miercuri, 24 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1295

Cresc amenzile pentru lipsa rovinietei

    Guvernul a aprobat sâmbătă, în cadrul unei şedinţe, un proiect de lege pentru modificarea anexei 2 la Ordonanţa Guvernului numărul 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, în sensul actualizării cuantumului amenzilor contravenţionale aplicabile utilizatorilor pentru lipsa rovinietei valabile.

    Potrivit unui comunicat al Executivului, cuantumul amenzilor este stabilit în funcţie de tipul autovehiculelor, informează Agerpres.
    „Din anul 2010 până în prezent cuantumul amenzilor a rămas la acelaşi nivel, în timp ce cuantumul tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România exprimat în lei a crescut cu aproape 20%. Astfel, valoarea amenzilor contravenţionale s-a calculat ca fiind de două ori tariful anual de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, pentru amenda minimă şi de patru ori tariful anual de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, pentru amenda maximă”, se arată în comunicat.

    Sursa citată precizează că amenda stabilită prin procesul verbal de constatare a contravenţiei poate fi achitată la jumătate din minimul acesteia prevăzut de lege, în termen de 15 zile de la comunicare.

    „Propunerea de modificare a cadrului legal actual este justificată de faptul că numărul contravenţiilor aplicate pentru circulaţia fără achitarea tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România (rovinietă) a crescut foarte mult în ultimii ani (734.143 PVCC aplicate în anul 2021 prin intermediul punctelor fixe şi mobile de control faţă de 357.531 aplicate în anul 2015). Tariful de utilizare pe reţeaua de drumuri naţionale din România se aplică în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările şi completările ulterioare”, se mai menţionează în comunicat.

    Incidență de 0,71 la mie în județ. Încă mai există persoane care se vaccinează

      Conform Direcției de Sănătate Publică, incidența cumulată la 14 zile în județul Bacău este de 0,71 la mie. Cel mai ridicat nivel – 1,59 la mie – se înregistrează la Târgu Ocna. În municipiul Bacău nivelul este de 1,24 la mie.

      Conform DSP, în spitalele din județ mai sunt 55 de pacienți internați cu diagnoisticul COVID. Ieri, 28 martie, au fost înregistrate 23 de noi cazuri din 1097 de teste.

      În perioada 25-27.03.2022 au fost vaccinate un număr total de 119 persoane, din care din care 19 de persoane cu prima doză, 45 persoane au primit doza a două și 55 persoane au primit doza de rapel.

      De la începutul „pandemiei”, în județul Bacău au fost declarate infectate 60.210 persoane, din care 57.763 de persoane au fost declarate vindecate iar 2015 au decedat.

      E noapte în Madagascar

      E cam întuneric, pe la noi, ca și în Madagascarul de poveste evocat de un cântec – satiră mai vechi, în care, la refren, se statua: Las-o, băi, că merge-așa! Ca în Madagascarul lui Mazăre, primarul „internat”, acum, la „Beciul Domnesc”, care visase să îmbătrânească la soare, fără griji, făcând surfer, în colanții care nu-l prindeau deloc, și cu buzele acoperite până spre bărbie de unsoarea dată din belșug, aidoma unei maimuțe căruia stăpâna i-a scăpat poșeta cu rujuri, ei bine și în țara lui „las-o, băi, că merge așa” lucrurile merg la fel de împiedicat.

      Și nu de-acum, ci…dintotdeauna. Iată, de exemplu, actuala criză, în care, guvernanții nu fac eforturi prea mari pentru a ajuta populația, astfel încât să treacă mai ușor de hopurile din portofel, iar firmelor le promite marea cu sarea, încă de când Covidul făcea slalom prin spitale. În schimb, generosul stat îndeasă milioane de euro în gura marilor căpcăuni ai economiei, care de decenii înghit, fără să producă profit, alte multe zeci, sute de milioane. E noapte, în Madagascarul nostru, și-ntrega junglă face nani. Iar, hipopotamii de la București, continuă să-și facă dosurile mari, în vreme ce românul suportă cuminte prețul uriaș la curent și gaze.

      Bașca și benzina i-a sărit în cap românașului, iar RCA-ul a rămas tot la cotele nesimțite care falimentează, la propriu, șoferii de peste tot. Deci, nimic pe linie pentru românul prost(it) și indulgent. Cine plătește nota? Evident, tot noi, oamenii simpli, din salariile și pensiile care nu dau semne să se înzdrăvenească, bucătarii șefi uitând să pună ceva drojdie pentru dospit. Nici măcar sarea nu se regăsește în gustul fad al vieții românului. Despre miere și lapte, nici nu mai zic, sunt ingredinte – trufanda. Mă gândesc că doar pensiile celor care s-au grăbit să profite de legislația păguboasă pentru buget au rămas la nivelul la fel de nesimțit ca și treapta pe care s-au ridicat politicienii de doi bani de la noi. Nutresc, totuși, speranța că, la fel cum sărmanul Băsescu a rămas fără multe dintre privilegii, așa o să se renunțe și la pensiile nesimțite.

      Acum, la fel ca-n celelalte scenarii, atenția publică este deturnată de la problemele interne, vitale, și dusă către granițe, unde se petrec cele mai oribile grozăvii din acest debut de mileniu. Mi-e milă de ei, de vecini, sincer, doar oameni suntem, cu toții, dar sunt trist și pentru-ai mei pe care nu știu unde o să-i văd la vară sau mai târziu, când se va lăsa întunericul de-a binelea peste Madagascarul nostru dintre Carpați și Dunăre.

      Simpozionul „Unirea Basarabiei cu România”

        Complexul Muzeal „Iulian Antonescu” Bacău a organizat, în data de 28.03.2022, „Unirea Basarabiei cu România”. Prin Actul Unirii consfinţit în şedinţa Sfatului Ţării din 27 martie, într-un context politico-militar extrem de dificil, Basarabia devenea primul teritoriu românesc care revenea la patria mamă în anul 1918. Ulterior, la 28 noiembrie Bucovina și la 1 decembrie Transilvania, prin hotărârile de la Cernăuți, respectiv prin Marea Adunare Naţională de la Alba Iulia, hotărau Unirea acestor teritorii și astfel era desăvârșit statul unitar român.

        Cu această ocazie, au fost prezentate comunicările: „Considerații privind Unirea Basarabiei cu România” – dr. Marius-Alexandru Istina (Complexul Muzeal „Iulian Antonescu” Bacău); Situația Basarabiei după 1918. Aspecte din viața culturală” – prof. Mihaela Băițan (Muzeul Militar Naţional „Regele Ferdinand I” – Filiala Bacău); „Structurile de ordine publică și siguranță națională din Basarabia în primul deceniu după Unire” – Valentin Ioan (Arhivele Naţionale Bacău); „Stema Basarabiei” – prof.dr. Anton Coșa (Complexul Muzeal „Iulian Antonescu” Bacău).

        Partenerii manifestării: Muzeul Militar Naţional „Regele Ferdinand I”, Filiala Bacău și Arhivele Naţionale Bacău.

         

        O echipă de la Școala „Cuza” a fost în Polonia prin Erasmus

          Școala Gimnazială ,,Alexandru Ioan Cuza” a participat în prima jumătate a lunii martie cea de a patra mobilitate din cadrul proiectului Erasmus + ,,Bullying NOT in my school!”, ID 2019-1-PT 01-KA229-060923-4, în orasul Tychy, Polonia. Au fost prezenți elevi și profesori din școlile partenere din Grecia, România,Turcia și Polonia iar online au fost și parteneri din Portugalia.

          Echipa „Cuza” a fost formată din elevii: Constantinescu Sarah, Hălănduț Amalia, Roșu Alexandra, Rusu Brianna, Mardare Ovidiu, însoțiți de profesoarele Trifan Marcela și Chiciu Oana.

          Timp de o săptămână, țările participante au fost implicate în ateliere de lucru, mese rotunde, jocuri în echipe, vizite de lucru, activitati sportive și participări la orele de curs.

          Toate acestea au avut un numitor comun: importanța rolului părinților și al profesorilor în prevenirea situațiilor de bullying și identificarea timpurie a semnelor acestuia.

          Vizita a fost și un prilej de a intra în contact cu familiile elevilor din Polonia, de a împărtăși experiențe culinare, de a experimenta emoții într-o țară minunată și extrem de primitoare.

          E voie cu folii fumurii pe geamurile taxiurilor?

            Conform legislației în vigoare, (Legea 66/23.03.2022 publicată în M.O. 283/2022) Registrul Auto Român NU emite certificatul de agreare taxi dacă mașinile în cauză au pe geamuri folii sau alte tratamente chimice (vopsea) care obturează vizibilitatea.

            Există însă și particularitatea ca geamurile laterale spate și luneta, care NU fac parte din câmpul principal de vizibilitate, să poată avea o transparență mai redusă, însă doar dacă geamul respectiv a fost omologat ca atare de fabricant. Ca sa fiți siguri că geamurile mai închise la culoare ale taxiului (menționate mai sus) sunt în regulă și nu vor face obiectul respingerii mașinii la inspecția RAR, asigurați-vă că au imprimate din fabricație caracteristicile V43R (marcajul ștanțat care atestă că geamul este conform).

            Mai pe scurt, este în regulă cu geamuri fumurii pe lateral spate și lunetă doar daca au marcajul V43 R și doar dacă NU sunt aplicate folii peste geam, fie ele și certificate! În caz contrar, RAR sancționează orice abatere în privința vizibilității, dacă mașina este trasă pe dreapta de poliție, la un control în trafic sau dacă vă prezentați la sediile Registrului cu prilejul oricărei verificări. Toate detaliile menționate sunt valabile doar pentru activitatea de taximetrie!

            Trei idei despre conflictul din Ucraina

            Se scapă din vedere un lucru important: în Ucraina nu este doar un conflict ruso-ucrainean, ci este și un război civil. În sensul că împotriva trupelor ucrainene luptă cetățenii din regiunile Lugansk și Donețk, cetățeni ucraineni prin Constituție dar care au decis să-și declare independența. Și care, între noi fie vorba, au niște polițe de plătit Ucrainei pentru cei 8 ani de bombardamente și cei 14-15.000 de morți provicați de artileria ucraineană și de azoviști. E interesant că forțele celor două republici nu au cine știe ce arme, s-a văzut că unii au puști Mosin – Nagant din WW2, nu au echipament și se fac apeluri pentru donații. Rușii au decis să le dea tancuri, transportoare, lansatoare de rachete din capturile de la ucraineni. Li s-a propus să fie sprijiniți de voluntari externi și au refuzat. Dacă rușii sunt oarecum indiferenți față de steagurile ucrainene din regiunile ocupate, cei din Lugansk și Donețk sunt primii care le dau jos, sparg însemnele statului ucrainean, monumentele eroilor azoviști și așa mai departe. Ceea ce spune multe.

            Cred că autoritățile încep să aibă o problema. Valul de entuziasm de la început a început să treacă dar se apasă în continuare pe niște pedale care pot avea efect de bumerang. Pe FB circulă un clip cu un băiat care, deranjat steagul Ucrainei pictat pe un gard, a luat un spray cu vopsea și a mai adăugat și culoarea roșie, scriind „Aici e România, nu Ucraina”. Ce a făcut el este o chestiune pașnică. Dar oricând lucrurile se pot schimbă. Nu mai insist de ce și cum; știe toată lumea că există un dezechilibru între modul în care Guvernul a tratat românii și cum i-a tratat pe refugiați.

            Uitați de sateliți, de spioni, de cumpărarea de informațîi… Noua armă a serviciilor secrete este Tik-Tok-ul. Pur și simplu, utilizatorii nu se pot abține să nu posteze tot ceea ce văd. De rachetele și tunurile ascunse în Mall-ul din Kiev știți. Zilele trecute a avut loc o lovitură cu rachete pe Aeroportul din Kramatorsk. Au fost lovite rezervele de combustibil, tehnica de luptă și sunt multe victime în rândul militarilor. Primarul orașului, Alexander Goncharenko, îi acuză pe utilizatorii Tik-Tok ucraineni că au postat imagini cu ceea ce se află în zona și, astfel, au aflat rușii. „Știți ce este trădarea? Atunci când vezi camioane militare cu combustibil care merg la o instalație militară din orașul tău natal și tu, ticălosule, dezvălui aceste informații. Trădare e când filmezi un videoclip cu bombardamentul și repede, de dragul like-urilor, îl pui în rețea. Am pierdut depozitul de combustibil și echipamentele. Morții sunt eroi! Răniții – îi vom salva! Aceste victime sunt pe conștiința voastră!”, a scris el pe o rețea de socializare. Ceea ce ne determina să ne întrebăm cum ar proceda tinerii noștri dependenți de rețele sociale într-o situație similară…

             

            „Stejari ai Memoriei” plantați pentru omagierea Eroilor Neamului

              Capela din Udești

              · cinci stejari vor purta numele unor localități băcăuane în care s-au dus lupte în cele două războaie mondiale

              La Capela Eroilor Neamului ,,Înălțarea Domnului” din comuna Udești, județul Suceava, vor avea loc, joi, 31 martie, un ceremonial religios și plantarea a 16 ,,Stejari ai Memoriei” pentru omagierea Eroilor Neamului. Fiecare dintre stejari va fi „botezat” cu un nume al unei localități în care Armata Română a dus bătălii în Războiul de Întregire a Neamului (15/28 august 1916 – 20 martie 1920) și în Războiul de Reîntregire Națională (22 iunie 1941-12 mai 1945). Cinci dintre stejari vor purta nume ale unor localități istorice băcăuane: ,,Oituz”, ,,Cireșoaia”, ,,Coșna”, ,,Măgura Cașin” și „Valea Uzului”. Alte nume acordate sunt ,,Ardeal”, ,,Carpați”, ,,Dunăre”, ,,Dobrogea”, ,,Neajlov”, ,,Mărăști”, ,,Mărășești”, ,,Nistru”, ,,Cernăuți”, ,,Tisa”, ,,Budapesta” și ,,Munții Tatra”.

              Inițiativa acestei acțiuni aparține Grupului de acțiune pentru realizarea Ansamblului Memorial ,,Capela Eroilor Neamului” din Udești, condus de col. (r.) dr. Dan Prisăcaru, directorul Muzeului Militar ,,Ștefan cel Mare – Filiala Moldova” a Muzeului Militar Național ,,Regele Ferdinand I”.

              La acest eveniment au fost trimise invitații arhiepiscopului Sucevei și Rădăuților, IPS Calinic, autorităților locale din județul Suceava, dar și unor reprezentanți ai Academiei Române, ai Muzeului Militar Național și ai Muzeului Național al Bucovinei, ai unor unități și instituții militare, ai unor filiale Cultul Eroilor din județele Bacău, Suceava și Neamț, ai Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România (UZPR), ai unor întreprinderi, instituții de cult și ai presei militare și civile.

              Din județul Bacău au fost invitați protopopul de Onești – pr. dr. Ioan Bârgăoanu, directorii Direcției Silvice Bacău – Viorel Ghelasă și Gheorghe Mănăilă, președintele Filialei Bacău Cultul Eroilor – Dănuț Voicu, președintele Filialei Bacău a UZPR – Cornel Cepariu și primarul comunei Pârgărești – Marius Gheorghiță.

              „Lotul nr. 1 de stejari – spune col. (r) dr. Dan Prisăcaru – a fost donat proiectului de Direcția Silvică Bacău, care s-a alăturat imediat inițiativei noastre. Invitarea participării la eveniment a reprezentanților județului Bacău s-a făcut pentru că Bacăul este entitatea administrativă națională cu cele mai multe monumente dedicate militarilor români care s-au jertfit în Războiul de Întregire a Neamului în eroicele încleștări armate din anii 1916-1917.

              Filiala Moldova a Muzeului Militar Național «Regele Ferdinand I» este parte constitutivă, împreună cu Primăria comunei Pârgărești, cu Asociația «Prospectorii Istoriei» și Asociația «Regimentul 15 Infanterie» la ridicarea, în 2019, pe Dealul Coșna, a celui mai mare monument de după 1990 dedicat eroilor români și francezi căzuți în Războiul de Întregire Națională. Prezența la eveniment a oficialităților băcăuane constituie un frumos gest de solidaritate și acțiune întrunită într-un proiect cu o semnificație aparte pentru respectul pe care îl datorăm celor de dinaintea noastră care și-au făcut, cu credință și devotament, datoria față de Țară”.

              Capela ,,Înălțarea Domnului” din Udești este una dintre cele mai reprezentative opere de for public din județul Suceava dedicate Eroilor Neamului. A fost ridicată în anii 1925-1936 din subscripții publice și cu jertfa urmașilor celor căzuți în lupte.

              Și ziarul Deșteptarea este invitat special la acest eveniment, iar de la fața locului vom transmite un reportaj.

               

              Căutările avionului care s-ar fi prăbușit la Buhoci au fost, deocamdată, abandonate

              Pompierii băcăuani au fost solicitați să intervină în pădurea din zona localității Buhoci în urma unui apel care anunță un posibil accident aviatic în care a fost implicat un aparat de zbor de mici dimensiuni.

              Imediat, spre locul indicat s-a deplasat o autospecială de stingere cu apă și spumă, o autospecială de primă intervenție și comandă, o autospecială de descarcerare și o ambulanţă SMURD.

              De asemenea, a fost anuțat Inspectoratul de Jandarmi Județean Bacău, Inspectoratul de Poliție Județean Bacău, Serviciul de Ambulanță Județean Bacău, Salvamont Bacău și elicopterul SMURD Iași, care a survolat zona până la lăsarea întunericului.

              Totodată, s-a luat măsura alertării serviciilor pentru situații de urgență a comunelor Ungureni, Tamaș, Buhoci, Traian și Gioseni, pentru a aloca forțe, în vederea efectuării de căutări pe arii extinse.

              La misiune au participat 43 de lucrători ai MAI și 35 de voluntari (reprezentanți ai Direcției Silvice Bacău și ai Serviciilor Voluntare).

              „Începând cu ora 20:25 acțiunea de căutare s-a încheiat. În urma analizei efectuate, având în vedere faptul că semnalul sistemului de alertare nu s-a repetat, căutarea se va relua în momentul în care vom primi noi date”, se arată într-un comunicat al ISU Bacău.

              Elicopterul SMURD care căuta avionul prăbușit la Buhoci întrerupe căutările şi se întoarce la bază

              Elicopterul SMURD Iaşi, care s-a deplasat în judeţul Bacău după ce s-a anunţat că un avion ultrauşor s-ar fi prăbuşit în pădurea de lângă localitatea Buhoci, întrerupe căutările şi se întoarce la bază.

              Coordonatorul SMURD Iaşi, Diana Cimpoeşu, a declarat că, după mai bine de două ore de căutări, echipajul elicopterului se reîntoarce la bază din cauza întunericului. Ea a precizat că nu se mai poate efectua căutarea aeriană cu acest tip de aparat de zbor.

              Luni, în jurul orei 18,00, pompierii băcăuani au fost solicitaţi să intervină în pădurea de la limita comunelor Buhoci şi Ungureni în urma unui apel care anunţă un posibil accident aviatic în care a fost implicat un aparat de zbor de mici dimensiuni. Spre locul indicat s-au deplasat o autospecială de stingere cu apă şi spumă, o autospecială de primă intervenţie şi comandă, o autospecială de descarcerare şi o autospecială SMURD. De asemenea, în zonă a fost trimis şi elicopterul SMURD Iaşi.

              Poliţiştii efectuează căutări, împreună cu echipajele de pompieri. AGERPRES

              Elevul Luca Vartolomei, premiat și de Consiliul Județean

                În cadrul ședinței CJ de astăzi, președintele Consiliului Județean Bacau a propus și, prin votul consilierilor județeni, s-a aprobat recompensarea elevului Luca Vartolomei pentru performanțele deosebite obținute la Olimpiada Internaţională de Aritmetică Mentală pentru copii Horus Dubai 2022.

                „Am profitat de această ocazie să cunosc elevul Luca Vartolomei în mediul lui de dezvoltare educațională, respectiv sala de clasă a Școlii Gimnaziale „Mihail Sadoveanu”, prilej cu care am aflat că a reușit și calificarea la etapa națională a Olimpiadei de Limba și Literatura Română.

                Îl felicit pe Luca, elevul ce a reușit să facă cunoscut județul Bacău în afara granițelor țării noastre. Modestia manifestată de acesta, impresionează cu atât mai mult cu cât rezultatele sale sunt de excepție.

                Nu în ultimul rând doresc să felicit conducerea școlii și cadrele didactice pentru implicarea și profesionalismul de care dau dovadă în educarea copiilor noștri”, a declarat președintele Valentin Ivancea.

                Posibil accident aviatic la Buhoci

                Pompierii băcăuani au fost solicitați să intervină în pădurea din zona localității Buhoci în urma unui apel care anunță un posibil accident aviatic în care a fost implicat un aparat de zbor de mici dimensiuni.

                Spre locul indicat se deplasează 1 autospecială de stingere cu apă și spumă, 1 autospecială de primă intervenție și comandă, 1 autospecială de descarcerare și 1 SMURD.

                Conform IJP Bacău, pompierii au fost anunțați de Romatsa cu privire la faptul că s-a primit un mesaj de alertă de pe costumul unui pilot de avion ultraușor, într-o zonă împădurită de la limita comunelor Buhoci și Ungureni. In acest moment, polițiștii efectuează căutări, împreună cu echipajele de pompieri.

                Potrivit Ministerului Apărării Naţionale, avionul care s-ar fi prăbuşit nu este unul militar.

                Reamintim că un avion de acrobaţie în care se afla doar pilotul s-a prăbuşit, sâmbătă, în comuna Târgşoru Vechi, din județul Prahova.

                Trofee muzicale și planuri mărețe pentru tânărul băcăuan Denis Voicu 

                De multă vreme nu am mai vorbit de Denis Voicu, un tânăr care a impresionat cu vocea lui și care s-a impus în multe concursuri de talente. Ei bine, Denis și-a văzut de treabă, a muncit și a câștigat. Din decembrie și până acum a participat la mai multe evenimente, cele mai importante fiind cel de la Vaslui, de la Constața și de la Bacău. În toate aceste întreceri, Denis a reușit să se impună la toate secțiunile la care a participat ceea ce i-a adus și Marele Trofeu la fiecare festival. De menționat că, la festivalul de la Constanța, organizat de Mihai Trăstariu, au participat peste 100 de copii. Și la festivalul „Provocarea Talentelor” din urmă cu câteva zile Denis Voicu și-a trecut în cont toate trofeele la secțiunile participante dar și Trofeul Talent plus Marele Trofeu. Acum este angrenat într-un alt concurs, „Mihai Trăistariu caută o vedetă”, unde Denis a ajuns în finală din peste 200 de participanți. În acest concurs, publicul își poate vota favoritul prin sms până pe data de 31 martie 2022, la ora 22.00. Regulile acestei competiții pot fi consultate pe www.mihaitraistariu.ro/finala-vot. Până în acest moment, Denis deține șase trofee de festival. Toate acestea l-au adus și în situația de a fi în atenția presei, iar mai nou a primit și invitația de a participa într-o emisiune la postul tv Antena 3 de la Constanța, plus mai multe invitații în concursuri prestigioase în mai multe orașe din țară.

                Denis Voicu este elev în clasa a VIII-a la Colegiul Național de Artă „George Apostu” din Bacău și studiază canto clasic cu prof. Claudia Vasilache. Țintele lui sunt foarte clare în ceea ce privește viitorul, dorind să urmeze Conservatorul și Teologia, dar până atunci are în față examenul de Evaluare Națională. Despre emoții nu știu cât se poate vorbi în acest caz, Denis fiind sigur pe el dar este și un elev apreciat în colegiul în care dorește să își continue studiile. Chiar dacă nu sunt emoții, Denis pregătește muncind serios și pentru acest examen, în parallel cu pregătirea muzicală. Astfel, timpul este destul de limitat pentru tânărul artist, dar asta nu înseamnă că din când în când nu mai iese cu băieții la un fotbal în curtea școlii din cartier. Iar duminica nu lipsește de la biserică, acolo unde îi place lui să cânte. Iar în continuare, l-am lăsat pe Denis Voicu să ne spună cine sunt oamenii care îl susțin și ce alte planuri mai are:

                „Evoluția mea, pe lângă muncă și dedicare, se datorează unor oameni care mă susțin necondiționat. Toate participările la concursuri și premiile, nu sunt doar meritul meu ci și al celor care mă sprijină. Încep seria mulțumirilor cu un gând închinat mamei mele. Ea este cea care găsește permanent resursele necesare pentru a-mi vedea visul împlinit, și anume acela de a cânta. Beneficiez de îndrumare de specialitate din partea prof. de canto Claudia Vasilache care îmi perfecționează tehnica muzicală. Evident, în cadrul C.N. de Artă „G. Apostu”, locul unde studiez, doamna director Bîrzu Daniela contribuie semnificativ la formarea mea.

                Nu pot trece peste omul apropiat sufletului meu, pr. Ichim-Radu Gabriel, cel care a aprins în sufletul meu dragostea pentru muzica sacra. De fiecare dată, cu emoție, pășesc în biserica dânsului și simt apropierea de divinitate. De asemenea, părintele Adam Iulian și părintele Lăcătuș Răzvan îmi oferă constant ocazia de a înălța cântări sacre. Nu în ultimul rând, extrem de important este sprijinul domnului primar al comunei Filipești, Petrică Lungu, căruia îî adresez o mulțumire special.

                Toți acești oameni care și-au pus încrederea în mine, mă determină să nu mă opresc aici. Voi continua drumul ales, voi studia pe viitor canto clasic și îi voi face pe toți mândri de mine. Intenționez  să particip la „Românii au talent” pentru a pune din nou Bacăul pe harta locurilor despre care se aud lucruri bune. Toate reușitele și trofeele le dedic celor care mă susțin necondiționat. Aceasta este cea mai potrivită manieră pentru a le mulțumi.”

                Și așa cum am încheiat de fiecare data când am scris de el, și astăzi voi spune la fel: De Denis Voicu vom mai auzi. De bine!

                 

                Romsilva atrage atenția asupra riscului extinderii incendiilor provocate de arderea miriștilor

                Un incendiu a distrus peste 50 de hectare pădure de rășinoase la Ocolul Silvic Buzău, în urma extinderii în fondul forestier a unui incendiu de vegetație, provocat de arderea unei miriști. Pentru stingerea incendiului, sâmbătă și duminică au intervenit sute de pompieri din mai multe județe, silvicultori de la două ocoale silvice din cadrul Direcției Silvice Buzău, numeroși voluntari, precum și aeronave ale Ministerului Apărării Naționale, iar incendiul nu a fost încă stins.

                În ultimele două zile, sâmbătă și duminică, s-au produs alte 21 de incendii în fondul forestier de stat administrat de Romsilva, din care trei în păduri de rășinoase, acestea fiind distruse în totalitate.

                Toate aceste incendii au fost provocate de extinderea incendiilor de miriște, pe fondul secetei prelungite și a intensificării vântului, în urma arderii vegetației de către persoane care ignoră riscurile extinderii acestora.

                Regia Națională a Pădurilor – Romsilva, după identificarea vinovaților, va întreprinde toate măsurile pentru recuperarea pagubelor produse de aceste incendii, precum și costurile regenerării pădurilor afectate.

                Facem un apel către cetățeni să fie responsabili, să nu mai incendieze miriștile, să nu lase focul nesupravegheat, mai ales în zonele cu risc de producere a incendiilor și în apropierea pădurilor. De asemenea, facem un apel către turiști să nu aprindă focul în pădure sau în apropierea lor și să se asigure că sting focul, după ce îl folosesc în locurile special amenajate.

                Regia Națională a Pădurilor – Romsilva a adoptat mai multe măsuri pentru prevenirea incendiilor de pădure, prin intensificarea acțiunilor de patrulare, instituirea serviciului de permanență, campanii de informare în rândul cetățenilor, turiștilor și a angajaților firmelor de exploatare, precum și efectuarea de lucrări de întreținere a liniilor izolatoare, colnicelor și a șanțurilor de minim sanitar.

                Precizăm că, de la începutul anului, în fondul forestier de stat administrat de Regia Națională a Pădurilor, s-au înregistrat 281 de incendii care au afectat peste două mii de hectare fond forestier, față de 56 de incendii înregistrate în perioada similară a anului trecut, când au fost afectate mai puțin de trei sute de hectare fond forestier.

                Regia Națională a Pădurilor – Romsilva administrează 3,13 milioane hectare păduri proprietatea publică a statului, circa 48% din pădurile țării, și asigură servicii silvice pentru circa un milion hectare de păduri aflate în alte forme de proprietate. De asemenea, Romsilva administrează 22 de parcuri naționale și naționale, precum și 12 herghelii de stat.

                Din totalul pădurilor proprietatea publică a statului, 80% dețin certificarea managementului forestier în standard internațional.

                Profesioniștii contabili și-au analizat activitatea pe anul 2021

                Membrii Filialei Bacău a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) au analizat, în adunarea generală activitatea organizației în anul 2021 și au stabilit obiectivele acesteia pentru anul 2022. Organizatorii au remarcat prezența mult mai numeroasă a membrilor adunării comparativ cu evenimentul similar de anul trecut, care a avut loc în plină pandemie.

                Prezidiul adunării și membrii organelor de conducere ale filialei s-au aflat în sala „Ion Ionescu de la Brad” și au discutat online cu membrii organizației. Din prezidiu au făcut parte Radu Faghiean – președintele filialei, Liliana Puiu – coordonatoarea filialei și Marcel Bulinschi – președintele Comisiei de disciplină.

                „Din programul de activitate aprobat de Adunarea Generală în martie 2021 – a spus Radu Faghiean -, au fost în sarcina Consiliului filialei 41 de acțiuni, dintre care au fost realizate doar 39, din cauza restricțiilor sanitare în plină pandemie”. Filiala s-a preocupat, între altele, de actualizarea permanentă a tabloului membrilor ei, de organizarea examenului de acces la profesie și a examenului de aptitudini, de pregătirea tehnică și etică a stagiarilor, de mediatizarea activității CECCAR, de pregătirea profesională continuă (în 11 cursuri bugetate și alte cursuri în parteneriat cu alte filiale din țară, numai în sistem online, la care au participat, în total, 761 de cursanți). De asemenea, filiala s-a preocupat de organizarea manifestărilor pentru Ziua Contabilului Român și de marcarea Centenarului CECCAR. Raportul pe anul trecut a mai prezentat și activitatea de Audit și activitatea Comisiei de disciplină și a apreciat activitatea de comunicare cu instituțiile locale și centrale, cu mediul economic și cu reprezentanții presei.

                Pe Ordinea de zi a adunării au mai fost sinteze privind Execuția bugetului de venituri și cheltuieli pe anul trecut, Raportul cenzorului și Raportul Comisiei de disciplină.

                Un punct distinct a fost Validarea rezultatului procesului electoral privind alegerea membrilor din Consiliul filialei, alegerea președintelui și a membrilor din Comisia de disciplină și desemnarea reprezentanților la Conferința Națională a CECCAR din 4 aprilie.

                Pentru mandatul 2022-2026, în Consiliul filialei au fost aleși, la categoria experți contabili, Radu Florea (membru titular) și Constantin Cristea (membru supleant), iar președintele Comisiei de disciplină a fost ales Marcel Bulinschi. Membri supleanți ai acestei Comisii au devenit Gheorghe Bălău și Sebastian Popa.

                Filiala Bacău va fi reprezentată la Conferința Națională a CECCAR, care va avea loc online, de Marcel Bulinschi, Radu Florea, Gheorghe Bălău, Constantin Cristea, Beatrice Bahamat și Sebastian Popa.

                Ședința Consiliului Județean Bacău – LIVE


                Ordinea de zi:

                1. Aprobarea procesului verbal al şedinţei extraordinare de îndată din 15.03.2022;
                2. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al Județului
                Bacău, pe anul 2022;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                3. Proiect de hotărâre privind constituirea unui drept de uz și a unui drept de servitute
                asupra terenului în suprafață de 2,60 mp. din zona drumului județean DJ 119D, situat în
                sat Orbeni, str. Streinu Elena, comuna Orbeni din județul Bacău, aflat în domeniul public
                al Județului Bacău și în administrarea Serviciului Public Județean de Drumuri Bacău, în
                favoarea S.C.DELGAZ GRID S.A.;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                4. Proiect de hotărâre privind constituirea unui drept de uz și a unui drept de servitute
                asupra terenului în suprafață de 0,80 mp. din zona drumului județean DJ 119 D, situat în
                sat Orbeni, str.Părului, comuna Orbeni din județul Bacău, aflat în domeniul public al
                Județului Bacău și în administrarea Serviciului Public Județean de Drumuri Bacău, în
                favoarea S.C.DELGAZ GRID S.A.;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                5. Proiect de hotărâre privind constituirea unui drept de uz și a unui drept de servitute
                asupra terenului în suprafață de 3,64 mp. din zona drumului județean DJ 119D, situat în
                sat Orbeni, str. Salcâmilor, comuna Orbeni, județul Bacău, aflat în domeniul public al
                Județului Bacău și în administrarea Serviciului Public Județean de Drumuri Bacău, în
                favoarea S.C.DELGAZ GRID S.A.;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                6. Proiect de hotărâre privind constituirea unui drept de uz și a unui drept de servitute
                asupra terenului în suprafață de 0,616 mp. din zona drumului județean DJ 119D, situat în
                sat Orbeni, str.Nicolae Negri, comuna Orbeni din județul Bacău, aflat în domeniul public
                al Județului Bacău și în administrarea Serviciului Public Județean de Drumuri Bacău, în
                favoarea S.C.DELGAZ GRID S.A.;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                F-PSM-02-05, ed.3, rev. 0 2
                7. Proiect de hotărâre privind constituirea unui drept de uz și a unui drept de servitute
                asupra terenului în suprafață de 18 mp. din zona drumului județean DJ 207G, situat în sat
                Letea Veche, str.Alexandru Ioan Cuza, comuna Letea Veche din județul Bacău, aflat în
                domeniul public al Județului Bacău și în administrarea Serviciului Public Județean de
                Drumuri Bacău, în favoarea S.C.DELGAZ GRID S.A.;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                8. Proiect de hotărâre privind aprobarea inventarului bunurilor din domeniul public și
                domeniul privat, precum și a valorilor reevaluate a bunurilor de natura construcțiilor și
                terenurilor la data de 31.12.2021;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                9. Proiect de hotărâre privind participarea Județului Bacău, în calitate de membru fondator,
                la constituirea asociației ,,CLUSTER DE EDUCAȚIE PENTRU DEZVOLTARE
                DURABILĂ C-EDD”;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                10.Proiect de hotărâre privind atribuirea directă pe perioadă determinată a licenței de
                traseu și a contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public județean de
                persoane pe traseul județean nr. 49 Bacău – Berești-Tazlău, cuprins în actualul Program
                de transport public județean de persoane prin curse regulate, în Județul Bacău;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                11.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru realizarea
                obiectivului de investiție ,, Restaurare, modernizare și dotarea clădirii de patrimoniu
                și transformarea acesteia în Muzeu”, în municipiul Moinești;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                12.Proiect de hotărâre privind stingerea împrumutului acordat la înființare Serviciului
                Public de Administrare a Sistemului Integrat de Management al Deșeurilor în Județul
                Bacău;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                13.Proiect de hotărâre privind solicitarea trecerii unui imobil, situat în Municipiul Bacău,
                strada Condorilor, nr.2, județul Bacău, înscris în cartea funciară nr.68720, din domeniul
                public al statului în domeniul public al Județului Bacău;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                14. Proiect de hotărâre privind stabilirea numărului și cuantumului burselor aferente
                semestrului al II-lea al anului școlar 2021-2022 pentru elevii din învățământul special de
                stat din județul Bacău;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                15.Proiect de hotărâre privind recompensarea elevului Luca Vartolomei pentru performanțe
                deosebite obținute la Campionatul Internațional Horus ce s-a desfășurat în Dubai;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                16.Proiect de hotărâre privind plata cotizației Județului Bacău către Asociația de Dezvoltare
                Inercomunitară EURONEST, pentru anul 2022;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                17.Proiect de hotărâre privind asocierea Județului Bacău cu Municipiul Onești în vederea
                finanțării și realizării în comun a obiectivului de investiții ,,Modernizare Strada Calea
                Caraclăului, Municipiul Onești”;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                dl. Gelu Panfil-Ionuț – vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                F-PSM-02-05, ed.3, rev. 0 3
                18.Proiect de hotărâre privind aprobarea asocierii între Județul Bacău și Municipiul Moinești
                în vederea finanțării și realizării în comun a obiectivului de investiție privind:
                ,,Restaurare modernizare și dotarea clădirii de patrimoniu și transformarea acesteia în
                muzeu”, în municipiul Moinești;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                19.Proiect de hotărâre privind aprobarea asocierii între Județul Bacău și Comuna Corbasca,
                în vederea realizării în comun a lucrărilor de investiție privind ,,Remediere zid de sprijin
                pe DE 1244+DE 1372, km 2+460-2+435”;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                20.Proiect de hotărâre privind asocierea Județului Bacău cu Comuna Dofteana, în vederea
                finanțării și realizării în comun a obiectivului de investiții ,,Modernizare drum comunal
                DC 131A, de la km 0+000 la km 2+500, comuna Dofteana, județul Bacău”;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                21.Proiect de hotărâre privind asocierea Județului Bacău cu Municipiul Onești în vederea
                realizării în comun a lucrărilor de investiție privind obiectivul ,,Pasaj rutier pe DN11, în
                municipiul Onești, județul Bacău”;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău și
                dl. Gelu Panfil-Ionuț – vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                22.Proiect de hotărâre privind asocierea Județului Bacău cu Municipiul Onești și cu
                Spitalul Municipal ,,Sfântul Ierarh Dr. Luca” Onești în vederea implementării Proiectului
                ,,Îmbunătățirea capacității de răspuns la criza Covid 19 prin lucrări specifice la instalațiile
                de fluide medicale și electrice în cadrul Spitalului Municipal ,,Sf. Ierarh Dr.Luca” Onești;
                Iniţiatori: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău și
                dl. Gelu Panfil-Ionuț – vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                23.Proiect de hotărâre privind asocierea Județului Bacău cu Comuna Zemeș în vederea
                finanțării și realizării în comun a obiectivului de investiții ,,Escapada Zemeș Parc”;
                Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                24. Raport asupra eficienței activității de poliție la nivelul Județului Bacău în anul 2021.
                Iniţiator: dl. Vasile Isvoran – preşedinte ATOP Bacău

                 

                Afacerile băcăuane, lovite de criza războiului din Ucraina

                Războiul de la granițe a generat probleme la nivelul întregului mediu de afaceri, firmele fiind serios afectate de embargoul impus Rusiei, dar și de reducerea importurilor din Ucraina. Prețurile materiilor prime au crescut exponențial. Firmelor locale au scumpit și ele prețurile la produsele din portofoliu, consumatorul final fiind cel care va fi nevoit să le suporte.

                Efectele războiului din Ucraina sunt resimțite puternic de aproape toate firmele din țară, dar în special de cele care depindeau, într-o anumită măsură, de importurile din țara vecină, cât și de cele din Rusia, supusă acum unui embargo fără precedent, din partea întregii lumi. După cum se știe, odată cu izbucnirea războiului, toate contractele cu rușii au picat. Producătorul local de pungi și ambalaje din hârtie pentru domeniile farma şi alimentar – Barleta, se numără printre afacerile care sunt afectate de acest conflict armat. „Noi importam din Rusia o cantitate mică, printr-o firmă care era reprezentanta lor în România. Mai făceam import și din Estonia care, acum, iată!, este cu glonțul la cap. Dacă îi atacă și pe estonieni, atunci chiar va fi foarte rău. Noi, deja ne-am orientat către alți furnizori, în special din partea de nord a Europei, astfel încât să ne acoperim diferența pe care o procuram de la ruși”, a declarat Horațiu Damșa, directorul general al grupului de firme Barleta din Bacău, și unul dintre acționarii firmei. Așadar, pentru a suplini pierderile, fabricantul de pungi din hârtie s-a orientat către producătorii europeni de materie primă. Din păcate, între timp, unii dintre ei și-au închis porțile, urmare a cererii uriașe de pe piață, dar mai ales a cheltuielilor amplificate de recenta criză energetică. În acest context, de reținut că Barleta, de ani de zile, a aplicat un amplu program de eficientizare, achiziționând utilaje de înaltă performanță, însă, dacă recesiunea se va amplifica, nu este exclus ca firma să renunțe la o parte dintre angajați. Să nu uităm că, la fel ca multe afaceri, firma băcăuană a fost afectată de evenimentele care s-au succedat în ultimii ani, de la măsura schimbării plasticului cu hârtia, la criza Covid și cea energetică, iar, acum, blocajul generat de situația geopolitică.

                Între ciocan și nicovală

                Criza hârtiei pentru ambalaje a fost amplificată de faptul că materia primă se găsește tot mai greu și este foarte, foarte scumpă. Pe fondul cererii mari de materie primă, cei mai mulți dintre furnizori au crescut prețurile incredibil de mult, fiind din ce în ce mai greu de suportat de către firmele care folosesc aceste produse în procesul de fabricație. „Suntem, extrem de afectați de prețurile la anumite tipuri de hârtie, care au «sărit» mai mult decât dublu. De exemplu, la hârtia kraft care, în urmă cu câteva luni, avea un preț de 750 de euro, acum o găsești la 1.650 de euro. Or, la anumite produse pe care le fabricăm, acest tip de hârtie poate să reprezinte și 75% din valoare. S-a ajuns ca, acum, lumea nici să nu mai întrebe cât este prețul, ci dacă există vreo șansă să li se livreze marfa, atât de mult s-au scumpit materiile prime, în paralel cu creșterea termenelor de livrare”, a completat managerul Horațiu Damșa. În aceste condiții, și firma Barleta a fost nevoită să mărească prețurile la produsele din portofoliu. „Din păcate, cei mai mulți clienți ne solicită prețuri fixe, până la sfârșitul anului, de exemplu, în vreme ce furnizorii ne acceptă comenzile la un preț liber, ca să mai vadă ce se întâmplă în următoarea lună, și abia apoi să ne dea, eventual, un preț fix. Deci, suntem cumva între ciocan și nicovală – între cei care, tot timpul, ne măresc prețurile, și cei care vor prețuri fixe de la noi. Este foarte, foarte dificil”, a explicat directorul general Horațiu Damșa. În prezent, ambalajele au ajuns să fie mai scumpe cu 15 până la 20%, sau mai mult. Iar perspectiva este din ce în ce mai sumbră, nefiind exclus ca prețurile să crească în continuare. În mod evident, aceste creșteri se vor regăsi în portofelele clienților finali care, deja, plătesc un cost suplimentar, de pildă, în cazul restaurantelor care fac livrări la domiciliu. Prin urmare, producătorii ne sfătuiesc să nu le mai considerăm sacoşele din hârtie produse de unică întrebuințare, ci să le refolosim, pe cât posibil, în condițiile în care acestea pot fi re-utilizate de cel puțin 3 – 4 ori. În plus, cel mai probabil, efectele recesiunii se vor vedea și în cazul publicațiilor care, sufocate de prețurile exorbitante la hârtie, vor opta să apară doar în varianta online, pe termen nelimitat, posibil definitiv.

                „Criza energetică își are sursa tot în conflictul din Ucraina”

                De tăvălugul provocat ca urmare a conflictului din Ucraina sunt atinse și afacerile gigantului Agricola Bacău, lider în producția de carne de pui. „Războiul afectează pe toată lumea, se vede asta. Și pe noi, e drept că nu direct. Dar există acest cost al resurselor care se duce foarte sus. Se știe că Rusia și Ucraina sunt producători foarte mari de furaje și, evident, afectează piața. Pe de altă parte, efecte se vor vedea și la consumatori, pentru că Ucraina care este un mare producător de carne de pui a cam ieșit din piață, afectând și piața Uniunii Europene”, a explicat Grigore Horoi, președintele companiei Agricola Bacău, lider în producția de carne de pui. Acesta spune că, până acum, erau arajamente de afaceri între Polonia și Ucraina, și astfel carnea ajungea în UE fără să fie supusă taxării aplicate producătorilor din afara spațiului comunitar. Și criza energetică își are sursa tot în conflictul din Ucraina când rușii au ales să restricționeze vânzările de gaz către Uniunea Europeană, iar rezervele erau destul de mici, la începutul iernii. De aceea a «explodat», în principal, prețul. Mai este și povestea asta a «înverzirii planetei», cu certificatele verzi care, în opinia specialiștilor, ridică prețul cu 11-15 %, însă diferența până la 300-400 % are alte cauze. Apoi, a mai fost relansarea economică după criza sanitară, care a crescut consumul la nivel planetar. Toate astea, conjugate, au dus unde suntem acum”, a încheiat Grigore Horoi, președintele Agricola Bacău.

                 

                Abateri de la normele de sănătate și securitate în muncă, soldate și cu accidente

                  Șirul accidentelor de muncă a continuat și în luna februarie, într-un ritm destul de îngrijorător. Astfel, luna trecută 15 agenți economici i-au comunicat Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Bacău asemenea nefericite evenimente.

                  Din cele 15 accidente petrecute în timpul lucrului sau în momentul deplasării înspre ori dinspre serviciu, unul s-a soldat, din păcate, cu decesul victimei. Celelalte 14 au avut drept consecință incapacitatea temporară de muncă a lucrătorilor implicați. Cea mai mare parte din aceste cazuri nu s-ar fi întâmplat, dacă atât victimele cât și angajatorii lor ar fi respectat întocmai normele de sănătate și securitate în muncă (SSM). Controalele întreprinse de către ITM la un număr de 88 agenți economici, printre care se află și cei la care s-au înregistrat accidentele, au scos la iveală faptul că în unitatea lor sunt abateri mai mult sau mai puțin grave de la normele amintite.

                  Concret, unii angajatori luați în vizor nu au realizat măsurile stabilite de către inspectorii SSM la controlul anterior efectuat de către ei sau nu i-au instruit corespunzător pe salariații lor, cu normele de sănătate și securitate în muncă. Alții nu s-au preocupat ca angajații lor să beneficieze de controlul medical periodic, nu au întocmit planul de prevenire și protecție împotriva accidentelor de muncă și a bolilor profesionale sau nu le-au asigurat salariaților echipamentul corespunzător de lucru. Față de aceste nereguli, inspectorii SSM au dispus amendarea a 7 agenți economici. Valoarea totală a amenzilor aplicate se ridică la 51.000 lei.

                  În plus, inspectorii SSM au dat și 171 avertismente, unii angajatori primind două sau chiar trei astfel de sancțiuni.

                  Academia de Leadership și Management Școlar – înscrieri deschise până pe 10 aprilie pentru directorii care vor transforma școlile din România

                    Asociația pentru Valori în Educație (AVE) a extins până pe data de 10 aprilie înscrierile pentru Academia de Leadership și Management Școlar, program dedicat tuturor directorilor de școală, grădiniță și liceu. Programul contribuie la dezvoltarea abilităților de leadership și management al liderilor școlari și îi ajută, încă de la începutul perioadei de instruire, să facă schimbări vizibile în școala lor, prin colaborarea cu 250 de mentori din business.

                    Directorii de școală, susținuți pentru a deveni cheia transformării din sistemul educațional din România

                    Asociația pentru Valori în Educație oferă 200 de burse, a căror valoare acoperă 88% din totalul taxei de școlarizare. Fiecare director acceptat în program va lucra în mod aplicat pentru a transforma unitatea de învățământ pe care o conduce, pe baza obiectivelor de formare, alături de mentorul său din mediul de afaceri, facilitatori din modulele de formare și membrii echipei AVE. Astfel, liderii educaționali se pot implica în transformarea școlilor din care fac parte, încă de la începutul  perioadei de formare.

                    Instruirea directorilor se face din perspectiva a patru dimensiuni de formare, care se referă la creșterea accesului la educație și a participării școlare a elevilor, dezvoltarea și implicarea profesională a cadrelor didactice, îmbunătățirea rezultatelor elevilor și dezvoltarea culturii școlii și implicarea comunității.

                    Prin intermediul modulelor, directorii vor avea parte de un regim intensiv de învățare, desfășurat atât online, cât și în format fizic. Aceștia vor fi expuși la practici din mediul educațional și de business și le va fi împărtășită experiența profesională a partenerilor AVE. Programul reunește o comunitate valoroasă de directori din întreaga țară, dar și lideri și profesioniști din mediul privat, astfel că dezvoltarea personală și profesională a directorilor are loc prin schimb de bune practici și reflexivitate în decizii.

                    Selecția în program: gratuita

                    Înscrierea în program se face in mod gratuit prin completarea acestui formular de aplicație, disponibil pe pagina de proiect.

                    În egală măsură, oricine poate recomanda un director de școală pasionat, care se implică în comunitatea sa, prin completarea acestui formular. Ulterior, directorii astfel recomandați vor fi contactați de reprezentanții programului pentru a se înscrie în procesul de selecție.

                    Academia de Leadership și Management Școlar, a patra ediție în 2022  

                    Până în prezent au absolvit Academia de Leadership și Management Școlar peste 150 de directori care au devenit vectori ai schimbării în școlile pe care le conduc. Începând de anul acesta, vor fi disponibile, pentru prima dată, 200 de locuri pentru directori. Academia vizează dezvoltarea de competențe de leadership și transformare ale directorii aflați în program, chiar din timpul pregătirii acestora.

                    Academia de Leadership și Management Școlar dezvoltată de AVE se adresează directorilor și directorilor adjuncți care au preluat sau urmează să preia mandatul în urma concursului pentru directori organizat de Ministerul Educației, în toamna trecută și în această primăvară.

                    Despre Asociația pentru Valori în Educație

                    Asociația pentru Valori în Educație (AVE) este o organizație non-profit, al cărei principal obiectiv este acela de a aduce sistemul educațional din România în top 10 din Europa, până în 2035. AVE desfășoară mai multe programe prin intermediul cărora susține școlile din România pentru îmbunătățirea competențelor de leadership școlar, îmbunătățirea capacității de evaluare și reducere a decalajelor de literație, educație socio-emoțională etc. Programele coordonate de AVE sunt HumanKind, Edu Networks, Academia de Leadership și Management Școlar, ALFABETAR. Acestea se adresează exclusiv cadrelor diactice, iar beneficiari sunt copiii. Detalii complete pot fi găsite pe site-ul https://ave-romania.ro/.

                    Handbal masculin Juniori 2: Viitorul are Speranțe pentru Bacău

                    Echipa de juniori 2, categorie de vârstă 14-15 ani, pregătită de prof. George Călin la CSM Bacău este angrenată într-o campanie de calificare la Turneul Speranță. Echipa băcăuană, având un parcurs impecabil ceea ce i-a adus maximum de puncte, are deja asigurat un loc de participare la Turneul Final.

                    În ultimul meci, disputat vineri, 24 martie, în deplasare la Galați, băieții noștri s-au impus cu 36 – 28, rezultat în urma căruia CSM a făcut 26 de puncte în Seria A și are un avans de 10 puncte față de echipa de pe locul secund, cea de la Piatra Neamț. Lotul de juniori 2 al CSM are un număr de 16 jucători care lucrează în această formulă de patru ani ceea ce se poate observa în relațiile de joc, foarte important în jocul de echipă.

                    Atunci când era la juniori 3, actualul lot s-au calificat la Turneul Final care nu s-a mai ținut din cauza pandemiei după care a urmat un an care în calendarul competițional a fost un mare vid. Practic a fost o perioadă doar de pregătire asiduă, muncă ce astăzi are acoperire în rezultate, rezultate care iată că se văd deja în calificarea cu punctaj maxim.

                    Revenind la competiție, juniorii 2 de la CSM Bacău în etapa următoare, programată pe 2 aprilie, vor sta, apoi pe 9 aprilie au meci la Focșani și vor înceia turneul semifinal în fața propriilor suporteri cu un joc împotriva  echipei din Galați. Chiar dacă ar fi să piardă ultimile două meciuri, ceea ce conform evoluției echipei este imposibil, echipa de pe locul secund nu are șanse matematice să treacă în fruntea clasamentului.

                    Așa că, handbaliștii noștri deja se gândesc la Turneul Final unde vor fi prezente 8 echipe calificate, turneu care se va derula la începutul lunii mai într-o localitate care încă nu a fost desemnată de către federația de specialitate.

                    Lotul de Juniori 2 CSM Bacău:

                    Chiticeanu Mihail-portar, Ciochina Robert-portar, Doboșeru Bogdan, Cantar Dragoș, Manole  Robert, Cadar Rareș, Moisa Cosmin, Todea   Ștefan, Haidău Cristian,            Nazaret Daniel, Drelea Eduard, Șerban Tudor, Ionescu Mircea, Arhip Rareș, Ivancea Mihnea, Bobârnac Alexandru. Antrenor: prof.George Călin.

                    „Mă bucur că fac parte din echipa care va participa la turneul final Speranță. Îmi doresc să facem o figură frumoasă și să ne întoarcem acasă cu o medalie.” Doboșeru Bogdan

                    „Sunt mândru că fac parte din echipa domnului profesor Călin și sunt fericit că am ajuns împreună în turneul final.” Chiticeanu Mihai

                    „În calitate de golgheter al echipei, obiectivul nostru este câștigarea turneului final și sper, ca și pe viitor, să reușesc să ajut echipa ca și până acum.” Moisă Cosmin