miercuri, 17 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1442

L-ați văzut? Anunțați Poliția!

    Poliţiştii au fost sesizaţi cu privire la dispariţia lui NIȚĂ IOAN de 70 de ani, din municipiul Moinești, județul Bacău.

    La data de 25 septembrie a.c., bărbatul ar fi plecat de la domiciliul asistentului personal, din comuna Măgura și nu a mai revenit.

    SEMNALMENTE

    Înălţime 1,70 m, greutate 65 de kilograme, ochi căprui, fața rotundă, păr cărunt.

    ÎMBRĂCĂMINTE

    pantaloni de training albaștri, geacă maro tip hanorac, fes de culoare kaki cu negru şi șlapi.

    Cetăţenii care pot furniza orice informaţii în legătură cu această persoană sunt rugaţi să contacteze Poliția Municipiului Bacău, tel. 0234.202056, Dispeceratul IPJ Bacău, tel.0234202000 sau să apeleze 112.

    Trimis în judecată de polițiștii de la economic pentru contrabandă

      Poliţiştii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice au finalizat cercetările în cadrul unui dosar penal de contrabandă. Acesta a fost înaintat unității de parchet competente cu propunere de trimitere în judecată.

      Polițiștii din Bacău au indisponibilizat 31.474 de pachete de ţigarete de contrabandă, de la un bărbat din judeţul Suceava, depistat în trafic.

      Bărbatul, de 35 de ani, din judeţul Suceava, a fost oprit în trafic, la data de 15 septembrie 2020, de poliţişti din cadrul Serviciului Rutier Bacău, pe raza județului. În urma controlului autovehiculului, s-au descoperit ţigarete, netimbrate şi fără documente de provenienţă, depozitate în spaţii disimulate din interiorul autoutilitarei.

      Cele 31.474 de pachete de ţigări în valoare de aproximativ 440.000 de lei au fost ridicate în vederea confiscării, iar bărbatul a fost reținut de polițiști.

      A fost indisponibilizată și autoutilitara folosită la transportul țigaretelor.

      Cazul a fost preluat de polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice, care au continuat cercetările sub aspectul săvârşirii infracţiunii de contrabandă, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Bacău, iar la finalizarea acestora l-au înaintat unității de parchet cu propunere de trimitere în judecată.

      Amenzi de peste 130.000 de lei în 24 de ore

        În cadrul activităţilor desfăşurate, în cursul zilei de 24 septembrie a.c., de către poliţiştii băcăuani, au fost aplicate 305 sancţiuni contravenţionale. De asemenea, polițiștii au reținut 34 de permise de conducere, au retras 11 certificate de înmatriculare.

        La data de 24 septembrie a.c., polițiștii băcăuani au intervenit la 70 de sesizări ale cetățenilor, din care 65 prin SNUAU 112. Totodată, au fost organizate 7 acțiuni pe raza județului și au fost prinși în flagrant delict doi autori de infracțiuni.

        De asemenea, poliţiştii au continuat activităţile pe drumurile publice din județ pentru prevenirea şi combaterea principalelor cauze generatoare de accidente de circulaţie.

        S-a acționat pentru depistarea și sancționarea participanților la trafic care nu respectă regulile de circulație și pentru prevenirea și combaterea faptelor ilegale de orice natură.

        Astfel, în 24 de ore, poliţiştii au aplicat 305 sancţiuni contravenţionale în valoare totală de aproximativ 137.000 de lei. De asemenea, au fost reținute 34 de permise de conducere și retrase 11 certificate de înmatriculare.

        Bătrână de 73 de ani, căutata o noapte întreagă prin pădure

        FOTO: Salvamont Bacău

        Poliţiştii au fost sesizaţi cu privire la dispariţia unei bătrâne de 73 de ani, din comuna Blăgești, județul Bacău.

        La data de 24 septembrie a.c., bătrâna ar fi plecat de la domiciliu către pădurea de pe raza comunei Blăgești şi nu a mai revenit.

        Încă de la momentul sesizării, poliţiştii s-au mobilizat prompt şi au început cercetările în acest caz. S-au format echipe de căutare formate din polițiști ai Inspectoratului de Poliție Județean Bacău, jandarmi din cadrul Grupării Mobile de Jandarmi și ai Inspectoratului Județean de Jandarmi Bacău, pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Bacău, cu sprijinul Asociației Salvatorilor Voluntari 4×4 (Rescue 4×4), localnici și pădurari.

        S-a procedat la efectuarea de căutări pe raza comunei Blăgești şi zonele limitrofe.

        În această dimineață, echipele de căutare au depistat bătrâna într-o zonă împădurită, între localitățile Blăgești și Grigoreni.

        În acest moment, bătrâna este transportată la spital în vederea acordării de îngrijiri medicale.

        Deși echipele de căutare au desfășurat activități dificile încă de aseară, din jurul orei 21.30, niciun efort nu este prea mare când misiunea se termină cu salvarea unei vieți.

        Inspectoratul de Poliție Județean Bacău adresează mulțumiri tuturor forțelor implicate în această misiune de salvare.

        Florin Cîţu a câştigat sâmbătă mandatul de preşedinte al Partidului Naţional Liberal

          Florin Cîţu a obţinut 2.878 de voturi „pentru” din partea delegaţilor la Congresul PNL, iar Ludovic Orban – 1.898 de voturi „pentru”.

          Premierul Florin Cîţu a susţinut că reuniunea liberalilor a fost organizată bine.

          „Da, s-a organizat bine, în condiţii de securitate, toţi au avut mască… Totul este ok. Specialiştii vor spune dacă s-a respectat distanţarea. Eu vă spun că a fost organizat bine. Toţi au mască, toţi păstrează condiţiile de securitate. Totul este ok. Organizatorii vă vor spune cum au organizat acest congres, eu vă spun că astăzi a fost organizat bine”, a precizat Cîţu, după ce şi-a exprimat votul la Congresul PNL.

          Preşedintele PNL, Ludovic Orban, a acuzat că echipa contracandidatului său a cerut în cel puţin 14 organizaţii controlul direct al votului la congres, iar ca măsură suplimentară li s-a solicitat delegaţilor să îşi fotografieze buletinul de vot.

          „În cel puţin 14 organizaţii li s-a solicitat controlul votului direct de către cineva, dar nu le-a ţinut figura controlul votului, iar ca măsură secundară – să îşi fotografieze şi să transmită fotografia cu votul pentru Cîţu la un coordonator care, din câte ştiu, este un coordonator la zece oameni”, a susţinut Orban, după ce a votat.

          Tânăr înjunghiat de un iubit gelos

            Un tânăr de 20 de ani din judeţul Bacău a fost grav rănit după ce un un bărbat l-a înjunghiat în piept. Agresorul i-a reproșat victimei că i-ar fi trimis mesaje pe telefonul mobil iubitei sale, scrie Realitatea.net.

            Orbit de gelozie, bărbatul i-a cerut socoteală acestuia. Cei doi s-au certat, apoi s-au luat la bătaie și un martor a sunat la 112. La un moment dat, iubitul fetei a scos un cuţit şi l-a înjunghiat pe tânăr în zona pieptului. Victima a fost transportată la spitalul din Bacău, iar medicii încearcă acum să îi salveze viaţa.

            „Pacientul a ajuns la unitatea noastră cu o plagă înjunghiată la nivelul toracelui şi în prezent este în sala de operaţie”, a declarat Mirela Romaneţ, purtătorul de cuvânt al Spitalului Judeţean de Urgenţe Bacău.

            Oamenii legii au deschis o anchetă, iar agresorul a fost arestat și va fi cercetat pentru tentativă de omor. Acesta, dar şi martorii sunt audiaţi de către poliţişti.

            Restricții impuse în 8 localități din județul Bacău cu rata de incidență de peste 3 la 1000 de locuitori

            Având în vedere că rata de incidență cumulată pe ultimele 14 zile a depășit 3 la 1000 de locuitori în opt localități din județul Bacău, conform HGR 932/2021, privind privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României, cu modificările și completările ulterioare, se impune respectarea de noi măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

            Localitățile în care rata de incidență cumulată pe ultimele 14 zile a depășit 3 la 1000 de locuitori sunt: Strugari, Parava, Filipeni, Buciumi, Luizi-Călugăra, Podu Turcului, Plopana și Bacău.

            Noile măsurile privind prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 se vor aplica pentru municipiul Bacău și comuna Plopana imediat ce va fi pubicată hotărârea C.J.S.U. Bacău, ce urmează să fie adoptată în cadrul ședinței din data de 26 septembrie 2021.

            Măsurile care se aplică în localitățile în care rata de incidență cumulată pe ultimele 14 zile este cuprinsă între 3 și 6 la 1000 de locuitori sunt:

             în spaţiile închise sau deschise, competiţiile sportive se pot desfăşura cu participarea spectatorilor până la 30% din capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei distanţe de minimum 1 metru între persoane şi cu purtarea măştii de protecţie. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

             organizarea şi desfăşurarea activităţii în cadrul cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi cu purtarea măştii de protecţie. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

             organizarea şi desfăşurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanţii unui autovehicul sunt membrii aceleiaşi familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

             organizarea şi desfăşurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale sunt permise cu participarea a cel mult 1.000 de spectatori şi cu purtarea măştii de protecţie. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

             se interzic activităţile recreative şi sportive desfăşurate în aer liber, cu excepţia celor care se desfăşoară cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună;

             se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri) cu un număr de participanţi de maximum 200 de persoane în interior şi cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

             se permite organizarea de cursuri de instruire şi workshopuri pentru adulţi, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanţate din fonduri europene, cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în interior şi de maximum 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măştii de protecţie şi cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite prin ordinul ministrului sănătăţii. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

             se permite organizarea de conferinţe cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în interior, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măştii de protecţie şi cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătăţii. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

             se permite, în condiţiile Legii nr. 60/1991, republicată, organizarea de mitinguri şi demonstraţii cu un număr de participanţi de maximum 100 de personae. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, şi cu respectarea următoarelor măsuri:
            a)purtarea măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, de către toţi participanţii;
            b)dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spaţiul în care se desfăşoară mitingul sau demonstraţia;
            c)menţinerea distanţei fizice de minimum 1 metru între participanţi şi asigurarea unei suprafeţe de minimum 4 mp/persoană, acolo unde este posibil;
            d)dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfăşurării mitingului sau a demonstraţiei;
            e)aplicarea regulilor de igienă colectivă şi individuală pentru prevenirea contaminării şi limitarea răspândirii virusului SARSCoV-2;
             activitatea restaurantelor şi a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare, precum şi la terasele acestora este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului în intervalul orar 5,00-2,00 şi doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unităţi;

             activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum şi la terase este permisă până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului în intervalul orar 5,00-2,00. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

             activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice în interiorul centrelor comerciale este permisă numai în zonele de consum delimitate faţă de restul spaţiului public şi amenajate în acest scop. Accesul în zonele de consum astfel delimitate şi amenajate este permis doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

             activitatea în baruri, cluburi şi discoteci este permisă fără a depăşi 30% din capacitatea maximă a spaţiului în intervalul orar 5,00-2,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

             activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activitatea în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

             activitatea cu publicul a operatorilor economici licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

             activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

             activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spaţii închise este permisă fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00-24,00. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

             activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului în intervalul orar 5,00-2,00. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

            Comitetul Județean pentru Situații de Urgență e convocat să impună restricții după ce Bacăul a depășit 3 la mie

              Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bacău este convocat în ședința extraordinară mâine, 26 septembrie ora 11.00, în sistem audio-conferință.

              Ordinea de zi a ședinței cuprinde constatarea încadrării în limitele de incidență cumulată a cazurilor la 14 zile, în vederea punerii în aplicare a măsurilor stabilite în H.G. nr. 932 din 09.09.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu dată de 10 septembrie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.

              Măsurile stabilite prin Hotărârea de Guvern nr. 932 din 09.09.2021, cu modificările și completările ulterioare, se aplică localităților în mod corespunzător ratei de incidența cumulate începând cu dată publicării acesteia pe site-urile instituțiilor Direcția de Sănătate Publică Bacău, Inspectoratul pt Situații de Urgență Bacău și Instituția Prefectului Bacău.

              Municipiul Bacău – 3.08 la mie. Se așteaptă intrarea în vigoare a normelor de segregare pe bază de „certificat verde”

              Municipiul Bacău a depășit pragul de 3 la mie la incidența cumulată la 14 zile și din acest motiv va intra sub o serie de restricții, după ce Consiliul Județean pentru Situații de Urgență va decide acest lucru.

              Municipiul Bacău, a atins, conform DSP, rata de 3,08 la mie, în vreme ce, la nivelul județului, rata este de doar 1,81 la mie.

              În localitățile în care rata de infectare este peste 3 la mie, dar nu depășește 6 la mie, accesul în restaurante, săli de spectacole sau evenimente private se poate face doar pe baza certificatului verde COVID. Certificatul verde COVID va fi obligatoriu și pentru copiii cu vârsta de la 12 ani.

              Certificatul verde se acordă pentru:
              – persoanele vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare,
              – persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore,
              – persoanelecare se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

              Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice în interiorul centrelor comerciale este permisă în localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori şi mai mică sau egală cu 6/1.000 de locuitori numai în zonele de consum delimitate și amenajate astfel încât să asigure separarea față de restul spațiului public.

              Număr mare de noi îmbolnăviți pe baza unui număr record de teste

              În județul Bacău există, conform DSP, 223 de pacienți internați în spitale. Ieri au fost anunțate 171 de cazuri noi pe baza unui număr record de 1013 teste recoltate.

              Practic, numărul de teste este dublu față de media lunii septembrie.

              Să mai precizăm că, anul trecut, pe 24 septembrie, erau 239 de pacienți internați și se realizaseră doar 466 de teste, care confirmaseră față de ziua precedentă de testare 137 de noi cazuri.

              Mai multe ONG-uri vor lua câini din Adăpostul Primăriei pentru a-i da spre adopție

              Trei protocoale de colaborare, care urmăresc îmbunătățirea situației câinilor fără stăpân din municipiul Bacău, au fost deja încheiate în urma discuțiilor purtate cu organizațiile neguvernamentale ”Ia-ți acasă un prieten”, ”Norocel Alb” și ”Ville Shelter”, în timp ce Asociațiile ”Din dragoste pentru căței” și ”IRA- Iubire si compasiune pentru căței” au adresat Primăriei Bacău solicitări similare.

              Evaluarea corectă a situației de la adăpostul pentru câini al orașului și discuțiile cu ONG-urile au fost primele măsuri pe care le-am luat după ce am primit atribuțiunile de a coordona Serviciul pentru Gestionarea câinilor fără stăpân din Primăria Bacău. Situația reală nu poate fi neglijată: adăpostul public are insuficiente spații de cazare conforme, raportat la numărul de câini din adăpost. Lunar, sunt capturați de pe străzi de 2-5 ori mai mulți câini comunitari, decât cei adoptați de iubitorii de animale.

              O problemă serioasă este și numărul insuficient al personalului de îngrijire, dar și faptul că, legal, municipalitatea poate asigura doar servicii medicale de bază (sterilizare, tratamente ușoare, deparazitare), nu și tratamentul câinilor cu probleme medicale grave.

              Alături de Claudiu Bogdan Borș, directorul Direcției Salubrizare, Agrement, Parcuri a Primăriei Bacău, de medicul veterinar Darius Terhes, care asigură asistența medicală în adăpost, am convenit cu reprezentanții ONG-urilor, în urma protocoalelor semnate, ca acestea să asigure hrană suplimentară pentru animale, medicamente pentru cazurile grave, voluntariat pentru activitățile specifice din adapost.

              Soluția pentru care milităm cu toții este, însă, adopția. ONG-urile vor promova și se vor implica direct în adopție: câinii vor fi transferați în adăposturi private, li se va efectua schema de vaccinare completă si apoi vor fi dați spre adopție internă sau internațională. Tot din mediul neguvernamental a venit și propunerea organizării de campanii de informare privind obligația sterilizării și posibilitatea adopției unui cățel din adăpostul public și derularea de campanii gratuite pentru sterilizarea și vaccinarea antirabică a animalelor cu stăpân.

              În ceea ce mă privește, ca reprezentant al municialității, consider că această colaborare cu ONG-urile este un pas serios, pentru a rezolva o important problemă a comunității. Agenda mea rămâne una încărcată privind acest subiect: voi demara discuții cu Direcția Sanitar Veterinară Bacău, pentru că avem nevoie de sprijinul medicilor veterinari din tot județul, mai ales a celor din zona metropolitană, de unde provin cei mai mulți câini fără stăpân din oraș. Informarea asupra obligativității sterilizării câinilor din gospodării, dar și derularea unor campanii gratuite de sterilizare, fac parte din strategia noastră pe termen mediu și lung. De asemenea, am propus crearea, pe site-ul Primăriei Bacău, a unei secțiuni dedicate adăpostului public de câini și prezentarea animalelor care pot fi adoptate.

              Pentru că este o problem a comunității, încercăm să o rezolvăm cu aportul comunității, așa că am demarat discuții cu studenti la informatică, care s-au arătat dispuși ca, în mod voluntar, să creeze și să administreze un site propriu al adăpostului pentru câini, unde sa fie prezentați cățeii disponibili pentru adoptie și cei recent capturați, care ar putea fi revendicați de stăpâni.

              Va fi nevoie de întâlniri periodice, la care să participe toate instituțiile decidente, să acționăm împreună, în scopul comun de a informa deținătorii de animale asupra obligatiei sterilizării, microcipării cățeilor propria, cu scopul efectuării recensământului animalelor cu stăpân și înregistrarea acestora în RECS. Doar așa vom reuși ca, pe termen mediu și lung, problema câinilor fără stăpân din municipiul Bacău să devină una controlabilă.

               

              Liviu Miroșeanu

              Viceprimarul municipiului Bacău

              „În atenţia proprietarilor de animale!”

                Polițiștii băcăuani desfășoară activități de informare a cetățenilor, ce au ca scop cunoașterea și adoptarea unor măsuri pentru stoparea înmulţirii necontrolate a câinilor de rasă comună, prevenirea abandonului, prevenirea agresivităţii asupra oamenilor şi animalelor, dar și pentru prevenirea infracţiunilor de furt de animale.

                Inspectoratul de Poliție Județean Bacău, prin Biroul pentru Protecția Animalelor monitorizează modalitatea de punere în aplicare de către instiuțiile abilitate a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

                În acest context la nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Bacău a fost inițiată Campania de informare „În atenţia proprietarilor de animale!”

                Polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității și cei ai Biroului pentru Protecția Animalelor desfășoară în perioada următoare activități de informare a populaţiei cu privire la măsurile pe care trebuie să le cunoască şi să le adopte pentru stoparea înmulţirii necontrolate a câinilor de rasă comună, prevenirea abandonului, prevenirea agresivităţii asupra oamenilor şi animalelor, dar și pentru prevenirea infracţiunilor de furt de animale.

                Sloganul campaniei inițiată de polițiști este ”A venit momentul să le arătăm că ne pasă! și exemplifică faptul că protecția animalelor și toată problematica asociată este un segment aparte ce impune pe de o parte o abordare intersectorială și pe de altă parte, mult suflet și empatie din partea celor care iubesc necuvântătoarele.

                O primă activitate a fost desfășurată în comuna Tamași, unde polițiștii au discutat cu autoritățile locale, reprezentanți ai primăriei, dar și medicul veterinar, acest demers reprezentând un prim pas al unui parteneriat local cu scopul comun de a respecta legislația în vigoare și a fi în siguranță.

                Polițiștii transmit tuturor proprietarilor de animale și autorităților publice locale mesajul de responsabilizare și asumare a drepturilor pe care necuvântătoarele le au, drepturi pe care, noi ca societate în continuă evoluție, suntem datori să le respectăm.

                 

                Polițiștii reamintesc următoarele:

                Persoanele fizice sau juridice, asociaţiile şi fundaţiile pentru protecţia animalelor care deţin câini de rasă comună sau metişi ai acestora pe teritoriul ţării au obligaţia să îi sterilizeze;

                Proprietarii câinilor au obligația să identifice și să înregistreze animalele în Registrul de Evidență al Câinilor cu stapân în termen de 90 de zile de la fătare sau înainte de vânzare, donare cu titlu gratuit sau scoaterea în spații publice a acestora;

                Deţinătorii de câini sunt obligaţi ca, la ieşirea cu aceştia în spaţiile publice, să aibă asupra lor carnetul de sănătate al acestora.

                În carnetele de sănătate ale câinilor este obligatorie consemnarea numărului microcipului, a sterilizării, în cazul câinilor de rasă comună şi al metişilor acestora, iar în cazul celor exceptaţi de la sterilizare, motivele medicale ale exceptării câinilor de la sterilizare.

                Percheziții în 9 județe. Mărfuri cumpărate de firme fantomă, vândute la jumătate de preț

                Ieri, 23 septembrie, polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Bacău, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – S.T. Bacău, au efectuat 30 de percheziții în 9 județe și în municipiul București, la domiciliile unor persoane bănuite de fapte de înșelăciune cu consecințe deosebit de grave, precum și la sediile sau punctele de lucru aparținând unor persoane juridice.

                Activitățile s-au desfășurat în București și județele Ilfov, Prahova, Galați, Călărași, Teleorman, Ialomița, Neamț, Giurgiu, Bistrița-Năsăud, pentru destructurarea a trei grupări infracționale interconectate, specializate în comiterea infracțiunii de înșelăciune cu consecințe deosebit de grave, în dauna a 24 de persoane juridice de pe întreg teritoriul țării.

                Din cercetări a reieșit că, începând cu perioada 2019 și până în prezent, membrii celor trei grupări ar fi acționat, coordonat pe diferite paliere infracționale, punând în practică o activitate continuă de preluare a unor societăți comerciale cu bonitate fiscală și bancară, care, ulterior, ar fi fost utilizate la inducerea în eroare a furnizorilor comerciali prin achiziția de mărfuri de la aceștia, pentru care au fost emise file de CEC sau bilete la ordin, fără disponibil în conturile bancare utilizate.

                În derularea relațiilor comerciale cu persoanele juridice, membrii grupării și-ar fi declinat identități și calități nereale, ar fi folosit persoane interpuse pentru preluarea mărfurilor și/sau înmânarea instrumentelor de plată și ar fi declarat adrese fictive ca puncte de lucru și sedii sociale pentru societățile comerciale folosite în activitatea infracțională.

                După preluarea efectivă a mărfurilor, acestea ar fi fost vândute către diverși beneficiari (persoane fizice sau juridice), cu prețuri cuprinse între 30 și 50% din valoarea lor.

                În cadrul acțiunii, în județul Giurgiu, a fost realizată o activitate de prindere în flagrant delict, respectiv surprinderea unor bănuiți după momentul preluării unei cantități de 24 de tone de sămânță de grâu, achiziționată prin folosirea unor mijloace frauduloase (nume și calități mincinoase) de la o persoană juridică.

                În urma perchezițiilor, au fost descoperite și lăsate în custodie unor persoane fizice și juridice 24 de tone de sămânță de grâu și 6 tone de diferite tipuri de îngrășământ pentru agricultură.

                De asemenea, au fost ridicate, în vederea continuării cercetărilor, 26 de telefoane mobile, 29 de cartele telefonice, 3 laptopuri, 1 tabletă, 4 stickuri de memorie, 2 DVD-uri, carduri bancare, ștampile, documente financiar contabile precum și 3.700 de euro și 19.000 de lei.

                După finalizarea audierilor, la sediul D.I.I.C.O.T. – S.T. Bacău, procurorul de caz a dispus, față de 13 persoane, măsura reținerii, pentru 24 de ore, iar față de 4 persoane, a fost dispusă măsura controlului judiciar.

                Suportul tehnic a fost realizat de Direcția Operațiuni Speciale din cadrul Poliției Române.

                La activități au participat polițiști de combatere a criminalității organizate din municipiul București și din județele Bacău, Ilfov, Prahova, Galați, Călărași, Teleorman, Ialomița, Neamț, Giurgiu, Bistrița-Năsăud.

                În acțiuni, au fost angrenați jandarmi din cadrul Inspectoratelor de Jandarmi Judeţene Neamț și Galați și jandarmi din cadrul Brigăzii Speciale de Intervenţie a Jandarmeriei şi ai Grupării Mobile de Jandarmi Bacău.

                Amenzi de la Poliția Locală pentru cei care blochează trecerile pentru pietoni, trotuarele și stațiile de autobuz

                Săptămâna aceasta polițiștii locali din cadrul Serviciului Siguranță Rutieră și-au început activitatea cu cei care blochează trecerile de pietoni, trotuarele și stațiile de autobuz din municipiul Bacău. Au avut în atenție atât zona centrală a municipiului Bacău, cât și străzile Chimiei, Aeroportului, Bicaz, Electricienilor, Constructorului și Aviatorilor.

                Rezumatul activității: în doar două zile polițiștii locali au aplicat 47 de sancțiuni contravenționale în valoare de 6.000 lei și foarte multe avertismente verbale.
                Conducătorii auto care pun în pericol viața pietonilor prin modul în care își parchează mașinile vor fi sancționați.
                Activitățile vor continua zilnic atât cu avertismente verbale, cât și cu sancțiuni contravenționale acolo unde situația o impune.

                Saci cu materiale feroase, moloz și alte deșeuri aduse în municipiu din comunele limitrofe ale Bacăului

                  Polițiștii locali zonali din cadrul Serviciului Ordine Publică au surprins în timpul activităților de patrulare auto, pentru a doua oară în ultimele zile, mai multe persoane care depozitau ilegal la platformele de gunoi menajer saci cu materiale feroase, moloz și alte deșeuri aduse în municipiu de cetățeni cu domiciliu în comunele limitrofe ale Bacăului.
                  Locațiile în care polțiștii locali i-au surprins sunt platformele de gunoi din Cartierul CFR și Cartierul Izvoare.
                  Măsura aplicată celor surprinși a fost sancționarea conform H.C.L. 223/2001, iar ca măsură complementară s-a dispus salubrizarea zonei și transportarea deșeurilor în localitățile de domiciliu, unde alt operator de salubritate are obligația de a ridica deșeurile.
                  Pe această cale rugăm cetățenii care constată că se depozitează alte tipuri de deșeuri care nu se colectează la platformele publice (deșeuri provenite din construcții, electrocasnice, deșeuri voluminoase, deșeuri periculoase, etc) să ne sesizeze la numărul de telefon 0234/986″, se arată într-un comunicat al Poliției Locale Bacău.

                  Farmecul unei perechi de ochelari

                  Sursa imaginii: Rido / Shutterstock.com

                  A purta o pereche de ochelari nu înseamnă doar a atenua un disconfort sau o afecţiune oculară, ci se poate transforma într-o accesorizare a ţinutei, ajutându-ne să dăm un plus de valoare vestimentaţiei sau susţinând integrarea noastră într-o anumită tendinţă sau într-un context.

                  Un costum elegant va fi completat discret, prin purtarea unei perechi de ochelari clasice, aşa cum o ţinută casual va fi creionată delicat de ochelarii potriviţi. Fiecare pereche de ochelari poate vorbi prin designul acesteia, despre personalitatea noastră sau despre preocupările preponderente.

                  Ochelarii de vedere potriviţi doamnelor şi domnilor

                  Atât pentru doamne, cât şi pentru domni, momentul în care se impune purtarea unei perechi de ochelari de vedere, poate deveni delicată în perioada iniţială, atât din punct de vedere medical, ochiul având nevoie să se obişnuiască noului context, cât şi din punct de vedere estetic. Dacă asupra ochiului nu se poate interveni, acesta având propriul ritm în care se va acomoda schimbării, în schimb, aspectul estetic va depinde doar  de noi, având posibilitatea de a alege ochelarii de vedere potriviţi pentru damă sau bărbaţi, adaptaţi tendinţelor noastre în materie de accesorizare şi chiar de modă. Astfel, ochelarii de vedere vor deveni foarte curând un accesoriu nu doar necesar, ci şi foarte plăcut şi confortabil. Piaţa de specialitate vine în întâmpinarea celor mai severe cerinţe în materie de design, fiecare dintre noi având posibilitatea de a-şi procura perechea de ochelari potrivită.

                  Răsfăţul unei perechi de ochelari moderni de soare

                  Chiar dacă purtăm ochelari de vedere, putem alege să ne îmbogăţin sertarul destinat accesoriilor cu ochelarii de soare moderni, cu design îndrăzneţ şi colorit variat. Fie că vrem să ne protejăm ochii de razele soarelui, fie că strălucirea  magică a zăpezii ne îngreunează privirea, perechea de ochelari potrivită va oferi confort ochilor noştri şi va da un plus de culoare ţinutelor. Fie asortată vestimentaţiei, fie în contrast, perechea de ochelari de soare se va încadra întotdeauna în programul şi ţinutele noaste de zi cu zi. Rămâne doar să ne alegem ochelarii care ne plac şi care vin în întâmpinarea nevoilor noastre.

                  Sursa imaginii: George Rudy / Shutterstock.com

                  Ochii noştri au nevoie de protecţie şi grijă, atât în aer liber şi lumină naturală, cât şi în interior. Astfel, acordând atenţie iluminatului decorativ, vom alege unele dintre cele mai interesante şi originale modele de felinare şi lămpi, pregătite să ne accesorizeze casele, dar şi să ne răsfeţe privirea.

                  7 metode prin care poți preveni oboseala ochilor și sindromul de vedere computerizată

                  Expunerea excesivă la lumina albastră emisă de ecranul laptopului poate provoca două probleme grave: oboseala ochilor și sindromul de vedere computerizată (CVS). Gândește-te cât de important este să poți preveni aceste afecțiuni, care pot să apară din cauza muncii pe computer ore în șir. Utilizarea computerului poate cauza și sindrom de ochi uscat, pentru că atunci când stai în fața ecranului ai tendința de a clipi mult mai puțin decât ar fi normal, iar asta îți produce anumite simptome: ochi uscați, iritați, vedere încețoșată.

                  Dacă ai avut anumite senzații neplăcute la ochi, care includ și uscăciune oculară, este posibil să fi dezvoltat CVS. Semnele care indică acest sindrom sunt:

                  Roșeață la ochi

                  Senzație de iritare și mâncărime oculară

                  Încordarea ochilor

                  Vedere încețoșată

                  Dureri de cap, de umeri și de gât.

                  Cum poți preveni oboseala ochilor și sindromul de vedere computerizată?

                  Dacă utilizezi mult timp computerul, laptopul sau tableta, poți avea un risc destul de mare de a suferi de oboseală oculară și alte probleme ale vederii. Indiferent dacă lucrezi sau te distrezi pe computer (ex. jocuri, navigare pe rețelele de socializare), cert este că timpul îndelungat de expunere la lumina albastră emisă de aceste dispozitive digitale îți poate afecta sănătatea vederii.

                  Pentru a preveni simptomele acestor afecțiuni, de care am amintit mai sus, se pot aplica 7 metode de protejare a vederii și anume:

                  1. Obișnuiește-te să clipești mai des, atunci când stai la calculator. Experții au ajuns la concluzia că timpul de ecranare poate reduce rata de clipire cu mai mult de 60%, ceea ce produce senzația de uscăciune oculară.

                  2. Aplică regula 20-20-20 prin care îți protejezi ochii de oboseală. Trebuie ca la 20 de minute de lucru pe computer să faci o pauză de relaxare, timp în care să privești către un obiect situat la 20 de metri distanță, timp de 20 secunde.

                  3. Nu uita să faci o pauză de 10 minute după ce ai lucrat o oră pe calculator. Asta te va ajuta să te relaxezi și să previi oboseala oculară.

                  4. Folosește ochelari pentru calculator care au lentile speciale, care pot bloca lumina albastră. Acești ochelari de PC pot ajuta la reducerea oboselii digitale a ochilor, dacă sunt purtați. Ei au lentile care reflectă lumina albastră ce ar putea cauza oboseală accentuată ochilor. De asemenea, ochelarii reduc strălucirea de la ecran și asta poate ajuta în prevenirea durerilor de cap.

                  5. La computer este indicat să ai o poziție corectă, deci să ții ochii cât mai departe de ecran, astfel poți preveni tensiunea digitală a ochilor. Spatele trebuie ținut drept, să fie sprijinit de spătarul scaunului, iar genunchii, șoldurile și coatele ar fi indicat să formeze un unghi drept, iar asta se poate realiza prin reglarea scaunului. Picioarele se țin pe podea, eventual pe un suport pentru acestea, dacă este necesar. De asemenea, biroul pe care ții calculatorul trebuie să aibă suprafața mată, astfel poți evita reflexiile luminii.

                  6. Dacă lucrezi mult timp pe calculator, evită ecranele mici care au mai puțin de 17 inci. Foarte important este să reglezi contrastul, dar și luminozitatea ecranului de la calculator, pentru ca să nu-ți obosești ochii rapid.

                  7. Fii atent și la luminile pe care le ai în camera în care lucrezi pe calculator. Ar trebui să ai un mediu plăcut, confortabil pentru ochi, cu iluminare adecvată. În general, iluminatul trebuie să fie indirect, iar lampa de birou ar fi bine să aibă un abajur, care să lumineze zona care te interesează (un text, un document), fără a genera lumină spre ecran.

                  Important de reținut este și faptul că aceste reguli se aplică în general pentru orice activitate prelungită în fața ecranelor dispozitivelor electronice care emit lumină albastră, indiferent dacă este vorba despre scris, citit, jocuri pe calculator etc.

                  Revin fanfarele la Slănic-Moldova!

                    În incinta Pavilionului de Muzică din Parcul Central al orașului-stațiune Slănic-Moldova va avea loc, în perioada 23 – 26 septembrie, un eveniment muzical sub sloganul ,,Prutul ne desparte, Slănicul ne unește!”, organizat de Primăria Slănic-Moldova. Astfel, timp de patru zile, publicul spectator va putea urmări concertele Fanfarei Preturii Sectorului Buiucani din Chișinău. Și tot din Republica Moldova au mai concertat la Slănic-Moldova, fanfarele din Vadul lui Isac și din Ialoveni, ca urmare a înfrățirii între aceste localități din cele două țări surori.

                    Fanfara din Buiucani a pregătit un repertoriu bogat și divers, alcătuit din marşuri, valsuri, tangouri, polci, suite, muzică populară, muzică ușoară, dar și arii celebre din muzica clasică.

                    Program

                    Vineri, 24 septembrie: 13.00-14.00; 17.30-18.30
                    Sâmbătă, 25 septembrie: 13.00-14.00; 17.30-18.30
                    Duminică, 26 septembrie: 13.00-14.00

                    Scurt remember – Concerte de fanfară la Slănic-Moldova

                    În mijlocul parcului se află celebrul Pavilion de Muzică în stil ,,Art Nouveau”, unde pe la sfârşitul secolului al XIX-lea, cânta o fanfară dirijată de capel-maistrul Cavaler Petro Rewotty. Acesta a compus şi o parte din muzica operetei „Băile de la Slănic”- considerată una dintre puţinele compoziţii din lume dedicate unei staţiuni, pe versurile publicistului băcăuan Costache Radu.

                    În perioada interbelică, atmosfera Slănicului era întregită în perioada sezonului de acordurile muzicale ale fanfarei militare care dădea semnul deșteptării dis-de-dimineață, încă de la ora cinci şi jumătate, cântând marşuri prin toată staţiunea şi anunţând astfel, începerea unei noi zile.

                    Frumosul parc se umplea şi el de lume, care venea aici să citească jurnale, să discute, ori să asculte muzica fanfarei militare, al cărei program începea zilnic, fix la ora zece, se termina în jurul prânzului şi se relua după masa, între orele 17.00-19.00.

                    Timp de peste douăzeci de ani (1970-1990), dar și câțiva ani după (cu întreruperi), în perioada sezonului estival, din acest pavilion au răzbătut acordurile Fanfarei Militare din Bacău, alcătuită din tineri absolvenţi ai Şcolii Militare de Muzică din Bucureşti – şcoală unică în ţară şi a doua din Europa, care au încântat auditoriul cu muzică de promenadă, prelucrări folclorice, muzică clasică (arii din opere şi operete) şi chiar muzică uşoară. Muzica Militară a fost înființată, în România, în 1830, la inițiativa cărturarului Gheorghe Asachi, iar în acest an se împlinesc 191 de ani de la acest eveniment. În prezent, la Bacău activează Muzica Militară a Garnizoanei Bacău, dirijată de cpt. Valeriu Bălan.

                    Cu prilejul ceremonialului militaro-religios care are loc anul pe Dealul Cireșoaia din Slănic-Moldova, Muzica Militară a Brigăzii 15 mecanizată ,,Podu Înalt” defilează timp de două zile prin Slănic-Moldova, unde susține concerte pentru turiști și populația stațiunii.

                    Romulus-Dan BUSNEA
                    Sursa foto: Primăria Slănic-Moldova

                    Banii de burse nu ajung pentru toți elevii

                    Deși municipalitatea susține că a asigurat sume record pentru bursele elevilor, apar tot mai multe semnale că banii alocați nu ajung pentru toți elevii care le-ar merita. Conform legii, toți elevii cu medii de la 8.50 în sus ar trebui să primească burse, însă, din cauza sumelor insuficiente, în multe cazuri bursele se opresc cu peste un punct mai sus.

                    Senatorul Cristina Breahnă-Pravăț a luat poziție față de această stare de fapt, acuzând conducerea Primăriei că refuză să găsească soluții pentru plata integrală a burselor școlare către elevii din municipiul Bacău.

                    „De cât tupeu și de câtă ipocrizie puteți da dovadă, domnule primar, să fi participat la festivitățile de deschidere a anului școlar, săptămâna trecută, când știați că nu aveați de gând să faceți nimic pentru a deconta în totalitate aceste drepturi fundamentale ale elevilor?”, se întreabă senatorul. Cristina Breahnă-Pravăț spune că administrației i-a păsat mai mult de nteresele clientelei de partid, care va urma să organizeze spectacolele finanțate prin hotărârea de rectificare inițiată imediat după începutul anului școlar, hotărâre care anulează primele drepturi financiare ce urmau să fie acordate nou-născuților din Bacău.

                    „De cât tupeu sau de câtă neștiință puteți da dovadă, domnilor consilieri PNL, USR, PMP și ProRomania, încât să fi girat, luni -20.09.2021, cu votul dumneavoastră, hotărârea privind rectificarea bugetului municipiului Bacău, prin care s-au alocat aproximativ 325.000 euro (1.600.000 lei) organizării unor evenimente cu ocazia sărbătorilor de iarnă și a unor bâlciuri intitulate în spirit occidental, când știați că organismele de conducere ale școlilor și liceelor din municipiul nostru trebuie să emită hotărâri nelegale, care vizează neacordarea burselor beneficiarilor/elevilor eligibili conform normelor in vigoare, motivând acest fapt prin lipsa fondurilor!”, a mai spus senatorul Cristina Breahnă-Pravăț.

                    Aceasta a calculat că, din banii alocați pentru Oktoberfest și Anul Nou s-ar fi plătit 16.000 de burse școlare lunare de merit, sau aproximativ 13.000 de burse școlare lunare de studiu.

                    „Legea trebuie respectată!”

                    Viceprimarul Cristian Ghingheș, care a susținut, constant, respectarea prevederilor legale în ceea ce privește bursele elevilor, spune că legislația trebuie respectată. „Legea Educației, criteriile din Ordinul Ministrului și în cele din urmă hotărârea Consiliului Local trebuie respectate până la capăt.

                    I-am tot transmis primarului să prevadă în buget suma necesară acordării tuturor burselor la cuantumurile stabilite, nicidecum să îi pună pe directori în postura de a încălca HCL și legile în vigoare”, a declarat Cristian Ghingheș pentru Deșteptarea.

                    „Criteriile de departajare instituie la nivelul unităților școlare sunt ilegale, iar directorii trebuie să solicite fonduri pentru acordarea burselor către toți elevii care au acest drept.

                    Dacă primarul nu va înțelege acest lucru, elevii și părinții urmează să acționeze municipalitatea în judecată, iar eu îi voi susține în aceste demersuri, așa cum am făcut încă de la începutul anului”, a mai declarat acesta.

                    NewEra SmartHouse. Viitorul începe acum

                    Cu toții suntem fascinați de tehnologiile înalte și apreciem faptul că fel de fel de gadgeturi vin să ne îmbunățească modul de viață și nivelul de trai. Vestea bună e că, de câteva luni, în Bacău există un magazin specializat în soluții smart pentru casă și nu numai. NewEra SmartHouse este situat pe str. Ștefan cel Mare nr.7 și pentru a înțelege mai multe despre ce putem găsi aici, am stat de vorbă cu Florin Popa, administratorul acestui loc.

                    -Cum v-a venit ideea să deschideți un astfel de magazin?

                    -Eu sunt pasionat de mic de tot ce se întâmplă în domeniul electric, electronic, ș.a.m.d. Numai că studiile mele și afacerile mele anterioare erau în alt domeniu, mai exact în cadastru.

                    -Dacă tot veni vorba de studii…

                    -Sunt băcăuan. Acum locuiesc aici, pe str. Ștefan cel Mare iar înainte am stat pe Mioriței. Am făcut „generala” și liceul în Bacău iar studiile universitare la Iași, la Facultatea de Cadastru din cadrul Universității „Gheorghe Asachi”.

                    -Revenind, e vorba de o pasiune mai veche…

                    -O pasiune mai veche. Din 2017 mă tot gândeam cum să fac. Atunci am văzut un întrerupător smart. Iar mie îmi place să studiez, să văd cum e, cum funcționează. E vorba de întrerupătoarele Livolo. Sună a italian dar e chinezesc. Și atunci mi-am comandat întrerupătoare pentru acasă. La vremea respectivă, un singur întrerupător costa cam 25 USD. Era ok. Îl am și acum și funcționează. Ca să înțelegeți mai bine, este un întrerupător cu touch, are sticlă pe deasupra și e cu led. Și mai e și dimabil, adică poți să reduci intensitatea luminii. M-am gândit de atunci să aduc mai multe, să deschid o afacere. Mi-am făcut un calcul, iar cu prețul de achiziționare de 25 USD, plus transport, taxe de vamă, plus TVA și adausul meu comercial… Așa că ar fi ajuns la aproximativ 400 de lei la vânzare, un preț la care nu știu câți cumpărători aș fi avut. Așa că am renunțat.

                    -Și totuși pasiunea nu a fost învinsă.

                    -Sigur că nu. Anul trecut, prin septembrie, mi-a venit ideea să-mi fac toată casa inteligentă. Am găsit un partener în China, mi-a plăcut modelul lui, ce putea să facă acel întrerupător, am comandat în casă, după care mi-am luat și senzori de inundație, senzori de fum și senzori de gaz. Totul smart. Le-am comandat, le-am testat și toate au fost foarte bune. Apoi am făcut parteneriat cu el, după negocieri, să fiu unic distribuitor pe România. A fost prima mea condiție. Să import de la el și să fiu singurul pe România. Vorbesc de brandul Shuwei. Am testat din nou, am negociat, am bătut palma și am adus marfa. Shuwei este un producător și are toate actele în regulă iar produsele sunt certificate și conforme cu normele europene.

                    Și așa s-a născut NewEra SmartHouse.

                    -În decembrie am făcut o firmă nouă, NewEra House, iar magazinul e NewEra Smart House. Am găsit acest spațiu, în care nu mai funcționa nimic de mai bine de un an și ceva. A durat aproape trei luni amenajarea.

                    -S-a întâmplat într-o perioadă cam tulbure și mă refer la situația pandemică. Nu ați avut o teamă că nu va merge?

                    -Ba da. De felul meu sunt o persoană calculată. Înainte de a spune sau a face ceva mă gândesc foarte bine. Iar în viață acest lucru m-a ajutat să cresc. Am avut un pic de teamă și chiar am discutat cu soția mea. Este un risc, dar în afaceri dacă nu riști, nu câștigi. Așa că ne-am hotărât să facem afacerea. Fiind pandemie, mi-am zis că am timp numai bine să amenajez spațiul cum trebuie. Era și mai rece… Apoi am zis că s-a terminat valul iar oamenii încep să mai iasă din casă și că vor veni la magazin. Sincer, nu aveam așteptări foarte mari din prima. Pentru că dacă lumea nu te cunoaște, nu știe despre produse, nu te recomandă. De aceea, în magazin toate produsele sunt la vedere. Se pot testa, butona, pentru că sunt funcționale.

                    -La un moment dat ați pomenit de senzorii de gaz. Nu ar trebui să existe o aprobare de la distribuitorii de gaz?

                    -Senzorul de gaz pe care îl am eu este smart. Acesta are certificat european, și se poate atașa lângă contoar și este capabil să oprească gazul în caz de detecție. Acesta fiind smart, te notifică pe telefon. La fel e și senzorul de fum. Toate acestea sunt smart și fac notificare pe telefon în caz de detecție. Avem chiar și electrovalve smart pentru închis apa, închis irigații… Toate pot fi programate…

                    -Câte produse găsim la NewEra SmartHouse?

                    -Peste 350 de produse. Avem și prize smart. Întrerupătoare, care pot fi cu radiofrecvenșă și telecomandă, cu panouri de comandă fără fir, ceea ce îți permite să pui întrerupătoare unde vrei fără să mai tragi fire. Apoi avem multe modele de termostate, pentru încălzire în pardoseală, centrale, boiler. Și acestea sunt smart și se pot comanda-programa de pe telefon, închis-deschis, cu unu, două sau patru căi, adică pot da ventilare, încălzire, răcire. Mai avem capuri de termostat pentru calorifere, să nu mai fie diferențe între camere, practic fac în așa fel încât temperatura să fie constantă în toate camerele. Avem și sisteme pentru draperii smart. Acestea au până la 4,20m și se pot duce până la 7,20 m lungime. Pot fi cu telecomandă dar se pot programa și de pe telefon când vrei să se deschidă sau să se închidă. Mai avem și sistemul pentru jaluzele verticale, evident tot smart.

                    -Sunt la vedere și camere de luat vederi.

                    -Sigur. Camere smart. Sonerii video, fără fir, cu acumulatori sau panouri solare în cazul în care se folosesc la poarta caselor. Iar când te sună cineva, te sună pe telefon. Și are și senzor de mișcare. În caz că vine cineva și nu vrea să sune și doar stă în fața porții, poți să îl setezi să îți trimită notificare cu poaza persoanei care se află acolo. Se pot deasemenea stabili distanțele până la care se pot lua cadre în astfel de situații.

                    -Și foarte multe lucruri fascinante. Ați deschis în martie. De atunci și până atunci v-a trecut multă lume pragul. Cum au primit băcăuanii această idee?

                    -Cei care au venit au rămas un pic uimiți pentru că ei nu știau de produsele de genul ăsta și nici nu a avut cine să le povestească și să le explice despre acestea. Le-am explicat eu. Au rămas foarte impresionați. Majoritatea au intrat în magazin ocazional, magazinul fiind la stradă, oamenii au fost curioși să vadă de e aici. Practic au descoperit o lume nouă și o parte dintre ei chiar mi-au devenit clienți. Iar pe lângă faptul că vindem aici, mai dăm și pe eMAG pentru că suntem parteneri.

                    -Ce urmează pe mai departe?

                    -Intenționez să aduc și alte produse. Tot ce apare nou, studiez și încerc să le aduc. Vorbesc cu partenerul meu din China să producă dacă nu are sau să îmi aducă de la alți parteneri de ai lui.

                    -Cum ajunge marfa din China?

                    -Nu aduc cantități foarte mari, doar câteva bucăți din fiecare, să văd cum merg la vânzare și ce merge aduc în cantități mai mari.

                    -Iar distribuția în țară?

                    -Merge. În mod special camerele merg bine. Avem niște camere foarte bune. Una are un zoom de 30X care vede la 600 de metri, cu funcție de patrulare, să urmărească persoane în caz de detectare cu zoom și focus, camere speciale pentru spații mari cum ar fi depozite sau hale industriale.

                    Cu siguranță, experiența NewEra SmartHouse este una fascinantă și merită să o cunoaștem. Dincolo de magazinul din str. Ștefan cel Mare, detalii puteți afla și de pe contul de facebook https://www.facebook.com/newerasmarthouse, pe instagram https://www.instagram.com/newera_smarthouse?r=nametag sau de pe magazinul online newerasmarthouse.ro.