duminică, 21 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1744

Căminul de Bătrâni nu mai e focar de coronavirus

    O nouă rundă de testări PCR a beneficiarilor dar și a personalului de la Căminul pentru Persoane Vârstnice din cadrul Primăriei Municipiului Bacău, care a avut loc marți, 22 septembrie, s-a finalizat cu cele mai bune rezultate. Astfel, toți cei testați au ieșit „negativ”, căminul ieșind astfel de sub titulatura de focar.

    Vă reamintim că, luna trecută, aici au fost depistate 14 persoane pozitive, dintre care 9 beneficiari și 5 membri ai personalului. În acest timp toată lumea a fost în carantină și atât beneficiarii cât și personalul au fost testați periodic de către Direcția de Sănătate Publică Bacău. În condițiile în care la ultima testare toată lumea a ieșit „negativ”, starea de spirit în această unitate este mult mai bună dar restricțiile impuse rămân în vigoare.

    „Menținem în continuare toate restricțiile și vom fi foarte atenți. Beneficiarii vor putea ieși din cămin cu bilet de voie, doar pentru două ore, pentru rezolvarea unor probleme de interes personal. De sâmbătă vom permite ca bunicii să coboare în sala de mese pentru că până acum s-a servit masa la cameră. Țin să mulțumesc tuturor colegilor pentru efortul depus în această perioadă în care au muncit foarte mult. Mulțumim și administrației locale care ne-a asigurat fonduri pentru materiale și echipamente, dar și celor de la DSP pentru buna colaborare”, a declarat Magda Dimofte, directorul Căminului de Bătrâni.

    În ciuda vremurilor dificile, și la Căminul de Bătrâni din Bacău viața merge mai departe, personalul unității începând perioada de pregătire a cămării pentru sezonul rece. Vom reveni!

    Cosmin Necula: Mergem Înainte cu gândul la viitorul copiilor noștri, cu speranță și credință în Dumnezeu. Sănătatea, infrastructura și bunăstarea orașului sunt prioritățile mele.

      Cine este Cosmin Necula?

      S-a născut și a crescut în Bacău. Este absolvent de Drept, a lucrat în Prefectura Bacău, în Guvernul României și apoi a reprezentat Bacăul în Parlament, ca deputat. A venit la Primărie în 2016 promițând schimbarea și aceasta s-a produs, lucrurile începând să se miște în direcția corectă pentru orașul Bacău. Nu-i plac vorbele goale și nu l-ați văzut prea mult la evenimente festive, ci pe șantierele orașului, fie că era vorba de asfaltarea unor străzi, de refacerea Insulei de Agrement, de construcția Spitalului Municipal sau a Rezervei de Apă.

      Spune mereu că este un administrator înainte de a fi politician, dar asta nu înseamnă că nu s-a luptat cu politicieni de toate culorile, din toate guvernele, pentru a obține finanțare pentru oraș, pentru a duce mai departe proiectele începute. Politica sa este de a pune pe primul loc oamenii, familia și credința în Dumnezeu.

      Și-a dovedit forța și maturitatea administrativă în cel mai greu moment pentru băcăuani, atunci când sănătatea și viața le-a fost amenințată de apariția noului coronavirus. Lăsat singur de guvern, a luat măsuri de protecție pentru oraș, a mers din ușă în ușă pentru a-i ajuta pe cei în vârstă, cei mai vulnerabili, s-a asigurat că școlile se pot redeschide în condiții de siguranță, că au măști și substanțe dezinfectante iar dascălii sunt testați. A reușit să armonizeze rivalitățile actorilor politici băcăuani și astfel a finalizat în timp record cele trei nivele ale Spitalului Municipal ,,Sfânta Maria” și le-a dotat cu cea mai performantă aparatură medicală.

      Deși Guvernul nu a sprjinit primăria și s-au cheltuit peste 20 de milioane lei din bugetul local pentru măsurile de combatere a efectelor pandemiei, în tot acest timp, investițiile în oraș au continuat cu reabilitarea sălilor de clasă, asfaltarea străzilor, finalizarea Insulei de Agrement și a Parcului Făgăraș, modernizarea Spitalului de Pneumoftiziologie. Totodată, Rezerva de Apă, un proiect esențial pentru Bacău, este finalizată în proporție de peste 90%, în condițiile în care a pornit de la zero: niciun alt primar nu a mișcat un singur deget pentru a rezolva această problemă în cei 30 de ani de zile de la căderea comunismului.

      În puținele momente în care nu este la lucru, pe Cosmin Necula îl putem întâlni plimbându-se cu bicicleta, alături de fiul său David, în vârstă de 10 ani, sau în parc, împreună cu cățelul Kenny. Îi plac ciclismul și drumețiile pe munte și este pasionat de frământatul și coptul pâinii artizanale, pe care o prepară în familie ori de câte ori are timpul necesar.

      Cosmin Necula este numărul 1 pe buletinul de vot la alegerile pentru Primăria Municipiului Bacău.

      2016 – 2020 Bacăul se schimbă

      În ultimii patru ani, Bacăul s-a schimbat semnificativ, după ani și ani de zile de stagnare patronată de administrații pline de indiferență și interese personale. În 2016, echipa condusă de Cosmin Necula găsea un oraș cu o infrastructură în ruine, cu spitale și școli nerenovate de zeci de ani, cu străzi pline de gropi și intersecții ucigașe. Problema principală a orașului, alimentarea cu apă, a fost ignorată cu bună știință de fostele administrații, fapt care ne-a pus în fața repetatelor avarii cauzate de vechimea de peste 50 de ani a conductelor. Nimeni nu desenase nici măcar o schiță de proiect pentru o eventuală soluționare a acestei probleme.

       În 2020, în Bacău,

      Sănătatea băcăuanilor este îngrijită în condiții decente

      Þ    Spitalul de Pneumoftiziologie a fost dotat cu o staţie de oxigen medical, au fost finalizate lifturile exterioare, s-au reabilitat saloanele și sălile de mese și se construiesc o spălătorie modernă şi un nou pavilion administrativ, precum și o clădire nouă destinată spitalizărilor de zi.

      Þ    Trei nivele ale Spitalului Municipal, etajele 4 și 5, cât și parterul spitalului, au fost finalizate și complet echipate cu aparatură medicală și pot prelua în condiții optime, până la 153 de pacienți – cazuri grave și critice de COVID 19. Au fost achiziționate 22 de unități ATI, aparate de ventilație, monitoare funcții vitale, defibrilatoare, injectomate, care înseamnă supraviețuirea pacienților.

      Þ    Toate cabinetele medicale şcolare au fost dotate cu echipamente, materiale şi medicamente. În plus, toate cabinetele stomatologice școlare au fost dotate cu scaune stomatologice noi, investiţie realizată pentru prima oară în ultimii 50 de ani.

      Copiii noștri învață în condiții mai bune

      Þ    Peste 300 de săli de clasă au fost modernizate: în 2017, a fost demarat proiectul anual de modernizare și dotare completă a tuturor claselor pregătitoare, iar din 2019 au fost incluse în program şi clasele a cincea.

      Þ    Au fost modernizate sălile de sport ale mai multor instituţii de învăţământ – Colegiul „Pedagogic” și „Colegiul Karpen”, şcolile gimnaziale „Sadoveanu” și „Spiru Haret” – iar anul acesta s-a terminat consolidarea şi reabilitarea completă a sălii de sport de la Liceul Sportiv.

      Þ    Au fost dotate 4 noi laboratoare de informatică.

      Þ    Școlile au primit finanțare pentru achiziționarea de materiale de protecție împotriva răspândirii noului coronavirus (măști și substanțe dezinfectante) dar și pentru testarea cadrelor didactice și a personalului auxiliar.

      Mergem pe drumuri mai bune, sistematizarea a redus accidentele rutiere

      Þ    80 de străzi au fost complet reabilitate și asfaltate, iar celelalte au beneficiat de lucrări de reparații.

      Þ    Au fost construite noi sensuri giratorii, cel mai important fiind la intersecția din Șerbănești, care au contribuit decisiv la fluidizarea traficului și reducerea accidentelor.

      Þ    Au beneficiat de lucrări de resistematizare cartierele Aviatori, Milcov, Bicaz, 22 decembrie, Alecu Russo.

      Þ    Au fost realizate peste 1200 de locuri de parcare, cu precădere în cartierele orașului dar și în mai multe zone aglomerate din centru.

      Avem grijă de seniorii noștri

      Þ    Valoarea tichetului social pentru pensionari a crescut de la 100 la 150 lei.

      Þ    Plafonul pensiilor eligibile pentru tichete a crescut la 1.380 lei.

      Þ    Peste 9.000 de pensionari beneficiază de abonamente gratuite pentru transportul în comun.

      Þ    Au fost distribuite peste 20.000 de pachete cu alimente și produse de igienă în perioada izolării la domiciliu.

      Þ    Peste 5.000 de pensionari fără aparținători au fost ajutați cu cumpărături de bază și plata facturilor.

      Bacăul este un oraș mai verde, mai sigur

      Þ    S-a finalizat Insula de Agrement, o oază de relaxare, un loc pentru sport, spectacole, divertisment și cultură.

      Þ   S-a realizat Parcul Făgăraș, cel mai mare parc din zona de Sud a orașului.

      Þ    Parcul Catedralei: 20.000 mp din jurul Catedralei ”Înălțarea Domnului” au fost transformați într-o vastă zonă de promenadă.

      Þ    Toate parcurile din oraș sunt monitorizate video cu peste 60 de camere.

      Þ    Doar în ultimul an au fost plantați peste 1500 de arbori pe aliniamentele stradale și în parcurile orașului.

       Problema alimentării cu apă este rezolvată

      Þ    Rezerva de Apă se află la 90 % grad de execuție.

      Þ    Întregul sistem de alimentare și transport al apei din Bacău va fi reabilitat în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare, printr-un proiect cu finanțare europeană de 350 milioane de euro.

      Necula: Nu de promisiuni electorale goale au nevoie băcăuanii ci de certitudinea unui prezent sănătos în acest oraș și a unui viitor de care copiii noștri să fie mândri

      – Sunteți mulțumit de ceea ce ați reușit să faceți ca Primar al municipiului Bacău în ultimii patru ani?
      Nu poți fi niciodată pe deplin mulțumit atât timp cât mai există probleme, cât mai există lucruri de făcut. Orașul trăiește, are nevoie de noi în fiecare moment, să-l îngrijim, să-l înnoim, să-l protejăm. Sunt mulțumit că, după patru ani de zile, avem un oraș în care ne putem îngriji sănătatea în condiții decente. Sunt mulțumit că mulți elevi învață acum în clase renovate, că le-am putut proteja sănătatea când a început școala. Mă bucur că putem să circulăm pe multe străzi noi, reabilitate și asfaltate, că putem oferi băcăuanilor siguranță în trafic, lucru pe care l-am reușit prin sistematizarea unor intersecții, precum cea din Șerbănești. Este important că reușim să facem un oraș mai verde, că avem Insula de Agrement, Parcul Catedralei finalizat sau Parcul Făgăraș. Investițiile în sistemul de supraveghere video al parcurilor, înființarea noului Centru de Informare pentru Cetățeni sau internetul gratuit disponibil în 13 locuri publice din oraș, aduc administrația locală mai aproape de cetățeni. Prin noul sistem de registratură electronică și consultanță pentru cetățeni am eliminat abuzurile funcționarilor și timpul pierdut în relația cu primăria.

      – Există un lucru anume de care sunteți cel mai mândru?
      Da, proiectul Rezervei de Apă. Acest proiect se află la 90 % grad de execuție și va fi gata în următoarea lună. Alimentarea cu apă este principala problemă a acestui oraș și nimic nu poate fi mai important pentru băcăuani. Din păcate, atunci când am venit la Primărie, nu exista absolut nimic, nici măcar un rând pe o foaie de hârtie pentru rezolvarea acestei probleme. Am luat lucrurile de la zero, am făcut proiectul, am obținut finanțarea, am demarat lucrările și suntem acum foarte aproape de final. Avem certitudinea că această problemă se va rezolva. Și nu ne oprim aici, pentru că am aplicat deja pentru o finanțare europeană de 320 de milioane de euro pentru reabilitarea întregului sistem de apă și canalizare al Municipiului Bacău.

      – Ce nu ați reușit să faceți în acești patru ani? Ce regretați?
      Odată cu preluarea mandatului, în 2016, am descoperit în Bacău foarte multe probleme ascunse, cu mult mai multe decât mi-am imaginat.
      Cu certitudine, sunt multe lucruri pe care am fi vrut să le facem în plus. Să renovăm toate sălile de clasă, să investim și mai mult în infrastructura rutieră, în drumuri și parcări. Să schimbăm organigrama primăriei pentru a eficientiza serviciile publice, precum cele de curățenie, lucru pe care nu l-am reușit din cauza intereselor politice permanente din Consiliul Local.
      Din păcate, a trebuit să luptăm cu toate guvernele acestor patru ani pentru finanțare, iar dacă nu ne-am fi descurcat singuri, lucrurile ar fi rămas exact ca acum patru ani. Șansa noastră a fost în fondurile europene atrase, cele aproape 60 de milioane de euro care au finanțat și finanțează proiecte de bază pentru oraș.
      De regretat, regret faptul că resursele bugetare limitate m-au pus în situația dificilă de a alege între unele proiecte și altele. Vă dau un singur exemplu, important: am ales construcția Rezervei de Apă în detrimentul reconstrucției Stadionului Municipal. Amânarea unor investiții din cauza lipsei fondurilor, cum este cea de la Stadion, este o decizie corectă și care mă ambiționează să găsesc cele mai bune soluții în viitorul apropiat.

      – De ce credeți că ar trebui să vă realeagă băcăuanii? Cu ce sunteți mai bun față de ceilalți candidați?
      Nu e nevoie să spui băcăuanilor cu cine să voteze. Nu-i poți păcăli profitând de o coincidență de nume, nu poți pretinde să fii primarul unui oraș despre care nu știi nimic, nu poți să-i convingi că poți administra un oraș când îți falimentezi propriile afaceri.
      Băcăuanii sunt oameni cu bun simț, știu foarte bine să discearnă între vorbele goale ale unor politicieni și lucrurile deja făcute, între promisiuni și certitudini. Or, asta este ceea ce mă deosebește față de ceilalți. Administrația Necula nu face promisiuni neacoperite, ci oferă certitudini pentru următorii patru ani. Noi nu promitem că se va circula mai ușor în Bacău, ci suntem siguri, pentru că avem deja finanțat proiectul de management inteligent al traficului, cu automate de dirijare a circulației, prioritizarea transportului în comun, semafoare inteligente. Pentru sănătate, avem deja asigurată finanțarea pentru extinderea Ambulatoriului Spitalului de Pneumoftiziologie și dotarea cu aparate medicale noi: computer tomograf, aparat radiologic, aparat de pletismografie. Vom construi și atribui parcări de reședință și vom continua reabilitarea străzilor și sistematizarea cartierelor. Este sigur că vom moderniza toate cele 38 de stații de transport în comun și că vom finaliza HUB-ul pentru Tineret, realizat prin reconstrucția clădirii Cinema Orizont. Toate sunt certitudini, nu promisiuni.

      – Dacă ar fi să alegeți două direcții de suflet, care ar fi acelea?
      Pentru mine, sunt două lucruri extrem de importante în viață: să avem grijă de părinții și bunicii noștri și să asigurăm un viitor copiilor. Sunt două lucruri care ne definesc în primul rând ca oameni, nu ca administratori sau politicieni.
      Nu voi înceta nicio clipă să continui să-i ajut pe cei în vârstă, pentru că lor le datorăm ceea ce suntem astăzi. Nu voi spune niciodată precum guvernul Orban că nu avem bani pentru ei. Noi am putut mări valoarea tichetelor sociale cu 50% și vom continua să o facem, în același ritm. Le vom proteja sănătatea, vom finanța programe de asistență medicală și socială la domiciliu și îi vom avea în atenție atunci când gândim orice proiect în acest oraș, de la iluminarea străzilor până la parcuri și spatii verzi.
      Cel de-al doilea lucru se referă la copii și tineri. Avem și aici certitudinea unor programe pentru preșcolari, construim grădinițe și creșe noi și vom continua reabilitarea sălilor de clasă. Pentru tineri avem nevoie de locuri de muncă bine plătite în acest oraș și vom continua demersurile de a înlătura barierele birocratice pentru firmele care vor investi în oraș și vor facilita angajarea băcăuanilor. Iar prin programul „O Casă pentru Fiecare Tânăr” vom acorda teren gratuit tinerilor pentru construcția unei locuințe.

      – Ce mesaj ați transmite alegătorilor?
      În aceste timpuri, nimic nu poate fi mai important decât sănătatea. Dincolo de orice dezbatere politică este nevoie să rămânem atenți și să-i protejăm pe cei mai vulnerabili, pe cei în vârstă și pe copii. Le doresc tuturor multă sănătate.
      Iar la votul de duminică să ne gândim că trebuie să facem din acest oraș un loc în care copiii noștri să-și dorească să-și întemeieze o familie și să fie mândri că sunt băcăuani. Să ne gândim că nu trebuie să mai repetăm greșelile trecutului iar șansa noastră este să rămânem uniți și să reconstruim împreună acest oraș.
      Putem Merge Înainte doar cu multă muncă, bun simt și credință în Dumnezeu.

      Publicat de SC Deșteptarea SA la comanda: PARTIDUL PRO ROMÂNIA – Organizația Județeană Bacău, CMF: 21200010

      Sergiu Sechelariu, Întotdeauna Bacăul!

        Publicat de SC Deșteptarea SA la comanda lui Sergiu Sechelariu CMF: 24200381

        Carmen Barcan Premiul pentru excelență în terapii de slăbit și sculptură corporală la Gala I Success

        Cea de-a patra ediţie a Galei I Success „Oameni de success” a avut loc marți, 22 septembrie la Lagoo Events Snagov, un centru de evenimente superb. În cadrul galei sunt recunoscute meritele unor personalități din diferite domenii de activitate: televiziune, sport, medicină, muzică sau business.

        Gala „I Success – Oameni de success” a fost organizată de Flavia Covaciu și Oana Irimia, producător al evenimentului fiind promotorul galelor Superkombat, Eduard Irimia.

        Galele I Success oferă posibilitatea de a împărtăși experiențele oamenilor de succes din diverse domenii de activitate.

        „Conceptul I Success a apărut în urmă cu 8 ani și dorește să aducă în atenția publicului reușite de top ale unor oameni de succes. Scopul evenimentului este de a deveni o comunitate de oameni excepționali care își pot împărtăși experiențele de viață la nivel personal și profesional într-un mediu de networking exclusivist” , au declarat antreprenoarele Flavia Covaciu și Oana Irimia, organizatoarele evenimentului.

        Carmen Barcan, Bogdan Pavlică și Flavia Covaciu, organizator Gala „I Success – Oameni de success”

        Anual, I Success organizează galele „Femei de success”,  „Bărbați de success”,  „Health, Beauty & Lifestyle Awards” și  „Oameni de success”.

        Gala a fost prezentată de către Cristian Brancu iar atmosfera a fost întreținută de către Francisca (Ciska), Anamaria Petrișor, Sayra, Dj Fly și Mihai Bajinaru. În cadrul galei a avut loc și un fashion show inedit semnat Inga Valerie.

        Au fost acordate 32 de premii. Printre premiați s-au aflat:

        Andreea Marin – Premiul pentru implicare în campania Prețuiește Viața”

        Cătălin Botezatu– Premiul pentru excelență în modă

        Carmen Barcan– Premiul pentru excelență în terapii de slăbit și sculptură corporală

        Andreea Bălan -Premiul pentru excelență în muzică

        Amna – Premiul pentru cea mai bună piesă a anului 2020

        Bogdan Pavlică– Premiul pentru cel mai bun realizator de emisiuni radio

        Mirela Vaida– Premiul pentru cea mai populară prezentatoare de televiziune

        Elena Ionescu – Premiul pentru cel mai popular artist al anului 2020

        Ramona Ioana Bruynseels– Premiul pentru excelență în politica Românească-Singura Femeie Președinte a unui Partid din România

        Florentina Opriș– Premiul „Recunoștință pentru Sănătate”

        Luis Lazarus– Premiul pentru cel mai bun talk-show online din România

        „Nimic nu este întâmplător! Știm asta… Întâmplările sunt doar punți care duc spre lucrurile ce trebuie să se concretizeze. Întâmplarea ce trebuia să existe în viața mea s-a produs acum un an și m-a adus aproape de minunata Carmen Barcan. A fost de ajuns pentru a înțelege atât eu, cât și distinsa Carmen că trebuie să ținem aproape unul de celălalt. Bunătatea, iubirea pentru aproapele tău, altruismul, corectitudinea, tenacitatea, frumusețea interioară și exterioară se atrag pentru a face față altor întâmplări, de altă natură, de care ne lovim implacabil în această viață. Cred că de aceea, Carmen Barcan a apărut în viața mea… Îi mulțumesc pentru tot ceea ce îmi oferă, îi mulțumesc pentru dreptul de a alege o viață frumoasă! Sper să fiu în preajma ei și a minunatei sale familii până când o altă întâmplare mă va conduce, doar o dată, spre lumină… Mulțumesc, draga mea Carmen!”

         Bogdan Pavlică

        Realizator Programe – Radio Romania Actualități

         

        Iar s-au schimbat scenariile în școli. Mai multe clase de la Colegiul de Artă își suspenda cursurile

          În ședința Comitetului Județean pentru Situații de Urgență din Bacău de astăzi s-au analizat și aprobat noile scenarii în care unitățile de învățământ preuniversitar vor funcționa în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor determinate de virusul SARS CoV-2 începând din 28.09.2020.

          Prefectul județului Bacău, Sorin Ailenei, a convocat ședința Comitetului Județean pentru Situații de Urgență astăzi, 24 septembrie 2020, ce s-a desfășurat cu începere de la ora 14.30, în sistem audio-conferință.

          În cadrul ședinței au fost analizate propunerile consiliilor de administrație ale unităților de învățământ preuniversitar din județul Bacău privind scenariile în care se vor desfășura activitățile didactice în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor determinate de virusul SARS CoV-2.

          În urma analizelor, au fost aprobate prin Hotărârea nr. 32 noile scenarii în care se vor desfășura activitățile didactice în unitățile de învățământ preuniversitar din județul Bacău, începând din 28 septembrie 2020.

          30.000 de măști pentru școlile din oraș

            Astăzi, municipalitatea băcăuană a livrat încă 30.000 de măști către toate școlile din oraș.

            Acestea vin să suplimenteze stocurile deja achiziționate de școli din fondurile care au fost alocat înainte de începerea anului școlar.

            Sumele alocate fiecărei școli pentru dotarea cu măști și substanțe dezinfectante:

            1. Colegiul Economic I. Ghica (149.600 lei)
            2. Colegiul M. Eminescu (87.400 lei)
            3. Colegiul Catolic Sf. Iosif (44.000 lei)
            4. Colegiul G. Apostu (93.000 lei)
            5. Colegiul Național Ferdinand (122.000 lei)
            6. Colegiul Pedagogic Șt. Cel Mare (170.600 lei)
            7. Colegiul V. Alecsandri (120.800 lei)
            8. Colegiul Tehnic N. V. Karpen (218.000 lei)
            9. Liceul cu program Sportiv (42.600 lei)
            10. Colegiul A. Saligny (97.200 lei)
            11. Colegiul Tehnic D. Mangeron (139.400 lei)
            12. Colegiul Gr. Antipa (86.000 lei)
            13. Liceul P. Rareș (48.600 lei)
            14. Colegiul Tehnic H. Coandă (67.800 lei)
            15. Școala Al. Russo (59.200 lei)
            16. Școala Al. cel Bun (66.800 lei)
            17. Școala A. I. Cuza (155.400 lei)
            18. Școala Ctin. Platon (85.600 lei)
            19. Școala Domnița Maria (41.800 lei)
            20. Școala Dr. Alex. Șafran (83.800 lei)
            21. Școala G. Bacovia (60.400 lei)
            22. Școala I. Creangă (90.000 lei)
            23. Școala M. Drăgan (177.800 lei)
            24. Școala M. Sadoveanu (95.200 lei)
            25. Școala M. Costin (133.400 lei)
            26. Școala N. Iorga (91.600 lei)
            27. Școala N. Enea (24.400 lei)
            28. Școala Nr. 10 (117.200 lei)
            29. Școala O. Voicu (57.600 lei)
            30. Școala S. Haret (72.600 lei)
            31. Colegiul Gh. Vrănceanu (130.200 lei)

            „Voi continua să rămân în legătură permanentă cu directorii și părinții, pentru a lua cele mai bune măsuri pentru a proteja sănătatea copiilor noștri”

            Cosmin Necula, primarul municipiului Bacău

            Scrisoare deschisă către cei care vor fi aleși în scrutinul din 27 septembrie

              Reprezentanții a 24 de organizații de tineret din Bacău au lansat în mediul online o scrisoare deschisă către cei care vor câștiga alegerile locale din 27 septembrie, în ideea unei mai bune colaborări în interesul tinerilor din tot județul.

              Scrisoarea conține 10 puncte prioritare, între care reamenajarea Centrului de Tineret Bacău, alocarea unui buget anual suficient, asigurarea transportului gratuit pentru toți elevii și studenții care studiază în municipiul Bacău, etc.

              „Ultimii ani au dovedit că tinerii din Bacău sunt interesați de ce se întâmplă în jurul lor și își doresc să se implice în rezolvarea problemelor comunității. Tinerii sunt creativi, inovatori, activi și entuziaști, dar mai ales relevanți în procesul de luare a deciziilor.

              În plus, implicarea tinerilor în procesul decizional reprezintă un standard de dezvoltare a societății. Tinerii băcăuani au vise și aspirații, își doresc să se dezvolte pe ei înșiși și comunitatea lor, dar pentru a putea face asta, au nevoie să fie sprijiniți.

              De aceea, este important ca aleșii noștri locali, să fie conștienți de importanța pe care o are sectorul nonguvernamental și de tineret în dezvoltarea societății, să recunoască rolul esențial pe care îl joacă tinerii în comunitatea locală, să transforme tinerii în parteneri strategici pe parcursul celor patru ani de mandat și să își asume îndeplinirea unor aspecte, considerate prioritare de către tineri și cei care lucrează cu ei”, se arată în scrisoarea deschisă.

              În final, semnatarii au subliniat importanța dialogului constant și colaborării dintre autoritățile publice și sectorul nonguvernamental, mulțumind anticipat pentru viitorii patru ani, pe care, reprezentanții tinerilor speră că autoritățile îi vor dedica și și tinerilor din Bacău.

              Primarii comunelor Poduri, Berzunți și Solonț merită continuitate pentru a-și duce la bun sfârșit proiectele începute

                Diana Narcisa Miclăuș, Ștefan Tifan și Eusebiu Alexandrescu, sunt trei primari de prim rang ai Bacăului, oameni care au demonstrat în ultimii ani că pot dezvolta la standarde europene comunele pe care le conduc.

                Cei trei primari din Poduri, Berzunți și Solonț fac parte din categoria „Omul sfințește locul!”. În spiritul acestor cuvinte sunt faptele lor, reușitele investiționale derulate în ultimul mandat, precum și proiectele de viitor.

                Am fost permanent alături de ei și, împreună cu echipa PSD Bacău, i-am sprijinit cu tot ceea ce a fost nevoie pentru a-și îndeplini programele angajate, în scopul creșterii serviciilor publice oferite de administrațiile pe care le conduc.

                Modernizarea celor trei comune, crearea unei infrastructuri de tip urban, grija perpetuă față de cetățeni și comunitate, sunt punctele comune ale celor trei primari, care au dovedit că bunăstarea oamenilor este principala lor preocupare.

                Diana Narcisa Miclăuș, Ștefan Tifan și Eusebiu Alexandrescu-Solonț merită continuitate, pentru a-și duce la bun sfârșit proiectele începute, toate cu, pentru și despre oameni!

                Îi rog pe locuitorii celor trei comune să-i voteze pe acești primari gospodari și devotați, precum și listele de consilieri locali ai PSD. Pentru că merită!

                Împreună cu localnicii din Poduri, Berzunți și Solonț vreau să continuăm ceea ce am început, astfel încât cele trei comune să se dezvolte armonios şi să rămână locurile frumoase unde să trăiască şi să-și crească copiii, în pace, linişte şi siguranţă!

                Votați PSD, cu siguranță cea mai bună alegere!

                 

                Senator PSD Bacău,

                Miron SMARANDACHE

                Tranzacții imobiliare în Bacău: pe cont propriu sau printr-o agenție?

                Te-ai decis să cumperi un apartament sau poate să îl vinzi pe cel actual și să te muți într-o locuință nouă?

                Primul lucru la care te gândești înainte de a demara căutările este modul în care vei proceda: o poți face pe cont propriu, postând și căutând anunțuri, sau poți lua legătura cu o agenție imobiliară din Bacău, care să intermedieze totul. Descoperă în continuare argumentele care te vor ajuta să iei decizia potrivită.

                Costurile pe care le ai prin agenții imobiliare versus cele pe cont propriu

                Cele mai multe persoane care preferă să nu apeleze la o agenție imobiliară se gândesc la costurile presupuse de o astfel de colaborare. Prin urmare, preferă să evite comisioanele și să descurce individual. Deși varianta de tranzacționare pe cont propriu pare mai profitabilă din acest punct de vedere, este bine să iei în calcul cheltuielile la care poți ajunge în lipsa sprijinului unei agenții:

                ● Costuri de promovare – este posibil să observi că anunțul tău nu se bucură de vizibilitate și nu iese în evidență, poate din cauza textului și a pozelor, poate din cauza multitudinii de anunțuri asemănătoare.

                Te vei vedea pus în situația de a apela la un profesionist care să te ajute cu conținutul anunțului sau vei investi bani în anunțuri plătite. O agenție imobiliară de încredere te va ajuta să îți promovezi proprietatea eficient, astfel încât să nu pierzi timp și bani cu acest detaliu.

                ● Costuri cauzate de întârzierea tranzacției – fie că vrei să îți vinzi actuala locuință pentru a-ți cumpăra alta, fie că îți cauți o chirie mai bună, este destul de neplăcut să pierzi săptămâni și luni în acest proces, ba chiar poți pierde bani prin întârzierile care apar din lipsa unei oferte corespunzătoare.

                Prin colaborarea cu o agenție imobiliară, vei realiza tranzacții mult mai rapide și vei avea astfel numai de câștigat.

                Varietatea de oferte la care ai acces pe cont propriu versus prin agențiile imobiliare din Bacău

                Atunci când îți cauți o locuință, ai la îndemână foarte multe site-uri cu oferte imobiliare, așa că te poți gândi că întreaga căutare va merge foarte simplu.

                Totuși, odată ce începi să studiezi mai bine piața, vei descoperi diverse probleme: multe locuințe nu au descrieri complete sau afișează poze irelevante, iar când ajungi la vizionări descoperi că așteptările nu se potrivesc cu realitatea.

                Ca să eviți astfel de situații, apelează la agențiile imobiliare din rețeaua RE/MAX – Bacău, care lucrează cu parteneri de încredere și prin care vei găsi cele mai bune oferte din piață.

                Discuțiile cu un agent imobiliar te pot ajuta să îți stabilești corect așteptările, inclusiv cele legate de buget. În plus, vei beneficia de toate avantajele oferite de expertiza imobiliară a agentului: de la sfaturi utile despre apartamente până la detalii legale, vei avea siguranța colaborării cu un adevărat profesionist.

                În concluzie, deși la o primă vedere poate părea mai comod sau mai convenabil să te ocupi chiar tu de propriile tranzacții imobiliare, o agenție imobiliară cu experiență în piața real-estate din România te va ajuta nu doar să câștigi timp și bani, ci și să duci la capăt vânzarea, cumpărarea sau închiriera rapid și fără probleme.

                Gh. Doja: Un tren a lovit o mașină

                  O persoană a fost rănită într-un accident feroviar petrecut astăzi, de dimineață, în satul Gheorghe Doja din comuna Răcăciuni.

                  Un autoturism a fost lovit de un tren la trecerea peste calea ferată.

                  Victima a fost preluată de o ambulanță și transportată la Spitalul Județean Bacău.

                  Traficul feroviar și rutier nu a fost întrerupt.

                  SALVAȚI APA BĂCĂUANILOR!!! * CURĂȚENIA ORAȘULUI, PRIORITATE! * PROBLEMA PARCĂRILOR, SOLUȚIONATĂ!

                  SALVAȚI APA BĂCĂUANILOR!!!

                  În ultimii 10 ani, politicienii și partidele politice care au fost la conducere au ascuns adevărata problemă a C.R.A.B.-ului: conductele foarte vechi care trebuiau înlocuite de mult!

                  Primarii Stavarache și Necula sunt principalii vinovați deoarece au ascuns această problemă, respectiv necesitatea înlocuirii conductelor vechi, perforate, care nu fac față unei presiuni normale a apei, pentru a asigura tuturor locuitorilor orașului apa necesară.

                  Ba mai mult, aceste conducte vechi reprezintă cauza principală pentru care avem pierderi imense de aproximativ 60%. Acesta este un motiv în plus pentru care trebuiau de mult înlocuite.

                  În Bacău avem zone în care se livrează simultan apă pe 2 conducte, pe cea veche, găurită și pe cea nouă, înlocuită. Acest lucru este lipsit de logică. S-au înlocuit câteva conducte cu altele noi, dar nu s-a eliminat pierderea prin cele paralele perforate care au rămas încă în uz.

                  BANI ARUNCAȚI!

                  Aceasta este consecința unei conduceri neprofesioniste!

                  Dacă se stopau pierderile de 60%, ar fi fost posibilă de mult timp, mărirea salariilor pentru toți lucrătorii C.R.A.B., nu doar pentru conducere cum a fost făcut până acum.

                  Primarul Cosmin Necula și conducerea administrativă a C.R.A.B.-ului, în cunoștință de cauză duc conștient societatea spre faliment.

                  Se urmărește o scădere a valorii C.R.A.B.-ului ca ulterior aceasta să fie vândută operatorului RAJA Constanța, preferat de primarul Necula.

                  Deciziile sunt luate în C.R.A.B. de primarul Necula, primăria deținând 51% din acțiuni.

                  C.R.A.B livra până în 2018 apă către operatorul RAJA Constanța, operator în municipiul Onești, la prețul de 2.35 ron/mc.

                  În mod conștient, primarul Necula micșorează prețul de livrare a apei de către C.R.A.B. de la 2.35 la 1.48 ron/mc reducerea fiind în favoarea RAJA Constanța, în anul 2018.

                  În acest fel, RAJA Constanța se îmbogățește cu 2.000.000 ron/an.

                  Cu acești bani, RAJA Constanța are în intenție să cumpere pe bani puțini întreg C.R.A.B.-ul.

                  RAJA Constanța primește cadou de la Primarul Necula, reducerea de preț a apei, realizând un profit fără să facă nimic în plus. În același timp tot în anul 2018, băcăuanilor li se aplică o creștere impusă a prețului apei de către conducerea C.R.A.B.

                  Întreb, de ce acest operator primește favoruri iar cetățenilor băcăuani li se aplică o majorare de preț?!

                  Se înțelege că RAJA S.A. Constanța cu banii rezultați din profitul realizat prin reducerea de preț va deveni proprietar al C.R.A.B.-ului.

                  Aceasta este ținta domnului Primar Necula și a politicienilor din preajma sa.

                  Băcăuanii pierd de 2 ori, o dată prin prețul majorat și a doua oară prin pierderea C.R.A.B.-ului la bani puțini.

                  O afacere foarte păguboasă pentru băcăuani și denotă o lipsă de interes față de aceștia.

                  RECUPERAREA DE CREANȚE

                  O altă deficiență preluată de Primarul Necula este lipsa de interes față de recuperarea creanțelor.

                  Constatăm că Asociațiile de proprietari sunt împovărate de neperformanța managementului politic al C.R.A.B., în timp ce RAJA primește favoruri.

                  Necula a decis în data de 17 februarie 2020 sistarea furnizării apei potabile și debranșarea de la rețea pentru neplata unui debit în valoare de 373.000 lei pentru 25 de asociații.

                  Observăm că, de exemplu, la Asociația de proprietari nr.24 avem un debit de 42.660 ron iar la Asociația de proprietari nr.35 un debit de 47.022 ron. Cât de reale sunt acestea? Nimeni nu poate ști.

                  Tot la capitolul Creanțe ale C.R.A.B.-ului constatăm că UAT-uri ca Buhuși și Moinești au debite importante iar acest lucru nu e normal, noi băcăuanii suferind cu toții de pe urma acestor creanțe neîncasate, pentru care conducerea C.R.A.B.- ului nu a întreprins acțiuni de recuperare.

                  Tot din acele vremuri ale administrației Stavarache au apărut în spațiul public numeroase semne de întrebare legate de firma constructoare BRANPIS și interesele Primarului Necula și ale partidului Pro România, interese care dăunează grav societății. Lucrări de slabă calitate și neîncadrare în termen.

                   Primarul Necula nu gândește economic, asta se observă din deciziile luate.

                  Am studiat activitatea C.R.A.B-ului și am constatat toate relele făcute băcăuanilor prin deciziile prost luate de conducerea acesteia împreună cu Primarul Necula acesta fiind decident cu drept de vot majoritar.

                  Primarul Necula s-a lăsat manipulat de interesele personale și trocuri politice. Din acest motiv s-a ajuns să avem în conducerea CRAB-ului oameni de alte profesii, nepricepuți. Rezultatul este acela că băcăuanii, azi, nu au apă permanent, nu au apă la etajele superioare, apa este scumpă, ba chiar mai mult, se încearcă falimentarea C.R.A.B.-ului, pentru a fi vândut pe bani puțini.

                  ÎMPREUNĂ SALVĂM APA BĂCĂUANILOR!!! PUNEȚI-MĂ LA TREABĂ!

                  CURĂȚENIA ORAȘULUI, PRIORITATE ÎN MANDATUL MEU!

                   ÎN TOATĂ ACEASTĂ PERIOADĂ DE CAMPANIE AM CONSTATAT DIRECT ȘI DIN DISCUȚIILE CU CETĂȚENII CĂ PROBLEMA GUNOIULUI ȘI A CURĂȚENIEI ESTE UNA STRINGENTĂ.

                  Gunoiul nu este colectat la timp iar pubelele nu sunt igienizate corespunzător.

                  Am văzut cu toții cum Necula îi șantaja pe consilieri cu o criză a gunoiului dacă nu îi aprobă majorarea prețului.

                  Prelungirea actului adițional cu Soma a fost respinsă de 7 ori de către Consiliul Local.

                  În final actuala administrație a majorat prețul colectării gunoiului cu peste 50 % ajungând la 21.200.000 lei/an.

                  Un preț foarte mare pentru servicii slabe calitativ.

                  Voi demara urgent o procedură de auditare a modului de derulare a acestui contract. Contractul de salubrizare va fi monitorizat prin folosirea unei aplicații informatice coordonate prin gps și confirmări la ghenele de gunoi. Totodată, împreună cu operatorul de salubrizare vom introduce un sistem bazat pe recompensarea colectării selective a gunoiului.

                  De fiecare dată când un cetățean va preda gunoiul selectiv va primi puncte bonus pe un card emis de primăria Bacău, iar operatorul de salubrizare va deconta punctele acumulate în baza cantităților de gunoi predate. De asemenea, lucrătorii Spații Verzi vor fi antrenați în lucrări de amenajare întreținere și toaletarea spațiilor verzi, de amplasarea și repararea mobilierului urban.

                  Curățenia orașului nostru va fi o prioritate pentru mine!

                  Problema parcărilor va fi soluționată împreună cu cetățenii Municipiului Bacău!!!

                  Îmi cer iertare bacăuanilor pentru că nu am atacat în mod frontal problema parcărilor, dar sincer să fiu nu aveam o soluție până nu vedeam problemele din toate cartierele. Eu văd ca rezolvarea acestei probleme să fie făcută în consens cu locatarii și președintele de asociație a fiecărui bloc. Am identificat mai multe soluții viabile pentru sistemul de parcare:

                  1) Există posibilitatea ca în anumite locuri să se construiască parcări ecologice pe zonele unde oamenii deja și-au parcat mașinile și nu mai există spațiul verde.

                  2) Am identificat posibilitatea de a crea noi parcări ecologice în zonele care ne permit acest lucru.

                  3) Posibilitatea de a face în locurile foarte aglomerate parcări supraetajate. Un exemplu ar fi construcția de parcări supraetajate în jurul stadionului, atât în stânga, cât și în dreapta acestuia. Parcări ce vor fi realizate pe 4 nivele și se vor crea astfel câteva mii de locuri de parcare. Una din parcări va fi realizată între clinica doctorului Boană și stadion, iar cealaltă în partea de nord a stadionului. Acest proiect va fi finanțat odată cu reconstrucția stadionului de Compania Națională de Investiții. Aceste spații de parcare vor fi utilizate în afara timpilor de competiții de către cei care stau în zona respectivă, obligația acestora fiind ca în timpul competițiilor să elibereze locurile.

                  4)Pentru rezolvarea parcărilor din apropierea locuințelor propun o concesionare la un preț modic anual a locului de parcare pentru a intra în legalitate. Locurile de parcare vor fi trasate și nominalizate pe fiecare locatar, posesor de autovehicul.

                  5)Nu sunt de acord cu dărâmarea garajelor și trebuie să înțelegem că momentan această opțiune nu poate fi implementată.

                  Cei care prestează diverse servicii în aceste garaje își vor putea continua activitatea doar cu acordul scris al vecinilor.

                  Aveți încredere într-un Profesionist și doar cu Experiență putem transforma Bacăul într-un oraș de care să fim mândri!!!

                  PUNEȚI-MĂ LA TREABĂ!!! 

                   

                  Publicat de SC Deșteptarea SA la comanda lui Sergiu Sechelariu CMF: 24200381

                   

                   

                   

                   

                   

                   

                   

                  Am uitat să zidim…

                  Cu patru ani în urmă, tot în preajma alegerilor locale, remarcam, la această rubrică, lipsa verbului „a face” din dezbaterile electorale, din vocabularul candidaţilor la dregătoriile scoase la aprecierea celor cu drept de vot. Nu se prinde, nu are loc în propoziţiile şi frazele scrise sau rostite de cei care doresc şi vor să ne fericească în următorii 4 – 8 – 12 ani.

                  Verbul în cauză arde, frige pe buzele lor, cum necunoscute rămân şi alte verbe care arată, desemnează acţiunea, cum sunt a construi, a zidi, a ridica, edifica, amenaja, moderniza, înfrumuseţa, nu, la ordinea zilei, de dimineaţa şi până seara, nu citim, nu auzim decât verbe şi expresii injurioase, defăimătoare, denigratoare la adresa contracandidaţilor, pe primul loc se află celebra „ba, pe-a mă-tii!”

                  A devenit aproape familiar, nici nu mai reacţionezi, asta e, atâta ştie, atâta poate, e de-al nostru, băiat bun…Este grăbit, aleargă, se zbate, ţine discursuri, iese la televizor, combate, aruncă cu noroi şi pleacă, nu mai are timpul necesar să se oprească, să stea de vorbă cu oamenii şi să le spună ce vrea el să zidească, să construiască, să ridice pentru ei şi pentru cei care vin după ei, să-i întrebe ce-şi mai doresc, ce le lipseşte…

                  Şi, din păcate, o parte importantă din alegători au intrat în jocul lor, vinovaţi, zice individul, de toate relele pământului sunt liberalii, pesediştii, conservatorii, useriştii, pemepiştii şi tot neamul lor, n-ar mai fi pomeniţi, care au condus comuna, oraşul, municipiul. Dar, dacă vine el pe scaun, atunci să vezi belşug, bunăstare, fericire şi tot nici nu au pomenit oamenii de prin acele locuri.

                  Au trecut patru ani şi multe nu am învăţat, încă nu ştim să alegem dintre cei care ştiu ce înseamnă, ce presupune a face, a zidi, a construi şi cei cu gură multă, fanfaroni, lăudăroşi, pizmaşi, certăreţi, cu inimă şi suflet uscate. Mai sunt puţine ore până se vor deschide urnele, mai e timp suficient pentru a desparte grâul de neghină. Este vorba de soarta satului, a oamenilor, copiilor, buncilor noştri. Să votăm cu cei care ştiu şi pot să zidească.

                  Noi reglementări privind ocuparea catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar: s-a introdus proba scrisă obligatorie!

                    Concursurile pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat constau într-o probă scrisă. Aceste reglementări sunt prevăzute în ordinul privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor de ocupare a posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului, publicat în Monitorul Oficial.

                    „Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin şi pe durata stării de alertă, până la eliminarea restricţiilor privind adunările publice de către autorităţile de resort, prin derogare de la prevederile art. 4 alin. (1) din Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursurilor de ocupare a posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, (…), concursurile pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat constau în proba scrisă, potrivit programelor specifice pentru concurs, aprobate prin ordin al ministrului Educaţiei şi Cercetării, conform prevederilor art. 42 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului, pentru prelungirea unor termene (…)”, se arată în ordin.

                    Proba scrisă se susţine pe baza subiectelor elaborate de comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise, constituită la nivelul unităţii de învăţământ/consorţiului şcolar/grupului de unităţi de învăţământ care s-au asociat temporar, în concordanţă cu programele specifice pentru concurs în vigoare, şi se evaluează prin note de la 10 la 1. Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat având clase speciale de limbi străine cu program intensiv şi/sau bilingv sau în unităţi de învăţământ având clase/grupe cu predare în limbile minorităţilor sau în altă limbă decât aceea în care candidaţii şi-au efectuat studiile, candidaţii susţin şi o probă orală de cunoaştere a limbii în care urmează să se facă predarea, evaluată prin calificative “Admis/Respins”, prevede ordinului ministrului Educaţiei. La această probă nu se admit contestații. Pentru angajare pe perioada determinată, candidaţii trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă.

                    Unităţile de învăţământ stabilesc proceduri specifice avizate de inspectoratul şcolar, astfel încât, la încetarea stării de alertă, probele practice/orale şi inspecţiile din cadrul concursului, precum şi interviul de la testarea personalului fără studii corespunzătoare postului să poată fi susţinute şi în sistem online. La înscrierea la concurs/testare, candidaţii prezintă obligatoriu şi cazierul judiciar. Nu pot participa la concurs/testare persoanele condamnate penal definitiv pentru infracţiuni contra persoanei săvârşite cu intenţie în împrejurări legate de exercitarea profesiei, până la intervenirea unei situaţii care înlătura consecinţele condamnării, se mai arată în ordin. Înscrierea candidaţilor la concurs/testare şi înregistrarea contestaţiilor la proba scrisă se pot realiza şi electronic.

                    Atletism / Spre Tokyo, cu un ocol pe la Piatra Neamț

                    Atunci când vorbim despre consolidarea/ refacerea/ construirea stadionului din Bacău nu ar fi rău ca, pe lângă fotbal, să ne gândim și la o pistă de atletism. O cer, printre mulți alții, și doi dintre sportivii băcăuani cu șanse de participare la Olimpiada de anul viitor: Adelina Panaet și Alex Soare. Pentru a se antrena pe o pistă, cei doi sunt nevoiți să facă bi-ăptămânal naveta în orașul de la poalele Pietricăi.

                    Au șanse să concureze la Olimpiada de anul viitor. O spun cifrele. Adelina Elena Panaet (CS Știința) este în Top 25 mondial la 3000 metri obstacole, în timp ce Alex Nicolae Soare (Știința/ CSM Bacău) știe cu se mănâncă un 27.28 la 10.000 metri. Pentru a ajunge însă la Tokyo, cei doi atleți pregătiți de Cristina Alexe trebuie să dea însă un ocol pe la Piatra Neamț. O spune evidența. În lipsa unui stadion și a unei piste de alergare în Bacău, Panaet și Soare fac, de două ori pe săptămână, naveta la Piatra Neamț, acolo unde se antrenează pe stadionul „Ceahlăul”.

                    Așa au procedat toată vara, așa vor face și în continuare, mai puțin în această perioadă în care se află într-un stagiu montan la Piatra Arsă. Frustrant. Frustrant, dar necesar. „Și mai frustrant este când ni se întâmpla să ajungem la Piatra Neamț și nu puteam să ne antrenăm din cauza faptului că erau programate alte acțiuni pe stadionul de acolo. Atunci, antrenamentul de la Piatra se reducea la plimbarea de la Piatra”, zâmbește Cristina Alexe. În ciuda acestor dificultăți, antrenoarea în vârstă de 42 de ani nu și-a pierdut zâmbetul. Și nici optimismul:

                    „Eu tot mai sper să-mi pot antrena sportivii pe un stadion cu pistă la noi în oraș. Am convingerea că, mai devreme sau mai târziu, lucrurile se vor mișca”. Antrenoarea are și argumente: „Principalul argument este că, pe lângă componenta sportului de performanță, în ultimii ani și-a făcut tot mai simțită prezența necesitatea cetățenilor de a alerga pentru propria plăcere sau pentru propria sănătate. Și cred că această necesitate a găsit deja un ecou favorabil în rândul factorilor de decizie”. Până la (re)apariția unei piste de atletism în Bacău, elevii Cristinei Alexe aduc medalii de „afară”.

                    Așa cum sunt cele două titluri de vice-campion balcanic cucerite weekend-ul trecut, la Cluj, de Panaet la 3000 m obstacole și de Soare la 5000 m. Și așa cum sperăm să fie încununată și participarea la Mondialele de semi-maraton de la mijlocul lunii viitoare, din Polonia.

                    Sub 1 la sută

                    De la începutul așa-zisei pandemii, în municipiul Bacău au fost afectate de COVID 19, în mod oficial, 1.661 de persoane, fără a pune la socoteală rezidenții din centrele de copii, bătrâni sau persoane cu dizabilități. Datele sunt valabile până la data de 21 septembrie și sunt confirmate în mod oficial de DSP. Cum DSP socotește că orașul are 197.222 de locuitori, conform cu datele Institutului Național de Statistică, rezultă că, de la începutul izbucnirii acestei boli și până acum, aceasta a afectat un procent maxim de 0,84 la sută din populația muncipiului.

                    Avem date și pentru alte localități: Comănești: 0,97%, Tg. Ocna – 1,05%, Tg. Trotuș – 1,1 % Cel mai mare procent de care avem cunoștință este în comuna Ungureni, acolo unde s-a răsturnat COVIDUL într-un centru pentru persoane cu handicap: 2,80% Și asta pentru că mulți locuitori ai comunei lucrează acolo.

                    Cum, de altfel, se întâmplă și cu mulți locuitori ai comunei vecine, Parincea, înregistrată cu un procent de 0,91% Evident, procentele sunt false. Da, pentru că cifrele folosite nu au nici o legătură cu realitatea. Chiar credeți că mai sunt 197.000 de locuitori în Bacău, când la recensământul din 2011 s-au înregistrat 144.000?

                    Rezultă că procentele reale sunt ceva mai mari. Nu cu mult. Chiar și dacă ar fi duble, tot nu ar fi mai mult de 1,5 – 2% Desigur, ni se poate spune că aceste procente sunt atât de mici deoarece s-au luat măsuri și se impun cu forța reguli. Că masca și distanța salvează vieți. În același timp, însă, pe toate canalele ni se spune cât de mulți oameni sunt infectați în fiecare zi. Iată că, în ciuda valurilor de infecții, în Bacău sunt doar 1.600 de bolnavi de la începutul epidemiei/pandemiei.

                    Însă, oamenii fără măști sunt vânați și amendați, intimidați, puși la stâlpul infamiei. Totul în numele unei „cauze juste”. Cea mai periculoasă pandemie din ultima jumătate de secol, cum ne este vândută de politicieni și media, se transformă într-o penibilă vânătoare de vrăjitoare.

                    Avem baraje hidrotehnice sigure în Moldova

                    Comisia teritorialǎ de avizare a documentațiilor de evaluare a stǎrii de siguranțǎ în exploatare a barajelor de categorie C și D pentru Zona Moldova s-a întrunit pentru a doua oară în acest an, în videoconferință, în perioada 17-18 septembrie. Au fost supuse analizei 30 de documentații tehnice de expertiză pentru evaluarea stării de siguranță în exploatare. Cu o singură excepție, pentru clarificarea unor aspecte tehnice, toate lucrările au fost avizate. Pentru prima oară, 10 baraje de mici dimensiuni.

                    Comisia teritorialǎ de avizare a documentațiilor de evaluare a stǎrii de siguranțǎ în exploatare a barajelor de categorie C și D pentru Zona Moldova are ca scop avizarea documentațiilor de expertiză la iazurile de decantare, depozite de deșeuri și mici baraje aflate în toate etapele de realizare și de exploatare a acestora: proiectare, execuție, exploatare, postutilizare, conservare sau dezafectare, de pe raza administrativǎ a Administrației Bazinale de Apă Siret și a Administrației Bazinale de Apă Prut-Bârlad.

                    În Registrul Național al Barajelor din România (REBAR) sunt inventariate 618 lucrări pentru zona aferentă Comisiei Teritoriale de Avizare Moldova (baraje de retenție, iazuri de decantare, depozite de deșeuri, lucrări hidrotehnice speciale) aflate sub incidența legislației specifice domeniului siguranței barajelor. Dintre acestea, circa 63% au fost analizate și sunt autorizate, iar circa 37% sunt încă neautorizate.

                    Obiectivele neautorizate sunt deținute, de regulă, de societăți aflate în insolvență, diferite alte entități comerciale private (societăți comerciale, persoane fizice autorizate, asociații familiale etc.) și au termen de conformare permanent. O situație deosebită se înregistrează în cazul autorităților locale, cu dificultăți în asigurarea resurselor financiare și umane necesare administrării în siguranță a acestor baraje.
                    Situația autorizării se ameliorează de la an la an, astfel că procentul barajelor neautorizate scade semnificativ.

                    Concluzii

                    Ca urmare a acțiunilor de verificare și control pe teren a acumulărilor din categoriile de importanță C și D, efectuate prin echipele inspecțiilor bazinale și teritoriale a apelor, s-au desprins unele aspecte de natură tehnică și juridică referitoare la aceste acumulări:

                    ⦁ unele acumulări sunt golite, fără luciu de apă și sunt chiar parțial dezafectate sau degradate;

                    ⦁ lipsa fondurilor necesare finalizării unor lucrări de reabilitare, întreținere, reparații, a construcțiilor hidrotehnice din cadrul obiectivelor verificate, dar și pentru elaborarea documentațiilor tehnice necesare obținerii autorizației de funcționare în condiții de siguranță.

                    Pe lângă viiturile din ce în ce mai frecvente, care trebuie atenuate și/sau tranzitate în siguranță prin amenajările hidrotehnice, se remarcă și perioadele frecvente de secetă, pentru care rezervele de apă oferite de acumulările artificiale reprezintă, uneori, unica măsură de asigurare a resursei de apă pentru populație.

                    Specialiștii Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor și ai Administrației Naționale „Apele Române” urmăresc în permanență starea tehnică și funcțională a tuturor barajelor din țara noastră indiferent de deținător, pentru a fi asigurate atât folosințele, cât și starea de siguranță a acestor obiective, în contextul creșterii frecvenței fenomenelor hidrometeorologice extreme, posibil efect al schimbărilor climatice.

                    Conferință de închidere de proiect la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău

                      Evenimentul a avut loc la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, pe Platforma on-line Microsoft Teams – Echipa POCU 108612 Organizare Evenimente, zilele trecute, mai exact pe 18 septembrie 2020. La eveniment au participat reprezentanţi ai conducerii Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău – Rector Prof.univ.dr.ing. Carol Schnakovsky, ai conducerii Facultății de Inginerie – Decan Conf.univ.dr.ing. Mirela Panainte-Lehăduș, ai Consiliului Județean Bacău, ai partenerului în proiect S.C. Barleta S.R.L – Manager financiar – Ing.Corneliu Gheorghe Enache, ai mediului economic, ai unor universități din țară, precum şi studenți, absolvenți și cadre didactice.

                      Evenimentul a avut drept scop promovarea rezultatelor obţinute ȋn cadrul proiectului, prezentarea impactului asupra partenerilor implicați și a beneficiilor implementării, precum și expunerea unor propuneri de măsuri pentru asigurarea sustenabilității rezultatelor proiectului.

                      Mediul economic a fost reprezentat de unele societăți membre ale Rețelei de parteneriate create în cadrul proiectului, dintre care menționăm: S.C.Agricola Internațional S.A., S.C.Aerostar S.A., S.C. Almera Internațional S.R.L, S.C. Chimcomplex S.A, S.C. Albrau Prod S.R.L, S.C. Cusbac S.A. Diseminarea rezultatelor proiectului s-a făcut și către alte universități din țară participante la eveniment, dintre care menționăm: Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași, Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, Universitatea Ovidius din Constanța.

                      La evenimentau fost prezente peste 80 de persoane, principalele discuţii din cadrul evenimentului axându-se pe:rezultatele proiectului;beneficiile implementării proiectului;măsuri pentru asigurarea sustenabilității rezultatelor proiectului.

                      Prin intermediul proiectului PRO-PRACTICA un număr de 76 de studenţi din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, Facultatea de Inginerie au fost sprijiniți pentru tranziția de la școală la viața activă, prin activitățile implementate în cadrul proiectului.

                      Principalele rezultate concretizate în cadrul proiectului:

                      – Crearea unei Rețelei de parteneriate pentru practică cu 13 membri la nivelul Regiunii Nord-Est, la care au aderat instituții/societăți comerciale din județele Bacău, Neamț, Iași și Suceava (S.C. Agricola Internațional S.A, S.C. Aerostar S.A, S.C. Almera Internațional S.R.L, S.C. Chimcomplex S.A Borzești, S.C. Albrau Prod S.A, S.C. Rompak S.R.L, S.C. Cusbac S.A, S.C. Concordia Laboratory S.R.L, S.C. Fibratus Eco Wool S.A, S.C. Pam Universal S.R.L).

                      – Încheierea unui acord de colaborare cu AJOFM Bacău pentru furnizarea de informații referitoare la locurile de muncă disponibile la nivelul județului pentru a eficientiza procesul de inserție a studenților pe piața muncii;

                      – Organizarea a 3 evenimente tip „masă rotundă” și 2 ateliere tematice la care au participat peste 50 de persoane, pentru stabilirea cadrului de funcționare și a strategiei rețelei, precum și analiza ofertei de locuri de muncă disponibile în cadrul acesteia;

                      – Organizarea a 3 seminarii cu peste 40 de participanți, pentru promovarea dezvoltării durabile și a egalității de șanse;

                      – Sprijinirea studenților din grupul țintă pentru dezvoltarea competențelor profesionale și transversale și inserția pe piața muncii prin: organizarea unor acțiuni inovative de facilitare a practicii, organizarea a 2 stagii de practică la partenerul în proiect S.C. Barleta S.R.L în 2019 și 2020, furnizarea de servicii de consiliere și orientare profesională și evaluare a competențelor, organizarea de cursuri de formare Competențe antreprenoriale, implementarea unui sistem de raportare a locurilor de muncă disponibile la nivel județean și regional, actualizarea curriculei de practică în raport cu cerințele angajatorilor, crearea unui sistem de informare universitate-agenți economici privind cerințele de instruire pentru a răspunde nevoilor actuale și viitoare ale pieței muncii la nivel județean și regional.

                      Proiectul a fost implementat de catre parteneriatul creat între Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău și S.C. Barleta S.R.L pe o perioadă de 24 de luni, începând cu iulie 2018 până în septembrie 2020, valoarea totală a proiectului a fost de 621 259,51 lei.

                      Proiectcofinanţatdin Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020, Axa prioritară 6: Educație și competențe, Obiectivul tematic 10: Efectuarea de investiții în domeniul educației, al formării și al formării profesionale în vederea dobândirii de competențe și a învățării pe tot parcursul vieții, Prioritatea de investiții 10.iv, Obiectiv compozit: OS. 6.13 și 6.14.

                      Conf.univ.dr.ing. Lăcrămioara Rusu, Manager de Proiect a mulțumittuturor celor care au contribuit la implementarea activităților și la atingerea obiectivelor proiectului.

                      Lucrările de modernizare a pistei Aeroportului Bacău au fost finalizate. Când se reiau zborurile

                      Lucrările la pista de pe Aeroportul Internațional „George Enescu” au fost terminate, astfel încât activitatea de transport aerian va fi putea fi reluată începând cu 5 octombrie. Anunțul a fost făcut azi, 23 septembrie, de reprezentanții aeroportului băcăuan, eveniment la care a participat președintele Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu, împreună cu o delegație a Partidului Social Democrat.

                      Președintele PSD Marcel Ciolacu a venit însoțit de Sorin Grindeanu, fost prim-ministru al României, Paul Stănescu, fost vicepremier, europarlamentarul Dragoș Benea, precum și alți membri ai Partidului Social Democrat. „Aici, în Bacău, vedem diferența dintre «ei» și «noi», între Partidul Social Democrat și PNL, între o echipă administrativă de excepție, coordonată de Dragoș Benea, cu niște realizări de excepție, și o echipă a Partidului Național Liberal, de panglicari. Oameni care vin, își fac poze, taie panglici și-și asumă munca altora.

                      Aveți aici, la aeroport, dovada că s-au putut investi 35 de milioane de euro din fonduri europene, prin Consiliul Județean. Aveți dovada, în Bacău, la spitalul județean, unde s-a refăcut Ambulatoriul, cu 2 milioane de euro, tot din fonduri UE. În plus, este centura Bacăului, la care Lucian Șova a avut un factor determinant, investiție de la Guvernul României, de la guvernul PSD”, a declarat Marcel Ciolacu, președintele PSD.

                      Investiții de 60 de milioane de euro

                      În ultimii ani, aeroportul din Bacău a beneficiat de investiții majore, de peste 60 de milioane de euro, bani de la Uniunea Europeană și de la bugetul Consiliului Județean. Sumele au fost investite în modernizarea și dezvoltarea infrastructurii de transport aerian (terminalul de pasageri, turnul de control, parcarea cu peste 300 de locuri și strada Aeroportului, cu patru benzi de circulație plus una de urgență).

                      „Astăzi, este punctul terminus al unei investiții care a început pe 9 noiembrie 2015 și, la debutul căreia, am spus un lucru în care cred: «2,5 kilometri de pistă refăcuți te duc oriunde în lume, spre deosebire de 2,5 kilometri de drum normal care nu pot să nu te ducă nicăieri».

                      Imagine din timpul lucrărilor

                      Sunt foarte bucuros, ca europarlamentar, să inaugurăm această investiție importantă de care, la fel ca și centura ocolitoare, se bucură, în aceeași măsură, băcăuanii, cât și restul moldovenilor. Pentru că ambele investiții sunt de interes regional, inclusiv societatea fanion a județului, Aerostar, de interes strategic, care, de astăzi, va intra în regim normal de lucru”, a declarat, la rândul său, europarlamentarul Dragoș Benea.

                      Acesta a mai punctat favorabil asupra profesionalismului de care a dat dovadă firma spaniolă care s-a ocupat de complexele lucrări de la pistă, finalizându-le într-un timp record, amintind și de echipa administrativă pe care a condus-o o perioadă, împreună cu actualul deputat Ionel Floroiu, Sorin Brașoveanu, președintele în funcție al CJ, Valentin Ivancea, fost prefect al județului, și nu în ultimul rând, Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor.

                      „Am fost aici în urmă cu trei ani și observ că transformarea este incredibilă. Dacă face o comparație între Moldova și Ardeal, aeroportul din Bacău este cel mai modern. (…) Aș vrea să mă asigure viitorul președinte al Consiliului Județean, Valentin Ivancea, că acea cursă care a exsitat între Timișoara și Bacău va fi redeschisă, în așa fel încât capacitatea de trei milioane de călători să facă din acest aeroport un simbol pentru întreaga regiune”, a declarat Sorin Grindeanu.

                      Antiteze PSD – PNL

                      Cert este că, după finalizarea lucrărilor la pistă, va urma o perioadă de tranziție, în care noile suprafețe de mișcare vor fi certificate de autoritatea aeronautică, astfel încât, la 5 octombrie, primul avion să poată ateriza, din nou, în Bacău. Delegația de oaspeți a trecut pe la spitalul modular de pe Baza sportivă Letea, după care au fost trecute în revistă investițiile la spitalul județean din Bacău. „O antiteză între ce suntem noi și ce sunt cei din actuala guvernare, ce înseamnă un așa-zis spital modular, de 3 milioane de euro, neconform, nerecepționat și nefuncțional, și investițiile de la Spitalul Județean de Urgență”, a încheiat europarlamentarul Dragoș Benea.

                      Reţinut de poliţişti pentru distrugerea unui autoturism

                        Ieri, 22 septembrie a.c., în urma activităţilor specifice efectuate, poliţiştii din Moineşti au reţinut un tânăr de 29 de ani, din comuna Ardeoani, bănuit de comiterea infracţiunii de distrugere.

                        La data de 20 septembrie a.c., poliţiştii Postului de Poliţie Ardeoani au fost sesizaţi de o femeie de 47 de ani, despre faptul că persoane necunoscute i-ar fi distrus autoturismul proprietate.

                        Poliţiştii care s-au deplasat la faţa locului au constatat că cele sesizate se confirmă şi au început activităţile specifice de investigare.

                        Astfel, în urma cercetărilor şi investigaţiilor efectuate, poliţiştii au stabilit că în noaptea de 19/20 septembrie a.c., un localnic de 29 de ani, i-ar fi distrus geamurile autoturismului proprietate, ce fusese parcat de femeia de 47 de ani, în faţa imobilului său, cauzând un prejudiciu de aproximativ 4000 delei.

                        Poliţiştii l-au reţinut pe bănuit pentru 24 de ore şi urmează a fi prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Moineşti cu propuneri legale.

                        Trofee deţinute ilegal, ridicate de la locuinţa unui bărbat din comuna Balcani, în urma unei percheziţii domiciliare

                          În cursul zilei de ieri, poliţiştii Secţiei 2 Poliţie Rurală Moineşti au pus în executare un mandat de percheziţie domiciliară pe raza comunei Balcani.

                          Activităţile investigative au vizat un bărbat, de 37 de ani, din localitate, bănuit de comiterea infracţiunilor de tulburare a ordinii şi liniştii publice, ameninţare şi violare de domiciliu.

                          Poliţiştii au ridicat de la domiciliul acestuia un încărcător de pistol, un cartuş, o capsă nepercutată, două tuburi de CO -2, 4 picioare de căprior, 4 trofee de căprior, un trofeu, două coarne de cerb şi mai multe foiţe de tutun.

                          Bărbatul este cercetat penal sub aspectul comiterii infracţiunilor de nerespectarea regimului armelor şi muniţiilor, tulburare a ordinii şi liniştii publice, ameninţare şi violare de domiciliu şi a fost reţinut penrtu 24 de ore.