duminică, 14 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 4332

Comunicat de presa privind starea de sanatate a lui Dumitru Sechelariu

    Dumitru Sechelariu a fost internat in Spitalul Clinic de Urgenta Bucuresti in data de 2 februarie 2013 prin transfer de la Spitalul Clinic de Urgenta “Prof.Dr. Nicolae Oblu” Iasi, cu parametrii functiilor vitale in limite fiziologice, constient, cooperant.
    In zilele urmatoare a fost supus mai multor investigatii imagistice si de laborator in vederea stabilirii starii biologice de moment si a planului terapeutic.
    In cursul zilei de 5 februarie 2013 a fost supus unei interventii chirurgicale, evolutia postoperatorie imediata fiind favorabila.
    La momentul actual pacientul este constient, cooperant, cu parametrii functiilor vitale in limite si necesita masuri specifice de terapie intensiva.
    Orice modificare in evolutia pacientului va fi facuta publica cu acordul reprezentantilor legali ai pacientului.

    Prin intermediul Biroului de Presa al Spitalului Clinic de Urgenta Bucuresti, reprezentantul pacientului Dumitru Sechelariu, avocat Nicuta Manea-Citu, multumeste, in numele familiei Sechelariu, intregului personal medical de la Spitalul Clinic de Urgenta Bucuresti pentru sprijinul adus la imbunatatirea starii sale de sanatate si, in special, echipei formate din Dr. Malin Constantin, Dr. Barba Nicolae, Dr. Vasilescu Mihai, Dr. Mirea Liliana, Dr. Luca-Vasiliu Irina, echipa care a procedat la efectuarea cu succes a interventiei chirurgicale din data de 5 februarie 2013.

    6 februarie 2013,                          Biroul de Presa – Spitalul Clinic de Urgenta Bucuresti

    Medicii de familie cu multi pacienti vor castiga mai bine

      Noul contract pe care il vor incheia medicii de familie cu Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate, probabil de la 1 martie, va aduce schimbari in modul de finantare a cabinetelor. Potrivit proiectului Contractului-cadru de acordare a asistentei medicale in sistemul asigurarilor sociale de sanatate, pentru medicina de familie va creste procentul alocat per capita (pentru numarul de pacienti aflati in evidenta) de la 50% la 70%. Pentru servicii medicale se va aloca 30% din bugetul care va fi stabilit pentru medicina de familie. Masura va permite medicului de familie sa efectueze mai multe activitati de preventie si de monitorizare eficienta a pacientilor cu boli cronice. „Este vorba despre o modificare de raport, ne-a declarat dr. Catalin Andriescu, presedintele Asociatiei medicilor de familie Bacau. Acum, acesta este de 50 la 50. A fost si de 75% pentru per capita si 25% pentru servicii, chiar si de 90% pentru per capita si 10% pentru servicii. Mi se pare mai corect ca finantarea sa fie 70 la 30, decât 50 la 50, fiindca sunt multe servicii pe care le acordam si care sunt incluse la per capita.” Pentru cabinetele care au in evidenta peste 1.500 de asigurati, noua formula de finantare va aduce mai multi bani. Pentru cabinetele cu pacienti putini, schimbarea va determina o scadere a veniturilor.

      Primaria Moinesti face dezbatere publica pentru PUG

        Primaria Moinesti a elaborat un proiect privind insusirea propunerilor pentru actualizarea Planului Urbanistic General (PUG), Regulamentului Local de Urbanism si a Raportului informarii si consultarii publicului in etapa elaborarii propunerilor preliminare. „Dezbaterea publica va avea loc in ziua de 4 martie 2013, incepând de la ora 13, in sala de sedinte a Primariei municipiului Moinesti si este deschisa tuturor cetatenilor interesati de acest subiect”, arata primarul Viorel Ilie. Cei care doresc sa stie ce contine proiectul se pot documenta personal la sediul Primariei Moinesti, Biroul Relatii Comunicare si Activitati Publice, la Registratura, camera 6, intre orele 8 si 16, de luni pâna joi, iar vineri, intre orele 8 si 13, dar si pe site-ul www.moinesti.ro TRANSPARENTA DECIZIONALA. Moinestenii pot face, de asemenea, propuneri si sugestii scrise pâna pe 20 martie.

        SCC Services se deschide in circa doua luni

          SCC Services, compania privata care furnizeaza servicii IT clientilor din Europa, este in plin proces de selectare a viitorilor angajati bacauani. In luna noiembrie 2012, reprezentantii companiei au anuntat ca vor deschide la Centrul de Afaceri un nou sediu, pe lânga cel din Iasi. „Am gasit specialistii de care avem nevoie, oameni capabili, pregatiti si este posibil sa avem chiar mai multa activitate pe viitor”, a declarat directorul general al companiei, Adina Tapalaga. Centrul din Bacau se va deschide undeva intre 1 martie si 1 aprilie. „Vom incepe in curând si amenajarea spatiului de la Centrul de Afaceri. Ne dorim sa incepem cât mai repede activitatea”, a mai precizat directorul SCC. 400 de locuri de munca vor fi create pentru bacauanii care vorbesc bine limbi straine si au cunostinte in domeniul IT. Compania ofera servicii de monitorizare, suport, mentenanta, având clienti exclusiv din vestul Europei si furnizeaza servicii pentru circa un milion de utilizatori.

          Va mai amintiti de “Mercur”? Livrarea direct la usa

          Cristian Fulga a decis inca din timpul facultatii ca nu doreste sa fie angajat, ci propriul stapân. In ultimul an de studentie la Iasi, la Finante-Banci, si-a deschis primul magazin in Bacau, unde i s-a parut mai usor sa intre pe piata. Din 2004 incoace s-a extins la trei magazine care acopera aproape toate zonele din oras si in plus, din acest an, a venit in fata clientilor cu o noua oferta: livrare direct acasa. „Totul a inceput ca un serviciu pentru clientii magazinului nostru care nu se puteau deplasa. Este vorba in special de persoane in vârsta”, povesteste Cristian Fulga. Face livrari peste tot in Bacau, conditia fiind comanda minima de 50 de lei, astfel incât sa nu se perceapa nicio taxa de livrare. Reteta de succes este completata de un „un nucleu de angajati bun. Am avut si persoane care ma sabotau. Am instalat intre timp camere de supraveghere si mi-am selectat personalul.” Dezavantajul de a fi propriul stapân este ca nu intotdeauna poti spune ca ai pus punct unei zile de munca si iti rezervi seara doar pentru tine. Se aplica si in cazul concediilor. „De obicei, prefer sa plec doar in weekend-uri. Daca decid sa-mi iau o vacanta, ii rog pe parinti sa supravegheze activitatea. Nu imi permit sa angajez un manager, pentru ca salariul cerut ar fi mare. Asa ca ziua mea incepe la 7 si se incheie la 23, odata cu programul magazinelor”, spune Cristian Fulga. Recunoaste insa ca-si face timp pentru micile placeri, cum sunt partidele de fotbal cu amicii, (deloc intâmplator) si ei tineri intreprinzatori: „Da, as putea spune ca prietenii mei sunt tot patroni”.

          Clientii sistemului de livrare direct la usa sunt in mare parte pensionari care nu se pot deplasa la magazin. Acestia comanda in general alimente de baza: faina, ulei, zahar, apa minerala, malai. Deocamdata, numarul clientilor este destul de mic, aproximativ 20 de persoane, dar se extinde de la o zi la alta. In cazul livrarilor acasa, plata se face pe loc si nu se accepta trecerea datoriei „pe caiet”.

          100 de lei mai mult pentru inmormântare

            Ajutorul de deces pentru pensionari si asigurati va fi majorat anul acesta cu 106 lei fata de cuantumul pe care l-a avut in 2012. Astfel, aceasta prestatie sociala va creste de la 2.117 lei la 2.223 lei si de ea vor beneficia familiile pensionarilor si asiguratilor, in cazul mortii acestora. Pentru membrii (sot, sotie, copii) decedati ai familiilor pensionarilor si asiguratilor, ajutorul de inmormântare va fi de 1.112 lei, cu 53 lei mai mare decât este in prezent. Noile cuantumuri ale ajutorului vor intra in vigoare din momentul publicarii in Monitorul Oficial a Legii asigurarilor sociale de stat pe anul 2013. Pâna atunci se acorda sumele valabile pentru anul 2012, dar trebuie retinut ca ajutorul de inmormântare se poate solicita si achita in termen de trei ani de la data decesului. Sa mai notam ca in anul 2012, Casa Judeteana de Pensii a platit 6.726 ajutoare, din care 255 au fost acordate pentru membrii decedati ai familiilor pensionarilor si asiguratilor.

            Program bagat la apa pentru saritorii de la SCM Bacau

            Au solicitat o ora in plus de antrenament, insa Primaria a dat-o cotita

            „Noi muncim, nu gândim”. Asta scrie, cu litere invizibile, in vestiarul sectiei de sarituri in apa a SCM Bacau. Noroc ca antrenorii sectiei au simtul umorului! Si placerea de a munci. Hei, nu râdeti! De data aceasta, e pe bune: cei patru antrenori ai clubului, Adrian Garviliu, Mihaela Neagu, Clara Ciocan si Anisoara Sufariu vor sa lucreze peste program. Zilnic, macar o ora. Au si cerut-o in mod oficial. Raspunsul Primariei Bacau, in calitate de administrator al Bazinului Olimpic de Inot? „Vreti sa munciti mai mult? OK, ne vom gândi la asta”. Asta ca sa stim ca exista si oameni care gândesc, nu muncesc.

            Analiza… matematica

            sarituri-apa-facsimilLa drept vorbind, raspunsul oficial al Primariei Bacau suna altfel. Ideea este insa aceeasi. Asadar, sub semnatura viceprimarului Mihai Sustac si a directorului Directiei de Sport, Cultura si Sanatate, Gabriel Lupu, Primaria il anunta pe Relu Auras, directorul Sport Club Municipal Bacau ca „in urma solicitarii dvs. vom analiza posibilitatea modificarii programului odata cu trecerea la programul de vara”. Mai pe româneste, lasati-ne sa analizam vreo câteva luni si poate ca, din vara, va modificam programul, acordându-va o ora in plus de antrenament!

            „Viitorul sectiei”

            O ora in plus de antrenament: asta au cerut, punctual, antrenorii sectiei de sarituri in apa. Motivul? In intervalul orar 17.30-18.30, care incheie ciclul zilnic de pregatire al sectiei, se ingramadesc pe platforma de sarituri in jur de 40 de copii cu vârste cuprinse intre 5 si 10 ani. „Viitorul sectiei”, cum il numeste coordonatorul Adrian Gavriliu. „Pur si simplu, nu avem timp suficient sa lucram cu ei. Majoritatea sunt prinsi in programul «scoala dupa scoala» si nu ajung mai devreme de ora 17.00 la bazin. Pâna se schimba, pâna se incalzesc- iar la sarituri e nevoie de o incalzire foarte riguroasa- se intâmpla sa ne mai ramâna la dispozitie pentru antrenamentul propriu-zis doar vreo 40 de minute. E putin”, explica Gavriliu.

            Oameni glumeti

            Sa nu credeti ca sefilor din Primarie le lipseste simtul umorului! In unele cazuri, sunt glumeti de-a binelea. Vreti un exemplu? In raspunsul dat celor de la SCM Bacau, Sustac si Lupu lasa sa se inteleaga ca ar putea modifica programul aprobat pentru sportul de performanta. Insa doar odata cu trecerea la programul de vara! Adica atunci când lucrurile s-ar putea rezolva de la sine, fara „marinimia” Primariei. „Pai la vara, când e vacanta, putem aduce copii la bazin la orice ora, ca nu mai sunt legati de programul scolar. Noi acum am avea nevoie sa ni se aprobe extinderea programului de antrenament macar cu o jumatate de ora, daca nu se poate mai mult”, a punctat Adi Gavriliu.

            Caz de râca?

            Poate ca obtuzitatea Primariei in aceasta chestiune extrem de banala e legata si de performantele SCM Bacau. Performante greu de digerat pentru unii outsideri. Anul trecut, sectia de sarituri a SCM Bacau a cucerit peste 70 de medalii nationale, adica tot atâtea câte a adunat intreg CSM 2010, clubul pastorit de… Gabriel Stanica Lupu. „Sincer, ma gândeam ca domnul Lupu, fiind om de sport, ne va ajuta fara nicio problema, mai ales ca noi platim chirie pentru ora de pregatire suplimentara”, a declarat directorul SCM Bacau, Relu Auras, care a concluzionat: „Decât sa ne puna tot felul de frâne, cei de la Bazin si-ar angaja mai bine un cadru medical specializat. Au vazut doar câte nenorociri se pot intâmpla”. Or fi vazut, dar nu s-au gândit. Poate ca, uneori, ei chiar muncesc fara sa gândeasca.

            Instructaj pentru fermieri si agentii agricoli

              Centrul Judetean Bacau al APIA deruleaza, de la 1 februarie, o campanie de informare privind primirea cererilor de sprijin pe suprafata aferente anului 2013. Sesiunile de instruire ii vizeaza pe agricultori si agentii agricoli din primarii, care vor primi informatii privind perioada de depunere a cererilor de sprijin, modul de completare, conditiile de eligibilitate impuse de legislatia europeana si nationala, tipurile de controale impuse de regulamentele europene si pachetele financiare care pot fi accesate in cadrul masurilor de sprijin pe suprafata. Foarte importanta este informarea fermierilor cu privire la aplicatia de identificare online a parcelelor agricole – IPA Online, prin care acestia isi pot vizualiza, prin internet, propriile parcele digitizate in campania anterioara si isi pot depista si alte parcele prin identificare pe ortofotoplanurile din baza de date. „Informarea se va realiza prin intermediul afiselor, pliantelor, spoturilor audio si video, arata Irina Floroiu, responsabil comunicare si promovare la APIA Bacau. De asemenea, din 15 februarie, vom organiza intâlniri cu agricultorii in toate cele 93 de primarii din judet.” Primirea cererilor de sprijin pe suprafata se va derula in perioada 1 martie – 15 mai 2013, cu prelungire pâna pe 10 iunie, dar cu o penalizare de unu la suta pe zi pentru fiecare zi de intârziere.

              500 de elevi si 45 de profesori la Academia Elitelor Bacau

                La Colegiul National „Ferdinand I” s-a infiintat, prin ordin al ministrului Educatiei, Centrul Judetean de Excelenta Bacau. Acesta este al doilea Centru de Excelenta din tara, dupa cel de la Iasi, care primeste aprobare de functionare, pentru anul scolar in curs. Directorul Centrului de Excelenta de la Bacau este Dragos Florescu, profesor de fizica la aceeasi institutie de invatamânt bacauana. „Infiintarea acestui centru a fost o necesitate pentru ca judetul Bacau are un lot numeros de copii care participa la olimpiadele nationale si care de cele mai multe ori au obtinut si premii deosebite. La unele discipline chiar suntem fruntasii tarii”, a explicat prof. Dragos Florescu.

                Cursuri non-stop

                In prezent, aici sunt pregatiti de 45 de profesori de diferite discipline peste 500 de elevi. Programul de lucru este unul intensiv, iar cursurile se desfasoara in afara orelor de scoala, in fiecare zi, inclusiv in weekend. Au fost alese pentru studiu in special disciplinele pentru care se organizeaza olimpiade nationale si internationale, precum limbile româna, engleza, franceza, dar si latina, matematica, fizica, chimie, biologie, istorie, stiinte socio-umane si informatica. „Am inceput acum doar cu unitatile de invatamânt din Bacau pentru ca e nevoie de finantare. Suntem la inceput, dar ne vom dezvolta si in alte orase. Acum, in structura noastra exista doar trei puncte de lucru, in trei colegii”, a mai spus prof. Dragos Florescu. Centrul de Excelenta este o unitate de invatamânt, cu personalitate juridica, infiintata la solicitarea Inspectoratului Scolar Judetean Bacau si pe baza Hotarârii Consiliului Local de a finanta intreaga activitate. In prezent, aici isi desfasoara activitatea elevi si profesori de la colegiile nationale „Gh.Vranceanu”, „Ferdinand I” si „Vasile Alecsandri”, dar sunt in curs de a fi cooptate scolile gimnaziale 10, „Ion Creanga” si „Mihai Dragan”, toate din Bacau. In viitor, conducerea centrului intentioneaza sa extinda activitatea si in judet, in special pe Onesti si Moinesti, dar si in mediul rural.

                Anul trecut, 170 de elevi din municipiul Bacau au reprezentat judetul la olimpiade nationale. Cinci dintre ei au obtinut medalii la faza internationala a concursurilor la patru discipline scolare.

                Centrul de excelenta a fost infiintat conform Legii Educatiei Nationale 1/2011 ce mai prevede ca tinerii capabili de inalte performante beneficiaza, indiferent de vârsta, de programe educative pentru invatare, grupare de abilitati, de imbogatire a cunostintelor, de mentorat si transfer de competenta, de accelerare a promovarii conform ritmului individual de invatare.

                „A durat mult sa obtinem aprobare, insa e important ca am reusit. Intentionam sa demaram si o campanie de depistare a elevilor cu potential intelectual ridicat in tot judetul, inclusiv in mediul rural.”
                prof. de fizica Camelia Stamate, inspector scolar general adjunct

                „Este foarte important ca avem un astfel de centru si in Bacau. E o alta scoala si chiar sunt rezultate pentru ca avem copii buni. Ar conta daca s-ar da si mai multa finantare, ca fara bani e greu sa faci performanta. Nu ma refer aici la salarii, ci la posibilitatea de a asigura materiale didactice.”
                prof. de chimie Mariana Rosenschein, CN „Gh. Vranceanu”

                „Activitatea acestui centru se adreseaza in egala masura elevilor care vor sa faca performanta, dar si celor care vor sa aprofundeze materia de la scoala, mai ales pe partea practica. Pâna la urma Centrul de excelenta inseamna competitie si succes.”
                prof. de latina Adrian Ifrim, CN „V. Alecsandri”

                Cozile umilintei la E.ON

                  Sute de bacauani ne-au semnalat in aceste zile nemultumirea legata de faptul ca asteapta ore intregi la ghiseele E.ON pentru a semna contractele de furnizare a gazelor. Acestia au primit prin posta notificari de la companie prin care sunt somati sa se prezinte in 15 zile la Centrul Relatii Clienti pentru a semna contractele de furnizare a gazelor. „Eu am contract incheiat cu ei in 2009. Printre altele, intr-un articol se arata ca acest contract are valabilitate pe durata nedeterminata. Acum, sunt nevoit sa stau la o coada cu o suta de persoane inaintea mea. Este ceva de necrezut”, ne-a povestit unul dintre clientii companiei care a mers marti sa-si ia un bon de ordine. Toti clientii care au primit notificari prin posta acum sunt cei care nu s-au conformat unei alte informari primite de la E.ON inca din 2009, când au fost invitati sa-si reinnoiasca contractele de furnizare a gazelor, in acord cu modificarile din legislatie, informeaza compania.

                  Se poate si altfel?

                  „Aceasta situatie s-a suprapus peste operatiunile derulate in mod obisnuit la Centrul de relatii cu Clientii”, explica purtatorul de cuvânt al companiei, Corneliu Zait. Pentru a evita cozile si aglomeratia, compania informeaza ca sunt si alte modalitati de a rezolva aceasta problema, respectiv, „prin telefon 0801/000939, 0801/000366 pentru apeluri in reteaua Romtelecom, 0265/200366, 0235/305555 pentru apeluri din orice retea, prin email la adresa serviciiclienti@eon-romania.ro, prin fax la numarul 0265/200367, sau prin posta, la OP1, CP10 Târgu-Mures”. Altfel spus, in cazul celor care trebuie sa-si reinnoiasca contractele, exista varianta de a solicita companiei sa trimita prin posta contractul, care trebuie completat si semnat de client si ulterior retransmis, prin posta. Toate detalii pot fi obtinute de la operatorii care trebuie sa raspunda la numerele de telefon sus-mentionate.
                  Numai in ultima luna, la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor au sosit 4 reclamatii privind furnizarea gazelor si alte 3 in legatura cu furnizarea energiei electrice.

                  „Problemele reclamate sunt la facturare, puterea calorica a gazelor, procedura de citire a contoarelor si chiar debransarile. Reclamatiile la adresa companiei sunt destul de frecvente si vom lua masuri sa discutam cu responsabilii companiei”, a declarat Alin Nastasa, directorul Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor Bacau.

                  Clientii sunt nemultumiti si de faptul ca facturile emise sunt mult prea complicate, iar cele de estimare sunt mult prea mari, comparativ cu indexul afisat la aparate. O modalitate de a scapa de socul facturilor enorme, de regularizare, este optiunea pentru sitemul de autocitire a contorului. Formalitatile de trecere la acest sistem se fac la sediul E.On, de pe strada Stefan cel Mare, unde titularul de contract trebuie sa se prezinte cu actul de identitate. Ulterior, autocitirea se face pâna pe data de 12 a fiecarei luni, iar raportarea indexului se face ori pe cale electronica, ori telefonic. Angajatii E.On vor verifica in continuare, o data la trei luni, daca s-au facut corect raportarile, iar daca sunt diferente se aplica regularizari, in plus sau in minus. Daca si citirile au fost oneste, regularizarile nu se simt in buzunar ca atunci când sunt facute de catre E.On, care ia in calcul la regularizare un consum previzionat pe baza celui inregistrat in anul precedent.

                  Calea electronica de lucru cu E.On este cea mai facila. Avantajul este ca se evita cozile de la sediul E.On sau deplasarea la un automat de plata, dar dezavantajul este ca destul de putina lume are acces la Internet sau se poate adapta la cerintele paginii de internet. Adresa paginii este https://myline-eon.ro/administration, unde fiecare consumator isi inregistreaza punctul de consum pe baza datelor de pe o factura oarecare (de electricitate sau de gaze), indeferent câte puncte de consum are si in ce zona a tarii se afla acestea. Informatiile sunt protejate de o parola stabilita de utilizator, iar din fata calculatorului se pot citi facturile detaliate si se pot face platile direct de pe un card de debit sau de credit, fara plata niciunui comision, in conditii de siguranta.
                  Ovidiu Pauliuc
                  Andreea Gavrila

                  Taximetristii platesc locuri de parcare – fantoma

                    Statii ocupate si pline de gheata

                    Pentru taximetristii bacauani, locurile de parcare constituie o problema cu care se confrunta zilnic. Desi platesc in fiecare an o taxa care ar trebui sa le asigure spatii curate in care sa parcheze, gasesc locurile ocupate de alte masini sau de mormane de zapada. In timp ce masurile de sprijin ale autoritatilor se lasa asteptate, amenzile curg.

                    Taximetristii bacauani nu au viata usoara pe strazile din Bacau. Pentru locurile de parcare, prea putine, se duce o adevarata lupta. Desi ar trebui sa aiba spatii rezervate, le gasesc mereu ocupate de masini care nu au regim de taxi. Cei care platesc sunt tot ei, taximetristii, amendati fiindca nu parcheaza in statiile stabilite. La Narcisa, la Orizont, la Piata Sud, la Piata Centrala sau pe Mioritei se intâmpla acelasi lucru: peste noapte, statiile de taxi devin parcari pentru masinile locatarilor din zona. Dimineata, când vin sa-si ocupe locurile pentru a primi comenzi si a pleca pe traseu, taximetristii sunt nevoiti sa parcheze „la dublu”, adica lânga masinile stationate. Acestia se plâng ca intra in conflict cu ceilalti participanti la trafic si recunosc faptul ca masinile lor deranjeaza circulatia. Taximetristii spun ca peste iarna au fost pasuiti de politisti, dar se asteapta sa curga amenzile. Lipsa locurilor de parcare nu este singura problema a taximetristilor. Nametii si gropile care au aparut dupa topirea zapezilor le-au distrus masinile si ii obliga, ca in fiecare primavara, la cheltuieli serioase. Când trag linie sub socoteli, taximetristii constata ca profitul este prea mic pentru munca depusa. Numai ca, in Bacau, piata muncii este la pamânt, iar alternativa este doar ajutorul de somaj.

                    „Noi pentru aceste statii platim, dar gasim locurile ocupate. Când solicitam viza pentru autorizatie dam 420 de lei pentru parcare si 120 de lei pentru salubritate. Banii ii dam, dar nu am vazut nicio actiune a autoritatile pentru ca aceste locuri sa fie libere pentru taxiuri. Platim degeaba. Nu mai spun ca in fiecare luna, dupa ce dau toate darile, când trag linia, vad ca nu am scos nici macar salariul minim pe economie.”
                    Gligor Vacar, taximetrist

                    „Oamenii care parcheaza pe locurile noastre, ale taxiurilor, nu au nicio vina. Nu e vorba ca nu au taximetristii loc de parcare. Bacaul nu are locuri de parcare. Unde locuiesc eu sunt 6 locatari si 5 masini. E pe putere cu parcarea: cine ajunge primul prinde loc.”
                    Valentin Manea, taximetrist

                    „Dimineata nu ai unde parca. Toata iarna au fost parcarile pline de gheata si zapada. Vreo luna si jumatate ne-a lasat in pacepolitia, dar iar ne iau la amenzi. Oricum, este groaznic pe strazi. S-au dus toate: bucsaraie, directie, planetare. In functie de masina dai intre 1000 si 2000 de lei sa le schimbi. Eu dau 2700 de lei pe an contributia pentru pensie, 700-800 lei la impozit, vreo 2000 de lei pentru acte la inceput de an, plus intretinerea masinii si combustibilul. Anul trecut am platit 6800 de lei la Sanatate, retroactiv pe 5 ani. Cu ce ramâi?”
                    Cristi Covrig, taximetrist

                    Cât de buni sunt puii injectati pe care ii mâncam?

                      E da voie la umflarea cu apa

                      Procedeul injectarii cu apa este folosit in conditii legale, atâta timp cât nu este depasita o limita stabilita prin norme europene. Se foloseste pentru a ajuta la procesul de conservare al carnii, iar in functie de procedeul de racire folosit se admite un anumit procent de apa de maxim 4,5%. “La bulgari se pune mai multa apa fiindca astfel scade si pretul carnii. La noi se practica doar in limitele admise”, a declarat Cristian Calin, Corporate PR Manager la Agricola International Bacau, cel mai important producator de carne de pasare. Opinia ca aproape 90% din carnea de pe piata este injectata cu apa peste nivelul de 4,5 procente admis de Uniunea Europeana este contrazisa de Cristian Calin, care spune ca “autorul afirmatiei este intr-o grava eroare. Teoretic, in România nu exista astfel de carne, iar controalele Autoritatii Sanitar-Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor au confirmat acest lucru pâna acum. E normal ca, atunci când este preparata, carnea sa scada in volum, fiindca orice carne contine apa in stare naturala, care se elimina prin procesul termic”, mai spune Cristian Calin.
                      De mentionat ca importurile de carne de pui din Bulgaria s-au cifrat anul trecut la circa 6.000 de tone, o cantitate mica in comparatie cu productia interna, care este de 240.000 de tone. Oricum, si autoritatile bulgare au interzis procedul de injectare cu mai mult de 4,5% apa, iar comerciantii români care au importat astfel de carne de pui trebuie sa scape de ea urgent. Producatorii autohtoni care ar fi tentati sa incerce incalcarea normelor risca o amenda de 50.000 de lei.

                      Oratania de curte, delicatesa pentru prea putini bacauani

                      In timp ce producatorii si comerciantii infiereaza procedeul injectarii cu apa si vor sa iasa imaculati din aceasta poveste, bacauanii care isi cresc orataniile pe lânga casa sunt convinsi ca gaina de curte e cea mai sanatoasa. “Unde s-a mai vazut sa imi injectez puii cu apa? Atunci când il tai e gras de galben si pare mai slab decât puii aceia umflati ca mingile, care stau in galantare. Asta e din cauza ca puii mei alearga prin curte, au altfel de carne fata de cei care stau inchisi in ferme. Dar sigur carnea e mai buna, ca ii cresc cu graunte, fara chimicale. Iar când pun puiul la congelator nu e nevoie sa il injectez cu apa, ca oricum ingheata bocna. Mai cumpar si eu pui din comert, dar o ciorba cu gaina de curte e cea mai buna”, spune un localnic din Saucesti.

                      Directia Sanitar-Veterinara va incepe, preventiv, controalele

                      Din cauza scandalului, inspectorii sanitar-veterinari bacauani vor incepe o serie de controale pe aceasta tema, in perioada urmatoare. „Vom efectua primele controale la nivelul depozitelor frigorifice si a lanturilor de supermarketuri. Nu am avut in judetul Bacau importuri directe de carne din Bulgaria”, a explicat directorul DSVSA Bacau, dr. Gheorghita Vlad. Nici sesizari din partea consumatorilor bacauani pe aceasta tema nu s-au primit la institutie.
                      Ovidiu Pauliuc
                      Andreea Gavrila

                      Primari anchetati de Avocatul Poporului

                        Sute de bacauani si-au cautat dreptatea

                        Când institutiile care ar trebui sa lucreze in folosul lor ii resping sau le incalca drepturile, bacauanii mai au o solutie: Avocatul Poporului. Acesta are autoritatea de a le cere functionarilor sa respecte legea. Anul 2012 a insemnat pentru Biroul Teritorial peste 800 de audiente, 241 petitii, 172 de apeluri telefonice si patru anchete. Intre institutiile investigate s-au aflat Primaria Bacau si Primaria Buhusi.
                        Expertii institutiei Avocatul Poporului – Biroul Teritorial Bacau, la care este arondat si judetul Neamt, au primit in audienta, anul trecut, 835 de persoane, la sediu sau in teritoriu. „In urma examinarii petitiilor in temeiul dispozitiilor Legii nr. 35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatul Poporului, s-a considerat oportuna efectuarea de demersuri la autoritatile sesizate si au fost deschise 114 dosare. În 73 de dosare, sesizarile cetatenilor s-au dovedit intemeiate, iar in urma demersurilor noastre, autoritatile publice au solutionat favorabil problemele reclamate”, arata Doina Sirghie, coordonator al Biroului Bacau. De-a lungul anului, s-au mai înregistrat 241 petitii, 172 apeluri telefonice si au fost efectuate patru anchete. Cele mai multe petitii – 70 – au vizat incalcarea dreptului de proprietate privata, iar alte 48 au facut referire la vatamarea unor drepturi si interese legitime, cum ar fi dreptul la pensie sau la ajutorul social. „De cele mai multe ori, incalcarea dreptului persoanei vatamate s-a realizat corelativ cu incalcarea dreptului de petitionare, prevazut de art. 51 din Constitutie, invocat in 12 petitii”, afiema Doina Sirghie.

                        Probleme in Bacau si Buhusi

                        Expertii s-au sesizat si din oficiu, dupa aparitia unor articolele in presa din Bacau si Neamt si au efectuat anchete la diferite institutii si autoritati publice, respectiv, Casa Judeteană de Pensii (CJP) Bacau, CJP Neamt, Primaria Bacau si Primaria Buhusi. Ancheta realizata la Primaria Bacau a vizat cazul fetitei sfâsiate de câini, Avocatul Poporului autosesizându-se dupa aparitia articolului in cotidianul „Desteptarea” si cerându-i, apoi, primarului Romeao Stavarache sa ia masuri. Concret, ancheta a scos la iveala deficiente in gestionarea câinilor comunitari de catre Primaria Bacau: din cele zece posturi de muncitori prevazute in statul de functii erau ocupate doar sase si nu erau incheiate parteneriate cu Politia, Jandarmeria si alte institutii care pot acorda sprijin atunci când cetatenii sau ONG-urile se opun nejustificat activitatii de capturare a câinilor. Primaria Buhusi a fost cercetata si avertizata legat de cazul minorilor care dormeau in cotetul porcilor din cauza ca locuinta era degradata si periculoasa. Expertii au ajuns la concluzia ca dupa incredintarea minorilor autoritatile nu si-au facut datoria si au cerut edilului Ionel Turcea sa monitorizeze permanent modul in care bunicul isi exercita obligatiile de tutore.

                        doina-sirghie-avocatul-poporului-bacau„Având in vedere cele constatate cu ocazia efectuarii anchetelor, au fost emise de catre Avocatul Poporului doua recomandari adresate primarului municipiului Bacau si primarului orasului Buhusi, prin care s-a solicitat remedierea unor deficiente existente la nivelul acestor institutii.”
                        Doina Sirghie, coordonator al Biroului Teritorial Bacau – Avocatul Poporului

                        Cetatenii care sunt vatamati prin incalcarea anumitor drepturi se pot prezenta in audienta sau pot transmite petitii la Biroul Teritorial Bacau al institutiei Avocatul Poporului, la adresa str. Nicolae Balcescu, nr. 5, Bacau, pe e-mail avpbacau@avp.ro sau la telefon 0234.57.24.72.

                        Bugetul nu se aproba la claca sateasca

                        Candidatii inscrisi pentru a ocupa un fotoliu de parlamentar, indiferent de formatiunea politica din care au facut parte, au cerut – surprinzator – sprijinul primarilor, viceprimarilor din localitatile care compun colegiile electorale. Edilii au pus conditii pentru a se fotografia cu viitorul parlamentar si a scrie pe bannere: “Eu il sprijin pe…”. Unii au câstigat, altii s-au ales doar cu experienta. Si a inceput nebunia, candidatii au promis primarilor, cetatenilor, preotilor câte in luna si stele: drumuri reparate, asfaltate, poduri, camine culturale, parcuri, biserici, clopotnite, clopote, reparatii si consolidari, apa, canalizare, gaze, sali de sport etc. Nimeni nu i-a intrebat de unde vor face rost de fonduri, in conditiile in care bugetele unor primarii abia reusesc sa-si acopere salariile. Misterul s-a lamurit zilele acestea când Bugetul de stat a fost supus aprobarii Parlamentului. In doar doua zile, instrumentul principal de conducere al Guvernului s-a umflat ca un balon cu heliu, mii de amendamente au fost atasate la Buget. Toate promisiunile facute in campanie au fost transferate in raspunderea Executivului, toate trasnaile au devenit cereri imperative: am adus voturi, oamenii trebuie multumiti. Nu exista parlamentar care sa nu fi cerut bani pentru biserici, pentru drumuri, iar unii (vezi Valerian Vreme) au depus sute de amendamente, astfel ca alesii vor avea nevoie de luni bune pentru a le examina pe toate. Premierul le-a taiat macaroana din start: nu sunt bani. Procedeul este de un cinism fara margini, cu totii stiau ca nu sunt bani pentru toate aberatiile promise electoratului, insa trufia, dorinta de a câstiga le-au intunecat judecata. Bugetul are o logica simpla: cât câstigi, atât cheltui, plus un deficit negociat cu organismele internationale creditoare. Care vor fi justificarile alesilor in fata alegatorilor, când vor fi luati la intrebari? Senini, dar cu o mina spasita vor transfera raspunderea in curtea Guvernului: Noi am vrut sa va ajutam, dar Ponta si Chitoiu nu ne-au dat banii, au repartizat doar la oamenii lor, la pilele lor, doar stiti cum e! O grosolana minciuna, o manipulare (extra)ordinara. Oamenii ar trebui sa stie, sa inteleaga ca parlamentarul nu este primar, nu este ordonator de credite, nu are bani, nu-i aduce de acasa, parlamentarul face legi. Daca sunt bune, efectele se vor rasfrânge si asupra alegatorilor din colegiu. Chestia asta balcanica cu interventia, cu pila, cunostinta, prietenia nu mai merge. In baza Constitutiei, in România, ca in toate tarile democratice, functioneaza principiul separatiei puterilor. Restul sunt vorbe. Vorbe goale.

                        Handbal masculin / Liga Nationala: Ultima repetitie inainte de Nantes

                        Energia Lignitul Pandurii Târgu-Jiu – Stiinta MD Bacau (miercuri, ora 17.30 / Digi 2)

                        Tintuita de remiza interna cu Potaissa Turda, Stiinta MD Bacau incearca sa-si ia din nou elan. Cu cinci zile inaintea testului european cu HBC Nantes, din debutul grupelor Cupei EHF, studentii se deplaseaza la Târgu-Jiu, pentru partida de campionat cu Energia Pandurii. Un meci care ar trebui sa ridice moralul, dar si cota Stiintei in perspectiva confruntarii cu „mondialii” Entrerrios si Rivera. Cu obligativitatea – din partea studentilor – ca lantul erorilor tehnico-tactice din jocul cu Potaissa sa nu se puna in miscare si in partida de azi. Daca bacauanii se deplaseaza la Târgu-Jiu cu moralul zdruncinat de semiesecul de sâmbata trecuta, in schimb gazdele de la Energia Lignitul au toate motivele sa surâda. Gorjenii au inceput returul cu dreptul, impunându-se cu 23-20 la Ploiesti, contra CSM-ului din localitate.
                        Programul complet al etapei a 13-a:
                        Vineri, 8 februarie, ora 18.00: Potaissa Turda – CSU Bucovina Suceava (Digi 1) si CSM Bucuresti – Dinamo Bucuresti.
                        Sâmbata, 9 februarie, ora 18.00: CSM Ploiesti – HC Odorhei.
                        Luni, 11 februarie, ora 18.30: CS Caras Severin – Univ. Poli Timisoara (Digi 2).
                        Aseara s-a disputat partida dintre campioana HCM Constanta si U Transilvania Cluj.

                        Telverde numai de pe „fix” la Casa de Asigurari

                          Mai multi bacauani au sesizat faptul ca la numarul telvede 0800800985, de la Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate, nu raspunde nimeni. Persoanele care au format acest numar fara a avea succes s-au aratat indignate de faptul ca l-au vazut afisat in toate unitatile sanitare, dar este inoperabil. Iulian Oboroceanu, purtator de cuvânt al CJAS, a precizat ca la numarul telverde raspunde mereu un angajat al institutiei, numai ca acest numar nu poate fi accesat decât din retelele de telefonie fixa.

                          Sistemul de la Taxe si Impozite a dat iar chix!

                            Bacauanii care au avut treaba in aceste zile la Serviciul de Evidenta a Persoanei in incercarea de a obtine cartea de identitate s-au trezit ca trebuie sa faca un drum in plus. Ghiseul de incasare al Directiei de Taxe si Impozite Locale care functioneaza in sediul de pe strada Henri Coanda nu mai functioneaza. „Au fost probleme de retea, de conectare a ghiseului de aici cu sistemul central. Este o problema interna si se incearca remedierea prin intermediul furnizorului de internet”, a declarat marti seful serviciului, cms. Ioan Prisecaru. In acest caz, bacauanii care trebuiau sa achite taxa pentru eliberarea cartii de identitate au facut cale intoarsa la Directia de Taxe si Impozite de pe Calea Marasesti pentru a obtine chitanta necesara la dosar. Conducerea serviciului le recomanda bacauanilor ca pâna la remedierea situatiei sa isi procure chitanta de la sediul din centrul orasului. Spre deosebire de celelalte servicii, Permise si Pasapoarte, taxele pentru eliberarea buletinului se pot plati doar la acest ghiseu, nu si la banca.

                            Politia s-a pus pe treaba

                              Numai intr-o singura zi, politistii bacauani au prins 21 de persoane suspectate de savârsirea unor infractiuni. „Fata de 7 persoane s-a luat masura retinerii pentru 24 de ore, iar doua persoane au fost incarcerate in baza mandatelor de executare a pedepsei cu inchisoarea. In paralel, in aceeasi zi, (luni, 4 februarie n.r.) politistii au recuperat si restituit partilor vatamate bunuri sustrase, in valoare de peste 11.000 de lei”, a precizat insp. Narcisa Butnaru, ofiter la Inspectoratul de Politie Judetean Bacau. In timpul actiunilor de control, lucratorii de la Investigatii Criminale din Tg. Ocna, i-au prins, in urma a doua descinderi domiciliare, pe Gheorghita S. (23 de ani) si Neculai R. (32 de ani), spargatori de locuinte. Alti patru infractori, cu vârste intre 16 si 21 de ani, specializati tot pe furturile din locuinte si societati comerciale, au fost retinuti in Moinesti. In Buhoci a fost prins Adrian G. (19 ani) care, ajutat de un minor de 16 ani, a sustras dintr-un autoturism bunuri in caloare de 1.000 de lei. Prin extinderea cercetarilor s-a mai stabilit ca acestia au mai actionat si in Tamasi, de unde au furat radiocasetofoane si roti in valoare de 3.500 lei. Alti infractori sunt din Cleja (un minor de 17 ani cercetat pentru 4 furturi din locuinte), Margineni (Danut T. de 24 de ani, care a patruns prin efractie intr-o magazie din curtea unui localnic de unde a sustras bunuri de 500 lei), Valea Seaca (trei minori de 13, 14 si 15 ani, prinsi in timp ce transportau o soba de teracota furata dintr-o casa nelocuita), Comanesti (Ionut S. de 22 ani, acuzat ca a furat din buzunarul unui tânar un telefon de 400 lei), Bacau (un minor de 13 ani si o minora de 17 ani care aveau asupra loc o baterie auto si o geanta cu scule, a caror provenienta nu o puteau justifica) si Poduri (Ionut C. de 23 ani si un minor de 17 ani, depistati in flagrant in timp ce taiau ilegal si sustrageau arbori de pe proprietatea unei persoane din aceeasi comuna). Au mai fost prinsi si doi tineri care se sustrageau executarii pedepsei cu inchisoarea, respectiv pe Catalin S. de 31 de ani din Buhusi – acuzat de furt calificat si tâlharie, dar si pe Eugen P. de 40 de ani din Faraoani – pe numele caruia era emis mandat de arestare pentru savârsirea unei infractiuni similare.

                              Trei studenti ai Academiei de Politie, in practica la Gruparea de Jandarmi Mobila Bacau

                                Pâna pe 1 martie, la Gruparea de Jandarmi Mobila Bacau isi desfasoara stagiul de practica in stucturile operative trei studenti ai Academiei de Politie „Al.I. Cuza” Bucuresti. Acestia vor desfasura activitati specifice de asigurare a ordinii publice, de prevenire si combatere a faptelor antisociale in cadrul structurilor unitatii, sub atenta supraveghere si indrumare a ofiterilor cu experienta. Programul de pregatire pe care cei trei viitori jandarmi il vor parcurge contine elemente referitoare la executarea misiunilor de asigurare si restabilire a ordinii publice, disciplina militara, comportamentul in relatiile cu cetatenii, modul de intocmire a unor acte procedurale cu ocazia constatarii unor infractiuni, precum si aplicarea, in practica, a cunostintelor juridice acumulate in Academie. Cei trei studenti sunt in anul III (an terminal), specialitatea jandarmi, iar dupa terminarea studiilor vor fi incadrati in unitatile operative ale Jandarmeriei si vor primi gradul militar de sublocotenent.

                                Buluc la Urgente, fara rost

                                  Unitatea de Primiri Urgente a Spitalului Judetean de Urgenta Bacau este aglomerata in fiecare zi de pacienti ale caror afectiuni ar putea fi tratate in cabinetele medicilor de familie sau ale specialistilor din policlinici. „In 24 de ore, de luni dimineata pâna marti dimineata, s-au inregistrat 209 cazuri, a declarat Mirela Romanet, purtator de cuvânt al SJU. Cei mai multi dintre pacienti ar fi trebuit sa se adreseze medicilor de familie.” Bolnavii, cu afectiuni cronice neglijate, au invocat lipsa medicului de familie plecat in concediu sau cozile de la cabinete.