duminică, 28 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1328

Gimnastică: Curs interactiv la Onești

Săptămâna aceasta, în perioada 21-27 februarie, Oneștiul găzduiește, în premieră, un curs interactiv de gimnastică. Organizată de Comitetul Tehnic al gimnasticii artistice feminine din cadrul federației de profil, manifestarea reunește în orașul Nadiei Comăneci și, mai precis, în sala CSM Onești în care Nadia și colegele sale s-au antrenat pentru succesele dela Montreal, Forth Worth și Moscova, 24 de gimnaste junioare III (9-12 ani) de la 20 de cluburi din țară. Micuțele gimnaste vor fi însoțite de antrenorii lor de club.

Cursul interactiv prevede câte două antrenamente zilnice, dar și câte un curs teoretric la finalul fiecărei zile. Programul de teorie are loc în aula Bibliotecii Municipale „Radu Rosetti” pus la dispoziția cursanților de primarul Laurențiu Negină. Lectori sunt Corina Moroșan, directorul tehnic în cadrul FRG, Liliana Cosma, membru Comisia Tehnică GAF, Mariana Ristea, responsabilă cu pregătirea artistică, Ciprian Hegy, membru Comisia Tehnică GAF, Cătălin Meran, membru Comisia Tehnică GAF și Ionuț Corlaci, membru în Comitetul Executiv și conferențiar universitar (disciplina gimnastică) în cadrul UNEFS București.

„Există o legătură strânsă între Leagănul gimnasticii românești, care a avut bazele aici, la Onești și organizarea, tot la Onești, a primului curs interactiv- practic și teoretic sub tutela Federației Române de Gimnastică”, a declarat Ingtrid Istrate, director CSM Onești și secretar general al FRG.

Universitatea George Bacovia din Bacău face un nou pas spre viitor prin acțiune și inovare

Universitatea „George Bacovia” din Bacău, în calitate de beneficiar, în parteneriat cu Centrul pentru Afaceri Solidare SRL și CIT – IRECSON Centrul de Informare Tehnologică SRL implementează proiectul „Un pas spre viitor prin acțiune și inovare” POCU/829/6/13/142182. Pentru mai multe detalii legate de obiectivele şi activităţile principale ale proiectului stăm de vorbă cu doamna lector universitar doctor Gabriela Fotache, manager proiect. 

Pentru început vă rugăm să ne spuneţi câteva cuvinte despre proiectul „Un pas spre viitor prin acțiune și inovare” implementat în cadrul universității dumneavoastră.

-Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, în cadrul Axei prioritare 6 – Educație și competențe, Apelul de proiecte 829 – Innotech Student.

Proiectul este implementat în parteneriat cu Centrul pentru Afaceri Solidare SRL și CIT – IRECSON Centrul de Informare Tehnologică SRL, în perioada 21 decembrie 2021 – 20 decembrie 2023, valoarea totală a acestuia fiind de 9.116.079,82 lei, din care 9.013.746,57 lei asistență financiară nerambursabilă și 102.333,25 lei cofinanțare.

Obiectivul general al proiectului constă în dezvoltarea antreprenorialului în Regiunea de Nord-Est prin stimularea inițiativei antreprenoriale în rândul a 350 studenți înmatriculați cel puțin în anul 2 de studii de licență, masteranzi, doctoranzi, cursanți înmatriculați cel puțin în anul 2 de studii în colegiile organizate la nivelul instituțiilor de învățământ superior, prin sprijinirea lor pentru înființarea de afaceri inclusiv prin oferirea unui suport financiar în valoare de maxim 339.045 lei/plan de afaceri, sub forma de grant (schema de minimis), pentru 18 afaceri. Prin proiect se dezvoltă oportunități de înființare de noi afaceri inovative (inclusiv proiecte de tip start-up și spin-off inovativ) cu accent pe sectoarele economice cu potențial competitiv identificate conform ”Strategiei Naționale pentru Competitivitate” și domeniile de specializare inteligentă conform ”Strategiei Naționale de Cercetare, Dezvoltare și Inovare”, ce vor genera pe termen scurt și lung noi locuri de muncă, fapt ce va contribui la creșterea competitivității regiunii și la dezvoltarea inteligentă a unui mediu economic durabil, datorită asistenței și activităților de sprijin derulate în cadrul proiectului, prin intermediul parteneriatului.

Scopul final al proiectului este creșterea gradului de ocupare a absolvenților de învățământ superior în domenii de activitate cu potențial competitiv prin educație non-formală antreprenorială, bazată pe inovare și transfer tehnologic, prin consilierea acestora pentru a-și materializa ideile de afaceri, prin finanțarea planurilor de afaceri înscrise în competiție și sprijin acordat pe durata implementării, asigurând astfel sustenabilitatea afacerilor și implicit a minim 72 de locuri de muncă nou create la nivelul regiunii Nord-Est. 

Care sunt principalele activități desfășurate în cadrul proiectului și în ce constau acestea? 

Proiectul se desfășoare în trei etape.

Prima etapă de implementare presupune organizarea și derularea programe de învățare axate pe dezvoltarea de competențe antreprenoriale. În această etapă se desfășoară următoarele activități specifice:

1. Informarea publicului cu privire la programul de formare profesională, metodologia de selecție a grupului țintă și ulterior a planurilor de afaceri ce vor fi sprijinite. Această activitate are trei componente: o componentă de media, una de evenimente și o componentă de social-media. Astfel, în perioada imediat următoare se vor organiza în spațiul public (fizic sau on-line) o serie de evenimente de informare și webinarii ce vor constitui o platformă de discuții despre „Antreprenoriatul bazat pe inovare și competitivitate”. În cadrul acestor evenimente, ce se adresează persoanelor eligibile în proiect interesate de dezvoltarea competențelor antreprenoriale și de demararea unei afaceri, vom invita reprezentanți ai administrațiilor publice locale, ai mediului universitar, ai organizațiilor implicate în implementarea de programe și servicii inovatoare pentru încurajarea antreprenoriatului, ai asociațiilor profesionale și patronale, antreprenori de succes ce au beneficiat de sprijin financiar prin diferite surse de finanțare, reprezentanți ai Hub-urilor de afaceri, precum și ai ONG-urilor cu activitate reprezentativă în domeniul vizat de proiect.

Tot în cadrul acestei activități am înființat un birou on-line de suport al potențialilor antreprenori.

2. Selectarea grupului țintă care va participa la cursurile organizate în cadrul programului de formare antreprenorială – activitate derulată în paralel cu cea de informare ce constă în înscrierea în grupul țintă a persoanelor care și-au manifestat interesul de a beneficia de oportunitățile oferite de proiect prin completarea unui formular on-line ce poate fi accesat utilizând link-ul: https://innotech.ugb.ro/grup-tinta. Selecția se realizează conform criteriilor de eligibilitate pentru ca o persoană să poată intra în grupul țintă al proiectului publicate pe site-ul proiectului https://innotech.ugb.ro/ la secțiunea ”Grup țintă”. Se aplică regula ”primul venit, primul servit”, cu condiția îndeplinirii criteriilor de selecție a grupului țintă stabilite prin proiect și realizării numărului minim de cursanți care respectă principiul egalității de șanse (din cele 350 persoane selectate în grupul țintă, 105 vor fi femei, 35 din mediul rural, 10 persoane de etnie roma și 35 studenți netradiționali).

3. Derularea programului de formare antreprenorială – principala componentă a programului de formare profesională o reprezintă derularea cursului Competențe antreprenoriale, certificat de Autoritatea Națională pentru Calificări. Cursul se desfășoară on-line (sau fizic, dacă situația pandemică o va permite) pe parcursul a 40 sau 42 de ore (teorie și practică), după un program stabilit în funcție de disponibilitatea beneficiarilor. În timpul orelor de practică cursanții, asistați de formator, elaborează un plan de afaceri care va fi prezentat la proba practică de la examenul de certificare și care poate fi înscris în concursul de selecție de planuri de afaceri propuse spre finanțare, în măsura în care cursantul dorește să se înscrie în competiție.

Participarea la curs este gratuită. Participanții beneficiază de o subvenție de maxim 200 lei pentru participarea la programul de formare. De asemenea, fiecare grupă de cursanți beneficiază și de un modul de instruire cu privire la temele orizontale (4 ore) dezbătute din perspectiva inițierii și dezvoltării unei afaceri: dezvoltarea durabilă; egalitatea de șanse și tratament; sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon și eficientă din punctul de vedere al utilizării resurselor; inovarea socială; utilizarea TIC, cercetarea, dezvoltarea tehnologică și/sau inovarea.

Tot în cadrul acestei activități participanții beneficiază de consultanță gratuită din partea experților proiectului pentru elaborarea planului de afaceri ce va fi înscris în competiție.

4. Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului – Selectarea celor 18 planuri de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului se va realiza în cadrul unei competiții ce se va desfășura în perioada 01 Aprilie 2022 – 20 Mai 2022 conform unei metodologii ce va fi publicată pe site-ul proiectului cu cel puțin 30 de zile înainte de lansare. În cadrul competiției se vor putea înscrie atât absolvenți ai programului de formare antreprenorială organizat în cadrul proiectului, cât și persoane care nu au participat la cursurile de formare antreprenorială (fără a depăși 10% din numărul total de persoane beneficiare de ajutor de minimis acordate în cadrul proiectului), dar care se încadrează în categoriile de grup țintă vizate. Suportul financiar acordat pentru implementarea planurilor de afaceri selectate este în valoare de maxim 339.045 lei/plan de afaceri, sub forma de grant (schema de minimis).

5. Efectuarea de stagii de practică – Câștigătorii competiției vor efectua un stagiu de practică de 40 de ore în cadrul unor firme existente, funcționale, a căror activitate economică face parte din aceeași grupă CAEN cu cea aferentă planurilor de afaceri selectate. În cadrul acestui stagiu, participanții vor avea un mentor, desemnat de fiecare firma selectată, care va coordona și îndruma stagiarul/ii. Stagiarii vor avea ocazia de a identifica modele de management (financiar, resurse umane, timp etc), de marketing, de integrare a temelor secundare și a obiectivelor orizontale promovate de proiect. Pe perioada derulării stagiului de practică – persoanele din grupul țintă al căror plan de afaceri a fost selectat pentru finanțare pot beneficia de o subvenție de 750 lei.

6. Organizarea și desfășurarea activităților de întreprindere simulată – Întreprinderea simulată este o metodă interactivă de învățare care vizează dezvoltarea spiritului antreprenorial. Scopul acestei metode didactice este dezvoltarea competențelor de afaceri ale participanților, prin simularea proceselor și a activităților care au loc într-o firmă reală și a relațiilor acesteia cu alte firme și instituții. 21 de participanți din grupul țintă (18 câștigători + 3 rezerve) vor beneficia de această metodă de învățare în cadrul Universității George Bacovia.

7. Furnizarea serviciilor personalizate de consiliere/ consultanță/ mentorat –

Aceasta activitate este destinată persoanelor selectate în vederea implementării planurilor de afaceri și va fi implementată de Experții afaceri din cadrul proiectului. Pe lângă serviciile de mentorat, se are în vedere oferirea unui suport complementar de consiliere/ consultanță antreprenorială celor care au fost selectați pentru finanțare. Suportul va fi oferit atât în plan personal (pentru dezvoltare personală a profilului antreprenorial) dar și pentru pregătirea în detaliu a afacerii (rafinarea ideii, detalierea planurilor inițiale, identificarea de resurse suplimentare etc). Teme abordate: aspecte juridice, management financiar, gestiunea resurselor umane, achiziții, responsabilitatea socială a firmei.

8. – Asigurarea înființării și demarării funcționării întreprinderilor conform planurilor de afaceri finanțate cu ajutor de minimis în cadrul proiectului

Coordonatorul activității de mentorat împreună cu experții afaceri vor acorda asistență antreprenorilor ale căror planuri de afaceri au fost selectate, pentru: alegerea formei de organizare; relația cu Registrul Comerțului / Judecătorie / alte instituții în cadrul formalităților de înființare și autorizare a activităților pe care le vor desfășura; obținere a autorizațiilor și avizelor necesare derulării activității noilor întreprinderi. Odată finalizat procesul de înființare, fiecare firmă va încheia contractul de subvenție / de ajutor de minimis cu administratorul schemei de antreprenoriat.

 

Etapa a doua: Acordarea de sprijin financiar sub forma micro-granturilor pentru deschiderea unei afaceri

După încheierea contractului de subvenție / de ajutor de minimis, în perioada a 12 luni de funcționare fiecare afacere va fi monitorizată de administratorul schemelor de minimis. Se vor monitoriza: activitatea întreprinderii, implementarea ideii de afacere asumate în sensul dezvoltării firmei, precum și atingerea tuturor rezultatelor asumate prin proiect. Cheltuielile aferente înființării și funcționării afacerilor în această etapă intră sub incidența ajutorului de minimis. Valoarea maximă acordată în cadrul proiectului pentru planurile aprobate este de 339,045.00 lei / plan de afaceri, reprezentând maximum 100% din totalul cheltuielilor eligibile. Ajutorul de minimis se va acorda în doua tranșe: • tranșa inițială de maximum 75% din valoarea ajutorului de minimis, așa cum a fost acesta aprobat pe baza planului de afaceri și prevăzut în contractul de subvenție încheiat; • tranșa finală reprezentând diferența până la valoarea totală a ajutorului de minimis, după ce beneficiarul ajutorului de minimis face dovada că a ocupat locurile de muncă asumate prin planul de afaceri proporțional cu valoarea totală a ajutorului de minimis aprobat.

 

Etapa a treia: Monitorizarea funcționării și dezvoltării afacerilor finanțate în cadrul perioadei de sustenabilitate a acestora (6 luni).

În aceasta etapă, administratorul schemei de antreprenoriat desfășoară acțiuni care au ca scop final monitorizarea activității întreprinderilor înființate, cu privire la sustenabilitatea ideii de afacere asumate în sensul dezvoltării, și nu doar al supraviețuirii în piață, precum și a atingerii tuturor rezultatelor asumate prin proiect, cu acordarea unei atenții deosebite menținerii locurilor de muncă create în etapa a II-a, precum și funcționalității întreprinderilor create.

Biroul de suport on-line pentru afacerile înființate prin proiect va sprijini sustenabilitatea start-up-urilor înființate prin proiect și va continua procesul de dezvoltare antreprenorială al organizațiilor nou înființate pe termen mediu.

 

Este cunoscut faptul că lista finală a proiectelor selectate la finanțare în cadrul apelului INNOTECH STUDENT cuprinde 68 de administratori de grant. Care sunt atuurile Universității George Bacovia în implementarea unui proiect atât de complex?

Dezvoltarea mediului antreprenorial a constituit o preocupare permanentă a universității. Dincolo de misiunea universității – de formare inițială și continuă la nivel universitar, în scopul dezvoltării personale, al inserției profesionale a individului și a satisfacerii nevoii de competență a mediului social-economic; de cercetare, dezvoltare și inovare, prin creație individuală și colectivă, precum și valorificarea rezultatelor acestora – am înțeles că la fel de importantă este eliminarea granițelor între teorie și practică și susținerea dezvoltării comunității prin implementarea unor astfel de proiecte.

Universitatea George Bacovia împreună cu partenerii săi, respectiv Centrul pentru Afaceri Solidare SRL București și CIT – IRECSON Centrul de Informare Tehnologică SRL București, nu se află la prima experiență în calitate de administratori de scheme de antreprenoriat/minimis.

În cadrul parteneriatului a fost finalizat cu succes Proiectul „START-UP Diaspora–valoare adăugată prin inovare la procesul formării avantajelor competitive ale României” – POCU/89/3/7/107751, implementat în perioada septembrie 2017– septembrie 2020 cu un buget de 10.662.767,17 lei, proiect care a avut ca principale rezultate: 220 de persoane din diaspora participante programul de formare „Competențe antreprenoriale”, 33 de start-up-uri finanțate și dezvoltate (din care 11 firme în județul Bacău) și 80 locuri de muncă create.

De asemenea, în cadrul aceluiași parteneriat, se află în implementare proiectul „SolidarNET– o rețea de întreprinzători responsabili social” – POCU/449/4/16/127303, în valoare de 13.811.603,55 lei. Prin acest proiect: au participat la programul de formare „Antreprenor în economia socială” 100 de persoane, au fost create oportunități de înființare a noi afaceri sociale inovative prin acordarea unei subvenții de max. 462.380 lei/plan de afaceri pentru înființarea a 21 de întreprinderi sociale de către persoane fizice, cu reședința sau domiciliul în mediul rural sau urban în regiunile de implementare a proiectului, respectiv Nord-Vest, Nord-Est și Sud-Est. În cadrul celor 21 de întreprinderi sociale înființate (din care 10 cu sediul în județul Bacău) au fost deja create 105 locuri de muncă, cu accent pe creșterea gradului de ocupare în rândul persoanelor vulnerabile.

De asemenea, parteneriatul în cadrul căruia Universitatea George Bacovia și-a asumat rolul de lider, dispune de infrastructura necesară implementării unor astfel de proiecte și, poate cel mai important, de echipe de implementare ce cuprind experți cu o experiență considerabilă în domeniile posturilor pe care le ocupă.

Este foarte adevărat că provocările și riscurile implementării unui astfel de proiect sunt multiple, însă, experiența ne-a arătat că rezultatele obținute depășesc efortul depus.

 

Care este rolul pe care Universitatea George Bacovia și-l asumă în comunitatea băcăuană și în regiunea Nord-Est?

O universitate este locul unde marile idei prind viaţă, sunt transmise generaţiilor următoare şi se transformă în realităţi de succes. Anul acesta Universitatea George Bacovia împlinește 30 de ani de existență, timp în care ne-am transformat şi noi în aceeaşi măsură în care lumea s-a schimbat și considerăm că în tot acest timp am reușit să și generăm schimbarea. Contextul acestei perioade pe care o traversăm cu toții ne impune să ne reinventăm, să înlăturăm bariere, să ne propunem atingerea unor noi țeluri, prin acțiuni care să schimbe în bine lumea ce ne înconjoară.

Ne-am asumat acest rol în comunitate nu doar prin ceea ce oferim prin tradiţie: programe educaţionale moderne, cadre didactice de un înalt profesionalism, parteneriate internaţionale, cercetare ştiinţifică, ci prin ceea ce avem nou de oferit comunității: energia și pozitivismul tinerilor, motivația de a acționa într-un spațiu inovativ, dinamic și sustenabil, crearea de oportunități noi de dezvoltare, sprijin pentru valorificarea acestor oportunități, puterea de a dărui oamenilor speranţa în mai bine.

Suntem recunoscători pentru ceea ce comunitatea ne-a oferit de-a lungul timpului și tocmai de aceea considerăm că e firesc să ne implicăm în viața comunității. Şi cum misiunea noastră constă în educarea tinerilor și în crearea de oportunități pentru aceștia, ei sunt cei cărora ne vom adresa și în proiectele viitoare.

Proiect Erasmus+ Cibo in circolo: un nuovo paradigma: Don’t waste food: the teenovators”

    În perioada septembrie 2020 – iunie 2023, Colegiul “N.V. Karpen” din Bacău derulează proiectul de parteneriat strategic Erasmus+ „Cibo in circolo: un nuovo paradigma: Don’t waste food: the teenovators” în colaborare cu licee din Italia, Letonia, Bulgaria și Turcia. Proiectul are ca obiectiv principal identificarea unor soluții eficiente pentru a preveni risipa de alimente, cu ajutorul economiei circulare prin dezvoltarea spiritului civic, a respectului pentru mediu și conservarea ecosistemelor.

    Elevii și profesorii din țările implicate în proiect au desfășurat numeroase activități până în prezent dar cele mai interesante s-au dovedit a fi cele din perioada 23 octombrie – 31 octombrie 2021, când echipa de proiect alcătuită din profesorii: Tănăselea Andrei, Lăcătușu Roxana, Gurlui Anca, alături de inginer Andronic Dana, a efectuat mobilitățile profesorilor în Italia. A fost o experiență deosebită bazată pe concepte cheie ca: economie ciruclară, STEM, agricultură regenerativă dar și descoperire, colaborare, învățare, exercițiu, provocare, entuziasm, energie, dinamism.

    Întâlnirea de proiect a fost structurată pe două axe: prima mobilitate desfășurându-se în Monza, gazdă fiind institutul IPSSEC „Adriano Olivetti”. Mobilititatea a cuprins o parte introductivă de cunoaștere și descoperire a partenerilor din proiect precum și activități practice în domeniul economiei circulare și workshopuri cu experți în domeniul STEM. Marele câștig a constat în învățarea prin colaborare, cu ajutorul limbii engleze.

    Experiența a fost completată de activitățile desfășurate în a doua mobilitate, în Mondovi, la „Istituto Istruzione superiore Giolitti Bellisario”, locul unde frumusețea peisajului s-a împletit armonios cu bogăția și utilitatea informațiilor vehiculate dar și cu diversitatea competențelor dobândite.

    Mărturie a valențelor pozitive ale acestei experiențe stau chiar cuvintele profesorilor implicați: Mobilitatea din Italia a fost o experiență multiculturală interesantă, care a avut ca scop comun completarea, adăugarea și însușirea de informații și bune practici despre economia circulară, reducerea poluării mediului, economia de energie, diminuarea risipei alimentelor, alimentația echilibrată și sănătoasă, precum și necesitatea integrării acestora în viața noastră de zi cu zi, la nivel individual și educarea cetățenilor, la nivel general, pentru a-și îmbunătăți calitatea vieții” , a declarant ing. Dana Andronic.

    Sfârşitul de octombrie 2021 a însemnat un câştig pentru mine din punct de vedere profesional, cultural şi personal. Am vizitat două localităţi copleşitor de frumoase arhitectural. Am stabilit un contact real cu partenerii de proiect. Am făcut un schimb de experienţă concret. Iar cursul la care am participat la Mondovi m-a făcut să mă simt din nou studentă şi mi-a permis să-mi activez creativitatea. M-am întors energizată şi cu idei noi, convinsă că acest proiect va fi o reuşită, iar oamenii pe care i-am cunoscut au adus un plus valoare la formarea mea profesională”, a precizat prof. Anca Gurlui.

    Următoarea mobilitate din cadrul proiectului se va desfășura în Letonia, la începutul lunii aprilie și va fi o mobilitate a elevilor. Pregătirile deja au început, suntem deopotrivă, elevi și profesori, nerăbdători să promovăm atuurile economiei circulare, să diseminăm exemple de bună practică din acest domeniu, să consolidăm relațiile de prietenie pe care le-am legat, să continuăm șirul explorărilor, să profităm pe deplin de toate oportunitățile acestui proiect”, după cum a mărturisit Tănăselea Andrei, coordonatorul proiectului.

     

     

    Ca urmare a unei avarii pe conducta de aducțiune aparținând CRAB, în municipiul Onești se va furniza apă după un program prestabilit!

      Miercuri – 23 februarie 2022, începând cu ora 08.00, S.C. CRAB S.A. (Compania Regională de Apă Bacău) va sista furnizarea apei pe conducta de aducțiune Dărmănești – Târgu Ocna – Onești, pentru remedierea unei avarii. Timpul estimat în vederea realizării intervenției, dar și pentru golirea și umplerea instalației, este de aproximativ 24 de ore, în condițiile în care nu apar elemente neprevăzute pe parcursul desfășurării lucrărilor.

      În acest interval și până la refacerea nivelului optim de apă din rezervoare, RAJA SA va asigura alimentarea municipiului Onești cu apă potabilă din Complexul de înmagazinare și pompare Cuciur, după următorul program:
      Miercuri – 23.02.2022, în intervalul orar 18.00 – 20.00;

      Joi – 24.02.2022, în intervalul orar 06.00 – 08.00 respectiv 18.00 – 20.00.

      În funcție de modul în care S.C. CRAB S.A. va remedia avaria, RAJA va întreprinde toate demersurile necesare în vederea asigurării furnizării apei potabile în regim permanent și la parametrii optimi către toți consumatorii din municipiul Onești.

      RAJA SA recomandă consumul cu moderație al apei în acest interval de timp.

      Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și vom reveni cu informații despre stadiul și evoluția lucrărilor, în situația în care vor surveni modificări.

      Biroul de Comunicare

      Moncler Industries Yield extinde fabrica din Bacău și construiește o grădiniță pentru copiii angajaților

      Moncler are plăcerea să anunțe extinderea fabricii din Bacău. Moncler Industries Yield operează ȋn Romania din 2015, iar această extindere aduce noi oportunități de angajare în zonă și reprezintă o dovadă a angajamentului brandului de a-și consolida prezența în România. 

      Noua clădire se va întinde pe 8.000 de metri pătrați și va include un nou spațiu de producție dotat cu tehnologii de ultimă generație, precum și un centru de cercetare și dezvoltare, care va continua să dezvolte tehnici inovatoare de produs.

      Va fi o clădire sustenabilă, de ultimă generație, conformă cu unul dintre cele mai recunoscute sisteme de certificare de mediu.

      Suntem pregătiți să finalizăm construcția în acest an și am început deja să recrutăm activ. Când va fi pe deplin operațională, noua unitate va găzdui aproximativ 300 de persoane, ceea ce va duce capacitatea Moncler Industries Yield la un total de 1.500 de angajați”, au precizat reprezentanții companiei. 

      Punând oamenii pe primul loc și având o misiune clară de a contribui la bunăstarea și echilibrul vieții profesionale a angajaților, Moncler a decis să construiască și o grădiniță, pentru copiii acestora.

      Am decis grădinița să fie un beneficiu unic pentru angajații noștri, așa că ne dorim să o facem cât mai accesibilă. Moncler Industries Yield are în vedere să ofere tuturor angajaților săi acces gratuit la grădiniță și este în prezent în proces de verificare și aliniere la prevederile fiscale locale pentru a putea realiza acest lucru”, au adaugat reprezentanții companiei.

      Lucrările de construcție la grădiniță vor fi finalizate până în noiembrie 2022. Va fi prima grădiniță privată operată de o companie din județul Bacău și va acomoda în jur de 60 de copii, cu vârste cuprinse între 3 și 6 ani. 

      Grădinița va implementa o metodă de educație inovatoare, recunoscută la nivel mondial, bazată pe învățarea experiențială, și va cultiva un mediu care încurajează potențialul copiilor prin interacțiune, autonomie, explorare și comunicare. 

      Moncler Industries Yield: misiune și istorie 

      România are o tradiţie îndelungată în industria de textile şi confecţii, ce s-a potrivit întotdeauna cu Moncler. De când Moncler și-a început operațiunile directe în zonă în 2015, fabrica a evoluat în mod constant, devenind un reper în materie de calitate și inovație, precum și una dintre ele mai avansate fabrici din punct de vedere tehnologic din Europa. 

      Misiunea Moncler a fost întotdeauna de a inova: învățând permanent, îmbunătățind și realizând produse de cea mai bună calitate. Fiind una dintre cele mai mari fabrici din zonă, prezența Moncler în România nu se rezumă doar la fabricarea celebrelor sale geci de puf; Moncler Industries Yield a devenit un angajator cheie în regiune, oferind locuri de muncă la standarde înalte pentru mai mult de 1.100 de angajați. 

      După mai bine de șase ani în Bacău, Moncler își reînnoiește angajamentul față de comunitatea locală, prin extinderea capacității de producție și a oportunităților de angajare. Astfel, Moncler își întărește statutul de cel mai performant centru de excelență din regiune.

      Oamenii în centrul atenției 

      Atragerea, recrutarea și dezvoltarea telentelor este o prioritate-cheie pentru companie, care susține creșterea profesională și dezvoltarea competențelor angajaților, prin programe dedicate de training și un mediu dinamic. Moncler Industries Yield oferă copiilor angajaților șansa de a face programe de stagiatură pe timp de vară, cultivând astfel o pasiune pentru industria textilă în reprezentanții generației viitoare. 

      Totodată, compania oferă un spectru larg de beneficii angajaților, cum ar fi tichete de masă, controale și investigaţii medicale periodice, transport la și de la fabrică, consultații anuale oftalmologice și vouchere Back to School, pentru a sprijini nevoile educaționale ale copiilor.

      Oportunități de angajare: 

      Moncler Industries Yield își propune să angajeze:

      • Proaspăt-absolvenți, de preferat cu diplomă în domeniul textilelor
      • Operatori confecționeri calificați în domeniu sau persoane dornice să învețe utilizarea maşinilor de cusut
      • Tehnologi de linie cu experiență în programare și producție
      • Tehnicieni cu experiență în programarea, lansarea și urmărirea producției
      • Specialiști în confecționare prototipuri, cu experiență în ȋmbrăcăminte de exterior
      • Noi absolvenți ȋn proiectare tipare ȋmbrăcăminte
      • Tehnicieni de calitate pentru a asigura conformitatea cu standardele de calitate ale companiei de-a lungul lanțului de aprovizionare 

      Toți candidații trebuie să fie din Bacău sau dintr-o zonă apropiată. CV-urile pot fi trimise pe adresa de mail info.hr@moncler.com.

       

       

       

       

       

       

      RAJA Informare publică: Apă cu presiune scăzuta în cartierul TCR !

        În vederea executării lucrărilor de remediere a unei avarii survenite pe conducta principală de alimentare cu apă, de pe strada 13 Septembrie din orașul Onești, județul Bacău, echipele RAJA au fost nevoite să reducă presiunea furnizării apei potabile către consumatorii din cartierul TCR, astăzi – 21 februarie 2022, în intervalul orar 14.00 – 18.00.

        Ne cerem scuze tuturor abonaților afectaţi, pe care îi asigurăm că echipele RAJA fac tot posibilul pentru remedierea avariei şi reluarea furnizării apei potabile în parametrii optimi, în cel mai scurt timp.

        Biroul de Comunicare

        Grenadă din timpul războiului, gasită înfipta în trunchiul unui copac

        Echipa pirotehnică a Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Mr. CONSTANTIN ENE” al Județului Bacău a intervenit pentru a neutraliza o grenadă provenită din timpul Primului Război Mondial.

        Misiunea a avut loc în satul Camenca, comuna Brusturoasa, acolo unde, reprezentanții ocolului silvic au descoperit accidental elementul de muniție, în trunchiul unui copac.

        De menționat este faptul că, astfel de misiuni se desfășoară contra timp. În plus, în acest caz intervenția a fost mult mai dificilă din cauza zonei în care s-a intervenit. „Lipsa semnalului radio, altitudinea și amenințarea animalelor sălbatice sunt factori pe care colegii noștri i-au înfruntat. Tocmai din acest motiv, ne bucurăm că avem în echipa noastră oameni profesioniști și dedicați meseriei”, se precizează într-un comunicat al ISU Bacău.

        Totodată, nu trebuie să uităm care sunt regulile pe care le urmăm atunci când descoperim elemente de muniție rămasă neexplodată:

        💥 Nu mișcăm muniția din locul în care se află
        💥 Nu o atingem, lovim sau demontăm
        💥 Nu o comercializăm la centrele de deșeuri feroase sau neferoase
        💥 Nu o introducem în foc
        💥 Anunțăm imediat evenimentul la numărul unic de urgență 112

        Justiția românească decide scoaterea crucilor eroilor români din cimitirul de la Valea Uzului

        Tribunalul Bacău a anulat, pe 10 februarie, autorizaţia de construire emisă pentru parcela românească din cimitirului militar Valea Uzului şi a dispus demolarea construcţiei.

        Minuta hotărârii a fost publicată pe portalul instanţelor de judecată din România. Hotărârea judecătorească nu este definitivă, ea poate fi atacată cu recurs în termen de 15 zile de la comunicare.

        Tribunalul “anulează autorizaţia de construire nr 69/17.12.2018 pentru lucrări de construire monument cimitir internaţional şi 50 de cruci pentru eroii români emisă de Primarul Comunei Dărmăneşti şi dispune desfiinţarea lucrărilor executate în baza acestei autorizaţii de construire” – scrie în extrasul hotărârii. Instanţa a obligat pârâţii la plata cheltuielilor de judecată în valoare de 350 lei.

        Dintre părţile reclamante din Ţinutul Secuiesc, judecătorii au admis doar calitatea procesuală activă a comunei Sânmartin în acest proces. Ei au admis excepţia lipsei de interes a acţiunii formulate de reclamanta Asociaţia Pentru Protecţia Drepturilor Minoritare “Mikó Imre” şi au respins cererea de intervenţie a UAT Judeţul Harghita, în schimb au admis cererea de intervenţie accesorie a acestuia din urmă.

        În octombrie anul trecut, însă, Curtea de Apel Bacău a anulat definitiv decizia din martie 2019 al Consiliului Local Dărmăneşti, prin care acesta a transferat cimitirul militar Valea Uzului în domeniul public al oraşului.

        Conform acum-tv.ro, crucile eroilor români ar fi fost scoase din cimitir în 1994.

         

        „Începând de pe de 30 august 1994 a avut loc o acțiune a comunității maghiare prin care crucile altor naționalități au fost demontate și înlocuite cu cruci pe care în prezent apar doar însemne maghiare. Evident, după această ”acțiune” din 1994, Cimitirul Internațional al Eroilor s-a transformat în cimitir maghiar. Totodată, din acel an, comunitatea maghiară din Sânmartin a început un amplu program de reabilitare a cimitirului fără să mai țină cont de cum a fost gândit în anul 1926 acest cimitir, profanând memoria celorlalți eroi care au fost înhumați acolo”, scria Ziar Harghita.

        „Este foarte important de precizat că, în primul rând acel cimitir este un cimitir internațional și din documentele pe care le avem noi reiese foarte clar că acolo au fost înhumați 1306 de eroi aparținând a șapte state – lucru de netăgăduit, iar un alt aspect important este că acel cimitir a fost făcut în perioada 1926-1927 de ”Societatea Cultul Eroilor”, cu registrul numelor eroilor care au fost înhumați acolo, din ce armată făceau parte și gropile unde sunt înhumați, și aș vrea să vă dau un singur exemplu: la poziția 25 în registrul de înhumări figurează Cosma Gheorghe, soldat român, mort pe data de 29.03.1917, înhumat în groapa 763. În urma verificărilor făcute din teren, am constatat că în groapa 763, acolo unde a fost înhumat EROUL ROMÂN în anul 1926, figurează la căpătâiul lui o cruce pe care scrie ”EROU MAGHIAR NECUNOSCUT”. Exemplele pot continua cu sutele la eroii germani, la eroii sârbi, la eroii italieni, unguri, austrieci, ruși, s.a.m.d. Practic, însemnele acestui cimitir internațional au fost șterse”, a precizat primarul orașului Dărmănești, Constantin Toma.

        Prelevarea de organe: ficatul a ajuns la Iași iar rinichii la pacienți din Suceava și Vrancea

        Medici de la Spitalul „Sf. Spiridon” din Iaşi au transplantat ficatul prelevat, în cursul nopţii de sâmbătă spre duminică, de la un pacient aflat în moarte cerebrală, care era internat la Spitalul Judeţean Bacău.

        Coordonatorul Centrului Regional de Transplant Iaşi, dr. Raluca Neagu, a declarat că beneficiarul transplantului hepatic este un bărbat de 60 de ani, care era diagnosticat cu ciroză hepatică.

        Potrivit sursei citate, intervenţia a fost făcută duminică, la Spitalul „Sf. Spiridon”.

        „A fost singura persoană compatibilă, având în vedere grupa rară de sânge a donatorului”, a declarat dr. Raluca Neagu.

        De asemenea, la Spitalul „Dr. C. I. Parhon” medicii efectuează transplanturile renale, intervenţiile fiind în curs de desfăşurare.

        „Unul dintre cei doi rinichi a fost transplantat unui pacient din judeţul Suceava. Cel de-al doilea transplant este efectuat unei paciente din judeţul Vrancea. Au fost mai mulţi pacienţi chemaţi pentru efectuarea analizelor de compatibilitate. Dintre ei au fost selectaţi doi, care aveau compatibilitatea cea mai bună. În general, pentru astfel de intervenţii sunt chemaţi zece pacienţi cărora li se fac teste de compatibilitate. Sunt selectaţi doar cei care au compatibilitatea cea mai bună”, a declarat conf. univ. dr. Ionuţ Nistor, purtătorul de cuvânt al Spitalului „Dr. C. I. Parhon” Iaşi.

        Conform Ralucăi Neagu, corneele urmează să fie transplantate luni la Spitalul „Sf. Spiridon” din Iaşi.

        În cursul nopţii de sâmbătă spre duminică, medici de la Spitalul Judeţean de Urgenţă Bacău şi din Iaşi au prelevat mai multe organe de la un bărbat de 54 de ani, aflat în moarte cerebrală. AGERPRES

        Primăria a început curățenia de primăvară

        Având în vedere că vremea este foarte blândă în a doua jumătate a lunii februarie, Primăria Municipiului Bacău, prin Secția Parcuri și Spații Verzi a demarat operațiunea de igienizare integrală a spațiilor verzi din oraș. Cel puțin așa susține primarul Lucian Stanciu Viziteu într-o postare pe contul personal de pe o rețea de socializare, postare însoțită și de câteva fotografii.

        „Cantități imense de deșeuri vegetale și menajere, precum și materiale metalice, au fost strânse de pe străzile: 22 Decembrie, Logofăt Tăutu și Primăverii”, arată primarul în postarea sa care ne mai informează că: „angajații de la Secția Parcuri și Spații Verzi a Primăriei lucrează zilele acestea pe străzile Iosif Cocea și Prieteniei, urmând a continua pe celelalte artere ale orașului.”

        În finalul postării, primarul îndeamnă asociațiile de proprietari și cetățenii să ajute echipele Primăriei, pentru că spațiul public „este al nostru, al tuturor!”.

        Uniți în cuget și în (ne)simțiri

        Mi-e destul de greu să cred că autoritățile române nu au nicio legătură cu actualele „explozii” la energie și gaze. Mârlănii pe linie, aș zice. Mârlănie, dacă nu chiar ceva și mai grav, premeditat, este și așa-zisa liberalizare a acestor servicii când statul și-a luat (aparent) mâna de pe piață.

        Deși nu l-a obligat nimeni, din contră, trebuia și putea s-o facă în timp, pe parcursul a 8 ani, și numai după ce consumatorii erau bine informați și educați, și doar dacă ar fi existat și o instituție performantă capabilă să combată fără milă astfel de enormități. Dar, bag de seamă că autorităților le pasă mai mult de firme, de riscul falimentului generat de aceste scumpiri, decât de oamenii de rând, care chiar n-au de niciunele. Tare mi-e teamă că decizia scăderii TVA-ului la aceste servicii nu va duce la scăderea facturilor românilor, ci le va avantaja pe firmele care ne vând nouă curent și gaze. Mă gândesc la ce s-a-ntâmplat cu pâinea, în criza trecută, când deși fusese scăzută această taxă, de la 24 la 9 %, pita nu s-a ieftinit, din contră.

        Actorie de prost gust mi se pare și compensarea facturilor care se lasă așteptată, dar și plafonarea prețurilor care vine (dacă mai vine) abia din primăvară, când, deja, închidem robinetele la gaze și mai stingem și din becuri. Acum, înțeleg (încă o dată) că nu suntem uniți la greu (nu că am fi fost vreodată). Păi, i-ați văzut pe-ai noștri români (mai ales pe politicieni) făcând scandal că le-au trimis furnizorii facturi nesimțite conaționalilor fără nicio apărare în fața bestiilor?! I-ați văzut protestând, măcar ca primarii italieni care au stins luminile la o serie dintre monumentele emblematice.

        Înainte de a deveni edil, „vizitiul” nostru, aflat în trecere prin Bacău, era primul care provoca, la orice ocazie, asociațiile de proprietari, momindu-le cu spinioasa problemă a apei, iar acum…. În schimb, unii s-au scandalizat de numa’ numa’, ieșind în stradă, când s-au văzut obligați să se vaccineze pentru a putea merge la cumpărături în mall ori când le-au pus copiilor de școală măști ca să le permită accesul la învățământul fizic. Nu suntem uniți și nici că vom fi vreodată. Ferească-ne Dumnezeu de vreun conflict armat! Atunci să-i vezi pe-ai noștri cât de buni români vor fi.

        Crește valoarea tichetelor de masa și de creșă

        Valoarea tichetelor de masă și a celor de creșă se majorează începând cu luna aprilie 2022, conform unor proiecte de ordin puse în dezbatere la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS).

        Creșterile sunt propuse prin intermediul a două proiecte de ordin ale MMSS, puse vineri, 18 februarie, în dezbatere publică, noile valori urmând să se aplice începând cu tichetele de masă sau cele de creșă acordate pentru luna aprilie.

        Mai exact, începând cu cele din aprilie, valoarea tichetelor de masă va crește, de la 20,09 lei, cât e în prezent, la 20,17 lei. În cazul tichetelor de masă, este stabilită valoarea maximă pe care o poate avea un astfel de bilet de valoare, astfel că tichetele pot avea orice valoare sub acest prag. Cel de-al doilea proiect de ordin stabilește că, începând tot cu luna aprilie, valoarea sumei lunare care se acordă sub formă de tichete de creşă va fi de 520 de lei, cu 30 de lei mai mult decât valoarea actuală a acestor bilete de valoare (490 de lei).

        Potrivit Legii nr. 165/2018, tichetele de masă sunt bilete de valoare pe care orice angajator le poate acorda lunar salariaților săi, acestea putând fi utilizate doar pentru achitarea mesei sau achiziționarea de produse alimentare. În schimb, tichetele de creșă sunt bilete de valoare care se acordă lunar angajaților care nu beneficiază de concediul și indemnizația pentru creșterea copilului. Acestea pot fi folosite numai pentru achitarea taxelor la creșa unde este înscris copilul.

        Pentru a se putea aplica, cele două proiecte de ordin de la MMSS trebuie să primească semnătura ministrului de resort plus a celui de finanțe și să fie publicate în Monitorul Oficial.

        Trei idei

        * Către final, regimul nazist ajunsese să execute mai multe persoane care-l vorbiseră de rău decât care făcuseră ceva concret împotriva sa. Nimic nu înnebunește mai mult o dictatură decât să-i vadă pe cei pe care-i știa hipnotizați de propagandă că s-au trezit. Trezirea e contagioasă; e nevoie de singur om care deschide ochii și care să strige că „împăratul e gol”. Mai repede sau mai încet, restul vor conștientiza și ei. De aceea este o asemenea luptă la nivel global împotriva celor care s-au trezit din hipnoza propagandei.  De aceea începe să devină mai periculos să spui o vorba decât să arunci cu o piatră. De aceea pedepsele pentru  „delictul de opinie” devin mai grele decât cele pentru furt, distrugere sau loviri. De aceea poți merge la închisoare dacă îți spui părerea despre sexualitate, istorie și, în curând, probabil, și despre vreme.

        * Criza prețurilor la energie nu va afecta doar economia ci și serviciile sociale. Deja o asociație care are un centru de îngrijiri paliative pentru copii își pune problema închiderii acestuia după ce factura de gaze a venit în ianuarie de 4 ori cât în decembrie. O altă asociație care oferă servicii pentru copiii cu autism, cu probleme de integrare sau pentru victimele traficului de persoane a primit factura pe decembrie cât pentru o iarnă întreagă. Cantină socială a Protoieratului din Onești, care oferă o masă caldă zilnică săracilor a primit o factură de 12.000 de lei, de 5 ori mai mult.

        * Zice moș Stoltenberg, de la NATO, că recunoașterea de către Rusia a republicilor Doneţk şi Lugansk ar fi o încălcare grosolană a integrităţii teritoriale şi suveranităţii Ucrainei, ‘întrucât nu există niciun dubiu că Doneţk şi Lugansk sunt parte a Ucrainei în graniţele sale recunoscute internaţional’. Și, zi așa, cum a fost cu Kosovo? Ați încălcat, adică, integritatea teritorială și suveranitatea Serbiei când ați cerut recunoașterea internațională a Republicii Kosovo? Ați bombardat Serbia ilegal?!

         

        Elevii de la Colegiul Catolic, în vizită la Aerostar

          Ultima zi de școală a săptămânii trecute a deschis noi orizonturi de cunoaștere pentru elevii clasei a XI-a A, diriginte prof. Erica Mihăescu, care au vizitat grupul industrial aeronautic Aerostar S.A.

          „Vizita noastră a început cu secția de producție a pieselor pentru fuzelajul aeronavelor, unde am văzut toate procesele de fabricație a componentelor, de la materia primă reprezentată de blocuri de aluminiu, la piesele finale ambalate pentru export. Următoarea secție a fost cea a trenurilor de aterizare, unde domnul inginer Florin Breahnă, ne-a purtat prin tot procesul de fabricație și ne-a arătat și explicat ce face fiecare mașinărie în parte.

          Totodată am aflat ca fabrica AEROSTAR se bucură de cele mai performante aparaturi de producție , aceasta realizănd piese la standarde ridicate, toate piesele fiind foarte atent verificate în zonele special amenajate ale acestui sector”, a povestit pentru Deșteptarea elevul Antăluțe Matias Beniamin. Ultima secție vizitată a fost cea de mentenanță a aeronavelor, unde elevii de la „Catolic” au fost purtați prin hangarele în care se făceau reparații avioanelor de la marile companii aeriene precum Pegasus, Royal Air Maroc, Turkish Airlines, unde le-a fost prezentată componența unui motor cât și componența unui avion .

          Elevii au urmărit cu mare atenție explicatiile date de ingineri Cristi Drăgoi, Florin Breahnă, Andrei Patrașc și Mădălina Părvu, rămânând plăcut impresionați de măreția și complexitatea motoarelor și a avioanelor. Tinerii au adus mulțumiri și doamnei Mihaela Baboi, specialist în resurse umane, care i-a însoțit pe tot parcursul vizitei.

          Volei feminin/ Divizia A1: Am bătut campioana cu… 2-3

          La capătul unei prestații impresionante, Știința Bacău a pierdut în tie break (23, 25, -11, -21, -11) partida de acasă cu CSM Târgoviște, câștigând respectul tuturor

          O înfrângere cât o… victorie. Mai ales dacă ea îți aduce un punct. Iar punctul este obținut după ce ai ținut la respect campioana și lidera la zi a Diviziei A1, CSM Târgoviște, pe care ai condus-o cu 2-0 la general înainte de a ceda, la mare luptă, în tie-break. Sâmbătă, în etapa a 19-a a campionatului, Știința Bacău s-a întrecut pe sine, reușind, poate, cea mai bună prestație a sezonului.

          Pe fondul unui serviciu impecabil, cu Marija Skoric din nou principală marcatoare (19 puncte), cu Georgiana Faleș de netrecut la fileu, dar și cu o Karina Gorbe la superlativ, studentele au început ca din pușcă jocul cu dâmbovițencele. Echipa condusă de la distanță de Florin Grapă și de pe bancă de Aurel Cazacu s-a desprins și la șapte puncte (18-11), înainte de a respinge asaltul din final al oaspetelor și de a tranșa actul de debut la limită: 25-23. Discurs identic și în parțialul secund, controlat de Știința de aceeași manieră până spre final, atunci când CSM Târgoviște a împins setul în prelungiri. O „diagonală” precisă a lui Skoric și un atac în fileu al adversarelor a permis băcăuancelor să se impună cu 27-25 și să se distanțeze la 2-0 la general, în uralele publicului incredul. Având în Yordanova top-scorerul partidei (33 de puncte) și cu serviciul, în sfârșit, reglat (13 erori prealabile), Târgoviște a redus din handicap după un galop de sănătate în setul al treilea (25-11) și a dat drumul la întreaga artilerie în actul al patrulea, unul care a stat pe muchie de cuțit până la 20 egal.

          Plusul de valoare și de soluții a înclinat balanța în favoarea echipei pregătite de italianul Caprara: 25-21, 2-2 la general și, implicit, tie-break. Știința a oferit o mostră de orgoliu și în parțialul decisiv, în care a condus cu 6-4, a egalat apoi la 9 și s-a apropiat la 11-12 înainte ca atacurile oaspetelor și asul Yordanovei să pună punct unul meci care a durat 117 minute și a oferit o mie de emoții. În formula Marina Cojocaru 3 puncte (Tijana Tvrdisic), Ana Maria Lupa 12, Marija Skoric 18, Carmina Bordea 1 (Iulia Matanie, Andreea Năstasă), Georgiana Faleș 15 (Mara Tudorache), Karina Gorbe 10 (Mădălina Airoaie), Alexandra Ciucu-libero, Știința obține un punct imens cu care se menține pe locul 8 înaintea derby-ului de miercuri, de la Craiova, restant din runda a 18-a.

          „Cu Târgoviște am demonstrat că ne merităm locul în play-off. Acum, mergem la Craiova să întărim această impresie bună și să ne luăm revanșa după înfrângerea din tur”, a anunțat Georgiana Faleș. Celelalte rezultate înregistrate sâmbătă, în etapa 19: Dinamo București- ACS Volei Cristina Pârv Turda 3-0, SCMU Craiova- CSM Lugoj 1-3, U NTT Data Cluj- Dacia Mioveni 0-3, Rapid București- Volei Alba Blaj 0-3. Azi, de la ora 18.00 (TVR3) se dispută partida CSO Voluntaari- CS Medgidia.

          Clasament Divizia A1

          1 CSM Târgoviște    19      17      2        55-14 50p.

          2 CSO Voluntari      18      15      3        49-19 43p.

          3 Volei Alba Blaj     16      14      2        44-11 42p.

          4 CSM Lugoj           19      13      6        46-24 40p.

          5 CS Medgidia         17      12      5        40-23 35p.

          6 Dinamo București 17      9        8        33-31 28p.

          7 Rapid București    18      9        9        31-29 27p.

          8 Știința Bacău        18      6        12      24-43 17p.

          9 Dacia Mioveni       18      5        13      24-42 16p.

          10 SCMU Craiova    18      5        13      20-41 15p.

          11 ACS Cristina Pîrv 19      3        16      14-49 10p.

          12 U NTT Data Cluj 19      0        19      3-57   1p.

           

           

          Box/ CN U22: SCM Bacău, opt medalii naționale

          Primul concurs oficial al anului, primele medalii pentru boxerii Sport Club Municipal Bacău. La finalele Campionatului Național Under 22 desfășurate săptămâna trecută, la Brașov, secția de box pregătită de antrenorii Ion Gheorghiță, Vasile Palade și Marius Ciocan a avut opt reprezentanți pe podium.

          Astfel, Alexandru Macovei s-a încununat campion național U22 la 92 de kilograme, în timp ce alți patru băcăuani de la SCM au cucerit argintul: Daniel Hermeziu la 71 kg, Valentin Bârgăoanu la 80 kg, Lucian Mititelu la 86 kg și Florin Alberto Simion la 92 kg. În fine, în contul SCM Bacău au intrat și trei bronzuri, prin Marian Radu la 63 kg, Marius Câtu la 80 kg și Cătălin Corj la 92 kg.

          De anul acesta, dezvoltăm o nouă viziune la nivelul secției de box, iar schimbările de strategie dau roade, chiar dacă noi nu am pus accent și presiune pe rezultatele imediate. Îi felicit pe pugiliștii noștri și pe antrenorii lor, Ion Gheorghiță, noul coordonator al secției, Vasile Palade și Marius Ciocan”, a declarat directorul SCM Bacău, Ion Șarban.

          Sute de locuri de muncă vacante în țări din Europa

            Mai mulți angajatori din țări situate în Spațiul Economic European caută lucrători din România, deci inclusiv din județul Bacău. Prin intermediul rețelei EURES România, ele oferă 568 locuri de muncă în diverse ocupații. Cele mai multe posturi vacante continuă să fie în Germania. Aici sunt libere 252 locuri de muncă în meseriile de tăietor de carne și lucrător în producție.

            La rândul ei Danemarca are nevoie de 165 persoane care să lucreze în agricultură, iar în Norvegia sunt disponibile 80 locuri de muncă pentru: schelar, mecanic auto, tâmplar, betonist și șofer de autobuz. Urmează Finlanda cu 27 locuri de muncă în meseriile de mecanic caroserie auto, muncitor asamblare și muncitor în industria alimentară și Olanda cu 23 (lucrător în pepinieră). Până în 10 posturi sunt și în Estonia (7-sudor și tăietor de lemne), Franța (7-farmacist, sudor și mecanic utilaje agricole), Irlanda (3-îngrijitor), Elveția (1-chirurg plastician) și Malta (1-manager trafic aerian). Cei interesaţi de unul din locurile de muncă prezentate se vor adresa Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Bacău, respectiv compartimentului EURES. Ei se vor înregistra în baza de date a acestei instituţii, cu următoarele documente: cerere tip (anexa 3 bis), copie după cartea de identitate, cu valabilitate de minimum şase luni, şi CV-ul într-o limbă de circulaţie europeană.

            Informaţii suplimentare se pot obţine de pe portalul naţional www.anofm.ro/EURES. Pe acest portal pot fi accesate date referitoare la angajatori, domeniul de activitate, condiţiile de muncă şi de ocupare a postului, precum şi despre salarizare. Informaţii similare sunt oferite şi de către consilierul EURES din cadrul AJOFM Bacău, str.I.S.Sturza, nr.63, telefon 0234541676.

            Lupte/ Turneul internațional „Dan Kolov- Nicola Petrov”: Denis Mihai, argint în Bulgaria

            Un nou rezultat mare obținut pe plan internațional de luptătorul SCM Bacău, Denis Mihai. După ce și-a adjudecat întrecerea seniorilor la Grand Prix Open Croatia de la Zagreb, juniorul băcăuan în vârstă de 19 ani a urcat pe podiumul seniorilor și la turneul internațional „Dan Kolov- Nicola Petrov” derulat la finalul săptămânii trecute, la Veliko Trnovo, în Bulgaria.

            De data aceasta, Denis Mihai a cedat finala mare a categoriei 55 kg, întorcându-se acasă „doar” cu medalia de argint. Cele două reușite internaționale din această iarnă, dar și performanțele de anul trecut (bronz la CE U20 și locul 5 la CE U23),  îl creditează pe luptătorul antrenat de Ion Butucaru drept titular al României la Campionatul European Under 23 ce va avea loc în perioada 7-13 martie, tot în Bulgaria, dar la Plovdiv.