26 aprilie 2024
ActualitateDragoș Benea critică noua forma a PNRR: "O șaorma cu de toate"

Dragoș Benea critică noua forma a PNRR: “O șaorma cu de toate”

Europarlamentarul Dragoș Benea considera ca Ghinea, Drulă și ceilalți miniștri par să nu fi înțeles nimic din recomandările Comisiei Europene privind elaborarea Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), precum și principiile care trebuie să jaloneze acest document strategic.

“În linii generale, noul PNRR e…vechiul PNRR, adică aceeași improvizație cu miniștri USR la «creație», un fel de «șaorma cu de toate» din care nu aflăm esențialul, respectiv: ce proiecte vor fi concret propuse spre finanțare, care este costul lor estimat (defalcat pe fiecare proiect în parte), termenul de implementare etc”, a declarat Dragoș Benea.

Acesta spune că pe fond, rămâne cum am stabilit: Moldova nu va avea autostradă prin PNRR, dar va avea metrou la Cluj. Fapt cu atât mai curios, cu cât conform studiului de prefezabilitate metroul clujean va fi construit în 11 ani, mult dincolo de termenul limită – decembrie 2026 fixat pentru proiectele finanțate prin Mecanismul european de redresare și reziliență.



“Rămâne o enigmă de ce actuala guvernare insistă să avanseze în PNRR astfel de propuneri nefundamentate, care vor pica fără îndoială la analiza pragmatică a Comisiei, oricâtă îngăduință ar manifesta aceasta față de simulacrul de redresare și reziliență cu care Ghinea și ai lui vor să meargă la negocieri la Bruxelles”, mai spune europarlamentarul băcăuan.

Dragoș Benea a mai declarat că a rămas în vigoare inițiativa de constituire a unui „Fond de reziliență” de 4 miliarde de euro pentru localități prin care, în numele „coeziunii teritoriale”, guvernarea PNL+USR va căuta să piloteze politic, adică discreționar, alocarea de fonduri europene, privilegiind administrațiile locale cu patalama politică regulamentară.

“În final, îmi permit să remarc că avem de-a face cu o decuplare prin premeditare a Moldovei de la trenul redresării și rezilienței, pusă în operă chiar de către politicienii ipocriți care, în 2018, promovau o lege pentru construirea «Autostrăzii Uniri», act rămas până azi fără urmări notabile, la aproape trei ani de la aprobarea sa de către Parlament”, a concluzionat europarlamentarul Dragoș Benea.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri