vineri, 19 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1791

Declarație pe proprie răspundere pentru serviciile medicale din ambulatoriul Spitalului Județean

    Conducerea Spitalului Județean de Urgență Bacău anunță că de astăzi pacienții se vor putea adresa direct în Ambulatoriul de specialitate dacă vor descarcă și completa de pe site-ul instituției o declarație pe propria răspundere.

    Model declarație

    Odată completată, ei se vor adresa direct în ambulatoriul de specialitate (policlinică) unde vor fi termometrizati și dirijați către cabinete, fără a mai fi nevoie de a trece pe la corturile de triaj. Astfel se va mai decongestiona zona de triaj.  Această măsura este valabilă pentru toți pacientii, inclusiv pentru aparținători care se adresează în spital. Fișa de triaj care se eliberează rămâne la medicul curant sau la cabinet.

    VIDEO: Accident pe Măgura

      Un bărbat a ajuns, astăzi, la spital, în urma unui accident petrecut pe DN 11, pe Dealul Măgura, în apropiere de Bacău.

      Conform IPJ, un barbat de 51 ani, din județul Iași, în timp ce conducea pe direcția Onești – Bacău, după o succesiune de curbe, a patruns pe contrasens și a intrat în coliziune cu un autovehicul condus de un bărbat de 43 ani, din Botoșani.

      În urma impactului, șoferul autoturismului lovit a fost transportat la spital.

      Niciunul dintre șoferi nu consumase băuturi alcoolice.


      A fost deschis un dosar penal pentru vătămare din culpa.

      VIDEO: Marius Aprofirei

      Sistem de ventilație donat Spitalului din Onești

        Organizația Crucea Roșie Română-Filiala Bacău a donat Secției ATI a Spitalului „Sfântul Ierarh Doctor Luca” din Onești un sistem de ventilație AEONMED VG 70, cu o valoare de 88.606 de lei.

        Dispozitivul medical este portabil și este destinat ventilării mecanice a sugarilor, copiilor și adulților. Aparatul combină avantajele unui ventilator flexibil non-invaziv cu cele al unui ventilator invaziv. Acesta are o funcționalitate completă și un design prietenos. Turbina internă a VG70 asigură presiunea necesară a aerului, cu un nivel sonor scăzut, și împreună cu bateriile sale interne este pregătit pentru utilizare mobilă, în cazul urgențelor din afara secției spitalicești.

        Echipamentul donat completează tehnica medicală utilizată în lupta pentru combaterea noului coronavirus, Spitalul Municipal din Onești fiind centru suport COVID-19, cu resurse umane bine instruite și cu dotări specifice de ultimă generație.

        „Le adresez și pe această cale celor de la Crucea Roșie cele mai sincere mulțumiri pentru că ne sunt alături în această luptă, încă de la începutul pandemiei! Prin numeroasele donații și acțiuni de caritate făcute în Onești, voluntarii acestei organizații au alinat suferințele a sute de oameni, dovedind că ne sunt parteneri de încredere solidari cu nevoile comunității noastre”, a declarat primarul municipiului, Nicolae Gnatiuc.

        Cum se aplică Legea carantinării

        pieton

        Comitetul Național pentru Situații de Urgență, prin Hotărârea numărul 36 din 21 iulie 2020, a certificat, potrivit Legii 136/2020, pandemia de COVID-19 declarată de Organizația Mondială a Sănătății la data de 11.03.2020.
        Având în vedere că începând de astăzi intră în vigoare Legea numărul 136 din 18 iulie 2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic facem următoarele precizări privind măsura de carantină și izolare.

        Astfel, carantina persoanelor se instituie pe baza informațiilor științifice oficiale și a definiției de caz, la domiciliul persoanei, la o locație declarată de aceasta sau într-un spațiu special desemnat de autorități, pentru persoanele suspecte de a fi infectate sau purtătoare ale unui agent înalt patogen care:
        – sosesc din zone în care riscul epidemiologie este ridicat, pe baza datelor epidemiologice transmise la nivel național, european și internațional de către organismele competente în domeniu;

        – au intrat în contact direct cu cel puțin o persoană confirmată cu o boală infectocontagioasă.

        Carantina în spații special desemnate de către autoritățile competente (carantina instituționalizată) se realizează în următoarele situații:
        – dacă persoanele pentru care se instituie măsura de carantină declară pe propria răspundere că nu își pot asigura condițiile de separare fizică la domiciliu sau la locația declarată de acestea;
        – în cazul nerespectării măsurii de carantină la domiciliu sau la locația declarată, pe durata acesteia, deși persoana respectivă a consimțit-o la data instituirii.

        În situația în care o persoană refuză măsura carantinării la domiciliu sau la locația declarată de acestea, sau dacă încalcă măsura carantinei pe durata acesteia, deși a consimțit-o anterior, medicul sau organele de control recomandă, iar reprezentantul direcției de sănătate publică decide carantinarea persoanei în spațiul special desemnat de autorități, dacă aceștia constată riscul de transmitere a unei boli infectocontagioase cu risc iminent de transmitere comunitară.

        Decizia se emite în cel mult 8 ore de la informarea făcută de medic sau de organele de control și se comunică de îndată persoanei în cauză.

        Măsura se instituie pe durata perioadei de incubație specifice bolii infectocontagioase suspicionate. Măsura încetează la expirarea termenului specific perioadei de incubație sau anterior, ca urmare a confirmării persoanei ca purtătoare a agentului înalt patogen, cu sau fără semne și simptome sugestive specifice definiției de caz, din acel moment fiindu-i aplicabile dispozițiile privitoare la măsura izolării.

        În scopul prevenirii răspândirii bolii infectocontagioase, până la comunicarea deciziei direcției de sănătate publică prin care se infirmă măsura carantinei recomandate în spațiul special desemnat de autorități sau, după caz, până la comunicarea hotărârii primei instanțe, persoana în cauză nu poate părăsi domiciliul, locația declarată pentru carantină sau, după caz, spațiul special desemnat de autorități, fără încuviințarea medicului sau a reprezentantului direcției de sănătate publică.

        Izolarea se instituie pentru persoanele bolnave cu semne și simptome sugestive specifice definiției de caz, precum și pentru persoanele purtătoare ale agentului înalt patogen, chiar dacă acestea nu prezintă semne și simptome sugestive.
        Izolarea persoanelor se instituie la domiciliul acestora, la locația declarată de acestea, în unități sanitare sau în locații alternative atașate acestora.

        Izolarea persoanelor se instituie cu acordul acestora, iar în lipsa acordului, atunci când medicul constată riscul de transmitere a unei boli infectocontagioase cu risc iminent de transmitere comunitară, într-o unitate sanitară sau într-o locație alternativă atașată unității sanitare, în scopul efectuării examinărilor clinice, paraclinice și a evaluărilor biologice, până la primirea rezultatelor acestora, dar nu mai mult de 48 de ore.

        Cel mai târziu la expirarea termenului de 48 de ore, pe baza examinărilor clinice și paraclinice și dacă se menține riscul transmiterii bolii infectocontagioase cu risc de transmitere comunitară, medicul recomandă prelungirea măsurii izolării într-o unitate sanitară, într-o locație alternativă atașată unității sanitare ori la domiciliul persoanei sau la locația declarată de aceasta.

        Izolarea la domiciliu sau la locația declarată se instituie dacă riscul contaminării altor persoane sau al răspândirii bolii infectocontagioase este redus. Izolarea la domiciliu sau la locația declarată nu poate fi dispusă în situațiile în care informațiile științifice oficiale referitoare la tipul agentului înalt patogen, calea de transmitere și rata de transmisibilitate impun izolarea persoanelor exclusiv într-o unitate sanitară sau o locație alternativă atașată acesteia.

        În situația în care persoanele refuză măsura izolării, medicul informează de îndată, după consemnarea refuzului persoanei, direcția de sănătate publică, care, în termen de cel mult două ore, va emite decizia prin care confirmă sau infirmă măsura izolării recomandată de medic, în unitatea sanitară sau într-o locație alternativa atașată acesteia. Decizia are caracter individual și se comunică de îndată persoanei în cauză.

        În situația în care persoanele prevăzute refuză măsura izolării prelungită și recomandată sau dacă persoanele încalcă măsura izolării instituită la domiciliu sau la locația declarată pe durata acesteia, deși au consimțit-o anterior, medicul sau, după caz, organele de control informează de îndată direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului București, care poate confirma sau infirma măsura izolării într-o unitate sanitară sau la o locație alternativă atașată acesteia, printr-o decizie cu caracter individual. Decizia se va emite în cel mult două ore de la informarea făcută de medic sau de organele de control și se comunică de îndată persoanei în cauză.
        Măsura izolării încetează la data confirmării persoanei ca fiind vindecată pe baza examinărilor clinice și paraclinice sau a recomandării medicului care constată că riscul de transmitere a bolii nu mai există.

        Dacă persoana este un minor, măsura izolării se instituie pentru acesta la domiciliul aparținătorului ori la locația declarată de acesta. Izolarea minorului într-o unitate sanitară sau la o locație alternativă atașată acesteia se instituie potrivit reglementărilor în vigoare. Aparținătorul minorului este supus măsurii carantinării în temeiul prezentei legi, dacă măsura izolării nu i se aplică.

        Atât măsura carantinării, cât și cea a izolării poate fi contestată în instanță.
        Comunicarea actelor de procedură, inclusiv înregistrarea acțiunii, se realizează în format și prin mijloace electronice.

        De asemenea, prin Hotărârea CNSU numărul 36 din 21 iulie 2020 au fost stabilite categoriile de persoane exceptate de la măsura carantinării, după cum urmează:

        – persoanele care vin în România din țările care nu sunt pe lista statelor exceptate de la măsurile de carantină/izolare (zonă verde) dar care, înaintea sosirii în România au petrecut o perioadă consecutivă de minimum 14 zile într-una sau mai multe țări pentru care nu este instituită această măsură;
        – conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone;
        – conducătorii autovehiculelor pentru transport persoane care au mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului;
        – conducătorii auto de transport marfă și transport persoane care se deplasează în interesul desfășurării profesiei din statul de rezidență al acestora într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau dintr-un alt stat al Uniunii Europene în statul de rezidență, indiferent dacă deplasarea se face prin mijloace individuale sau în cont propriu;
        – membri ai Parlamentului European, parlamentari şi personal aparţinând instituțiilor internaționale şi sistemului naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională, precum și reprezentanți ai României în organisme și organizații internaționale la care statul român este parte;
        – piloţii de aeronave şi personalul navigant;
        – mecanicii de locomotivă şi personalul feroviar;
        – personalul navigant român, maritim şi fluvial care se repatriază prin orice mijloc de transport, care prezintă autorităţilor competente „certificatul pentru lucrătorii din sectorul transporturilor internaţionale“, al cărui model este publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 96 I din 24 martie 2020;
        – personalul navigant maritim şi fluvial care efectuează schimbul de echipaj la bordul navelor aflate în porturile româneşti, indiferent de pavilionul pe care îl arborează, dacă la intrarea în ţară, precum şi la îmbarcarea/debarcarea de pe navă prezintă autorităţilor competente „certificatul pentru lucrătorii din sectorul transporturilor internaţionale“, al cărui model este publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 96 I din 24 martie 2020;
        – personalul navigant care debarcă de la bordul navelor de navigaţie interioară, care arborează pavilion român, într-un port românesc, cu condiţia asigurării de către angajatori a certificatului pentru lucrătorii din transportul internaţional şi a echipamentelor individuale de protecţie împotriva COVID-19, pe timpul deplasării de la navă la locaţia unde poate fi contactat în perioada dintre voiajuri;
        – lucrătorii transfrontalieri care intră în România din Ungaria, Bulgaria, Serbia, Ucraina sau Republica Moldova, precum şi cetăţenii români angajaţi ai operatorilor economici din ţările menţionate, care la intrarea în ţară fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respectivi;
        – angajaţi ai operatorilor economici din România care efectuează lucrări, conform contractelor încheiate, în afara teritoriului României, la întoarcerea în ţară, dacă dovedesc raporturile contractuale cu beneficiarul din afara teritoriului naţional;
        – reprezentanţii companiilor străine care au filiale/ sucursale/reprezentanţe sau agenţii pe teritoriul naţional, dacă la intrarea pe teritoriul României dovedesc raporturile contractuale cu entităţile economice de pe teritoriul naţional;
        – persoanele care intră în România pentru activităţi de utilizare, instalare, punere în funcţiune, mentenanţă, service al echipamentelor şi tehnicii din domeniile medical, ştiinţific, economic, apărare, ordine publică şi securitate naţională, transporturi, precum şi persoanele care desfăşoară activităţi profesionale specifice în domeniile menţionate, dacă dovedesc raporturile contractuale/de colaborare cu beneficiarul/beneficiarii de pe teritoriul României, precum şi inspectorii organismelor internaţionale;
        – membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi ai altor reprezentanţe diplomatice acreditate la Bucureşti, posesori de paşapoarte diplomatice, personalul asimilat personalului diplomatic, precum şi membrii Corpului Diplomatic şi Consular al României şi posesorii de paşapoarte diplomatice şi de serviciu, precum şi membrii familiilor acestora;
        – angajaţii sistemului naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională care se întorc în România din misiuni executate în afara ţării;
        – elevii/studenţii, cetăţeni români sau cetăţeni cu domiciliul sau reşedinţa în afara României, care au de susţinut examene de admitere sau pentru finalizarea studiilor, care încep studiile în unităţi/instituţii de învăţământ de pe teritoriul ţării ori se deplasează pentru activităţi legate de finalizarea/ organizarea începerii studiilor;
        – membrii delegațiilor sportive internaționale care participă la competiții sportive organizate pe teritoriul României, în condițiile legii.

        GRUPUL DE COMUNICARE STRATEGICĂ

        VIDEO: Kamikaze prin Oituz

          Un șofer băcăuan a postat imagini surprinse cu camera video din mașină în pasul Oituz. Imaginile arată cum atât autoturismele cât și TIR-urile circulă haotic, calcă linia continuă și sunt la un pas de accident.

          Sursa Video

          VIDEO: Autostrada A7 – Centura Bacău; Nod rutier DN2F – DN2 Nord (Bogdan Vodă)

            Lucrări executate de asocierea UMB Spedition – Tehnostrade SRL, perioadă de execuție 30 de luni de la ordinul de începere – 03.2019. Lungime totală circa 31 km, din care 16,27 km profil de autostradă.

            Sursa video

            Reducerea programului de apă, o dovadă de iresponsabilitate a primarului Necula și a conducerii CRAB

            Limitarea programului de alimentare cu apă a locuitorilor din municipiul Bacău, în plină pandemie de coronavirus și în plin sezon cald este catalogată de conducerea PNL Bacău drept un act iresponsabil.

            ”Justificarea pentru această măsură o reprezintă punerea în funcțiune a unui nou rezervor în stația de tratare de la Barați, care ar rezolva și problema rezervei de apă a orașului. Nimeni nu neagă oportunitatea unei astfel de investiții, numai că aceasta trebuia făcută la timpul ei, nu acum, în vreme de pandemie. Când a intrat în Primăria Bacău, primarul PSD Cosmin Necula a găsit proiectul rezervei de apă a orașului pe masă, inclusiv fondurile necesare investiției. Nu l-a vrut pe acela, a zis că face el altul, și a durat patru ani până să-l realizeze. Este inadmisibil să lași băcăuani fără apă, timp de 11 zile, când amenințarea virusului este o realitate”, consideră deputatul Ionel Palăr, președintele PNL Bacău.

            Deputatul Tudorița Lungu, vicepreședintele PNL, spune că primarul Necula, pe mandatul căruia s-au produs cele mai multe crize ale apei în municipiul Bacău, dă acum dovadă de o crasă incompetență și că situația cu siguranță putea fi evitată. ”Timp de patru ani, știm cu toții, în municipiul Bacău nu s-a întâmplat nimic. Nicio investiție majoră, niciun proiect de anvergură. Ne-am remarcat la nivel național cu episoade gen mocheta și cu desele crize ale apei, produse, indiferent de anotimp. Nu este nepermis ca, după un mandat în care nu ai făcut nimic, să oprești apa exact când numărul infectărilor de COVID-19 crește. Cât de iresponsabil poți să fii să le iei băcăuanilor principala măsură de prevenție, care este spălatul pe mâini? Dacă numărul îmbolnăvirilor va crește, primarul Necula și conducerea CRAB nu vor fi străini de asta! Oricum sunt convinsă că, tehnic, această limitare de 11 zile a programului de furnizare putea fi evitată”, a declarat Tudorița Lungu.

            Biroul de presă al PNL Bacău

            VIDEO: Salt de la 400 de metri

            Bacău. Baza 95 Aeriană. O aeronavă C27J Spartan împânzește cerul senin cu parasutisti comando. Are loc brevetarea pentru o parte din Batalionul 53 Parașutiști Comando „Smaranda Brăescu”. De data aceasta, doar de la vreo 400 m. Cu parașuta rotundă.

            Sursa Video

            În atenția conducătorilor auto!!

              S-a reactivat alunecarea de terasament de pe DN 12A / km 100+970 – 101+030 în interiorul orașului Tg Ocna.

              Actualmente intervin lucrătorii districtului Onești și Tg Ocna pentru semnalizarea zonei.

              Totodată se solicită participanților la trafic prudență și atenție sporită la semnalizarea zonei.

              Fotbal/ Liga a IV-a: Școală de șoferi. Pentru C

              E instructor auto la SC Diadrive. Dar, în paralel cu instructajul pe care-l face viitorilor posesori de permis auto, face și instrucție cu defensivele adverse. De luni până vineri se ocupă cu Școala de Șoferi. Sâmbătă și duminică, în schimb, Bogdan Lupu îi dă înainte cu Școala de…goluri! La 31 de ani pe care îi va împlini pe 6 octombrie, Bogdan Lupu a înscris câteva sute bune de goluri în eșaloanele trei și patru. Ca să luăm doar ultimul sezon, în tur, Bogdan a dat 35 de boabe pentru AS FCM Bacău.

              Transferat în iarnă, la FC Dinamo Bacău, atacantul și-a făcut debutul pentru noua sa echipă așa cum știe el mai bine. Cu un gol. Ce-i drept, din cauza pandemiei COVID-19, debutul a fost amânat vreo patru luni. Dar așteptarea a meritat: duminică, la primul său joc pentru FC Dinamo, Lupu a procurat și a transformat penalty-ul din minutul 90 care a permis dinamoviștilor băcăuani să câștige cu 1-0 prima manșă a „barajului” pentru titlul județean contra Viitorului Curița.

              „N-am avut niciun fel de emoții la penalty, ba chiar am glumit cu portarul Petrache, spunându-i că-i dau «scăriță»”, zâmbește Bogdan.

              Duminică, la Săucești, este programat returul „barajului”. Iar FC Dinamo pornește cu prima șansă. Miza nu este doar titlul de campioană a Bacăului, ci și participarea la turneul de promovare în Liga a III-a, de la începutul lui august, alături de Dante Botoșani și Sporting Juniorul Bacău.

              „Ne dorim mult să jucăm în Liga a III-a. Formăm un grup unit, iar fotbaliști precum Doboș, Boghian, Dediu, Pușcașu sau Lozneanu, pentru a da doar câteva nume, reprezintă plus-valoare. Cât despre antrenorul Andrei Întuneric, cred că nu sunt mulți antrenori  de Liga a II-a care să pregătească un meci așa detaliat cum o face el. Ar fi păcat să nu promovăm”, spune Bogdan Lupu, care știe cum este să obții o promovare.

              Cea cu FC Dinamo Bacău ar fi a treia în trei ani, după reușitele cu Gauss și Hușana Huși din 2018, respectiv 2019; un adevărat record! Fotbalistul băcăuan cunoaște bine și ce înseamnă Liga a III-a. Pe această scenă a jucat cu Aerostar, FC Willy, CSM Moinești, FC Onești, Știința Miroslava și SC Bacău.

              A trecut și pe la loturile naționale de juniori, dar cea mai frumoasă amintire fotbalistică datează din toamna lui 2016, când a cerut-o de soție pe viitoarea doamnă Lupu, Roxana, pe stadionul „Letea”, înaintea derby-ului de C, dintre echipa sa de atunci, Sport Club și Aerostar.

              De zece luni, în familia instructorului auto care are golul în sânge și-a făcut apariția și domnișoara Karina Elena. Și zău dacă n-ar fi frumos ca tăierea de moț să aibă loc pe stadion. La un meci de Ligă a III-a a celor de la FC Dinamo Bacău. Ce spuneți, oameni buni, călcăm accelerația până la fund?

              Presiune scăzută în cartierul Slobozia Nouă!

                Pentru remedierea unei avarii apărute pe strada Măceșilor nr. 11, RAJA SA a fost nevoită să scadă presiunea apei potabile astăzi, miercuri, 22 iulie 2020, în intervalul orar 08.30 – 11.00. Sunt afectați de scăderea presiunii apei potabile locuitorii din cartierul Slobozia Nouă.

                Ne cerem scuze față de abonații care vor suferi de scăderea presiunii apei potabile și îi asigurăm că echipele care execută lucrările vor face tot posibilul pentru finalizarea intervențiilor și reluarea furnizării apei potabile în parametri, în cel mai scurt timp.

                Biroul de presă

                Astăzi, proba scrisă a examenului național de definitivare în învățământ

                  Aceasta se va desfășura începând cu ora 10.00, în toate centrele de examen stabilite la nivelul fiecărui județ, subiectele fiind unice, pe discipline, la nivel național.

                  „În Bacău sunt înscriși pentru acest examen 217 candidați. Cei mai mulți sunt pe învățământul preșcolar, respectiv 62, educație fizică și sport, 27 de candidați, și învătători, 21. Este organizat un singur centru de examen, la Colegiul Tehnic  de Comunicații «N.V.Karpen» Bacău, pentru tot județul.”

                  Prof. Anca Constantinescu, inspector școlar la Inspectoratul Școlar Județean Bacău

                  Candidații admiși în examen au îndeplinit cumulativ următoarele condiții: efectuarea unui stagiu de predare în specialitate de cel puțin un an, calificativul pentru anul școlar în curs „Bine” sau „Foarte bine” și media aritmetică a notelor obținute la inspecția la clasă și la evaluarea portofoliului profesional – minimum 8 (dar note nu mai mici de 7 la fiecare din probele respective).

                  Având în vedere contextul pandemic care a impus o serie de restricții, inclusiv suspendarea cursurilor în școli, începând cu data de 11 martie 2020, candidații au fost admiși la proba scrisă cu condiția susținerii unei singure inspecții la clasă (spre deosebire de anii anteriori, când se susțineau două inspecții). De asemenea, candidații au avut posibilitatea să solicite echivalarea rezultatului obținut la ultima inspecție la clasă, susținută în calitate de cadru didactic calificat. De asemenea, portofoliul profesional a putut fi transmis și online la ISJ Bacău, spre evaluare.

                  Primele rezultate vor fi afișate în data de 29 iulie în centrele de examen și pe site-ul definitivat.edu.ro. Contestațiile se depun la centrele de examen, conform calendarului aprobat, în zilele de 29 iulie, după afișarea rezultatelor, și pe 30 iulie, până la ora 12:00. Rezultatele finale se afișează la centrele de examen și pe site-ul anterior menționat, în data de 4 august 2020.

                  Nota la proba scrisă are o pondere de 70% în calculul mediei finale, care trebuie să fie de cel puțin 8 (opt) pentru promovarea examenului.

                  E oficial: Aerostar în Liga a II-a!

                  Veste bună pentru fotbalul băcăuan: în sezonul 2020-2021, CS Aerostar Bacău va evolua în Liga a II-a! Gruparea băcăuană și-a confirmat participarea în eșalonul secund luni, 20 iulie, în ultima zi validată de FRF pentru înscrierea în competiție.

                  Promovați în Liga a II-a din postura de lideri autoritari ai Seriei 1 din L3 pe fondul declanșării pandemiei COVID-19, „aviatorii” își amânaseră înscrierea în viitorul campionat din motive de ordin financiar.

                  „Chiar dacă încă ne lipsește garanția unui buget care să ne permită să ducem la bun sfârșit un campionat de calibrul ligii secunde, ne-am înscris în competiție. Vom continua să depunem eforturi susținute pentru a beneficia de sprijinul comunității, atât la nivelul autorităților locale, cât și al mediului de afaceri. Fără acest ajutor, fotbalul băcăuan nu poate progresa”, a declarat președintele Aerostarului, Doru Damaschin.

                  „Este un pas foarte important pe care l-a făcut Aerostar. Mă bucur că Bacăul fotbalistic are din nou reprezentantă în Liga a II-a”, a opinat fostul antrenor al „aviatorilor”, Gheorghe „Gioni” Andrieș.

                  Fotbalistul cu cel mai mai multe prezențe în Divizia A sub culorile Bacăului, „Gioni” Andrieș este primul nume intrat în „Consiliul Seniorilor”, organism înființat în această vară de CS Aerostar cu rol consultativ în bunul mers al echipei. „Aviatorii” și-au reluat pregătirile pentru campionatul de ligă secundă care ar urma să înceapă pe 22 august. Deocamdată, nu a plecat niciun jucător, iar lista achizițiilor va fi completată cât de curând. Singura notă discordantă o reprezintă antrenorul Daniel Munteanu, care nu s-a prezentat săptămâna aceasta la antrenamentele echipei.

                  „E adevărat că Daniel Munteanu nu mai avea contract cu CS Aerostar, dar noi nu puteam să-i propunem prelungirea înțelegerii atât timp cât nu eram deciși în ce ligă vom evolua. Voi avea discuție cu el în acest sens. În cazul în care nu dorește să continue la Aerostar, vom găsi soluții”, a mai precizat președintele Doru Damaschin.

                  Fonduri nerambursabile prin PNDR pentru tinerii din diaspora

                    Tinerii băcăuani din diaspora pot solicita de la Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR), până pe 15 octombrie, ora 16,00, finanțare pentru submăsura 6.1 „Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri” din Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020). Sesiunea pentru depunerea de cereri este deschisă pentru prima dată în actualul PNDR și rămâne deschisă până la epuizarea fondurilor alocate ei.

                    Fondurile totale disponibile sunt în valoare de 43.022.207 euro, din care 20.000.000 de euro reprezintă alocarea pentru tinerii fermieri din diaspora. Pragul de calitate pentru prima etapă lunară (până pe 15 august) este de 90 de puncte și scade la 85 de puncte pentru a doua etapă (16 august-15 septembrie), iar pragul minim de depunere este de 25 de puncte, aferent perioadei 16 septembrie-15 octombrie 2020.

                    Sprijinul public acordat prin PNDR 2020 pentru instalarea tinerilor fermieri este integral nerambursabil, în valoare de 40.000 de euro sau de 50.000 de euro în funcție de dimensiunea exploatației agricole (dimensiunea exploatației agricole se poate calcula și prin noua aplicație pusă la dispoziția publicului pe pagina de internet a AFIR – http://so.afir.info/).

                    Finanțarea se acordă tinerilor fermieri sub formă de sumă forfetară în două tranșe: 75% din cuantumul sprijinului la semnarea Contractului de finanțare și 25% din cuantumul sprijinului în funcție de implementarea corectă a Planului de afaceri, fără a depăși trei ani (cinci ani pentru exploatațiile pomicole) de la semnarea Contractului de finanțare.

                    Cererile de finanțarea trebuie scrise conform Ghidului solicitantului și a anexelor aferente acestuia, disponibile gratuit pe www.afir.info, la secțiunea „Investiții PNDR” în pagina dedicată submăsurii 6.1, iar depunerea documentației se realizează on-line, pe pagina oficială de internet a Agenției.

                    „Depunerea cererilor de finanțare se poate opri înainte determenul limită (15octombrie 2020, ora 16:00), dacă valoarea publică totală a proiectelor depuse (care au un punctaj estimat mai mare sau egal cu pragul de calitate) atinge plafonul de 150% din alocarea sesiunii. În primele cinci zile calendaristice ale etapelor de depunere nu se aplică această prevedere și sesiunea rămâne deschisă chiar dacă suma alocată a fost epuizată.”

                    Andrei Seto, directorul Oficiului județean Bacău al AFIR

                    Guvernul prevede viitorul pentru că… îl creează acum

                    Guvernul are norma arestării medicale după care suspina. Legea nr. 136 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic a fost publicată în M.O. nr. 634 din 18 iulie 2020. Să ne reamintim de febra creșterilor infectărilor de covid și acuzele formulate de guvern privind iresponsabilitatea parlamentului că nu legiferează mai repede și nu oferă guvernului „pârghiile legale pentru stoparea infectărilor”. Lucrurile au culminat cu ieșirea unui oficial guvernamental, nomina odiosa, pe care nu-l mai pomenim.

                    Acesta ne dădea exemplul unui gălățean de 45 de ani, confirmat cu coronavirus, care a refuzat internarea în spital, profitând de lipsa legii ce l-ar fi putut obliga la internare, şi care după două zile a decedat. De fapt, înaltul oficial mințea. Medicul Valentin Boldea, şi fost director al Direcţiei de Sănătate Publică Galaţi, infirmă declarația oficială. Conform informațiilor oferite de medic și preluate de Adevărul, bărbatul de 45 de ani suferea de obezitate şi avea probleme cardiace. Acesta s-a simţit rău şi a fost dus la spital, unde a acuzat stări febrile şi tuse. Personalul medical a asociat simptomele cu cele specifice noului coronavirus, însă acestea sunt întâlnite şi la persoanele care au suferit un infarct. Bărbatul a refuzat internarea în spital sub suspiciunea de coronavirus. Două zile mai târziu s-a simţit rău şi a chemat ambulanţa. În timp ce era transportat la Unitatea de Primiri Urgenţe a Spitalului de Urgenţă din Galaţi, a suferit un infarct, iar medicii nu au mai reuşit să îl resusciteze. „Nu cumva (se întreba retoric medicul gălățean), la prima lui prezentare la UPU personalul s-a axat doar pe testarea COVID-19 şi au omis să-i facă un consult cardiologic? Simptomele cu care s-a prezentat se întâlnesc şi în debutul unui infarct miocardic. Cel mai probabil omul a plecat acasă cu un infarct în derulare pe care nu l-au diagnosticat. Deci se pare că nu omul a fost neglijent, ci un sistem care îşi axează atenţia doar pe COVID şi uită că oamenii vin la urgenţe şi cu alte patologii.”

                    Cine dă totuși socoteală? Pentru astfel de situații se poate răspunde și penal. Potrivit cotidianului Le Monde (informația a circulat la începutul acestei luni), premierul demisionar al Franţei, Edouard Philippe, şi doi foşti miniştri ai Sănătăţii, Olivier Véran şi Agnès Buzyn, sunt vizaţi de o investigaţie privind gestionarea crizei coronavirusului. Curtea de Justiţie a Republicii a admis nouă plângeri din totalul de 90 depuse în contextul crizei coronavirusului. Reclamanţii denunţă punerea în pericol a vieţii, cazuri de omor prin neglijenţă şi refuzul oferirii de asistenţă medicală unor persoane aflate în pericol. La noi nu cred că sănătatea populației îi interesează pe decidenți, ci controlul și imaginea publică.

                    Vrei să crești autoritatea guvernului, crești numărul de cazuri covid. „Cazurile noi pot fi manipulate și prin țintirea testării: una e să testezi masiv la Brăila, alta la Suceava, una e să testezi în căminele de bătrâni, alta e în populație în general”,spunea dr. Vasile Astărăstoae, fost președinte al Colegiului Medicilor din România și fost rector al Universității de Medicină și Farmacie din Iași. Un simptomatic poate fi retestat și de 10 ori și să adaugi retestarea cu rezultat previzibil ca o nouă testare. Dl. nomina odiosa ca argument suprem ne vorbea de numărul de decedați.

                    Dacă într-o zi au decedat 10 persoane infectate cu virusul ucigaș din totalul de 720 de persoane cât este media zilnică a deceselor pentru România ultimilor ani, care e relevanța, atâta vreme cât prin Ordinul M.S. Nr. 436/2020 din 13 martie 2020 sunt interzise autopsierile iar cei decedați, doar suspecți de covid, sunt statistic înregistrați obligatoriu ca decedați de covid. Aici avem o problemă de legalitate ori de legiferare criminală.

                    Dr.Ligia Barbarii, medic primar de medicină legală, șef al Laboratorului de Genetică din cadrul INML „Mina Minovici” din București, într-un interviu pentru Jurnalul, declara: „La noi, practic, în cazul oricărei persoane care a fost testată pozitiv, printre cauzele decesului s-a comunicat și COVID-ul. Nu s-au efectuat autopsii. Au fost doar câteva autopsii efectuate pentru cauze de morți violente, unde a existat suspiciunea infecției cu COVID-19…. ar fi normal să ai o inițiativă prin care să vezi care au fost cauzele de deces … câți, de fapt, au murit din cauza unor infecții respiratorii, câți din cauza hemoragiilor etc.? Ca să ai tu propria statistică națională cu care să te compari cu ceea ce raportează alții la OMS. E important să te poți raporta la ceva. Ca să știi ce ai de făcut în viitor, trebuie să știi ce s-a întâmplat în propria ta curte”.

                    În România raportărilor statistice, Grupul de Comunicare Strategică cu toți specialiștii săi, nu poate să răspundă la o întrebare simplă: infecția covid a avut rol decisiv, major, minor sau neglijabil în cauza unui deces din cele raportate ca fiind datorate covid? Dar din câte se vede nu asta i-a intersat pe guvernanți ci instaurarea panicii, a fricii de moarte, nu analiza rațională. Sub imperiul presiunii şi a fricii a fost elaborată o lege care dă puteri nelimitate executivului.

                    Astfel, legea carantinării la art. 6 stabilește că situațiile de risc epidemiologic și biologic pentru care se instituie măsurile prevăzute în lege pot fi și epidemiile declarate prin ordin al ministrului Sănătății. Nu există o limită minimă de decese verificate medical atribuite agentului patogen, ori o analiză care să stabilească nivelul letal al unui virus și care să condiționeze/legitimize ordinul ministrului. De la această omisiune poate începe abuzul. O nouă tulpină de virus gripal sezonier poate activa intervenția ministrului. Și ca să fim mai expliciți: la art.3 din lege definind la lit. j riscul epidemiologic, legiuitorul a operat cu noțiuni interpretabile cum ar fi: „probabilitatea de apariție a unui eveniment generat de un agent înalt patogen care poate afecta sănătatea grupurilor populaționale, cu posibilitatea răspândirii.”

                    Prin prisma acestei definiții, pentru a activa legea și implicit limitarea libertăților cetățenești, e necesar ca ministrul sănătății să aprecieze că există: „probabilitatea/posibilitatea apariției unui eveniment generat de un agent pathogen”. Aceeași lipsă de concizie o regăsim și la lit. k, ce definește riscului biologic, care ar fi: „probabilitatea apariției unui efect asupra sănătății umane cauzat de răspândirea accidentală sau intenționată a unui agent înalt patogen.” Toate aceste probabilități ce se situează în sfera ipoteticului, nefiind cuantificabile, sunt parșive prin însăși statutul lor.

                    O ipoteză probabilă nefiind adevăr nu poate avea contraargumente. Numai că, pe baza unei ipoteze care poate fi departe de adevărul medical, ministrul sănătății are acoperire legală, pentru a emite ordinul și …. autoritățile pot decide arestare în numele sănătății colective a „persoanelor suspecte de a fi infectate”. Evident, suspecte… tot ca urmare a unei ipoteze legiferată de art. 3 lit.l din lege. Dovedeşte tu, cititorule, că nu eşti suspect….

                    Jr. Adrian M. Ionescu

                     

                    Credibilitatea se câștigă, nu se impune

                    Ca să fie clar, de la început, nu consider că virusul nu există și nici nu sunt antivaxxer, dimpotrivă. Da, din informațiile pe care le deținem, astăzi, știm că virsului SARS CoV 2 poate fi extrem de periculos pentru anumite categorii de persoane. În același timp am dori să știm mai multe despre numărul de pacienți infectați, despre modul în care se răspândește virusul, și aici mă refer la un număr confirmat de cazuri și la mediile în care se produc aceste infecții.

                    Dar, ca urmare a cenzurii introduse de Guvern, încă de la apariția primelor cazuri de COVID-19, nu avem parte de alte informații în afara celor furnizate de Grupul de Informare Strategică. Să fiu clar: ca să pot lua de bune informațiile furnizate de comunicatorii oficiali, trebuie să le pot verifica. Ar însemna, deci, ca fiecare spital să aibă libertatea de a furniza numărul de persoane bolnave pe care le tratează, starea lor și de unde provin – ce localitate, ce profesie au, unde lucrează.

                    Am putea, astfel, corobora numărul de bolnavi furnizați de spitale cu numărul de bolnavi anunțați de Guvern. Dacă informațiile ar corespunde, asta e, urmăm indicațiile Guvernului. Dar dacă informațiile diferă, ce ne facem? Dacă am afla, de exemplu, că numărul de infectați furnizat de Guvern este mult mai mare decât cel dat de spitale? Pentru că, în actuală situație, este singura explicație pentru faptul că autoritățile mențin cenzura asupra cifrelor. O cenzură care nu mai există în altă țară europeană. O cenzură care folosește doar Guvernului pentru că – așa cum umblă zvonul – ar dori să amâne alegerile deoarece în acest moment sondajele i-ar fi defavorabile.

                    Deșteptarea a trimis o solicitare la Direcția de Sănătate Publică pentru a află numărul de bolnavi din spitalele județului. După o săptămână am primit răspunsul. Pe 8 iulie, de exemplu, la Spitalul Județean de Urgență Bacău erau ocupate 37 din cele 64 de paturi destinate pacienților COVID. Dar spitalul are 828 de paturi și 634 de pacienți. La Buhuși, din 165 de paturi, 92 erau ocupate de pacienți și numai 3 de pacienți cu noul virus. 40 de pacienți cu COVID la Onești, într-un spital cu 263 de paturi și 67 de pacienți. Dar datele sunt vechi, de două săptămâni! De pe 12 iulie, DSP a încetat să mai publice buletinele COVID, care arătau o scădere a numărului de teste efectuate în județ, concomitent cu o creștere a numărului de teste la nivel național.

                    Ce demonstrează însă aceste cifre? Totul și nimic, depinde după cum interpretezi. Dar, într-o asemenea situație, degeaba de burzulește Guvernul pe cetățenii care îi contestă cifrele. Nu poți avea pretenția să fii credibil, când faci borș statistic, când dai informații incomplete, eronate sau, mai ales, când te apuci de manipulări ieftine, cum e cea cu poza cu ambulanțele SMURD nou-nouțe în fața spitalului din București.

                    La noi, strugurii nu se mai coc

                    Ceva, poate ceva mai mult, nu este în regulă cu clasa politică din România. Cu toată clasa politică, fie ea formată din Putere, din Opoziție, din toate celelalte structuri din sfera puterii. De fiecare dată, fără nicio excepție, când poți să spui, să te bucuri că un lucru a fost dus până la capăt și ne putem apuca de treabă, vine, prin învăluire sau direct, un individ, un grup, un partid, o organizație și încep săpăturile subterane la noua construcție.

                    Nimic nu e bun, trebuie să o luăm de la capăt. Și sapă până la epuizare, culmea că, în cele mai multe cazuri, reușesc. Să luăm câteva exemple recente. S-a aprobat, în sfârșit, Legea izolării și carantinării, aproape toată lumea a răsuflat ușurată: s-a făcut ordine, acolo unde Guvernul instaurase haosul. S-a votat cu majoritate de necontestat. Ea trebuie aplicată, numai că, onor Guvernul pleacă din start cu încălcarea legii, legiferând goana după infectați, slobozind arcanele prin sate și orașe, în loc să aplice legea. Ce va ieși de aici, nu-i greu de prevăzut.

                    S-a hotărât, în Parlament, data alegerilor locale, toată lumea a fost de acord cu 27 septembrie. Aș! La loc comanda, alegerile trebuie amânate, strigă chiar cei care au votat legea, ușurel, nu ne avantajează sondajele, pandemia ia amploare. O luăm de la capăt. Acum, totul pare uitat, deoarece a intervenit un alt subiect cald, fierbinte: banii repartizați României de Comisia Europeană.

                    Cu toate că, deocamdată, este doar vrabia din par, a început bălăcăreala: nu-s suficienți, cât din cele 80 de miliarde sunt granturi și cât împrumuturi, care este suma pentru relansare și cât face parte din bugetul 2021-2027, se putea obține mai mult, s-a negociat prost etc., etc. În loc să se adune toate capetele luminate din țara asta și să se întrebe, să caute răspunsuri, să întocmească planuri, proiecte pentru a atrage toți acești bani (mulți-puțini), zavera a pornit înainte de a fi virat vreun euro către România.

                    Lupte sterile, bătaie de joc, pierdere de timp, în timp ce beneficiarul, cetățeanul, comunitățile privesc nedumeriți, neputincioși la circul din jurul lor. Un englez celebru, Winston Churchill îl cheamă, ne-a lăsat și acest îndemn: dacă ai intrat în iad, mergi înainte!, numai că, zice românul, nu-i suficient, trebuia să spună și până unde și până când. Cine răspunde?

                    Dorin Chirilescu candidează independent la Primăria și Consiliul Local Bacău

                      • Cine este omul Dorin Chirilescu?

                      – În primul rând sunt băcăuan. O spun pentru că, în ultima vreme, acest aspect începe să devină o calitate pentru cei care au curaj să își asume o candidatură pentru o funcție publică. Am 38 de ani, sunt căsătorit, specialist IT la o companie națională și muncesc în mediul privat de aproape două decenii.

                      Am terminat două facultăți, Marketing și Informatică, în cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, și am absolvit două mastere, unul în cadrul aceleiași Universități „Vasile Alecsandri”, specializarea Informatică aplicată în Științe și Tehnologie, și unul la cea mai veche universitate din țară, respectiv Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, specializarea Administrarea Afacerilor.

                      • Domnule Chirilescu, ce v-a determinat să candidați?

                      – Intru în această competiție electorală după șapte ani de activitate pentru comunitate, în care am adus în atenția publică subiecte legate de deciziile guvernărilor locale sau centrale și am propus soluții la problemele cu care se confruntă băcăuanii, deoarece cred în acțiuni și nu în vorbe sau promisiuni.

                      Băcăuanii au nevoie de un reprezentant independent la Primărie sau în Consiliul Local, care să aibă curaj și atitudine atunci când partidele politice uită de nevoile cetățenilor. Pentru că sunt un om care duce lucrurile până la capăt, vreau să implementez proiectele pe care le-am adus în atenția publică în ultimii ani, pentru a aduce Bacăul în rândul orașelor modern, precum cele din vestul României.

                      Nu mai avem nicio scuză dacă nu înțelegem că trebuie să schimbăm modul în care s-a făcut politica administrativă în ultimii ani și TREBUIE să fim suficient de exigenți astfel încât să punem în funcții cu răspundere decizională doar oameni competenți și cu respect față de băcăuani. Am avut și am curajul și determinarea să iau atitudine atunci când orașul nostru suferă din cauza incompetenței.

                      • Care sunt cele mai importante activități pe care le-ați făcut pentru oraș?

                      – Chiar vă mulțumesc pentru întrebare și sper ca aceasta să fie pusă tuturor candidaților care vor intra în competiția electorală pentru alegerile locale. Trebuie să facem o selecție a oamenilor ce vor lua decizii în numele orașului pe baza educației și activității pentru comunitate. Mai pe scurt, „Cine ești?” și „Ce ai făcut pentru orașul nostru până acum?” ar trebui să primească răspunsuri concrete.

                      Activitatea mea pentru comunitate poate fi consultată pe blogul personal dorinchirilescu.ro, dar dacă ar fi să menționez câteva puncte pe care le consider importante, acestea ar putea fi:

                      * am fost singurul băcăuan care s-a interesat de starea reală a lucrărilor de reparație a avariei care a lăsat fără apă orașul nostru timp de șapte zile și a transmis în direct pe rețelele de socializare un material video necenzurat care a strâns peste 160.000 de vizualizări și care a pus presiune pe autorități să remedieze defecțiunea în următoarele 24 de ore;

                      * am analizat, realizat și promovat un proiect de modernizare a Oborului Șerbănești, cel mai mare obiectiv de acest tip din zona Moldovei ce aduce la bugetul local în perioadele cu activitate aproape 1 miliard de lei vechi (100.000 lei), proiect ce ar putea elibera aproape 500 de locuri de parcare din municipiu și pentru care militez de peste patru ani de zile, atât în spațiul public, cât și prin luări de cuvânt în ședințele Consiliului Local Bacău;

                      * după aproape doi ani de zile de depus documente la registratura Primăriei, de stat pe la uși și luat cuvântul în ședințele de Consiliu Local, am convins Primăria Bacău să implementeze proiectul meu ce oferă posibilitatea băcăuanilor să își plătească impozitele sau taxele direct la oficiul poștal (informatizat) din zona în care locuiesc, pentru a evita cozile interminabile și nervii întinși la maxim din incinta Direcției de Taxe și Impozite a municipalității băcăuane. Despre această premieră a scris și Asociația Națională a Antreprenorilor și mă bucur că Bacăul a fost menționat într-o nuanță pozitivă marcând acest subiect;

                      * deși avem instituții și personal specializat pentru acest lucru, am fost singurul băcăuan care a tradus și explicat publicului ce conținea scrisoarea Comisiei europene care anunța blocarea finanțării pentru proiectul de realizare a Centurii Ocolitoare a Municipiului Bacău. Am trimis atunci scrisori deschise către opt europarlamentari români pentru a solicita sprijin în vederea deblocării situației și asigurarea finanțării din fonduri europene a acestui obiectiv vital pentru noi;

                      * pe timpul stării de urgență, am identificat și un aparat de testare pentru infectarea cu virusul COVID-19 ce costa doar 55.000 de dolari și care ar fi putut face aproximativ 400 de teste pe zi. Un asemenea aparat este la Iași. Am trimis informațiile respective către autorități, dar nimeni nu a luat nicio măsură, deși cu acel aparat am fi putut începe testarea din timp a băcăuanilor.

                      Acestea sunt doar câteva activități pe care am putut să le realizez ca și simplu cetățean, prin forțe și resurse proprii, dar cu siguranță împreună vom putea face mult mai multe pentru comunitatea noastră după 27 septembrie dacă băcăuanii îmi vor acorda susținerea pentru a ajunge la Primărie sau în Consiliul Local.

                      • V-ați făcut remarcat prin multe acțiuni publice legate de problemele băcăuanilor. Care sunt concluziile celor șapte ani de activitate civică?

                      – Societatea noastră a evoluat și astfel au crescut și exigențele. Partidele neglijează problemele plătitorilor de taxe și demonstrează o agendă separată față de nevoile băcăuanilor.

                      Interesul de grup primează în fața interesului nostru. Am simțit asta pe propria piele, chiar atunci când am fost în Consiliul Local pentru a prezenta proiectul meu care ar putea elibera peste 500 de parcare din municipiu. Am identificat problema, am formulat soluția și creat documentația necesară, iar în final am fost în fața aleșilor locali să o prezint, dar lucrurile au rămas fără niciun rezultat.

                      Vă spun sincer că noi, băcăuanii, merităm să trăim într-un oraș cel puțin la fel de bine administrat ca și Clujul sau Oradea, dar pentru a ajunge la acest nivel, trebuie să creăm o cale de comunicare între cei care iau decizii în numele comunității și membrii acesteia. 30 de ani de clasă politică ne-au demonstrat că nu există un dialog real între cetățeni și administrație, iar cei care ne conduc ascultă vocea electoratului doar prin presiuni publice sau în prag de alegeri, pentru a formula promisiuni.

                      Faceți un experiment și întrebați oamenii din jur dacă știu numele a măcar doi sau trei consilieri locali. Veți rămâne surprinși de răspunsuri. De ce se întâmplă asta? Pentru că, repet, cetățenii sunt ascultați doar în prag electoral, iar timp de patru ani se produce o ruptură.

                      Și vă mai spun ceva: Un primar adevărat vine dintre oameni și merge printre oameni pe tot parcursul mandatului său. Când e ultima dată când v-ați văzut alesul pe stradă, printre cetățeni? E greu să te faci văzut când patru ani de zile nu ai ascultat oful celor care te-au pus acolo, pentru ca da, primarul unui oraș e ales de oameni, iar din păcate acest lucru se uită prea repede.

                      Totuși noi cetățenii nu avem voie să uităm. Nu poți avea încredere în cineva care timp de patru ani te-a neglijat, pentru că vine în prag de alegeri și îți spune gata, am rezolvat problema care te-a deranjat până acum, pentru e posibil să fie nevoie de alți patru pentru a le rezolva pe celelalte, iar toți acești ani despre care vorbim sunt și din viețile noastre.

                      Cât valoarează patru ani de zile din viața fiecăruia dintre noi de tot îi facem cadou partidelor care ne dezamăgesc de fiecare dată? Gândiți-vă puțin la ce zic. Vremea lui „lasă, o fi furat dar o și făcut” sau „N-o fi făcut el mai nimic, dar vorbește frumos” a trecut, iar noi ne-am trezit într-un oraș care a pierdut startul în competiția cu cele din vest.

                      Activitatea celor care ne-au condus până acum ne-a făcut celebri în toată țara, dar nu pentru aspecte pozitive, ci ca fiind oraș fără apă, cu mochetă în loc de spațiu verde, cu o Insulă de Agrement în șantier de prea mult timp și pe jumătate finalizată, dar inaugurată, sau cu un stadion cu tradiție aflat chiar în centrul orașului, care a fost lăsat în paragină, iar eu cred că Bacăul merită mai mult de atât. Am speranța că de data aceasta băcăuanii vor fi mai exigenți și vor face selecția celor ce urmează să ia decizii în numele lor pe baza competenței și activității în folosul lor.

                      Îi aștept pe toți alături de mine să ne apucăm de treabă, pentru că numai împreună putem face din Bacău un oraș cu adevărat european.

                      S-a finalizat turnarea covorului asfaltic pe strada Digul Bârnat

                      În cursul acestei seri se va termina asfaltarea și pe strada Carpați, iar mâine se vor continua lucrările pe strada Prelungirea Bradului, pe tronsonul afectat de execuția lucrărilor necesare pentru rezerva de apă a municipiului Bacău.

                      Parchetul de pe lângă Judecătoria Buhuși, închis pe motiv de COVID-19

                        Nu se știe exact cum a atacat virusul și acolo, cert este că de azi dimineață instituția și-a închis porțile. Direcția de Sănătate Publică, aflată într-o continuă ședință, încă nu a confirmat oficial informația, deși cei din zona Buhuși au văzut lacătul pe ușă!

                        Vom reveni cu informații imediat cum le vom primi.