marți, 23 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1566

Fotbal: FC Dinamo Bacău, pre-baraj cu Academia de Fotbal Viitorul Cluj

Ghinion pentru campioana județului, FC Dinamo Bacău în drumul către barajul pentru promovarea în Liga a III-a. Gruparea băcăuană a fost una dintre cele șase echipe (din totalul de 24 de campioane județene) alese de sorți pentru a disputa un meci de pre-baraj. Băcăuanii vor întâlni miercuri, 12 mai, de la ora 17.00, pe teren neutru, la Odorheiu Secuiesc, câștigătoarea campionatului de Liga a IV-a din județul Cluj, Academia de Fotbal Viitorul Cluj. Învingătoarea dintre FC Dinamo Bacău și Academia de Fotbal Viitorul Cluj va disputa apoi barajul de promovare/ menținere în Liga a III-a, cu una din codașele eșalonului al treilea, într-o dublă manșă, pe 16 și 23 mai. În celelalte două partide de pre-baraj FC Avrig (Sibiu) întâlnește pe Petrolul 95 Ploiești (Prahova), iar Victoria Carei (Satu Mare) pe Real Bradu (Argeș).

Cui folosește închiderea laserului de la Măgurele

Dacă nu ați fost plecați cu pluta pe Bistrița în ultimii ani, probabil că ați aflat că, la Măgurele, România construiește cel mai mare laser din Europa. Majoritatea banilor sunt din fondurile europene dedicate dezvoltării regionale. De fapt, construia, pentru că, zilele trecute s-a anunțat că țara noastră a fost exclusă din consorțiul european care urma să exploateze științific (dar și comercial) cercetarea din laboratoarele Extreme Light Infrastructure (ELI). Cum s-a întâmplat acest lucru? Laserul de la Măgurele a fost, de la început, din 2010, coordonat de cercetătorului Nicolae Zamfir. Anul trecut, însă, ministra învățământului de tristă amintire, Monica Anisie, îl dă afară pe Zamfir. Discuțiile cu partenerii europeni sunt continuate de un profesor de… filosofie, după cum ne spune fostul ministru al Cercetării, Mihnea Costoiu.

Dar ce făcuse Zamfir? Păi, în afară de faptul că a fost principalul promotor al laserului, cel care a coordonat chestiunea, a fluierat în biserică și a supărat Franța. Da, Franța, acea țară presupus democrată dar care are și ea în construcție un laser, numit Apollon. Franța care a construit sistemul laserilor de mare putere de la Măgurele, prin firma Thales. Franța care are trei instituții în consorțiul EuroGammaS care ar fi trebuit să construiască Sistemul Fascicul Gamma de la Măgurele și care consorțiu a trenat lucrările ani de zile până când Zamfir a decis rezilierea contractului de 66 de milioane de euro. Rezilierea contractului a determinat-o pe comisarul european Corina Crețu să ceară renunțarea la rezilierea contractului. Oarecum surprinzător, nu?! Apoi, Centre Național de la Recherche Scientifique din Franța a interzis cercetătorilor săi să vină la Măgurele.

Urmează cea mai importantă problemă: Franța cere ca banii pentru administrarea celor trei laboratoare din România, Cehia și Ungaria să nu fie administrați de aceste țări, ci – ați ghicit – de către ea. Este vorba despre 75-90 de milioane de euro pe an. România, prin Nicolae Zamfir, refuză. De ce? Cine administrează laboratoarele stabilește agenda de cercetare. Cercetarea se plătește, prin urmare, cine administrează, dirijează fluxurile de bani. Problema de la Măgurele ajunge să fie discutată de Macron și Iohannis. Apoi, la Comisia Europeană este depus, anul trecut, în mai, un proiect de consorțiu din care România era exclusă. În august 2020, Zamfir este dat afară. Iar în 2021, Comisia Europeană decide să nu includă România în Comitetul ELI ERIC (Extreme Light Infrastructure – European Research Infrastructure Consortium). Fără finanțare europeană pentru administrare – circa 30 de milioane de euro anual – e greu de crezut că România va finanța activitatea laserului de la Măgurele.

Șantaj in administrație? După ce primarul Bacăului a votat contra planului de administrare de la CRAB, ar putea fi blocate investiții de 500 de milioane

    Investiții de 500 de milioane de lei sunt în pericol de a fi blocate după ce primarul Bacăului a votat împotriva planului de administrare, in AGA de la Compania de Apă. În aceste condiții, membrii Consiliului de Administrație sunt ca și revocați. Președintele CJ dezvăluie că primarul Viziteu i-a transmis, înainte, că dacă nu accepta negocierea membrilor CA, va vota pentru revocarea acestora. De cealalta parte, primarul Bacăului respinge acuzațiile si spune că negocierea propusă era conform legii.

    Președintele CJ Bacău, Valentin Ivancea, a susținut azi, 10 mai, o conferință de presă, ca răspuns la recenta Adunare Generală a Acționarilor de la Compania Regională de Apă Bacău – CRAB, în cadrul căreia s-a decis respingerea planului de administrare a societății. Potrivit președintelui Ivancea, primarul Bacăului, Lucian – Daniel Stanciu – Viziteu, i-ar fi trimis, săptămâna trecută, câteva SMS-uri prin care ar fi încercat să negocieze componența Consiliului de Administrație.

    Mai exact, conform celor declarate de Valentin Ivancea, primarul Viziteu îl anunța pe președintele CJ că va vota planul de administrare al CRAB doar dacă va fi de acord să negocieze vizavi de componența CA. „Am crezut că, politic, vreți să negociați pentru a menține conducerea CRAB. Nu am primit niciun semn, așa că consider că vreți schimbare”, ar scrie într-unul dintre mesajele trimise de primarul Stanciu Viziteu. Ulterior, edilul Bacăului ar fi revenit cu încă un mesaj, chiar înainte de ziua programată pentru Adunarea Generală CRAB în care transmitea: „Ziua bună. Deci, n-aveți vreo intenție de negociere pentru CA al CRAB”. „Modul de a pune problema (primarul Lucian Stanciu Viziteu n.r.) a fost jignitor pentru mine, dar și…imperativ. Nu putem să ajungem atât de jos în administrația băcăuană. Nu cred că putem să arătăm că facem ceva, dacă ne apucăm să negociem ca la tarabă. «Îți pui și tu un om, îmi pun și eu unul». Consiliul de Administrație e sub un mandat.

    Nu avem ce negocia. În plus, nu este unul politic. Nimeni de acolo nu a fost în vreo campanie a vreunui partid. Toți au dat un concurs, au susținut un examen. Pe de altă parte, planul de administrare a fost aprobat de către autoritatea tutelară, respectiv Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Bacău – ADIB”, a opinat președintele CJ, Valentin Ivancea.

    Potrivit acestuia, sunt puse în pericol cele 500 de milioane de euro, fonduri UE, care ar urma să fie investite prin programele implementate de CRAB pentru alimentarea cu apă a Bacăului și a altor 41 de localități din județ. Valentin Ivancea aduce ca argument un articol din contractul de finanțare protivit căruia „în cazul în care autoritatea de mangement – POIM – ia cunoștință, în orice mod, despre apariția unor divergențe, între asociați, acționari, reprezentanți legali ai beneficiarului, urmare cărora se restrânge madatul reprezentanților legali sau mandatul acestora este revocat și sunt desemnați noi reprezentanți (…) are dreptul să suspende total sau parțial plățile până la data când problemele constatate sunt remediate”. Pe de altă parte, președintele Ivancea mai susține că votul primarului Stanciu – Viziteu în AGA CRAB a fost făcut fără ca edilul să aibă un mandat din partea consilierilor locali.

    „Totuși, acționari în AGA CRAB sunt CL Bacău, CJ Bacău și celelalte UAT-uri prin consiliile locale. Sunt niște hotărâri care se iau, cu un mandat. Negociem acum, pentru că bugetul la municipiului este blocat?! Amestecăm lucrurile? Ne ducem în zona politicului când noi vrem sa facem administreație?! Înțeleg că poți negocia anumite lucruri care țin de dezvoltarea județului. M-am oferit mereu să finalizăm spitalul – n-am primit răspuns, «străpungerea» Alexandru Șafran care unește aeroportul cu Centura și pentru alte proiecte importante”, a mai punctat președintele CJ. La final, Valentin Ivancea a subliniat că „negocierile politice trebuie să fie duse în altă parte, nu pe contracte de finanțare europeană”.

    Primarul Viziteu respinge acuzațiile

    De cealalta parte, primarul municipiului Bacau respinge acuzatiile. Lucian – Daniel Stanciu – Viziteu se declara ultragiat de faptul ca presedintele CJ a facut publice mesajele sale.

    „Este vorba despre mesaje private, rastalmacite, scoase din context”, a declarat primarul Bacaului. In ceea ce priveste „negocierea”, acesta spune ca, legal, există posibilitatea negocierii, dar ca a votat acum pentru revocarea membrilor Consiliului de Administratie deoarece mandatul acestora ar fi expirat. Totodata, primarul Viziteu spune ca planul de administrare pe care l-a respins a fost depus tardiv.

    In acelasi timp, el spune ca a comandat un audit la Compania de Apa iar concluziile acestuia sunt defavorabile acesteia si ca exista carente in interpretarea legii. Tot primarul Bacaului a mai spus ca i se pare ca la CRAB este o lipsa de transparenta si ca va depune o propunere pentru ca toate cheltuielile acestei societati sa fie plasate pe Internet. RB

    Deși rata de incidență a scăzut dramatic, polițiștii continuă să amendeze băcăuanii pentru că nu poartă mască

    În județul Bacău, rata de incidență a ajuns, luni, la 0,58 la mie dar autoritățile continuă să amendeze cetățenii pentru că nu poarta mască pe stradă.

    În ultimele 48 de ore, sub autoritatea Instituţiei Prefectului, poliţiştii băcăuani împreună cu jandarmi, polițiști locali, precum și reprezentanți ai celorlalte instituţii cu atribuţii în domeniu, au desfăşurat acţiuni de verificare pe raza întregului judeţ cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, scopul vizat fiind prevenirea răspândirii virusului Covid 19.

    În cadrul acţiunilor, organele de control au verificat cu precădere respectarea măsurilor de izolare/carantinare de către persoanele faţă de care au fost dispuse aceste măsuri, documentele justificative necesare deplasării persoanelor de la domiciliu sau locuinţă, în intervalul orar prevăzut de lege, precum şi portul măştii de protecţie în toate spaţiile publice închise/ deschise.

    Astfel, în ultimele 48 de ore, au fost verificate 1.618 persoane aflate în carantină şi 584 în izolare. De asemenea, au fost controlate 1662 de obiective/locaţii şi 398 de societăţi comerciale sau persoane fizice autorizate cu privire la respectarea prevederilor Legii nr. 55 din 2020.

    Totodată, pentru siguranţa cetăţenilor, poliţiştii au acţionat pentru verificarea mijloacelor de transport de persoane, fiind oprite pentru control 1.000 de astfel de autovehicule.

    Au fost identificate 308 persoane care nu respectau măsurile de protecţie individuală, pentru care s-au aplicat sancţiuni contravenţionale, în valoare de 35.500 de lei. De asemenea, au fost sancţionate contravenţional 72 de persoane care nu respectau interdicţiile privind deplasarea.

    Doi tineri depistaţi de poliţiştii din Helegiu după ce ar fi sustras bunuri şi bani dintr-un magazin

      Poliția în acțiune

      Polițiștii din Helegiu cercetează doi tineri, de 15 şi 20 de ani, din localitate, bănuiţi de comiterea infracțiunii de furt calificat. Cel de 20 de ani a fost reţinut pentru 24 de ore.

      La data de 09 mai, poliţiştii din Helegiu au fost sesizaţi de către un localnic de 50 de ani, despre faptul că în noaptea de 08/09 mai a.c., persoane necunoscute i-ar fi sustras produse alimentare şi bani din magazin.

      Poliţiştii au depistat şi identificat doi localnici, de 15 şi 20 de ani, bănuiţi de comiterea faptei.

      Din cercetări a rezultat că, aceştia ar fi pătruns în magazinul bărbatului şi ar fi sustras produse alimentare în valoare de 600 de lei şi suma de 300 de lei.

      Poliţiştii au luat măsura reţinerii pentru 24 de ore a tânărului de 20 ani şi continuă cercetările sub aspectul comiterii infracţiunii de furt calificat.

      Pentru a preveni astfel de fapte, polițiștii băcăuani le recomandă agenţilor economici adoptarea unor măsuri de protecţie:

      Stabiliţi o strategie de siguranţă a magazinului pentru prevenirea furturilor în conformitate cu prevederile Legii 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor şi asiguraţi-vă că tot personalul o cunoaşte şi o respectă.

      Instruiţi-vă periodic angajaţii, recomandaţi-le să acorde atenţie sporită persoanelor suspecte-potenţiali infractori.

      Cele mai eficiente strategii de prevenire sunt cele care combină dispozitivele tehnice de siguranţă cu vigilenţa angajaţilor. Eficacitatea camerelor de supraveghere cu circuit închis este sporită de o bună iluminare, de folosirea unor oglinzi amplasate pentru vizualizarea „unghiurilor moarte” din spaţiul comercial, precum şi de un personal bine instruit.

      Este recomandat să vă dotaţi magazinul cu un sistem de alarmă şi să apelaţi la serviciile unei societăţi specializate de pază şi intervenţie rapidă.

      Eveniment rutier soldat cu pagube materiale în Moineşti

        La data de 09 mai a.c, în jurul orei 19.00, poliţiştii din Moineşti au fost sesizaţi prin 112, despre faptul că, pe raza localităţii, s-a produs un eveniment rutier soldat cu pagube materiale.

        În urma cercetărilor efectuate, poliţiştii au constatat că, un localnic de 38 de ani, în timp ce conducea un autoturism, pe strada Pietrosu, a pierdut controlul asupra direcţiei de mers şi a intrat în coliziune cu gardul unui imobil.

        Bărbatul a fost testat cu aparatul etilotest care a indicat valoarea de 1,24 mg/l alcool pur în aerul expirat şi i s-au recoltat mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.

        Totodată, din verificări s-a stabilit că, cel în cauză nu deţinea permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule.

        Poliţiştii au întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de conducere a unui vehicul sub influenţa băuturilor alcoolice sau a altor substanţe şi fără permis.

        La volan, sub influenţa alcoolului

          La data de 8 mai a.c, poliţiştii din cadrul Compartimentului de Ordine Publică au depistat, în flagrant delict, un bărbat de 37 de ani, în timp ce conducea un autoturism, aflându-se sub influenţa alcoolului.

          Bărbatul în cauză a fost testat cu aparatul etilotest care a indicat valoarea de 0,61 mg/l alcool pur în aerul expirat şi i s-au recoltat mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.

          Poliţiştii au întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de conducere a unui autovehicul pe drumurile publice sub influenţa alcoolului.

          A condus cu o alcoolemie de 2,86 mg/l alcool pur în aerul expirat

            La data de 08 mai a.c, poliţiştii băcăuani au depistat, în trafic, un bărbat de 32 de ani, din localitate, în timp ce conducea un autoturism, aflându-se sub influenţa alcoolului.

            Bărbatul în cauză a fost testat cu aparatul etilotest care a indicat valoarea de 2,86 mg/l alcool pur în aerul expirat şi i s-au recoltat mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.

            Poliţiştii au întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de conducere a unui vehicul sub influenţa băuturilor alcoolice sau a altor substanţe.

            Poliţia rutieră vă reaminteşte că şofatul este incompatibil cu alcoolul, acesta reprezentând una dintre principalele cauze generatoare de accidente rutiere.

            De asemenea, vă informăm că în situaţia în care persoanele care conduc sub influenţa băuturilor alcoolice, depistate în trafic cu o îmbibaţie alcoolică de peste 0,8 g/l alcool pur în sânge riscă pedeapsa cu închisoarea de la 1 la 5 ani sau amendă.

            Pe timpul cercetării penale permisul de conducere este reţinut, fără drept de circulaţie.

            În cazul în care conducătorul auto prezintă o îmbibaţie alcoolică sub 0,80 g/l alcool pur în sânge fapta constituie contravenţie şi este sancţionată cu 9 până la 20 de puncte amendă, iar ca sancţiune complementară se va dispune suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice pentru o perioadă de 90 de zile.

            Aglomerație la vaccinarea din mașină – FOTO

              Centrul de vaccinare din mașină (drive trough) de la Centrul de Afaceri și Expoziții funcționează din plin, după cum se vede și din imaginile surprinse, astăzi, în jurul prânzului.

              Dupa apa rece, și apa caldă se dă cu porția. Timp de 45 de zile

                După ce Primăria a anunțat că apa rece va fi restricționată în Bacău, din cauza lucrărilor la rezervoarele de la Barați, Thermoenergy anunță că va livra, la rândul său, apă caldă cu program.

                „Începând cu 10 mai 2021, pentru o perioadă de 45 de zile, SC THERMOENERGY GROUP SA Bacău va furniza apa caldă de consum restricționat ca debit și presiune, în funcţie de parametrii apei reci asiguraţi de CRAB Bacău, care a reluat lucrările de înlocuire a ansamblului hidraulic din camera vanelor de la rezervoarele Barați”, se arată într-un comunicat al furnizorului de agent termic.

                Între 10 mai — 9 iunie programul de furnizare va fi de zece ore zilnic, cinci ore dimineața și cinci ore seara, în intervalele orare 05.00 – 10.00, respectiv 16.00 – 21.00, conform comunicatului CRAB.

                Furnizarea apei reci la blocurile turn va fi afectată de presiunea apei din rețelele de distribuție ale SC CRAB SA. La reluarea furnizării este posibil să apară fenomene de turbiditate.

                Amenzi de peste 6.000 de lei pentru braconaj piscicol

                  În acest sfârșit de săptămână jandarmii din Gruparea Mobilă Bacău împreună cu inspectorii Agenției Naționale prentru Pescuit și Acvacultură au desfășurat activități de prevenire a braconajului piscicol pe lacurile de acumulare de pe raza comunelor Sascut, Orbeni, Galbeni, Gioseni și Răcăciuni din județul Bacău.

                  Au fost depistate 18 persoane care au ales să își petreacă acest sfârșit de săptămână la pescuit, în perioada de prohibiție, cărora li s-au aplicat 18 sancțiuni contravenționale în valoare de 6.100 de lei pentru încălcarea prevederilor OUG 23/2008 privind pescuitul și acvacultura.

                  Totodată, în zona Hidrocentralei Galbeni, au fost depistate două persoane care aveau asupra lor o plasă monofilament de peste 60 de metri lungime, faptă pentru care li s-au întocmit actele de sesizare pentru savârșirea infracțiunii prevăzute de articolul 64 din OUG 23/2008.

                  Recomandăm tuturor iubitorilor pescuitului să respecte prevederile legale în vigoare care reglementează pescuitul și acvacultura, precum și perioada de prohibiție.

                  Amendă de 30 de milioane de lei pentru Delgaz

                    Consiliul Concurenţei a sancţionat compania Delgaz Grid, membră a grupului E.ON, cu o amendă în valoare de circa 30 de milioane lei (aproximativ 6,1 milioane euro) pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţa serviciilor conexe distribuţiei de gaze naturale, respectiv pe piaţa serviciilor de verificări şi revizii tehnice ale Instalaţiilor de Utilizare a Gazelor Naturale (IUGN) în zona sa de distribuţie.

                    În cadrul investigaţiei declanşate la sfârşitul anului 2018, Autoritatea de concurenţă a constatat că, în perioada martie 2015 – decembrie 2018, Delgaz Grid SA, în calitate de distribuitor de gaze naturale, a abuzat de poziția sa dominantă prin refuzul de a acorda acces tuturor companiilor din piaţă la o facilitate esenţială – înregistrarea fişelor de evidenţă a lucrărilor de verificări/revizii tehnice în sa baza de date.

                    În acest fel, au fost create condiţii discriminatorii pentru firmele prezente pe această piaţă faţă una dintre companiile cadrul grupului E.ON.

                    Favorizarea companiei din cadrul grupului E.ON a contribuit la consolidarea poziţiei acesteia pe piaţa serviciilor de verificări şi revizii a instalaţiilor de utilizare a gazelor naturale furnizate în aria de distribuţie a Delgaz. Serviciul de înregistrare a datelor din fişele de evidenţă a lucrărilor de verificări şi revizii în baza de date a distribuitorului este indispensabil unei companii care concurează pe piaţa serviciilor de verificări şi revizii tehnice ale instalaţiilor de utilizare a gazelor naturale, fiind esenţial pentru desfăşurarea activităţii.

                    Prin neînregistrarea sau înregistrarea cu întârziere a fişelor în baza de date administrată de Delgaz Grid SA, mecanismul de funcţionare a pieţei serviciilor de verificări şi revizii tehnice ale instalaţiilor de utilizare a gazelor naturale era întrerupt şi nefuncţional, întrucât informaţia legată de data scadentă a verificării/reviziei tehnice nu era transmisă la timp consumatorului final, prin notificarea realizată de furnizorul de gaze naturale, sau operatorilor economici autorizaţi aflaţi deja într-o relaţie contractuală cu clienţii.

                    „Acţiunile anticoncurenţiale întreprinse de Delgaz Grid au condus atât la afectarea concurenţei pe piaţa serviciilor de verificări şi revizii tehnice furnizate în aria sa de distribuţie, prin limitarea accesului operatorilor economici pe această piaţă şi împiedicarea dezvoltării acestora, cât şi la afectarea consumatorilor, prin restrângerea posibilităţii acestora de a-şi alege furnizorii de servicii de verificări/revizii tehnice şi prin creşterea cheltuielilor cu astfel de servicii”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

                    Delgaz Grid, compania de reţele de gaze şi electricitate din grupul E.ON România, a luat act de decizia Consiliul Concurenţei şi va achita amenda dispusă în acest caz, în conformitate cu obligaţiile care îi revin conform legii.

                    Pe parcursul acestei investigaţii, compania a cooperat pe deplin cu autorităţile într-o manieră deschisă şi transparentă, punând la dispoziţie toate documentele şi informaţiile necesare clarificării speţei analizate, spun reprezentanţii Delgaz.

                    „Dincolo de obligaţia sa de a colabora cu autoritatea, compania a pus la dispoziţia Consiliului Concurenţei un solid raport economic care demonstrează inexistenţa oricăror efecte negative ale comportamentului Delgaz Grid în piaţă”, au arătat oficialii companiei.

                    Delgaz Grid a implementat şi implementează în continuare măsuri semnificative pro-consumatori recunoscând importanţa acestora pentru mediul de afaceri. Delgaz Grid susţine atât dezvoltarea programelor preventive de conformitate în domeniul concurenţei, cât şi promovarea constantă a respectării drepturilor consumatorilor, fiind angajată pe deplin în digitalizarea operaţiunilor sale.

                    „Mai precizăm că situaţia investigată de Consiliul Concurentei este mai veche, din 2015, şi compania noastră a luat deja măsuri, cu multă vreme în urmă, pentru corectarea acesteia. Delgaz Grid îşi reafirmă angajamentul pentru aplicarea regulilor de concurenţă, precum şi a tuturor normelor şi reglementărilor care îi sunt aplicabile în activităţile pe care le desfăşoară”, se mai precizează în răspunsul companiei.

                    Un tânăr care a provocat un accident mortal după ce a condus beat și fără permis, condamnat la trei ani și patru luni de închisoare

                      Un tânăr de 21 ani, care a provocat un accident rutier mortal acum doi ani în apropiere de Moineşti va ajunge după gratii.
                      Inițial, Judecătoria Moinești l-a condamnat ”cu suspendare”, dar la recurs Curtea de Apel Bacău i-a majorat sentința la trei ani și patru luni de închisoare cu executare, aceasta fiind și definitivă.

                      Accidentul a avut loc în noiembrie 2019. Tânărul conducea un autoturism BMW, fiind sub influenţa băuturilor alcoolice, fără a deţine permis de conducere şi deplasându-se cu o viteză mai mare decât cea legală. El a pierdut controlul volanului şi a părăsit carosabilul, răsturnându-se. În urma accidentului, un tânăr aflat pe scaunul din dreapta şi unul aflat pe bancheta din spate au murit.

                      Analizele și ancheta au stabilit că tânărul șofer avea o alcoolemie de 0,55 la mie în sânge, la prima probă și 0,40 la mie în a doua, iar mașina rula cu o viteză de 128 km/h, față de maximul de 90 km/h.

                      Tânărul a declarat că a fost orbit de luminile unei mașini care circula din sens opus și a ieșit în decor, însă judecătorul a considerat că astfel de situații sunt întâlnite des în trafic și gestionate corespunzător de șoferi.

                      Deși Judecătoria Monești i-a dat închisoare cu suspendare, Curtea de Apel a dispus ca tânărul să execute trei ani și patru luni de închisoare.

                      „Instanţa de apel constată că inculpatul a încălcat flagrant normele de siguranţă rutieră şi nu doar una dintre ele. Astfel, conducătorul auto s-a urcat la volanul autoturismului fără a poseda permis de conducere şi fiind sub influenţa băuturilor alcoolice, două circumstanţe importante, care ar fi trebuit să fie mai mult decât suficient pentru a-l determina să nu pună în mişcare vehiculul. Conduita profund ilicită adoptată de inculpat a continuat prin aceea că nu a respectat nici regimul legal de viteză pe acea porţiune de drum (90km/h), fiind stabilită o viteză de deplasare de 128 km/h prin expertiza tehnică efectuată în cauză”, se arată în sentinţa Curţii de Apel Bacău.

                      Vrei să faci curat repede și ușor? Iată care sunt cele mai populare modele de aspirator vertical!

                      Un aspirator este cel mai bun partener când vine vorba despre curățenie. Cu atât mai mult un aspirator vertical. Acesta te va ajuta să cureți ușor podelele, iar dacă optezi pentru un aspirator vertical 2 în 1, vei putea curăța rapid suprafețe multiple. Iată care sunt cele mai populare modele din care poți opta.

                      Heinner HSVC-H18.5GD

                      Acesta este un aspirator vertical fără cablu, cu un acumulator Lithium de 18.5 V. Astfel, poți aspira fără a fi încurcat de cablul aspiratorului. Autonomia este de 25 de minute, ceea ce înseamnă că vei avea suficient timp să aspiri orice loc din casă. Are o putere de 150W și 2 viteze și este 2 în 1. Îl vei putea utiliza și ca aspirator vertical, dar și ca aspirator de mână, devenind foarte util în casă. Sistemul de filtrare este multiciclonic, oferind o performanță excelentă de aspirare prin reținerea partciulelor de praf și murdărie. Peria Turbo este perfectă pentru curățarea podelelor, dar și a covoarelor și mochetelor. Capacitatea recipientului de colectare a murdăriei este de 450 de mililitri, suficient pentru utilizarea zilnică. Poți urmări ușor nivelul de murdărie acumulat, recipientul fiind transparent.

                      Fakir Lucky 2 in 1

                      Fakir este un brand nemțesc producător de echipamente de curățare. Spre deosebire de modelul anterior, acest model de aspirator vertical are cablu pentru alimentare. Are o putere de 800W, fiind suficient de puternic pentru a aspira întreaga casă rapid și ușor. Fiind 2 în 1, puteți aspira suprafețe multiple foarte eficient. Capacitatea recipientului de colectare este de 1 litru, suficient cât să curățați întreaga casă.

                      Rowenta Air Force 560 Flex Aqua

                      Cu multiple accesorii și un design unic, acest aspirator vertical va schimba modul în care îți cureți casa. Datorită brațului Flex, aspirarea prafului de sub mobilă este cu până la 5 ori mai eficientă. Capul Aqua este special proiectat pentru a putea aspira și spăla suprafețele dure, iar în combinație cu brațul Flex, poți fi sigur că vei putea curăța și spațiile greu accesibile. Puterea de aspirare este de 100 Air Watt, pentru a avea parte de rezultate excepționale. Bateria Li-Ion de 21.9 V se încarcă rapid în 3 ore și are o autonomie de 35 de minute pentru a putea aspira fără constrângeri. Este de 2 ori mai silențios comparativ cu modelele de aspirator din gama Rowenta Air Force 360. Are pachet cu accesorii dedicate Animal Care, special gândite pentru o curățare meticuloasă a părului animalelor de companie, din casă sau din mașină. Este ușor de utilizat pe orice suprafață, iar aspirarea fără sac, mânerul ergonomic, declanșatorul inteligent și greutatea redusă, nu fac decât să sporească confortul în timpul utilizării.

                      Rowenta RH6545WH AFE Light

                      Acest aspirator vertical, spre deosebire de cele prezentate mai sus, nu este unul tip 2 în 1, însă este la fel de bun pentru curățarea zilnică a casei. Este prevăzut cu baterie Li-Ion de 14.4 V, cu o autonomie de 30 de minute, suficient pentru sesiuni prelungite de curățare. Bateria se încarcă complet după 5 ore. Praful este acum și mai vizibil datorită capului de aspirare Power Light, cu lumină LED. Sistemul ciclonic oferă o aspirare optimă a prafului, pentru cele mai bune rezultate. Manevrabilitatea este optimizată, designul fiind compact. De asemenea, are o greutate redusă, de doar 2.3 kilograme, pentru o aspirare fără efort. Poate fi depozitat în poziție verticală, salvând mult spațiu.

                      Un astfel de aspirator este perfect pentru a menține curățenia zilnică în casă. Fie că ai copii și vrei să cureți des casa sau îți place să ai podelele curate și ai nevoie de un mod rapid și ușor de a o curăța, un aspirator vertical poate fi chiar aparatul de care ai nevoie. Fie că optezi pentru un aspirator simplu sau pentru unul cu multiple accesorii care să îți devină real ajutor în curățarea casei, cu siguranță un aspirator vertical poate fi ceea ce ai nevoie.

                      Arcadia – Spitale și Centre Medicale a investit peste 600.000 euro în tehnologie medicală pentru tratament neurochirurgical minim invaziv

                      Dan Fiterman, General Manager Arcadia – Spitale şi Centre Medicale

                       

                      Arcadia – Spitale și Centre Medicale, cea mai mare rețea privată de sănătate din regiunea Moldovei, anunță o serie de noi investiții dedicate specialității de neurochirurgie, cu o valoare de peste 600.000 euro.

                      Anul acesta, Arcadia a dotat centrele și spitalele din rețea cu o serie de instrumente și aparate medicale de ultimă generație care permit tratarea minim invazivă a unor afecțiuni frecvente, recuperarea mai rapidă a pacienților, dar și creșterea confortului postoperator.

                      De peste 10 ani, Arcadia oferă servicii medicale la standarde ridicate pentru pacienții din zona de Nord-Est și investește constant în dezvoltare și tehnologii inovatoare, pentru sănătatea întregii comunități.

                      Microscopul operator pentru neurochirurgie Zeiss OPMI Pentero 800 și sistemul pentru intervenții minim invazive MEDTRONIC METR’X, motorul chirurgical de mare viteză Aesculap și instrumentele de coloană și de microchirurgie, Aesculap și KLS Martin completează tehnologia disponibilă în Spitalul Arcadia. Aceste echipamente performante și inovatoare oferă neurochirurgilor profunzime și claritate în analiza detaliilor intraoperator și asigură precizia și siguranța fiecărui gest chirugical.

                      „Urmărim cu atenție inovațiile din domeniul tehnologiei medicale și analizăm în mod permanent semnalele primite de la pacienții noștri. Astfel, ne asigurăm că investim constant, cu o bază solidă informațională și de analiză. Tehnologia state of the art, dedicată intervențiilor de neurochirurgie, se înscrie în strategia pe care o dezvoltăm dintotdeauna la Arcadia, ce are în focus sănătatea pacienților”, a declarat Dan Fiterman, General Manager Arcadia – Spitale şi Centre Medicale.

                      Tipuri de afecțiuni ce pot fi tratate prin intermediul neurochirurgiei minim invazive

                      Tratamentul neurochirurgical minim invaziv este indicat în cazul mai multor tipuri de afecțiuni frecvente precum hernia de disc lombară și cervicală posterioară, instabilitatea coloanei vertebrale, spondiloliza sau stenoza coloanei vertebrale (îngustarea canalului spinal) lombară și cervicală. De asemenea, este recomandat și în cazul unor afecțiuni cu incidență mai rară, precum infecția sau tumorile care pot apărea la nivelul coloanei vertebrale.

                      Avantajele tratamentului neurochirurgical minim invaziv pentru pacienți

                      Intervențiile neurochirurgicale minim invazive oferă pacienților o serie de beneficii importante atât la nivel cosmetic, cât și la nivel funcțional. În cazul acestor intervenții, cicatricile sunt diminuate datorită inciziunilor cutanate mai mici, uneori de câțiva milimetri, iar riscul de afectare a mușchilor este mai scăzut. De asemenea, gradul de sângerare și riscul de infecție sunt reduse, este diminuată durerea și dependența de medicamentele analgezice post operatorii, iar pacientul se poate recupera și reabilita mai rapid după operație.

                      „Noile dotări din Spitalul Arcadia pun în valoare experiența echipei de neurochirurgie, reprezentând instrumente medicale importante care contribuie la reducerea timpului necesar desfășurării intervenției, cresc gradul de certitudine a gesturilor chirurgicale și oferă o serie extinsă de avantaje pacienților”, a declarat Dr. Sorin Nistor, Director medical Arcadia – Spitale și Centre Medicale.

                      DESPRE ARCADIA- Spitale și Centre Medicale

                      Lider în sănătate în regiunea de Nord-Est, Arcadia – Spitale și Centre Medicale oferă servicii medicale integrate, fondate pe o structură complexă, într-o continuă dezvoltare (Spital Multidisciplinar, Spital de Cardiologie Intervențională, 3 Centre de Imagistică Medicală, Maternitate, 6 Centre Medicale).

                      Echipa medicală de elită, echipamentele ultramoderne și dotările premium sunt doar câteva din motivele pentru care peste 1 milion de pacienți au ales serviciile Arcadia din 2010 și până în prezent.

                      www.arcadiamedical.ro

                       

                      A început distribuirea unor noi bilete la tratament balnear

                        Casa Județeană de Pensii (CJP) Bacău a început vânzarea unei noi serii de bilete la tratament balnear, a V-a din anul în curs. Pentru această serie, CJP Bacău a primit 137 bilete, din care 105 le sunt alocate automat unor pensionari și asigurați care au depus cerere pentru a merge într-o stațiune în luna mai. Locurile repartizate județului Bacău sunt în stațiunile 1 Mai, Amara, Bălțătești, Căciulata, Covasna, Eforie Nord, Felix, Geoagiu, Herculane, Lacu Sărat, Neptun, Nicolina, Ocna Șugatag, Olănești, Pucioasa, Sarata Monteoru, Saturn, Slănic Moldova, Sovata, Tîrgu Ocna și Vatra Dornei.

                        Cele 32 bilete disponibile sunt în stațiunile Amara, Căciulata, Geoagiu, Ocna Șugatag, Pucioasa și Saturn și vor fi scoase la vânzare liberă. Cei care au repartiție vor trebui să-și cumpere biletul până în data de 17 mai. La cumpărare vor prezenta recomandarea de la medicul de familie ori de la cel de specialitate, pentru tratamentul balnear pe care îl vor urma.

                        Persoanele cu dizabilități vor avea, în plus, certificatul de încadrare în grad de handicap și „Programul individual de reabilitare și integrare socială” (original și copie), dacă vor să beneficieze de gratuitate. Sejurul (data de plecare la tratament) va începe în 24, 25, 26 sau 27 mai, în funcție de fiecare stațiune. Următoarea serie va debuta în data de 9 iunie.

                        Promisiuni, promisiuni pentru pensionari

                          Evaluarea dosarelor de pensie în vederea recalculării acesteia nu se va încheia curând. După cum a declarat la un post central de televiziune Daniel Baciu, președintele Casei Naționale de Pensii Publice, procesul de evaluare va fi finalizat, posibil (”încercăm”, a afirmat interlocutorul), în august 2022, respectiv într-un termen de 18 luni de la demarare. A început la 1 martie 2021 și în cele peste 2 luni care s-au scurs de atunci au fost evaluate la nivelul întregii țări 250.000 dosare din cele 4.950.000, aflate în plată în momentul de față.

                          Pentru urgentarea acțiunii, președintele CNPP mai afirmă că la casele teritoriale de pensii vor fi angajate 1.000 de persoane, în acest sens fiind elaborat un proiect de act normativ. Când va fi suplimentat numărul de personal al caselor de pensii, însă, este greu de anticipat, acest lucru fiind promis de către Raluca Turcan, ministrul Muncii, și în urmă cu 2 luni. Cert este că până ce pensionarii se vor bucura de pensia recalculată va mai trece multă vreme. Pentru că recalcularea va începe abia după încheierea evaluării dosarelor.

                          Iar pentru recalculare, Guvernul dorește să elaboreze o nouă lege, pe care o tot promite încă din ianuarie. Puterea actuală este decisă să înlocuiască Legea 127/2019 cu alta, care ”să conțină o formulă de calcul al pensiilor sustenabilă și care să aducă contributivitate și echitate”, după cum a declarat joi, 28 ianuarie, într-o conferință de presă, Raluca Turcan. Atunci, ministrul Muncii a afirmat că proiectul noii legi ar urma să fie elaborat într-o lună. Au trecut mai bine de 3 luni, iar despre noul proiect de lege a pensiilor nu se aude nimic!

                          Criza COVID -19: Zeci de firme și-au tras obloanele, numai în primul trimestru

                          Din cauza crizei sanitare, numeroase firme din tot județul au ajuns în pragul falimentului, cele multe dintre acestea pierzându-și în întregime clientela. Pentru că nu au vrut să renunțe de tot la firme, proprietarii afacerilor au fost nevoiți să ceară suspendarea activității și trimiterea angajaților în șomaj.

                          Potrivit Registrului Comerțului, de la începutul anului, aproape 80 de firme din tot județul și-au suspendat activitatea. Situația este în creștere cu aproape 29 la sută față de aceeași perioadă a anului trecut, când doar 59 de firme au luat pauză în activitate. Bunăoară, numai în luna martie, 27 de patroni au pus lacăt pe ușile firmelor și și-au trimis angajații în șomaj, reușind tot mai greu să facă față problemelor generate de pandemia de coronavirus. În general, măsura suspendării activității a fost luată de administratorii firmelor din comerț și servicii. Decizia acestora are ca fundament faptul că, pe timpul crizei sanitare, nu au mai avut activitate, administratorii firmelor fiind, totuși obligați, conform legislației fiscale, să depună, periodic, raportări la Finanțe. Or, proprietarii acestor afaceri care nu vor să scape definitiv de ele aleg să le suspende temporar. Cert este că principala cauză a suspendării firmelor au fost resursele financiare insuficiente susținerii unei activități economice.

                          Firmele pot fi „trase pe dreapta” maximum 3 ani

                          Potrivit legislației în domeniu, întreruperea temporară a activităţii unei societăţi nu poate depăşi 3 ani de la data înregistrării menţiunii în registrul comerţului. În cazul în care dacă firma nu și-a reluat activitatea după perioada de inactivitate temporară contrar, tribunalul va putea pronunța dizolvarea societății, fie la cererea oricărei persoane interesate, fie a Registrului Comerțului. Însă, pentru a fi suspendată activitatea unei firme, este nevoie de depunerea unor documente la Oficiul Registrului Comerțului (ORC)Bacău. Astfel, pe lângă cererea de înregistrare a menţiunii privind suspendarea temporară a activităţii firmei, dosarul trebuie să mai cuprindă și o declaraţie-tip pe propria răspundere din care să rezulte că persoana juridică nu desfăşoară vreo activitate la sediul social, la sediile secundare sau în afara acestora.

                          În plus, se mai cer și hotărârea adunării generale a asociaţilor/acţionarilor sau decizia asociatului unic privind suspendarea temporară a activităţii, prin care va fi specificată durata suspendării, precum şi momentul reluării activităţii. Alte documente necesare sunt certificatele constatatoare emise în baza declaraţiilor-tip pe propria răspundere pentru autorizarea activităţii/suspendarea activităţii, precum și dovezile privind plata taxei sau a tarifului, conform prevederilor legale în vigoare. Aceste demersuri pot fi făcute, cu precădere, online, date fiind condițiile impuse de pandemie. Doar dacă acest lucru nu este posibil, reprezentantul firmei va depune dosarul la ghișeele ORC, de luni până joi, între orele 9.00 și 11.00 sau 12.00 și 14.00, iar în zilele de vineri, între 8.00 și 10.00 sau 11.00 și 13.00.Totodată, cererea și documentele aferente pot fi trimise și prin poștă, cu scrisoare cu valoare declarată și confirmare de primire.

                          Raportările la Fisc, pe perioada suspendării

                          De reținut că, pe perioada cât firma va fi inactivă, declarațiile fiscale trebuie depuse în aceeași manieră, însă cu cifre 0. În plus, administratorii societăților pot alege regimul derogatoriu, aprobat, la cererea contribuabilului, când se vor stabili alte termene sau condiţii de depunere a declaraţiilor fiscale, în funcţie de necesităţile administrării obligaţiilor fiscale. Depunerea declaraţiilor fiscale conform unui regim de declarare derogatoriu poate fi aprobată pentru perioade mai mari de 12 luni, dar nu mai mult de 3 ani consecutivi. Pentru asta însă, contribuabilul trebuie, printre altele, să nu desfăşoare niciun fel de activitate, să nu obţină venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare şi/sau alte elemente similare veniturilor și să nu dispună de personal angajat sau să plătească venituri cu regim de reţinere la sursă a impozitului. În plus, firma trebuie să aibă achitate toate obligaţiile fiscale.