Concursul Naţional de Creativitate Digitală ExplorIT

    Etapa finală a Concursului Naţional de Creativitate Digitală ExplorIT, organizat de elevi pentru elevi, s-a desfăşurat în perioada 5-8 iulie cu tema INFINITY, dovedindu-se o experienţă unică şi o oportunitate de a pune în valoare idei inovative a numeroşi tineri, veniţi din toate colţurile ţării, împărtăşind aceleaşi scopuri.

    Prima zi s-a impus ca o uşoară ’’încălzire’’, concurenţii sosind în Bacău plini de entuziasm şi dornici de a intra în atmosfera concursului, fiind întâmpinaţi de organizatori şi cazaţi la căminul Colegiului Național “Ferdinand I”.

    În aceeaşi zi a avut loc şi festivitatea de deschidere, la Universitatea ’’Vasile Alecsandri’’ Bacău, unde li s-a făcut o succintă prezentare a motivaţiei şi evoluţiei concursului nostru, fiind amintite şi ediţiile anterioare. Totodată o serie de participanţi de la secţiunea de robotică şi-au expus proiectele în holul universităţii, unde restul concurenţilor au putut lua contact cu ideile lor, bucurându-se deci de un imens interes.



    Cea de-a doua zi a adus cu ea două evenimente majore pentru ExplorIT. Unul dintre ele a fost reprezentat de workshop-urile dedicate îndepărtării tensiunii concursului, dar şi formării unei conexiuni între participanţi şi organizatori, având în principal scop recreativ.

    Celălalt important pas a fost jurizarea proiectelor de la categoria Robotică, fiind o probă de departajare, doar primele patru echipe putând participa la a doua parte a concursului, desfăşurată în incinta Nest Hub.

    În decursul aceleiaşi zile, concurenţii au luat parte la training-uri dedicate consolidării cunoştinţelor acestora cu privire la celelalte două secţiuni ale concursului, IT şi Media, interacţionând cu o parte a juriului de la aceste două categorii care i-au pus pe concurenți la încercare creativitatea, iar în același timp au răspuns la întrebările celor prezenţi şi le-au clarificat nelămuririle.

    Cea de a treia zi a inclus probele decisive, privind partea de Media şi IT, având loc jurizările concurenţilor de la aceste categorii, punându-se accent pe modul în care au făcut prezentările, pe calitatea şi complexitatea în sine a proiectelor dar şi pe originalitatea lor.

    Astfel, proiectele au fost văzute de juriu ca o provocare, concurenţii atingând standarde înalte prin munca lor şi modul de expunere a finalităţii acesteia, conceperea unui clasament al acestora dovendidu-se a fi deosebit de dificilă.

    Simultan s-a desfăşurat a doua parte a concursului de robotică denumită “Lost in the night”, la Nest Hub, fiind un spaţiu prielnic pentru ca aceştia să lucreze. Scopul acestei probe era conceperea unui robot semiautonom, ghidându-se după pereții unui labirint pentru a-l putea parcurge pe drumul cel mai scurt.

    ’’Proba de 24 de ore a fost punctul culminant al concursului, organizatorii reușind sa ţină secretă tema probei până în ultimul moment. Oboseala şi stresul au fost îndulcite de oamenii plini de energie din staff, de mâncarea și canapelele confortabile de la NestHub. După atâtea de ore de asamblare, programare și multe cafele, roboţeii noștri au reușit, mai mult sau mai puțin, să evadeze din labirintul de concurs. Pe lângă cearcănele de la ochi, am rămas cu o experienţă minunată şi cu noi prieteni din toate colţurile ţării’’, după cum relatează unul dintre concurenţi.

    Chiar dacă ExplorIT este un concurs, la proba surpriză a categoriei de Robotică s-a observat faptul că aici se leagă prietenii frumoase, iar concurenții, chiar dacă teoretic sunt rivali, s-au ajutat între ei și s-au încurajat, dând dovadă de fairplay.

    Ultima zi a fost marcată de festivitatea de închidere, de la care emoţiile nu au lipsit, verdictul final ce rezuma numeroasele ore de muncă hotărând câştigătorii acestei ediţii. Astfel, cele mai ingenioase proiecte au fost premiate la Universitatea ’’Vasile Alecsandri’’ Bacău, părerile juriului şi a organizatorilor reuşind să destindă atmosfera, să reprezinte o concluzie a acestui concurs, dar şi o promisiune de ulterioară evoluţie.

    La categoria IT, Locul I a fost ocupat de Manole George de la Colegiul Național “Unirea” Focșani, cu aplicația sa “WatchLog”, iar premiul său a fost oferit de către Federația Tinerilor din Bacău. Pe locul II și III în clasament au fost elevi de la Colegiul Național Bilingv “George Coșbuc” București: Bricman Paul, participant și la categoria Robotică, având aplicația “FUSE -Functional Storage Encoding” și Orins Ion cu proiectul său “SmartScope”.

    La categoria Media, premiile au fost oferite de către Arena Mall. Pe locul I s-a clasat Dobrițoiu Teodora, cu filmul său intitulat “Zborul către soare”, de la Colegiul Național “Unirea” Focșani. Premiul al II-lea l-a câștigat Negru Alexandru, participant și la categoria IT, de la Colegiul Național “Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuți, cu animația sa intitulată “Pactul”. Mocanu Emilian, coleg cu Teodora, care a întâlnit anul acesta o competiție mai strânsă decât anul trecut, s-a clasat pe locul III cu lucrarea “Limited perceptions”. Raluca Pașparugă de la Colegiul Național “Gheorghe Asachi” Piatra Neamț a primit mențiune pentru lucrarea sa “Starry Night”.

    La categoria Robotică, pe locul I s-a clasat Josanu Rareș de la Liceul de Informatică “Grigore Moisil” Iași, cu proiectul “Drive JR”. Locul II a fost ocupat de echipa XEO de la Colegiul Național “Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia formată din Hada Ionuț, Mermezan Mihai și Neamțu Claudiu. Titrat Cristina, participantă și la categoria IT, de la Liceul Teoretic “Neagoe Basarab” Oltenița a obținut locul III, iar mențiunea a fost luată de echipa “Pumper”, formată din Cioineag Mihail, Fritz Raresh și Roșu Matei, de la Colegiul Național “Vasile Alecsandri “Bacău”.

    ExplorIT dorește să mulțumească tuturor participanților pentru munca depusă în proiectele lor, precum și atmosfera creată, membrilor juriului:prof. Tarasă Daniela, Raveica Cosmin, Schirliu Ștefan și Popa Lucian (Media), Cazacu Bogdan, Prisacaru Anatol și Florea Bogdan (IT) și domnilor profesori Ghenade Adrian, Puiu Gabriel, Gărgăun Costel, Ciubotariu Vlad și Fâciu Liviu pentru implicarea și seriozitatea de care au dat dovadă pe tot parcursul concursului. Totodată, mulțumiri elevilor organizatori pentru tot efortul depus, în special project manager-ului Stîngă Răzvan Constantin.

    De asemenea, organizarea acestui concurs nu s-ar fi putut realiza decât prin îndrumarea profesorului coordonator Ana Întuneric, de la Colegiul Național “Ferdinand I” Bacău și prin sprijinul acordat de către sponsorii: SCC, Arena Mall, Federația Tinerilor din Bacău, ISSCO, Nest Hub, Coffee Point, Eurooptik, Dedeman, doamna Cârnu și partenerii media: Deșteptarea de Bacău, Bacău.net, Liga Studenților Facultății de Automatică și Calculatoare Iași și Liga Studențească Bacău.

    Abonați-vă la canalul Telegram Deșteptarea pentru a primi știri necenzurate de "standardele comunității"