duminică, 21 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1593

Amenzi de 27.800 pentru jegul din magazine

Peste 300 de comercianți au fost călcați, luna trecută, de inspectorii sanitari veterinari băcăuani. S-a urmărit, în principal, atât respectarea de către firme a condiţiilor de înregistrare, autorizare și funcționare a unităților, dar mai ales respectarea condițiilor de igienă la comercializarea, manevrarea sau depozitarea alimentelor. Pe de altă parte, inspectorii Direcției Sanitare Veterinare Bacău au verificat și prezența dăunătorilor printre alimentele de pe rafturile comercianților. Cum era de așteptat, mulți dintre cei verificați nu erau în regulă, echipele de control ale DSV depistând atât spații de depozitare, cât și perimetre tehnologice de producție mizerabile sau personal care manevra alimentele cu mâinile murdare, neprotejate.

În plus, produsele alimentare erau depozitate necorespunzător, iar, în multe cazuri, erau expuse pe rafturi fără a respecta criteriile de compatibilitate dintre acestea. Probleme au fost și în privința etichetării alimentelor, astfel încât nu s-a putut stabili trasabilitatea mărfurilor, respectiv cine le-a produs, data când au fost fabricate, compoziția etc. În aceste condiții, inspectorii sanitari veterinari au fost nevoiți să aplice 25 sancțiuni, dintre care 12 amenzi contravenționale, totalizând 27.800 de lei, și 13 avertismente scrise. În plus, au fost confiscate și neutralizate peste  37 de  kilograme de peste care fusese expus la vânzare fără gheață.

Noi reglementări în Sănătate, aplicabile în trimestrul II al anului

Executivul a aprobat două acte normative care reglementează  condițiile de acordare a serviciilor medicale în sistemul de sănătate în trimestru II al anului 2021, urmând ca până la data de 1 iulie 2021 să fie elaborate și aprobate actele normative necesare pentru punerea în aplicare a unor noi reglementări.

Actele normative aprobate asigură cadrul legal pentru decontarea serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale contractate, precum și reglementările aplicabile în contextul epidemiei cu virusul SARS-CoV-2, pentru trimestrul II al anului 2021, printre care se numără următoarele:

  • consultațiile medicale acordate în asistența medicală primară și în ambulatoriul de specialitate clinic, inclusiv serviciile conexe actului medical furnizate de psiholog și logoped, pot fi acordate și la distanță, utilizând orice mijloace de comunicare.
  • consultațiile medicale la distanță se acordă și se validează fără a fi necesară utilizarea cardului național de asigurări sociale de sănătate sau a documentelor înlocuitoare ale acestuia; toate celelalte servicii medicale vor fi validate cu cardul de sănătate.
  • consultațiile la distanță din ambulatoriul de specialitate pentru specialitățile clinice, inclusiv pentru specialitatea clinică medicină fizică și de reabilitare, precum și cele de îngrijiri paliative în ambulatoriu se acordă fără a fi necesară prezentarea biletului de trimitere. Pentru toate celelalte consultații este necesar biletul de trimitere.
  • medicii de familie pot prescrie în continuare pentru pacienții cronici inclusiv medicamentele restricționate din lista de medicamente compensate și gratuite care se acordă în cadrul programelor naționale de sănătate, cu mențiunea că pentru medicamentele care se eliberează în baza unor protocoale terapeutice și a unor formulare specifice este necesară evaluarea periodică a medicului de specialitate pentru a confirma sau modifica schema de tratament, la termenele prevăzute în protocoalele terapeutice sau în scrisorile medicale.
  • medicii de familie pot emite prescripție medicală în continuare pentru pacienții cu boli cronice cu schemă terapeutică stabilă, în baza documentelor medicale care au fost emise pacientului de către medicul specialist – scrisoare medicală și/sau confirmarea înregistrării formularului specific de prescriere, și pentru medicamentele care se prescriu de către medicii specialiști în conformitate cu limitările de prescriere prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 720/2008.
  • pentru situațiile care necesită prezentarea de documente casei de asigurări de sănătate de către asigurat, documentele pot fi transmise prin mijloace electronice de comunicare sau pot fi depuse în numele asiguratului de orice persoană. Mijloacele electronice de comunicare se pot folosi și pentru transmiterea de către casele de asigurări de sănătate a documentelor eliberate necesare asiguraților.

IMPORTANT! O serie de documente, a căror valabilitate a fost prelungită în repetate rânduri pe perioada stării de alertă, și-au pierdut valabilitatea în data de 31 martie, fiind necesară o nouă evaluare a medicului specialist pentru emiterea de noi documente. Este vorba despre:

– biletele de trimitere pentru specialități clinice, inclusiv pentru specialitatea medicină fizică și de reabilitare;

– biletele de trimitere pentru specialități paraclinice;

– recomandările medicale pentru dispozitive medicale, tehnologii și dispozitive asistive ce se depun/se transmit la casa de asigurări de sănătate;

– deciziile de aprobare pentru procurarea dispozitivului medical, tehnologiilor și dispozitivelor asistive.

Conform reglementărilor în vigoare, perioada de valabilitate a acestor documente este următoarea: biletul de trimitere pentru specialități clinice are o valabilitate de maximum 30 de zile calendaristice de la data emiterii (excepții: pentru toate bolile cronice, biletele de trimitere pentru specialitățile clinice și pentru îngrijiri paliative în ambulatoriu au valabilitate de până la 90 de zile calendaristice); biletul de trimitere pentru specialități clinice recomandate de medicul de familie, care are evidențiat „management de caz”, are o valabilitate de 90 de zile calendaristice; biletul de trimitere pentru specialitatea clinică medicină fizică și de reabilitare are o valabilitate de maximum 60 de zile calendaristice de la data emiterii; biletul de trimitere pentru specialități paraclinice are o valabilitate de maximum 30 de zile calendaristice de la data emiterii. Prin excepție: pentru toate bolile cronice, valabilitatea biletului de trimitere pentru investigații paraclinice este de până la 90 de zile calendaristice/biletul de trimitere pentru investigații paraclinice – examinări histopatologice și citologice are termen de valabilitate 90 de zile calendaristice/biletul de trimitere pentru investigații paraclinice recomandate de medicul de familie/medicul de specialitate din ambulatoriu, care are evidențiat „management de caz”, are o valabilitate de 90 de  zile calendaristice/biletul de trimitere pentru investigații medicale paraclinice de înaltă performanță (RMN, CT, scintigrafie și angiografie) are valabilitate 90 de zile.

Recomandarea medicală pentru dispozitive medicale, tehnologii și dispozitive asistive își pierde valabilitatea dacă nu este depusă la casa de asigurări de sănătate în termen de 30 de zile calendaristice de la data emiterii.

Precizări:

– În situația pacienților cu stome permanente, pentru obținerea dispozitivelor de protezare stomii, prescripția medicală se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 12 luni consecutive.

– În situația pacienților cu incontinență urinară permanentă, pentru obținerea dispozitivelor de incontinență urinară, prescripția medicală se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 12 luni consecutive.

Pentru echipamentele pentru oxigenoterapie și ventilare noninvazivă prescripția medicală se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 90/91/92 de zile, în funcție de starea clinică și evoluția afecțiunii pentru persoanele care nu sunt încadrate în grad de handicap și de maximum 12 luni pentru persoanele care sunt încadrate în grad de handicap accentuat sau grav.

Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivului medical are un termen de valabilitate de 30 de zile calendaristice de la data emiterii de către casa de asigurări de sănătate, cu excepția următoarelor situații:

– Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivelor de protezare stomii și incontinență urinară este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripția medicală, care nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz. Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivelor de protezare stomii și incontinență urinară este însoțită de o anexă cu 3 taloane sau 12 taloane, după caz, corespunzător perioadelor lunare, pentru perioada prevăzută în prescripția medicală.

­- Decizia de aprobare pentru închirierea fotoliilor rulante este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripția medicală, care nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice.

– Pentru echipamentele pentru oxigenoterapie decizia de aprobare este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripția medicală, respectiv maximum 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz.

– Pentru aparatele de ventilație noninvazivă decizia de aprobare este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripția medicală și nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz.

– Decizia de aprobare pentru închirierea fotoliilor rulante, aparatelor pentru administrarea continuă cu oxigen și ventilație noninvazivă este însoțită de o anexă cu 3 sau 12 taloane, după caz, corespunzător perioadelor lunare, pentru perioada prevăzută în prescripția medicală.

„În condițiile determinate de evoluția situației epidemiologice, aceste noi măsuri asigură accesul neîntrerupt și nediscriminatoriu al asiguraților la servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale necesare pentru diagnosticarea, tratarea și monitorizarea bolilor, inclusiv a celor cu impact major asupra stării de sănătate”, a declarat Adrian Gheorghe, președintele CNAS.

Reglementările fac obiectul celor două acte normative aprobate de guvern în data de 25 martie 2021: Hotărârea de Guvern care prevede prelungirea termenului de aplicare a prevederilor HG nr. 140/2018 și Ordonanța de Urgență pentru stabilirea unor măsuri în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate în contextul evoluției situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru abrogarea unor prevederi din OUG nr. 70/2020.

Fotbal/ Liga a III-a: Reușesc să (pă)călească și Oțelul?

Divizionara C CSM Bacău merge strună în 2021. Patru meciuri, nicio înfrângere. Și asta în ciuda faptului că printre adversarii „CSMeilor” s-au aflat Dacia Unirea Brăila, CSM Focșani 2007 sau Sporting Liești, echipe care trag la promovarea în eșalonul secund. Acum, băcăuanii se pregătesc de cel mai dur examen al anului. Un examen dur ca… oțelul. Pentru că sâmbătă, de la ora 17.00, pe terenul de la Letea-Veche „CSMeii” vor avea ca oaspete lidera Seriei 2, Oțelul Galați, într-un joc din etapa a 15-a. Cu un atac mitralieră (46 de goluri, dintre care 11 au fost marcate nu mai departe de runda trecută) și cu fotbaliști precum Cucu, Marquinhos sau Georgian Păun, Oțelul lui Petre Grigoraș pornește cu prima șansă.

Nu este însă prima oară când noi am fost creditați cu șansa a doua, iar rezultatul final a infirmat calculele hârtiei. Sperăm ca și de data aceasta să ne ridicăm la nivelul adversarei și, chiar dacă întâlnim o echipă foarte bună, ne dorim mult să menținem linia de până acum”, a declarat antrenorul CSM Bacău, Giani Florian, care îl are ca indisponibil pe A. Mocanu și ca incert pe portarul Dogaru.

Vor reintra, în schimb, Pavel și Priboi, absenți la egalul de vinerea trecută, de pe terenul Daciei Brăila. Celelalte meciuri ale etapei a 15-a: Dacia Unirea Brăila- Sporting Liești, CS Făurei- Sportul Chișcani, CSM Focșani 2007- CSM Rîmnicu-Sărat, Viitorul Ianca- Avântul Valea Mărului. Clasamentul Seriei 2: 1) Oțelul 32p., 2) Dacia Brăila 29p., 3-4) CSM Focșani și Sporting Liești câte 26p., 5) CSM Rm. Sărat 23p., 6) Viitorul Ianca 22p., 7) CSM Bacău 16p., 8) Avântul Valea Mărului 10p., 9-10) CS Făurei și Sportul Chișcani câte 5p.

După vacanță, școala se reia după aceleași scenarii din actualul semestru

Reluarea cursurilor după vacanța prelungită se va face pe baza acelorași scenarii care au fost aplicate în acest semestru. Mesajul a fost transmis joi, de Administrația Prezidențială, după întâlnirea care a avut loc la Palatul Cotroceni între președintele Klaus Iohannis și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Redăm comunicatul integral al Adminstrației Prezidențiale:

„Președintele României, Klaus Iohannis, a avut joi, 8 aprilie 2021, o întâlnire cu ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, în cadrul căreia au fost abordate teme privind sistemul educațional, precum și modalitatea de derulare și de finalizare a anului școlar 2020-2021, în condiții de siguranță pentru toți participanții la procesul de învățământ. În acest context, au fost evaluate demersurile realizate pentru asigurarea măsurilor de protecție sanitară la nivelul unităților școlare.

În ceea ce privește reluarea cursurilor după actuala vacanță, se vor aplica aceleași scenarii pe baza cărora s-a desfășurat activitatea didactică în acest semestru. Obiectivul principal este reîntoarcerea în clase a tuturor elevilor cât mai curând posibil, dar acest lucru depinde direct de evoluția epidemiologică.

Președintele Klaus Iohannis a apreciat acțiunile Ministerului Educației referitoare la campania de vaccinare pentru comunitățile școlare și universitare și a evidențiat, totodată, necesitatea intensificării procesului de vaccinare. Imunizarea într-un număr cât mai mare a personalului din sistemul de învățământ va permite desfășurarea în siguranță a cursurilor, atât cadrele didactice, cât și elevii fiind, astfel, protejați împotriva infectării cu SARS-CoV-2.

O altă temă de discuție a vizat nevoia de consolidare a unor conduceri performante la nivel preuniversitar. În acest sens, în perioada următoare, Ministerul Educației va stabili metodologia și criteriile pentru organizarea concursurilor de ocupare a funcțiilor de directori și directori adjuncți.”

Sursa foto: presidency.ro

150 de amenzi aplicate de polițisții rutieri

    La data de 07 aprilie a.c., polițiștii de la rutieră şi cei de ordine publică au continuat activităţile pentru prevenirea și combaterea principalelor cauze generatoare de evenimente rutiere la nivelul județului Bacău.

    Astfel, pe parcursul zilei de ieri, polițiștii au legitimat 289 de persoane şi au controlat 238 de autovehicule. Totodată, au efectuat 147 de testări cu aparatul etilotest. De asemenea, au fost constatate trei infracțiuni și aplicate 151 de sancțiuni contravenționale, dintre care 106 conform O.U.G. 195/2002.

    Poliţiştii au aplicat 37 de sancţiuni contravenţionale pentru nerespectarea regimului legal de viteză, 17 pentru indisciplina pietonală și restul pentru alte abateri.

    De asemenea, polițiștii au reținut 19 permise de conducere, dintre care 7 pentru depășirea limitei legale de viteză cu peste 50 de km/h şi au retras 4 certificate de înmatriculare.

    Siguranţa rutieră reprezintă un obiectiv prioritar pentru poliţiştii băcăuani, astfel că, vor fi continuate activităţile pentru prevenirea şi combaterea principalelor cauze generatoare de accidente.

    Bănuit de furt calificat, reţinut de poliţiştii din Moineşti

      Polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției Municipiului Moineşti au depistat și reținut un tânăr de 21 de ani, bănuit de săvârşirea infracţiunii de furt calificat.

      La data de 28 martie a.c., în jurul orei 19:30, un bărbat în vârstă de 49 de ani, din municipiul Moineşti a sesizat prin apel 112 faptul că o persoană necunoscută i-ar fi sustras un laptop din locuinţă.

      În urma activităților desfășurate de către polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției Municipiului Moineşti, a fost identificată persoana bănuită de comiterea faptei, respectiv, un tânăr de 21 de ani, din localitate, care, împreună cu un minor de 11 ani, ar fi pătruns fără drept, în curtea păgubitului şi i-ar fi sustras un laptop în valoare de 500 de lei. De asemenea, poliţiştii au stabilit că, cei doi bănuiţi ar fi sustras şi în cursul lunii octombrie 2020, mai multe scule, din anexa locuinţei aceluiaşi păgubit.

      Prejudiciul în valoare de aproximativ 2.500 de lei a fost recuperat aproape în totalitate.

      Tânărul de 21 de ani a fost introdus în Centrul de Reținere și Arest Preventiv din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bacău, cercetările fiind continuate sub aspectul săvârșirii a două infracțiuni de furt calificat.

      Pentru a nu deveni victime ale infracţiunii de furt din locuinţe, poliţiştii vă recomandă:

      Asiguraţi o bună luminozitate în casa scării şi în faţa apartamentului. Indiferent dacă locuiţi la casă ori la bloc, punerea în funcţiune, de către o societate autorizată, a unui sistem de alarmare anti-efracţie poate asigura eficient protecţia locuinţei dvs., în special pe durata absenţei de la domiciliu;

      Dacă intrarea în scara blocului este prevăzută cu interfon, nu permiteți accesul decât persoanelor cunoscute;

      Fiți precauți când la ușă se prezintă, fără a fi solicitat vreun serviciu, persoane necunoscute care declară că reprezintă companiile de utilități ( gaz, curent, primărie, cablu TV, etc.) sau care pretind a fi angajaţi a unor supermarketuri/vânzători ambulanţi ce oferă gratuit (ori la preţuri avantajoase) diferite produse, sau prezintă diverse promoții – nu permiteți accesul lor în locuință, sau dacă totuși o faceți, nu îi lăsați nesupravegheați nici măcar pentru scurt timp;

      Evitaţi să vă afişaţi sau să discutaţi despre bunurile de valoare pe care le deţineţi în locuinţă (bani, bijuterii, seif, obiecte de artă);

      În situaţia în care cheile de la uşa de acces au fost pierdute, uitate într-un loc public sau sustrase odată cu actele de identitate, schimbaţi de urgenţă încuietorile;

      Învăţaţi copiii să fie discreţi şi să nu se laude altor persoane cu achiziţiile făcute de dumneavoastră (televizor LCD, laptop, sau că aveţi sume mari de bani în casă, etc.).

      Se distribuie tichetele valorice pentru pensionarii băcăuani

        Primăria Bacău prin Direcția de Asistență Socială anunță distribuirea, începând cu data de 12 aprilie 2021, a tichetelor valorice în cuantum de 150 lei. Pensionarii trebuie să întrunească cumulativ următoarele condiții:

        domiciliul în municipiul Bacău
        beneficiar de orice tip de pensie
        venituri din pensii să fie de până la 1386 lei brut/lună.

        Pensionarii vor trebui să prezinte un cupon de pensie din lunile ianuarie, februarie sau martie 2021 și cartea de identitate în original.

        Conform bazei de date existentă la nivelul municipiului Bacău numărul de beneficiari este de aproximativ 14.730.

        Distrugere de muniție rămasă neexplodată în comuna Oituz

          În cursul zilei de marți, 30 martie a.c., Ocolului Silvic Privat Oituz a semnalat faptul că în sat Ferăstrău, comuna Oituz, în dreptul mănăstirii Codreanu, a fost descoperit un element de muniție rămasă neexplodată provenit din timpul Primului Război Mondial.

          La sosirea pompierilor pirotehnicieni din cadrul ISUJ Bacău, s-a constatat faptul că muniția prezintă risc crescut la manipulare și transport, neexistând posibilitatea ca aceasta să fie ridicată în condiții de siguranță. Astfel, a fost luată decizia ca acest element de muniție să fie neutralizat pe locul descoperirii în cel mai scurt timp posibil, întrucât acesta constituia un adevărat pericol pentru populația din zonă.

          Muniția a fost neutralizată ulterior prin explozie controlată, cu sprijinul reprezentanților inspectoratelor județene de poliție și jandarmi al județului Bacău, primăriei comunei Oituz și a Ocolului Silvic Privat Oituz.

          Nu uitați!
          Aceste muniții rămase neexplodate încă pot face victime!
          Rămâneți în siguranță!
          Nu le atingeți și anunțați-ne în cel mai scurt timp posibil atunci când le descoperiți!

          Poliția în acțiune

            Mandate de executare a unor pedepse privative de libertate, puse în aplicare de polițiști

            La data de 07 aprilie a.c., poliţiştii din Moineşti au depistat un tânăr, de 27 de ani, din comuna Strugari, pe numele căruia a fost emis un mandat de executare a pedepsei închisorii.
            Cel în cauză, a fost condamnat la doi ani şi 4 luni de închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de furt calificat.
            Bărbatul a fost escortat de poliţişti şi încarcerat la Penitenciarul Bacău.

            La aceeaşi dată a.c., poliţiştii din cadrul Compartimentului de Ordine Publică au depistat un bărbat, de 67 de ani, din comuna Luizi- Călugăra, posesor al unui mandat de executare a pedepsei închisorii emis de Judecătoria Bacău.
            Bărbatul a fost condamnat la o pedeapsă de 3 ani de închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de agresiune sexuală.
            Bărbatul a fost escortat de poliţişti şi încarcerat la Penitenciarul Bacău.

            Şofer băut, cercetat de poliţişti

            La data de 07 aprilie a.c., polițiștii din cadrul Poliţiei Moineşti au depistat în trafic, un bărbat de 48 de ani, din localitate, în timp ce conducea un autoturism sub influenţa alcoolului.
            Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, care a indicat o concentraţie de 0, 93 mg/l alcool pur în aerul expirat şi a fost condus la spital unde i s-au prelevat mostre biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei.
            În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe.

            Acțiune a poliţiştilor pentru creșterea nivelului de siguranță a cetăţenilor din Buhuşi

            La data de 07 aprilie a.c., poliţiştii din cadrul Poliţiei oraşului Buhuşi au acţionat pentru creşterea gradului de siguranţă al cetăţenilor prin prevenirea, descoperirea şi combaterea faptelor ilegale şi a respectării măsurilor dispuse prin instituirea stării de alertă.
            Astfel, poliţiştii au verificat 35 de autovehicule, 28 de societăţi comerciale, 71 de persoane aflate în izolare la domiciliu şi 48 de persoane carantinate.
            Au fost aplicate 26 sancțiuni contravenționale, în valoare de 2.600 de lei, din care 8 în baza Legii 55 din 2020.

            Karting/ Cupa României: Sezonul începe în Bacău

            Prima competiție internă din 2021 organizată de FRK se va derula în acest weekend, pe circuitul „Speed Park”, beneficiind de interesul posturilor TV Antena 1 și Eurosport.

            După o perioadă de așteptare, Bacăul reintră în caruselul organizatoric al competițiilor naționale de karting. Punând la bătaie un trofeu prețios: Cupa României FRK. Astfel, de vineri și până duminică, pe circuitul „Speed Park”, se vor desfășura Cupa României, care va deschide sezonul intern de karting al FRK în 2021. Competiția gazduită de circuitul băcăuan este una de larg interes, în condițiile în care va beneficia, în premieră, de suportul a două televiziuni precum Antena 1 și Eurosport.

            Antena 1 și Eurosport vor expune către milioane de consumatori de sport rezultatele piloților. În premieră în România o competiție de kartkng va fi LIVE pe toată durata ei, timp de două zile”, a anunțat Federația Română de Karting. Totodată, FRK a făcut cunoscut faptul că la Cupe României de la Bacău se utiliza arbitrajul video VAR: „Tehnologia de monitorizare pe circuit utilizată pentru arbitrajul video de la Bacău are patru ani de experiență și expertiză la competiții sportive interne și internaționale”.

            Vineri, 9 aprilie, sunt programate antrenamentele, pentru ca sâmbătă și duminică să aibă loc sesiunile de calificări și manșele de concurs.

            „Avem așteptări mari de la cursele din acest weekend, cu atât mai mult cu cât evoluăm practice pe circuitul de casă”, a declarat Vladimir Borțov, managerul grupării BRT, care mizează pe șase concurenți la mai multe clase. „Pentru noi, Cupa României nu constituie debutul din 2021, în condițiile în care am participat în acest an și la o serie de teste în Ucraina. Sperăm ca acumulările de până acum să dea roade”, a adăugat Borțov.

            Deschis de Cupa României, calendarul intern al FRK va continua cu cele șase etape ale Campionatului Național. Prima și ultima etapă, din 14-16 iunie, respectiv 10-12 septembrie, vor avea loc la București, în timp ce runda a treia, programată în intervalul 9-11 iulie se va desfășura pe circuitul „Speed Park” din Bacău.

            „Extratereștrii”, în gara Bacău

              FOTO: Dragoș Bora

              De câteva zile, un utilaj ciudat poate fi văzut lucrând de zor la calea ferată din zona Gării Bacău. În aparență, pare a fi un autocamion cu roți de cauciuc … rulând pe calea ferată. Am aflat că, de fapt, este un utilaj special, achiziționat din Germania, cu ajutorul căruia se fac sudurile la șinele de cale ferată avariate sau uzate în urma folosirii îndelungate sau a intemperiilor.

              „La anumite intervale de timp, se intervine pentru a se schimba cupoane de șină sau când se întâmplă să se fisureze calea ferată. Este un utilaj care poate fi mânuit de doar două persoane, înlocuind, astfel, munca a 20-30 de muncitori.

              Înainte, aceste operațiuni se făceau cu un tren întreg de sudură. Se scotea, pur și simplu, un tronson de șină, de 300-400 de metri, pe care îl sudau, manual, tot cu aparatură ceva mai specială, dar în afara căii ferate. Abia a doua zi îl repuneau la loc”, spune Gheorghe Popoeag, șeful gării din Bacău.

              FOTO: Dragoș Bora

              Utilajul poate executa, la fața locului, o astfel de operațiune în maximun 30 de minute, timpi care includ și manevra de calare a mașinii. În plus, senzorii din dotare verifică, la micron, reușita operațiunii, astfel încât să fie garantată sudura mult timp de acum încolo. În prezent, se lucrează la linia 2 de transport călători din gara Bacău, după ce, înainte, au fost făcute reparații la calea ferată din zona Nicolae Bălcescu.

              Marele avantaj este dat de rapiditatea intervenției, utilajul putând fi deplasat pe căile rutiere până la locul unde este solicitat (mult mai bine decât ar face-o pe calea ferată), evitând, astfel, manevrele feroviare care pot determina întârzieri ale trenurilor. De atlfel, agregatul a și fost folosit, în această iarnă, la repararea șinelor fisurate din cauza gerului sau rupte în urma evenimentelor de pe calea ferată.

              Scule de scule

              Cert este că „apariția” din gara Bacău face parte dintr-o investiție mai amplă a CFR SA, prin care au fost achiziționate 36 de utilaje pentru lucrări de reparații capitale, costurile ridicându-se la peste 67 de miliane de lei. Printre acestea, se numără și două uzine de sudură (echipament de sudat și componentele auxiliare – motor termic, generator, echipamente electrice necesare pentru gestionarea în mod automat a procesului de sudare etc), precum și un utilaj multifuncțional cu deplasare mixtă feroviar-rutier (157 CP/16,5t) pentru lucrări de întreținere.

              Acesta din urmă poate fi utilizat nu doar pentru reparația sau construcția căii ferate, ci și la lucrări de defrișare, săpare și excavare, încărcare și descărcare de material mărunt, șine, poziționarea traverselor, curățarea de șanțuri și albii în zona podețelor, nivelări, curățarea de piatră spartă între traverse, tractarea de vagoneți, vagoane feroviare etc.

              Dragoș Benea critică noua forma a PNRR: „O șaorma cu de toate”

                Europarlamentarul Dragoș Benea considera ca Ghinea, Drulă și ceilalți miniștri par să nu fi înțeles nimic din recomandările Comisiei Europene privind elaborarea Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), precum și principiile care trebuie să jaloneze acest document strategic.

                „În linii generale, noul PNRR e…vechiul PNRR, adică aceeași improvizație cu miniștri USR la «creație», un fel de «șaorma cu de toate» din care nu aflăm esențialul, respectiv: ce proiecte vor fi concret propuse spre finanțare, care este costul lor estimat (defalcat pe fiecare proiect în parte), termenul de implementare etc”, a declarat Dragoș Benea.

                Acesta spune că pe fond, rămâne cum am stabilit: Moldova nu va avea autostradă prin PNRR, dar va avea metrou la Cluj. Fapt cu atât mai curios, cu cât conform studiului de prefezabilitate metroul clujean va fi construit în 11 ani, mult dincolo de termenul limită – decembrie 2026 fixat pentru proiectele finanțate prin Mecanismul european de redresare și reziliență.

                „Rămâne o enigmă de ce actuala guvernare insistă să avanseze în PNRR astfel de propuneri nefundamentate, care vor pica fără îndoială la analiza pragmatică a Comisiei, oricâtă îngăduință ar manifesta aceasta față de simulacrul de redresare și reziliență cu care Ghinea și ai lui vor să meargă la negocieri la Bruxelles”, mai spune europarlamentarul băcăuan.

                Dragoș Benea a mai declarat că a rămas în vigoare inițiativa de constituire a unui „Fond de reziliență” de 4 miliarde de euro pentru localități prin care, în numele „coeziunii teritoriale”, guvernarea PNL+USR va căuta să piloteze politic, adică discreționar, alocarea de fonduri europene, privilegiind administrațiile locale cu patalama politică regulamentară.

                „În final, îmi permit să remarc că avem de-a face cu o decuplare prin premeditare a Moldovei de la trenul redresării și rezilienței, pusă în operă chiar de către politicienii ipocriți care, în 2018, promovau o lege pentru construirea «Autostrăzii Uniri», act rămas până azi fără urmări notabile, la aproape trei ani de la aprobarea sa de către Parlament”, a concluzionat europarlamentarul Dragoș Benea.

                Onești: Presiune redusă în cartierul TCR și pe Calea Mărășești!

                  Pentru remedierea unei avarii apărute pe Calea Mărășești, RAJA SA a fost nevoită să scadă presiunea apei potabile astăzi, joi, 8 aprilie , în intervalul orar 10.15-13.00.

                  Sunt afectați de scăderea presiunii apei potabile locuitorii cartierului TCR și locuitorii străzii Calea Mărășești.

                  Ne cerem scuze față de abonațîi care vor suferi de scăderea presiunii sau lipsa apei potabile și ii asigurăm că echipele care execută lucrările vor face tot posibilul pentru finalizarea intervențiilor și reluarea furnizării apei potabile în parametri, în cel mai scurt timp.

                  Biroul de presă

                  „Echipaţi pentru viitor!”- Campanie pentru susținerea copiilor defavorizați

                    Din dorinţa de a susţine copiii defavorizaţi, cu risc de excluziune socială şi de a se implica în campanii care susţin sportul şi mişcarea, studenții din anul III, programul de studii Marketing ID, ai „Facultății de Ştiințe Economice”, din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” Bacău, împreună cu Asociația Bronx People, a demarat o campanie de promovare a susținerii performanței sportive a copiilor din Centrul Familial Maria Bronx derulate sub sloganul „Pentru noi, viitorul contează!”. Campania socială este inițiată în cadrul disciplinei Marketing Social Politic şi se desfăşoară în această perioadă, până pe 17 aprilie.

                    „Pentru noi, viitorul contează! Viitorul este responsabilitatea noastră, a tuturor. Ce ne defineşte pe noi ca oameni? Încrederea, bunătatea, voinţa. Este extraordinar să crezi, să ajuţi, să dăruieşti… toate astea te împlinesc, te completează ca om! Cu fiecare acţiune a noastră, facem din această lume un loc mai bun, pentru că problemele sociale au devenit o luptă de supravieţuire care transformă viaţa însăşi şi viitorul ȋntr-o incertitudine”, se arată într-un comunicat al organizatorilor.

                    Proiectul își propune astfel să asigure echiparea a 15 copii preluați din sistemul de plasament, cu echipamentul sportiv necesar participării la competițiile sportive care i-au desemnat campioni la Judo, în nenumărate concursuri naționale și internaționale, pentru a-i ajuta să-și depășească problemele generate de lipsa sprijinului familiei naturale și pentru a le facilita construirea unui viitor în care să nu se simtă limitați de mediul din care provin, ci în care să lupte pentru a-și aduce visurile la viață, să se afirme prin sport și performanță.

                    Progresul acestor copii extraordinari şi şansa la educaţie nu ar fi fost posibile fără implicarea şi devotamentul celor care se străduiesc zi de zi să le fie o familie. Pe lângă rezultatele notabile în materie de sport ale copiilor, s-a remarcat și creșterea nivelului școlar, dezvoltarea abilităților de comunicare, de exprimare și de socializare, dezoltarea unei game variate de pasiuni, dorința de autodepășire și de explorare.

                    „Copiii au vârste cuprinse între 10-15 ani, iar dorința lor este să aibă fiecare câte un echipament complet, echipament ce constă în vestă, trening, tricou, pantofi sport și geantă. Costul aproximativ al fiecărui echipament este în jur de 600 lei. Pentru ei, cu siguranţă aceasta este o sumă imensă, dar noi vom putea reuşi împreună. Prin această campanie, asta ne dorim, să fim cât mai mulţi care să credem în aceşti copii extraordinari, care merită să fie susţinuţi, care merită să primescă un strop de bucurie şi de speranţă. Ei au nevoie de ajutorul nostru pentru a-şi continua visul. Bazându-ne pe principiul «Dar din dar se face Rai», orice ajutor ne este de mare folos iar împreună vom putea face visul lor realizabil”, au mai spus organizatorii.

                    DEMOGRAFIE: Nașteri puține, decese multe

                      În luna ianuarie a acestui an, conform datelor Direcției Județene de Statistică Bacău, s-au născut în județ 399 de copii, față de 505 în luna ianuarie 2020. La decese, raportul este invers: 902 decedați în prima luna a acestui an și 858 decedați în perioada similară a anului trecut. Astfel, sporul natural (diferenta dintre nașteri și decese) a fost, în ianuarie 2021, de minus 503 persoane față de minus 353 în ianuarie trecut. Căsătoriile au continuat traiectoria descendentă: 141 față de 171, iar la divorțuri se menține același trend: 59 în ianuarie 2021 față de 69 în ianuarie 2020. Conform Direcției Județene de Statistică, municipiul Bacău ar avea o populație de 196.886 de locuitori, din care 93.564 bărbați și 103.322 femei, ceea ce înseamnă o diferență de 9.758 de femei. În mediul urban din județ locuiesc 167.157 de bărbați și 182.018 femei, în vreme ce în mediul rural, raportul este invers: 196.104 bărbați și 190.297 femei.

                      Eduard Burghelea, director interimar la Teatrul Municipal „Bacovia” Bacău

                        Urmare a încetării mandatului de manager al Elizei Noemi Judeu, Eduard Burghelea (27 ani), actor al Teatrului Municipal Bacovia, a fost desemnat de către primarul Lucian Stanciu Viziteu pentru funcția de director interimar.

                        „Tinerețea îmbogățită de studii postuniversitare în domeniu, faptul că este de câțiva ani un membru al echipei «Municipalului» băcăuan, cursurile de management cultural și preocuparea sa pentru mulidisciplinaritate și pentru apropierea tinerilor de cultură, inclusiv a tinerilor din medii sociale defavorizate, sunt atuurile care m-au convins să-i acord credit pentru următoarele patru luni lui. Știu că pandemia face dificilă misiunea sa, dar am încredere nu doar în CV-ul său, ci și în energia lui. În plan cultural am aceleași așteptări ca ale oricărui spectator băcăuan: să ne bucurăm de reușitele actorilor în piese de teatru de referință. În plan administrativ, există toată deschiderea noastră, ca Primărie, pentru susținerea economică a instituției și, din nou, am aceleași așteptări ca ale oricărui băcăuan: să fie cheltuit bugetul cu atenție și cu folos. Îi mulțumesc doamnei Eliza Noemi Judeu pentru cei cinci ani în care a ocupat funcția de director!”, a scris primarul Bacăului pe pagina sa de facebook.

                        Bilanț: Sute de controale, dosare penale și amenzi în acțiuni de combatere a tăierilor ilegale de material lemnos

                          Una din priorităţile poliţiştilor băcăuani o reprezintă prevenirea şi combaterea tăierilor ilegale şi sustragerii de arbori de pe raza judeţului, atât din fondul forestier de stat, cât şi din fondul forestier privat, precum şi transportului, prelucrării şi comercializării ilegale a materialului lemnos.

                          De la începutul acestui an, în domeniul silvic, la nivelul județului Bacău s-a acționat în cadrul Planului comun de măsuri privind prevenirea și combaterea activităților ilegale din domeniul circulației, depozitării, prelucrării și comercializării materialului lemnos, cu sprijinul Inspectoratului de Jandarmi Județean, Grupării de Jandarmi Mobile, Direcției Silvice, Gărzii Forestiere Județene și al Biroului Vamal.

                          În activităţile desfăşurate de structurile de ordine publică pentru prevenirea şi combaterea delictelor silvice, sa acordat o atenţie deosebită tăierilor ilegale şi sustragerii de arbori de pe raza judeţului, atât din fondul forestier de stat, cât şi din fondul forestier privat, precum şi transportului, prelucrării şi comercializării ilegale a materialului lemnos.

                          Au fost desfășurate 347 de controale în fondul forestier, pe linia depozitării materialului lemnos și a legalităţii transportului materialului lemnos, în cadrul cărora au fost verificate 927 de vehicule. În contextul activităţilor desfăşurate, poliţiştii au efectuat cercetări în cadrul a 173 de dosare penale şi au fost puse în executare 16 mandate de  percheziții domiciliare. Totodată, au fost aplicate 107 sancţiuni contravenţionale conform  Legii 171/2010  în valoare totală de 100.630 lei, iar ca masură complementară au fost confiscaţi 545,23 m.c. material lemnos în valoare de 148.200 de lei.

                          Şi poliţiştii Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice au desfășurat activităţi conform domeniilor specifice date în competenţă, printre care şi cel al exploatării prelucrarii și comercializării materialului lemnos. În acest sens au desfășurate acţiuni și verificări economice, împreună cu reprezentanţi ai Gărzii Forestiere Suceava şi ai Direcției Silvice Bacău, la operatorii economici de profil, ocazie cu care au fost constatate și aplicate un număr de 13 sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 49.500 lei, fiind dispusă totodată măsura complementară de confiscare valorică a materialului lemnos, respectiv 106,05 m.c.,  în valoare totală de 46.443 lei.

                          Investițiile în Sănătate, o prioritate pentru Consiliul Județean Bacău

                            Investițiile în modernizarea şi extinderea secțiilor de la Spitalul Județean de Urgență (SJU) Bacău, precum şi îmbunătățirea calității și eficienței actului medical sunt prioritare în bugetul Consiliului Județean pe 2021, dă asigurări Valentin Ivancea, președintele CJ Bacău.

                            După cum se știe deja, la SJU Bacău se construieşte, cu fonduri europene, heliportul spitalului şi se extinde Unitatea de Primiri Urgențe, iar odată cu punerea în funcțiune a acestor obiective capacitatea SJU de intervenție pe cazuri de urgență va creşte. Concomitent, avansează lucrările la extinderea secției Radioterapie şi instalarea celui de-al doilea accelerator de particule, investiție care va conduce la dublarea capacității de tratare a pacienților oncologici şi la asigurarea continuității schemelor de tratament.

                            „Recent, Consiliul Județean Bacău a aprobat și indicatorii unui nou obiectiv de investiții, respectiv transformarea pavilionului administrativ al SJU Bacău într-o creșă pentru copiii angajaților și ai personalului medical. Toate aceste inițiative, precum şi parteneriatele pe care le vom derula cu autoritățile locale, în domeniul medical, atestă preocuparea CJ pentru creşterea rezilienței sistemului sanitar județean şi consolidarea rezistenței acestuia în fața provocărilor pandemice prezente şi viitoare.”
                            Valentin Ivancea, președintele Consiliului Județean Bacău

                            Un eveniment de excepție organizat de ISJ Bacău, departamentul Proiecte Educaționale Europene, cu ocazia Zilei internaţionale a sportului pentru dezvoltare și pace

                              Anual, din 2013, pe 6 aprilie este celebrată Ziua internaţională a sportului pentru dezvoltare și pace, arătând că sportul are puterea de a duce schimbări la nivel social, de a ajuta la dezvoltarea comunităţilor şi de a încuraja pacea şi înţelegerea atât la nivel national, cât şi mondial. Mai ales acum, când pandemia de coronavirus a bulversat întreaga planetă, invitaţii de excepţie, personalități sportive românești, antrenori, profesori de educație fizică, în cadrul Seminarului internațional „Promovarea Sportului pentru Dezvoltare și Pace”, au demonstrat câtă nevoie avem de sport, pace şi unitate.

                              Obiectivele vizate:

                              – conștinetizarea importanței activității fizice (crearea unui stil de viață sănătos), a eticii sportive (noțiuni ca fair-play, integritate, lupta împotriva fenomenului bullying) și formarea abilităților de viață;

                              – dezvoltarea abilităților de viață și a oportunităților de orientare a carierei tinerilor prin sport;

                              Au răspuns provocării de a dialoga într-un cadru online despre efectele benefice ale educaţiei fizice și sportului o serie de personalităţi ale lumii sportului:

                              • Prof. univ. dr. Ababei Radu – Universitatea „Vasile Alecsandri” Bacău, Facultatea de Ştiinţe ale Mişcării, Sportului şi Sănătăţii
                              • Prof. Iacob. F. Sandu, antrenor principal CSM Handbal Bacău, European Handball Federation master coach
                              • Prof. Acsinte Alexandru – Universitatea „Vasile Alecsandri” Bacău, lector al Federației Europene de Handbal, preparator fizic și antrenor handbal CSM Bacău
                              • Prof. antrenor Melinte Mihaela – SCM Bacau, fost sportiv performanță, de 12 ori campioană națională, campioană europeană și mondială la proba aruncarea ciocanului
                              • Antreprenor Florin Lovin, fost fotbalist deținător a trei titluri de campion al României
                              • Reut Alina-Andreea, psiholog clinician la Clubul Sportiv Municipal Bacău
                              • Mihalcea Mihaela – kinetoterapeut, antrenor fitness Gymnastic Club Bacău și tehnician nutriționinist

                              Pentru a marca importanţa zilei, doamna Inspector Școlar pentru Proiecte Educaționale, prof. Rotaru Ana-Maria, a realizat un scurt montaj cu personalităţi ale vieţii sportive, oameni care se alătură efortului global de a încuraja pe toată lumea să rămână optimistă şi activă.

                              Moderatorii evenimentului:doamna Inspector Școlar pentru Proiecte Educaționale, prof. Rotaru Ana-Maria – ISJ Bacău și domnul Inspector Școlar de specialitate educație fizică, prof. Vrînceanu Iulian – ISJ Bacău.

                              Felicitări și tuturor cadrelor didactice implicate, organizatorilor care promovează sportul şi abordările pentru un still de viaţă sănătos în parcursul educaţional al elevilor!

                              Acest eveniment s-a desfăşurat în colaborare cu Asociaţia Dascăli Emeriţi.

                              Vacanță activă în grădinițe

                              Ministerul Educației a anunțat că pe perioada vacanței de primăvară pot fi deschise mai multe grădinițe, cu avizul direcţiilor de sănătate publică. Numărul acestora diferă de la o săptămână la alta, în funcție de cereri și disponibilitatea personalului. S-a creat și cadrul legal pentru ca aceste unități de învățământ preșcolar să poată organiza activităţi cu copiii şi în perioada acestei vacanţe, prelungită până pe 4 mai. Măsura este luată și pentru a ajuta părinții, care nu pot lipsi de la locul de muncă, să aibă unde să-și ducă micuții pe timpul vacanței. Cererile se depun la școlile de care aparțin aceste grădinițe.

                              În județul Bacău sunt deschise în această perioadă următoarele grădinițe:

                               În săptămâna 5-9 aprilie, două grădinițe cu program prelungit, din Bacău, respectiv:

                              • Grădinița nr. 18 (care a aparține de Școala „Al.I.Cuza”),
                              • Grădinița „Agricola”.

                               În săptămânile 12-23 aprilie, 11 grădinițe cu program prelungit, respectiv:

                              • Grădinița nr. 12 Step by Step (ce aparține de Colegiul de Artă „G. Apostu),
                              • Grădinița din cartierul CFR (care ține de Liceul „A. Saligny”),
                              • Grădinița Letea (ce aparține de Liceul „D.Mangeron”),
                              • Grădinița nr. 24, cartier Aviatori (structură a Școlii „Dr. Alexandru Șafran”),
                              • Grădinița nr. 28 (care aparține de Școala „G. Bacovia”),
                              • Grădinița „Rază de Soare” (structură a Școlii „Mihai Drăgan”),
                              • Grădinița nr. 31 (ce aparține de Școala „Nicolae Iorga”),
                              • Grădinița nr. 21 (ce ține de Școala nr. 10),
                              • Grădinița nr. 18 (care a aparține de Școala „Al.I.Cuza”),
                              • Grădinița „Agricola”,
                              • Grădinița „Mărunțica” (structură a Școlii Gimnaziale nr. 1 Slănic Moldova).

                               În săptămâna 26-29 aprilie, 8 grădinițe, respectiv:

                              • Grădinița din cartierul CFR (care ține de Liceul „A. Saligny”),
                              • Grădinița Letea (ce aparține de Liceul „D.Mangeron”),
                              • Grădinița nr. 24, cartier Aviatori (structură a Școlii „Dr. Alexandru Șafran”),
                              • Grădinița nr. 28 (care aparține de Școala „G. Bacovia”),
                              • Grădinița nr. 31 (ce aparține de Școala „Nicolae Iorga”),
                              • Grădinița nr. 21 (ce ține de Scoala nr. 10)
                              • Grădinița nr. 18 (care a aparține de Școala „Al.I.Cuza”),
                              • Grădinița „Agricola” Bacău.

                              La acestea se adaugă grădinițele cu program normal, respectiv:

                              • în Bacău – Grădinița 26 (ce aparține de Școala „Al. I Cuza”) și Grădinița nr. 7 (Școala „Nicu Enea”)
                              • în Slănic Moldova – grădinița Școlii Gimnaziale nr. 1,
                              • în Tg. Ocna – grădinița Școlii Gimnaziale nr. 2
                              • în Dofteana – grădinița cu program normal și grădinița cu program prelungit ce aparțin de Școala Gimnazială „Scarlat Longhin”
                              • în Lespezi – grădinița Școlii Gimnaziale Lespezi,
                              • Ghimeș Făget – grădinița Școlii Gimnaziale „Dani Gergely”,
                              • în Livezi – grădinița Școlii Gimnaziale nr.1 ,
                              • în Mărgineni – grădinița Școlii Gimnaziale „Al Piru” Mărgineni,
                              • în Nicolae Bălceascu – grădinița Școlii Gimnaziale Nicolae Bălcescu,
                              • în Pîrjol – grădinița Școlii Gimnaziale Pîrjol.

                              Sunt deschise în această perioadă și 10 grădinițe particulare, respectiv 8 în Bacău, una în Onești și una în Tg. Ocna.

                              Recomandările polițiștilor, în  contextul vacanței de primăvară

                              Pentru părinți: învățați copilul să țină ușa casei închisă și să nu permită accesul persoanelor necunoscute, chiar dacă acestea pretind că au fost trimise de cineva din familie; controlați și monitorizați accesul copiilor la rețelele de socializare, în cazul în care cineva din mediul on-line îl face să se simtă inconfortabil sau îi provoacă teamă, trebuie să renunțe la comunicarea cu acea persoană și să vă spună imediat; amintiți-le că trebuie să respecte regulile de circulație, atât atunci când se deplasează pe stradă în calitate de pietoni, cât și atunci când merg la plimbare cu trotineta, bicicleta sau patinele cu rotile; spuneți-le să evite violenţa verbală deoarece cuvintele pot răni mai mult decât faptele; pentru rezolvarea neînţelegerilor cu colegii sau prietenii e important să apeleze la sprijinul unui adult, oferiți-le atenție, afecțiune, grijă și implicare, sunt cele mai importante în conturarea unei personalități responsabile și echilibrate.

                              Pentru copii: încuiați ușa după ce intrați în casă sau după ce părinții pleacă la serviciu și nu permiteți accesul în locuință persoanelor necunoscute, indiferent de pretextul folosit; în lift nu urcaţi niciodată cu persoane pe care nu le cunoaşteţi deoarece pericolul este mare, au fost cazuri când infractorii au agresat copiii şi i-au deposedat de bunuri. Dacă nu cunoaşteţi persoana care aşteaptă liftul, refuzaţi să intraţi motivând că trebuie să aşteptaţi pe cineva; atenţie la obiectele de valoare purtate la vedere, care pot atrage atenţia hoţilor, pentru a nu fi o victimă a furturilor, nu luaţi cu voi sume mari de bani; anunţaţi poliţia ori de câte ori vi s-a furat telefonul, o sumă de bani sau orice alt obiect personal; în deplasarea pe stradă, principala preocupare trebuie să fie siguranţa personală, regulile de conduită și de circulaţie trebuie respectate întotdeauna pentru a nu fi implicaţi în evenimente nedorite sau accidente rutiere, şi nu de teama unei sancţiuni; nu postați pe rețelele de socializare informații care ar putea fi folosite împotriva voastră sau care v-ar putea aduce un prejudiciu de imagine; nu uitați că nu tot ceea ce citiți sau vedeți pe Internet este adevărat! Evitaţi plimbările şi deplasările la ore târzii prin parcuri, locuri izolate sau întunecoase. Dacă locuiţi într-o zonă mai îndepărtată a oraşului, după lăsarea întunericului încercaţi să mergeţi în grup şi, pe cât posibil, pe străzi iluminate. Majoritatea infracţiunilor se comit sub adăpostul întunericului; Nu ameninţaţi, nu jigniţi, nu vă manifestaţi superioritatea, ambiţia sau dispreţul. Nu adoptaţi o atitudine de atac, nu încurajaţi şi, mai ales, nu participaţi la manifestări agresive.