19 aprilie 2024
ActualitateSperante pentru navetistii din Margineni

Sperante pentru navetistii din Margineni

Invocand pierderi economice, firma Massaro a renuntat la traseul Bacau – Podis. Din cauza asta, peste 200 de navetisti nu vor avea mijloc de transport. Suparati, locuitorii au protestat in fata primariei. CJ si CL au gandit un traseu nou, mai profitabil. Ramane de vazut daca se va inscrie cineva la licitatie.
Locuitorii din Margineni nu au avut noroc cu transportatorii. In trei ani, patru firme au renuntat la contract dupa ce au descoperit ca traseul Bacau-Podis nu este o buna afacere, ci dimpotriva. Ultima care s-a retras este societatea Massaro Trans. "Noi am luat acest traseu pentru ca se suprapunea peste traseul Bacau – Comanesti, dar nu merge. Nu e profitabil. Pretul biletelor nu acopera costurile", a explicat Dan Georgescu, administratorul firmei. Locuitorii au aflat si au organizat un miting in fata primariei. Firma, insa, nu s-a razgandit. De pe 25 octombrie, masinile SC Massaro Trans SRL nu vor mai iesi pe traseu. Asta inseamna ca peste 200 de navetisti – adulti si copii – nu vor avea cu ce ajunge in Bacau, la serviciu sau la scoala. Disperat, edilul Marcelin Solot a cerut sprijinul autoritatilor judetului. Ingrijorat e si Dragos Benea, presedintele CJ, care afirma ca "in Margineni exista o situatie exploziva, pe care am simtit-o pe pielea mea." El sustine ca vinovat de tot acest scandal si de structura traseului judetean nr. 37, de care fug toti agentii economici, e fostul primar, care s-a lasat influentat de oameni "cu interese pe acea zona." Ca sa iasa din incurcatura, autoritatile locale si judetene au gandit un nou traseu, mai profitabil, fiind mai lung cu un kilometru si avand o multime de opriri: Bacau – Bere Margineni – CPL – Primaria Margineni – Scoala Margineni – "Bombonica" – Trebes – Valea Budului – Chetrosu – Cooperatie Luncani – Scoala Luncani – Poiana – Cooperatie Podis – Stejaru. Traseul va fi dotat cu cel putin doua autobuze de minimum 24 de locuri si va beneficia de 16 curse zilnic. Pana pe 22 septembrie, proiectul trebuie depus la Autoritatea Rutiera Bucuresti si la Serviciul Electronic de Atribuire in Transporturi, altfel se pierde sesiunea de licitatie care incepe pe 10 octombrie. Deoarece era necesar sa se actioneze foarte repede, modificarea Programului judetean de transport 2008 – 2013, prin introducerea noului traseu, a fost aprobata in sedinta extraordinara. Si primarul Marcelin Solot, si consilierii spera ca vor exista societati interesate sa presteze acest serviciu. In caz contrar, pe 25 octombrie, salariatii si elevii din Margineni vor astepta zadarnic in statiile de autobuz. (Silvia P.)

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri