duminică, 21 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 4702

Vesti rele pentru fermieri: scumpirea motorinei va dubla costurile

Majorarea preturilor carburantilor in ultimii doi ani situeaza România pe locul II in UE. Cei mai afectati sunt fermierii care cultiva cereale, cartofi, rapita si floarea soarelui. Agricultorii se tem ca, in 2012, câstigul va fi atât de mic incât nu vor mai putea investi in noi culturi.

Pentru agricultori, 2012 a inceput foarte prost, mai exact cu doua scumpiri la combustibili. Prima majorare operata de distribuitori a fost de 2 bani la benzina si 8 bani la motorina, iar a doua, de 9 bani la toate sortimentele de carburanti. Din 2009 pâna in prezent, pretul benzinei a crescut cu 90 la suta, iar al motorinei cu 67,5 la suta. La motorina, doar Cipru este inaintea României, cu 72 de procente. In UE, media a fost de 50 la suta. “Pretul motorinei? E un dezastru pentru noi, afirma Neculai Paun, administrator al Maiscom SRL Sarata. In primul rând, nu avem bani sa o cumparam. Subventia este inca mica pentru motorina si vor fi costuri mari pe hectar. Inseamna ca vom fi nevoiti sa vindem tot ce avem ca sa ne acoperim cheltuielile.” Prin urmare, 2012 va aduce “costuri mari si productie mica, iar in final falimentul pentru majoriatea celor care lucreaza grupat si fac cheltuieli cu ingrasaminte, ierbicide si tot ce trebuie la tehnologia fiecarei culturi.” In fermele vegetale, costul motorinei reprezinta intre 50 si 70 la suta din valoarea cheltuielilor. Carburantii sunt necesari in toate etapele, de la infiintarea si intretinerea culturilor pâna in momentul recoltarii produselor. Ion Furdui sustine ca toti fermierii vor fi afectati: “Costurile se vor dubla si ne vom descurca foarte greu. Daca vom supravietui, va fi aproape la limita.”

Fara taxa de drum!

Scumpirea motorinei ii afecteaza in mod special pe fermierii care au culturi de cereale, cartofi, rapita sau floarea soarelui. Din pacate, subventionarea accizei de catre Guvern nu-i ajuta prea mult. “La noi, cel mai important element de cost este motorina, arata Viorel Ilas, Comis SRL Solont. Apropo de asta, ne deranjeaza foarte tare afirmatia ca ni se subventioneaza motorina. Noi nu vrem subventie la motorina, noi vrem sa nu se mai ia taxe si impozite, in special taxa de drum. Noi mergem cu tractoarele pe tarla, nu pe drumurile publice. Daca nu ne-ar incasa taxa de drum am fi foarte multumiti, nu am avea nevoie de subventie la motorina, care si asa este foarte mica: 1,20 lei pe litru numai in limita a 50 si ceva de litri pe hectar.” Scumpirea carburantilor nu va duce la cresterea pretului cerealelor, sustin fermierii, ci la reducerea profitului pâna la zero. Unii se tem ca nu vor avea bani nici sa-si plateasca facturile emise de furnizori si ratele catre banci.
Silvia Patrascanu

Si-au avariat masinile pe strazile-patinoar

    Poftiti pe patinoarul de lânga Pasajul rutier Oituz – Stefan Guse! Straduta care asigura iesirea directa catre strada Garii este ca sticla, iar in aceasta dimineata doi soferi nu au mai putut controla masina si s-au izbit de parapetul podului. Oamenii dau vina pe Primarie ca nu a imprastiat suficient antiderapant si spun ca mai bine ar inchide drumul.

    Au vrut sa scurteze drumul catre strada Garii si au ajuns cu masinile in parapetul podului de peste pasajul Oituz – Stefan Guse. Este patania a doi soferi care s-au trezit cu autoturismele pe un patinoar in toata regula. Pe o buna bucata din strada, deszapezirea s-a facut doar pe hârtie, iar stratul gros de gheata a facut imposibila manevrarea masinii. „Ieseam spre Gara, nici 5 kilometri nu cred ca aveam la ora. Pe jos e sticla. Nu dau sare, cu nimic. Eu am incercat sa redresez, dar degeaba. M-am izbit de zid. Am spart o semnalizare, mi-am indoit aripa”, povesteste Iulian Filip. Omul este decis sa dea primaria in judecata ca sa-si repare masina. „Deocamdata o repar pe banii mei si daca e ceva o sa dau primaria in judecata, sa ma despagubeasca. Eu platesc totul la timp si ce patesc?”, a mai spus Filip.

    Isi repara singur masina

    Celalalt sofer s-a ales cu pagube si mai serioase. Asigurarea Casco a expirat de curând si va trebui sa scoata bani din buzunar sa schimbe componentele stricate. „Nu aveam viteza, pentru ca sunt sofer cu experienta si nu ma risc pe o astfel de vreme. Când am ajuns in curba asta nu am mai putut sa redresez masina. Am cauciuri de iarna, sunt noi si tot nu m-au ajutat. Am bagat repede frâna de motor si am zis sa iau doar fata, ca daca nu ma izbeam cu totul. Acum cine plateste. Autoritaile locale sigur nu fac nimic. Pe parapet e paleta de culori si pe jos se vad mai multe bucati de faruri sparte, ceea ce inseamna ca au mai fost si altii ca noi”, spune si Dumitru Chiriac. Si aceasta nu este singura strada necuratata din municipiul Bacau.
    Geta Panaite

    Bacaul, tarat in faliment de administratia Stavarache

      Consiliul Local a aprobat un buget SF pentru "capitala" de judet

      Grevat de intentia de contractare a unui imprumut istoric – in suma de 150 milioane de lei – bugetul pe 2012 al municipiului Bacau a fost aprobat, in sedinta de ieri a CL, cu un vot confortabil asigurat de consilierii PNL si PSD. Departe de a avea o arhitectura realista, in concordanta cu perioada delicata pe care o traverseaza economia autohtona, bugetul avansat de diriguitorii Bacaului frizeaza fictiunea. Proiectul polivalentei electorale are o alocare de 11 milioane de lei in 2012, iar „vesnicul” santier al Spitalului Municipal de 25 de milioane lei. La aceste cifre se adauga o constructie bugetara cel putin dubioasa in zona culturii si sportului.

      Potrivit afirmatiilor facute de sefii municipalitatii, bugetul pe 2012 este unul fara seaman in istoria recenta a Bacaului. Sub imperiul unor cifre bombastice prezentate consilierilor locali, conducerea Primariei a decretat ca bugetul este unul axat pe dezvoltare, doua treimi din bani urmând a fi folositi la investitii. In cadrul aceleiasi sedinte, consilierii au aprobat si contractarea unui credit bancar de 150 de milioane lei, imprumut ce urmeaza a fi realizat in cursul acestui an.
      "Munca care a fost facuta in acesti 7 ani se va vedea materializata in acest an. Aceste alocari sunt numai pentru anul 2012, insa multe dintre lucrari se vor termina anii urmatori. Este o executie bugetara axata pe dezvoltare si care va duce la crearea de noi locuri de munca si imbunatatirea calitatii vietii. Sunt cele mai mari investitii din ultimii 20 de ani si sa dea Dumnezeu sa le putem implementa", a declarat primarul Romeo Stavarache.

      Polivalenta electorala, Spitalul si ciudateniile din buget

      Caracterul preponderent electoral al bugetului prezentat in sedinta de ieri a CL e reflectat de alocarea extrem de generoasa facuta proiectului noii sali polivalente. Acesta va primi peste 11 milioane de lei din bugetul local. Cea mai mare transa din buget a fost directionata catre santierul Spitalului Municipal, care va primi in 2012 suma de 25 milioane de lei. Edilii si-au propus sa cheltuiasca in acest an 2,5 milioane lei pe reabilitarea de baze sportive, respectiv 20 de milioane de lei pe modernizarea de strazi (!).
      O analiza atenta a bugetului desfasurat arata ca administratia Stavarache a intrat deja in campanie electorala. Astfel, la capitolul "Cultura, recreere si religie", conducerea municipalitatii a bugetat pentru 2012 o suma incredibila (!!!) – aproape 70 de milioane de lei. Comparativ, in 2011, Primaria Bacau a alocat pe acelasi capitol bugetar suma "modica" de 37,3 milioane lei, aproape jumatate. Bazele sportive si de agrement, precum si spatiile verzi, beneficiaza de un buget record, de asemenea incredibil (!!!) – aproape 46 milioane lei (peste 10 milioane de euro) – fata de doar 14,5 milioane de lei cât a fost alocarea in 2011.
      "Anul 2012 se anunta un an cultural prosper cu numeroase spectacole (peste 300 de reprezentatii) care vor prezenta publicului bacauan (aproximativ 43.040 spectatori) spectacole interesante si incitante. Bacauanii sunt cunoscatori de arta si sport", se precizeaza in expunerea de motive la capitolul "Cultura, recreere si religie".
      Capitolul "Sanatate" beneficiaza de o alocare in suma de peste 22 de milioane de lei, banii urmând a fi directionati catre santierul Spitalului Municipal. In 2011, municipalitatea a cheltuit peste 36 de milioane de lei cu constructia spitalului, 32 de milioane de lei provenind dintr-un credit contractat de Primaria Bacau in toamna lui 2009.

      Cea mai mare datorie din istoria Bacaului

      Alesii bacauanilor au aprobat, de asemenea cu un vot confortabil, contractarea unui credit de 150 milioane lei, cel mai mare imprumut realizat vreodata de Primaria Bacau. Cu acest imprumut, totalul creditelor realizate in ultimii 6 ani de municipalitate atinge suma de aproximativ 100 de milioane de euro. La aceasta se adauga dobânzi si comisioane de alte zeci de milioane de euro. Intr-o interventie in cadrul CL, Stavarache a declarat ca datoria publica a municipiului ar fi de doar 12 la suta, in limitele prevazute de lege. In ton cu caracterul SF al bugetului avansat de diriguitorii municipiului, Ilie Birzu, ales local din partea PNL, a lautat constructia bugetara, remarcând ca in 20 de ani de când se afla in CL nu a votat un asemenea buget.
      Asupra bugetului municipiului, aprobat prin votul alesilor locali, vom reveni pe larg intr-una din editiile viitoare ale cotidianului Desteptarea.
      Lucian Bogdanel

      Ger afara, ger si in apartamente

        Intr-un bloc de pe strada Bucegi, zeci de oameni ingheata in locuinte. Sunt saraci, bolnavi si pedepsiti pentru ca nu au bani sa-si plateasca intretinerea. Cu toate ca in iarna aceasta caloriferele din locuintele lor nu s-au incalzit deloc, pe tabelul de intretinere, in rubrica pentru caldura apar sume de plata. Luna de luna aduna datorii pentru utilitati de care nu beneficiaza. In timpul acesta, cu totii, adulti si copii, ingheata in camerele reci si pline de igrasie.

        In blocul 138 de pe strada Bucegi, locatarii sunt toti chiriasi ai Primariei Bacau. Ei se impart, totusi, in doua categorii: cei care au caldura in locuinte si cei care dârdâie intre peretii inghetati. Pe scara B, caloriferele sunt calde, pe scara A se moare de frig. Locatarii batuti de soarta spun ca au fost debransati de la sistemul de incalzire din cauza datoriilor inregistrate in total, dar ca luna de luna li se repartizeaza diferite sume de plata pentru caldura pe care nu o primesc. „Se poate vedea pe tabelul afisat de Asociatia de proprietari 65 cum ni se trece consum de caldura, desi nu avem, ne-a declarta Elena Nedea, unul dintre locatari. Am ajuns in blocul acesta cu locuinte sociale fiindca am fost demolati, nu fiindca nu am fost noi in stare sa muncim. Tragem luna de luna ca sa ne câstigam existenta. Eu merg in Italia si sterg babe ca sa pot plati chiria si intretinerea. Cum ramân un pic in urma sunt penalizata. Parca m-as imprumuta de la camatari, asa imi creste datoria la intretinere.” In apartamentul familiei Nedea, zugravit inainte de Craciun, a aparut deja mucegaiul. Toata familia, cu trei copii mici, s-a strâns in bucatarie. Doar aici se incalzeste un calorifer cu doar sase elementi.

        Nu consuma, dar se indatoreaza

        Locatarii nu se feresc sa recunosca datoriile pe care le au la intretinere, dar sustin si probeaza cu tabelul afisat de asociatie la scara ca sunt incarcati la plata pentru caldura, desi sunt debransati. „Ne-au debransat, dar tot trebuie sa platim, spune si Lucian Iancu. Lumina pe casa scarii si pe holuri nu este, dar in tabel apare ca avem de plata. Nici iarna asta nu am avut caldura, nici iarna trecuta. Este adevarat ca am datorii, vreo douazeci si ceva de milioane. Sunt care au sute de milioane.” Chiar si cei cu plata la zi infrunta gerul cu caloriferele reci.
        „Eu sunt la zero cu datoriile, spune suparata Tudora Marin. Din pensia mea de 530 de lei, intâi platesc chiria si intretinerea. Nu am caldura deloc, dar am acum de plata la intretinere 193 de lei, din care 76 pentru caldura. Care caldura? De ce m-au lasat hotii fara caldura? Traim ca in pestera.”

        Curge apa pe pereti

        Multe dintre locuinte arata, intr-adevar, ca niste pesteri. Apa siroieste pe geamuri si pereti. Mirosul de mucegai este insuportabil, iar copiii sunt toti bolnavi. Unii dintre ei sufera de handicap grav, ar trebui sa traiasca in alte conditii, dar si sa beneficieze de niste facilitati stabilite prin legi. Parintii au ajuns la disperare si cred ca singura solutie este sa iasa in strada, sa se plânga autoritatilor. Lucian Iancu, tatal unui baiat cu handicap grav, ne arata mâncarea inghetata pe care o tine, ca in congelator, lânga calorifer, si gândeste cu voce tare: „N-avem ce face. Trebuie sa mergem la Bucuresti, poate sa-i cerem primarului Stavarache sa ne dea caldura. Cât mai putem trai asa?”

        Doina Mincu

        Primaria Bacau a cumparat sare de 100.000 de dolari de la un lider al PSD Vrancea

          In acest timp bacauanii isi rup picioarele pe trotuarele si strazile municipiului

          Edilii Bacaului au cumparat sare in valoare de peste 300.000 lei, insa „produsul” pare a nu se regasi pe strazile si trotuarele municipiului, devenite un adevarat patinoar in aer liber, pe fondul temperaturilor scazute din ultima perioada. In ultimele doua zile, 4 bacauani au ajuns la Unitatea de Primire Urgente a SJU Bacau cu mâinile sau picioarele rupte in urma cazaturilor pe gheata. Simptomatic pentru modul in care incredinteaza contracte publice, edilii Bacaului n-au cumparat sarea de la Societatea Nationala a Sarii SA, ci de la o firma patronata de vicepresedintele PSD Vrancea, Victor Roman. Aceeasi societatea s-a ales cu contracte de ordinul milioanelor de lei oferite, pe parcursul ultimilor ani, de Primaria Bacau. Contractele vizau lucrari de asfaltare a strazilor si trotuarelor.

          Primaria a cheltuit peste 309.000 lei pentru achizitia de sare gema pentru deszapezirea strazilor si trotuarelor din municipiul Bacau. Contractul a fost atribuit la mijlocul lunii ianuarie, unui SRL patronat de Victor Roman, vicepresedinte al PSD Vrancea, dar si consilier judetean din partea formatiunii social-democrate. Produsul furnizate de Roman Impex Prest SRL pare a nu se regasi pe strazile si trotuarele din Bacau, numai in ultimele doua zile 4 persoane ajungând la Urgente in urma cazaturilor pe gheata. Sarea nu a fost achizitionata de la compania care detine monopolul in România, Societatea Nationala a Sarii SA, ci de la o firma patronata politic. SRL-ul detinut de Roman a obtinut in ultimii ani contracte de milioane de lei din partea municipalitatii bacauane. Acestea au vizat asfaltarea si reabilitarea unor strazi si trotuare din Bacau, respectiv construirea de noi artere rutiere.

          „Cetatenii sa circule cu grija”

          Reprezentantii Primariei Bacau sustin ca se ocupa cum pot de activitatea de deszapezire, in conditiile reducerilor de personal operate la nivelul Directiei de Servicii Publice (DSP). De altfel, cei 100 – 150 de angajati ai Directiei s-au ocupat in ultimele zile de imprastierea materialului antiderapant pe strazile Bacaului, insa fara prea mult spor.
          Viorica Marcu, sefa DSP, a declarat pentru cotidianul Desteptarea ca din cauza temperaturilor scazute lucratorii municipalitatii vor actiona dupa un program redus. "Ce sa va spun, si eu merg tot pe jos si merg cu atentie. Trebuie sa se mearga cu atentie, asta este sunt conditii de iarna! Chiar la negru nu putem scoate tot! Pe trotuare, imprastierea antiderapantului s-a facut cu oamenii pe care-i avem, in program de 8 ore. Din pacate, incepând de azi când indicele termic a coborât, o sa mergem pe program redus, pentru ca si astia sunt oameni. Mergem pe program redus de lucru, le-am dat si ceai. Trebuie ca si lumea sa manifeste un pic de intelegere si sa circule cu atentie", a afirmat ea.

          Deszapezire cu ora
          La inceputul lunii decembrie, municipalitatea a tocmit mai multi agenti economici pentru asigurarea deszapezirii principalelor sectoare din Bacau. In acest sens, edilii au impartit orasul in 22 de loturi pe care le-au scos la licitatie. Contractele vizeaza inlaturarea zapezii de pe carosabil, imprastierea materialului antiderapant, precum si adunarea si transportarea zapezii. Potrivit sefei DSP, suma bugetata pentru deszapeziri este cu mult mai mica fata de anii anteriori. Viorica Marcu a declarat ca societatile au fost contractate cu ora de municipalitate.
          "Contractele care le avem cu operatorii vizeaza utilaje, imprastierea de antiderapant cu utilaje, adunat, incarcat si transportat zapada. Aceste contracte sunt incheiate cu diversi operatori care au utilaje specifice", a afirmat ea. Toate cele 22 de contracte au ajuns pe mâna a 3 societati: Miralex, Fair Play si Rad Trans. Oficialii Primariei Bacau sustin ca amestecul antiderapant e compus din 70 la suta nisip si 30 la suta sare. Pentru achizitionarea nisipului, municipalitatea a incheiat un contract in valoare de 33.000 de lei cu firma MUV SRL.

          Un pesedist pe gustul aliantei Stavarache-Benea

          Victor Roman, ales judetean din partea PSD in CJ Vrancea, este un prosper politician cu afaceri in… vecini. Prin intermediul Roman Impex Prest, social-democratul s-a ales cu mai multe contracte de lucrari publice in municipiul Bacau si nu numai. Cele mai generoase contracte au vizat asfaltarea de strazi, precum si construirea unor noi artere rutiere. In februarie 2009, firma lui Roman – pe atunci cu sediul in comuna Sascut – s-a ales cu un contract de 2,2 milioane lei (22 de miliarde lei vechi) ce avea drept obiect repararea de strazi, alei si parcari in municipiul Bacau. In septembrie 2011, Roman Impex Prest s-a ales cu un nou contract din partea Primariei Bacau. In valoare de 1,2 milioane lei, contractul viza "lucrari de imbracare" a unor strazi din municipiu.
          Conform presei din judetul Vrancea, firmele pesedistului Victor Roman au derulat – intre 2008 si 2010 – nu mai putin de 29 de contracte publice cu primarii PSD din judetele Vrancea, Bacau si Galati. Contractele obtinute de vicepresedintele PSD Vrancea au cumulat aproximativ 7 milioane de euro (n.r. – vezi articol: "Victor Roman – 7 milioane de euro de la colegii primari din PSD"). Politicianul-afacerist este si proprietarul postului de televiziune Euro TV din Bacau, prin intermediul societatii Eco Rino ce detine licenta de transmisie. Societatea amintita a incheiat in 2008 un contract cu Consiliul Judetean Bacau vizând transmiterea in direct a sedintelor CJ. Intelegerea s-a ridicat la 13.400 lei.
          Roman Impex Prest e o mai veche cunostinta a CJ Bacau, SRL-ul pesedistului Victor Roman adjudecând, numai in 2010, 3 contracte de lucrari publice incredintate de CJ-ul condus de pesedistul Dragos Benea. Cel mai banos dintre acestea – in suma de peste 658.000 lei – a vizat reabilitarea unui tronson din DJ 119F Caiuti – Pralea. Contractul a fost incheiat in septembrie 2010.
          Am incercat sa luam legatura cu patronul Roman Impex Prest, insa la numarul de telefon specificat in documentele de inmatriculare a firmei la Registrul Comertului a raspuns un jurist. Nici secretariatul SRL-ului nu a fost dispus sa ofere mai multe detalii, Victor Roman nefiind de gasit la birou in cursul zilei de ieri.

          Cod portocaliu in aceasta saptamâna

          Meteorologii spun ca gerul abatut asupra Bacaului va tine pâna la sfârsitul acestei saptamâni. Acestia au schimbat codul galben, in cod portocaliu de ger care va fi mentinut pe parcursul intregii saptamâni. "Avertizarea e valabila pâna la 3 februarie", a anuntat meteorologul Irina Covaci de la Serviciul Regional de Prognoza a Vremii. Temperaturile vor scadea si pâna la -27 de grade Celsius.

          Lucian Bogdanel

          O sedinta furtunoasa: Consiliul Judetean, asediat de primarii PDL

            Sedinta CJ, de ieri, a fost una furtunoasa. Cauza a fost hotarârea privind repartizarea bugetului pe comune si orase. Primarii PDL, care au primit sume derizorii, au facut scandal, iar consilierii PDL i-au chemat la sedinta, ca sa protesteze impreuna. Ieri, in loc de o strategie, circulau prin sala vreo trei. Pâna la urma, PDL a parasit sedinta, iar USL a batut din palme: a aprobat hotarârea fara nicio modificare.

            Prima sedinta din acest an a CJ Bacau a fost una iesita din tipare. Primarii democrat-liberali, insotiti de consilierii locali si de cetateni ai comunelor pe care le administreaza, au asediat Palatul Administrativ cu o ora inainte de sedinta. Aproape 200 de persoane au ocupat holul de la etaj. Venisera sa protesteze impotriva modului in care CJ Bacau a impartit bugetul pe 2012. Au intrat in sala doar edilii. Constantin Scripat, prefectul judetului, a cerut permisiunea de a pleda pentru comunele carora le-au fost repartizate sume derizorii: "Din fasa s-au iscat multe nemultumiri motivat de felul in care s-a facut repartitia. Vreau sa va vorbesc in numele a opt primari si a comunelor care au primit cele mai mici sume, mai exact 300 de milioane de lei vechi." E vorba Berzunti, Bogdanesti, Buhoci, Casin, Podu Turcului, Sascut, Saucesti si Beresti Bistrita. "Acesti opt primari reprezinta o populatie de 40.000 de locuitori, in totalitate din zona rurala", a mai afirmat prefectul. Dar in sala nu erau doar 8 primari, ci vreo 20. Intre acestia, edilii din Ardeoani, Gura Vaii, Nicolae Balcescu, Zemes, Prajesti, Gârleni, Magura.

            „Se mai poate face ceva”

            Supararea edililor e provocata de faptul ca unii au primit 30.000 de lei, iar altii de 20 de ori mai mult, mai exact, peste 600.000. Majoritatea unitatilor administrativ-teritoriale carora li s-au repartizat sume extrem de mici sunt conduse de primari ai PDL si UNPR, dar exista si exceptii. Unii au fost independenti, altii sunt inca membri ai PNL sau PSD, dar au purtat negocieri cu dusmanul. Usa partidelor tradate s-a inchis pentru ei, la fel usa presedintelui Dragos Benea, a afirmat Constantin Scripat. "Sunt anumite zone total defavorizate, ca Podu Turcului, Berzunti, Buhoci, a insistat prefectul. Vin si apelez la bunavointa dumneavoastra. As dori sa va influentez, sa meditati, sa va gânditi bine. Acesta este un an electoral, dar trebuie sa ne gândim ca si cele 8 comune trebuie sa functioneze." Pentru cele 8 comune s-au alocat 2,7 miliarde, nici jumatate din suma maxima alocata unei singure comune PSD. "Se mai poate face ceva, daca acceptati si daca tineti la toate comunele si nici nu ma indoiesc ca-i altfel", a spus Constantin Scripat. Prefectul a afirmat ca "disproportia este prea mare" si anuntat ca daca hotarârea va trece totusi "vom analiza legalitatea si o vom ataca in contencios, daca vom gasi fisuri." Dragos Benea a criticat pozitia prefectului, considerând-o ilegitima si incorecta: "Atunci când au fost inundatii in judetul Bacau, nu l-am vazut sa se dea de ceasul mortii când au venit bani de la Guvern doar pentru anumite comune. Nu pentru toate comunele care au suferit." In 2010, doar doua comune din sase calamitate au primit bani pentru refacere, a insistat Dragos Benea. El s-a referit si la deficitul bugetar, acuzând ca pentru foarte multe primarii "cheltuielile nejustificate au devenit sport national", la fel indisciplina financiara. Dragos Benea a tinut sa le aminteasca consilierilor PDL ca bugetul alocat CJ Bacau de catre Guvern este mai mic cu 25 la suta in 2012 fata de 2011, la fel in 2011 fata de 2010.

            Condamnati la saracie

            Tensiunea a atins punctul maxim când s-a ajuns la proiectul privind repartizarea sumelor pe comune. "Eu nu am regasit in aceste criterii de alocare niciun pic de ratiune, a declarat Silviu Bondor, consilier judetean PDL. Constat ca acea cutie a Pandorei ramâne deschisa in continuare si mereu cautam sa dam vina una pe altii. Nu pot sa inteleg de ce un oras ca Darmanesti, unde sunt 14.000 de locuitori, primeste 6 miliarde, ceea ce inseamna 428.000 de lei pe locuitor, in timp ce Tg. Ocna, care intâmplator si temporar are alta culoare, se duce la 3,5 miliarde, respectiv, 290 pe cetaten." La comune, discrepanta e si mai mare, a acuzat Silviu Bondor. Când a venit rândul primarilor, unii si-au iesit din fire, altii doar s-au plâns ca li s-au repartizat sume in bataie de joc. "In 2011, comuna Odobesti a primit 2,35 miliarde de la CJ, 6 prin HG 576 si un miliard de la Guvern, iar in 2012, 2 miliarde de la CJ. Secuieni, care este o comuna mai mica, a primit 12,7 miliarde de lei vechi", a acuzat Ionel Galatanu, primarul comunei Odobesti. Anul acesta are un proiect pe Masura 322 si are nevoie de finantare. Din pacate, a primit de zece ori mai putin decât avea nevoie. Neculai Talaba, edilul din Urechesti, a afirmat ca "cine are bani poate crea performanta, cine nu, nu." El a acuzat ca localitatile fara economie "sunt condamnate la subdezvoltare" tocmai prin decizia CJ Bacau de a aloca banii pe criterii politice.

            De la avertismente la acatiste!

            Cea mai vocala a fost Gabriela Iacobescu, primarita din Podu Turcului, care a vrut sa stie daca Dragos Benea o persecuta din cauza ca e femeie. Ea i-a amintit presedintelui ca a câstigat alegerile ca independent, dupa care a intrat in PSD. A cerut bani si de la Dragos Benea, si de la Viorel Hrebenciuc, dar n-a primit. Asadar, a plecat la UNPR caci "dragoste cu sila nu se poate." Gabriela Iacobescu l-a avertizat pe Dragos Benea ca nu se va opri aici, iar Eugen Antica, primarul din Prajesti, i-a promis ca va plati acatiste. Alt avertisment a vizat campania electorala: primarii sustin ca hotarârea de a repartiza banii pe criterii politice se va intoarce impotriva USL, la alegerile din iunie 2012. Silviu Bondor a cerut retragerea proiectului de pe ordinea de zi, amenintând ca alesii PDL vor parasi sedinta. Dragos Benea a suspus la vot propunerea, care, evident, nu a trecut, apoi hotarârea, care a fost aprobata de majoritatea USL. Consilierii democrat-liberali, impreuna cu primarii si sustinatorii lor, au parasit sedinta dupa aproape doua ore de dezbateri. Dintr-o data, sala s-a golit, iar atmosfera s-a linistit. Consilierii ramasi au continuat sedinta. In timp ce primarii si consilierii "portocalii" isi faceau planuri de bataie pe hol, USL a votat pe banda rulanta celelalte 20 de proiecte, ceea ce a durat cam 20 de minute.
            Silvia Patrascanu

            Cele 8 primarii „portocalii” au primit in total 270.000 lei. Ele deservesc peste 40.000 de locuitori. Itesti, cea mai mica comuna din judet (1.600 de locuitori), a primit din partea CJ 450.000 lei.

            Serviciile si comertul cu amanuntul, cele mai afectate domenii in 2011

            Anul economic care s-a incheiat nu a crutat peste 2.000 de firme care din diverse motive s-au inchis. Mare parte din radierile inregistrate la Oficiul Registrului Comertului (ORC) au fost voluntare. Numarul lor este totusi mai mic decât la finalul anului 2010.

            Anul trecut, numarul inmatricularilor de firme a ajuns la 3.135, din care 119 au fost inmatriculari de SRL-D-uri, adica cererile au venit din partea tineri bacauani cu vârste pâna in 35 de ani au pus ochii pe un ajutor de la stat de 10.000 de euro. Si studentii au prins curaj si anul trecut, 20 de noi firme au fost deschise pe numele unor persoane cu acest statut. Numarul inmatricularilor este mai mare decât a fost la finalul anului 2010, când in judet au fost inregistrate peste 2.700 de noi afaceri.

            Mii de firme inchise

            Potrivit datelor ORC, numarul radierilor a ajuns in decembrie 2011 la 1.703, din care cea mai mare parte, 1.311 au fost voluntare. 362 de firme au fost doar suspendate, 13 au fost dizolvate voluntar. Aceste doua actiuni (de suspendare si dizolvare voluntara) sunt intreprinse de patroni ca o solutie de compromis. Pentru ca nu mai au cum sa isi desfasoare activitatea, ei pot decide suspendarea activitatii pe o perioada de pâna la 3 ani, cu posibilitatea reluarii ei când vor considera ca este necesar. La finalul lui 2011, 408 firme au intrat in insolventa.
            In 2010, radierile voluntare au explodat, trecând de 7.500, iar suspendarile de activitate au depasit cifra de 1.500. Daca facem o comparatie putem spune ca economia a mai gasit resurse pentru a iesi la liman, la final de an.
            Cea mai mare parte din firmele care au fost radiate anul trecut sunt din domeniul serviciilor – 563 si comertului cu amanuntul – 474. Topul este completat de afacerile din domeniul productiei industriale.
            Aceeasi situatie se intâlneste si la capitolul suspendari de activitate. Astfel, cele mai multe suspendari s-au inregistrat in domeniul serviciilor – 142, al comertului cu amanuntul – 124 si al productiei industriale – 34 de firme.

            In 2011, au mai avut de suferit afacerile din domeniul productiei agricole (121 de radieri si 24 de suspendari), a comertului cu ridicata (193 de radieri si 16 suspendari) si cel al constructiilor (95 de radieri si 22 de suspendari).
            Andreea Gavrila

            Lista platitorilor de TVA se modifica pe timpul anului

            Agentii economici care platesc TVA pot solicita scoaterea de pe lista celor care achita taxa pe valoare adaugata la orice data din an. Modificarile au intrat in vigoare luna aceasta. Pâna acum, acest lucru era posibil doar la inceput de an si numai pâna la data de 20 ianuarie.

            Bacauanii care s-au inscris in categoria platitorilor de taxa pe valoare adaugata primesc vesti bune de la Directia Generala a Finantelor Publice (DGFP). Cine va dori sa se retraga de pe lista platitorilor o poate face pe tot timpul anului si nu doar in prima luna, asa cum era pâna acum. Modificarile au intrat in vigoare la 1 ianuarie 2012. „Aceste modificari se adreseaza celor care in cursul unui an calendaristic nu depasesc plafonul de scutire de 35.000 de euro, prevazut de Codul Fiscal, respectiv plafonul de 119.000 lei, calculat în lei la cursul valutar comunicat de Banca Nationala a României la data aderarii”, a declarat Adrian Anghel, purtatorul de cuvânt al DGFP Bacau. Solicitarea de scoatere se face la organele fiscale între data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila. Anterior acestor modificari, astfel de persoane impozabile puteau solicita anularea înregistr?rii în scopuri de TVA pân? la data de 20 ianuarie a anului urmator. Anularea va fi valabila de la data comunicarii deciziei.
            Geta Panaite

            Prevederi din taxa auto, suspendate un an

            Guvernul s-a razgândit in ceea ce priveste taxa auto. Este vorba de autovehiculele inmatriculate in România inainte de 2007, pentru care nu mai este necesara achitarea taxei de prima inmatriculare cel putin pâna la 1 ianuarie 2013.
            "In urma colectarii informatiilor din teritoriu, s-a constatat ca modificarea legislatiei privind taxa auto, decisa anul trecut, influenteaza sute de mii de proprietari", se arata intr-un comunicat al Guvernului. Altfel spus, miile de oameni care au iesit in strada in protestele din ultima vreme si care s-au aratat nemultumiti si de taxa auto au reusit sa ii faca de guvernanti sa se razgândeasca. Celelalte prevederi ale noii Legi a taxei de poluare se mentin in vigoare, inclusiv returnarea diferentei de taxa persoanelor care au platit mai mult in anii trecuti. Ministrul Mediului a explicat ca actul normativ adoptat de Guvern reglementeaza si situatia in care proprietarii au achitat deja taxa pentru masinile inmatriculate in România inainte de 1 ianuarie 2007, cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate, conform legii privind taxa auto. Proprietarii de autovehicule aflati in aceasta situatie pot solicita restituirea taxei auto directiilor financiare locale, in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala. Noua reglementare intra in vigoare dupa publicarea in Monitorul Oficial.
            A. Gavrila

            Un nou cost la Caminul de Batrani

              Conducerea Caminului pentru Persoane Vârstnice Bacau a propus municipalitatii cresterea taxei lunare pentru anul acesta cu 35, respectiv 50 de lei fata de anul trecut. Costul mediul lunar de intretinere pentru persoana independenta a fost calculat pentru 2012 la 665 de lei, in timp ce pentru persoana dependenta la 780 de lei. Cresterea costului de intretinere este motivata in proiectul de hotarâre prin evolutia ascendenta a cheltuielilor institutiei, precum si prin estimarile pentru anul 2012.

              Alocatie de hrana mai mare, taxa mai mare

              Conducerea Caminului de Batrâni sustine ca principalul motiv pentru aceasta modificare este "cresterea alocatiei de hrana cu 1,5 lei. Practic, intr-o luna costul de intretinere creste cu 45 de lei. Daca facem un calcul, pentru persoanele independente cresterea este de 5,5 la suta, ceea ce cred eu ca este decent, raportat la ritmul ametitor de scumpiri", motiveaza Victor Salomia, directorul caminului. In luna octombrie 2011, consilierii locali au aprobat majorarea alocatiei de hrana la camin cu 1,5 lei, de la 13 la 14,5 lei, pe fondul cresterii TVA.
              Persoanele vârstnice beneficiare de serviciile din acest centru datoreaza o contributie lunara de intretinere in cuantum de 60 la suta din veniturile persoanale lunare, dar nu mai mult de costul mediu lunar de intretinere. Daca aceasta proportie nu acopera taxa, atunci diferenta este suportata de catre apartinatorii asistatului. In cazul in care acestia nu au venituri sau persoana in vârsta din camin nu are pe nimeni, diferenta se acopera din bugetul local.
              Prin proiectul aprobat ieri, costul mediu lunar de intretinere se poate modifica pe parcursul anului in cazul in care intervin corectii la nivelul alocatiei zilnice de hrana. Noul cost se aplica de la 1 ianuarie 2012, chiar daca a fost aprobat in ultima zi din ianuarie.
              Anul trecut, s-a stabilit un cost mediu lunar de intretinere de 630 de lei pentru persoanele care se pot ingriji singure si 730 de lei pentru persoanele imobilizate, in crestere fata de 2010 cu 50 de lei.
              A. Gavrila

              Taxe suplimentare pentru Oborul Serbanesti si Piata Sud

              Consilierii locali au aprobat ieri completarea hotarârilor de Consiliu Local anterioare care vizau stabilirea nivelului taxelor si impozitelor locale pentru anul in curs. Modificarea consta in introducerea de noi taxe in Oborul Serbanesti si la Piata Sud. Astfel, in Oborul Serbanesti se introduce o taxa pentru stationarea in sectorul de comercializare auto in regim de consignatie de luni pâna vineri inclusiv, in cuantum de 5 lei pentru fiecare zi, pe fiecare autoturism. In Piata Sud se introduce o taxa minima de inchiriere a suprafetelor pentru desfasurarea de activitati comerciale, in cuantu de 15 lei/mp, pe luna. (A.G.)

              Se deschide Camera de Comert Moinesti

              Incepând cu 1 februarie, in Moinesti va functiona reprezentanta Camerei de Comert Bacau. Aceasta a fost deschisa pentru a sprijini activitatea agen?ilor economici, pentru a evita deplasarile in Bacau si, nu in ultimul rând, pentru a economisi timp pretios si bani. Principalele servicii oferite vor fi infiintari de firme / modificari acte firme / autorizari, furnizare informatii de afaceri privind oportunitati de afaceri si informatii din reteaua internationala European Enterprise Network, certificare, obtinere avize si/sau autorizatii de functionare pentru institutii, primarii pentru diverse operatiuni si organizare cursuri de pregatire si formare profesionala. Sediul Reprezentantei este in Moinesti, str. Vasile Alecsandri, nr. 206, in cladirea Bibliotecii Municipale. Programul de lucru este intre orele 8.00-17.00. (A. Gavrila)

              Calendarul admiterii in invatamantul liceal de stat

                Ministerul Educatiei a publicat calendarul admiterii la liceu pentru anul scolar 2012-2013, precum si metodologia de organizare si desfasurare a admiterii si a selectiei in liceele vocationale sau in clasele cu program bilingv de predare a unei limbi moderne de circulatie internationala.

                Pâna pe 1 martie inspectoratele trebuie sa anunte metodologia de organizare a probei de verificare a cunostintelor de limba materna si Comisia Nationala de Admitere trebuie sa transmita modelul fisei de inscriere in clasa a IX-a pentru elevii care doresc sa particiepe la probele de aptitudini sau la probe de verificare a cunostintelor de limba moderna sau materna. 1 mai 2012 este data limita pentru afisarea ofertei de scolarizare concretizata in profiluri, domenii si calificari profesionale, pentru invatamântul liceal, filiera tehnologica, stabilirea codurilor pentru fiecare unitate, pe filiere, profiluri, specializari si pentru crearea bazei de date la nivelul fiecarei unitati gimnaziale si la nivel judetean, cu datele personale ale elevilor de clasa a VIII-a. Totodata, se va tipari brosura care cuprinde informatiile despre admitere. In doar câteva zile, pâna pe 5 mai, in fiecare scoala trebuie sa ajunga brosurile si lista cu centele de inscriere precum si scolile arondate lor. La unitatile de invatamânt se va afisa graficul sedintelor de completare a optiunilor de catre absolventi si parintii lor.

                Sedinte de instruire din luna mai

                Tot in luna mai, mai exact de pe 7 mai si pâna pe 1 iunie, vor avea loc sedintele de instruire cu parintii si elevii pentru prezentarea procedurilor de admitere si a planului de scolarizare pentru ca ei sa isi cristalizeze optiunile. Pâna pe 3 iulie, Comisia nationala de admitere va avea baza de date cu privire la mediile generale de admitere ale elevilor si a ierarhiei judetene. A doua zi, pe 4 iulie, aceste liste se vor regasi afisate la fiecare unitate de invatamânt.

                Probele de aptitudini au loc la inceput de iunie

                Elevii care trebuie sa sustina probe de aptitudini pentru admiterea la liceu vor face acest lucru in perioada 31 mai – 2 iunie, iar pe 5 iunie vor afla rezultatele si vor depune contestatii daca sunt nemultumiti. La o luna distanta numele celor care au trecut de aceste probe vor fi validate de comisia de admitere judeteana. Probele de verificare a cunstintelor de limba moderna sau materna vor avea loc in acelasi interval, respectiv 31 mai – 2 iunie.

                Calendar special pentru romi si invatamântul special

                Pe 15 mai 2012 trebuie afisata lista cu locurile speciale pentru candidatii romi si pâna pe 25 iunie se primesc cereri de inscriere. In intervalul 6-8 iulie se va face repartizarea pentru elevii romi, iar in perioada 9-11 iulie are loc inscrierea si repartizarea candidatilor pentru invatamântul special.

                Completarea fiselor se face la inceput de iulie

                Prima etapa de admitere la liceu se va derula intre 5 si 8 iulie, când elevii vor completa, alaturi de parinti fisele de inscriere la liceu. Corecturile se vor face pâna pe 9 iulie. Pe 14 iulie are loc repartizarea computerizata a absolventilor clasei a VIII-a care nu implinesc 18 ani pâna la data inceperii cursurilor anului scolar urmator. Pe 15 iulie, rezultatele repartizarii se vor afisa la scoala, iar pe 16 iulie, fiecare liceu va afisa lista cu toti candidatii admisi in respectiva unitate. Dosarele de inscriere la unitatile de invatamânt unde candidatii au fost repartizati are loc intre 16 si 26 iulie. A doua etapa de admitere debuteaza pe 16 iulie pentru cei care nu au participat la prima repartizare sau pentru cei care au ramas nerepartizati dupa prima etapa. Acestia vor completa pâna pe 20 iulie fisele de inscriere. Repartizarea lor are loc pe 23 iulie, iar pe 24 iulie se vor afisa rezultatele.

                Seralistii se inscriu in iulie

                Calendarul admiterii in invatamântul seral sau cu frecventa redusa pentru candidatii din seriile anterioare care implinesc vârsta de 18 ani pâna la data inceperii cursurilor anului scolar 2012-2013 se va publica pâna pe 15 iulie. Inscrierea va avea loc in zilele de 23 si 24 iulie, iar repartizarea se va face pâna pe 26 iulie.

                Ultima sansa, in septembrie

                Absolventii de clasa a VIII-a care nu au participat la nici o repartizare, nu au primit repartizare in etapele anterioare, nu s-au inscris in perioada prevazuta de metodologie sau nu si-au incheiat situatia scolara la timp vor fi repartizati in zilele de 6 si 7 septembrie, iar pe 10 septembrie vor afla rezultatele admiterii.
                Andreea Gavrila

                Sesiune speciala de bac pentru olimpici

                  Olimpicii vor avea propria sesiune de bacalaureat. Cum olimpiadele si concursurile internationale sunt programate, de regula, in lunie iunie si iulie si coincid cu prima sesiune de bacalaureat, Ministerul Educatiei propune care elevii de clasa a XII-a care vor participa la aceste competitii internationale sa sustina examenele mai devreme. Daca ei nu participa la prima sesiune de bac, nu vor putea sa se inscrie in calendarul primei admiteri la facultate. Din acest motiv, s-ar putea organiza o sesiune speciala a examenului maturitatii pentru ei, in perioada 12-25 mai 2012. Asta va inseamna un efort suplimentar pentru acesti elevi, dar ei isi vor putea asigura participarea atât la olimpiade, cât si la bacalaureat.
                  Andreea G.

                  Societatea de Stiinte Filologice si-a ales conducerea

                  Intâlnirea Societatii de Stiinte Filologice din România "Al. Piru", filiala Bacau, a avut loc la Centrul de Documentare si Informare din cadrul Colegiului Tehnic "Anghel Saligny". Intâlnirea s-a dorit a fi o reactivare a organizatiei formate din filologi, profesori, scriitori, oameni de carte, artisti. Scopul a fost alegerea noii echipe de conducere care este formata din prof. Elena Pârlog – presedinte, prof. Simona Sova, prof. Dan Petrusca si prof. Ioan Danila – vicepresedinti si prof. Tatiana Mocanu – secretar stiintific. La activitate au participat profesori de limba si literatura româna, fosti inspectori si directori de scoala, dar si personalitati ale comunitatii noastre. Urmatoarea intâlnire a societatii va avea loc in luna martie si va fi, de fapt, un atelier de lucru intitulat "Anul I.L. Caragiale".
                  Andreea G.

                  Iarna se numara… bobocii

                    Directorii unitatilor de invatamânt au primit sarcina de a efectua, pâna pe 19 februarie, recensamântul copiilor care la toamna vor intra in clasa I sau clasa pregatitoare. Ministerul Educatiei a cerut centralizarea datelor si transmiterea lor la Bucuresti pâna la aceasta data. Comisiile infiintate la nivelul scolilor si inspectoratelor scolare trebuie sa culeaga informatiile, dar nu se stie deocamdata cum, mai ales ca pentru a duce la indeplinire noul ordin al ministrului, ar trebui luate la pas toate locuintele pentru a afla numarul de copii. Inspectoratul Scolar Judetean Bacau a anuntat ca va organiza in curând o noua conferinta de presa cu aceasta tema.
                    Potrivit ultimelor date furnizate de inspectorat, 5.407 copii vor implini vârsta de 6 ani pâna la 31 august putând fi inscrisi in clasa pregatitoare sau in clasa I si 1.230 de copii vor implini 6 ani intre 1 septembrie si finele anului, putând accede fie in clasa pregatitoare, fie sa ramâna inca un an la gradinita.
                    A. Gavrila

                    Olimpiada de fizica are loc in weekend

                      Sâmbata, 4 februarie, are loc faza judeteana la olimpiada de fizica. Aceasta se va desfasura la Colegiul Economic si va incepe la ora 10, dar elevii trebuie sa fie in salile de examen la ora 9.30. Faza judeteana se tine pentru elevii claselor a VI-a – a XII-a. (A.G.)

                      Acuza ca a fost batut in sectia de politie

                        Ioan Rusu (foto), din Bacau, a depus o plângere penala la Parchetul de pe lânga Judecatorie fata de un agent de politie, pe care il acuza ca l-a lovit cu pumnii si picioarele. „In luna noiembrie, m-am trezit la poarta cu mai multi politisti. Au spus ca am niste bunuri furate. Eu cumparasem de la niste tineri o bormasina electrica si un boiler. Am dat pe ele 200 de lei, dar nu stiam de unde le au. Oricum in contul lor trebuia sa le mai repar un scuter. Apoi sa aflu ca de fapt erau furate. M-au luat la sectie si au ridicat si toate sculele pe care le mai aveam eu in gospodarie”, povesteste Ioan Rusu.

                        Isi vrea bunurile inapoi

                        Omul spune ca in birou a aflat ca este invinuit de furt. „Mi-a pus o coala de hârtie in fata si a zis sa recunosc ca eu am furat bunurile respective. I-am zis ca nu vreau si a inceput sa ma loveasca. Mi-a dat mai intâi doua palme, apoi m-a trântit jos de pe scaun si a inceput sa ma loveasca cu picioarele in abdomen. Am fost la Medicina Legala, am certificat si am facut o plângere si la parchet”, a mai spus Rusu. La jumatatea lunii ianuarie, barbatul a fost chemat din nou la audieri si spune ca a cerut sa i se restituie bunurile luate in urma descinderii. „Alea or fi furate, cum spun ei, dar mi-au luat flexuri, o electropompa si multe altele pentru care evident ca nu aveam bon ca le-am luat de la bazar. Când cumperi de acolo iti dau doar un certificat de garantie. Eu nu le mai aveam nici pe astea. Acum mai sunt facut si hot”, a mai spus barbatul.
                        Geta P.

                        „La cetateanul respectiv s-a facut o perchezitie in baza unei autorizatii emise de procuror. Fata de dânsul s-a inceput urmarirea penala pentru infractiunea de furt calificat, pentru ca o parte din bunurile gasite au fost recunoscute si restituite partilor vatamate. In continuare se fac cercetari pentru stabilirea provenientei celorlalte bunuri si in acelasi dosar mai sunt anchetati si doi minori. Fata de celelalte acuzatii, procurorii au competenta pentru cercetare.”
                        Insp. Narcisa Butnaru, purt.cuv. IPJ Bacau

                        Cei patru copii din cartierul Letea au scapat de chin

                          Micutii care locuiau in camera improvizata din fostul grajd de animale din cartierul Letea sunt acum in siguranta. Acestia au fost luati de Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului (DGASPC) Bacau si dusi intr-un centru unde au hrana calda, un pat curat si isi pot face temele in conditii decente. „Am fost luni la parinti, am purtat discutii cu ei, iar ieri (n.r. – marti, 31 ianuarie) am reusit sa-i convingem sa-i luam macar pentru aceasta perioada de ger. Nu se putea sta acolo. Acum sunt toti la un camin si au grija unul de altul”, a spus Alina Iftode, purtatorul de cuvânt al DGASPC Bacau. Impreuna cu cei de la Serviciul de Asistenta Sociala s-a inceput o ancheta sociala si se cauta solutii pentru ca viata celor patru baieti, cu vârste cuprinse intre 3 si 12 ani, sa se schimbe de acum inainte. „Cu siguranta minorii vor ramâne in grija noastra pâna se va clarifica situatia lor sociala. Cel mare nu are certificat de nastere si am inceput demersurile pentru inregistrarea tardiva”, a mai spus Alina Iftode. Oficialii de la Protectia Copilului fac apel la bacauani sa anunte autoritatile atunci când au cunostinta de astfel de cazuri. Prin implicarea lor, si cu ajutorul unor oameni de suflet, ar putea avea parte de o viata mai buna. (Geta P.)

                          Nastase renunta la functia de vicepresedinte al Camerei Deputatilor

                            Liderul grupului deputatilor PSD, Mircea Dusa, a declarat marti pentru AGERPRES ca Adrian Nastase nu va mai candida la functia de vicepresedinte al Camerei Deputatilor in sesiunea care incepe la 1 februarie.
                            "In urma cu câteva momente Adrian Nastase m-a anuntat ca nu doreste sa mai candideze la functia de vicepresedinte al Camerei Deputatilor in contextul situatiei in care se afla si din respect pentru grup si colegi", a spus Dusa.
                            El a explicat ca hotarârea lui Adrian Nastase are legatura cu decizia ICCJ. "Este surprinzatoare aceasta decizie si este o pierdere, pentru ca este unul dintre parlamentarii cu cea mai mare experienta si cu foarte multe actiuni parlamentare de succes", a afirmat liderul deputatilor PSD.
                            Inalta Curte de Casatie si Justitie l-a condamnat luni la doi ani de inchisoare pe fostul premier Adrian Nastase in dosarul "Trofeul calitatii". Decizia poate fi atacata cu recurs.
                            Miercuri, in prima zi de lucru din noua sesiune parlamentara, deputatii isi vor alege in plen noii membri ai Biroului permanent, structuri de conducere formate din presedinte, vicepresedinti, secretari si chestori. (AGERPRES)