vineri, 26 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 524

Avarie la conducta de apă. Ce localități sunt afectate

Urmare a unei avarii aparută pe conducta de aducţiune apă potabilă Dărmănești – Târgu Ocna – Onești (Ramura Sud), în zona Parc Măgura din oraşul Târgu Ocna, vă informăm că în data de 05.04.2024, începând cu ora 16:00, se va întrerupe alimentarea cu apă a aducţiunii.

 De această oprire vor fi afectaţi consumatorii: RAJA SA – pt. Municipiul Onești, oraşul Târgu Ocna, comuna Caşin, comuna Dofteana, comuna Târgu Trotuş (satele Târgu Trotuş, Viişoara, Tuta), Chimcomplex Borzești,  comuna Pârgăreşti și SNAP Târgu Ocna.

 Întreruperea furnizării apei potabile pe conducta de aducțiune Dărmănești–Târgu Ocna–Onești va duce la restricționarea alimentării cu apă pe durata desfășurării lucrărilor. Furnizarea apei potabile va fi realizată în funcție de stocurile de apă acumulate, conform următorului program:

 –       în orașul Târgu Ocna:

  • pentru consumatorii alimentaţi din rezervorul Tiseşti (blocurile, zona centrală şi cartier Tiseşti) furnizarea apei potabile se va face în intervalul orar 16:00 – 20:00;
  • pentru consumatorii alimentaţi din rezervorul Vâlcele (cartierele Gălean, Viişoara, Ţărăncuţa şi Vâlcele) furnizarea apei potabile se va face în intervalul orar 16:00 – 22:00;
  • pentru abonaţii din cartierele Poieni, Gura Slanic, Mosoare şi Pacuri, alimentaţi direct din conducta de aducţiune, furnizarea apei potabile este sistată începând cu ora 16:00până la reluarea serviciului;

–       în comuna Caşin furnizarea apei potabile este sistată începând cu ora 16:00 până la reluarea serviciului;

–  în comuna Dofteana:

  • pentru consumatorii din satele Larga şi Dofteana (centru), furnizarea apei potabile se va face în intervalul orar 16:00 – 19:00;
  • pentru consumatorii din satele Dofteana, Haghiac, Stefan Voda, Cucuieţi (parţial – partea dinspre Parc Petrol), Seaca şi Bogata furnizarea apei potabile este sistată începând cu ora 16:00 până la reluarea serviciului.

 Echipa de intervenţie a SC CRAB SA, se află la acest moment la locul avariei şi execută lucrările specifice pentru remedierea acesteia şi în funcție de situația găsită în teren, ne vom putea exprima cu privire la perioada efectivă de remediere a avariei. Vom reveni cu informații suplimentare referitoare la evoluţia lucrărilor.

Apă cu program din cauza unei avarii pe conducta de aducțiune de la CRAB!

    În vederea executării lucrărilor de remediere a unei avarii survenite pe conducta de aducțiune aparținând CRAB SA (Compania Regională de Apă Bacău) se sistează furnizarea apei potabile în municipiul Onești, din această seară – 05 aprilie 2024, începând cu ora 17.00.

    Pentru a se putea asigura un minim necesar tuturor consumatorilor, dar și pentru realizarea unui nivel optim în rezervoarele de apă aferente Complexului de înmagazinare și pompare Cuciur, RAJA SA este nevoită să furnizeze apă în municipiul Onești după un program prestabilit. Astfel, alimentarea cu apă potabilă în municipiul Onești, se va realiza după următorul program:

    În această seară, vineri – 05 aprilie 2024, în intervalul orar 19.00-21.00;

    Sâmbătă – 06 aprilie 2024, dimineața în intervalul orar 07.00 – 09.00 și seara între orele 19.00-21.00.

    În aceste perioade alimentarea cu apă se va face cu o presiune mai mică decât în mod normal ceea ce va conduce la lipsa totală a apei în anumite zone, în funcție de topografia rețelei și de consumul înregistrat.

    Reluarea furnizării apei în regim permanent și la parametrii optimi către toți consumatorii din municipiul Onești este determinată de timpul de remediere a avariei și de perioada necesară pentru umplerea conductei de aducțiune de către CRAB SA. Echipele noastre vor face toate manevrele specifice imediat ce vor fi refăcute stocurile de apă din rezervoare.

    RAJA SA recomandă utilizatorilor consumul cu moderație al apei în acest interval de timp și asigurarea unor rezerve care să asigure necesitățile pentru consum și uz casnic în perioada în care va fi sistată alimentarea cu apă.

    Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și vom reveni cu informații despre stadiul și evoluția lucrărilor, în situația în care vor surveni modificări.

    Premieră pentru Spitalul Buhușean: Laboratorul de Analize Medicale primește un Analizor Automat de Imunologie

    Spitalul „Prof. Dr. Eduard Apetrei” din Buhuși se bucură de o nouă și importantă achiziție în dotarea sa medicală. Laboratorul de Analize Medicale al spitalului a primit recent un Analizor Automat de Imunologie, marcând astfel o premieră pentru instituția medicală.

    Analizorul este conceput să funcționeze pe principiul ElectroChemiLuminescenței (ECL) și este capabil să efectueze o serie de analize de imunologie esențiale. Printre acestea se numără analize hormonale pentru evaluarea glandei hipofizei, tiroidei și suprarenale, precum și markeri tumorali pentru diverse tipuri de cancer, cum ar fi sân, ovare, pancreas, colon, ficat și prostată.

    Inițial, analizatorul va fi folosit pentru efectuarea unui set selectat de analize, printre care se numără TSH (hormonul de stimulare tiroidiană), FT4 (tiroxina liberă), CEA (antigenul carcinoembrionic), AFP (alfa-fetoproteina), Total PSA (antigen prostatic), Beta HCG (gonadotropina corionică), markeri cardiaci cum ar fi Troponina și CKMB (creatinkinaza MB), Vitamina D, AgHBs (antigen virus hepatită B) și Ac HVC (anticorpi hepatita C). Cu toate acestea, este de așteptat ca în viitor gama de analize să fie extinsă pentru a acoperi și alte necesități medicale.

    Această achiziție reprezintă o veste bună pentru comunitatea buhușeană, deoarece anterior, pacienții erau nevoiți să se adreseze altor unități sanitare pentru aceste tipuri de investigații. Acum, cu prezența analizatorului automat de imunologie în cadrul spitalului local, pacienții vor beneficia de un acces mai ușor și mai rapid la analizele de care au nevoie pentru diagnostic și tratament.

    Este important de menționat că analizele medicale se pot efectua atât pe bază de bilet de trimitere de la medicul de familie sau de la un medic specialist, cât și contra cost pentru cei care doresc să efectueze astfel de investigații în mod privat.

    Muzica Militară a Garnizoanei Bacău sărbătorește 20 de ani în NATO cu un concert de promenadă în fața Casei de Cultură

      Baza 95 Aeriană „Erou Căpitan Aviator Alexandru Şerbănescu” anunță un eveniment special pentru duminică, 7 aprilie, începând cu ora 18:00. Muzica Militară a Garnizoanei Bacău, sub bagheta căpitanului Valeriu Balan, va susține un concert de promenadă în fața Casei de Cultură din Municipiul Bacău.

      Concertul marchează celebrarea a 20 de ani de la apartenența României la alianța Nord-Atlantică și face parte dintr-o serie de activități dedicate evenimentului ,,ROMÂNIA-NATO, 20 de ani”.

      Evenimentul promite să fie o seară plină de emoție și muzică de calitate, iar participanții vor avea ocazia să se bucure de interpretări remarcabile ale Muzicii Militare a Garnizoanei Bacău.

      Într-un cadru festiv, cei prezenți vor fi invitați să se bucure de repertoriul variat al orchestrei militare și să celebreze împreună această aniversare deosebită.

      Liceul Tehnologic Tg. Ocna: Ambasador al inovației și sustenabilității la Salonul Internațional de Inventică ‘Inventcor’ 2024″

        Liceul Tehnologic Tg. Ocna a marcat o premieră în județul Bacău prin participarea sa la Salonul Internațional de Inventică „Inventcor” din Deva, ediția 2024. Această prezență la un eveniment de anvergură a evidențiat nu doar talentul și inovația din cadrul instituției de învățământ, ci și angajamentul său pentru protejarea mediului înconjurător și promovarea sustenabilității.

        Sub mesajul inspirativ „Să inventezi și să te reinventezi”, reprezentanții școlii, directorul Prof. Tănasă Simina și Prof. Dr. Vartolomei Nicoleta, au colaborat cu elevul talentat Pȋrvu Andrei din clasa a X-a A pentru a prezenta invențiile și inovațiile lor la cea de-a cincea ediție a Salonului Inventcor, desfășurat în perioada 4-6 aprilie. Evenimentul, organizat de Facultatea de Inginerie din Hunedoara (parte a Universității Politehnice din Timișoara) și de Asociația Corneliu Group, a reunit peste 300 de invenții și inovații din domenii variate.

        Una dintre noutățile acestei ediții a fost utilizarea totemurilor virtuale în locul materialelor tipărite pe hârtie, o modalitate inovatoare de a sublinia importanța protejării mediului înconjurător. Liceul Tehnologic Tg. Ocna a concentrat prezentările sale în jurul temelor de protejare a mediului, sustenabilitate și reciclare, cu lucrările intitulate „We are saving the Planet! Sustainability through recycling in 3D printing” (coord. Prof. Tănasă Simina) și „The influence of rosehip powder addition on muffins quality” (coord. Prof. Dr. Vartolomei Nicoleta).

        Elevul Pȋrvu Andrei a impresionat prin ideile sale inovatoare, concentrându-se pe utilizarea materialelor reciclabile în imprimarea 3D a jucăriilor. Participarea școlii la acest eveniment prestigios a fost salutată ca o recunoaștere a excelenței și a inițiativei sale în domeniul educației și cercetării.

        Această prezență remarcabilă a Liceului Tehnologic Tg. Ocna la Salonul Inventcor 2024 nu doar că aduce onoare instituției, ci și evidențiază potențialul inepuizabil al tinerilor și cadrelor didactice din cadrul său. O astfel de realizare este cu adevărat demnă de aplauze și inspirăție pentru întreaga comunitate școlară și pentru mediul înconjurător.

        Exerciţiu tactic de mare amploare în poligonul Gârleni din județul Bacău

          Militarii Batalionului 634 Infanterie „Mareșal Jozef Pilsudski” din Piatra Neamţ au desfășurat un exerciţiu tactic de mare amploare în poligonul Gârleni din judeţul Bacău, sub îndrumarea camarazilor din Baza 95 Aeriană „Erou căpitan aviator Alexandru Şerbănescu”. Această demonstrație de forță a fost susținută și de un elicopter IAR-330 SOCAT, care a adus un plus de dinamism și eficiență exercițiului.

          Batalionul 634 Infanterie sărbătorește 30 de ani de la înființare, marcând această aniversare prin desfășurarea unei serii de activități menite să evidențieze tradiția și profesionalismul unității. Printre aceste activități se numără și acest exercițiu tactic de trageri de luptă, care demonstrează nivelul înalt de pregătire și coeziunea dintre militarii unității.

          „Jderii”, cum sunt cunoscuți în rândul colegilor, au fost remarcați pentru abordarea lor disciplinată și precisă în timpul exercițiului, reflectând standardele înalte ale batalionului. Aceștia au demonstrat încă o dată că sunt pregătiți să facă față oricăror provocări și să acționeze în mod eficient în situații de conflict.

          Este demn de menționat că Batalionul 634 Infanterie a fost ultimul batalion românesc care a participat la misiunea României în Afganistan, o misiune care a fost marcată de sacrificiu, curaj și determinare. Experiența dobândită în timpul acestor misiuni a contribuit la consolidarea capacităților batalionului și la dezvoltarea unei echipe puternice și unite.

          Doi indivizi reținuți pentru trafic de droguri în Bacău

          La data de 3 aprilie a.c., polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Bacău, împreună cu procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Bacău, au documentat activitatea infracțională a două persoane, cercetate pentru săvârșirea infracțiunilor de trafic de droguri de risc și mare risc, în formă continuată.

          Din cercetările efectuate în cauză s-a stabilit că, în perioada martie – aprilie 2024, aceștia ar fi deținut și comercializat, în mod repetat, droguri de risc și mare risc (canabis, cocaină, 3-CMC, cunoscut sub denumirea generică de cristal și MDMA), către consumatori din județul Bacău.

          Au fost efectuate 4 percheziții domiciliare, în județele Bacău și Brașov, în urma cărora au fost descoperite și ridicate, în vederea continuării cercetărilor, 55 de doze cu fragmente vegetale (canabis), 12 doze de pulbere albă, 4 folii cu urme pulbere albă (cocaină, MDMA, amfetamină), 4 cântare de mare precizie, 2 dispozitive de tip grinder, 5 telefoane mobile, 3 laptopuri, 2 HDD, 1 stick de memorie, 1.540 de lei și 55 de euro.

          La data de 3 aprilie 2024, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Bacău au dispus reținerea a două persoane cercetate, pentru 24 de ore.

          La data de 4 aprilie 2024, judecătorul de drepturi și libertăți din cadrul Tribunalului Bacău a dispus arestarea preventivă a unei persoane, pentru 30 de zile și măsura arestului la domiciliu față de a doua persoană, pentru o perioadă de 30 de zile, conform propunerii formulate de către procurorii D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial Bacău.

          Suportul de specialitate a fost asigurat de Direcția Operațiuni Speciale din Poliția Română.

          La activități au participat jandarmi din cadrul grupărilor de jandarmi mobile Bacău și Brașov.

          Facem precizarea că, pe întreg parcursul procesului penal, persoanele cercetate beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție.

          Simpozion dedicat Zilei Sănătății la Spitalul Municipal Moinești

            La Spitalul Municipal de Urgență din Moinești, Ziua Mondială a Sănătății, celebrată în fiecare an pe 7 aprilie, va fi marcată prin organizarea Simpozionului „Perspective și provocări în profesia de asistent medical”.

            Manifestarea, care va include susținerea a 13 dizertații pe subiecte medicale, va fi deschisă de managerul instituției, Prof. univ. dr. Adrian Cotîrleț, de Adina Mihaela Datcu – directoarea de îngrijiri medicale și de președintele Filialei Bacău a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România – Minodora Chicea.

            Simpozionul va fi deschis la ora 9,00 și se estimează că va fi încheiat după ora 13,00.

            O manifestare de amploare va avea loc și în perioada 11-13 iulie, când vor avea loc Zilele Medicale ale Spitalului Municipal de Urgență Moinești – ediția a XIX-a, un veritabil „Dialog interdisciplinar al tehnologiei medicale și al umanității – beneficiu pentru pacientul de astăzi”.

            Dr. Adrian Cotîrleț

            Recent, Ministerul Sănătății a aprobat înființarea, la Spitalul Municipal de Urgență din Moinești, a unei Secții clinice de chirurgie generală, prin reorganizarea Secției de chirurgie generală a acestui spital.

            Oaspeți din străinătate la SNAP Tg. Ocna

              Școala Națională de Pregătire a Agenților de Penitenciare „Constantin Brâncoveanu” Târgu Ocna vizitată de oaspeți din Statele Unite ale Americii, Norvegia, Republica Moldova și Ministerul Justiției din România

              În contextul organizării de către Centrul Educativ Târgu Ocna a conferinței locale de diseminare a Proiectului „CHILD – Reintegrarea socială a minorilor prin învățare și dezvoltare personală”, Școala Națională de Pregătire a Agenților de Penitenciare „Constantin Brâncoveanu” Târgu Ocna s-a bucurat de vizita unor oaspeți de onoare.

              Astfel, în data de 04.04.2024, la sediul școlii, alături de doamna Diana POPESCU, director al direcției Cooperare Internațională din Ministerul Justiției, au fost prezenți și domnul Kim EKHAUGEN, director al Departamentului de Relații Internaționale din cadrul Serviciului Corecțional din Norvegia, domnul Doug Dretke, director executiv al Institutului de Management Corecțional (CMIT) din Texas, Statele Unite ale Americii, doamna Liuba Suveica, director general adjunct al Administrației Naționale a Penitenciarelor din Republica Moldova, precum și domnul Cristian Aurelian Ciubotaru, Primarul Orașului Târgu Ocna.

              Întreaga delegație a vizitat cu multă răbdare și real interes școala, pentru a afla mai multe informații despre sistemul de pregătire pe care îl oferă instituția noastră precum și despre dotările și facilitățile de care dispunem.

              Spre marea noastră bucurie și onoare, oaspeții s-au arătat încântați pe de o parte de complexitatea și diversitatea programelor de formare și pregătire profesională pe care școala noastră le asigură, și, în același timp, au apreciat în mod deosebit infrastructura, dotările de care dispunem.

              În finalul vizitei oaspeții noștri au ținut să remarce grija instituției pentru asigurarea stării de bine și a bunelor condiții de studiu pentru elevii noștri și au ținut să felicite personalul școlii pentru climatul benefic și constructiv pe care acesta a reușit să l creeze pentru cei care studiază aici. Ca o confirmare a bunei impresii cu care au rămas oaspeții noștri, domnul Kim EKHAUGEN a lăsat scris în Cartea de onoare a școlii: „Dragi colegi, ar trebui să fiți foarte mândri…eu unul sunt mândru în numele vostru. Această vizită a fost una revelatoare. Voi reveni, cu certitudine, pentru mai multa inspirație. Vă mulțumesc! ”, iar domnul Doug Dretke,  ne-a transmis următoarele gânduri: „Va mulțumesc pentru oportunitatea de a vizita școala dumneavoastră. Sunt impresionat de centrul dumneavoastră de formare, de toate facilitățile și spațiile din cadrul școlii. Cu mare mândrie și angajament vă serviți atât instituția și patria și aduceți un mare serviciu societății. Am fost onorat!”.

              Această vizită a fost o bună oportunitate pentru conducerea școlii de a promova la nivel internațional imaginea școlii și a poliției penitenciare din România și de a-și manifesta încă o dată deschiderea pentru cooperare și schimb de bune practici cu instituții similare din alte state .

              Prins în flagrant delict de polițiști, în timp ce încerca să sustragă bunuri dintr-o societate comercială din Bacău

                La data de 04 aprilie a.c., polițiștii Secției 2 Poliție Bacău au fost sesizați, de către un bărbat de 37 de ani, din municipiu, despre faptul că, la o societate comercială din apropierea locuinței sale s-a declanșat sistemul de alarmă.

                Polițiștii au intervenit rapid, depistând în curtea societății, în flagrant delict, un localnic de 25 de ani, în timp ce sustrăgea mai multe bunuri, respectiv 48 de acumulatori în valoare de 2.500 de lei.

                Totodată, în urma activităților investigativ-operative desfășurate de polițiști a reieșit faptul că, bărbatul ar fi sustras și în luna decembrie 2023, din incinta unei societăți comerciale din municipiu, o hotă industrială în valoare de 5.000 de lei.

                După administrarea probelor, față de cel în cauză a fost luată măsura reținerii, pentru 24 de ore, acesta fiind introdus în Arestul I.P.J. Bacău.

                Polițiștii au întocmit dosar penal în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt calificat.

                Accident pe strada Alecu Russo. Șoferul era băut

                  La data de 04 aprilie a.c., în jurul orei 15.30, polițiștii au fost sesizați despre faptul că, pe strada Alecu Russo din municipiu a avut loc un eveniment rutier soldat cu pagube materiale.

                  Din primele cercetări a rezultat că, un localnic de 59 de ani, în timp ce conducea un autoturism pe strada Alecu Russo, ar fi efectuat manevra de mers cu spatele și a intrat în coliziune cu un autoturism parcat regulamentar.

                  Bărbatul a fost testat cu aparatul etilometru, rezultatul fiind de 1,59 mg/l alcool pur în aerul expirat, ulterior fiind condus la spital unde i-au fost prelevate mostre biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei.

                  Polițiștii i-au reținut permisul de conducere celui în cauză și au întocmit un dosar penal în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducerea unui vehicul pe drumurile publice sub influența alcoolului.

                  S-a prezentat la RAR cu o mașină care figura furată în Germania

                    La data de 04 aprilie a.c., polițiștii Serviciului Investigații Criminale Bacău au fost sesizați de către Registrul Auto Român Bacău despre faptul că, un bărbat de 39 de ani, din municipiu, ar fi prezentat pentru certificarea autenticității, un autoturism care figura în baza de date urmărit internațional.

                    Din cercetări a reieșit că, autoturismul, în valoare de aproximativ 14.000 de euro, figura în bazele de date urmărit de autoritățile judiciare din Germania.

                    Polițiștii au luat măsura indisponibilizării autovehiculului până la clarificarea situației juridice.

                    Cercetările sunt continuate în cadrul unui dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de tăinuire, totodată, polițiștii au demarat activitățile de verificare și cooperare internațională, pentru stabilirea cu exactitate a tuturor aspectelor semnalate.

                    ISU : Activitatea desfășurată de Inspecția de Prevenire, în primul trimestru al anului

                        În vederea creșterii gradului de siguranță pentru cetățeni și a prevenirii riscului de manifestare a unor situații de urgență, toate activitățile desfășurate de Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Mr. CONSTANTIN ENE” al Județului Bacău se concentrează, în principal, pe menținerea sub control și la un nivel acceptabil, a riscurilor identificate în zona de competență. Acest aspect presupune acțiuni și măsuri concrete pe următoarele paliere: prevenire, pregătire și răspuns în situații de urgență.

                      Având în vedere interesul legitim al cetățenilor și al instituțiilor mass-media cu privire la acțiunile de control desfășurate de instituția noastră, aducem în prim-plan reperele semnificative ale activității desfășurate de inspectorii de prevenire, în primul trimestru al anului curent.

                      Astfel, în perioada 01 ianuarie – 31 martie a.c., Inspecția de Prevenire a executat 124 de controale de specialitate pe linia prevenirii și stingerii incendiilor și protecției civile. Dintre acestea, 87 de controale au vizat operatori economici, 24 instituții, 5 obiective de investiții și 5 unități administrativ teritoriale.

                      În urma acțiunilor de control, agenții constatori au identificat 812 nereguli, acestea fiind sancționate, conform prevederilor legale, cu 708 avertismente și 104 amenzi în cuantum de 1.407.000 lei.

                      Totodată, menționăm faptul că, dintre cei 87 de operatori economici care au făcut obiectul controalelor din perioada de referință, 37 funcționau fără autorizației de securitate la incendiu. De asemenea, la 13 operatori economici s-a constatat pierderea valabilității autorizației de securitate, deoarece nu au fost menținute condițiile care au stat la baza emiterii acesteia, fiind executate lucrări de extindere/modificare a construcțiilor existente, precum și ca urmare a altor motive, cum ar fi neasigurarea posibilităților de alimentare cu apă în caz de incendiu.

                      Ca urmare a ordinelor eșalonului superior, au fost executate, în afara planificărilor, controale în zilele libere, weekend-uri și sărbători legale, la obiective la care se pot înregistra aglomerări de persoane.

                      Astfel, au fost efectuate 11 controale tematice inopinate la cluburi, baruri și discoteci din județ, pe durata activităților cu public numeros. În urma acestora au fost  constatate 92 de deficiențe, sacționate cu 74 de avertismente și 18 amenzi în cuantum de 167.000 lei.

                      Tot în acest registru se înscriu și controalele la unitățile de turism și agrement (hoteluri, hosteluri, moteluri, vile, cabane și pensiuni), inclusiv unitățile de alimentație publică din cadrul acestora. Ca urmare a acestor acțiuni, au fost identificate 185 de deficiențe, sancționate contravențional cu 156 avertismente și 29 de amenzi în cuantum de 602.000 lei.

                      De menționat este faptul că, au fost aplicate și sancțiuni complementare, fiind dispusă măsura complementară de oprire a funcționării ori utilizării construcției, până la obținerea autorizației de securitate la incendiu, pentru încălcarea gravă a cerinței esențiale „securitate la incendiu”, conform H.G.R. 915/2015 pentru cinci obiective. Dintre acestea, pentru patru obiective a fost ridicat sigiliul în vederea efectuării de lucrări, două obținând deja avizul nostru în acest sens.

                                  În ceea ce privește activitatea de control la unitățile de turism și alimenație publică, pentru identificarea și înlăturarea eventualelor riscuri generatoare de incendii și pentru acoperirea în cele mai bune condiții a volumului activităților de prevenire, una dintre măsurile de sprijin dispuse de la începutul acestui an este reprezentată  de activitățile de recunoaștere în teren executate de personalul subunităților de intervenție.

                      Tot în acest sens, în zonele unde numărul obiectivelor cu destinația turism și alimentație publică este considerabil, trei inspectori de prevenire au fost detașați, prin rotație, în sprijinul colegilor de la I.S.U. Suceava.

                      În perioada imediat următoare, în contextul apropierii Sărbătorilor Pascale, o atenție deosebită va fi acordată obiectivelor de cult unde se preconizează un aflux mare de participanți la slujbele religioase, construcțiilor destinate cazării persoanelor în incinta mănăstirilor, precum și operatorilor economici ce desfășoară activități în zonele turistice.

                      În completarea acțiunilor de verificare și control, pentru asigurarea climatului de securitate pentru cetățeni, sunt intensificate și acțiunile de informare preventivă. Pe timpul acestor activități, colegii noștri diseminează informații referitoare la pericolele la care se poate expune personalul de la locul de muncă, principalele măsuri care trebuie luate pentru evitarea posibilelor situații de urgență, dar și modul de comportare ce trebuie adoptat în astfel de cazuri.

                      Solicităm tuturor administratorilor obiectivelor din categoria turism, cluburi, baruri să inițieze demersurile necesare pentru intrarea în legalitate în ceea ce privește procesul de avizare și autorizare privind securitatea la incendiu, sens în care instituția noastră manifestă întreaga deschidere și disponibilitate pentru acordarea sprijinului necesar.

                      Tot în primul trimestru al acestui an, suplimentar față de controalele de fond, la unitățile sanitare cu spitalizare continuă și spitalizare de zi s-au executat 3 controale inopinate care au debitat cu executarea exercițiilor de intervenție și evacuare în caz de situații de urgență. Pe timpul controalelor au fost identificate 23 de nereguli, sancționate cu 21 de avertismente și 2 amenzi în cuantum de 7500 lei.

                      În această perioadă, inspectorii de prevenire au desfășurat și 9 controale tematice inopinate la centrele rezidențiale destinate persoanelor vârstnice, centrele rezidențiale destinate persoanelor adulte cu dizabilități și cele destinate copiilor. Pe timpul acestora, au fost constatate 100 de deficiențe, sancționate contravențional cu 82 avertismente și 18 amenzi în cuantum de 402.500 lei.

                      Verificarea respectării prevederilor legale în domeniul situațiilor de urgență la realizarea de investiții, modernizări sau schimbări de destinație, s-a concretizat, în analizarea a 488 documentații. De asemnea, au fost analizate 385 cereri de autorizații de funcționare din punct de vedere al încadrării în prevederile H.G.R. 571/2016 pentru aprobarea categoriilor de construcții și amenajări care se supun avizării și/sau autorizării privind securitatea la incendiu.

                      Important de menționat este că acțiunile de prevenire nu vizează doar aplicarea sancțiunilor, ci au ca scop asigurarea respectării permanente a regulilor și măsurilor de apărare împotriva incendiilor. Prin responsabilizarea tuturor factorilor implicați contribuim la creșterea gradului de siguranță a cetățenilor în orice situație de urgență.

                      Parc fotovoltaic de 122 MW în județul Bacău

                      Energopark SRL, o firmă controlată de EDP, un investitor de renume în domeniul energiei regenerabile din România, a obținut recent avizul tehnic de racordare pentru un proiect major în județul Bacău. Potrivit datelor furnizate de Transelectrica, compania a primit avizul pentru parc fotovoltaic de 122 MW, la Izvorul Berheciului.

                      Proiectul va consta în construirea unei centrale electrice fotovoltaice, care se va racorda la rețeaua de 110 kV a Transelectrica printr-o stație specială.

                      Cu toate că avizul a fost obținut la finalul lunii februarie, se estimează că parcul fotovoltaic nu va fi funcțional până la sfârșitul anului 2027.

                      Această investiție semnificativă vine în contextul în care firma-mamă, EDP, este un jucător de frunte în domeniul energiei regenerabile din România și a fost implicată într-un litigiu cu autoritățile române în legătură cu introducerea suprataxei pentru regenerabile acum un an.

                      VIDEO: Progrese pe șantierul Autostrăzii A7 Buzău – Focșani

                        Imaginile de pe șantierul Autostrăzii A7 Buzău – Focșani, Lot 4 Mândrești-Munteni – Focșani-Nord dezvăluie progrese semnificative în lucrările de construcție. În cadrul acestui lot, antreprenorul, Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL, a raportat realizarea mai multor etape esențiale în ultima perioadă.

                        Printre lucrările executate se numără:

                        Umpluturi din material granular ranforsat cu geogrile pentru asigurarea stabilității terenului.
                        Construcția de ziduri de sprijin din pământ armat pentru susținerea infrastructurii.
                        Realizarea umpluturilor de pământ și balast pentru fundații solide.
                        Îmbunătățirea terenului de fundație pentru o stabilitate sporită.
                        Amenajarea taluzurilor pentru integrarea armonioasă a autostrăzii în peisaj.
                        Execuția șanțurilor pereate pentru drenarea eficientă a apelor.
                        Construcția de structuri, inclusiv cofrare și armare a elevațiilor, pentru suportul infrastructurii.
                        Aceste progrese demonstrează angajamentul ferm al echipei de construcție în finalizarea acestui tronson vital de autostradă. Lungimea lotului 4 este de 10,94 km, iar lucrările au început după semnarea contractului pe data de 6 septembrie 2022. Durata estimată a execuției este de 20 de luni.

                        Valoarea contractului pentru acest lot se ridică la suma de 763.720.833,05 lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene, în cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

                        Video: DRDP Iași

                        Restricții de circulație în zona trecerii la nivel cu calea ferată din Onești spre Bacău

                          În următoarele zile, circulația rutieră în zona trecerii la nivel cu calea ferată de la ieșirea din municipiul Onești spre Bacău va fi afectată de lucrările de refacere a căii de rulare.

                          Începând de luni, de la ora 09:00, timp de cinci zile, se va impune restricționarea traficului pe strada Calea Bacăului din Onești, în această zonă crucială (DN11 – E574 – ieșirea spre municipiul Bacău). Traficul rutier va fi dirijat alternativ, pe câte un sens, cu ajutorul semafoarelor electrice, informează unupetrotus.ro.

                          Pentru asigurarea unui flux cât mai eficient și sigur al traficului, polițiștii locali și agenții din cadrul Biroului Rutier al Poliției Onești vor fi prezenți la fața locului pe toată durata restricțiilor.

                          Aceste măsuri sunt necesare pentru a permite desfășurarea lucrărilor de refacere a căii de rulare în zona respectivă, precum și pentru reamenajarea trecerii la nivel cu calea ferată.

                          Lucrările vor fi executate în colaborare de către angajați ai Direcției de Patrimoniu Public și ai companiei CFR.

                          Guvernul aprobă finanțarea pentru Autostrada Ploiești – Pașcani: Un pas semnificativ către dezvoltarea infrastructurii rutiere

                            Guvernul României a adoptat joi, la propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) și a Ministerului Finanțelor (MF), legea pentru aprobarea contractului de finanțare pentru Autostrada Ploieşti – Paşcani.

                            Potrivit unui comunicat oficial al MTI, se estimează că obiectivul de infrastructură în lungime de 319 km, cu un profil de 2×2 benzi de circulaţie, va fi finalizat până în 2025. Data finală de disponibilizare a împrumutului este de 48 de luni de la semnarea contractului de finanțare. Contractul prevede că împrumutul poate fi tras în maximum 20 de tranșe, iar valoarea minimă a unei tranșe este de 30 de milioane de euro. Împrumutul acoperă până la 50% din costul total al realizării obiectivului de infrastructură, cheltuielile cu TVA și cele privind exproprierile neputând fi incluse.

                            Autostrada Ploieşti – Paşcani va contribui la îndeplinirea obiectivelor principale ale Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), în special a Reformei R1 – Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră, precum și a Investiției I3 – Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră. Această investiție va asigura, de asemenea, realizarea obiectivelor stabilite de Regulamentul 1315/2013 privind orientările Uniunii pentru dezvoltarea rețelei transeuropene de transport.

                            Pentru a facilita implementarea, Autostrada Ploieşti – Paşcani a fost împărțită în 4 secțiuni distincte: Ploieşti – Buzău (63,25 km), Buzău – Focşani (82,44 km), Focşani – Bacău (95,9 km), și Bacău – Paşcani (77,39 km).

                            Termenii financiari ai împrumutului, inclusiv maturitatea, modalitatea de rambursare și tipul de dobândă, vor fi stabilite pentru fiecare tranșă în parte, având în vedere standardele și condițiile standard ale Băncii Europene de Investiții (BEI).

                            Valoarea totală aprobată pentru acest proiect este de 30,67 miliarde de lei (TVA inclus), beneficiind de fonduri de la bugetul de stat din anul 2021. Prin PNRR, proiectul va primi aproximativ 1,95 miliarde de euro (aproximativ 9,59 miliarde de lei).

                            Programul de dezvoltare a infrastructurii de apă și canalizare: Fonduri de 1,5 miliarde lei disponibile

                              Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Fechet, a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a Programului pentru sisteme de alimentare cu apă, canalizare și epurare a apelor uzate, vineri, la ora 10:00. Bugetul alocat pentru acest program este de 1,5 miliarde lei.

                              „Am deschis la ora 10:00 o nouă sesiune a Programului pentru sisteme de alimentare cu apă, canalizare și epurare a apelor uzate. Programul are un buget de 1,5 miliarde lei și este derulat de Administrația Fondului pentru Mediu. Vrem ca românii să aibă un acces mai bun la serviciul public de apă și canalizare, aspect care va duce la o protecție mai bună a mediului înconjurător, respectiv la o îmbunătățire a calității vieții și a sănătății cetățenilor”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.

                              Potrivit acestuia, prin intermediul programului sunt finanțate sisteme integrate de alimentare cu apă, stații de tratare, canalizare și stații de epurare.

                              Perioada de înscriere este 5 aprilie – 6 mai 2024 sau până la epuizarea bugetului.

                              Regiunea București – Ilfov are alocat un buget de 177,89 milioane lei, Regiunea Nord-Est (județele Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava și Vaslui) de 254 milioane lei, Regiunea Sud-Est (județele Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Vrancea și Tulcea) de 186,42 milioane lei, Regiunea Sud Muntenia (județele Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova și Teleorman) de 225,5 milioane lei, Regiunea Sud-Vest (județele Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt și Vâlcea) de 147,5 milioane lei, Regiunea Vest (județele Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș) de 131,384 milioane lei, Regiunea Nord-Vest (județele Bihor, Bistrița Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu-Mare și Maramureș) de 198,52 milioane lei și Regiunea Centru (județele Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu) de 178,8 milioane lei.

                              Prefectul județului Bacău a demisionat

                              Prefectul județului Bacău, Lucian Bogdănel, a demisionat astăzi pentru a se alătura competiției electorale din vară, urmărind o poziție în Consiliul local al orașului pe lista Partidului Social Democrat (PSD).

                              „Am solicitat astăzi să demisionez din funcție. În primul rând, din respect pentru lege, care stipulează că prefecții nu pot candida la alegeri decât în cazul în care demisionează cu 50 de zile înainte, iar în al doilea rând, din respect față de comunitatea bacăuană, pentru că am fost nominalizat să deschid lista PSD la Consiliul local”, a declarat el.

                              „Sunt onorat că PSD m-a nominalizat să deschid lista. Am căutat să reabilitez prestigiul funcției de prefect care a fost știrbit sub mandatele predecesorilor mei. Pentru mine se încheie o etapă și se deschide alta”.

                              Senatoarea Cristina Breahnă-Pravaț a subliniat că PSD își propune să livreze cetățenilor angajamente administrative până în 2028, nu doar politice. „Avem obligația să trimitem USR în istorie”, a adăugat ea.

                              „Azi, prin demisia domnului prefect, arătăm responsabilitate și determinare. Este un semnal care ar trebui să pună pe gânduri adversarii noștri politici”, a spus Valentin Ivancea, președintele Consiliului Județean și candidatul PSD la Primăria Bacău.

                              În funcția de prefect va fi numit deputatul Claudiu Ilișan, care va demisiona din Parlament.

                              Creștere a numărului șomerilor în județul Bacău

                              Datele statistice referitoare la situația șomajului în județul Bacău indică o creștere a numărului de șomeri înregistrată la sfârșitul lunii ianuarie 2024. Conform informațiilor furnizate de autorități, numărul șomerilor înregistrați a ajuns la 5.233 persoane, în creștere cu 283 de persoane față de sfârșitul lunii decembrie 2023.

                              Din totalul șomerilor, 31,4% beneficiază de indemnizație de șomaj, în timp ce restul de 68,6% sunt șomeri neindemnizați. În ceea ce privește distribuția pe categorii socio-profesionale, se observă că majoritatea șomerilor indemnizați sunt persoane cu studii primare, gimnaziale și profesionale, urmate de cele cu studii liceale și postliceale și apoi de cele cu studii superioare. De asemenea, procentul de femei în rândul șomerilor indemnizați este semnificativ mai mare decât în rândul șomerilor neindemnizați.

                              Repartiția geografică a șomerilor arată că 33,5% se află în mediul urban, iar 66,5% în mediul rural. Rata șomajului în județul Bacău, calculată ca raport între numărul total de șomeri și populația activă civilă, a înregistrat o creștere de 2,8% față de luna precedentă, ajungând la 2,8%. În context național, județul Bacău se clasează pe locul 14 în ceea ce privește rata șomajului.

                              Indemnizația medie lunară pentru beneficiarii de șomaj a fost de 715,48 lei pentru cei cu o indemnizație de șomaj de 75% și 283,53 lei pentru cei cu o indemnizație de șomaj de 50%.