joi, 18 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1821

Câinele care și-a atacat stăpâna NU va fi eutanasiat

    Bruno și-a atacat din senin stăpâna în timp ce-l plimba. După atac, amstafful a fost capturat de echipa Serviciului de Gestionare a Câinilor fără Stapin, în urma solicitării primite de la cetățeni.

    Dinu Păncescu, șeful Serviciului, a luat legătura cu Claudia Unger, o iubitoare de animale din Germania, care finanțează în România un serviciu de reabilitare a câinilor problemă.

    Un instructor canin cu experiență în lucrul cu rasele agresive și cu câinii cu deviații comportamentale, l-a preluat pe Bruno.

    În prezent, Bruno se comportă normal, este docil, prietenos, el neavând pînă la incidentul tragic din aprilie un istoric de agresivitate.

    Nimic din comportamentul său actual nu te-ar putea face să crezi că e același cîine care și-a desfigurat stăpîna și a băgat-o în spital.

    „Rămâne un mister ce a declanșat atacul din acea seară de aprilie. Dar ceea ce e important, Bruno a primit dreptul la viață și nu a fost eutanasiat”, a declarat Dinu Păncescu.

    Biciclist accidentat mortal

      La data de 12 iunie a.c, în jurul orei 08.00, poliţiştii au efectuat cercetări pentru a stabili împrejurările producerii unui eveniment rutier în urma căruia o persoană şi-a pierdut viaţa.

      Din primele verificări s-a stabilit că un bărbat de 47 ani, din oraşul Comăneşti, în timp ce conducea o autoutilitară pe strada Tecuciului din Bacău, a surprins şi accidentat mortal un biciclist de 83 ani, din Bacău, care, în timp ce se deplasa pe aceeaşi stradă şi direcţie, nu s-a asigurat la schimbarea direcţiei de mers.

      În urma testării conducătorului auto cu aparatul etilotest a rezultat valoarea de 0,07 mg/l alcool pur în aerul expirat şi i s-au recoltat mostre biologice de sânge pentru stabilirea alcoolemiei.

      Poliţiştii au întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de ucidere din culpă.

      Accident pe strada Mihai Viteazul

        Poliția în acțiune

        La data de 12 iunie, în jurul orei 14.30, poliţiştii au fost sesizaţi despre producerea unui eveniment rutier, cu victimă, în Bacău.

        Poliţiştii s-au deplasat imediat la faţa locului şi din primele verificări au stabilit că un bărbat de 48 ani, din comuna Letea Veche, în timp ce conducea un autoturism pe strada Mihai Viteazul din Bacău, în dreptul imobilului nr. 4, a efectuat manevra de mers înapoi, fără a se asigura temeinic, a surprins şi accidentat un băcăuan de 61 ani, care se afla angajat în treversare regulamentară pe marcajul pietonal.

        În urma impactului a rezultat vătămarea corporală a pietonului care a fost transportat la spital pentru îngrijiri.

        Cei doi participanţi la evenimentul rutier au fost testaţi cu aparatul etilotest care a indicat valoarea de 0,00 mg/l alcool pur în aerul expirat şi li-i s-au recoltat mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.

        În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de vătămare corporală din culpă.

         

        PENTRU A EVITA PRODUCEREA EVENIMENTELOR RUTIERE, POLIŢIŞTII VĂ REAMINTESC:

        Pietonii au prioritate de trecere faţă de conducătorii de vehicule numai atunci când sunt angajaţi în traversarea drumurilor publice prin locuri special amenajate, marcate și semnalizate corespunzător, ori la culoarea verde a semaforului destinat lor. Cu toate acestea, asiguraţi-vă că sunteţi vizibili atunci când intenţionaţi să traversaţi!

        Pe drumurile publice situate în afara localităţilor, ori care nu au trotuare sau poteci laterale, circulați numai pe partea stângă a drumului şi cât mai aproape de marginea acestuia!

        La coborârea din mijloacele de transport, nu traversați strada până când acestea nu pleacă din stație!

        Efectuaţi traversarea fără a avea alte preocupări, nu vă opriţi fără motiv şi nu vă întoarceţi din drum pe trecerile pentru pietoni!

        Pentru cei care conduc la drum lung:

        Oboseala la volan constituie una dintre cauzele accidentelor rutiere produse pe șosele.

        Temperaturile ridicate conduc la îngreunarea deprinderilor motrice şi la crearea senzaţiei de somn. De aceea, la apariţia primelor semne de oboseală, recomandăm şoferilor să oprească deplasarea, pentru a se reface.

        Simptomele oboselii duc la scăderea timpului de reacţie, a vederii, a performanţei şi vigilenţei.

        Înainte de a pleca la drum, odihniți-vă cel puţin opt ore!

        Faceți pauză la fiecare două ore sau 160 de kilometri!

        Călătoriți cu un partener care să vă observe semnele de oboseală sau, după caz, să preia locul șoferului!

        Faceți pauză de o cafea sau pentru a realiza câteva exerciţii fizice.

        S-au finalizat lucrările la Sala de Sport de la Liceul Sportiv

          Pentru elevii Liceului cu Program Sportiv se termină chinul antrenamentelor prin vecini sau doar pe terenul de sport din exterior!

          Sala de sport a liceului a fost complet nefuncțională din anul 2014, din cauza stării avansate de degradare.

          Lucrări de reparații nu au mai fost realizate de aproape 10 ani, iar atunci au fost înlocuite doar câteva părți din acoperiș.

          „După lucrări complexe de reabilitare și modernizare, redăm circuitului educațional o sală de antrenament cu cele mai bune condiții, fără de care, liceul era afectat tocmai în componenta sa de pregătire sportivă”, a declarat primarul Bacăului, Cosmin Necula.

          Ce spune Direcția de Cultură despre oasele descoperite la Tătărăști

            Deșteptarea a scris, acum câteva zile, despre descoperirea mai multor oase de proveniență umană în timpul lucrărilor de renovare la școala din satul Cornii de Sus, comuna Tătărăști.

            Specialiștii din cadrul DJC Bacău și un reprezentant al Complexului Muzeal „Iulian Antonescu” Bacău, s-au deplasat pentru a verifica situația semnalată.

            Din partea autorităților locale au fost prezenți primarul comunei Tătărăști, Petru Tăbăcaru și agent-șef Olaru Claudiu, de la Poliția Tătărăști.

            La fața locului s-a constatat prezența mai multor movile de pământ excavat, rezultate atât de la lucrările de extindere a școlii, a lucrărilor din interiorul școlii, cât și de la trotuarele perimetrale.

            În pământul excavat s-au găsit fragmente ceramice ce pot fi datate în secolele XVIII-XIX, oase și fragmente osoase umane.

            Materialele arheologice găsite nu se aflau într-un context arheologic bine definit, ele fiind deranjate în urma lucrărilor de construcție ale școlii care a fost ridicată, pe amplasamentul actual, în anul 1964, sau cu ocazia intervențiilor datorate lucrărilor actuale de reabilitare și modernizare.

            În profilele create pentru lucrările prevăzute în proiect nu au putut fi observate straturi arheologice, doar într-un singur loc a fost observat un posibil mormânt secționat, o parte din oase provenind din acest mormânt (probabil oseminte de la sfârșitul secolului al XVIII-lea – începutul secolului al XX-lea).

            Fragmentele ceramice au fost predate pe bază de proces-verbal CMIA Bacău, iar oasele și fragmentele osoase au fost predate agentului-șef de la Poliția Tătărăști.

            La stadiul actual al lucrărilor, firma de construcții a afirmat că nu mai sunt necesare intervenții asupra terenului din jurul școlii.

            „În urma celor constatate, DJC Bacău a recomandat continuarea lucrărilor, cu respectarea prevederilor legale de către beneficiar și constructor, în sensul că, nu vor realiza alte intervenții asupra terenului din jurul școlii fără să anunțe DJC Bacău care, în colaborare cu o instituție muzeală, va asigura supravegherea zonei cu patrimoniu arheologic evidențiat întâmplător pe toată suprafața care face obiectul autorizării de construire, conform O.G. nr. 43/2000, privind protecția patrimoniului arheologic, republicată, cu modificările și completările ulterioare”.

            Simona Drob, director executiv al D.J.C. Bacău

            556 de persoane vulnerabile din județul Bacău, afectate de efectele COVID-19,au beneficiat de sprijinul programului Start ONG

               556 de persoane vulnerabile din județul Bacău au fost ajutate în mod direct să treacă mai ușor peste efectele pandemiei de COVID-19. 2 proiecte au fost finanțate în cadrul apelului de finanțare rapidă în lupta cu COVID-19 și au ajutat comunitatea locală din județul Bacău, în criza provocată de coronavirus. Cele 2 proiecte au fost realizate de: Asociația Sfânta Familie din Nazaret și Asociația Inspiraction.

               

              În total, la nivel național, 55 de proiecte, în valoare totală de 130.000 de euro, finanțate în cadrul apelurilor din lunile aprilie și mai ale programului Start ONG, lansat de Kaufland România și implementat de asociația Act for Tomorrow, au ajutat în mod direct 31.500 persoane pentru a trece mai ușor peste efectele negative cauzate de COVID-19.

              La începutul pandemiei, Kaufland România și Asociația Act for Tomorrow au decis adaptarea programului Start ONG, cel mai simplificat instrument de finanțare comunitară, astfel încât societatea civilă să poată înscrie proiecte care răspund nevoilor comunităților în contextul actual.

              În total 130.000 de euro au fost acordați către 55 de ONG-uri mici, unități de învățământ, centre de copii sau bătrâni și grupuri informale, din 27 județe ale țării, pentru dezvoltarea și implementarea proiectelor de responsabilitate socială. Acestea au ajutat persoanele din 62 de comunități din 31 de județe, în trei domenii cheie: sănătate, social și educație. 

              Județele fruntașe ca număr de beneficiari ai proiectelor desfășurate în cadrul celor două apeluri sunt: 

              Galați – 1.130, 

              Cluj – 648, 

              Iași – 635, 

              Bacău – 556,

              Neamț – 495.

              Prin proiectele câștigătoare, 31.500 de persoane au beneficiat de sprijin în mod direct, astfel:

              1.629 de vârstnici aflați în autoizolare sau cu mobilitate redusă, singuri;

              560 de cadre medicale și personal auxiliar;

              1.060 de pacienți infectați cu COVID-19;

              9.487 tineri și elevi din mediului rural, cu părinții la muncă în străinătate, din familii monoparentale, elevi cu deficiențe de auz și văz, precum și alte dizabilități sau cerințe educaționale speciale;

              740 persoane provenind din următoarele grupuri: comunități de romi din mediul rural, familii vulnerabile din mediul rural, persoane care trăiesc cu HIV, persoane fără adăpost;

              170 femei însărcinate, mame singure, femei victime ale violenței domestice;

              408 cadre didactice

              9.020 tineri și elevi aflați în autoizolare

              8.425 adulți aflați în autoizolare

              Proiectele finanțate au ajutat grupurile vulnerabile prin următoarele tipuri de intervenție: oferirea de alimente, materiale igienico-sanitare; consiliere psihologică telefonică sau prin videoconferințe; cursuri și platforme educaționale online; sprijin la teme online și telefonic; materiale de protecție pentru profesioniștii aflați în lupta directă cu virusul; campanii de informare și prevenție online; video-uri educaționale și informative; activități recreative și antrenamente fizice gratuite online; tablete elevilor vulnerabili; ventilatoare și echipamente de oxigenare pentru spitale. „Când am lansat Start ONG ne-am dorit să oferim o soluție simplă de finațare, pentru a da o șansă ONG-urilor mici, care au un impact pozitiv în comunitate. Mai mult, am adaptat programul în timp record pentru a răspunde nevoilor apărute în perioada crizei și, cu fiecare nou apel de proiecte, Start ONG și-a dovedit eficacitatea și necesitatea. Ne bucurăm de rezultatele de până acum și continuăm să fim alături de cei care au nevoie de susținere”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România

               

              “Ne bucurăm că prin finanțările acordate în aceste luni, am putut veni în sprijinul celor mai vulnerabile grupuri afectate de pandemia de COVID-19. Ne bucură, de asemenea, și mobilizarea exemplară a societății civile, cu precădere a ONG-urilor mici, care au acționat rapid pentru a sprijini comunitățile din care fac parte și a le ajută să depășească mai ușor această criză”, a declarat Andrei Coșuleanu, Președinte Act for Tomorrow

              În total au fost depuse 116 proiecte, valoarea totală a bugetului solicitat fiind de 298.396 de euro. Suma solicitată subliniază încă o dată nevoia de finanțare a sectorului non-profit, astfel încât ONG-urile să poată interveni pentru a sprijini comunitățile în situații de criză.

               

               

              3 metode de a ne detoxifia corpul în plină pandemie

              Pentru mulți dintre noi, izolarea din timpul pandemiei de Covid-19 ne-a adus foarte multe kilograme în plus din 2 motive: (1) stress-ul generat de informații apocaliptice despre răspândirea noului Coronavirus și despre numărul mare de decese și (2) sendentarismul.


              Cu toate acestea, potrivit doctorului Vanessa Youness, fondatorul YOUness Clinic, multe persoane fac greșeli comune atunci când vor să-și mențină greutatea optimă, utilizând medicamente de slăbit sintetice, care de multe ori nu fac decât să ne obosească tot mai rău ficatul, rinichii sau sistemul digestiv. „Detoxifierea poate funcționa numai atunci când toate organele importante, precum ficatul, rinichii, sistemul digestiv, pielea și plămânii sunt perfect sănătoase și pot realiza natural procesul de detoxifiere. Dacă noi vom grăbi artificial sau vom forța acest proces, întreg sistemul nostru limfatic și organele importante vor fi date peste cap, iar sistemul nostru imunitar va fi afectat. Strategia nu este să transpirăm forțat mai mult sau să folosim în exces laxative pentru a elimina toxinele mai repede, ci să ne păstrăm sănătoase toate celelalte organe pentru a funcționa natural și a elimina natural toxinele din corp”, explică doctorul Vanessa Youness.

              Cum ne putem ține sub control greutate în perioada de izolare?

              1. Limitați consumul de alcool. „Mai mult de 90% din alcool este metabolizat de ficat. Consumul în exces de alcool provoacă acumularea de grăsimi, inflamații și cicatrici, iar când acest lucru se întâmplă, ficatul nostru nu poate funcționa la parametri normali, nu își poate îndeplini sarcinile necesare, precum filtrarea deșeurilor din organism și alte toxine care dăunează sănății. Desigur, limitarea nu înseamnă abstinență, iar pentru persoanele care obișnuiau să bea alcool mai des înainte de criză, o băutură alcoolică ușoară pentru femei și două – pentru bărbați pot contribui semnificativ la apariția stării de sevraj. În cazul în care nu obișnuiți să beți sistematic alcool, nu ar trebui să începeți mai ales în timp de izolare”, explică doctorul Vanessa Youness.

              2. Concentrați-vă pe un somn de calitate. „Somnul de calitate ajută creierul să se reorganizeze și să-și reîncarce bateriile, astfel încât a doua zi să o putem lua de la capat, păstrându-ne luciditatea. De asemenea, somnul de calitate ajută corpul să lucreze mai bine pentru eliminarea toxinelor dăunătoare. De cealaltă parte, somnul de o calitate slabă este legat pe termen scurt, mediu și lung de afecțiuni precum stresul, hipertensiunea arterială, obezitate, diabet, boli cardiace, anxietate etc. Este recomandat să stingem televizoarele, telefoanele si alte dispozitive care ne perturbă somnul, și să dormim cel puțin 7-8 ore pe noapte”, explică specialistul.

              3. Beți mai multă apă, reduceți excesul de sare, zahăr și grăsimi. „Apa ne reglează temperatura corpului, ajută la digestie și ne ajută extraordinar de mult în procesul de detoxifiere. Apa transportă aceste deșeuri. De asemenea, se recomandă să reducem aportul de sare, zahăr, grăsimi și orice tip de alimente procesate, deoarece în timp poate predispune la boli serioase, precum obezitatea sau bolile cardiace, iar în prezența acestori boli, procesul de detoxifiere devine extrem de lent”, explică Vanessa Youness.

              Cronica modei. Eleganţă relaxată, dezinvoltură rebelă

                Am ascultat cântecelul lui Mungo Jerry, „In the summertime” şi m-am învârtit veselă prin casă, urmată peste tot de Miki, mopsul meu, căruia îi transmisesem buna mea dispoziţie. Mă uitam la nişte imagini cu oameni bucuroşi, stând pe plajă sau la cafea, la o bere, pe terasele redeschise, şi mi s-a făcut poftă de o mulţime de lucruri frumoase ce vin odată cu vara. Am deschis dulapurile şi mi-am scos bluzele şi caftanele înflorate, vaporoase, pantalonii subţiri în culori pastel, pălăriile din pai, care, toate, sunt prezente în ultimele tendinţe ale modei de sezon.

                O spun, dintru început, moda verii 2020 este una pro-green, cu puternic accent ecologist. conţinând o pledoarie implicită pentru sănătatea planetei. Există, la creatori, o preocupare constantă pentru materialele reciclabile, pentru noul trend, numit „moda sustenabilă”, ceea ce presupune un real respect pentru natură.

                Să vedem împreună, aşadar, ce purtăm în vara care îşi intră în drepturi pe deplin în aceste zile. Rochii şi bluze foarte înflorate, cămăşi albe, cu nişte croieli cât mai fanteziste, reinterpretând clasicul model, costume pantalon în culori dulci, de acadele, piese croşetate, cu detalii de macrameuri, fuste lungi, „à la gitane”, topuri şi bustiere (când ai ce arăta, adică un abdomen cât mai lucrat!), rochii-cămaşă (revenite în forţă, în modă!) şi babydoll, cu volănaşe, dantele. Dar, ca şi în alte rânduri, denimul bate tot! Este evergreen, fără vârstă şi extrem de versatil, nelipsit din toate colecţiile de anul acesta. Elemente de lenjerie, cum sunt sutienele, se poartă la vedere sau, în zilele răcoroase, în combinaţii originale, asociate cu o jachetă western, din piele întoarsă şi cu franjuri.

                Semnalez revenirea în modă a încălţămintei confecţionate din împletituri şi din plasă, sandalele antice, alături de nedetronabilii, de o vreme încoace, pantofi sport, adidaşi, converşi, şi adaug, la capitolul accesorii, pălăriile pescăreşti, colierele, cerceii şi brăţările din zale mari şi ochelarii mari de soare cu modele retro, cei de tip aviator fiind foarte trendy. Să nu uit şi de o altă noutate, de imprimeurile tie-dye, în culori vii, energizante. Care, vara asta, sunt roşu scarlet, verde fistic, galben şofran, roz coral, verde Biscay, adică un fel de superb turcoaz, purtându-ţi gândul la apele frumosului golf, la fericite vacanţe.

                Pentru că trebuie să fim precauţi în continuare şi să purtăm măşti în spaţiul public, doamnele şi domnişoarele cu simţul modei, dar şi cu cel ludic, pot să-şi comande din acelea personalizate, create de designeri, amuzant colorate, având desenată o gură, cu un ruj foarte viu. O gură cu un zâmbet plăcut, optimist, care să ne retrezească pofta de viaţă liberă.

                Dragoș Benea: I-am cerut ministrului Tătaru de la Sănătate să nu blocheze extinderea secției Radioterapie.

                  Europarlamentarul Dragoș Benea i-a cerut ministrului Tătaru de la Sănătate să nu blocheze extinderea secției Radioterapie iar Ministerul să furnizeze SJU Bacău al doilea accelerator pentru tratarea bolnavilor de cancer!

                  Dragoș Benea, împreună cu deputatul Lucian Șova, l-a interpelat ad-hoc pe ministrul Nelu Tătaru (Sănătate), aflat azi în vizită în Bacău, pe trei teme stringente:

                  * Extinderea secției Radioterapie de la Spitalul Județean de Urgență Bacău, prin construirea celui de-al doilea buncăr care va adăposti un nou accelerator de particule: acest proiect a fost lăsat în coadă de pește de minister, iar SJU Bacău așteaptă de 3 luni un răspuns clar cu privire la furnizarea acceleratorului (până în prezent, guvernul PNL a trimis Consiliul Județean să se împrumute la bănci, tratând la „și altele” acest proiect vital pentru mii de băcăuani care se luptă cu cancerul);

                  * Operaționalizarea etajelor 4 și 5 de la Spitalul Municipal (SM) unde, prin parteneriatul dintre CJ și CL, au fost amenajate spații pentru preluarea și tratarea posibilelor cazuri viitoare de Covid19 (e necesar ca Ministerul Sănătății, prin DSP, să asigure personalul medical suplimentar pentru punerea în funcțiune a acestor noi facilități sanitare – aprox. 200 de paturi, echipamente ATI etc). De asemenea, tot Ministerul Sănătății trebuie să clarifice statutul juridic al Spitalului Municipal și modul în care va fi pus în funcțiune viitorul Spital Județean de Urgență „Sf. Maria”, rezultat din complementarizarea SJU și SM, girată de Școala Națională de Management Sanitar din subordinea ministerului;

                  * Situația creată la Centrul de transfuzii județean a cărui conducere ar fi refuzat, în urmă cu 3 luni, recoltarea de sânge de la câțiva membri ai PNL Bacău (conform afirmațiilor dep. I. Palăr). Am cerut ministrului Tătaru demararea în regim de urgență a unei anchete pentru lămurirea tuturor aspectelor, mai ales că Centrul de transfuzii e în subordinea directă a Ministerului Sănătății din guvernul PNL.

                  „Extinderea secției Radioterapie de la SJU Bacău este pentru noi o prioritate și vom face tot ce ne stă în putință să mergem, până în pânzele albe, pentru realizarea acestui obiectiv. Vrem ca guvernul să-și respecte angajamentul luat anul trecut și să livreze acceleratorul de particule pentru extinderea secției. Sunt în joc viețile oamenilor și e clar că dublarea capacității de tratare la Radioterapie este indiscutabil necesară”, a declarat Dragoș Benea.

                  Ministrul Sănătății, la Spitalul „Sfânta Maria”, din Bacău

                  La ora 19.00, vineri, 12 iunie, însoțit de o delegație importantă formată din reprezentanți ai autorităților locale și județene, politicieni băcăuani și conducerea instituțiilor publice sanitare, ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a sosit în parcarea din unitatea medicală și făcut un adevărat tur de forță, într-o vizită fulger de aproape jumătate de oră.

                  A urcat în noua construcție a Spitalului „Sf. Maria” Bacău, amenajat, la parter și etajele 4-5, printr-un parteneriat între Consiliul Local și Consiliul Județean, a vizitat în detaliu fiecare nivel al clădirii, inclusiv zonele încă în lucru, a întrebat de circuite, de aparatură, de tipurile de secții care vor funcționa aici, a fost și la etajul 1 unde va fi amenajat blocul operator.

                  Apoi a ținut neapărat să vadă Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean Bacău, circuitele Covid și non-Covid, respectarea lor, cazuistica și adresabilitatea, ulterior s-a îndreptat către Secția de Infecțioase Copii – unde sunt gestionate cazurile de suspiciuni și confirmări cu noul coronavirus, dar a vizitat și Compatimentul de Radioterapie, care are sprijinul Ministerului Sănătății pentru achiziționarea unui al doilea accelerator de particule, necesar în tratarea bolnavilor diagnosticați cu diferite forme de cancer, fie cu bani de la Banca Mondială, prin proiecte europene sau prin investiția directă a ministerului de resort.

                  „Am venit în Bacău tocmai pentru această clădire și pentru a evalua activitatea atât pe zona infecțioase Covid, cât și pe cea non-Covid din Spitalul Județean. Am fost informat de tot ce înseamnă istoricul acestui spital (municipal, n.r.), de tot ce înseamnă nerealizarea lui în toți acești ani, deși a fost o hotărâre de guvern în care exista în Bacău un spital municipal.

                  Am luat de la fața locului informația, iar săptămâna viitoare voi merge la Ministerul Justiției, unde am înțeles că nu are avizul acest proiect. Am văzut și viitorul acestui spital, ca parte integrantă din Spitalul Județean de Urgență Bacău.

                  Tot suportul pentru acest lucru, toată implicarea mea, rămâne ca în perioada următoare să stabilim ce deficiențe au făcut ca această clădire să nu poată funcționa astăzi și în ce regim legal o va putea face.”
                  – a fost scurta declarație a ministrului Nelu Tătaru, după efectuarea vizitei

                  Este pentru prima oară când ministrul Nelu Tătaru vizitează Bacăul, de când acesta a fost numit în funcție. Au fost prezenți, alături de el, prefectul Liviu Miroșeanu, directorul Direcției de Sănătate Publică Bacău, dr. Mihaela Arim, Dan Stoica, directorul Casei Județene de Asigurări de Sănătate, Adrian Popa, managerul SJU Bacău, dar și primarul Bacăului, Cosmin Necula, președintele Consiliului Județean, Sorin Brașoveanu, europarlamentarul Dragoș Benea, deputatul Lucian Șova, deputatul Ionel Palăr, alături de reprezentanți ai constructorului care desfășoară șantierul din spitalul municipal.

                  Pe locuri, fiți gata, start! Din 15 iunie 2020, Arena Mall își redeschide porțile pentru clienți

                   

                  Centrul comercial Arena Mall Bacău urmează să se redeschidă la data 15 iunie 2020, iar programul de funcționare al spațiilor comerciale va fi Luni-Joi: 10:00-21:00 și Vineri-Duminică: 10:00-22:00.

                  Odată cu redeschiderea centrului comercial, ne regăsim în noi condiții de petrecere a timpului liber și de realizare a cumpărăturilor. Clienții vor regăsi în noua experiență de shopping angajamentul nostru față de siguranța lor.

                  “Suntem nespus de încântați să redeschidem centrul comercial pentru clienți și trebuie să menționez faptul că #avemgrija ca toate normele de igienă și distanțare să fie respectate. Având în vedere situația dificilă prin care am trecut cu toții, suntem mai atenți și mai pregătiți. În tot acest timp, Arena Mall a trecut printr-un proces de amenajare, modernizare pentru a întâmpina clienții cu brațele deschise într-un nou ambient ce favorizează shopping-ul. Nu-mi rămâne decât să fac un apel către clienții noștri, pe care îi rugăm să respecte normele de igienă impuse de autorități și marcate special pe întreaga suprafata a centrului comercial. Obiectivul principal este depășirea acestor momente dificile fără a ne periclita sănătatea.”, menționează Ovidiu Budeanu, Administrator Arena Mall Bacău.

                   

                  Întrucât sănătatea și siguranța clienților, retailerilor și angajaților este prioritatea noastră, am ținut cont de recomandările autorităților pentru a preveni răspândirea virusului COVID-19. Așadar, am dispus o serie de norme ce vor fi respectate întocmai:

                  Marcarea zonelor de interes pentru o distanțare fizică: scări rulante, scări elicoidale, lifturi, zona de restaurante;

                  Implementarea unor instrucțiuni speciale pentru folosirea lifturilor, scărilor rulante și scărilor elicoidale;

                  Poziționarea dispenserelor cu gel antibacterian în zone cheie (intrări/ieșiri, lifturile panoramice, în apropierea grupurilor sanitare, Food Court);

                  O curățenie eficientă cu frecvență sporită, folosind soluții dezinfectante avizate de Ministerul Sănătății a zonelor intens circulate: toalete, balustrade, butoane, mânere, zone de relaxare, lifturi;

                  Aerisirea centrului comercial în mod natural, periodic;

                  Intrarea și ieșirea vizitatorilor se va face separat, doar dinspre str. Ștefan cel Mare și parcare (ieșirea secundară dinspre Carrefour Market va fi doar pentru situații de urgență);

                  Implementarea unui sistem de detectare a temperaturii corpului: la intrările dinspre parcare și str. Ștefan cel Mare, clienții trec obligatoriu printr-o poartă de detectie. Deasupra fiecarei porti este instalata cate o videocamera, care va detecta clientii cu temperatura corpului mai mare de 37.3 grade Celsius.

                   

                   

                  Pentru a preîntâmpina răspândirea virusului COVID-19, ne sfătuim clienții să manifeste o conduită preventivă. Așadar, pentru a face cumpărături în deplină siguranță, normele ce trebuie respectate de aceștia sunt după cum urmează:

                  Obligativitatea purtării măștii de protecție peste nas și gură în incinta centrului comercial;

                  Folosirea dezinfectantului de la dispenserele cu senzor puse la dispoziție pentru clienți;

                  Spălarea corectă a mâinilor cu apă și săpun ori de câte ori este nevoie și evitarea atingerii feței cu mâinile neigienizate;

                  Limitarea folosirii bancnotelor și a monedelor, optând pentru plata cu cardul/telefonul sau plata online.

                  Arena Mall. Cumpărături plăcute! Amintiri plăcute!

                  Mai multe detalii pe website | www.arenamall.ro | și în aplicația Arena Mall | wifi.arenamall.ro |

                  Agresor identificat de jandarmi

                    Seara trecută, în jurul orelor 22.00, un echipaj de jandarmerie a fost sesizat despre faptul că două persoane se ceartă în fața unui imobil de pe strada George Enescu din localitatea Moinești.

                    Jandarmii au verificat zona și au depistat doi bărbați în vârstă de 49, respectiv 45 ani, din municipiul Moinești, care corespundeau semnalmentelor furnizate.

                    Jandarmii au stabilit că, pe fondul unor discuții în contradictoriu, între cei doi bărbați a avut loc un conflict spontan, în urma căruia barbatul de 49 de ani l-a lovit în zona feței pe cel de 45 de ani, iar acesta din urmă și-a pierdut echilibrul și a căzut.

                    Jandarmii i-au întocmit agresorului actele de sesizare a organelor de urmărire penală sub aspectul comiterii unei fapte susceptibile infracțiunii de loviri sau alte violențe (art. 193 – C.P. ).

                    Actele procedurale întocmite de jandarmi şi persoana în cauză au fost înaintate organelor de urmărire penală în vederea continuării cercetărilor şi aplicării măsurilor legale.

                    Ministerul Culturii a lansat campania de promovare „Citește Românește”!

                    Ministerul Culturii, în calitate de inițiator, cu sprijinul eMAG, al Uniunii Scriitorilor din România şi al Asociației Editorilor din România, a lansat o campanie de promovare a cărților românești, numită „Citește românește”.

                    Scopul proiectului este de a promova cărțile autorilor autohtoni și de a realiza o comunicare mai bună între aceștia și cititorii lor. Totodată, proiectul își dorește să crească consumul de carte, în general, România aflându-se pe ultimele locuri din Europa la acest capitol, cu aproximativ 20 de milioane de cărți vândute anual, în timp ce în Italia se comercializează aproximativ 190 de milioane, iar în Franța 430 de milioane.

                    „Unul dintre primele obiective pe care mi le-am propus la preluarea mandatului de ministru al culturii a fost să găsim pârghiile pentru creșterea consumului de carte românească și a numărului de cititori. Deși am fost încetiniți în implementarea unor proiecte, de situația neprevăzută creată de pandemie, reușim să venim cu unul nou, în parteneriat cu mediul privat, pe care ne propunem să îl desfășurăm pe o perioadă cât mai lungă de timp. Prin campania «Citește românește» dorim să promovăm autori români și să convingem din ce în ce mai mulți oameni să cunoască și să citească cărți ale scriitorilor, poeților, autorilor noștri, în general. Am căutat un partener care să poată implementa un astfel de proiect, iar eMAG a răspuns imediat, cu solidaritate, inițiativei noastre, punând la dispoziție toate resursele necesare desfășurării unei astfel de campanii. Totodată, campania este deschisă tuturor librăriilor, magazinelor online sau distribuitorilor de carte, astfel încât, împreună, să promovăm literatura românească și să o facem cunoscută publicului larg. Putem să arătăm autorilor noștri o adevărată apreciere cumpărându-le cărțile, citindu-le și vorbind despre ele”, a declarat Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu.

                    Pe platforma eMAG vor fi disponibile peste 2.100 de titluri provenind de la peste 1.100 de autori, din domenii variate, de la cărți de ficțiune, istorie sau economie, până la cărți pentru copii. Pe pagina dedicată campaniei „Citește românește”, de pe site-ul eMAG, cititorii au la dispoziție topuri de carte românească, dar și o secțiune cuprinzând cele mai noi apariții.
                    „Noi credem că, la baza educației, stă lectura. De aceea, ne alăturăm inițiativei Ministerului Culturii de a susține cartea și scriitorii români. Ne bucură faptul că instituțiile statului caută din ce în ce mai mult soluții digitale și suntem pregătiți să ne punem cunoștințele și infrastructura la dispoziție pentru a susține astfel de demersuri ori de câte ori va fi nevoie”, a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG.

                    Uniunea Scriitorilor din România se asociază acestei campanii, Președintele U.S.R., Nicolae Manolescu, marcând importanța lecturii cărților scriitorilor români, validați de critica literară și formând scara de valori a literaturii contemporane.

                    La campania lansată de Ministerul Culturii și-a anuțat deja participarea și librăria online Libris.ro, cea mai mare libărie on line din țară, astfel campania „Citește Românește” va câștiga un nou public și va putea să extindă promovarea literaturii române.

                    CRAB roagă băcăuanii să nu mai folosească apa pentru udatul grădinilor

                      Compania Regională de Apă (CRAB) face apel la consumatori să utilizeze apa în mod responsabil și reamintește cetățenilor municipiului Bacău și comunei Mărgineni, faptul că ESTE INTERZISĂ utilizarea apei potabile pentru udarea culturilor și spațiilor verzi sau pentru orice alte scopuri decât cel menajer și asigurarea necesităților igienico – sanitare.

                      Respectarea acestor reguli este vitală pentru evitarea furnizării apei cu program restricționat.

                      Avertismentul vine în condițiile în care deja se constată scăderi ale presiunii apei în anumite puncte din oraș din cauza creșterii consumului.

                      „Așa cum am anunțat pe parcursul săptămânii trecute, în dată de 9 iunie, CRAB a demarat prima etapă dintr-o serie de investiții complementare Rezervei de apă a Municipiului Bacău”, se arată într-un comunicat al Companiei.

                      Alimentarea cu apă a consumatorilor din Bacău și Mărgineni este asigurată din cele trei rezervoare aflate în incinta Stației de Tratare Barați: un rezervor de 10.000 mc apovizionat cu apă prin intermediul aducțiunii Valea Uzului – Barați și două rezervoare de 5.000 mc aprovizionate cu apă din frontul de captare Mărgineni.

                      CRAB trebuie să schimbe instalația hidraulică amplasată în interiorul celor două rezervoare de 5.000 de mc.

                      „În aceste condiții, în următoarea perioada de timp (60 de zile), PRIN ROTAȚIE, vor fi scoase din uz cele două rezervoare, în scopul realizării investițiilor contractate. Reamintim că ansamblul hidraulic/conductele ce urmează a fi înlocuite au o vechime de 60 de ani, în condițiile în care durata lor de viață este de 40 ani”, anunță CRAB.

                      În mod normal, consumul de apă potabilă asigurată prin rețeaua de distribuție în municipiul Bacău este de 2.000 – 2.200 mc/h. Însă, din cauza lucrărilor la cele două rezervoare dar și din cauza creșterii consumului pe fondul creșterii temperaturii, în perioadele de vârf se va simți o scădere a presiunii în zonele înalte și la capetele de rețea, deoarece Compania va putea asigura doar 1.700 – 1.900 mc/h. Pentru a reface stocurile de apă se va reducerii presiunii de furnizare în timpul nopții, între orele 23.00 si 5.00.

                      „Investițiile pe care le avem astăzi în derulare sunt vitale pentru asigurarea alimentării cu apă a municipiului Bacău, mai ales în condițiile în care la aceste obiective nu s-au mai realizat lucrări de reabilitare/modernizare de cca.60 de ani.
                      Pentru a limita cât mai mult posibil disconfortul creat de lucrările demarcate, facem apel la consumatorii noștri, să utilizeze apă în mod responsabil”, se mai arată în comunicatul CRAB.

                      Două arme şi muniţia aferentă confiscate de către poliţişti de la persoane bănuite de braconaj cinegetic

                        La data de 12 iunie a.c, în jurul orei 01.30, poliţiştii care patrulau pe raza comunelor Dealu Morii, Găiceana, Huruieşti şi Tătărăşti au depistat, în flagrant, patru bărbaţi cu vârste cuprinse între 30 şi 38 de ani, din localităţile Vultureni, Onceşti şi Bacău, care comiteau acte de braconaj cinegetic pe Fondul cinegetic Vultureni.

                        Cu ocazia controlului autoturismului cu care aceştia se deplasau, poliţiştii au identificat şi ridicat două arme de vânătoare deţinute legal, încărcate şi o cartuşieră ce conţinea 16 cartuşe calibrul 12, dintre care 4 erau confecţionate artizanal.

                        Cercetările au fost preluate de către poliţiştii Serviciului Arme, Explozivi şi Substanţe Periculoase.

                        În cauză s-a întocmit dosar penal în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de braconaj cinegetic şi nerespectarea regimului armelor şi muniţiilor.

                        Vin banii pentru bursele elevilor

                          Administrația publică locală băcăuană a virat, astăzi, către școli, banii pentru bursele municipale ale elevilor.

                          Astfel, elevii vor primi, in zilele următoare, mult doritele și meritatele burse aferente semestrului I al acestui an școlar.

                          „În urma interpelării pe care am făcut-o la ultima ședință de Consiliu Local al Municipiului Bacău, cu privire la alocarea resurselor financiare către școli pentru bursele municipale ale elevilor, banii alocați acestui capitol au fost virați astăzi către unitățile de învățământ”, a anunțat consilierul local Ilie Bîrzu.

                          Începând din anul 2016, la inițiativa sa, a fost dublat numărul de burse acordate, de la 2500 la 5000 , acest fapt ducând la creșterea rezultatelor foarte bune obținute de elevii băcăuani la concursurile și olimpiadele naționale.

                          Birzu a felicitat elevii bursieri si profesorilor îndrumători, pentru rezultatele deosebite ce le-au incununat munca.

                          Luni se redeschide Arena Mall

                          Între noile măsuri de relaxare propuse și care intră în vigoare începând de luni se numără și redeschiderea mall-urilor, motiv de bucurie pentru mulți băcăuani.

                          Închis în urmă cu aproape trei luni din cauza pandemiei de COVID-19, Arena Mall își redeschide luni porțile și trebuie subliniat că există o serie de noutăți. Practic, mall-ul se bucură de un nou look, perioada de pendemie fiind dedicată unor schimbări care să aducă un aer nou.

                          Astfel, a fost schimbată toată gresia de la parter, iar în contextul actual, au fost montate la intrări porți ca la aeroport, cu camere de termoviziune și vor exista două ceck-point-uri la intrările dinspre est și vest, intrarea dinspre nord devenind doar ieșire de urgență.

                          A fost redus numărul de „insulițe” (acele standuri din mijlocul culoarelor-n.r) și a fost îmbunătățit sistemul de aer condiționat.

                          Pentru o bună funcționare s-au marcat trasee, practic fiind vorba de un circuit, pentru ca totul să fie în siguranță. Accesul în Arena Mall se face cu masca obligatorie, iar la intrare, pentru cei care nu au, unitatea va asigura gratuit măști de protecție, dar pentru un număr restâns de clienți.

                          „Suntem pregătiți pentru orice… Cât despre situație, eu iau faptul că s-a întâmplat și trebuie să ies mai întărit din asta. Cred că suntem printre puținele mall-uri din țară care redeschidem cu același număr de chiriași, chiar dacă am terminat câteva contracte, dar au venit alții. Deci, din acest punct de vedere veți descoperi noutăți”, a declarat Ovidiu Budeanu, proprietarul Arena Mall, care a făcut referire și la unele zone din mall.

                          În primul rând este vorba de cinema, care cel mai probabil se va redeschide din august, Budeanu explicând că oricum ar fi fost dificilă redeschiderea acum, având în vedere că cinematografia la nivel mondial este în impas.

                          În „stand by” rămâne și zona de food, un alt loc în care s-au făcut investiții, zonă care se speră a fi redeschisă la următoarea relaxare, cel mai probabil la 1 iulie. Programul la Arena Mall va fi de luni până joi de la ora 10.00 la ora 21.00, iar în zilele de vineri, sâmbătă și duminică, de la 10.00 la 22.00.

                          Dacă nu demult Ovidiu Budeanu vorbea despre o extindere a mall-ului, situația de criză a schimbat planurile afaceristului băcăuan din acest punct de vedere. Ce se va întâmpla în continuare ne-a spus chiar proprietarul Arena Mall:

                          „Lucrăm la acest aspect. Deja am luat certificatul de urbanism de la primărie. Pot spune că, într-un fel m-a ajutat pandemia pentru că am schimbat proiectul. Va fi ceva mult mai simplu, cu terase, cu piațete… Va fi altfel, dar extinderea va avea loc cu certitudine, numai că vom duce proiectul pentru 2022. Cred că în jur de 30 noiembrie 2022 și totul va fi diferit.”

                          Curs festiv & conferință de presă închidere proiect la Universitatea „Vasile Alecsandri”

                            Studenții Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău au participat la o festivitate de absolvire online pentru a doua ediție a cursului opțional oferit de către compania Softescu din Bacău. Adaptată condițiilor impuse de situația actuală, festivitatea a avut loc într-un cadru inedit, studenții participanți la curs putând astfel să celebreze finalizarea cursului, alături de ceilalți invitați, în mediul virtual.

                            Pe durata semestrului II, anul școlar 2019-2020, la Facultatea de Științe, Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău s-a organizat pentru studenți proiectul – curs facultativ „Programare Orientată pe Obiecte în PHP și Drupal CMS – ediția a-II-a”. „Peste 1.000.000 de site-uri web folosesc Drupal. De altfel, Drupal este cel mai popular sistem de management conținut digital în rândul companiilor medii și foarte mari fiind folosit cu succes pentru gestionarea de site-uri și aplicații web complexe cu mii de vizitatori. Companii precum Tesla, Twitter, Nasdaq, Emmy Awards sau artiști The Weeknd, Led Zeppelin sau Eric Clapton. Acesta este și motivul pentru care s-a inițiat acest proiect”, a declarat managerul companiei, Adrian Pintilie.

                            Proiectul s-a realizat la inițiativa companiei Softescu beneficiind de suportul Facultății de Științe, Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, prin rectorul instituției, prof. univ. dr. ing. Carol Schnakovszky, și decanul Facultății de Științe, prof. univ. dr. Cerasela Crișan.

                            Acest demers a avut rolul de a susține formarea tinerilor programatori asigurând astfel un fundament pentru o mai bună integrare a lor pe piața muncii. Costurile generate de organizarea acestui proiect au fost suportate integral de compania Softescu.

                            Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău a furnizat sala pentru desfășurarea orelor de curs și a asigurat promovarea acestei inițiative în rândul studenților. Cu toată situația generată de pandemie, s-au căutat soluții tehnice și astfel cursul a continuat în mediul virtual respectând toate măsurile de siguranță.

                             

                            Absolvenți

                             

                            Cursul a abordat teme precum conceptele fundamentale de dezvoltare web în PHP, programarea orientată pe obiecte în PHP, dezvoltarea unui site cu ajutorul unui CMS (Drupal). S-au înscris în program un număr de 50 studenți interesați, dintre care 28 studenți au finalizat cu o prezență de peste 70%.

                            Toți participanții cu o prezență de minim 70 % în cadrul cursului festiv au primit o diplomă de participare. Cei dornici să-și verifice cunoștințele dobândite au parcurs o evaluarea teoretică și practică care s-a realizat în luna mai 2020. Ei au fost recompensați cu diplomă de absolvire a cursului unde sunt trecute și cunoștințele pe care aceștia le-au dobândit.

                            Prodecanul lect. univ. dr. Cosmin Tomozei a manifestat interesul din partea universității de a dezvolta în parteneriat și alte proiecte de formare dedicate studenților, inclusiv proiecte de cercetare-dezvoltare. Totodată, decanul Facultății de Științe, prof. univ. dr. Cerasela Crișan, a oferit pentru primii 3 studenți clasați un cadou simbolic pentru recunoașterea efortului și a faptului că au reușit să termine cursul pe primele poziții.

                             

                            Invitați surpriză

                             

                            La sesiunea de închidere a proiectului alături de reprezentanții Universității au participat și doi invitați surpriză.

                            Aceștia au fost Ruben Teijeiro – Speaker @ Drupal Community și Rachel Lawson din partea Community Liason @ Drupal Association. Ruben Teijeiro a vorbit despre lansarea Drupal 9 și a adresat o invitație studenților de a celebra alături de comunitate lansarea noii versiuni și a pus la dispoziție linkuri în acest sens. Mesajul lui către studenți a fost: „Este important să continuați să învățați, să nu vă opriți aici și să fiți parte din comunitate. Asta vă poate schimba viața așa cum mi-a schimbat-o și mie.”

                            Rachel Lawson, reprezentantă a Community Liason @ Drupal Association, obișnuiește să mențină și să susțină comunitatea prin întâlniri cu cât mai mulți oameni pentru a înțelege necesitățile și problemele Drupalului și pentru a încerca să le rezolve alături de Drupal Association. „Drupal.org este inima comunității. De asemena, comunitatea aduce oamenii împreună, în cadrul evenimentelor focusate pe Drupal (inclusiv DrupalCon, care este cel mai mare eveniment de acest gen)”, a precizat Rachel Lawson. Anul acesta, DrupalCon 2020 va avea loc în mediul online în perioada 14-18 iulie.

                            Softescu este o companie cu 100% capital românesc cu sediul în Bacău. A fost înființată în anul 2008 și de peste 10 ani realizează proiecte IT pentru companii precum SealedAir, Nasdaq, Harvard Medical School etc, precum și instituții și organizații internaționale precum United Nations Volunteer sau World Trade Organization. În anul 2018, Softescu și-a deschis primul birou din afara țării în orașul New York, USA pentru a consolida prezența sa pe piața Americii de Nord. În 2019, Softescu a lansat la Seattle un nou start-up, OpenStory.io ce își propune să realizeze primul software dedicat editorilor de conținut pe platforme CMS gen Drupal, WordPress etc.

                            Modelarea lemnului – pasiunea de suflet a unui jandarm

                            Sublocotenentul Augustin Cojocaru, alias Gusti, este angajat al Jandarmeriei Române de 29 ani, iar din anul 2017 a trecut în corpul ofițerilor și își desfășoară activitatea la compartimentul Prevenirea și Combaterea Faptelor Antisociale.

                            Viața de jandarm i-a asigurat satisfacția profesională, dar și stabilitate emoțională. La vârsta de 10 ani a luat contact cu sculptura în lemn, care cu timpul s-a transformat în pasiune, mentor fiindu-i tatăl său, Iosif, care l-a învățat cum să țină o daltă în mână.

                            Prima sa lucrare a fost o casetă sculptată, pe care o păstrează și azi la loc de cinste.

                            Augustin Cojocaru își urmarea tatăl în atelierul de lucru, acolo unde se retragea pentru a lucra câte o piesă de suflet și, chiar dacă tatăl sau l-a ținut o vreme departe de uneltele de dăltuit, pentru că le considera periculoase pentru fiul său, el a luat o dalta în mână și a început să lucreze, în timp asimilând tainele acestei meserii.

                            Timp de câțiva ani, a continuat să sculpteze sute de lucrări pentru a-și îmbunătăți tehnica și a participat la foarte multe expoziții naționale și internaționale în Bacău, Iași, București, Oradea, Pitești, Botoșani, Constanța și Piatra Neamț.

                            Așa se face că vreme de 38 de ani a cochetat cu arta dăltuitului în lemn, atelier fiindu-i bucătăria apartamentului, „atentând” uneori la liniștea familiei și a vecinilor.

                            Gusty își dorește ca pe viitor să fie absolvent al Facultății de Arte și Sculptură.

                            Noi, jandarmii băcăuani, suntem mândri că îl avem în echipa noastră, dar și de faptul că în fiecare săptămâna ne putem bucura de expoziția lucrărilor expuse la sediul unității.

                            O lege pentru simplificarea accesului la finanțări europene nerambursabile

                              Parlamentul României a adoptat, la 10 iunie, o lege mai mult decât necesară – Legea 354/2020 – în perspectiva absorbției de fonduri europene în viitorul cadru bugetar multianual 2021 – 2027.

                              Concret, legea transformă agențiile de dezvoltare regională (ADR) în „Autorități de Management” pentru programele operaționale regionale: un hotărât pas înainte în direcția simplificării și debirocratizării accesului la finanțări europene nerambursabile.

                              „Asta înseamnă că beneficiarii din regiuni, îndeosebi autorități ale administrației publice locale care implementează proiecte de dezvoltare regională, nu vor mai trebui să facă drumuri interminabile la ministere/Guvern, în București, ci la ADR-uri, în cazul județului Bacău la ADR Nord-Est (Piatra Neamț)”, consider europarlamentarul băcăuan Dragoș Benea.

                              Acesta spune că responsabilizarea/împuternicirea agențiilor de dezvoltare regională, în baza principiului subsidiarității, va „muta” decizia la nivel regional, cuvântul Consiliului de dezvoltare regională urmând să aibă o mai mare greutate în stabilirea proiectelor prioritare.

                              „Ca fost președinte al Consiliului Județean Bacău sunt convins că primăriile și CJ-urile din regiunea Nord-Est vor ști să decidă cum e mai bine pentru respectivele comunități”, crede Dragoș Benea.

                              În județul Bacău sunt în implementare proiecte de infrastructură cu finanțare europeană în valoare de 300 milioane euro – centură Bacău, pistă aeroport, drumuri județene (95 de kilometri în partea de est a județului, legând Podu Turcului cu limita județ Neamț). Odată finalizate, aceste proiecte vor așeza Bacăul în poziția de placă turnantă a regiunii Nord-Est în materie de infrastructură de transport.

                              Începând din 2018, prioritatea noastră este autostrada A13 Bacău – Brașov, cel mai fezabil și mai serios proiect de autostradă între Moldova și Transilvania. Am încredere că anii ce vor veni vor constitui, fără îndoială, pași importanți făcuți pe acest proiect, mai ales că elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic a început în forță.
                              Dragoș Benea, europarlamentar