Consilierii orașului Slănic Moldova și-au desemnat, pe ultima sută de metri, reprezentantul în Comisia de organizare a referendumului privind demiterea primarului Gheorghe Baciu. Din cauză că s-a amânat luarea deciziei timp de o lună, primarului i s-a reproșat că obstrucționează organizarea referendumului.

Gheorghe Baciu a explicat că întârzierea a avut cauze obiective. „Pe 27 martie, Prefectura ne-a anunțat că trebuie să decidem cine ne va reprezenta în comisie. Pe 29 martie am avut ședință, dar consilierii nu avuseseră timp să analizeze și să decidă. Am convocat o ședință extraordinară, dar nu a avut cvorum. Deoarece era deja convocată ședința ordinară nu avea sens să mai ținem o extraordinară.

Asta nu înseamnă că primarul nu-și face treaba! Eu am făcut propunerea, e un jurist din cadrul Primăriei, aștept să văd ce vor decide consilierii”, declara Gh. Baciu, înainte de ședință. Consilierii locali au ales, dar nu pe jurist: reprezentantul primarului și al orașului Sl. Moldova în comisie este Mihai Rotaru, consilier PNL.

„Voi merge la Curtea Constituțională”

Acum ar trebui ca organizarea referendumului solicitat de 1.145 de cetățeni pentru demiterea lui Gh. Baciu să intre în linie dreaptă. Primarul susține că lucrurile nu sunt așa de simple. „Eu am contestat în Contencios referatul Prefecturii și lista de semnături deoarece nu a fost respectată Legea 215 privind condițiile și motivele pentru care poate fi demis un primar”, declară Gh. Baciu. Edilul arată că a primit o adresă de la Autoritatea Electorală Permanentă în care se precizează că se aplică cu prioritate art. 70 coroborat cu art. 55 din Legea 215.

„Eu am încredere că la Contencios lucrurile se vor rezolva în sensul că se va dovedi că nu au fost îndeplinite condițiile cumulative. În caz contrar, voi merge până la Curtea Constituțională pentru a solicita dovada că am nesocotit interesele comunității”, a avertizat primarul. Legea nu prevede că trebuie dovedit motivul cererii, ci doar că cetățenii care cer referendum, urmare a nesocotirii intereselor generale, trebuie să reprezinte 25 la sută din numărul locuitorilor cu drept de vot.

De fapt, cea care decide dacă sunt întrunite condițiile cerute de lege (și dacă referendumul va avea loc sau nu) este Comisia. Chiar dacă va avea loc, referendumul „nu va trece”, a precizat primarul, așadar „banii vor fi cheltuiți inutil”, iar această cheltuială va adânci criza financiară cu care se confruntă orașul Slănic Moldova.

Primarul orașului afirmă că în organizarea acestui referendum nu sunt respectate art. 55 și 70 din Legea 215. Art. 55 se referă la numărul cetățenilor care solicită referendumul, comisia de organizare, cheltuieli etc. Art. 70 prevede că referendumul se organizează „ca urmare a cererii adresate în acest sens prefectului de locuitorii comunei, orașului sau municipiului, ca urmare a nesocotirii de către acesta a intereselor generale ale colectivității locale sau a neexercitării atribuțiilor ce îi revin, potrivit legii, inclusiv a celor pe care le exercită ca reprezentant al statului.” Iar atribuțiile primarului, prevăzute în art. 63 din aceeași lege, sunt numeroase, de la respectarea drepturilor cetățenilor până la coordonarea serviciilor care vizează nevoile sociale, sănătatea, cultura, învățământul, sportul, salubrizarea, iluminatul ș.a.

Alte articole