Pe circuitul de la Barcelona, Doru Sechelariu a debutat in noua Formula GP3. Etapa inaugurala, la care au participat toti cei 30 de piloti din 18 natiuni inscrisi in campionat, s-a derulat odata cu Marele Premiu al Spaniei de Formula 1.
Start cu probleme tehnice
Startul nu a fost unul favorabil in conditiile in care, in sedinta de calificari desfasurata sambata dimineata, pilotul bacauan s-a confruntat cu diverse probleme tehnice. Acestea nu au fost rezolvate in totalitate, iar in prima cursa, plecat de pe pozitia a 23-a, Doru Sechelariu a constatat in turul de incalzire ca motorul monopostului sau nu functioneaza normal. Chiar si asa, bacauanul a luat startul, dar a fost nevoit sa se opreasca dupa trei tururi pentru ca echipa tehnica sa intervina si sa remedieze defectiunea, care a fost una de natura electronica.
Viteza
Cu o intarziere de un tur cauzata de timpul necesar reparatiilor, Doru Sechelariu a reluat cursa in tromba si a reusit sa stabileasca cel mai bun timp in turul 9, care s-a dovedit a fi si al 5-lea din toata cursa: 1:40.490, la mai putin de trei zecimi de cea mai rapida performanta. Bacauanul a incheiat mansa inaugurala a sezonului 2010 pe locul al 22-lea, in timp ce podiumul a fost ocupat de Pal Varhaug (Jenzer Motorsport), Robert Wickens (Status Grand Prix) si Esteban Gutierrez (ART Grand Prix). Primele patru puncte ale anului pentru echipa Tech 1 au fost aduse de Jean-Eric Vergne (liderul campionatului britanic de Formula 3), clasat al V-lea, iar celalalt coechipier al lui Doru Sechelariu, Daniel Juncadella (vicecampion in Formula BMW), s-a pozitionat al 11-lea.
Abandon tehnic
Cea de-a doua cursa, desfasurata duminica dimineata, a inceput cu un incident in primul viraj, care l-a facut pe castigatorul primei etape, Pal Varhaug, sa abandoneze, necesitand si interventia Safety Car-ului. Doru Sechelariu a avut de-a face cu probleme electronice la cutia de viteze, rezolvate intr-o prima faza cu pretul unui tur pierdut. Dupa o trecere pe la boxe si cateva tururi de circuit, pilotul bacauan a fost nevoit sa abandoneze din cauza acelorasi deficiente cu care s-au confruntat alti cinci piloti. Explicatia tehnicienilor societatii Oreca, furnizoarea motoarelor si a cutiilor de viteze, a fost aceea ca astfel de probleme sunt inerente si nu pot fi depistate in prealabil, dar ca aceasta situatie face parte din viata fiecarei formule noi precum GP3.
Concluziile debutului
Mansa secunda de la Barcelona a fost castigata de campionul Formulei BMW America si al Finalei Mondiale in 2008, Alexander Rossi (ART Grand Prix), cu un avans de peste 10 secunde fata de urmatorul clasat: Lucas Foresti (Carlin). Pe ultima treapta a podiumului a urcat Esteban Gutierrez. Juncadella a fost al 11-lea, iar Vergne al 21-lea. Pentru Doru Sechelariu, partea pozitiva a debutului in Formula GP3 este reprezentata de faptul ca pilotul bacauan a demonstrat ca isi are un loc binemeritat in aceasta competitie de elita, considerata drept o anticamera a Formulei 1. Talentul si viteza sa reprezinta un atu in vederea curselor viitoare, de-a lungul carora obiectivul bacauanului este sa capete cat mai multa experienta in conditiile in care este printre cei mai tineri participanti si sa incerce o clasare finala in prima jumatate a ierarhiei generale.
Primele clasamente
Dupa etapele din Spania, lider in clasamentul pilotilor este Robert Wickens (11 p.), urmat de Pal Varhaug (10 p.) si mexicanul Esteban Gutierrez (10), castigator al Formulei BMW Europa in 2008. Ierarhia constructorilor este condusa de ART Grand Prix (18 p.), urmata de Carlin (14 p.), Jenzer (13 p.), Status GP (11 p.) si Tech 1 Racing (4 p.).
A doua etapa din Formula GP3 se va desfasura la Istanbul, in intervalul 28-30 mai, odata cu Marele Premiu de Formula 1 al Turciei. Pana atunci, Doru Sechelariu se va pregati pe un simulator prin ca sa se acomodeze, in conditii totusi artificiale, cu acest circuit care ii este total necunoscut.















