marți, 23 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 498

Armenii din Bacău au comemorat martirii Genocidului din 1915-2023

Sucursala din Bacău a Uniunii Armenilor din România (UAR) a găzduit o interesantă și emoționantă manifestare dedicată comemorării a 108 ani de la cumplitul Genocid din anii 1915-1916 și 1923 provocat de guvernul „Junilor turci” împotriva armenilor care locuiau pe teritoriul Imperiului Otoman. La eveniment au fost prezenți și președinții comunităților băcăuane de minoritari evrei – Hainrich Brif și germani – Mihaela Brunhuber, ai Asociației Europene a Romilor pentru Progres și Promovare Interculturală Bacău – Doru Tănase, ai Asociației Partida Romilor – Marieta Hârțescu, ai Filialei Județene Cultul Eroilor – Dănuț Voicu și ai Clubului Regional de Șah Nord-Est – Costică Lupușoru. 

Manifestările, moderate de președintele Sucursalei UAR, Vasile Agop, au început cu o slujbă religioasă de proslăvire a martirilor sfinți canonizați de Biserica Apostolică Armeană pentru cei 1,5 milioane de oameni uciși în Genocid. Slujba a fost făcută de părintele Petru Dinu. Iar organistul Adrian Irinel Aciobăniței și pianista Ozana Kalmuschi Zarea au interpretat scurte compoziții psaltice ale unor muzicieni armeni. De asemenea, au recitat versuri în consonanță cu tema comemorării poetele Selena Cristina și Tinca Tamaș – din creația proprie. Iar actorul Valentin Braniște a recitat poezia „1916” (al doilea an din perioada Genocidului), o creație proprie scrisă special pentru acest eveniment de comemorare, în care „desenează” în cuvinte interesante imagini ale cumplitului eveniment de acum peste o sută de ani și care, la final, evocă chiar numele acestui criminal eveniment, recreat în spiritul numelor specific armenești: „Genocidian! Genociadian! Genociadian!”. 

Despre Genocid și semnificația lui inclusiv în anii pe care îi parcurgem noi acum, recunoscut de circa 30 de state din lume, dar nerecunoscut chiar de Turcia, a vorbit, documentat profesorul Dumitru Ficuță. Profesorul de istorie a oferit, de la început, definiția noțiunii de genocid, inventată în anul 1944 de avocatul cu descendență poloneză-evreiască Raphael Lemkin, magistrat cunoscut și pentru inițierea Convenției privind genocidul, care a inventat cuvântul genocid în 1943 sau 1944, de la genos (în greacă: familie, trib sau rasă) și -cide (în latină: ucidere). S-a lămurit și noțiunea de masacru, s-a conturat un portret al Armeniei, dar și al fostului Imperiu Armean și s-au enumerat documentele care au stat la baza genocidului armean. Nu au ost uitate nici deportările armenilor și s-au prezentat fragmente din două ecranizări artistice făcute pe tema acestui genocid. Nu au fost uitate nici alte evenimente prin care a trecut și încă trece poporul armean, cele mai recente fiind cele referitoare la conflictul cu Azerbaidjan.

Acum doi ani, în Bacău a fost ținută o slujbă de comemorare a martirilor sfinți uciși în atrocitățile comise de guvernul „Junilor Turci” la hacikarul (crucea de piatră) ridicată în Piațeta Armenilor 

Genocidul armean este primul genocid al secolului al XX-lea. Trei factori cheie au contribuit la producerea genocidului: declinul Imperiului Otoman, poziția vulnerabilă a armenilor din Imperiu și izbucnirea Primului Război Mondial. Sute de ani, sultanii turci succesivi, apoi Junii turci, au dus o politică de cruzime naționalistă și de exterminare în privința tuturor popoarelor străine, datorită unei politici de stat oficiale, nu a unor personalități izolate. Genocidul armean se înscria în cadrul panturcismului, versiunea Junilor turci a programului panturanian, care viza crearea unui stat turc „pur” și apărarea integrității teritoriale a Imperiului Otoman.

Prima fază a genocidului armean a fost încorporarea a aproximativ 60.000 de bărbați armeni în armata otomană, ulterior dezarmați și uciși. A doua fază a fost arestarea a aproximativ 700 de intelectuali și reprezentanți ai elitei politice de origine armeană din Constantinopol, majoritatea și omorâți. Apoi, populația armeană constituită în mare parte din femei, copii și bătrâni de pe teritoriul Imperiului Otoman a fost deportată în deșertul Deyr ez-Zor unde cei mai mulți au fost omorâți. Ultima fază a genocidului armean este negarea din partea Guvernului turc a deportărilor masive și a crimelor săvârșite de turci și kurzi.

„Iepurașul ne iubește pe toți”, ediția a III-a

    Asociația „Totul pentru un surâs” din Bacău ce are ca scop principal de activitate susținerea, modernizarea și creșterea calității vieții sociale a copiilor și tinerilor cu dizabilități și a copiilor ce provin din medii defavorizate a adus speranță și bucurie joi, 25 aprilie a.c. pentru toți cei 32 de elevi de la Școala Gimnazială Ungureni din satul Ungureni, comuna Ungureni, datorită proiectului caritabil „Iepurașul ne iubește pe toți”, ediția a III-a.

    Astfel, Iepurașul a fost foarte darnic pentru toți acești 32 de beneficiari (14 copii în clasa formată din clasele a I-a și a II-a și 18 copii în clasa formată din clasa pregătitoare, clasa a III-a și clasa a IV-a) și le-a oferit tuturor încălțăminte sport din piele de foarte bună calitate, rechizite diverse atât individuale, cât și necesare fiecărei clase și dulciuri specifice sărbătorilor pascale, iepurași și ouă din ciocolată, cozonaci, răcoritoare și fructe.

    Bucuria mare a copiilor a fost însoțită de nerăbdarea cu care au probat încălțămintea sport din piele, au desfăcut pungile generoase cu dulciuri și ne-au răsplătit cu flori și zâmbete de recunoștință. Mulțumim pentru colaborarea excelentă și primirea călduroasă doamnei Director Profesor învățământ preșcolar Maria Iantschi și celor două doamne învățătoare Elena-Mădălina Zaharia și Gabriela Dobraniș.

    Calde mulțumiri doamnei Cătălina Ioana Mireanu, voluntara noastră deosebită care ne-a ajutat cu transportul și fotografiile la evenimentul caritabil.

    Suntem deosebit de recunoscători lui Ciprian Diaconu (https://evolueaza.ro/) pentru talentul său remarcabil în designul afișului evenimentului, o contribuție care a adus un plus de culoare și inspirație întregii noastre inițiative.

    Totul a fost posibil cu sprijinul partenerilor în fapte bune și susținerea sponsorilor evenimentului caritabil și se cuvine să mulțumim cu recunoștință companiilor de renume:  Evergent Investments, Family Film Entertainment și Barleta. 

    EVERGENT Investments este o companie de investiții financiare cu experiență solidă pe piața românească de capital, care contribuie în mod constant la dezvoltarea comunității din care face parte.

    Family Film Entertainment este o companie independentă de producție de film cu birouri în București, Budapesta și Belgrad, ce oferă servicii profesionale pentru reclame și filme de lung metraj atât companiilor locale, cât și străine, îndeplinind toate așteptările de calitate și rentabilitate. Sufletul acestei companii este doamna Director Executiv Irina Doman, susținătoare constantă a evenimentelor caritabile organizate de Asociația „Totul pentru un surâs”, un OM deosebit întotdeauna responsabil și implicat în comunitate, cu dăruire și empatie desăvârșite.

    Compania Barleta cu o experiență profesională vastă obținută cu eforturi permanente în care au prioritizat cerințele partenerilor, nevoile angajaților și preocuparea pentru mediul înconjurător este definită de valori esențiale: integritate, devotament, inovație, responsabilitate, pasiune, colaborare, excelență și profesionalism. Atenția deosebită la detalii și responsabilitatea cu care realizează fiecare ambalaj se reflectă în dezvoltarea unor produse unice de cea mai înaltă calitate, fiind liderul pe piața ambalajelor din România.

    „Vă mulțumim din suflet tuturor sponsorilor și prietenilor constanți ai Asociației Totul pentru un surâs pentru generozitatea neîncetată și sprijinirea acestor copii în nevoie. Faptele dumneavoastră vor lumina viețile acestor copii și vor face o diferență semnificativă în comunitatea noastră. Vă suntem recunoscători pentru implicare și pentru că ați făcut posibile realizarea visurilor pentru acești copii. Vă invităm cu drag să ne fiți alături cu fapte bune pe www.unsuras.ro

    (Tania-Loredana Diaconu – Președinte Asociația „Totul pentru un surâs”)

     

     

    Spitalul Municipal de Urgență din Moinești afișează noua sa denumire

    Firma și sigla cunoscutei unități spitalicești municipale din Moinești au fost adaptate noii denumiri pe care o are aceasta, după ce Ministerul Sănătății a avizat, recent, ca acest spital să fie denumit ca fiind unul clinic. Noul nume este „Spitalul Clinic Municipal de Urgență Moinești” 

    Această schimbare marchează o tranziție importantă în ceea ce privește prestigiul și serviciile oferite de această unitate medicală de încredere și a fost motivată de dorința de a reflecta mai bine rolul și calitatea serviciilor medicale furnizate de spital. Prin adoptarea titulaturii de „Spital Clinic” instituția subliniază angajamentul său față de excelență și inovație în tratamentul și îngrijirea pacienților.

    Noul nume, „Spitalul Clinic Municipal de Urgență Moinești”, transmite un mesaj clar despre calitatea superioară a serviciilor medicale oferite și despre abordarea holistică a îngrijirii pacienților. Acesta subliniază și misiunea spitalului de a deveni un centru de excelență în tratamentul diverselor afecțiuni și în formarea viitoarelor generații de profesioniști din domeniul medical.

    Schimbarea denumirii va fi însoțită de o serie de inițiative și investiții destinate îmbunătățirii infrastructurii și serviciilor medicale oferite de spital. Aceasta include modernizarea echipamentelor medicale, extinderea capacității de internare și dezvoltarea programelor de cercetare și educație medicală. 

    Prof. Dr. Adrian Cotîrleț, managerul Spitalului Clinic Municipal de Urgență Moinești: „Această schimbare de denumire reflectă angajamentul nostru continuu față de îmbunătățirea calității serviciilor medicale și față de satisfacerea nevoilor pacienților noștri. Suntem mândri să fim recunoscuți acum ca un Spital Clinic, iar acest nou titlu ne va inspira să continuăm să ne ridicăm standardele și să oferim îngrijire medicală de cea mai înaltă calitate. Mulțumim tuturor celor care ne-au oferit sprijin în realizarea acestor obiective care vor contribui la îmbunătățirea continuă a calității serviciilor medicale, creșterea accesibilității și satisfacerea nevoilor și așteptărilor pacienților.”

    La Slănic-Moldova are loc o nouă ediție a Târgului „Lemn Vechi și Nou”

    La Centrala Artelor ,,In Context”, din stațiunea Slănic-Moldova, are loc, în perioada 26 – 29 aprilie, cea de-a doua ediție a Târgului ,,Lemn Vechi și Nou”, în organizarea Asociației de Artă ,,In Context Slănic-Moldova”, alături de Fundația ,,Pădurea de Mâine”, ,,House of Vladila” și ,,Luiss”. Evenimentul este finanțat prin programul de granturi nerambursabile multianuale Comunitățile ,,Pădurii de Mâine”, oferit de Fundația ,,Pădurea de Mâine” comunităților forestiere, pentru dezvoltare durabilă, educație si conștientizare a importanței protejării pădurilor în contextul schimbărilor climatice. 

    Pentru această nouă ediție, activitatea echipei de proiect s-a concentrat pe recondiționarea de scaune, ca omagiu adus celei mai complexe piese de mobilier, cu potențialul cel mai mare de impact creativ și educațional. Scaunele upcycled de la Centrală pot deveni, prin colaborările cu segmentul ,,Horeca”, ambasadoarele tranziției către un stil de viață sustenabil. Scaunele care vor fi prezentate au fost recuperate direct din comunitățile regiunii și au fost transformate prin parteneriate strategice pe care Asociația de Artă In ,,Context Slănic-Moldova” le-a încheiat cu două instituții de învățământ din județul Bacău: Colegiul Național de Artă „G. Apostu”, din Bacău, și Centrul Educativ din Târgu Ocna. Acestea vor fi jurizate și licitate în ziua de 27 aprilie. Veniturile obținute din vânzări vor fi direcționate spre dotarea atelierelor colaboratoare ale proiectului, în vederea creșterii impactului și a cantității de deșeuri voluminoase deviate de la depozitarea la groapa de gunoi.

    În anul de la lansare, proiectul a mobilat cu piese upcycled reședințe private și cafenele precum ,,Replace”, din București, după care a participat la evenimente creative care promovează sustenabilitatea, precum ,,Comunidar la Mezanin Market”, ,,Romanian Design Week” și ,,Trifoi Fest”, aflându-se printre finaliști la ,,Green Gala Awards 2023” organizată de ,,Romania Green Building Council”. Din anul 2024, Asociația de Artă ,,In Context Slănic Moldova” a devenit reprezentant ,,Zero Waste România” în județul Bacău.

    ,,Proiectul urmărește să creeze un model de economie circulară care să susțină pe termen lung activitatea cultural-educațională pentru mediu a asociației desfășurată încă din 2017. Târgul anual de mobilier din lemn recondiționat va promova conceptele de reciclare și refolosire a lemnului, în contextul în care România generează anual peste șase milioane de tone de gunoi menajer (conform Eurostat), o cantitate semnificativă fiind reprezentată de mobilier și țesături care s-ar putea refolosi, însă nu sunt incluse drept fracții reciclabile la operatorii de salubritate. Inițiativa asociației noastre este un prim pas spre schimbarea acestei statistici la nivel regional, prin economie circulară, creativitate și antreprenoriat social, menite să contribuie la dezvoltarea durabilă a regiunii Slănic Moldova, binecunoscută pentru pădurile și izvoarele sale minerale”, a spus artista plastică Alina-Georgiana Teodorescu, inițiatoarea proiectului și președintele-fondator al Asociației de Artă ,,In Context Slănic-Moldova”.

    Târgul anual de upcycling ,,Lemn Vechi și Nou” va readuce în contemporaneitate piese de mobilier vechi colectate local, care ar fi ajuns la groapa de gunoi, sprijinind astfel protejarea pădurilor și educația ecologică a comunității. Decorațiuni și produse de artă și manufactură realizate de tineri și meșteri din Slănic vor întregi oferta târgului. 

    Programul târgului 

    * Vineri, 26 aprilie: 16:00 – 20:00

    16:00 – 17:00 povestim despre upcycling cu Alina-Georgiana Teodorescu, artist și fondator ,,In Context Slănic Moldova”; 18:00 – 20:00 Soft opening.

    * Sâmbătă, 27 aprilie: 10:00 – 19:00

    10:00 – Deschiderea târgului, prezentare ,,In Context” și tur ghidat ,,La Centrală”;

    14:00 – Expoziție în natură de scaune upcycled realizate de către elevii Colegiului Național de Artă ,,George Apostu” Bacău, în cadrul concursului lansat în 2023 de către Asociația de Artă ,,In Context Slănic-Moldova” (locația: pădurea din vecinătatea ,,Monumentului lui Euclid”, zona Sonda 2 – tbc).

    * Duminică, 28 Aprilie: 10:00 – 19:00

    11:00 – 11:30 Prezentare ,,In Context” și tur ghidat ,,La Centrală”;

    13:00 – 15:00 atelier pictură pe scaune pentru copii;

    16:00 – 17:00 prezentare proiecte câștigătoare și prototipuri concurs de design de produs SIT (Sustainable Interiors Together).

    Luni, 29 Aprilie

    10:00 – 19:00 deschis. Locație: Centrala Artelor ,,In Context” (lângă Vila ,,Siam”, căutați turnul roz).

    Upcycling, cunoscut și sub denumirea de reutilizare creativă, este procesul de transformare a subproduselor, a deșeurilor, a produselor inutile sau nedorite în noi materiale sau produse percepute a fi de o mai bună calitate, cum ar fi valoarea artistică sau valoarea de mediu.

    Romulus-Dan BUSNEA

     

     

     

     

     

     

     

     

    Colaborare interinstituțională în slujba comunității: Ateliere de creație cu scop social

      Beneficiarii Complexului de Servicii Sociale pentru Persoane Adulte cu Dizabilități din Răcăciuni au experimentat o zi plină de creativitate și solidaritate alături de copiii de la Grupul Catehetic „Sf. Dimitrie” din Parohia Fulgeriș, sub îndrumarea părintelui paroh Radu Marian Gabriel.

      Atelierele au fost organizate de către Muzeul de Etnografie „Vasile Heisu” Răcăciuni, într-o colaborare frumoasă și eficientă între instituții locale. Participanții au avut oportunitatea să descopere tainele împletitului de coșuri din răchită, să decoreze linguri de lemn și să încondeieze ouă, sub îndrumarea ghidului muzeului și a personalului specializat.

      Produsele handmade realizate în cadrul atelierelor au fost apoi expuse și vândute în cadrul unui târg organizat în parohie. Suma obținută din vânzarea acestora a fost direcționată către ajutorarea unui copil aflat în suferință, demonstrând astfel puterea transformătoare a artei și a solidarității în comunitate.

      Această inițiativă nu numai că a oferit oportunități de exprimare și creativitate pentru toți cei implicați, ci a și adus beneficii reale pentru un copil aflat în nevoie, subliniind importanța colaborării și a implicării sociale în sprijinul celor aflați în situații dificile.

      Monumentul Eroilor Cavaleriști din Oituz – VIDEO

        În peisajul muntos al Pasului Oituz, o emblemă a curajului și sacrificiului străjuiește memoria celor care și-au dat viața pe câmpul de luptă în timpul Primului Război Mondial: Monumentul Eroilor Cavaleriști de pe dealul Coșna.

        Inițiativa de a eterniza memoria călăreților căzuți la Oituz în Primul Război Mondial datează din 1918, când generalul Mihail Schina, comandant al Diviziei 1 Cavalerie, a pus bazele acestui proiect. Cu susținerea succesorului său, generalul Romulus Scărișoreanu, și eforturile ofițerilor diviziei, fonduri au fost strânse sub forma de cotizații, formând astfel Fondul Oituz. Acest fond a facilitat construcția monumentului, iar un concurs de proiecte a consacrat lucrarea sculptorului Vasile Ionescu-Varo.

        Comitetul format din conducerea Diviziei I Cavalerie a ales amplasamentul monumentului într-un punct strategic de pe fostul front de luptă al diviziei, pe cota 383 de pe valea Oituzului, locul unde s-au desfășurat cele mai sângeroase lupte. Lucrările au început în 1924 și s-au încheiat în 1925, iar finanțarea a fost completată și cu sprijinul obștesc, prin donații ale familiilor ofițerilor căzuți și prin ajutorul Societății „Cultul Eroilor”.

        Inaugurarea monumentului, care era programată pentru 1925, a fost amânată până în 1931, când ansamblul a fost dezvelit în toată splendoarea sa. Monumentul constă într-un obelisc înalt de 5 metri, realizat din piatră și așezat pe un postament din beton și piatră. La baza obeliscului se găsește o sculptură reprezentând un cavalerist în poziție de atac, însoțit de un cal și un scut heraldic cu stema României, iar în partea superioară se află un vultur, toate realizate din bronz.

        La inaugurare, monumentul era împodobit cu un medalion din bronz reprezentând chipurile Regelui Ferdinand I și ale Reginei Maria, iar o placă memorială din marmură roză purta înscrisul: „În amintirea eroilor din Divizia 1 Cavalerie și alte unități căzute în timpul războiului pentru întregirea neamului 1916-1918”. O altă placă consemna localitățile unde Divizia 1 Cavalerie a luptat.

        În anul 2010, cu ocazia comemorării a 600 de ani de la atestarea documentară a comunei Oituz, monumentul a fost restaurat în totalitate și a fost construită o scară cu 106 trepte pentru a facilita accesul. De asemenea, s-a emis o medalie jubiliară intitulată „Oituz – 600”, care prezintă pe revers imaginea Monumentului Eroilor Cavaleriști.

        Astăzi, Monumentul Eroilor Cavaleriști din Pasul Oituz rămâne o mărturie impresionantă a sacrificiului și curajului soldaților români, reamintindu-ne de datoria noastră de a onora și păstra vie memoria celor care s-au jertfit pentru țară. Accesul la acest monument de importanță istorică este posibil, inclusiv cu autovehicule, prin drumul sătesc care urcă pe Dealul Coșna din centrul satului Oituz, dinspre Brașov.

        Sursa video: Ovidiu Imbrea

        Spitalul Buhuși își întărește echipa medicală cu un specialist în cardiologie

          Spitalul Buhuși se mândrește să anunțe că domnul doctor Sorin Budacu, medic specialist în specialitatea cardiologie, s-a alăturat echipei medicale.

          Cu o experiență vastă acumulată în domeniu și o carieră profesională anterioară în mediul privat, domnul doctor Budacu aduce expertiză și dedicare în oferirea celor mai bune servicii medicale pacienților noștri.

          Pacienții Spitalului Buhuși pot beneficia acum de toată gama de servicii medicale în specialitatea cardiologie, inclusiv consultații în Ambulatoriul Integrat, spitalizare de zi și spitalizare continuă, fie pe bază de bilet de trimitere sau contra cost, fie pe perioada spitalizării.

          Domnul doctor Budacu a fost selectat pentru această poziție în urma susținerii examenului pe postul vacant pe perioadă determinată scos la concurs de Spitalul Buhuși, consolidând astfel echipa medicală a instituției noastre.

          Alături de colegii săi, dr. Victor Firastrau și dr. Popa Alexandra Andreea, Spitalul Buhuși are acum acoperită cu medici această specialitate esențială pentru sănătatea inimii și a sistemului vascular.

          Pentru programări la cabinetul de Cardiologie din Ambulatoriul Integrat, pacienții pot suna la următoarele numere de telefon: 0234262220, 0234262221, 0372274937 sau 0372274878, interior 185 sau pot accesa platforma de programare online disponibilă pe site-ul nostru oficial.

          Când lumea vrea război, îl obține

          Înainte de izbucnirea Primului Război Mondial, optimismul generalizat și încrederea în capacitatea de rezolvare rapidă a conflictelor au dominat discursul public și politic. Multe țări se simțeau puternice și pregătite să-și apere interesele și aliații în fața oricărui conflict care ar putea să apară. Cu toate acestea, această încredere s-a dovedit a fi profund greșită. Ceea ce părea inițial o confruntare locală și limitată în timp s-a transformat rapid într-unul dintre cele mai mari conflicte din istoria umanității. Milioane de oameni au pierit, iar consecințele devastatoare ale războiului au continuat să se resimtă timp de decenii.

          Astăzi, în ciuda lecțiilor dure învățate din trecut, observăm un fenomen similar de încredere excesivă în capacitatea de a gestiona și rezolva conflictele internaționale. Statele și liderii lor sunt adesea înclinați să minimalizeze gravitatea situațiilor de conflict, să le subestimeze potențialul de escaladare și să neglijeze impactul devastator pe care acestea îl pot avea asupra societății și a relațiilor internaționale.

          De ani de zile, asistăm la dezvoltarea și intensificarea unor mici confruntări între state, sub denumirea de „operațiuni militare speciale”. Acest termen este ales cu grijă pentru a masca adevărata natură a acestor acțiuni și pentru a evita recunoașterea lor ca fiind conflicte armate deschise. Prin folosirea acestui artificiu semantic, o țară poate justifica și executa atacuri asupra altor țări fără a fi supusă acuzațiilor de declanșare a unui război în sensul tradițional al termenului.

          De exemplu, putem observa cum Franța a intervenit în Libia, SUA în Siria, Turcia în Siria și Irak, Rusia în Ucraina sau Israelul în Siria sau Liban. Aceste acțiuni sunt desfășurate sub pretextul luptei împotriva terorismului, stabilizării regiunii sau protejării intereselor naționale. Cu toate acestea, consecințele acestor operațiuni sunt adesea grave și pot duce la escaladarea conflictelor, suferință umană și destabilizare regională.

          Mai mult decât atât, utilizarea termenului „operațiuni militare speciale” permite statelor implicate să evite asumarea responsabilității pentru acțiunile lor și să scape de eventualele repercusiuni legale sau politice. Această ambiguitate în terminologie poate crea un pericol pentru stabilitatea și securitatea internațională, deoarece limitele dintre război și pace devin tot mai obscure.

          Dar aceste mici incaierări, aparent izolate și limitate, poartă cu ele riscul de a se transforma în conflicte de amploare. Acest pericol este alimentat de investiții constante de bani și de eforturi susținute de propagandă care au ca scop întreținerea și intensificarea tensiunilor.

          Prin investiții financiare masive în industria militară și în infrastructura asociată, statele implicate în aceste conflicte își consolidează capacitățile de luptă și își sporesc agresivitatea în fața adversarilor. Aceste investiții nu fac decât să alimenteze un cerc vicios al escaladării, în care fiecare parte se simte obligată să își întărească pozițiile militare în fața percepției de amenințare din partea celorlalte.

          De asemenea, propaganda este o unealtă esențială în intensificarea tensiunilor și în încercarea de a justifica acțiunile agresive. Statele implicate în aceste conflict își utilizează puterea mediatică pentru a manipula opinia publică și pentru a legitima intervențiile lor militare în ochii cetățenilor lor și ai comunității internaționale. Această propagandă alimentează sentimentele naționaliste și xenofobe, creează dușmani imaginari și subliniază pericolele iminente, transformând astfel conflictul într-o chestiune de identitate și supraviețuire.

          Se pare că ne aflăm într-o tranziție incertă între două ere geopolitice distincte. Așa cum istoria a demonstrat de multe ori, astfel de tranziții sunt adesea marcate de turbulențe și schimbări profunde în ordinea mondială. Cei care controlează jocul geopolitic sunt convinși că un conflict major ar putea fi necesar pentru a remodela harta politică și economică a lumii conform propriilor lor interese și viziuni. 

          În contextul actual, putem observa cum rivalitățile geopolitice între marile puteri, precum Statele Unite, China, Rusia și alte state influente, se intensifică într-un mod fără precedent. Concurența pentru resurse, influență și hegemonie regională alimentează un climat de tensiune și incertitudine la nivel global. În același timp, există și un sentiment de neliniște și frustrare în rândul unor state și grupuri care se simt marginalizate sau amenințate de puterile dominante. 

          Sub aceste circumstanțe, cei care dețin controlul asupra resurselor și influenței geopolitice sunt tentați să își folosească această poziție privilegiată pentru a-și avansa propriile agende și interese. Un conflict major ar putea servi drept oportunitate perfectă pentru acești actori de a-și consolida puterea și de a-și impune viziunea asupra lumii.

          Oportunități de carieră la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Bacău: Șapte posturi disponibile pentru încadrare directă

            La Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Mr. CONSTANTIN ENE” din Județul Bacău, se deschid șanse de angajare pentru persoanele interesate să facă parte din echipa de intervenție și prevenire a situațiilor de urgență. Procedura de ocupare prin încadrare directă vizează șapte posturi de execuție, cu detalii specifice pentru fiecare:

            ✅ 1 post de ofițer I în cadrul Inspecției de Prevenire – Avizare-autorizare.
            ✅ 1 post de ofițer I în cadrul Serviciului Pregătire pentru Intervenție și Reziliența Comunităților.
            ✅ 1 post de ofițer specialist II SCTI – Comunicații.
            ✅ 3 posturi de subofițer operativ principal în cadrul Inspecției de prevenire – Control și activități preventive.
            ✅ 1 post subofițer tehnic principal SCTI – Comunicații.

            Anunțurile de concurs vor fi publicate treptat până la începutul săptămânii următoare, atât la avizierul unității, cât și pe portalul H.U.B. de servicii publice al M.A.I. Accesând https://hub.mai.gov.ro în secțiunea CARIERĂ M.A.I., puteți alege județul de interes și veți găsi toate detaliile necesare pentru a participa la concurs. Iată câțiva pași utili:

            ✅ Alegeți secțiunea „Cariera MAI” – Serviciul pentru recrutare în vederea ocupării unor funcţii vacante.
            ✅ Selectați județul Bacău, statutul profesional „cadru militar” și Arma „Situații de Urgență”, apoi apăsați „Caută”.
            ✅ Faceți click pe anunțurile dorite pentru a le consulta în detaliu.

            Prin parcurgerea acestor etape, veți putea obține și alte informații relevante pe parcursul procedurii de recrutare.

            Pentru detalii suplimentare și clarificări, sunați la numărul de telefon 0234550000, interior 27116, 27117 sau 27010, de luni până vineri, între orele 08:00-16:00.

            De ce a fost reținut de polițiștii din Târgu-Ocna un tânăr de 24 de ani

              Polițiștii din Târgu-Ocna au luat măsura reținerii pentru 24 de ore a unui localnic de 46 de ani, bănuit de comiterea infracţiunilor de nerespectarea ordinului de protecţie şi tâlhărie. Acesta a fost introdus în Arestul I.P.J Bacău.

                La data de 23 aprilie a.c., în jurul orei 19.30, bărbatul, faţă de care a fost emis ordin de protecţie de către Judecătoria Oneşti, ar fi încălcat ordinul de protecţie prin aceea că s-ar fi apropiat la mai puţin de 50 de metri de fosta concubină, exercitând asupra acesteia acte de ameninţare şi violenţă în vederea deposedării de telefonul mobil personal, ulterior smulgându-l şi părăsind locul faptei.

                Polițiștii din Târgu-Ocna au luat măsura reţinerii pentru o perioadă de 24 de ore faţă de cel în cauză, fiind introdus în Arestul I.P.J Bacău.

              27 de tone de îngrășăminte chimice depozitate fără respectarea condiţiilor legale

                La data de 24 aprilie a.c., polițiștii Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase Bacău au identificat pe un teren proprietate privată unui bărbat de 45 de ani, din comuna Măgireşti, cantitatea de 27.000 de kg îngrăşăminte chimice, depozitată fără respectarea condiţiilor legale privind protecţia mediului.

                De asemenea a fost identificată cantitatea de 6 litri insecticid, cu termenul de valabilitate expirat şi 250 de litri de ulei uzat (deşeuri periculoase) faţă de care nu s-a luat măsura eliminării printr-un operator economic autorizat.

                Polițiștii au întocmit dosar penal sub aspectul săvârsirii infractiunilor de nesupravegherea şi neasigurarea depozitelor de deşeuri şi substanţe periculoase, precum şi nerespectarea obligaţiei de depozitare a îngrăşămintelor chimice şi produselor de protecţie a plantelor numai ambalate şi în locuri protejate şi neluarea măsurilor de eliminare totală a substanţelor şi preparatelor periculoase care au devenit deşeuri.

                ”Școala altfel ”, în comuna Oituz

                  La data de 24 aprilie a.c., poliţiştii din cadrul Postului de Poliție Oituz au fost prezenți alături de elevii Școlii Gimnaziale din localitate, în cadrul programului intitulat

                  Școala altfel”.

                  Polițiștii au explicat elevilor despre importanța respectării regulilor de circulație, a normelor de conviețuire socială, despre violența domestică, absenteismul școlar și bullying.

                                La activități au participat 100 de elevi și cadre didactice.

                  Polițiștii continuă campania împotriva delictelor silvice

                    Polițiștii băcăuani au continuat în această săptămână campania locală STOP TĂIERILOR ILEGALE! PĂDUREA TREBUIE OCROTITĂ”, cu scopul de a informa populaţia cu privire la măsurile pe care trebuie să le cunoască şi să le adopte pentru prevenirea infracțiunilor silvice.

                    Astfel, polițiștii din cadrul Biroului Protecția Fondului Forestier și Piscicol și Compartimentul de Analiză și Prevenire a Criminalității, în parteneriat cu reprezentanții Direcției Silvice Bacău au discutat cu cetățenii aflați în târgul săptămânal din orașul Comănești.

                    Cei prezenți au primit informații despre cele mai întâlnite infracțiuni din acest domeniu, cum ar fi tăierile ilegale şi sustragerile de arbori, atât din fondul forestier de stat, cât şi din fondul forestier privat, precum și transportul, prelucrarea și comercializarea ilegală a materialului lemnos.

                                  De asemenea, cetățenii au fost informați cu privire la consecințele legale ce decurg din comiterea de infracțiuni în domeniul silvic, dar și despre consecințele asupra mediului înconjurător rezultate din tăierile ilegale de arbori.

                                   

                    Polițiștii reamintesc cetățenilor:

                    Art. 107 (1^1) din Legea 46/ 2008R Tăierea fără drept de arbori din fondul forestier naţional, indiferent de forma de proprietate, constituie infracţiune silvică şi se pedepseşte după cum urmează:

                    – a)cu închisoare de la 6 luni la un an sau cu amendă, dacă valoarea prejudiciului produs este de până la 5 ori preţul mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior la data constatării faptei;

                    – b)cu închisoare de la un an la 3 ani, dacă valoarea prejudiciului produs este cuprinsă între limita prevăzută la lit. a) şi de cel mult 20 de ori mai mare decât preţul mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior la data constatării faptei;

                    – c)cu închisoare de la 2 la 7 ani, dacă valoarea prejudiciului produs este de cel puţin 20 de ori mai mare decât preţul mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior la data constatării faptei.

                    Admitere în cele două unități de învățământ postliceal ale Poliției Române

                      Începând cu 24 aprilie 2024, a fost dat startul sesiunii de admitere în cele 2 unități de învățământ postliceal ale Poliției Române, din Cluj-Napoca și Câmpina. De asemenea, Inspectoratul de Poliție Județean Bacău primește înscrieri și pentru Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră Avram Iancu, Oradea. 

                      1.880 de locuri sunt pregătite pentru viitorii polițiști: 

                      – 1.340 la Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr”, Câmpina

                      – 300 la Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan”, Cluj-Napoca.

                      – 240 la Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu”, Oradea. 

                      Detalii privind organizarea și desfășurarea concursurilor: 

                      – În perioada 24 aprilie – 14 mai 2024 (inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică), candidații pot depune cererile de înscriere, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail resurseumane@bc.politiaromana.ro; 

                      – Depunerea documentelor pentru dosarul de recrutare – până la data de 21 mai 2024; 

                      – Evaluarea psihologică a candidaților se realizează și se finalizează până la data de 21 mai 2024, conform planificării care va fi comunicată în timp util, pe site-ul IPJ Bacău, la secțiunea Carieră-Admitere 2024. 

                      – Susținerea probei de evaluare a performanței fizice – în perioada 25 – 31 mai 2024; 

                      – Susținerea probei de evaluare a cunoștințelor – 15 iunie 2024; 

                      – Examinarea medicală se realizează în perioada 19 iunie – 12 iulie 2024. 

                      Detalii privind înscrierea, procesul de recrutare și susținerea examenelor găsiți aici: https://bc.politiaromana.ro/ro/cariera/admitere-institutii-invatamant/anunt-admitere-la-scolile-de-agenti-de-politie.

                       

                      SECHELARIU: ”Partidul Verde (Verzii), partidul care m-a convins. ”

                      Domnule Sechelariu sunteți cotat între favoriți la câștigarea funcției de primar al municipiului Bacău. V-ați anunțat candidatura din partea Partidului Verde (Verzii). De ce Verzii?

                      În primul rând  pentru că am ajuns la înțelegerea faptului esențial că fără un raport armonios intre om si natură, aceasta din urmă își cere drepturile afectând-ne calitatea vieții. Uitați-vă ce schimbări de vreme într-o singura zi de la vara la iarna și invers, scăderi sau creșteri de temperatura de 15-20 de grade Celsius. Toate acestea sunt lecții si trebuie să fie teme de meditație pentru fiecare dintre noi. Ce greșim în comportamentul nostru față de mediu? Cum ne putem corecta? Trebuie să citim în aceste semne inclusiv planul iubirii lui Dumnezeu pentru o lume decăzută. Eu ca om credincios mă rog pentru armonie între toate ființele. Doar așa putem salva Viața pe pământ!

                      În același timp sunt un om care face sport zilnic, iubește sportul si încerc să ajut la renașterea sportului băcăuan. Verzii pun sportul la loc de frunte în strategia lor de dezvoltare a României și  apreciez foarte mult acest lucru. Susțin ideea Verzilor de a dubla bugetul pentru Sport pentru următorii 10 ani! Investiția în sport trebuie privită ca o investiție inteligentă atât în sănătatea publică, prin sportul de masă cât și în brandul de țară! Franța investește 400 de milioane de euro și uite ce performanțe are!

                      Totodată mie îmi plac lucrurile durabile, trainice. Nu-mi plac improvizațiile care generează automat risipă de resurse. Orice risipă de resurse afectează calitatea mediului. Iată 3 motive care m-au făcut să accept să fiu candidatul Verzilor la primăria Bacăului.

                      Cum se împacă opțiunea pentru Verzi cu activitățile mai vechi in materie de vânătoare?

                      Am renunțat la calitatea de vânător, cred în mișcarea Verde. Mi-am predat armele. Este un capitol închis pentru mine. Mi-am scos armele la vânzare, vânătoarea este de domeniul trecutului. Banii obținuți din vânzarea acestora îi voi dona unui adăpost de animale. Cred în puterea schimbării și în voința fiecărui om de a deveni o versiune mai buna pentru comunitate.

                      Dacă ajungeți primar al Bacăului ce obiective verzi aveți?

                      Este urgent să contribuim efectiv toate instituțiile pentru ecologizarea haldei de fosfogips din sud-estul municipiului. Moartea mută trebuie oprită! Doar mutarea hârtiilor dintr-o parte în alta nu rezolva problema. Voi sta pe capul guvernului până își va asuma termene și responsabilități clare. Plătim o grămadă de bani ca stat, penalizări zilnice,  pentru aceasta halda și pentru alte 30 astfel de halde. Nici nu vreau să mă gândesc dacă cetățenii Bacăului ar da în judecată Statul Român la CEDO pe tema riscului de îmbolnăvire din cauza contaminanților de la halda și câți bani ar trebui să mai scoată România din buzunarele tot mai goale.

                      Problema apei potabile este vitală pentru oraș. Apa bună înseamnă viață bună. Daca aș fi fost în locul lui Viziteu, care patru ani nu a făcut nimic durabil pentru rezolvarea problemei apei, mi-ar fi fost rușine să le mai cer oamenilor încredere și vot pentru un nou mandat.

                      Îmi propun să construim la Bacău cel mai modern adăpost, din Moldova, pentru animalele fără stăpân. Siguranța oamenilor e importantă, așa după cum grija comunitară pentru aceste animale este o responsabilitate pe care mi-o voi asuma direct.

                      Voi propune un Pact Verde pentru Bacău pentru următorii patru ani pe care să-l asume toate partidele care vor fi reprezentate în viitorul Consiliu Municipal.

                      Ce mesaj le-ați transmite competitorilor dumneavoastră politici în perspectiva campaniei care urmează?

                      Întotdeauna Bacăul este mesajul principal pentru toți contracandidații mei. Bacăul trebuie pus deasupra intereselor și orgoliilor noastre. Competiția trebuie să se sfârșească pe 9 iunie. De a doua zi trebuie să înceapă colaborarea pentru readucerea orașului pe harta dezvoltării și modernizării. S-a pierdut mult timp și Bacăul a rămas în urmă.

                      Epoca improvizațiilor trebuie încheiata. De asta și intru în  competiție. Să arăt că Experiența face Diferența!

                      Dar cetățenilor din Bacău ce le-ați spune acum în prag de campanie?

                      Să dea o nouă șansă unei vieți bune în Bacău investind încredere în mine și în Verzi.

                      Băcăuanii știu că eu sunt un făptuitor, nu un povestitor! Vom repune orașul pe drumul cel bun, doar așa îi vom tine pe tineri acasă!

                      Voi reda băcăuanilor mândria de a munci și trăi bine în orașul lor de suflet, un Bacău Verde!

                      De ce se împotrivesc localnicii funcționării stației de biogaz a unei firme din Bacău

                        Pe data de 10 aprilie 2024, în Ucea de Jos, județul Brașov, a avut loc o dezbatere publică privind funcționarea viitoarei stații de biogaz, achiziționată de firma Demeco SRL din Bacău și gestionată în prezent de Waste Energy Trading SRL. Cu toate acestea, localnicii s-au opus acestui proiect, exprimând îngrijorare față de impactul asupra mediului și sănătății publice.

                        Potrivit documentației depuse de firmă, stația de biogaz urmează să proceseze 70 de tone pe zi de diverse tipuri de deșeuri, inclusiv materiale provenind din abatoare, materii fecale, reziduuri vegetale, produse alimentare retrase din supermarketuri și altele. Mai mult decât atât, se vor procesa și 10 tone pe zi de materie primă furnizată de Demeco SRL. Aceste deșeuri vor fi transportate cu camioane care vor trece prin zona locuită.

                        Stația se află la doar 470 de metri distanță de locuințele localnicilor, fiind situată la doar 200 de metri de DN1 și de calea ferată. În plus, se estimează că va produce 4421 de metri cubi de gaz pe zi.

                        „Conform documentatiei depuse de firma, statia va procesa 70 tone/zi de deseuri, cu origine nespecificata, printre care: deseuri de abator, materii fecale, deseuri de tesuturi vegetale, mancare retrasa de la supermarketuri, namoluri de la epurarea apelor uzate orasenesti, namoluri rezultate din epurarea biologica a apelor reziduale industriale, deseuri solide de prima filtrare si declorurare. Vor fi procesate si 10 tone/zi de materie prima furnizata de Demeco SRL in containere IBC inchise. Accesul camioanelor cu deseuri se face prin fata caselor noastre.”, spune Daniela Bartha.

                        Localnicii sunt îngrijorați față de impactul pe care această stație l-ar putea avea asupra zonei, care este recunoscută pentru frumusețea sa naturală și pentru atracțiile turistice din apropiere, precum Transfăgărășanul.

                        Mai mult, există temeri cu privire la posibilele efecte negative asupra sănătății publice și a industriei turistice din zonă, dat fiind faptul că alte stații de biogaz au avut probleme similare în trecut, inclusiv poluare și mirosuri neplăcute.

                        CONVOCARE

                        Consiliul de Administratie al societatii CHIMCOMPLEX SA BORZESTI, cu sediul in Onesti, strada Industriilor, nr. 3, judetul Bacau, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bacau sub nr. J04/493/1991, CUI RO960322, in conformitate cu prevederile art. 117 din Legea nr. 31/1990 privind societatile, republicata, cu completarile si modificarile ulterioare, ale Legii nr. 297/2004 privind piata de capital, ale Legii nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, ale Regulamentului ASF nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, ale Actului constitutiv al societatii, precum si ale oricaror dispozitii legale aplicabile, prin Decizia C.A/09.04.2024, convoaca Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor (“A.G.E.A.”) in data de 30.05.2024, ora 11:00, care va avea loc la sediul societatii situat in Municipiul Onesti, strada Industriilor, nr. 3, judetul Bacau.

                        La adunare au dreptul sa participle actionarii inregistrati in Registrul actionarilor emis de Depozitarul Central SA la sfarsitul zilei de 17.05.2024, considerată ca data de referință.

                        Ordinea de zi va fi urmatoarea:

                        1. Aprobarea autorizarii Consiliului de Administrație să implementeze un program de răscumpărare a unui număr maxim de 1.000.000 acțiuni, în valoare nominală de 1leu/acțiunea, la un preț minim egal cu prețul de piață de la BVB la momentul achiziției și un preț maxim de 24 lei/acțiune. Scopul programului de răscumpărare distribuirea acțiunilor ca pachete motivaționale (stock option plan) administratorilor, managerilor si salariatilor Societatii si ai societatilor afiliate, conform prevederilor din Politica de Remunerare. Autorizația de achiziție de acțiuni proprii se acordă pentru o perioadă de 18 luni de la data publicării hotărârii AGEA în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. Consiliul de Administrație al Societății va fi împuternicit deplin în ceea ce privește implementarea programului de răscumpărare, sub rezerva respectării legislației aplicabile și a rezoluțiilor acționarilor, inclusiv cu privire la: data lansării, prețurile la care vor fi achiziționate acțiunile, modul de achiziționare a acțiunilor, suspendarea sau anularea programului, aplicarea criteriilor de alocare, determinarea beneficiarilor și a numarului de drepturi/opțiuni, de a achiziționa acțiuni, perioada de exercitare a drepturilor, întocmirea şi publicarea documentelor de informare în condiţiile legii, încheierea unui contract cu Estinvest S.A. pentru tranzacționarea pe piața de capital.

                        2. Aprobarea datei de 21.06.2024, ca dată de înregistrare, adică data de identificare a acționarilor asupra cărora se răsfrâng efectele hotărârii adunării generale a acționarilor, in conformitate cu dispozițiile Regulamentului nr. 5/2018.

                        3. Aprobarea datei de 20.06.2024, ca data “ex date”, adică data anterioara datei de înregistrare la care instrumentele financiare obiect al hotărârilor organelor societare se tranzacționează fără drepturile care deriva din hotărâre, in conformitate cu prevederile Regulamentul nr. 5/2018.

                        4. Imputernicirea Lazarovici si Asociatii SCA pentru a actiona pe seama societatii, in vederea indeplinirii tuturor formalitatilor necesare legate de inregistrarea la Oficiul Registrului Comertului si publicarea la autoritatile competente a hotararii adunarii generale a actionarilor.

                        Proiectul de hotarare al A.G.E.A., precum si documentele si materialele de sedinta de pe ordinea de zi sunt disponibile cu 30 de zile inainte de data tinerii A.G.E.A., in format electronic, pe website-ul societatii la adresa www.chimcomplex.com si la sediul societatii, incepand cu data de 30.04.2024.

                        Actionarii isi pot exercita dreptul la vot in adunarea generala, proportional cu numarul de actiuni pe care le poseda.

                        In conformitate cu prevederile art. 117 indice 1 din Legea nr. 31/1990 privind societatile si art. 189 din Regulamentul nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, unul sau mai multi actionari, reprezentand individual sau impreuna, cel putin 5% din capitalul social, au dreptul:

                        – de a introduce puncte pe ordinea de zi a adunarilor generale, cu conditia ca fiecare punct sa fie insotit de justificare sau de un proiect de hotarare propus spre adoptare adunarilor generale pana pe data de 10.05.2024;

                        – de a prezenta proiecte de hotarari pentru punctele propuse spre a fi incluse pe ordinea de zi a adunarilor generale;

                        – ordinea de zi completata, ulterior convocarii, se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei cu cel putin 10 zile inaintea adunarii generale mentionate in convocatorul initial.

                                      Potrivit art. 198 din Regulamentul nr. 5/2018, fiecare actionar, persoana fizica sau juridica, are dreptul sa adreseze intrebari privind punctele de pe ordinea de zi a adunarii generale, pana cel tarziu in data de 10.05.2024, ora 10, data numarului de inregistrare. Societatea poate raspunde inclusiv prin postarea raspunsului pe web-site-ul propriu www.chimcomplex.com, la sectiunea AGA.

                                      Solicitarile vor fi depuse in forma scrisa, in original, la sediul societatii din localitatea Onesti, strada Industriilor, nr. 3, judetul Bacau, sub semnatura actionarului sau reprezentantului legal al acestuia.

                                      În vederea identificării si a dovedirii calitătii de actionar a unei persoane care adresează întrebări sau solicita completarea ordinii de zi, persoana in cauza are obligatia sa anexeze solicitarii, documente care îi atestă identitatea (pentru persoana fizica: copie BI/CI, pentru persoana juridica: copie BI/CI reprezentant legal si certificat constatator eliberat de Registrul Comertului sau un act emis de o autoritate competenta, in care actionarul este inmatriculat legal eliberat cu cel mult 3 luni inainte de data publicarii convocatorului adunarii generale, precum şi extrasul de cont din care rezultă calitatea de acţionar şi numărul de acţiuni deţinute, emis de Depozitarul Central.

                                      Aceleasi documente se vor depune si de catre actionarii care inainteaza intrebari Consiliului de Administratie.

                        Data limita la care actionarii isi pot exercita drepturile mentionate mai sus este stabilita la 15 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei.

                        Propunerile de completare a ordinii de zi sau intrebarile actionarilor mentionati in alineatele precedente vor putea fi transmise in scris, prin posta sau serviciile de curierat, la sediul societatii mentionat mai sus, cu mentiunea scrisa clar, cu majuscule, PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN DATA DE 30.05.2024.

                        Actionarii inscrisi in registrul actionarilor la data de referinta pot participa la adunarea generala direct sau pot fi reprezentati de alte persoane, pe baza unei imputerniciri generale sau speciale, in conformitate cu prevederile art. 188 din Regulamentul ASF nr. 5/2018, sau pot vota prin corespondenta conform formularelor postate pe website-ul societatii www.chimcomplex.com.

                        Accesul actionarilor, persoane fizice, indreptatiti sa participe la adunarea generala este permis prin simpla proba a identitatii acestora.

                        Imputernicirea speciala poate fi acordata oricarei persoane pentru reprezentare intr-o singura adunare generala, continand instructiuni specifice de vot din partea actionarului.

                        Formularul de imputernicire speciala poate fi obtinut de la sediul societatii sau descarcat de pe website-ul societatii www.chimcomplex.com, incepand cu data de 30.04.2024.

                        Actionarii pot acorda o imputernicire generala valabila pentru o perioada care nu va depasi 3 ani, permitand reprezentantului sau sa il reprezinte in una sau mai multe adunari generale ale actionarilor a uneia sau mai multor societati identificate in imputernicire, care nu contine instructiuni specifice de vot din partea actionarului.

                        Imputernicirea generala trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:
                        1.numele/denumirea actionarului;
                        2. numele/denumirea reprezentantului (cel caruia i se acorda imputernicirea);
                        3. data imputernicirii, precum si perioada de valabilitate a acesteia, cu respectarea prevederilor legale; imputernicirile purtand o data ulterioara au ca efect revocarea imputernicirilor datate anterior;
                        4. precizarea faptului ca actionarul imputerniceste reprezentantul sa participe si sa voteze in numele sau prin imputernicirea generala in adunarea generala a actionarilor pentru intreaga detinere a actionarului la data de referinta, cu specificarea expresa a societatii/societatilor pentru care se utilizeaza respectiva imputernicire generala. Imputernicirea generala inceteaza prin:
                        (i) revocarea scrisa de catre actionarul mandant a acesteia, transmisa emitentului cel mai tarziu pana la data-limita de depunere a imputernicirilor aplicabila unei adunari generale extraordinare sau ordinare, organizata in cadrul mandatului, redactata in limba romana ori in limba engleza; sau
                        (ii) pierderea calitătatii de acţionar a mandantului la data de referinta aplicabila unei adunari generale extraordinare sau ordinare, organizata in cadrul mandatului; sau
                        (iii) pierderea calitatii de intermediar sau de avocat a mandatarului.

                          Unui actionar i se interzice sa exprime voturi diferite în baza actiunilor detinute de acesta la aceeasi societate.

                        Dupa completare si semnare, un exemplar al imputernicirii, in limba romana, se va depune in original, cu 48 de ore inainte de adunare, intr-un plic inchis, cu mentiunea scrisa in clar si cu majuscule „PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN 30.05.2024”, sub sanctiunea pierderii exercitiului dreptului de vot in adunarea generala, conform prevederilor legii.

                        Imputernicirile se pot transmite si electronic cu semnatura electronica extinsa incorporata potrivit legii, la adresa de email ir@chimcomplex.com, mentionand la subiect „PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN 30.05.2024.

                        Actionarii pot vota si prin corespondenta, inainte de AGA, utilizand formularul de vot prin corespondenta. Formularul va putea fi obtinut de la sediul societatii sau se poate descarca de pe site-ul www.chimcomplex.com.

                        Formularul de vot prin corespondenta completat si semnat insotit de copia actului de identitate al actionarului (pers. fizice)/certificat de inregistrare(pers juridice), se va expedia la sediul societatii, in original, in limba romana, astfel incat sa fie primit de societate, cu minim 48 de ore inainte de AGA, intr-un plic inchis, cu mentiunea scrisa in clar si cu majuscule „PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN 30.05.2024”, sub sanctiunea pierderii exercitiului dreptului de vot in adunarea generala, conform prevederilor legii.

                        Formularele de vot se pot transmite si electronic cu semnatura electronica extinsa incorporata potrivit legii, la adresa de email ir@chimcomplex.com, mentionand la subiect „PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN 30.05.2024”.

                        Buletinele de vot care nu sunt primite pana la data indicata mai sus, nu pot fi luate in calcul pentru determinarea cvorumului si majoritatii in cadrul adunarii generale.

                        Prezenta convocare se face cu aplicarea dispozitiilor Regulamentului ASF nr. 5/2018.

                        Informatii suplimentare se pot obtine la sediul societatii sau la telefon 0234/302007.

                         

                        Gruparea Mobilă de Jandarmi Bacău petrece o zi specială alături de copiii din județ

                          Gruparea Mobilă de Jandarmi Bacău a petrecut o zi specială alături de copiii din școlile gimnaziale din Margineni, Luizi-Călugăra și Sărata, din județul Bacău. În cadrul evenimentului intitulat „O zi alături de copii”, aproximativ 500 de elevi au avut ocazia să interacționeze cu jandarmii și să învețe lucruri importante despre siguranță.

                          Jandarmii au abordat subiecte precum comportamentul în situații de pericol, reguli de siguranță online și au oferit pliante cu jocuri interactive pentru a-i implica pe cei mici în învățarea acestor aspecte. De asemenea, specialiștii din cadrul compartimentului Prevenire și Combatere a Faptelor Antisociale au oferit recomandări privind siguranța, atât pentru copii, cât și pentru părinți.

                          Elevii au avut ocazia să vadă și să testeze materialele din dotarea jandarmilor, să se fotografieze alături de aceștia și de autospecialele folosite în misiuni și să primească legitimații de jandarm de onoare și partener al Grupării de Jandarmi Mobile Bacău, în urma unui test la care au răspuns corect.

                          Cu toate acestea, vedeta zilei a fost colega patrupedă a jandarmilor, Daca, care a demonstrat exerciții de dresaj și modalități de intervenție, fiind recompensată cu aplauze din partea copiilor.

                          La finalul evenimentului, copiii au transmis jandarmilor aprecierea lor sinceră printr-o avalanșă de îmbrățișări, iar aceștia au promis că vor fi mereu alături de ei.

                          Gruparea Mobilă de Jandarmi Bacău le mulțumește copiilor pentru invitație și pentru promisiunea de a respecta recomandările lor, reafirmându-și angajamentul de a fi mereu alături de comunitate.

                          Olimpiada Interdisciplinară „Cultură și Spiritualitate Românească”: Un Festin al Cunoașterii și Culturii în Bacău

                            FOTO: eprb.ro/

                            Sub auspiciile Înaltpreasfințitului Părinte Ioachim, Arhiepiscopul Romanului și Bacăului, și sub îndrumarea părintelui inspector de specialitate, prof. dr. Adrian Alexandrescu, a avut loc sâmbătă, 20 aprilie 2024, etapa județeană a Olimpiadei Interdisciplinare „Cultură și Spiritualitate Românească” la Școala Gimnazială „Alexandru Șafran” din municipiul Bacău.

                            Această competiție de excelență în educație și cultură a reunit 165 de elevi din 56 de unități școlare ale județului Bacău, alături de 46 de profesori evaluatori. Olimpiada a fost dedicată disciplinelor de Religie și Limba și literatura română, cu un accent deosebit pe promovarea interdisciplinarității și explorarea frumuseții sacrului în diversitatea sa.

                            Tematica acestui eveniment a abordat subiecte precum „Creația ca dar al iubirii divine”, „Conștiința și demnitatea în viața tinerilor”, sau „Existența între sacru și profan”, adaptate la nivelurile de învățământ gimnazial și liceal. Scopul fundamental al Olimpiadei a fost de a promova atitudini pozitive față de expresiile culturale și spirituale românești, consolidând identitatea culturală a tinerilor în contextul universal al cunoașterii.

                            Elevii clasați pe primul loc în fiecare clasă vor avea onoarea să reprezinte județul Bacău la etapa națională a Olimpiadei, programată să se desfășoare la Craiova pentru elevii de gimnaziu și la Baia Mare pentru cei de liceu, în perioada 15-19 mai 2024, respectiv 22-26 mai 2024.

                            Prin astfel de inițiative educaționale și culturale, se evidențiază importanța cunoașterii și promovării valorilor spirituale și culturale românești, contribuind la formarea unei generații educată, conștientă și conectată la tradițiile și patrimoniul cultural al țării.