miercuri, 24 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 4901

Zilele Spitalului Moinesti, la a sasea editie

    S-a mai incheiat o editie a Zilelor medicale ale Spitalului Municipal de Urgenta Moinesti. A VI-a. Nume grele din viata medicala româneasca si mondiala, personalitati ale vietii publice si politice au participat la acest eveniment. Ca in fiecare an, gazdele si-au prezentat realizarile, mai impresionante cu fecare editie. Punctele tari ale sarbatorii au fost operatiile demonstrative, realizate de celebritati ale chirurgiei, si inaugurarea compartimentului de primire urgente.

    Zilele Medicale ale Spitalului Municipal de Urgenta Moinesti au ajuns la a VI-a editie. In fiecare an, la acest eveniment important pentru comunitatea locala, dar si pentru viata medicala bacauana, participa personalitati marcante din tara si strainatate. Cu prilejul acestei editii, la spitalul moinestean a fost inaugurata o investitie de mare necesitate pentru actul medical: compartimentul de primire urgente. Chiar si invitatii care sunt familiarizati cu sistemul sanitar din tari avansate au apreciat calitatea lucrarilor si a dotarii. Medicii Irinel Popescu, Adrian Streinu Cercel si Calin Shapira (Israel) au apreciat ca „asa ar trebui sa arate un spital”, si ca dr. Adrian Cotirlet, managerul unitatii sanitare, „este un model de urmat”. Nici ceilalti invitati, reprezentanti ai vietii publice si politice din tara si din judetul Bacau, nu au ramas indiferenti la realizarile prezentate de managementul spitalului, iar cei care au participat si la editiile precedente au putut urmari tot parcursul spitalului, de la o unitate bine cotata la nivel local, la una dintre primele patru unitati sanitare cu paturi din România acreditate.

    Sarbatoare stiintifica si de suflet

    Timp de trei zile, spitalul a gazduit simpozioane stiintifice si interventii chirurgicale demonstrative. Joi a fost ziua dedicata asistentilor medicali. Vineri, in cursul diminetii, profesori universitari din Bucuresti si Iasi (Universitatea de Medicina „Gr.T.Popa” este partenerul traditional al spitalului moinestean) au prezntat lucrari stiintifice care s-au bucurat de atentia unui public numeros. Ziua a continuat cu inaugurarea Compartimentului de Primiri Urgente si cu deschiderea oficiala a manifestarii. Invitatii au putut asista si la o demonstratie a sistemului de telemedicina implementat la Spitalul Moinesti. S-a intrat in legatura directa cu Spitalul George Pompidou din Paris, de unde a intervenit dr. Pierre Espinoza, prieten si colaborator al spitalului din Moinesti. Un alt medic de renume care a onorat cu prezenta sa Zilele Medicale ale Spitalului Municipal de Urgenta Moinesti a fost dr. Adrian Lobontiu, caruia i s-a inmânat cu acest prilej o diploma de onoare. Un moment emotionant al evenimentului la a carui reusita au contribuit toti angajatii spitalului a fost acordarea diplomei de excelenta medicului Ioan Ivan, care va iesi la pensie dupa 35 de ani de munca devotata in acest spital.
    Doina Mincu

    „Este o mare bucurie sa avem atât de multi oaspeti. In acest an, zilele spitalului au fost incununate de vestea ca suntem acreditati dupa standardele europene.”
    Dr. Adrian Cotârlet, managerul Spitalului Municipal de Urgenta Moinesti

    „Ce am vazut aici m-a surprins placut: aveti intr-adevar un spital. Asa ar trebui sa arate orice spital din tara. Aveti si un colectiv de 80 de medici. Sincer, am devenit invidios.”
    Dr. Adrian Streinu Cercel, secretar de stat in Ministerul Sanatatii, managerul Institutului „Matei Bals” Bucuresti

    „Când ne confruntam cu probleme, multi dintre colegi devin blazati, descurajati. Ce se intâmpla la Moinesti este un model de urmat. Este de admirat ce face personalul de aici, care s-a molipsit de entuziasmul dr. Cotârlet.”
    Dr. Irinel Popescu, directorul Centrului de Chirurgie generala si Transplant din cadrul Institutului Clinic Fundeni

    Actrita Maria Ploae, la Oncesti

      Sâmbata, 30 iulie, locuitorii comunei Oncesti o vor avea ca oaspete pe actrita Maria Ploae, care este nascuta chiar la ei in comuna. Sala de festivitati din satul Tarnita, care va fi inaugurata, ii va purta numele.
      Maria Ploae a implinit pe 19 februarie 2011 varsta de 60 de ani, astfel ca titlul va fi nu doar un semn de apreciere din partea comunitatii in care s-a nascut ci si un dar intr-un important an aniversar. La eveniment este asteptat si celebrul seismolog Gh. Marmureanu, care este nascut in aceeasi comuna. Sala de festivitati are circa 150 mp si a fost amenajata intr-o cladire de caramida construita in 1984 ca sa serveasca drept gradinita cu program prelungit pentru copiii celor care munceau in CAP. Pâna la urma, acolo au functionat o scoala si o gradinita obisnuita. Consiliul Local Oncesti a preluat cladirea de la Inspectoratul Scolar Bacau in urma cu trei ani si a modernizat-o, salvând-o de la degradare. Toata investitia a costat 120.000 de lei si a fost finantata din bugetul local.

      La casieria AJPS, dupa alocatie!

        “Unde sunt banii mei?”

        Gica Avasilcai locuieste si munceste in Spania din 2000. Trei ani mai târziu, adica in 2003, barbatul si-a luat cu el nevasta si pe cei cinci copii ai sai. In vara 2009, s-a intors in tara si a solicitat sa-i fie platita retroactiv alocatia minorilor. “Am auzit ca se poate lua din urma si m-am dus la Directia Muncii, la etajul 4, ca sa intreb. Am primit banii pentru cei patru copii mai mari, care erau la scoala si aveau carnet pentru alocatie, declara barbatul. Am luat 32 sau 36 de milioane de lei vechi, nu mai stiu exact. Pentru cel mic, care nu era elev, nu mi-au dat.” Gica Avasilcai a fost indrumat sa faca o solicitare la Serviciul Public de Asistenta Sociala (SPAS) Bacau. Aici i s-a aprobat cererea si i s-au calculat drepturile banesti cuvenite pentru Sabin Marcus: 1200 lei pentru anul anterior, arata Avasilcai. Alocatia restanta a venit, insa, dupa ce familia si-a incheiat vacanta si a plecat in Spania. “Nefiind acasa, banii s-au intors inapoi, spune barbatul, suparat. Cica a venit postasul de trei ori cu mandat si apoi i-a returnat. Unde i-a returnat?” Venit in tara, acum, s-a dus glont la Agentia Judeteana de Prestatii Sociale (AJPS), fosta Directia Muncii, ca sa intrebe “De ce pentru cel mic mi s-a aprobat plata alocatiei doar pe un an, când ceilalti au luat pe trei ani?” si “Unde sunt banii mei?” Omul e foarte nemultultumit de modul in care a fost tratat si vrea banii, acum, de la AJPS Bacau. “Domnul Apostu a fost foarte rece, a chemat o angajata sa-mi explice, apoi s-a rastit la mine, sustine Gica Avasilcai. Acum doi ani a fost mult mai amabil si mi-a spus ce am de facut.” In plus, acuza barbatul, “nu am inteles nimic. A spus ca s-a lucrat cu doua programe, ca nu suntem in baza de date, mi-a aratat o lege care prevede ca trebuie sa-mi dea pe un de zile… In 2009, mi-a spus ca se da pe ani, acum zice ca numai pe un an!”

        Retroactiv, dar “nu mai mult de 12 luni”

        Gheorghe Apostu, directorul AJPS Bacau, afirma ca petentul nu are dreptate: “Avea in fata fisele de plati pentru toti copiii, pentru toate perioadele. Practic, i s-a explicat totul, i s-a raspuns la toate intrebarile, dar el nu vrea sa accepte ca asta e legea. Mai mult, el voia sa se duca la casierie si sa-si ridice alocatia. Dar noi nu lucram cu bani, lucram cu hârtii.” Suma de 1200 lei a fost returnata din cauza ca niciun membru al familiei nu era acasa, iar omul nu a imputernicit pe nimeni sa ridice alocatia in locul lui. Plata alocatiei se reia doar la cerere “pentru ca noi facem cheltuieli cu fiecare mandat postal”, arata Gheorghe Apostu. A primit alocatia restanta pe un an, si nu pe trei, deoarece “minorul nu era in baza noastra de date. Abia in 2009 i-a facut dosar.” Primii nascuti erau elevi in momentul plecarii in Spania si se aflau in baza de date a Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) Bacau, baza de date care a fost preluata de AJPS. Al cincilea copil, Sabin Marcus, nascut in 2000, nu era elev in 2003, la momentul plecarii din tara, deci nu era inregistrat la ISJ Bacau. Pe de alta parte, parintii nu au solicitat alocatie pâna in 2009 pentru acest minor, nu au depus cerere, nici copie ale actului de nastere si ale altor documente. Din acest motiv, nu se afla in evidenta AJPS. Conform Legii 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii si a Legii 174/2008, care o modifica, “stabilirea dreptului de alocatie de stat pentru copii se face pe baza cererii si a actelor din care rezulta indeplinirea conditiilor de acordare a acestui drept.” Aceeasi lege arata ca “plata drepturilor se face incepând cu luna urmatoare depunerii cererii” si ca se poate face si pentru perioadele anterioare depunerii cererii, “dar nu mai mult de 12 luni.” Marcus Avasilcai nu poate primi alocatie de stat decât pentru timpul scurs din 2008 incoace deoarece parintii sai au depus prima cerere abia in iulie 2009.
        Silvia Patrascanu

        Targu Ocna: Concurs cu premii pentru gospodarii orasului

          Primaria orasului Târgu Ocna organizeaza pâna pe data de 15 august un concurs inedit, pentru cel mai frumos balcon, cea mai ingrijita gradina si cel mai frumos spatiu verde amenajat din localitate. Premierea acestui concurs se va face la sarbatoarea anuala “Zilele orasului Târgu Ocna”, ce se vor desfasura intre 26 – 28 august. Premiile sunt in bani, pentru primele trei locuri, iar ca mentiuni speciale cei evidentiati se vor bucura de intrari gratuite la Salina Târgu Ocna si la piscina amenajata in Parcul Magura precum si de o masa festiva pentru patru persoane la un restaurant. Pentru târg – ocnenii participantii la acest concurs sunt si alte premii: un cuptor cu microunde, un tort. Despre acest concurs Marian P. ne-a declarat: “Este o idee originala pentru orasul nostru statiune si speram ca vor fi multi participanti. Faptul ca va fi si o premiere la «Zilele orasului» este un lucru bun, ce poate da o mai mare amploare editiilor viitoare ale concursului“.
          Ion Moraru

          18 ANI CU RADIO ALFA

            Unii… toamna numara bobocii, altii…primavara sarbatoresc revenirea… la viata. Dar cu totii iubim vara. Anotimpul vacantelor, al noptilor lungi… al diminetilor senine. Si tot vara, avem prilej de bucurie, pentru ca aniversam un brand 100% bacauan. Pe 30 iulie, Radio Alfa implineste 18 ani de emisie. De obicei, la ceas aniversar, se trage linie, se fac statistici, se spun povesti… dar cât timp ne-ar lua sa spunem tot despre cei 18 ani? Unii s-au nascut cu noi, altii au crescut cu noi. Aici s-a ascultat cea mai buna muzica din toate timpurile. Muzica noastra a infiripat dragoste in nopti nebune, pe 89,6 unii chiar s-au cunoscut si si-au facut un viitor impreuna. Altii au câstigat premii. Multe premii, de la un tricou cu brandul unei formatii, pâna la vacante exotice. Si tot Radio Alfa 89,6 ne-a adus cu picioarele pe pamânt. Pentru ca stirile au fost importante pentru bacauani si, din pacate, nu intotdeauna au fost dintre cele bune. Am putea vorbi despre oamenii care au trecut prin radio timp de 18 ani, si cum fiecare dintre ei au lasat o parte din sufletul lor aici. Si sunt foarte multi. Nu o sa-i amintim (pentru ca ne-ar trebui doua pagini de ziar), dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa le multumim si sa le spunem si lor “La multi ani!”. Le multumim si celor care au avut incredere in noi si ne-au sprijinit din umbra, pentru a ne implini menirea. Dar ce inseamna totusi Radio Alfa 89,6 pentru noi toti? Fiecare am avea cel putin câte un raspuns. Radio Alfa 89,6 este si ramâne locul unde, de-a lungul timpului, ai putut sa te manifesti, locul de unde opinia ta a fost auzita. Avem 18 ani. O vârsta frumoasa care ne permite sa vrem mai mult, sa indraznim mai mult. Suntem la 18 ani, iar examenul maturitatii l-am dat in fiecare zi impreuna. Si tot impreuna o sa fim si de acum inainte. La 18 ani dorim sa multumim ascultatorilor nostri, sa le uram si lor viata lunga. Tot astazi le multumim si clientilor nostri care si-au promovat brandurile si afacerile prin Radio ALFA si le dorim in continuare prosperitate… si lista ar putea continua. Suntem bacauani si avem multe lucruri in comun. Iar unul dintre acestea este fara doar si poate Radio Alfa. De 18 ani. Experienta si credinta in misiunea noastra ne recomanda! LA MULTI ANI, RADIO ALFA!

            Accident de munca la Moinesti

              Politia Municipiului Moinesti a fost sesizata la data de 28.07.2011, in jurul orei 14.30, despre faptul ca T. Constantin, de 54 ani, din localitate, a fost adus la Spitalul municipal cu arsuri de gradul II si III. Din cercetari, politistii au stabilit ca barbatul este angajat ca sudor in cadrul unei societati, iar in timp ce efectua reparatii la o autocisterna si folosea aparatul de sudura autogen, s-a produs o acumulare de gaz in interiorul sasiului cisternei, provocând un incendiu de mici dimensiuni, in urma caruia a rezultat vatamarea acestuia, fara a fi afectate alte persoane, ori sa produca pagube materiale. In cauza s-a intocmit dosar penal sub aspectul nerespectarii dispozitiilor Legii 319/2006, privind protectia muncii.

              Si-au pus capat zilelor

                Un barbat de 43 de ani, din Oituz, a fost gasit spânzurat în curtea locuintei sale, de un pom din gradina. In urma examinarii cadavrului s-a constatat ca acesta nu prezinta urme vizibile de violenta. Cadavrul a fost transportat la Morga Spitalului Municipiului Onesti în vederea efectuarii necropsiei. Se fac cercetari în vederea stabilirii împrejurarilor producerii evenimentului.
                De asemenea, Postul de politie Dofteana a fost sesizat joi, în jurul orei 13.20 de catre L. Ionut, de 27 de ani, din localitate, despre faptul ca în timp ce mergea prin padurea de pe raza satului Ciuturesti, a gasit o persoana de sex barbatesc spânzurata de un copac. La fata locului, politistii l-au gasit pe U. David, de 52 de ani, localnic, spânzurat cu o funie de creanga unui copac, iar în urma examinarii cadavrului s-a constatat ca acesta nu prezinta urme vizibile de violenta. Din verificari a rezultat ca persoana decedata era cunoscuta ca fiind consumatoare de alcool, iar sotia sa este plecata în strainatate. Cadavrul a fost transportat la Morga Spitalului Municipiului Onesti în vederea efectuarii necropsiei. In cauza se fac cercetari în vederea stabilirii împrejurarilor producerii evenimentului. (R.N.)

                Un nou cetatean de onoare

                  Bacaul are de la sfârsitul lunii iulie al 59-lea cetatean de onoare. Profesorul Sorin Avram, fost jucator la echipa fanion a Bacaului, a primit titlul in cadrul sedintei ordinare a Consiliului Local din aceasta luna.
                  Fostul jucator si antrenor de la echipa fanion a Bacaului, profesorul Sorin Avram a primit in cadrul ultimei sedinte de consiliu local titlul de cetatean de onoare al municipului Bacau. Distinctia vine dupa o cariera lunga in care a bifat numeroase titluri.
                  Profesorul Sorin Avram are in palmares 12 selectii la echipa nationala a României pentru care a marcat si doua goluri. Sorin Avram a antrenat pe FCM Bacau in prima liga in sezonul 1991-1992, obtinând si trei titluri de campioni nationali cu formatiile de juniori si de tineret ale gruparii bacauane.
                  Profesorul Sorin Avram devine astfel a 59-a personalitate din Bacau care primeste titlul de cetatean de onoare. (A.G.)

                  Victorie la scor

                  Divizionara B FCM Bacau a invins vineri, intr-un meci de pregatire disputat pe stadionul Municipal din Bacau, de la ora 11.30, pe colega de serie Callatis Mangalia, cu scorul de 4-1. Pentru bacauani au marcat Vraciu (min. 6, 10 si 21) si Boghian (min 42, pen.), in timp ce pentru oaspeti Craciun (min 88) a inscris golul de onoare. (D.S.)

                  Ziua Imnului in Bacau

                    Vineri, de la ora 10, pe platoul din fata Prefecturii Bacau (Piata Tricolorului), a fost marcata Ziua Imnului National al Romaniei. La manifestare au participat prefectul judetului Bacau, Constantin Scripat, viceprimarul municipiului Bacau, Dragos Luchian, consilieri locali si judeteni, preoti, veterani de razboi si alte oficialitati. Dupa rostirea alocutiunilor de catre participanti si dupa o slujba tinuta de preoti catolici si ortodocsi in comun, a urmat intonarea Inmului National al Romaniei si parada militara.
                    Ziua de 29 iulie a fost desemnata, in anul 1998, Ziua Imnului National al României, simbol al unitatii Revolutiei Române de la 1848. In varianta prescurtata imnul este intitulat Desteapta-te române si contine patru strofe, selectate din cele 11 strofe ale poeziei „Un rasunet”. Versurile imnului national al României apartin poetului Andrei Muresanu (1816-1863), figura reprezentativa a epocii Revolutiei de la 1848. Muzica a fost compusa de Anton Pann cunoscut poet si culegator de folclor. Poemul „Un rasunet” al lui Andrei Muresanu, scris in vremea Revolutiei de la 1848, a fost pus pe note de Anton Pann si cântat pentru prima data pe 29 iulie-1848. Imnul României este alcatuit din unsprezece strofe iar la ocazii festive se interpreteaza strofele 1, 2, 4 si 11.

                    Seminar despre „Polii de Dezvoltare Urbana”

                      Autoritatea de Management pentru Programul Operational Regional din cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) a organizat,in Bacau, Sesiunea de informare a beneficiarilor Axei Prioritare 1 „Sprijinirea dezvoltarii durabile a oraselor – poli urbani de crestere”, subdomeniul “Poli de Dezvoltare Urbana”. La eveniment au participat Razvan Murgeanu, secretar de stat in MDRT, Gabriel Friptu, directorul Autoritatii de management, reprezentanti ai Agentiilor de Dezvoltare Regionala (ADR) din patru regiuni si reprezentantii celor 6 Poli de Dezvoltare Urbana din aceste regiunile. Sesiunea de informare sustinuta de MDRT in Bacau a avut ca scop prezentarea stadiului în care se afla Planurile Integrate de Dezvoltare Urbana (PIDU) depuse de Polii de Dezvoltare Urbana. din regiunile Nord – Est, Sud – Est, Sud Muntenia si Sud – Vest. În cadrul evenimentului au fost facute analize si dezbateri punctuale asupra aspectelor problematice identificate de fiecare “Pol de Dezvoltare” in procesul de contractare sau implementare a proiectelor. Principala problema identificata de specialistii prezenti la sesiunea de informare desfasurata in Bacau ”este legata de lipsa unui plan general de dezvoltare la nivelul fiecarei regiuni, in corelare cu planurile de dezvoltare locale, astfel incât diversele proiecte derulate sa fie in consonanta”, a declarat Razvan Murgeanu. In cadrul seminarului au fost prezentate si masurile intreprinse in directia imbunatatirii gradului de contractare si de absorbtie a fondurilor alocate prin Axa 1, pentru subdomeniul “Poli de Dezvoltare Urbana” si actiunile viitoare privind implementarea “Planurilor Integrate de Dezvoltare”.
                      Silvia Patrascanu

                      Se cauta agenti de vanzari prin telefon

                        Oferta pietei de munca, valabila la sfârsitul acestei saptamânii, ii are in frunte pe confectioneri. Fabricile de imbracaminte sunt in cautare de personal calificat, numarul locurilor disponibile aflate in evidenta AJOFM Bacau fiind de 85, dar si necalificat, aici fiind disponibile 9 locuri. Surprinzator, pe locul II se afla meseria de “operator vânzari prin telefon”, cu 20 de posturi vacante. in acest domeniu exista, insa, o fluctuatie mare de personal deoarece multi renunta repede la locul de munca. Pentru meseriile de croitor, preparator carne si ambalator manual sunt câte 10 posturi disponibile, iar pentru cea de cusator piese din piele si inlocuitori, 8. Firmele de constructii cauta faiantari (7 locuri vacante), zugravi (5), zidari (5) si un fierar betonist. Exista oferte si pentru cei cu studii superioare: kinetoterapeut (2 posturi), economist in marketing (1), economist in management (1), inginer constructor (1), inginer instalatii pentru constructii (1), instructor educatie fizica (1). Pentru tehnicieni sunt doar doua solicitari. Si firmele de comert au putine locuri libere: 3 posturi de vânzator, 2 de agent comercial si 3 de gestionar. Se cauta, in schimb, instalatorii din diverse domenii: apa-canal (7 posturi), incalzire centrala centrala (6 posturi), retele de distributie (3), frigotehnist (1), retele termice si sanitare (1), tehnico-sanitare (1). Sanse de angajare, chiar daca locurile nu sunt prea multe, exista si pentru cei calificati in meseriile de sudor, tâmplar, dulgher, lacatus, mecanic auto, vulcanizator, spalator auto.
                        Silvia Patrascanu

                        Catalin Avramescu e oficial ambasador in Finlanda

                          Presedintele Traian Basescu a semnat, joi, decretul privind acreditarea lui Catalin Avramescu în calitatea de ambasador extraordinar si plenipotentiar al României în Finlanda si Estonia, informeaza Administratia Prezidentiala. Seful Cancelariei presedintelui României, Catalin Avramescu, a primit, la 16 iunie, avizul pozitiv al parlamentarilor din Comisiile de politica externa, cu 16 voturi "pentru" si 15 "împotriva". "Cu Finlanda avem deja un dialog foarte bun, care trebuie sa continue, mai ales în conditiile în care România este angajata sa îsi atinga telul de a adera la Spatiul Schengen în 2011", a spus Avramescu atunci, precizând ca sunt programate si vizite oficiale pâna la sfârsitul anului. El a mentionat ca obiectivul privind intrarea în Schengen în 2011 este mentinut.
                          De asemenea, Avramescu a spus ca se va dedica dezvoltarii relatiilor cu românii din aceasta tara, care în opinia sa constituie "o prezenta destul de activa în viata publica". "Sunt multi români care lucreaza în institutii si în societatea finlandeza si va trebui sa strângem rândurile în aceasta comunitate", a spus el. Avramescu a relatat ca în 1991 a fost angajat la MAE, de unde însa si-a dat demisia preferând sa plece ca student la Oxford. Nominalizarea lui Catalin Avramescu pentru postul de ambasador la Helsinki a fost criticata de opozitie.
                          Presedintele Traian Basescu a mai semnat, joi, decretele privind acreditarea lui Vasile Gheorghe Popovici în calitatea de ambasador în Portugalia, acreditarea lui Ion Pascu în calitatea de ambasador al României în Cipru si a lui Radu Onofrei în functia de ambasador extraordinar si plenipotentiar al României în Turcia.
                          Presedintele a semnat si decretul privind acreditarea Simonei Mariana Ioan în calitatea de ambasador al României în Regatul Maroc si decretul de acreditare a lui Vasile Sofineti în functia de ambasador al României în Kuweit.
                          Decret privind acreditarea lui Daniel Ionita în calitatea de ambasador al României în Norvegia si cel privind acreditarea lui Bogdan Claudiu Filip ca ambasador în Iordania au fost de asemenea semnate, joi, de catre presedinte. Seful statului a mai semnat decretul privind acreditarea Ancai Elena Opris în calitatea de ambasador al României în Elvetia. (mediafax.ro)

                          Cod galben de ploi in trei sferturi din tara

                            ANM a emis o atentionare cod galben de ploi si descarcari electrice pentru judetele din vestul, nordul, centrul si în toata zona montana.
                            România este lovita din nou de furtuni la sfârsitul acestei saptamâni. În intervalul 29 iulie, ora 10.00 – 30 iulie, ora 21.00, instabilitatea atmosferica va fi accentuata în vestul, centrul si nordul tarii si în toata zona montana si se va manifesta prin ploi cu caracter torential, descarcari electrice, intensificari ale vântului si izolat grindina. Cantitatile de apa vor depasi local 30 l/mp si izolat 70 l/mp.
                            Conform INMH, în luna august, regimul termic al aerului va înregistra valori peste mediile multianuale lunare în majoritatea zonelor, exceptând centrul tarii, unde valorile termice vor fi apropiate de normele climatologice. Cantitatile de precipitatii se pot situa sub normele climatologice în cea mai mare parte a teritoriului, iar local în centrul tarii, acestea vor fi apropiate de mediile multianuale lunare.
                            În luna septembrie, temperaturile medii lunare ale aerului vor prezenta valori apropiate de normele climatologice în majoritatea regiunilor, iar în sud-est, acestea se pot situa peste mediile multianuale. Cantitatile lunare de precipitatii vor fi apropiate de valorile normale pe aproape întreg teritoriul, iar local în sud-estul, centrul si vestul tarii, acestea se pot situa sub normele climatologice.
                            Aceste informatii nu exclud posibilitatea aparitiei unor situatii cu valori extreme de temperaturi sau cantitati mai mari de precipitatii pe intervale scurte de timp, ce pot conferi un caracter sever intervalului respectiv.(realitatea.net)

                            Fotbal / Final de cantonament

                            Astazi, de la ora 11.00, FCM Bacau intâlneste pe Callatis Mangalia

                            Se joaca pe "Municipal"

                            Divizionara B FCM Bacau pune astazi punct stagiului de pregatire centralizata inceput in urma cu 12 zile. La final de cantonament, "galben-albastrii" vor sustine un nou meci de verificare. Astfel, de la ora 11.00, pe stadionul "Municipal", echipa bacauana va intâlni o viitoare adversara din campionatul ligii secunde: nou promovata Callatis Mangalia.

                            Bilant pozitiv

                            Intâlnirea cu formatia de pe Litoral constituie cel de-al saselea joc-test pe care Bacaul il sustine in inter-sezon. Pâna acum, formatia lui Gheorghe Poenaru a contabilizat doua victorii, ambele contra unor colege de serie, Sageata Navodari (scor 2-0) si Dunarea Galati (1-0), doua remize, pe terenul Politehnicii Iasi (1-1) si a Pascaniului (2-2) si o infrângere la limita (0-1), in deplasare, cu prim-divizionara Ceahlaul.

                            Stare de oboseala

                            Antrenorul FCM Bacau, Gheorghe Poenaru va rula intreg lotul in jocul de azi, cu Callatis. "Ca si la meciul cu Dunarea Galati, este posibil ca jucatorii mei sa inregistreze o anumita stare de oboseala, inerenta acestei perioade de cantonament. Important este sa tratam aceste jocuri cu toata seriozitatea, astfel incât sa fim in forma maxima la startul campionatului", a spus Poenaru.
                            Dan Sion

                            Box / Seara campionilor

                            Astazi se vor incheia Nationalele de Seniori

                            In aceasta seara, de la ora 18.00, Sala Sporturilor va gazdui finalele Campionatului National de Seniori. Pugilistii bacauani vor figura printre protagonistii ultimei gale, având asigurata cel putin o medalie de aur. Si asta pentru ca finala de la 52 kg va fi una "in familie", intre Maike Cioaca (invingator ieri la puncte in fata lui Sabin Petrea) si Alin Leuceanu, care a trecut, tot la puncte, de Iulius Poczo. In ultimul meci al categoriei 49 kg, Bacaul va conta pe Stefan Caslarov, care l-a depasit in semifinale pe resiteanul Ovidiu Berceanu, la 81 kg, pentru aur de la gazde va boxa Alexandru Cristofor, in timp ce la 69 kg, echipe pregatita de Relu Auras si Nicu Cara il are ca reprezentant pe Catalin Paraschiveanu. De notat ca, invinsul de ieri al lui Paraschiveanu, ploiesteanul Georgian Popescu a trecut miercuri de bacauanul Orlando Chirvase dupa o confruntare cu dus intors. Prima decizie a fost favorabila lui Chirvase, fapt care a stârnit furia antrenorului lui Popescu, autorul unei agresiuni asupra arbitrului de ring! Surprinzator, contestatia i-a dat câstig de cauza lui Popescu, invins insa ieri, in semifinale, de Paraschiveanu. Finala la 60 kg putea fi si ea una bacauana, dar, in timp ce Catalin Sandu l-a invins pe Dragos Marin, celalalt pugilist bacauan al categoriei, Alexandru Cuciureanu a pierdut in fata lui Adrian Alexandru. Dupa Marc, Chirvase si Cuciureanu, un alt bacauan iesit din cursa a fost Irinel Olaru, invins la 64 kg de Georgian Nyeki. Aseara, in semifinale, urmau sa mai boxeze Costica Bejenaru (91 kg) si Mihai Nistor (+91). La finalele de azi e asteptat si campionul mondial Lucian Bute.
                            D.S.

                            Handbal feminin / Formula incompleta

                            CSM 2010 Bacau a fost invinsa cu 30-23 de Rulmentul Brasov

                            Dupa ce la finalul saptamânii trecute au sustinut primele trei jocuri de pregatire ale verii, ieri, handbalistele de la CSM 2010 Bacau au bifat un nou amical. Noua echipa de handbal feminin a Bacaului a pierdut cu scorul de 30-23 (13-12) jocul sustinut la Sfântu-Gheorghe, contra viitoarei adversare din campionatul Ligii Nationale, Rulmentul Brasov. Antrenoarea Gabriela Manea s-a declarat multumita de evolutia echipei sale, cu atât mai mult cu cât nu a putut conta pe lotul complet, Traila si ucrainiencele Parkhomenko si Shutska fiind invoite. Bacauancele au evoluat in formula: Sintmarean, Berei – Toma 8, Kiumova 4, Szabo 3, Duta 2, Geapana 2, Grigore 2, Simion 1, Ilie 1, Amoagdei, Matei. Azi si mâine, bacauancele vor sustine doua noi amicale: cu CSM Sfântu-Gheorghe, respectiv HCF Piatra Neamt. (D.S.)

                            Casa Parohiala mistuita de incendiu

                              In acel moment in biserica se desfasura o inmormântare

                              Casa Parohiala si anexele din incinta Parohiei Romano-Catolice “Sfânta Inima a lui Isus” din comuna Nicolae Balcescu au fost cuprinse de flacari joi dimineata, in jurul orei 09.00. “Este un incident nefericit. Se fac cercetari sa vedem ce s-a intâmplat. Am intervenit cu totii imediat pentru ca in acel moment, in biserica, se desfasura si o slujba de inmormântare. Nu s-au inregistrat victime umane. Cortegiul funerar s-a oprit si au sarit in ajutor chiar localnicii care participau la inmormântare”, ne-a declarat Anton Siler, primarul comunei. La fata locului au fost solicitati sa intervina si pompierii militari, mai ales ca focul ardea cu putere si exista riscul sa cuprinda si cladirea bisericii. “Am fost anuntati la 08.52. Incendiul se manifestata violent pentru ca in jur existau si materiale combustibile. S-a intervenit cu patru autospeciale incadrate cu 3 ofiteri si 11 subofiteri”, ne-a precizat mr. George Enache, ofiter la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta “Maior Constantin Ene” Bacau. Au intervenit rapid si 60 de cetateni din localitate, precum si voluntarii de la Serviciul Local pentru Situatii de Urgenta. Pagube majore s-au inregistrat la acoperisurile Casei parohiale si anexelor, dar au fost degradate si bunuri din trei camere. Dupa doua ore de lupta cu focul, pompierii au reusit sa stinga incendiul. “Din primele cercetari s-a stabilit ca principala cauza a fost efectul termic la un burlan neizolat corespunzator, de la un cuptor unde se gatea”, a mai spus reprezentantul ISU. Casa parohiala a fost renovata de curând. Oamenii deja au spus ca vor organiza colecte pentru refacerea pagubelor materiale produse din incendiu. “Sigur ca vom ajuta cu totii pentru ca este vorba despre un lacas de cult care apartine intregii comunitati”, a precizat primarul comunei.
                              Roxana Neagu

                              Scandal la Hemeiusi: „Tone de gunoi” pe bani putini

                                Georgeta Dodu, din Lilieci, reclama ca nu i s-a ridicat gunoiul de la poarta in pofida faptului ca este la zi cu plata taxei de salubritate. "Am platit cât mi s-a cerut, sustine femeia, nervoasa ca a ramas cu sacii rezemati de gard. Intâi, mi s-a spus de la primarie ca e excedent de gunoi si ca nu pot ridica decât tomberonul, apoi ca nu mai au operator, ca a renuntat la contract sau cam asa ceva." Georgeta Dodu afirma ca ar fi pus, alaturi de pubela, doi saci de plastic in care se afla imbracaminte: "Mi-a murit mama si au ramas multe haine. Am pus in doi saci tot ce nu mi-a trebuit si i-am scos la poarta. Si acum sunt tot acolo", acuza femeia, adaugând ca primarul s-ar fi rastit la ea. Administratia sustine ca sunt patru saci, nu doi si ca i s-a explicat calm si clar cum stau lucrurile: "Doamna Dodu nu are doar gunoi menajer, pretinde sa-i luam toate hainele vechi, toate cârpele din curte! Operatorul nu mai vrea sa ridice decât ce este prevazut in contract", arata Constantin Mihaila, primarul comunei.

                                Primaria are datorii la SOMA

                                Edilul afirma ca s-a facut un calcul privind cantitatea de deseuri produsa intr-o gospodarie si a rezultat 120 kg pe saptamâna. "Pentru asta, o familie plateste 60 lei pe an, precizeaza primarul comunei. Eu cred ca e o suma modica. Avem recipente speciale pentru PET-uri, deseurile se ridica in mod regulat, nu exista motive sa se plânga. Trebuie sa accepte ca prin gunoi menajer se intelege doar ce rezulta din activitatea de bucatarie." Oamenii scot la poarta, insa, tot felul de obiecte sau de resturi: bucati de rigips, placi de faianta sparte, moloz, oale vechi, mobilier etc. "Chiar astazi (ieri, n.n.) am fost pe traseu. Sunt unii care nu vor sa inteleaga, ei vor sa le luam si crengile din curte", arata Ioan Galateanu, viceprimar. Oamenii spun, insa, ca ar prefera sa plateasca mai mult si sa fie ridicate toate obiectele care nu le mai fac trebuinta. "Vom avea in vedere si ideea asta, dar nu cred ca vor plati. Daca vom mari pretul, iar vor face scandal", spune si Constantin Mihaila. De altfel, nici acum "oamenii nu prea platesc", motiv pentru care datoria Primariei Hemeiusi catre SOMA depaseste 400 de milioane de lei vechi, ceea ce inseamna costurile ridicarii si transportarii gunoiului pe patru luni.

                                Gradul de colectare este scazut

                                Primaria Hemeiusi nu este singura care intâmpina probleme in derularea contractelor de salubrizare. "Discrepanta dintre gradul de colectare a taxelor si calitatea serviciilor e destul de mare, arata Bogdan Seto, directorul Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara pentru Salubrizare (ADIS) Bacau. Toata lumea ar vrea sa i se faca curatenie, eventual gratis, sa puna tone de gunoi la poarta si sa plateasca foarte putin." Dar niciun agent economic nu-si permite sa lucreze in pierdere. Daca exista restante vor exista si penalitati, iar acestea vor fi platite de primarii. Bugetul local nu e un sac fara fund. Veniturile se constituie din taxe, impozite si alocari de la bugetul de stat din cote defalcate din TVA. Teoretic, administratia ar trebui sa-si recupereze banii penalizându-i la rândul ei pe cetatenii restantieri. Cele mai multe conflicte intre "poluatori", adica persoanele care beneficiaza de ridicarea gunoiului, si primarie, care asigura salubrizarea localitatii prin intermediul unei firme, apar in mediul rural. "Cu siguranta exista multi cetateni nemultumiti, dar exista si primarii nemultumite de faptul ca nu reusesc sa incaseze contravaloarea serviciului, arata Bogdan Seto. Gradul de colectare este destul de scazut, adica 60-80 la suta. Foarte multi cetateni, mai ales in localitatile rurale, au restante la taxa de salubritate."
                                Silvia Patrascanu

                                In premiera, concurs monitorizat video pentru suplinitori

                                  Examen dur pentru dascalii din sistemul de educatie

                                  Dupa examenul de Titularizare, acum Inspectoratul Scolar Judetean Bacau organizeaza, in premiera, concurs si pentru cei care vor sa lucreze in sistemul de invatamânt ca suplinitori calificati. Examenul va fi monitorizat video, iar lucrarile scrise vor fi corectate in alte judete, in centre speciale, pe fiecare disciplina de concurs.

                                  Conform Metodologiei privind miscarea personalului didactic din invatamântul preuniversitar, cu modificarile si completarile aprobate prin Ordinul ministrului Educatiei, dar si in baza noilor prevederi ale Legii Educatiei Nationale nr.1/2011, pentru ocuparea posturilor didactice (pentru invatatoir/educatori) si a catedrelor (pentru profesori) ramase vacante dupa examenul national de Titularizare, Inspectoratul Scolar Judetean Bacau va organiza, in premiera, concurs pentru cei care doresc sa lucreze in sistem ca suplinitori, pe cele aproape 800 de catedre vacante. Acestia vor sustine probe scrise, practice si orale, in functie de profilul postului. “Pe data de 4 august se organizeaza acest concurs, care va fi similar cu cel de la Titularizare. Dosarele de candidatura se depun la Inspectoratul Scolar”, a precizat prof. Teodora Craus inspector scolar general adjunct ISJ Bacau si presedintele comisiei judetene de titularizare.

                                  Lucrarile vor fi corectate in alte judete

                                  Pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea probei scrise, se constituie câte o comisie la nivelul fiecarui centru de concurs. Comisia de examen va fi formata din presedinte si 6-12 membri, toti inspectori scolari de specialitate, un secretar si un informatician. In toate salile de concurs vor fi instalate camere video de supraveghere, la fel ca si la examenul de Titularizare din 13 iulie. O alta noutate este faptul ca lucrarile scrise vor fi corectate in centre din alte judete, pe fiecare disciplina de concurs. Afisarea primelor rezultate se va face tot la Inspectoratul Scolar pe 8 august. Pâna pe 9 august se depun contestatiile, care vor fi rezolvate pe 10 august, iar rezultatele finale vor fi cunoscute pe 11 august 2011. Dupa aceasta etapa, spre sfârsitul lunii august, intre 24-26 august, se va organiza o noua sedinta publica de repartizare pe posturi a acestor suplinitori calificati. Pot participa aici si acei candidati care au concurat la examenul de Titularizare, dar nu au luat nota peste 7, pentru a deveni titulari pe post, insa au luat nota de trecere, peste 5. “Este vorba despre cei 292 de candidati care au luat note intre 5 si 6.99 la Titularizarea din acest an. Acestia pot participa la sedinta publica, dupa ce isi vor valida fisa, intre 1 si 2 august, tot la ISJ Bacau”, a mai explicat inspectorul scolar Teodora Craus.

                                  Plata cu ora

                                  Nu au dreptul sa participe la concurs persoanele care au fost înlaturate din învatamânt printr-o hotarâre judecatoreasca definitiva de condamnare penala, si nici candidatii eliminati la concursul de Titularizare pentru frauda sau tentativa de frauda. Orele ramase neocupate se atribuie, pâna pe 29 august, de catre directorul unitatii de învatamânt, prin plata cu ora, cu avizul inspectoratului scolar, cadrelor didactice titulare, asociate, pensionate sau suplinitorilor calificati, care îndeplinesc conditiile de studii necesare pentru ocuparea acestor ore vacante sau rezervate.
                                  Roxana Neagu

                                  Persoanele care pot participa la concursul de suplinitori in invatamânt:
                                  – absolventii colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare inscrisa pe diploma de absolvire (pentru invatamânt primar sau gimnazial)
                                  – absolventii învatamântului superior tehnic, silvic, economic, agricol (pentru disciplina educatie tehnologica).

                                  Repartizarea personalului didactic se face în baza deciziei semnate de inspectorul scolar general, astfel:
                                  – pe perioada 15 septembrie – 15 iunie, pentru personalul didactic titular, asociat si suplinitor calificat sau pâna la revenirea titularului la post pentru personalul didactic titular, asociat si suplinitor calificat, încadrat prin plata cu ora pe posturi didactice/catedre rezervate
                                  – pe perioada 1 septembrie – 31 august a fiecarui an scolar pentru personalul didactic pensionat sau pâna la revenirea titularului la post pentru personalul didactic pensionat încadrat pe posturi didactice/catedre rezervate, dar nu mai târziu de 31 august a fiecarui an scolar

                                  Cadrele didactice titulare si suplinitoare calificate pot fi încadrate pe orele ramase neocupate în regim de plata cu ora, pâna la o jumatate de norma de predare, iar învatatorii si educatoarele, pe posturile ramase neocupate pâna la o norma. In cazuri exceptionale, pentru disciplinele deficitare în personal didactic calificat, Consiliul de Administratie al ISJ Bacau poate aproba depasirea jumatatii de norma de predare pentru titulari si suplinitori calificati în învatamânt, prin cumul de functii.

                                  In sedinta publica din 22 iulie a candidatilor care au obtinut la concursul national de Titularizare cel putin nota 7, in ordinea descrescatoare a notelor si in limita posturilor/catedrelor vacante titularizabile s-au ocupat 109 locuri din cele 250 disponibile.