luni, 22 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1845

Zi de naștere inedită cu ajutorul Poliției Locale a Municipiului Bacău!

    Ziua de naștere a fiecărui copil trebuie să fie veselă, colorată și magică. Sergiu Andrei în vârstă de 11 ani și-a dorit ca de ziua lui să –i aibă în calitate de invitați pe oamenii legii.

    Dorința copilului s-a îndeplinit. Polițiștii locali au fost complici în a transforma o zi de naștere obișnuită într-o experiență unică.

    Aceștia au ieșit pentru câteva minute din tiparul acțiunilor obișnuite, deplasându-se la locuința sărbătoritului și urându-i ”La mulți ani !” prin portavocea autospecialelor.

    Vizibil fericit și emoționat, băiețelul le-a mulțumit polițiștilor locali pentru surpriză.

    Misiunea de suflet, aceea de a face un copil fericit, a fost îndeplinită cu succes de polițiștii locali.

    Primarul Bacăului anunță deschiderea parcurilor – VIDEO

      Cosmin Necula, primarul Bacăului, a anunțat, astăzi, că, de mâine, parcurile din oraș vor fi deschise publicului, dar cu anumite recomandări: purtarea măștilor, eventual și a mănușilor, păstrarea distanței sociale și formarea unor grupuri de cel mult trei persoane.

      Primarul Bacăului spune că această decizie a fost luată, astăzi, în cadrul Comitetului local pentru situații de urgență.

      În același timp, având în vedere vidul legislativ și că pericolul epidemiei nu a trecut, Comitetul a decis să se păstreze anumite restricții până la clarificarea situației de către autoritățile centrale:

      * creșele rămân închise
      * ramân închise centrele pentru copiii cu nevoi speciale, Club 60, centrele pentru vârstnici
      * spectacolele de teatru rămân suspendate
      * rămân închise spațiile de joacă pentru copii, Bazarul și Târgul Auto.

      Activitatea în piețe rămâne aceeași ca până acum.

      Căminul pentru persoane vârstnice rămâne închis vizitatorilor.

      Companiile de transport public vor trebui să respecte recomandările Institutului pentru Sănătate Publică: accesul călătoprilor se va face doar cu mască, va fi permis un număr de călători egal cu cel mult jumătate din locuri iar distanța dintre pasageri va fi de un metru. Autobuzele se vor dezinfecta la intrarea în cursă și la intervale de patru ore.

      Liga Studențească a organizat o sesiune de întrebări în direct cu Rectorul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău

        Miercuri, 13 mai 2020, la inițiativa Ligii Studențești din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău a avut loc o sesiune Live de Q&A (întrebări și răspunsuri) între Prof.univ.dr.ing. Carol SCHNAKOVSZKY, Rectorul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău și Ștefănuț-Iulian BUHUȘ, Președintele Ligii studențești. Cei peste 400 de participanți conectați la evenimentul realizat pe Facebook au postat întrebări în direct cu privire la subiecte care au vizat: desfășurarea activității didactice, activitatea de finalizare a semestrului II, finalizarea anului universitar 2019-2020 și anilor anteriori, activitatea de finalizare a studiilor pentru anul 2020, modul de desfășurare a admiterii, precizări cu privire la activitatea administrativă din cămine, bibliotecă, secretariate, aspectele financiare etc.

        Prof. univ. dr.ing. Carol SCHNAKOVSZKY, Rectorul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău a precizat că „pentru a veni în sprijinul studenților, Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău a implementat și o platformă unică la nivelul Universității pentru desfășurarea învățământului online. Studenții noștri au acces și pot utiliza gratuit un număr mare de aplicații Microsoft care ajută la realizarea temelor, referatelor și prezentărilor necesare finalizării activității didactice. Fiecare student beneficiează în Cloud de un spațiu de stocare de 1000 GB. Vreau să mulțumesc, în special, studenților, dar și cadrelor didactice pentru rapiditatea de care au dat dovadă privind adaptarea la învățământul online, asigurându-i totodată că pentru toate activitățile didactice se vor găsi soluții pentru a fi finalizate. Prin acest demers s-a realizat un mare pas spre digitalizarea universității, respectiv implementarea unui sistem integrat educațional online, care reunește toate facultățile și departamentele din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău”.

        „Liga Studențească din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău este într-o dezvoltare continuă și în această perioadă a făcut un sondaj cu privire la situația pe care o trăim pentru a găsi soluții care vizează derularea procesului didactic având în vedere instaurarea situației de urgență în România.
        Totodată, apreciem efortul depus de către conducerea Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău pentru ca anul universitar 2019-2020 să nu fie înghețat, iar toate examenele de finalizare să fie susținute online, conform structurii anului universitar.

        În același timp, felicităm Universitatea pentru efortul depus, astfel încât, studenții să-și poată continua activitatea didactică în mediul online. Propunerile colectate de la studenți au fost implementate și îi mulțumim domnului rector pentru participarea la această sesiune de Q&A.

        În final, vreau să urez tuturor studenților multă baftă în sesiune, iar studenților din an terminal să se pregătească cu seriozitate și îi asigur că vor avea toată susținerea din partea cadrelor didactice. Îmi rămâne să vă spun doar că Liga Studenților a fost, este și va fi mereu alături de studenții Universității și să nu uitați că Oamenii atrag Oameni”, a declarat Ștefănuț-Iulian BUHUȘ, Președintele Ligii Studențești din cadrul UBc și Vicepreședinte UNSR privind Asigurarea Calității în Învățământul Superior.

        Bonusul de 500 de euro n-a ajuns la medicii băcăuani. Guvernul spune că n-a primit lista, spitalul demonstrează că a trimis-o

        335 de medici, asistente și infirmieri de la SJU Bacău așteaptă să primească bonusul de 500 de euro promis de Guvern pentru cadrele medicale aflate în prima linia a luptei cu virusul. Deși SJU Bacău a transmis Direcției de Sănătate Publică, încă din 21 și 24 aprilie, listele cu personalul medical aflat în prima linie a combaterii pandemiei, în loc de bonusul promis, ministrul Nelu Tătaru susține că „niciun spital nu a trimis lista cu personalul”.

        „Insulta pe care ministrul o oferă personalului medical este nedreaptă și nemeritată, cu atât mai mult cu cât spitalele au fost lăsate să se descurce singure în lupta cu virusul Covid19! 335 de persoane – personalul medical aflat în prima linie la SJU Bacău (medici, asistenți, infirmieri etc) – sunt umilite de un guvern care e – în continuare – cu mintea la alegerile din septembrie, nu la sănătatea populației și protejarea personalului medical!”, declară europarlamentarul Dragoș Benea.

        Acesta spune că spre deosebire de guvern, Consiliul Județean Bacău a luat din timp măsuri pentru susținerea personalului din prima linie: CJ a aprobat stimulente financiare, a oferit cazare pentru medici și asistenți medicali în perioada de vârf a pandemiei; Spitalul Județean de Urgență a asigurat echipamentele și materialele de protecție.

        Personalul medical din prima linie merită respect, nu umilința oferită de peneliști. În loc să se joace gratuit cu epitetele – numindu-i pe acești oameni „eroi” – liberalii ar fi bine să treacă de la vorbe, la fapte și să le ofere bonusul de 500 euro promis.

        Dragoș Benea, europarlamentar

        Producătorii și comercianții din piețe, verificați la calitatea mărfii

          Angajații Direcției pentru Agricultură Județeană Bacău, în echipă cu specialiștii Oficiului Județean Fitosanitar, au demarat, de azi, controale în piețele agroalimentare din județ. Acțiunea are drept scop atât verificarea documentelor de proveniență a mărfii, cât și determinarea cantităților de reziduuri de pesticide conținute de produsele agricole aflate în circuitul comercial.

          Astfel, vor fi prelevate probe care vor fi analizate în cadrul laboratorului Oficiului Județean Fitosanitar.

          „Avem tematică pentru determinarea reziduurilor de pesticide și verificarea conformității produselor cu datele declarate în documentele de însoțire a mărfii. Sunt 6 angajați de la departamentul nostru de control, împreună cu colegii de la Fitosanitar, care verifică atât legumele și fructele produse local sau în țară, cât și cele provenite de la import”, a precizat Adrian Solomon, directorul executiv al Direcției pentru Agricultură Județeană Bacău.

          Așadar, pe lângă verificarea etichetelor produselor comercializate în piețe, acțiunile vor urmări inclusiv calitatea și conformitatea cu standardele de comercializare prevăzute de legislația comunitară și națională din sectorul legume-fructe. În funcție de gravitatea faptei, cei care vor găsiți în culpă riscă fie avertisment, fie amendă contravențională de 500 până la 5.000 de lei.

          Cum se vor desfășura ședințele la Tribunalul Bacău

            Biroul de relaţii şi comunicare cu publicul aduce la cunoştinţa publicului Planul de reluare graduală a activităţii la nivelul Tribunalului Bacău, adoptat prin hotărârea Colegiului de Conducere nr.3/12.05.2020 a Tribunalului Bacău, ce cuprinde următoarele măsuri:

            1. Şedinţele de judecată vor avea o durată de maximum 3 ore, cu excepţia Secţiei penale unde, în cazuri excepţionale, preşedintele completului de judecată va putea hotărî prelungirea duratei şedinţei de judecată peste cele 3 ore, cu respectarea tuturor normelor sanitare care se impun pentru combaterea răspândirii virusului COVID -19.

            2. Pentru fiecare şedinţă de judecată, cauzele vor fi programate pe intervale orare, citaţiile urmând a fi emise cu această menţiune.

            3. Pe toată perioada de valabilitate a acestor măsuri, nu se vor mai striga cu prioritate amânările fără dezbateri, dosarele se vor lua doar la ordine, în intervalul de timp stabilit.

            4. Pe citaţie se va trece ora de începere a intervalului orar alocat cauzei, iar accesul părţii în incinta instanţei va fi permis cu 10/15 minute înainte de începerea şedinţei de judecată pe fiecare interval orar pentru care s-au emis citaţiile.

            5. Pe întreaga perioadă în care se află în incinta instanței, justițiabilii, alți participanți la procesele civile și penale, precum și publicul sunt obligați să poate măști de protecție facială pentru evitarea și prevenirea infectării cu COVID 19.

            6. Grefierul va fi prezent în sala de ședință cu 15 minute înainte de începerea ședinței de judecată. Anterior începerii şedinţei de judecată, dosarele nu vor mai fi puse la dispoziţia părţilor de către grefier, iar pe parcursul desfăşurării şedinţei rămâne la aprecierea completului de judecată punerea la dispoziție a dosarelor, spre consultare, procurorului, părților, reprezentanților sau avocaților acestora, în intervalele orare alocate cauzelor respective, după o prealabilă verificare a identității și calității.

            7. În lunile iunie şi iulie 2020 vor primi termen, cu prioritate, dosarele suspendate ca urmare a declarării stării de urgenţă, urmând ca dosarele aflate în procedură prealabilă şi cele care vor fi înregistrate, pe rolul Tribunalului Bacău, începând cu data de 15.05.2020, să primească termen de judecată cel mai devreme în luna septembrie 2020, cu excepţia cauzelor cu caracter urgent.

            8. Procedura de regularizare a cauzelor se va relua începând cu data de 15 mai 2020. Se vor regulariza, cu prioritate, dosarele aflate deja în procedura de regularizare, urmând ca dosarele ce vor fi înregistrate pe rolul instanţei începând cu data de 15 mai 2020 să fie regularizate cu respectarea regulilor privind procedura de regularizare în vigoare, stabilite prin Hotărârea Colegiului de conducere nr.10/2017.

            9. În cauzele în care s-a stabilit deja termen de judecată în şedinţele ce urmează a avea loc începând cu data de 15 mai 2020, completul de judecată va hotărî modalitatea în care urmează a se desfăşura şedinţa de judecată, cu respectarea dispoziţiilor hotărârii Colegiului de Conducere al Tribunalului Bacău, urmând ca lista de şedinţă, cu intervalele orale respective, să fie afișată pe portalul instanţei cu cel puţin 24 de ore înainte de termenul de judecată.

            10. Fiecare complet de judecată va lua orice alte măsuri pe care le apreciază necesare pentru evitarea şi prevenirea răspândirii COVID-19.

            11. Programul ședințelor de judecată, programul de lucru cu publicul și informațiile necesare programării prealabile pentru accesul în compartimentele care desfășoară activități cu publicul vor fi aduse la cunoștință prin afișare la loc vizibil şi prin publicare pe pagina de internet a instanței.

            12. În cauzele penale, desfășurarea ședinței de judecată prin videoconferință se va face în condițiile Codului de procedură penală sau ale legilor speciale, cu respectarea principiilor care guvernează procesul penal.

            Laboratorul de biologie moleculară al Spitalului Onești a fost acreditat

              Ministerul Sănătății a acreditat, vineri, 14 mai, laboratorul de biologie moleculară al Spitalului municipal „Sf. Ierarh Dr. Luca”, din Onești. Spitalul poate intra. Astfel, în programul național de boli transmisibile și testarea RT-PCR pentru identificarea noului coronavirus SARS-COV-2, test decontat de stat cu 200 de lei.

              Realizarea acestui laborator RT-PCR va permite testarea personalului propriu, a pacienților spitalului din Onești, dar și din alte spitale, a angajaților agenților economici și ai instituțiilor publice din oraș, precum și a altor persoane care doresc să fie testate pentru COVID-19, contribuind astfel la limitarea răspândirii comunitare a virusului.

              Achiziționarea aparatului PCR are o poveste aparte, cu momente semnalate și de ziarul nostru.

              În realizarea tehnică a laboratorului de biologie moleculară a fost implicată direct dr. Alina Nicolae. Pentru realizarea proiectului, primarul Nicolae Gnatiuc a propus un parteneriat public-privat, cu organizații non profit, idee la care s-au alăturat Edi Tărcuță, Mihai Zarzu și Asociația „Septembrie Medical”, condusă de dr. Coman Raluca. Finanțarea a venit, astfel, di multe surse și s-au strâns peste 330.000 de lei, din care Primăria și Consiliul Local Onești au contribuit cu 100.000 de lei.

              Anterior acestei campanii, Primăria a mai alocat Spitalului Municipal 300.000 de lei, din care a fost achiziționată aparatura de strictă necesitate în lupta pentru combaterea COVID-19.

              Depistat de jandarmi în timp ce comercializa pește în mod ilegal

                În această dimineață, un echipaj de jandarmerie a depistat, în zona Pieței agroalimentare din localitatea Moinești, un bărbat care comercializa pește din specia caras.

                În urma verificărilor jandarmii au stabilit că bărbatul în vârstă de 52 ani, din Moinești, deţinea 11 kg de peşte, specia caras, depozitat în condiţii improprii. Acesta nu a putut justifica provenienţa peştelui şi a declarat jandarmilor că intenţiona să-l vândă.

                Jandarmii i-au întocmit actele de sesizare sub aspectul săvârșirii infracțiunii de „deţinere, transport sau comercializare fără documente legale a peştelui şi altor vieţuitoare acvatice obţinute din pescuit ori produselor din peşte”, faptă prevăzută de O.U.G. nr. 23 din 5 martie 2008 privind pescuitul şi acvacultura.

                Dosarul cu actele procedurale întocmite a fost înaintat organelor de urmărire penală în vederea continuării cercetărilor.

                Recomandăm cetăţenilor să nu achiziţioneze peşte sau produse din peşte ce nu îndeplinesc condiţiile legale de comercializare şi să sesizeze autorităţile atunci când observă astfel de fapte.

                Trei laboratoare, autorizate pentru testarea COVID – 19, în tot județul

                  Județul Bacău are trei laboratoare care au primit avizul de funcţionare de la Ministerul Sănătăţii pentru prelucrarea probelor preluate de la persoane suspectate de COVID -19 cu coronavirus. Unul dintre acestea este deținut de o firmă privată unde pot fi testate 600 – 800 de probe, unitatea fiind autorizată de Direcţia de Sănătate Publică Judeţeană Bacău. În plus, mai sunt alte două laboratoare pentru depistarea noului coronavirus, respectiv la Spitalul de Urgenţă Judeţean şi la Spitalul Municipal din Onești.

                  „Judeţul nostru a câştigat un avantaj uriaş în lupta împotriva coronavirusului. Probele care vor fi procesate în judeţ vor fi analizate într-un timp foarte scurt, în comparație cu ce se întâmpla până acum. Aceasta înseamnă că se va reduce mult perioada de răspuns din partea medicilor, lucru care, la rândul său, va duce la o creştere a şanselor de supravieţuire pentru cei infectaţi”, a declarat prefectul județului, Liviu Miroşeanu.

                  Urmează să fie autorizat pentru testarea COVID – 19 și laboratorul de la Comănești.

                  Poliția în alertă

                    Sancţionat de poliţişti pentru transport de persoane fără documente legale

                                       

                                      La data de 13 mai a.c., în jurul orei 11.30, polițiștii rutieri din Oneşti au depistat un bărbat de 57 de ani, din comuna Caşin, în timp ce conducea un autovehicul pe Dj 115 efectuând transport persoane în regim taxi, pe ruta Oneşti- Caşin, fără a deţine licenţă de transport persoane.

                                Cel în cauză a fost sancţionat contravenţional cu amendă în valoare de 1000 lei şi i-au fost reţinute plăcuţele cu numărul de înmatriculare şi certificatul de înmatriculare pentru o perioadă de şase luni.

                     

                    Autori de furt prinşi de poliţişti

                     

                                      La data de 13 mai a.c., poliţiştii din Moineşti au desfăşurat activităţi de investigare în cazul unui furt în care persoane necunoscute ar fi sustras un flex din incinta unei societăţi comerciale cauzând un prejudiciu în valoare de 1000 de lei.

                                      Din investigaţiile efectuate de poliţişti, s-a stabilit că, un bărbat de 51 de ani, din comuna Poduri ar fi pătruns, fără drept, la data de 12 mai a.c., în incinta unei societăţi comerciale din Moineşti de unde ar fi sustras un flex.

                                Poliţiştii au întocmit dosar penal şi continuă cercetările sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt.

                     

                                      La data de 11 mai a.c., poliţiştii din Odobeşti au fost sesizaţi de către o femeie de 45 de ani, despre faptul că, persoane necunoscute ar fi sustras 5 valuri de plase de sârmă de pe terenul proprietate.

                                      În urma investigaţiilor efectuate de poliţişti a fost identificat bănuitul, un tânăr de 24 de ani, din comuna Odobeşti, care a fost reţinut pentru 24 de ore, urmând a fi prezentat Parchetului cu propuneri legale.

                                      Prejudiciul a fost recuperat în totalitate.

                     

                    Acțiuni pentru creșterea nivelului de siguranță a cetăţenilor

                     

                                La data de 13 mai a.c., poliţiştii din cadrul Secţiei 1 Poliţie Bacău au acţionat pentru creşterea gradului de siguranţă al cetăţenilor prin prevenirea, descoperirea şi combaterea comerțului ilicit, a respectării normelor privind circulaţia pe drumurile publice precum şi a altor fapte antisociale care pot afecta siguranţa cetăţenilor.

                      Astfel, poliţiştii, împreună cu jandarmi, militari şi poliţişti locali au verificat 22 de autovehicule, 24 de societăţi comerciale şi 35 de producători şi au legitimat peste 90 de persoane.                    

                      Poliţiştii au aplicat 19 sancțiuni contravenționale, în valoare de 7590 de lei, din care: 7 sancțiuni contravenționale la Legea 61 din 1991 pentru încălcarea normelor de conviețuire socială şi 5 sancțiuni contravenționale la Legea 12 din 1990 pentru efectuarea unor acte de comerț ilicit.

                     

                                La aceeaşi dată, polițiștii din cadrul Secţiei 2 Poliţie Bacău au organizat o acțiune pe raza de competenţă.

                      Acțiunea a avut ca scop prevenirea şi combaterea infracţionalităţii.

                                      Polițiștii au legitimat 96 de persoane, au controlat 23 de autovehicule şi au verificat 15 agenţi comerciali şi 37 de producători. Totodată, au constatat 19 contravenții în valoare de 32.610 lei şi au confiscat suma de 6.967 de lei reprezentând contravaloare produse.

                     

                     

                    Prins cu un permis fals de Slovacia

                     

                    La data de 13 mai a.c., un bărbat de 40 de ani, din comuna Ghimeş-Făget a fost depistat de poliţişti în timp ce conducea un autoturism, pe raza comunei Palanca, având asupra sa un permis de conducere, aparent eliberat de autoritățile din Slovacia.

                    Date fiind suspiciunile că permisul de conducere prezentat pentru control să fi fost contrafăcut, poliţiştii au procedat la verificarea acestuia în bazele de date, situaţie în care au constatat că persoana în cauză nu figurează ca fiind posesor de permis de conducere.

                    Având în vedere aceste aspecte, în cauză s-a întocmit dosar penal pentru conducere fără permis, fals material în înscrisuri oficiale şi uz de fals.

                    Șef nou la Protecția Consumatorilor

                      Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Bacău are o nouă conducere.

                      Astfel, Gabriela Sava a preluat atribuțiile de comisar șef adjunct al instituției, după mai bine de un an de când funcția fusese preluată, prin delegație, de Adrian Roșca, rămasă vacantă la plecarea lui Alin Năstasă.

                      Noul șef al Protecției Consumatorilor este jurist de profesie și, până la preluarea funcției de conducere, a activat la Direcția pentru Agricultura Județeană Bacău, pe un post de consilier juridic.

                      Lucrările de la Podul de peste Trotuș se apropie de final

                      În urmă cu exact un an începeau lucrările la pod, în condiții de menținere a traficului rutier. Au fost și dificultăți, motivate – în principal – de complexitatea și natura lucrărilor, constând inclusiv în consolidarea malurilor râului Trotuș cu gabioane.

                      Lucrările se apropie de final, gradul fizic de realizare fiind de peste 70 la sută. „Ce nu au făcut alții în 30 de ani, a făcut guvernarea social-democrată, prin PNDL, într-un an: reabilitarea și modernizarea podului peste râul Trotuș de la Onești”, a declarat europarlamentarul Dragoș Benea.

                      Constructorul a dat asigurări că, la mijlocul lui iulie/începutul lui august, podul va fi redat traficului rutier, în regim normal.

                      „Am vizitat joi șantierul, alături de primarul Nicolae Gnatiuc, care a supervizat zi și noapte lucrările astfel încât proiectul să nu se împiedice în birocrație”, a mai spus europarlamentarul băcăuan.

                       

                      Pe la Onești va trece și viitoarea autostradă A13 Bacău – Brașov: acum un an, anunțam lansarea licitației pentru proiectarea autostrăzii – semnarea contractului de proiectare este o chestiune de zile, dacă nu chiar ore. Ca și noul pod peste Trotuș și A13 Bacău – Brașov SE VA FACE!
                      Dragoș Benea, europarlamentar

                      Situația epidemiei în județul Bacău

                        Numarul total de cazuri confirmate COVID-19, la nivelul judetului Bacau : 414

                        Numarul total de persoane internate confirmate COVID-19: 214

                        Numarul total de persoane COVID, vindecate, la nivelul judetului Bacau: 106

                        Numărul total de probe recoltate in ultimele 24 de ore, la nivelul jud. Bacau: 170

                        Numarul total de decese prin COVID-19, la nivelul judetului Bacau : 41

                        La nivelul Institutului Național de Sănătate Publică din subordinea Ministerului Sănătății a fost operaționalizată linia TELVERDE: 0800800358, destinată persoanelor care doresc informații legate de prevenirea infectării cu virusul SARS-CoV–2 (coronavirus), care are program de functionare permanent. La această linie telefonică pot fi solicitate informații despre modul în care se manifestă virusul, modalități de prevenire a îmbolnăvirii și alte detalii legate de conduita preventivă. Cetatenii să apeleze numărul unic de urgență 112 doar pentru situații de urgență, iar pentru solicitarea de informații să apeleze linia TELVERDE.

                        La nivelul Direcţiei de Sănătate Publică Bacau funcţionează o linie telefonică de urgenţă, 0729/300.130, care are program de funcţionare permanent, unde cetăţenii pot obţine informaţii utile de prevenire şi combatere COVID-19

                        Recomandari de siguranta publica pentru reluarea activitatii in sectorul cultural creativ: Muzee

                        Accesul in muzee se va face doar cu masca de protectie si dupa verificarea temperaturii, care nu trebuie sa depaseasca 37 grade C, sub rezerva absentei virozelor respiratorii;

                        In cazul aparitiei oricarui semn de infectie respiratorie (febra, tuse, rinoree,etc) amanati vizita la muzeu

                        Masca de protectie se va purta pe toata perioada vizitarii muzeului si va trebui sa acopere gura si nasul pentru a oferi o protectie eficienta/ridicata;

                        Sensul de vizitare a muzeului va fi unidirectional;

                        Evitati aglomerarea in incinta muzeului, respectand distantarea sociala de 2 metri astfel incat sa nu existe persoane care sa astepte in interiorul muzeului;

                        Atat la intrarea cat si iesirea din muzeu, dezinfectati-va mainile cu solutiile puse la dispozitie de personalul muzeului. Evitati atingerea fetei cu mainile igienizate;

                        Evitati reutilizarea pliantelor, brosurilor si a altor materiale informative in format fizic (pe suport de hartie).

                        Plasmafereza din Bacău va fi pusă în funcțiune săptămâna viitoare

                          S-a discutat foarte mult despre beneficiile plasmei recoltate de la cei vindecați de COVID 19, materie ce poate ajuta la tratarea altor bolnavi infectați cu temutul coronavirus. Au fost chiar și conspirații pe acest subiect iar vorbele nu au dus nicăieri. Cert este că de la sfârșitul lunii trecute, la Centrul de Transfuzii Bacău a fost adus acest aparat ce va fi folosit la recoltarea plasmei de la cei care s-au vindecat de această boală și care vor dori să doneze din acest punct de vedere. Pentru a înțelege exact ce se și cum se întâmplă în această direcție am stat de vorbă cu dr. Adriana Ghindă, directorul Centrului de Transfuzii Bacău.

                          „Plasmafereza este procedeul de extragere a plasmei prin afereză, altfel spus, sângele este centrifugat la o viteză foarte mare prin care se separă plasma, care este colectată într-o punguță. Acest aparat a ajuns în unitatea noastră, în comodat, ceea ce presupune că îl avem în folosință gratuită, comform ordinului 654 al Ministerului Sănătății care spune că aceast procedeu de plasmaferză se poate desfășura doar la nivelul Centrelor de Transfuzii, ceea ce înseamnă că noi, practic, vom face extracția plasmei, vom prelucra probele și le vom trimite la laboratorul central din București, pentru testare. Am încheiat protocoale de colaborare cu cele trei spitale din județ (Onești, Buhuși și Bacău-n.r.)care au tratat bolnavii cu COVID și au pacienți vindecați. Protocoalele se referă la posibilitatea ca aceste spitale să ne furnizeze nouă lista pacienților diagnosticați, tratați și externați, urmând ca noi să contactăm acești pacienți, să-i invităm la centru și ei să doneze, dacă doresc, plasmă. Cercetările spun că la 14 zile după vindecare organismul începe să producă anticorpi, care pot fi detectabili. Privitor la acest aparat, marți vor veni specialiști de la firma care l-au instalat pentru a instrui personalul nostru.

                          Trebuie precizat că așa a fost făcută programarea, pentru că sunt foarte multe astfel de aparate în țară. Între timp am făcut adresă către DSP, Institutul de Hematologie, la Spitalul Județean, la Consilul Județean, pentru a fi detașat la noi un medic pentru această procedură. Iar DSP ne-a delegat un medic și un asistent care au venit în unitatea noastră de marți, 12 mai. Acum suntem în etapa în care le facem instruirea pentru triajul donatorilor, pentru că și acești donatori de plasmă trebuie să îndeplinească aceleași criterii de eligibilitate ca orice donator, după cum prevede ordinul 654. În continuare așteptăm listele cu pacienți de la spitalele din protocol, pentru că acum nu avem pe cine contacta.” Donatorul de plasmă trebuie să semneze un consimțământ informat fiind respectată toată legislația în vigoare cu privire la protecția datelor personale. Procedeul de plasmaferză este mai complex decât procedeul clasic, avantajul în primul caz fiind că dacă procedeul este dus până la capăt sunt obținuți până la 600 de mililitri de plasmă de la un donator, în timp ce prin procedeul clasic se obțin doar 200 de mililitri. În cazul plasmaferezi donatorul trebuie să aibă venă bună iar procedura durează un pic mai mult decât pe modul clasic, între 40 și 45 de minute. Plasma, la fel ca sângele, are grupă și RH.

                          Noul aparat a fost instalat într-o altă încăpere din Centrul de Transfuzii față de sala de donare tocmai pentru ca donatorii să nu aibă suspiciuni sau alte temeri.

                          Privind cu emoție spre „Marea relaxare”

                          Fără doar și poate, povestea zbuciumată pe care o trăim (din care, din păcate, mulți vor învăța doar cuvinte noi – vizete, coronavirus, izolete, bactericid ș.a.m.d., nu și respect față de reguli), va rămâne un reper pentru omenire; o lecție pe care cei mai responsabili dintre noi și-o vor însuși, urmând să o predea generațiilor care le vor succeda. Mă tem că unii dintre noi n-au reușit să priceapă cu adevărat gravitatea evenimentelor pe care le trăim, dovadă stând numărul uriaș de îmbolnăviri sau mia și ceva de semeni care nu au rezistat nemilosului coronavirus.

                          Pesemne că mulți așteaptă ziua de 15 mai ca pe…o mare evadare, mai ceva ca sfârșitul războiului. M-aștept, deci, să-i văd bulucindu-se peste tot locul, făcând tot soiul de lucruri, de parcă ar veni Revelionul sau mai știu ce eveniment care presupune chiolhane la iarbă verde și nimic…serios. Când, de fapt, nu este decât o etapă, la fel de importantă ca și cele de până acum, din revenirea la normalitate. Mărturisesc o teamă vizavi de perioada imediat următoare, când, din păcate, este foarte posibil să asistăm la o nouă explozie a cazurilor de COVID – 19, chiar mai virulentă. Trist e că, din toată povestea asta, mulți nu vor mai ieși cu bine, iar cei rămași să-i plângă nici măcar nu-i vor putea conduce pe ultimul drum.

                          Pe de altă parte, mă uit cu mărturisită jenă la guvernanții care, cu atât amatorism, au încercat să gestioneze o problemă majoră cu este, încă, această criză de sănătate. Mă refer, în treacăt, atât la chestiunea de tot râsul a amenzilor „desființate” de Curtea Constituțională, subiect care, evident, a inflamat opinia publică, dar mai ales la apropiata relaxare, această trecere de la o „stare” la alta, suspendată, cumva, cu două-trei zile, „grație”, aș spune, lipsei de experiență în a conduce o țară.

                          Onești: primele betoane pe a doua bandă a podului peste Trotuș

                            Constructorii au montat armături și au turnat primele suprafețe de beton pe cea de a doua jumătate a Pudului peste râul Trotuș din Onești. Prima cale de circulație pe acest pod este finalizată, iar lucrările la cel de al doilea sens au început la debutul lunii martie. În zilele următoare se vor arma, cofra și turna și celelalte tronsoane ale acestei căi de circulație.

                            Podul se află de anul trecut în renovare capitală și este o lucrare de peste opt milioane de lei, cu finanțare pe un program de dezvoltare locală, PNDL II. Constructorul este Confer Group, din Onești. Podul era deteriorat pe o bună parte a sa și se afla în această stare de aproape doi ani.

                            În proiect intră și lucrări de consolidare a malurilor râului în aval și în amonte de pod, primele lucrări de consolidare a podului de la construirea sa. Din cele 12 luni de contract, primele două luni au fost ocupate cu lucrările de proiectare.

                            Un prinț din Levant, îndrăgind guvernarea…

                            Probabil, România va rămâne în istoria imediată drept țara cu politicienii care au profitat cel mai mult de pandemie. Apărută ca un nesperat Plan B, după eșecul declanșării anticipatelor, pandemia a dat puteri nesperate unor oameni încorsetati de hățișul legislativ. Dispariția limitărilor a făcut ca lucrurile să scape rapid de sub control.

                            Puterea corupe dar și înnebunește; când te trezești că ai la mâna 100, 1000 sau un milion de oameni, începi să o iei pe arătură. Tentațiile sunt mari și de ele nu au scăpat nici organele care au amendat ca la balamuc pe toată lumea, nici ispravnicii din județe care au început să-și pună rudele în funcții, după ce i-au scos în șuturi pe foștii posesori ai acestora și nici politicienii de la nivel central, care au simțit blânda adiere a parandărăturilor contractelor cu furnituri sanitare. Ca să nu mai spunem de nivelul cel mai înalt, unde tentația atotputerniciei este imensă și s-a pornit din nou campania de mătrășire a opozanților.

                            Și lucrurile evoluează. Puterea absolută corupe absolut dar mai ia și mințile la fel de absolut. Așa a apărut ideea tembelă de a face dosar penal celor care strănută, fără să se țină cont de faptul că strănutul este o reacție necontrolabilă a organismului. Să vrei și nu poți împiedică un strănut, dar ce contează asta pentru politicienii noștri care au inventat tratamentul bolilor cu amenzi și dosare penale? Banul să iasă, că țara o să aibă nevoie după ce a plătit măști și viziere la preț triplu.

                            Iar pentru că au fost cuminți, Moș Krăciun le mai aduce niște daruri obligând populația să poarte mască pe stradă, la muncă și în mijloacele de transport. O obligativitate care nu vine și cu o limitare a prețului, cum a procedat, de exemplu, Franța. Așa că populația va plăti măscăritul, un nou bir pus pentru a răsplăti prietenii afaceriști. Un cetățean responsabil, dacă va voi să respecte instrucțiunile de utilizare a măștilor va trebui să scoată din buzunar o sumă considerabilă, chiar dacă medicii au spus că masca e periculoasă. Dar nu te pui cu politicienii, ei știu mai bine, mai ales când au buzunarele foarte încăpătoare…

                            Pandemia de COVID -19 a subțiat afacerile din asigurări

                              Piața asigurărilor a fost și ea aproape la fel de zdruncinată de pandemia noului coronavirus. Astfel, în ultimele două luni, firmele de profil au înregistrat scăderi semnificative ale numărului de polițe auto încheiate, fie că vorbim de asigurări auto obligatorii (RCA), fie de asigurare facultativă tip CASCO. „Toți colegii mei sunt în aceeași situație, cred. Încasările au fost mai slabe în cele două luni de stare de urgență. Dacă este să mă iau după portofoliul meu, cam 80 la sută dintre clienți și-au reînnoit polițele, restul nu au mai făcut-o. Cei care aveau rate CASCO sau asigurări la case au continuat să le plătească, în schimb cei care făceau RCA pe o lună – două, nu au și-au reînnoit polițele. De regulă, sunt clienții care aveau câte două mașini în proprietate și au considerat că una ar fi de ajuns pentru perioada restricțiilor de circulație”, a declarat Gina Bujor, broker de asigurări.

                              Au preferat online

                              Pe timpul restricțiilor de circualție, agenții de asigurări s-au reorganizat online, renunțând pe cât posibil la munca de birou, unde contactul cu publicul trebuia redus la minumum. „În cele două luni, am decis de comun acord cu colegii ca doar două zile pe săptămână să avem un agent la birou, pentru a prelua solicitările din partea clienților noi. În rest, ceilalți clienți au învățat cum să facă plățile online, de pe telefon sau de pe calculator, astfel încât să nu mai fie nevoiți să ajungă la birou. Deci, din toată povestea asta, lumea a învățat ceva, care, mai târziu, le va ușura viața”, mai spune Gina Bujor.

                              Și totuși, CASCO

                              Însă, restricțiile de circulație impuse de pandemia de COVID -19 nu ar trebui să-i determine pe proprietarii de mașini să le treacă în „carantină”, în parcare sau garaje, mai ales dacă vorbim de asigurările facultative de tip CASCO. Cei care ar fi tentați să nu își reînnoiască polița, așteptând să fie ridicate restricțiile de circulație, ar trebui să ia în calcul că lipsa unei astfel de asigurări le va da bătoi de cap în caz de furtul mașinii, furtul de bunuri din mașină, daune provocate de tentativa de furt, zgârieturi sau căderea de corpuri pe mașină.

                              Adio robe, adio vuvuzele!

                                Suntem într-o perioadă în care, în fiecare an, elevii absolvenți ar fi trebuit să-și strige bucuria finalizării ciclurilor de învățământ pe străzi. Robe, vuvuzele, flori, părinți și profesori, emoții. Toate acestea au dispărut în 2020, „grație” noului coronavirus. Cel mai probabil, promoția 2020 va fi singura lipsită de aceste dulci amintiri. E drept pentru acești tineri? Sigur că nu. Dar ce mai e drept în această situație? Pe rețelele de socializare curg rânduri, rânduri, cu „offurile” celor sunt în această situație.

                                Absolvenți de liceu, de postliceale sau universități. Zilele trecute chiar am avut o tresărire când, un tânăr cu tocă pe cap s-a pierdut printre blocuri. Nu știu ce a fost asta, dar parcă așteptam să aud niște vuvuzele, fluiere și strigăte de bucurie. Să văd niște tineri pontoși cu pancarte aferente liceelor și claselor din care fac parte precum și domnișoare gătite pentru shoting-uri ca de revistă. Nimic nu mai e cum a fost iar aceste imagini parcă sunt niște amintiri îndepărtate pentru toți oamenii. Ce-o fi în sufletul absolvenților? Dar al părinților lor? Poate că ar trebui și ei să se organizeze și să rezolve cumva. O defilare și un curs festiv online. Cum sună asta? Poate că nu e o idee rea, deși febra examenelor în condiții în premieră dau alt fel de emoții.

                                Poate că tocmai situația creată au distras celor mai mulți atenția de la acest tip de manifestații ce ar fi constituit amintiri pentru o viață. Dar cine știe? Poate că atunci când totul se va fi terminat, o întrunire cu colegii și profesorii nu ar strica. Sau poate măcar o manifestare uriașă în care să aduni toți absolvenții de la toate liceele la un loc, așa cum am mai auzit că se mai practică în alte orașe. Era să scriu că Marea Paradă ar putea avea loc pe stadion, dar mi-am amintit că nu mai avem. Sigur, locații s-ar putea găsi, dar problemele acum sunt altele. Ideea este că ar fi păcat ca promoția 2020 să fie lipsită de aceste evenimente. Dar poate o ia și pe asta cineva în considerare. Mai devreme sau mai târziu…

                                Cum sunt numerotate blocurile din Bacău. Între numerele 31 și 32 de pe strada 9 Mai e o distanță de 1,2 kilometri

                                Sunt câteva străzi care au imobilele numerotate cam…anapoda. Iar acest lucru le dă de furcă cel mai tare celor care lucrează în firmele de curierat și își pun adresele de destinație pe GPS. Și ies niște încurcături de te doare capul.

                                Astăzi ne ocupăm de strada 9 Mai. Toți băcăuanii știu că această stradă începe de la Cascada, intersecție cu str. Mărășești, și se termină la intersecția cu str. Ștefan cel Mare, Mioriței și Vadu Bistriței. Până aici nimic nou sub soare. Interesant este că blocul de la Cascada are numărul 24. Deci e pe partea numerelor cu soț. Peste drum, este 9 Mai nr.1. Să zicem că e în regulă, cumva. Dar, cel puțin teoretic, undeva pe lângă Cascada ar trebui să fie numerele 2, 4, 6 etc.

                                Dar nu e așa, pentru că nu le-am văzut și nu știu unde ar putea fi. Blocul de lângă biserica Precista este nr.52, iar cel de vizavi de Școala Gimnazială „C. Platon” este nr.21. Mergând la capătul străzii, pe partea numerelor fără soț, acolo unde este și un cabinet de analize medicale, este nr.31. Peste drum, în spatele benzinăriei este nr. 82. Poate că pentru noi n-ar fi un capăt de țară, că îi poți explica unui băcăuan pe unde să ajungă.

                                De curând am aflat o situație. Un agent economic de pe 9 Mai nr.31 a dat comandă pentru niște consumabile care trebuiau să ajungă cu o firmă de curierat. Șoferul spunea că a ajuns dar că nu vede nimic în jur cu înscrisul firmei respective. Întrebat totuși ce e prin jur, a spus că vede Clinica Medical Service care e la nr. 32.

                                Asta ar însemna că destinația lui ar fi trebuit să fie peste drum, așa cum a indicat și GPS-ul. În realitate, așa cum v-ați dat seama, nr. 31 era în celălalt capăt al străzii, la o distanță de peste un kilometru. Nici locuitorii din zonă nu cunosc prea multe despre acest sistem de numerotare. Un domn, destul de în vârstă, și care susține că locuiește în zona blocului de la nr.28 de mai bine de 30 de ani, a spus că nr. 31 ar trebui să fie peste drum, dar nu știe exact unde.

                                Când i-am explicat cum stau lucrurile a zâmbit sec și a exclamat: „treabă românescă!”. Stau și mă gândesc că o avea ceva logică toată treaba asta, numai că nu o pricep. Iar cineva mi-a spus că nu e singura zonă în situația asta. Cică și prin Cornișa ar exista o numerotare de genul ăsta. O fi, că prea zice lumea cu foc. Dar ce să mai vorbim? Să fim noi sănătoși, că restul vine de la sine!