Propaganda privată

“Wolf Warrior 2” a devenit cel mai de succes film chinezesc, cu încasări de 870 de milioane de dolari. «The Economist» i-a dedicat un articol în ediția tipărită nu pentru faptul că a ajuns unul dintre filmele cu cele mai mari încasări chiar la nivel mondial, ci pentru că este un film de propagandă.

Un militar chinez aflat într-o țară africană lupta contra mercenarilor americani, salvând viața a sute de compatrioți.

Filmul se încheie apoteotic cu mesajul: “Cetățeni ai Republicii Populare Chineze, când vă aflați în pericol într-o țară străină, nu vă dați bătuți! Amintiți-vă că sunteți apărați de o patrie puternică!”

Anul trecut, un alt film, cu același regizor și actor în rolul principal, “Operation Mekong”, despre militarii chinezi luptându-se cu traficanții de droguri, a avut încasări mari și un succes la public deosebit, ceea ce a determinat publicația economică să considere că Partidul Comunist a schimbat metodele de propagandă, folosind sectorul privat în acest scop.

Și în mediul online sectorul privat a preluat conducerea. Un exemplu este “The Chronicle of the Rabbits”, un serial de animație despre istoria modernă a Chinei. De când a început să circule online, în urmă cu doi ani, a fost vizionat de peste 500 de milioane de ori. Desenele animate ilustrează partidul ca un iepure slab și mic la început, dar în cele din urmă depășește nenumăratele obstacole pentru a deveni puternic.

Ca rezultat, internauții folosesc adesea termenul “iepurele nostru” pentru a se referi la China.

Calea nu este nouă, America a folosit-o cu succes: Rambo care dobora elicopterele sovietice în Afganistan, Rocky Balboa care îl făcea praf pe campionul sovietic la box, comandourile americane care câștigau confruntări în junglele vietnameze, piloții de la Top Gun care doborau MiG-urile și așa mai departe. Nimic nou sub soare, deci.

Abonați-vă la canalul Telegram Deșteptarea pentru a primi știri necenzurate de "standardele comunității"