vineri, 26 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1908

Acțiuni ale Poliției Rutiere: Amenzi de aproape 80.000 de lei într-o singura zi

Polițiștii din cadrul Serviciului Rutier Bacău au organizat ieri, 10 martie a.c., o acțiune pe raza judeţului.

Acțiunea a avut ca scop combaterea principalelor cauze generatoare de evenimente rutiere și a consumului de alcool în rândul conducătorilor de vehicule.

În cadrul activităţilor desfăşuarte, polițiștii au legitimat 492 de persoane şi au controlat 453 de autovehicule. Totodată, au constatat 5 infracţiuni şi 212 contravenții și au aplicat sancțiuni în valoare de 79.130 de lei, din care 25 de abateri ale pietonilor şi 37 de sancţiuni pentru încălcarea regimului legal de viteză.

De asemenea, polițiștii au reținut 15 permise de conducere și au retras 13 certificate de înmatriculare.

Poliţiştii au depistat un bărbat de 39 ani, din comuna Căiuţi care conducea un autoturism în localitatea Târgu Ocna, sub influenţa alcoolului. Bărbatul a fost testat alcoolscopic rezultatul fiind 0,57 mg/l alcool pur în aerul expirat şi a fost transportat la spital unde i s-au prelevat mostre biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei. În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de conducere a unui autovehicul pe drumurile publice sub influenţa alcoolului, urmând ca la finalul cercetărilor să se propună soluţie procedurală prin unitatea de parchet.

Se suspendă activităţile în instituţiile de cultură

    În urma hotărârii Departamentului pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, începând cu data de 11 martie, se restricţionează toate activităţile culturale, artistice, sportive, religioase în spațiu închis cu participarea a peste 100 de persoane, până la 31 martie, cu posibilitatea de prelungire.

    Astfel, în toate unităţile complexelor muzeale „Iulian Antonescu” şi „Ion Borcea” au fost suspendate toate activităţile cu publicul, inclusiv a vizitelor, cât şi a altor activităţi planificate în această perioadă.

    Aceeaşi măsură a fost luată şi de Biblioteca Judeţeană „Costache Sturdza”, Centrul de Cultură „George Apostu” şi Filarmonica „Mihail Jora”.

    De la Teatrul Municipal „Bacovia” am primit următorul comunicat: Teatrul Municipal ”Bacovia” îşi suspendă programul de spectacole până la sfârșitul lunii martie 2020.

    Spectatorii care au achiziţionat bilete de la Agenţia Teatrului, pentru reprezentaţiile programate în luna martie, sunt aşteptaţi să-şi recupereze contravaloarea acestora, de luni, până vineri, în intervalele orare 10.00 – 13.00, 16.00 – 18.00.

    Pentru tichetele online, se poate transmite un email la adresa contact@entertix.ro, cu precizarea numărului de comandă şi a contului unde să fie viraţi banii.
    În aceste instituţii, s-au luat măsuri de igienizare şi dezinfectare a tuturor spaţiilor.

    Kaufland aplică măsuri pentru protejarea de coronavirus

    În magazinele și în sediile Kaufland sunt aplicate măsuri suplimentare de igienă, dezinfecție și prevenție pentru a spori siguranța clienților și a angajaților.
     
    Cel puțin o dată pe oră, în magazine sunt dezinfectate toate suprafețele des utilizate de clienți și de personalul locației. Este vorba de obiectele de uz comun precum cărucioarele de cumpărături, coșurile de mână, mânere, clanțe, balustrade, cântarele de la raionul Legume-Fructe, cleștii de la brutărie, casele Express, casele de marcat în exterior și în interior, POS-urile, mobilierul de la casele de marcat și de la Biroul de Informații, butoanele de lift, scările rulante, mesele de la Grill și altele. 

    Toaletele din magazine și toate spațiile comune ale angajaților sunt dezinfectate în totalitate cel puțin o dată pe oră. 
    În toate magazinele sunt amplasate stații cu dezinfectant de mâini gratuit, în zonele pentru clienți și la casele de marcat.  
    „Rugăm clienții – transmit reprezentanții rețelei de magazine – să păstreze distanța de siguranță de un metru, să evite cât mai mult posibil folosirea bancnotelor și să opteze pentru plata cu cardul sau cu telefonul”. 

    Sunt aplicate și măsuri pentru a protejarea angajaților din birouri. De asemenea, este pusă la dispoziție o linie telefonică specială pentru informarea corectă și completă a angajaților.

    „Magazinele vor continua să fie bine aprovizionate – mai spun oficialii de la Kaufland. Produsele pot fi comandate și prin Glovo, serviciul online de livrări la domiciliu”. 

    29 de ordine de protecție emise în doua luni

      Violența în familie sau violența domestică este una din cele mai importante probleme cu care se confruntă societatea umană. Prin intrarea în vigoare a ordinului nr. 146/ 11.12.2018, polițiștii au la îndemână un cadru legal prin care agresorii pot fi îndepărtați imediat de lângă victime.

      La nivelul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bacău au fost emise 29 de ordine de protecție provizorii.

      Violența în familie reprezintă, pe scurt, orice acțiune sau inacțiune intenționată săvârșită de către un membru de familie împotriva altui membru al aceleiași familii.

      În momentul în care victima apelează numărul unic de urgență 112, polițiștii ajung cu celeritate la fața locului, unde se constată situația de fapt.

      Ordinul de protecție provizoriu se emite, pe o perioadă de 5 zile, de către polițiștii care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, constată că există un risc iminent ca viața, integritatea fizică ori libertatea unei persoane să fie pusă în pericol printr-un act de violență domestică, în scopul diminuării acestui risc.

      Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bacău au emis, în primele două luni ale acestui an, 29 de ordine de protecție provizorii.

      Totodată, au fost emise ordine de protecţie pe numele a 30 de bărbați, care și-ar fi agresat soțiile, concubinele sau părinții, dar și două sesizări în care femeile ar fi agresat bărbaţii.

      Pe lângă evacuarea imediată din locuință, prin ordinul de protecție provizoriu, polițistul poate dispune, față de agresor, și alte obligații sau interdicții, și anume: păstrarea unei distanțe minime determinate față de victimă, față de membrii familiei acesteia, față de resedință, locul de muncă sau unitatea de învățământ a persoanei protejate sau, dacă este cazul, predarea către poliție a armelor deținute de acesta.

      8 motive pentru care merită să joci la NetBet

      Fie că ești pasionat de pariuri sportive online, fie că iți plac jocurile de noroc, NetBet reprezintă întotdeauna o soluție pentru tine.

      Operatorul licențiat în România are o ofertă variată ce satisface toate așteptările, indiferent dacă iți plac pariurile sportive, jocurile de cazino online, loto sau poker.

      Pentru a îți explica de ce NetBet este operatorul pe care îl cauți, îți vom prezenta în cele ce urmează opt motive pentru care noi am fost convinși de această agenție.

      1. Ofertă foarte bună și diversificată la pariuri sportive

      Nu contează ce sport iți place, la NetBet vei găsi tot timpul ceva interesant de pariat. Fotbalul este sportul rege și aici vei găsi cele mai multe opțiuni de pariere, dar celelalte discipline nu sunt deloc ignorate. Dimpotrivă, la NetBet poți paria inclusiv pe sporturi precum fotbal galic, floorball, bowls, darts, bandy, etc. În plus, mai poți paria pe sporturi virtuale, e-sports, curse de cai și câini.

      2. Bonusuri impresionante și constante

      Clienții noi beneficiază de un bonus impresionant în momentul în care efectuează primul pariu, indiferent dacă este single sau combi (cu o cotă de cel puțin 1.5 pentru fiecare eveniment). Astfel, vei beneficia de un pariu fară risc de până la 500 de RON, în cazul în care biletul pe care îl vei pune va fi pierzător. Cu alte cuvinte, în cel mai rău caz, dacă vei pierde primul bilet, NetBet iți va oferi miza înapoi. În plus, NetBet le oferă și jucătorilor activi bonusuri constante.

      3. Ofertă variată la loterii internaționale

       NetBet vine cu cea mai bună ofertă când vine vorba despre loteriile internaționale. Prin intermediul acestui operator poți juca oricând la cele mai populare loterii din Grecia, Polonia, Italia, Slovacia, Franța, Letonia, Finlanda, Spania, Canada, SUA, Irlanda, UK, Germania, Andorra, Ungaria, Belgia, etc.

       4. Ofertă imbatabilă la cazino

       Împătimiții sloturilor se vor simți ca în al noulea cer când vor vedea oferta pe care NetBet o are. Sunt jocuri de la peste 20 de provideri diferiți, iar oferta este cu adevărat imbatabilă. În plus, un mare avantaj este că NetBet oferă și 3 nivele de jackpot-uri proprii jucătorilor de pe platforma sa, care se pot câștiga în orice rundă, la orice joc slot. De asemenea, și cazinoul live este la un nivel ridicat. NetBet are propria ruletă, la fel și o masă de blackjack, iar dealerii vorbesc în limba română. Mizele pornesc de la 1 RON, respectiv 20 RON.

      5. Serviciu de streaming live

      NetBet le oferă utilizatorilor și o ofertă foarte bună de streaming live, în care pot urmări meciuri din Serie A, Bundesliga, Ligue 1, dar și turnee de tenis din circuitul ATP și WTA plus alte sporturi.

      6. Poți face depuneri stradale

      Deși NetBet este un operator sută la sută online, utilizatorii au posibilitatea de a face inclusiv depuneri stradale, prin Toppay, serviciu disponibil în 220 de locații din întreaga țară, în magazinele Inmedio. Depunerea minimă este de 50 RON.

      7. Aplicații excelente pentru telefonul mobil

      NetBet are două aplicații – una pentru pariuri și una pentru poker – care merg foarte bine pe telefonul mobil. Prin intermediul lor poți juca oriunde te-ai afla.

      8. Site bine făcut și un sistem de relații cu clienții bine pus la punct

      Platforma NetBet este foarte prietenoasă cu utilizatorii, intuitivă și ușor de folosit. În plus, NetBet are și un sistem de relații cu clienții bine pus la punct, ce oferă răspunsuri rapide și edificatoare.

       

       

       

       

       

      Echipamente de la Spitalul Municipal pentru Spitalul Județean de Urgență

        Consiliul Local a aprobat la ședința convocată pentru astăzi ca echipamentele achiziționate pentru Spitalul Municipal să fie folosite, la nevoie, de Spitalul Județean de Urgență Bacău pentru eventualii pacienți internați cu Coronavirus. Vor putea fi folosite ventilatoarele pentru adulți, paturile, monitoarele de funcții.

        Darea în folosință se va face cu contract în care se vor menționa condițiile de utilizare. Este vorba, în total, de 9 ventilatoare, 12 paturi ATI si monitoare pentru funcțiile vitale.

        ”Apreciez atitudinea colegilor din CL Bacău, care au votat aceasta inițiativă, în contextul în care în România se înmulțesc, cu repeziciune, cazurile de infectare cu noul coronavirus.

        Doar ÎMPREUNĂ putem trece peste acestă perioadă, care se anunță mai dificilă decât era prevăzut. Aparatura și echipamentele ce vor fi transferate de la Spitalul Municipal Bacău ne vor ajuta să intervenim mai eficient împotriva epidemiei. Paza bună trece primejdia rea!”, a declarat dr. Raluca Ioana Dinu, director medical SJU.

        „Am pornit acest demers de la realitatea existentă în Spitalul Judeţean de Urgenţă, pe care o cunosc şi ştiam că şeful Secţiei ATI a atenţionat că nu are la dispoziţie suficiente echipamente pentru a face faţă unei potenţiale apariţii a pacienţilor infestaţi cu COVID-19 şi a solicitat managerului SJU Bacău să suplimenteze dotările cu 9 ventilatoare, 12 paturi speciale pentru ATI şi un monitor pentru funcţiile vitale, echipamente care se aflau deja în dotarea Spitalului Municipal. Mă bucur că iniţiativa mea a găsit imediat ecou la primarul municipiului Bacău şi că toţi consilierii locali au votat pentru acest transfer. Repet, acesta va fi făcut doar în caz de nevoie, m-aş bucura să nu fie nevoie, să nu avem atât de multe cazuri de coronavirus, dar este bine că acum ştim măcar pe ce putem miza”, a declarat consilierul liberal Doina Lazăr.

        Parchetele suspendă activitatea de relații cu publicul și audiențele

          „Activitatea de relații cu publicul și audiențe în cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Bacău şi a parchetelor din circumscripţia acestuia se suspendă până la data de 30 martie 2020, cu posibilitatea prelungirii suspendării și va fi suplinită de primirea sesizărilor, cererilor și memoriilor prin corespondență, folosind mijloacele de comunicare electronice sau trimiterile poștale. Pe perioada incidenței prezentului ordin, comunicarea actelor procedurale se va realiza preponderent prin intermediul poștei electronice, cu acordul prealabil al destinatarului.

          Intrarea persoanelor în sediile parchetelor, cu excepția personalului propriu și a celui din instituțiile sistemului judiciar, de ordine publică și siguranță națională, se va face numai după completarea unei declarații pe propria răspundere, în modelul menţionat în Anexa 1 la Ordinul nr. 54/2020, disponibil la punctele de acces în instituţii.

          În cazurile în care, din conținutul declarației menționate anterior, rezultă vreuna din situațiile de risc indicate de răspunsul afirmativ la întrebări, conducerea parchetului sau persoanele desemnate vor interzice accesul declarantului.

          Procurorul de caz poate amâna efectuarea activităților procedurale care implică contactul direct cu persoanele, în măsura în care este posibil față de urgența cauzei. De asemenea, s-au dispus măsuri pentru dezinfectarea și igienizarea spațiilor accesibile publicului și birourilor personalului din sediile parchetelor, precum și măsuri privind personalul propriu din cadrul Ministerului Public.” se arata intr-un comunicat de presa

          Părinţii vor beneficia de zile libere plătite pentru a sta acasă și a supraveghea copiii în situaţia închiderii temporare a şcolilor

            „O veste bună pentru toți părinții. Părinţii vor beneficia de zile libere plătite pentru a sta acasă și a supraveghea copiii în situaţia închiderii temporare a şcolilor din cauza coronavirusului. Vreau ca viața fiecărui copil din România să fie protejată”, a anunțat medicul Tudor Ciuraru.

            „Parlamentul va vota joi, în procedură de urgenţă, proiectul de lege pe care l-am susținut încă din martie 2019 prin care părinţii vor beneficia de zile libere pentru a sta acasă și supraveghea copiii în situaţia închiderii temporare a şcolilor în situații extreme. Un nou amendament prin care plata zilelor libere acordate de angajator să se deconteze din taxele şi impozitele colectate de stat.

            Legea încearcă să rezolve o problemă reală: necesitatea îngrijirii și supravegherii copiilor obligați să rămână acasă.

            Motivele sunt clare:
            1. Pe de o parte mulți părinți care lucrează nu au vreo soluție rapidă pentru a-și lăsa copiii în îngriijre iar
            2. Varianta de a apela temporar la bunici e una riscantă mai ales în contextul epidemiologic actual din cauza vulnerabilității persoanelor în vârstă la noul virus.
            3. Măsura închiderii școlilor este poate cea care afectează cel mai puțin economia, cel puțin în comparație cu o carantină generală unde nimeni nu mai produce nimic.
            4. Angajatorii ar fi și mai afectați dacă le vor fi internați (poate toți) angajații.

            Concret proiectul de lege (PL-x nr. 337/2019, depus pe 6 martie 2019, adoptat de Senat în 3 iulie 2019) prevede:
            1. Acordarea de zile libere plătite unuia dintre părinți dacă școala unde e înscris copilul se închide în situații extreme (medicale, meteorologice) decise de de autoritățile compente în domeniu..
            2. Această prevedere se aplica părinților de copii până în 12 ani și celor cu dizabilități.
            3. Și pe toată perioada în care autoritățile decretează închiderea școlilor.
            4. Pentru a nu afecta angajatorii plata zilelor libere acordate de angajator să se deconteze din taxele şi impozitele colectate de stat.

            Sper ca deputații să voteze pentru adoptarea acestui proiect de lege. Prioritatea este de a împiedica răspândirea virusului!”

            Activitățile cu mai mult de 100 de persoane se suspendă

              Secretarul de stat Raed Arafat a anunţat miercuri restricţionarea activităţilor religioase, artistice sportive, pînă la 31 martie cu posibilitate de prelungire, decizia vizând acţiunile care implică peste 100 de persoane şi sistarea activităţii cu publicul a muzeelor.

              Raed Arafat a recomandat suspendarea activităţii didactice în învăţământul superior, până la 31 martie.

              ”Trebuie să subliniez că s-a ridicat problema căminelor, rămâne la latitudinea universităţilor. Sistarea activităţii faţă în faţă cu studenţii este valabilă până la 31 martie”, a subliniat Arafat.

              Raed Arafat a anunţat și suspendarea temporară pentru 6 luni a distribuţiei medicamentelor în afara teritoriului României

              El a recomandat decalarea de către entităţile private cu peste 99 de angajaţi a programului de lucru al angajaţilor care se deplasează cu mijloace de transport în comun, în Bucureşti şi în municipiile reşedinţă de judeţ, propunând că programul de lucru să înceapă în tranşe, la orele 8,9,10.

              Arafat a precizat că pentru instituţiile private este o recomandare, iar pentru cele de stat măsura este obligatorie.

              (S)PORTretul săptămânii: Ion Șarban dă LUPTE serioase pentru sediul SCM Bacău

               

              SCM Bacău aniversează anul acesta șapte decenii de existență. Iar directorul său, Ion Șarban va împlini 53 de ani în august. Profesorul Șarban nu ar vrea însă să aștepte ziua sa de naștere pentru a primi și, totodată, oferi colegilor de club cel mai frumos cadou posibil la ceas aniversar: un sediu nou pentru SCM Bacău. Iată de ce antrenorul de lupte dă, în calitate de director, LUPTE serioase pentru ca unul dintre cele mai galonate cluburi sportive din țară să se mute cât mai rapid în casă nouă. Până când Ion Șarban ne va pofti la inaugurarea noului sediu, noi l-am invitat la rubrica noastră săptămânală. Cine știe, poate îi ajută!

              Data și locul nașterii: 5 august 1967, Bacău.

              Stare civilă: „Sunt căsătorit cu Adina Georgeta și împreună avem doi băieți, ambii luptători, George Emilian (23 de ani) și Luca Ștefan (11 ani), dar și o viitoare noră: Larisa Mariana. Așteptăm nepoții”.

              Principala realizare profesională: „Majoritatea satisfacțiilor profesionale sunt legate, evident, de lupte, sport pe care l-am descoperit, deprins și practicat la AS Letea. Ca antrenor am debutat tot la Letea, în 1989, ulterior activând în principal la SCM Bacău, unde sunt și astăzi, dar și la alte structuri sportive precum CSȘ Onesti, LPS Bacău sau AS Lupte. De departe, principalele realizări sunt reprezentate de succesele elevilor mei și, dintr-o listă foarte lungă, voi alege, sperând că ceilalți nu se vor supăra, numele lui Marian Bradea, Constantin Bulibașa și Sorin Tașcă”.

              Principalul regret profesional: „Regret faptul că, deși am reușit să cresc generații de luptori extrem de valoroase, nu am izbutit să asigur tuturor suportul motivațional (financiar), care le-ar fi permis să meargă până la capăt în marea performanță. Ultimul exemplu este cel al lui Alex Botez, un sportiv de mare perspectivă, care s-a…«pierdut» nu mai departe de anul trecut. El se adaugă unei galerii de sportivi ce-l are în fruntea listei pe campionul european din 2000, Constantin Bulibașa, astăzi «aproape» cetățean german și, încă luptator important în campionatul Germaniei”.

              Sportivul preferat: „Pele- un sportiv model”.

              Hobby: „Îmi place să citesc, să conduc mașina (am toate categoriile auto) și, mai nou, să scriu, debutul meu producându-se la «Sportul Băcăuan». Totodată, ador animalele- câini, pisici, porumbei– și mi-ar plăcea să am o fermă”.

              Mâncarea favorită: „Mâncarea mediteraneeană”.

              Orașul de suflet: „Bacăul”.

              Actorii preferați: „Florin Piersic, Dem Radulescu, Radu Beligan, Grigore Vasiliu Birlic”

              Muzica preferată: „Sunt multe genuri muzicale care-mi plac: muzica ușoară, de relaxare (Enya), simfonică”.

              Vacanța perfectă: „Aproape oriunde, dar musai cu familia, fără griji de serviciu și fără calcule financiare”.

              Nu poate trăi fără: „Gândul la Dumnezeu, familie și mișcare”.

               

               Trei lucruri de luat pe o insulă pustie: „Mai întâi, o carte de rugăciuni: consider că mai am mult de recuperat în rugăciune. Apoi, o trusă de tâmplărie: să-mi construiesc o cabană, eventual în copac- tot îmi doresc să le fac una băieților în grădina de acasă- sau chiar o barcă pentru a reuși sa ma întorc în civilizație. Al treilea lucru de luat cu mine ar fi o busolă: să găsesc calea”.

              Trei dorințe pe care i le-ar putea îndeplini peștișorul de aur:Să-mi văd nepoții (pe care deocamdată nu-i am) crescând în mijlocul familiei, să facem la Bacău un campus sportiv, poate chiar în zona Letea, acolo unde sper să obținem și sediul clubului și să readucem SCM Bacău în Top 3 național. Dar pentru ca a treia dorință să se îndeplinească, trebuie ca mai întâi să salvăm SCM din zona nemeritată în care se află: fără sediu, fără o bază sportivă pe măsură”.

              Personalitatea cu care ar ieși la o cafea: „Nadia Comăneci”.

              O nebunie pe care a făcut-o sau pe care ar dori să o facă: „Mi-ar plăcea să ajung în Africa și în Tibet”.

              Capitolul bancuri: le spune sau le ascultă? „Și, și. Ultimul banc bun auzit: ce e verde, are o sută de ouă și cântă? Corul Armatei

              .

              Cum se vede la 70 de ani: „Activ ca om de sport și ca…bunic”.

               

              Dragoș Benea cere lămuriri prefectului cu privire la patru persoane declarate vindecate de COVID 19

                După ce Instituția Prefectului a trimis o comunicare referitoare la situația coronavirusului în județ, conform căreia patru persoane au fost declarate vindecate, europarlamentarul Dragoș Benea a solicitat lămuriri deoarece în județ nu a fost declarat oficial nici un caz de îmbolnăvire cu COVID 19:

                „Am depus, astăzi, o solicitare oficială (nr. 5597/11.03.2020), în baza legii 544, la Prefectura Bacău, privitoare la situația COVID 19 în județul nostru.

                Având în vedere mesajul comunicat de instituția dvs. în data de 9 martie 2020, atât prin intermediul unei postări în rețeaua Facebook, cât și printr-un comunicat de presă, vă rugăm să ne clarificați următoarele:

                1⃣ De ce boală sufereau cele 4 persoane declarate vindecate, potrivit comunicării făcute de instituția dvs?
                2⃣ Câte alte persoane din județul Bacău, aflate în autoizolare timp de 14 zile, suferă de această boală și câte s-au vindecat între timp?
                3⃣ Există cazuri de persoane nevindecate? Ce s-a întâmplat cu acestea?
                4⃣ La nivelul județului Bacău se înregistrează cazuri de infecție cu COVID 19?”

                Mizerabilul Zero

                I-am dat un nume de cod: Mizerabilul Zero. E mai simplu decât COVID-19. Prietenii știu că le codificasem toxica ființare și unor manageri naționali (Mizerabilul 1, Mizerabilul 2, Mizerabilul Fără de Leac etc. ). Nu doar prietenii știu de ce.

                Măsuri de… prezidiu. Am închis școlile. Cu surle și trâmbițe, cu varianta S.F. a predării online. Vai, ce grozavi suntem! Născuți din aluatul prevenției și al revoluției didactice, nu altceva. În cele mai multe școli se predă cu mama-tablă de pe vremea lui Cuza-Vodă, dar noi agităm fantoma didactică online! Acum, azi, mâine, în regim de urgență!

                În țară e jale. Este o mare criză de substanțe dezinfectante și echipamente banale de protecție (precum masca) chiar și prin unele spitale, școli și instituții. Dar nu intrați în panică, întrucât ,,procedurile de achiziționare sunt în curs de derulare”… Ați observat vreo măsură vizibilă în supermarketuri etc.?
                Nu există proceduri riguroase pentru lupta cu Mizerabilul Zero. Auto-izolarea la domiciliu este o poveste cu atâtea moașe anemice, încât te-apucă groaza. Granițele sunt șvaițer. O doamnă sosită din Italia a povestit unui prieten că, până la auto-izolare, a schimbat, de la coborârea din avion, două taxiuri, două microbuze, deși își declarase statutul.

                Nedeclarată, în țară există starea de necesitate. Mizerabilul Zero este atacat doar de la tribună. În culisele politice, toți vor să și-l transforme în aliat electoral. Țara arde și M1, M2, Metc. trag sforile pentru alegerile anticipate și baroniadele locale.

                A, să nu uităm de bunici. Când M-iștii vorbesc despre pensiile acestora, le citești în priviri c-ar vrea să aplice strategia spartanilor: să le nege dreptul la ființare, prin aruncarea lor într-o pustietate. Acum, brusc, „seniorii” au devenit „un vector important al vieții sociale”, ca dădace, ca salvamari ai economiei etc.

                Combate astenia de primăvară și oferă-ți o cură de sănătate, care să te pună pe picioare tot anul!

                Până la Sf. Paști, ai prețuri speciale atât la procedurile individuale, cât și la pachetele complexe de proceduri de la Clinica IOLA.

                Niciodată nu a fost mai accesibil decât acum să beneficiezi, în condiții unice în Bacău, de Masaj, Kinetoterapie, Electroterapie, Ultrasunet, Drenaj limfatic, Magnetoterapie, Laser sau Împachetări parafină, în ședințe adaptate numai și numai corpului și nevoilor tale.

                Te-ai obișnuit ca, pășind pragul Clinicii IOLA, să ai parte de tot ceea ce ți-ai putea dori din partea unei unități de recuperare medicală: atenție, competență, dialog deschis cu pacientul, dotări și echipamente care să transforme în momente plăcute o recuperare care, altădată, însemna proceduri dureroase, chinuitoare.

                „Am spus „STOP DURERE!” și ne ținem de acest obiectiv, pentru că trebuie ca o clinică de recuperare și regenerare medicală să pună la dispoziția pacienților tot ce au nevoie pentru a se reface într-un climat scos din contextul „idei de pereți albi și paturi”, cu:
                • Ambient cald, curat, primitor și relaxant;
                • Aparatură nouă și de ultimă generație;
                • Echipă de kinetoterapeuți empatici și profesioniști;
                • Medici de toate specialitățile (balneofizioterapie, ortopedie-traumatologie, neurochirurgie, reumatologie), cu specializări complementare în diferite domenii sinergice precum:
                – Ozonoterapie;
                – Terapia PRP prin metoda Glofinn;
                – Ecografie Musculo-scheletală;
                – Infiltrații articulare cu acid hialuronic.
                care să se completeze într-o sinergie propice atingerii scopului personalizat pentru fiecare pacient.
                Procesul în urma căruia corpul nostru își redobândește capacitățile sale naturale, în urma căruia revenim la o deplasare normală, la deprinderile și activitățile zilnice, nu trebuie să fie unul marcat de șocuri, de forțări. Fie că suntem salariați, lucrăm în gospodăria proprie, avem rutina și obiceiurile noastre care reprezintă zona de confort pentru fiecare, a ne reîntoarce în această zonă de confort în urma unui accident sau a unei afecțiuni înseamnă un timp alocat recuperării medicale. Noi, în Clinica IOLA, facem ca acest timp să fie unul agreabil, un timp în care, beneficiind de competența specialiștilor în fiecare domeniu, punem în valoare echipamente de ultimă generație pentru pacienții noștri, echipamente unice în Bacău.”
                specialist kinetoterapeut Ioana Berza, managerul Clinicii IOLA.

                Afecțiuni care au găsit răspunsul dorit în Clinica IOLA:
                ORTOPEDICE: inflamații, edem, hematom, fractură, post intervenție chirurgicală, periartrită scapulo-humerală, ciocuri, calcifieri
                NEUROLOGICE: hernii de disc, ischemii, nevralgii, post AVC, paralizii, refacerea nervilor
                DEFORMĂRI ALE COLOANEI: cifoză, spondiloză, cifo-scolioză, lordoză, rectitudini
                SPORTIVE: antrenament post-reabilitare, întinderi sau rupturi musculare, regenerare musculară, tendinite, contuzii, entorse, mialgii
                REUMATOLOGICE: artroze si artrite, gonartroze, coxatroze
                DERMATOLOGICE: cicatrici, escare, afecțiuni trofice

                Reduceri uriașe și plata în rate!
                În cadrul ședințelor complexe, cu proceduri care se completează reciproc, sau în cazul unui pachet de proceduri, Clinica IOLA oferă, până la Paști, reduceri consistente:
                • Laser: de la 11 lei/ședința
                • Electroterapie: de la 14 lei/ședința
                • Ultrasunet: de la 15 lei/ședința
                • Parafina: de la 16 lei/ședința
                • Masaj (15 min): de la 25 lei/ședința
                • Magnetoterapie: de la 30 lei/ședința
                • Drenaj: de la 35 lei/ ședința
                • Kinetoterapie: de la 40 lei/ședința

                Pentru a beneficia de aceste tarife speciale și pentru a avea parte de pachetul de proceduri de care aveți nevoie, Clinica IOLA vă așteaptă de luni până vineri între 09.00-18.00 și sâmbăta între 09.00-14.00.

                Mai mult decât atât, la Clinica IOLA beneficiați de serviciile medicale ACUM, când aveți nevoie, și aveți posibilitatea de a le plăti în maxim ȘASE RATE LUNARE, FĂRĂ DOBÂNDĂ!

                 

                CONTACT:
                Clinica IOLA – Recuperare si Regenerare Medicală

                Str. Ion Ghelu Destelnica, nr. 7, parter, Bacău, jud. Bacău (vizavi de Observatorul Astronomic)
                Tel.: 0771 – 237.011 / 0334 – 409.020
                www.iolacenter.ro
                office@iolacenter.ro

                Școala „Ghiță Mocanu” reabilitată cu 12,5 milioane de lei

                  Primarul municipiului Onești, Nicolae Gnatiuc, și directorul general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, Vasile Asandei, au semnat contractul de finanțare nerambursabilă pentru reabilitarea Școlii Gimnaziale „Ghiță Mocanu” din Onești.

                  Valoarea totală a proiectului este de aproape 12,5 milioane de lei, iar finanțarea europeană este asigurată prin Programul Operațional Regional.

                  Cu acești bani se vor face lucrări de consolidare a structurii de rezistență a corpului de școală, va fi asigurată securitatea împotriva incendiului șiva fi înlocuită centrala termică. De asemenea, se vor face reparații la clădirea Sălii de sport, se va aplica izolație termică fațadei școlii, vor fi operate reparații la acoperiș, se vor refacere finisajele și instalații interioare și exterioare ale clădirii, se va proceda la reabilitarea termică, va fi amenajat terenul de sport, vor fi înlocuite împrejmuirile și vor fi achiziționate dotări specifice pentru toate corpurile de clădire.

                  Durata de implementare a proiectului este de 28 de luni, din care 26 luni de execuție.

                  Școala „Ghiță Mocanu” funcționează din anul 1962, inițial ca Școala Generală nr. 5.Astăzi,școala poartă numele profesorului și pictorului Ghiță Mocanu, care a înființat aici, în anul 1966, Cercul de desen „Ion Diaconescu”, cel care a dus renumele instituției dincolo de granițele țării. Școala are 16 săli de clasă, laboratoare de biologie, chimie, fizică și limbi străine, cabinete de informatică, salăși teren de sport, bibliotecă și un club al elevilor.

                  Cod Roșu la Centrul de Transfuzii

                  Contextul actual, în care virusul Covid 19 seamănă panică în toate mediile, a adus probleme, se pare, și la Centrul de Trasfuzii Bacău.

                  „A apărut o cerere mare de sânge pe grupele A+ și B-. Am intrat cumva pe avarie, dar asta nu înseamnă că nu mai avem”, a fost prima declarație a dr. Adriana Ghindă, directorul Centrului de Transfuzii Bacău, care a precizat că unitatea pe care o conduce a luat toate măsurile pentru prevenirea infecției cu coronavirus.

                  Astfel, încă de la intrare s-a luat măsura de a trimite donatorii la spălat pe mâini, după care primesc dezinfectant și mască de protecție. Cu toate acestea, s-a observat tendința de scădere a numărului donatorilor, ceea ce nu este de bine. „Cel mai mult ne sunt afectate colectele mobile, pe care le făceam în spitalele orășenești din județ.

                  În aceste condiții am anunțat toate spitalele că aceste colecte nu se vor mai desfășura, dar îi așteptăm pe donatori la Centrul din Bacău”, a explicat directorul centrului care a adăugat că în această perioadă erau programate trei colecte mobile, la Onești, Moinești și Buhuși. Sângele recoltat la Centrul de Transfuzii Bacău pleacă la toate spitalele din județ, la spitalele din Iași unde sunt internați pacienți din județul Bacău, și, la solicitare, când intră în impas spitalele din capitală.

                  „Nu reușim să facem față solicitărilor în măsura în care ni se cere, adică, acum se folosește judicios sângele: nu se fac stocuri, nu expiră…”, a mai spus dr. Adriana Ghindă. Astfel, am aflat că sângele are un „termen de garanție” mai mare de o lună, în general, în funcție de produs, dar la cererea actuală nu are timp să devină rebut.

                  „Pungile pentru uz pedriatic au valabilitate de șapte zile, pungile de trombocite au valabilitate cinci zile, preparatele din sânge au valabilitate peste 28 de zile, în funcție de tipul de preparat”, a explicat directorul Centrului de Transfuzii Sanguine Bacău, care a profitat de ocazie și a făcut din nou apel la donatori, să vină să doneze și a dat asigurări că virusul care face acum ravagii nu se transmite prin sânge.

                  Mai trebuie specificat că, toți cei care trec pragul Centrului de Transfuzii pentru actul de donare în această perioadă și vor completa chestionarul clasic, vor primi și întrebări suplimentare de genul dacă au efectuat vizite în străinătate în ultimile 28 de zile și dacă au avut simptome de viroză.

                  Scriitorul Doru Ciucescu bate estul Atlanticului și vestul Africii

                    Abia întors dintr-o călătorie în jurul lumii, operată cu avionul, scriitorul băcăuan Doru Ciucescu a luat drumul Africii și a estului Oceanului Atlantic. Neobositul scriitor și-a autointitulat noua aventură „Exotismul estului Oceanului Atlantic”, pentru că va poposi în Gabon, în Sao Tome și Principe, în Ghana, în Coasta de Fildeș, în Senegal și în insulele Capul Verde. Luni, 9 martie, era deja în Sao Tome.

                    Cele șase țări din afara Europei se adaugă, astfel, la cele 40 vizitate până acum pe toate cele șapte continente. Călătoria – spune el însuși – este o nouă provocare. „Nu ar trebui să fie stresantă – s-a încurajat singur călătorul -, dar amenințarea virusului COVID-19 este omniprezentă. Gara de Nord din București mi-a dat impresia unui muzeu feroviar, cu exponate din secolul XX, fiind aproape pustie, lipsită de prezența numeroșilor gură cască. La fel și aeroportul. Aventura a început! A fost pentru prima oară să constat că avionul unui zbor Air France nu avea toate locurile ocupate, peste 25 de procente din ele fiind goale”.

                    Chiar de 8 Martie, prof. univ. Doru Ciucescu a ajuns la Sao Tome, capitala statului Sao Tome și Principe, după un zbor de nici măcar o oră, cu un avion ATR 42, în care au fost ocupate… doar 16 locuri. Evident, pe aeroport a trecut printr-un filtru medical pentru depistarea coronavirusului. „Aeroportul din Sao Tome – a transmis călătorul – mi s-a părut cel mai mic din câte am văzut până acum, și gardul din plasă de sârmă, care mărginește laturile pistei de aterizare protejează și fundurile de grădină, ale gospodăriilor înșirate pe una dintre puținele zone plate, de pe insulă. Temperatura a atins 33 de grade Celsius și soarele arde nemilos pielea neprotejată”. Aventura continuă.

                    Doru Ciucescu este primul scriitor român călător pe toate cele șapte continente și a publicat deja 14 cărți de călătorie din locurile pe care le-a vizitat.

                    Petiții la MAI

                    La finele lunii trecute a fost publicat în M.O. nr. 159 ORDINul Nr. 33/2020 privind activităţile de soluţionare a petiţiilor, primire în audienţă şi consiliere a cetăţenilor în Ministerul Afacerilor Interne. O normă care din preambul vrea să implementeze; ”Programul de măsuri pentru combaterea birocraţiei în activitatea de relaţii cu publicul….” Astfel, structurile MAI primesc petiţiile transmise prin serviciul poştal sau de curierat precum şi petiţiile transmise prin poşta electronică. Petiţiile pot fi primite şi prin intermediul unui formular online, afişat pe site-ul MAI.

                    Petiţiile adresate conducerii MAI sau unităţilor aparatului central se primesc la punctul de primire aflat în sediul din municipiul Bucureşti, Piaţa Revoluţiei nr. 1A, sectorul 1, precum şi prin intermediul adresei de poştă electronică sau al formularului online, afişate pe site-ul www.mai.gov.ro.

                      Petiţiile primite în alte condiţii decât cele menționate mai sus, se remit compartimentului pentru relaţii cu publicul, de îndată, dar nu mai mult de o zi lucrătoare de la data primirii, fără vreo altă formalitate, pentru a fi înregistrate.

                      În cazul petiţiilor depuse în punctul de primire, se eliberează depunătorului un bon care conţine numărul şi data înregistrării.

                      În cazul petiţiilor transmise prin poşta electronică sau prin intermediul formularului on-line, numărul şi data înregistrării pot fi transmise petentului, automat sau, dacă nu există această posibilitate, la solicitarea petentului, de către compartimentul de relaţii cu publicul, printr-un mesaj ulterior.

                    Petiţia se repartizează şi se transmite compartimentului de specialitate, de îndată, fără a se depăşi 3 zile de la data înregistrării.

                      Corpul de control al ministrului soluţionează petiţiile:

                      a) în care este reclamată activitatea profesională sau conduita prefecţilor, subprefecţilor ori a personalului care ocupă funcţii de conducere în MAI, din competenţa de numire a prim-ministrului sau a ministrului afacerilor interne, cu excepţia şefilor/adjuncţilor inspectoratelor judeţene/teritoriale şi altor structuri similare;

                      b) în care este reclamată activitatea profesională sau conduita personalului unităţilor aparatului central;

                      c) care conţin nemulţumiri privind rezultatul verificărilor efectuate ca urmare a unor petiţii soluţionate anterior de către unităţile aparatului central sau de către structurile de control ale instituţiilor MAI;

                      d) repartizate, prin rezoluţie scrisă, de către ministrul afacerilor interne, indiferent de obiect.

                      Structurile de control ale instituţiilor MAI soluţionează petiţiile:

                      a) în care este reclamată activitatea profesională sau conduita şefilor/adjuncţilor inspectoratelor judeţene/teritoriale şi altor structuri similare, a personalului care ocupă funcţii de conducere, din competenţa de numire a conducătorului instituţiei MAI, a personalului cu funcţii de execuţie din instituţia MAI, precum şi a personalului serviciilor publice comunitare pe care instituţia MAI le coordonează şi controlează metodologic;

                      b) care conţin nemulţumiri privind rezultatul verificărilor efectuate ca urmare a unor petiţii soluţionate anterior de către structurile din subordinea instituţiilor MAI, precum şi de către serviciile publice comunitare pe care instituţia MAI le coordonează şi controlează metodologic;

                      Direcţia Generală Anticorupţie soluţionează petiţiile în care este reclamată săvârşirea unor acte sau fapte de corupţie de către personalul MAI.

                    Direcţia Generală de Protecţie Internă soluţionează petiţiile în care este reclamată existenţa unor ameninţări, vulnerabilităţi sau factori de risc care pot conduce la tulburarea gravă a ordinii publice sau care vizează informaţiile, patrimoniul, personalul, misiunile, procesul decizional şi capacitatea operaţională ale MAI, protecţia informaţiilor clasificate naţionale, ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord şi ale Uniunii Europene, precum şi securitatea cibernetică.

                      Redactarea răspunsului către petent

                      Răspunsul către petent se redactează în limba română, motivat, cu respectarea normelor privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi a celor privind protecţia informaţiilor clasificate. În răspuns se indică obligatoriu numărul şi data înregistrării petiţiei în registrul de evidenţă a petiţiilor, precum şi temeiul legal al soluţiei adoptate. Numele, prenumele şi funcţia deţinută ale semnatarilor răspunsului se trec în clar. În situaţia în care petentul comunică în scris, fără echivoc, după înregistrarea unei petiţii, că nu mai doreşte răspuns ori că petiţia nu îi aparţine, nu se mai redactează un răspuns către petent.

                      Răspunsul către petent se expediază în termen de cel mult 30 de zile sau, dacă a fost prelungit, de cel mult 45 de zile de la data înregistrării petiţiei în registrul de evidenţă a petiţiilor. În caz de conexare, termenul curge de la data înregistrării primei petiţii. De regulă, expedierea răspunsului se realizează în aceeaşi modalitate în care a fost primită petiţia sau în cea cerută de petent. La solicitare, răspunsul poate fi înmânat direct petentului, sub semnătură de primire.

                     

                    Jr. Adrian M. Ionescu

                     

                    ANAF recomandă interacțiunea online în locul celei de la ghișee

                    Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a lansat contribuabililor recomandarea de a interacționa la distanță cu unitățile sale. Măsura este luată în contextul răspândirii infecției cu coronavirus (COVID-19).

                    Depunerea declarațiilor fiscale se poate face în Spațiul Privat Virtual (SPV) – disponibil pe site-ul ANAF, www.anaf.ro. Pentru depunerea online a declarațiilor fiscale, informații suplimentare sunt disponibile pe site-ul Agenției, la https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/declaratii_electronice/Inf_depunere_persoane_fizice . Declarațiile se depun prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro , utilizând certificate digitale calificate. Formularele/declarațiile fiscale care nu se pot transmite pentru moment electronic pot fi transmise de contribuabili și prin fax sau prin servicii de curierat. Datele de contact ale unităților fiscale sunt disponibile la https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/telefoane_judete/Regiuni.htm2 .

                    Plățile se pot face prin Internet banking sau la www.ghiseul.ro . Informații generale în domeniul fiscal și IT se pot obține prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60.

                    Contribuabilii înrolați în SPV pot obține informații în scris prin Formularul de contact disponibil în acest serviciu (inclusiv informații privind situația fiscală proprie). Contribuabilii care nu sunt înrolați în SPV pot obține informații generale în domeniul fiscal și IT prin Formularul de contact de pe site-ul ANAF.

                    Contribuabilii pot obține noutăți legislative în domeniul fiscal prin accesarea serviciului Buletin informativ fiscal, disponibil în SPV și pe site-ul Agenției. De asemenea, contribuabilii pot solicita Agenției comunicarea de materiale informative în domeniul fiscal pe adresa de e-mail proprie, prin transmiterea unei solicitări în acest sens prin intermediul Formularului de contact, serviciu disponibil atât în SPV, cât și pe site.

                    ANAF mai informează că lucrul cu publicul se desfășoară în unitățile fiscale exclusiv în incinta spațiilor destinate primirii contribuabililor.

                     

                    Volei feminine/ Divizia A1: Oaspetele, favorite

                    Învinsă cu 3-0 sâmbăta trecută, la Târgoviște, în prima etapă a play-off-ului Diviziei A1 la volei feminin, Știința Bacău va evolua în deplasare și în runda a doua. Astăzi, de la ora 19.00, studentele sunt chemate în cauză la Galați, contra Belorului din localitate.

                    „Din câte știm, meciul se va disputa fără spectatori, ca urmare a măsurilor de prevenție luate în privința Coronavirusului.

                    Noi sperăm să luăm cele trei puncte deoarece avem nevoie de ele”, a declarat antrenorul Științei, Florin Grapă.

                    Celelalte meciuri din etapa a doua a play-off-ului: CSM Lugoj- CSM Târgoviște, Alba Blaj- Dinamo București. Clasament: 1) Alba Blaj 60 p., 2) Dinamo 55p., 3) CSM Târgoviște 50p., 4) Știinta 45p., 5) CSM Lugoj 31 p., 6) Belor 26 p.

                    Caravana buletinelor pornește prin județ

                      Locuitorii din comunele arondate Bacăului pe evidența persoanei vor fi ajutați să își schimbe cărțile de identitate, întrucât Direcția Publică de Evidență a Persoanelor a municipiului Bacău a demarat o nouă caravană a buletinelor. Aceasta este programată pe următorul traseu:

                      • 12 martie – comuna Horgești
                      • 19 martie – comuna Filipești
                      • 23 martie – comuna Gioseni
                      • 02 aprilie – comuna Faraoani

                      „Am luat această măsură pentru a veni în sprijinul cetățenilor care locuiesc în comunele arondate pe linie de evidență a persoanelor la Direcția Publică de Evidență a Persoanelor a Municipiului Bacău și au actele de idnetitate expirate.”
                      Comisar șef de poliție Ion Prisecaru,
                      director executiv al Direcției Publice de Evidență a Persoanelor a municipiului Bacău

                      Solicitanții trebuie să prezinte aibă cartea de identitate expirată, certificatul de naștere în copie și original, certificatul de căsătorie în copie și original (dacă e cazul), persoanele divorțate trebuie să anexeze la dosar hotărârea judecătorească rămasă definitivă, certificatele copiilor care au vârsta sub 14 ani, adeverința de spațiu eliberată de Primăria comunei de reședință, 7 lei pentru taxa de eliberare și un dosar plic.

                      Totodată, se eliberează cărți de identitate și pentru minorii care împlinesc vârsta de 14 ani. Aceștia trebuie să vină însoțiți de un părinte sau tutore legal, să aibă la ei certificatul de naștere în copie și original, actul de identitate al unui părinte, adeverință de spațiu, 7 lei pentru taxa de eliberare și dosar plic.

                      Acțiunea presupune deplasarea unei echipe de funcționari în localitățile programate în caravană, care este dotată și cu un aparat foto mobil.