duminică, 21 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1145

Sfaturi pentru părinți și copii de la Poliția Rutieră

    Responsabilizarea copiilor de la vârste fragede cu privire la siguranța lor personală, constituie unul dintre elementele cheie în educația primită de la părinți.

    Educația dată, completată  cu exemplele oferite de familie, au o influenţă mai mare asupra copiilor decât toate cuvintele şi explicaţiile ulterioare. De asemenea, printr-o comunicare constantă cu ei, putem corija, în timp util, eventuale comportamente victimale ale acestora care, altfel, le-ar putea afecta evoluţia ulterioară.

    Părinţii trebuie să acorde o atenţie deosebită relaţiei cu proprii copii, deoarece lipsa de supraveghere sau o supraveghere necorespunzătoare poate crea premisele adoptării de către aceştia a unui comportament deviant.

    În această perioadă, a unui nou început de an școlar, Inspectoratul de Poliție Județean Bacău, prin Compartimentul Analiza și Prevenirea Criminalității, cu sprijinul polițiștilor de proximitate și ordine publică, a derulat campania de prevenire a victimizării minorilor  Vacanța s-a terminat. Sunteți pregătiți pentru un nou început?”.

    Astfel, polițiștii au desfășurat activități preventive în zona centrelor comerciale, în spații publice intens circulate de părinți însoțiți de copii, dar și în zona societăților comerciale care comercializează rechizite școlare din județul Bacău.

    Au fost distribuite orarele campaniei „Vacanța s-a terminat. Sunteți pregătiți pentru un nou început?”, care conțin câteva sfaturi utile pentru părinți și bunici pentru siguranța celor mici pe stradă, acasa sau atunci când interacționează cu diferite persoane în mediul on-line.

    În acest sens, polițiștii băcăuani transmit părinţilor câteva sfaturi utile pentru prevenirea victimizării minorilor:

    Păstrați permanent legătura cu cadrele didactice și cunoașteți situația lor școlară;

    Să vă preocupați permanent de modul în care copiii își petrec timpul liber și să îi implicați pe aceștia în activități extrașcolare care să le dezvolte un comportament prosocial: activități sportive, voluntariat, etc., astfel încât să se evite intrarea acestora în anturaje nepotrivite sau în desfășurarea de activități la limita legii;

    Să încurajați copiii în abordarea unui comportament responsabil, atât în viața reală cât și în cea virtuală;

    Să imprimați copiilor o atitudine pozitivă față de lege și autoritate și să le explicați acestora că normele sociale sunt pentru protecție a cetățenilor și nu pentru pedeapsă;

    Învățați-i pe copii că:

    o atunci când se joacă cu alți elevi, să evite să se împingă sau să-i lovească, fie și din greșeală;

    o dacă se întâmplă să asiste la o ceartă sau o altercație, este bine să alerteze imediat profesorii sau personalul de pază;

    o trebuie să adopte un comportament civilizat, fără să se lase influențați de cei din jur sau să fie agresivi în comportament sau limbaj;

    o este important să solicite ajutorul dumneavoastră sau al profesorilor dacă ceilalți copii îi izolează, umilesc sau jignesc;

    o atunci când se întorc de la școală este bine să meargă direct acasă și să respecte regulile de circulație;

    o este indicat să evite să poarte asupra lor obiecte valoroase;

    Asiguraţi-vă că le cunoașteți programul copiilor cât timp stau nesupravegheați și că discutați constant regulile de siguranță, reamintindu-le copiilor că este necesar:

    o să vă anunțe când pleacă la/de la școală,  sau dacă vor să meargă altundeva;

    o să nu urce în lift cu persoane necunoscute;

    o să nu accepte să plece la/de la școală, pe jos sau cu maşina, împreună cu persoane pe care nu le cunosc;

    o să nu accepte în nicio situație cadouri (dulciuri, jucării) de la străini, în schimbul cărora ar trebui să facă anumite servicii;

    o în orice împrejurare care i-a făcut să se simtă inconfortabil, jigniți, neliniștiți sau le-a provocat teamă, insistați ca cei mici să discute întotdeauna cu dumneavoastră despre ce s-a întâmplat;

    În deplasările lor, în cazul în care le permiți să circule neînsoțiți la/de la școală, copiii ar trebui să folosească întotdeauna traseul cunoscut, să evite aleile izolate, clădirile părăsite;

    În calitate de pietoni, copiii trebuie să știe că:

    o regulile de circulație trebuie respectate;

    o traversarea drumurilor publice se face numai pe ”zebră”, prin locurile în care se găsește indicatorul ”trecere pentru pietoni”, prin dreptul semaforului electric (pe culoarea verde), prin pasajele denivelate sau la semnalul agentului de circulație;

    o traversarea se face de fiecare dată în pas vioi. Trecerea pentru pietoni este un loc de traversare, nu pentru plimbare!

    o trebuie să evite să vorbească la telefon şi să renunţe la dispozitivul hands-free atunci când traversează strada;

    o e imperios necesar să fie atenți la sirenele mașinilor, chiar dacă semaforul arată culoarea verde! Chiar și PIETONII trebuie să acorde prioritate mașinilor de salvare, pompieri sau poliție;

    o nu se traversează prin spatele sau prin faţa autobuzului, existănd riscul de a fi  loviţi de alte  maşini pe care nu le pot observa;

    În calitate de pasageri în autoturisme, copiii dvs trebuie:

    o să ocupe locurile din spate ale autovehiculului, cu înălțător (dacă este cazul) și centură  de siguranţă;

    Atenție: Doar de la vârsta de 12 ani sau având minim 1,35 m înălţime copiii pot ocupa locul din dreapta faţă a autoturismului!

    Acțiuni ale Poliției Rutiere. Permis reținut pentru conducere agresivă

      Polițiștii din cadrul Biroului Rutier Bacău au acționat pe raza municipiului, pentru creșterea gradului de siguranță rutieră și prevenirea accidentelor de circulație.

                    Totodată, împreună cu reprezentant al Registrului Auto Român au verificat starea tehnică a autovehiculelor. Polițiștii au legitimat 83 de persoane, au controlat 71 de autovehicule și au testat alcoolscopic 36 de conducători auto.

        Au fost aplicate 54 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 18.000 de lei, din care 26 de sancțiuni au fost aplicate pentru defecțiuni tehnice.

                    A fost reținut 1 permis de conducere pentru conducere agresivă. Totodată, au fost retrase 16 certificate de înmatriculare și 3 seturi de plăcuțe cu numere de înmatriculare.

      Pompierii băcăuani se pregătesc de sărbătoare

        Duminică, 11 septembrie, în intervalul 10.00-14.00, pompierii băcăuani se vor afla atât în centrul municipiului Bacău, cât și a orașelor Onești, Moinești și Comănești, acolo unde vor desfășura diverse activități menite să aducă în prim plan specificul Armei Pompierilor.

        „Prezentarea tehnicii din dotare, demonstrații de descarcerare, prezentarea tehnicilor de prim-ajutor calificat sau trasee aplicative, acestea sunt doar câteva dintre surprizele pe care le-am pregătit. Totodată, reamintim faptul că, pe parcursul întregii săptămâni, porțile detașamentelor de pompieri din județ sunt deschise pentru toți cei care doresc să afle mai multe despre activitățile salvatorilor noștri”, au notat organizatorii pe unul din conturile de socializare a instituției.

        Ziua Pompierilor din România este aniversată în fiecare an la 13 septembrie în cinstea eroismului de care a dat dovadă o subunitate de pompieri în Bătălia din Dealul Spririi împotriva unui corp de armată al Imperiului Otoman la 1848.

        Așadar, pompierii români vor fi în mare sărbătoare marți, dar până atunci vor fi în mijlocul băcăuanilor cu demonstrații după programul anunțat.

        Turism sportiv: Turnee de pregătire și competiții sportive în stațiunea Slănic-Moldova  

        Sala de Sport și unități hoteliere din stațiunea Slănic-Moldova au găzduit și în această vară, turnee de pregătire pentru o serie de echipe de copii și juniori din cadrul mai multor discipline sportive, precum arte marțiale, handbal și fotbal. Iar pregătirea acestora s-a finalizat prin organizarea unor competiții la care au participat echipe din județ, dar și din țară, inclusiv din Capitală, reprezentată în premieră, de tineri sportivi de la Clubul Sportiv Școlar Nr. 2 – Handbal (CSȘ), coordonați de profesor doctorand, Vladi Ionescu. Acest club este o unitate cu specific sportiv, cu specializări în baschet, kaiac-canoe, dans sportiv, fotbal, gimnastică artistică, handbal, înot, judo, tenis de câmp, șah, volei. În ceea ce privește activitatea handbalistică, CSȘ Nr. 2 este membru fondator al Asociației Municipale de Handbal București și entitate afiliată la Federața Română de Handbal.

        Clubul are o tradiție îndelungată, de peste 60 de ani, în pregătirea copiilor și juniorilor, iar catedra de handbal se mândrește cu nume importante din istoria handbalului românesc, care și-au desfășurat activitatea de juniori sub culorile clubului, cum ar fi: Cristian Gațu, Titus Moldovan, Gheorghe Goran, Mihai Marinescu, Cezar Drăgănuță, campioni mondiali și medaliați olimpici, sub bagheta inegalabilului profesor Eugen Trofin. Lor li se alătură componenți de seamă ai echipelor naționale de seniori și de tineret, medaliați la multiple întreceri internaționale: Ion Vărgălui, Virgil Marhidan, Ion Tase, Adrian Grasu și alții. În ceea ce privește echipele feminine, de-a lungul anilor au jucat la CSȘ 2 (fosta Școala Sportivă Nr. 2 București), nume sonore ale loturilor naționale: Sultana Iagăru Aiacoboaie, Sorina Lefter, Maria Popa Manta, Valentina Radu și multe altele.

        ,,Suntem foarte mulțumiți de condițiile de pregătire care ni s-au oferit în această frumoasă stațiune. Iar noi le-am completat cu antrenamente și jocuri zilnice, cu drumeții și vizite în stațiune și prin împrejurimi, inclusiv pe pârtia de schi ,,Nemira” și în Salina de la Târgu-Ocna.

        Am participat și la un miniturneu de sală, alături de echipe din Onești și Comănești, iar rezultatele bune pe care le-am obținut au fost posibile datorită atenției pe care o acordăm procesului de pregătire sportivă, la toate nivelurile și în toate etapele de dezvoltare ale copiilor și juniorilor. În cadrul acestui proces, cantonamentele de vară și de iarnă ocupă un rol esențial, iar asigurarea condițiilor optime pentru desfășurarea lor a constituit, în permanență, o preocupare majoră pentru conducerea clubului și pentru corpul nostru profesoral. Drept pentru care, mulțumim atât gazdelor noastre de la hotelul `Venus` cât și autorităților locale, pentru tot sprijinul acordat, cu speranța că vom mai putea reveni în stațiunea Slănic-Moldova”, a spus prof. drd. Vladi Ionescu, antrenorul echipelor de handbal băieți și fete de la CSȘ Nr. 2 București.

        În competiția ,,Cupa Nemira Slănic-Moldova”, încheiată la finele săptămânii trecute și la care au participat echipele CSȘ Nr. 2 București, Clubul Sportiv Orășenesc Comănești (CSO) și Club OK Sport Onești, principalul organizator al competiției prin inimosul profesor Corneliu Sburlan, s-au înregistrat următoarele clasamente, la următoarele categorii de vârstă:

        – Juniori 4: Locul 1 – CSȘ 2 București, băieți; Locul 2 – OK Sport Onești, fete; Locul 3 – OK Sport Onești, băieți; Locul 4 – CSȘ 2 București, fete; Locul 5 – CSO Comănești, fete.

        – Minihandbal: Locul 1 – OK Sport Onești, mixt; Locul 2 – CSȘ 2 București, băieți.

        Demn de menționat este și faptul că stațiunea Slănic-Moldova mai deține și o pârtie de schi (deschisă și vara și iarna) și tot aici se desfășoară și alte competiții sportive la nivel național, precum întreceri de off-road și concursuri de alergare montană.

        Foto V – V6, CSȘ 2 București; Foto V7, Club OK Sport Onești

        Romulus-Dan BUSNEA

        Un bărbat a căzut în casa liftului de la etajul 4

          Pompierii băcăuani au intervenit, astăzi, în municipiul Bacău, strada Energiei, pentru a salva o persoană căzută în casa liftului.

          De urgență, la locul indicat de apelant, s-a deplasat descarcerarea, o autospecială de stingere cu apă și spumă și o ambulanță SAJ.

          Victima, un bărbat de 42 de ani, care a căzut în gol de la etajul 4, a fost extrasă de salvatori cu ajutorul ustensilelor din dotare.

          Aceasta este conștientă, cu multiple traumatisme, fiind predată echipajului medical aflat la fața locului.

          L-AȚI VĂZUT? Minor dispărut de acasă

            UPDATE: Minorul a fost depistat în municipiul Bacău.

            Polițiștii băcăuani au fost sesizați cu privire la plecarea voluntară a minorului Bechian Florin, de 10 ani, din Bacău.

            Minorul ar fi plecat voluntar de la domiciliu, însă nu a revenit până în prezent.

            SEMNALMENTE 1,40 m înălțime, ochi căprui,păr șaten.

            La momentul plecării era îmbrăcat cu bluză albastră,pantaloni bluejeans și purta pantofi sport de culoare verde.

            Cetățenii care pot furniza informații în legătură cu această persoană sunt rugați să contacteze Poliția Municipiului Bacău, tel. 0234.202056, Dispecerat IPJ Bacău, tel 0234.202000 sau să apeleze 112.

            Bazinul Olimpic de Înot se va redeschide pe 19 septembrie

              Se efectuează ultimele lucrări de renovare și reparații la Bazinul Olimpic de Înot. Acum se instalează paviment nou la toate cele patru căi de acces.

              Timp de o lună s-au golit de apa cele două bazine și au fost igienizate și dezinfectate ambele cuve de bazin, împreună cu toate instalațiile hidraulice aferente.

              „S-a intervenit la instalațiile de transport apă rece și s-au efectuat reparații locale. A fost igienizată și curățată sala bazinelor”, a declarat primarul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu.

              Au fost revizuite cuptoarele saunelor împreună cu instalațiile aferente și au fost igienizate vestiarele.

              Ceremonial militaro-religios pe Dealul Cireșoaia

                UPDATE:
                Vremea nepotrivită mută ceremonialul în Parcul central al stațiunii Slănic Moldova

                Ceremonialul militar-religios dedicat cinstirii memoriei Eroilor Neamului care s-au jertfit pentru patrie în Primul Război Mondial pe Dealul Cireșoaia va avea loc în Parcul central al stațiunii Slănic Moldova. Drumul până la aria luptelor de acum mai bine de 100 de ani este impracticabil din cauza ploii. Ceremonialul va începe tot la ora 13,00.

                ––––––––––––––––––––

                La Monumentele Eroilor de pe Dealul ,,Cireșoaia” (stațiunea Slănic-Moldova), are loc, sâmbătă, 10 septembrie, cu începere de la ora 13.00, o ceremonie militară și religioasă în memoria Eroilor Neamului care și-au jertfit viața în timpul Primului Război Mondial. În urmă cu 105 ani, în vara de foc a anului 1917, Regimentul 15 Infanterie, alături de Regimentul 27 Infanterie Bacău, de Batalionul Vânători de Munte și de alte unități militare au făcut, pe Dealul Cireșoaia, suprema jertfă de sânge pentru apărarea țării. Rezistența eroică de pe dealurile ,,Cireșoaia”, ,,Măgura” și ,,Coșna”, ca și din alte locuri de pe Valea Oituzului au constituit ultimul aliniament de apărare în fața trupelor Puterilor Centrale care veneau către inima Moldovei.

                La evenimentul organizat pe Dealul ,,Cireșoaia” vor participa militarii Brigăzii 15 Mecanizată „Podu Înalt”, demnă continuatoare a Regimentului 15 Infanterie, precum și reprezentanți ai autorităților locale și județene, ai Filialei Bacău „Colonel Corneliu Chirieș” a Asociației Naționale Cultul Eroilor „Regina Maria” și ai Asociației ,,Tradiții Militare Românești” din Bacău.

                La finalul ceremonialului, detașamentele participante vor defila în Parcul Central al stațiunii, iar la Foișorul Muzical se va desfășura atât sâmbătă (17.00 – 19.00) cât și duminică (13.00 – 14.00), un program de cântece patriotice cu muzică militară.

                Accesul auto pe Dealul ,,Cireșoaia” se va putea face pe DN12B, în cartierul ,,Cerdac”, în dreptul bisericii ortodoxe, pe un drum forestier, circa 6 km.

                Romulus-Dan BUSNEA

                Atmosferă electrizantă la Salonul Auto 2022

                După o pauză de câțiva ani, determinată mai ales de pandemia de coronavirus, Salonul Auto revine cu o nouă ediție, de excepție. Aflat în organizarea dealerului auto local Cybernet Autocenter, furnizor autorizat al mărcilor Volkswagen, Audi, ŠKODA și Volvo, și susținut de Porsche Finance Group, evenimentul este programat să se desfășoare în parcarea Arena Mall Bacău, pe parcursul întregului weekend, de vineri până duminică, inclusiv.

                În tot acest timp, pasionații de motoare pot admira bijuteriile pe patru roți, absolut fascinante, abia scoase de pe liniile de fabricație ale renumiților producători din domeniul auto. De departe, la pièce de résistance este sectorul dedicat celor mai noi modele electrice ale mărcilor din portofoliul Cybernet Autocenter, respectiv inovatoarele Volkswagen ID.4 GTX, Audi Q4 e-tron și Volvo C40 Recharge.

                „Ca paranteză, Volvo C40 este abia înmatriculat în România. De altfel, toate mașinile electrice sunt foarte puternice, de 300 – 400 de cai putere. Sunt «explozive», ca toate mașinile electrice, cuplul nu se constituie pe măsură ce se schimbă treptele de viteză și intră transmisiile.

                Pleacă «tare» de pe loc. Autonomia, deja, la aceste modele noi, este bună, peste 400 de kilometri, iar, în funcție de condițiile de temperatură, se poate ajunge la 500 de kilometri. Motiv pentru care a și crescut rețeaua de taximetre care folosesc astfel de mașini” ne-a declarat Ștefan Ionescu, specialist marketing la Cybernet Auto Bacău.

                De altfel, vizitatorii care au ajuns încă de la primele ore ale evenimentului au fost cel mai atrași de modelele electrice, la un moment dat, o familie întreagă testând, pe rând, tot ce se putea din oferta expozițională. De reținut că, pe lângă exponatele electrice, se află și modelele de ultimă generație, scoase pe piață de Volkswagen, Audi și Volvo, precum și mașinile rulate comercializate sub mărcile Das WeltAuto și Audi Approved :plus.

                „Audi Approved :plus este o marcă nouă de mașini rulate, sub umbrela Audi, dar strict din această marcă, spre deosebire de Das WeltAuto, unde se vând mașini second hand, în principal din portofoliul Porche, cu puțini kilometri, dar și de la alți producători. În viitor, este posibil să avem și de la Volvo, pentru că și ei au un program similar. Cred că toate mărcile Premium își vor face programe de mașini rulate”, a precizat reprezentantul organizatorului.Toate exponatele noi, cu excepția mașinilor rulate, sunt oferite spre testare în spațiile special amenajate din zona expozițională. În plus, organizatorul a promis și o serie de suprize vizitatorilor care vor ajunge, în toate zielele de weekend, la Salonul Auto.

                Protecția Consumatorilor: 5 din 6 magazine Penny, închise din cauza gravelor nereguli depistate

                  Magazinele Penny din tot județul au fost controlate, în ultima săptămână, de către angajații Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Bacău. 

                  Comisarii băcăuani au depistat la unitățile Penny numeroase nereguli care au atras după sine măsuri de sancționare, fără precedent. Astfel, cea mai severă măsură a fost închiderea temporară, pentru cel mult 6 luni, a 5 unități din totalul de 6 verificate de Protecția Consumatorilor. În plus, au fost aplicate 10 amenzi contravenționale, în valoare totală de 202.000 lei, și 6 avertismente. Complementar, s-a mai dispus și oprirea definitivă de la comercializare a unor produse alimentare neconforme, în valoare de peste 3.000 lei.

                  Alimente expirate, intrate în putrefacție

                  Măsurile adoptate de instituția de control au avut la bază o listă lungă de nereguli, printre care s-a numărat și comercializarea unor produse alimentare expirate. „Totodată, am constatat că, în aceste unități, se comercializau legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai și de calibre diferite. La sectorul de produse congelate, pe lângă gheața în exces, alimentele prezentau și modificări organoleptice”, a precizat Adrian Roșca, comisar șef adjunct la Protecția Consumatorilor Bacău. Mai mult, vitrinele frigorifice erau insalubre, cu insecte, resturi alimentare și praf. La fel și în zona raioanelor de panificație-patiserie, comisarii băcăuani au descoperit cuptoare neigienizate corespunzător, precum și tăvi arse.

                  Clientul, ars la buzunare

                  Grav este că, în urma controalelor, echipele Protecției Consumatorilor au mai depistat și că nu erau respectate promoțiile anunțate de unitate. Mai exact, fie nu era menționată perioada în care se derulează promoția, fie nu exista la vânzare produsul de referință pentru pachetele multi pack, de exemplu. „Am mai descoperit și neconcordanțe între prețul produsului de la casa de marcat și cel de la raft, dar și lipsa afișării prețului unor produse, aflate la raft”, au precizat reprezentanții Protecției Consumatorilor Bacău. De altfel, de acest fapt s-au plâns, și în trecut, mulți dintre clienții care ajungeau să la cumpărături în aceste unități de comerț.

                  Nu în ultimul rând, echipele de control au mai găsit mizerie în spațiile de depozitare ale mărfurilor alimentare, dar și produse alimentare cu ambalajele deteriorate ori neafișarea ingredientelor cu potențial allergen, la produselor care se vindeau vrac.

                  Deficiențe au fost identificate și la etichetarea produselor alimentare și nealimentare, cum ar fi lipsa unor mențiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română etc., dar și că produsele alimentare perisabile erau păstrate în condiții de temperatură anormale care ar fi putut determina deprecierea lor, cu risc major de îmbolnăvire a consumtorilor, în cazul în care ajungeau să fie consumate.

                  Șase cărți de istorie lansate în premieră națională la Onești

                  În aula Bibliotecii Municipale „Radu Rosetti” din Onești va fi lansat, luni, 12 septembrie, în premieră națională, setul de lucrări de istorie „România în Primul Război Mondial și Marea Unire a României”. Este vorba de șase volume, care au ieșit de sub teascurile Tipografiei Magic Print din Onești și în care sunt analizate evenimente care au avut loc cu începere din 1916 până la încoronarea Regelui Ferdinand în anul 1922, cu referire la Primul Război Mondial și la Marea Unire a României.

                  Volumele cuprind articole scrise de un număr semnificativ de autori, între care și istoricul băcăuan Vilică Munteanu.

                  Evenimentul este dedicat împlinirii a 103 ani de la constituirea Societății Mormintelor Eroilor Căzuți în Război, înființată la 12 septembrie 1919 prin decret semnat de Regele Ferdinand I și care a funcționat până în 1948 sub înaltul patronaj al Reginei Maria, sub diferite titulaturi: Societatea Cultul Eroilor, Așezământul Național Regina Maria pentru Cultul Eroilor și Așezământul Cultul Eroilor. Din 1948, Așezământul a fost desființat, dar din 1991 a fost înființată Asociația Națională Cultul Eroilor Regina Maria, cu o filială și în județul Bacău, din 1992.

                  Organizatorii evenimentului sunt Primăria Onești, Filiala Bacău a Asociației Naționale Cultul Eroilor și Biblioteca „Radu Rosetti”, iar parteneri sunt Protoieria Onești, ziarul Deșteptarea, Filiala Bacău a Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România, Filiala Vâlcea a ANCE și Tipografia Magic Print din Onești.

                  Armă deținută ilegal, depistată de polițiști

                    La data de 08 septembrie a.c., polițiștii Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase au depistat pe raza comunei Mărgineni, un bărbat de 36 de ani, din municipiul Bacău, care deţinea, o armă neletală supusă autorizării, respectiv pistol de zgomot şi 52 de cartuşe nepercutate.

                    În urma cercetărilor efectuate s-a stabilit faptul că, arma a fost introdusă ilegal în România în cursul anului 2021.

                    Polițiștii au deschis dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de nerespectarea regimului armelor şi al muniţiilor şi contrabandă calificată.
                    Arma şi muniţia identificate au fost ridicate în vederea continuării cercetărilor.

                    Acțiunile BLITZ continuă

                      La data de 08 septembrie a.c., polițiștii au acționat pentru disciplinarea pietonilor și combaterea excesului de viteză, pe raza de competență a municipiului Moinești, DN 2G, DN 12A și drumurile adiacente.
                      Au fost aplicate 89 de sancțiuni contravenționale,în valoare de 41..000 de lei, din care 7 pietonilor, 7 bicicliștilor, 3 căruțașilor, 2 pentru depășiri neregulamentare, iar restul pentru alte abateri.
                      Au fost reținute 14 permise de conducere, din care, 9 pentru viteză excesivă, 2 pentru depășiri neregulamentare, 3 pentru conducere sub influența alcoolului.

                      În intervalul orar 10:00-12:00, s-a organizat şi desfăşurat la Onești, o acţiune pentru creșterea gradului de disciplină rutieră. La activități a participat și reprezentant al Registrului Auto Român.
                      Astfel, pentru abaterile constatate, au fost aplicate 12 sancțiuni contravenționale, în valoare de aproximativ 2.000 de lei.
                      Totodată, au fost retrase 2 certificate de înmatriculare.

                      De asemenea, în intervalul orar 15:00-17:00, polițiștii rutieri și de ordine publică au acţionat pentru respectarea regimului legal de viteză şi combaterea abaterilor săvârşite de pietoni.
                      Au fost aplicate 107 sancțiuni contravenționale, din care, 31 pentru nerespectarea regimului legal de viteza, 56 pietonilor, 11 bicicliștilor, iar restul pentru alte abateri. Totodată, au fost reținute 13 permise de conducere, din care 11 pentru nerespectarea regimului legal de viteză. Valoarea contravențiilor este de 58.000 de lei.

                      Blue Air oprește din nou zborurile. De data asta pentru o lună

                      Compania aeriană Blue Air a anunțat vineri printr-un comunicat de presă că ”își propune” să reia zborurile abia din 10 octombrie, ceea ce înseamnă că pasagerii companiei care au achitat deja bilete până la acel moment nu vor putea să beneficieze de servicii.

                      De altfel, Blue Air anunță în comunicat că le transmite pasagerilor cu zboruri programate până în data de 10 octombrie 2022 să nu se mai prezinte la aeroporurile de plecare.

                      Reprezentanții Blue Air arată că firma nu are suficienți bani pentru combustibil și cheltuieli operaționale.

                      Totodată, compania mai spune că toți furnizorii de servicii esențiale zborurilor au condiționat furnizarea respectivelor servicii de plata datoriilor.

                      Ce spune compania?

                      „Ne cerem scuze tuturor angajaților și partenerilor comerciali ai Societății Blue Air Aviation pentru că nu am fost în măsură să ne îndeplinim toate obligațiile asumate față de aceștia.

                      Nu în ultimul rând, având în vedere faptul că din comunicatele publice emise în cursul zilei de ieri, 8 septembrie 2022, am constatat că am fost înțeleși greșit, dorim să ne exprimăm întreaga mulțumire pentru ajutorul ce ne-a fost acordat în aceste momente de maximă criză de Compania Națională de Transport Aerian TAROM S.A. precum și de Primul Ministru al României, dar și de Ministrul Transporturilor, pentru repatrierea pasagerilor Blue Air care au rămas blocați în afara țării.În lipsa acestui sprijin și în lipsa unui efort uman deosebit al tuturor angajaților TAROM S.A., precum și a celor de la cancelaria Primului Ministru, Ministerul Transporturilor și Ministerul Afacerilor Externe, situația la momentul actual ar fi fost una mult mai gravă în ceea ce privește numărul pasagerilor blocați în aeroporturi.

                      În ultimele 48 de ore conducerea executivă, Consiliul de Administrație și acționariatul Blue Air au constatat faptul că nivelul vânzărilor de bilete a fost semnificativ afectat, iar sumele care au fost încasate de procesatorii de plăți au fost blocate de către aceștia, astfel încât Societatea nu dispune în acest moment de fondurile necesare plății combustibilului și celorlalte cheltuieli operaționale, necesare pentru zborurile planificate începând cu data de 12 septembrie”.

                      În plus, toți furnizorii de servicii esențiale zborurilor au condiționat furnizarea respectivelor servicii de plata datoriilor scadente. În acest context au fost analizate toate aspectele privind modalitatea de reluare cât mai rapidă a activității de zbor, discutându-se în mod direct cu zeci de furnizori critici ai companiei, respectiv aeroporturi, societăți de handling, furnizori de combustibil, autorități de control al traficului aerian, precum și cu proprietarul aeronavelor operate de Blue Air.

                      Decizia de reluare a zborurilor are în vedere în mod decisiv posibilitatea societății de a rambursa tuturor pasagerilor afectați sumele datorate și de a achita tuturor partenerilor comerciali costurile serviciilor prestate în favoarea companiei.

                      Pe această cale, comunicăm tuturor pasagerilor cu zboruri programate până în data de 10 Octombrie 2022 să nu se mai prezinte la aeroporurile de plecare, aceste zboruri neputând fi operate.

                      Precizăm faptul că în cadrul discuțiilor purtate în Consiliul de Administrație al Blue Air, reprezentantul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a solicitat reluarea cât mai rapidă a zborurilor, iar votul reprezentantului Ministerului Finanțelor nu a putut fi exprimat. Votul reprezentantului Ministerului de Finanțe este unul extrem de important, având în vedere faptul că această instituție a emis Scrisoarea de Garanție pentru acordarea de către Eximbank SA a creditului comercial în sumă de 300.775.000 LEI, credit garantat cu 75% din acțiunile Societății și alte active deținute de Blue Air și acționariatul Societății.

                      În această perioadă, avem convingerea fermă că cei 2 investitori cu care acționariatul societății se află în discuții extrem de avansate la momentul la care a intervenit această situație de forță majoră, vor avea timpul necesar să analizeze absolut toate implicațiile acestui eveniment și să decidă, în mod definitiv, dacă doresc să investească sumele necesare revenirii Blue Air la cifrele dinainte de pandemia de COVID – 19 și acoperirea pierderilor de aproximativ 130.000.000 EUR suferite în această perioadă, din cauza interdicțiilor de zbor, a incertitudinii privind numeroasele valuri de pandemie, a creșterii absolut bruște și la niveluri extraordinare a prețului combustibilului, cauzate în principal de războiul din Ucraina, și scăderea cu peste 15% a puterii de cumparăre a monedei EUR față de USD”

                      Un ONG cere Primăriei să-i plătească 700 de lei + TVA pentru prinderea și eutanasierea fiecărui câine din oraș

                      700 lei + TVA de prins, sterilizat și eutanasiat un cîine. Ați citit bine. Nu e niciun zero în plus. Vorbim de 7 milioane lei vechi + TVA.

                      „Aceasta este oferta pe care o Asociație de Protecția Animalelor a transmis-o Primăriei Municipiului Bacău.
                      Pentru această firmă fac lobby anumiți politicieni locali, chipurile din dorința de a face un bine băcăuanilor și a rezolva problema câinilor fără stăpân din Bacău. Problemă nerezolvata niciunde în țară”, spune Dinu Păncescu, șeful Serviciului de Gestionare al Câinilor fără Stăpân.

                      El spune că se dorește desființarea actualului Serviciu și aducerea acestei asociații, dar că sub această așa-zisă rezolvare a situatiei se ascunde o mega-afacere.

                      În primul rând se urmărește uciderea tuturor câinilor existenți în adăpost în acest moment (peste 2.000), precum și uciderea tuturor câinilor ce vor fi capturați de pe străzile orașului Bacău în termen de 14 zile.

                      „Atenție: legislația prevede că, atit timp cît există resurse, cîinii nu trebuie uciși. Prelungirea șederii câinilor în adăpost este prevăzută de lege”, spune Dinu Păncescu.

                      El mai spune ca miza externalizarii este uriașă din punct de vedere financiar. Organizatia care a transmis oferta nu este din județul Bacău. Ea nu dispune de un adăpost în zona Bacăului în care să adăpostească cîinii timp de 14 zile lucrătoare, pentru a fi revendicati de proprietari sau adoptați.

                      „Prin urmare, ei nu au unde duce cîinii capturați din satele și comunele limitrofe. Cel mai probabil, după ce vor ucide toți cîinii aflati acum în Adăpostul Primăriei Bacău, spatiile goale le vor folosi să țină cîinii capturați în orașul Bacău dar și din împrejurimi”, explică el.

                      În timp ce problema câinilor se transformă într-o afacere, Serviciul de specialitate al Primăriei este lăsat fără resurse umane. În aprilie 2021, existau 9 posturi de îngrijitori, 3 la capturare, 6 curățenie și hrănire în adăpost. În decembrie 2021, mai erau doar 5 oameni.

                      „Un post a fost desființat prin organigramă, alți 3 îngrijitori au demisionat. Dacă vă întrebați de ce, de prea mult bine, cred eu. Așa că, din decembrie până acum o lună de zile, ne-am descurcat cu 5 oameni (îngrijire și capturare) de care trag și sâmbăta si duminica”, spune Dinu Păncescu.

                      „Unii nu au înțeles că la Serviciul Gestionare Câini, nu încui vineri la 15.30 și mai deschizi luni dimineața. Avem 2 oameni care vin și asigură permanența. Atenție! Acești 2 oameni nu primesc bani pentru ore suplimentare ci zile libere la schimb în săptămâna următoare. Adică, săptămâna următoare, am cu 2 oameni în minus cînd ei își iau zilele libere.

                      Am reușit cu greu să găsim doi oameni pe care să-i angajăm. Doi oameni cu experiență, care nu se tem de cîini. Acum o lună de zile, ne-am mărit echipa de la 5 persoane, la 7 persoane. Tot insuficient dar aveam 4 mâini în plus.
                      Iar acest lucru se simte și în calitatea curățeniei în adăpost, dar și în ritmul de capturare.

                      Mai avem un post liber dar, și dacă am găsi un om dornic să-l muște cîinii, să respire miros de fecale și urină, tot nu am putea să îl angajăm. Motivul? Angajările la stat sînt blocate până anul viitor.

                      Nu mai zic că salariul pe care îl primesc, nu este sub nicio formă motivant. Băieții pe care unii îi înjură cu drag și spor, pleacă acasă cu salariul net (inclusiv norma de hrană) de 1.700 – 2.000 lei”, mai explică Păncescu.

                      El spune ca pentru banii aceștia, unii au pretenția să se iasă la capturat oricând cetățeanul vede un cîine pe stradă. Neplătiți! Așa că se mergea și se intervenea la apeluri 112 oricând. Ziua, noaptea, în weekend, de Crăciun, de Paște.

                      „De ce nu mai mergem? Pentru că cineva a decis ca mașina de intervenții să fie luată de la Serviciul Gestionare Câini și dată la altă direcție. Noi, probabil, se așteaptă să mergem cu Uberul. Adică, eu conduceam faimosul BC 04 PBC, mergeam la intervenții neplătit sau recompensat cu zile libere iar băieții se trezeau noaptea pentru că primeau o zi liberă. Nu am fost vreun talent la matematică, dar mie aici îmi dă cu virgulă”, spune șeful Serviciului de Gestionare al Câinilor fără Stăpân din Primăria Bacău.

                      Angajatii vin la muncă sâmbăta la orice apel 112 (cînd oricum sînt liberi) pentru că primesc la schimb un alt liber în cursul săptămânii.

                      „Dar o firmă privată cere 700 lei + TVA per cîine capturat / sterilizat și eutanasiat. Vă întreb, vi se pare corect? Las la o parte faptul că nu înțeleg rolul sterilizării unui cîine pe care oricum îl omori în câteva zile.

                      La un calcul simplu, ieri, am adus în adăpost 6 cîini. Asta ce înseamnă? Că am făcut o economie de 6 câini x 700 lei = 4.200 lei?”, a mai spus Dinu Păncescu.

                      Media anuală de capturare a Serviciului e de 1.000 de câini. Înmulțit cu 700 de lei înseamnă o cifră de afaceri de 700.000 de lei (fără TVA)

                      Poliția în acțiune

                        Acțiune la nivelul Secției 2 Poliție Bacău

                        La data de 08 septembrie a.c, în intervalul 14.00-16.00, polițiștii Secţiei 2 Poliţie Bacău au acţionat în Piaţa Centrală, pe linia prevenirii infracţiunilor stradale, comerţ neautorizat și comerţ cu tutun/ţigarete provenite din contrabandă.
                        Au fost aplicate 8 sancţiuni contravenţionale, din care 4 în baza Legii nr.61 din 1991.
                        Exemplu:
                        A fost depistat un bărbat, în vârstă de 45 de ani, în timp ce oferea spre vânzare 16 cutii cu parfumuri având marcă similară cu o marcă înregistrată.
                        În cauză s-a întocmit dosar penal, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de punerea în circulaţie a unor produse purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată cu produse identice ori similare.
                        Produsele depistate au fost ridicate în vederea confiscării.

                        Acțiune pentru prevenirea și combaterea infracționalității stradale în Onești și comunele limitrofe

                        Polițiștii din cadrul Poliţiei Municipiului Oneşti, Secţiei 3 Poliţie Rurală Oneşti şi Secţiei 10 Poliţie Rurală Ştefan cel Mare au organizat şi acționat pentru prevenirea şi combaterea faptelor antisociale şi asigurarea climatului de siguranţă civică stradală.
                        În cadrul acţiunii, polițiștii au constatat o infracțiune flagrantă și au aplicat 50 de sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 12.000 de lei. 6 dintre acestea au fost aplicate în baza Legii 61 din 1991, 44 la regimul rutier și restul la alte acte normative. Au fost verificate 126 de autovehicule și legitimate 145 de persoane. Totodată au fost depistați în flagrant delict 2 autori de infracțiuni.
                        Polițiștii Secţiei 10 Poliţie Rurală Oneşti au depistat doi bărbați, de 31 și 40 de ani, din comuna Buciumi, în timp ce sustrăgeau cantitatea de 300 de kg de porumb.
                        A fost întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii de furt, iar prejudiciul a fost recuperat.

                        Depistat la volan, băut și cu permisul de conducere suspendat

                        La data de 08 septembrie a.c, în jurul orei 23.00, polițiștii din Buhuși au depistat pe raza comunei Filipeşti, un autoturism condus de un bărbat de 62 de ani, din Bacău care figurează cu permisul de conducere suspendat. De asemenea, polițiștii l-au testat cu aparatul alcooltest rezultând o valoare de 0,22 ml/g alcool pur în aerul expirat.
                        Polițiștii au întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de conducere a unui vehicul pe drumurile publice cu permisul suspendat.

                        Let`s Do It, Romania!” revine pe 17 septembrie

                        Ziua de curățenie generală – Let`s Do It, Romania!” revine pe 17 septembrie 2022.

                        În perioada 2010-2019, voluntarii au reuşit să strângă peste 2.850.000 de saci de deşeuri, reprezentând 22.700 de tone. Din 2010 şi până astăzi, peste 12.000.000 de ore de voluntariat au fost dedicate proiectului. Dintre voluntarii care au participat la Ziua de Curăţenie Naţională, 850.000 au fost elevi.

                        La nivel naţional, peste 2.600 de voluntari au făcut parte din echipa de organizare, fiind implicate toate judeţele din România.

                        Primăria municipiului Bacău este partener în cel mai mare proiect de implicare socială din România care, îşi propune curăţarea deşeurilor din arealele naturale într-o singură zi.

                        Intervenția antiteroristă, atribuție de serviciu a jandarmilor băcăuani

                          Grupa de intervenție antiteroristă și acțiuni speciale din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Bacău se pregătește în mod constant, iar astăzi, sub îndrumarea domnului locotenent-colonel Ghinită Daniel, monitor de intervenție profesională, s-a antrenat pe linia acțiunilor speciale.

                          Aceasta structură are ca principală atribuție executarea de acțiuni specifice pentru capturarea și neutralizarea persoanelor care folosesc arme de foc ori alte mijloace care pot pune în pericol siguranța persoanelor, bunurilor, valorilor și transporturilor speciale.

                          Scopul acestei pregătiri este cel de perfecționare a deprinderilor de intervenție la misiunile cu grad mare de risc, atunci când situaţia o impune pentru prinderea infractorilor periculoşi, aplanarea actelor de tulburare gravă a ordinii publice ori a conflictelor deschise cu evoluţie violentă.

                           Fiecare luptător, din cadrul acestei grupe antiteroriste, trebuie să fie bine pregătit, în orice moment să intervină prompt și spontan în salvarea persoanelor aflate în pericol.

                          Toate acestea ne reprezintă și avem obligația să le dezvoltăm!

                          Crucea Roșie Română marchează Ziua Mondială de Prim Ajutor

                          Învață și acordă primul ajutor la orice vârstă

                          Crucea Roșie Română marchează sâmbătă, 10 septembrie, Ziua Mondială de Prim Ajutor. Tema din acest an pune accent pe învățarea și acordarea primului ajutor la orice vârstă. 

                          Cunostințele de acordare a primului ajutor abilitează oamenii să salveze vieți, sporesc capacitatea unei persoane de a lua măsuri rapide pentru a reduce sau stabiliza leziunile grave și pentru a îmbunătăți șansele de supraviețuire ale unei victime. Totodată, abilitățile de acordare a primului ajutor îi învață pe oameni cum să-și păstreze calmul în caz de urgență, precum și bunătatea și dorința de a-i ajuta pe ceilalți. 

                          Indiferent de categoria socială din care provine sau de vârstă, fiecare persoană are capacitatea de a acorda primul ajutor. Este esențial ca un număr cât mai mare de persoane să învețe să acorde primul ajutor la toate vârstele, fie că este vorba de cursuri de prim ajutor făcute în școli, la locul de muncă sau în cluburile pentru persoane în vârstă. Oricine poate salva vieți!”, a declarat Ioan Silviu Lefter, director general al Crucii Roșii Române. 

                          Cursurile de prim ajutor sunt pentru toată lumea. 

                          Copii: Copiii pot acorda primul ajutor și pot salva viața unui membru al familiei sau a unui coleg de școală. În plus, copiii înșiși se confruntă cu un risc ridicat de rănire neintenționată, prin urmare este esențial ca aceștia să știe cum să reacționeze într-o situație de urgență. Pentru a preveni accidentele domestice, este important să creștem gradul de conștientizare al copiilor prin identificarea potențialelor amenințări în mediul înconjurător. 

                          Adulți: Deși aceasta este grupa de vârstă a persoanelor cu cel mai înalt nivel de pregătire în domeniul primului ajutor la nivel mondial, rămâne esențial să continuăm eforturile în acest domeniu. Adulții își vor spori abilitățile de a se ajuta singuri, de a reacționa rapid și corect în cazul unui accident în care este implicat partenerul de viață sau părintele, un copil sau un străin. De asemenea, ei vor fi mai conștienți de măsurile preventive, în special atunci când se ocupă de copii și de persoanele în vârstă. 

                          Persoane în vârstă: Persoanele de peste 65 de ani reprezintă grupul de vârstă cel mai vulnerabil la boli și accidente domestice. Acestea sunt mai predispuse la căderi și dezvoltă boli cardiovasculare și alte probleme de sănătate, cum ar fi hipertensiunea arterială și diabetul. Într-o lume în care populația îmbătrânită este în creștere, este esențial să se formeze mai multe persoane în vârstă în domeniul primului ajutor. Adulții în vârstă trebuie să devină conștienți de riscurile cu care se confruntă, dar și de măsurile preventive. Educația privind recunoașterea timpurie a semnelor și acordarea primului ajutor în caz de urgență poate contribui la reducerea suferinței și la salvarea de vieți. 

                          Crucea Roșie Română educă și furnizează cursuri de prim ajutor de 146 de ani fără întrerupere. Cursurile de prim ajutor desfășurate de Crucea Roșie au acoperire națională și certificare europeană. În 2021, un an în care cursurile s-au desfășurat în cea mai mare parte în regim online din cauza restricțiilor pandemiei COVID-19, organizația noastră a instruit peste 32 000 de persoane în acordarea primului ajutor dintre care 4950 copii și 24 531 adulți. 

                          Ziua Mondială de Prim Ajutor recunoaște rolul important pe care îl au la nivel mondial Societățile Naționale de Cruce Roșie și Semilună Roșie în furnizarea de formare în domeniul acordării primului ajutor de calitate, ca o modalitate de consolidare a capacității oamenilor de a răspunde în situații de accident sau boală. 

                          Fapte și cifre – Conform Federației Internaționale de Cruce Roșie și Semilună Roșie (FISCR)

                          Datele privind îmbătrânirea populației mondiale arată că este necesar să se acorde prioritate și să se formeze adulții în domeniul primului ajutor. Între 2000 și 2050, se preconizează că proporția populației mondiale cu vârsta de peste 60 de ani se va dubla. Proporția populației de peste 65 de ani crește mai rapid decât toate celelalte grupe de vârstă. Până în 2050, 16% din populația mondială va avea peste 65 de ani, față de 11% în 2019. Una din șase persoane va avea peste 65 de ani. În Europa și America de Nord, raportul fiind de unul din patru.

                          Persoanele în vârstă sunt mai predispuse la boli cardiovasculare, cum ar fi accidentul vascular cerebral sau insuficiența cardiacă, și sunt predispuse la căderi. Potrivit OMS, în 2010, 69% dintre pacienții cu accident vascular cerebral au fost persoane cu vârsta de peste 65 de ani, care sunt cele mai expuse la risc. În plus, riscurile de atac de cord cresc odată cu vârsta. În cele din urmă, persoanele de peste 65 de ani sunt mai predispuse să cadă. Riscul crește în cazul celor care au peste 85 de ani. Punerea în aplicare a unor campanii de prevenire și a unei formări specifice pentru persoanele în vârstă și familiile acestora reprezintă o problemă majoră. 

                          Mai mult de 50% din spitalizările cauzate de accidentări se înregistrează în rândul persoanelor cu vârsta de peste 65 de ani. 

                          Copiii prezintă un risc ridicat de rănire neintenționată. Potrivit OMS, rănile cauzează aproape 950 000 de decese în rândul copiilor în fiecare an. 90% dintre aceste decese sunt cauzate de leziuni neintenționate în incidente rutiere, căderi, înec și arsuri. Aceste leziuni pot fi prevenite prin campanii de informare preventivă destinate copiilor și adulților care sunt prezenți în mediul lor.

                          § Substanțele găsite în case și în jurul caselor sunt cel mai frecvent implicate în otrăvirea copiilor. Peste 45.000 de copii și adolescenți mor în fiecare an în urma otrăvirii – adică aproximativ 123 de copii pe zi. 

                          § Luând în considerare siguranţa şi protecţia copiilor, FISCR subliniază importanţa educării copiilor în acordarea primului ajutor astfel încât să fie bine pregătiţi să reacţioneze eficient în situaţii de urgenţă, salvându-şi propria viaţă și pe cea a celor din jur. 

                          § De aceea, este extrem de important să subliniem rolul adulţilor care contribuie la salvarea vieţii copiilor, precum şi angajarea în instruirea copiilor, astfel încât aceștia să fie pregătiți să acționeze în situaţii de urgenţă.

                          Telefon pierdut în Piața Centrală, găsit de la Poliția Locală

                            Joi, 8 septembrie a. c., în jurul orelor 10.00, polițiștii locali din cadrul Serviciului Ordine Publică și Evidența Persoanei au găsit pe timpul desfășurării serviciului de patrulare, un telefon mobil în zona Pieței Centrale, din municipiul Bacău.
                            În urma verificărilor efectuate polițiștii locali au reuşit să identifice proprietara telefonului în persoana numitei V.M., din comuna Blăgești, care s-a prezentat la sediul Poliției Locale Bacău din Piața Centrală, pentru a intra în posesia bunului pierdut.
                            Poliția Locală a Municipiului Bacău recomandă tuturor cetățenilor să manifeste atenţie sporită faţă de bunurile personale şi să apeleze cu încredere la sprijinul polițiștilor locali.