marți, 16 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 5086

Salvarea isi pune speranta in 2011

    Ambulante noi, bani mai multi si un sediu modern

    Serviciul Judetean de Ambulanta Bacau a intrat in noul an cu o multime de probleme, dar si cu asteptari mari. Principalul obiectiv al echipei manageriale este cresterea calitatii actului medical. Autoritatile trebuie sa rezolve insa cel putin trei probleme cu care se confrunta acest serviciu de o importanta majora in sanatatea publica: lipsa personalului, finantarea la limita si un sediu impropriu activitatii medicale.

    O prima veste buna a venit de la Ministerul Sanatatii, care a anuntat ca demareaza procedura de achizitie in 2011 a 202 ambulante de diferite tipuri. O parte din acestea vor ajunge si in judetul Bacau. Programul de innoire a parcului auto se va derula pe o perioada de 4 ani si prevede cumpararea a 681 de ambulante. „Probabil ca in luna februarie se va incheia procedura de achizitie publica a unor autoutilitare noi, ne-a declarat dr. Adrian Colibaba, director medical al Serviciului Judetean de Ambulanta. Aceasta va permite ca o parte a parcului auto sa fie inlocuit.” Masinile ar trebui sa ajunga in garajul SJA in al doilea trimestru al acestui an. Intre timp, la Ambulanta Bacau se desfasoara o actiune mai putin obisnuita de pregatire a personalului medico-sanitar. Este vorba de o serie de cursuri pentru perfectionarea personalului. „Am achizitionat pentru instruire un manechin pe care se face pregatirea pentru dezvoltarea unor deprinderi tot mai complexe in acordarea asistentei de urgenta”, a precizat dr. Colibaba.

    Prea putini medici si asistenti

    Pentru anul 2011, Ministerul Sanatatii a anuntat ca isi va axa strategia pe intarirea sectorului medicinei de urgenta (spitaliceasca si prespitaliceasca), precum si a celei de anestezie si terapie intensiva. Principalele puncte nevralgice ale serviciului de urgenta prespitaliceasca sunt lipsa personalului medico-sanitar si dezechilibrul dintre finantare si nevoia de servicii medicale a populatiei judetului. „Am intrat in 2011 cu aceeasi problema a personalului insuficient, ne-a declarat dr. Colibaba. La «marea» deblocare de posturi din octombrie ni s-a aprobat sa scoatem la concurs doar 2 posturi de medici si 5 de asistenti. Unul din posturi, pentru asistenti, a ramas neocupat. Speram sa incadram pe cineva luna aceasta. In perioada urmatoare nu cred sa fie deblocate mai mult de 2-3 posturi.”

    Banii si sediul

    Problema subfinantarii nu poate fi rezolvata pâna in luna aprilie, când va intra in vigoare contractul-cadru de acordare a asistentei medicale in 2011. Pâna atunci, relatia contractuala dintre SJA si Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate va continua in baza unui act aditional la contractul de anul trecut, care va fi semnat de parti in zilele urmatoare. „Speram ca bugetul pe care il vom obtine sa fie in concordanta cu politicile ministerului si ale subsecretarului de stat dr. Raed Arafat, astfel incât sa existe o concordanta intre populatie, potentialii solicitanti ai serviciilor medicale si venituri, in sensul ca acestea din urma trebuie sa ne permita salarizarea personalului, intretinerea autosanitarelor si dotarea lor”, a mai aratat directorul medical al SJA. O problema majora a SJA este lipsa unui spatiu corespunzator unei activitati medicale de interventie. Sediul de pe strada 9 Mai a reprezentat in utimii ani chiar o amenintare la siguranta angajatilor si a masinilor. Din cauza infiltratiilor, tavanul se prabusea bucata cu bucata. Anul trecut, conducerea SJA a cerut sprijinul pompierilor pentru curatarea plafonului. Reparatiile au fost efectuate apoi din veniturile proprii ale unitatii sanitare. Conducerea SJA nu se avânta insa la investitii mai ample in 2011, asteptând materializarea proiectului judetean de comasare a serviciilor de interventie intr-un sediu comun si infiintarea unei puternice unitati SMURD.
    Doina Mincu

    Modificarile din sistem, dezbatute de sefii invatamantului

      Discutii pe Legea Educatiei

      Noua Lege a Educatiei a fost tema unei conferinte de presa organizata ieri la nivelul Inspectoratului Scolar Judetean Bacau. Prof. Florin Lazar, inspectorul general, a prezentat modificari care survin in sistemul de invatamânt preuniversitar, dar si masurile care vor fi luate pentru aplicarea acestei legi, incepând cu anul scolar viitor.

      Sistemul de invatamânt are in sfârsit o lege care reglementeaza intreaga activitate si organizare a tot ceea ce inseamna programa scolara, norma didactica, functionare a unitatilor scolare, mod de evaluare a elevilor si structura a nivelurilor de invatamânt preuniversitar. Legea Educatiei, promulgata de presedintele tarii, ce urmeaza sa fie publicata in cel mai scurt timp in Monitorul Oficial, va fi pusa in aplicare incepând cu anul scolar viitor. Modificarile aduse prin acest act normativ a fost tema unei conferinte de presa care a avut loc la Inspectoratul Scolar Judetean Bacau. “Din punctul meu de vedere competitia politica pe aceasta lege s-a incheiat. Avem o Lege a Educatiei, de care era absoluta nevoie, iar noi, echipa de la ISJ, impreuna cu directorii unitatilor de invatamânt vom asigura aplicarea acestui act normativ”, a declarat prof. Florin Lazar, inspector scolar general.

      Clasa a IX-a trece la gimnaziu

      Noua Lege Educatiei asigura stabilitate sistemului, prin faptul ca evaluarile nationale care vor fi date de absolventii invatamântului gimnazial (Testele Nationale), cât si de elevii care termina invatamântul liceal (examenul de bacalaureat), vor fi modificate abia la finalizarea ciclului si nu in timpul anilor de studii, asa cum s-a intâmplat anul trecut. Concret, elevii care abia de anul viitor intra in clasa a V-a sau la liceu, tocmai peste patru ani vor sustine examenele nationale in noul format. Pâna atunci, evalurarile nationale au aceeasi structura, tocmai pentru a nu afecta actuala programa scolara aflata deja in derulare si dupa care elevii deja studiaza in cele doua forme de invatamânt, gimnazial sau liceal. “Noutati sunt si in ceea ce priveste nivelurile invatamântului preuniversitar. Astfel, clasa pregatitoare va fi cuprinsa in invatamântul primar, iar clasa a IX-a va trece la gimnaziu. Nu vor fi reduceri de posturi in sistem, pe motiv ca vor fi formate consortii scolare care vor reorganiza intreaga retea”, a mai explicat “generalul” Lazar. In plus, scolile vor avea personalitate juridica daca au minimum 300 de elevi, iar gradinitele, minimum 150 de prescolari.

      Orar modificat si libertate la catedra

      Alte noutati se refera la faptul ca numarul de ore alocat pe discipline in planul cadru de invatamânt prevede un maxim de ore pe saptamâna, astfel incât orarul elevilor sa fie mult mai flexibil. Legea prevede ca: in invatamântul primar se vor efectua maximum 20 de ore / saptamâna, in invatamântul gimnazial – maximum 25 de ore/saptamâna, iar in invatamântul liceal – maxim 30 de ore / saptamâna. Modificari sunt si in ceea ce priveste programa scolara, in sensul ca aceasta va fi acoperita de ore de predare si evaluare la clasa numai 75 la suta, restul de 25 la suta din timpul alocat procesului de invatamânt fiind lasat la latitudinea cadrului didactic, ce il poate folosi pentru invatarea remediala, consolidarea cunostintelor sau doar pentru stimularea elevilor capabili de performanta. Aceasta noutate asigura o anumita flexibilitate curriculara in tot ceea ce inseamna activitatea la catedra. Forma finala a Legii Educatiei este cea afisata deja pe site-ul oficial al Ministerului Educatiei, Tineretului si Sportului.
      Roxana Neagu

      Fermierii decid, specialistii executa!

      Nu s-a implinit un an de la infiintarea Camerei Agricole Bacau, organism aflat in subordinea Consiliului Judetean (CJ), ca se pregateste dizolvarea acesteia, de fapt, a tuturor camerelor agricole din tara. “Legea privind camerele pentru agricultura, silvicultura si dezvoltare rurala” urmeaza sa fie publicata in Monitorul Oficial si aplicata din primavara. Diferentele dintre actualele si viitoarele “camere” tin de structura. Primele s-au nascut din oficiile de consultanta si au preluat in intregime personalul acestora, pastrând si obiectivele. Noutatea absoluta e ca viitoarele camere vor fi conduse de un colegiu ai carui membri vor fi alesi, nu desemnati. Va exista si un aparat tehnic, format din specialisti, care va lucra pentru fermieri. Candidatii pentru un post in colegiu sunt propusi de sindicate, patronate, cooperative, colegiul medicilor veterinari, fermieri inscrisi la APIA. Conform Art. 1, al. 3, “infiintarea camerelor agricole are ca scop infaptuirea obiectivelor fundamentale din zonele rurale inscrise in Agenda Lisabona: competitivitate, ameliorarea terenurilor agricole sI forestiere, rolul primoridial al agromediului in dezvoltarea durabila a zonelor rurale, cresterea calitatii vietii in zonele rurale.”

      Judetul Bacau va avea 19 “camere”

      In termen de 10 zile de la intrarea in vigoare a legii, se va infiinta Comitetul National de Initiativa (CNI), al carui presedinte va fi Mihai Banu, deputat PD-L. In componenta comitetului vor intra 7 reprezentanti ai formelor asociative (patronate, sindicate, ligi etc.), 4 reprezentanti ai MADR, unul al MAI, unul al MMP si opt parlamentari. Comitetele judetene vor avea 7 membri. “Presedintele CNI va fi Mihai Banu, care este autorul acestui proiect de lege, arata Ioan Chiriac, directorul executiv al Directiei Agricole. Comitetul National solicita propuneri pentru camerele teritoriale, plecând de la criterii cum sunt suprafata si numarul exploatatiilor.” Dupa ce vor fi organizate Camera Nationala si cele zonale, judetene si regionale, CNI isi va inceta activitatea. Pentru judetul Bacau sunt propuse 19 camere agricole zonale, subordonate CAJ. Acestea vor functiona cu bani de la Guvern, finantarea fiind asigurata prin Directia Agricola, din prestatii, dividente, donatii, cotizatiile platite de membri. Când legea va intra in vigoare, vechile “camere”, cele din subordinea CJ, vor fi dizolvate. Legea mai prevede restructurarea Oficiului Judetean de Imbunatatiri Funciare (OJIF) si a Directiei pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala (DADR), insa ultima a fost reorganizata si transformata in Directie Agricola, in 2010. Atributia privind “dezvoltarea rurala” va fi in sarcina CAJ. “Directia Agricola va fi interfata dintre Ministerul Agriculturii si CAJ, arata Ioan Chiriac. Camera ii va reprezenta pe micii producatori, iar DA va aplica politica Guvernului in teritoriu.”

      Cadastru cu banii Guvernului!

      Mihai Banu, director al DADR in 2006 si initiator al actului normative in aceasta calitate, arata ca, dupa corectiile facute in Parlament, “a iesit o lege care rezolva problema economiei rurale.” S-a urmarit ca un anumit teritoriu sa fie gestionat de un grup de specialisti sub supravegherea fermierilor. “Principiul de functionare al camerelor zonale va fi asemanator celui dupa care functioneaza medicul de familie: la 400 de gospodarii vom avea un specialist, dar acesta va fi obligat sa le cunoasca bine pe toate”, sustine deputatul PD-L Camerele Agricole se adreseaza micilor producatori, “cei care au nevoie de specialisti, nu marilor fermieri”, care se descurca singuri. Nu doar taranii vor avea de câstigat prin existenta CAJ, ci si Guvernul, care, prin intermediul institutiilor si al specialistilor, gestioneaza informatii, decizii, fonduri. De la aceasta lege, “astept sa stiu ce se va intâmpla cu agricultura judetului Bacau, care are in acest moment 40.000 de fermieri, desi 10.000 ar fi suficienti”, arata Mihai Banu. MADR ii va sprijini pe proprietarii care fac agricultura si se hranesc din agricultura, nu pe cei care isi completeaza veniturile lucrând pamântul. Se va incepe cu organizarea terenului agricol din extravilan si realizarea schitelor cadastrale: “Primul obiectiv e sa facem ordine in teritoriu, arata Mihai Banu. Avem mai multi mostenitori decât proprietari, iar acestia nu au dezbatut mostenirea. Trebuie sa facem cadastru individual si dezbateri succesorale cu banii Guvernului.”
      Silvia Patrascanu

      Competente noi pentru notari

        Aplicarea apostilei si a supralegalizarii pe actele emise de catre notarii publici si de fostii notari de stat, divortul si eliberarea unui certificat prin care la cererea oricarui mostenitor se poate constata daca mostenirea a fost sau nu dezbatuta, se regasesc printre noile atributii ale notarilor. Modificarile au fost facute prin Legea 202/2010.

        Rezolvarea cu celeritate a unor acte juridice a impus unele modificari si in ceea ce priveste activitatea notarilor. Astfel, a fost introdus divortul pe cale notariala. Acest lucru se poate realiza numai in conditiile in care nu sunt implicati si minori. Divortul este pentru prima data in competenta notarilor, alternativ cu Oficiul de Stare Civila unde a fost incheiata casatoria. De asemenea, potrivit noului act normativ, la nivelul fiecarei camere a notarilor publici se va tine un registru de evidenta a procedurilor succesorale, in care se inregistreaza procedurile succesorale din circumscriptia teritoriala a acesteia. Circumscriptia teritoriala a Camerei Notarilor Publici Bacau este reprezentata de judetele Bacau si Neamt. „Se va elibera un certificat prin care la cererea oricarui mostenitor se constata daca mostenirea respectiva a fost sau nu dezbatuta, in situatia in care mostenitorul vrea sa dezbata mostenirea pe cale judecatoreasca. Scopul este acela al inlaturarii relei credinte”, ne-a declarat notarul Stefan Isache, presedintele Camerei Notarilor Publici Bacau.

        Posibilitati de control

        Specialistii in domeniu spun ca in aceasta situatie exista doua posibilitati „absolute” de control, care nu pot fi eludate. Una dintre ele este arhiva Camerei Notarilor Publici. Aici se pot gasi date inca din anul 1958, an la acre ea a fost infiintata. A doua posibilitate de control este la nivel national, prin Uniunea Notarilor Publici din România. „Aici au fost infiintate Registrele Nationale unde se poate constata cu usurinta daca s-a inregistrat sau nu vreun dosar succesoral cu persoanele in discutie, ori daca mostenitorii, fara sa dezbata mostenirea, au facut in decursul timpului anumite declaratii de renuntare sau de acceptare”, a mai spus Stefan Isache. Acelasi lucru este valabil si pentru testamentele decedatilor. Notarul public va elibera, la cererea persoanei interesate, in termen de 3 zile lucratoare de la solicitare, o incheiere cu privire la rezultatul verificarilor efectuate. Si in ceea ce priveste aplicarea apostilei exista unele modificari. Notarii pot aplica acum apostila pe actele emise de catre notarii piblici si fostii notari de stat, si pot supralegaliza acte. Pâna acum aceste chestiuni erau de competenta Tribunalului. Acum ele apartin Camerei Notarilor Publici. „Prin competentele pe care le-am primit s-a urmarit fluidizarea activitatii instantelor, in mod special in ceea ce priveste aplicarea apostilei”, a mai spus presedintele Camerei Notarilor Publici Bacau.
        Alexandra Zaharia

        Conditii dure pentru acordarea ajutorului social

          Gata cu pomana?

          Familiile care au o masina Dacia sau un cazan de facut tuica vor fi excluse de la ajutorul social. Primariile pot stabili criterii suplimentare de acordare a ajutorului. Acestea trebuie sa faca un plan de lucrari ce vor fi efectuate cu persoanele apte de munca si vor raporta la Agentia de Prestatii Sociale. Persoanele apte de munca vor prezenta lunar adeverinta ca nu si-au gasit de lucru.

          Familiile care au o amarâta de Dacie sau un cazan de facut tuica vor fi excluse si anul acesta de la plata ajutorului social. Proiectul cu noile norme metodologice de aplicare a Legii 416/2001, privind venitul minim garantat, stabileste conditii extrem de dure de acordare a ajutorului social. La stabilirea venitului net lunar al familiei in cauza se iau in calcul, ca pâna acum, toate resursele financiare pe care aceasta le are, inclusiv cele din drepturi de asigurari sociale si de somaj, din obligatiile legale de intretinere, indemnizatii, alocatii si ajutoare cu caracter permanent si alte creante. Nu sunt luate in considerare doar bursele de studiu si cele sociale, precum si sprijinul financiar oferit elevilor in cadrul Programului national de protectie sociala "Bani de liceu". Totodata, la determinarea veniturilor solicitantilor de ajutor social se vor avea in vedere si bunurile materiale pe care ei le detin. Alaturi de norme sunt si listele cu bunurile considerate de stricta necesitate pentru nevoile familiale si cu cele care nu intra in aceasta categorie. In continuare, familiile care au cel putin unul dintre bunurile cuprinse in lista celor care nu sunt considerate de stricta necesitate nu vor beneficia de ajutor social. Lista se refera la cladiri in afara locuintei si anexelor gospodaresti, aparatura electronica (aparat de filmat, camera video, video interfon, amplificator audio, combine audio, laptop-uri, copiatoare xerox), obiecte de valoare (tablouri, obiecte de arta, din cristal si portelan de mare valoare, ornamentale din metale pretioase, blanuri scumpe), mijloace de transport (autoturisme si altele), utilaje agricole (tractor, combina etc.), utilaje de prelucrare agricola (presa de ulei, moara, cazan de facut rachiu etc.) masina de tricotat, razboi de tesut, gater si altele. Sunt excluse de la ajutor si familiile care au peste trei vaci, cinci porci, 20 de oi, doi cai, 50 de iepuri, 80 de pasari sau 15 familii de albine. Si cei care au depozite in banci, care, insumate, depasesc valoarea nivelului venitului minim garantat corespunzator tipului de familie, calculat pentru un an, nu vor avea dreptul la ajutor. In lista bunurilor de stricta necesitate sunt incluse locuinta si anexele gospodaresti, televizorul, masina de spalat, aragazul, centrala termica de apartament, aspiratorul, autoturismul adaptat pentru persoanele cu handicap, 1 bovina, 2 porci, 4 oi, 1 cal, 10 iepuri, 15 pasari sau 5 familii de albine. Tot in aceasta lista sunt mentionate terenuri intravilane de 500 mp (in urban) ori de 1.000 mp sau de 0,5-1ha in extravilan. Dar, la aceste criterii, consiliile locale pot aproba altele suplimentare, in functie de conditiile specifice fiecarei localitati.

          Edilii cer criterii si mai drastice

          Persoanele apte de munca vor trebui sa prezinte lunar adeverinta precum ca se afla in evidenta Agentiei Judetene de Ocupare a Fortei de Munca si ca nu au refuzat un post oferit de aceasta. In plus, vor trebui sa aduca si adeverinta din care sa rezulte ca participa la serviciile pentru stimularea ocuparii fortei de munca si de formare profesionala. La rândul lor, primariile vor trebui sa faca planul de actiune sau de lucrari de interes local pe care le va realiza cu persoanele apte de munca. Planul, lista cu beneficiarii de ajutor social, precum si cu cei care presteaza ore de munca vor fi transmise lunar la Agentia Judeteana de Prestatii Sociale (AJPS), care, va plati, din acest an, ajutorul, prin posta sau banca. Primarii sustin ca, totusi, criteriile nu sunt suficient de drastice si ca nu la bunuri ar fi trebuit sa se uite legiuitorul, ci la puterea de munca a potentialilor beneficiari. “Legea asta a fost proasta din start, sustine Teodor Popa, edilul din Stanisesti. De saraci sunt saraci, unii traiesc numai din alocatia copiilor si venitul minim, va ia groaza daca intrati in casele lor, dar trebuia sa se tina cont si de capacitatea de munca. Daca esti sarac nu e obligatoriu sa fii si lenes!” Comuna Stanisesti e printre cele mai “bogate” in dosare, având 479 de beneficiari. Si comuna Rachitoasa are multe dosare: 286. Cornelia Hutanu, referent social in cadrul primariei, apreciaza ca doar 10 la suta dintre cei care au primit, in decembrie, venitul minim vor pierde acest drept dupa aplicarea noilor conditii. “In zona asta, oamenii sunt foarte saraci, arata referentul. Trei au iesit din plata din cauza ca nu au avut bani sa se duca pâna la Podu Turcului si sa aduca adeverinta de somaj". Pe de alta parte, cei obligati sa aleaga intre animale si venitul minim, sigur nu vor renunta sa creasca vaci si oi, “primesc subventii pentru ele si le asigura hrana zilnica". Victor Galita, viceprimar, se teme ca, primind banii cu mandat postal de la AJPS, oamenii nu-si vor mai plati impozitele, iar venitul Consiliului Local Rachitoasa va scadea. Si Ioan Dobrovat, edilul din Poduri, sustine ca ar fi necesare niste criterii mai dure. “Am avut situatii in care beneficiarul avea masina si facea taximetrie, dar declarase ca nu are venituri”, afirma edilul. El apreciaza ca Legea 416 trebuie sa vizeze doar persoanele neputincioase, bolnave sau vârstnice. “Sunt barbati tineri, intre 23 si 35 de ani care rastoarna muntii daca vor, dar nu vor, spune Ioan Dobrovat, revoltat. Nu fac nimic. Se roaga câte o babuta sa-i lucreze gradina si ei refuza, vor pomana! S-au invatat asa! Aproape jumatate din terenul comunei sta pârloaga si ei se plâng ca nu au ce mânca. Cel care e bun de munca nu ar trebui sa primeasca venitul minim garantat!”.
          Elena Tintaru
          Silvia Patrascanu

          Criza de personal la Vama Bacau

          Angajati la cota de avarie

          Directia Judeteana de Accize si Operatiuni Vamale Bacau se confrunta cu o criza de angajati. In anul 2010, institutia a trecut printr-o permanenta modificare in ceea ce priveste structura de personal. Institutia a intrat in 2011 cu aceeasi problema: institutia dispune de 37 de posturi aprobate, dar gradul de ocupare este de numai 55 la suta.

          Criza acuta de personal la Directia Judeteana de Accize si Operatiuni Vamale (DJAOV) Bacau. Desi institutia are in prezent mai multe atributii, atât pe linia controlului vamal, cât si pe verificarea operatiunilor de accizare, numarul angajatilor activi a ramas acelasi, daca nu, chiar mai mic. In anul 2010, Directia a trecut printr-o permanenta modificare in ceea ce priveste structura de personal. Astfel, dintr-o schema aprobata de structura din Bucuresti de 37 de posturi, din care 4 sunt functii de conducere, la nivelul DJAOV Bacau sunt ocupate in prezent doar doua posturi cu functii de conducere si 24 de executie. Iar problemele nu sunt numai acestea. Trei lucratori sunt in situatii speciale. Doi angajati de la Onesti sunt in concedii medicale, dupa ce au fost diagnosticati ca sufera de boli cronice, iar un al treilea lucrator, se va pensiona pe 29 ianuarie 2011. "Din acest motiv putem aprecia ca in acest moment avem un grad real de ocupare pe schema de personal, la nivelul DJAOV Bacau de 54,4 la suta, ceea ce presupune un volum foarte mare de lucru pentru fiecare angajat in parte", a declarat Valentin Grosu, director DJAOV Bacau.

          Mai multe actiuni

          Asta in conditiile in care, pe parcursul anului 2010, lucratorii din cadrul DJAOV Bacau au desfasurat 324 de actiuni pe linie de echipaje. Asta inseamna cu aproximativ 20 la suta mai multe decât in anul precedent. In 2009 au fost inregistrate doar 294 de actiuni. Mai mult decât atât, incepând cu luna iulie 2010, cu toata lipsa acuta de personal, fara nicio consultare a structurii teritoriale, Agentia Nationala a Vamilor a decis sa detaseze 3 lucratori vamali la biroul vamal al Aeroportului “George Enescu” Bacau. Doi dintre acestia lucrau chiar la Compartimentul echipaje mobile, cel mai solicitat.

          Posturi blocate

          Comparativ cu anul 2009, la Vama Bacau au fost patru lucratori in plus, fata de anul trecut. De noi angajari nici nu poate fi vorba. Posturile vacante din cadrul Directiei Judetene de Accize si Operatiuni Vamale Bacau sunt blocate. Ultimele angajari in sistem au fost facute in 2008. Atunci a venit un lucrator, iar in 2007 alte patru persoane au fost angajate. Cele mai mari probleme de personal sunt la compartimentele de inspectie fiscala, de supaveghere speciala si de echipaje mobile. Mai mult, nici salariile din sistem nu sunt atât de atractive (maxim 2.000 de lei, la gradul cel mai mare). Ca sa nu mai vorbim de stresul zilnic, de programul destul de incarcat, de responsabilitatile imense. Si asta in conditiile in care mafia alcoolului si a tigarilor a cunoscut in ultima perioada o mare amploare.
          Sinziana Filimon
          Roxana Neagu

          Pusculite electorale

            Cu un an inainte de alegeri, municipalitatea „baga” bani cu nemiluita in societatile pe care le detine

            Mai multe firme care apartin municipalitatii bacauane si care n-au functionat niciodata, vor primi in acest an importante sume de bani, cu titlul de contributie a Consiliului Local la capitalul social al acestora. Topul firmelor care n-au functionat niciodata dar vor primi zeci de miliarde lei vechi de la bugetul local este condus de Art Bacau SRL, societate administrata de Mihai Sustac, fost consilier local din partea PNL. Art Bacau va primi 1,2 milioane RON (12 miliarde lei vechi). Pe locul al doilea se situeaza Novabac cu 600.000 RON (6 miliarde lei vechi). Topul e inchis de societatea care va administra Centrul de Afaceri si Expozitii. Aceasta va primi 450.000 RON (4,5 miliarde lei vechi) din partea edililor.

            Primaria Bacau urmeaza sa "pompeze" in acest an peste 22 de miliarde lei vechi in firmele pe care le detine, dar care n-au apucat sa functioneze pâna in prezent. Art Bacau SRL, Novabac SA, respectiv SC Centrul de Afaceri si Expozitii SA au fost infiintate prin hotarâri de Consiliu Local in urma cu mai mult timp, insa au existat doar pe hârtie.

            O firma care nu a facut nimic

            Societatea Art Bacau a fost infiintata prin HCL nr. 17 din 29 ianuarie 2010. La data respectiva, mai multi consilieri locali au semnalat ca obiectul de activitate consemnat in Actul Constitutiv al societatii nu are legatura cu domeniul culturii, firma fiind infiintata in vederea administrarii Teatrului de Vara. Societatea a plecat la drum cu un capital social subscris si varsat in suma de 300.000 RON, bani virati din bugetul local. Firma e administrata de Mihai Sustac, fost consilier local din partea PNL, actualmente seful organizatiei municipale de tineret a partidului. Firma e controlata, cap – coada, de PNL prin intermediul consilierilor locali imputerniciti sa reprezinte interesele CL Bacau in Adunarea Generala a Actionarilor (AGA): Nicolae Nechita, respectiv Ion Rotaru.

            15 miliarde la mâna lui Sustac

            La un an de la infiintare, Art Bacau a reusit sa functioneze doar teoretic, desi reprezentantii societatii au prezentat CL Bacau, pe 29 aprilie 2010, o proiectie a veniturilor si cheltuielilor ce urmau a fi inregistrate pe anul trecut. Pentru 2010, administratorul Mihai Sustac a prevazut venituri totale de peste 640.000 RON (6,4 miliarde lei vechi). In realitate firma nu a realizat nici pe departe veniturile prognozate. Cauza o reprezinta faptul ca Teatrul de Vara, obiectiv administrat de Art Bacau SRL, nu a primit aviz de functionare din partea Pompierilor, imobilul fiind lipsit de un rezervor cu apa pentru stingerea incendiilor, precum si de instalatie sceno-tehnica. SRL-ul Primariei va iesi din dezmortire abia dupa ce municipalitatea va rezolva aceste probleme. Chiar daca nu a functionat decât pe hârtie, Art Bacau va primi in 2011 suma de 1,2 milioane RON (12 miliarde lei vechi) din partea municipalitatii, cu titlul de contributie la capitalul social.

            Centrul de Afaceri… liberale

            SC "Centrul de Afaceri si Expozitii" SA Bacau a fost infiintata de municipalitate prin HCL nr. 224 din 30 iulie 2009. Societatea apartine CL Bacau, care detine 90 la suta din actiuni, respectiv Consiliului Judetean, care are o participatie de 10 la suta. Capitalul social al Centrul de Afaceri si Expozitii SA a fost stabilit la 500.000 RON, suma din care Primaria a varsat 135.000 RON, in timp ce CJ 15.000 RON, bani suficienti pentru demararea activitatii firmei. Aceasta nu a functionat niciodata, in pofida sumelor varsate de cele doua unitati administrativ teritoriale. Mai mult, pentru 2011, edilii au prevazut o infuzie de capital de 450.000 RON (4,5 miliarde lei vechi) pentru firma intrata in hibernare inca de la infiintare.
            Structurile de conducere ale SC Centrul de Afaceri si Expozitii SA reprezinta o vitrina a PNL Bacau. Din AGA societatii fac parte Cristian Cojocaru, Lucian Ciubotariu, Isabela Adam si neobositul Mihai Sustac (conform HCL nr.224/2009). Intre timp, Sustac a demisionat din CL Bacau, optând pentru functia de administrator al Art Bacau SRL. El a fost inlocuit de Iulian Stoican, insa doar in comisia din care facea parte.

            Servicii comunitare de 600.000 RON

            A treia societate care va primi in 2011 bani de la Primarie este faimoasa Novabac SA. Aceasta a fost infiintata prin HCL nr. 170 din 27 mai 2010, insa nu a functionat pâna in prezent. Potrivit Actului Constitutiv aprobat prin HCL nr. 170, Novabac are un capital social de 2 milioane RON (20 de miliarde lei vechi) si va prelua majoritatea serviciilor de interes comunitar desfasurate in prezent de Directia Servicii Publice condusa de Viorica Marcu. Dupa modelul societatilor Centrul de Afaceri si Expozitii SA, respectiv Art Bacau SRL, AGA de la Novabac SA este impânzita de consilieri liberali (Isabela Adam, Ileana Paduraru, Vasilica Hirtescu).

            „Primarul si viceprimarii vor hotari când va functiona societatea”

            Viorica Marcu, seful Directiei Servicii Publice din subordinea Primariei a declarat pentru cotidianul Desteptarea ca suma prevazuta in 2011 pentru capitalul social al Novabac este necesara pentru ca societatea sa functioneze. Marcu a apreciat ca Novabac va deveni operativa in 2011, dar ca decizia finala privind functionarea firmei apartine exclusiv conducerii municipalitatii. "Cei 600.000 RON prinsi in buget pentru 2011 reprezinta aproximativ 30 la suta din totalul capitalului social aprobat de Consiliul Local in 2010. Este o prima conditie ca societatea sa inceapa sa functioneze. Cel mai probabil, Novabac va functiona din acest an si va prelua activitatile desfasurate de Directia Servicii Publice. Decizia privind demararea activitatii la Novabac nu-mi apartine. Ea apartine executivului la vârf. Primarul si viceprimarii vor hotari când ne vom incepe treaba", a spus Marcu. Firma va prelua toti cei 353 de angajati ramasi in urma restructurarii Directiei Servicii Publice. Dintre acestia, peste 200 se ocupa de salubritate.

            SC FCM Bacau SA, firma la care s-au brevetat majorarile de capital la nesfârsit

            Gestionarea majorarilor de capital social in firmele detinute de Primarie pare sa fi fost inspirata de practica instituita in SC FCM Bacau SA. Societatea apartine, de asemenea, municipalitatii si a facut obiectul a trei majorari de capital social realizate in numai 8 luni, ultima fiind aprobata de Consiliul Local pe 28 decembrie, la ultima sedinta din 2010. Societatea a primit alte 12 miliarde, in urma aprobarii unui proiect de hotarâre initiat de 5 consilieri locali PNL, membri in Adunarea Generala a Actionarilor de la SC FCM Bacau SA. Banii au fost solicitati de catre administratorul societatii, Leonard Padureanu, printr-o adresa de numai 3 rânduri depusa la Primarie pe 27 decembrie, cu o zi inainte de sedinta CL.
            In 2010, prin intermediul HCL nr. 87 din 25 martie, municipalitatea aproba majorarea capitalului social al FCM Bacau SA cu suma de 700.000 RON (7 miliarde lei vechi). Ulterior, in mai 2010, consilierii locali au aprobat o noua majorare a capitalului social. Prin HCL nr. 142 din 6 mai, municipalitatea a virat alte 500.000 RON (5 miliarde lei vechi) in conturile FCM Bacau SA, sub pretextul majorarii capitalului. Banii primiti de firma au fost folositi pentru stingerea unor datorii acumulate de aceasta catre diversi terti. Epopeea majorarilor de capital a continuat. Pe 31 august 2010, CL Bacau a aprobat "varsarea" a 12 miliarde lei vechi in capitalul social al SC FCM Bacau SA, prin aport in numerar, sub pretextul ca prin intermediul HCL nr. 87, respectiv HCL nr. 142 din martie si mai, alesii ar fi aprobat, de fapt, doar intentia de majorare a capitalului social, fara a aproba si virarea banilor.
            Prin ingineriile financiare facute in 2010, municipalitatea a cheltuit de doua ori bani din bugetul local: pe seama „intentiei” de majorare a capitalului social al FCM Bacau SA (HCL 87; HCL 142), edilii au dat 12 miliarde societatii, banii fiind cheltuiti; de asemenea, pentru a acoperi lipsa sumei din capitalul social al FCM Bacau SA, edilii au procedat la o majorare propriu-zisa a capitalului, in suma de 1,2 milioane RON (prin HCL 288 din 31 august). Practic, suma de 12 miliarde aprobata prin hotarârile din martie si mai 2010 ale CL Bacau, a fost cheltuita in alt scop decât cel aprobat initial, prin hotarârile amintite.
            Lucian Bogdanel

            Scandal de proportii la Scoala din Gheorghe Doja

              Revolta parintilor care au copii in invatamântul primar

              Parintii elevilor din clasele I-IV, care invata in scoala din localitatea Gheorghe Doja, s-au revoltat impotriva unor decizii luate local de directorul unitatii de invatamânt. Circa 40 de persoane au pichetat luni dimineata in fata scolii pentru a-si cere drepturile. Cu totii doresc doar ca elevii din ciclul de invatamânt primar sa-si desfasoare cursurile dimineata.

              Revolta de proportii in localitatea Gheorghe Doja, comuna Racaciuni. Zeci de parintii s-au adunat in fata Scolii cu clasele I-VIII pentru a protesta si a cere ca elevii din invatamântul primar sa-si desfasoare cursurile dimineata si nu in schimbul de dupa-amiaza, asa cum s-a stabilit inca de la inceputul anului scolar. “Nu suntem de acord cu asa ceva. Sa aduca elevii mici dimineata si sa-l lase pe cei mari, de la gimnaziu, dupa-amiaza. De fapt, conducerea scolii nu vrea sa respecte o hotarâre a Inspectoratului Scolar care ne-a dat noua dreptate. Noi am venit aici cu totii, cu tot cu elevi si vrem ca ei, pentru ca sunt mici, sa invete dimineata. Nu plecam pâna nu ni se rezolva problema”, ne-a declarat Angelica Iurascu, mama unui elev de clasa I, iar parerea ei a fost impartasita si de ceilalti protestatari. Pentru a se face auziti, mai multi parinti din localitate au facut o adresa oficiala si la Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) Bacau. Pe 23 noiembrie au depus sesizarea la Registratura ISJ, iar pe 3 ianuarie 2011 au primit si raspuns, inregistrat cu numarul 15365/21.12.2010. “E o adresa semnata de dl inspector scolar Liviu Botezatu in care ni se da noua dreptate. Acum, domnul director nu vrea sa puna in aplicare aceasta decizie. Nu e normal”, au mai explicat oamenii.

              Inspectoratul Scolar va lua masurile legale

              Inspectoratul Scolar Bacau nu era strain de problema din Gheorghe Doja de ieri dimineata. Ba, mai mult, la sesizarea reporterilor de la DESTEPTAREA, a trimis in zona o noua echipa de inspectori pentru a aplana conflictul. “In primul rând pot sa va spun ca nu e vorba despre o noua hotarâre a ISJ in zona, pentru ca eu nu am semnat nimic in acest sens. Acea adresa la care se face referire este doar o recomandare a noastra, nicidecum o decizie definitiva. O astfel de hotarâre se ia numai dupa ce este consultat si Consiliul de Adminstratie. Oricum, asteptam ca inspectorul teritorial trimis in zona la sesizarea dvs. sa vina cu solutii reale dupa consultarea la fata locului a partilor implicate si, ulterior, vom emite si noi o decizie, bineinteles fundamentata legal”, a explicat prof. Florin Lazar, inspector scolar general. Tot scandalul a inceput insa de la faptul ca legea prevede clar ca orele din invatamâtul primar se desfasoara numai in prima parte a zilei. “Asa este, numai ca acolo, decizia ca elevii de clase I-IV sa invete dupa-amiaza era luata deja la inceperea anului scolar in curs. Ce sa mai modificam? Au fost decizii luate local si asumate de cei de acolo. Vom rezolva insa problema, va asigur. Nu vad de ce nu s-ar rezolva, mai ales ca acolo sunt doua microbuze scolare si se poate asigura transportul elevilor”, a mai spus Lazar.

              S-a gasit solutia. Dupa-amiaza

              Si problema s-a rezolvat. Mai târziu, spre dupa-amiaza. S-a decis, impreuna cu factorii de decizie locali ca elevii din clasele I-IV sa invete de dimineata. “Dar nu imediat. Nu aveam cum sa luam aceasta decizie peste noapte. Am stabilit ca modificarea sa fie aplicata incepând din semestrul II al anului scolar, dupa vacanta intersemestriala din luna februarie. S-a discutat si cu parintii, si cu directorul scolii. Au fost de acord cu totii. O sa fac tot posibilul sa rezolv aceasta nemultumire. Deja lucrez la noul program pentru microbuzele scolare”, ne-a precizat si Lucian Cheta, primarul comunei Racaciuni. Directorul scolii nu a putut fi contactat. In unitatea de invatamânt din Gheorghe Doja sunt inscrisi 55 de elevi pe clasele I-IV, 155 elevi in clasele de gimnaziu si inca 47 de prescolari, la gradinita.
              Roxana Neagu

              Fotbal, Liga a lll-a: Start in forta

              FCM Bacau si-a reluat pregatirile, iar sâmbata va disputa primul amical

              Harnici

              FCM Bacau nu pierde timpul de pomana. Lidera Seriei l din esalonul al treilea si-a reluat ieri antrenamentele, punând astfel punct vacantei de iarna. De la reunirea lotului au absentat "secundul" Vasile Jercalau, "veteranul" Stefan Apostol si atacantul Dragos Huiban. Primii doi se vor alatura astazi programului echipei dupa ce ieri au fost la Bucuresti, la Consfatuirea Antrenorilor. Huiban, in schimb, va lua o pauza mai lunga, ca urmare a unei fracturi de metatarsiene suferita in vacanta. La polul opus, merita remarcata revenirea lui Marius Dobos si George Taban, doua piese de baza care au stat o buna perioada de timp pe tusa in toamna din cauza unor probleme medicale.

              Nerabdator

              Starea de spirit a antrenorului Gheorghe Poenaru a confirmat faptul ca tehnicianul "galben-albastrilor" se simte mai bine pe marginea terenului de joc decât in vacanta. "Sincer, de-abia asteptam sa ne reluam antrenamentele. Incepem anul cu gânduri bune si vrem sa ne pregatim asa cum trebuie in aceasta perioada pentru ca returul de campionat sa fie unul fructuos", a spus Poenaru, care spera sa nu se confrunte cu probleme de sanatate la nivelul lotului: "Imi doresc ca toti jucatorii sa fie sanatosi, insa, din pacate, a aparut aceasta accidentare a lui Huiban".

              Program

              Pentru elevii lui Gheorghe Poenaru, prima saptamâna de pregatire va aduce si primul meci de verificare. Sâmbata dimineata, lidera Seriei l din Liga a lll-a va sustine un amical pe terenul divizionarei B Ceahlaul Piatra Neamt. Pâna la reluarea campionatului, programata pe data de 4 martie, bacauanii vor disputa un numar de sapte meciuri de verificare. In afara Ceahlaului, FCM Bacau va mai intâlni echipa de prima liga FC Vaslui, pe 30 ianuarie, divizionarele B FC Botosani si Poli Iasi si colegele de serie Petrotub Roman si Ceahlaul ll. "Având in linii mari acelasi lot din toamna, imi sunt suficiente sapte jocuri", a precizat Poenaru, care a programat un stagiu de pregatire centralizata in perioada 24 ianuarie – 4 februarie.

              Dan Sion

              Karting: Calendar incarcat

              Campionul mondial la clasa Mini, Denis Marcu, va concura pe mai multe fronturi si in 2011

              Stimulente

              2011 a inceput cum nu se putea mai bine pentru Denis Marcu. Pilotul Selenei Motor Sport Bacau a fost prezent la sfârsitul saptamânii trecute la "Marea Gala a Campionilor Mondiali" de la Montichiari (Italia), unde a fost premiat pentru triumful din WSK Master Series si cel din Cupa Natiunilor WSK. "Aceste recompense ma stimuleaza mult, mai ales ca ma asteapta un sezon foarte dificil", a declarat campionul mondial la clasa Mini.

              Eliminare

              Denis Marcu si-a configurat deja calendarul competitional pe anul in curs. Având in vedere programul incarcat, pilotul in vârsta de 12 ani va trebui sa sacrifice unele competitii. "Aproape sigur vom renunta la Campionatul Europei de Sud-Est. Denis l-a câstigat deja de doua ori si n-ar mai exista motivatie in acest sens", a precizat directorul sportiv al Selenei Motor Sport, Vladimir Bortov.

              Debut

              Campionatul National va trece, si el, in plan secund. "Voi participa doar la rundele care nu se vor intersecta cu etape importante din WSK", a marturisit Denis Marcu. Pilotul lansat de Selena Motor Sport va incepe sezonul la jumatatea lunii februarie, atunci când va concura in Euro Trophy, pentru ca pe 27 februarie sa bifeze deja prima etapa din WSK Master Series.

              Dan Sion

              Atletism / Stagiu peste hotare

              Cristian Vorovenci, in pregatire cu lotul national al Spaniei

              In an preolimpic, componentii loturilor nationale de atletism se pregatesc pentru o serie de competitii majore. Sportivii sunt impartiti in toata lumea, cu stagii in Portugalia, Grecia, SUA. Bacauanul Cristian Vorovenci a plecat in Spania, intr-un schimb de experienta asigurat de Federatie. Astfel, timp de o luna, atletul legitimat la Stiinta se va antrena impreuna cu lotul national de semifond din aceasta tara, sub coordonarea lui Arturo Martin.

              Conditii bune

              In centrul de excelenta de la Madrid, Cristian Vorovenci este singurul strain si beneficiaza de parteneri antrenament valorosi, care i-ar fi lipsit in România. "Mi-a spus ca este multumit, are conditii bune acolo", a povestit antrenoarea Cristina Alexe, care-si va revedea elevul de la Stiinta la mijlocul lunii viitoare. Stagiul din Spania se va incheia pe 10 februarie, iar la finalul acestuia Cristian Vorovenci va participa la un concurs la Budapesta.

              "Europene" indoor

              Din Ungaria, Vorovenci merge la Bucuresti, unde va ramâne in perspectiva campionatelor nationale. Pe plan international, primul mare obiectiv indoor este reprezentat de Campionatele Europene de la Paris. Listele de participare se inchid la sfârsitul lui februarie, iar pentru participare Cristian Vorovenci va trebui ca pâna atunci sa figureze in Top 20 la nivel continental.

              In aer liber

              Anul trecut, Cristian Vorovenci a concurat la "europenele" in aer liber, de la Barcelona, unde s-a clasat pe pozitia a 10-a in proba de 800 m. In 2011, programul in aer liber cuprinde Cupa Europei pe echipe si "mondialele" universitare, "o competitie care a devenit una de nivel inalt", dupa cum apreciaza Cristina Alexe. Cireasa de pe tort: Campionatele Mondiale pentru seniori. (Dana P.)

              Pregatire centralizata

              Federatia Româna de Atletism a anuntat locatiile in care sportivii din loturile olimpice isi desfasoara activitatea. ~n pregatirea Campionatelor Europene indoor din luna martie (Paris), triplusaltistul Marian Oprea se afla in Grecia, Angela Morosanu (400 de metri garduri) se antreneaza in SUA, iar Cristian Vorovenci (800 m) in Spania. Roxana Birca (5.000 de metri) se pregateste in Portugalia, la Algarve, impreuna cu Ioana Doaga (800 si 1.500 de metri) si Bianca Razor (400 de metri). Ceilalti atleti din grupa de sprint, garduri, sarituri, se pregatesc la Bucuresti si Bacau (orase care beneficiaza de sali). Liliana Barbulescu si Catalin Câmpeanu se vor antrena in Cipru. Nicoleta Grasu ramâne in Capitala, in vreme ce restul grupei de aruncari, cu Bianca Perie (SCM Bacau) in componenta, se afla la Slanic Prahova. (D.P.)

              Sectie intarita

              La startul noului sezon atletic, sectia de profil de la CS Stiinta Bacau se prezinta cu o serie de noutati. Trei copii de perspectiva au fost adusi cu dubla legitimare juniori-seniori, singura forma de "dubla" care se mai accepta in sportul românesc in 2011. De la Gura Humorului a venit Alexandru Lucanu (recordmen national in sala la 300 m), aflat in primul an de juniori I si specializat pe 400 m si 800 m. De la Botosani provine Andrei Frumuz (200, 400 m), iar de la Ilfov, Claudia Bobocea (800, 1500 m). Dupa ce vor termina studiile liceale, cu totii vor trece in totalitate la Stiinta. 100% al clubului bacauan este Alexandru Soare, adus de la Buzau la finalul anului trecut si specialist in probele de 5.000 si 10.000 m, campion national la cros (juniori I) si intrat in primul an de tineret. Sectia ii mai are in componenta pe Cristian Vorovenci, Dan Cucerenco, Constantin Ifrim si Vlad Costras. (D.P.)

              Bacaul gazduieste reuniunea FRF cu membrii afiliati din regiunea Nord-Est: Tematica ampla

              Conducerea Federatiei Române de Fotbal s-a mutat in Bacau, unde marti, 11 ianuarie, va avea loc o consfatuire cu membrii afiliati din 10 judete (Suceava, Botosani, Neamt, Iasi, Bacau, Vaslui, Vrancea, Galati, Covasna, Harghita). Invitatii s-au reunit aseara, iar in aceasta dimineata la ora 9.00 se vor prezenta la sedinta prezidata de conducatorul FRF, Mircea Sandu. Din staff-ul Federatiei vor mai participa Ionut Lupescu (director general), Adalbert Kassai (secretar general), Dumitru Mihalache (directorul departamentului "competitii), Dan Ionescu (Copii si Juniori), Adrian Stângagiu (juridic), Mircea Radulecu (directorul Scolii Federale de Antrenori) si Vasile Avram (Comisia Centrala a Arbitrilor). In tematica discutiilor sunt prevazute opt puncte, vizând prezentarea programelor FRF aflate in derulare, desfasurarea competitiilor nationale la seniori si juniori, perfectionarea antrenorilor, problemele privind selectia, instruirea si participarea in competitii a juniorilor pe plan intern si international, derularea campionatului national al selectionatelor judetene U16, licentierea cluburilor, noutatile din domeniul arbitrajului, programele organizate in colaborare cu FIFA sau UEFA, respectiv o serie de chestiuni de ordin juridic.
              Fiecare prezentare va dura aproximativ un sfert de ora si va fi urmata de intrebari si dezbateri pe cele opt teme, dar si pe altele propuse de participanti. ~ntre cei 41 de membri afiliati, Bacaul este reprezentat de conducatorii de cluburi: Daniel Scânteie (FCM Bacau), Valerian Voicu (Aerostar), Liviu Goian (Sport Club), Ovidiu Momanu (FCM Onesti), Mircea Pana (LPS Bacau). Dupa incheierea lucrarilor, in jurul prânzului, conducatorii Federatiei Române de Fotbal vor sustine o conferinta de presa. (D.P.)

              Trotuare-sticla

                Infernul poleiului a facut zeci de victime

                Iarna nu se hotaraste: ninge, se topeste zapada, ploua si ingheata iar. Ieri ne-am ales cu polei. Mersul prin oras a fost o aventura pentru toti pietonii. Soferii au fost insa privilegiati: arterele principale ale municipiului erau curate, ba chiar zvântate. Trotuarele, in schimb, semanau a patinoar.

                Poleiul a pus stapânire ieri dimineata pe intreg orasul. In special trotuarele s-au transformat in adevarate capcane pentru pietoni, multe dintre ele devenind aproape impracticabile. Ploaia si temperaturile scazute au transformat Bacaul intr-un adevarat patinoar. Daca tinerii, siguri pe picioarele lor si mai rezistenti la cazaturi, nu pareau foarte afectati de gheata, vârstnicii se concentrau efectiv doar sa gaseasca poteci mai putin periculoase, pe lânga garduri, chiar pe carosabil. Multi dintre ei au iesit de nevoie din casa, fie pentru a merge la biserica sau la piata, fie pentru a-si rezolva unele probleme care nu mai permiteau amânare. Si pe sosele s-a circulat cu greutate. “E sticla peste tot. Abia am putut iesi din curte. Si masina era plina de gheata. Merg numai cu viteza intâi. Se circula foarte greu. Pe strazile principale e bine, dar mergem foarte greu pe strazile mai mici, necirculate”, ne-a spus Marian Cernat, sofer de taxi. Pe strazile principale, lucratorii de la Salubritate au aruncat cu nisip si sare, dar pe aleile secundare si pe trotuare, totul a fost un adevarat calvar.
                Roxana Neagu

                Duminica de cosmar la Urgente

                De la primele ore ale diminetii de duminica Unitatea de Primire Urgente a Spitalului Judetean de Urgenta Bacau a fost aglomerata de victimele poleiului. "Nici nu am avut timp sa numaram cazurile de care ne-am ocupat, ne-a declarat medicul de garda. Foarte multe persoane au cazut pe gheata. Au fost diagnosticate cu entorsa, fractura sau traumatism cranian." Printre cei care au avut nevoie de ingrijiri medicale si care, din nefericire, vor suferi in continuare din cauza durerii si a imobilizarii, se afla multe persoane in vârsta. Medicii de la Urgente atrag atentia ca acestea nu trebuie sa riste circulând in conditii de polei, fiind cele mai expuse la accidente si la urmarile grave ale cazaturilor. Persoanele vârstnice au adesea oasele fragile si afectiuni asociate. Una dintre cele mai periculoase fracturi pe care o pot suferi este cea de femur, dupa care, cam 25 la suta din pacienti au nevoie de ingrijire timp de un an. Mai exista si riscul complicatiilor post-fractura, unele dintre ele chiar cu risc vital.
                Doina Mincu

                Cod galben de polei

                In cursul zilei de ieri, meteorologii au emis o avertizare de cod galben in judetul Bacau, atentionare ce a fost transmisa si Comitetului pentru Situatii de Urgenta. S-a anuntat ca pe spatii relativ extinse se va semnala polei, cu fenomene meteorologice asociate cu burnita si ploaie. Avertizarea a fost facuta pentru intervalul orar de 10:50-13:50.
                Sinziana Filimon

                Strainii Bacaului

                  La Serviciul pentru Imigrari apeleaza tot mai multi cetateni din UE si alte tari exotice

                  La Serviciul pentru Imigrari Bacau sunt in acest moment in evidenta peste 1.600 de cetateni straini. Majoritarea lor au permise de sedere de la un an pâna la 5 ani. Cei mai multi straini provin din Republica Moldova, Turcia, Ucraina si China. Sunt insa si cetateni din Rusia, Albania, Italia, Germania, Spania, chiar si SUA, Thailanda, Japonia, Maroc, Egipt, Cuba sau Kenya.

                  Bacaul continua sa fie locul in care se stabilesc sau vin pentru a lucra cetatenii straini. La Serviciul pentru Imigrari Bacau sunt in prezent in evidenta 1.640 de persoane de diferite nationalitati, care provin si din state extracomunitare. Cei mai multi dintre ei, 735, sunt din Republica Moldova, 103 din Turcia, 26 din Ucraina, 30 din China, 32 din Albania, 63 din Italia, 12 din Germania. Sunt insa si straini din Grecia, Spania, Yemen, Thailanda, Maroc, Egipt, Macedonia, Noua Zeelanda, Kenya, Mongolia, Slovacia, Japonia, Cuba, Insulele Palau, Coasta de Fildes si chiar Statele Unite ale Americii, care au preferat sa se stabileasca la noi in judet. “Numarul strainilor luati in evidenta a crescut fata de aceeasi perioada a anului 2009. Daca la sfârsitul lui 2010 aveam peste 1.600 de straini pe teritoriul judetului nostru, in 2009 erau doar 1.528. Principalele motive pentru care acestia au ales Bacaul sunt casatoria si reintregirea familiei. Indiferent de motiv insa, toti cetatenii straini care ajung in Bacau trebuie sa se inregistreze la serviciul nostru”, a declarat comisar Dumitru Tambris (foto), sef Serviciul pentru Imigrari Bacau.

                  Vin pentru studii, prin casatorie sau in scop de afaceri

                  Peste 600 de straini stabiliti in Bacau, majoritatea lor tot din Republica Moldova, sunt casatoriti cu bacauani. Alti 45 au venit printr-un contract de munca (la firme de prestari servicii, in constructii sau in societati care se ocupa cu prelucrarea lemnului), 16 si-au deschis o afacere pe teritoriul judetului, 142 sunt studenti la Universitatea “Vasile Alecsandri” Bacau si 196, elevi in diferite scoli si licee. Mai sunt insa si 98 de cetateni straini care au cerut rezidenta permanenta (cu drept de a obtine cetatenia româna la cerere), dar si straini veniti la rude, in vizita, sau care au facut acest pas pentru reintregirea familiei.

                  Drepturi egale

                  Conform legii, cetatenii care vin din statele comunitare si cei ai spatiului economic UE sunt obligati, pentru o sedere mai mare de 90 de zile, sa declare rezidenta la noi. Pentru acest lucru ei primesc un certificat de inregistrare. Cei care au sedere peste 5 ani, la solicitare, pot primi rezidenta permanenta pe teritoriul României. Cartea de rezidenta pe care o primesc seamana cu o carte de identitate. Aceasta le da dreptul sa obtina chiar si un credit bancar, sa aleaga si sa fie alesi in procesul electoral.

                  Sederi ilegale depistate: 63

                  Nu toti cetatenii straini care au ales Bacaul ca loc de resedinta au respectat insa si legea. 63 dintre ei au fost expulzati in ultimul an, dupa ce au fost prinsi ca nu aveau un domiciliu, iar sederea lor pe teritoriul judetului Bacau era ilegala. “Am desfasurat multe actiuni de combatere a sederii ilegale pe teritoriul judetului Bacau in cooperare cu unitatile de politie, dat si cu alte structuri ale Minsiterului Administratiei si Internelor, a mai spus comisarul Tambris. In urma acestor demersuri am depistat 63 de straini in sedere ilegala. In toate cazurile am luat masurile legale de indepartare, fiind respectate dispozitiile de returnare emise. Doua cazuri au fost mai deosebite in sensul punerii in executare a expulzarii. Unul a fost cel in care strainul a fost declarat indezirabil, si al doilea caz a fost un italian, depistat cu trafic de droguri in Craiova, incarcerat la Penitenciarul Bacau, pe numele caruia s-a emis expulzarea dupa ce a efectuat perioada de detentie.” Si in aceasta categorie, cei mai multi sunt cetateni din Republica Moldova, Turcia, dar si din Bangladesh, Bosnia sau Siria. Conform procedurilor in cazul in care se stabileste sederea ilegala a strainilor se ia masura expulzarii, cu interdictie de a mai intra in tara. De exemplu, pentru o sedere ilegala de 1 an, cetateanul strain poate primi o interdictie de la 3 luni pâna la un an, iar la o sedere ilegala de 3 ani, interdictia poate sa ajunga si la cinci ani. Când solicitarea de returnare in propria tara apartine persoanei prinsa fara acte de rezidenta, interdictia se reduce la jumatate. Strainii care au intrat ilegal in tara primesc o interdictie de 10 ani.

                  Amenzi pentru sederea ilegala

                  Sederea ilegala se sanctioneaza cu amenda de la 400 de lei pâna la 700 lei, (pâna in 30 de zile), de la 600 la 1.000 lei (intre 30 si 60 de zile), dar amenda poate sa ajunga si pâna la 1.200 de lei, pentru o sedere ilegala de peste 60 de zile. Sanctiunile sunt si mai mari pentru persoanele care faciliteaza sederea ilegala a cetatenilor straini. Daca fapta este facuta fara intentie se sanctioneaza cu amenda intre 2.000 si 3.000 lei, iar facilitarea la sederea ilegala cu intentie constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani. Daca fapta duce si la moartea strainului, pedeapsa poate ajunde si la 8 ani de inchisoare.
                  Roxana Neagu

                  Obligatii:
                  Conform legii, in termen de cel mult 15 zile de la data intrarii pe teritoriul României, cetatenii UE sau, dupa caz, membrii familiilor lor, sunt obligati sa se prezinte la Serviciul pentru Straini pentru a-si declara sederea. Pentru ceilalti cetateni straini, proveniti din tarile care nu sunt membre UE, ramân valabile permisele de sedere. Acestea se elibereaza pentru cei care vin in Bacau in scop turistic sau in vizita si nu stau mai mult de 90 de zile.

                  Permisele de sedere pentru persoanele care s-au stabilit la noi in judet au fost inlocuite in 2008 cu certificatele de inregistrare. Acestea sunt valabile doar pentru persoanele ce provin din UE si seamana cu permisele de conducere. Documentele au anumite elemente de securizare, iar pentru a intra in posesia lor s-a stabilit, conform unui protocol la nivel national, sa se plateasca doar un ban nou, adica 1.000 lei vechi, contravaloarea unui timbru fiscal.

                  Postul de Jandarmi Targu Ocna are sediu nou

                    Vineri, 7 ianuarie, in orasul statiune de la poalele Magurii, la Târgu Ocna, a avut loc inaugurarea noului sediu al Postului de Jandarmi din localitate. La acest eveniment au fost prezenti prefectul jud. Bacau, Constantin Scripat, vicepresedintele Consiliului Judetean Bacau, Dumitru Braneanu, comisar sef Vasile Oprisan, comandantul Inspectoratului de Politie Judetean, colonel Vasile Enache, sef al Inspectoratului Judetean de Jandarmi si alte oficialitati. Din partea autoritatilor locale târg-ocnene a participat Floarea Ivanof, primarul orasului Târgu Ocna, viceprimarul Nutu Costache si Lucian Nastasiu, seful politiei din localitate.
                    Dupa ceremonialul de primire al oaspetilor, Floarea Ivanof, primarul orasului Tg. Ocna, a evidentiat faptul ca “primaria a ajutat pentru renovarea spatiului destinat Postului de Jandarmi, care s-a realizat prin munca foarte sustinuta si cu mult suflet a jandarmilor. Plutonul de jandarmi Târgu Ocna si-a facut intotdeauna datoria, iar daca mai sunt unele discutii, acestea se datoreaza efectivului mic de jandarmi”. Floarea Ivanof a multumit tuturor celor care au facut posibila inaugurarea acestui sediu precum si IJJ Bacau pentru garda de onoare ce a fost prezenta la acest eveniment. Prefectul judetului Bacau, Constantin Scripat, a declarat: ”Sunt onorat sa particip la inaugurarea noului sediu, investitie realizata intr-o perioada grea, de criza economica, fara implicare mare din partea statului. Este o cladire nou amenajata ce vine in sprijinul jandarmilor. Ca presedinte al Comitetului Judetean pentru Situatii de Urgenta pot spune ca meseria de jandarm este una dificila si responsabila. Prezenta jandarmilor este peste tot si in tot timpul, la calamitati naturale, dar si la hramuri sau in patrulare in preajma institutiilor publice. De asemenea, felicit jandarmii pentru ca mereu au dat dovada de o cooperare foarte buna cu ambulanta, pompierii, politia si celelalte institutii”. Seful Inspectoratului Judetean de Jandarmi Bacau, colonel Vasile Enache, a declarat atât oaspetilor cât si jandarmilor prezenti la aceasta inaugurare: ”Va asiguram ca in ceea ce ne priveste ne vom face mereu datoria, chiar cu un «surplus», având aici in Târgu Ocna un sediu nou”. Dupa taierea panglicii de catre prefectul judetului Bacau, Constantin Scripat si primarul orasului Târgu Ocna, Floarea Ivanof, preotul militar Gabriel Iulian Ichim a savârsit un ceremonial religios de sfintire al noului sediu. Acesta are o suprafata de 185 metri patrati, se afla pe str. Raducanu nr. 2 si a fost atribuit in folosinta gratuita de Primaria Târgu Ocna.
                    Ion Moraru

                    Asociatiile nu scapa de contorizare

                      Pârâte la CET si primarie

                      Asociatiile de proprietari din municipiul Bacau care refuza sa aplice Ordinul 343/2010 al Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (ANRSC) au fost „pârâte” furnizorului de agent termic si primariei. Numai una dintre cele 3 firme care monteaza repartitoare si asigura repartizarea consumului de caldura in sistem centralizat a trimis la CET o lista cu 7 asociatii care se opun categoric acestui ordin controversat.

                      „Noi nu putem obliga asociatiile sa aplice ordinul, dar am instiintat CET-ul care, la rândul sau, poate sesiza primaria, ne-a declarat Irinel Savin, sef al punctului de lucru al unei firme de repartitoare. Primaria poate lua masuri de constrângere a administratorilor si presedintilor care nu respecta ordinul ANRSC si hotarârea de consiliu local care reglementeaza repartizarea consumului de caldura in sezonul rece 2010-2011.” Potrivit acestui ordin, asociatiile de proprietari au obligatia de a preda firmelor de repartitoare un inventar al conductelor, coloanelor de distributie si corpurilor de incalzire din spatiile comune (subsol, casa scarii, uscatorii, spalatorii). Acest inventar trebuie sa contina informatii despre lungimea, diametrul si izolatiile termice existente pe corpurile de incalzire. Potrivit ANRSC, acest inventar ar putea fi realizat de administratori in 2-3 zile. Pe de alta parte, firmele de repartitoare s-au adaptat rapid noilor cerinte si au facut oferte asociatiilor de proprietari pentru inventarierea termica, evident, contra unui tarif. Apoi, asociatia trebuie sa asigure montarea unui repartitor de costuri-martor pe instalatiile termice comune ale blocurilor. Costurile trebuie suportate de toti proprietarii de apartamente, chiar si de cei care nu mai au legatura cu CET dupa debransarea de la sistemul centralizat ed incalzire. De aici au izvorât insa neintelegerile. Acolo unde nu s-a realizat contorizarea, firmele de repartitoare au aplicat ordinul ANRSC, care prevede ca in lunile noiembrie si martie, 50% din factura de caldura sa fie impartita la toti proprietarii de apartamente din condominiu. In lunile de vârf ale sezonului de incalzire (decembrie, ianuarie si februarie) cota comuna este de 30% din factura emisa de CET.

                      Mai ieftin dupa contorizare

                      „Acolo unde s-a realizat contorizarea, proprietarii apartamentelor dotate cu centrala termica individuala au avut putin de plata, a declarat Irinel Savin. In Asociatia de proprietari 50, care a montat repartitor-martor, pentru un apartament de 46 de metri patrati, cota comuna pentru luna noiembrie (pe decembrie nu s-a repartizat consumul, n.r.) a fost de 4,26 lei. In blocul 8 de pe strada Mircea Eliade, de exemplu, cota pentru caldura din subsol a fost de 4,12 lei, dar pentru ca in bai au registre, un fel de tevi groase, s-a constatat un consum in valoare de 11 lei de apartament.” In blocurile cu instalatii comune necontorizate s-a aplicat cota de 50% din factura, astfel incât locatarii au avut de plata in jur de 25 de lei de apartament debransat de la CET. Si Mihaela Toma, sef al punctului de lucru al altei firme de repartitoare, ne-a declarat ca diferenta dintre contorizare si necontorizare este semnificativa. „Pentru luna noiembrie, când nu a fost un consum mare, cota comuna a fost de 45 de lei/apartament. Asociatiile incep sa inteleaga diferenta, dar se plâng ca nu au cum plati repartitoarele.”
                      Doina Mincu

                      Alegeri in judeteana PNTCD

                        Petrina si Lupu au dat “semnal de pace” in Bacau

                        Taranistii bacauani s-au adunat ieri, la Casa de Cultura “Vasile Alecsandri”, pentru a-si alege presedintele si biroul. Lucrarile au fost conduse de Liviu Petrina, vicepresedinte al PNTCD, sosit de la Bucuresti. Spre surprinderea taranistilor, la 10 fix, a aparut si Vasile Lupu, lider al celeilalte “aripi” a partidului, care a venit de la Iasi insotit de prof.univ. Constantin Popa. Conferinta judeteana a inceput cu o rugaciune si a continuat cu o dezbatere neprogramata, declansata de citirea ordinii de zi. Liviu Petrina si-a exprimat rezerva asupra desemnarii delegatilor la Congresul National al PNTCD, eveniment care nu se stie când si daca va avea loc. Brusc, taranistii au vrut sa stie care e situatia in partid, mai ales ca in sala erau reprezentantii ambelor tabere. “Fratilor, nu exista doua PNTCD, exista numai unul legal constituit si eu accept sa particip la conferinta daca plecam de la aceasta idee, a intervenit Vasile Lupu. Care e PNTCD-ul legal constituit se va lamuri la Bucuresti. Exista un partid inregistrat la Tribunal si din acela vom face parte.” Totusi, e bine “sa alegem delegatii la Congres caci cine stie când ne vom mai intâlni. Vom alege delegatii si vom merge la acel congres care e legal.”

                        “Nu am nevoie de nicio functie!”

                        Taranistii bacauani au fost de acord ca “aici se face unirea, nu la Bucuresti”, dar au vrut ca lucrurile sa fie clarificate. Vasile Lupu a revenit la ideea de “legalitate” si a precizat ca nu-i convine nici termenul unificare: “Dar ce, suntem Basarabia cu România? Celelalte partide au rezistat pentru ca au stat gramada. Noi, cei care promovam morala crestina, ne batem pentru sefii. Maniu si Mihalache s-au batut pentru functii? Si atunci, noi cine suntem? Dati un semnal din Bacau, aratati ca sunteti o singura organizatie!” Liviu Petrina a fost pentru o discutie deschisa: “Sigur, e un singur partid, dar e un partid frânt in doua, trebuie sa recunoastem asta!” Dr. Vasile Lepadatu, membru in conducerea PNTCD Bacau, a intrerupt duelul: “Sa lasam disputele si sa trecem la treaba” a cerut el. Da, “sa ingropam securea razboiului”, a spus Lupu, in timp ce Petrina, simtind ca bacauanii vor sa vorbeasca si sa se lamureasca, a facut un scurt istoric, plecând de la conflictul Milut – Ciuhandu pâna la momentul 2011, când “e nevoie de o reconciliere Vasile Lupu – Victor Ciorbea.” Alegerile au mers lin, fiind desemnat presedinte av. Sergiu Lacatusu, singurul care a candidat. De altfel, toti au afirmat ca “in Bacau, practic, e pace!” E problema liderilor sa se impace si sa opteze, eventual, pentru “o copresedintie Pavelescu – Lupu”. “Eu nu am nevoie de nicio functie in partid, a intervenit Vasile Lupu, cu glas tunator. Fac legamânt in fata dumneavoastra! Nu ma intereseaza decât sa reorganizez partidul!” Taranistii au descoperit, ieri, ca au aceleasi nemultumiri, “suntem de 10 ani in afara Parlamentului”, si aceleasi deziderate: sa faca pace, astfel incât “PNTCD sa ajunga iar in constiinta poporului român.”
                        Silvia Patrascanu

                        Karting: Marea Gala a Campionilor

                        Sâmbata, crema kartingului mondial s-a reunit in Italia pentru festivitatea de premiere 2010 organizata de WSK. Pilotul Selenei Motor Sport, Denis Marcu, a primit cele mai importante doua premii la clasa Mini.

                        Recunoastere

                        Pentru cei mai buni piloti de karting din lume, Craciunul a venit in ianuarie. Sâmbata, in localitatea italiana Montichiari, performerii anului 2010 au fost premiati in cadrul Marii Gale a Campionilor, organizata de WSK. România a fost reprezentata de catre pilotul lansat de Selena Motor Sport, Denis Marcu, si de Robert Visoiu. Laureat campion al lumii, Marcu a fost recompensat pentru titlul din WSK Master Series si pentru câstigarea Cupei Natiunilor, fiind singurul pilot din lume care a triumfat in ambele competitii WSK. In ceea ce-l priveste pe Robert Visoiu, acesta a fost rasplatit pentru locul secund ocupat in WSK Master Series la clasa KF3.

                        Obiective

                        "Sunt foarte bucuros si totodata onorat pentru faptul ca am participat in calitate de protagonist la aceasta mare gala a campionilor mondiali. Am avut un 2010 foarte bun si imi doresc din tot sufletul sa mentin stacheta ridicata si in noul an", a declarat Denis Marcu, care a incheiat zâmbind: "Imi place foarte mult sa le iau premiile italienilor". Prezent la rândul sau la manifestare, directorul sportiv al Selenei Motor Sport, Vladimir Bortov, a etichetat drept perfecta evolutia elevului sau in stagiunea recent incheiata: "Kartingul românesc se poate mândri cu reusitele lui Denis Marcu. Stim ca ne asteapta un an foarte greu, presiunea va fi mare, insa datoria noastra este sa repetam toate aceste succese".

                        Globalizare

                        Festivitatea de la Montichiari – orasul care a gazduit in 1921 primul Mare Premiu de automobilism al Italiei pe un circuit stradal – a fost una spectaculoasa. Pe masura competitiilor WSK desfasurate in 2010, an care a facut din WSK "maxima expresie a kartingului mondial", asa cum a declarat promotorul Luca De Donno. "Globalizarea reusita in ultima vreme de WSK este subliniata de numarul mare de competitii de top organizate, la care a participat un numar impresionant de piloti din 50 de natiuni, de pe cinci continente", a mai spus De Donno.

                        Provocare

                        In 2011, WSK isi pastreaza toate competitiile si, mai mult, lanseaza doua noi provocari in kartingul de pe mapamond. Astfel, va fi organizat un campionat si pe continentul nord-american, iar in plan european va aparea, intr-o singura mansa, si WSK Final Cup, ce se va desfasura pe data de 30 octombrie pe circuitul italian de la Ortona. Denis Marcu spera sa-si treaca in palmares si aceasta cursa de la Ortona. Pentru campionul român, 2011 va incepe luna viitoare cu participarea la prestigiosul Euro Trophy, pe circuitul La Conca, locatie care va gazdui si prima etapa din calendarul WSK Master Series, programata pe 27 februarie.

                        Dan Sion

                        Bacauanii sunt codasii judetului

                        „Municipiul Bacau ne trage mult in jos”

                        Locuitorii municipiului Bacau sunt codasii judetului la capitolul “recensamânt”. Reticenta este extrem de mare. Usile trântite in nas recenzorilor sau refuzul de a comunica informatiile solicitate nu sunt singurele probleme. Nu putine au fost situatiile in care recenzorii au fost chiar agresati.

                        Recensamânt alaturi de jandarmi

                        Bacauanii sunt codasii judetului la recensamânt. Locuitorii orasului lui Bacovia nu sunt tocmai binevoitori cu recenzorii. Si asta in ciuda faptului ca acestia nu fac nimic altceva decât sa duca la indeplinire o prevedre legislativa. Reticenta bacauanilor nu este justificata, spun reprezentantii autoritatilor abilitate in domeniu. “Activitatea recenzorilor in municipiul Bacau nu este deloc usoara. Zilnic acestia se confrunta cu nenumarate dificultati. Li se deschide foarte greu usa sau nu sunt primiti. Daca situatia se va mentine la fel si in zilele urmatoare suntem obligati sa mergem pe teren alaturi de fortele de ordine. Nu este normal ca bacauanii sa se sustraga de la o prevedere legala”, ne-a declarat Eugenia Harja, director al Directiei Judetene de Statistica Bacau.

                        Recenzori agresati

                        Procentul de recenzare in municipiul Bacau este de 49%. Este urmat indeaproape de Buhoci – cu 52 de procente, Brusturoasa – cu 56,19% si Letea Veche – cu 58,88%. “Problemele cu care se confrunta recenzorii pe teren sunt insa mult mai numeroase. In afara faptului ca nu sunt primiti, unii dintre ei au fost chiar agresati. Acestea sunt cazurile in care se vor aplica si sanctiunile prevazute de lege pentru cei care nu respecta normativele in vigoare”, a mai spus Eugenia Harja. La ultima raportare, judetul Bacau ocupa locul 13 la nivel national cu un procent de recenzare de 75,54%. Diferenta fata de media nationala nu este foarte mare, aceasta fiind de 74,47%. “Municipiul Bacau ne trage mult in jos. Daca recensamântul nu ar merge atât de greu aici, cu siguranta ca si locul nostru in topul judetelor ar fi cu totul altul”, a opinat directorul DJS Bacau.

                        Recensamânt finalizat in Moinesti si Gioseni

                        Sunt si localitati care au terminat recensamântul. Este vorba despre Moinesti si Gioseni. Ultimile date au fost transmise la raportarea din 5 ianuarie. Asta inseamna ca 170 de recenzori, din cei 1215 din intreg judetul au incheiat recensamântul. Adica 14%. De asemenea, a fost finalizat si recensamântul la unitatile cu personalitate juridica din judet. “La nivel national, primele 3 locuri sunt ocupate de Arad – cu 92,79%, Dolj – cu 84,45% si Vaslui – cu 84,23%. Ultimul loc din tara este ocupat de Sibiu”, a mai afirmat Eugenia Harja. Exista insa si un numar de recenzori care au un procent de recenzare foarte mic, de 10%, 15% sau 25 de procente. Asa cum era de asteptat, cei mai multi sunt in municipiul Bacau. Acestia vor fi schimbati in cel mai scurt timp. Recensamântul a demarat in data de 2 decembrie 2010 si are ca punct final ziua de 31 ianuarie 2011.
                        Alexandra Zaharia

                        Fotbal, Liga a lll-a: Din nou la munca

                        FCM Bacau isi reia luni pregatirile dupa o luna de vacanta

                        Reunire, la 10.30

                        Gata cu vacanta pentru FCM Bacau! Dupa fix o luna de pauza, lidera Seriei l a esalonului trei isi reia pregatirile in vederea returului de campionat care va incepe pe data de 4 martie. Astazi, la ora 10.30, "galben-albastrii" se vor reuni la stadionul "Municipal" unde vor efectua primul antrenament din noul an sub comanda antrenorului Gheorghe Poenaru.

                        Absenti motivati

                        La reunire nu se anunta noutati de lot. Vor exista, in schimb, doi absenti. Ambii motivati. Este vorba de antrenorul secund Vasile Jercalau si de "veteranul" echipei, Stefan Apostol. Cei doi vor fi prezenti astazi la Bucuresti, la Consfatuirea Antrenorilor. De marti, Jercalau si Apostol vor reintra insa in programul de pregatire al formatiei bacauane.

                        Cantonament

                        Dupa doua saptamâni de reacomodare la efort, jucatorii FCM Bacau vor intra intr-un cantonament ce se va incheia in jurul datei de 5 februarie. In paralel, "galben-albastrii" vor sustine si o serie de meciuri de verificare, primul amical fiind fixat pe 21 ianuarie. Pe data de 30, FCM Bacau va intâlni prim divizionara A FC Vaslui, urmând ca pâna la reluarea campionatului, echipa lui Poenaru sa sustina alte sase jocuri-test.

                        Dan Sion