vineri, 19 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1161

Se depun eforturi pentru a îmbunătăți condițiile de trai în Căminul pentru Persoane Vârstnice

    În ultimul an au fost achiziționate 7 paturi medicale moderne, 2 concentratoare de oxigen, 2 canapele electrice pentru sălile de examinare, aparatură nouă pentru bucătărie, un aparat multifuncțional pentru cabinetul de kinetoterapie și un electrocardiograf.

    Alți 262.500 de lei au fost alocați, la ședința de CL din 18 august, pentru achiziționarea a altor 15 paturi medicale și a unui sistem de echipamente de climatizare antibacterian.

    „Mă voi asigura că instituția care îi are în grijă pe vârstnici va primi și în următorii ani fonduri pentru investiții.

    Avem responsabilitatea de a oferi celor 202 rezidenți ai căminului un trai demn, respect și recunoștință. Sunt bunicii și părinții noștri, care au contribuit cu toții la construirea și dezvoltarea Bacăului”, a declarat primarul Lucian – Daniel Stanciu -Viziteu.

    Război și manipulare

    Sâmbăta trecută, Andriy Yermak, șeful administrației prezidențiale din Ucraina, făcea o declarație excesivă și nefericită: ”Sarcina noastră este să fim siguri nu doar că actuala generație de ruși, dar și copiii și nepoții lor vor plăti!”  Coincidență ori nu, la câteva ore a fost asasinată Darya, fiica lui Alexander Dughin, într-un atentat care era pregătit să-i ucidă pe amândoi, tată și fiică. Rețelele de socializare din Rusia au explodat. Potrivit  Serviciului Federal de Securitate al Federației Ruse (FSB),  „crima a fost pregătită și comisă de serviciile speciale ucrainene. Executorul este cetățean al Ucrainei, Vovk Natalia Pavlovna, născută în 1979, care a sosit în Rusia la 23 iulie 2022, împreună cu fiica ei Șaban Sofia Mihailovna, născută în 2010”. Potrivit FSB, citat luni de https://www.vestidinrusia.ro/2022/08/22/fsb-a-acuzat-serviciile-speciale-ucrainene-de-uciderea-fiicei-lui-dughin/  „pentru a organiza asasinarea Daryei Dugina și pentru a obține informații despre modul ei de viață, Vovk a închiriat, la Moscova, un apartament în blocul în care locuia defuncta. Pentru a fi mereu pe urmele jurnalistei, suspecții au folosit o mașină Mini Cooper, pentru care, la intrarea în Rusia, s-au folosit numerele Republicii Populare Donețk – E982ХН DNR, la Moscova – numerele kazahe – 172AJD02, iar la plecare – cele ucraineane – AH7771IP.”

    După publicația britanică https://www.dailymail.co.uk/news/article-11133533/Fears-grow-Moscow-daughter-Putins-Rasputin-killed-RUSSIAN-car-bomb.html  acesta e un ,,presupus atentat” : ,, Dugin, un ultranaționalist și fascist rus care are fanteziile de a reconstrui un nou imperiu vast în Europa și Asia, a fost dus la spital după ce fiica sa, în vârstă de 29 de ani, a fost ucisă într-un presupus atentat asupra vieții sale.”(s.n.)  Publicația britanică justifică ipoteza ,,asasinatului presupus printr-o asociere subliminală, fără alte argumente;  ,,…unii experți au sugerat că în spatele atacului a fost agenția de spionaj FSB a lui Putin.”  Duminică seara, situl oficial al președintelui Zelenski https://www.president.gov.ua/en/news/rosiya-sama-sebe-vidrizhe-vid-peregovoriv-yaksho-vlashtuye-s-77185  a publicat discursul săptămânal al președintelui care declara;  ,,….  la Mariupol se pregătește decorul pentru un proces spectacol absolut dezgustător și absurd al apărătorilor ucraineni, al războinicilor noștri care sunt captivi ai ocupanților. …. Dacă are loc acest proces, dacă oamenii noștri sunt aduși în acest peisaj încălcând toate acordurile, toate regulile internaționale…. aceasta va fi linia dincolo de care orice negociere este imposibilă. ”

    Pe 4 august, Amnesty International publica un raport prin care denunța tacticile armatei ucrainene care au pus în pericol populația civilă și anume, folosirea de către soldații ucraineni a școlilor, apartamentelor, spitalelor etc., în scopuri militare ce au generat victime civile, fără însă ca raportul să-i menajaze pe ruși. Întregul raport cu multe detalii e aici https://www.amnesty.org/en/latest/news/2022/08/ukraine-ukrainian-fighting-tactics-endanger-civilians/ . Cîteva zile mai târziu, organizația dă înapoi în ceea ce privește acuzațiile privind tacticile armatei Ucrainei  și în 7 august afișează pe situl oficial  https://www.amnesty.org/en/latest/news/2022/08/statement-on-publication-of-press-release-on-ukrainian-fighting-tactics/   o ,,Declarație … în care organizația retractează concluziile inițiale date publicității pe 4 august. Astfel oraganizația declară că; ,, Amnesty International regretă profund necazul și furia pe care le-a provocat comunicatul nostru de presă privind tacticile de luptă ale armatei ucrainene. Am făcut această evaluare pe baza normelor dreptului internațional umanitar (DIU), care impun tuturor părților implicate într-un conflict să evite localizarea, în măsura maximă posibilă, a obiectivelor militare în interiorul sau în apropierea zonelor dens populate…. Trebuie să fim foarte clari: nimic din ceea ce am documentat că fac forțele ucrainene nu justifică în vreun fel încălcările rusești. Doar Rusia este responsabilă pentru încălcările pe care le-a comis împotriva civililor ucraineni….” Și pentru că nu și-a turnat suficientă ,,cenușă-n cap” cât să-și mulțumească sponsorii, pe data de 12 august revine și publică alte scuze pe situl propriu https://www.amnesty.de/informieren/aktuell/statement-zur-ukraine-pressemitteilung-vom-4-august-2022  ,,Ca răspuns la comunicatul nostru de presă din 4 august 2022 privind încălcările dreptului internațional de către armata ucraineană, am fost criticați pe scară largă atât la nivel internațional, cât și în Germania. Putem înțelege durerea, furia și dezamăgirea colegilor noștri din Ucraina, a societății civile ucrainene, a membrilor și susținătorilor noștri din Germania și din întreaga lume…. Aceasta înseamnă, ca organizație, că nu am reușit să transmitem mesajul nostru. Ne cerem scuze pentru asta….” Și pentru remedierea situației, asociația propune un audit internațional care să le invalideze raportul, evident în ceea ce privește armata Ucrainei. Să nu ne mirăm că în narațiunea ucraineană îmbrățișată de media corporatistă, rușii și-au bombardat propriul lagăr cu deținuți și paznici de-a valma. Tot rușii, care se află în centrala nucleară Zaporozhye pe care o exploatează, o și bombardează constant și în egală măsură remediază efectele distructive ale bombardamentelor încercând să țină centrala în funcțiune. Aceste ,,atacuri rusești” ar trebui să stârnească o indignare globală legitimă și să justifice implicarea directă cel puțin a  țărilor UE. Președintele Ucrainei, pe 19 august, într-o declarație făcută public pe situl președinției  https://www.president.gov.ua/en/news/z-misiyi-na-zaporizku-atomnu-elektrostanciyu-mozhe-pochatisy-77177  , susținea narațiunea inițială și declara;  ,,Dacă șantajul rusesc cu radiații continuă, vara aceasta ar putea intra în istoria diferitelor țări europene drept una dintre cele mai tragice din toate timpurile. Pentru că nicio instrucțiune la nicio centrală nucleară din lume nu are în vedere o procedură în cazul în care un stat terorist transformă o centrală nucleară într-o țintă…”  Întrebarea e, cine a transformat centrala nucleară Zaporozhye într-o țintă, pentru a identifica statul terorist. După publicația britanică https://www.dailymail.co.uk/news/article-11133533/Fears-grow-Moscow-daughter-Putins-Rasputin-killed-RUSSIAN-car-bomb.html ,, …avertismentele cu privire la stabilitatea centralei s-au intensificat în ultimele săptămâni, pe măsură ce Rusia încearcă să  deconecteze Ucraina de la rețeaua electrică principală  și să-și redirecționeze energia către Crimeea..”  Logica pare să spună că nu rușii sunt cei care amenință funcționarea centralei nucleare,  întrucât au un interes cât se poate de meschin ca ea să funcționeze. Lord William Harry Ponsonby , politician, scriitor britanic, este adesea citat drept autorul principiilor elementare ale propagandei de război care constau în a spune și a repeta:

     Nu vrem război;

     Partea adversă este singura responsabilă pentru război;

    3 – Dușmanul are trăsăturile diavolului sau „ticălosului de serviciu”;

    4– Este o cauză nobilă pe care o apărăm și nu interesele private;

    5– Inamicul provoacă în mod intenționat atrocități; noi putem să comitem doar „gafe” involuntare;

    6– Inamicul folosește arme ilegale ;

    7– Pierderile inamicului sunt mari, ale noastre sunt mici;

    8– Artiștii și intelectualii sunt dedicați cauzei noastre;

    9– Cauza noastră are un caracter sacru;

    10 – Cei care pun la îndoială propaganda sunt trădători.

    Crimele, din această perspectivă, nu sunt și nu pot fi de aceeași natură și condamnate în același mod. Pentru că unele sunt făcute de băieții buni, iar altele de băieții răi. Distincția ține de perspectivă.  Astfel se poate observa că tehnicile de propagandă au ajuns la nivelul în care ficțiunea anulează rațiunea. Desigur, suferința profundă a ucrainenilor merită evident să fie arătată, din păcate această imagine a suferinței nu este o informație, ci un spectacol menit a acoperi judecata critică ocultând astfel analiza reală  și lucidă a evenimentelor. Cine a fost cu adevărat factorul declanșator al conflictului din Ucraina, data cînd a început conflictul și cine are interesul ca el să continue sunt elemente pierdute de narațiunea comună.  Îmi iubesc țara și concetățenii, ăștia amărâții, disprețuiți de ,,noua burghezie a globaliștilor bruxellezi” și de aceea mă tem ca un fals pretext, gonflat mediatic, să nu constituie cauza pentru care copiii noștri să moară într-un război provocat, care e al ,,investitorilor” nu al nostru.

    Jr. Adrian M. Ionescu

     

     

     

     

    Polițiștii, la atelierele de vară ale Asociației OvidiuRo

      Încă din anul 2011, Poliția Româna colaborează cu Asociația OvidiuRo, desfășurând o serie de activități preventive cu copiii din atelierele de vară, organizate de către asociație în mai multe județe. Scopul acestora este de a reduce riscul de victimizare a copiilor, în special a celor din familii defavorizate și din comunitățile multietnice.

      Polițiștii băcăuani au fost alături de copiii care urmează să devină elevi odată cu începerea noului an școlar, la Scoala Gimnazială Negoiești, Școala Gimnazială „George Enescu” din Moinești și la Școala Gimnazială Măgirești. În cadrul acestor unități de învățământ au fost organizate de către Asociația OvidiuRo, atelierele de vară „Șotron”, menite să ofere sprijin copiilor de grădiniță care urmează să înceapă clasa pregătitoare în luna septembrie 2022.

      Copiilor li s-au prezentat elemente de educație rutieră, dar și alte sfaturi de siguranță, precum gestionarea situației în cazul în care se rătăcesc de părinți sau acordarea unei atenții sporite asupra obiectelor pe care le dețin.

      S-a atras atenția asupra modului de deplasare pe drumurile publice, mai ales în cazul în care nu există trotuar, a asigurării înainte de angajarea în traversare sau a faptului că este necesar să se dea jos de pe bicicletă atunci când traversează. S-a discutat, de asemenea, cu cei mici despre semnificația indicatoarelor rutiere și a semaforului, precum și despre indicațiile agentului de circulație care dirijează traficul.

      Viitorii școlari au descoperit ce pot face dacă se pierd, cui pot cere ajutor și în cine pot avea încredere. Mai exact, au învățat că nu trebuie să intre în panică, să nu se îndepărteze de locul în care se află și să ceară ajutor persoanelor din jur pentru a suna părinții sau poliția, fără însă a pleca cu persoanele respective în alte direcții, cu mașina sau alte mijloace, indiferent de motivul invocat.

       

      Recomandări pentru părinți:

       

      • Stabiliți un punct de întâlnire vizibil și ușor de găsit, atunci când ieșiți cu copilul într-un spațiu aglomerat (un tobogan, un stâlp, punctul de informații etc.);
      • Puneți numărul dumneavoastră de telefon asupra copilului (în buzunar, scris pe mână, pe o brățară etc.);
      • Exersați în joacă numărul de urgență 112, pentru a-l învăța în ce situații îl poate apela și ce fel de ajutor poate primi;
      • Atunci când mergeți la plimbare, arătați-i copilului locurile sigure în care poate merge pentru a cere ajutor.

       

      Videoconferință cu directorii de şcoli: 88.000 de elevi din județul Bacău încep şcoala pe 5 septembrie

      Prefectul de Bacău a condus, marți, de la sediul Inspectoratului Şcolar Județean, şedința în sistem videoconferință cu cei aproximativ 170 de directori ai unităților educaționale din județ, pe care a convocat-o dintr-un dublu considerent: pe de o parte nevoia de a verifica cum se stă concret cu pregătirile pentru noul an şcolar, pe de altă parte pentru ca reprezentanții IPJ, IJJ, ISU, DSP – prezenți la ședință – să transmită conducerilor şcolilor îndrumări specifice, în conformitate cu atribuțiile ce le sunt conferite de lege.

      „Mă preocupă, în mod particular, calitatea actului educațional care nu poate fi consolidată decât dacă este dublată de un management educațional cel puțin echivalent pe planul organizării și eficienței. În jur de 88.000 de elevi vor începe școala pe 5 septembrie, în cele 172 de unități de învățământ din județ (cărora li se adaugă 307 unități arondate), context în care am apreciat că este oportun să transmit directorilor de școli principiile ce jalonează, în opinia mea, funcționarea optimă a sistemului școlar în noul an”, a declarat prefectul Lucian Bogdănel.

      Acesta a cerut gestionarea eficientă a resurselor și evitarea risipei: acolo unde este posibil– inclusiv realizarea de economii (la consumul de energie, de utilități – apă, consumul chibzuit de furnituri și alte produse necesare bunei funcționări a unității școlare). Prefectul a cerut să se pună accentul pe siguranța în școli și să se acorde o atenție sporită acordată fenomenului de consum substanțe psiho-active.

      Nu mai e pentru nimeni o noutate că vârsta asociată consumului de astfel de substanțe este tot mai scăzută, iar tinerii sunt mediul de predilecție în care stupefiantele sunt diseminate. S-a cerut, de asemenea, conlucrare, cooperare, colaborare cu primăriile, astfel încât să nu existe două voci distincte, antagonice, atunci când vorbim despre educație în plan local – una a conducerii școlii, cealaltă a conducerii primăriei (fie că ne referim la burse școlare, investiții în infrastructura educațională sau diverse decontări pe care primăriile le fac nu fără un efort bugetar considerabil, mai ales în această perioadă).

      În același timp, prefectul a insistat pe încurajarea adoptării de noi tehnologii și digitalizarea procesului educațional și construirea unor parteneriate durabile, în sprijinul educației, cu Inspectoratul de Poliție Județean, Inspectoratul de Jandarmi Județean, Inspectoratul pentru Situații de Urgență sau Direcția pentru Sănătate Publică: sunt instituții de forță, verificare și control ale căror îndrumări prompte au venit, nu o dată, în sprijinul nemijlocit al școlilor, asigurând buna funcționare a acestora sub un climat de siguranță, ordine și sănătate publică.

      Se lansează programul de casare a maşinilor mai vechi de 15 ani

        băcăuanii care vor renunţa la rablele din faţa blocurilor vor primi de la stat 3000 de lei

        Preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), Laurenţiu Neculaescu, a anunţat că programul de casare a maşinilor mai vechi de 15 ani va fi lansat în septembrie şi va avea o valoare de 500 de milioane de lei. Acesta va fi implementat cu ajutorul unităţilor administrativ-teritoriale (UAT). Neculaescu a precizat că acest program a rezultat în urma angajamentului României prin PNRR că până în 2026 vom casa un număr de 250.000 de autovehicule mai vechi de 15 ani. Prima de casare va fi acordată pentru casare a unei maşini mai vechi de 15 ani sau cu o normă de poluare Euro 3 sau mai jos de Euro 3.

        Mai interesant este faptul că, această primă de casare care va fi de 3.000 de lei, va fi compusă din 1.500 de lei sumă suportă AFM și 1.500 de lei care vor trebui suportaţi din bugetul propriu al fiecărei unităţi administrativ-teritoriale, după cum a afirmat şeful AFM, citat de agențiile de presă naționale. Acesta a mai precizat că programul va fi influenţat direct de sumele prevăzute în bugetele locale cu această destinaţie.

        Pentru acest program vor aplica administraţiile locale, iar, în cadrul unei sesiuni de înscriere, un solicitant poate obţine finanţare pentru cel mult 100 autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie de până la 1.000 locuitori, 500 autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 1.001-5.000 locuitori, 1.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 5.001-10.000 locuitori, 5.000 autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 10.001-50.000 locuitori; 20.000 autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 50.001-200.000 locuitori şi 50.000 autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie de peste 200.001 locuitori.

         

        Termen scurt pentru pomicultorii și viticultorii care vor sprijin de la stat

        Statul acordă ajutoare financiare excepționale, de 875 lei/hectar, proprietarilor de livezi și plantații de viță de vie. Sprijinul de stat poate fi cerut atât de persoanele fizice cât și de firme, instituții de învățământ ori stațiuni de cercetare. Condiția este ca acestea să dețină minimum 0,1 hectare de plantații pe rod, până la maximum 200 de hectare.

        În perioada 19 august – 2 septembrie 2022 inclusiv, fermierii băcăuani care dețin plantații de pomi fructiferi sau plantații viticole pe rod cu struguri pentru vin pot depune cereri la Agenția de Plăți și Intervenție în Agricultură (APIA) pentru a primi sprijin financiar de la stat. Asta după ce guvernanții au aprobat o schemă de ajutor excepțional alocat acestui sector din agricultură, ca răspuns la cheltuielile efectuate în perioada 24 februarie – 12 august 2022, pentru achiziția de îngrășăminte, produse de protecție a plantelor și motorină. Grantul financiar unitar este în cuantum de 875 lei/hectar, echivalentul sumei de 176,80 euro/hectar.

        Cine sunt beneficiarii

        Pot solicita sprijin de stat atât persoanele fizice, PFA-urile, cât și întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, precum și persoanele juridice. Totodată, schema de ajutor de stat este destinată și grupurilor de producători sau organizații de producători, structurilor din domeniul cercetării, respectiv universitățile, institutele şi stațiunile de cercetare-dezvoltare. Una dintre condiții este ca solicitanții să dețină cel puțin 0,1 hectare, inclusiv, de plantații pomicole sau viticole, până la maxim 200 hectare, inclusiv. Apoi, obligatoriu, aceste suprafețe trebuie să fi fost înregistrate la Agenția de Plăți și Intervenție în Agricultură (APIA). În total, vor fi alocați 126.150.673 de lei (echivalentul sumei de 25.490.649 euro), bani care se estimează că vor ajunge pentru circa 174.500 beneficiari care administrează 144.170 hectare de teren agricol.

        Ce conține dosarul de subvenție

        Cererile pot fi depuse sau transmise prin fax/poştă/eletronic la Centrele APIA unde beneficiarii au depus Cererea unică de plată 2022. „APIA pune la dispoziția solicitanților formulare pretipărite ale cererii de solicitare ajutorului excepțional, încărcate cu datele preluate din IACS – Cererea unică de plată 2022: date de identificare, suprafete și culturi (coduri de cultură) declarate, iar aceștia trebuie să le verifice/completeze/corecteze dacă este cazul”, precizează reprezentanții APIA. Dosarul mai trebuie să includă o copie a documentelor justificative de achiziție (factură, bon fiscal) a fertilizanților, motorinei sau a produselor de protecție a plantelor, după caz, emise în perioada 24 februarie 2022 – 12 august 2022. În plus, se vor mai atașa o copie a contului bancar și o declarație pe proprie răspundere privind înregistrarea în scopuri de TVA. Documentele din dosar vor fi în copie, datate și semnate de beneficiar, și vor purta sintagma „conform cu originalul”.

        Prezentare de cărți de poezie și Expoziție de tapiserie la Casa Bacovia

        Grădina Casei Memoriale „George Bacovia”, din Bacău, a fost animată, sâmbătă seara, 20 august, de un eveniment pe care cei care l-au creat și l-au întreținut l-au numit „Arta, o formă de vibrație îngerească”. Practic, titlul acestei activități culturale a avut în vedere expoziția cu lucrări de tapiserie artistică realizate de Veronica Bocăneț-Călin, dar a creat și un cadru perfect pentru lansarea a patru volume de poezie semnate de inginerul băcăuan Nicolaie Sorin Ionescu.

        La acest eveniment au fost prezenți, între alții, președintele Filialei Bacău a Uniunii Scriitorilor din România, Dumitru Brăneanu, scriitorul, profesorul și ziaristul Ioan Dănilă și ziaristul și scriitorul Cornel Galben.

        Cine încă nu l-a cunoscut pe inginerul Nicolaie Sorin Ionescu nu știe că pentru acest om viața este percepută și descrisă numai în versuri. Orice ar spune, orice ar face, la Nicolaie Sorin Ionescu totul înseamnă versificare. Tot discursul său, în orice împrejurare, înseamnă ritm, măsură și rimă. De aceea, nu a fost o surpriză ca însăși deschiderea și prezentarea evenimentului de sâmbătă seara din Bacău să fie făcută tot în versuri. Iar acest discurs nu a omis să includă evenimentul în realitatea pe care o parcurgem, cu toate ale ei.

        Veronica Bocăneț-Călin a expus 22 de lucrări sub titlul generic „Stările de grație ale tapiseriei”, multe creații pe teme religioase, dar toate opere delicate, sugestive și cu mesaje profunde. Poetul a venit, însă, pentru prima oară într-o astfel de prezentare în public cu patru volume de poezie. Cel mai recent, „Zile și Nopți” (ed. StudIS, Iași, 2022), celelalte fiind „Subiectiv sau Cronici contemporane” (Bacău, 2021), „Ceahlăul meu… iubirea mea” (StudIS, 2021) și „Cuvinte despre satul meu sau Aici am văzut lumina” (Bacău, 2019), autorul fiind originar din Săucești.

        Despre eveniment și despre cei care și-au prezentat operele au vorbit Ioan Dănilă, Dumitru Brăneanu. „Nicolaie Sorin Ionescu – a spus Ioan Dănilă – este un poet al cetății, dar și al oralității, dar nu este un banal versificator, ci poetul care știe să scoată în evidență ceea ce este semnificativ în societate. Astfel, el a făcut chiar și o monografie lirică a satului său natal”.

        Dumitru Brăneanu a remarcat spiritul bacovian al serii create de Nicolae Sorin Ionescu și Veronica Bocăneț-Călin. „A fost o seară plină de spiritualitate, de cultură. A fost o altă abordare a poeziei, dar și o fericită îmbinare a poeziei cu arta, pentru că și tapiseria artistică e un mod de a scrie poezie altfel. Și Nicolaie Sorin Ionescu are un alt fel de a scrie poezie, un fel de trăire spirituală cu o exprimare directă în versuri, care ajunge mai ușor la sufletul cititorului. Importante sunt și inflexiunile poetice cu trimitere la istoria poporului român. E unul dintre puținii români care mai trăiesc cu patriotism istoria noastră”.

        Cu acest prilej a fost evocată și creația sculptoriței Alina Ilinca Enache (1939-2021), a cărei operă „Vis” poate fi văzută în grădina Casei Bacovia.

        Iar pentru că evenimentul a avut loc în grădina Casei Bacovia, Nicolaie Sorin Ionescu a citi și câteva poezii din opera marelui poet simbolist, dar a și cântat, pentru că mai are un talent încă ascuns publicului. Nu au fost omise nici inflexiunile patriotice regăsite în operele poetice, pentru că Nicolae Sorin Ionescu dovedește și un sincer patriotism.

        De asemenea, tot cu acest prilej a fost prezentat participanților un tablou cu portretul lui Vasile Alecsandri, cu autor necunoscut, adus de Veronica Bocăneț-Călin și care a fost donat viitoarei case memoriale Alecsandri din Bacău.

        Transporturi de textile blocate în vamă de Garda de Mediu

          Două transporturi de deşeuri textile care erau aduse din Germania au fost blocate, luni, la intrarea în ţară prin Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II, de către comisarii de Mediu din Arad.

          Garda de Mediu Arad a informat că deşeurile se aflau în două TIR-uri conduse de şoferi români care le transportau în Bacău şi Covasna, însă firmele la care urmau să ajungă nu îndeplineau condiţiile legale pentru a procesa astfel de mărfuri.

          „Comisarii Gărzii Naţionale de Mediu – Comisariatul Judeţean Arad au interzis intrarea în ţară a două automarfare care transportau deşeuri de textile şi îmbrăcăminte având cantităţi de 10,36 tone şi 14,52 tone, provenite din Germania.

          Agenţii economici din judeţele Bacău şi Covasna cărora le erau destinate deşeurile nu deţin instalaţii de valorificare la punctele de lucru din documentele însoţitoare transporturilor, aşa cum este prevăzut în legislaţia specifică”, au transmis comisarii arădeni.

          Amintiri despre 23 August

          Ziua de 23 August rămâne un punct de reper în diagrama desfășurării Celui de Al Doilea Război Mondial. Atunci România a „întors armele împotriva Germaniei și aliaților ei”, Insurecția Națională Antifascistă și Antihitleristă a fost sărbătorită cu fast în fiecare an, până în 1989.

          Încet încet a trecut în uitare, ștearsă ca pe o pată rușinoasă, dintre multe altele, așezată pe obrazul țării prea des pălmuit.

          Nu mai sunt manifestații de mândrie și defilările din marile orașe. Nu se mai depun coroane la monumentele celor scrificați fără nicio vină.

          Ziua de 23 Agust a rămas astăzi doar motiv de dezbatere pentru istorici, specialiști, care prin comunicări științifice susținute de doctori în istorie militară, foști generali și ofițeri ai armatei române, mai aruncă într-un cadru restrâns, câte o rază de lumină asupra acelor vremuri atât de zbuciumate.

          Să nu uităm însă câtă suferință aduce războiul și în zilele noastre, mult prea aproape de noi. Un fapt de neconceput în urmă cu un an, că se mai poate repeta. Ucraina sărbătorește pe 24 august, Ziua Independenței, sub tirul armelor. Ne înarmăm de război ca să fie pace, gândea un strateg referindu-se la viitor. Așa să fie oare?

          Festivalul Grâului, la a doua ediție în comuna Orbeni

          Locuitorii comunei Orbeni, fiii satului și invitații lor au petrecut, duminică, 21 august, la cea de a doua ediție a „Festivalului Grâului”, manifestare inițiată în anul 2019 și reluată după aproape trei ani de pandemie. Spațiul terenului de sport al  comunei a căpătat și el aspect de sărbătoare, fiind decorat cu baloți de paie și de standuri cu produse de panificație, dar și cu alte produse agricole și mașini agricole. Festivalul a cuprins și un antrenant program artistic, în care Grupul folcloric „Spic de grâu”, condus de profesoara si interpreta de muzică populară Maria Șalaru, a fost cireașa de pe tortul sărbătorii.

          La această sărbătoare au răspuns invitației dlui Primar Costache Popa, deputatul Costel Neculai Dunava, președintele Consiliului Județean, Valentin Ivancea, Nadia Nicoleta Morărașu – conf. univ. dr. la Universitatea „Vasile Alecsandri”, partener al Centrului de Tineret Orbeni într-un proiect Europe Direct – toți originari din această comună. Au fost prezenți deasemenea Ana Maria Egarmin – inspector școlar general  Inspectoratul Școlar Județean Bacău, Adrian Solomon – directorul Direcției Agricole Bacău, Carmen Voisei – directoarea Școlii Populare de Meserii, Florin Zăncescu – managerul Centrului Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale și Cristin Adelin Matei – comisar șef la Secția 5 Poliție Rurală Răcăciuni (de care aparține și comuna Orbeni).

          „Ne-am adunat în zi de sărbătoare după un an de muncă în care am pus cu toții umărul la modernizarea și dezvoltarea comunei noastre – a spus, în deschiderea evenimentului, primarul Costache Popa.  Folosesc această ocazie pentru a mulțumi tuturor celor care au susținut și s-au implicat activ în bunul mers al traiului nostru împreună, atât în satul Scurta, cât și în satul Orbeni. Avem oameni gospodari in comună, oameni care fac cinste oriunde ar fi!”

          Evenimentul a început cu intonarea Imnului de stat al României, după care a urmat un tedeum de  mulțumire și binecuvântare susținut de preoții din parohiile Orbeni și Scurta.

          Orbeni, comună pe drumul dezvoltării 

          Primarul Costache Popa a prezentat o scurtă radiografie a coordonatelor pe care a fost plasată comuna Orbeni țn ceea ce privește dezvoltarea acesteia. ”Mă strădui, alături de dumneavoastră, colegi si consilierii locali – a spus primarul – să duc la bun sfârșit munca pe care mi-am asumat-o și pentru care m-ați mandatat. Singur nu aș reuși…

          O comunitate reprezintă conlucrarea tuturor pentru scopuri comune, în beneficiul tuturor.Datorăm respect părinților și bunicilor noștri, celor care ne-au crescut și educat, educatorilor, învățătorilor care ne-au educat și învățat pentru ca noi să ducem azi mai departe tradiția, obiceiurile și să ne putem bucura cu toată inima de cele realizate”.

          Au fost astfel reliefate, între altele, proiectele pentru modernizarea și dezvoltarea comunei, unele deja finalizate, altele în curs de finalizare. Între acestea au fost amintite proiectele pentru canalizare și extinderea rețelelor de alimentare cu apă, reabilitarea, extinderea și construirea localurilor de școală și grădinițe, reabilitarea Dispensarului din Orbeni și construirea noului Dispensar din Scurta, modernizarea de drumuri, montarea sistemelor de supraveghere video din școli și din satele comunei, regularizarea pâraielor sau extinderea rețelelor de alimentare cu energie electrică și gaze. Nu a fost omis nici proiectul „Cântec popular parte din sufletul satului meu”, în care activează și Grupul „Spic de grâu” participat la multe festivaluri, concursuri și emisiuni TV și la care a obținut numeroase premii și trofee.

          Trofee celor care s-au evidențiat în comună 

          Un eveniment cu importanța și amploarea unui festival precum cel din comuna Orbeni a fost o ocazie potrivită pentru ca primarul și Consiliul Local să ofere, diplome de excelență și de merit, distincții, chiar premii în bani, unor invitați și cetățeni ai comunei. Astfel de trofee au fost oferite invitaților, familiilor care au împlinit 50 de ani de căsătorie, cadre didactice aflate la final de carieră, elevilor cu rezultate foarte bune la învățătură, sportivilor de performanță, cadrelor didactice pentru merite deosebite, partenerilor Centrului de Tineret Orbeni, dar și unor fermieri, buni gospodari, apicultori și altor asemenea categorii din comună.

          La acest moment s-a adresat participanților și Valentin Ivancea. „Vin la Orbeni, satul în care m-am născut  în fapt și căruia îi aparțin – a spus președintele Consiliului Județean. Văd aici, de la un an la altul, că această comună se dezvoltă. Felicit primarul comunei pentru că reușește să promoveze tradiția, care reprezintă românismul nostru. Noi suntem din județul Bacău și suntem români și suntem mândri pentru că din comuna Orbeni provin multe personalități din diferite domenii. Iar pentru că aici s-a creat o tradiție de a păstra ce este curat românesc, îl felicit pe domnul primar. Tot ceea ce depinde de mine și de echipa PSD Bacău vom face ca această comună să meargă pe drumul dezvoltării. Sunt onorat că sunt locuitor al comunei Orbeni!”

          Cântec, joc și voie bună 

          Festivalul s-a încheiat, cum era firesc, cu un frumos și elaborat program artistic, susținut de Grupul folcloric „Spic de grâu” și de artista profesoară Maria Șalaru.

          Pe afișul programului au mai apărut și soliștii Constantin Bahrin, Ion Paladi, Claudia martinica, Lăcrămioara Dîrlea, Marina Duhalmu, Eugen Ungureanu, Minodora și Iris.

          În program a fost prezentată și o scenetă ai cărei actori au fost copiii de la Clubul pentru Tineret.

          „Festivalului Grâului – ne-a spus Maria Șalaru – este un eveniment care a fost inițiat în urma trei ani. În cadrul proiectului”Cântec și costum popular, parte din sufletul satului meu” Atunci a și început colaborarea mea cu această comunitate , la inițiativa domnului Costache Popa, un om inimos, un primar cum rar se văd, care pune suflet în tot ceea ce face, ai ales ca într-un un asemenea festival,  este nevoie de implicare. O acțiune de o așa  anvergură presupune multă pricepere si implicare pe măsura tematicii speciale: grâu.

          ”De când este lumea lume
          S-a hrănit, cu sfânta  pâine
          Ce din bob cu bob o face
          O frământă si o coace
          Mama pentru pruncii săi
          Ca să-i crească măricei
          Grîule, mugur de pâine
          Mulțumim si azi si mâine
          Mulțumim lui Dumnezeu
          Că ne-a dat din rodul tău!
          Ne esti viața, ne ești suflet
          De asta te-am prins în cântec

          Maria Șalaru

          De exemplu, la această a doua ediție am organizat, în premieră, și un concurs de frământat aluat, prin care am vrut să demonstrăm că gospodinele din Orbeni știu să facă acasă, pâine, cozonaci,placinte ți alte bunătăți ale căror arome pofticioase au plutit în atmosfera festivalului și din care s-au înfruptat toți invitații si publicul spectator. Merita menționat numele gospodinelor care au si fost premiate pentru a fi un exemplu pentru celelalte femei.

          Negoița Mărioara,Bărbuță Elena,Costia Maria,Pavel Lidia,Ghinita-Serban Daniela,Tilita Gabriela,Popa Marcela (soția dlui primar),Rău Dana,Popa Aurica,Pavel Lidia,Stefănița Luminița,Dascălu Mariana,Diaconu Mihaela,Moraru Niculina,Roman Maricica,Apreotesei Angelica,Chelmuș Mariana,Tabăcaru Maria și Degeratu Marlena.

          Ideea de a organiza de Zilele comunei Orbeni un festival al grâului, respectiv al pâinii, a fost a mea, pentru că o manifestare numită doar ”Zilele comunei” ar fi fost prea banală… Ori aici, în Orbeni, avem grupul folcloric «Spic de grâu», al cărui nume a venit de la ceea ce este specific acestei localități, cultura grâului pe câmpurile din Lunca Siretului, și de la care s-au format anumite tradiții. Am compus cântecul «Spic de grâu»,pentru ca acesta să devină ”imnul” comunei Orbeni.

          Vin mulți copii, căci le place admosfera în care învață să cânte, să danseze, cresc și pleacă apoi la școli mai mari, dar apartenența la comunitatea în care s-au născut le rămâne în suflet. Cântecul popular îi ajută să depășească anumite probleme, mai ales cele create de plecarea părinților la muncă în străinătate, muzica fiind  astfel un altfel de terapie. Deasemenea când în timpul liber îmbracă portul popular, când  joacă dansurile  specifice zonei Orbenilor, acestea  le creiază starea de dispoziție atât de necesară pentru se decupla de la inerentele probleme ale vieții. Un altfel de distracție folositoare atât minții și  cât și trupului. Am format acești copii timp de patru ani,  atât în cadrul grupului cît si individual în cadrul Școlii Populare de Arte și Meserii Bacău, unde sunt profesoară de canto muzică folclorică. Ei sunt deja premianți, au câștigat trofee și diplome la festivalurile de gen la care au participat. De aceea ne așteptăm ca astfel de copii să poarte în suflet mesajul de pe cel mai recent album al meu, ”Veniți românași acasă”, de orinde pașii îi vor purta. Aici le sunt rădăcinile, de aici își trag seva dătătoare de viața. Dacă ne rupem definitiv de ele, ne zboară vântul…Scopul este, de fapt, de a ține copiii aproape de sat, lângă familiile lor. Scop pentru care facem  activități  împreună cu ceilalți membri ai Comunității Orbene și preoții din comună.

          La această a doua ediție a festivalului au debutat și câțiva copii care ni s-au alăturat de curând. Avem copii de la vârsta de 7 ani, până la 18 ani. Merita deasemenea și ei menționați:Daria Martis,Alina Ghinița Mara Rău ,Ioana Para,Eduard  Pavel,Erika Iacomi ,Delia Dumitru,Denis Sabau ,Carina Paragina,Vanesa Crețu, Alesia Purcaru,Mădălina Morar,Denisa Pavel ,George Bîndac,Dragoș Roman,Florentina Codiță,Teodora Teleoaca,Cosmina Pascal,Maria Tiliță.Chiar si cei care merg la scoli superioare,cum este Marina Duhalmu – deja studentă la Facultatea de Aeronautică,  se întorc si participă la aceste evenimente, atunci când timpul le permite”

          Pe timpul programului artistic, participanții s-au prins de mai multe ori în horă și s-au bucurat de frumusețea momentelor. Iar festivalul s-a încheiat cu un superb foc de artificii.

           

          Bianca Ghelber. Povestea din spatele poveștii

          „Eu îmi iau lucrurile și plec la mama”. Cunoașteți expresia, nu? Ați văzut-o în filme, ați citit-o prin cărți, iar unii dintre dumneavoastră poate că ați și spus-o. Noua campioană europeană la aruncarea ciocanului, Bianca Ghelber a spus-o cu siguranță. A spus-o pe vremea când încă nu era campioană europeană.

          În primăvara lui 2020, în plină carantină impusă de pandemia de COVID-19, Bianca Ghelber și-a luat la revedere de la soțul său, Viorel și de la puștoaica sa Victoria, pe atunci în vârstă de nici cinci ani, și-a luat lucrurile- o halteră cu discuri și ciocanul- și s-a mutat la mama. La mama soacră. Motivul? „Până la Olimpiada de la Tokyo mai sunt doar patru luni și nu vreau să ratez pregătirea. Soacră-mea stă la curte, iar la ea am unde să mă antrenez”, a explicat Bia.

          Până la urmă, cele patru luni s-au transformat într-un an și patru luni, dar așteptarea nu a dezarmat-o pe atleta din Roman care, de mai bine de un deceniu, concurează pentru SCM Bacău. Iar când a ajuns la Tokyo, a demonstrat că săptămânile de lockdown în care arunca ciocanul în lanul de porumb din spatele casei mamei soacre au avut importanța lor. Cu 74.18 m, cea mai bună performanță a sa, Bianca Ghelber ocupa locul 6 la Jocurile Olimpice din Japonia și devenea atleta numărul 1 a României în 2021.

          Adevărul este că, în afară de ea și de cei, foarte puțini, care îi erau apropiați, nimeni nu a crezut în șansele sale. Ce dovadă mai bună decât faptul că Federația Română de Atletism nici nu a aprobat deplasarea la Tokyo a antrenoarei sale, Mihaela Melinte, care urma să fie încununată, la rândul său, cu titlul de cea mai bună antrenoare a anului? Să nu credeți că lucrurile s-au schimbat prea mult în prima jumătate a lui 2022!

          Chinuită de dureri de spate, Bia a început anul strâmbându-se de durere. A strâns din dinți și a mers mai departe, chiar dacă mai nimeni nu s-a interesat nici de starea sa de sănătate, nici cum se simte după acel dublu 69.65 de la GP-urile din Polonia și Ungaria și nici dacă mai are unde să se antreneze când va reveni în Bacău. Înainte de Munchen, în glasul Biei se simțea o ușoară dezamăgire. Fiind o fată de toată isprava, a preferat să nu o zică.

          A zis-o, în schimb, Mihaela Melinte: „Nu prea interesăm pe nimeni, deși acum nici o lună ne-am clasat pe locul 6 la Mondiale”. După doar patru zile, la Munchen, sub ochii soțului său, Viorel și a fiicei sale, Victoria, Bianca Ghelber devenea noua campioană europeană la aruncarea ciocanului și toată lumea, de la premierul Ciucă la conducătorii FRA, de la politicieni locali la ziariști deveneau brusc interesați de atleta de 32 de ani, confirmând astfel că și românii, nu doar italienii lui Ennio Flaiano, aleargă mereu doar în ajutorul învingătorului.

           

          Teroriștii noștri sunt mai democrați decât ai lor

          În august 2014, în timpul unuia din cele mai puternice atacuri declanșate de IDF în Fâșia Gaza, pe un blog afiliat Times of Israel, a apărut un articol intitulat „Când genocidul este permis”. Articolul încerca să explice că, în anumite condiții, genocidul este necesar pentru a permite supraviețuirea unui popor. Armata Israeliană tocmai făcuse 2.500 de victime civile în Gaza, spre consternarea întregii lumi.

          Timpul a demonstrat că nu a fost vorba despre un eveniment izolat. Că Occidentul care condamnă atentatele teroriste, genocidul, războaiele, tortura dizidenților, închiderea jurnaliștilor, asasinarea inamicilor politici închide ochii atunci când toate acestea sunt făcute de propria tabără.

          Oamenii așa-zis civilizați, citiți și cultivați, venerați de «intelighenție», sunt cei mai democrați și bine-intenționați câtă vreme cei cu care s-au asociat sunt la putere, câștigă alegeri sau războaie, sunt izvorul de la care se adapă alte popoare.

          Când aceștia încep să piardă lupte, când sunt înlăturați de la putere, când popoarele încep să-i respingă, oamenii civilizați încep să descopere că nu e o problemă cu loviturile sub centură, că terorismul poate fi justificat dacă îi ajută să-și îndeplinească obiectivele și că, în general, nici prea multă democrație nu este prea bună iar o mică dictatură nu poate strică nimănui câtă vreme le readuce la putere idolii…

          „Pacifiștii” care condamnă invazia Ucrainei, uciderea civililor în bombardamente, distrugerea școlilor și spitalelor nu au nici o problemă dacă aceleași lucruri, ba chiar și mai grave sunt făcute de tabăra occidentală. Asasinarea șefilor din administrația impusă de ruși în regiunile ocupate este deplin justificată de acești așa-zis democrați, folosirea armelor interzise este o problema prea puțin importantă pentru a fi discutată iar bombardarea unei centrale atomo-electrice pentru a provoca un dezastru umanitar este doar o tactică normală de război.

          În aceste condiții, de ce să ne mirăm că asasinarea fiicei lui Alexandr Dughin este considerată acceptabilă si justificată de o anumită categorie de persoane? Cei care-și puseseră steagul Fraței la profil și scriseseră „Je suis Charlie”, după atentatele de la Paris sunt total de acord că un scriitor dubios din punctul lor de vedere, care scria lucruri neplăcute pentru ei a fost cât pe ce să fie asasinat de o bombă pusă de serviciile secrete occidentale. Pentru că, oricât ne-ar ameți unii, Dughin nu era important în Rusia, unde fusese marginalizat în ultimii ani; în schimb, propaganda occidentală i-a creat o statuie impozantă, descriindu-l ca „ideologul lui Putin”. Prin urmare, asasinarea sa ar fi avut o mai mare greutate în Occident decât în Rusia.

           

           

          Noi reguli de impozitare a proprietăților. Ce se schimbă din 2023 și cât vom plăti în plus?

          Ana Petrescu-Mujdei, Senior Manager, Impozitare Directă, Deloitte România

          Începând din 2023, impozitarea proprietăților imobiliare se schimbă radical. Principalele modificări constau în majorarea cotei de impozitare, atât pentru clădirile rezidențiale, cât și pentru cele nerezidențiale, și în ajustarea valorii impozabile la care se aplică aceste cote de impozit.

          Astfel, se elimină diferențierea impozitului în funcție de tipul de proprietar – persoană fizică sau juridică. De altfel, revizuirea regimului de impozitare a clădirilor este unul din principalele obiective din zona de politică fiscală asumate de România prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

          Conform PNRR, reforma fiscală din România trebuie să cuprindă măsuri cu privire la alinierea valorii impozabile la cea de piață. În plus, prin intermediul unui raport publicat în luna iunie a acestui an, Fondul Monetar Internațional (FMI) transmite autorităților din țara noastră un set de recomandări pentru îmbunătățirea veniturilor aferente taxelor pe proprietate. Printre acestea se numără aplicarea cotei de impozitare asupra valorii de piață, atât pentru clădirile rezidențiale, cât și pentru cele nerezidențiale, și includerea prețului terenului în valoarea impozabilă a clădirii – o măsură de altfel logică, întrucât valoarea construcției se desparte doar în mod artificial de valoarea terenului.

          Pornind de la acest obiectiv și de la recomandările raportului FMI, guvernul a introdus în ordonanța de modificare a Codului Fiscal, adoptată în vara acestui an, noile modalități de calcul pentru impozitul pe clădiri, aplicabile din 2023.

          Deși mai sunt încă elemente neclare privind modalitatea de aplicare, pare a fi o certitudine că va exista o majorare sau, în cel mai bun caz, în situații excepționale, se va aplica același impozit ca în 2022.

          Cota maximă de impozitare se elimină

          În prezent, cotele de impozitare au valori maximale – 0,2% pentru clădirile rezidențiale și 1,3% pentru clădirile nerezidențiale -, autoritățile locale având posibilitatea să aplice cote mai mari de impozitare, dar care nu pot depăși limita maximă cu mai mult de 50%.

          Începând de anul viitor, impozitul pe clădiri va fi diferențiat doar în funcție de natura clădirii, iar cotele minime vor crește, fără a mai exista un prag maxim. Pentru clădirile rezidențiale, cota minimă va fi de 0,1%, iar pentru cele nerezidențiale, de 0,5%. Prin urmare, va fi la latitudinea autorităților locale valoarea cotelor de impozit, fiecare administrație locală din țară putând alege o cotă de impozitare conform propriilor necesități.

          Cum se va calcula valoarea impozabilă a clădirilor?

          În prezent, valoarea impozabilă a unei clădiri se determină în mod diferit în funcție de tipul proprietarului și de natura clădirii. Mai exact, în cazul unei clădiri rezidențiale deținute de o persoană fizică, această valoare este calculată în funcție de zona în care se află, de tipul construcției și de anumiți coeficienți prevăzuți în legislație. Pentru o persoană juridică, indiferent de tipul clădirii, valoarea se determină în funcție de devizul final al lucrărilor de construcție, de prețul de achiziție sau de valoarea din ultimul raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat.

          Începând de anul viitor, indiferent de tipul proprietarului sau de natura clădirii, valoarea impozabilă a unui imobil se va determina în funcție de datele cuprinse în studiile de piață administrate de Uniunea Națională a Notarilor Publici din România, cunoscute și sub denumirea de „grile notariale”. În plus, la valoarea clădirii se va adăuga și cea a terenului pe care este construită, preluată din aceleași studii. Prin excepție, dacă valorile din aceste studii sunt mai mici decât cele actuale, din baza de date a autorităților locale, respectiv cele determinate conform regulilor în vigoare la 31 decembrie 2022 pentru clădirile rezidențiale, impozitul pentru anul 2023 se va calcula ținând cont de valoarea cea mai mare.

          Astfel, în principiu, impozitul pe clădiri va crește de anul viitor, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru cele juridice, și, doar în anumite cazuri excepționale, acesta va rămâne neschimbat față de 2022.

          Exemplu de calcul pentru un apartament din București

          De exemplu, pentru un apartament de trei camere cu destinație rezidențială din București, construit după anul 2011, din zona stației de metrou Politehnica, dacă se va aplica aceeași cotă de 0,1%, valabilă anul acesta, impozitul va crește anul viitor cu cel puțin 50%, de la 250 de lei pe an, la aproximativ 375 de lei, folosind valoarea din grilele notariale. Dar o estimare corectă va fi posibilă abia după ce va fi anunțată cota de impozitare aplicabilă pentru 2023.

          Și pentru persoanele juridice care dețin centre comerciale sau clădiri de birouri vor fi majorări ale impozitului pe clădiri, dar, în cazul clădirilor comerciale, de regulă impozitul este un cost transferat către chiriași.

          În concluzie, este de așteptat decizia fiecărei autorități locale privind cota de impozit și raportarea proprietăților imobiliare la grilele notariale, pentru a determina un cost estimat cu impozitul începând cu anul 2023.

           

           

          Je suis Daria – la început a fost conspiraţia împotriva Fiinţei

          Poţi ucide oamenii, dar nu le poţi ucide ideile.             

                        Până în urmă cu câteva zile, până la data de 20 august 2022, nu ştiam de Daria, fiica lui Aleksandr Dughin. O văd în fotografii, o tânără de o frumuseţe răpitoare, cu inteligenţa şi bunul-simţ sclipindu-i în ochi ca roua dimineţii.

                        De ce Daria? De ce Dughin? Pentru că „luptă împotriva globalismului„, acest fapt este suficient, nu din cauza vreunui război în Ucraina. Agenţii Nefiinţei au acţionat. Dacă în război, încep să cadă pradă morţii şi atentatelor teroriste inclusiv femeile necombatante, care nu au altă vină în afară de a fi fiicele tatălui şi de a-i moşteni ideile şi principiile, ca şi jurnaliste, atunci trăim într-o lume nebună în care Daria nu a mai avut loc şi a plecat să-şi împărtăşească principiile naţionaliste şi anti-globaliste către Tatăl ei ceresc.

                        De unde şi de când îl ştiu eu pe Aleksandr Dughin? Din clipa în care am citit traducerea, în anul 2014, a scrierii sale despre romanul unui geniu român total necunoscut. Aleksandr Dughin a scris atât de pătimaş, atât de concret, atât de convingător, eseul său despre „Steaua Imperiului Invizibil1 de Jean Pârvulescu2, încât s-a transformat în stindardul scriitorului român.

                      Oameni care inspiră3, deloc pe placul Ocultei, modul de a gândi a lui Aleksandr Dughin, absolut încântător, pentru că ştie a spune poveşti magice, mi-a devoalat partea istoriei pe care se situează Dughin: De remarcat este că Dughin îşi revendică gândirea ideologică şi din scrierile conservator-ezoterice şi metafizice ale unui „filozof-aventurier român”, Jean Pârvulescu (1929-2010). Într-un eseu publicat în revista sa „Arktogaia“, intitulat „Steaua imperiului invizibil” (titlul fiind omonim cu un roman al lui Pârvulescu), Dughin expune indirect şi viziunea sa geopolitică asupra unui vast imperiu4.

                        Şi, protoistoria şi viitorul le dau dreptate ambilor.

                      Eurasia5 nu este doar Rusia, ci se întinde peste toată Europa şi Asia şi poate că Jean Pârvulescu6 a fost confidentul inspirat şi a lui George Orwell7.

                        Este trist pentru fiica sa, Daria, dar pentru Aleksandr Dughin, ca tată, care a asistat la explozie şi la moartea propriei sale fiice, mă tem că este un nemăsurat chin şi va fi în doliu pe viaţă, în primul rând pentru că toate credinţele lui, mai ales credinţa sa în Dumnezeu, s-au pulverizat odată cu fiica sa şi nu va mai rămâne decât un mort viu pentru tot restul vieţii sale sau, cine ştie, poate că va urma Steaua Imperiului Invizibil8 căci, la urma urmei, este doar un filozof şi un gânditor, nici măcar un ideolog sau un politician.

                        Eseul a apărut pentru prima dată în ziarul „Zavtra„. Romanele lui Jean Pârvulescu apar în Rusia, dar nu în România. Oare de ce nu?

                        Eseul a fost publicat la Moscova, tot într-o zi de 20 august. (Dorina-Margareta Gaftoniuc)

           

          Steaua Imperiului Invizibil

          Despre Jean Pârvulescu

            „1. Profesiune: vizionar

                        Jean Pârvulescu este un mister în viaţă al literaturii europene. Mistic, poet, romancier, critic literar, cunoscător al intrigilor politice, revoluţionar, prieten şi confident al multor celebrităţi europene din a doua jumătate a secolului XX (de la Ezra Pound şi Julius Evola, până la Raymond Abellio şi Arno Breker). Personalitatea sa reală rămâne un mister. Un român care a fugit în Vest în anii `40 şi a devenit unul dintre cei mai străluciţi stilişti francezi ai prozei şi poeziei contemporane. Dar indiferent cât de diferite au fost lucrările sale, începând cu strofele tantrice şi romanele complexe oculte, până la biografiile prietenilor săi eminenţi (în special «Soarele roşu al lui Raymond Abellio») – reala sa chemare a fost „imaginarul”, un contemplator direct şi inspirat al sferelor spirituale, deschise către cel ales, în spatele aparenţelor triste şi triviale ale lumii profane contemporane.

                        În acelaşi timp, Pârvulescu nu are nimic în comun cu reprezentanţii obişnuiţi ai neo-misticismului contemporan, atât de răspândiţi astăzi ca un fel de instrument al compensaţiei pentru rutina tehnotronic-informaţională cotidiană. Viziunea lui Pârvulescu este tragică şi întunecată: nu are nici o iluzie în ceea ce priveşte diabolicul, natura infernală a vieţii contemporane (astfel, el este un tradiţionalist).

                        Este complet străin de optimismul infantil al ocultiştilor şi al pseudo-misticilor cu „ochelari de cal” ai New Age. Dar, spre deosebire de cei mai mulţi tradiţionalişti cu un temperament „academic”, el nu se limitează la predica sceptică despre „crizele lumii moderne” şi la condamnarea seacă a civilizaţiei materialiste de la sfârşitul Kali-Yuga. Textele lui Jean Pârvulescu sunt încărcate de Sacru, ca într-un vis, într-o revelaţie ciudată, aproape profetică; „vizita”, evadarea către sferele înalte prin blocade magice ale energiilor negative, care încarcă lumea contemporană a psihicului colectiv, cosmic.

                        Pârvulescu este un vizionar autentic, destul de profund şi pregătit ideologic pentru a nu accepta primele fantome ale realităţii subtile ca fiind „mesagerii luminii”, dar în acelaşi timp forţând până la limită intuiţia sa pentru periculoasa şi riscanta „călătorie interioară” către „centrul Lacului Negru” a sufletului modern, fără frica normelor fixate de dogmaticii raţionali (aici îşi au originea paradoxurile pe mai multe niveluri care se regăsesc în toate cărţile lui Pârvulescu). Mesajul lui Pârvulescu poate fi definit în acest fel: „Sacralul a dispărut din realitatea cotidiană a lumii moderne şi este foarte evident că trăim Sfârşitul Timpului, Sacralul nu a dispărut (din moment ce nu a putut dispărea teoretic, deoarece este etern) dar a fost transferat într-o proiecţie întunecată, invizibilă şi este gata acum de a coborî în cosmosul fizic uman într-un moment apocaliptic teribil al apogeului istoriei, într-un moment când lumea a uitat de natura sa spirituală şi a renegat-o, va fi forţată să o întâlnească într-o sclipire de revelaţie brutală”. Atâta timp cât aceasta nu a avut loc şi umanitatea doarme liniştită în iluziile sale întunecate şi materialiste, numai cei aleşi, vizionarii, membrii frăţiilor secrete, Ordinul Apocaliptic sunt conştienţi, pregătind în secret venirea Ultimei Ore, „Împărăţiei Cerului”, Marele Imperiu de la Sfârşit.

                        Jean Pârvulescu nu vede în el însuşi o figură literară, ci vestitorul Imperiului Invizibil (ultima sa carte se numeşte «Steaua unui Imperiu Invizibil»), oratorul Parlamentului ocult constituit din elita mondială a „celor treji”. Pârvulescu deschide o întreagă lume paralelă, nu doar un decor de scenă a fanteziilor individuale sau reminiscenţelor. Textele sale sunt încărcate de o realitate înspăimântătoare: umorul său straniu (deseori aproape negru) atinge uneori urmele sfinte ale religiilor, dogmelor şi canoanelor, trezind în ele esenţa lor interioară, misterioasă, năpădită de spiritualitatea devastatoare a veneraţiei fetişiste. Urmând prescripţiile tantrice, Pârvulescu însufleţeşte limbajul, îl face operativ. De aceea textul sau este mai mult decât literatură. Este pronunţia magică şi denunţarea scandaloasă; este provocarea evenimentelor şi prevestirea înţelesurilor lor; este imersiunea în Ocean, în tunelurile subterane ale Ascunsului, în imperiul înspăimântător care există în fiecare dintre noi. Exact de asta Pârvulescu poate fi la fel de înspăimântător ca orice adevărat geniu: el ne studiază atent, ştiinţific din interior, din când în când trecând peste graniţa cunoscută. Un anatomist vizionar.

           

                      2.  La început a fost Conspiraţia

                        Pârvulescu răspunde clar şi paradoxal în acelaşi timp: este dual.

                        Agenţi secreţi ai Ființei şi ai Nefiinţei apar în toate sferele-cheie de control ale lumii moderne, ordonând toate procesele civilizaţiei. Generali şi teroriști, spioni şi poeţi, preşedinţi şi ocultişti, Părinţi ai Bisericii şi eretici, oameni ai mafiei şi asceţi, francmasoni şi naturalişti, prostituate şi sfinţi, artişti de salon şi activişti ai mişcării muncitoreşti, arheologi şi falsificatori – toţi sunt doar actori obedienţi ai unei piese de teatru saturată conspiraţionist şi… cine ştie ce altă identificare socială adăposteşte de fapt un Iniţiat și mai înalt?

           

                      3. Împotriva Demonilor şi a Democraţiei

                        «Steaua Imperiului Invizibil» este ultimul roman-cheie al lui Pârvulescu. În el, firele din cărţile anterioare sunt legate. Lucrarea înfăţişează o metaistorie transcendentală al cărei autor este un cronicar, în timp ce se apropie de final.

                        Iată un rezumat: Pe întreaga planetă şi, în special în Franţa şi Portugalia (de asemenea în Peru şi Mexic), locuri magice „de acupunctură” ale Vestului ocult, agenţi ai Nonexistenţei au construit piramide negre, obiecte fizice şi supra-fizice, intenţionând să sprijine direct amestecul energiilor demonice ale hoardelor de Gogi şi Magogi.

                        Acest proiect apocaliptic are un nume secret, „Proiectul Aquarius”, în concordanţă cu simbolismul astrologic, Era Aquarius, care aduce cu ea nu fericire şi armonie (aşa cum „agenţii Neființei” încearcă a convinge umanitatea), ci dezintegrare, putreziciune, haos şi moarte, „dizolvare în apele de jos” este gata să înceapă. Eroul din «Steaua Imperiului Invizibil» Tony d’Antremont înfăţişează viziunea profetică a „Epocii Aquarius” în acest fel: „Văd, împreună cu Lovecraft, ghiveciul enormelor mase spurcate, mişcându-se în valuri fără sfârşit, păşind peste ultimele structuri de cristal ale rezistenţei elitelor spirituale; contemplu în neputinţa mea extatică a deşteptării halucinante, în licărirea spumei negre, spuma neagră a dezintegrării, teroarea duhorii democratice şi organele înfricoşătoare ale acestor corpuri în convulsie, care – cu rânjet fals de curve jegoase, rânjetul de plajă californiană al anti-fasciștilor europeni, rânjetul târfelor-manechin din ferestre pâlpâind – pregătesc ultima noastră înfrângere, conducându-ne către o destinaţie pe care nici ei nu o cunosc, sau mai precis, o ştiu prea bine, pe drum sugându-ne cu poftă din măduva osoasă; asta este halucinantul sarcofag de plumb al drepturilor omului, această deversare fecal-vomitivă a Iadului, deşi spunând așa, insult Iadul”.

                        Slujitorii „Aquarius”, deschizând calea în lumea umană pentru „cochiliile” negre ale amurgului contemporan, încearcă să prezinte apartenenţa lor nenaturală ca pe o binecuvântare, ca pe o salvare, ca pe limită evoluţiei, ascunzând natura lor adevărată, Vomitto Negro (Voma Neagră), sub lozinca politică şi spirituală a „New Age” şi a „Noii Ordini Mondiale”.

                        Dar împotriva Aquarius, în care este concentrat întregul potenţial teribil,  „metagalactic” al reţelei „Neființei”, care îşi găseşte încarnarea sa finală în „Noua Ordine Mondială”, luptă reprezentanţii unui ordin secret vestic: „Atlantis Magna”.

                        În ritualul acestui ordin, un rol special este jucat de Femeie, cunoscută sub numele mistic Licorne Mordore, sau „unicornul roşu-brun”. În realitatea fizică ea poartă numele Jane Darlington. Dar adevărata persoană a acestei femei trece peste graniţele individualităţii. Mai probabil, ea reprezintă în sine o anume funcţie sacrală, împărţită între femeile ordinului, ale căror relaţii personale şi zilnice dintre ele reflectă o ierarhie ontologică de ele însele (una dintre ele corespunde spiritului, alta – sufletului, a treia – cărnii).

                        Bărbaţii ordinului, incluzându-l pe principalul personaj Tony d’Antremont, de asemenea, se pot numi cu greu individuali într-un sens strict: moartea şi adulterul ilustrează esenţa special funcţională a personajelor principale; moartea rituală a unuia dintre ei doar intensifică activităţile conspirative ale altuia sau ale soţiilor, în procesul comiterii adulterului, descoperă că în esenţă ei rămân loiali uneia şi aceleiaşi fiinţe.

                        Astfel, Atlantis Magna îşi ţese pânza continentală pentru a se lupta cu conspiraţia Aquarius. La un nivel transcendental mai înalt, o realizare tantrică ritualică de Circumstanţe Escatologice, legată de apariţia Consolatorului şi Soţiei.  Numai la acest nivel este posibil să învingi constructorii „piramidelor negre”.

                        Pregătirea şi organizarea ritualului misterios al „cercului roşu” compune partea principală a intrigii. Membrii Atlantis Magnum pentru această procedură realizează excursii simbolice, analizează texte mistice, lucrează la găsirea cauzelor adevărate ale transformărilor politice, cercetează aspecte ciudate ale istoriei familiilor antice europene, descifrează idei ezoterice (care apar ca scurgeri în presa tabloidă), trăiesc relaţii romantice şi erotice, experimentează încercări de asasinare, devin victime ale răpirii și torturii, dar întregul corp concret al captivantului romanul, aproape de genul detectivistic, este în realitate o expunere şi o clarificare neîntreruptă a realităţii vizionare a Ultimului Eveniment al Istoriei, apariţia Marelui Imperiu Eurasian, Regnum Sacrum sau Imperiul Sacru, ale cărui reflexii pot fi văzute în toate aspectele lumii moderne.

                        La nivelul politic al conspiraţiei, eroii romanului se comportă de asemenea agresiv şi decisiv. Rezistenţa spirituală la New Age, neospiritualism, pentru reprezentanţii căruia (începând cu Alice Bailey şi sfârşind cu de Chardin şi Sai Baba) Tony d’Antremont se oferă să pună în practică proiectele unor „super-Auschwitz, super-Maidanek oculte” de rezistenţă politică împotriva „Noii Ordini Mondiale”, americanismului, liberalismului, care forţează agenţii Fiinţei să ţeasă pânze de conspiraţie planetară cu participarea tuturor forţelor politice care se opun mondialismului.

                        Terorişti palestinieni, grupări subterane de neonazişti europeni, socio-revoluţionari şi membri ai „Brigăzilor Roşii”, descendenţi ai familiilor aristocratice cu o repulsie pentru „democraţie”, dorind în secret sfârşitul epocii liberale, membrii mafiei italiene, Gaullişti şi admiratori ai lui Franco, revoluţionari ai Lumii a Treia, şamani ai Americii şi Asiei, leaderi comunişti, bancheri nemţi – toţi aceştia devin participanţi la proiectul geopolitic, direcţionat către cauza finală a Imperiului Eurasia. Intrigile diplomatice, vizitele externe, discuţiile confidenţiale şi colectarea informaţiilor compun aspectele politice ale conspiraţiei ale „agenţilor Fiinţei” şi un fir narativ special al romanului, supraimpus conversaţiilor oculte şi lungilor monologuri ezoterice ale personajelor.

                        Romanul lui Pârvulescu nu urmăreşte logica tradiţională a unei povestiri finalizate.

                        Este semnificativ faptul că se sfârşeşte cu o jumătate de cuvânt la pagina 533. Întreaga intrigă precedentă vede cititorul aproape de rezultatul escatologic al războiului ocult, dar… Aici lumea literară se sfârşeşte şi, de fapt, realitatea se instalează. Majoritatea personajelor din roman sunt figuri istorice, unii dintre ei au murit, alţii încă trăiesc. Notele şi textele citate în povestire chiar există. Multe episoade şi legende repovestite nu sunt, de asemenea, inventate (deşi câteva sunt fictive). Detaliu semnificativ: majoritatea numelor menţionate sunt livrate cu datele de naştere şi a morţii.

                        După citirea «Steaua Imperiului Invizibil», se ridică o întrebare firească: ce am citit? Un roman? O ficţiune? O fantezie? Literatură suprarealistă? Sau, poate un tratat ezoteric? Sau revelaţia reală a motivului ascuns al istoriei contemporane, văzută din poziţia deplinului metafizic în întregul său volum, către cealaltă parte a halucinaţiilor, de care depind toate presupunerile banale de zi cu zi, care nu explică nimic şi sunt cât se poate imagina de departe de adevăr?

                        Jean Pârvulescu însuşi într-o dedicaţie înfrumuseţată pe un volum al cărții dat mie drept cadou, descrie romanul său: „Cele mai secrete romane, unde Dragostea Absolută îi oferă Puterii Absolute ultima sa armă şi pune bazele oculte pentru un viitor Imperiu Eurasian al Sfârşitului care va semnifica Regatul Cerului, Regnum Sanctum”. Nici mai mult, nici mai puţin.

           

                      4. Shiva cel roşu-brun

                        În timpul uneia dintre discuţiile noastre, când eu explicam înţelesul termenului „ai noştri” în terminologia politică rusească, Pârvulescu, iluminat, mi-a arătat un roman din perioada sa de început (în anii ‘70) unde a folosit providenţial acelaşi termen într-o manieră uimitor de asemănătoare. „Ai noştri” pentru el erau membrii „Conspiraţiei Fiinţei”, reţea secretă de agenţi de influenţă care sunt uniţi printr-un scop comun ocult dincolo de dezacordurile politice şi care rezistă civilizaţiei cosmopolite şi profane stabilită pe planetă.

                        Mai mult decât atât, prietenii mei italieni mi-au trimis o copie a articolului lui Pârvulescu de la sfârşitul anilor 60, în care vorbea despre „eurasianism”, proiectul geopolitic al Blocului Continental, despre necesitatea alianţei ruso-germane (reanimarea pactului Ribbentrop-Molotov), şi chiar despre necesitatea reapropierii dintre roşii şi cei bruni într-un front unit, revoluţionar, anti-mondialist! Ce ciudat că textele acestui om fascinant – populare doar ca lucrări literare şi provocând un zâmbet condescendent tradiţionaliştilor „academici” – cu o clarviziune aproape profetică, descriu cu un avertisment, ce devine fapt politic abia în ultimii ani, departe de Europa, în Rusia… Toate acestea sugerează meditații profunde privind adevărata natură a geniului literar.

                        De fapt, cine ești tu, domnule Pârvulescu, commodore Altavilla?

                        Oricine ar fi Jean Pârvulescu, este fără îndoială „roşu-brun” (n.t.: “natbol”, național-bolșevic – roșu-brun este culoarea național-bolșevismului), fie și numai fiindcă simpatiile sale merg către o misterioasă figură feminină, numită de anumite societăţi secrete reale „Unicornul roşu-brun”, Licorne Mordore. Dar trebuie subliniat faptul că cuvântul franţuzesc „mordore” înseamnă, mai precis „roşu-brun cu auriu sau cu tentă aurie”. Dincolo de termenul dispreţuitor şi peiorativ „roşu-brun”, care a fost mult timp folosit pentru a eticheta cele mai interesante forţe politice din Rusia, există o nuanță regală a acestei culori – ca o încoronare escatologică finală cu Aurul Alchimic al marii Revoluţii Eurasiene continentale, pe care o pregătesc și o implementează „ai noștri”, agenții deplin conspirați sau vizibili ai „Ființei”.

                        Dar și un alt personaj al tradiţiei sacre mai este reprezentat de această culoare. Vorbim despre zeul hindus Shiva, liturgic numit „cel roşu-brun” şi „înspăimântător”. Personalitatea acestui zeu este apropiată de elementul nostru cel roşu-brun.

                        Da, acest element este înspăimântător şi devastator în manifestarea sa exterioară. Dar este exact Shiva cel terifiant, roşu-brun, care serveşte ca protector al misterului Eternităţii, deschizând în perfecţiunea sa momentul Sfârşitului Timpului, negând cu aparenţa sa teribilă începutul „Erei Aquarius”.

                        Shiva cel roşu-maron – este gardianul tradiţiei Iubirii sacre, Tantra. Aceasta este tantra căreia Jean Pârvulescu îi dedică una din primele sale cărţi, «Coroana milostivă a Tantrei».

                        Agenţii Continentului intern s-au trezit. Deja apare pe cerul nocturn al civilizaţiei noastre dezgustătoare o Stea magică vestind apropiata transformare a Internului în Extern. Aceasta este Steaua unui Imperiu Invizibil, Imperiul lui Jean Pârvulescu.

          Aleksandr Dughin,

          Moscova, 20 august 1998” 


          1  https://www.aktual24.ro/cine-a-fost-daria-dughina-noi-dughinii-suntem-pe-calea-adevarului-in-lupta-impotriva-globalismului-sustinea-hegemonia-rusiei-asupra-lumii/

          2  https://anonimus.ro/2014/08/steaua-imperiului-invizibil/

          3  http://www.contrelitterature.com/archive/2008/01/25/jean-parvulesco-le-secret-de-la-romance.html?fbclid=IwAR2_uHD5ufhZMiMl7QwJbJFwXlc2XiexFx44vdzgQ6fRt2RHXhvrTzY8dWU

          4 https://calinmihaescu.wordpress.com/2011/10/18/steaua-imperiului-invizibil-despre-jean-parvulescu/

          5  https://moldova.europalibera.org/a/28464988.html

          6  https://ro.wikipedia.org/wiki/Eurasia

          7  https://ro.frwiki.wiki/wiki/Jean_Parvulesco

          8  https://ro.wikipedia.org/wiki/O_mie_nou%C4%83_sute_optzeci_%C8%99i_patru_(roman)

          9  https://anonimus.ro/2013/01/marele-razboi-al-continentelor-de-aleksandr-dughin/

          Thermoenergy sistează furnizarea apei calde consumatorilor racordați la SACET

            În perioada 24.08,2022, ora 06.00 — 26.08.2022 ,ora 05.00 Thermoenergy Group S.A Bacau va sista furnizarea agentului termic, pentru prepararea apei calde de consum, pentru a efectua lucrarile de mentenata planificata in SACET.

            Aceasta oprire va afecta consumatorii arondati urmatoarelor puncte si module termice, dupa cum urmeaza : PT 15, PT 14, PT 17, PT 13, PT 12, PT 27, PT 19, PT 20, PT 21, PT 22, PT 29, PT 33, PT 35, MT 39, MT 40, MT 41, MT 37.

            Compania își cere scuze pentru disconfortul creat.

            Cum poţi fi pe plus la pariuri?

            Pariurile sportive aduc câştiguri consistente, dar şi pierderi foarte mari dacă nu ştii cum să rămâi pe plus mereu, indiferent de situaţie. Să fii pe plus la pariuri înseamnă să ai şi un oarecare profit şi să câştigi peste suma pe care ai stabilit-o pentru pariuri individuale.

            Cu cât ai strategii mai bune şi te gândeşti mai mult înainte să începi să pariezi, analizezi meciuri, echipe, jucători, cu atât vei avea cele mai bune rezultate la final şi bani câştigaţi foarte uşor la o casă de top precum este Winmasters, cu o platformă completă și intuitivă.

            Ce ai de făcut ca să fii pe plus la pariuri?

            Dacă te-ai săturat să pierzi bani la pariuri și vrei să recuperezi cumva din aceste pierderi înregistrate pe termen lung, trebuie să respecți câteva sfaturi venite din partea jucătorilor cu experiență. Sunt pași simpli pe care trebuie să-i respectați, dar care vă vor ajuta să ajungeți acolo unde vă doriți.

            Găseşte o strategie de pariere înainte de pariuri. Nu începe să pariezi fără să ai o strategie testată pentru că vei pierde cu siguranţă. Doar cei care pariază şi au şi strategii foarte bine puse la punct vor ajunge la câştiguri mari într-o perioadă scurtă;

            Pariază doar cât îţi permiţi să pierzi. Nu exagera cu sumele pariate. Stabileşte un buget fix de la început şi dacă ai câştigat ia banii şi renunţă la pariuri. Nu continua să pariezi dacă ai pierdut aproape tot în speranţa că vei recupera pierderile;

            Stabileşte obiective realiste mereu. Încearcă să ai obiectiv realist lunar, săptămânal. Ai atins câştigul stabilit? Foarte bine, nu mai paria nimic şi aşteaptă până luna viitoare, mai gândeşte-te la strategii, găseşte alte strategii mai bune ca să câştigi şi mai bine data viitoare;

            Foloseşte doar pariuri single. Vei avea câştiguri mai bune, cotele vor fi mai bune, ai mai multă siguranţă şi predictibilitate cu pariurile single. Evită biletele cu multe evenimente dacă nu vrei să pierzi pe bandă rulantă. La biletele cu evenimente multiple şansele de a pierde într-un timp scurt toată suma pariată sunt foarte mari mai ales dacă meciurile nu sunt unele foarte echilibrate;

            Evită ponturile 100% sigure. Nu te vor ajuta la nimic, niciun pont nu e sigur 100% oricât de multe analize s-ar fi făcut până să fie dat. Încearcă să te bazezi doar pe tine şi pe strategiile tale, pe analizele tale şi pe ce înţelegi tu. Poţi să consulţi ponturile oferite, dar nu te baza niciodată doar pe ele pentru pariuri foarte mari cu sume peste limita normală de pariere.

             

            Acestea 5 sfaturi sunt la îndemâna oricui. Fiecare parior poate respecta aceste reguli și se poate bucura de câștiguri de la jocurile de noroc. Este adevărat, câștigurile nu vor fi la fel de spectaculoase, dar veți fi în cele mai multe cazuri pe plus.

            5 Lucruri pe care femeile le acceptă cu greu la bărbaţi

            John Gray a lansat o carte cu un titlu interesant: bărbaţii sunt de pe Marte, femeile sunt de pe Venus. Şi e adevărat ce spune Gray. Femeile şi bărbaţii par a fi două specii cu totul diferite. Fiecare are viziunea sa despre realitatea înconjurătoare, fiecare încearcă să se impună în faţa celuilalt, să dovedească ceva.

            Femeile acceptă cu greu anumite lucruri la bărbaţi, la fel se întâmplă şi în cazul bărbaţilor. La bărbaţi mai e loc de compromis de multe ori în privinţa lucrurilor acceptate, la femei compromisul poate să apară, dar extrem de greu. Iată care ar fi cele cinci lucruri pe care femeile le acceptă cu greu la bărbaţi.

            Care sunt lucrurile pe care bărbații le fac și sunt acceptate cu greu de femei?

            Jocurile de noroc

            Un lucru pe care o femeie nu îl suportă la un bărbat e pariatul. Jocurile de noroc sunt privite mereu cu teamă, cu suspiciune şi cu îngrijorare. Ele înseamnă bani, mulţi bani cheltuiţi din bugetul familiei până la urmă, timp pierdut în faţa monitorului sau în casele de pariuri offline, situația schimbându-se ușor când se pariază pe internet de acasă la agenții ca Superbet online.

            Dacă încep să meargă la pariuri, jocuri de noroc bărbaţii nu vor mai acorda suficientă atenţie femeilor, şi de aici şi discuţii în cuplu şi senzaţia de „răceală”, de evitare.

            Lipsa de implicare din multe situaţii de viaţă

            Femeile vor ca bărbaţii să fie implicaţi total dacă există o relaţie la mijloc. Asta înseamnă că vor taxa mereu neimplicarea, indiferent sub ce formă vine. Dacă e ceva ce nu pot să suporte femeile e indiferenţa bărbaţilor şi ideea de „ştii ce să faci că eşti femeie”, „e femeie, ştie ce are de făcut”. Femeia vrea să îi fii alături şi să îi dovedeşti că te interesează ce se întâmplă în jurul tău, că te implici cât poţi de mult…

            Serile cu băieţii, timpul petrecut cu prietenii

            Un lucru pe care femeia îl va accepta cu greu e şi nevoia bărbaţilor de a avea şi ei seara lor, momentele lor în care să se distreze şi să socializeze „cu băieţii”. E o nevoie reală de a scăpa dintr-o rutină a relaţiei şi de a avea şi ei momentul lor de „libertate”.

            Jocurile şi consolele de gaming

            Bărbaţii adoră să se joace oricând au ceva timp liber la dispoziţie. Femeile acceptă cu greu jocurile şi consolele şi timpul prea mult alocat unui ecran şi unui joystick. Oricum bărbaţii se maturizează mai greu, aşa că femeile trebuie să accepte şi acest comportament.

            Urmăritul meciurilor fără să fie deranjaţi

            Bărbaţii vor să se uite la un meci de fotbal ori de câte ori au ocazia şi să nu fie deranjaţi. Femeile acceptă cu greu acest lucru şi de multe ori se ajunge la ceartă pe telecomandă, dacă ai doar un televizor.

            UMB are liber să semneze contractele pentru loturile 1 si 4 ale autostrăzii A7 Buzău – Focșani

              Cum nu s-a depus nici o contestație la licitație, constructorul poate semna contractul de execuție pentru lucrarile de pe loturile 1 si 4 ale autostrazii A7 Buzau – Focsani.

              Căștigătoru al ambelor loturi este „Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL” .

              Urmează așadar semnarea contractelor pe aceste două loturi și se așteaptă, de asemenea, desemnarea câștigătorilor și pe loturile 2 și 3 în perioada imediat următoare.

              Festivalul Serilor Băcăuane, în acest weekend

              Festivalul Serilor Băcăuane, un eveniment organizat cu sprijinul Consiliului Județean Bacău va avea loc între 26-28 august în Piața Tricolorului de la ora 20⁰⁰, iar programul artistic va fi următorul:

              – vineri – seară latino oferită de Orchestra Filarmonicii Mihail Jora, dirijor Ramiro Arista;

              – sâmbătă – seară de jazz cu formația Dixie Tram;

              – duminică – concert oferit de Orchestra Filarmonicii Mihail Jora, dirijor Ozana Barabancea.

              Soliștii serii vor fi Ozana Barabancea și Gloria Barabancea.

              Intrarea este gratuită, pe bază de voie bună!