duminică, 28 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1337

Bicicletă găsită pe Insula de Agrement

    Polițiștii locali din cadrul Serviciului Ordine Publică și Evidența Persoanei au găsit pe timpul efectuării activității de patrulare, zilele trecute, în zona modulelor cu destinație alimentație publică de pe insula de Agrement din municipiul Bacău, o bicicletă uitată.

    Bunul găsit a fost adus la sediul Poliției Locale Bacău în vederea identificării posesorului.

    Având în vedere faptul că, până în acest moment nu a fost găsit proprietarul, polițiștii fac apel la cetățenii orașului să-i sprijine pentru identificarea acestuia.

    „Rugăm pe această cale persoana care își identifică bunul să se deplaseze la sediul Poliției Locale din str. I.L. Caragiale, nr. 2 pentru a intra în posesia lui”, se arată într-un comunicat al Poliției Local Bacău.

    Fotbal/ Under 15: FC Bacău și-a adjudecat „Brașov Indoor Cup 2022”

    „Fotbal total”. Așa etichetează, în două cuvinte, antrenorul Emilian Borulea modul de exprimare a echipei sale. Dincolo de cuvinte se află statistica. Iar aceasta confirmă conceptul de fotbal total, indicând un procentaj de sută la sută în ceea ce privește victoriile obținute în această stagiune de grupa Under 15 a FC Bacău.

    Cinci meciuri și tot atâtea succese în Seria 2 din Liga Elitelor Under 15. Plus alte șase victorii din șase partide în recenta ediție a „Brașov Indoor Cup 2022”, pe care băcăuanii și-au adjudecat-o în mod categoric, cu o medie de cinci goluri pe meci. Cel mai categoric rezultat? 9-1 cu FCSB! Reușita de la Brașov, aureolată și de premiile individuale (aripa Diego Burlacu s-a încununat golgheterul turneului, iar mijlocașul Darius Băncilă a fost ales drept cel mai bun jucător al competiției) subliniază din plin forța deosebită pe care o manifestă (și) la această categorie de vârstă clubul fondat de Cristian Ciocoiu.

    „Avem o grupă frumoasă, de mare viitor, care se bucură de aprecieri favorabile din partea specialiștilor, așa cum s-a întâmplat și la turneul de la Brașov”, declară antrenorul Borulea, care explică principalul atuu al echipei sale: „Jucăm un 4-3-3 în care diferența o face forța de pătrundere deosebită atât în plan individual, cât și colectiv. Ducem foarte rapid mingea din treimea noastră în treimea adversă. Asta antrenăm cu predilecție. Referitor la turneul brașovean, deși l-am câștigat într-o manieră categorică, am identificat și minusuri pe care trebuie să le remediem în contextul în care returul Ligii Elitelor bate la ușă”. Reconfigurată în urmă cu un an în baza unei selecții riguroase efectuate pe o arie geografică lărgită, FC Bacău U15 are ca țintă clasarea în primele opt echipe ale țării în Liga Elitelor U15.

    „Obiectivul numărul unu privește, evident, instruirea, însă nu neglijăm nici rezultatele, între cei doi factori existând un liant semnificativ”, spune Emilian Borulea. De notat faptul că gruparea băcăuană are un jucător în circuitul echipei reprezentative Under 15 a României, mijlocașul Ștefan Sava, alți trei puști de la FC Bacău fiind monitorizați de selecționerii naționalei. Pentru FC Bacău, care are ca principal sponsor Compania Dedeman, sezonul oficial va începe pe 13 martie, atunci când „alb-roșii” vor disputa pe teren propriu derby-ul Seriei 2 din Liga Elitelor, cu a doua clasată, LPS Galați, față de care au un meci în minus și trei puncte în plus.

    Rezultatele obținute de FC Bacău la „Brașov Indoor Cup 2022”: 3-0 cu FC Brașov, 8-0 cu CSȘ Brașovia, 9-1 cu FCSB, 3-1 cu Tâmpa Brașov, 1-0 cu Prosport Academy București, 6-2 cu Kinder Târgu-Mureș.

    Lotul deplasat de FC Bacău în turneul brașovean: Luca Chișăreanu, Vlad Negrea, Maxim Gumenco, George Dunăre, Vlad Dombrovschi, Ionuț Moroșanu, Matei Scurtu, Federico Baciu, Antonio Pavel, Luca Bălan, Dragoș Bordeianu, Matei Găleată, Ștefan Sava, Albert Turcea, Darius Macovei, Alex Lungu, Diego Burlacu, Darius Băncilă, Robert Gherasim, Bogdan Ribiță, Cristian Perniu.

    Rezultatele obținute de FC Bacău în sezonul de toamnă al campionatului Ligii Elitelor U15 în Seria 2, unde este lideră cu 15 puncte: 13-2 cu LPS Vaslui (acasă), 6-2 cu LPS Galați (deplasare), 5-0 cu Școala de Fotbal Oțelul Galați (a), 3-0 cu ACS Junior Galați (d), 2-0 cu LPS Vaslui (d).

     

    Handbal masculin/ Liga Zimbrilor: O nouă înfrângere, altă imagine

    Marți seara, CSM Bacău a cedat la mare luptă, cu 34-29 (15-15) restanța din deplasare cu campioana Dinamo

    Să te chinui teribil, mai mult de o repriză, cu Suceava, acasă și apoi să o chinui teribil, mai mult de o repriză, pe campioana Dinamo, în deplasare. Totul, la distanță de numai două zile. E cazul prim-divizionarei de handbal masculin CSM Bacău. Surclasați duminică de CSU din Suceava, în etapa a 17-a, cu 35-28 (după ce oaspeții au avut la pauză 17-5), băcăuanii s-au prezentat marți seara, în fieful lui Dinamo pentru restanța din etapa a 15-a cu șansa a doua, dar cu dorința de a-și repara imaginea.

    Așa cum era de așteptat, Dinamo a avut câștig de cauză: 34-29 (15-15). Victoria campioanei s-a conturat însă foarte greu, echipa lui Sandu Iacob dând o replică foarte puternică. Deși au început cu stângul, fiind conduși cu 0-6 (min. 9) și 1-7 (min.11), „CSMeii” au declașat o cursă de urmărire impresionantă și, grație golurilor trio-ului Gabi Bujor- Mihai Bujor- Dospinescu, au preluat conducerea cu 12-11 în minutul 25, pentru ca reușita lui Bobo Iordachi să le permită desprinderea la două goluri diferență, 13-11!

    Primul mitan s-a încheiat la egalitate, 15-15, mergându-se apoi cap la cap până cu zece minute înainte de final: 24-24. Plusul de valoare, de soluții și de prospețime fizică a permis gazdelor să tranșeze în favoarea lor finalul de meci, unul care a înregistrat în minutul 57 scorul de 30-28, înainte ca „dublele” lui Negru și Ante Kuduz, respectiv golul lui Ionuț Rotaru să fixeze tabela la 35-28.

    În etapa a 18-a, CSM Bacău se va deplasa la Vaslui, unde, duminică, de la ora 18.00, va juca împotriva gazdelor de la CSM. În partida cu Dinamo, antrenorul „CSMeilor”, Sandu Iacob a utilizat următoarea formulă de echipă: Vl. Rusu, Tamaș, Cozma- G. Bujor 9 goluri, M. Bujor 8, Dospinescu 4, Iordachi 4, Serhel 3, Rotaru 1, Coric, Costea, Brăescu, Stănică.

    Clasament Liga Zimbrilor

    1 Potaissa Turda     19      16      0        3        593-537       48p.

    2 Dinamo București 16      15      0        1        542-432       45p.

    3 HC Dobrogea Sud 17      13      1        3        428-380       40p.

    4 Minaur Baia Mare  18      13      1        4        508-484       40p.

    5 Steaua București   16      13      0        3        459-412       39p.

    6 CSM Focșani 2007 17      10      1        6        446-440       31p.

    7 CSM București      17      8        1        8        463-439       25p.

    8 CSU din Suceava  17      6        0        11      467-468       18p.

    9 CSM Vaslui          17      6        0        11      459-497       18p.

    10 HC Buzău 2012  17      5        1        11      424-454       16p.

    11 CSM Bacău         17      4        1        12      473-516       13p.

    12 Poli Timișoara    18      4        0        14      509-546       12p.

    13 Universit. Cluj    18      2        0        16      448-568       6p.

    14 CSM Alexandria  16      1        2        13      404-450       5p.

     

    Ziua Siguranței pe Internet

      Ziua Internațională a Siguranței pe Internet readuce în atenție importanța promovării unei conduite preventive în contextul actual, când copiii, încă de la vârste fragede, își petrec tot mai mult timpul accesând internetul. Această zi este marcată de polițiștii din cadrul Compartimentului  de Analiză și Prevenire a Criminalității al Inspectoratului de Poliție Județean Bacău prin activități desfășurate în perioada 09-10.02.2022 în rândul elevilor Școlii Gimnaziale Răcăciuni și Liceului Tehnologic ”Anghel Saligny” Bacău.

      Prin aceste întâlniri, polițiștii își propun conștientizarea copiilor în privința potențialelor pericole online, aceștia fiind vulnerabili în fața provocărilor întâlnite în mediul virtual. Întâlnirile au un caracter interactiv, menite să stârnescă interesul și implicarea elevilor în argumentarea beneficiilor internetului și înțelegerea fenomenului criminalității. Accentul este pus pe reducerea riscului victimal, identificarea și eliminarea pericolelor la care se pot expune copiii atunci când utilizează internetul într-un mod neadecvat, precum cyberbulliying, furt de date personale, amenințare, expunere la materiale ilegale sau cu conținut dăunător, etc.

      Pentru prevenirea victimizării în mediul online, Inspectoratul de Poliție Județean Bacău recomandă copiilor:

      • Setarea  unor parole cât mai complexe, care să fie schimbate periodic;
      • Parolele să nu fie divulgate altor persoane;
      • Acceptarea cererilor de prietenie doar de la persoanele cunoscute;
      • Prudență în a oferi sau posta pe internet informații personale, fotografii sau locațiile frecventate;
      • Activarea setărilor de confidențialitate;
      • Accesarea unor site-uri sigure și filtrarea informațiilor oferite; etc. 

      Pentru a preîntâmpina implicarea copiilor/tinerilor în situații potențial infracționale, părinții trebuie să țină cont de următoarele recomandări:

      • Folosiţi Internetul împreună cu copiii, căutaţi cu ei informaţii care să-i intereseze!;
      • Fiţi atenţi la „prieteniile” online pe care aceștia le întreţin! Încercaţi să cunoaşteţi programele şi aplicaţiile folosite de copii pe dispozitivele de accesare a Internetului!;
      • Instalaţi aplicaţii antivirus actualizate şi programe de filtrare care pot bloca automat accesul către anumite categorii de site-uri!;
      • Folosiţi anumite mecanisme de control parental şi instalaţi instrumente de filtrare a Internetului, ca măsuri suplimentare de supraveghere!;
      • Arătaţi copilului cum să folosească setările de siguranţă!;
      • Învaţaţi copiii să nu ofere niciodată date personale sau poze celor cu care corespondează pe Internet!;
      • Explicaţi-le copiilor că nu este bine să stabilească, fără acceptul dvs., întâlniri cu persoane pe care le cunosc doar de pe Internet!;
      • Încurajaţi-vă copiii să vă spună dacă cineva din mediul online îi face să se simtă inconfortabil ori le provoacă teamă!;
      • Încurajaţi-vă copilul să aibă o atitudine responsabilă pe Internet, să nu transmită vulgarităţi, ameninţări sau injurii!;
      • Internetul poate crea dependență! Nu lăsați copiii să petreacă ore în șir în fața ecranului, stabiliți de comun acord un program de utilizare a calculatorului și oferiți-le alternative de petrecere a timpului liber!

      Mai interesează pe cineva cum mai evoluează pandemia?

      Marele val cu numărul cinci începe să se fâsâie într-un anonimat aproape total. E drept, la asta au contribuit, trebuie să recunoaștem, și schimbările de paradigmă ale Ministerului Sănătății, care a pus, după remanierea guvernamentală, batista pe țambal. Că, altfel deja eram într-un alt lockdown perfect inutil, cu cine știe ce restricții și cu școlile închise din nou, la ce depășiri de plan s-au produs în hârtiile DSP-urilor.

      Serios, ați știut că județul nostru a depășit zile în șir o rată de incidență de 10 la mie? Și dacă ați știut, v-a folosit la ceva? V-am spus, în aceste zile câți nou-infectați declara DSP-ul, ce record după record se depășea, câte teste se făceau. Cifrele, toate, depășeau cele mai negre zile din valurile precedente. 900 de infectați pe zi? Pe vremuri ne-ar fi închis în case. Dar, după cum tot noi v-am spus, numărul bolnavilor din spitale era mult mai mic în raport cu cifrele de infectați. În fapt, cred că numărul de infectați a depășit numărul însumat al valurilor precedente.

      Acum, câți dintre cei declarați bolnavi de COVID au și fost cu adevărat infectați, nu știm. Nu știm și probabil nu știe nimeni pentru că, așa cum s-a dovedit, testele nu sunt relevante. Problema numărului de cicluri la testele PCR este știută; celelalte teste au și ele problemele lor, ca să nu mai vorbesc de testele date prin școli și mutate cu mâna dintr-o pungă în altă.

      Vor mai fi valuri? Probabil că da, să nu uităm că înainte de „pandemie”, aveam sezonul virozelor care umplea spitalele cu bolnavi. Când se anunțau mii de bolnavi zilnic, nu se impacienta nimeni. E suficient să rascoliti arhivele ziarelor de dinainte de 2020, și să vedeți. În două săptămâni din octombrie 2019, 2700 de băcăuani se îmbolnăviseră de viroze. În ultima săptămâna din decembrie 2016, DSP anunța 1052 de cazuri de viroze și 384 de pneumonii şi bronho-pneumonii. Între 27 februarie – 4 martie 2012 au fost raportate 2.070  de afecțiuni respiratorii. Peste 200 de copii au ajuns într-un weekend din 2009 la spitalul județean cu afecțiuni ale căilor respiratorii superioare, de natură virală. Unde sunt virozele din ultimii doi ani? Au mai fost sau au fost transformate toate în COVID?

      E timpul ca această farsă să se termine. Ne-ați luat banii, ne-ați luat economia, speranța, viața. Ne-ați împărțit în vaccinați și nevaccinati, în superoameni și suboameni, după rețeta fascistă patentată în Germania lui Hitler. Unii, mai slabi de îngeri, v-au crezut. Alții au văzut o oportunitate să bage și ei capul în poză sau să-și compenseze niște tare psihologice, punând mâna pe niște puteri pe care nu le-ar fi primit niciodată. Într-o lume ideală, toți aceștia ar fi pedepsiți. Vor fi? Să vedem! Pentru că nu aducea anul ce aduce ceasul…

      Răzvan Bibire

      Un centenar obştesc

        În urmă cu o sută de ani, în ianuarie, a fost înfiinţată filiala Bacău a Asociaţiei Cercurilor de Gospodine, ne informează Grigore Grigorovici, în monografia „Bacăul din trecut şi de azi” (1933).

        În luna următoare (la 5 februarie 1922), s-a fondat şi „un dispensar de copii sugari” – ceea ce azi ar fi o creşă –, numit „Principele Mihai”.

        Sediul era într-un imobil închiriat de pe strada Neagoe-Vodă, iar dotarea însemna „mobilierul necesar şi o mică bibliotecă”. Sunt primiţi aici „copii de la naştere şi până la vârsta de doi ani şi jumătate”.

        Asociaţia Cercurilor de Gospodine susţine această creşă, care este sprijinită în principal prin subvenţii şi din veniturile obţinute prin organizarea de baluri, serbări etc. Olimpia I. Grigoriu este preşedinta comitetului de conducere.

        E un subiect de cercetare pentru una dintre multele (şi necesarele) specializări în domeniu, care există astăzi.

        Petiție pentru reintroducerea vacanței intersemestriale

          Reprezentanții din turism au semnat recent o petiție pe care au înaintat-o Ministerului Educației.

          Aceștia cer reintroducerea vacanței intersemestriale, cu posibilitate de facilități fiscale pentru elevi și părinți.

          Dacă în alți ani pârtiile de schi erau pline în această perioadă a anului acum sunt de cinci ori mai puțin copii.

          În petiția înaintată Ministerului Educației, 60 de resorturi de schi și snowboard din întreaga țară cer pentru anul școlar viitor reintroducerea vacanței de două săptămâni, în intervalul 1 februarie – 15 martie 2023.

          Cu ochii pe criptoactive

          Piața criptoactivelor s-a dezvoltat puternic la scară mondială și au crescut și serviciile influencerilor pentru promovarea acestei clase de active.

          Referentul de specialitate al Agenției Bacău a Băncii Naționale a României (BNR), Raluca Robu, ne semnalează un articol publicat pe această temă de Cristian Bichi, consilier al guvernatorului BNR, pe blogul Băncii Naționale „Opinii BNR.ro”, intitulat „Publicitatea pentru criptoactive: supraveghetori versus influenceri”. Articolul atrage atenția asupra riscurilor pieței criptoactivelor, dar și asupra primelor măsuri de supraveghere oficială a ei și a preluării controlului publicității criptoactivelor de autoritățile de supraveghere financiară. Pentru că investițiile în criptomonede au riscuri serioase, ra piața criptoactivelor ajunsese, la finalul anului ttrecut, la 2,7 trilioane de dolari.

          Recomandările influencerilor „influențează semnificativ comportamentul economic al abonaților („followers”) și al fanilor lor – spune Cristian Bichi. Prin urmare, este important ca, în comunicările lor publice, influencerii să prezinte corect riscurile și randamentele implicate de investițiile în criptoactive și ca autoritățile guvernamentale să dispună de instrumente adecvate pentru a combate publicitatea incorectă sau chiar înșelătoare”.
          Prima țară care a procedat la întărirea protecției consumatorilor, este Spania. La începutul acestui an, și autoritățile guvernamentale britanice au anunțat că Financial Conduct Authority, o autoritate de supraveghere financiară, va prelua de la Advertising Standards Authority activitatea de supraveghere a publicității privind criptoactivele.

          Astfel de active sunt produse cu risc înalt și supuse unui risc tehnologic – pentru că tehnologia registrelor distribuite se află încă într-un stadiu timpuriu de maturitate, dar și unui risc legal – prin neclaritățile existente în privința regimului lor juridic.
          Stați, deci, cu ochii pe piața criptoactivelor și vedeți mai multe amănunte în articolul consilierului BNR, la adresa https://www.opiniibnr.ro/index.php/macroeconomie/545-publicitatea-pentru-criptoactive-supraveghetori-versus-influenceri .

           

          Delia Rus, despre secretul din spatele pieselor ei de dragoste, care ajung la milioane de accesări pe YouTube: „Viața este despre sufletul tău și ce vrea el să facă” – VIDEO 

           „O fată singuratică, de 25 de ani, care vede prea mult în oameni”, așa se descrie Delia Rus. Și cum muzica este și un pansament pentru inimile frânte, Delia este supranumită artista care alină suflete. O voce ca un sentiment, sensibilă și vulnerabilă, mereu acolo pentru ceilalți. „Mama răniților”, așa cum îi mai place să-și spună.

          „Tot timpul meu petrecut cu cei din jur se bazează pe poveștile lor. Nu mai simt neapărat să împărtășesc foarte mult, și asta pentru că împărtășesc totul prin muzica mea. Le dăruiesc foarte mult oamenilor și, atunci, trebuie să învăț să fac asta cu puține persoane, ca la finalul zilei să mai rămân și eu cu ceva”, povestește Delia Rus, artistă a casei de discuri Roton Music. 

          „Sunt piese pe care le-am scris în timp ce plângeam” 

          Scrie despre dragoste, atât din perspectiva fericită, cât și din cea tristă, despre inimi frânte, noi începuturi, dar și frumusețea lucrurilor mici ce ne înconjoară, iar întrebarea care stă pe buzele multora este: alină Delia Rus sufletele celorlalți prin piesele sale sau își alină propriul suflet, transpunându-și experiențele în melodii? 

          „Într-un mod egoist, este normal ca prima dată să încerci să te vindeci pe tine. Muzica e cea mai bună formă de terapie. Dar la finalul zilei, îmi place să mă pun și în locul celui care ascultă și să mă gândesc ce mi-ar plăcea mie să-mi spună artistul meu preferat. Și poate că, pentru mine, dragostea este cel mai important lucru în viață, dar fericirea se găsește în multe locuri, mai mari sau mai mici. Sunt piese pe care le-am scris în timp ce plângeam, dar si altele pe care le-am scris în timp ce dansam în bucătărie”, mai spune artista.

          A moștenit pasiunea pentru muzică de la tatăl ei, acesta fiind foarte implicat în cariera fiicei sale. Nicio piesă nu are „scăpare”, atunci când vine vorba despre părerea tatălui, cel mai mare și important critic al solistei. Chiar și așa, muzica funcționează altfel pentru Delia:

           „În momentul în care cineva, cumva, îmi impune anumite direcții, eu mă retrag. E ceva prea important pentru mine ca să pot să stau să o analizez la modul: «Azi nu mă simt neapărat fericită, dar hai să facem o piesă despre vară, pentru că funcționează mai bine». Nu merge așa. O fac în felul meu. Dacă nu, aștept momentul să fie în felul meu. Nu vreau să-mi asum lucruri care nu sunt ale mele”. 

          Povestea din spatele succesului „Dacă pleci” 

          În decembrie 2016, Delia a lansat „Dacă pleci”. Prima sa piesă, care redă perfect o relație la final de drum, o relație în care ea stătea cu teama că el va pleca în fiecare zi. Puțini sunt cei care știu că piesa are la bază chiar povestea de dragoste pe care artista o trăia în acele momente.

          „La momentul acela, eram într-o relație care abia începuse, dar simțeam cealaltă persoană încă «prinsă» în fosta relație. Erau toate nesiguranțele de la început care ușor, ușor m-au acaparat. Am scris-o la el acasă, când nu era acolo, iar atunci când a venit, a închis calculatorul fără ca eu să-mi salvez piesa. A trebuit să o scriu din nou. Practic, niciodată nu am știut dacă am rescris-o exact cum am scris-o inițial sau nu”, mai spune artista.

          „Viața este despre sufletul tău și ce vrea el să facă” 

          O copilă cu vise mari, din Galați, care încă de când era mică a știut spre ce tinde sufletul ei. Cu toate că muzica a fost dintotdeauna prima dragoste, în copilărie, artista le spunea tuturor că își dorește să devină… musafir. De ce? Pentru că ideea de viață, de frumos, de dragoste, de iubire și de dăruire a primat mereu pentru Delia Rus.

          „Când eram mică, mică, ziceam la toată lumea că vreau să fiu musafir. Pentru mine, întotdeauna, ideea de viață a fost că este un cadou, astfel încât să poți să umbli pe unde vrei, să-ți creezi experiențe, să găsești oameni, să-i iubești. Acum, am impresia că oamenii au un scop în viață și își aleg o carieră, muncesc peste măsură, lucru care mi se pare fain dacă ești foarte pasionat de ceea ce faci, dar nu mi se pare a fi ceva obligatoriu”, arată Delia.

           Chiar și așa, „la finalul zilei, nu despre asta este viața. Viața este despre sufletul tău și ce vrea el să facă”, a conchis artista.

          „Ploaia nu mai are loc de plânsul ochilor căprui” 

          După un an de pauză, în care s-a concentrat exclusiv pe compus piese, pe proiectul său și pe muzica sa, pe 25 ianuarie 2022, Delia Rus a oferit publicului o parte din sufletul său: „Ochii căprui”. Compusă de artistă în colaborare cu Paul Iorga și Bogdan Gridan, piesa este ca un leac din trecutul Deliei pentru toate inimile frânte. 

          În ziua în care am scris «Ochii căprui», am compus-o, într-un fel, din trecut. Ceva emoțional m-a lovit foarte tare. Asta mi s-a părut întotdeauna foarte interesant. Scriu o piesă astăzi și se lansează, poate, abia peste un an. Culmea este că, la mine, întotdeauna când am lansat o piesă, viața mea s-a așezat în așa fel încât să pară că trec prin piesa aceea”, arată Delia Rus.

           

           

          „Versul «Ploaia nu mai are loc de plânsul ochilor căprui» punctează cât am plâns noi din iubire, cred că e seceta acum.”

           

          O piesă dedicată tuturor ochilor căprui care au venit și au plecat de-a lungul timpului din viața Deliei Rus. Totul s-a întâmplat într-o zi în care afară ploua torențial.

           

          „Versul «Așa că plec, tu stai și mă prefac că nu existai» implică o încercare de a lupta pentru mine, pentru că niciodată nu se termină în același timp, iar de data asta eu voi încerca să trec peste, cu amintirile încă frumoase”, concluzionează Delia Rus.

          Chiar și așa, la cât au plâns „Ochii Căprui”, s-ar putea ca „Până dimineață” să uite… Dar care dimineață? O să aflăm, curând, de la Delia Rus.

          VIDEO „OCHII CĂPRUI”:

           

          Numărul cazurilor, în scădere. Incidența a scăzut sub 10 la mie în județ

          Direcția de Sănătate Publică a anunțat pentru astăzi, doar 365 cazuri noi de îmbolnăviri la nivelul județului, ceea ce indică o scădere accentuată a numărului zilnic de cazuri noi, de la circa 900 la finele lui ianuarie.

          Cele 365 de cazuri noi au fost depistate în 1.214 teste.

          La nivelul județului sunt 338 de pacienți internați în spitale.

          Rata de incidență la 14 zile a ajuns la 9,94 la mie, după ce, mai bine de o săptămâna a fost peste 10 la mie.

           

          Concertele Filarmonicii Mihail Jora

          Mircea Călin
           Invitat la pupitrul Filarmonicii băcăuane pentru concertul de joi 10 februarie este Orazio Baronello, muzician italian cu o impresionantă carte de vizită, dirijor ce a cucerit mereu publicul din România, Bulgaria, Italia. Este prezent la festivaluri internaționale la Taormina și Sofia și presa consemnează la superlativ prestațiile sale, fie că sunt în repertoriul de orchestră sau de operă. Programul pe care Baronello l-a ales este unul de dificultate dar și mare expresivitate. 
          Primul concert pentru vioară și orchestră din creația lui Dmitri Șostakovici, compus în anul 1956, cu celebrele sale patru secțiuni: Nocturnă, Scherzo, Passacaglia și Burlesca, vor fi interpretate de Mircea Călin, musician reprezentativ al generației sale, care deține importante premii în prestigioase competiții internaționale desfășurate în Polonia, Elveția, Italia. Muzicalitatea sa, inteligent și rafinat cultivată ce se alătură tehnicii, l-au propulsat în viața concertistică a Europei, în Coreea, Japonia, Rusia. S-a stabilit în Belgia și este socotit de critica de specialitate, unul dintre cei mai avizați interpreți ai muzicii lui George Enescu și Béla Bartók.

             

          Urmează Suita pentru orchestră op.34 Capriciu spaniol pe care Nikolai Rimski – Korsakov a compus-o în anul 1887. Nici una dintre cele cinci părți ale lucrării nu poate fi uitată dar, Alborada și Fandango Asturiano ne amintesc că această lucrare a fost inițial gândită pentru vioară și orchestră, ceea ce a și rămas, în esență.

             Finalul simfonicului, este unul apoteotic: poemul coregrafic pentru orchestră, La Valse de Maurice Ravel. Un mare vals, omagiu memoriei lui Johann Strauss. Ritmuri menite să ne convingă că viața merită să fie trăită cu bucurie. Autorul caracteriza lucrarea ca fiind, “un fantastic și fatal vârtej”. În stagiunea 1920 – 1921 Serghei Diaghilev a montat lucrarea la Ballets russes. Un fascinant caleidoscop muzical, plin de mister, pe care Orazio Baronello îl poate dedica mamei sale care astăzi împlinește 86 de ani!

          Violonistul Daniel Podlovschi,  muzician de clasă, ce a încântat publicul zeci de ani, profesor cu mult har, s-a stins în 7 februarie. Rămâne în amintirea noastră și în Panteonul marilor muzicieni!

          Ozana Kalmuski Zarea

          Dragoș Benea: „Viziteu să recupereze prejudiciul de la aducțiunea de apă de la cei cu care împărțea pliante în campania electorală

          Europarlamentarul Dragoș Benea atrage atenția primarului Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu că finanțarea pentru conducta de aducțiune Valea Uzului – Grigoreni a fost obținută de administrația PSD de la Primăria Bacău (2000 – 2004) și este vorba despre fonduri europene ISPA, de preaderare, nu de banii băcăuanilor.
          „Proiectarea, execuția şi recepția lucrărilor – toate prost făcute – sunt «opera» tandemului primar Stavarache (PNL) – director CRAB, Răzvan Găină (PNL), la nivelul lui 2011. Ca atare, îl îndemn pe dl. Viziteu să recupereze prejudiciul despre care vorbeşte de la cei cu care împărțea pliante electorale în campania din 2020!”, a spus Dragoș Benea.
          „Mâna întinsă de PSD, prin inițiativa punerii în siguranță a conductei de aducțiune, nu trebuie tratată în glumă sau cu dispreț, aşa cum procedează acoliții primarului din USR. Vrem, nu vrem, după ce Viziteu va recupera prejudiciul creat, punctele «nevralgice» ale aducțiunii trebuie ranforsate pentru a preveni alte (viitoare) avarii!”, a mai declarat europarlamentarul băcăuan.
          „Pentru a merge mai departe, conducerea Primăriei Bacău trebuie să purceadă – OBLIGATORIU – la recuperarea eventualelor prejudicii din fondurile europene de preaderare şi să înceteze cu jalnica apărare din oficiu pentru bătaia de joc de la Rezerva de apă!”, a încheiat Dragoș Benea.

          Portofel cu 600 de euro și acte găsit de polițiștii locali

            Un tânăr în vârstă de 36 de ani și-a recuperat portofelul pierdut. O patrulă de polițiști locali din cadrul Compartimentului Intervenții i-a găsit portofelul pe o stradă din zona centrală a municipiului Bacău.

            Pe lângă suma de 600 euro, 2 dolari și 28 lei, portofelul conținea mai multe carduri și documente personale cu ajutorul cărora polițiștii locali au reușit să identifice persoana care îl pierduse.

            Bunul i-a fost înapoiat, iar păgubitul le-a mulțumit polițiștilor locali pentru gest.

            Valentin Ivancea: Voi propune asocierea CJ cu Municipiul Bacău pentru conducta Valea Uzului – Grigoreni

            Valentin Ivancea,președintele Consiliului Județean Bacău spune ca va propune consilierilor județeni în cadrul ședinței ordinare de mâine adoptarea unei hotărâri prin care să fie aprobată asocierea cu Municipiul Bacău, în vederea realizării punerii în siguranță a conductei de aducțiune Valea Uzului – Grigoreni.

            „Măsura concretă, rezultată în urma expertizei tehnice și a Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenție (DALI), nu poate fi realizată fără finanțare! Așa cum a dovedit în nenumărate rânduri, Consiliul Județean, se va implica și va susține acest proiect. Consider prioritară, necesară și urgentă refacerea conductei de aducțiune!”, spune președintele CJ Bacău.

            𝗔𝗰𝗲𝗮𝘀𝘁𝗮̆ 𝗮𝘀𝗼𝗰𝗶𝗲𝗿𝗲 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗰𝗼𝗻𝗱𝗶𝘁̦𝗶𝗼𝗻𝗮𝘁𝗮̆ 𝗱𝗲 𝗹𝘂𝗮𝗿𝗲𝗮 𝘁𝘂𝘁𝘂𝗿𝗼𝗿 𝗺𝗮̆𝘀𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝘀𝗲 𝗶𝗺𝗽𝘂𝗻 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗶𝗱𝗲𝗻𝘁𝗶𝗳𝗶𝗰𝗮𝗿𝗲𝗮 & 𝗮𝘁𝗿𝗮𝗴𝗲𝗿𝗲𝗮 𝗿𝗮̆𝘀𝗽𝘂𝗻𝗱𝗲𝗿𝗶𝗶 𝗽𝗲𝗿𝘀𝗼𝗮𝗻𝗲𝗹𝗼𝗿 𝗶𝗺𝗽𝗹𝗶𝗰𝗮𝘁𝗲 𝗶̂𝗻 𝗿𝗲𝗮𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗰𝗼𝗻𝗱𝘂𝗰𝘁𝗲𝗶 𝗱𝗶𝗻 𝗳𝗼𝗻𝗱𝘂𝗿𝗶 𝗜𝗦𝗣𝗔 𝘀̦𝗶 𝗿𝗲𝗰𝗲𝗽𝘁̦𝗶𝗼𝗻𝗮𝘁𝗮̆ 𝗶̂𝗻 𝗮𝗻𝘂𝗹 𝟮𝟬𝟭𝟭, 𝗶̂𝗻 𝘃𝗲𝗱𝗲𝗿𝗲𝗮 𝗿𝗲𝗰𝘂𝗽𝗲𝗿𝗮̆𝗿𝗶𝗶 𝗽𝗿𝗲𝗷𝘂𝗱𝗶𝗰𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗿𝗲𝘇𝘂𝗹𝘁𝗮𝘁, 𝗶̂𝗻 𝗰𝗼𝗻𝗳𝗼𝗿𝗺𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲 𝗰𝘂 𝗰𝗲𝗹𝗲 𝗱𝗲𝗰𝗹𝗮𝗿𝗮𝘁𝗲 𝗱𝗲 𝗰𝗮̆𝘁𝗿𝗲 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗮𝗿𝘂𝗹 𝗕𝗮𝗰𝗮̆𝘂𝗹𝘂𝗶.

            „Am solicitat ferm acest lucru și prin adresa nr. 83/ 7.02.2022 depusă la Primăria Bacău luni, înainte de ședința CL la care am participat.
            Din documentația transmisă către UAT Municipiul Bacău, reies toate neconformitățile constatate de experții tehnici. Pe baza acesteia, proprietarul conductei are posibilitatea de a depune toate diligențele necesare, pentru a stabili cine poartă vina pentru repetatele avarii.

            Deși aparatul executiv al Municipiului Bacău a refuzat categoric asumarea responsabilităților rezultate din calitatea de proprietar al conductei, la nivel deliberativ, consilierii locali PSD-PPU- PER au inițiat și propus un proiect de HCL prin care să se asigure finanțarea necesară pentru punerea în siguranță a aducțiunii, prin aplicarea soluțiilor dispuse de experții tehnici.
            ❗Reiterez solicitarea intransigentă- prezentată în cadrul ședinței CJSU și a CL Bacău- de a aplica, cu celeritate, soluțiile pentru asigurarea rezistenței, stabilității și siguranței acestui obiectiv strategic pentru întreaga comunitate băcăuană!”, a mai spus președintele Ivancea.

            Identificat de polițiști după ce ar fi provocat accident și ar fi părăsit locul faptei VIDEO

              La data de 08 februarie a.c., polițiștii Biroului Rutier Bacău s-au sesizat din oficiu ca urmare a imaginilor apărute în spațiul public cu privire la un eveniment rutier din localitate.

              În urma verificărilor efectuate a fost identificat conducătorul auto și victima.

              Din cercetări s-a stabilit că, la data de 07 februarie a.c., în jurul orei 06:45, un bărbat de de 35 de ani, din mun. Bacău, în timp ce conducea un autoturism pe strada Aviatorilor din localitate, ajuns la intersecţia cu strada Republicii, ar fi efectuat manevra de viraj la dreapta în timp ce semaforul electric indica culoarea ’’verde intermitent’’ ocazie cu care ar fi surprins şi accidentat o femeie, în vârstă de 45 de ani, care ar fi fost angajată în traversare pe trecerea pentru pietoni marcată şi semnalizată corespunzător, în timp ce culoare semaforului electric aflat în funcţiune indica culoarea verde.

              În urma producerii evenimentului rutier, bărbatul ar fi părăsit locul producerii accidentului rutier fără încuviinţarea organelor de poliţie.

              Din impact a rezultat rănirea pietonului.

              Polițiștii continuă cercetările sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de vătămare corporală din culpă şi părăsirea locului accidentului.

               

              Sursa video: @Ionut Lucian Rotaru

              Lumea s-a călcat în picioare să cumpere casele de 250 de euro de la Rotunda

              FOTO: unupetrotus.ro

              Primăria Gura Văii a anunțat că a fost concurenţă serioasă pentru casele din satul Rotunda, care au fost scoase la vânzare pentru doar câteva sute de euro: în medie, 7 oameni s-au bătut pentru una din locuinţe.

              „Da, am reușit! Casele de la Rotunda își vor găsi noii proprietari!
              Rezultatele la împlinirea termenului limita de depunere a ofertelor arată așa: 920 de caiete de sarcini vândute și 838 de oferte depuse. Media arată că o casă a fost ofertata de 6,65 de ori. Cea mai dorită casă a adunat nu mai puțin de 33 de oferte!

              Comisia de evaluare va începe deschiderea oficiala a plicurilor aflând astfel și sumele oferite de noii cumpărători. 

              Întoarse din drumul demolării, casele abandonate din 2006 vor da viața viselor fiecărui cumpărător. Din Satul Fantomă în Sat de Vacanță, din gaura neagră a Bugetului Local în sursă generatoare de venituri! Mulțumesc tuturor angajaților implicați pentru efortul consistent depus!”, a transmis primarul Silviu Tinei.

              Locuinţele au fost scoase la licitaţie la mijlocul lunii ianuarie, pentru că satul este total părăsit. Construcţia lor a început în 2005, atunci când din cauza unor inundaţii foarte puternice în zonă, un alt sat a fost şters de pe faţa pământului. 200 de familii au rămas pe drumuri, astfel că s-a lucrat de urgenţă la ele. Preţul final: 1.5 milioane de euro pentru 205 locuinţe.

               

              Poliția în acțiune

                A condus un autovehicul băut și fără permis de conducere

                La data de 08 februarie a.c, în jurul orei 17.00, un echipaj de poliţie rutieră, au depistat în flagrant delict, un bărbat de 35 de ani, din comuna Podu Turcului, în timp ce conducea un autoturism pe strada Uzinei, din Dărmăneşti, aflându-se sub influenţa băuturilor alcoolice.

                În urma testării bărbatului cu aparatul alcooltest, a rezultat o concentraţie de 0,80 mg/l alcool pur în aerul expirat.

                Totodată, din verificările în bazele de date, s-a stabilit că acesta nu figurează cu permis de conducere valabil pentru nicio categorie de autovehicule.

                Cel în cauză a fost condus la spital unde i-au fost prelevate mostre biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei.

                În cauză s-a întocmit dosar penal, pentru infracţiunile de conducerea unui autovehicul fără permis de conducere şi sub influenţa alcoolului.

                • Infracțiune la regimul rutier constatată de polițiști

                La data de 08 februarie a.c, în jurul orei 20.30, un echipaj de poliţie rutieră din Dărmănești au depistat în trafic, un bărbat, de 48 de ani, din localitate, în timp ce conducea un autoturism pe strada Chimiei, aflându-se sub influenţa băuturilor alcoolice.
                În urma testării cu aparatul alcooltest, a rezultat o concentraţie de 0,73 mg/l alcool pur în aerul expirat.

                Cel în cauză a fost condus la spital, unde i-au fost prelevate mostre biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei.

                Bărbatul este cercetat penal, pentru infracţiunea de conducerea unui autovehicul sub influenţa alcoolului și i s-a reținut permisul de conducere.

                • Cercetat penal pentru refuz de prelevare de mostre biologice de sânge

                La data de 08 februarie a.c, în jurul orei 18:30, polițiștii din Moinești au fost sesizați, prin SNUAU 112, de către un tânăr de 23 de ani, din județul Gorj, despre faptul că pe raza localității, un conducător auto a provocat avarii unui autovehicul parcat.
                Cu ocazia intervenţiei patrulei de siguranţă rutieră din cadrul Poliţiei mun. Moineşti, pe strada Tudor Vladimirescu a fost depistat în flagrant delict, un localnic de 41 de ani, în timp ce conducea un autoturism și prezenta halenă alcoolică.

                Conducătorul auto a refuzat testarea alcooltest, iar cu ocazia conducerii acestuia la spital a refuzat şi recoltarea de mostre biologice de sânge.

                În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de refuzarea prelevării mostrelor biologice de sânge.

                • Eveniment rutier la Târgu- Ocna

                La data de 09 februarie a.c, în jurul orei 00.30, o patrulă de siguranță publică s-a sesizat cu privire la faptul ca pe strada Costache Negri din localitatea Târgu-Ocna s-a produs un eveniment rutier soldat cu pagube materiale.

                In urma verificarilor efectuate, a fost depistată o femeie de 44 de ani, care, în timp ce conducea un autoturism având direcţia de deplasare Târgu-Ocna -Onești, ar fi intrat în coliziune cu două autovehicule parcate regulamentar pe partea dreaptă a drumului.

                Fiind testată cu aparatul etilotest, rezultatul testului a indicat valoarea de 0,60 mg/l alcool pur în aerul expirat.

                Faţă de conducătoarea auto s-a luat măsura reţinerii permisului de conducere şi este cercetată penal pentru conducerea unui autovehicul sub influența alcoolului.

                MALUMA, JENNIFER LOPEZ și GAL GADOT vin pe marele ecran la Happy Cinema

                Săptămâna aceasta, două dintre cele mai așteptate filme ale lunii au premiera la Happy Cinema. MĂRITĂ-TE CU MINE și MOARTE PE NIL rulează începând din 11 februarie, cu avanpremiere în 9 și 10 februarie.

                Plin de melodii originale intepretate de Jennifer Lopez și de starul mondial de muzică latină Maluma, MĂRITĂ-TE CU MINE / MARRY ME îi are ca protagoniști pe Lopez în rolul vedetei Kat Valdez, pe Maluma în rolul lui Bastian și pe Owen Wilson care îl interpretează pe Charlie Gilbert, un profesor de matematică divorțat. Kat și Bastian decid să se căsătorească în fața unei armate de fani. Dar Kat află cu câteva clipe înainte să-și rostească jurământul că bărbatul i-a fost necredincios, așa că decide să se căsătorească cu un tip ales din public la întâmplare. Iar noul soț este chiar Charlie Gilbert, un om de pe cu totul altă planetă decât vedeta internațională.

                MĂRITĂ-TE CU MINE  este o poveste de dragoste puțin probabilă dintre doi oameni diferiți care caută ceva real într-o lume în care valoarea se bazează pe like-uri și fani.

                Vezi trailerul: https://bit.ly/361f8ZK

                A doua premieră a săptămânii este MOARTE PE NIL / DEATH ON THE NILE, în regia lui Kenneth Branagh, cu Gal Gadot și Kenneth Branagh în rolurile principale. Când pacea și liniștea de pe vasul de croazieră S.S. Karnak se evaporă după ce o tânără moștenitoare este ucisă, lui Hercule Poirot i se încredințează sarcina de a-l identifica pe criminal înainte să ucidă din nou. 

                Vezi trailerul: https://bit.ly/3ssfekD

                Bilete & Program: www.happycinema.ro 

                HAPPYCINEMA® este a doua rețea de cineplex-uri din România după numărul de locații, fiind prezent în 8 orașe (București, Buzău, Focșani, Alexandria, Bacău, Bistriția, Botoșani și Vaslui). De asemenea, Happy Cinema a dezvoltat în 2020 propria platformă de streaming online – www.play.happycinema.ro.

                Activităţile desfăşurate de ISUJ Bacău în anul 2021 – DOCUMENTAR

                  În anul 2021, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Mr. CONSTANTIN ENE” al judeţului Bacău, componentă a Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, forţă de protecţie din cadrul Sistemului Naţional de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională şi a subsistemului local de management al situaţiilor de urgenţă, a desfăşurat la nivelul zonei de competenţă acţiuni în domeniul apărării vieţii, bunurilor şi a mediului împotriva incendiilor şi dezastrelor, precum şi al realizării măsurilor de protecţie civilă, prevenire, monitorizare şi gestionare a situaţiilor de urgenţă.

                  Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce-i revin, unitatea noastră a colaborat cu structurile Ministerului Afacerilor Interne din teritoriu, cu cele din cadrul Sistemului Naţional de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională, precum şi cu celelalte instituţii responsabile pentru prevenirea, pregătirea și răspunsul în gestionarea situațiilor de urgență.

                  Concomitent cu eforturile depuse pentru creşterea eficienţei funcţionale şi aplicarea legalităţii, o atenţie deosebită s-a acordat monitorizării evoluţiei situaţiei operative, planificării, pregătirii, organizării, desfășurării, conducerii și analizei acțiunilor de intervenție.

                   

                  1. OBIECTIVE

                  Obiectivul fundamental al activităţii desfăşurate la nivelul instituţiei în anul 2021, cuprins în Strategia de consolidare și dezvoltare a I.G.S.U. pentru perioada 2016-2025, a fost consolidarea și dezvoltarea instituțională în vederea creșterii capacității operaționale și de răspuns, reducerii impactului efectelor situațiilor de urgență asupra comunităților și îmbunătățirii calității misiunilor executate în folosul populației.

                  De asemenea, unitatea noastră și-a concentrat eforturile pentru gestionarea în comun cu celelalte autorități responsabile a situației pandemice generate de virusul SARS-CoV-2.

                  Activitățile din anul precedent se circumscriu unui context puternic marcat de efectele răspândirii noului coronavirus, situație care a generat necesitatea instituirii, în mod succesiv, a stării de alertă la nivel național și care a impus adoptarea, respectiv adaptarea, în dinamică, a măsurilor din competență, pentru prevenirea și limitarea răspândirii acestuia.

                  Ţinând cont de evoluţia pandemiei cu noul coronavirus, în anul 2021, instituţia noastră şi-a menţinut obiectivele generale:

                  • realizarea activității de prevenire cu caracter pro-activ în scopul reducerii factorilor de risc, îndeosebi a celor specifici pandemiei cu virusul SARS-CoV-2;
                  • consolidarea rolului de autoritate în domeniul situațiilor de urgență;
                  • consolidarea capacităţii de pregătire în situaţii de urgenţă a populaţiei, autorităţilor, precum şi instituţiilor şi operatorilor privaţi în special a celor care gestionează infrastructura critică;
                  • consolidarea şi dezvoltarea capacităţii operaţionale şi de răspuns;
                  • consolidarea capacităţii umane, logistice şi administrative.

                   

                  1. APĂRAREA ÎMPOTRIVA INCENDIILOR

                  II.1. În domeniul activității preventive

                  Activităţile de prevenire a situaţiilor de urgenţă reprezintă o componentă principală a sistemului integrat de măsuri tehnice şi organizatorice, precum şi de acţiuni specifice planificate şi realizate potrivit legislaţiei, în scopul preîntâmpinării, reducerii sau eliminării riscurilor de producere a situaţiilor de urgenţă şi a consecinţelor acestora, protecţiei populaţiei, mediului, bunurilor şi valorilor de patrimoniu.

                  În anul 2021, s-au desfășurat următoarele activităţi de prevenire:

                  • 586 (717) controale de specialitate pe linia prevenirii şi stingerii incendiilor şi protecţiei civile la:
                    • 317 (402) operatori economici (din care 100 (43) funcţionau fără autorizaţie de securitate la incendiu);
                    • 216 (293) instituţii (din care 70 (26) funcţionau fără autorizaţie de securitate la incendiu);
                    • 14 (7) inspecţii la obiective care prezintă pericole de accidente majore în care sunt implicate substanţe periculoase;
                    • 14 (13) obiective de investiţii;
                    • 8 construcții hidrotehnice;
                    • 9 localități;
                    • 8 (2) audituri la persoane autorizate să efectueze lucrări în domeniul apărării împotriva incendiilor;
                  • 13 (3) controale de fond la 11 (3) operatori economici ce se supun prevederilor Legii nr. 59/2016 privind controlul asupra pericolelor de accident major în care sunt implicate substanțe periculoase, cu grad ridicat de pericol în exploatare.

                  În urma controalelor executate, au fost constatate 976 (478) deficienţe, dintre acestea 185 (56) fiind soluţionate pe timpul controalelor. Au fost aplicate un număr de 976 (478) sancţiuni contravenţionale, din care 729 (355) avertismente şi 247 (123) amenzi în cuantum de 1.002.100 lei (576.005 lei).

                  Au fost întocmite 184 (166) avize pentru transport deşeuri periculoase.

                  Verificarea respectării prevederilor legale în domeniul situaţiilor de urgenţă la realizarea de investiţii, modernizări sau schimbări de destinaţie, s-a concretizat în analizarea unui număr de 598 (474) documentaţii din care:

                  • 106 (115) avize emise, din care 104 (113) avize de securitate la incendiu şi 4 (2) avize de protecţie civilă;
                  • 16 (20) cereri de avize respinse din care 15 (20) avize de securitate la incendiu şi 1 (0) aviz de protecţie civilă;
                  • 141 (94) autorizaţii emise, din care 139 (94) autorizaţii de securitate la incendiu şi 2 (0) autorizaţii de protecţie civilă;
                  • 35 (45) cereri de emitere autorizaţii de securitate la incendiu respinse ca urmare a neconformităţilor constatate atât în documentaţiile tehnice, cât şi în teren;
                  • 118 (108) cereri au fost soluţionate cu adrese de neîncadrare în prevederile H.G.R. nr.571/2016 sau G.R. nr.862/2016;
                  • 6 (1) acord pentru organizare jocuri de artificii cu articole pirotehnice;
                  • 3 (5) acorduri pentru comercializare articolelor pirotehnice;
                  • 55 (28) avize amplasare în parcelă;
                  • 89 (58) puncte de vedere la PUG, PUZ şi PUD.

                  În contextul evoluției situației epidemiologice la nivel național, Inspecţia de Prevenire a executat 135 (256) misiuni și controale privind respectarea măsurilor pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, în conformitate cu Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenire și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, independent sau în echipe mixte alături de personal din cadrul D.S.P. Bacău, D.S.V.S.A. Bacău, I.P.J. Bacău, I.J.J. Bacău, G.J.M. Bacău, I.T.M. Bacău. Pe timpul acestor misiuni au fost verificate un număr de 5650 (22242) persoane pentru respectarea măsurilor individuale de protecție împotriva efectelor pandemiei Covid 19, iar la 550 (1512) operatori economici și 216 (276) instituții s-a verificat modul de organizare a activității astfel încât să se asigure la intrarea în sediu efectuarea triajului epidemiologic și dezinfectarea obligatorie a mâinilor.

                  Privind activitatea de pregătire a populaţiei, au fost desfăşurate 438 (125) exerciţii de alarmare, evacuare şi intervenţie la locul de muncă în caz de incendiu cu 5750 (2100) participanţi, 55 (56) exerciţii de alarmare, evacuare şi intervenţie la locul de muncă în caz de protecție civilă cu 1580 (1550) participanţi, 10 (0) exerciții desfășurate cu serviciile voluntare pentru situații de urgență, 41 (0) exerciții desfășurate cu serviciile private pentru situații de urgență și 3 (0) exerciții desfășurate cu serviciile private pentru situații de urgență constituite ca societăți comerciale.

                  Pe parcursul anului 2021, s-a continuat derularea campaniilor naţionale de informare şi educare „RISC”, „Nu tremur la cutremur, ,,F.O.C. – Flăcările Omoară Copii și ,,ZIUA INFORMĂRII PREVENTIVE – MARȚI 13” realizate de IGSU în colaborare cu E.ON Energie România şi DELGAZ GRID, astfel au fost executate 670 (1393) activităţi de informare preventivă, cu 16642 (19998) participanţi la care au fost distribuite 21715 materiale educativ-preventive.

                   

                  II.2. În domeniul operativ

                  În anul 2021, în zona de competenţă a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Mr. CONSTANTIN ENE” al Judeţului Bacău au avut loc 13798 misiuni, cu o rată de 37,80 pe zi, faţă de 14047 misiuni în anul 2020, cu o rată de 38,48 pe zi, astfel:

                  • 672 (568) incendii;
                  • 157 (472) arderi necontrolate; Se observa astfel o reducere semnificativă a acestor tipuri de incendii datorită campaniilor preventive întreprinse atât de personalul unității cât și de cel al SVSU;
                  • 571 (453) intervenţii pentru asistenţa persoanelor (transport persoană supraponderală / imobilizată / cu probleme locomotorii, deblocare uşă de acces, degajare persoane din diferite medii ostile vieţii, căutare persoană înecată ş.a.);
                  • 571 (268) alte intervenţii (degajare elemente de construcţie / autoturisme, asigurare măsuri P.S.I. ş.a.);
                  • 674 (1900) alte situaţii de urgenţă;
                  • 166 (325) misiuni de asigurare/supraveghere;
                  • 45 (39) exerciții;
                  • 474 (1020) recunoașteri;
                  • 111 (74) alertă falsă/întors din drum;
                  • 28 (39) salvări de animale;
                  • 13 (10) descarcerare;
                  • 10316 (8968) intervenții SMURD.

                   

                  Cele mai frecvente împrejurări în care s-au produs incendiile au fost următoarele:

                  • coş, burlan de fum defect sau necurăţat – 179 cazuri;
                  • instalaţii electrice defecte – 157 cazuri;
                  • focul deschis în spaţii deschise – 111 cazuri;
                  • focul deschis în spaţii închise – 83 cazuri;
                  • cenuşă, jar şi scântei de la sistemele de încălzire – 29 cazuri;
                  • mijloace de încălzire nesupravegheate – 26 cazuri;
                  • scurgeri (scăpări) de produse inflamabile – 16;
                  • jocul copiilor cu focul – 8;
                  • mijloace de încălzire improvizate – 8;
                  • sisteme de încălzire defecte – 7 cazuri;
                  • aparate electrice sub tensiune – 7 cazuri;
                  • fumatul – 7 cazuri;
                  • acţiune intenţionată – 3 cazuri.

                   

                  În continuare se observă că ponderea cea mai mare a incendiilor produse la gospodării sunt din cauza coșurilor de fum defecte sau necurățate și a instalațiilor electrice defecte, deși la nivel național se desfășoară campanii de informare a populației cu privire la riscul pe care îl prezintă astfel de mijloace.

                  În anul 2021, în 90 (168) deplasări ale forţelor de intervenţie, alertele s-au dovedit a fi false, iar în 21 (49) cazuri, echipajele de intervenție au fost întoarse din drum.

                  Viteza medie a deplasării la intervenţii a fost de 40 km/h, față de 41 km/h în anul 2020.

                  Durata medie a intervenţiilor a fost de 66 min, în scădere cu 2 min față de anul 2020.

                  Timpul mediu de răspuns la locul intervenției a fost de 14 min față de 17 min în anul 2020

                  În urma intervenţiilor desfăşurate pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă au fost salvate 165 (151 adulți si 14 copii) persoane, față de 183 persoane salvate în anul 2020 din păcate au decedat 59 persoane, faţă de 42 persoane în anul 2020. Principale cauze probabile de incendiu la astfel de evenimente, soldate cu persoane decedate, fiind sistemenele de încălzire folosite cu improvizaţii, coșuri de fum necurățate corespunzător sau observarea cu întârziere a acestora.

                   

                  • PROTECȚIE CIVILĂ

                  Pe linie de înştiinţare, avertizare, alarmare, în anul 2021, au fost desfăşurate următoarele activităţi:

                  • întocmirea rapoartelor lunare și trimestriale privind activitatea desfăşurată;
                  • s-a actualizat Planul de evacuare a I.S.U.J. Bacău;
                  • s-a lucrat la actualizarea Planului de înștiințare alarmare a Județului Bacău;

                  Având în vedere situația epidemiologică determinate de răspândirea virusului Sars-CoV-2, desfășurarea exercițiilor de alarmare publică a fost suspendată prin Ordinul inspectorului general al I.G.S.U. nr. 1137 din 01.04.2020.

                  În anul 2021, echipa pirotehnică a inspectoratului a desfăşurat un număr de 90 misiuni, cu o rată de 0,24 evenimente pe zi, din care:

                  • 83 misiuni pirotehnice de asanare a terenului de muniţia rămasă neexplodată;
                  • 7 misiuni pirotehnice de distrugere a muniției desfășurată în poligonul improvizat din comuna Săucești, sat Siretu.

                  Pe linie de adăpostire a populației, la nivelul județului Bacău au fost identificate un număr de 255 de adăposturi de protecție civilă după cum urmează: 165 de adăposturi publice și 90 de adăposturi private.

                   

                  1. ASISTENŢĂ MEDICALĂ DE URGENŢĂ ŞI PRIM AJUTOR CALIFICAT

                  Echipajele SMURD din cadrul inspectoratului au intervenit în 10316 cazuri, faţă de 8968 de cazuri în anul 2020.

                  Motivele solicitărilor SMURD, în această perioadă, au fost:

                  • căderi de la acelaşi nivel sau de la înălţime – 1852 (1736);
                  • persoană inconștientă sau cu stare de conștientă alterată – 628 (759);
                  • agresiune, înjunghiere, împușcare – 572 (601);
                  • intervenţie la incendiu/explozie – 31 (35);
                  • arsuri – 30 (43);
                  • intoxicații cu fum, gaze, substanțe chimice sau medicamente – 19 (9);
                  • alte motive – 5965 (5417).

                   

                   

                  1. MANAGEMENT OPERAȚIONAL

                  V.1. Dispecerizarea situațiilor de urgență

                  La nivelul I.S.U.J. Bacău funcționează dispeceratul comun ISU – SAJ. În anul 2021, obiectivul general al organizării şi funcţionării acestuia a fost reprezentat de asigurarea unui sistem integrat de reacţie în scopul rezolvării cu maximă operativitate şi eficienţă a apelurilor/solicitărilor de urgenţă preluate prin SNUAU 112 având ca scop alocarea celor mai adecvate resurse și aplicarea unui management unitar tuturor forţelor și mijloacelor implicate în rezolvarea solicitărilor cetăţenilor în scopul salvării vieţii şi bunurilor acestora.

                  În anul 2021 au fost inițiate discuții și s-au desfășurat ședințe de lucru cu instituțiile implicate în edificarea unui dispecerat integrat I.S.U., S.A.J., I.P.J., I.J.J., S.T.S., pentru identificarea surselor de finanțare, fiind discutate, în acest sens, acordurile de colaborare încheiate intre Primăria Bacău și C.J. Bacău.

                   

                  V.2. Cooperarea interinstituțională

                  În anul 2021, unitatea noastră a desfăşurat acţiuni în comun cu celelalte instituţii din judeţul Bacău care asigură funcţii de sprijin în gestionarea situaţiilor de urgenţă, astfel:

                  • pentru asigurarea pe timpul evenimentelor publice de amploare care ar fi putut genera situaţii de urgenţă;
                  • pentru efectuarea verificărilor, în cadrul comisiilor mixte constituite cu personal din cadrul instituţiilor cu reprezentare în Comitetul Judeţean pentru Situații de Urgență, în urma unor sesizări transmise de cetăţeni sau de către comitetele locale pentru situaţii de urgenţă.

                  Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Mr. CONSTANTIN ENE” al Judeţului Bacău a participat la exerciţii în obiective aparținând Ministerului Apărării Naţionale.

                   

                  1. PREGĂTIRE ÎN DOMENIUL SITUAȚIILOR DE URGENȚĂ

                  În anul 2021, au fost organizate și desfăşurate activităţi care au vizat în principal pregătirea personalului operativ, a membrilor serviciilor voluntare și private pentru situaţii de urgenţă, a personalului cu funcții de conducere și de specialitate cu atribuții în domeniul situațiilor de urgență de la nivelul autorităţilor administrației locale, instituțiilor publice și operatorilor economici, a populației și salariaților, precum și coordonarea activității de voluntariat la nivelul unităţii.

                  VI.1. Pregătirea personalului operativ

                  Pregătirea personalului operativ s-a desfăşurat atât la nivelul subunităţilor fără scoatere de la locul de muncă, cât și prin centrele de antrenament şi pregătire de specialitate din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă.

                  Un număr de 72 cadre militare din cadrul subunităților de intervenție au participat la stagii de formare profesională în sistem modular în cadrul centrelor de antrenament şi pregătire de specialitate Iași, Suceava, Bihor, București, Hunedoara, Constanța, Brașov, Dolj și Școlii de Subofițeri Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești.

                  Personalul cu atribuţii de căutare-salvare în mediul acvatic a desfășurat un număr de 3 antrenamente de scufundare în cadrul Centrului de antrenament al scafandrilor de intervenţie Constanța.

                  În anul 2021, din cauza situaţiei generate de pandemie, în vederea limitării infectării cu virusul SARS-CoV-2, au fost organizate și desfășurate un număr de 45 exerciţii pentru antrenarea structurilor de intervenţie.

                  VI.2. Pregătirea şi formarea autorităţilor/populaţiei

                  În anul 2021, pregătirea în domeniul situaţiilor de urgenţă la nivelul judeţului Bacău a avut ca obiectiv general formarea, perfecţionarea şi specializarea continuă a personalului cu atribuţii în managementul şi gestionarea situaţiilor de urgenţă, operaţionalizarea, creşterea capacităţii de intervenţie şi diminuarea timpului de răspuns a serviciilor voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă în vederea îndeplinirii misiunilor ce le revin, pregătirea pentru situaţii de urgenţă a tuturor categoriilor de populaţie.

                  Astfel, în cadrul Centrului Zonal de Pregătire de Protecţie Civilă Bacău, s-au desfăşurat 24 serii de pregătire în domeniul situaţiilor de urgenţă la care au participat 40 de persoane din administraţia publică locală, reprezentând 93,02% din personalul planificat, astfel: 17 primari, 2 viceprimari, 21 secretari.

                  La nivelul inspectoratului, s-au executat 8 activităţi de instruire cu preşedinţii comitetelor locale pentru situaţii de urgenţă, şefii celulelor de urgenţă de la operatorii economici clasificaţi din punct de vedere al protecției civile, conducătorii operatorilor economici sursă de risc incluşi în P.A.A.R., conducătorii instituțiilor publice/ operatorilor economici care desfăşoară activităţi specifice în zona de competenţă a I.S.U.J., cadrele tehnice cu atribuții în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor, inspectorii de protecție civilă şi şefii serviciilor voluntare/private pentru situaţii de urgenţă, fiind instruite peste 324 persoane.

                  Pe parcursul anului 2021, au fost desfășurate un număr de 13 activități de instruire în domeniul situațiilor de urgență care au vizat în principal pregătirea copiilor, cât și pregătirea salariaților. Activitățile s-au desfășurat în cadrul școlilor de vară organizate de biserici, unităților de învățământ și unităților sanitare. Cei 1698 de participanți s-au familiarizat cu tipurile de riscuri existente la nivelul județului, modul corect de comportare și intervenție în diferite situaţii de urgenţă (cutremur, incendiu, muniție rămasă neexplodată), precum și măsurile de prevenire împotriva acestora.

                  De asemenea, în cadrul subunităţilor de intervenție ale inspectoratului, s-a organizat “Ziua Porţilor Deschise, cu ocazia zilei de 13 septembrie – Ziua Pompierilor din România, cât și la solicitarea unităților de învățământ, la care au participat un număr de 108 persoane.

                  Pregătirea personalului serviciilor voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă s-a realizat prin şedinţe de pregătire proprii, convocări și participarea la aplicaţii/exerciţii.

                  Capacitatea operativă a serviciilor voluntare şi private a fost verificată atât pe timpul controalelor de prevenire, verificărilor în teren premergător avizării, aplicațiilor şi recunoaşterilor, cât mai ales pe timpul intervenţiilor produse în zona de competenţă.

                  La nivelul judeţului, funcționează un număr de 90 servicii voluntare pentru situaţii de urgenţă şi 30 servicii private pentru situaţii de urgenţă. Dintre acestea, 22 localități și 7 operatori economici au în dotare autospeciale de stingere cu apă și spumă.

                  S-au executat 22 antrenamente de specialitate cu S.V.S.U. și S.P.S.U. privind modul de intervenție ca urmare a producerii unor situaţii de urgenţă (cutremur, inundaţii, incendii).

                  În ceea ce privește activitatea de voluntariat, la nivelul I.S.U.J. Bacău sunt înscrise un număr de 300 persoane în cadrul programului “Salvator din pasiune”. Dintre aceștia, un număr de 68 persoane     s-au înscris în anul 2021. Voluntarii au participat alături de cadrele profesioniste la 742 intervenţii şi 7 activităţi de informare preventivă.

                  Având în vedere Ordonanţa de Urgenţă nr. 197 din 18 noiembrie 2020 privind unele măsuri în domeniul asistenţei medicale pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, prin ordinul comandantului acțiunii, au fost repartizați un număr de 26 studenți voluntari, din cadrul facultăţilor de medicină generală – anii 4, 5 şi 6, precum şi din cadrul facultăţilor de asistenţi medicali – anii 3 şi 4, pentru a desfășura activități de voluntariat în sprijinul unităţilor sanitare şi al serviciilor de urgenţă prespitalicească.

                  Dintre aceștia, 15 studenți voluntari au fost repartizați în decursul anului 2021, astfel:

                  • Spitalul Municipal Moineşti: 5 studenți;
                  • Spitalul Municipal „prof. Dr. Eduard Apetrei „Buhuşi: 9 studenți;
                  • Serviciul de Ambulanţă Judeţean Bacău: 1 student.

                  În prezent, doar 4 studenți mai desfășoară activități de voluntariat, în cadrul Spitalului Municipal „prof. Dr. Eduard Apetrei „Buhuşi.

                   

                  • SUPORT
                  1. GESTIONAREA RESURSELOR UMANE

                  Obiectivul principal al activităţii de resurse umane în anul 2021 l-a constituit, pe de-o parte, aplicarea prevederilor legale în vigoare privind salarizarea personalului unităţii, cât şi cunoaşterea socio-profesională a personalului, activitate concretizată prin desfăşurarea de verificări în teren şi în evidenţele operative, în vederea identificării elementelor definitorii ale caracterului şi preocupărilor personalului unităţii, pentru eliminarea oricărei incompatibilităţi cu statutul cadrelor militare în activitate dar şi pentru prevenirea desfăşurării oricărei activităţi care ar putea aduce prejudicii onoarei şi demnităţii militare sau de lucrător al M.A.I.

                  O altă direcţie principală privind activitatea de resurse umane în anul 2021  a fost încadrarea posturilor din statul de organizare, menţinerea unei încadrări echilibrate la nivelul tuturor compartimentelor, pe toate categoriile de personal, fiind desfăşurate toate demersurile pentru încadrarea posturilor vacante, astfel:

                  – în luna februarie 2021 au fost finalizate concursurile de trecere în corpul ofițerilor a subofițerilor/maiștrilor militari, fiind încadrate 6 posturi de ofițeri;

                  – au fost organizate concursurile pentru ocuparea a 6 posturi vacante de șef gardă intervenție-stingere de la nivelul subunităților de intervenție, în urma acestora fiind încadrați 6 subofițeri pe posturile menționate;

                  – au fost organizate și sunt în curs de finalizare concursurile pentru ocuparea a 17 posturi vacante de subofițeri de la nivelul structurilor suport ale inspectoratului;

                  – au fost organizate 7 concursuri pentru ocuparea posturilor vacante de ofițeri de conducere de la nivelul unității;

                  – a fost organizat concursul pentru ocuparea a 52 de posturi vacante de soldat gradat profesionist (servant și pistolar);

                  În prezent, încadrarea cu personal a unităţii este asigurată în procent de 73,08%. Pe categorii de personal, situaţia se prezintă, astfel: la ofiţeri 77,59%, maiştri militari 71,43%; subofiţeri 79,68%, personalul contractual  50% și soldat gradat profesionist 0%.

                  În anul 2021 nu au fost repartizați unității, absolvenți ai instituțiilor de învățământ militar.

                  Pe parcursul anului, a fost desfășurată activitatea de recrutare candidați pentru admiterea la Școala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă “Pavel Zăgănescu” Boldeşti, în două sesiuni, astfel:

                  • în luna martie 2021 au fost recrutați 68 de candidați, dintre care 4 au fost declarați admis;
                  • în luna septembrie 2021 au fost recrutați 47 de candidați, dintre care 8 au fost declarați admis;

                  De asemenea, au fost înscriși 10 candidați pentru admiterea la Academia de Poliție “Alexandru Ioan Cuza” – Facultatea de Pompieri, dintre care 1 a fost declarat admis.

                  În anul 2021 au fost recompensaţi cu înaintarea în gradul următor înaintea expirării stagiului minim în grad, pentru rezultate foarte bune obţinute în îndeplinirea sarcinilor şi atribuţiilor de serviciu, un număr de 4 ofiţeri, 1 maistru militar şi 13 subofiţeri.

                  Pe parcursul anului 2021, 36 de subofițeri au fost recompensați  cu Citarea prin Ordin de Zi pe Unitate, 2 subofițeri au fost recompensați  cu Distincție onorifică, 1 subofițer a fost recompensat cu insignă onorifică “Salvator de onoare al județului Bacău” și 1 subofițer a fost recompensat cu insignă onorifică “Pompier de onoare al județului Bacău”.

                  Pe parcursul anului 2021, un număr de 35 de cadre militare au fost trecute în rezervă cu drept la pensie de serviciu, 13 cadre militare au fost mutate la alte unități din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, iar un număr de 4 cadre militare au fost mutate de la alte unități în cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Mr. CONSTANTIN ENE’ al Județului Bacău.

                   

                  1. ASIGURAREA RESURSELOR LOGISTICE

                  Serviciul logistic are ca obiectiv specific realizarea cadrului funcțional în vederea asigurării suportului material necesar desfășurării la parametrii de performanță a misiunilor specifice unității, urmărind gestionarea optimă, pe criterii de eficiență economică, a potențialului logistic.

                  În anul 2021 pentru efectuarea misiunilor de intervenție și de transport autovehiculele inspectoratului au parcurs cumulat un număr de 763.684 kilometri și 5.135 ore lucru cu instalațiile speciale.

                  Gradul de asigurare cu tehnică se prezintă astfel:

                  • 81% la autospecialele SMURD
                  • 58,33% la autospecialele pentru celelalte tipuri specifice de intervenție
                  • 71,82% la autospecialele pentru activități suport

                  În evidența inspectoratului au intrat în anul 2021 prin intermediul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, următoarele tipuri de tehnică de intervenție:

                  • O autospecială de Transport Victime Multiple – ATPVM;
                  • O autospecială tip “Autopompă cisternă pentru incendii de pădure 3000 litri”;
                  • Un ansamblu pirotehnic format dintr-un container pirotehnic și o semiremorca pentru a asigura transportul acestuia. Containerul este destinat depozitării temporare a munițiilor rămase neexplodate din timpul conflictelor armate, asanate pe teritoriul țării;
                  • Un „Generator curent tabără”, pentru asigurarea energiei electrice necesare funcționării ”Taberei mobile pentru persoane sinistrate/evacuate”.

                  Este de menționat că anul trecut au fost scoase din funcțiune și casate un număr de 5 autospeciale și două autoturisme, care îndeplineau condițiile legale.

                  Consiliul Județean Bacău a sprijinit și în anul 2021 activitatea unității noastre, bugetul alocat instituției noastre fiind de 309.000 lei la secțiunea dezvoltare și 506.000 lei la secțiunea funcționare. Dintre cele mai importante achiziții efectuate prin intermediul Consiliului Județean Bacău amintim:

                  • 3 complete de echipament de salvare la înălțime;
                  • 35 de costume de protecție pentru pompieri, tip Nomex;
                  • 20 de căști de protecție pentru pompieri;
                  • 5 scări de fereastră;
                  • 12 pistoale de refulare și 19 țevi de refulare;
                  • 7 suflante cu motor termic;
                  • 9 motopompe transportabile;
                  • 1 display interactiv pentru dispeceratul unității.

                  Gradul de asigurare cu articole de echipament din compunerea uniformei de reprezentare și uniformei de serviciu este de 94,75%, iar la echipamentul special pentru pompieri situația se prezintă astfel:

                  • Cască protecție cu vizor pentru pompieri: 61,90%;
                  • Costum protecție pentru pompieri: 83,33%;
                  • Centură siguranță pentru pompieri: 42,64%;
                  • Mănuși protecție pentru pompieri: 85,06%;
                  • Cizme scurte cu branț metalic: 56,49%.

                  Articolele de echipament special pentru pompieri, care sunt în cantități insuficiente pentru a fi asigurate individual, au fost constituite ca inventar de autospecială, astfel încât fiecare subofițer care încadrează autospecialele de intervenție să poată beneficia de un rând complet de echipament special. Totodată, în anul 2022 se vor continua demersurile pentru creșterea nivelului de asigurare cu echipament special pentru pompieri atât prin distribuiri de la eșalonul superior, cât și prin achiziții prin intermediul Consiliului Județean Bacău.

                  În vederea desfășurării acțiunilor de intervenție în combaterea infecțiilor COVID-19, asigurării materialelor necesare în cadrul campaniilor de vaccinare, precum și monitorizării riscului epidemiologic la nivelul unităților de învățământ, unitatea noastră a asigurat logistic repartiția de echipamente medicale, echipamente de protecție și materiale sanitare, fiind puse în aplicare un număr de 138 de dispoziții și ordine ale comandantului acțiunii.

                  În ceea ce privește patrimoniul imobiliar, unitatea are în administrare 5 imobile, precum și 3 imobile în folosință gratuită, fiind efectuate lucrări de reparații curente, în regie proprie, valoarea materialelor folosite fiind de 178.000 lei.

                  Activitatea pe linie logistică a trebuit să facă față unor provocări permanente, de la menținerea în stare de intervenție a tehnicii din dotare, menținerea deschisă a popotei unității (în condițiile în care încadrarea este de doar 33%), desfășurarea de misiuni în vederea combaterii pandemiei COVID-19 și asigurarea unor condiții mai bune de muncă pentru personalul unității, toate acestea în condițiile în care resursa umană avută la dispoziție a fost insuficientă.

                   

                  1. UTILIZAREA RESURSELOR FINANCIARE

                  În anul 2021, finanţarea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Mr. CONSTANTIN ENE” al Judeţului Bacău  a fost asigurată din alocaţii de la bugetul de stat.

                  Creditele deschise în anul 2021 sunt în valoare de 55.746,00 mii lei.

                  Creditele bugetare repartizate unităţii noastre au fost utilizate pentru:

                  • drepturi băneşti şi ajutoare cuvenite personalului în procent de 96,10% (față de 96,69% în anul 2020);
                  • achiziţii de bunuri materiale şi servicii în procent de 3,43% (față de 2,86% în anul 2020);
                  • active nefinanciare (investiţii), în procent de 0,01% (față de 0,08% în anul 2020).

                  Plăţile nete de casă sunt în valoare de 55.619,95 mii lei, iar creditele deschise în valoare de 55.746,00  mii lei, rezultând o execuţie bugetară de 99% .

                  Creditele repartizate până la 31.12.2021 au fost utilizate în strictă conformitate cu destinaţia aprobată, nefiind depăşite prevederile bugetare aprobate pentru anul 2021, pe subdiviziuni ale clasificaţiei bugetare.

                  Activitatea financiar-contabilă desfăşurată în anul 2021 se caracterizează prin adaptarea continuă la modificările frecvente ale cadrului legislativ (în special în domeniul salarizării şi pensiilor), în contextul influenţelor exercitate de procesele economice specifice economiei de piaţă şi de funcţiunile instituţiei publice, în scopul asigurării mijloacelor necesare desfăşurării eficiente a activităţii economice specifice.

                  O serie de factori pozitivi a dus la desfăşurarea eficientă a activităţii financiar – contabile, precum studierea temeinică a actelor normative care reglementează activitatea financiar – contabilă şi o bună colaborare cu compartimentele logistic, resurse umane şi cu consilierul juridic al unităţii, cu privire la interpretarea şi aplicarea corectă a dispoziţiilor legale.

                   

                  • SUPORT DECIZIONAL

                  Suportul decizional a fost asigurat în anul 2021, de către specialiştii din cadrul Centrului Judeţean de Conducere şi Coordonare a intervenţiei, specialiştii instituţiilor cu reprezentare în cadrul Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Bacău, constituiţi în grupuri de suport tehnic, precum şi de specialiştii care au făcut parte din comisii mixte, pentru constatarea diverselor evenimente sesizate de cetăţeni sau de către comitetele locale pentru situaţii de urgenţă.

                  Având în vedere contextul general creat de evoluția pandemiei cu virusul SARS-CoV-2, pe tot parcursul anului 2021, CJCCI Bacău a fost operațional, în vederea gestionării situațiilor legate de răspândirea virusului în România. Această structură funcționează și în prezent.

                  În anul 2021, a fost permanent actualizată componenţa Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Bacău şi a Grupurilor de suport tehnic.

                  S-au asigurat activitățile de secretariat pentru un număr de 101 de ședințe extraordinare și 2 ședințe ordinare a C.J.S.U. în care au fost adoptate 122 de hotărâri C.J.S.U. adoptate.

                   

                  1. OBIECTIVE PENTRU ANUL 2022

                  Obiectivul general al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Mr. CONSTANTIN ENE” al Judeţului Bacău pentru anul 2022, îl reprezintă creşterea rezilienţei comunităţilor judeţului Bacău la efectele situaţiilor de urgenţă, prin pregătirea populaţiei, a componentelor locale de management al situaţiilor de urgenţă şi a operatorilor economici sursă de risc sau care pot prezenta riscuri pentru populaţie ori utilizatori, precum şi prin eficientizarea acţiunilor preventive necesare menţinerii sub control a riscurilor şi stărilor potenţial generatoare de situaţii de urgenţă.

                  Pentru anul 2022, unitatea noastră îşi propune următoarele obiective specifice:

                  • gestionarea în comun cu autoritățile responsabile a efectelor pandemiei generată de virusul SARS-CoV-2;
                  • exercitarea şi consolidarea rolului de autoritate în domeniul situaţiilor de urgenţă;
                  • asigurarea şi consolidarea capacităţii de pregătire în situaţii de urgenţă a populaţiei, autorităţilor, precum şi instituţiilor şi operatorilor privaţi, în special a celor care gestionează infrastructura critică;
                  • asigurarea, consolidarea şi dezvoltarea capacităţii operaţionale şi de răspuns pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă;
                  • asigurarea suportului necesar pentru desfăşurarea activităţilor specifice, consolidarea capacităţii umane, logistice şi administrative;
                  • reducerea timpului de răspuns necesar gestionării situaţiilor de urgenţă prin operaționalizarea punctului de lucru Parincea și înființarea a încă trei structuri de intervenţie în comunele Hemeiuş, Secuieni şi Pârjol;
                  • reducerea numărului de obiective puse în funcțiune fără autorizație de securitate la incendiu;
                  • reducerea numărului de persoane afectate de manifestarea situațiilor de urgență și a pierderilor de bunuri materiale.
                  • creșterea capacității de răspuns al S.V.S.U. prin acordarea de asistență tehnică in vederea dotării acestora și a ridicării nivelului de specializare;
                  • crearea unui sistem de pregătire şi prevenire integrat şi consolidat la nivelul tuturor componentelor managementului situaţiilor de urgenţă;
                  • asigurarea de noi tehnologii integrate în activitatea de prevenire, pregătire şi răspuns;
                  • întocmirea studiului de fezabilitate pentru proiectul de realizare a Dispeceratului integrat în parteneriat cu Consiliul Judeţean Bacău, Prefectura Bacău şi Primăria Bacău;
                  • reabilitarea sediului administrativ al Detaşamentului de Pompieri Moineşti.

                   

                  CONCLUZII

                   

                  Eforturile depuse de comanda şi efectivele unităţii în anul 2021 au dus la aprecierea de care se bucură instituţia noastră în rândul cetăţenilor şi factorilor responsabili locali, rod al seriozităţii şi competenţei cu care se implică în protecţia vieţii şi bunurilor în situaţii de urgenţă, al nivelului de realizare a indicatorilor de performanţă şi al aprecierilor.

                  Cu această ocazie, le aduc tuturor mulţumirile mele şi ale întregului personal al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Mr. CONSTANTIN ENE” al Judeţului Bacău.

                  Prin măsurile stabilite pentru anul 2021, prin ridicarea calităţii climatului psihosocial în unitate, prin folosirea la maximum a întregului potenţial al resurselor umane pe care le avem la dispoziţie, în condiţiile financiare şi materiale cunoscute, am onoarea să raportez şi să vă încredinţez că personalul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Mr. CONSTANTIN ENE” al Judeţului Bacău îşi va îndeplini, în integralitatea sa, sarcinile şi misiunile încredinţate în zona de competenţă.

                   

                  VIDEO: Cum au fost salvați cei doi copii căzuți în Bistrița

                  ISU Bacău a făcut publică filmarea cu intervenția de acum câteva zile, când au fost salvați doi copii care au căzut în apele Bistriței, după ce gheața pe care se jucau s-a rupt.