sâmbătă, 20 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 777

Primăria Mănăstirea Cașin subvenționează pâna la 5 mc de lemn pentru fiecare gospodărie

    Comuna Mănăstirea Cașin aduce o veste bună pentru locuitorii săi, asigurându-le acces la lemne de foc subvenționate pentru sezonul de iarnă care se apropie. Primăria comunei acceptă cereri pentru alocarea a 5 metri cubi (mc) de lemn de foc pentru fiecare gospodărie locală.

    Această inițiativă are scopul de a ajuta comunitatea să beneficieze de lemn de foc la prețuri accesibile, facilitând pregătirea pentru sezonul rece. Prețul lemnului de foc va fi subvenționat și în acest an, pentru a susține bunăstarea locuitorilor comunei.

    Ocolul Silvic Mănăstirea Cașin va pune la dispoziția comunității cantități semnificative de lemn de foc. După data de 25 septembrie, 1000 mc de lemn de foc vor fi disponibile pentru preluare în zona Ghioina, iar după 1 octombrie, în punctul Scutaru, punct Baba Marița, 500 mc de lemn de foc vor fi oferite cetățenilor.

    Primăria comunei își exprimă deschiderea de a sprijini cetățenii în asigurarea necesarului de lemn de foc pentru iarna ce se apropie, luând astfel măsuri pentru a face acest lucru posibil.

    Salariile finanțiștilor: semnal de la Ministerul Muncii

    Ministrul Muncii și Solidarității Sociale, Simona Bucura-Oprescu, s-a întâlnit cu reprezentanții Federației Naționale a Sindicatelor din Finanțe (FNSF) – organizație care analizează declanșarea unei greve generale inclusiv cu revendicările „salariu egal la muncă egală, păstrarea locurilor de muncă și introducerea în noua lege a salarizării a familiilor ocupaționale „finanțe”.

    Discuțiile – spun cei de la minister – au vizat noua lege a salarizării în sistemul public, iar ministrul a luat act de doleanțele reprezentanților sindicali și de inechitățile punctuale care s-au format de-a lungul timpului în sistemul de salarizare. „Simona Bucura-Oprescu și-a exprimat întreaga disponibilitate la dialog și pentru un parteneriat onest, astfel încât să fie găsite cele mai bune soluții pentru ca noua lege să fie adecvată, raportată la complexitatea muncii și constrângerile pe care le au funcționarii care contribuie la colectarea veniturilor statului.

    Dialogul social cu familiile ocupaționale privind noua lege a salarizării va continua împreună cu partenerii sindicali” – a mai transmis ministerul.

    Din FNSF fac parte sindicate din Ministerul Finanțelor și din ANAF-Agenția Națională de Administrație Fiscală, din administrațiile locale, din instituțiile Muncii și protecției sociale, din instituțiile de Statistică, din Poliție și din instituțiile de Mediu – inclusiv din Bacău.

    Sindicatele mai susțin și alte revendicări de natură economică, profesională și socială: modernizarea sistemului fiscal, considerat de importanță strategică pentru România, și modernizarea sistemului de recrutare, avansare, pregătire profesională, protecție și sprijin printr-un Statut al finanțistului.

    FNSF atrage atenția că declanșarea unei greve generale ar duce la neplata sau la întârzierea plății salariilor în sistemul public (în Sănătate, în Învățământ, în Apărare sau în Justiție). De asemenea, s-ar perturba funcționarea sistemului bancar și al instituțiilor financiare, prin influențarea procesului de creditare, de procesare a tranzacțiilor și asigurarea lichidităților. Totul ar avea impact general asupra stabilității financiare a persoanelor fizice și companiilor.

    Femeie mușcată de viespi, adusă la Spital cu Poliția

    Duminică, 03 septembrie a.c., în jurul orei 18.00, o patrulă de poliție din cadrul Secției 2 Poliție Bacău care se afla în exercitarea atribuțiilor de serviciu în zona centrală a municipiului a observat că, dintr-un autoturism a coborât agitată o femeie care le-a solicitat ajutorul întrucât fusese înțepată de viespi.

    Văzând că are nevoie urgentă de îngrijiri medicale, polițiștii nu au stat pe gânduri nicio secundă și au transportat-o pe femeie de urgență la spital.

    Femeia de 43 de ani, din comuna Horgești a fost preluată imediat de cadrele medicale.

    La momentul externării din spital, polițiștii i-au făcut o surpriză și i-au oferit un buchet de flori. Aceasta la rândul său, le-a mulțumit polițiștilor pentru gestul lor.

    Meseria de polițist este una de vocație, iar întâmplările de zi cu zi din viața unui polițist reliefează dăruirea și implicarea în salvarea vieților celor din jur.

    Odobești: A bătut un consătean pe stradă apoi a lovit o tânără cu o bâtă și a forțat-o să intre în casa lui

      La data de 05 septembrie a.c, în jurul orei 00:10, patrula intercomunală din cadrul Secţiei 6 Poliţie Rurală Traian a fost sesizată telefonic de către un bărbat din comuna Odobești, despre faptul că, o tânără de 26 de ani a fost agresată de un vecin.

      Din cercetări a rezultat faptul că, în noaptea de 04/05 septembrie a.c, un tânăr de 32 de ani, din comuna Odobești, în timp ce se afla la domiciliul său, pe fondul unui conflict spontan, ar fi agresat fizic un localnic de 31 de ani, după care ar fi ieşit în strada principală unde ar fi lovit-o cu un obiect contodent pe tânăra de 26 de ani, din comuna Secuieni, iar ulterior, ar fi obligat-o să intre în imobilul său.

      Întrucât se manifesta violent, tânărul în cauză a fost imoblizat de polițiști și condus la sediul poliției. Acesta este cercetat pentru comiterea infracțiunilor de lipsire de libertate și loviri sau alte violențe.

      Față de tânărul de 32 de ani a fost dispusă măsura reținerii pentru 24 de ore, fiind încarcerat în Arestul I.P.J Bacău.

      La activități au participat și jandarmi din cadrul Grupării Mobile de Jandarmi Bacău.

      Reținuți de polițiștii din Buhuși pentru înșelăciune prin metoda ȘMEN

        Doi bărbați, ambii de 48 de ani, din orașul Buhuși au fost reținuți de polițiștii de investigații criminale, fiind bănuiți de înșelăciune prin metoda ȘMEN.

        Din investigațiile polițiștilor a rezultat că, cei doi bărbați, în timp ce se aflau în zona centrală a orașului Buhuși ar fi abordat un tânăr, de 28 de ani, din comuna Racova, oferindu-se să-i schimbe valută în lei. Ulterior, unul dintre bărbați, profitând de neatenția tânărului ar fi sustras din suma de bani oferită în schimbul valutei, cauzând un prejudiciu de 1.900 de lei.  Față de aceștia s-a dispus măsura reținerii pentru o perioadă de 24 de ore, fiind cercetați pentru comiterea infracțiunii de înșelăciune.

        În scopul prevenirii infracțiunilor de înșelăciune prin metoda “șmen”, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bacău atrage atenţia cetățenilor să efectueze schimb valutar doar la unitățile de profil.

        Totodată, angajaţilor societăţilor comerciale, polițiștii le recomandă să fie foarte atenţi în momentul în care primesc de la clienţi bancnote mari pentru a fi schimbate în altele mai mici sau pentru a achita diferite produse.

        Aşa-zişii clienţi profită de orice moment de neatenţie pentru a sustrage din banii primiţi rest, unii dintre ei răzgândindu-se chiar şi în ceea ce priveşte cumpărarea produselor respective.

        În cazul în care vă confruntaţi cu astfel de situaţii, poliţiştii vă sfătuiesc să reţineţi cât mai multe amănunte referitoare la persoanele care vă abordează (vârsta aproximativă, detalii legate de fizionomie, vestimentaţie, etc.), tipul, marca şi numărul de înmatriculare al mijloacelor de transport cu care circulă şi direcţiile de deplasare.

        Sesizaţi Poliţia când aveţi date despre persoane bănuite sau victime ale unor astfel de infracţiuni!

        Casa Județeană de Pensii: Obligații importante pentru elevi și studenți beneficiari de pensie de urmaș

          Casa Județeană de Pensii aduce la cunoștința publicului o serie de obligații importante pentru elevii și studenții beneficiari ai unei pensii de urmaș. Pentru a evita posibile rețineri din pensie, este crucial ca acești beneficiari să respecte termenele și procedurile stabilite.

          Elevii beneficiari ai unei pensii de urmaș, care au împlinit vârsta de 16 ani, trebuie să prezinte până la data de 25 septembrie 2023 o adeverință din care să rezulte că în anul școlar 2023–2024, urmează o formă de învățământ organizată potrivit legii. Acest document trebuie depus la sediul Casei Județene de Pensii. Este important să fie respectat acest termen pentru a evita reținerea pensiei de urmaș aferentă lunii octombrie 2023 în cazul nedepunerii adeverinței.

          Studenții beneficiari ai unei pensii de urmaș, cu vârsta de până la 26 de ani, au două opțiuni:

          a. Să transmită/depună la sediul caselor teritoriale de pensii o declarație pe propria răspundere privind continuarea studiilor până la data de 25 septembrie 2023. În cazul neprezentării declarației până la această dată, pensia de urmaș aferentă lunii octombrie va fi reținută de la plată, conform procedurilor legale.

          b. Să prezinte la casele teritoriale de pensii, până la data de 25 octombrie 2023, adeverința în original din care să rezulte că în anul universitar 2023-2024, urmează o formă de învățământ superior organizată potrivit legii. În situația neprezentării acestei adeverințe până la data menționată, pensia de urmaș aferentă lunii noiembrie va fi reținută de la plată conform reglementărilor în vigoare.

          Casa Județeană de Pensii încurajează toți beneficiarii de pensii de urmaș să fie atenți la aceste termene și proceduri, astfel încât să evite orice inconveniențe legate de reținerea pensiei lor. Pentru informații suplimentare și pentru depunerea documentelor, beneficiarii sunt rugați să se adreseze la casele teritoriale de pensii din zona lor de domiciliu.

          A început tranșa a doua a Programului “Cardul de energie”

          Etapa a doua a demarat cu tipărirea și împlicuirea a peste 370.000 de carduri noi de către Fabrica de Timbre, sucursală specializată a Companiei Naționale “Poșta Română”. Noile carduri sunt destinate persoanelor recent intrate în sistem, precum și celor care între timp și-au schimbat adresa de domiciliu. Pe de altă parte, cei care își păstrează calitatea de beneficiar din prima tranșă vor putea folosi cardurile și pentru tranșa a doua.

          Totodată, ca și în cazul primei tranșe, și de această dată poștașii au început să colecteze declarațiile pe propria răspundere de la beneficiarii cardurilor de energie care au domiciliu fără nomenclator stradal, situație predominantă în mediul rural. 

                “Cu experiența de succes a primei etape din programul cardurilor de energie, iată că venim din nou în sprijinul românilor vulnerabili și în etapa a doua. Îi îndemnăm pe beneficiari să aleagă plata facturilor direct la poștaș, cu PDA-ul, sau prin intermediul aplicației online existente pe site-ul Poștei Române. Plățile electronice sunt cele mai rapide, mai moderne și mai confortabile soluții și, din fericire, le avem la îndemână în beneficiul clienților noștri. Compania pune la dispoziție toate cele 9000 de dispozitive mobile pe care le deține, pentru ca plățile facturilor să se desfășoare cu cea mai mare rapiditate și eficiență oriunde pe teritoriul României”, a declarat Valentin Ștefan, directorul general al Companiei Naționale “Poșta Română”.

          Modalități de plată în Programul “Cardul de energie”:

          • direct la poștaș, prin intermediul dispozitivelor mobile,
          • online, prin intermediul aplicației informatice pe care Poșta Română a pus-o la dispoziție încă din prima etapă: https://www.posta-romana.ro/sprijin-pentru-romania.html;
          • la orice oficiu poștal din mediul urban sau la oficiul poștal pe raza căruia își are domiciliul beneficiarul, în mediul rural; 

          Valabilitatea cardurilor de energie:

          Atât cardurile aferente primei tranșe, cât și cele aferente celei de a doua tranșe, pot fi folosite până la data de 27 decembrie 2023.

           

          Cine beneficiază de ajutor la energie:

          • Pensionari cu venitul sub 2000 de lei, inclusiv,
          • Pensionari de invaliditate cu venitul sub 2000 de lei, inclusiv,
          • Persoane cu handicap grav, accentuat sau mediu cu venitul sub 2000 de lei, inclusiv,
          • Familie cu alocație de susținere,
          • Familie/ persoană cu ajutor social.

          Clarificare: media venitului lunar pe membru de familie nu poate depăși 2.000 de lei.

           

          Ce servicii sunt acoperite prin Programul “Cardul de energie”:

          Cardul de energie acordă beneficiarilor posibilitatea achitării facturilor curente sau restante pentru:

          • energie electrică,
          • energie termică în sistem centralizat,
          • butelie cu GPL propan pentru încălzire (exclus butelie GPL butan pentru uz casnic – gătit),
          • gaze,
          • lemne pentru foc (lemn rotund și despicat de lucru cu diametrul la capătul gros de maximum 24 cum, resturi de lemn, tocătură provenită din lemn etc.),
          • păcură, peleți și alte materiale doar pentru încălzire (de pildă, apă geotermală, cărbune, brichete rumeguș).

           

          Acte necesare pentru plată:

          • cardul de energie valabil, primit prin Poșta Română,
          • actul de identitate al beneficiarului de sprijin,
          • factura curentă sau restantă. Sau, în cazul unora dintre servicii: alt document justificativ care face dovada datoriei curente şi/sau restante faţă de furnizorul de energie şi/sau, după caz, faţă de asociaţia de proprietari/locatari (înștiințare de plată, certificat de validare a datoriei, bonuri fiscale).

          Bacău: Un tânăr de 19 ani și-a dat mașina pe mâna unui adolescent de 17 ani

            La data de 05 septembrie a.c., polițiștii din cadrul Secției 2 Poliție Bacău au depistat pe strada Ștefan cel Mare, un autoturism condus de un tânăr de 17 ani.

            Din verificări s-a stabilit că acesta nu deținea permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule.

            În autoturism a fost identificat și un pasager de 19 ani, care i-ar fi încredințat tânărului autoturismul spre a fi condus, deși ar fi cunoscut faptul că acesta nu era posesor de permis de conducere.

            Cei doi sunt cercetați penal de polițiști pentru comiterea infracțiunilor de conducere a unui autovehicul fără permis și încredințarea acestuia pentru conducerea pe drumurile publice.

            Serviciul de distribuție a gazelor naturale va fi sistat temporar în Târgu Ocna

              Compania Delgaz Grid anunță că va opri temporar furnizarea de gaze naturale în Târgu Ocna, județul Bacău, pentru a remedia un defect în sistemul de distribuție. Sistarea alimentării va avea loc joi, 07 septembrie, în intervalul orar 09:00-16:00 și va afecta mai multe străzi din cartierul Vâlcele din localitate.

              Străzile afectate de întreruperea furnizării gazelor naturale includ: Cărbunar, Ciocan, Luminii, Proletari, Vâlcele, Vlad Țepeș, Mihail Kogălniceanu, Slinei, Gheorghe Doja, Cireșilor și Pârâul Vâlcica.

              Delgaz Grid îndeamnă toți consumatorii din zona afectată să închidă toate focurile înainte de începerea întreruperii furnizării și să supravegheze modul de ardere a acestora timp de 30 de minute după reluarea alimentării cu gaze naturale.

              În cazul în care detectați mirosul specific de gaz, vă rugăm să anunțați imediat dispeceratul de urgență al Delgaz Grid la următoarele numere de telefon:

              • 0800.800.928 (număr gratuit, apelabil din principalele rețele de telefonie fixă și mobilă)
              • 0265.200.928 (număr taxabil cu tarif local din rețeaua Telekom și cu tariful operatorului din toate celelalte rețele de telefonie).

              Compania regretă disconfortul creat de această întrerupere și mulțumește clienților pentru înțelegere. Vă asigurăm că echipa Delgaz Grid lucrează intens pentru remedierea situației și reluarea furnizării gazelor naturale în cel mai scurt timp posibil.

              Avion întors după ce un pasager a avut o criză de diaree prin toată aeronava. Cinci ore a durat curățatul

              Un incident inedit a avut loc în lumea aviației sâmbătă, 2 septembrie, când zborul DL194 al companiei Delta, care se îndrepta de la Atlanta către Barcelona, a fost nevoit să se întoarcă la aeroportul de plecare din cauza unei situații neobișnuite. Potrivit ziarului Daily Mail, un pasager a suferit o criză de diaree în timpul zborului, ceea ce a determinat piloții să ia o decizie radicală.

              Avionul Airbus A350 se afla deja deasupra Virginiei când a fost luată hotărârea de a se întoarce la Atlanta. Motivul acestei decizii neașteptate a fost explicat de către comandantul aeronavei într-un mesaj transmis la Controlul Traficului Aerian: „Deviere către ATL – diareea pasagerului în tot avionul – pericol biologic”.

              Înregistrările audio ale controlorului de trafic dezvăluie și raportul prin radio al unuia dintre piloți, care a confirmat problema: „Este o problemă de risc biologic, am avut un pasager care a avut diaree în tot avionul, așa că trebuie să ne întoarcem la Atlanta”.

              Operațiunea de curățare a avionului a durat cinci ore, timp în care mocheta a fost schimbată, iar urmele de diaree au fost eliminate. Situația a fost nu doar neplăcută pentru pasageri, ci și pentru echipajul de bord. Un pasager a povestit: „Partenerul meu a fost pe acel zbor! A fost destul de rău. Trebuia să pășești cu grijă pe culoar, totul mirosea oribil”.

              Un alt pasager a comentat faptul că dezinfectantul utilizat nu a reușit să înlăture complet mirosul neplăcut: „Dezinfectantul cu parfum de vanilie făcea doar să miroase a rahat cu vanilie”.

              Avionul a fost întâmpinat la sol de vehicule de urgență, iar pasagerul afectat a fost transportat la spital.

              Cu toate acestea, mulțumită eforturilor depuse, zborul nu a fost anulat în totalitate. Aeronava a reușit să decoleze din nou spre Barcelona puțin peste cinci ore mai târziu, la ora 3 dimineața, și a ajuns la destinație cu opt ore întârziere, la ora 17:10.

              Compania Delta a recunoscut incidentul și a transmis scuze către pasageri pentru întârzierea și neplăcerile cauzate. Cu toate acestea, nu au oferit detalii suplimentare despre natura exactă a problemei medicale care a dus la întoarcerea avionului.

              Inspectoratul Școlar Județean Bacău aduce clarificări privind programul „Școală după Școală” în județul Bacău

                În conformitate cu prevederile Ordinului MECTS nr. 5349/2011, modificat și completat prin OMEN nr. 4802/2017, Inspectoratul Școlar Județean Bacău a emis precizări importante cu privire la implementarea programului „Școală după școală” în anul școlar 2022-2023. Acest program este esențial pentru dezvoltarea educațională a copiilor și se aplică cu strictețe în toate unitățile de învățământ eligibile din județ.

                În acest context, Inspectoratul Școlar Județean Bacău a comunicat în timp util, pe parcursul anului școlar, etapele și procedurile necesare pentru implementarea programului către toate școlile din județ care sunt eligibile.

                De asemenea, în conformitate cu criteriile și reglementările legale, ISJ Bacău a analizat proiectele depuse de 13 unități de învățământ din județul Bacău. Dintre acestea, 12 proiecte au fost aprobate, reflectând angajamentul și eforturile școlilor respective de a contribui la educația suplimentară a elevilor. Aceste școli sunt:

                1. ȘCOALA GIMNAZIALĂ „GEORGE ENESCU” MOINEȘTI
                2. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 ONEȘTI
                3. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR 10 BACĂU
                4. ȘCOALA GIMNAZIALĂ „NICOLAE IORGA” BACĂU
                5. ȘCOALA GIMNAZIALĂ „MIRON COSTIN” BACĂU
                6. COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „ȘTEFAN CEL MARE” BACĂU
                7. ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ALEXANDRU PIRU” MĂRGINENI
                8. ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ALEXANDRU IOAN CUZA” BACĂU
                9. ȘCOALA GIMNAZIALĂ „GEORGE BACOVIA” BACĂU
                10. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NICOLAE BALCESCU, NICOLAE BĂLCESCU
                11. ȘCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI DRĂGAN” BACĂU
                12. ȘCOALA GIMNAZIALĂ „NICU ENEA” BACĂU

                Un proiect a fost respins pentru ȘCOALA GIMNAZIALĂ VULTURENI.

                Pentru personalul implicat în programul „Școală după școală”, Inspectoratul Școlar Județean Bacău reamintește că acesta poate include cadre didactice din școală și din alte unități de învățământ, profesioniști din domenii diverse, reprezentanți ai comunității și parteneri.

                Este important de menționat că mecanismul de plată pentru personalul implicat în program este stabilit de către Consiliul de Administrație al fiecărei școli, în conformitate cu prevederile OMECTS nr. 5349/2011. Decizia privind costurile și remunerația se bazează pe criterii clare și este luată în considerare de conducerea școlii.

                Inspectoratul Școlar Județean Bacău reiterează că orice alte activități care pretind a face parte din programul „Școală după școală” și nu respectă regulamentele și prevederile legale menționate nu au nicio legătură cu programul oficial instituit prin Ordinul MECTS nr. 5349/2011, modificat și completat prin OMEN nr. 4802/2017. Educarea și dezvoltarea copiilor rămân o prioritate esențială pentru sistemul educațional din județul Bacău.

                Teatrul Bacovia începe stagiunea cu un spectacol nerecomandat persoanelor sub 14 ani

                Teatrul Municipal „Bacovia” anunță premiera stagiunii 2023/2024 cu spectacolul „O poveste super fericită (despre cum e să fii super trist)”

                Teatrul Municipal „Bacovia” se pregătește să deschidă ușile unei noi stagiuni pline de emoție și profunzime cu premiera spectacolului „O poveste super fericită (despre cum e să fii super trist)”. Această producție tulburătoare, scrisă de Jon Brittain, cu muzica originală compusă de Matthew Floyd Jones, promite să aducă o perspectivă curajoasă asupra complexității vieții umane.

                Premiera spectacolului va avea loc în zilele de 8 și 10 septembrie, începând cu ora 19.00, la Teatrul „Bacovia”. Regia spectacolului este asigurată de Horia Suru, care revine la acest teatru cu o lungă listă de producții de succes precum „We are camera”, „Călin (povestea modernă)”, „Amphitrion 38” și „Crocodil”. Este demn de menționat că în anul 2022, Horia Suru a câștigat prestigiosul Premiu UNITER pentru Regie cu spectacolul „Trilogia minelor”, produs la Teatrul Dramaturgilor Români.

                Traducerea textului de la spectacolul „O poveste super fericită (despre cum e să fii super trist)” a fost realizată de Bogdan Budeș, cu aranjament, orchestrație și pregătire muzicală semnate de Petre Ancuța. Grafica este opera lui Romulus Boicu, coregrafia a fost concepută de Sophie Duncan & John Ross, iar designul de iluminat poartă semnătura lui Costi Baciu. Scenografia spectacolului este creată de talentata Raluca Alexandrescu.

                Printre protagoniștii acestui spectacol se numără și noii actori care s-au alăturat trupei în vara acestui an, prin intermediul unui concurs de actorie. Eva Cosac, Mădălina Mihai, Adrian Ionescu și Marian Dumitru vor fi pe scenă alături de actori consacrați precum Minodora Broscoi, Bianca Babaşa, Alexandru Bodron și Vlad Nicolici.

                Muzica live va fi asigurată de trupa 4THEMOMENT, formată din Ana Eliza Tală, Marc Gabriel, Dorin Ghiuță și Adrian Năstasă.

                Regizorul Horia Suru subliniază: „Într-o societate în care fericirea pare a fi obiectivul suprem, povestea noastră explorează curajos și sincer aspecte mai puțin evidente ale existenței noastre – complexitatea tristeții, dar și celebrarea rezilienței și a puterii umane de a face față dificultăților.”

                Jon Brittain, autorul piesei, este cunoscut ca dramaturg, scenarist de televiziune și regizor. Musicalul său despre depresie, „A Super Happy Story”, a câștigat un Premiu Fringe First și a avut un turneu de succes, iar acum este dezvoltat pentru televiziune.

                Spectacolul abordează teme sensibile și are o recomandare de vârstă de peste 14 ani. De asemenea, se avertizează că conține imagini stroboscopice și nu este recomandat persoanelor cu sensibilitate la acestea.

                Biletele pentru această experiență teatrală captivantă pot fi achiziționate pe site-ul oficial al Teatrului Municipal „Bacovia”. Nu ratați ocazia de a fi martorii unei producții remarcabile care explorează adâncimea emoțiilor umane și puterea lor de transformare.

                Ghid de plecat în vacanță cu cel mic – ce să îi pui în bagaj?

                Afară bate un vânt timid, soarele e la fel de darnic cu razele lui, iar dacă te uiți în calendar, o să vezi că vara a luat deja sfârșit. Așa că automat îți trece prin minte o întrebare, de altfel foarte pertinentă. Te întrebi dacă oare mai merită să pleci în vacanță la mare, la munte sau oriunde? Stai și te gândești dacă să iei oferta aia de concediu la mare sau dacă să mai aștepți. Noi putem să îți dăm un sfat, există și ceva numit extrasezon. În plus, la cât de mult te-ai agitat la muncă, parcă meriți o vacanță. Așa că, intră pe mail și ia cazarea aia cu preț bun pentru tine și familia ta, o să vezi că merită.

                Ai stabilit că mergi în concediu în extrasezon, acum intervine altceva în ecuație. Bagajul. Da, acest coșmar numit bagaj, bagă în sperieți pe oricine vrea să plece într-o vacanță. De ce apare această problemă cu bagajele și care e mai exact? Parcă nu știi ce să iei, și nu pentru că te hotărăști tu greu, ci pentru că îți vine să iei cu tine tot șifonierul și să te muți acolo, la soare și la relaxare. Dar te convingi destul de repede că trebuie să te întorci și nu ai nevoie de atât de multe lucruri în bagaj, dar ce faci cu cel mic? Parcă vrei să îi pui de toate în bagaj. Te gândești că atunci când vine seara și se lasă frigul, așa că ai vrea să mai strecori vreo duzină de bluze groase și altă duzină de perechi de pantaloni lungi, just in case. Sau ai plănuit mai multe plimbări și vrei să pui în bagaj toate tipurile de încălțăminte copii, chiar dacă nu are nevoie de atât de multe.

                Dacă te-ai decis să iei oferta aia pe care ai primit-o pe mail cu vacanța la mare în extrasezon, ar trebui să începi să te gândești la ce pui în bagajul tău, dar și al celui mic. Așa că, în articolul de astăzi o să te lăsăm să te descurci cu bagajul tău. Dar o să îți spunem ce să pui în bagajul copilului, pentru că asta este mai greu.

                Fă o selecție a hăinuțelor și a încălțărilor

                Începem acest mic top cu articolele de îmbrăcăminte și de încălțăminte. Chiar dacă pleci la mare sau la munte, prichindelul are nevoie de încălțăminte copii pentru orice fel de vreme sau activități, și de și mai multe articole de îmbrăcăminte.

                Probabil că te-am bulversat puțin și tot ai ajuns la gândul că trebuie să pui totul în bagajul celui mic. Așa că, o luăm încet și vorbim despre articolele de îmbrăcăminte. Printre cele mai importante sunt tricourile cu mânecă scurtă, pantalonii scurți, o pereche de pantaloni lungi, în caz că este frig și un set de tricou și pantaloni pentru pijamale. Cam astea sunt principalele articole care ar trebui să fie în bagajul celui mic. Deși vara este pe terminate, căldura încă nu a dispărut, iar nopțile sunt mai răcoroase, așa că, fă loc și de treninguri copii. Și ai grijă ca majoritatea articolelor de îmbrăcăminte să fie din materiale lejere și care să îi lase celui mic pielea să respire. Cum ar fi bumbacul.

                Am ajuns și la ce încălțăminte să alegi pentru cel mic. Având în vedere că a noastră căldură nu ne-a lăsat, o pereche de sandale fete sau băieți este o variantă ideală. Marele avantaj al sandalelor fete sau băieți este că sunt comode și se potrivesc cam cu orice ținută. Chiar dacă pleci la mare sau la munte, perechea de sandale fete sau băieți are grijă ca piciorul celui mic să respire și să pășească în siguranță, având în vedere modul de prindere al lor.

                Medicamente pentru orice situație neprevăzută

                Hainele le-ai pus, încălțările pentru copii sunt și ele. Mai lipsește ceva? Exact, o trusă cu medicamente care dacă se poate, să țină loc de farmacie. Glumim, nu trebuie să îndeși mai multe medicamente decât haine. Așa că, ia o foaie de hârtie și gândește-te la ce alergii are cel mic și la câteva medicamente de răceală.

                Hai să vorbim despre un exemplu concret. Poate pleci cu cel mic într-o țară exotică. În cazul ăsta, ar trebui să iei niște creme pentru alergii și eventual niște pastile. Sau dacă mergi la mare, ar fi nevoie de ceva pentru arsuri, insolație sau o cremă cu SPF.

                Acum că ți-am expus cazurile excepționale, o trusă de bază de medicamente ar trebui să conțină pastile pentru durere de stomac, pentru că niciodată nu știi de ce mâncare dai, pastile de rău de mișcare sau pastile de răceală. Contează la ce e mai sensibil cel mic, iar în funcție de asta, o să alegi și medicamentele de care ai nevoie.

                 

                Primăria Municipiului Onești, câștigătoare în procesul cu Asociația Națională a Caselor de Cultură ale Sindicatelor

                  În urma procesului desfășurat în instanță împotriva Asociației Naționale a Caselor de Cultură ale Sindicatelor, Primăria Municipiului Onești a obținut recent un verdict favorabil, recunoscându-i-se dreptul de proprietate asupra Casei de cultură din municipiu. Cu toate acestea, până în acest moment, clădirea în cauză nu a fost predată efectiv Primăriei, deoarece sindicatul implicat are dreptul de a face recurs în termen de 30 de zile.

                  În lumina acestor evenimente, Primăria Municipiului Onești a decis să se delimiteze de orice activitate desfășurată în interiorul Casei de cultură și de orice potențiale neplăceri cauzate de condițiile improprii ale sălii. Până la finalizarea procesului legal și preluarea efectivă a clădirii, Primăria nu își poate asuma nicio responsabilitate pentru gestionarea sau administrarea acestei facilități.

                  În plus, este important de menționat că, conform informațiilor disponibile, în data de 24 septembrie 2023, la Casa de cultură din Onești va avea loc un spectacol de teatru pentru care Primăria Municipiului Onești NU este contractantă. Toate detaliile referitoare la acest eveniment trebuie discutate cu persoanele sau entitățile direct responsabile pentru organizarea sa.

                  Primăria Municipiului Onești își menține poziția de respectare a procesului legal și așteaptă finalizarea acestuia pentru a putea gestiona adecvat Casa de cultură din localitate.

                  Cetățenii din Bacău semnalează probleme în reparația trotuarului de bazalt din zona centrală

                    FOTO: Veta Chiorcea

                    Locuitorii din Bacău sunt tot mai nemulțumiți de calitatea lucrărilor de reparație a trotuarului de bazalt din zona centrală a orașului. Reparațiile, care au fost demarate în ultimele luni, au ridicat semne de întrebare cu privire la modul în care este efectuată intervenția și la fidelitatea față de aspectul și caracteristicile trotuarului original din bazalt.

                    Cetățenii au remarcat că reparația nu respectă în totalitate modelul și design-ul trotuarului de bazalt așa cum era înainte de intervenție. Mulți locuitori consideră că s-au făcut schimbări care nu au adus îmbunătățiri estetice și că nu s-a păstrat autenticitatea și farmecul inițial al trotuarului. În loc să se înlocuiască dalele deteriorate cu dale similare ca textură și culoare, s-a optat pentru dale de altă culoare, creând un contrast vizual neplăcut.

                    Un alt aspect semnalat de locuitori este faptul că între dalele reparate nu s-a acordat atenția necesară umpluturii spațiilor, lăsând distanțe notabile între dalele de bazalt, ceea ce afectează aspectul estetic și poate pune în pericol siguranța pietonilor.

                     

                     

                    Premieră medicală la Spitalul „Prof. Dr. Eduard Apetrei” Buhuși: Primii pași în laparoscopia uro-oncologică

                    Spitalul „Prof. Dr. Eduard Apetrei” din Buhuși a marcat un moment istoric în domeniul medical, realizând cu succes prima intervenție de laparoscopie uro-oncologică din regiunea Moldovei. Această realizare medicală de excepție a fost efectuată asupra unei paciente în vârstă de 50 de ani, diagnosticată cu o tumoră renală stânga de aproximativ 8/6 cm.

                    Intervenția chirurgicală complexă, care implică nefrectomia radicală prin abord laparoscopic, a fost efectuată de către o echipă medicală extrem de experimentată, condusă de doctorul Ion Cojocaru, medicul urolog al spitalului. Alături de el, au contribuit la succesul operației Dr. Lucian Popescu, Dr. Andrea Falub și medicul anestezist Dr. Cosmin Calancia.

                    Deosebit de remarcabil, în cadrul acestei intervenții a fost prezent și Dr. Vlad Schitcu de la Institutul Oncologic Cluj Napoca, un expert recunoscut în laparoscopie uro-oncologică, cu peste 1500 de intervenții laparoscopice efectuate în cariera sa. Dr. Schitcu a acționat ca mentor pentru doctorul Ion Cojocaru în timpul rezidențiatului său, contribuind la transferul de cunoștințe și tehnici avansate în domeniul chirurgiei uro-oncologice.

                    După intervenție, pacienta a avut o evoluție postoperatorie favorabilă și a fost externată în ziua a patra postoperator. Această reușită medicală deschide noi orizonturi pentru pacienții din regiunea Moldovei, care acum au acces la tehnici de intervenție minim invazivă laparoscopică de ultimă generație în domeniul uro-oncologiei.

                    Deși astfel de proceduri sunt de obicei efectuate în marile spitale, echipa din Spitalul „Prof. Dr. Eduard Apetrei” din Buhuși demonstrează că excelența medicală nu are granițe geografice și că oamenii din regiunea Moldovei beneficiază acum de tehnologii și expertiză de nivel înalt pentru tratamentul afecțiunilor uro-oncologice.

                    Această premieră medicală reprezintă un pas important în evoluția medicinei din România și deschide calea pentru dezvoltarea ulterioară a procedurilor minim invazive în tratamentul cancerului urologic.

                    A scăzut oferta de locuri de muncă

                    În ultima vreme, de la o lună la alta, oferta de locuri de muncă vacante, înregistrată oficial la nivelul județului Bacău, s-a tot redus. De exemplu, dacă la mijlocul lunii iunie în evidența Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Bacău erau 1.267 posturi vacante, la sfârșitul lui august s-a ajuns la 1.137.

                    Aceasta înseamnă că între timp cel puțin 130 locuri de muncă libere au fost ocupate. Toate sunt din municipiul Bacău. Prin urmare, aici oferta a scăzut de la 973 posturi la 841. În totalul locurilor de muncă vacante, așa cum era de așteptat, ponderea o dețin cele din sfera serviciilor.

                    La firme cu acest profil se găsesc 20 posturi de agent servicii client, 50-agent curățenie clădiri, 12-agent vânzări, 15-ambalator (Onești), 11-femeie de serviciu, 13-îngrijitor clădiri, 10-bucătar, 5-barman, 5-lucrător bucătărie, 4-lucrător comercial, 21-ospătar, 11-vânzător și multe altele. La rândul lor firme de construcții caută spre angajare 21 dulgheri, 36 fierari-betoniști, 11 electricieni în construcții, 10 lucrători operativi pentru autocompactoare, 68 muncitori necalificați în domeniu (25-Onești), 5 săpători manual, 4 zugravi, 6 zidari etc.

                    Și în domeniul confecțiilor de îmbrăcăminte oferta continuă să fie destul de generoasă. Firme de profil au nevoie, în prezent, de 169 confecționeri îmbrăcăminte (23-Onești), 5 confecționeri articole din piele și înlocuitori și 93 muncitori necalificați (30-Onești). În alte domenii de activitate sunt disponibile 53 locuri de lăcătuș mecanic (21-Onești, 7-Tîrgu Ocna), 46-muncitor necalificat (9-Onești, 9-Tîrgu Ocna), 10-operator CNC, 15-operator la prelucrarea maselor plastice, 11-șlefuitor metale, 10-muncitor necalificat la prelucrarea lemnului, 22-sudor (11-Onești) și 24-tâmplar universal (14-Onești, 10-Comănești).

                    Cât despre posibilitățile de angajare puse la dispoziția șomerilor cu studii superioare trebuie să spunem că au rămas neschimbate. Mai multe locuri de muncă sunt, în continuare, pentru ingineri specializați în diverse domenii. Astfel, în momentul de față, sunt libere 2 posturi de inginer de aviație, 1-inginer în confecții, 1-inginer cu specialitatea sudură, 2-inginer drumuri și poduri, 1-inginer rețele electroenergetice, 4-inginer electronist, 2-inginer electrotehnic, 1-inginer proiectant, 2-inginer tehnolog, 3-inginer system software, 4-inginer mecanic, 1-inginer achiziții și 2-inginer mase plastice.

                    Tot pentru șomerii titrați sunt 2 locuri de economist, 1-manager îmbunătățiri procese, 1-manager achiziții și 1-manager relații cu clienți.

                    Cei care vor să acceseze unul din posturile vacante i se pot adresa AJOFM Bacău, str.I.S.Sturza, nr.63, telefon 0234576736, respectiv agențiilor locale sau punctelor de lucru ale instituției județene, de care aparțin.

                     

                     

                    Mihaela Cambei, CSM Onești, medalie de bronz la Mondialele de Haltere

                    2023 IWF WWC, RIYADH, KSA

                    În a doua zi de competiție la Campionatele Mondiale de Seniori de la Riyadh, Arabia Saudită, România se remarcă prin performanțe notabile în cadrul Competiției de Calificare Olimpică.

                    Mihaela CAMBEI a obținut medalia de BRONZ la stilul smuls, în categoria olimpică de 49 Kg, ridicând impresionanta greutate de 90 Kg. Cu toate acestea, sportiva noastră nu a avut aceeași reușită la stilul aruncat, clasându-se pe locul 9 cu 105 Kg, după două ratări la 108 Kg. La total, Mihaela s-a clasat pe locul 5, cu o ridicare totală de 195 Kg, la doar 5 Kg distanță de podiumul mondial.

                    Această performanță remarcabilă plasează-o pe Mihaela în topul celor mai bune halterofile din lume la proba olimpică de 49 Kg.

                    Felicitări speciale îi sunt adresate Mihaelei pentru acest succes și îi urăm mult succes în continuare. De asemenea, felicităm și antrenorii, întregul colectiv și toți cei care au contribuit la această realizare notabilă.

                     

                    2023 IWF WWC, RIYADH, KSA

                    Finanțe: va fi sau nu grevă generală?

                    Consiliul Național al Federației Naționale a Sindicatelor din Finanțe (FNSF) a analizat, marți, 5 septembrie, dacă va fi declanșată greva generală în acest domeniu de activitate. Din Federație fac parte sindicate din Ministerul Finanțelor și din ANAF-Agenția Națională de Administrație Fiscală, din administrațiile locale, din instituțiile Muncii și protecției sociale, din instituțiile de Statistică, din Poliție și din instituțiile de Mediu – inclusiv din Bacău.

                    Greva generală poate fi declanșată după zece zile de proteste spontane și pentru că Guvernul nu a pus în aplicare angajamentele asumate cu sindicatele pe 11 august.

                    Președintele FNSF, Vasile Marica, spune că a fost informat și premierul Ciolacu despre posibilele consecințe ale grevei generale, iar pentru o astfel de acțiune au semnat 75% dintre salariați.

                    Sindicatele susțin revendicări de natură economică, profesională și socială: modernizarea sistemului fiscal, considerat de importanță strategică pentru România, salariu egal la muncă egală, păstrarea locurilor de muncă, introducerea în noua lege a salarizării a familiilor ocupaționale „finanțe” și modernizarea sistemului de recrutare, avansare, pregătire profesională, protecție și sprijin printr-un Statut al finanțistului.

                    FNSF atrage atenția că declanșarea unei greve generale ar duce la neplata sau la întârzierea plății salariilor în sistemul public (în Sănătate, în Învățământ, în Apărare sau în Justiție). De asemenea, s-ar perturba funcționarea sistemului bancar și al instituțiilor financiare, prin influențarea procesului de creditare, de procesare a tranzacțiilor și asigurarea lichidităților. Totul ar avea impact general asupra stabilității financiare a persoanelor fizice și companiilor.

                    Volei masculin/ Divizia A2: Știința Bacău și-a reluat pregătirile

                    Întărită la nivel de lot, gruparea antrenată de Eusebiu Țurcanu face parte din Seria de Vest a eșalonului secund și are ca obiectiv prezența la turneul de promovare

                    Început de toamnă, început de pregătiri pentru divizionara A 2 de volei masculin Știința Bacău. Gruparea antrenată de Eusebiu Țurcanu s-a reunit luni, în sala de sport a Colegiului Național „Vasile Alecsandri”, atacând ediția de campionat 2023-2024 în care are ca obiectiv calificarea la turneul de promovare. „Sezonul trecut, am ratat la mustață prezența la turneul de promovare. Anul acesta, sperăm să ne îndeplinim obiectivul, mai ales că am reușit și o serie de transferuri, motiv pentru care ținem să mulțumim municipalității, dar și celor care ne-au ajutat să accesăm proiectul de finanțare nermabursabilă: Toga Serv, Sanrotex și Asociația Susțin Voleiul Băcăuan”, a declarat antrenorul Științei, Sebi Țurcanu, care contează, ca întăriri de lot, pe centrul Lucian Tofan (un come-back sub culorile studenților băcăuani), universalul Rareș Gălățescu (promovat în A1, în 2022, cu Tomis Constanța) și libero-ul Ciprian Tofan, venit de la CSM Râmnicu-Sărat. Alături de aceștia, Știința mizează în continuare pe Liviu Râpeanu, Andrei Veber, Cosmin Matei, Mihai Șnel, Codrin Cernov, Matei Hagatiș și Tudor Munteanu, plus juniorii de la CSȘ Bacău: Tudor Matanie, Ștefan Țurcanu, Andrei Mazilu, Paul Alecu, George Petrache și Tudor Menegon. Spre deosebire de ediția 2022-2023, când a făcut parte din Seria de Est, în campionatul ce va demara în octombrie, Știința Bacău va evolua în Seria de Vest, alături de Provolei Oradea, Provolei Arad și SCM Zalău. Și în acest an, campionatul se va derula în sistem de turnee, primul fiind programat în perioada 27-29 octombrie. Al doilea turneu va avea loc în intervalul 24-26 noiembrie, al treilea se va desfășura între 26 și 28 ianuarie, pentru ca ultimul, care va decide și cele două echipe calificate din Seria de Vest la turneul de promovare, să se țină în Bacău, între 1 și 3 februarie. Până la startul de campionat, alături de ședințele de antrenament, băcăuanii vor bifa și o serie de jocuri de pregătire. Astfel, la finalul acestui weekend, juniorii antrenați de Țurcanu vor participa la un turneu la Tulcea, pentru ca ulterior Știința Bacău să susțină o „dublă”amicală tur-retur cu una din componentele Seriei Est, Știința București.