dar în 1932 a revenit. A prins-o și Al Doilea Război Mondial, dar nu până la capăt, în 1943 fiind suspendată. Și iar s-a revenit, însă tocmai în 1979. Unii spuneau atunci că e o mare prostie, neeficientă, o ambiție a lui Ceaușescu „cel care stabilea tot ce făceam”.

În 2019, însă, Parlamentul European a stabilit să nu mai umblăm la ceasornice, cu începere chiar din octombrie 2021. Dar Brexitul, pandemia și unele cârcoteli au anulat hotărârea, astfel că ea s-a amânat pentru 2022. Să dea Dumnezeu să ajungem sănătoși, pe lumină de zi, și până acolo!

O băcăuancă a dat lovitura la pariuri sportive

Uneori norocul te paște când nu te aștepți, iar de acest lucru s-a bucurat o tânără din Bacău. Raluca este căsătorită și are doi copii. Ca orice om, în epoca internetului, intri pe tot felul de site-uri. Din curiozitate și din informațiile pe care le avea de la diverși prieteni, Raluca a intrat pe un site de pariuri sportive și a descărcat o aplicație.

„Aplicația am descărcat-o prin vară, dar nu m-am ocupat de ea. Acolo este o «roată» pe care dacă o apeși primești un bonus de 10 lei. Asta era pe aplicația de pe telefonul soțului și am zis că pariez eu pe meciurile de fotbal. Am pus un bilet de 10 lei pe 15 meciuri. Seara mi-am întrebat soțul dacă s-au terminat meciurile și el a zis că nu. Apoi am uitat de bilet. A doua zi, după ce el a plecat la serviciu, când a intrat pe aplicație, la balanță, a apărut suma: 57.800 de lei. A fost un șoc. Nu ne venea să credem”, a povestit băcăuanca norocoasă, care nu a crezut nicio clipă că e o glumă proastă pentru că în trecut mai câștigase 100 de lei la un astfel de joc.

Raluca a pariat pe 15 meciuri de fotbal din campionatul de fotbal al Angliei și al Scoției, făra a avea mari cunoștințe despre echipele de acolo. „Nu mă pricep foarte bine la fotbal. Unele pronosticuri le-am pus întâmplător iar pentru unele meciuri am consultat un istoric al jocurilor de pe acel site”, a dezvăluit Raluca sursa sa de inspirație. Cert este că banii sunt mai mult decât bineveniți, Raluca fiind în plin proces de construcție a unei case într-unul din cartierele din oraș. „Cu banii câștigați voi putea acum să construiesc și camere pentru cei doi copii care acum sunt mici. Este un semn bun, cu siguranță”, a încheiat câștigătoarea din Bacău.

Când pisicile nu-s acasă….

Nu doar șoarecii joacă pe masă, ci și Vulpițele. În cazul de față, Vulipțele Galbene din Roman. Gruparea romașcană s-a impus, miercuri după-amiază, cu 7-0 pe terenul Măgurii 2012 Bacău, calificându-se în faza următoare a Cupei României la fotbal feminin. Etapa de Cupă de miercuri a fost una demnă de un record: nu mai puțin de 13 meciuri din totalul de 14 s-au soldat cu victoria formațiilor vizitatoare! Multe dintre ele, la scoruri semnificative, mai categorice chiar decât cel înregistrat pe stadionul băcăuan „Lucrețiu Avram”.

Astfel, Fair Play a câștigat la Giurgiu cu 20-0, Universitatea Olimpia Cluj și-a adjudecat derby-ul local cu Olimpic Star cu 14-0, Femina Baia Mare a avut câștig de cauză pe terenul lui United Bihor cu 12-0, în timp ce Fortuna Becicherecu Mic s-a impus la Timișoara, în fața Politehnicii, cu 9-0. Onoarea gazdelor a fost salvată de Academia de Fotbal și Tenis Măgura, învingătoare cu 8-2 acasă, contra CSM-ului Târgu-Mureș.

În ceea ce privește campionatul ligii secunde, Grupa 3 programează weekend-ul acesta runda a treia, una în care Măgura 2012 Bacău ar trebui să joace pe terenul celor de la Atletic Club Onix. Conducerea Pisicilor Roșii a decis însă să nu efectueze deplasarea, solicitând FRF amânarea partidei de la Râmnicu-Sărat.

BREAKING | Noi restricții în România, de vineri. În localitățile cu incidență 4 la mie, circulația va fi interzisă în weekend de la 20:00. La peste 7,5 la mie, restricțiile, valabile în fiecare zi

    Comitetul Național pentru Situații de Urgență a decis ca în localităţile unde incidenţa de infectare cu COVID-19 trece de 4 la mia de locuitori, circulaţia în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică să fie permisă doar până la ora 20:00, iar activitatea operatorilor economici se va desfăşura până la ora 18:00. În cazul în care se va depăşi incidenţa de 7,5 la mie, măsurile vor fi valabile şi în timpul săptămânii. Anunțul a fost făcut de șeful DSU, dr. Raed Arafat, conform rptv.ro.

    „Referitor la intervalul orar în care este permisă circulaţia, unde incidenţa e peste 4 la mie în ultimele 14 zile, urmează ca în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică circulaţia să fie permisă până la orele 20:00, iar la operatorii economici, activitatea să fie permisă până la ora 18:00. Revenirea asupra acestei măsuri în timpul weekend-ului se face când incidenţa scade sub 3,5 la mie. A doua măsură, dacă incidenţa depăşeşte 7,5 la mie, atunci circulaţia va fi permisă până la ora 20:00 pe toată durata săptămânii, iar la operatorii economici activitatea până la ora 18:00, tot pe toată durata săptămânii. Revenirea asupra acestei măsuri va fi dacă scade sub 7 la mie. Sălile de fitness vor avea activitatea suspendată când se depăşeşte rata de 4 la mie şi se va reveni când scade sub 3,5 la mie”, a explicat dr. Raed Arafat.

    Vezi aici Hotărârea CNSU cu noile restricții impuse de vineri în întreaga țară.

    „Dulcinella”, gust și ospitalitate din Basarabia

    De astăzi, „dependența” de produse de cofetărie, ciocolaterie și patiserie va putea fi întreținută în magazinul „Dulcinella”. Redeschis publicului băcăuan, după un timp în care s-au derulat ample lucrări de modernizare, edificiul, amplasat pe str. Ștefan cel Mare, nr. 4 sc. E-F, parter, reapare cu o altă abordare. Astfel, magazinul beneficiază de un spațiu mai generos, reconfigurat după tendințele moderne, cu o gamă mai largă de produse marca „Dulcinella’’ și, atenție!, o colecție extinsă de vinuri.

    Orașul tău, un pic mai dulce!

    În 2019, „Dulcinella” – cea mai mare rețea de ateliere de cofetărie artizanală din Republica Moldova, trece Prutul și deschide primele 5 magazine: în Bacău, Piatra Neamț și Târgu Neamț. În decembrie 2020, alături de cunoscutul interpret din Basarabia, Ion Paladi, „Dulcinella” bucură comunitatea din România cu încă 5 magazine noi. La Iași, Pașcani, Botoșani și Suceava. Pe 11 martie 2021, „Dulcinella” a inaugurat un nou magazin în orașul Bârlad, iar pe 18 martie la Huși. Următoarele magazine vor fi deschise la Fălticeni, Moinești, Vaslui, Rădăuți și Dorohoi.

    Atunci când faci o alegere este important să fii atent la respirația sufletului, pentru ca, mai târziu, să poți face lucrurile din suflet. Ce înseamnă pentru mine Dulcinella? Plăcere, gust, armonie, ospitalitate și, totuși, mai întâi de toate, UNITATE. Am vorbit de mai multe ori despre cât de important este pentru mine acest proiect, iar implicarea mea în calitate de ambasador ține și de dorința de a fi cât mai aproape de oamenii de pe ambele maluri ale Prutului și de a-i motiva la cunoaștere reciprocă. «Podul de Dulciuri» semnifică, în primul rând, un NOU ÎNCEPUT, într-o lume în care gusturile și aromele sunt cele care ne fac să ne simțim mai aproape. Vorbeam mai sus despre «respirația sufletului». E acel moment în care simți că e mai important să dai decât să iei, când recunoști că se întâmplă ceva mistic și, totodată, istoric, pentru propia ta viață. Da, asta am simțit atunci când am făcut cunoștință cu minunatul public din România. De atunci, întâlnirile cu acesta au devenit speciale. Și pentru că port cu mândrie numele de «Cetățean de onoare» al comunelor George Enescu, Corlățeni și Vorona din România, mă simt și mândru și onorat. Dorința mea este una: ca oricine își va dori să simtă mirosul «Dulcinella» să poată spune «mă simt ca acasă», așa cum mă simt și eu, fie la Chișinău, fie la Iași sau la București, este mesajul transmis de Ion Paladi, ambasadorul brandului „Dulcinella”.

    DESPRE „DULCINELLA”

    Sloganul „Dulcinella” – Ziua ta un pic mai dulce – cuprinde, în sine, esența brandului. Dulcinella a creat, în cei peste 15 ani de activitate, o gamă largă de produse de cofetărie, patiserie și plăcintărie – tradiționale moldovenești și inovatoare, în marea majoritate, rețete proprii, gândite și fabricate 100% artizanal. Brandul „Dulcinella” a fost înființat în anul 2005, în municipiul Chișinău, Republica Moldova. Acesta are ca domeniu principal de activitate fabricarea produselor de cofetărie, ciocolaterie și patiserie, precum și comercializarea acestora prin intermediul propriei rețele de magazine specializate, în număr de 30.

    În anul 2019, a fost stabilit motto-ul pentru strategia de dezvoltare a produsului – Dulcinella rEvoluționează. Acest motto sugerează ambiția noastră de a diferenția produsele, și anume torturile, de tot ce poate fi găsit pe piață la etapa actuală, precum și promovarea unor gusturi noi, specifice brandului „Dulcinella”. Astfel, produsele marca „Dulcinella” au fost clasificate în următoarele serii:

    • Seria Autor
    • Seria Fusion
    • Seria Raw&Veg
    • Seria Tradiționale
    • Seria Clasice

    La baza seriilor stau următoarele elemente comune: dorința de a fi într-un continuu proces de inovare și redescoperire a produselor. Respectiv, crearea unor gusturi excepționale, pe care familia „Dulcinella” le poate aduce mai aproape de oamenii din România și Republica Moldova.

    Zbor spre Antalia, direct de pe Aeroportul Bacău

      Noi curse tip charter vor fi introduse în acest an de pe Aeroportul Internațional „George Enescu” Bacau (AIGE). Noutatea a fost anunțată după o întâlnire pe care administrația aeroportului băcăuan a avut-o cu reprezentanții agențiilor de turism zonale. În cadrul discuțiilor, au fost abordate mai multe aspecte, inclusiv acordarea de facilități operatorilor de turism, în vederea dezvoltării acestui segment de activitate aeroportuară. Cele două părți au subliniat avantajele oferite de poziționarea zonală a aeroportului băcăuan, precum și facilitățile care pot fi oferite turiștilor în urma investițiilor din infrastructură (parcare, terminal, pista nouă etc).

      „Comunicarea și identificarea de oportunități turistice care implică introducerea unor curse tip charter rămâne o prioritate pentru noi. Prima concretizare este destinația Antalya, începând cu data de 10 iunie și până pe 19 septembrie. Aceasta va fi operată săptămânal, joia, și, conform datelor puse la dispoziție de reprezentanții operatorilor turistici, gradul de ocupare este unul peste așteptări, mai ales în contextul măsurilor impuse de pandemia Covid -19”, a declarat Oana Chelaru, președintele executiv al Aeroportul Internațional „George Enescu” Bacău.

      La rândul său, Dumitru Nănescu, directorul Inter Tour Bacău, cea mai mare agenție de turism din Moldova, a confirmat interesul partenerilor turistici de la nivel național pentru introducerea, începând cu sezonul de toamnă, a unor curse charter către destinații din Egipt. În plus, în funcție de evoluția restricțiilor dictate de pandemia de coronavirus, este foarte posibil pregătirea unor pachete turistice, în perioada sărbătorilor de iarnă, cu zboruri direct din Bacău.

      Trei noi focare de pestă porcină africană, în județ

        Veterinarii băcăuani anunță identificarea a trei focare de pestă porcină africană, la porcii domestici din gospodăriile populației din localitățile Frumoasa, Buhoci și Parava.

        În trasabilitatea bolii pentru focarul din localitatea Drăgușani, comuna Parava, 10 suine au murit, iar în comuna Buhoci, au murit alte 9 suine. În plus, în cadrul măsurilor de combatere și asanare a bolii, 33 suine au fost ucise și neutralizate, cu respectarea legislatiei sanitare veterinare în vigoare”, a precizat dr. Luminița Ionescu, purtătorul de cuvânt al Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Bacău.

        Gospodăriile afectate au fost plasate sub supraveghere oficială, fiind restricționată circulația persoanelor, animalelor, produselor, subproduselor și mijloacelor de transport. Restricțiile din focarul de la Frumoasa trebuiau ridicate din data de 9 martie 2021, însă au fost menținute întrucât zona de protecție și de supraveghere aferentă focarului se extinde pe teritoriul județului Neamț, unde au fost raporate noi focare de PPA”, au precizat reprezentanții DSVSA Bacău. De reținut că sunt active restricțiile și pentru 105 cazuri de pestă porcină africană la mistreți identificate în Fondurile cinegetice de pe raza județului Bacău.

        Examenele naționale se desfășoară după calendarul stabilit. Vacanța de primăvară, în perioada 2 aprilie – 4 mai. Anul școlar se încheie în 25 iunie. Pentru clasele terminale, structura anului școlar nu va fi modificată

        Examenele naționale se desfășoară după calendarul deja stabilit, iar pentru clasele terminale, structura anului școlar nu va fi modificată, a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, după discuțiile cu reprezentanții elevilor și ai părinților. Celelalte clase au vacanța de primăvară așa cum a fost anunțată zilele trecute, în perioada 2 aprilie – 4 mai, iar anul școlar se încheie pe 25 iunie.

        Examenele naționale se vor desfășura la datele stabilite conform calendarului, respectiv în perioada 22 – 25 iunie, pentru probele scrise de la Evaluarea națională și în perioada 28 iunie – 1 iulie, pentru probele scrise de la Bacalaureat. Probele de competențe de la Bacalaureat vor fi echivalate, potrivit anunțului făcut de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

        Așa cum a fost anunțat de ministrul Educației, la solicitarea Ministerului Sănătății, vacanța de primăvară va începe pe 2 aprilie și se va termina pe 4 mai. Excepție vor avea clasele terminale, pentru care structura anului școlar nu va suferi nicio modificare.

        Clasele terminale vor avea vacanță pentru sărbătorile pascale catolice în perioada 2 – 11 aprilie, iar pentru sărbătorile pascale ortodoxe, între 30 aprilie și 9 mai. Elevii din anii terminali termină vacanța pe 9 mai, spre deosebire de toate celelalte clase, a căror ultimă zi de vacanță va fi pe 4 mai.

        Grădinițele vor funcționa după același program cu clasele primare. O altă decizie a fost de renunțare la săptămâna „Școala altfel”.

        Clasele terminale încheie anul școlar pe 18 iunie, iar toate celelalte clase, pe 25 iunie.

        Evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a rămân în continuare programate cu prezență fizică în toate școlile care funcționează în localități necarantinate. Evaluare Națională de clasa a II-a se reprogramează pentru perioada 25 – 28 mai. Activitățile remediale se vor desfășura doar până la incidența de 6 la mia de locuitori.

        „Alături de vaccinare, testarea este un element absolut esențial în școli și sunt absolut convins că problema testării în școli va fi rezolvată extrem de rapid”, a mai transmis ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

        Citește aici comunicatul de presă al Ministerului Educației, cu privire la adaptarea structurii anului școlar la situația epidemiologică actuală.

        Sprijin umanitar din partea elevilor Școlii Naționale de Pregătire a Agenților de Penitenciare Târgu Ocna

          „Am învârtit roțile speranței și ne-am unit eforturile și puterile pentru însănătoșirea lui Liviu Șoimu! Am înțeles că un gest cât de mic poate însemna pentru cineva chiar VIAȚA.
          Suntem alături de Liviu și credem că Dumnezeu, prin oameni, face imposibilul – posibil. Multă sănătate și gânduri bune, Liviu!”
          Elevii ȘNPAP Tg.Ocna

          În spiritul solidarității umane și implicării sociale, elevii Școlii Naționale de Pregătire a Agenților de Penitenciare (ȘNPAP) Târgu Ocna, din proprie inițiativă, au reacționat la un apel umanitar de sprijinire a tânărului Liviu Șoimu din localitatea Galați, în vârstă de 21 ani, care trece prin momente deosebit de dificile, fiind diagnosticat cu leucemie acută monobalistică, grupă de risc înalt. Elevii s-au mobilizat exemplar și au oferit o rază de speranță familiei care trece prin momente grele, alăturându-se acesteia cu un modest ajutor moral și financiar, donând sume de bani, în limita posibilităților fiecăruia.

          Gestul s-a concretizat ca urmare a dorinței de a veni în sprijinul semenilor care au nevoie de ajutor și de a aduce un strop de speranță în sufletul acestora. Ca viitori agenți de poliție penitenciară, elevii Școlii noastre sunt conștienți de faptul că nimic nu este mai presus decât viața, indiferent a cui este aceasta, cu atât mai mult a unui tânăr aflat în suferință.

          Conducerea Școlii sprijină astfel de inițiative și încurajează elevii să-și dezvolte spiritul de umanism, îndeosebi în aceste vremuri dificile pe care le trăim, confirmându-ne încă o dată că motto-ul Școlii „Cea mai nobilă preocupare a omului e omul” se transpune în fapte reale.
          Astfel, am primit cu toții reconfirmarea faptului că valorile morale și umane pe care încercăm să le insuflăm elevilor Școlii noastre cresc pe zi ce trece și că eforturile profesorilor sunt răsplătite cu fiecare ocazie.

          Nimic nu se face fără oameni, fără bunătate și fără dorința de a strecura în mișcarea universului o scânteie de BINE și o fărâmă de FRUMOS care, contopite, să adauge valoare OMENIRII.

          Comisar șef de poliție penitenciară Silvia VATAVU
          Purtător de cuvânt,
          Școala Națională de Pregătire a Agenților de Penitenciare Târgu Ocna

          Salonul de Primăvară al Artei Naive – Ediţie aniversară

            Manifestare culturală de tradiție a artiștilor plastici din România, „Salonul de Primăvară al Artei Naive – 2021” își deschide porțile vineri, 26 martie, începând cu ora 13.00. Ca de fiecare dată, evenimentul va debuta în spațiul expozițional al Muzeului de Artă Contemporană „George Apostu” din Bacău. Organizată de Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Bacău în parteneriat cu Centrul de Cultură „George Apostu”,expoziția-concurs din acest an va fi una aniversară, evenimentul bifând cea de-a XXX-a ediție.

            „Salonul de Primăvară al Artei Naive” continuă şi diversifică acţiunile de susţinere şi punere în valoare a artiştilor naivi din diferite zone ale ţării, aducând în atenția publicului peste 145 de lucrări de artă plastică (pictură și sculptură), purtând semnătura celor 55 de creatori din diferite zone ale țării – Bacău, București, Iași, Brăila, Caraș-Severin, Buzău, Galați, Târgoviște, Ploiești și Rădăuți.

            Alcătuit din personalități artistice din domeniu și prezidat de artistul plastic Ion Văsâi, juriul va decide asupra celor mai valoroase lucrări, autorii fiind răsplătiţi cu premiile acordate de cele două instituţii organizatoare.

            Ediția aniversară 2021 se va bucura de prezența directorului Centrului Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Bacău, Florin Zăncescu, a muzeografului Iulian Bucur, responsabil cu prezentarea expoziției din acest an, dar și a etnografelor Feodosia Rotaru și Olguța Pâțu, în calitatea lor de autoare a celui mai recent volum dedicat mișcării artei plastice băcăuane, intitulat „Arta naivă băcăuană” (Bacău, Editura „Ateneul scriitorilor”, 2020). Prezentarea volumului, realizată de criticul de artă Iulian Bucur, va fi însoțită de un moment muzical, care va fi asigurat de prof. Alin Sava (nai).

            Având privilegiul comunicării de sine a artistului, arta naivă reprezintă în toate momentele sale o formă de afirmare a individualității, a identității cultural-artistice și a memoriei locului de origine ale autorului. În fapt, în aceste timpuri de derută identitară manifestată plenar la nivel global, momentele culturale care forțează întoarcerea privirii către specificul ființării tale etnice și naționale ar trebui să aibă statut de demers obligatoriu. Prin intermediul artiștilor săi consacrați și al instituțiilor de cultură care au menirea de a pune în valoare creațiile și opera acestora, Bacăul își onorează de treizeci de ani această obligație morală, căpătând statutul de centru puternic de creație în domeniul artei naive, cu recunoaștere la nivel național și internațional. Tocmai din acest motiv, considerăm că autoritățile băcăuane locale și județenear trebui să ia în considerare posibilitatea materializării unui gând mai vechi al întemeietorilor acestui proiect cultural (Constantin Donea, Nicu Radu și Gheorghe Geo Popa) – înființarea în orașul Bacău a unui Muzeu al Artei Naive care ar putea da o imagine puternică fenomenului artei naive contemporane.

            Având în vedere restricțiile pandemice care operează în interiorul scenariului roșu din starea de alertă, cea de-a XXX-a ediție a Salonului de Primăvară al Artei Naive va fi organizată fără participarea publicului, evenimentul urmând să fie promovat pe pagina de internet a Centrului Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Bacău (https://culturatraditionalabacau.ro/) și pe pagina de facebook a Centrului de Cultură „George Apostu” (https://www.facebook.com/centruldeculturageorgeapostubacau).

            Peste 350.000 de pacienți au fost tratați anul trecut în Centrele Medicale Arcadia

             Mai mult de 7.500 de intervenții chirurgicale au fost realizate în Spitalele Arcadia

             

            Rețeaua Medicală Arcadia a tratat peste 350.000 de pacienți, în 2020, în cele 6 centre medicale;

            Prin serviciul de telemedicină lansat anul trecut, ArcadiaLine, opțiunea care permite realizarea consultațiilor la distanță, au fost acordate peste 10.000 de ore de consultații pentru pacienți;

            În 2020, în Spitalele Arcadia au fost realizate mai mult de 7.500 de intervenții chirurgicale, iar în Maternitatea Arcadia au fost născuți peste 1.200 de bebeluși;

            Mereu aproape de pacienți, Arcadia a lansat Centrul de sănătate a Femeii, un spațiu dedicat pentru îngrijirea femeilor, care oferă un circuit complet pentru investigații și consultații.

             

            Doar anul trecut, furnizorul de servicii medicale Arcadia, cea mai mare rețea privată de sănătate din regiunea Moldovei, a tratat peste 350.000 de pacienți în cele 6 centre medicale. În aceeași perioadă,

            în Spitalele Arcadia au avut loc peste 7.500 de intervenții chirurgicale realizate cu succes de medici specialiști care au venit în sprijinul pacienților din zona de Nord-Est a țării, și nu numai.

             

            Anul 2020 a însemnat pentru Arcadia continuarea investițiilor în sănătate, cu lansarea serviciului de telemedicină ArcadiaLine, prin intermediul căruia peste 100 de specialiști au acordat aproape 10.000 de ore de consultații. Din cele aproape 40 de specialități medicale oferite, cele mai căutate au fost cardiologia, pediatria, endocrinologia și medicina internă.

             

            La Arcadia – Spitale și Centre Medicale, principalele specialități de care pacienții din zona Moldovei au avut nevoie, în 2020, au fost chirurgia, Maternitatea Arcadia, unde s-au născut peste 1.200 de bebeluși, ortopedia, cardiologia și neurochirurgia.

             

            “Anul trecut am urmărit îndeaproape evoluția pandemiei, fapt care ne-a ajutat să răspundem nevoilor pacienților în timp real, prin implementarea unor soluții menite să asigure siguranța acestora în centrele medicale Arcadia. Lansarea serviciului de telemedicină, deschiderea Centrului de Sănătate a Femeii sau echiparea a două dintre cele trei Centre de Imagistică Medicală cu tehnologia IRM 3 Tesla sunt doar câteva exemple grăitoare, de altfel și printre principalele investiții realizate într-un an cu multe provocări pentru noi. În tot acest timp, am menținut atât un flux constant de informare cu pacienții, cât și un dialog permanent cu instituțiile naționale relevante în contextul pandemiei, a declarat Dan Fiterman, General Manager Arcadia – Spitale și Centre Medicale.

             

            Cazuri excepționale, operate cu succes în condiții de siguranță pentru pacienți

             

            O serie de intervenții chirurgicale cu grad de dificultate ridicat au fost efectuate în 2020, în Spitalele Arcadia, medicii chirurgi rezolvând unele dintre cele mai complexe cazuri medicale din ța:

            Chirurgie pediatrică: un copil de 3 ani cu o formațiune tumorală sublinguală rară a fost operat cu succes la Spitalul Arcadia de către o echipă medicală multidisciplinară condusă de dr. Adnana Toma-Jaramani, medic specialist chirurgie pediatrică. De asemenea, specialiștii Arcadia au rezolvat și un caz de malformație uterină – uter dublu operat de către dr. Ana Maria Scurtu, medic primar chirurgie pediatrică și dr. Romulus Adrian Roșca, medic primar chirurgie pediatrică.

            Chirurgie bariatrică: procedura Gastric Sleeve cu Tranzit Loop Bi-Partition, o intervenție realizată de dr. Sebastian Ralea, medic specialist chirurgie generală, a marcat o premieră în România, în chirurgia obezității.

             

            Mai aproape de nevoile pacienților, prin investiții în oameni și tehnologie

             

            Ca parte a strategiei de investiții orientate către siguranța pacienților, anul trecut, Arcadia a lansat serviciul de telemedicină ArcadiaLine, prin intermediul căruia pacienții pot beneficia de experiența unui consult de specialitate, similară cu cea din Centrele Medicale Arcadia, din siguranța propriului cămin.

             

            De asemenea, echipa Arcadia a deschis în incinta Centrului Medical Arcadia Ciocoarei primul Centru de Sănătate a Femeii din regiunea de Nord-Est, un mediu special creat pentru paciente, unde acestea pot beneficia de un circuit medical complet care include servicii medicale de obstetrică-ginecologie, chirurgie estetică și nutriție.

             

            În 2020, investițiile într-un ritm accelerat au mai însemnat și dotarea Centrelor de Imagistică Medicală cu două aparate IRM 3Tesla, tehnologie care facilitează diagnosticarea cu acuratețe a unui spectru larg de afecțiuni – de la afecțiuni cranio-cerebrale sau ale coloanei cervico-dorso-lombare, până la patologia hepatică sau pancreatică.

             

             

            Despre Arcadia – Spitale și Centre Medicale

            Lider în sănătate în regiunea de Nord-Est, Arcadia – Spitale și Centre Medicale oferă servicii medicale integrate, fondate pe o structură complexă, într-o continuă dezvoltare (Spital Multidisciplinar, Spital de Cardiologie Intervențională, 3 Centre de Imagistică Medicală, Maternitate, 6 Centre Medicale).

             

            Echipa medicală de elită, echipamentele ultramoderne și dotările premium sunt doar câteva din motivele pentru care peste 1 milion de pacienți au ales serviciile Arcadia din 2010 și până în prezent.

             

            Volei feminin/ Divizia A1: Știința, de mijlocul clasamentului. Facem ceva?

            Ani de zile, voleibalistele Științei Bacău au avut același obiectiv la început de sezon: Cupa și campionatul. Titlul a ajuns de patru ori în Bacău, Cupa de cinci. Ca să nu mai amintim că în alte 15 ediții de campionat, studentele au încheiat pe locul secund. Asta și pentru că rivalele lor din acele vremuri, fie că era vorba de RATB Grundfos, Rapid, Dinamo, Metal Galați, Tomis Constanța sau Alba Blaj beneficiau de bugete superioare. Tot din motiv de buget, Știința a ajuns să se zbată acum la mijlocul clasamentului Diviziei A1.

            „Mi-aș dori să pot spune că ne batem în continuare pentru podium, dar trebuie să fiu realist. Adevărul este că dacă vom termina în primele șase, va fi o realizare”, anticipa, vara trecută, antrenorul Științei, Florin Grapă.

            Cu o săptămână înaintea ultimului turneu al sezonului regulat, (grupa 1 fiind programată în Bacău, între 2 și 4 aprilie), fosta campioană a României se află pe poziția a șasea în Divizia A1. Nu doar după CSM Târgoviște, Alba Blaj ori Dinamo, ci și în spatele unor orășele, precum Medgidia și Lugoj. Niciodată în ultimii 30 de ani Știința nu s-a aflat atât de jos în campion!

            Întrebarea nu este dacă echipa fanion a Bacăului va mai urca vreun loc în clasament, ci dacă se va face ceva pentru a opri prăbușirea sa? Anul trecut, aflat în campanie electorală la doar câțiva metri de Sala Sporturilor, Stanciu Viziteu lăcrima pe umerii echipei de volei feminin Știința Bacău, deplângându-i soarta vitregă și nemiloasă. Au trecut mai bine de șase luni, Stanciu Viziteu a ajuns primar, iar destinul Științei nu s-a schimbat cu nimic în bine. Oare chiar erau lacrimi adevărate sau doar de crocodil?

            Rezultatele înregistrate în turneele 4-5 din retur: Alba BLaj- CSM Târgoviște 2-3, Belor Galați- CS Medgidia 0-3, Alba Blaj- U NTT Data Cluj 3-1, CSM Târgoviște- Medicina Târgu-Mureș 3-1, CS Medgidia – U NTT Data Cluj 3-0, Belor Galați- Medicina Târgu-Mureș 3-0, CSO Voluntari- FC Argeș 3-0, Știința Bacău- Dinamo 0-3, FC Argeș- CSM Lugoj 0-3, Dinamo- Rapid 3-0, CSO Volunari- Rapid 3-0, Știința – CSM Lugoj 0-3.

            Clasament

            1 CSM Târgoviște    19      18      1        56-11 53p.

            2 Volei Alba Blaj     19      17      2        55-12 52p.

            3 Dinamo București 19      13      6        47-20 42p.

            4 CS Medgidia         19      13      6        45-26 38p.

            5 CSM Lugoj           19      10      9        38-35 30p.

            6 Știința Bacău        19      10      9        32-32 29p.

            7 CSO Voluntari      19      9        10      33-38 26p.

            8 Belor Galați                   19      9        10      32-36 25p.

            9 Rapid București    19      6        13      28-44 21p.

            10 FC Argeș           19      4        15      17-46 14p.

            11 U NTT Data Cluj 19      3        16      13-54 6p.

            12 Medicina Tg. Ms. 19      2        17      12-54 6p.

            Ofensiva veterinarilor, în așteptarea Paștelui

              Comercianții obișnuiți să vândă orice, fără a respecta condițiile sanitare-veterinare impuse de lege, vor fi controlați la sânge de inspectorii sanitari-veterinari. În cadrul controalelor, veterinarii vor fi însoțiți de polițiști și de inspectorii fiscali. Cei găsiți în neregulă vor fi nevoiți să tragă obloanele la magazine, fiind pasibili de amenzi și confiscarea mărfurilor.

              Responsabilii Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Bacău au anunțat intesificarea controalelor specifice în perioada premergătoare sărbătorilor pascale, când, se știe, de regulă, crește consumul de alimente de origine animală și non-animală.  De altfel, încă de la începutul acestei săptămâni,  veterinarii, ajutați de polițiști și de inspectorii fiscali, au demarat, deja, controalele la nivelul întregului județ, scopul fiind, în general, prevenirea toxiinfecțiilor alimentare.

              Vor fi luate la bani mărunți pieţele agro-alimentare, abatoarele şi centrele de sacrificare cu activitate temporară, unităţile de tranşare a cărnii, unităţile de procesare şi depozitare a alimentelor de origine animală și non-animală, precum şi în unităţile de vânzare cu amănuntul (carmangerii, măcelării, unităţi de alimentaţie publică, pizzerii, cantine, unităţi tip catering, cofetării, patiserii, laboratoare de cofetărie/patiserie, pensiuni turistice, unităţi de tip hipermarket/supermarket, magazine alimentare, etc). Verificările vor continua până cel puțin pe 1 mai 2021, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică sau cu ocazia sărbătorilor religioase de Bunavestire, Florii catolice și Florii ortodoxe. Cei care vor fi prinși pe picior greșit riscă să li se închidă afacerile, inclusiv amenzi și confiscarea mărfii.

              Vremuri grele pentru comercianții care-și păcălesc clienții

              Potrivit unei inițiative a Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), firmele care folosesc diverse tertipuri pentru a induce în eroare clienții vor risca amenzi uriașe, care pot ajunge la peste două milioane de euro. Este vorba despre acele clauze abuzive incluse în contracte, de practicile comerciale înşelătoare, dar şi neregulile din contractele încheiate între consumatori şi profesionişti/comercianţi.

              Astfel, aceste fapte vor fi sancţionate cu 4% din cifra de afaceri anuală sau cu cel puţin 2 milioane de euro, dacă aceste încălcări ale drepturilor consumatorilor aduc prejudicii în mai multe state ale UE. În plus, dacă o instanță a decis că firma sancționată a introdus clauze abuzive într-un contract încheiat cu un consumator, amenda va fi de la 10.000 lei la 150.000 lei, față de 200 – 1.000 de lei, în prezent.

              În același timp, cel în culpă va fi obligat să restituie banii încasați în baza clauzelor abuzive și modificarea tuturor contractelor aflate în executare. Totodată, firmei îi va fi interzisă includerea clauzelor sancționate de legislație în noile contracte pe care urmează să le încheie.

              Sancțiuni noi și în comerțul online

              Modificările legislative vor interveni și în cazul platformelor de pieţe online, cunoscute ca marketplace-uri. Astfel, printre altele, administratorii acestor instrumente online vor fi obligați să precizeze dacă produsele expuse la vânzare sunt ale marketplace-ului sau ale unui terţ. Noutatea apare în contextul în care, se știe, de multe ori terţul nu este un profesionist, caz în care acesta nu va fi asimilat unei firme, deci nu i se va putea fi aplica legislaţia privind drepturile consumatorilor. Mai mult, marketplace-urile vor fi obligate să afiseze şi recenziile produselor care vin de la alţi comercianţi. Va fi aspru sancționată și prezentarea  unor recenzii false care nu au nicio legătură cu experiențele reale ale unor consumatori la fel de reali, vizavi de un produs sau un serviciu. De reținut că, la finalul anului trecut, a fost lansat în dezbatere publică un proiect prin care se urmărește sancționarea „self-preferencing”. Astfel, se urmărește descurajarea platformelor de comerț online de a plasa propriile produse/servicii în topul rezultatelor căutărilor utilizatorilor, influiențând, astfel, alegerea clienților. Prevederile ar trebui să intre în vigoare cel târziu în primăvara anului viitor.

              Fotbal/ Liga a II-a: Bătaie mare pentru play-off

              FRF a decis ca toate partidele etapei a 21-a, ultima din sezonul regulat al ligii secunde, să aibă loc duminică, 28 martie, de la ora 15.00. Asta și pentru că există o bătălie fără precedent pentru ocuparea celor șase locuri de play-off ce garantează continuarea luptei pentru promovarea în Liga I. Înaintea ultimei runde, nicio formație nu este sigură de accederea în play-off, nici măcar lidera U Craiova 1948, care a remizat, 0-0, acasă, cu Farul, marți seara, în epilogul etapei a 20-a. Concret, 11 echipe se bat pentru a ajunge în play-off, diferența dintre prima clasată, U Craiova 1948 și Petrolul (ultima care are șanse matematice de a termina în primele șase) fiind de numai patru puncte!

              Grupările care vor încheia sezonul regulat de la locul 7 în jos vor continua campionatul în play-out, ce se va derula pe baza a două serii. Iată programul rundei de duminică: Metaloglobus- Rapid, Pandurii Lignitul-Unirea Slobozia, Concordia Chiajna- ASU Politehnica Timișoara, CS Mioveni-Aerostar Bacău, Universitatea Cluj-Petrolul Ploiești, CSM Reșița-U Craiova 1948, Ripensia-Fotbal Comuna Recea, Csikszereda Miercurea-Ciuc- CSM Slatina, Dunărea Călărași- Viitorul Pandurii Târgu-Jiu. Gloria Buzău și Farul stau. Clasament: 1-4) U Craiova 1948, Viitorul Pandurii, Farul și Poli Timișoara câte 32p., 5) Dunărea Călărași 31p., 6-8) Metaloglobus, CS Mioveni și Rapid câte 30p., 9-10) Csikszereda și U Cluj câte 29p., 11) Petrolul 28p., 12) Gloria Buzău 26p., 13) Comuna Recea 22p., 14-15) Concordia și Ripensia câte 21p., 16-17) Unirea Slobozia și CSM Reșița câte 19p., 18)  CSM Slatina 15p., 19-20) Aerostar și Pandurii Lignitul câte 10p.

              Despre morți, numai de bine. Viii sunt problema

              Abia ce marcasem borna unei noi maturități, în libertate, flancat de fetele mele, la o crâșmă de rang mediu, dar drăguț mobilată și cu puțină lume la mese, așa cum îmi place. Era anul de cumpănă a umanității 2020. Avea să fie ultima aniversare în condiții normale, fără restricții, liber s-aleg din meniu ce să-mi aducă tânărul spre care se îndreptau privirile ștrengare ale femeilor sub 30 de ani. Nici o lună mai târziu, țara avea să se închidă, la propriu, băgând în depresie milioane de români, obișnuiți să nu respecte reguli și încredințați că lor nu li se poate întâmpla nimic din ce anunță mass media.

              A trecut timpul peste toți, unii bolmojind la cârma țării, prefăcându-se că pot, alții concentrați să dispară câți mai mulți bani din averea comună. Măcar, bine că s-a instituit obligativitatea purtării măștii. Îmi dau seama că e dificil să ții în frâu puhoi de lume, impunând restricții. Nu au putut-o nici alte democrații din lume, mult mai evoluate. Din păcate, milioane de vecini de continent stau, acum, la doi metri sub pământ. Printre ei, și o parte dintre cei care au răspândit, cu repeziciune, dihania pofticioasă de plămâni. Despre morți, numai de bine. Problema rămân cei care se opun vehement regulilor, clamând libertatea de decizie și alte drepturi constituționale. N-am nimic împotriva celor care se opun minimei reguli de a purta mască. E alegerea lor, dacă vor să trăiască sau nu.

              Ce facem cu restul oamenilor care și-au propus să facă umbră, încă, pe acest pământ? Ei n-au dreptul la sănătate, la viață? Să zicem că acești contestatari ai măștilor au ceva cu politicienii care ne conduc țara, pe care, de altfel, și „revoluționarii” i-au ales. Dar, asta nu le dau și dreptul de a-mi omorî bunica. N-am să le combat nici părerea vizavi de vaccinul care le plasează în corp nu știu ce bazaconie prin care „agenturili” le pot urmări când merg la budă sau de câte ori își iau pastila de putut. Mie să nu-mi închidă, prin inconștiența lor de a nu purta mască, restaurantul la care, mai anu’, marcasem borna unei noi maturități, în libertate, flancat de fetele mele, la o crâșmă de rang peste mediu, drăguț mobilată și cu puțină lume la mese, așa cum îmi place. Pentru că aveți o problemă cu mine! Fugiți la pădure, printre crengi și moș martini, și mai radeți rădăcini ori soarță de mesteacăn, poate dați de vreun remediu împotriva prostiei, nu doar a cancerului.

              „Aristocrați ai poeziei”, un proiect despre magia versurilor, la Onești

                Echipa care susține proiectul

                Biblioteca Municipală „Radu Rosetti” și Colegiul Național „Dimitrie Cantemir” din Onești au lansat, chiar de recenta Zi Internațională a Poeziei, un proiect care alină suflet prin magia versurilor: „Aristocrați ai poeziei”. Acesta se derulează sub îndrumarea prof. dr. Emilia Boghiu și este susținut de elevii colegiului oneștean.

                „Pentru iubitorii acestui mod sublim de a verbaliza sentimente și idei, spun organizatorii, sărbătoarea liricii are loc în fiecare clipă în care sufletul nostru vibrează înnobilat. Chiar dacă noi nu mai credem în zei și nu mai invocăm muzele, trebuie să recunoaștem că magia versurilor, vechi sau noi se manifestă ori de câte ori citim sau ascultăm poezie. Ne propunem prin acest proiect să vă ademenim cu vraja stihurilor scrise de boierii Văcărești, la hotarul dintre două veacuri apuse.”

                Echipa care susține evenimentele din proiect este formată din prof. dr. Emilia Boghiu și elevii Daria Brânză, Răzvan Cioc, Ștefan Dodiu, Iris Mitroiu, Dragoș Paiu și Andrei Soare.

                Episoadele din proiect pot fi urmărite pe canalul de Youtube Biblioteca Radu Rosetti” și pe site-ul instituției.