luni, 22 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 2714

Se caută un arhitect-șef al Bacăului

    Municipiul Bacău a rămas fără arhitect șef, după demisia din această funcție a lui Alexandru Geliman (foto), care ocupa funcția din anul 2009. Motivele invocate sunt de ordin personal.

    Postul trebuie ocupat, astfel că, în conformitate cu legea, se va organiza un concurs, care însă nu se știe când va avea loc.

    “Dat fiind că domnul Geliman mai avea un rest de concediu și având în vedere toate procedurile, probabil că mai devreme de două luni nu se va putea organiza concursul”, a spus viceprimarul Constantin Scripăț.

    Până atunci, Serviciul Urbanism se va ocupa de acordarea avizelor și aprobărilor pentru construcții și tot ce ține de regulile de urbanism general.

    Poliția în acțiune

      Poliția în acțiune

      Dosar penal pentru alcool

      La data de 24 iulie a.c., în jurul orei 23.30, poliţişti din cadrul Secţiei 2 Poliţie Bacău au depistat în flagrant un bărbat de 30 de ani, din judeţul Neamţ, în timp ce conducea un autoturism pe strada Prieteniei din localitate.
      În urma testării bărbatului cu aparatul etilotest, acesta a indicat valoarea de 0,48 mg/l alcool pur în aerul expirat şi i s-au recoltat mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.
      În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de conducere a unui autovehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe.

      Dosar penal pentru refuzul testării alcoolscopice şi prelevării de probe biologice de sânge

      La data de 24 iulie a.c., în jurul orei 23.00, poliţişti din cadrul Postului de Poliţie Ungureni au depistat în flagrant un localnic de 39 de ani, în timp ce conducea un autoturism pe drumul comunal.
      Bărbatul a refuzat testarea cu aparatul etilotest şi recoltarea de mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.
      În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de refuz sau sustragere de la prelevarea mostrelor biologice de sânge.

      Furt de bunuri soluționat, prejudiciu recuperat

      La data de 24 iulie a.c., polițiștii Postului de Poliţie Vultureni au depistat un bărbat de 58 de ani, din localitate, bănuit de săvârşirea infracţiunii de furt.
      Din primele verificări s-a stabilit că la aceeaşi dată, bărbatul ar fi sustras bunuri dintr-o anexă aparţinând unei femei de 62 de ani, din comuna Vultureni.
      Bunurile găsite asupra bărbatului au fost recuperate şi predate păgubitei.
      În cauză se continuă cercetările sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt.

      Un scuterist beat a ajuns la spital

        La data de 24 iulie a.c., în jurul orei 18.00, polițiștii au efectuat cercetări în localitatea Balcani, pentru a stabili împrejurările producerii unui eveniment rutier.

        Din primele cercetări efectuate a rezulatat că un bărbat de 55 de ani, din localitate, în timp ce conducea un moped neînregistrat, pe drumul comunal 186, din cauza stării de ebrietate, a pierdut controlul asupra direcţiei de deplasare şi a căzut în şanţul de pe marginea părţii carosabile.

        După producerea evenimentului rutier, bărbatul a declarat că nu a suferit leziuni, însă odată cu prezentarea acestuia la Spitalul Moineşti, unde i s-au recoltat mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei, a solicitat îngrijiri medicale.

        Din verificările efectuate a rezultat că bărbatul nu deţinea permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.

        În urma testării bărbatului cu aparatul etilotest, acesta a indicat valoarea de 0,61 mg/l alcool pur în aerul expirat.

        În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de vătămare corporală din culpă, conducere a unui vehicul neînmatriculat, sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe şi fără permis de conducere.

        Bilanț pozitiv pentru IPJ Bacău: a scăzut numărul infracțiunilor

          supraveghere judiciară

          Activitatea poliţiştilor Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bacău în semestrul I 2017 a avut ca obiective creşterea gradului de siguranţă şi protecţie pentru cetăţeni prin protejarea persoanei, a patrimoniului, siguranţă stradală şi siguranţă rutieră.

          Acţiunile şi activităţile desfăşurate de poliţişti în scop preveniv, prezenţa efectivă în cadrul comunităţii pentru reducerea riscului de victimizare, au avut ca rezultat creşterea gradului de siguranţă publică a cetăţenilor judeţului, fiind înregistrată, astfel, în semestrul I 2017, o scădere a infracţionalităţii sesizate, cu 17,4% faţă de semestrul I 2016.

          Eficienţa activităţilor poliţiştilor băcăuani s-a dovedit prin reducerea cu 15,9% a infracţionalităţii contra patrimoniului şi cu 18,1% a celei contra persoanei. Astfel, au fost sesizate cu 17,4% mai puţine infracţiuni de furt şi cu 20,1% mai puţine infracţiuni de loviri sau alte violenţe .

          Poliţiştii au avut în atenţie şi asigurarea climatului de legalitate a mediului de afaceri prin combaterea evaziunii fiscale, contrabandei, corupţiei, contrafacerii de mărfuri, a infracţiunilor din domeniul achiziţiilor publice.

          Infracţiunile sesizate, de natură economico-financiară prezintă o diminuare cu 38% faţă de perioada similară a anului trecut, infracţiunile de evaziune fiscale scăzând cu 27,5%.

          Activităţile desfăşurate în sprijinul comunităţii s-au concretizat în intervenţia la peste 7000 de sesizări prin Sistemul 112 care scad cu 8,3% faţă de semestrul I 2016, în participarea la peste 500 de acţiuni cu efective mărite şi razii.

          În ceea ce priveşte siguranţa participanţilor la trafic, în semestrul I 2017, deşi s-a înregistrat o creştere a numărului de accidente rutiere având ca principale cauze generatoare viteza excesivă, traversarea neregulamentară a pietonilor şi abaterile comise de biciclişti, numărul persoanelor decedate din accidente rutiere a scăzut.

          Acţiunile poliţiştilor rutieri pentru semestrul II 2017 vor viza salvarea de vieţi omeneşti prin combaterea principalelor cauze de producere a evenimentelor rutiere şi a nerespectării legislaţiei în domeniu.

          Pentru atingerea obiectivelor pentru anul 2017, Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bacău va continua desfăşurarea activităţilor specifice în scopul asigurării unui management corespunzător al situaţiei operative.

          Program prelungit la Pașapoarte, în august

            Instituția Prefectului din județul Bacău, prin Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple, vine în sprijinul cetățenilor în scopul asigurării calității privind fluxul cererilor de eliberare pașapoarte prin prelungirea programului de lucru de la 1 august 2017, astfel: de luni până vineri în intervalul orar 8.30-18.30.

            Începând tot din august, se va lucra inclusiv sâmbăta, între orele 8.30-16.30.

            Având în vedere numărul mare de solicitări privind eliberarea de pașapoarte, prefectul județului, Maricica Coșa, a dispus ca pe 14 august 2017 (luni), zi declarată liberă prin HG 512/2017, programul de lucru să se desfășoare în intervalul orar 8.30-16.30.

            Viceprimarul Dragoș Ștefan: „Bazele sportive din incinta școlilor trebuie deschise și pe perioada vacanței!”

            Viceprimarul Dragoș va trimite, miercuri, adrese tuturor directorilor de școli din municipiul Bacău pentru a le solicita să permita accesul copiilor la bazele sportive și în vacanțe, așa cum prevede o hotărâre de consiliu.

            „Astăzi am vizitat câteva școli din oraș pentru a verifica dacă se respectă programul la bazele sportive din incinta acestora.

            Din păcate, am observat că bazele sportive sunt închise deși HCL 172/2009 îi obligă pe directorii unităților de învățământ sa le pună la dispoziția copiilor, tinerilor, studenților.

            Solicit imediat tuturor directorilor să deschidă bazele sportive din incinta școlilor și pe perioada vacanței. Este o obligație legală și este un drept al copiilor și tinerilor acestui oraș” – a scris voceprimarul pe contul său de Facebook.

            Deasemenea, el le cere directorilor să afișeze orarul conform aceluiași HCL.

            Pe timpul verii, terenurile de sport trebuie să fie deschise până la ora 21.

            „Voi urmări în perioada următoare ca legea să fie respectată!” – a anunțat el.

            Cum obtinem semnatura electronica in 2017-2018?

              Din 2018, mai multe declarații fiscale pe care le depun în prezent contribuabilii la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) vor fi transmise în mod obligatoriu online. De altfel, firmele au posibilitatea de a transmite formulare fiscale prin intermediul internetului de mai mulți ani, cu ajutorul unei semnături electronice obținute printr-un certificat digital. În aceste condiții, vă reamintim azi cum puteți obține un certificat digital.

              ANAF a publicat recent, în dezbatere publică, un proiect de act normativ prin care propune ca nu mai puțin de 13 declarații fiscale să fie transmise online, obligatoriu, începând cu ianuarie 2018.

              De altfel, obligaţia depunerii mai multor declaraţii fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă a fost introdusă pentru contribuabilii mari și mijlocii prin intermediul Ordinului ANAF nr. 2.520/2010, în timp ce celelalte categorii de contribuabili pot utiliza metoda de depunere a declaraţiilor fiscale online ca metodă alternativă de declarare.

              Totuși, de la anul, obligația ar urma să se aplice tuturor categoriilor de contribuabili, iar una dintre variantele pentru transmiterea declarațiilor fiscale pe internet o reprezintă deținerea unei semnături electronice.

              Concret, există două feluri de semnături electronice, extinsă și simplă, iar astăzi ne vom concentra pe prima dintre acestea, cea care oferă practic valoare legală documentelor semnate astfel. Semnătura electronică extinsă este creată cu ajutorul unui certificat digital calificat, obținut de la un furnizor de servicii de certificare în condițiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică și reprezintă modalitatea prin care se asigură autenticitatea și integritatea datelor în forma electronică.

              Potrivit legislației în vigoare, semnătura electronică extinsă reprezintă acea semnătură electronică ce îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

              este legată în mod unic de semnatar;
              asigură identificarea semnatarului;
              este creată prin mijloace controlate exclusiv de semnatar;
              este legată de datele în formă electronică, la care se raportează în aşa fel încât orice modificare ulterioară a acestora este identificabilă.
              Certificatul digital se poate obține de la unul dintre furnizorii care oferă astfel de servicii, ce sunt înscriși în Registrul furnizorilor de servicii de certificare. În prezent, cei mai importanți furnizori sunt, în ordine aleatorie, Certsign, Digisign, Trans Sped, Centrul de Calcul sau Alfatrust Certification.

              Practic, documentele semnate electronic au aceeași valoare legală ca documentele semnate în format hârtie, iar pentru a asigura autenticitatea acestora sunt utilizate două elemente de securitate, respectiv token-ul și codul PIN al acestuia.

              Certificatul digital permite semnarea oricărui tip de document electronic, de la contracte, facturi fiscale, declarații fiscale la raportări și bilanțuri contabile.

              Confirmarea certificatului digital

              Pentru siguranța transmiterii datelor, potrivit Fiscului, certificatul digital calificat trebuie să fie confirmat de cel care l-a eliberat. În acest sens, contribuabilii trebuie să descarce un document de confirmare de pe portalul ANAF, să îl completeze și să aplice semnătura digitală în căsuța „Semnătură utilizator”.

              De altfel, documentul de confirmare trebuie completat doar în prima parte, iar apoi se apasă butonul pentru aplicarea semnăturii.

              În continuare, fișierul trebuie trimis prin e-mail la firma care l-a eliberat, care verifică datele din document și aplică semnătura electronică în căsuța „Semnătură autoritate de certificare”, după care înapoiază pe adresa de e-mail a solicitantului documentul astfel confirmat.

              Cu acest document, contribuabilii se pot înregistra la ANAF, nu înainte să introducă în câmpurile care se generează codul unic de identificare a contribuabilului (operatorul economic pentru care se transmit declarațiile fiscale), denumirea și adresa contribuabilului.

              După completarea acestor date și după ce se citește lista de termeni și condiții, se apasă butonul „Obținere formular 150”.

              Pe ecran se va afișa formularul 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, iar mai departe trebuie să fie apăsat butonul „Tipărește cererea” pentru a obține un formular pe hârtie.

              Documentele necesare pentru înregistrarea formularului 150

              După obținerea formularului 150 („Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”), contribuabilii trebuie să depună la Fisc următoarele documente, potrivit Ordinului ANAF nr. 2.520/2010:

              formularul 150 listat, semnat și ștampilat de contribuabilul pentru care se depun declarațiile fiscale;
              documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original şi copie;
              documentul, în original şi copie, care atestă calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului;
              documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declarațiile fiscale pentru contribuabil, în situația în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.
              Documentele de mai sus se depun de titularul certificatului calificat, pentru fiecare contribuabil reprezentat, la oricare unitate fiscală teritorială din subordinea ANAF.

              av. Coltuc Marius

              Pagina 1

                Război deschis la Colegiul ”Henri Coandă”

                  Directorii unei unități de învățământ din Bacău își aduc reciproc acuzații grave

                  În Colegiul ”Henri Coandă” bomba stă să explodeze. Cei doi directori în funcție nu pot lucra împreună și își aduc reciproc acuzații grave. La Inspectoratul Școlar există un dosar gros de reclamații și memorii, iar Ministerul Educației deja a mobilizat Corpul de Control. Situația tensionată este departe de a fi rezolvată.

                  Cei doi ”protagoniști” ai conflictului deschis sunt prof. Cătălin Gărgăun, director, și prof. Gheorghe Manolache, director adjunct. Între aceștia, de mai bine de doi ani (de când fac echipă la conducerea colegiului), mocnește un război pe față care acum a atins cele mai înalte cote, un război din care nu lipsesc reproșurile, acuzațiile, memoriile către instituțiile abilitate.

                  Contracte contestate

                  Cel care a vrut să demaște acest conflict este prof. Gheorghe Manolache, care ne-a sesizat următoarele fapte: ”În toamna anului 2016, în urma verificărilor efectuate, am constatat că sala de sport și spații din fostul atelier școală erau folosite de către terți fără ca între aceștia și unitatea de învățământ să existe contracte de închiriere în derulare, fără ca aceștia să plătească chirie sau utilitățile consumate.

                  Mai mult chiar, am constatat că o serie de contracte fuseseră prelungite prin acte adiționale care nu fuseseră aprobate de către consiliul de administrație și că, unele dintre acestea, fuseseră executate într-un mod absolut bizar: se încheia un contract pentru un an, după care, pe baza acordului directorului Gărgăun Costel Cătălin, se acordau succesive scutiri lunare de la plata chiriei și utilităților, astfel încât, în fapt, chiriașul plătea chiar mai puțin de jumătate din chiria (și utilitățile consumate) la care se angajase prin contract”.

                  Tot directorul adjunct Manolache mai susține că a mai descoperit, în documentele din contabilitatea Colegiului ”Henri Coandă”, că între anii 2009 și 2010, instituția de învățământ a încheiat două contracte cu o companie de telefonie pentru furnizarea de servicii de telefonie mobilă și fixă, inclusiv fax – 12 numere de telefon – pentru care s-au plătit lunar circa 530 lei (vreo 40.000 lei pe perioada de derulare a acestor contracte, până în decembrie 2016).

                  Servicii despre care mai nimeni din școală nu avea cunoștință și pe care, de ani buni de zile, nimeni nu le mai folosea. Dar care continuau totuși să fie plătite, din veniturile proprii ale unității de învățământ, mai spune prof. Manolache.

                  Iar acuzațiile continuă

                  Pentru a justifica câtă nevoie de bani are colegiul și cum ar putea fi folosite fondurile în favoarea elevilor, profesorul Gheorghe Manolache a mai specificat că cea mai mare parte a veniturilor proprii ale școlii provin din regia de cămin, plătită de elevii căminiști.

                  ”În toamna anului 2015 am propus și am obținut aprobarea consiliului de administrație pentru creșterea taxei de cămin de la 35 la 50 de lei lunar, cu condiția ca sumele colectate astfel să fie folosite, în mod exclusiv, pentru lucrări de renovare în căminul-internat (parchetare, reparare mobilier, igienizare). Lucrările au fost efectuate de către tâmplarul și îngrijitorii școlii, iar necesarul de materiale se ridica la circa 1.000 lei de fiecare cameră. Un calcul simplu arăta că în timpul unui an școlar ar fi putut fi reabilitate toate camerele căminului (40).

                  S-au făcut doar 10, în aproape doi ani, domnul Gărgăun Costel Cătălin considerând, probabil, că e mai important să plătească din acești bani contractele cu acea companie de telefonie mobilă și fixă, în loc să finalizeze lucrările în cămin”, a mai adăugat prof. Manolache.

                  De aceea, în noiembrie 2016, a cerut rezilierea acelui contract, iar consiliul de administrație a aprobat. Numai că, mai susține prof. Gheorghe Manolache, ”domnul Gărgăun Costel Cătălin n-a făcut-o imediat, iar acea companie a reziliat contractul abia după vreo trei luni pentru neplată. Iar abonamentul aferent celor trei luni l-a plătit domnul director din banii proprii, cel puțin așa a declarat”, a mai acuzat directorul adjunct.

                  ”Am adus, în mai multe rânduri, în discuția consiliului de administrație aceste chestiuni și faptul că prin neîncheiarea unor contracte de închiriere cu terții care folosesc spațiile fostului atelier și sala de sport sunt prejudiciate interesele școlii și ale autorității locale – căreia îi revine jumătate din sumele încasate – prin neplata chiriilor, dar și prin neplata utilităților consumate de către aceștia. Domnul Gărgăun Costel Cătălin, căruia i-am cerut să justifice și să corecteze aceste situații, a afirmat că va solicita o sponsorizare”, a continuat prof. Manolache.

                  Sesizări către instituțiile de control

                  Numai că lucrurile s-au precipitat, așa că directorul adjunct Manolache a ales calea legală și a semnalat o parte dintre aceste neregularități – cele pe care le cunoștea la momentul respectiv (decembrie 2016) – Primăriei Municipiului Bacău, care i-a comunicat că le-a transmis spre ”competentă soluționare” Inspectoratului de Poliție Județean Bacău (în dosarul penal nr. 8293/P/2016).

                  Mai mult, la începutul lunii mai 2017 a informat și Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Bacău și a solicitat efectuarea unui audit financiar. Auditul s-a desfășurat în cursul aceleiași luni și s-a încheiat cu întocmirea unei Note de constatare, ce a fost comunicată conducerii unității de învățământ urmând să se aplice măsurile ce se impun.

                  ”Nota de constatare a fost primită de către domnul Gărgăun Costel Cătălin care … a ascuns-o. Nu a adus-o în discuția consiliului de administrație, ba chiar a alcătuit singur un Plan de acțiune – calendar implementare recomandări IȘJ, pe care l-a transmis inspectoratului școlar, plan pe care nu l-am văzut, nici eu, nici membrii consiliului de administrație. I-am solicitat domnului Gărgăun Costel Cătălin să-mi pună la dispoziție cele două documente. Am cerut și includerea pe ordinea de zi a consiliului de administrație din 11 iulie 2017 discutarea acestora. Membrii prezenți, în cea mai mare parte, nu s-au arătat interesați. Am făcut o solicitare în acest sens și la inspectoratul școlar. Ca director adjunct …

                  Aștept răspuns. Sper să-l primesc de undeva”, mai spune directorul contestatar, care își justifică toate aceste demersuri pe motiv că, prin fișa postului, are în sarcină coordonarea, îndrumarea și monitorizarea implementării și dezvoltării sistemului de control intern managerial și, respectiv, aplicarea prevederilor Ordinului SGG nr. 200/2016. Și, mai ales, mai spune, pentru că unitatea de învățământ Colegiul ”Henri Coandă” este o instituție publică. ”E absurd să nu știu dacă ceea ce am sesizat a fost confirmat de către auditorul public intern al IȘJ Bacău sau … am bătut câmpii. Aproape kafkian. Dar mă întreb ? Ce-o fi având de ascuns domnul Gărgăun Costel Cătălin? Sau s-o fi transformat oare între timp Colegiul «Henri Coandă» într-un fel de «Gărgăun SRL»?”, conchide prof. Gheorghe Manolache.

                  Directorul acuzat: ”Toate acestea se puteau discuta în școală, nu prin intermediul presei!”

                  Contactat de către Deșteptarea, directorul Cătălin Gărgăun nu a fost surprins de toate aceste acuzații și nici de faptul că profesorul Gheorghe Manolache a ajuns și la presă. ”Am fost reclamat peste tot. Și la Poliție, și la Inspectoratul Școlar, și la Ministerul Educației, și la Primăria Bacău, și la Inspectoratul Teritorial de Muncă, peste tot.

                  Așa că nu mă mir că a ajuns și la dumneavoastră, la presă. Numai că toate aceste lucruri se puteau discuta și rezolva aici, în școală, nu prin presă, dar dacă așa a ales domnul Manolache…”, ne-a declarat directorul Gărgăun. Acesta recunoaște că acest conflict există, că durează de vreo trei ani, susține, că atmosfera este tensionată, că nu se pot lua decizii, pentru că ”cineva” tot atacă și că ”e clar că nu se poate lucra așa. Dar eu încerc să rezist cât pot și să încerc să îmi fac cât mai bine treaba pentru binele școlii pe care o conduc.

                  Eu nu am nicio problemă, cred că doar dumnealui are o problemă cu mine”, a mai declarat directorul Gărgăun. Întrebat de acele contracte contestate de închiriere a spațiilor din colegiu, dar și de contractul cu compania de telefonie mobilă și fixă, acesta ne-a răspus că lucrurile s-au rezolvat și că nu mai are rost să fie dezvoltate. ”Am avut, într-adevăr, timp de vreo opt luni, probleme în contabilitate, nu am avut un contabil șef, dar totul s-a rezolvat.

                  Sunt procesele verbale semnate în consiliul de administrație. Am făcut și un plan de acțiune, cu date concrete, cu măsuri ce se impun, cu persoanele responsabile. Domnul Manolache caută doar greșeli de care să profite. Și e păcat pentru un liceu care începe să aibă rezultate, ultimele concrete fiind rezultatele de la bacalaureat”, a conchis directorul acuzat.

                  ”Lucrurile de la Colegiul «Henri Coandă» nu vor rămâne așa, ci le voi tranșa radical. Am avut o perioadă încărcată, cu examenele naționale, cu titularizarea, acum suntem în plin concurs de directori, iar timpul nu mi-a permis efectiv să analizez în detaliu situația de acolo, dar după ce mă voi elibera de aceste sarcini de care mă ocup personal, cu prioritate atenția mea va fi îndreptată spre ceea ce se întâmplă în acest colegiu, pentru că nu este normal. Știu de acest conflict, dintre doi directori care ocupă funcția prin concurs, și e păcat, pentru că acest liceu are o mare oportunitate având în vedere apropierea ca locație de Aerostar și de disponibilitatea acestei mari firme de a se implica acolo într-un gen de învățământ dual. Există sesizări, memorii, reclamații, se știe de ele și la Ministerul Educației, la Corpul de Control, oricum ar fi, nu se mai poate continua așa, pentru că, în final, pierde școala și, implicit, pierd elevii care învață acolo.”

                  prof. Florin Lazăr, inspector școlar general IȘJ Bacău

                  Închisoare cu executare pentru un şofer care a lovit un poliţist

                    Băcăuanul, acuzat de ultraj, a fost oprit în trafic, în septembrie 2016, pe o stradă din Bacău, iar echipajul de poliţie a constatat că acesta se urcase băut la volan.

                    Poliţiştii l-au condus pe şofer la sediul poliţiei, urmând ca ulterior să fie prezentat la spital pentru prelevarea de probe biologice. Atunci a început circul.

                    Ştiind că mai avea un dosar penal pentru aceleaşi fapte, inculpatul, spun procurorii, a devenit violent. A refuzat să coboare din autospeciala de poliţie, l-a lovit pe unul dintre poliţişti şi i-a rupt uniforma.

                    Conform raportului medico-legal, poliţistul lovit s-a ales cu contuzii la mâna dreaptă şi genunchiul drept ce au necesitat 3-4 zile de îngrijiri medicale.

                    Inculpatul nu a contestat fapta şi a preferat să încheie un acord de recunoaştere cu procurorii. Judecătoria Bacău a admis acordul şi l-a condamnat pe bărbat la pedeapsa de 1 an şi 4 luni închisoare.

                    Inculpatul mai are, însă, o condamnare, rămasă definitivă anul trecut, de un an închisoare pentru care instanţa a revocat suspendarea. Astfel, după aplicarea unui spor de patru luni, pedeapsa rezultantă pe care o va executa efectiv bărbatul este de 1 an şi 8 luni închisoare.

                    Sentinţa poate fi contestată.

                    Viceprimarul comunei Dealu Morii, amendat de pompieri

                      – sancţiunea este de 5.000 de lei şi a fost aplicată pentru că ar fi împiedicat un echipaj de intervenţie să alimenteze autospeciala cu apă de la hidrantul din localitate

                      La sfârşitul săptămânii trecute, în localitatea Dealu Morii, a avut loc un incident între pompierii care se întorceau de la un eveniment şi viceprimarul comunei.

                      Militarii fuseseră solicitaţi să stingă un incendiu iscat la un depozit de furaje, din comuna Vultureni.

                      La întoarcere ar fi oprit în Dealu Morii ca să alimenteze autospeciala cu apă de la hidrantul din localitate.

                      „Atunci a venit viceprimarul şi nu le-a dat voie să ia apă pe motiv că au avut nu ştiu ce probleme cu Curtea de Conturi şi că plătesc ei această apă. Nu ne-am mai confruntat cu astfel de probleme în ultimii ani şi o să fac plângere penală”, a declarat col. Ioan Mihalache, inspector şef la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Bacău.

                      Pompierii mai spun că ei au obligaţia ca după un eveniment, la prima sursă să oprească şi să alimenteze autospeciala cu apă pentru a fi pregătiţi în orice clipă să intervină la o altă solicitare, dacă este cazul.

                      Luni, o echipă de la ISU Bacău a mers în comuna Dealu Morii, pentru a discuta cele întâmplate.

                      „Mi-au dat o amendă de 5.000 de lei, dar intenţia mea a fost să reglementez această situaţie, pentru că noi trebuie să avem o justificare pentru consumul de apă, atunci când vine Curtea de Conturi în control.

                      Am făcut modele de procese verbale pe care să le completeze în momentul în care alimentează şi să avem şi noi o evidenţă, dar dânşii nu ne anunţă niciodată. Suntem singura comună din zonă care avem hidrant, de aici alimentează destul de des şi noi nu putem justifica această cantitate de apă”, a spus Gheorghe Cristea, viceprimarul comunei Dealu Morii.

                      Macrohmureala

                      Înainte de toate trebuie să ieşim din conformismul ideilor care ne spun de democraţie, alegeri, vot universal, dorinţa poporului şi aşa mai departe. În lumea actuală nu mai există aşa ceva: poporul votează cum trebuie, nu cum vrea.

                      Şi ar mai trebui să ne împăcăm cu ideea că există organizaţii oculte care au interesul să manevreze politicile statelor astfel încât să obţină maxim de profit.

                      Nu, nu mă gândesc la Illuminati, masoni, Guvernul Mondial sau alte conspiraţii de genul asta, realitatea este mai simplă iar răspunsul poate fi găsit aplicând o metodă veche de când lumea: follow the money.

                      Într-o lume în care unele corporaţii raportează cifre de afaceri mai mari decât bugetul unui stat mediu, nu trebuie să ne mirăm de ceea ce se întâmplă.

                      Acum, să trecem la subiect. Franţa începe să se trezească din beţie şi este cuprinsă de o imensă durere de cap.

                      Francezii încep să observe că împăratul e gol şi că tânărul necunoscut pe care l-au ales preşedinte nu e nici pe departe cel care se afişa în campania electorală pe rețelele sociale.

                      Conflictul gratuit cu şeful Armatei, care a determinat demisia unui general respectat de popor l-a costat pe Macron o scădere a popularităţii cu 10 procente. Şi abia a trecut o lună. Pentru că tânărul „împărat”, cum îi place să fie alintat, a anunţat că nu are de gând să stea de vorba cu presa pentru că jurnaliştii nu sunt în stare să-i înţeleagă ideile.

                      Vorbim, totuşi, de presa din Franţa, nu de cea din România. În plus, deja au început să se anunţe planurile de austeritate pentru Franţa. Păi, doar austeritatea nu e doar pentru Europa de Est, de ce să nu fie aplicată şi Occidentului? Dealtfel, conflictul cu generalul de Villiers a fost tocmai pentru că Macron voia tăierea a 850 de milioane de euro din bugetul Armatei.

                      Ani de zile, în vreme ce ţări mai mărginaşe ca România sau Bulgaria erau ameninţate că vor fi puse la colţ în genunchi pe boabe de porumb dacă nu-şi păstrează deficitul bugetar în cele trei sfinte procente, Franţa cheltuia în draci, fără să-i pese şi fără să fie pedepsită.

                      Acum trebuie să se conformeze dogmei germane, însă asta ar însemna tăieri masive de cheltuieli din zonele sensibile cum ar fi cheltuielile sociale. Macron are majoritate în Parlament, pote propune orice lege.

                      Asta nu înseamnă că francezii vor şi accepta. Spre deosebire de românii care dansau pinguinul la protestul împotriva schimbării Codului Muncii, francezii nu prea sunt învăţaţi să întoarcă şi celălalt obraz când e vorba să li se ia.

                      Revanșă cu CSM 2007 Focșani

                      Aerostar Bacău își continuă seria meciurilor de verificare. După ce sâmbătă a remizat, 2-2 (goluri Vraciu și Tudorache, respectiv R. Popa și Negoiță), pe terenul viitoarei colege de serie, CSM 2007 Focșani, săptămâna aceasta, singura divizionară C a Bacăului va susține alte două teste.

                      Astăzi, de la ora 18.00, „aviatorii” vor juca din nou cu Focșaniul, de data aceasta pe stadionul „Aerostar”, pentru ca vineri sa întâlnească o altă adversară din campionatul Ligii a III-a, CSM Roman. La revanșa de azi cu CSM 2007 Focșani, băcauanii nu vor putea conta pe Strat, accidentat.

                      Vor reveni, în schimb, în echipă, Chirilă și Mihăeș. Cei doi au absentat justificat la amicalul de sâmbătă: Chirilă a fost mire, în timp ce Mihăeș i-a fost naș.

                      „Chiar dacă suntem într-o perioadă de acumulări fizice, aceste meciuri de pregătire ne prind bine.

                      Îmi pot face o impresie cât mai exactă asupra lotului, mai ales că, până la finalul săptămânii intenționez să renunț la câțiva jucători”, a declarat antrenorul Aerostarului, Cristi Popovici, care a adăugat: „Lotul arată foarte bine atât valoric cât si numeric, singurul capitol la care am înregistra unele probleme fiind cel rezervat jucătorilor U19”.

                      În altă ordine de idei, până la finalul acestei săptămâni, este de așteptat ca FRF să dea publicității componența seriilor Ligii a III-a.

                      Carom, scoasă la vânzare pentru numai 8,6 milioane de euro

                      Cea mai mare parte dintre instalațiile Carom nu mai sunt astăzi în picioare

                      Prețul de pornire pentru vânzarea directă, cu pas de supraofertare, a Platformei Carom Onești scade la 8,6 milioane de euro (fără TVA), de la 11,5 milioane inițial și numai 9 milioane de euro în luna ianuarie. Organizatorul licitației, ZRP Insolvency SPRL București, lichidatorul judiciar al proprietarului Carom, compania Energy Bio Chemicals București (aflată în faliment), a anunțat noul termen pentru depunerea ofertelor, care este 21 august. Numai garanția de participare la licitație era de aproape 860.000 de euro.

                      Bunurile vizate la licitație sunt terenul fostului combinat de cauciuc sintetic oneștean, construcțiile care au mai rămas în picioare, mijloacele fixe, stocurile de materii prime și produse etc. Viitoarea licitație urmează după alte șase încercări de vânzare.

                      De societatea Carom a fost interesat, la un moment dat, și Grupul Societățile Comerciale Române, patronat de Ștefan Vuza, care prin societatea Chimcomplex Borzești a efectuat un audit cu privire la bunurile pe care le mai are fostul combinat de cauciuc sintetic. Chimcomplex este singura uzină de pe Platforma Industrială Borzești care mai funcționează, rafinăria Rafo fiind în stare de conservare, iar Carom aproape în totalitate demolat.

                      Carom a fost singurul producător de cauciuc sintetic din România, dar care fabrica și alte multe produse adiacente sau complementare. Combinatul a fost privatizat în iunie 2003, când fosta Autoritate pentru Privatizare și Administrarea Participațiilor Statului a vândut 51% din acțiuni societății Tender din Timișoara, pentru 5,5 milioane de euro. Un an mai târziu, Tender a predat printr-un contract de novație combinatul companiei Balkan Petroleum, firmă controlată de Marian Iancu și care deținea și Rafo. În 2005, Balkan Petroleum a preluat efectiv 75% din Carom. Dar, în 2008 Carom a fost vândută companiei austriece Energy Bio Chemicals, pentru aproximativ 17,5 milioane de euro.

                      Acum, însă, Carom se află în faliment – conform datelor de la ANAF. În anul 2016 nu mai figura cu nici un salariat, iar cifra de afaceri era zero. Organizatorul licitației a precizat că activul din Onești se vinde „liber de sarcini”, dar pe „lista rușinii” (lista datornicilor la bugetul consolidat al statului), publicată de Fisc, Carom figura (la 31 martie 2017) cu datorii numai la bugetul de stat de aproape 945 de milioane de lei, plus circa 36 de milioane de lei la bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru șomaj și la bugetul asigurărilor de sănătate.

                      Valentin Moraru, primarul comunei Răchitoasa, a muncit ca să câștige încrederea cetățenilor

                      Câștigarea funcției de primar al comunei Răchitoasa de către un liberal a fost o surpriză pentru adversari, dar și pentru echipa PNL. De ce credeți că v-au preferat cetățenii?

                      Într- adevăr, câștigarea alegerilor a fost o surpriză pentru toată lumea. Probabil s-a dorit o schimbare nu numai a omului din fruntea comunei, dar și a culorii politice.
                      Sunteți la primul mandat de primar și, cu siguranță, aveți în minte câteva obiective importante. Ce sperați să faceți până în 2020? Și din ce surse de finanțare?
                      Scopul meu principal este să modernizez infrastructura, așa cred eu, ca localnic, ca gospodar. Noi nu avem apă și canalizare, apă este numai în satul Răchitoasa, cu o rețea veche, făcută de un comitet de inițiativă prin anii 80. Avem școli care funcționează și în prezent fără a deține autorizație sanitară și avizul pompierilor din cauză că, fiind clădiri din paiantă, din anii 60, reprezintă un real pericol pentru siguranța copiilor și a cadrelor didactice. Intenționez ca în mandatul meu să acord o atenție sporită dezvoltării laturii de divertisment pentru tinerii din comună. O altă problemă o constituie lipsa curentului electric în circa 38 de gospodării din diferite cătune. Au fost realizate investiții din bugetul local pentru gospodăriile din cătunul Brătoaia și ne chinuim de doi ani ca aceste investiții să fie preluate de E.ON, dar întâmpinăm probleme în rezolvarea situației. Tot din bugetul local intenționăm să finanțăm o extindre a sediului primăriei cu încă trei birouri.

                      S-a scurs un an de la preluarea administrației. Ați reușit să făceți măcar un pas în direcția în care vreți să duceți comuna?

                      La fel ca în gopodăria proprie, și la nivelul unei comune sunt foarte multe probleme, însă sunt sigur, cu o planificare foarte riguroasă, cu folosirea eficientă a banilor, vom reuși să ducem lucrurile la bun sfârșit. Am depus în cadrul Programului Național de Dezvoltare Locală (PNDL) șapte documentații spre aprobare și trei dintre acestea au primit finanțare: „Construire școală – sat Dumbrava”, „Construire școală – sat Barcana”, ”Extindere și modernizare rețea de alimentare cu apă, rețea canalizare și stație de epurare în satul Răchitoasa”. Din bugetul local am achiziționat componente pentru amenajarea unor locuri de joacă pentru copii în satele Dumbrava, Movilița și Magazia. Urmează să depunem un proiect pe fonduri europene, prin Grupul de Acțiune Locală „Tamasidava”, pentru achiziționarea unei mașini de mare tonaj necesară transportului de balast pentru drumurile comunale și sătești, care însumează 72 de kilometri, mașină care este dotată cu sărăriță și lamă pentru deszăpezit.

                      Se poate spune că Răchitoasa e „o comună grea”?

                      Da, se poate spune asta, nu ar fi o exagerare, Răchitoasa este o comună grea, cu multe probleme. Distanța mare față de oraș, îmbătrânirea populației, depopularea satelor prin plecarea tinerilor în străinătate și scăderea natalității, precum și lipsa locurilor de muncă sunt principalele probleme cu care ne confruntăm.

                      Bilele albe care ar fi? Cu siguranță există și niște aspecte care pot fi valorificate.

                      Pentru mine, răchitoșenii sunt oameni cu minți și suflete bogate, cu vieți de trăit acum, pe care trebuie să-i servesc cu pricepere, demnitate și loialitate, nu niște cifre plătitoare de impozite și taxe, fără chip, fără nume, fără importanță. Locuitorii comunei sunt harnici, muncitori și doresc să se întâmple lucruri bune și în comunitatea lor. Sunt pricepuți în diferite meșteșuguri. Răchitoșenii sunt recunoscuți ca talentați dogari, munca lor fiind apreciată la toate târgurile din împrejurimi, sunt apicultori și crescători de animale.

                      Știu că, în ultimii ani, au existat mari nemulțumiri cu privire la prezența mistreților pe terenurile cultivate de cetățeni și pagubele pe care aceștia le provoacă. Există o soluție?

                      O soluție rezonabilă și realizabilă pe care o văd este legată de modificarea legislației în vigoare în acest moment, prin despăgubirea fermierilor, precum și obligarea administratorul fondului cinegetic să-și îndeplinească atribuțiile prin îndepărtarea animalelor sălbatice de pe terenurile agricole, împrejmuirea fondului de vânătoare și mărirea cotei de recoltă anuală.

                      În final, pentru cei care vă cunosc mai puțin, spuneți-ne ceva despre omul Valentin Moraru și despre relația sa cu semenii.

                      Sunt născut în satul Răchitoasa, sunt fiu al comunei, acesta este și motivul pentru care îmi doresc să reușesc în toate proiectele pe care mi le-am propus. Sunt de profesie silvicultor, meserie pe care am practicat-o timp de peste 20 de ani și care mi-a adus satisfacții și împliniri. Onoarea mi-a dictat toată viața să nu vând și să nu cumpăr oameni. Am muncit să le câștig încrederea. Nu-mi voi schimba această credință niciodată. Nu am „cumpărat” votul cu promisiuni deșarte, ci cu obiectivele realiste pe care le-am atins în cei 6 ani la primărie, din care 5 ani ca viceprimar. Am dus la bun sfârșit toate angajamentele pe care mi le-am asumat. Fii bun ori de câte ori poți, adică tot timpul, acesta este principiul meu de viață. Bunătatea și umanitatea sunt esențiale pentru existența noastră.

                      Răchitoasa este așezată pe Valea Zeletinului și a fost atestată în 1452, pe timpul lui Alexăndrel-Vodă. Răchitișul e pomenit între satele coborâtorilor lui Laslau Globnicul în uricul din 22 ianuarie 1495, când Ștefan cel Mare întărește stăpânirea acestora. În urmă cu trei secole, pe aceste tărâmuri au poposit țărani asupriți crunt de moșierii din Ardeal și nordul Bucovinei. Bătrânii satului spun că aici au poposit chiar și familii de origine bulgară, greacă, rusă, slavă. La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna făcea parte din plasa Zeletin a județului Tecuci. Anuarul Socec din 1925 o consemnează în plasa Podu Turcului a aceluiași județ. În 1950, comuna Răchitoasa a devenit reședința raionului Răchitoasa din regiunea Bârlad. Raionul trece la regiunea Bacău în 1952, iar în 1956 este desființat. Azi, comuna Răchitoasa face parte din județul Bacău. Are 117,23 km2 și 5.080 de locuitori, distribuiți în 15 sate: Barcana, Bucșa, Buda, Burdusaci, Dănăila, Dumbrava, Farcașa, Fundătura Răchitoasa, Hăghiac, Magazia, Movilița, Oprișești, Putini și Tochilea.

                      100 de euro pentru micii crescători de vaci cu lapte

                      Din toamnă, micii fermieri din județ care cresc între 3 și 9 vaci de lapte pot primi sprijin de la stat, denumit ajutor de adaptare excepțional.

                      Pentru a beneficia de această subvenție, crescătorii de animale trebuia ca, până la 7 iulie, să depună, cereri de finanțare la APIA Bacău. Potrivit reprezentanților instituţiei, au făcut acest demres în termenul legal doar 14 mici fermieri, solicitând sprijin pentru 82 de vaci cu lapte.

                      „Plățile pentru ajutoarele excepționale destinate producătorilor de lapte vor demara după ce APIA va stabili cuantumul pe cap de animal și au ca termen-limită data de 30 septembrie 2017.

                      Ajutorul financiar va ajunge la producătorii de lapte, persoane juridice (PJ), persoane fizice (PF), persoane fizice autorizate (PFA), intreprinderi individuale (II) și intreprinderi familiale (IF)”, a precizat Brîndușa Rădulea, reprezentanta APIA Bacău.

                      Suma alocată pentru acest tip de ajutor excepțional este de 24.284.644,98 lei, echivalentul a 5.448.041,5 euro. Or, cum, în termenul legal, au fost depuse în toată ţara cereri pentru 54.239 animale, înseamnă că se vor încasa circa 100 de euro pentru fiecare vacă.

                      Pentru a primi acest sprijin de la stat, fermierii trebuia să dețină, fiecare, cel puţin 3 vaci cu lapte și maximum 9, identificate și înregistrate în Registrul Național al Exploatațiilor (RNE) la data depunerii cererii şi să fi livrat/vândut direct cel puţin 4 tone de lapte în perioada 1 aprilie 2015 – 31 martie 2016.

                      Producătorii de lapte care dețin un efectiv de vaci de lapte mai mic de 3 capete sau mai mare de 9 capete nu beneficiază de ajutorul financiar.

                      Despre organ

                      Am citit o știre despre Poliția Locală în care se spunea că organul e maxim vigilent între orele 9 și 21.

                      În rest, poți să reclami orice minune după ora 21, că nu are nimeni chef să miște vreun deget. Invariabil, de câte ori am scris despre eficiența organului, ba am fost chemați la ordin la sediul angajaților noștri, ai cetățenilor plătitori de taxe, să ni se spună că nu sunt oameni suficienți pentru patrule, și că nicidecum nu ar fi vorba despre lipsa voinței de a fi În sprijinul cetățenilor.

                      Dar nu numai despre Poliția Locală e vorba, ci și despre alte forțe de ordine, după care dai cu tunul și nu le găsești la orele nopții. Așa se face că, de exemplu, la un club de lângă Sala Sporturilor e o gălăgie monstru, de manele date la maxim, de voci suave de bețivani care omoară microfonul cu vocalize, de urlete de gagici cu hormonii întinși pe garduri.

                      Gălăgia se aude până la Spitalul de Urgență. Din cauza caniculei nu poți să stai cu geamurile deschise acasă, chiar dacă nici televizorul nu îl auzi, darămite să mai și adormi. Iar orice reclamație se pierde ca apa în deșert. Un jandarm dintre cei care ia parte la patrule mărturisea nonșalant că uneori abandonează misiunea de noapte și se strâng cu toții la câte unul dintre ei acasă, la un pokeraș sau o șeptică, ca să vină zorile mai repede și totodată schimbul de ture.

                      Dar apropo de organe, de această dată administrative, precum și de gălăgie, trebuie să mai povestim un pic despre câinii pripășiți în zona Sălii Sporturilor, printre bălăriile crescute acolo ca în țara nimănui.

                      Haite precum cele de hiene și șacali, pe care le mai vedem prin documentarele despre rezervațiile naturale din Africa, încep urletele parcă la oră fixă, aproape de miezul nopții, și să te ții ce concerte grandioase de schelălăituri și hămăieli.

                      Dacă ai drum pe acolo, e musai să ai la cingătoare un aruncător de flăcări, niște bomboane cu napalm, dacă vrei să ajungi teafăr acasă. Capre nu sunt acolo, nu au ce să mănânce câinii vagabonzi, dar poate niște berbeci care nu își fac treaba de hingheri s-ar găsi…

                      Să fie cu noroc!

                      Voleibalistele Științei Bacău și-au reluat ieri pregătirile pentru sezonul 2017-2018. Pentru prima dată după mulți ani, gruparea băcăuană mizează doar pe jucătoare românce. Și, tot în premieră, la finalul campionatului nu va retrograda niciuna din cele 10 echipe ale Diviziei A1

                      Un nou start. Unul inedit. Din mai multe puncte de vedere. De o parte, Divizia A1, cu doar zece echipe după retragerea Piteștiului și a Unicului Piatra Neamț. Doar zece echipe dintre care nu va retrograda niciuna.

                      De cealaltă parte, Știința Bacău pornește la drum cu un lot alcătuit integral din jucătoare românce. Inedit este și faptul că, după mult, foarte mult timp, Știința nu mai este inclusă în grupul echipelor cu șanse la titlu.

                      „Este, într-adevăr, un drum nou pentru noi. Din rațiuni de ordin financiar, a trebuit să ne regândim strategia.

                      Mizăm doar pe jucătoare din România, îmbinând experiența cu tinerețea”, a declarat antrenorul Științei, Florin Grapă, care a condus ieri dimineață primul antrenament al verii pentru echipa sa. La reunire s-au prezentat 14 voleibaliste.

                      Așa cum aminteam, niciuna din stranierele de anul trecut nu mai face parte din actualul lot al studentelor. La capitolul despărțiri nu intră doar voleibaliste de peste granițe.

                      Ridicătoarea Sabina Moisa a luat drumul Clujului, în timp ce universalul Crina Bălțatu și libero-ul Nicoleta Manu au pus punct activității competiționale. În acest context, la reunirea Științei s-au prezentat, pe lângă garda veche alcătuită din Denisa Rogojinaru, Cristina Cazacu, Georgiana Faleș, Mihaela Albu, Irina Radu și Loredana Filipaș, trei jucătoare revenite la matcă (Lorena Ciocian, Iulia Matache si Roxana Lupu), o fostă componentă a junioarelor 1 de la CSȘ Bacău (Karina Gorbe) și patru achziții: Gabriela Dancu (28 ani, 1.80 m, centru, ex-Unic Piatra Neamț), Melinda Sipoș (28 ani, 1.90 m, centru, ex- Penicilina Iași), Ana Maria Hambele (29 ani, 1.81 m, trăgătoare secundă, ex-Unic) și Ana Berdilă (24 ani, 1.75 m, trăgătoare secundă, ex Alba Blaj).

                      „Chiar dacă până acum am făcut parte din lotul campioanei României, nu consider venirea mea la Știința ca un pas înapoi. Dimpotrivă, consider că Știința este exact echipa de care aveam nevoie pentru a-mi demonstra valoarea. Este un moment propice de a-mi lansa cariera”, a declarat Ana Berdilă.

                      „Pentru mine este un pas înainte și o provocare. Ajungând la o echipă precum Știința, mă voi strădui să dau tot ce am mai bun pentru a ajuta această grupare”, a afirmat Melinda Sipoș. „Sunt convinsă că vom face față. Cunoaștem bine și istoricul Științei, și pretențiile publicului, și exigența și valoarea antrenorului Florin Grapă. Venind de la o echipă cu probleme precum Unic, vreau să profit de șansa numită Știința”, au fost cuvintele Gabrielei Dancu.

                      „Trecerea de la o echipă care s-a retras din campionat- mă refer la Unic- la una cu palmaresul Științei face ca și dorința de afirmare, dar și perspectiva să fie mai mari în ceea ce mă priveste. Eu cred că dacă vom fi unite, vom reuși să facem o figură frumoasă, punând probleme serioase adversarelor”, a subliniat Ana Hambele. Păi, să fie cu noroc fetelor!

                      Programul primei etape de campionat
                      14 octombrie: CSM București- Dinamo București, CSM Târgoviste- Penicilina Iași, Medicina Târgu-Mureș- CS „U” NTT Data Cluj, Volei Alba Blaj- CSM Lugoj, Știința Bacău- ACS Agroland Timișoara.

                      .

                      Mobilizare totală împotriva rujeolei. Prefectul județului s-a întâlnit cu medicii de familie

                        Prefectul județului Bacău, Maricica Luminița Coșa, i-a convocat luni, în sala de conferințe a Direcției de Sănătate Publică (DSP), pe medicii de familie din localitățile în care există copii nevaccinați împotriva rujeolei: Asău, Coțofănești, Stănișești, Tg. Ocna, Motoșeni, Horgești, Valea Seacă, Pîncești, Sascut și Racova.

                        Alături de medici, au fost prezenți la discuții Marius Gabriel Gheorghiță, vicepreședintele Consiliului Județean (CJ) Bacău, Ion Marius Savin, directorul Casei de Asigurări de Sănătate, Elena Stîngă, președintele Colegiului Medicilor, și Carmen Arim, directorul DSP Bacău.

                        Săptămâna trecută, prefectul a participat la întâlnirea cu asistenții medicali comunitari din județ, tema dezbaterii fiind aceeași: campania de vaccinare antirujeolă.

                        Ambele întâlniri au fost organizate la solicitarea prefectului, care dorește ca această campanie să fie cât mai eficientă.

                        „Sănătatea unei comunități trebuie să fie preocuparea noastră, a tuturor, autorități, medici, biserică și, înainte de toate, a familiei. Sănătatea copiilor trebuie să reprezinte pentru toți prioritatea zero!”, a declarat Maricica Coșa, prefectul județului Bacău.

                        Bacul din Furnicari nu mai circulă

                          De câteva zile, mai exact de joia trecută, bacul din Furnicari nu mai funcționează din cauză că de șufă, chiar la mijlocul râului, s-au agățat mai multe crengi și alte resturi aduse de apă.

                          Nivelul râului Siret fiind foarte ridicat, acestea nu au putut fi îndepărtate până acum.

                          Pentru locuitorii din Tamași care muncesc sau învață în municipiul Bacău și fac naveta zilnic, bacul este foarte important.

                          Tocmai de aceea, tarifele stabilite de Consiliul Local sunt „tarife sociale”: 5 lei/autoturism, 3 lei/căruță cu animale, un leu/persoană, gratuit pentru copiii sub 5 ani. Vineri și luni, unii au trecut barca, alții au înconjurat 15 km cu mașina.

                          „Nu putem să-i dăm drumul, ar fi foarte periculos. Dacă vor fi deschise porțile barajului și va scădea nivelul apei, într-o zi sau două se va rezolva problema și va fi reluată circulația”, arată Veronica Donțu, primarul comunei Tamași.