duminică, 21 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1325

Iubiţi-i pe duşmanii voştri

Ce vrea să spună Isus prin „iubiţi-i pe duşmanii voştri”? Vrea să ne spună că trebuie să avem duşmani şi apoi, printr-o misterioasă metodă, trebuie să-i şi iubim? Sau vrea să spună că nu trebuie să avem duşmani? Ţinând cont de ceea ce Isus spune despre discipoli şi despre persecutorii lor, vedem că aici prin „duşmani” se înţelege cei care îi urăsc pe discipoli, şi nu cei pe care îi urăsc discipolii. Discipolii nu trebuie să urască pe nimeni. Dacă prin duşmani înţelegem cei pe care îi urâm, atunci creştinii nu ar trebui să aibă duşmani deloc. Dar dacă prin duşmani înţelegem cei care ne urăsc, atunci nu avem ce să facem ca să nu avem duşmani. Nu putem controla modul în care ne privesc alţii, putem doar controla modul în care îi privim noi, modul în care ne comportăm noi cu ei.
Discipolii au trăit într-o societate care îi ura şi care îi trata cu ostilitate. Ceea ce Isus le cere este să nu răspundă cu ură la ură sau cu ostilitate la ostilitate. Aceasta este o atitudine pe care Biserica, în cei două mii de ani ai ei, a avut uneori probleme în a o înţelege. Isus rămâne cel mai mare învăţător şi exemplu pentru non-violenţă – chiar şi după ce a fost supus unei ruşinoase execuţii publice pe cruce, a găsit puterea să spună: „Tată, iartă-i, căci nu ştiu ce fac” (Lc 23,34).
Putem mai uşor să iertăm şi să nu ne comportăm violent cu duşmanii noştri – cu cei care ne urăsc, nu cu cei pe care îi urâm noi – amintindu-ne că ei trăiesc şi acţionează în ignoranţă şi că, într-o zi, adevărul va birui. Non-violenţa nu se limitează la mişcările sociale, ci trebuie practicată şi în familie şi în relaţiile interpersonale unde putem deveni victime ale violenţei verbale şi fizice. În timp ce trebuie să facem tot ce putem pentru a pune capăt situaţiilor abuzive, Evanghelia de aminteşte că ochi pentru ochi lasă ambele părţi din conflict oarbe. Judecata făcută altora este propria noastră judecată. Cu măsura cu care am măsurat şi judecat pe alţii, la fel ni se va măsura şi vom şi judecaţi şi noi.
Fericiţi vom fi dacă măsura judecăţii noastre faţă de alţii este milostivirea şi iertarea!

Pr. Richardo-Dominic Baciu

Concursul pentru directorii de școală: Din 106 candidați au fost admiși doar 65. Restul au luat sub 7.00

Primele rezultate la proba scrisă în Concursul pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat
– sesiunea ianuarie-aprilie 2022 –
 

La proba scrisă a Concursului pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ, sesiunea ianuarie-aprilie 2022, organizată în data de 18 februarie, în județul Bacău s-au înscris 113 candidați și au fost validați 112. Dintre aceștia, au fost prezenți 106. Nu s-a înregistrat nicio eliminare, niciun candidat nu s-a retras în timpul probei. S-a depus o cerere de susținere a concursului în sesiunea suplimentară, ce va fi organizată în data de 4 martie, pentru acei candidați care în data desfășurării probei scrise nu s-au putut prezenta întrucât erau în izolare/carantină urmare a situației epidemiologice cauzate de virusul SARS-CoV-2.

Proba scrisă, care s-a desfășurat la Colegiul „N.V. Karpen” Bacău, a durat 2 ore. În aceeași zi, s-au afișat și primele rezultate. Lucrările au fost corectate în prezența candidaților, fiind declarați admiși 65 de candidați, respectiv cei care au obținut cel puțin nota 7 (șapte). Eventualele contestații la nota obținută la proba scrisă, vor fi trimise după afișarea rezultatelor, în zilele de 18 și 19 februarie 2022, pe adresa de e-mail concursdirectori2022@e-isjbacau.ro.

Contestația va fi semnată, datată și scanată și va fi trimisă împreună cu o poză a cărții de identitate. Nu vor fi înregistrate contestațiile care nu conțin data, semnătura și copia CI. După soluționarea contestațiilor, pe 22 februarie se vor publica rezultatele finale ale acestei probe.

Conform Metodologiei privind organizarea și desfășurarea acestui concurs, aprobată prin Ordinul Ministrului Educației nr. 4597/2021, cu modificările și completările ulterioare, vor putea participa la următoarea probă, cea de interviu, doar candidații declarați admiși la proba scrisă. Abia după validarea probei scrise, aceștia își pot înregistra opțiunea de participare la proba de interviu pentru cel mult 3 funcţii de conducere vacante din unitățile de învățământ și își pot depune documentele care necesită avize suplimentare, etapă ce se va desfășura între 4 și 8 martie. Vor urma etapele de constituire a comisiilor pentru proba de interviu, până pe 10 martie, și publicarea graficului de desfășurare a interviurilor, până pe 14 martie, iar proba de interviu va avea loc între 16 și 25 martie, dată la care se vor afișa și rezultatele finale.

Din comisiile de evaluare vor face parte, la fel ca la prima sesiune, un inspector școlar, doi reprezentanți ai unității de învățământ, un reprezentat al autorității locale și un specialist în resurse umane sau un cadru didactic din învățământul superior cu competențe în management.

Pe 30 martie, candidații declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ își vor exprima o singură opțiune, pentru ca pe 31 martie să fie validate rezultatele finale. Până pe 4 aprilie se vor emite și deciziile de numire, cu intrare în vigoare începând cu data de 18 aprilie, pentru un mandat de 4 ani.

Inspectoratul Școlar Județean Bacău organizează această nouă sesiune de concurs pentru ocuparea a 73 funcții vacante de director și 30 funcții de director adjunct din unitățile de învățământ de stat din județul Bacău, rămase vacante în urma concursului organizat în lunile septembrie-decembrie 2021 și ocupate în prezent prin detașări în interesul învățământului, până la organizarea unui nou concurs, dar nu mai târziu de finalul anului școlar în curs, 2021-2022.

În urma concursului organizat anul trecut, au fost ocupate 135 de posturi de conducere în unitățile de învățământ preuniversitar din județul Bacău, dintre care 93 de director și 42 de director adjunct. Numirile pe aceste funcții au intrat în vigoare începând cu data de 17 ianuarie 2022.

Box: Încă un pas în față al tandemului Ciocan-Palade

La recent încheiatele Campionate Naționale U22 de la Brașov, antrenorii Marius Ciocan și Vasile Palade au cucerit împreună cu sportivii lor o medalie de aur, una de argint și una de bronz. Aurul i-a revenit lui Alexandru Macovei (cat. 92 kg), argintul lui Valentin Bârgăoanu (cat. 80 kg), iar bronzul lui Marius Câțu (cat. 80 kg).

”A fost o competiție extrem de importantă, deoarece învingătorii de la fiecare categorie și, posibil, finaliștii, ar putea fi selectați pentru a participa la Campionatele Europene U22 de luna viitoare”, a fost declarația lui Marius Ciocan.

Nu sunt primele medalii cucerite de cei doi antrenori. În 2021, ei au avut două medalii de argint la Senioare. ”Acestea de acum sunt și mai importante, prin număr, strălucire, dar mai ales că sunt la masculin, acolo unde concurența este incomparabil mai mare”, a mai spus Marius Ciocan.

Antrenorul Vasile Palade este mulțumit pentru reușita ”recondiționării” unui sportiv precum Marius Câțu. Acesta făcuse parte din lotul național de juniori, cu ceva ani în urmă, dar acum vine după o întrerupere de doi ani. O situație oarecum asemănătoare a fost în privința lui Valentin Bârgăoanu, care deși s-a antrenat continuu ieșise din prim-plan în ultima vreme. În schimb, Alexandru Macovei nu a făcut decât să-și confirme valoarea demonstrată în ultimii ani.

”Până la urmă, a contat munca lor și a noastră. Sperăm ca boxerii noștri să reconfirme în toamnă, la Campionatele Naționale de Seniori. Așteptăm să vedem dacă Macovei sau Bârgăoanu vor fi selectați de dl. Vaștag pentru Europenele U22. Înțeleg, totuși, că va fi un lot restrâns pentru Europene”, a declarat Vasile Palade.

Cei doi tineri antrenori trăiesc clipa, bucurându-se de aceste succese. Și nu uită să le mulțumească pentru ajutor sponsorilor UMB (dl. Răzvan Umbrărescu), Demeco SRL, Simba Invest, Hotel Levisticum și Euro Trip Spedition. ”Fără ajutorul lor, nu puteam ajunge la această performanță”, a precizat Marius Ciocan.

Marius Fundulea

Poliția în acțiune

    Parfumuri indisponibilizate de polițiști

      La data de 18 februarie a.c., poliţiştii din cadrul Secţiei 2 Poliţie Bacău au identificat în Autogara Bacău trei persoane cu vârste cuprinse între 16 și 52 de ani, din județul Galați care ofereau spre vânzare parfumuri.

      Asupra lor, polițiștii au găsit 29 de cutii cu parfumuri purtând marcă similară cu o marcă înregistrată aparţinând diferitor branduri, fără a avea documente de provenienţă.

      Parfumurile în valoare de aproximativ 550 lei au fost indisponibilizate, cazul fiind preluat pentru continuarea cercetărilor de către polițiștii de la economic.

    Dosar penal întocmit de polițiști la regimul rutier

       La data de 18 februarie a.c, în jurul orei 21.00, o patrulă de poliție din cadrul Sectiei 3 Poliție Rurală Onești, aflându-se în serviciul de patrulare pe raza comunei Cașin au depistat în trafic, pe DJ 115, un autoturism, condus de un bărbat, de 50 de ani, din localitate.

      Întrucât emana halenă alcoolică, conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultând o alcoolemie de 0.65 mg/l alcool pur în aerul expirat.


    Polițiștii au întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de conducere a unui vehicul sub influența băuturilor alcoolice.

    Polițiștii băcăuani au acționat pentru siguranța cetățenilor

      Polițiștii băcăuani au desfăşurat activităţi pe raza întregului judeţ, pentru siguranţa cetățenilor. S-a intervenit la 48 de sesizări ale cetățenilor, din care 43 semnalate prin 112.

      Activităţile au urmărit asigurarea unui climat de ordine și siguranță publică, combaterea principalelor cauze generatoare de evenimente rutiere şi respectarea măsurilor în contextul pandemiei.

      În cadrul activităţilor desfăşurate, polițiștii au constatat 176 de contravenții, în valoare totală de aproximativ 59.000 de lei. Totodată, au fost organizate 6 acțiuni și au fost prinși în flagrant delict 3 autori de infracțiuni.

      De asemenea, polițiștii au constatat 4 infracțiuni la regimul rutier, au reținut 10 permise de conducere și au retras 12 certificate de înmatriculare.

    A condus băut, un moped cu număr fals

        La data de 18 februarie a.c, în jurul orei 23.30, o patrulă de poliție din cadrul Secţiei 5 Poliţie Rurală Răcăciuni, au depistat pe raza comunei Faroani, un moped condus de un tânăr de 18 ani din localitate, care nu posedă permis de conducere.

        Din verificări, polițiștii au stabilit că mopedul era neînregistrat, având aplicat un număr fals de înregistrare.

        Totodată tânărul a fost testat cu aparatul etilotest care a indicat o concentraţie de 0,17 mg/l alcool pur în aerul expirat.

        Polițiștii au întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de conducerea unui vehicul neînmatriculat, fără permis de conducere şi cu număr fals de înregistrare.

      Ministrul Economiei în Bacău: „Vrem să avem un nou avion produs de companiile românești”

      Ministrul Economiei, Florin Spătaru, a declarat, vineri, la Bacău, că îşi doreşte ca proiect de ţară un avion nou produs de companii româneşti, care să fie utilizat atât în ţara noastră, cât şi la nivel mondial.

      El a precizat că va face această propunere în cadrul unei întâlniri pe care Ministerul Economiei şi Camera Deputaţilor o vor organiza, marţea viitoare, cu „jucătorii” din industria aeronautică românească.

      „Îmi doresc foarte mult ca în urma discuţiilor pe care le vom avea săptămâna viitoare, organizate în urma evenimentului pe care îl realizăm cu Camera Deputaţilor, să aducem la masă toţi jucătorii din industria aeronautică şi să avem un proiect de ţară, un nou avion produs în România, cu ajutorul companiilor din România, utilizat nu numai în România, ci în regiune şi, de ce nu, la nivel mondial”, a afirmat ministrul Economiei.

      Florin Spătaru a subliniat că România are o tradiţie în acest domeniu şi trebuie să reînceapă cercetarea aeronauticii.

      „De ce să nu lansăm aceste provocări? De ce să nu reiniţializăm cercetarea, dezvoltarea în domeniul aeronauticii astfel încât să avem un produs românesc?”, a spus ministrul.

      O primă discuţie pe acest subiect a fost purtată vineri la compania Aerostar Bacău.

      „Din discuţiile preliminare a reieşit că putem să facem un avion pentru partea de training a echipajelor, care să corespundă standardelor internaţionale, dar care să fie produs în România. (…) Numai prin cercetare şi dezvoltare putem să ţinem pasul cu cercetarea tehnologică. Sper ca printr-un astfel de îndemn, mândria noastră de inovatori, de constructori în domeniul aeronauticii să renască, să putem să venim cu un produs nou pe piaţă”, a explicat ministrul Economiei.

      El a apreciat activitatea desfăşurată la Aerostar.

      „Sunt exemple că în România se poate, putem avea industrie, putem dezvolta capabilităţi pentru industria de apărare, pentru industria civilă, pentru industria aeronautică şi putem să promovăm acest sector la nivel european şi la nivel regional. (…) Această companie are tradiţie şi poate reprezenta un model de succes de tranziţie de la un anumit tip de afaceri către un alt tip de afaceri, combinând atât segmentul militar, cât şi segmentul civil”, a adăugat Florin Spătaru.

      Ministrul Economiei a precizat că i-a transmis o invitaţie omologului său de la Ministerul Apărării Naţionale pentru a vizita împreună compania Aerostar. AGERPRES

      Onești: Avarie pe strada 13 Septembrie

        Pentru executarea lucrărilor de remediere a unei avarii survenite pe conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 133 mm, de pe strada 13 Septembrie din orașul Onești, județul Bacău, echipele RAJA au fost nevoite să reducă presiunea furnizării apei potabile către consumatorii din cartierul TCR, astăzi – 19 februarie 2022, în intervalul orar 10.00 – 14.00.

         

        Ne cerem scuze tuturor abonaților afectaţi, pe care îi asigurăm că echipele RAJA fac tot posibilul pentru remedierea avariei şi reluarea furnizării apei potabile în parametrii optimi, în cel mai scurt timp.

        Biroul de Comunicare

        Târgu Ocna: Facturi mai mari cu până la 350% la gaze

        Chiriașii locuințelor ANL aflate în administrarea Primăriei orașului Târgu Ocna sunt afectați de liberalizarea prețului la gaze naturale.
        Facturile sunt mai mari cu până la 350% față de anii trecuți.
        Toți banii încasați merg către achitarea facturilor generate de furnizorul de gaze naturale.
        Primarul orașului Cristian Ciubotaru: ” Noi am făcut toate diligențele necesare atât la A.N.R.E. cât și la furnizorul de gaze naturale pentru a găsi o soluție de întreptare a acestei situații.”
        Această informare a fost prezentată de primarul orașului și în ședința de consiliul local din data de 17.02.2022.
        În imaginele atașate se observă diferențele valorice și procentuale ale facturilor.

        Ministrul Economiei, tur de forță la obiectivele industriei militare din Bacău

        Ministrul Economiei, Florin Spătaru, s-a aflat vineri în vizită în Bacău, pe la firmele din domeniul industriei militare. Din delegația demnitarului au mai făcut parte și Daniela Nicolescu, secretar de stat, și Cristina Corina Dragomirescu, președinte al Oficiului de Compensare pentru Achiziții de Tehnică Specială. Oaspeții au fost întâmpinați de oficialitățile județului și de parlamentari PSD de Bacău.

        Prima oprire a fost făcută la Aerostar, fosta Uzină de Reparații Avioane (URA), firma etalon a județului în domeniul aeronauticii, care în ultimii ani a reușit să îmbine perfect activitatea de reparaţie a avioanelor uşoare ori militare sau reconversia ori mentenanţa aeronavelor de mare capacitate, cu cea de construire a aparatelor de zbor performante sau modernizarea altora. Delegația a vizitat, printre altele, hangarele unde sunt reparate sau modernizate atât avioanele civile mediu-curier (Boeing 737 seriile 300-900, Airbus 320 ș.a.) sau cele de școală, cât și celebrele aeronave de luptă Fighting Falcon, recent, Aerostar devenind oficial Centru de Mentenanță pentru aeronavele F-16 ale României.

        „Până în 2004, nu am pus mâna pe niciun avion civil. Abia atunci am început cu 2 avioane, făcând conversia personalului de mentenanță avioane militare spre avioane civile, și astfel, pe parcursul a 15 – 16 ani, am ajuns la cel puțin 100 de avioane verificate anual, în cele trei centre de mentenanță. Probabil, la Centru de mentenanță de la Iași, unde am modernizat până acum 27 de avioane, va spori numărul de aparate de zbor pe care le putem aborda în paralel”, a arătat Ovidiu Buhai, Director Divizia Sisteme de Aparare din cadru Aerostar Bacău. Referindu-se la complexitatea opreațiunilor de modernizare și întreținere a aeronavelor F – 16, directorul Buhai a precizat că Aerostar este pregătită să facă față acestor noi sarcini, respectând documentația stabiltă de fabricant în programul de mentenanță.

        „În plus, dacă ai și tot ce înseamnă personal instruit, tooling (scule n.r.) scris în caietul de sarcini și piese de schimb, nu trebuie decât să respecți procedura. Să fii conform cu ceea ce se cere, să nu vii cu «creații» personale. Pentru că lucrurile sunt foarte bine standardizate, în acest domeniu”, a subliniat oficialul de la Aerostar. Pe de altă parte, conducerea Aerostar a și menționat că, în cadrul unui centru acreditat în conformitate cu standardele din domeniu aeronauticii militare, la întreprinderea de avioane, deja a fost demarată o instruire cu un prim lot de 6 angajați, suplimentar față de cei care deja au fost instruiți până acum în Portugalia, pentru modernizarea aeronavelor F -16.

        Liceele băcăuane, pepiniera viitorilor specialiști

        Ministrul Economiei a apreciat echipa de lucru foarte tânără folosită de firma băcăuană la extrem de complexele operațiuni ce sunt presupuse de activitatea de mentenanță a aparatelor de zbor civile și militare. „Aici (hangar avioane civile n.r.), am crescut cu foarte mult personalul tânăr, așa cum se vede, iar la partea militară, de asemenea, vrem să angajăm cât mai mulți tineri, pentru programele noi, lucru care deja se întâmplă. Încercăm să-i atragem pe liceenii de la Colegiul Tehnic «Henri Coandă» spre aviație care e o disciplină complexă, dar și de la alte două licee. Aceștia fac o perioadă de practică, de acomodare cu ceea ce înseamnă aviație, norme etc, ceea ce ne creează forța de lucru ce poate fi antrenată ulterior la Aerostar”, au subliniat reprezentanții Aerostar. Ministrul Florin Spătaru s-a arătat interesat de mediul de lucru al angajaților, purtând discuții cu mulți dintre muncitorii sau specialiștii înalt calificați de la Aerostar (inclusiv cu femeile), atât cu cei de la secțiile de aerostructuri sau de sisteme hidraulice, cât și la cea de fabricare a platformelor defensive terestre.

        „Ne-am chinuit mult să aducem și femeile în companie, pentru că tradițional, ca și în domeniul naval, munca de aici era considerată «de bărbat». Pentru lucrările mai simple, mergem bine și cu femeile, unele intrând și pe poziții de conducere, gen maiștri, unde coordonează echipe mari”, am aflat de la specialiștii de la Aerostar. Delegația oficialilor a mai vizitat și companiile A-E Electronics, filială a companiei din Israel Elbit Sys­tems, și Elmet, fondată de același producător israelian. Cele două firme sunt profilate pe fabricarea de componente electronice, subansamble și software (inclusiv a celor destinate sistemului de sateliți ai Agenţiei Spaţiale Europene), respectiv sisteme și subsisteme electromecanice (mai nou și pentru celebra dronă militară Hermes 450).

        „Am venit la Aerostar Bacău, o companie emblematică pentru industria aeronautică din România și am rămas plăcut surprins de ceea ce se întâmplă aici. Este o companie cu tradiție în aeronautica militară, care a reușit să găsească drumul pentru a-și putea transforma capabilitățile de producție și pentru sectorul civil. Cred că aceasta este cheia cheia succesului. Mă bucur pentru că avem astfel de companii, că industria aeronautică are continuitate, are un viitor. Am văzut oameni tineri, am văzut oameni mai în vârstă, oameni pasionați care vor să-i învețe pe alții, să ofere din experiențele acumulate celor mai tineri”
        – ministrul Economiei, Florin Spătaru

        „Ne confruntăm cu problemele de zi cu zi pe care le întâmpină o entitate industrială cum suntem noi, care livrează produse și servicii în România, și nu doar, ci și în marile lanțuri globale de aviație. Întraga industrie aeronautică a fost afectată, inclusiv noi, de criza economică post pandemie. În prezent, Aerostar înseamnă în jur de 1.800 de salariați, circa 80 de milioane de euro reprezentând vânzări, din care 70 – 75 % este export. Sigur că simțim și noi criza din domeniul energiei, dar nu înseamnă că ne-a îngenuncheat, nici că ne place. Ne așteptăm totuși la mai bine”
        – Grigore Filip, director general Aerostar Bacău

        Ministrul Turismului, întâlnire cu membrii Asociației Staţiunilor Balneare, la Slănic Moldova

        Ministrul Antreprenoriatului și Turismului, Constantin-Daniel Cadariu, s-a întâlnit, la Slănic Moldova, cu reprezentanți ai autorităților locale din orașe și județe cu stațiuni balneare.

        Reuniunea a avut loc la inițiativa Asociației Naționale a Stațiunilor Balneare și Balneoclimatice din România (ANSBBR), al cărei președinte este primarul orașului Slănic Moldova, Gheorghe Baciu. La întâlnire au venit și deputații Mircea Fechet, Elena Horătău și Cătălina Ciofu.

        Au mai fost prezenți și subprefectul Tudorița Lungu, viceprimarul de Bacău Liviu Alexandru Miroșeanu și primarii Valentin Vieru (Moinești), Cristian Aurelian Ciubotaru (Târgu Ocna), Constantin Toma (Dărmănești), Adriana Enache (Mănăstirea Cașin) și Câdă Ionică (Măgirești), dar și o parte dintre șefii unor instituții județene, precum și consilieri locali din Slănic Moldova. 

        Președintele ANSBBR a conturat un tablou al principalelor probleme care trebuie rezolvate pentru turism în general și pentru turismul balnear în special, iar intervențiile ulterioare în dezbatere au dezvoltat astfel de probleme.

        Constantin-Daniel Cadariu a explicat obiectivele pe care le are acum de urmărit ministerul pe care îl conduce și a început cu prima problemă rezolvată, a voucerelor de vacanță, a căror valabilitate a urcat de la unul la cinci ani.

        „Trebuie să subliniez – a spus Gheorghe Baciu – că de când este ministru domnul Cadariu am avut o foarte bună colaborare cu dumnealui. Și sunt destule probleme de rezolvat. Deocamdată, în afară de voucerul de vacanță, și alte măsuri sunt în lucru, iar la Târgul de turism din 24-27 februarie de la Romexpo sperăm să ne fie prezentat un plan de astfel de măsuri”.

         În vizor, siguranța afacerilor din turism

         Constantin-Daniel Cadariu a venit la minister din turismul bucovinean și este convins că soluțiile așteptate de antreprenorii din domeniu trebuie să ducă la siguranța pe termen lung a planurilor de afaceri, mai ales după doi ani de pandemie și în condițiile economice, geopolitice și militare de acum.

        Ministrul turismului a anunțat și efectuarea plăților pentru sectorul Horeca, cu o infuzie de 450 de milioane de euro, dar și crearea cadrului legal pentru planul „Horeca 2”, pentru atenuarea pierderilor suferite în anul 2021.

        O atenție specială – a mai precizat ministrul – este acordată întreprinderilor mici și mijlocii inclusiv din domeniul turismului, pentru care se vor acorda importante granturi, dar și stimulării incoming-ului (atragerea de turiști străini în România).

        „Vom lucra și la alte programe, eventual chiar propuse de antreprenorii din sectorul balneo – a precizat ministrul. Forma finală a tuturor programelor va rezulta în urma discuțiilor între reprezentanții ministerului și cei din teritoriu, astfel încât aceste programe să vină pe așteptările antreprenorilor și celor care se ocupă de administrarea turismului de orice fel”.

        Nu au fost omise în discuții nici probleme legate de PNRR-Planul Național de Redresare și Reziliență, prin care și cei din turism așteaptă sprijin financiar pentru proiecte de dezvoltare a stațiunilor. Ș, cum era de așteptat, nu puteau fi ocolite nici problemele legate de domeniile schiabile, de care dispun destule stațiuni din țară, inclusiv unele stațiuni balneare.

         O prioritate: promovarea turismului românesc

         S-a discutat și despre promovarea turismului românesc, pentru care s-a constituit un consiliu de brand, un grup de lucru care să contureze măsuri necesare a acestui brand de țară. Ministerul a solicitat deja autorităților locale și unor instituții sau întreprinderi din domeniu să afișeze la loc vizibil logo-ul și brandul de țară în turism.

        Astfel, Daniel Cadariu nu a omis nici problematica înființării de Organizații de Management al Destinației-OMD, prin asocierea autorității publice locale din componența destinației cu plătitori de taxă specială pentru promovare turistică, respectiv membri din cadrul destinației ai confederațiilor/federațiilor patronale reprezentative, cu activități în domeniul turismului, organizații patronale, angajatori din cadrul destinației turistice etc.

        Legea pentru OMD există, dar nu au fost date nici acum normele de aplicare, deși există deja 19 astfel de asocieri create.

        Ministrul Economiei, în vizită la firmele de top din Bacău

          Florin Marian Spătaru- Ministrul Economiei, secretarul de stat Daniela Nicolescu și Cristina Corina Dragomirescu -președinte al Oficiului de Compensare pentru Achiziții de Tehnică Specială au efectuat astăzi o vizită de lucru în județul Bacău.

          Împreună cu Ana Cătăuță- deputat PSD- membru în Comisia pentru Industrii și Servicii, Costel Dunava- deputat PSD- președinte al Comisiei pentru politică economică, reformă şi privatizare, cu prefectul județului- Lucian Bogdănel, președintele CJ Bacău, Valentin Ivancea, i-a însoțit pe oficiali la companiile băcăuane Aerostar, AE- Electronics și Elmet.

          Tema discuțiilor a vizat stadiul dezvoltării Centrului Național de Mentenanță pentru aeronave F-16 și identificarea celor mai bune soluții care să permită modificarea & completarea legislației naționale astfel încât să faciliteze activitatea acestui centru, realizat la standardele impuse de Ministerul Apărării Naționale.

          De asemenea, delegația a vizitat spațiile de producție ale AE- Electronics și Elmet. Prestigioasele companii au pus județul Bacău pe harta locurilor unde se realizează proiecte de înaltă tehnologie și au dovedit, în timp, că pot face față cu succes provocărilor economice actuale.

          „I-am prezentat domnului ministru viziunea pentru dezvoltarea zonei de sud a Bacăului- unde își desfășoară activitatea companii de anvergură- concretizată prin aprobarea unui Plan Urbanistic Zonal care va crea premisele necesare extinderii investițiilor în această parte a oraşului și va contribui semnificativ la o creştere economică durabilă.

          Consiliul Județean Bacău este un partener activ care sustine mediul antreprenorial prin investiții în infrastructura aeroportuară, ce sau dovedit relevante în :modernizarea pistei Aeroportului Internațional „George Enescu”, a suprafețelor de mişcare aferente și a sistemului de balizaj luminos.

          Un exemplu concret – colaborarea dintre Consiliul Judeţean, Aerostar și Aeroport, prin care sau creat condițiile necesare pentru instalarea şi utilizarea unui sistem Mobile Aircraft Arresting System- componentă extrem de necesară pentru centrul de mentenanță.
          Dezvoltarea județului depinde în mod direct de activitatea sprijinirea și dezvoltarea mediului de afaceri băcăuan”, a declarat Valentin Ivancea, președintele Consiliului Județean Bacău.

          Liceenii de la Colegiul Economic au îngropat o „capsulă a timpului”. Aceasta va fi redeschisă peste 25 de ani

          Colegiul Economic „Ion Ghica” din Bacău încheie șirul de activitați prilejuite de sărbatorirea a 100 de ani de invățamant economic bacăuan printr-un moment inedit.

          Astfel, vineri 18 februarie 2022 de la ora 10, membrii Asociației Absolvenților Colegiului Economic „Ion Ghica” din Bacău împreună cu reprezentanții elevilor, profesorilor și a conducerii colegiului vor „ascunde” pentru 25 de ani o CAPSULĂ A TIMPULUI.

          Acest gest simbolic are ca obiectiv punerea la păstrare pentru urmatorii 25 de ani de mărturii, mesaje, fotografii și „o surpriză” astfel încât generațiile următoare să vadă ce a însemnat Colegiul Economic „Ion Ghica” din Bacău pentru NOI cei de ACUM.

          Aceste informații ne-au fost transmise cu amabilitate de Prof. Nechita Marius-Președintele de Onoare a Asociației Absolvenților Colegiului Economic „Ion Ghica” din Bacău.

          Olimpiadele pot fi organizate direct din faza județeană

          Conform unei informări de pe site-ul Ministerului Educației, inspectoratele școlare pot decide ca în anul școlar 2021-2022 să organizeze direct etapa județeană a unei olimpiade naționale, potrivit Ordinului ce modifică și completează metodologia de organizare și desfășurare a competițiilor școlare, publicat în Monitorul Oficial. Astfel, există posibilitatea de a alege să nu mai fie organizate etapele pe școală și/ sau locală ale unei olimpiade naționale.

          La articolul 14, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins: „(3) Pentru anul școlar 2021—2022, inspectoratele școlare pot decide să nu organizeze etapele pe școală și/sau locală ale unei olimpiade naționale, organizând direct etapa județeană/a sectoarelor municipiului București, în funcție de evoluția pandemiei de COVID-19 și în cazul în care numărul de unități de învățământ/elevi care pot participa este mic.”

          O altă modificare se referă la punctajul minim pe care ar fi trebuit să-l obțină un candidat pentru a participa la etapa națională a olimpiadei. Înainte, participații aveau nevoie de un punctaj cel puțin egal cu 40% din punctajul maxim posibil de obținut la etapa județeană. Potrivit noilor modificări, ministerul elimină condiția de punctaj minim: „în anul școlar 2021—2022, pentru a participa la etapa națională a olimpiadei, participanții la etapa județeană/sector al municipiului București trebuie să obțină cel puțin punctajul minim stabilit prin regulamentele specifice.”

          O altă noutate face referire la olimpiadele pentru informatică și tehnologia informației, care se vor desfășura online/digital.

          „În anul școlar 2021—2022, probele practice/experimentale se desfășoară doar la etapa națională și subiectele și baremele de evaluare se realizează de către un grup de lucru al Comisiei centrale a olimpiadei naționale. Excepție fac olimpiadele pentru informatică și tehnologia informației care au doar probă practică, desfășurată online/digital și pentru care subiectele și baremele de evaluare sunt unice și la etapa județeană/a sectoarelor municipiului București și sunt realizate de un grup de lucru al Comisiei centrale a olimpiadei naționale.”

          O altă nouate este că a fost eliminat un alineat ce face referire la plata profesorilor: „Cadrele didactice implicate în organizarea și desfășurarea etapei naționale a olimpiadelor naționale vor fi remunerate pe baza unor baremuri stabilite prin ordin al ministrului, în cuantum identic cu cele practicate pentru evaluarea națională și examenul național de bacalaureat în anul școlar respectiv, cu excepția evaluatorilor, care vor avea un barem mărit cu 100% față de cel utilizat la remunerarea evaluatorilor în cadrul evaluării naționale și examenului național de bacalaureat”.

          Despre burse

          Potrivit criteriilor generale de acordare a burselor școlare, bursele de performață se acordă elevilor care se încadrează în cel puțin unul din cazurile următoare:

          1. a) au obținut locurile I, II sau III la etapele naționale ale competițiilor școlare naționale organizate de Ministerul Educației, denumit în continuare ME;
          2. b) s-au calificat în loturile de pregătire organizate de Ministerul Educației pentru competițiile internaționale;
          3. c) au obținut locurile I, II sau III la etapele naționale ale competițiilor/concursurilor cultural-artistice, cu caracter sportiv sau cu caracter tehnico-științific, de nivel național, organizate de Ministerul Educației;
          4. d) au obținut locurile I, II sau III la competițiile sportive internaționale la care participă loturile naționale ale României.

          Bursele de performanță obținute în baza prevederilor alin. (1) se acordă pe perioada anului școlar următor celui în care s-au obținut rezultatele menționate la alin. (1). Prin excepție de la aceste prevederi, pentru elevii din clasele terminale ale învățământului liceal și profesional, bursa de performanță se poate acorda în semestrul al II-lea al anului școlar și pe baza rezultatelor obținute în semestrul I. Pot primi bursa doar elevii promovați. Cuantumul bursei de performanță este de 500 de lei.

          Programul Happy Cinema în perioada 18- 24 februarie.

          Vineri,18 Februarie
          16:00 Clifford: Marele câine roșu (dub) – Animaţie, Aventuri, Comedie, Familie, Fantastic, Normal, AG
          16:20 Dog – Comedie, Premiera, AG
          17:00 Tabăra – Acţiune, Familie, Normal, AP12
          17:20 Death on the Nile – Crimă, Dramă, Mister, Normal, AP12
          18:10 Uncharted – Acţiune, Aventuri, Premiera, AP12
          18:30 Moonfall – Acţiune, Aventuri, Fantastic, SF, Normal, AP12
          19:00 Marry Me – Comedie, Romantic, Dragoste, Muzică, Normal, AG
          20:00 Death on the Nile – Crimă, Dramă, Mister, Normal, AP12
          20:40 Uncharted – Acţiune, Aventuri, Premiera, AP12
          21:00 Dog – Comedie, Premiera, AG
          21:20 Marry Me – Comedie, Romantic, Dragoste, Muzică, Normal, AG

          Sâmbătă,19 Februarie
          10:10 Familia Monstrulescu 2 (dub) – Animaţie, Comedie, Familie, Normal, AG
          10:30 Belle (dub) – Animaţie, Aventuri, Dramă, Fantastic, Muzical, SF, Muzică, Normal, AG
          11:00 Ron’s Gone Wrong – Animaţie, Aventuri, Comedie, Familie, SF, Normal, AG
          11:30 PAW Patrol: The Movie – Animaţie, Aventuri, Comedie, Familie, Normal, AG
          12:30 Death on the Nile – Crimă, Dramă, Mister, Normal, AP12
          13:00 Tabăra – Acţiune, Familie, Normal, AP12
          13:20 Clifford: Marele câine roșu (dub) – Animaţie, Aventuri, Comedie, Familie, Fantastic, Normal, AG
          13:40 Moonfall – Acţiune, Aventuri, Fantastic, SF, Normal, AP12
          14:50 Marry Me – Comedie, Romantic, Dragoste, Muzică, Normal, AG
          15:10 Encanto (dub) 3D – Animaţie, Aventuri, Comedie, Familie, Fantastic, Muzical, Normal, AG
          15:30 Uncharted – Acţiune, Aventuri, Premiera, AP12
          16:20 Dog – Comedie, Premiera, AG
          17:10 Tabăra – Acţiune, Familie, Normal, AP12
          17:20 Death on the Nile – Crimă, Dramă, Mister, Normal, AP12
          18:10 Uncharted – Acţiune, Aventuri, Premiera, AP12
          18:30 Moonfall – Acţiune, Aventuri, Fantastic, SF, Normal, AP12
          19:00 Marry Me – Comedie, Romantic, Dragoste, Muzică, Normal, AG
          20:00 Death on the Nile – Crimă, Dramă, Mister, Normal, AP12
          20:40 Uncharted – Acţiune, Aventuri, Premiera, AP12
          21:00 Dog – Comedie, Premiera, AG
          21:20 Marry Me – Comedie, Romantic, Dragoste, Muzică, Normal, AG

          Duminică,20 Februarie
          10:00 PAW Patrol: The Movie – Animaţie, Aventuri, Comedie, Familie, Normal, AG
          10:20 Familia Monstrulescu 2 (dub) – Animaţie, Comedie, Familie, Normal, AG
          10:30 Belle (dub) – Animaţie, Aventuri, Dramă, Fantastic, Muzical, SF, Muzică, Normal, AG
          11:00 Ron’s Gone Wrong – Animaţie, Aventuri, Comedie, Familie, SF, Normal, AG
          12:00 Degețica – Familie, Premiera, AG
          12:30 Death on the Nile – Crimă, Dramă, Mister, Normal, AP12
          13:00 Tabăra – Acţiune, Familie, Normal, AP12
          13:20 Clifford: Marele câine roșu (dub) – Animaţie, Aventuri, Comedie, Familie, Fantastic, Normal, AG
          13:40 Moonfall – Acţiune, Aventuri, Fantastic, SF, Normal, AP12
          14:50 Marry Me – Comedie, Romantic, Dragoste, Muzică, Normal, AG
          15:10 Encanto (dub) 3D – Animaţie, Aventuri, Comedie, Familie, Fantastic, Muzical, Normal, AG
          15:30 Uncharted – Acţiune, Aventuri, Premiera, AP12
          16:20 Dog – Comedie, Premiera, AG
          17:10 Tabăra – Acţiune, Familie, Normal, AP12
          17:20 Death on the Nile – Crimă, Dramă, Mister, Normal, AP12
          18:10 Uncharted – Acţiune, Aventuri, Premiera, AP12
          18:30 Moonfall – Acţiune, Aventuri, Fantastic, SF, Normal, AP12
          19:00 Marry Me – Comedie, Romantic, Dragoste, Muzică, Normal, AG
          20:00 Death on the Nile – Crimă, Dramă, Mister, Normal, AP12
          20:40 Uncharted – Acţiune, Aventuri, Premiera, AP12
          21:00 Dog – Comedie, Premiera, AG
          21:20 Marry Me – Comedie, Romantic, Dragoste, Muzică, Normal, AG

          Luni,21 Februarie
          16:00 Clifford: Marele câine roșu (dub) – Animaţie, Aventuri, Comedie, Familie, Fantastic, Normal, AG
          16:20 Dog – Comedie, Premiera, AG
          17:00 Tabăra – Acţiune, Familie, Normal, AP12
          17:20 Death on the Nile – Crimă, Dramă, Mister, Normal, AP12
          18:10 Uncharted – Acţiune, Aventuri, Premiera, AP12
          18:30 Moonfall – Acţiune, Aventuri, Fantastic, SF, Normal, AP12
          19:00 Marry Me – Comedie, Romantic, Dragoste, Muzică, Normal, AG
          20:00 Death on the Nile – Crimă, Dramă, Mister, Normal, AP12
          20:40 Uncharted – Acţiune, Aventuri, Premiera, AP12
          21:00 Dog – Comedie, Premiera, AG
          21:20 Marry Me – Comedie, Romantic, Dragoste, Muzică, Normal, AG

          Marţi,22 Februarie
          16:00 Clifford: Marele câine roșu (dub) – Animaţie, Aventuri, Comedie, Familie, Fantastic, Normal, AG
          16:20 Dog – Comedie, Premiera, AG
          17:00 Tabăra – Acţiune, Familie, Normal, AP12
          17:20 Death on the Nile – Crimă, Dramă, Mister, Normal, AP12
          18:10 Uncharted – Acţiune, Aventuri, Premiera, AP12
          18:30 Moonfall – Acţiune, Aventuri, Fantastic, SF, Normal, AP12
          19:00 Marry Me – Comedie, Romantic, Dragoste, Muzică, Normal, AG
          20:00 Death on the Nile – Crimă, Dramă, Mister, Normal, AP12
          20:40 Uncharted – Acţiune, Aventuri, Premiera, AP12
          21:00 Dog – Comedie, Premiera, AG
          21:20 Marry Me – Comedie, Romantic, Dragoste, Muzică, Normal, AG

          Miercuri,23 Februarie
          15:30 Clifford: Marele câine roșu (dub) – Animaţie, Aventuri, Comedie, Familie, Fantastic, Normal, AG
          15:40 Tabăra – Acţiune, Familie, Normal, AP12
          16:10 Dog – Comedie, Premiera, AG
          16:30 Uncharted – Acţiune, Aventuri, Premiera, AP12
          17:30 Tabăra – Acţiune, Familie, Normal, AP12
          17:50 Death on the Nile – Crimă, Dramă, Mister, Normal, AP12
          18:30 Moonfall – Acţiune, Aventuri, Fantastic, SF, Normal, AP12
          19:00 Odată pentru totdeauna – Comedie, Dramă, Avanpremiera, AP12
          19:30 Super-héros malgré lui – Acţiune, Comedie, Avanpremiera, AP12
          20:30 Nightmare Alley – Dramă, Mister, Thriller, Avanpremiera, N15
          21:00 Dog – Comedie, Premiera, AG
          21:10 Uncharted – Acţiune, Aventuri, Premiera, AP12
          21:30 Marry Me – Comedie, Romantic, Dragoste, Muzică, Normal, AG

          Joi,24 Februarie
          15:30 Clifford: Marele câine roșu (dub) – Animaţie, Aventuri, Comedie, Familie, Fantastic, Normal, AG
          15:40 Tabăra – Acţiune, Familie, Normal, AP12
          16:10 Dog – Comedie, Premiera, AG
          16:30 Uncharted – Acţiune, Aventuri, Premiera, AP12
          17:30 Tabăra – Acţiune, Familie, Normal, AP12
          17:50 Death on the Nile – Crimă, Dramă, Mister, Normal, AP12
          18:30 Moonfall – Acţiune, Aventuri, Fantastic, SF, Normal, AP12
          19:00 Odată pentru totdeauna – Comedie, Dramă, Avanpremiera, AP12
          19:30 Super-héros malgré lui – Acţiune, Comedie, Avanpremiera, AP12
          20:30 Nightmare Alley – Dramă, Mister, Thriller, Avanpremiera, N15
          21:00 Dog – Comedie, Premiera, AG
          21:10 Uncharted – Acţiune, Aventuri, Premiera, AP12
          21:30 Marry Me – Comedie, Romantic, Dragoste, Muzică, Normal, AG

          Europarlamentarul Cristian Terheș nu a fost lăsat să prezinte contractele cu firmele producatoare de vaccinuri

          În dezbaterea privind prelungirea Certificatului Verde cu încă un an, ce a avut loc în Plenul Parlamentului European pe data de 16 februarie 2022, europarlamentarul PNȚCD Cristian Terheă nu a fost lăsat să prezinte public pagini „redactate” din contractele cu firmele producătoare de vaccinuri astfel cum acestea au fost făcute publice: zeci de pagini înnegrite, ce ascund clauze și condiții pe care nimeni, în afară de birocrația din fruntea UE, nu le-a văzut.

          Europarlamentarul Terhes i-a spus în față comisarului Didier Reynders că a dezinformat Parlamentul European atunci când, pe dată de 28 aprilie 2021, a spus că acest certificat va fi folosit doar pentru a „facilita libertatea de circulație”.

          Intre timp Certificatul Verde a ajuns sa fie folosit abuziv de catre diverse state din UE, in special pentru a conditiona drepturi fundamentale (dreptul la munca, la acces la servicii medicale etc.), precum si sa constranga oamenii sa se vaccineze cu produse medicale despre care insusi comisarul a spus anterior ca produc efecte care „nu se cunosc inca complet”.

          „Așa că întrebarea către Comisie este: de ce ar accepta cineva ca cetățenii UE să fie vaccinați cu produse medicale bazate pe aceste contracte care au fost făcute publice în acest fel?”, a spus Europarlamentarul Terhes, adresandu-se comisarului Didier Reynders si aratandu-i paginile „redactate” dintr-un astfel de contract.

          In acel moment un usier a fost trimis sa-i spuna europarlamentarului Terhes sa nu mai arate respectivele pagini, lucru care se poate vedea pe filmare.

          „Așadar, solicit public aici Comisiei [Europene] ca, înainte de a vorbi despre prelungirea Certificatului Verde, să publice integral contractele pe care Comisia le-a semnat cu companiile farmaceutice [producătoare de vaccinuri]”, a concluzionat Terhes, partea finala nemaiauzindu-se bine pentru ca microfonul a fost taiat.

          Europarlamentarul PNTCD Cristian Terhes va continua sa intreprinda toate demersurile necesare pentru ca toate contractele semnate de Comisia Europeana cu firmele producatoare de vaccinuri sa fie publicate in integralitate.

          „Genul acesta de gesturi nu ma intimideaza ci doar ma motiveaza sa continui sa lupt pentru drepturile si libertatile tuturor”, a spus Cristian Terhes, comentand aceasta presiune exercitata asupra sa.

          Șofer arestat. A intrat cu autoturismul în mașina unei femei care avea ordin de protecție împotriva sa

            La data de 13 februarie a.c., polițiștii Biroului Rutier Bacău au fost sesizaţi prin SNUAU 112, despre faptul că, pe raza comunei Letea- Veche s-a produs un accident de circulaţie soldat cu vătămarea corporală a trei persoane şi cu părăsirea locului accidentului, fără încuviinţarea organelor de poliţie.

              Din cercetări, polițiștii au stabilit că, un bărbat, de 33 de ani, din comuna Letea- Veche, în timp ce conducea un autoturism pe DJ 207 G, din localitate, ar fi intrat în coliziune cu un autoturism, condus regulamentar în faţa sa de către o tânără de 26 de ani, din aceeaşi localitate.

              În urma impactului autoturismul a fost proiectat în gardul unui imobil, iar conducătorul auto ar fi părăsit locul accidentului fără încuviinţarea organelor de poliţie.
            În urma producerii accidentului a rezultat avarierea celor două autovehicule, a gardului imobilului şi vătămarea corporală a trei persoane, respectiv, conducătoarea auto și doi pasageri, de 9 și 16 ani care au fost transportați la spital.

              Totodată, din verificările efectuate s-a stabilit faptul că, bărbatul de 33 de ani deţinea un ordin de protecţie, emis de către Judecătoria Bacău, ce îl obliga la păstrarea unei distanţe de minim 50 de metri faţă de șoferiță şi membrii familiei acesteia.

              Polițiștii au întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de încălcarea ordinului de protecție şi părăsirea locului accidentului fără încuviinţarea organelor de poliţie.

              La data de 15 februarie a.c., polițiștii din cadrul Biroul Rutier Bacău au luat măsura reţinerii pentru o perioadă de 24 de ore, a conducătorului auto de 33 de ani care a fost identificat și introdus în Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă al I.P.J. Bacău.
            Ulterior, în urma analizării materialului probator administrat în cauză, instanţa de judecată a dispus arestarea preventivă a bărbatului pentru o perioadă de 30 de zile.

            Factură de 5 ori mai mare la gazul folosit pentru prânzul săracilor de la Protopopiatul Onești

            Factura pentru consumul de gaz metan în bucătăria Protopopiatului Onești în care se pregătesc zilnic bucatele dăruite gratuit la „Prânzul ștefanian” celor care au ne voie de ele, prin proiectul intitulat „Masa Bucuriei”, a venit cu suma de 12.000 de lei. 

            O factură de cinci ori mai mare decât în lunile de până acum – spune părintele protopop, dr. Ioan Bârgăoanu. Părintele s-a și între bat, în această situație, „Cum vom plăti??!!”.

            Răspunsul l-a dat tot părintele protopop: „Cu ajutorul lui Dumnezeu, care lucrează prin oameni. Nu vom opri Prânzul Ștefanian în toiul iernii. Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Maicii Tale, ale martirilor copii și ale tuturor Sfinților ai milă de noi toți. Amin!”.

            La prânzul Ștefanian vin mereu tot mai mulți oameni. Factura la consumul de gaz metan e uriașă, dar au apărut și ajutoarele, donațiile. „Doamne, ce minune văzută cu ochii! – a exclamat părintele Ioan Bârgăoanu. Sfinții martiri copii au mare trecere la Dumnezeul Ceresc, Tatăl nostru! La nici zece minute după ce am postat pe internet durerea plății la gaz, au venit credincioși cu inimă bună de la Bacău, coordonați de părintele Ionuț Epure, cu un microbuz. Au donat astfel produse alimentare și niște bănuți, 500 de lei. Ce mult smerește mila lui Dumnezeu grijile noastre! Are grijă Dumnezeu de săraci, nu noi. Doamne, iartă-mă pe mine mult păcătosul și cârtitorul. Bogdaproste, oameni buni! Oriunde sunteți, noi vă mulțumim din suflet!”.

            La fel, o donație de 5.000 de lei a venit prin strădania părintelui Claudiu de la Schitul „Eftimie cel Mare”, schit de pe Dealul Cireșoaia celebru după eroicele lupte din Primul Război Mondial.

            Oricine poate ajuta masa Bucuriei de la Onești, o poate face prin Asociația Patmos Onești (a protopopiatului Onești), CIF: 40031863, Cont: RO95RNCB0030161762300001 – Banca: BCR Filiala Onești.

            A apărut primul administrator de pensii ocupaționale

            După doi ani de când a intrat în vigoare Legea 1/2020 privind pensiile ocupaționale, cunoscute sub denumirea de Pilonul IV, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a autorizat primul administrator de fonduri de acest tip.

            Este vorba despre BCR Pensii, prima companie din România care va gestiona un fond de pensii ocupaționale. Prin urmare, acum angajatorii le pot oferi salariaților lor o pensie ocupațională, care vine în completarea celorlalte tipuri de pensii din România (din sistemul public, cele obligatorii private-pentru angajații care sunt înscriși până la împlinirea vârstei de 45 ani, cele facultative la care contribuie cine vrea cu orice sumă). Potrivit legii amintite, pensiile ocupaționale sunt facultative, schema fiind stabilită de către fiecare angajator care are posibilitatea financiară și dorește să le acorde un astfel de beneficiu salariaților lui. Contribuția la fondul de pensii ocupaționale va fi din partea atât a angajatorului cât și a salariatului.

            Dar fiecare companie (firmă) care decide să participe la Pilonul IV de pensii are obligația să le ofere această șansă tuturor salariaților ei și să vireze contribuții în contul lor. Pe de altă parte însă are și posibilitatea de a stabili în mod diferențiat cuantumul sumei pentru fiecare angajat, pe criterii cum ar fi vechimea în muncă, funcția deținută ori nivelul salarial. Companiile pot alege să se asocieze într-un singur fond comun, pentru a crea numărul necesar constituirii lui. Participanții la Pilonul IV vor deveni proprietarii sumelor acumulate (activul personal), la expirarea unui termen de maximum 3 ani, cu condiția ca ei să fie angajații firmei plătitoare, în momentul respectiv.

            Dreptul la pensia ocupațională va fi deschis potrivit legislației în domeniu, dar, prin excepție, se poate acorda, la cererea participantului, și la împlinirea vârstei standard de pensionare prevăzută de sistemul public. Cei al căror activ personal nu va fi suficient pentru acordarea pensiei ocupaționale vor primi o plată unică sau eșalonată în rate pe o perioadă de maximum 5 ani.

            A refuzat testarea cu aparatul etilotest și recoltarea mostrelor biologice de sânge

              O patrulă de poliție din cadrul Sectiei 1 Poliţie Bacău, în timp ce efectuau serviciul de patrulare pe strada Izvoare din localitate, au depistat un bărbat, de 46 de ani, în timp ce conducea un autoturism şi întrucât, conducătorul auto emana halenă alcoolică i-a fost solicitată testarea cu aparatul etilotest, acesta refuzând, fapt pentru care a fost condus la spital unde a refuzat prelevarea de mostre biologice necesare în vederea stabilirii alcoolemiei.

              Polițiștii au întocmit dosar penal în care se efectuează cercetări sub aspectul comiterii infracţiunii de refuzul sau sustragerea de la prelevarea de mostre biologice.

              Se reiau cursurile de calificare destinate fermierilor

                Încetinite de pandemie, cursurile destinate formării profesionale a agricultorilor se reiau, din această lună. Din păcate, instituția de agricultură nu a fost acreditată să desfășoare online cursuri de pregătire profesională a fermierilor. Odată cu reluarea acestor cursuri, numeroși agricultori din județ s-au înscris la Direcția Agricolă, dornici de a învăța o meserie, cu patalama.

                Astfel, din 23 februarie, Direcția pentru Agricultura Județeană (DAJ) Bacău va deschide cursul de pregătire a lucrătorilor în cultura plantelor și cel de lucrător în creșterea animalelor. „La fiecare dintre aceste cursuri, sunt înscrise câte 13 persoane, dar se mai primesc cereri de înscriere, până la deschidere. Cursul se va derula pe o perioadă de 3 luni, câte două zile pe săptămână, în cazul celor care vor să se specializeze în ocupația de lucrător în cultura plantelor. Va fi un total de 360 ore de pregătire teoretică și 180 ore de pregătire practică. În schimb, cursul de lucrător în creșterea animalelor, cu o durată tot de 3 luni, cuprinde 120 ore pregătire teoretică și 240 ore pregătire practică, oferind competențe pentru creșterea tuturor speciilor de animale. ”, au precizat responsabilii din cadrul Direcției Agricole Bacău.  

                O cerință pentru accesarea programelor din PNDR

                În principal, cursurile de instruire profesională sunt efectuate în vederea îmbunătățirii implementării proiectelor, derulate prin programele naționale de dezvoltare rurală. Cursurile vor fi finalizate printr-un examen scris, de tip grilă. La final, pe lângă certificatul de calificare profesională, participanții la aceste cursuri vor primi și un supliment descriptiv al certificatului, în care se precizează competențele profesionale dobândite. Documentele de calificare profesională sunt recunoscute de Ministerul Muncii și Ministerul Educației Naționale, acesta constituind un criteriu de selecție pentru accesarea fondurilor europene. Certificatul de absolvire care va da competențe în în mai multe domenii din agricultură, cum ar fi pomicultură, viticultură, legumicultură, floricultură, cultura cerealelor și plantelor tehnice. Diploma pe care o vor primi cursanții pregătiți pentru creșterea animalelor va oferi competențe pentru creșterea tuturor speciilor de animale. Cursurile costă 600 lei și sunt  o cerință pentru accesarea programelor din PNDR și oferă și punctaj suplimentar”, mai aflăm de la reprezentanții Direcției Agricole. Însă, certificatele de calificare profesională pot fi folosite și pentru a dovedi calificarea în meseriile de lucrător în zootehnie, absolventul putând solicita, legal, de la angajator, încadrarea pe un salariu superior muncitorului necalificat.

                Practică la fermele din județ

                Participanții la aceste cursuri vor dobândi atât noțiuni tehnice, cât și deprinderi practice, în cadrul orelor de studiu și de activități practice la diferite ferme vegetale și zootehnice din județ. Cei înscriși în aceste activități de instruire, inițiere și formare profesională continuă vor învăța despre tot ce înseamnă culturi vegetale, de la legume, viță de vie, până la pomicultură, cultură mare, chiar fluoricultură etc. dar și  noţiuni de actualitate din zootehnie.