vineri, 26 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1726

Raliul Moldovei Bacău, la ediție aniversară

În acest an, căderea de cortină peste Campionatul Național de Raliuri Betano, competiție organizată sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, va avea loc în Bacău, la finalul acestei săptămâni. Odată cu disputarea Raliului Moldovei Bacău, ajuns la o ediție aniversară: cea cu numărul zece. Programat pe 24 și 25 octombrie, Raliul Moldovei Bacău va păstra probele speciale din anii trecuți, care vor însuma aproximativ 110 km. Aceștia vor fi împărțiți între cele două orașe, Bacău și Moinești, cu o probă specială nouă la Dărmănești în lungime de 13 km și o suprafață de macadam foarte bună, precum și cele două superspeciale de pe circuitul de karting „Speed Park” din Bacău. Sesiunile de shakedown sunt programate vineri, urmând ca prima zi a competiției, cea de sâmbătă, să aibă loc la Moinesti.

Duminică, 25 octombrie, concurenții se vor întoarce în Bacău, unde în program figurează parcurgerea celor două bucle a câte trei probe Hemeiuș, Trebeș (varianta lungă) și superspeciala de la circuitul de karting.

„După organizarea a două evenimente complet noi în acest an, respectiv etapa de viteză în coastă 2 Trofeul Valea Uzului și etapa de ciclism Turul Colinelor, ne concentram pe evenimentul principal al ACS Rally Spirit: ediția aniversară a Raliului Moldovei Bacău, care constituie și etapa de final a Campionatului Național de Raliuri Betano 2020. Toate aceste evenimente nu ar fi fost posibile fără sprijinul important al Consiliului Județean Bacău și cu acest prilej vreau să le mulțumesc tuturor consilierilor care au susținut aceste evenimente din județ. În acest sens, toată comunicarea se va desfășura în jurul proiectului pe care îl promovăm încă de la începutul anului și anume construirea autostrăzii A13 Bacău- Brașov”, a declarat președintele ACS Rally Spirit, Adrian Răspopa, care, în weekend, se va regăsi în dublu rol: cel de organizator, dar și în cel de pilot.

Pentru Răspopa, participarea în ediția aniversară a Raliului Moldovei Bacau va reprezenta cel de-al 85-lea start într-o etapă de raliu. La fel ca în 2019, pilotul oneștean va avea ca mașină de concurs o Skoda Fabia R5, cu care în 2019 reușea la etapa de casă clasarea pe poziția secundă.

Bătălia pe muțește cu Covidul

În vreme ce autoritățile ne flutură chitanțierile cu amenzi drept unică rezolvare a epidemiei, aceleași autorități tac chitic când este vorba să informeze cetățenii. Și nu este vorba doar de informații referitoare la numărul de infecții din județ, chit că s-a făcut deja săptămâna de când am cerut DSP informația și nu am primit, evident, nici un răspuns. Nici măcar deciziile Comitetului Județean pentru Situații de Urgență nu sunt accesibile decât cu foarte mare greutate. Prefectura, care păstorește Comitetul, are prostul obicei să arunce o postare pe Facebook pe seară în care copiază – când o face – mot-a-mot comunicatul CJSU, din care jumătate cel puțin este o înșiruire de acte normative care-i dau voie să emită decizia iar jumătate, comunicare în limbaj arhi-juridic a deciziei.

Dacă ieri s-a dat o decizie și azi alta, care o completează, trebuie să-ți cauți un avocat care să interpreteze cele două hotărâri și să-ți spună care prevederi sunt încă valabile și care nu. Asta când găsești hotărârea la Prefectură. Că sunt cazuri în care Prefectura a anunțat că s-a luat o decizie și că aceasta trebuie căutată pe site-ul ISU. Iar pe site-ul ISU era publicată decizia greșită, că așa a fost primită de la Prefectura. Sau pe site la DSP unde ați putea găsi… ce?! Acul în carul cu fân. Ați văzut ce e pe prima pagină la DSP? Comunicate din luna mai amestecate cu comunicate din octombrie, de nu mai găsești nimic. Cum ar putea un cetățean cu frică de lege să afle în timp util că s-a schimbat modificarea și că de mâine trebuie să poarte mască prin oraș? În condițiile în care Prefectura comunică acest lucru doar pe Facebook, pe la ora 18.00?! Pe o pagină care are 5.319 de urmăritori (noi avem aproape 90.000), deci informația ar putea ajunge pe wall-ul a cel mult 250 de persoane, la o rată optimistă de 5% distribuție.

A, nu știați?! Facebook nu arată ce a publicat o pagină decât la 4-5% dintre urmăritorii acelei pagini, dacă dorește mai mult, pagina trebuie să plătească și așa apar acele postări „sponsorizate”. Deci, onor CJSU anunță pe seară un număr infim de cetățeni că de a două zi masca e obligatorie în oraș și, a doua zi, polițiștii și jandarmii trebuie să-i amendeze pe cetățeni că n-au mască…

Criza COVID – 19: De joi, se dă startul granturilor pentru capital de lucru

Administratorii de firme din județ pot depune cererile pentru obținerea de sprijin financiar nerambursabil din partea statului pentru asigurarea capitalului de lucru. Startul se dă joi, 22 octombrie, începând ora 10.00. Înscrierile pot fi făcute până pe 28 octombrie, cu posibilitatea prelungirii termenului, așa cum s-a întâmplat cu microgranturile de 2.000 de euro.

Depunerea cererilor se face accesând link-ul granturi.imm.gov.ro. Pot solicita acest sprijin firmele ale căror activități au fost afectate de pandemie, direct sau indirect, ca urmare a interdicțiilor intervenite în perioada stării de urgență sau a celei de alertă. În aceste condiții, la depunerea cererilor, va fi nevoie de atașarea certificatelor de situații de urgență (albastre sau galbene, după caz), care trebuia obținute deja, termenul legal expirând luna trecută.

Sprijinul, în funcție de cifra de afaceri

Sumele pe care le pot primi antreprenorii sunt în funcție de cifra de afaceri din anul precedent. Astfel, IMM-urile cu o cifră de afaceri de 5.000 – 13.500 euro pot primi un sprijin de 2.000 euro, cele care au avut afaceri de 13.501 până la 1.000.000 euro, valoarea grantului va fi de 15% din volumul acestora, însă nu mai mult de 150.000 euro. În fine, și firmele cu cifra de afaceri de peste 1 milion de euro ar putea primi un grant de maximum 150.000 euro. Sumele se acordă după principiul „primul venit, primul servit”, în limita fondurilor.

Dacă nu sunt cheltuiți, banii trebuie returnați

Granturile pentru capital de lucru se dau doar IMM-urilor din anumite domenii de activitate și doar pentru anumite cheltuieli, cum ar fi cea cu TVA (dacă este nerecuperabilă), datoriile restante aferente taxelor și impozitelor salariale, datoriile și facturile emise anterior semnării contractului ș.a. De altfel, solcitanții vor trebui să depună o declarație pe propria răspundere prin care se obligă să nu folosească banii în alte scopuri decât cele prevăzute de normativ, în caz contrar fiind obligați să returneze ajutorul de stat, inclusiv accesoriile. În plus, și sumele nefolosite vor trebui înapoiate statului dacă acestea nu au fost cheltuite pe perioada contractului de finanțare.

Vladimir Hanga – maxima reverentia

Se cuvine cea mai mare laudă unui cărturar de înaltă clasă: prof. dr. doc. Vladimir Hanga (21 oct. 1920, Cucova, com. Valea Seacă, jud. Bacău – 16 iun. 2013, Arad). Are, în lumea juriștilor din România, o reputație greu de egalat. Eminent elev și student, a devenit doctor în științe juridice (1947), la trei ani de la absolvirea facultății, şi, după numai doi ani, doctor în științe economice și politice. A profesat la universitățile din București, Cluj-Napoca și Arad, a condus doctorate și s-a afirmat ca specialist pe plan național și internațional. Centre universitare de mare prestigiu din Europa, dar și din S.U.A. l-au primit pentru a susține conferințe și cursuri. A condus Facultatea de Drept clujeană (a fost și prorector aici), iar apoi, facultatea de profil din Arad l-a avut ca primul decan, în 1990. Între 1977 și 1984 a fost expert ONU la New York și Geneva, după care a devenit membru în Comisia pentru Drepturile Omului și arbitru al Curții Permanente de Arbitraj de la Haga (1984-1989).

Bacăul e pregătit să-l cinstească la centenar: Colegiul „Ferdinand” a pregătit un panou în Biblioteca „George Bacovia” dedicat fostului său elev (1931-1939), iar Școala Gimnazială Valea Seacă (directoare, Daniela Rău) a preluat sugestia noastră de a primi numele savantului. Contrariat de înregistrarea diferită a zilei de naștere (20 sau 21?) în lucrări de informare, mi-am dedicat aproape toată ziua de vineri, 16 oct., subiectului Vladimir Hanga. La Primărie, am extras din actul de naștere data corectă: 21 oct.; la școală, le-am vorbit elevilor despre cel omagiat și i-am felicitat că au 0% infectări cu Covid; la câțiva kilometri, în satul Cucova, ghidat de Dumitru Hanga (rudă cu profesorul) și de Ion Toma, am căutat casa familiei și am fotografiat clădiri martore ale începutului de secol XX. (Nu mai există casa, așa că am luat două fire de lucernă din acel loc.)

Autopsia pandemiei   

E clar că autoritățile nu știu cum să gestioneze o criză pe care au amplificat-o mediatic și acum, depășiți de eveniment, se prefac că fac. Masca, izolarea, constrângerile de tot felul, amenzile, etc. sunt elemente  din arsenalul ne facem că facem. În mod concret nu există o politică coerentă de contracarare a pandemie, ci doar o politizare a ei pe fondul reconfigurării psihologiei mulțimii, utilizând ca vector frica de moarte. A crescut numărul deceselor COVID în România, e cel mai mare din Europa. Așa ne spun rapoartele oficiale. Aici sunt mai multe probleme de clarificat.

  1. Ori celelalte state refuză să mai raporteze decesele după indicațiile OMS conform cărora toți decedații, inclusiv suspecții de infectare covid, indiferent de istoricul bolilor anterioare, sunt declarați morți de covid.
  2. Ori indicația se păstrează, dar, se aplică după interes. În această ipoteză măsurile luate de guvernații noștri sunt cele mai proaste din Europa. Supoziția de la pct. 2 e întărită de faptul că la nivelul infectărilor în România (luând ca referință ziua de 18 oct. reflectată în statistica INSP din 19 oct. a.c.) rata de infectări noi, se prezintă cam așa: „Până la data de 18 octombrie ora 13.00 s-au înregistrat 3.920 cazuri noi (ultimele 24 de ore) de infecție cu coronavirus, (decesele corelative ultimilor 24 de ore fiind 60 de persoane n.n.). Situația în Belgia: • În ultimele 24 de ore au fost raportate 10.964 cazuri confirmate, din care 33 decese. Situația în Marea Britanie: • În ultimele 24 de ore au fost raportate 16.981 cazuri confirmate, din care 67 decese.  Situația în Franța: • În ultimele 24 de ore au fost raportate 29.837 cazuri confirmate, din care 84 decese. Situația în Germania: • În ultimele 24 de ore au fost raportate 4.325 cazuri confirmate, din care 12 decese. Situația în Italia: • În ultimele 24 de ore au fost raportate 11.705 cazuri confirmate din care 69 decese. În China continentală în ultimele 24 de ore au fost raportate 13 cazuri confirmate (nici un deces n.n.).”
  3. Ori…, oamenii mor cu zile, cum se spune, urmare a unor tratamente inadecvate și bâlbâielilor OMS care transmite mesaje contradictorii coroborat cu subordonarea fără obiecțiuni a unora dintre specialiștii noștri, la cerințele iresponsabile ale forului internațional. Sigur că pot fi contrazis. Dar, atâta vreme cât se menține aberanta interdicției de efectuare a autopsierii persoanelor declarate ca fiind decedate de covid, când de fapt acestea au murit urmare a antecedentelor medicale și ulterior fiind infectate, ori suspecte de infectare covid.  Orice statistic din această perspectivă este mai mult decât prezumptiv falsă. Conform acelui Ordin M.S. Nr. 436 din 13 martie 2020 pentru aprobarea Protocolului specific privind managementul în caz de deces al pacienţilor infectaţi cu noul coronavirus, (încă în vigoare – de ce oare?) obligația medicului de a consemna decesul ca fiind de covid ca urmare a aplicării normei și nu prin constatare medico-legală ori propria opinie medicală, este o aberație a OMS, care în acest moment nu mai are nici o justificare logică. Dimpotrivă. ACEASTĂ PREVEDERE ACOPERĂ eventuala CULPA MEDICALĂ. (Cu tot respectul pentru îngerii în halat alb, prin mâinile cărora divinitatea face minuni, pentru că nu la acești oameni mă refer, ci la trădătorii jurământului lui Hipocrat.)

Normele legale trebuie coroborate între ele pentru a evidenția fractura creată artificial între responsabilitate, deontologie profesională  și manipularea oficială pe tărâmul impreciziei creată de legislație și utilizarea politică a dihotomiei astfel generate.  Exemplu:  Ordinului M.S. Nr. 1418/ 7 august 2020 privind aprobarea protocolului de tratament al infecţiei cu virusul SARS-Cov-2 , cităm din preambul: „Comisia de boli infecţioase a Ministerului Sănătăţii propune un protocol de tratament revizuit; prima variantă a avut la bază un draft al colegilor infecţionişti din Cluj. Acest protocol abordează cazul general al pacienţilor cu COVID-19, fără a aborda în detaliu situaţii particulare. Pentru realizarea acestui protocol am analizat prevederile documentelor emise de OMS şi ECDC, ale ghidurilor terapeutice elaborate în China, Italia, Belgia, SUA (1 – 6) şi alte materiale publicate de la realizarea versiunii anterioare. Prin recomandările privind îngrijirea pacienţilor cu infecţie cu SARS-CoV-2, prezentul protocol reprezintă un sprijin pentru deciziile comisiilor de politică ale medicamentului din cadrul unităţilor sanitare privind utilizarea «off-label» a unor medicamente potenţial active…..”

Toate recomandările sunt legal/formal… potențial valabile DAR… dacă medicul greșește? Ori există așa, transfrontalier, o prezumpție  de infailibilitate a opiniei medicale referitor la covid, în toate cazurile!!! Cum știm? În condițiile când România înregistrează cel mai mare număr de decese raportat la numărul infectărilor, iar verificarea  cauzelor ce au generat aceste decese, respectiv autopsierea, este interzisă prin lege urmare a recomandărilor OMS.  Cum putem verifica dacă acest Ordin al M.S. Nr. 1418/ 7 august 2020 are indicații validate de practica momentului ori este profund eronat? Coroborat cu faptul că cei mai vulnerabili pacienți sunt cei ce au comorbidități, iar medicamentele propuse de sus amintitul ordin au efecte secundare ce pot fi fatale bolnavilor cronici. În egală măsură sunt recomandate ca fiind utile hidroxiclorochina sau Plaquenil,  Lopinavir-Ritonavir sau Kaletra, dar și contestate pe de altă parte . „Astfel, specialiștii de la Cochrane România susțin că atât Lopinavir – Ritonavir, cu denumirea comercială Kaletra, cât și Hidroxiclorochina, cunoscută sub numele de Plaquenil, au un număr crescut de efecte adverse, iar presupusele beneficii în urma tratamentului lipsesc, conform unor studii publicate recent…” În mijlocul acestor dileme medicale se joacă VIAȚA pacientului. Și nimeni nu răspunde…..

Cu atât mai mult cu cât pentru a adânci dilema,  medicii infectionisti sustin ca este destul de dificil sa faci diferenta intre infectia cu virusurile gripale si cea cauzata de noul coronavirus, deoarece atat gripa, cat si infectia COVID-19 pot avea o varietate de simptome care se suprapun. Prezentarea unor cifre seci fără o analiză a datelor colaterale privind infecțiile anilor trecuți care să permită analiza comparativă presupune o eludare a adevărului prin omisiune. „Pandemia de Covid-19 este o problemă globală majoră pentru întreaga comunitate internaţională, pentru multilateralism şi pentru mine, ca secretar general al Naţiunilor Unite”, a declarat Antonio Guterres, agenţiei de presă portugheze Lusa, săptămâna trecută. „Din nefericire este un test la care, până acum, comunitatea internaţională eşuează”, a mai afirmat acesta. Mai puțin România, îndrăznesc să adaug. Noi respectăm programul impus inițial….

Jr. Adrian M. Ionescu

Peste 25.000 de vaccinuri antigripale GRATUITE pentru imunizarea populației din întreg județul

    Direcția de Sănătate Publică Bacău a primit de la Ministerul Sănătății, în trei tranșe, 25.360 de doze de vaccin antigripal.

    O prima tranșă a fost repartizată următoarelor categorii de persoane din grupele de risc, conform catagrafiei pentru campania de vaccinare 2020-2021:
    • Copii cu vârste între 3-5 ani, mai ales după prima vaccinare și pentru care va fi necesară administrarea a 2 doze, la interval de 30 de zile;
    • Gravide;
    • Persoane rezidențe în instituții de ocrotire socială, precum și persoane care acordă asistență medicală, socială și îngrijiri la domiciliu persoanelor la risc înalt;
    •  Medici, cadre sanitare medii și personal auxiliar, atât din spitale, cât și din unitățile sanitare ambulatorii.
    A două tranșă a fost repartizată copiilor cu vârstă cuprinsă între 6 luni și 3 ani, la care este recomandată vaccinarea.
    O a treia tranșă, primită chiar ieri, de 14.760 de vaccinuri gripale, va fi direcționată către cabinetele medicilor de familie în scopul continuării imunizării persoanelor cu risc ridicat de îmbolnăvire, prin campania de vaccinare gratuită a Ministerului Sănătății.
    În cadrul acestei campanii sunt imunizate persoanele cu vârstă peste 65 de ani, cu boli cronice, în special cu boli respiratorii și cardiovasculare, boli metabolice, copii și bătrâni instituționalizați, personal medical, precum și gravide, conform recomandărilor Organizației Mondiale a Sănătății și ECDC (Comisiei Europene de Prevenire și Control a Bolilor).

    Până la data de 18 octombrie, la nivelul județului Bacău s-au vaccinat 5.528 de persoane. Urmează ca în perioada următoare să se primească și alte tranșe de vaccin în scopul imunizării populației eligibilale la vaccinare. Necesarul total estimat este de aproximativ 65.000 de doze de vaccin antigripal.

    Testarea COVID-19 a angajaților, pe lista veniturilor salariale neimpozabile

    Angajatorii care au solicitat testarea COVID – 19 a salariaților ar putea beneficia de o serie de facilități fiscale. Astfel, Ministerul Finanțelor Publice a propus scoaterea acestor cheltuieli din baza lunară de calcul al contribuţiilor sociale şi transferate către stat.

    Măsura vizează testările COVID-19 făcute la solicitarea firmelor, chiar și cele plătite de salariați și decontate de angajator. „Prevederea are în vedere cheltuielile pe care le înregistrează angajatorul sau plătitorul pentru testarea voluntară a angajaților, întrucât Codul Fiscal nu reglementa o astfel de situație, iar pentru sumele respective firmele ar fi fost obligate să plătească contribuții de asigurări, ceea ce creștea semnificativ costurile aferente investigației”, se arată în proiectul de lege.

    Facilitatea se acordă „contribuabililor care desfășoară activitatea individual sau într-o formă de asociere, pentru perioada în care este instituită starea de urgenţă sau de alertă”. În schimb, nu intră în calcul examinările făcute de angajați din proprie inițiativă.

    Modificări ale Codului Fiscal

    Prin urmare, articolul 76 din Codul fiscal ar urma să fie modificat, astfel încât, la rubrica „venituri din salarii și asimilate” să fie incluse și „cheltuielile suportate de angajator/plătitor cu efectuarea testelor medicale de diagnosticare a infecției COVID-19, din inițiativa acestuia, pentru persoanele fizice care realizează venituri din salarii şi asimilate salariilor, în scopul depistării și prevenirii răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, pentru asigurarea desfăşurării activităţii în condiţii de securitate şi sănătate în muncă, pe perioada instituirii stării de urgenţă sau de alertă”. Aceeași completare se va răgăsi și la articolul 142, alături de sumele care nu intră în baza lunară de calcul al contribuțiilor la pensii în cazul veniturilor salariale. De reținut că, toate cheltuielile efectuate de angajator care sunt de natura veniturilor salariale (chiar și contravaloarea testelor medicale de diagnosticare a infecției COVID-19) sunt deductibile integral, în cazul impozitului pe profit.

    Nu la fel stau lucrurile și în cazul plătitorilor de impozit micro, unde nu este permisă deducerea cheltuielilor de natură salarială, deci nici cele ocazionate de testarea angajaților pe tematica COVID-19. În fine, va fi modificat și articolul 68 din legea fiscală, prin care este stabilit venitului net din activități independente, determinat în sistem real, urmând a fi deductibile și aceste cheltuieli.

    Aproape 300 bilete la tratament balnear, în noiembrie  

      Pentru pensionarii și asigurații care vor să meargă la tratament balnear la sfârșitul acestei luni ori la începutul lui noiembrie, Casa Județeană de Pensii (CJP) Bacău a primit 289 bilete, a căror vânzare a început deja. Locurile rezervate județului Bacău sunt în stațiunile 1 Mai, Amara, Bălțătești, Buziaș, Căciulata, Călimănești, Covasna, Eforie Nord, Felix, Herculane, Lacu Sărat, Mangalia, Neptun, Nicolina, Ocna Șugatag, Olănești, Pucioasa, Sarata Monteoru, Slănic Moldova, Tîrgu Ocna și Vatra Dornei. Din cele 289 bilete, 258 le-au fost alocate automat pensionarilor și asiguraților în sistemul public de pensii, care au depus cerere pentru a beneficia de tratament balnear în luna noiembrie. Celelalte 31 bilete (Amara, Buziaș, Călimănești, Lacu Sărat, Ocna Șugatag și Tîrgu Ocna) sunt scoase la vânzare liberă, nefiind depusă cerere pentru repartizarea lor.

      Cei care au repartiție se vor prezenta la CJP Bacău, cu  actul de identitate în original, până în data de 26 octombrie, pentru a cumpăra biletul alocat. Persoanele cu dizabilități beneficiază de gratuitate, dar cu anumite condiții. Ele vor trebui să depună certificatul de încadrare în grad de handicap, precum și ”Programul individual de reabilitare și integrare socială” (în original și copie). Acest document este eliberat de către Comisia de Evaluare a Persoanelor cu Handicap Adulte. Beneficiarii unui bilet vor pleca la tratamentul balnear în 30 sau 31 octombrie ori în 1, 2 sau 3 noiembrie, data fiind diferită în funcție de fiecare stațiune. Să mai notăm că din acest an au mai rămas două serii de bilete, cu data de plecare în stațiune în 15 noiembrie, respectiv, 1 decembrie.

      Bacăul are numai cinci firme în Top 300 Companii 2020

      Județul Bacău figurează în acest an în Top 300 Companii realizat de revista Capital în baza rezultatelor anului 2019 ale firmelor din România cu numai cinci societăți comerciale. Acestea sunt, în ordinea clasamentului, Dedeman, Chimcomplex, Tehnostrade, Aerostar și Agricola. Alte trei companii au unități de producție importante în județ și figurează în top: HS Timber, Delgaz Grid și Societatea Națională a Sării.

      Realizatorii topului au luat în calcul cifra de afaceri și evoluția acesteia, profitul și evoluția lui, dar și numărul de salariați al fiecărei firme. Societățile puteau obține maxim 500 de puncte în top, dar prima clasată a ajuns la numai 470.
      Compania Dedeman, cu 441 de puncte, s-a plasat pe locul al patrulea, după OMV-Petrom, Dacia Renault și Grup Rompetrol, dar este cea mai mare companie cu capital integral românesc. Profitul net obținut anul trecut a fost de 1,2 miliarde de lei.
      Apreciată este și compania Chimcomplex, cu unități de producție la Borzești și la Râmnicu Vâlcea, considerată liderul industriei chimice de la noi. Chimcomplex a obținut 398 de puncte și s-a plasat pe locul al 25-lea. Principalul ei acționar, Ștefan Vuza, apare în revista topului și cu un grupaj de declarații despre investițiile mari ale companiei, eficiența energetică (grupul fiind acum al treilea mare consumator de energie din țară), dar și despre plasarea acesteia la nivel regional.

      Despre Tehnostrade realizatorii topului spun că a avut „o creștere beton”. Constructoarea de infrastructură de transport a ajuns pe locul al 91-lea în top, cu 332 de puncte, dar este a treia firmă importantă în domeniul construcțiilor, în 2019 cifra ei de afaceri fiind dublată.

      Pe locul al 157-lea s-a plasat compania Aerostar, cu 266 de puncte, iar pe locul al 283-lea Grupul Agricola, cu 140 de puncte.

      În top, HS Timber, care deține și fabrica HS Bacon Panels din Comănești, este pe locul al 180-lea (243 de puncte), Delgaz Grid – furnizor de energie electrică și gaze naturale și în județul Bacău – este pe locul al 237-lea (186 de puncte), iar Societatea Națională a Sării, care administrează Salina Târgu Ocna, este pe locul al 269-lea (154 de puncte).

      „Chimcomplex are o misiune strategică: să construiască o companie chimică regională puternică și integrată. Pentru a răspunde provocărilor pieței globale, am întărit echipele de vânzări, pentru a trece de la «o unitate de producție» la o organizație cu strategie bazată pe piață.”
      Ștefan Vuza – declarație în revista „Top 300 Companii”

      Stare de (parc) porc

      Uneori, ți se întâmplă să vii de departe. De exemplu, tocmai din Italia. Precum Ștefan. Stabilit de peste un sfert de veac pe meleagurile lui Verdi și ale parmezanului, Ștefan revine la răstimpuri acasă. Mânat de treburi și de nostalgie. În urmă cu două duminici, a decis să parcurgă versiunea virtuală a întrecerii atletice Deejay Ten acasă. Nu acasă la Parma sau la Collecchio și nici măcar „acasă” la Milano, ci acasă- acasă.

      În Bacău. Pe un traseu „amarcord”: casa părintească- grădiniță- Școala 28- Bazin- Sala Sporturilor, stadion (stadion?!)… Din acest itinerariu nu putea lipsi Parcul „Cancicov”.

      „Parcul copilăriei și al adolescenței, al tinereții si, probabil, al bătrâneților mele”, zâmbește Ștefan. De departe vine și Lucian. Vine hăăăt, din vremurile copilăriei, când, „la întoarcere, nici nu-ți dădeai seama când se termina parcul în traversare la pas spre casă”.

      Astăzi, reperele au riduri. Si nici pasul nu mai e chiar așa sprinten.„Te uiți în oglindă: ai cam îmbătrânit, alee…Parcul oftează: ce repede mai trece timpul. Ia uite și la omul ăla…”. Alteori, vii însă de la o aruncătură de băț. E suficient să cobori treptele redacției și să ocolești Teatrul de Vară pentru a regăsi Parcul Libertătii.

      Iar el te așteaptă întotdeauna cu tot ce are mai bun: copaci umbroși și tufișuri multicolore, alei și bănci, arome de cafea și tăria unor beri răcoroase. Dar și cu ce are mai rău: copaci neîngrijiți sau prăbușiți, smârcuri și hățișuri, grămezi de gunoaie și mirosuri pestilențiale. Din fericire, această zonă neagră, situată în partea vestică a plămânului verde, nu este una foarte – foarte vastă. Din nefericire, ea a fost complet uitată.

      De ani și de administrații: Stavarache I, II și III, Necula I… În urmă cu un an și jumătate, Lucian a publicat un album foto intitulat sugestiv „Stare de parc”. I l-am oferit și lui Ștefan la ultima noastră întâlnire. Albumul,plin cu instantanee emoționante, a evitat cu decență „Zona Crepusculară” care, altădată, era un adevărat paradis pentru copiii locului ce se visau Grobbelaar sau Antognoni. Dacă nu ar fi făcut-o, fotografiile respective s-ar fi grupat într-o secțiune aparte, cu denumirea „stare de porc”. Încă aștept ziua și administrația care să redea „Cancicovului” o stare de parc integrală. Or fi departe vremurile celea? Or fi aproape?

      Viorel Ilie nu mai candidează pe listele PNL Bacău

        Senatorul băcăuan Viorel Ilie a fost scos de pe listele de parlamentari ale PNL și nu va mai candida pentru un nou mandat, a anunțat președintele interimar al liberalilor băcăuani, Viorel Miron.

        „Pe baza criteriilor de integritate care se aplică membrilor Partidului Național Liberal, care și-au exprimat opțiunea să candideze la alegerile parlamentare, Ludovic Orban, președintele PNL, a solicitat retragerea senatorului Viorel Ilie de pe lista de candidați pentru Camera Deputaților.

        Urmare a acestei decizii, Viorel Ilie nu va mai candida la alegerile parlamentare din 6 decembrie, din partea PNL Bacău”, a declarat Viorel Miron, președintele interimar al PNL Bacău.

        Viorel Ilie a intrat în Parlament pe listele ALDE în 2016 iar anul acesta a trecut la PNL.

        Viorel Ilie s-a născut pe 19 martie 1965 şi este absolvent al Facultăţii de Electrotehnică – specialitatea Automatică şi Calculatoare a Institutului Politehnic ”Gheorghe Asachi” din Iaşi, unde a studiat în perioada 1984-1989. Ulterior, a absolvit şi două masterate, unul în Gestionarea Resurselor în Administraţia Publică (Universitatea ”George Bacovia” – Bacău) şi celălalt în Comunicare, Creativitate şi Competenţe Psihosociale în Organizaţii (Universitatea ”Petre Andrei” – Iaşi).

        După absolvirea facultăţii, Ilie a lucrat ca inginer până în anul 2000, când a devenit director al S.C. Trust Incom SRL Moineşti. În 2008, a fost ales primar al oraşului Moineşti partea PC, obţinând al doilea mandat în 2012. După fuziunea PC cu PLR şi constituirea ALDE, Viorel Ilie a obţinut al treilea mandat la alegerile locale din vara anului 2016.

        La şase luni de la reconfirmarea în funcţie, primarul a candidat pentru Senat pe lista ALDE din Bacău. Proaspăt ales parlamentar, Viorel Ilie a renunţat la funcţia de primar.

        El a devenit lider de grup al senatorilor ALDE, iar după numai trei luni de experienţă în Parlament partidul l-a propus pe Viorel Ilie ca ministru delegat pentru Relaţia cu Parlamentul.

        PMP a depus listele de candidați. Pe primele locuri – Ion Melinte și Sergiu Sechelariu

          Partidul Mișcarea Populară Bacău a depus, astăzi, listele de candidați pentru alegerile parlamentare din data de 6 decembrie.

          „Azi au fost depuse listele de candidați ai PMP Bacău la sediul Biroului Electoral Județean.

          Sergiu Sechelariu și Ion Melinte deschid listele PMP Bacău la Senat și Camera Deputaților alături de o echipa tânără cu oameni profesioniști, care au demonstrat că se poate face o altfel de politică, care sunt alături de cetățeni și cred în valorile românești!

          ÎMPREUNĂ MIȘCĂM ROMÂNIA prin educație, sănătate și credința”, se arată într-un comunicat de presă al partidului.

          Continua sarabanda amenzilor. Sancțiuni de aproape 30.000 de lei

            Polițiștii băcăuani continuă să acționeze integrat, sub autoritatea Instituţiei Prefectului, împreună cu celelalte structuri teritoriale cu atribuții în domeniul ordinii și siguranței publice, în contextul prevenirii și combaterii răspândirii COVID – 19, în zone aglomerate, precum și mijloace de transport în comun.

            În ultimele 48 de ore, au fost desfăşurate acţiuni de verificare în zone aglomerate dar şi în mijloacele de transport în comun, cu privire la  respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, scopul vizat fiind prevenirea răspândirii noului Coronavirus, la activităţile de verificare participând un număr de 388 de forţe de ordine. 

            Astfel, au fost verificate 3089 de persoane cu privire la respectarea interdicțiilor și măsurilor impuse; de asemenea, au fost verificate 599 de obiective și 436 mijloace de transport, din care 147 mijloace de transport public în comun. Ca urmare a verificărilor efectuate, polițiștii au aplicat 338 de sancțiuni contravenționale în valoare totală de 29700 de lei, toate pentru nerespectarea măsurilor de protecție individuală.

            Scopul acțiunilor este ca cetățenii să înțeleagă importanța respectării, în continuare, a recomandărilor privind limitarea expunerii în spații aglomerate și purtarea mijloacelor de protecție individuală, alături de respectarea celorlalte recomandări privind igiena personală, ținând cont mai ales de numărul ridicat de îmbolnăviri cu virusul Sars-CoV 2. CP

            Sănătatea și siguranța cetățenilor sunt prioritatea tuturor instituțiilor cu atribuții în domeniul ordinii și siguranței publice, astfel că acestea vor desfășura și în perioada următoare activităţi de verificare și instruire cu privire la respectarea prevederilor impuse pe perioada stării de alertă, pentru a proteja cetăţenii și pentru a preveni răspândirea noului tip de coronavirus.

            Suporturi de perete sau standuri TV – care e cel mai sigur mod de a folosi televizorul

            Având în vedere evoluția tehnologiile ecranului, noile televizoare sunt mai subțiri și mai ușoare ca niciodată, ceea ce le face și mai ușor să le țineți montate pe perete. Totuși, standurile TV au și ele avantajele lor.

             

            Atunci când alegeți dacă să montați pe perete sau să cumpărați un stand TV, există multe lucruri de luat în considerare. Ce stil se va potrivi cel mai bine camerei?

             

            Montarea pe perete

            Majoritatea televizoarelor noi cu ecran plat sunt proiectate pentru a fi montate pe perete, cu găuri în partea din spate, pentru a fi atașate la suporturi. Totuși, nu puteți folosi orice fel de suporturi sau rafturi metalice pentru a monta un anumit tip de televizor.

             

            Suporturile profesionale sunt concepute conform unui standard – denumit standard de interfață de montare VESA – ceea ce înseamnă că puteți alege un suport de o anumită dimensiune și puteți avea încredere că se va potrivi. De obicei, cutia televizorului indică tipul de montaj de care aveți nevoie.

             

            AVANTAJE

            Cel mai semnificativ beneficiu al televizoarelor montate pe perete este spațiul pe care îl economisesc. Deoarece sunt atât de subțiri și pot fi fixate atât de aproape de perete, nu ies deloc evidență – ceea ce înseamnă că nu este nevoie să ocupați spațiul din cameră cu o masă sau o comodă.

             

            Televizoarele montate pe perete sunt folosite ca punct focal al unei camere și oferă un finisaj elegant și modern. Firele pot fi ascunse, făcând camera mai puțin aglomerată și reducând riscul de a vă împiedica de ele.

             

            Suporturile sunt mult mai ușor de instalat decât credeți. De obicei, durează mai puțin de o oră pentru a configura și atașa totul. Un ghid pas cu pas va fi inclus cu suportul, plus că există numeroase videoclipuri și ghiduri de instrucțiuni online.

             

            Televizoarele montate pe perete facilitează, de asemenea, atingerea distanței optime de vizionare și reduc șansele de oboseală a ochilor sau a gâtului. Puteți atașa ecranul la înălțimea care vă convine.

             

            DEZAVANTAJE

            Principalul dezavantaj al unui televizor montat pe perete este că este nevoie de un efort mai mare pentru a-l instala, față de un stand TV. Dacă nu sunteți răbdători sau îndemânatici, este posibil ca aceasta să nu fie soluția pentru dvs.

             

            Este esențial ca televizorul să fie conectat corect și șuruburile să fie sigure, pentru a evita accidentele. Dacă locuiți în apropierea unei stații de cale ferată sau a unei zone care are multe lucrări de construcție, vibrațiile ar putea crește riscul ca suportul să se desprindă. Cu toate acestea, un televizor atașat corect, cu un suport adecvat, nu ar trebui să cauzeze probleme.

             

            Există o varietate de suporturi de perete disponibile. Unele dintre acestea sunt relativ scumpe și, în funcție de tipul pe care îl alegeți, pot costa aproape la fel de mult ca televizorul în sine.

             

            Dacă este așezat prea sus pe perete, poate fi inconfortabil să vă uitați la televizor. De asemenea, poate fi expus la lumina directă a soarelui de la ferestrele din apropiere. Puteți aranja să ascundeți firele electrice, dar va trebui să angajați un electrician pentru a instala fire în perete, ceea ce reprezintă o cheltuială suplimentară.

             

            Dacă aveți dispozitive suplimentare, cum ar fi un sistem de sunet, un DVD player sau o consolă de jocuri video, toate firele audio și vizuale vor fi vizibile. De asemenea, veți avea nevoie de un suport, format din rafturi metalice rezistente, pe care să puneți toate aceste piese.

            Tipuri de montaje pe perete

            Există numeroase stiluri de montare pe perete disponibile, de la modele fixe de bază la cele cu flexibilitate completă.

             

            Atunci când alegeți suportul, trebuie să luați în considerare exact ce doriți să facă: doriți să vă reglați televizorul pentru diferite poziții de vizionare, să schimbați unghiul ecranului sau să îl aveți foarte aproape de perete?

             

            MONTAJ PLAT

            Cel mai simplu și mai ieftin stil de suport disponibil, suporturile plate sunt, de asemenea, și cele mai ușor de instalat. Acestea țin televizorul aproape de perete, la un centimetru distanță, dar nu au capabilități de înclinare sau înclinare. O altă problemă este că poate fi dificil să schimbați sau introduceți cablurile din spatele televizorului.

             

            CU ÎNCLINAȚIE SAU PIVOTANT

             

            Suporturile înclinabile de perete costă mai mult decât tipul de bază, dar sunt la fel de ușor de instalat. Acestea funcționează având un pivot în mijlocul suportului de instalare, permițându-vă să schimbați unghiul vertical al ecranului. De asemenea, vă ajută să compensați dacă poziția televizorului dvs. este peste nivelul optim de vizionare.

            Standul TV

            AVANTAJE

            A avea un stand TV oferă mai mult spațiu de stocare și poate fi mai practic. Alegeți un design atractiv de masă cu sertare sau o comodă care să se potrivească cu aspectul camerei, oferindu-vă în același timp spațiu pentru DVD-uri, jocuri video și controlere. Un stand va ascunde, de asemenea, orice cabluri și va acționa ca un raft suplimentar pentru sistemul dvs. de sunet sau consolă.

             

            Un stand TV vă oferă acces ușor la toate cablurile și prizele, dacă trebuie să le schimbați, menținând, în același timp, televizorul drept. Mutarea televizorului este, de asemenea, foarte simplă.

            DEZAVANTAJE

            Standurile TV ocupă mai mult spațiu decât versiunile montate pe perete, deci dacă aveți restricții asupra spațiului, probabil că nu sunt cea mai bună opțiune. Fiind plasat pe o masă înseamnă, de asemenea, că dacă cineva lovește din greșeală televizorul, acesta se poate prăbuși.

             

            Dacă aveți copii sau animale de companie, un suport montat pe perete poate fi o idee mai bună. Amprentele și alergarea prin casă pot amenința televizorul – fie cu urme murdare, fie cu daune.

            Un bărbat rătacit în pădure, căutat cu câinii și elicopterul

              La data de 19 octombrie a.c, în jurul orei 19.30, poliţiştii Secţiei 3 Poliţie Rurală Oneşti au fost sesizaţi cu privire la faptul că un bărbat de 64 ani, din comuna Caşin, s-a rătăcit în pădurea de pe raza comunei Mănăstira Caşin.

              Poliţiştii care s-au deplasat la faţa locului au stabilit faptul că bărbatul în cauză a mers împreună cu un alt bărbat de 70 ani, în pădurea de pe raza comunei Mănăstirea Caşin pentru a culege ciuperci, iar în jurul orei 17.00, s-au despărţit în punctul “Cascada Buciaş”.

              La nivelul comenzii Poliţiei Municipiului Oneşti a fost constituit şi organizat dispozitivul de căutare, acesta fiind format din poliţişti, pompieri, jandarmi, reprezentanţi ai Ocolului Silvic, voluntari, doi câini de vânătoare precum şi elicopterul Inspectoratului General de Aviaţie al M.A.I., peste 50 de forţe angrenate în căutarea bărbatului rătăcit.

              După aproximativ 19 ore, bărbatul în cauză a fost găsit şi condus la domiciliul său.

              Sindicaliștii DGASPC au continuat protestele în stradă

              Problemele angajaților de la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bacău sunt departe de a fi încheiate. Salariații DGASPC nu și-au primit drepturile salariale pe luna septembrie, bani ce ar fi trebuit să-i primească în 10 octombrie. Astfel, membrii Sindicatului Salariaților din Asistență Sociala DGASPC Bacău, afiliat PUBLISIND, au protestat, astăzi, din nou, în fața Palatului Administrativ.

              Protestatarii au semnalat și alte neregului pe lângă neplata salariului, povestind de situațiile prin care sunt nevoiți să treacă. Aceștia au povestit de cazul în care au fost nevoiți să stea câte 14 zile izolați în centre, perioadă în care mulți au fost infectați cu noul coronavirus.

              Mulți au fost nevoiți să-și lase copiii acasă, angajând chiar bone sau alte persoane să aibă grijă de ai lor, iar acum când trebuie să plătească nu au cu ce pentru că nu-și primesc salariile. Mai mult decât atât, angajații din DGASPC Bacău au primit promisiuni de la Guvern că vor primi și un stimulent de 2.500 de lei, bani care nu au mai ajuns.

              Nu în ultimul rând, protestatarii au amintit de situația asistenților maternali care efectiv trăiesc din salariu. Vicepreședintele sindicatului, Veronica Popa, a precizat că au făcut tot felul de demersuri, dar este frustrant că nimeni nu-i bagă în seamă. În timp ce protestatarii erau în stradă, președintele Sindicatului Salariații din Asistență Sociala DGASPC Bacău, afiliat PUBLISIND, Laurențiu Isvoranu, a avut o întrevedere cu prefectul Sorin Ailenei.

              La ieșirea din întâlnire, Isvoranu a declarat: „Prefectul a spus că nu sunt bani. Domnul Ailenei vrea să meargă la București să facă presiuni la ministerul condus de Câțu.

              Dar, după unele discuții purtate cu ministrul Câțu, se pare că va fi o rectificare bugetară între 1 și 15 noiembrie, dar nu se știe dacă va fi Ordonanță de Urgență sau Lege. Prefectul a încercat să paseze responsabilitatea și în curtea Consilului Județean.

              În această situație vom continua protestele, numai că de această dată vom merge la București, în fața Guvernului și la Ministerul Muncii, că aici nu rezolvăm nimic. Protestele din capitală vor avea loc săptămâna viitoare.”

              O șoferiță a dat peste o biciclistă

                La data de 19 octombrie a.c, în jurul orei 11.30, poliţiştii Biroului Rutier Bacău au efectuat cercetări pentru a stabili împrejurările producerii unui eveniment rutier în urma căruia o persoană a necesitat îngrijiri medicale.

                Din primele verificări s-a stabilit că o femeie de 37 ani, din Oneşti, în timp ce conducea un autoturism pe strada Nicu Enea, din Bacău, la intersecţia cu Bulevardul Unirii nu a respectat semnificaţia indicatorului “cedează trecerea” şi a intrat în coliziune cu o bicicletă condusă de către o femeie de 39 ani, din Bacău.

                În urma impactului femeia de 39 ani a fost transportată la spital pentru îngrijiri. Cele două participante la evenimentul rutier au fost testate cu aparatul etilotest iar rezultatul a fost negativ în ambele cazuri, acestora fiindu-le recoltate mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.

                În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de vătămare corporală din culpă.

                „Turnurile gemene” din Bacău – filmare aeriana

                  Centrala de termoficare a municipiului Bacău are un grup energetic în cogenerare cu funcționare pe gaz, cu o putere instalată de 14,25 MW, care a fost pus în funcțiune în anul 2008.

                  Grupul energetic original, cu funcționare pe lignit, ce avea o putere instalată de 50MW a fost dezafectat în 2013 din considerente de mediu.

                  Sursa

                  Nicu Marcu: Autoritatea de Supraveghere Financiară continuă măsurile pentru dezvoltarea pieței de capital

                  Președintele Autorității de Supraveghere Financiară, domnul Nicu Marcu, a transmis un mesaj în deschiderea celei de a doua ediții a galei Asociației pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR), pe care îl regăsiți în cele ce urmează:

                  Dezvoltarea stabilă și sănătoasă a pieței de capital este deosebit de importantă pentru economia românească, iar clasificarea în piață emergentă de către FTSE Russell și includerea României în structura FTSE Emerging markets din luna septembrie a reprezentat un mare pas înainte, rezultatul unor eforturi comune ale tuturor părților implicate. Dar după cum bine știți, lucrurile nu se opresc aici. Bursa de Valori București are potențialul uriaș de a deveni un partener important pentru companiile private și publice din perspectiva accesului la finanțare. Statutul de piață emergentă va crește atractivitatea, va facilita accesul companiilor și al investitorilor străini pe BVB ceea ce determină pe termen lung o scădere a costurilor de finanțare. Accesul întreprinderilor mici și mijlocii la finanțare pe piața de capital este un alt aspect deosebit de important pentru economia națională care creează perspective stabile de dezvoltare.

                  Principalii investitori instituționali autohtoni, respectiv fondurile de pensii private, societățile de asigurare și fondurile de investiții au arătat deja o preferință constantă de alocare a portofoliilor către emitenți români de acțiuni și instrumente cu venit fix. Mă refer aici și la titlurile emise de către statul român. De altfel, dimensiunea lor agregată a crescut aproximativ în același ritm cu evoluția economiei naționale, activele acestora situându-se între 11 și 12% din PIB în ultimii 6 ani, ceea ce arată acumularea unei surse relevante de capital autohton ce poate susține necesar de finanțare din partea companiilor, alături de alți investitori viitori.

                  Autoritatea de Supraveghere Financiară continuă măsurile pentru dezvoltarea pieței de capital din România. În colaborare cu Ministerul Finanțelor Publice am demarat „Strategia Națională pentru piața de capital”, proiect finanțat prin Programul de Sprijin Pentru Reforme Structurale, care beneficiază de sprijinul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, în calitate de consultant. Proiectul are ca obiectiv elaborarea unei strategii naționale care să includă principii și măsuri de reglementare pentru stabilirea unui cadru coerent pentru dezvoltarea pieței de capital și facilitarea accesului la finanțare pentru toate categoriile de investitori. Strategia va fi elaborată pe baza unei analize a situației actuale a pieței de capital din România și a structurii acesteia, precum și pe identificarea principalelor probleme structurale ce reies din maparea cadrului de reglementare (legislația aplicabilă valorilor mobiliare, legislația în domeniul fiscal etc.).

                  În continuare susțin faptul că Bursa de Valori București are un bun potențial de a deveni un hub regional strategic pentru celelalte piețe financiare din spațiul sud-est european, iar pentru acest lucru este nevoie de o lichiditate mai mare, de creșterea numărului de emitenți și de consolidare a infrastructurii de piață prin înființarea Contrapărții Centrale. Împreună cu o politică de dezvoltare regională coerentă, BVB poate deveni un jucător mult mai prezent pe scena internațională„.

                  Dr. Adina Lupu, propusă ca director medical interimar al Spitalului Județean Bacău

                    După demisia neașteptată a dr. Ioan Raluca Dinu, ca director medical al Spitalului Județean de Urgență Bacău, aflată deja la al doilea mandat pe această funcție, dr. Adina Lupu, medic primar în specializarea boli infecțioase, este propunerea Consiliului Județean pentru a prelua, ca interimar, aceste atribuții.

                    „Am încredere că dr. Adina Lupu va întări frontul anti-COVID-19, iar experiența sa îndelungată în specializarea boli infecțioase va fi mai utilă ca oricând în noua responsabilitate medicală. Îi mulțumesc că a acceptat poziția de director medical interimar într-o perioadă foarte complicată din punct de vedere sanitar și asigur managementul SJU Bacău că va găsi în mine un partener implicat, onest și transparent. Voi fi aproape de spital și de managementul acestei unități medicale care, de luni bune, duce greul în lupta împotriva pandemiei”, a declarat Valentin Ivancea, președintele ales al Consiliului Județean, în subordinea căreia se află și Spitalul Județean de Urgență Bacău.

                    Dr. Adina Lupu este medic al spitalului băcăuan de 20 de ani, cu o specializare de 5 ani la Institutul de Boli Infecțioase „Matei Balș”. A condus, timp de 4 ani, secția Boli Infecțioase din cadrul SJU Bacău, iar începând cu martie 2020 – în contextul izbucnirii crizei epidemiologice – este responsabilul cu programul de acțiuni prioritare pentru tratamentul și îngrijirea pacienților infectați cu noul coronavirus. De asemenea, din 2009 este șefa compartimentului Îngrijiri paliative.