Din toamnă, Wizz Air aterizează în Bacău
O veste care era demult așteptată de numeroși băcăuani începe să se materializeze începând din acest an. Astfel, compania de zbor low cost ungurească Wizz Air, unul dintre cei mai importanți operatori aerieni din țară, va începe să facă transporturi de călători de pe Aeroportul Internațional „George Bacovia” din Bacău. Primele călătorii vor putea fi făcute din toamnă, când aeronavele companiei vor zbura spre 12 destinații din șase țări europene.
Anunțul a fost făcut de însuși președintele companiei Wizz Air, József Váradi, care a venit special în Bacău pentru a susține o conferință de presă.
„Sunt onorat să vă anunț că vom avea zboruri din Bacău, cu două aeronave, începând din 29 octombrie, când, practic, va debuta programul de iarnă. Astfel, compania noastră va crește în regiune, adăugând 700.000 de locuri pentru pasageri celor deja existente, prin zborurile din Bacău, un punct strategic pentru regiune. Din 12 august, veți putea vedea programul zborurilor de pe aeroportul din Bacău către destinații cum ar fi Marea Britanie, Italia, Belgia, Germania, Cipru și Danemarca. Rețeua noastră din regiune presupune 37 de rute, ceea ce este un avantaj, fiind zboruri directe către o varietate de destinații din Europa, dând astfel posibilitatea oamenilor să zboare în diferite țări sau altor persoane să vină în această regiune.” József Váradi, președintele companiei Wizz Air
Astfel, după aproape doi ani de negocieri, Wizz Air devine cea de-a doua companie care va transporta călători de la și spre Bacău, baza din Bacău alăturându-se celorlalte 7 deja existente la nivelul întregii țări. Înființarea celei mai noi baze va determina o creștere economică în regiune, prin dezvoltarea conexiunilor dintre estul României și alte țări europene. În plus, prin rețeaua extinsă de 37 de rute Wizz Air către regiunea Moldovei din România – inclusiv 18 rute către Iași și 7 rute către Suceava – va fi sprijinit turismul local, aducând mai mult capital în regiune și, evident, conectând Bacăul cu destinații noi.
„Vă urez un bine venit, în județul Bacău. O veste mult așteptată de către noi, toți, aceea de a avea astăzi, prin compania Wizz Air, noi zboruri, către noi destinații. Este un efort al unei echipe care a construit frumos în ultimii ani, și serios, în acest aeroport internațional, prin proiecte majore de infratructură, care depășesc 60 de milioane de lei. Avem un terminal nou, un turn de control nou, o parcare nouă, precum și toate celelalte anexe, completate cu această stradă, a Aeroportului, o poartă de intrare în județ și în regiune. Continuăm cu modernizarea pistei aeroportului, pe o lungime de 2.500 de metri, cu sistem de balizaj, cu tot ce înseamnă sistem de colectare a apelor pluviale, o pistă modernă care ridică capacitatea portantă de la 19 la 65, ceea ce înseamnă că vor putea ateriza și aeronave cu o capacitate mai mare și de tonaj mai greu. Ne dorim o colaborare fructuoasă, de lungă durată și cu cât mai multe destinații.” Sorin Brașoveanu, președintele Consiliului Județean Bacău
Noua bază din Bacău va crea peste 70 de noi locuri de muncă directe în cadrul companiei și multe alte locuri de muncă în industriile asociate.
Din toamnă, cu 89 de lei, spre aproape toată Europa
Zborurile vor fi valabile din 29 octombrie, compania venind inclusiv cu prețuri extrem de atractive, care pornesc de la 19,99 euro (89 lei) pe călătorie. Cele două aeronave de tip Airbus A 320 care vor opera de pe aeroportul din Bacău vor zbura către destinații ca Italia, Germania, Cipru, Marea Britanie, Danermarca și Belgia. În total, vor fi 12 noi rute: Torino, Veneția Treviso, Bologna, Roma Fiumicino, Milano Bergamo, Catania (Italia), Larnaca (Cipru), Londra Luton, Liverpool (Marea Britanie), Memmingen / München Vest (Germania), Billund (Danemarca) și Bruxelles Charleroi (Belgia).
„Este o zi importantă pentru noi, echipa Aeroportului din Bacău, dar și pentru toți locuitorii județului și din împrejurimi. Pentru că mereu am fost întrebați când vom mai avea încă o companie de zbor în Bacău. Suntem bucuroși că dorința s-a concretizat cu venirea Wizz Air, pentru că piața în materie de transport aerian este în continuă dezvoltare, fie că vorbim de oameni de afaceri, oameni care merg la lucru sau de pasionați de turism, iar pasagerii au nevoie de dumneavoastră ca să zboare. Ne punem mari speranțe în profesionalismul companiei pe care o conduceți și vom fi alături de dumneavoastră.” Oana Chelaru, Președintele Executiv al Aeroportului „George Enescu” din Bacău
Zboruri sigure 100 %
În prezent, Wizz Air operează cu aeronave din gamele Airbus A320 și Airbus A320neo, recunoscute ca având emisii reduse de dioxid de carbon (57,2 gr/km/pasager). Cele 268 de aeronave pe care le va folosi compania îi va permite să își reducă în continuare amprenta de mediu cu 30% pentru fiecare pasager până în 2030. Pe de altă parte, reprezentanții companiei anunță măsuri de igienă crescute de călătorie, în condițiile actuale ale pandemiei de COVID – 19. Astfel, pe lângă purtatul măștii faciale pe tot parcursul zborului, atât de către echipajul de cabină, cât și de pasageri, aeronavele Wizz Air sunt supuse periodic unui proces de nebulizare performant cu o soluție antivirală. De altfel, toate aeronavele sunt dezinfectate peste noapte cu aceeași soluție antivirală. „Fiecare pasager primește la intrarea în aeronavă șervețele igienizante, revistele de la bord au fost scoase din aeronavă, iar pentru toate achizițiile de la bord se recomandă plata contactless”, au subliniat reprezentanții companiei.

Aviația militară băcăuană la centenar
Baza 95 Aeriană „Erou căpitan aviator Alexandru Şerbănescu” a primit astăzi, 16 iunie 2020, pecetea unui centenar în cadrul ceremoniei decorării Drapelului de Luptă cu Ordinul Naţional „Pentru Merit” în grad de Cavaler, cu însemn de pace, pentru militari, în semn de apreciere a profesionalismului şi a rezultatelor importante obţinute de către personalul unităţii în îndeplinirea misiunilor specifice şi pentru contribuţia avută la promovarea imaginii Armatei României.
Evenimentul a continuat cu ceremonialul religios de sfinţire a plăcii comemorative închinată celor care, timp de un secol, au fost în slujba aripilor româneşti.
„Municipiul Bacău găzduiește cu onoare un simbol al aviaţiei militare româneşti. Orașul nostru a fost și este ,,acasă” pentru oamenii care au ales să slujească țara cu pasiune, sacrificiu și rigoare. Acei oameni care, în înaltul cerului își află menirea, dar pot găsi și linia de demarcație dintre existență și eternitate”, a declarat primarul Cosmin Necula.
Tot cu acest prilej, col. (retr.) Paul-Valerian Timofte, președintele Filialei Bacău „Col. Corneliu Chirieș” a Asociației Naționale Cultul Eroilor „Regina Maria” a înmânat Bazei 95 Aviație „Emblema de onoare”, iar comandantului unității, gl. fl. aer. Leonard-Gabriel Baraboi, Diploma de Excelență. Președintelui Filialei Cultul Eroilor i-a fost înmânată placheta aniversară a Bazei 95 Aeriene la centenarul „Aviațiunii din Moldova”. La final a fost lansată lucrarea „Istoricul bazei 95 Aeriană Erou Căpitan Aviator Alexandru Șerbănescu (1920-2020), al cărei autor este plutonierul adjutant principal Sorin Grumuș.
„A fost un eveniment înălțător care marchează o istorie aviatică militară îndelungată la Bacău. Cei prezenți am avut ocazia să ne transpunem în timp și să ne reamintim de jertfele și sudoarea pe care eroii noștri le-au așezat la temelia dăinuirii noastre ca neam și țară. M-am simțit mândru că aviatorii de la Baza 95 Aeriană din Bacău au scris multe pagini de mare însemnătate din istoria celor 100 de ani de „aviațiune” în Moldova”, a declarat prefectul Liviu Miroșeanu.
Misiune pentru apărarea spațiului aerian național
Înființat pe 16 iunie 1920 pe aerodromul Tecuci, Centrul de Instrucție al Aviațiunii, cu misiunea de a perfecționa pregătirea personalului navigant, tehnic și de alte specialități necesare aviației române, a devenit, în anul 1924 Centrul de Instrucție al Aeronauticii. După 1945, acesta a fost supus unor restructurări și redislocări și a funcționat la Mediaș, Tecuci și Buzău. În anul 1953, Centrul de Instrucție al Aeronauticii a fost desființat, dar de la 1 decembrie 1968 a fost reînființat pe aerodromul din Bacău.
Un an mai târziu, Centrul de Instrucție al Aviației a participat efectiv la trecerea tinerilor piloți pe avionul supersonic MiG-21 și la pregătirea cadrelor aviației militare pentru diferite funcții și specialități.
Unitatea a asigurat, de-a lungul timpului, trecerea pe avionul supersonic a peste 500 de piloți și pregătirea de specialitate a peste 6.000 de cadre din aviația militară.
La 25 august 1995, a luat naștere Baza 95 Aeriană de Aviație Vânătoare și Vânătoare Bombardament, destinată să asigure pregătirea și ducerea acțiunilor de luptă ale Grupului 95 Aviație Vânătoare. Astfel, Baza 95 Aeriană a asigurat logistic zborul avionului MiG-21 „LanceR” încă din faza inițială, de cercetare și testare la societatea Aerostar.
De la 1 mai 2001, Baza 95 Aeriană de Aviație Vânătoare și Vânătoare Bombardament s-a transformat în Centrul 95 Trecere pe Avioane Supersonice, iar în anul 2004, a avut loc transformarea Centrului 95 Trecere pe Avioane Supersonice în Baza 95 Aeriană.
Baza 95 Aeriană are în dotare avioane IAR 99 Şoim şi elicoptere IAR 330 PUMA şi are ca principală misiune apărarea spaţiului aerian naţional în zona de responsabilitate.
De asemenea, oferă sprijin aerian celorlalte categorii de forţe ale Armatei României, contribuie la constituirea pachetelor de forţe dislocabile, asigură instrucţia avansată în zbor a piloţilor şi sprijină autorităţile publice centrale şi locale în situaţii de urgenţă.
Baza 95 Aeriană a participat cu succes la numeroase exerciţii şi misiuni naţionale şi internaţionale şi este reprezentată cu succes de militari în teatrele de operaţii din Afganistan, Mali, Bosnia şi Herţegovina şi Republica Democrată Congo.
Reținuți pentru că au cerut taxă de ieșit din bloc
La data de 15 iunie a.c., în urma investigațiilor efectuate, polițiștii Secţiei 1 Poliţie Bacău au identificat trei tineri, cu vârste cuprinse între 15 şi 30 de ani, toţi din localitate, bănuiţi de tentativă la tâlhărie şi tulburarea ordinii şi liniştii publice.
În fapt, la data de 06 martie a.c., un tânăr de 21 de ani, din comuna Buhoci s-ar fi întâlnit cu cei trei bănuiţi în scara imobilului unde acesta locuia cu chirie. Tinerii l-ar fi agresat pe cel în cauză cu scopul de a obţine o sumă de bani cu pretextul de a-i permite să iasă din scara blocului. Tânărul de 21 de ani ar fi reuşit să fugă şi s-a refugiat în incinta unui supermarket. Bănuiţii l-ar fi agresat şi în incinta magazinului.
Poliţiştii i-au reținut pentru 24 de ore pe cei trei bănuiţi, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de tentativă la tâlhărie și tulburarea ordinii şi liniştii publice şi i-au introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bacău.
Poliţiştii din Horgeşti au identificat un bărbat bănuit de furtul unor bunuri în valoare de 3000 de lire sterline
La data de 15 iunie a.c., poliţiştii din cadrul Postului de Poliţie Horgeşti au fost sesizaţi de un bărbat de 37 de ani, din localitate, despre faptul că persoane necunoscute au sustras bunuri din locuinţa fratelui său.
În urma activităţilor specifice de cercetare desfăşurate de poliţişti a fost identificat un bărbat, de 30 de ani, bănuit de comiterea faptei.
Din datele şi indiciile obţinute de poliţişti în anchetă, până la acest moment rezultă că, în noaptea de 14/15 iunie a.c., bănuitul ar fi pătruns fără drept în locuinţa păgubitului, plecat în Marea Britanie, de unde ar fi sustras 7 cutii cu bunuri în valoare de 3000 de lire sterline.
Poliţiştii au identificat bunurile sustrase, prejudiciul fiind recuperat aproape în totalitate.
Cercetările sunt continuate în cadrul unui dosar penal, sub aspectul comiterii infracţiunii de furt calificat.
Poliţiştii vă sfătuiesc să nu lăsaţi ferestrele deschise (nici rabatate) la apartamentele de la parter sau la case, dacă lipsiţi de acasă!
Spectacolele Teatrului „Bacovia” într-un cadru inedit
Teatrul Municipal „Bacovia” și Primăria Municipiului Bacău dau startul stagiunii de vară! Spectacolele vor reveni pe scenă într-un cadru altfel, în amfiteatrul de pe Insula de Agrement, începând din luna iulie.
„I-am exprimat domnului primar Cosmin Necula dorința de a găsi un loc în aer liber, dar intim, un spațiu în care să nu se piardă nimic din emoția pe care actorul o are de dăruit. Dânsul mi-a propus spațiul amfiteatru de la Insula de Agrement și pentru acest lucru îi mulțumesc”, a declarat , managerul Teatrului Municipal „Bacovia”.
Biletele vor fi puse în vânzare miercuri dimineața, simultan, la casa de bilete a teatrului și pe pagina de internet, www.teatrulbacovia.ro și pe platforma www.myticket.ro. Se recomandă să achiziționați mai simplu biletele online, evitând astfel un drum la agenția de bilete și în același timp, protejându-vă sănătatea.
Prețul biletelor pentru aceste reprezentanții va fi următorul:
Acces general Dramă: 33 de lei
Acces Animație: 14 lei.
Reguli
Spectatorii trebuie să le respecte și o serie de reguli, privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu SARS-COV2, respectiv:
- Purtarea măștii (medicală/nonmedicală) pe toată durata evenimentului. Pentru a oferi o protecție eficace, masca trebuie să acopere gura și nasul;
Atenție! Teatrul își rezervă dreptul de a efectua un triaj observațional și de a nu permite accesul persoanelor care prezintă simptome de infecție respiratorie (tuse, strănut, rinoree).
- Termoscanarea de către personalul teatrului. Persoanele care refuză să le fie verificată temperatura nu vor avea acces la spectacole;
- Respectarea distanțării de minimum 1,5 m între persoane. Sunteți rugați, în acest sens, să ocupați locurile pe care le-ați primit la achiziționarea biletelor;
- Recomandarea este să ajungeți la Insula de Agrement cu aproximativ jumătate de oră înainte de ora de începere a spectacolului pentru a parcurge distanța către Amfiteatru și pentru a trece de etapa de verificare a temperaturii și a biletelor;
- Persoanele sensibile sunt rugate să poarte pălării de soare și protecție solară în special pentru spectacolele programate în prima parte a zilei.
Atenție! Spectatorii trebuie să urmeze traseul desemnat special către Amfiteatru, respectând indicațiile agenților de la Poliția Locală și a angajaților TMB. Teatrul Bacovia nu își asumă răspunderea în situația în care decideți să intrați pe un șantier în lucru.
Fiind un spaţiu în aer liber, în situația vremii nefavorabile, spectatorii vor avea două opțiuni: restituirea banilor pe bilete sau pentru schimbarea acestora pentru un alt spectacol din programul Amfiteatru.
Intrarea pe insulă se va face exclusiv pe baza biletului achiziționat.
Achiziționarea biletului reprezintă acordul dumneavoastră pentru regulile enunțate anterior.
Iată programul de spectacole al lunii iulie:
Vineri, 3 iulie, ora 20, Trei povești de dragoste, regia Geo Balint
Sâmbătă, 4 iulie, ora 18, Scufița roșie, regia Geo Balint
Duminică, 5 iulie, ora 11, Scufița roșie, regia Geo Balint
Duminică, 5 iulie, ora 20, Trei povești de dragoste, regia Geo Balint
Vineri, 10 iulie, ora 20, Emigranții, regia Ștefan Alexiu
Sâmbătă, 11 iulie, ora 18, Cei trei purceluși, regia Geo Balint
Duminică, 12 iulie, ora 11, Cei trei purceluși, regia Geo Balint
Duminică, 12 iulie, ora 20, Emigranții, regia Ștefan Alexiu
Vineri, 17 iulie, ora 20, Bărbați singuri, regia Geo Balint
Sâmbătă, 18 iulie, ora18, PREMIERĂ: Capra cu trei iezi, regia Geo Balint
Duminică, 19 iulie, ora 11, Capra cu trei iezi, regia Geo Balint
Duminică, 19 iulie, ora 20, Iulia, biata de ea, regia Irina Crăiță-Mândră
Duminică, 19 iulie, ora 21, Impro solo show Ștefan Huluba
Amenzi de 350.000 de lei date de polițiștii de la Circulație în acest weekend
În acest weekend, polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bacău au acționat pentru menținerea unui climat de ordine și siguranță publică şi combaterea faptelor ilicite.
Astfel, în perioada 12-14 iunie a.c., polițiștii au intervenit la 267 de evenimente, dintre care 248 au fost sesizate prin numărul unic pentru apeluri de urgență 112.
Pentru abaterile de la normele contravenționale, polițiștii au aplicat 791 de sancțiuni contravenționale.
Valoarea totală a sancțiunilor contravenționale se ridică la peste 350.000 de lei.
Totodată, poliţiştii au depistat în flagrant 15 autori de infracţiuni şi au confiscat bunuri în valoare de 4000 de lei.
De asemenea, au fost reținute 84 de permise de conducere și retrase 19 certificate de înmatriculare.
Poliţiştii atrag atenţia cu privire la obligativitatea respectării legalităţii, în toate domeniile.
Depistat la volan cu o alcoolemie de 1,15 mg/l alcool pur în aerul expirat
La data de 13 iunie a.c, în jurul orei 19.00, poliţiştii rutieri din Oneşti au depistat, în trafic, un tânăr de 30 de ani, din comuna Berzunţi, în timp ce conducea un autoturism, aflându-se sub influenţa alcoolului.
Tânărul a fost testat cu aparatul etilotest care a indicat valoarea de 1,15 mg/l alcool pur în aerul expirat şi i s-au recoltat mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.
Poliţiştii au întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de conducere a unui vehicul sub influenţa băuturilor alcoolice sau a altor substanţe.
A intrat cu mașina într-un autoturism parcat
Polițiștii Biroului Rutier Bacău cercetează penal un bărbat de 66 ani, din localitate care, la data de 13 iunie a.c., în jurul orei 19.00, ar fi condus un autoturism pe strada Mioriţei și, pe fondul neasigurării la efectuarea manevrei de mers înapoi, ar fi intrat în coliziune cu un autoturism parcat.
Evenimentul rutier s-a soldat cu pagube materiale.
În urma testării bărbatului cu aparatul alcooltest a rezultat o alcoolemie de 0,87 mg./l alcool pur în aerul expirat.
S-a dispus recoltarea de mostre biologice în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei, bărbatul fiind cercetat penal pentru conducere sub influența alcoolului.
La ora 10:30, în direct pe facebook, videoconferința “Sănătate și FARMA – Reacţia medicală la agresiunea pandemică”
Grupul de presă BURSA are plăcerea să vă invite la videoconferința “Sănătate și FARMA – Reacţia medicală la agresiunea pandemică”, ce va avea loc astăzi, începând cu ora 10:30.
Videoconferința va putea fi urmărită, în direct, pe site-ul www.bursa.ro, contul de Facebook al ziarului BURSA şi pe canalul de YouTube.
Așteptăm întrebările dumneavoastră în comentariile transmisiunii pe Facebook (Ziarul BURSA), Youtube sau la numărul de WhatsApp 0724.381.118.
Ceremonial militar-religios anual pe Dealul Coșna
Grupul de acțiune „Ansamblul Monumental Coșna” a hotărât să inițieze în fiecare an, la Monumentul eroilor de pe Dealul Coșna (comuna Pârgărești), câte un ceremonial militar-religios, pentru a se cinsti memoria eroilor din Primul Război Mondial care și-au dat viața acolo. În acest an, spune președintele Asociației Prospectorii Istoriei, Florin Boșoteanu, un ceremonial va fi organizat pe 21 august. Hotărârea a fost luată la o reuniune de zilele trecute a Grupului de acțiune „Ansamblul Monumental Coșna”, în care s-a mai decis și dezvoltarea ansamblului monumental inaugurat și sfințit prin ceremonialul din 5 octombrie 2019.
La ședința Grupului de acțiune, care a avut loc chiar lângă monumentul de pe Dealul Coșna, au participat primarul și viceprimarul comunei Pârgărești -Victoria Iulișca și Gabriel Bortoc, Florin Boșoteanu și Adrian Solomon – din partea Asociației Prospectorii Istoriei, Ion Luncanu – din partea Asociației Regimentul 15 Infanterie și col. (r) Dan Prisăcaru – directorul Filialei Iași a Muzeului Național Militar „Regele Ferdinand I”.
„Deciziile care s-au luat în această ședință vor conduce atât la dezvoltarea proiectului Coșna, cunoscut și recunoscut deja la nivel național ca fiind cel mai mare proiect istoric din ultimele decenii fără finanțare de la bugetul de stat, dar mai ales va avea un aport educațional considerabil la cunoașterea și consolidarea informațiilor istorice care vor fi disponibile în această locație, pentru toate vârstele.” Florin Boșoteanu, președintele Asociației Prospectorii Istoriei
Se fac primele racorduri la rețeaua de gaz metan în Orbeni
Proiectul de distribuție de gaze naturale în satele Orbeni și Scurta, din comuna Orbeni, a intrat în linie dreaptă prin începerea lucrărilor de racordare a primelor gospodării la rețeaua comunală de 4,5 km. Concesionarul serviciului de distribuție de gaze este compania Delgaz Grid, din cadrul E.ON. Primarul Costache Popa a început demersurile pentru extinderea rețelei la 25-28 km, în ambele sate și speră să primească soluția pentru noile lucrări în 30 de zile.
Proiectul distribuției de gaze naturale în comuna Orbeni a fost inițiat în anul 1998, în primul mandat al primarului Costache Popa. „În anul 2000 – spune primarul – am semnat contractul de execuție, apoi în anul 2016, când am preluat din nou mandatul de primar, am reluat inițiativa în privința acestei investiții. Sperăm să ajungem la circa 28 km de rețea, dar pentru aceasta este nevoie să apară și interesul cetățenilor de a se abona la furnizarea de gaze, să depună cereri în acest sens, să vedem că există interes din partea lor”.
Pe tronsonul existent, de 4,3 km, sunt deja aproape 70 de abonați, între care și un consumator mai mare, o societate comercială care folosește un uscător de cereale. „După ce am inițiat proiectul pentru aprovizionarea cu gaze naturale a comunei, până am preluat al doilea mandat de primar a dispărut și interesul pentru el – ne-a declarat Costache Popa. Motivul invocat era că avem în zonă păduri avem lemn de foc. Dar se dovedește că lemnul de foc nu mai este atât de ușor de recoltat. Gazul, deci, este o alternativă, dar și un pas spre civilizație, iar dacă putem atrage și investitori putem crea și infrastructura necesară”.
Edilii comunei Orbeni sunt aproape de a finaliza și proiectarea pentru 20 km de canalizare, pentru două noi puțuri forate și pentru o rezervă de apă de circa 500 mc. Comuna are și rețea de apă potabilă, apa fiind preluată din rezerve naturale proprii. Primarul mai spune că speră ca săptămâna viitoare să obțină și autorizația pentru modernizarea a 12 străzi, un proiect de peste un milion de euro.
„Prin asemenea proiecte pentru a crea condiții de viață mai bune vrem, în primul rând, să-i atragem pe tineri să se întoarcă acasă. Sunt semnale din partea lor în acest sens și vrem să le satisfacem dorința.”
Costache Popa, primarul comunei Orbeni
S-a reluat activitatea directă cu publicul la Oficiul de Cadastru
Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Bacău și-a reluat activitatea directă de lucru cu publicul, de luni, 15 iunie.
În condițiile impuse de pandemia de Covid-19, totul se face cu respectarea tuturor condițiilor necesare pentru distanțarea fizică și dezinfectarea spațiilor și marcarea traseelor de acces și de ieșire, în vederea protejării sănătății cetățenilor și angajaților. Persoanele fizice și juridice autorizate, notarii și celelalte categorii de persoane care au acces la aplicațiile informatice ale Agenției Naționale de cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) vor continua să utilizeze serviciile online.
Ghișeele OCPI Bacău vor funcționa, de luni până joi, inclusiv, între orele 8,30-16,00, primirea documentațiilor și actelor se va face vinerea, între orele 8,30-14,00, iar eliberarea documentațiilor și actelor se va face, de luni9 până joi, inclusiv, între orele 8.30-16,00 și vinerea în intervalul orar 8,30-14,00.
Totodată, conducerea OCPI va programa și va susține audiențe în regim normal. Sesizările, petițiile și memoriile vor putea fi transmise în continuare prin corespondență, prin mijloace electronice și prin serviciile poștale.
A fost lansat portalul primăriilor digitale
Zipper România a dezvoltat portalul primariamea.ro, pentru depunerea de solicitări online adresate instituțiilor publice. Portalul este accesibil, permanent, de pe toate tipurile de dispozitive (desktop, tabletă și mobil) și poate fi utilizat de instituții și de persoane fizice. Utilizarea acestei platforme este gratuită pentru tot anul 2020, în condițiile în care comunicarea digitală a devenit o parte esențială a noului mod de viață impus de pandemia de Covid-19.
Utilizarea platformei primariamea.ro permite administrației locale să elimine total birocrația dar și acces instant la documentele depuse de către cetățeni, reducând, totodată, timpul necesar soluționării solicitărilor. Cetățenilor le asigură posibilitatea de a depune cereri, având la dispoziție departamentele de interes din cadrul primăriei, șabloane pentru formulare și lista cu documentele necesare, prin intermediul unei biblioteci de formulare pentru documente specifice care sunt organizate pe clase/departamente.
Portalul primariamea.roeste realizat în conformitate cu normele de protecție din Regulamentul GDPR nr. 679/2016, iar stocarea documentelor se realizează într-un centru de date acreditat MCSI.
„Cu experiența noastră în digitalizare și în întreaga infrastructură disponibilă, asigurăm comunicarea rapidă și eficientă între administrațiile publice locale și cetățeni prin intermediul portalului, facilitând procesul de depunere, înregistrare și status online a cererilor și declarațiilor.” Doru Vijiianu, director general al Zipper România
Fără violență în școli
Ministerul Educației și Cercetării și specialiștii cooptați în grupul de lucru de profil au elaborat normele metodologice pentru aplicarea Legii nr. 221/2019 prin care este prevenit și combătut bullying-ul în spațiile destinate învățământului. Normele au fost aprobate prin ordin de ministru și publicate în Monitorul Oficial, intrând în vigoare odată cu publicarea acestuia.
Obiectivul normelor metodologice este să faciliteze crearea unui climat sigur și pozitiv în unitatea de învățământ, bazat pe respectarea persoanei, nediscriminare, motivarea pentru învățare și asigurarea stării de bine a antepreșcolarului/preșcolarului/elevului în unitatea de învățământ.
De asemenea, normele metodologice oferă un instrument de lucru pentru profesioniștii care lucrează cu antepreșcolarii/preșcolarii/elevii din sistemul educațional, familiile copiilor, autoritățile responsabile cu protecția copilului împotriva violenței, inclusiv a violenței psihologice-bullying și cu furnizorii de servicii specializate pentru reabilitarea copiilor-victime, martori și/sau copiilor cu un comportament agresiv. Promovarea activităților de prevenire și combatere a tuturor formelor de bullying și cyberbullying în sistemul educațional preuniversitar este un alt obiectiv urmărit, dublat de identificarea, semnalarea și intervenția, în echipă multidisciplinară, în situațiile de violență psihologică-bullying și cyberbullying.
Astfel, pentru reducerea ratei de prevenire a violenței psihologice-bullying, în fiecare unitate de învățământ va fi înființat un grup de acțiune anti-bullying din care vor face parte maximum 10 membri. Între aceștia se vor regăsi directorul unității de învățământ, profesorul consilier școlar, trei cadre didactice formate în problematica violenței, inclusiv a violenței psihologice-bullying, doi sau mai mulți reprezentanți ai elevilor, un reprezentant al părinților, reprezentanți ai autorității locale. Rolul acestui grup este prevenirea, identificarea și soluționarea faptelor de bullying comise între elevi, prin acțiuni fizice, verbale, relaționale și/sau cibernetice.
Fiecare unitate de învățământ are obligația de a introduce în Regulamentul de Ordine Interioară (ROI) obiectivul „școală cu toleranță zero la violență”. În plus, pentru a veni în sprijinul cadrelor didactice, în perioada următoare, Ministerul Educației și Cercetării va realiza Ghiduri de bune practici pe cicluri de învățământ, privind modul de interacțiune și de intervenție în situațiile de violență psihologică-bullying.
Implementarea planului anti-bullying, la nivelul fiecărei unități școlare, presupune:
a) activități de informare și conștientizare asupra fenomenului de bullying pentru personalul școlii, copii și părinți;
- b) măsuri de comunicare și informare internă, la nivelul unității de învățământ, cu privire la procedurile de prevenire, identificare, raportare și intervenție a situațiilor de bullying în spațiul școlar;
- c) proceduri de intervenție în situațiile de violență psihologică-bullying;
- d) responsabilizarea cadrelor didactice în scopul intervenției imediate în cazurile de bullying semnalate sau identificate;
- e) organizarea unor activități, precum concursuri, teatru forum ș.a., în scopul încurajării respectării valorilor și misiunii declarate a școlii, participarea la identificarea, medierea sau raportarea situațiilor de bullying;
- f) atragerea părinților în participarea la dezbateri și sesiuni de informare cu privire la bullying;
- g) activități de măsurare a impactului acțiunilor cuprinse în planul anti-bullying și ale eficienței grupului de acțiune.
- h) orice alt tip de activitate care are scopul de a preveni bullyingul.
Pentru a face cunoscute modalitățile de intervenție în cazul de bullying, începând cu anul școlar 2020-2021, unitățile de învățământ preuniversitar pot afișa infografice accesibile tuturor copiilor, cadrelor didactice, personalului auxiliar și părinților.
Background:
Legea de prevenire și combatere a bullying-ului, completată de normele metodologice, este rodul unei colaborări susținute, timp de 3 ani, a tuturor stakeholderi-lor existenți în România, reprezentanți ai statului și ai societății civile: Ministerul Educației și Cercetării, Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (ANDPDCA), Serviciul de Analiză şi Prevenire a Criminalității din Poliția Capitalei, CMBRAE, Colegiul Psihologilor, Consiliul Național al Elevilor, Organizația Salvați Copiii, Asociația Părinților Isteți, Itsy Bitsy, Simona Ciff.
În ce condiții se redeschid creșele, grădinițele și after-school-urile
Ieri, 15 iunie, a fost trimis spre publicare în Monitorul Oficial, Ordinul comun dintre Ministerul Sănătății, Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Muncii și Protecției Sociale, care stabilește măsurile necesare în vederea redeschiderii creșelor, grădinițelor, after-school-urilor pentru prevenirea îmbolnăvirii cu SARS-CoV-2. Astfel, părinții care doresc să beneficieze de serviciile oferite de grădinițele/unitățile de învățământ preșcolar de stat, în perioada vacanței de vară, pot depune cereri la unitățile de învățământ pe care le-au frecventat copiii în acest an școlar.
Cererile vor fi centralizate de către Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Bacău și, ulterior, transmise autorităților publice locale pentru a decide, în acord cu acestea, asupra listei de unități de învățământ în care se vor desfășura doar activități recreative.
Lista cu unitățile de învățământ preșcolar va fi afișată la avizierul ISJ Bacău sau pe site-ul acestuia.
Unitatea de învățământ va asigura adoptarea măsurilor necesare în vederea pregătirii deschiderii unităților de învățământ preșcolar, conform prevederilor Ordinului comun.
De exemplu, materialul necesar pentru fiecare activitate va fi asigurat individual. Jucăriile care nu pot fi spălate vor fi eliminate din sala de grupă, precum și celelalte accesorii neesențiale.
Activitățile în aer liber vor reprezenta o proporție cât mai mare din program. În același timp, afară, pot fi mai multe grupe, cu respectarea condițiilor privind evitarea contactului strâns între copii și a jocurilor care presupun apropierea între copii la mai puțin de 2 metri.
Copiii nu trebuie să aducă de acasă, în unitatea de învățământ, jucării sau alte obiecte care nu sunt necesare.
Amenzi de peste 150.000 lei, pentru încălcarea legislației muncii
Munca „la negru” a reprezentat luna trecută principalul obiectiv al unei campanii de control întreprinsă la nivel național la angajatorii care își desfășoară activitatea în construcția, întreținerea și repararea autovehiculelor. În cadrul acestei acțiuni, în județul Bacău, Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) a verificat 57 societăți de profil. La acestea, inspectorii ITM au urmărit legalitatea încheierii contractelor individuale de muncă active, a celor suspendate și a celor cu timp de lucru parțial. Totodată, inspectorii au vizat respectarea normelor legale privind repausul săptămânal, munca suplimentară și de noapte, precum și durata timpului de lucru. Din cele 57 societăți comerciale luate în vizor, 8 au fost sancționate contravențional pentru încălcarea legislației referitoare la relațiile de muncă. Amenzile suportate de ele însumează nu mai puțin de 144.500 lei. Cum era de așteptat, ponderea în aceste amenzi o reprezintă cele aplicate pentru desfășurarea muncii fără forme legale. Astfel, la 5 angajatori dintre cei amendați au fost identificate 7 persoane care lucrau, dar nu aveau încheiat contract individual de muncă, pentru fiecare caz depistat sancțiunea fiind de 20.000 lei. La ceilalți 3 agenți economici amenzile au fost dispuse deoarece a fost încălcată legislația privind repausul săptămânal. În același timp, pentru că domeniile vizate au un risc de producere a accidentelor în timpul lucrului, inspectorii ITM au verificat la un număr de 34 service-uri auto și 18 societăți comerciale de construcții și modul în care se respectă normele de sănătate și securitate în muncă. La aproape toate firmele au fost găsite deficiențe și, în consecință, au fost aplicate 178 avertismente și 2 amenzi de câte 8.000 lei.
Când spui adio, nu mai privești în urmă!
„Ceea ce căutam cu disperare se afla chiar în fața mea: o persoană care să mă susțină, dar care și să dorească din inimă ca eu să fiu fericită. De fapt, relația mea cu terapeutul a fost prima relație în care cineva mi-a rămas alături în mod constant, m-a ascultat, m-a înțeles și m-a îndrumat. Terapeutul a știut întotdeauna că această susținere m-a făcut să fiu mult mai stabilă… Cât de importantă este o relație solidă, cum un om poate deveni mai așezat în felul acesta, mai adunat, mai capabil să-și trăiască viața, cu toții știm! La suprafață, părea că mă descurc fără probleme, însă m-au trădat, în schimb, faptele mele: eram adultul care acționează de parcă ar fi fost un copil.
Ce s-a întâmplat? De ce această schimbare? Îmi era rușine să mă privesc în oglindă! 27 de kilograme nu erau puține. Da! Atât reușisem să slăbesc… 27 de kilograme. Cum era să dau ochii cu prietena mea, terapeutul? Cum era să vadă că le-am pus la loc în mai puțin de doi ani? Și culmea, chiar știam unde am greșit… Mă gândeam des, aproape zi de zi, ce mulțumită și mândră de mine eram! Acum în schimb, mă ascund de toți ceilalți, am renunțat la viața socială. Noroc că am mașina la ușă. Mă urc în ea și direct la birou, apoi mă întorc repede acasă. Oare până când? Evoluția nu se desfășoară în izolare, ci este realizată și cu ajutorul celorlalți. Trebuie să cer ajutorul din nou, deși îmi este rușine! Simt că am rămas în urmă. Nici măcar nu pot să fac ceea ce alții, care au experiență mult mai puțină decât mine, sunt în stare să facă. O consecință a acestei neputințe o constituie pierderea respectului de sine.”
Trist! Sună trist tot ce ne-a povestit Irina. În acest moment, am să-ți pun o singură întrebare: Poți să te schimbi? Răspunsurile găsite alcătuiesc în mod firesc o nouă configurație, pentru că, pe măsură ce răspunzi cu sinceritate, creierul începe să funcționeze altfel. De fiecare dată când greșești, adaugi noi învățăminte care vor servi ca materie primă pentru creșterea șanselor tale de reușită. Pentru a face acest prim pas în procesul de reușită, este întotdeauna bine să intrăm într-o stare de reflecție, contemplație sau studiu profund, punându-ne câteva întrebări esențiale. Cum ar fi dacă aș trăi într-o altă realitate: să fiu sănătos, frumos, admirat, apreciat și să mă respect așa cum ar fi firesc? Cu cât aflați mai multe lucruri, cu atât aveți mai multe șanse să atacați vechiul comportament. Sunt sigură că puteți respecta niște reguli, sunt sigură că vă puteți organiza suficient de bine, sunt sigură că puteți obține succesul!
A venit vremea ca lucrurile să se întâmple cu adevărat și vă regăsiți la masă, față în față cu terapeutul. În loc să amuțiți când îl vedeți, rămâneți conștient, vă aduceți aminte de cele învățate și hotărâți, încercați să le puneți în aplicare. Iar terapeutul în loc să vă critice sau să vă repeadă, va face ceva complet diferit decât ați făcut dumneavoastră: își va deschide inima și va asculta cu atenție ce aveți de spus. Însă de această dată, să-i acordați respectul în totalitate! Respectul pentru un om care v-a făcut un mare bine este un dar de la Dumnezeu. Nimic mai adevărat! Dar din dar se face rai!
Oferiți respect și primiți respect! Acum priviți spre viitor, nu spre trecut. Mai simplu spus, trebuie să deveniți altcineva. Poziționarea într-o nouă stare de a fi, reprezintă cel mai important moment pentru a crea un nou destin. Fiți o persoană care simte bucurie, inspirație, iubire, libertate și putere de acțiune, recunoștință și forță. Aceasta este etapa în care se crează un nou destin. Simțiți-vă de neînvins, puternic, inspirat și copleșit de bucurie… „Chiar acum se întrevede o nouă șansă, de fapt ultima mea șansă! Sunt față în față cu prietena mea, terapeutul. Ea mă privește atent și așteaptă răspunsul. Nu trebuie să fii un om extraordinar pentru a începe ceva, dar trebuie să începi ceva pentru a demonstra că ești demn de respect. Exact de ce aveam nevoie în acest moment: îmi vreau viața fericită înapoi!” Am să mă asigur că fac ceea ce trebuie pentru îndeplinirea planului meu: spun repede Adio și n-am să mai privesc în urmă!
Carmen Barcan, terapeut
Anotimpul demolării
Dacă vă imaginați că nazismul, fascismul sau comunismul au fost ideologii impuse cu forța de sus în jos, vă înșelați. Este adevărat că ideologii aveau o anumită putere de partea lor, dar nu ar fi putut să-și impună ideile dacă acestea nu ar fi avut susținerea claselor de jos, a străzii.
Pare destul de greu de crezut, dar strada a ars cărțile neconforme în 1933, strada a spart vitrinele magazinelor evreiești, strada a cerut aplicarea interdicțiilor. Desigur, știm astăzi că aceste lucruri nu se puteau întâmpla fără amestecul unor forțe politice. Strada nu a făcut toate aceste lucruri de capul ei, chiar dacă existau imens de mulți cetățeni care chiar credeau în ceea ce făceau. Și nu o să fiți surprinși, dar există extrem de mulți cetățeni, între cei care demolează astăzi statuile, cei care dau foc secțiilor de poliție, care iau la bătaie pe cei de altă părere, care chiar cred în misiunea lor mesianică.
După zeci de ani în care ne-am amăgit că e de la sine înțeles că e obligatoriu să ascultăm și opiniile celorlalți, că nu putem conviețui dacă nu ne respectăm reciproc, a venit un nou moment în care cuvântul de ordine este interzicerea. Cetățenii ies în stradă pentru a cere ca numai opinia lor să fie ascultată, celelalte opinii să fie interzise! Și totul în numele justiției sociale. Așa trebuie, este necesar, nu se poate altfel.
Cine nu e cu noi e împotriva noastră! Numai noi deținem adevărul, și din acest motiv, trebuie distrus orice este în contradicție cu adevărul nostru. Dacă vi se par idei cunoscute, așa este.
De la naziști, până la talibani și radicalii Daesh, principiul a fost același: să recreeze realitatea sfărâmând orice urmă a trecutului care ar putea contrazice dogma curentă. Statuile sunt, astăzi, victimele vizibile.
Nu am văzut, însă, maniera în care au fost cenzurate în ultima perioada cărțile din biblioteci, cum a fost pervertită educația, cultura sau cum a început să fie rescrisă istoria. Pentru că nimic din ceea ce se întâmplă astăzi nu a apărut peste noapte. Nu e ca și când ieri s-ar fi întâmplat ceva și astăzi iese lumea în stradă din cauza asta.
Toată violența ultimelor zile își are rădăcinile în schimbările dramatice ale ultimelor decenii, în eradicarea clasei de mijloc, în dispariția ideologiilor clare, în creșterea prăpastiei dintre bogați și săraci.
La fel de adevărat este și faptul că violența socială este folosită în scopuri politice. Iar pentru ca tabloul să fie de un absurd perfect, cei care au determinat aceste schimbări, cei care au sărăcit popoarele, cei care au jefuit țări și care au rescris istoria sunt exact cei care coordonează violențele de azi pentru a scăpa de adversarii politici.
Ceea ce se întâmplă azi în lume este o copie a evenimentelor din România ultimilor ani.





„Sunt onorat să vă anunț că vom avea zboruri din Bacău, cu două aeronave, începând din 29 octombrie, când, practic, va debuta programul de iarnă. Astfel, compania noastră va crește în regiune, adăugând 700.000 de locuri pentru pasageri celor deja existente, prin zborurile din Bacău, un punct strategic pentru regiune. Din 12 august, veți putea vedea programul zborurilor de pe aeroportul din Bacău către destinații cum ar fi Marea Britanie, Italia, Belgia, Germania, Cipru și Danemarca. Rețeua noastră din regiune presupune 37 de rute, ceea ce este un avantaj, fiind zboruri directe către o varietate de destinații din Europa, dând astfel posibilitatea oamenilor să zboare în diferite țări sau altor persoane să vină în această regiune.” József Váradi, președintele companiei Wizz Air
„Vă urez un bine venit, în județul Bacău. O veste mult așteptată de către noi, toți, aceea de a avea astăzi, prin compania Wizz Air, noi zboruri, către noi destinații. Este un efort al unei echipe care a construit frumos în ultimii ani, și serios, în acest aeroport internațional, prin proiecte majore de infratructură, care depășesc 60 de milioane de lei. Avem un terminal nou, un turn de control nou, o parcare nouă, precum și toate celelalte anexe, completate cu această stradă, a Aeroportului, o poartă de intrare în județ și în regiune. Continuăm cu modernizarea pistei aeroportului, pe o lungime de 2.500 de metri, cu sistem de balizaj, cu tot ce înseamnă sistem de colectare a apelor pluviale, o pistă modernă care ridică capacitatea portantă de la 19 la 65, ceea ce înseamnă că vor putea ateriza și aeronave cu o capacitate mai mare și de tonaj mai greu. Ne dorim o colaborare fructuoasă, de lungă durată și cu cât mai multe destinații.” Sorin Brașoveanu, președintele Consiliului Județean Bacău
„Este o zi importantă pentru noi, echipa Aeroportului din Bacău, dar și pentru toți locuitorii județului și din împrejurimi. Pentru că mereu am fost întrebați când vom mai avea încă o companie de zbor în Bacău. Suntem bucuroși că dorința s-a concretizat cu venirea Wizz Air, pentru că piața în materie de transport aerian este în continuă dezvoltare, fie că vorbim de oameni de afaceri, oameni care merg la lucru sau de pasionați de turism, iar pasagerii au nevoie de dumneavoastră ca să zboare. Ne punem mari speranțe în profesionalismul companiei pe care o conduceți și vom fi alături de dumneavoastră.” Oana Chelaru, Președintele Executiv al Aeroportului „George Enescu” din Bacău



„I-am exprimat domnului primar Cosmin Necula dorința de a găsi un loc în aer liber, dar intim, un spațiu în care să nu se piardă nimic din emoția pe care actorul o are de dăruit. Dânsul mi-a propus spațiul amfiteatru de la Insula de Agrement și pentru acest lucru îi mulțumesc”, a declarat , managerul Teatrului Municipal „Bacovia”.





„Prin asemenea proiecte pentru a crea condiții de viață mai bune vrem, în primul rând, să-i atragem pe tineri să se întoarcă acasă. Sunt semnale din partea lor în acest sens și vrem să le satisfacem dorința.”












