A doua ediție a Trofeului Valea Uzului-Dărmănești va avea loc în perioada 6-7 august 2021, în organizarea ACS Rally Spirit, în parteneriat cu Primăria Dărmănești și va conta pentru Divizia 2 a Campionatului Național de Viteză în Coastă.
După succesul de anul trecut, unde nu mai putin de 40 de piloți au luat startul în etapa de coastă, care a contat în Divizia 2, Adrian Răspopa, președintele ACS Rally Spirit a pregătit și în acest an o serie de facilități concurenților, de la cazări la pret preferențial, până la transmisiuni live pe canalul LookSport și nu mai putin de 8 urcări pe traseul de concurs.
Astfel, prima zi va debuta vineri, 6 august, începând cu orele 16:00, atunci când, la Primăria din Dărmănești va avea loc prezentarea piloților și startul festiv.
Sâmbătă, 7 august, piloții vor avea la dispoziție două manșe de recunoașteri, urmând de la ora 12:00 alte două manșe de antrenament cronometrat. Concursul va începe la orele 15:10, iar ziua se va încheia cu festivitatea de premiere.
,,Ne bucurăm că am reușit să organizăm cea de-a doua ediție a acestui important trofeu, cu toate că asociația noastră organizează în acest an nu mai puțin de cinci evenimente majore, respectiv trei ciclistice și două de motorsport. Chiar dacă este o etapă pentru Divizia 2 de campionat, dorim să oferim concurenților două zile de urcări cu totul speciale. Vom avea și o serie de surprize: Emil Ghinea (King of the Hill, care a reușit cea mai rapidă urcare anul trecut) și Octavian Ciovică au confirmat deja prezența, printre alte nume cunoscute care se vor alinia la start. Vom avea clasamente diferite pentru concurenții din Divizia 2 și un clasament open pentru restul”, a declarat organizatorul competiției, Adrian Răspopa, pilotul băcăuan care a dominat autoritar Raliul Moldovei Bacău 2021, reușind să câștige 10 din cele 12 probe speciale alături de copilotul său, Cosmin Diacu.
Ediția a doua a Trofeului Valea Uzului va reprezenta cea de-a 7-a etapă în Campionatul Național de Viteză în Coastă 2 și se va desfășura sub egida Federației Naționale de Automobilism Sportiv, pe drumul refăcut cu sprijinul Consiliului Județean Bacău, care înconjoară Valea Uzului.
Competiția din acest an se aseamănă cu cea de anul trecut prin prisma faptului că poate decide din nou campionul național. Astfel, în cazul unei victorii sau a unui rezultat pe podium, pilotul Erik Fazakas poate obține al doilea titlul de campion național la viteză în coastă – divizia 2, asta după ce și anul trecut, campionul s-a decis la etapa de la Dărmănești.
Principalii sponsori ai competiției sunt: Primăria Dărmănești, Toyota Bacău, 4F, Hotel Perla din Slănic-Moldova și Campania Susțin A13 – Autostrada Bacău-Brașov.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat miercuri, 4 august 2021, recepția la terminarea lucrărilor și pentru brațul nordic (legătura cu Piatra Neamț) al variantei ocolitoare a municipiului Bacău. Concomitent, circulația a fost deschisă și pe acest tronson, după ce precedentele sectoare de drum au fost inaugurate în 2020.
Ca urmare a desfășurării unui festival de muzică în aer liber la Insula de Agrement, în perioada 6 – 8 august 2021, Primăria Bacău informează Poliția Municipiului Bacău și Poliția Locală a Municipiului Bacău vor lua unele măsuri vizând restricții de circulație și parcare astfel:
– în perioada 06.08.2021 ora 8:00, până luni, 9.08.2021, ora 8:00, va fi interzis accesul auto în parcarea publică amenajată pe str. I.L. Caragiale nr.2;
– traficul rutier va fi restricționat pe str. Milcov – între str. Stadionului și str. Alexandru cel Bun, în fiecare din cele trei zile ale evenimentului între orele 17:00 – 02:00.
Administrația Bazinală de Apă Siret, din Bacău, ne trimite o nouă avertizare hidrologică emisă pentru mai multe râuri din spațiul hidrografic Siret
COD GALBEN – în intervalul 05.08.2021, ora 12:00 – 06.08.2021, ora 12:00, pe râurile din bazinele hidrografice:
• Bistriţa – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Suceava, Neamț, Harghita şi Bacău),
• Trotuș – bazin superior și afluenți bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Harghita, Neamț, Bacău și Vrancea),
Sunt posibile scurgeri importante pe versanți, torenți şi pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte de inundaţii locale şi creşteri de debite şi niveluri pe unele râuri din bazinele hidrografice menţionate, cu posibile depăşiri ale cotelor de apărare.
Fenomenele hidrologice periculoase se pot produce şi pe afluenții de grad inferior ai râurilor marcate pe hartă.
Personalul stațiilor hidrologice monitorizează 24 de ore din 24 evoluția situației hidrometeorologice din bazinele vizate de avertizare.
Un autoturism parcat pe acostament, neasigurat cu frâna de mână , a pornit de unul singur la plimbare și s-a oprit într-un stâlp.
Evenimentul s-a petrecut în localitatea Berzunți și a fost surprins de un automobilist care avea montată o cameră video de mașină.
„Când am văzut că nu e nimeni în mașină, am vrut să mă bag in față să o opresc dar prinsese viteză”, a declarat Alin Odobișteanu, autorul înregistrării.
La data de 04 august a.c., poliţiştii din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice au desfăşurat o acţiune pentru prevenirea şi combaterea ilegalităţilor în domeniul achiziţiilor publice/materialelor de construcţii pe raza judeţului Bacău.
Astfel, poliţiştii de la economic, cu sprijinul specialiştilor din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor au efectuat verificări la 27 de societăţi comerciale.
Pentru neregulile constatate au fost aplicate 12 sancţiuni contravenţionale, din care 7 conform O.U.G 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, 4 în baza O.G. nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor şi una la Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, în valoare totală de 27.000 de lei. De asemenea, poliţiştii au confiscat suma de 2.479 de lei, numerar.
Cu ocazia verificărilor efectuate, poliţiştii de la economic s-au sesizat din oficiu cu privire la săvârşirea infracţiunii de evaziune fiscală, constând în aceea că, în perioada ianuarie 2019 – iulie 2021, un operator economic, nu ar fi eliberat documente fiscale şi nu ar fi evidenţiat în actele contabile toate veniturile realizate ca urmare a executării unor lucrări de construcţie monumente funerare şi amenajări de morminte cu marmură şi granit în cimitirele din oraşul Buhuşi şi din comuna Blăgeşti, sustrăgându-se în acest mod de la plata taxelor şi impozitelor către bugetul de stat.
În urma controlului efectuat la o societate comercială din localitatea Racova, unitate ce are ca obiect de activitate depozit materiale de construcţii, cu privire la modul de înregistrare a sumelor încasate din activitatea societăţii, a rezultat că operatorul economic în cauză nu ar fi evidenţiat în casa de marcat fiscală toate sumele provenite din vânzări, respectiv suma de 904 lei nu era fiscalizată.
Faţă de societatea în cauză, s-a luat măsura sancţionării contravenţionale cu amendă în valoare de 10.000 lei pentru încălcarea prevederilor O.U.G 28/1999, privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale şi s-a dispus măsura confiscării sumei de 904 lei nefiscalizată.
Polițiștii băcăuani au acționat pentru reducerea riscului rutier alături de colegii lor din Neamţ şi Vaslui.
În dimineaţa zilei de 5 august a.c., în intervalul 07:00-09:00, sub coordonarea Direcției Rutiere, polițiștii rutieri şi de ordine publică din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bacău, împreună cu poliţişti rutieri din Neamţ și Vaslui au acționat pe drumurile publice din județ.
Scopul acțiunii a fost creșterea gradului de siguranță pentru toate categoriile de participanți la trafic și conștientizarea de către conducătorii auto a pericolului la care se expun în situația nerespectării regulilor de circulație.
Cei aproximativ 60 de poliţişti au aplicat 221 de sancțiuni contravenţionale, pentru abaterile de la normele rutiere. În total, în cele două ore de acțiune, 35 de conducători auto au rămas fără permis, iar dintre aceștia, 19 pentru încălcări ale regimului legal de viteză ce depășea cu mai mult de 50 km/h limita legală pe sectorul de drum unde a fost înregistrată de mijloacele omologate de măsurare a vitezei. În alte 8 situații a fost retras certificatul de înmatriculare.
Polițiștii rutieri au adresat recomandări tuturor conducătorilor auto, dar mai ales celor aflați în tranzit prin judeţ. Respectarea regulilor de circulație reduce riscul de implicare în accidente rutiere. Fiecare accident rutier se produce pe fondul încălcării uneia sau mai multor reguli de circulaţie.
Unul dintre conducătorii auto sancționați în cadrul acțiunii a fost un bărbat de 71 de ani, din Braşov, care era prea grăbit spre Bacău, fiind depistat pe DN 2-E 85, în localitatea Cleja cu viteza de 104 km/h, iar urmarea a fost că poliţiştii i-au ridicat permisul de conducere în vederea suspendării pentru o perioadă de 90 de zile.
Gruparea de Jandarmi Mobilă „Alexandru cel Bun” Bacău, împreună cu I.P.J Bacău, I.S.U.J. Bacău si Poliția Locală a orașului Dărmănești, va asigura măsurile de ordine la cea de-a VII-a etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă 2, Trofeul Valea Uzului – Dărmănești, organizată de ACS RALLY SIRIT Onești sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, în perioada 06 – 07.08.2021.
Programul de desfășurare a competiției sportive este structurat astfel:
Vineri, 6 august, în intervalul orar 16.00 – 20.30, vor avea loc startul festiv din fața Primăriei Dărmănești, primele două manșe de recunoaștere a traseului de concurs și verificările tehnice;
Sâmbătă, 7 august, în intervalul orar 09.00 – 18.00, se vor desfășura manșele III și IV de recunoaștere a traseului, antrenamentele cronometrate și cele două manșe de concurs, urmate de festivitatea de premiere.
Jandarmii din Gruparea Mobilă „Alexandru cel Bun” Bacău vor fi prezenți pe traseele stabilite pentru desfășurarea evenimentului sportiv, precum și în zonele adiacente acestora, pentru a asigura protecția tuturor persoanelor prezente în spațiul public.
Pentru buna desfășurare a acestei manifestări sportive, rugăm spectatorii să respecte următoarele recomandări:
– nu staționați în zonele restricționate spectatorilor și nu treceți de banda de siguranță;
– respectați îndrumările și recomandările organizatorilor și ale forțelor de ordine prezente în zonă;
– adoptați un comportament civilizat, manifestaţi înţelegere faţă de măsurile luate;
– evitaţi conflictele de orice natură, prin delimitarea de persoanele care tulbură ordinea publică ;
– respectați măsurile de prevenire și combatere a răspândirii COVID-19.
Vă reamintim că puteți sesiza orice incident sau problemă personalului de ordine aflat în zonă sau prin apel la Serviciul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112.
Potrivit legii, firmele trebuie să dețină un registru unic în care sunt trecute toate controalele efectuate de instituțiile statului. În document, sunt înregistrate atât verificările efectuate de Fisc sau Protecția Consumatorilor, cât și cele ale inspectorilor ITM, ISU, Inspectoratul de Stat în Construcții etc. Firmele găsite fără acest registru riscă amenzi de până la 2.000 de lei.
Firmele au obligația de a ține un registru unic de control. Acest lucru este prevăzut în Legea nr. 252/2003. Potrivit normativului, registrul unic de control trebuie obligatoriu deținut de orice persoană juridică, respectiv SRL-uri și PFA-uri, pentru ceilalți contribuabili, documentul este opțional. Registru unic de control trebuie păstrat la sediul social al firmei, fiind necesar atunci când societățile sunt verificate de autoritățile de control. Prin urmare, în registrul unic de control sunt înregistrate toate verificările desfășurate la contribuabili de către organele de control ale statului.
Este vorba în primul rând, de cele efectuate de Fisc, dar în document sunt trecute și verificările din domeniile sanitar, protecția consumatorilor, protecția muncii, inspecția muncii, fitosanitar, urbanism, calitatea în construcții și protecția împotriva incendiilor. Registrul unic de control trebuie prezentat înainte de desfășurarea unui control, pentru înscrierea informațiilor ce țin de identitatea celor împuterniciți să efectueze controlul, instituția pe care o reprezintă, precum și numărul legitimației de control, numărul și data delegației/ordinului de deplasare, obiectivele și perioada controlului ș.a.
Organele de control trebuie să consulte acest document înainte de începerea acțiunii de verificare, pentru a cunoaște constatările făcute anterior de colegii acestora, măsurile stabilite și stadiul îndeplinirii lor. Cert este că firmele pot procura acest registru doar de la sediile Finanțelor la care sunt arondate.
Amenzi pentru cei care nu dețin Registrul Unic de Control
Prețul Registrului Unic de Control în 2020 – 2021 este de aproximativ 30 de lei. Firmele care, din diferite motive, nu posedă acest document riscă amenzi de 500 până la 2.000 de lei. „În medie, în fiecare lună, sunt vândute 280 de Registre Unice de Control. De reținut că noi nu urmărim amendarea celor care nu au aceste registre, ci mai curând conformarea voluntară. De regulă, contribuabilii sunt notificați și își achiziționează respectivul document. Așadar, nu avem informații precise despre numărul de amenzi ce au fost aplicate pentru nedeținerea unui Registru Unic de Control, însă pot aprecia că au fost aplicate foarte punține amenzi, sau deloc, pe această speță. Amenzile aplicate de noi nu sunt codificate în sistem în funcție de tipul contravenției. Evidența pe care o avem este pe fiecare CUI / CNP”, ne-au transmis reprezentanții Administrației Județene a Finanțelor Publice Bacău. Registrul unic de control trebuie numerotat și sigilat, reprezentantului legal al unității verificate având obligația să păstreze acest document.
Lego este o companie daneză fondată în 1932 de un om pe nume Ole Kirk Christiansen. De la înființare, până la aproximativ 1949, a fost dedicată vânzării de jucării din lemn.
În 1946, Kirk a descoperit la un târg un bloc distinctiv de plastic. După ce s-a gândit mult, a decis să investească în acest tip de tehnologie. Cu toate acestea, el nu a abandonat construcția de jucării din lemn până în 1960.
Între anii 1947 și 1955, Lego a produs o serie întreagă de jucării care au fost larg acceptate pe piață. În acest moment au început să fie lansate primele blocuri de plastic care aveau particularitatea montării.
Începând cu 1955, aceste cuburi revoluționare au început să-și croiască o faimă recunoscută pe piață, până când s-au răspândit în întreaga lume prin țări precum Belgia, Franța sau Suedia.
Primele prototipuri de blocuri nu au avut prea mult succes; publicul s-a plâns că calitatea lor a lăsat mult de dorit și că nu rezistau mult. În 1958, cu fiul lui Kirk la conducerea companiei, Godtfred, blocurile au fost îmbunătățite, obținând un sprijin mai bun la bază, precum și fiind mult mai ușor de alăturat.
Originea numelui este curioasă, deoarece nu este altceva decât abrevierea dintre cuvintele leg godt (care poate fi tradusă ca ceva de genul Joacă bine).
Deci… ce este Lego?
În multe locuri vei găsi faptul că blocurile Lego sunt o jucarie doar pentru copii… dar nimic mai departe de adevăr; de fapt, mulți adulți au propria lor colecție acasă.
Putem găsi o serie întreagă de blocuri diferite, de diferite forme, dimensiuni și culori. Din ele putem construi orice ne putem imagina: unele construcții prestabilite sau avem posibilitatea de a crea propriile noastre construcții.
Motive pentru a paria pe jocurile Lego
Ore și ore de distracție
Dacă ai jucat Lego de când erai mic, atunci ești deja captivat. Cu Lego avem o posibilitate excelentă de a construi noi lumi, astfel încât posibilitățile sunt considerate nelimitate.
În plus, marca lansează noi seturi continuu, așa că vom avea întotdeauna noi propuneri.
O soluție bună pentru stimularea creativității
Mulți experți recomandă Lego copiilor. Deoarece sunt piese mai mult sau mai puțin mici, îi va ajuta să-și antreneze mâinile pentru a avea o manevrabilitate mai mare.
Jocurile Lego sunt, de asemenea, o modalitate bună de exprimare pentru copiii noștri, mai ales pentru cei care au dificultăți de vorbire.
Copiii pot face tot ce văd în mintea lor să devină realitate, astfel încât să putem vedea și noi. Vor fi capabili să facă nave spațiale, roboți gigantici, animale de fermă sau să reconstruiască scene din desenele lor preferate.
Sunt greu de rupt
Sunt oameni care spun că Lego sunt indestructibile… Bine, nu este chiar așa de rău, dar ai grijă să nu calci niciodată pe ele cu picioarele goale, pentru că te vor răni și nu puțin.
În orice caz, este adevărat că au o durată aproape permanentă; și nu numai în ceea ce privește structura lor, ci și în ceea ce privește culoarea, care nu se uzează în timp.
Ce tipuri de Lego există?
Înainte de a cumpăra jucării Lego, este important să cunoști diferitele tipuri de Lego care există, pentru că fiecare dintre ele are particularități diferite:
Seturi Lego Duplo (1-5 ani ): Dacă trebuie să cumpărăm Lego pentru copii între 1-5 ani, le vom alege pe cele din gama „Lego Duplo”. Au particularitatea de a fi piese mai mari decât în mod normal, făcând posibilă montarea lor într-un mod mult mai ușor, pe lângă prevenirea riscului de sufocare.
Lego clasic „de tip cărămidă”: Odată ce bebelușul împlinește 4 ani, el poate începe să construiască ceva mai complex. În acest caz există cutii care au piese foarte variate, cu câteva instrucțiuni ușoare, astfel încât copilul să poată îndrăzni cu ele. Sunt seturi care sunt concepute pentru a stimula creativitatea încă din cea mai fragedă copilărie.
Jocuri Lego City: Unii părinți merg direct pe gama clasică „Lego City”, deoarece tema poate fi mai distractivă. După cum sugerează și numele, se referă la teme legate de un oraș: de exemplu, putem alege seturi de pompieri și polițiști.
Deosebit de prețioase ne-au rămas, nu numai prin pitorescul descrierilor, ci în primul rând prin valoarea lor de document, însemnările de călătorie ale lui Wilhelm von Kotzebue, mai cu seamă cele care apar în cartea publicată în 1860 și intitulată ,,Tablouri și schițe din Moldova”, tradusă mai târziu, în limba română, de către Anna Rosetti Maiorescu, purtând titlul ,,Din Moldova. Tablouri și schițe din 1850” (,,Aus der Moldau. Bilder und Skizzen”). Cartea este un memorial despre oamenii şi relaţiile sociale din Moldova, despre evenimentele pe care le trăise acolo. Împărţit în cinci capitole, memorialul evocă momente semnificative: ,,O vânătoare în Moldova” (despre Leon şi Grigore Cantacuzino), ,,Mănăstirea Tomnatic” (o excursie la mănăstirea Văratic), ,,Băile de la Slănic”, ,,Iarmarocul Sf. Ilie din Fălticeni”, ,,O istorie ţărănească”.
În acest volum, autorul prezintă, pentru prima oară, într-o tușă realistă dar și satirică, stațiunea Slănic-Moldova, încă de la începuturile existenței ei. În vara anului 1856, atras de faima stațiunii, care începuse a se răspândi în toată Moldova, dar și după o călătorie plină de peripeții, consulul a poposit în ,,Băile de la Slănic”, într-un car cu patru boi, cu roți grozav de mari și „fără cea mai mică bucățică de fier”.
Kotzebue a descris drumul lung și deosebit de anevoios de-a lungul văii strâmte a Slănicului umflat de ploi, viața grea din stațiune și pustietatea locurilor, prezentând totodată și primele date despre începuturile stațiunii. El ne înfățișează și povestea descoperirii primului izvor mineral, la 20 iulie 1801, de către serdarul Mihalachi Spiridon, cămărașul ocnelor de la Târgu-Ocna, pe când ,,gonea un cerb prin Valea Slănicului, nelocuită de niciun suflet omenesc și acoperită cu o pădure seculară, prin care abia-ți puteai face drum”.
Kotzebue amintește aici și de contrabandiștii care treceau cu caii lor de munte granița la Slănic (cea cu Imperiul Austro-Ungar, n. a.), ,,pentru a cumpăra sarea ieftină moldovenească în locul celei scumpe din Austria”, dar care nu se ocupau doar cu specula sării, ci și cu jaful stabilimentului de la Slănic, de unde ,,scoteau uneltele de fier de pe la uși și de pe la ferestre, ba chiar ușile cu totul, dar mai ales ferestrele, care sunt prețuite ca lucru rar prin munți, din pricina geamurilor”. Un îngrijitor al băilor fusese ucis pentru că s-a opus acestora, iar urmașul său, peste care dăduseră musafirii nepoftiți, înainte de a le pune pe toate în siguranță, „le aduse el însuși cleștele, ca să nu strice și lemnul când vor scoate clanțele și broaștele”. Și toate acestea se petreceau într-o vreme când la Târgu-Ocna exista o garnizoană, care ar fi putut trimite în zonă un pluton de soldați pentru intimidarea și alungarea hoților. Kotzebue mai amintește și de o întâmplare petrecută în toamna anului 1855, când un cioban de la o stână aflată la o mică depărtare de băi s-a luptat de la egal la egal cu un urs. După ce ambii au căzut într-o prăpastie, ciobanul, deși grav rănit, a scăpat pentru că a fost protejat de brațele ursului în care se afla prins în teribila cădere. Kotzebue spune că l-a cunoscut și a vorbit cu acel om, după ce a fost tratat la spitalul din Târgu-Ocna, de către doctorul Baumann.
Despre divertismentul de la Băile Slănic, Kotzebue menționează că aici se organizau baluri de două ori pe săptămână, dar și o petrecere originală: „artificii fără praf de pușcă”, adică un brad așezat într-o groapă, printre ramurile căruia se așează alte crengi de brad, astfel încât se face o piramidă de verdeață căreia i se dă foc. Astfel, rezultă o ploaie de foc, iar scânteile se înalță către cer ca rachetele, în timp ce lemnul bradului trosnește și pocnește, mărind efectul de sunet și lumină… La finalul capitolului dedicat stațiunii, Kotzebue concluzionează: „Mie mi s-a întâmplat ceva și mai ciudat: cu toate nevoile despre care am vorbit așa pe larg, m-aș mai întoarce cu plăcere la Slănic! Aceasta arată adevărul a trei lucruri pe care trebuie să le recunoască oricine ar vrea să facă această călătorie: felul plăcut și primitor al moldovenilor când își lasă toate trebile acasă, frumusețea măreață a naturii în Valea Slănicului și marea putere tămăduitoare a acelor șapte izvoare așezate unul lângă altul. Bun rămas, Slănic! La revedere… poate!”
Wilhem von Kotzebue (1813-1887), prozator, traducător și diplomat rus de origine germană a îndeplinit funcția de Consul al Germaniei la Iași, secretar al misiunii diplomatice ruse la Karlsruhe, ambasador al Rusiei la Berna și Dresda. A fost fratele lui Alexander Kotzebue, celebru pictor romantic german de scene istorice și scene de luptă, ambii fiind fiii prolificului dramaturg și om politic german, August von Kotzebue. Wilhem von Kotzebue a zăbovit timp de 11 ani pe meleagurile moldave (1847-1858), fiind căsătorit cu Aspazia Cantacuzino, una dintre fiicele cneazului Gheorghe Cantacuzino şi ale Elenei Gorciakof. Autorul, cu un acut simţ de observaţie, dovedește solide cunoştinţe despre ţara în care se stabilise şi locuitorii printre care trăise. De asemenea, Kotzebue a făcut și o serie de traduceri din literatura română în limba germană. Poeziile populare publicate de V. Alecsandri i-au stârnit admiraţia, astfel încât trece la transpunerea parţială a culegerii de balade a poetului român, apărută în 1852-1853, iar în 1857, publică la Berlin volumul ,,Rumanische Volkspoesie”. Sursa: Kotzebue, Wilhelm von, ,,Din Moldova: tablouri și schițe din 1850”, București, Editura Corint Books, 2016.
Ambii sportivi ai antrenoarei băcăuane Mihaela Melinte prezenți la Olimpiada de la Tokyo s-au calificat în finală. La ciocan, Bianca Florentina Ghelber a reușit cel mai bun rezultat din carieră, 74.18 m, terminând concursul olimpic pe locul 6. La suliță, Alexandru Mihăîță Novac a bifat un season best, 83,27 m, care l-a poziționat al șaptelea în calificări. Finala de la aruncarea suiliței va avea loc sâmbătă, 7 august, de la ora 14.00
Procentaj maxim pentru antrenoarea băcăuană Mihaela Melinte: ambii săi sportivi prezenți la Olimpiada de la Tokyo au ajuns în finală. Cu al 11-lea rezultat în calificările de la aruncarea ciocanului, Bianca Ghelber a făcut concursul vieții în finala de marți, poziționându-se pe un impresionant loc 6, grație unui personal best: 74.18. La câteva ore distanță, celălalt elev al Mihaelei Melinte, sulițașul Alexandru Novac și-a depășit și el limitele, reușind un season best, 83.27 m, în calificări, ceea ce i-a adus accederea în finală de pe locul 7.
În condițiile în care Federația Română de Atletism nu a inclus-o pe Mihaela Melinte în delegația pentru Tokyo, Bianca și Alex s-au văzut nevoiți să se asiste unul pe celălalt la concursuri. Astfel, Alex i-a fost antrenor de conjunctură Biancăi în finala de la ciocan, iar Bia l-a asistat pe Alex în sesiunile de calificări de la suliță. „Sportivii mei au demonstrat caracter și s-au adaptat situației, chiar dacă știu bine- deoarece am ținut în permanență legatură cu ei prin telefon- că nu le-a fost deloc ușor fără antrenoarea lor. Important este că au trecut și peste acest obstacol și au reușit rezultate extraordinare”, declară Mihaela Melinte, cea care a avut o proiecție exactă în ceea ce privește evoluțile elevilor săi.
A anticipat, pentru „Deșteptarea”, că Bianca va da peste 74 de metri și că va intra în primele șase finaliste și că Alex va arunca undeva între 80 și 82 de metri, prinzând finala. Ochi de fostă campioană mondială și europeană. „Nu e vorba doar de ochi, ci de munca depusă de cei doi sportivi și, în special, de potențialul lor extraordinar”, precizează Meli. Un pronostic pentru finala lui Alex?
„E drept, vine cu al șaptelea rezultat, dar finala înseamnă cu totul altceva decât calificările. Bia a pornit de pe locul 11 și a ajuns pe 6. La Alex, orice va fi peste locul 12 va reprezenta un bonus. Eu am mare încredere în el, mai ales că știu cât este de ambițios. Doar e Berbec, ca și mine”, zâmbește antrenoarea SCM Bacău. Finala de la suliță este programată sâmbătă, de la ora 14.00, ora României. De data aceasta, Alex Novac va trebui să se descurce fără sprijinul Biancăi Ghelber, care va reveni în țară vineri, în jurul orei 13.00.
„Sunt foarte fericită și de-abia aștept să ajung acasă și să mă bucur, în sfârșit, de o vacanță”, anunță Bianca. „Merită, la ce rezultat a avut și prin câte a trecut”, o completează Meli. Și dacă tot am ajuns la acest capitol, hai să ne reamintim, pe final, prin câte a trecut Bianca Ghelber înainte de a intra în Top 6 olimpic. Mai întâi au fost durerile de spate, începute în cantonamentul de la Poiana Brașov și acutizate la Tokyo. Apoi a venit „cadoul” FRA, care a decis ca Bianca să concureze la Olimpiadă fără antrenoarea sa, Mihaela Melinte.
Și cum un necaz nu vine niciodată singur, pe data de 16 iulie, în drum spre pre-cantonamentul olimpic din Japonia, Bianca și-a rătăcit telefonul în aeroportul din Istanbul, unde s-a făcut o escală de două ceasuri. Atleta de 31 de ani legitimată la SCM Bacău și CSA Steaua și-a recuperat telefonul pe care avea aplicația fără de care nu i s-ar fi permis să intre în Japonia, dar a ratat în ultima clipă avionul.
„Dacă ajungea cu 30 de secunde mai repede, ar fi putut urca în avion. Așa s-a făcut că eu am plecat în stagiul japonez dinaintea Olimpiadei, împreună cu Alex Novac, iar Bianca a fost nevoită să se întoarcă acasă, în România”, povestește Mihaela Melinte. „Am fost răvășită rău de tot. În loc să fiu în Japonia și să mă pregătesc sub comanda lui Meli, m-am întors la Snagov, urmând să aștept până pe data de 23, pentru a ajunge, în sfârșit, la Tokyo.
Oricum, odată ajunsă în Satul Olimpic, nu mai aveam cum sa mă întâlnesc cu Meli, care urma sa se întoarcă în România pe data de 25 iulie”, se destăinuie Bianca Ghelber, care, înainte de a se urca în avionul pentru Tokyo, a mai avut parte de două incidente: „Din fericire, ambele s-au reglat, dar asta după ce am intrat serios în panică. Primul incident? Nu mi se deschidea aplicația din telefon, unde trebuia introduse toate datele necesare.
Al doilea este că am ratat întâlnirea cu echipa care venise la Snagov să ne facă testul PCR dinaintea plecării. S-au întors oamenii din drum special pentru mine”. Se spune că, atunci când te întorci din drum, e semn rău. Din fericire, la Bianca Ghelber a fost cu noroc! Și cu noroc să fie în continuare și pentru Alex!
Finala Campionatului Național Under 23 la lupte derulată recent, la Lugoj, a adus Bacăului satisfacții majore.
Astfel, la întrecerile individuale de la greco-romane, SCM Bacău (antrenori Ion Butucaru, Sorin Tașcă, Cătălin Matache, Irinel Botez) a cucerit trei titluri naționale și unul de vice-campion. Aurul a revenit lui Denis Mihai (60 kg), Igor Botez (72 kg) și Vasile Cojoc (82 kg), în timp ce argintul a fost adjudecat de Daniel Bezman, la categoria 77 kg.
Grație acestui bilanț, SCM Bacău s-a clasat pe locul secund în ierarhia națională pe cluburi, după Steaua (100 puncte) și la egalitate de puncte, 95, cu Dinamo. Interesant este însă că toți cei trei campioni care au adus lui Dinamo titlul de vice-campioană la cluburi sunt…băcăuani: Alexandru Dosoftei (67 kg), George MIhai (77 kg) și Nici Ojog (97 kg).
Rezultat important pentru SCM Bacău și la lupte libere feminin, acolo unde Georgiana Antuca (18 ani) s-a clasat a doua în limitele categoriei 50 kg, fiind întrecută doar de multipla campioană de la Steaua, Ștefania Priceputu, în vârstă de 22 de ani.
Campionii naționali Mihai Denis și Vasile Cojoc, ambii antrenați de Ion Butucaru și eleva lui Victor Donciu, Georgiana Antuca vor participa în perioada 16-22 august la Campionatele Mondiale de Juniori U 20 de la Ufa, din Rusia.
Șoseaua de Centură a Bacăului este gata. După ani de așteptare, băcăuanii beneficiază, în sfârșit, de varianta ocolitoare a orașului. Dacă nu se amesteca politicul, Centura putea fi finalizata acum mai bine de 15 ani.
12 martie 2019 Încep lucrările pentru Centură, cu patru luni mai devreme, întrucât proiectarea a mers mai repede. Dar încep deja atacurile politice. Se anunță că șantierul este o farsă, că muncitorii au plecat și că deschiderea lucrărilor a fost doar de formă. Situația a fost lămurită rapid și lucrările au început să evolueze în ritm alert. Deja în iulie se anunță că lucrările la Centură au fost realizate în proporție de 30 %. Pe 23 iulie 2019 trebuia să se finalizeze proiectarea, dar la 24 iulie, stadiul fizic al lucrărilor ajunsese deja la 32 %
Între timp, politicienii de la Putere și cei din Opoziție se acuză, din nou, reciproc, de punerea în pericol a proiectului, pe motiv de documentație deficitară. În cele din urmă, proiectul și cererea de finanțare au fost înaintate către Comisia Europeană cu avizul Jaspers, consultantul agreat de Comisie, iar contractul de finanțare semnat, în luna noiembrie.
În acceași lună are loc și primul accident rutier, deși lucrările nu erau finalizate. Doi tineri au ajuns la spital dupa ce mașina lor a pătruns pe șantier și s-a ciocnit de o automacara.
Primul finalizat – brațul vestic
Brațul vestic al centurii, cel care face legătura între E85 din zona localității Nicolae Bălcescu cu DN 11 în apropiere de Luizi Călugăra, a fost primul finalizat. Lucrările s-au încheiat la finele lunii iunie 2020, dar din motive politice, nu a fost deschis imediat traficului. S-a speculat, atunci, fiind în apropierea alegerilor, inaugurarea tronsonului ar fi adus beneficii de imagine unora iar cei aflați la Putere încercau să evite acest lucru. Circulația se va deschide abia în septembrie, nu înainte ca autoritățile din domeniu să precizeze că nu se poate circula pe acest braț decât după ce se termină lucrările la toată Centura.
Brațul estic, finalizat în decembrie 2020
În ceea ce privește tronsonul estic, încep problemele: în februarie 2020 se află că doi plopi blochează lucrările la brațul nordic. Problema a fost, cu greu, rezolvată de autorități. În aprilie, din cauza Coronavirusului, firma din Suceava care livra indicatoare rutiere și-a întrerupt activitatea. În iunie apar amănunte despre probleme de mediu; Comisia Europeană e îngrijorata că partea de autostradă de pe brațul estic afectează siturile Natura 2000.
Până la urmă și aceste probleme sunt rezolvate. Pe 23 octombrie, se găsește un proiectil neexplodat și este chemată echipa pirotehnică. Deși unii politicieni au clamat lipsa de festivism de la deschiderea brațului vestic ca pe un atu, asta nu i-a împiedicat să deschidă cu mult tam-tam, în decembrie 2020, cu câteva zile înainte de alegeri, tronsonul estic, cel care cuprindea și primii kilometri de autostradă. Lucrările la brațul nordic al Centurii nu au mai întâmpinat probleme deosebite. Șoseaua care face legătura între DN 2 (nord Bacău) și DN 15 Piatra Neamț – Bacău a fost finalizata în luna iulie 2020, iar pe 4 august s-a făcut recepția tehnică.
Remember
Puțină lume își mai amintește că primul proiect al Șoselei de Centură a fost făcut în timpul mandatului de primar al lui Dumitru Sechelariu. Atunci s-a făcut și o dezbatere publică, pentru a fi aleasă varianta de ocolire a Bacăului: prin Est sau prin Vest. A câștigat varianta estică și cam atât. Construcția era finanțată de Banca Mondială și proiectul Centurii Bacăului fusese aprobat de Guvern și agreat de finanțator. Dar, au avut loc alegeri, s-a schimbat Guvernul iar proiectul Centurii Bacăului a fost ținut la sertar până când a fost pierdută finanțarea. Proiectul a mai fost scos de la naftalină prin preajma alegerilor, fără să se concretizeze în vreun fel. Abia în 2016 încep lucrările, licitația fiind câștigată, „cu cântec” de o firmă turcească. Lucrările încep în forță și se încheie curând întrucât firma turcească anunță că nu mai poate continua. Se organizează o nouă licitație, câștigată de firme românești. O companie turcească va contesta licitația și va câștiga atribuirea contractului, însă, în final, firmele românești câștigă în instanță.(Răzvan Bibire)
Centura Bacăului a presupus construcția a 30,842 km de drum, din care 16,269 km a fost proiectat în profil de autostradă, 7 poduri, 9 pasaje, 1 nod rutier, 7 intersecții cu drumurile existente.
Vocație de constructor
Compania Spedition UMB condusă de băcăuanul Dorinel Umbrărescu, cu o tradiție îndelungată în domeniul construcțiilor rutiere, datorită seriozității de care a dat dovadă, a înregistrat an de an creșteri ale portofoliului și contractelor de execuție a drumurilor din țară. Creșterea a avut loc în contextul în care firmele din grupul UMB și-au adjudecat cele mai mari contracte de achiziții publice încheiate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere în 2020. Iar proiectele au fost câștigate prin intermediul firmelor Spedition UMB și SA & PE Construct.
Însă „perla coroanei“ este contractul pentru proiectarea și execuția autostrăzii Brașov – Târgu-Mureș – Cluj – Oradea, în care Spedition UMB este responsabilă de câteva tronsoane. Lucrările realizate de firmele lui Dorinel Umbrărescu sunt cunoscute pentru calitatea execuției și pentru durabilitate.
Contracte în derulare
· 31 km ai tronsonului 3 din Drumul Expres Craiova-Pitești și 617 km pentru lotul 4. În trei ani, SA&PE Construct, Spedition UMB și Tehnostrade trebuie să finalizeze lucrările.
· Contractul pentru secțiunile Mihăilesti-Suplacu de Barcău, Zimbor-Poarta Sălajului, 12 km.
· Contractul pentru secțiunile Nădășelu-Mihăești și Topa Mică-Zimbor, din Autostrada Transilvaniei. Traseul de 30 km.
· Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade a semnat contractul pentru 33,6 km ai Centurii orașului Galați și două noduri rutiere la intersecția cu drumurile naționale, 34 de poduri, pasaje și viaducte, în patru ani și șase luni.
· Contractul pentru proiectarea si execuția drumului expres Brăila-Galați. Firmele SA&PE Construct, Spedition UMB și Tehnostrade trebuie să construiască 11 km, plus trei poduri, un pasaj și două viaducte, în trei ani.
· Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 din sectorul de nord al Autostrăzii de centură a Capitalei. Asocierea de firme SA&PE Construct-Spedition UMB-Tehnostrade va realiza 19 km în trei ani.
· Contractul pentru 4,4 km ai lotului 4 din sectorul de nord al Autostrăzii de centură a Capitalei. (Petru Done)
În anii din urmă, Bacăul era renumit și prin faptul că îndrăgita emisiune de la Antena 1, „Splash! Vedete la apă” se filma în Bazinul de Înot de la noi. Showul a fost lansat în 2013 și s-a bucurat de două ediții, ultima dată putând fi vizionată în vara lui 2015.
De câteva zile bune, parcarea hotelului Decebal este arhiplină iar prin oraș au circulat fel de fel de zvonuri. Adevărul este că, echipa tehnică a show-ului de televiziune este cazată la hotelul din central orașului. Dar unde sunt vedetele. Din surse proprii, am aflat că vedetele din emisiune sunt cazate mai departe de ochii lumii, la hotel Helen.
Pentru această ediție au fost aleși ca prezentatori Răzvan Fodor, Anna Lesko şi Ramona Olaru de la „Neatza cu Răzvan şi Dani”. Din juriu fac parte: Iulia Albu, care a început colaborarea cu trustul Intact din această vară, Nea Marin (Marin Barbu) şi Jean de la Craiova . De altefel, presa mondenă a publicat și declarațiile celor trei prezentatori „Splash! Vedete la apă”, pe care le redăm și noi:
Anna Lesko: „Am fost foarte entuziasmată atunci când mi s-a propus să fiu co-prezentator la Splash! Vedete la apă. E o emisiune plină de emoţie şi de adrenalină, care mi se potriveşte! Abia aştept să cunoaştem vedetele care vor concura, pentru că sunt convinsă că vom descoperi împreună în ei nişte oameni absolut normali, cu frici, fobii şi dorinţa de a-şi depăşi limite poate neştiute nici de ei. Abia aştept să înceapă aventura!”
Răzvan Fodor: „Zodie de apă, Rac cu ascendent în Peşti, emisiune cu apă, sper să mă simt ca peştele în apă! De fapt sunt sigur că aşa va fi, pentru că atunci când spui Splash! Vedete la apă spui o emisiune de vară, cu multă adrenalină, dar în care primează distracţia şi umorul!”
Ramona Olaru:„Nu puteam să primesc propunerea de a prezenta Splash! Vedete la apă altfel decât cu mult entuziasm. Show-ul îmi place, l-am urmărit, iar acum, făcând parte din el pot să vă confirm că sunt trăiri unice, emoţie multă, adrenalină cât cuprinde, dar şi multă distracţie. La cât sunt eu de sociabilă, o să îi molipsesc pe toţi cu energia mea. Ştiu să înot, nu îmi e frică de apă deloc, iubesc adrenalina, dar dacă mă gândesc bine, uneori la înălţime mă mai ia cu tremurat, aşa un pic! Va fi amuzant să urc alături de concurenţi, pe trambulina de la 10 m!”
Filmările pentru „Splash! Vedete la apă” au loc în timpul nopții și nu afectează programul pentru public sau pentru antrenamentele sportivilor de performanță. „Cei de la Antena 1 au închiriat doar bazinul pentru sărituri, așa că nu este afectat bazinul mare. Iar cei de la «sărituri» sunt în vacanță, așa că nu-i afectează. Din bazinul mare este ocupat doar un culoar, dar asta nu împiedică programul nostrum de desfășurare a activităților”, a declarat Daniel Roșu, directorul Bazinului de Înot Bacău, care precizat că: „Noi doar am pus la dispoziție baza sportivă, prin contract, publicul și condițiile sanitare fiind sarcinile lor.”
12 artiști și sportivi au început antrenamentele pentru Splash! Vedete la Apă
Show-ul va avea premiera pe 13 și 14 august, la Antena 1
În aceste zile caniculare, mai multe personalități din viața artistică sau sportivă se antrenează deja la bazinul olimpic din Bacău și încearcă să fie în cea mai bună formă pentru cel mai răcoritor show al verii! ”Splash! Vedete la Apă” va avea premiera pe 13 și 14 august, la Antena 1! Giani Kiriță, Cătălin Cazacu, Mario Fresh, Otilia Bilionera, Alina Pușcaș, Margherita, Cristi Pulhac, pălărierul Radu Itu, Fachiru din Periș, Dj Harra, Chelsea Gandrabura și Natalia Duminică au început pregătirea alături de unii dintre cei mai cunoscuți antrenori din România, totul pentru ca prestațiile lor să fie de excepție. Dar dacă forma fizică nu este o problemă pentru cei mai mulți, când vine vorba de sărituri complexe și înălțimi amețitoare și temeri, situația se schimbă.
Zeci de personalități, care activează în domenii cu totul diferite, îşi vor demonstra abilităţile în privinţa săriturilor în apă, dar, mai ales, vor încerca să-și testeze limitele și să-și învingă temerile, în cel mai nou sezon al emisiunii Splash! Vedete la apă. Concurenții vor parcurge antrenamente istovitoare alături de instructori pentru a-și face curaj să sară de pe platformele cu înălțimi de 3, 5, 7 sau chiar și 10 metri ale unui bazin olimpic, în fiecare vineri și sâmbătă,.
Vara 2021 fără Ștrandul Letea
Dacă tot am obținut informațiile de la Bazinul de Înot, am vrut să aflăm de la directorul acestuia și care este situația de la Ștrandul Letea care, anul ăsta „a stat pe dreapta”. Astfel, în condițiile pandemice cunoscute de toată lumea, Ștrandul Letea nu îndeplinește condițiile sanitare. „Avem restricții. Dacă vom reuși să convingem Consilul Local să ne finanțeze modernizare…”, a spus Daniel Roșu, amintindu-ne practic de perioada în care Bacăul a stat blocat din cauza bugetului. Și dacă ne uităm în calendar, din vară a mai rămas aproape o lună și nu cred că se va mai face ceva pentru deschiderea ștrandului. Poate…data viitoare!
Administrația Bazinală de Apă (ABA) Siret atrage atenția că îmbăierea în lacurile de acumulare sau în apele curgătoare este periculoasă din cauza malurilor abrupte și a curenților puternici.
De asemenea, specialiștii avertizează că în aceste zone albiile pot fi nămoloase sau pline cu plante, pietre, crengi și trunchiuri de copaci. Înotul sau pur și simplu scăldatul pot fi practicate doar în locurile identificate ca zone de îmbăiere, precum și în spațiile special amenajate pentru acestea.
„Orice persoană fizică, pe proprie răspundere, poate utiliza liber pentru îmbăiere apele marine și apele interioare” – se arată în Legea apelor 107/1996. Pe malurile apelor aparținând domeniului public, orice persoană fizică are dreptul de acces liber, pe proprie răspundere, pentru plimbare sau recreere”.
ABA Siret administrează un bazin în suprafață de 28.678 kmp și o rețea hidrografică de 735 de cursuri de apă codificate, cu o lungime totală de 10.280 km. Pe acest teritoriul administrat nu sunt desemnate, însă, zone de îmbăiere.
La nivel național, autoritățile de sănătate publică au identificat doar 50 de zone de îmbăiere: 49 sunt localizate la Marea Neagră (de la Gura Portiței la Vama Veche), iar una este în orașul Tulcea (lacul Ciuperca).
S-a recepționat și brațul nordic al variantei Ocolitoare a Bacăului, a Centurii Bacăului – cum o numim toți, iar acest drum a devenit funcțional în totalitate.
Nu știu alții ce simt, dar eu nu percep evenimentul ca pe unul de proporții, pentru că pe Centură se circulă deja de anul trecut, după ce reprezentanții la vârf ai actualei Puteri au și venit să taie panglica inaugurală, încă din luna decembrie. Ce a mai fost de lucrat după aceasta s-a lucrat, s-a rectificat, s-a definitivat. Acum, e drept, Bacăul are întreaga șosea de centură și primul tronson, cum se mai spune, din Autostrada A7, care va străbate și regiunea Moldovei.
Dar mă șochează încă înverșunarea pe care o afișează două partide politice, prin reprezentanții lor, atunci când vorbesc de Centura Bacăului și abia dacă amintesc numele constructorului care a dovedit că se poate construi și la noi infrastructură de transport modernă, de calitate. A avut și politicul rolul lui, dar constructorul este Dorinel Umbrărescu.
Da, și unii și ceilalți laudă constructorul, însă parcă numai cu jumătate de gură: că a făcut treabă bună și a finalizat proiectul cu circa un an mai devreme decât se estima. Pentru mulți băcăuani (chiar pentru foarte mulți!) Centura nu e, însă, a vreunui partid politic, ci e a lui Dorinel Umbrărescu. Adică acest drum modern a devenit un fel de legendă și, evident, va purta, neoficial, numele constructorului, așa cum Podul de la Cernavodă îl poartă pe al ilustrului Anghel Saligny, tot un moldovean de-al nostru prin origini.
Cam așa simt eu evenimentul de pe Centura Bacăului, dar nu-i voi uita niciodată nici pe cei dintre administratorii județului care s-au implicat mult în derularea acestui proiect, indiferent cărui partid îi aparțin. Și au rezolvat multe probleme. Nu dau nume, pentru că și așa gâlceava e mare. Vorba unui comentator din popor: să dăm Cezarului ce e al Cezarului, indiferent de ce politică face!
L-am admirat mai mereu pe Dorinel Umbrărescu, mai ales pentru evoluția pe care avut-o în afaceri. Dar acum eu mă mândresc să spun oricui al cui e, de fapt, legendarul drum numit „Centura Bacăului”.
Acum vreo 20 de ani, jurnaliștii acreditați pe administrație își beau cafeluța la Prefectură, la un mic punct alimentar amenajat pentru angajații instituției. Accesul în clădire era liber, se putea merge aproape în orice birou, se putea discuta cu șefii de servicii, cu secretarul general al Prefecturii, subprefectii, prefectul. Comunicarea mergea strună; mai mult, nu avea instituția să comunice cât erau dispuși ziariștii să scrie. Timpurile s-au schimbat, politica s-a schimbat. Instituțiile publice au început să pună bariere în comunicare, au desemnat purtători de cuvânt, zile anume pentru conferințele de presă, ba chiar am avut și un prefect fără telefon mobil, să nu fie deranjat de presă.
Am ajuns vremuri în care instituțiile de forță, care nu sunt, în general, cel mai bun exemplu de transparență, să aibă cea mai bună comunicare. Pompierii, Jandarmii, Poliția, Armata comunica excelent, au oameni bine pregătiți, capabili să răspundă și să ofere informații chiar în timpul unor evenimente. În vreme ce instituțiile „civile” cer, pentru orice fleac să li se trimita cerere conform Legii Informațiilor Publice, instituțiile militarizate au această solicitare doar ca excepție. E suficient un telefon sau un mesaj pentru a obține o informație de la ISU, de la Poliție dau de la Jandarmi. Chiar și de la MApN am obținut un răspuns în timp util când am avut nevoie.
O să va întrebați «de ce?» Probabil pentru că șefii acestor instituții au înțeles secretul unei bune comunicări. Poate pentru că aceste instituții, care se află, mereu, în prima linie a evenimentelor, știu cât de greu se câștigă și se menține încrederea. În ceea ce privește instituțiile „civile”, s-au molipsit una de la alta pe linie politică și consideră că nu au nevoie să comunice. Că e suficient să pună un soi de comunicat de presă pe site-ul instituției sau pe pagina de Facebook și toată lumea se poate considera informată.
Chiar și politicienii au ajuns – de frică întrebărilor – să nu mai dea ochii cu presa și își publică declarațiile doar pe Facebook. Nici măcar nu mai consideră că ar fi necesar să trimită declarația presei; las’ că o să vadă presa ce am spus eu pe wall. Mai ales că pe FB echipa politicianului selectează cu grijă audiența blocându-i pe cei răi de gură și dând cale liberă doar aplaudacilor din propriul partid pentru a-l masa în părțile moi pe liderul politic.
Ei, bine, tipul ăsta de comunicare seamănă cu furatul caciulii. Întâi pentru că, fără să plătească la FB, cuvintele politicianului nu ajung prea departe. Aici e și skepsisul rețelei sociale, care cere bani dacă vrei ca postarea ta să ajungă la cât mai mulți dintre urmăritori.
Ce, ați crezut că o postare ajunge la toți din lista? Eroare, ajunge cam la 1%, pentru restul s-a inventat „conținutul sponsorizat”. În al doilea rând pentru că, selectat cu grijă de echipa de la partid, publicul de pe FB se subțiază până rămâne format din trolli și din fanii politicianului, mesajele rămânând, cum s-ar zice, în familie. Fără nici un efect.
Poliţiştii din Comăneşti au dispus completarea formularului de risc pentru emiterea unui ordin de protecţie provizoriu pentru prevenirea şi combaterea violenţei domestice între tată şi fiu.
Bărbatului de 42 de ani i s-a adus la cunoştinţă să păstreze faţă de tatăl său şi domiciliul acestuia, o distanţă minimă de 200 de metri.
La data de 03 august a.c., în jurul orei 20.30, bătrânul de 70 de ani, din Comăneşti a sesizat poliţiştii despre faptul că, fiul său a revenit la domiciliu şi îi adresează ameninţări, desi, pentru perioada 22.07.2021-22.01.2022 prin ordin de proteţie este obligat să păstreze o distanţă de 200 metri faţă de tatăl său şi locuinţa acestuia.
La faţa locului s-a deplasat o patrulă auto de siguranţă publică care l-a prins în flagrant pe bărbatul de 42 de ani, încălcând ordinul de protecţie.
A fost întocmit dosar penal pentru săvârşirea infracţiunilor de ameninţare şi încălcarea ordinului de protecţie.
Totodată, poliţiştii l-au reţinut şi introdus pentru 24 ore în Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă al I.P.J. Bacău.
La data de 03 august a.c., în jurul orei 07.00, poliţiştii din Târgu-Ocna au depistat în flagrant delict, un conducător auto în vârstă de 44 de ani, din comuna Dofteana, în timp ce conducea un autoturism sub influenţa băuturilor alcoolice.
Fiind testat cu aparatul etilotest, rezultatul testului a indicat valoarea de 0,57 mg/l alcool pur în aerul expirat.
Faţă de conducătorul auto s-a luat măsura reţinerii permisului de conducere şi i s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de conducerea pe drmurile publice a unui autovehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe.