Poliția locală strânge persoanele fără adăpost
Jandarmii Montani din Slănic Moldova, prezenți pe schiuri pe pârtia Nemira: Recomandări pentru iubitorii sporturilor de iarnă
Jandarmii montani din cadrul Postului de Jandarmi Montan Slănic Moldova se alătură iubitorilor sporturilor de iarnă pe pârtia Nemira pentru a asigura siguranța și sprijinul în zona montană. Echipa de jandarmi îndeamnă turiștii să fie pregătiți corespunzător pentru practicarea sporturilor de iarnă și drumețiile pe munte.
„Indiferent dacă sunteți începători sau experimentați în sporturile de iarnă, prudența este esențială,” a declarat un reprezentant al Jandarmeriei Montane. „Echipamentul adecvat nu este doar o necesitate pentru a face față frigului, ci și o măsură de protecție în eventualitatea unui accident. Recomandăm turiștilor să aleagă traseele sau pârtiile în funcție de pregătirea fizică și tehnică.”
Cu gradul de dificultate și riscul de accidentare în vedere, jandarmii montani subliniază importanța încălzirii înainte de a începe activitatea pe munte. Ei sunt pregătiți să ofere sprijin și asistență în caz de necesitate.
„Stăm la dispoziția celor care au nevoie de ajutor. Nu ezitați să ne solicitați sprijinul în orice situație dificilă sau de urgență,” au adăugat jandarmii montani.
Cu aceste recomandări, autoritățile locale își propun să asigure un sezon de iarnă plin de distracție și aventură, dar în același timp, în condiții de siguranță maximă pentru toți iubitorii de sporturi de iarnă din zona Slănic Moldova.
Mobilizare nocturnă pentru a stinge un puternic incendiu la un depozit de fân în Margineni
În miez de noapte, echipele de intervenție ale Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Bacău și Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență (SVSU) Bacău au fost chemate în grabă pentru a gestiona și stinge un amplu incendiu la un depozit de fân situat în zona Trebeș, Mărgineni.
După ore de eforturi susținute și luptă împotriva flăcărilor înăbușitoare, echipele de pompieri au reușit să elimine pericolul și să prevină extinderea focului la proprietăți învecinate. Lucrătorii specializați din cadrul ISU Bacău vor demara o anchetă pentru a stabili cauzele care au dus la izbucnirea acestui nefericit eveniment.
Populația din zonă este îndemnată să fie extrem de atentă la protejarea locuințelor și a proprietăților împotriva riscurilor de incendiu, adoptând măsuri de precauție precum evitarea fumatului în apropierea materialelor inflamabile, gestionarea corespunzătoare a deșeurilor și asigurarea echipamentelor de siguranță adecvate.
În plus, cetățenii sunt sfătuiți să respecte regulile de siguranță pentru a preveni situații similare și pentru a proteja comunitatea de pericolele asociate cu incendiile, care pot avea consecințe grave, inclusiv pierderi de vieți omenești.
Sindicaliștii din SINDIMED Bacău câștigă o victorie juridică în privința sporurilor COVID
În urma unor eforturi susținute și a perseverenței sindicaliștilor din SINDIMED Bacău, se remarcă o victorie semnificativă în procesele legate de sporurile COVID pe durata pandemiei.
Comunicatul emis de sindicat anunță că mai multe acțiuni se află în diverse stadii și pe diverse secții, dar în prezent, o primă victorie juridică a fost obținută după respingerea inițială a două dintre acțiuni și obținerea rejudecării în final.
Într-o declarație emisă de reprezentanții SINDIMED Bacău, aceștia au subliniat că, deși rezultatul final al proceselor rămâne incert în acest moment, obținerea rejudecării reprezintă o realizare semnificativă și un pas important în direcția protejării drepturilor lucrătorilor medicali implicați în lupta împotriva pandemiei.
Deșteptarea – Povestea știrilor în era digitală
Ziarul Deșteptarea se distinge prin tradiție, imparțialitate și impactul considerabil pe care îl are în comunitate. Cu o prezență puternică pe platforma de socializare Facebook, ziarul a evoluat într-un mod spectaculos, dincolo de varianta tipărită, conectându-se la publicul său cu informații variate și relevante.
Cifrele impresionante de pe Facebook
Cu mai mult de 101.000 de urmăritori și 93.000 de aprecieri, pagina de Facebook a ziarului Deșteptarea nu este doar o sursă de știri, ci și un loc de întâlnire virtual pentru comunitatea băcăuană. Faptul că aceste cifre continuă să crească este un semn al încrederii publicului în calitatea conținutului oferit.
50.000 de afișări pe zi
Cu o medie de 50.000 de afișări pe zi și peste 25.000 de utilizatori unici zilnic, site-ul Deșteptarea.ro rămâne o sursă de încredere pentru informații locale și naționale. În luna decembrie 2023, ziarul a înregistrat un număr de 458.022 de vizitatori unici și 1.360.930 de vizualizări, ceea ce demonstrează că are un impact semnificativ în comunitatea online.
Creștere constantă și în 2024
În primele două săptămâni din ianuarie 2024, Deșteptarea.ro a continuat să impresioneze, atrăgând nu mai puțin de 330.337 de unici și generând 801.374 de vizualizări. Aceste cifre nu fac decât să confirme că ziarul Deșteptarea este în continuare o forță relevantă în furnizarea știrilor și informațiilor de interes pentru comunitatea băcăuană și nu numai.
„Bacăul vorbește”
Această tribună oferă cititorilor posibilitatea de a-și exprima opiniile și părerile cu privire la diversele probleme ale zilei. Este un spațiu dedicat dialogului și dezbaterii, consolidând astfel legătura dintre ziar și comunitate. Această abordare nu numai că reflectă importanța transparenței și participării democratice, dar și întărește angajamentul Deșteptării față de implicarea activă a cetățenilor în construirea unei comunități informate și conectate.
Anunțuri cu plata online
Deșteptarea Bacău nu este doar un furnizor de știri, ci și o platformă extinsă pentru interacțiunea comunității locale. Pe lângă informații de actualitate, ziarul oferă și oportunități pentru anunțuri de mica și mare publicitate, atât în versiunea tipărită, care apare săptămânal, cât și în cea online, disponibilă zilnic. Un aspect notabil este posibilitatea publicării anunțurilor prin intermediul platformei online, facilitând procesul de plasare prin plata cu cardul. Astfel, anunțurile devin rapid vizibile în ediția online, iar ca un beneficiu adițional, sunt integrate și în varianta tipărită a ziarului.
În patru luni, peste 500.000 de vizualizări Deșteptarea Podcast
Din septembrie 2023, Deșteptarea a îmbrățișat era podcasturilor video, oferind audienței o nouă modalitate de a se conecta la știri și evenimente. Cu peste 500.000 de vizualizări, Deșteptarea Podcast a devenit o sursă preferată pentru cei care doresc să descopere povești captivante și interviuri cu personalități locale și naționale. Un exemplu remarcabil este podcastul cu artista Maria Șalaru, care a strâns peste 70.000 de vizualizări și 550 de aprecieri. „Deșteptarea Podcast” reprezintă o platformă digitală în format audio-video care oferă utilizatorilor săi, prin intermediul interviurilor, o incursiune captivantă în realitățile sociale, culturale, politice și economice. Aici, interlocutori de succes aduc în prim-plan perspective și experiențe semnificative, generând un spațiu de cunoaștere profundă și accesibilă și motivațională.
Publicitate și advertoriale în Deșteptarea
Deșteptarea se distinge nu doar prin calitatea conținutului său informativ, ci și prin abordarea deschisă și echitabilă în ceea ce privește publicitatea și advertorialele. Cu o politică deschisă, ziarul primește și publică advertoriale și reclame din partea tuturor celor interesați, fără a face excepții bazate pe orientare politică sau alt criteriu similar. Această deschidere reflectă angajamentul ziarului față de pluralismul de opinii și diversitatea ideilor în cadrul comunității sale. Indiferent de afiliere politică sau orientare, toți cei interesați au oportunitatea de a-și promova mesajele prin intermediul acestui ziar. Această abordare echitabilă nu numai că susține mediul de afaceri local, dar și promovează diversitatea de voci și perspective în spațiul public. Astfel, Deșteptarea, ziar cu o continuitate de 34 de ani, rămâne nu doar un furnizor de știri, ci și o platformă care își deschide paginile pentru toți cei care doresc să împărtășească informații, idei sau oferte, contribuind la crearea unei atmosfere de dialog și pluralism în spațiul media.
Accesibilitatea la îndemână: Deșteptarea și experiența mobilă
Cu convingerea că știrile și informațiile trebuie să fie accesibile oricând și oriunde, Deșteptarea a investit într-o experiență mobilă optimizată pentru a răspunde nevoilor cititorilor săi activi și mobili. Pentru acei utilizatori care preferă să se conecteze la știri prin intermediul telefoanelor mobile, ziarul oferă o versiune simplificată a site-ului, concepută pentru a se încărca rapid și eficient, economisind astfel timp și resurse de internet. Alegând această variantă, cititorii pot beneficia de o experiență fluidă și captivantă, având acces la știri proaspete și la cele mai recente actualizări în mod convenabil. Versiunea pentru telefoane mobile este adaptată interacțiunii tactile și permite o navigare intuitivă, facilitând astfel consumul de conținut în mișcare. Mai mult, pentru a asigura flexibilitatea și adaptabilitatea la preferințele individuale, există posibilitatea de a comuta între versiunea mobilă și versiunea desktop direct din setările telefonului. Acest aspect oferă libertatea de a alege tipul de experiență dorită, fie că este vorba despre o navigare rapidă și comodă pe telefon sau de explorarea conținutului în profunzime pe un ecran mai mare al unui desktop.
COMUNICAT privind proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al unitatii administrativ teritoriale – Judetul Bacau
In conformitate cu prevederile Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, a Legii nr. 421/2023 privind Bugetul de stat pe anul 2024 si a art.76^1 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, facem cunoscut Proiectul privind bugetul de venituri si cheltuieli al unitatii administrativ teritoriale – Judetul Bacau pe anul 2024.
mii lei
| DENUMIREA INDICATORILOR | Cod rand | Cod indicator | Program |
| SECTIUNEA DE FUNCTIONARE + SECTIUNEA DE DEZVOLTARE | |||
| TOTAL VENITURI | 1 | 00.01 | 847.274,00 |
| VENITURI PROPRII | 2 | 49.90 | 96.283,00 |
| I. VENITURI CURENTE | 3 | 00.02 | 416.564,00 |
| A. VENITURI FISCALE | 4 | 00.03 | 413.528,00 |
| A1. IMPOZIT PE VENIT, PROFIT SI CASTIGURI DIN CAPITAL | 5 | 00.04 | 91.407,00 |
| A12. IMPOZIT PE VENIT, PROFIT, SI CASTIGURI DIN CAPITAL DE LA PERSOANE FIZICE | 6 | 00.06 | 91.407,00 |
| Cote si sume defalcate din impozitul pe venit | 7 | 04.02 | 91.407,00 |
| Cote defalcate din impozitul pe venit | 8 | 04.02.01 | 80.182,00 |
| Sume alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale | 9 | 04.02.04 | 11.225,00 |
| A4. IMPOZITE SI TAXE PE BUNURI SI SERVICII | 10 | 00.10 | 322.121,00 |
| Sume defalcate din TVA | 11 | 11.02 | 320.281,00 |
| Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judetelor | 12 | 11.02.01 | 146.491,00 |
| Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale | 13 | 11.02.06 | 173.790,00 |
| Taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati | 14 | 16.02 | 1.840,00 |
| Taxa asupra mijloacelor de transport | 15 | 16.02.02 | 1.800,00 |
| Impozit pe mijloacele de transport detinute de persoane fizice | 16 | 16.02.02.01 | 100,00 |
| Impozit pe mijloacele de transport detinute de persoane juridice | 17 | 16.02.02.02 | 1.700,00 |
| Alte taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurare de activitati | 18 | 16.02.50 | 40,00 |
| C. VENITURI NEFISCALE | 19 | 00.12 | 3.036,00 |
| C1. VENITURI DIN PROPRIETATE | 20 | 00.13 | 934,00 |
| Venituri din proprietate | 21 | 30.02 | 934,00 |
| Venituri din concesiuni si inchirieri | 22 | 30.02.05 | 934,00 |
| Redevente miniere | 23 | 30.02.05.01 | 870,00 |
| Alte venituri din concesiuni si inchirieri de catre institutiile publice | 24 | 30.02.05.30 | 64,00 |
| C2. VANZARI DE BUNURI SI SERVICII | 25 | 00.14 | 2.102,00 |
| Venituri din prestari de servicii si alte activitati | 26 | 33.02 | 1.602,00 |
| Contributia de intretinere a persoanelor asistate | 27 | 33.02.13 | 1.600,00 |
| Contributia lunara a parintilor pentru intretinerea copiilor in unitatile de asistenta sociala | 28 | 33.02.27 | 2,00 |
| Diverse venituri | 29 | 36.02 | 500,00 |
| Alte venituri | 30 | 36.02.50 | 500,00 |
| Transferuri voluntare, altele decat subventiile | 31 | 37.02 | 0,00 |
| Varsaminte din sectiunea de functionare pentru finantarea sectiunii de dezvoltare a bugetului local (cu semnul minus) | 32 | 37.02.03 | -35.820,96 |
| Varsaminte din sectiunea de functionare | 33 | 37.02.04 | 35.820,96 |
| IV. SUBVENTII | 34 | 00.17 | 424.774,00 |
| SUBVENTII DE LA ALTE NIVELE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 35 | 00.18 | 424.774,00 |
| Subventii de la bugetul de stat | 36 | 42.02 | 423.274,00 |
| B. Curente | 37 | 423.274,00 | |
| Alte drepturi pentru dizabilitate si adoptie | 38 | 42.02.21 | 6.000,00 |
| Finantarea Programui National de Dezvoltare Locala | 39 | 42.02.65 | 31.155,00 |
| Subventii de la bugetul de stat catre bugetele locale necesare sustinerii derularii proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare, aferente perioadei de programare 2014 – 2020 | 40 | 42.02.69 | 3.370,00 |
| Subventii de la bugetul de stat catre bugetele locale pentru Programul national de investitii „Anghel Saligny” | 41 | 42.02.87 | 33.847,00 |
| Alocari de sume din PNRR aferente asistentei financiare nerambursabile | 42 | 42.02.88 | 230.833,50 |
| Fonduri europene nerambursabile | 43 | 42.02.88.01 | 193.999,50 |
| Sume aferente TVA | 44 | 42.02.88.03 | 36.834,00 |
| Alocari de sume din PNRR aferente componentei împrumuturi | 45 | 42.02.89 | 118.068,50 |
| Fonduri din imprumut rambursabil | 46 | 42.02.89.01 | 115.554,80 |
| Sume aferente TVA | 47 | 42.02.89.03 | 2.513,70 |
| Subventii de la alte administratii | 48 | 43.02 | 1.500,00 |
| Subventii primite de la alte bugete locale pentru institutiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap | 49 | 43.02.07 | 1.500,00 |
| Sume primite de la UE/alti donatori în contul platilor efectuate si prefinantari aferente cadrului financiar 2014-2020 | 50 | 48.02 | 5.936,00 |
| Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) | 51 | 48.02.01 | 636,00 |
| Sume primite în contul platilor efectuate în anii anteriori | 52 | 48.02.01.02 | 636,00 |
| Fondul Social European (FSE) | 53 | 48.02.02 | 5.300,00 |
| Sume primite în contul platilor efectuate în anii anteriori | 54 | 48.02.02.02 | 5.300,00 |
| TOTAL CHELTUIELI | 55 | 933.121,00 | |
| CHELTUIELI CURENTE | 56 | 01 | 763.869,51 |
| TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL | 57 | 10 | 169.941,00 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 58 | 20 | 79.030,44 |
| TITLUL III DOBANZI | 59 | 30 | 16.283,00 |
| TITLUL V FONDURI DE REZERVA | 60 | 50 | 500,00 |
| TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 61 | 51 | 186.445,10 |
| TITLUL VII ALTE TRANSFERURI | 62 | 55 | 9.641,00 |
| TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA | 63 | 57 | 26.951,00 |
| TITLUL XI ALTE CHELTUIELI | 64 | 59 | 28.516,00 |
| TITLUL XII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE REPREZENTAND ASISTENTA FINANCIARA NERAMBURSABILA AFERENTA PNRR | 65 | 60 | 230.833,50 |
| TITLUL XIII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE AFERENTE COMPONENTEI DE IMPRUMUT A PNRR | 66 | 61 | 15.728,47 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 67 | 70 | 152.070,09 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 68 | 71 | 152.070,09 |
| TITLUL XIX RAMBURSARI DE CREDITE | 69 | 81 | 17.181,40 |
| Partea I-a SERVICII PUBLICE GENERALE | 70 | 50.02 | 238.274,47 |
| Autoritati publice si actiuni externe | 71 | 51.02 | 63.200,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 72 | 01 | 46.200,00 |
| TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL | 73 | 10 | 36.000,00 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 74 | 20 | 8.500,00 |
| TITLUL XI ALTE CHELTUIELI | 75 | 59 | 1.700,00 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 76 | 70 | 17.000,00 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 77 | 71 | 17.000,00 |
| Din total capitol | |||
| Autoritati executive si legislative | 78 | 51.02.01 | 63.200,00 |
| Autoritati executive | 79 | 51.02.01.03 | 63.200,00 |
| Alte servicii publice generale | 80 | 54.02 | 158.764,47 |
| CHELTUIELI CURENTE | 81 | 01 | 131.383,07 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 82 | 20 | 4.520,00 |
| TITLUL V FONDURI DE REZERVA | 83 | 50 | 500,00 |
| TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 84 | 51 | 110.134,60 |
| TITLUL VII ALTE TRANSFERURI | 85 | 55 | 500,00 |
| TITLUL XIII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE AFERENTE COMPONENTEI DE IMPRUMUT A PNRR | 86 | 61 | 15.728,47 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 87 | 70 | 10.200,00 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 88 | 71 | 10.200,00 |
| TITLUL XIX RAMBURSARI DE CREDITE | 89 | 81 | 17.181,40 |
| Din total capitol | |||
| Fond de rezerva bugetara la dispozitia autoritatilor locale | 90 | 54.02.05 | 500,00 |
| Servicii publice comunitare de evidenta a persoanelor | 91 | 54.02.10 | 4.401,60 |
| Alte servicii publice generale | 92 | 54.02.50 | 153.862,87 |
| Tranzactii privind datoria publica si imprumuturi | 93 | 55.02 | 16.310,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 94 | 01 | 16.310,00 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 95 | 20 | 27,00 |
| TITLUL III DOBANZI | 96 | 30 | 16.283,00 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 97 | 70 | 0,00 |
| Din total capitol | |||
| Transferuri din bugetul de stat catre bugetul asigurarilor sociale de stat | 98 | 55.02.01 | 0,00 |
| Tranzactii privind datoria publica si imprumuturi | 99 | 55.02.00 | 16.310,00 |
| Partea a II-a APARARE, ORDINE PUBLICA SI SIGURANTA NATIONALA | 100 | 59.02 | 2.837,54 |
| Aparare | 101 | 60.02 | 567,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 102 | 01 | 563,00 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 103 | 20 | 563,00 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 104 | 70 | 4,00 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 105 | 71 | 4,00 |
| Din total capitol | |||
| Aparare nationala | 106 | 60.02.02 | 567,00 |
| Ordine publica si siguranta nationala | 107 | 61.02 | 2.270,54 |
| CHELTUIELI CURENTE | 108 | 01 | 1.327,94 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 109 | 20 | 1.327,94 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 110 | 70 | 942,60 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 111 | 71 | 942,60 |
| Din total capitol | |||
| Protectie civila si protectie contra incendiilor (protectie civila nonmilitara) | 112 | 61.02.05 | 2.147,29 |
| Alte cheltuieli in domeniul ordinii publice si sigurantei nationale | 113 | 61.02.50 | 123,25 |
| Partea a III-a CHELTUIELI SOCIAL-CULTURALE | 114 | 64.02 | 519.315,89 |
| Invatamant | 115 | 65.02 | 21.603,50 |
| CHELTUIELI CURENTE | 116 | 01 | 21.387,50 |
| TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL | 117 | 10 | 85,00 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 118 | 20 | 2.226,50 |
| TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA | 119 | 57 | 19.076,00 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 120 | 70 | 216,00 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 121 | 71 | 216,00 |
| Din total capitol | |||
| Invatamant prescolar si primar | 122 | 65.02.03 | 0,00 |
| Invatamant prescolar | 123 | 65.02.03.01 | 0,00 |
| Invatamant primar | 124 | 65.02.03.02 | 0,00 |
| Invatamant secundar | 125 | 65.02.04 | 0,00 |
| Invatamant secundar inferior | 126 | 65.02.04.01 | 0,00 |
| Invatamant nedefinibil prin nivel | 127 | 65.02.07 | 6.312,50 |
| Invatamant special | 128 | 65.02.07.04 | 6.312,50 |
| Alte cheltuieli in domeniul invatamantului | 129 | 65.02.50 | 15.291,00 |
| Sanatate | 130 | 66.02 | 259.731,19 |
| CHELTUIELI CURENTE | 131 | 01 | 248.465,70 |
| TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 132 | 51 | 22.500,00 |
| TITLUL XII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE REPREZENTAND ASISTENTA FINANCIARA NERAMBURSABILA AFERENTA PNRR | 133 | 60 | 225.965,70 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 134 | 70 | 11.265,49 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 135 | 71 | 11.265,49 |
| Din total capitol | |||
| Servicii medicale in unitati sanitare cu paturi | 136 | 66.02.06 | 259.731,19 |
| Spitale generale | 137 | 66.02.06.01 | 259.731,19 |
| Cultura, recreere si religie | 138 | 67.02 | 59.712,40 |
| CHELTUIELI CURENTE | 139 | 01 | 59.192,40 |
| TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL | 140 | 10 | 3.838,00 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 141 | 20 | 556,00 |
| TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 142 | 51 | 37.434,40 |
| TITLUL XI ALTE CHELTUIELI | 143 | 59 | 17.364,00 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 144 | 70 | 520,00 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 145 | 71 | 520,00 |
| Din total capitol | |||
| Servicii culturale | 146 | 67.02.03 | 41.848,40 |
| Biblioteci publice comunale, orasenesti, municipale | 147 | 67.02.03.02 | 4.414,00 |
| Muzee | 148 | 67.02.03.03 | 13.910,00 |
| Institutii publice de spectacole si concerte | 149 | 67.02.03.04 | 20.666,00 |
| Scoli populare de arta si meserii | 150 | 67.02.03.05 | 1.381,00 |
| Centre pentru conservarea si promovarea culturii traditionale | 151 | 67.02.03.08 | 937,00 |
| Alte servicii culturale | 152 | 67.02.03.30 | 540,40 |
| Servicii recreative si sportive | 153 | 67.02.05 | 300,00 |
| Sport | 154 | 67.02.05.01 | 0,00 |
| Tineret | 155 | 67.02.05.02 | 300,00 |
| Servicii religioase | 156 | 67.02.06 | 16.764,00 |
| Alte servicii în domeniile culturii, recreerii si religiei | 157 | 67.02.50 | 800,00 |
| Asigurari si asistenta sociala | 158 | 68.02 | 178.268,80 |
| CHELTUIELI CURENTE | 159 | 01 | 171.268,80 |
| TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL | 160 | 10 | 130.018,00 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 161 | 20 | 25.156,00 |
| TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA | 162 | 57 | 7.875,00 |
| TITLUL XI ALTE CHELTUIELI | 163 | 59 | 3.352,00 |
| TITLUL XII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE REPREZENTAND ASISTENTA FINANCIARA NERAMBURSABILA AFERENTA PNRR | 164 | 60 | 4.867,80 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 165 | 70 | 7.000,00 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 166 | 71 | 7.000,00 |
| Din total capitol | |||
| Asistenta acordata persoanelor in varsta | 167 | 68.02.04 | 2.154,00 |
| Asistenta sociala in caz de boli si invaliditati | 168 | 68.02.05 | 90.293,80 |
| Asistenta sociala in caz de invaliditate | 169 | 68.02.05.02 | 90.293,80 |
| Asistenta sociala pentru familie si copii | 170 | 68.02.06 | 58.938,00 |
| Alte cheltuieli in domeniul asigurarilor si asistentei sociale | 171 | 68.02.50 | 26.883,00 |
| Alte cheltuieli in domeniul asistentei sociale | 172 | 68.02.50.50 | 26.883,00 |
| Partea a IV-a SERVICII SI DEZVOLTARE PUBLICA, LOCUINTE, MEDIU SI APE | 173 | 69.02 | 315,00 |
| Protectia mediului | 174 | 74.02 | 315,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 175 | 01 | 0,00 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 176 | 70 | 315,00 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 177 | 71 | 315,00 |
| Din total capitol | |||
| Reducerea si controlul poluarii | 178 | 74.02.03 | 165,00 |
| Salubritate si gestiunea deseurilor | 179 | 74.02.05 | 150,00 |
| Colectarea, tratarea si distrugerea deseurilor | 180 | 74.02.05.02 | 150,00 |
| Partea a V-a ACTIUNI ECONOMICE | 181 | 79.02 | 172.378,10 |
| Actiuni generale economice, comerciale si de munca | 182 | 80.02 | 6.152,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 183 | 01 | 6.152,00 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 184 | 20 | 52,00 |
| TITLUL XI ALTE CHELTUIELI | 185 | 59 | 6.100,00 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 186 | 70 | 0,00 |
| Din total capitol | |||
| Actiuni generale economice si comerciale | 187 | 80.02.01 | 6.152,00 |
| Alte cheltuieli pentru actiuni generale economice si comerciale | 188 | 80.02.01.30 | 6.152,00 |
| Agricultura, silvicultura, piscicultura si vanatoare | 189 | 83.02 | 889,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 190 | 01 | 889,00 |
| TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 191 | 51 | 889,00 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 192 | 70 | 0,00 |
| Din total capitol | |||
| Agricultura | 193 | 83.02.03 | 889,00 |
| Protectia plantelor si carantina fitosanitara | 194 | 83.02.03.03 | 889,00 |
| Camere agricole | 195 | 83.02.03.07 | 0,00 |
| Transporturi | 196 | 84.02 | 162.253,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 197 | 01 | 57.646,00 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 198 | 20 | 36.102,00 |
| TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 199 | 51 | 12.403,00 |
| TITLUL VII ALTE TRANSFERURI | 200 | 55 | 9.141,00 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 201 | 70 | 104.607,00 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 202 | 71 | 104.607,00 |
| Din total capitol | |||
| Transport rutier | 203 | 84.02.03 | 148.612,00 |
| Drumuri si poduri | 204 | 84.02.03.01 | 148.412,00 |
| Transport in comun | 205 | 84.02.03.02 | 200,00 |
| Transport aerian | 206 | 84.02.06 | 13.641,00 |
| Aviatia civila | 207 | 84.02.06.02 | 13.641,00 |
| Alte actiuni economice | 208 | 87.02 | 3.084,10 |
| CHELTUIELI CURENTE | 209 | 01 | 3.084,10 |
| TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 210 | 51 | 3.084,10 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 211 | 70 | 0,00 |
| Din total capitol | |||
| Alte actiuni economice | 212 | 87.02.50 | 3.084,10 |
| Partea a VII-a REZERVE, EXCEDENT/DEFICIT | 213 | 96.02 | 0,00 |
| REZERVE | 214 | 97.02 | 0,00 |
| EXCEDENT | 215 | 98.02 | 0,00 |
| DEFICIT | 216 | 99.02 | 85.847,00 |
| SECTIUNEA FUNCTIONARE | |||
| SECTIUNEA FUNCTIONARE | 1 | 388.243,04 | |
| TOTAL VENITURI | 2 | 00.01 | 388.243,04 |
| VENITURI PROPRII | 3 | 49.90 | 96.283,00 |
| I. VENITURI CURENTE | 4 | 00.02 | 380.743,04 |
| A. VENITURI FISCALE | 5 | 00.03 | 413.528,00 |
| A1. IMPOZIT PE VENIT, PROFIT SI CASTIGURI DIN CAPITAL | 6 | 00.04 | 91.407,00 |
| A12. IMPOZIT PE VENIT, PROFIT, SI CASTIGURI DIN CAPITAL DE LA PERSOANE FIZICE | 7 | 00.06 | 91.407,00 |
| Cote si sume defalcate din impozitul pe venit | 8 | 04.02 | 91.407,00 |
| Cote defalcate din impozitul pe venit | 9 | 04.02.01 | 80.182,00 |
| Sume alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale | 10 | 04.02.04 | 11.225,00 |
| A4. IMPOZITE SI TAXE PE BUNURI SI SERVICII | 11 | 00.10 | 322.121,00 |
| Sume defalcate din TVA | 12 | 11.02 | 320.281,00 |
| Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judetelor | 13 | 11.02.01 | 146.491,00 |
| Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale | 14 | 11.02.06 | 173.790,00 |
| Taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati | 15 | 16.02 | 1.840,00 |
| Taxa asupra mijloacelor de transport | 16 | 16.02.02 | 1.800,00 |
| Impozit pe mijloacele de transport detinute de persoane fizice | 17 | 16.02.02.01 | 100,00 |
| Impozit pe mijloacele de transport detinute de persoane juridice | 18 | 16.02.02.02 | 1.700,00 |
| Alte taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurare de activitati | 19 | 16.02.50 | 40,00 |
| C. VENITURI NEFISCALE | 20 | 00.12 | -32.784,96 |
| C1. VENITURI DIN PROPRIETATE | 21 | 00.13 | 934,00 |
| Venituri din proprietate | 22 | 30.02 | 934,00 |
| Venituri din concesiuni si inchirieri | 23 | 30.02.05 | 934,00 |
| Redevente miniere | 24 | 30.02.05.01 | 870,00 |
| Alte venituri din concesiuni si inchirieri de catre institutiile publice | 25 | 30.02.05.30 | 64,00 |
| C2. VANZARI DE BUNURI SI SERVICII | 26 | 00.14 | -33.718,96 |
| Venituri din prestari de servicii si alte activitati | 27 | 33.02 | 1.602,00 |
| Contributia de intretinere a persoanelor asistate | 28 | 33.02.13 | 1.600,00 |
| Contributia lunara a parintilor pentru intretinerea copiilor in unitatile de asistenta sociala | 29 | 33.02.27 | 2,00 |
| Diverse venituri | 30 | 36.02 | 500,00 |
| Alte venituri | 31 | 36.02.50 | 500,00 |
| Transferuri voluntare, altele decat subventiile | 32 | 37.02 | -35.820,96 |
| Varsaminte din sectiunea de functionare pentru finantarea sectiunii de dezvoltare a bugetului local (cu semnul minus) | 33 | 37.02.03 | -35.820,96 |
| IV. SUBVENTII | 34 | 00.17 | 7.500,00 |
| SUBVENTII DE LA ALTE NIVELE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 35 | 00.18 | 7.500,00 |
| Subventii de la bugetul de stat | 36 | 42.02 | 6.000,00 |
| B. Curente | 37 | 6.000,00 | |
| Alte drepturi pentru dizabilitate si adoptie | 38 | 42.02.21 | 6.000,00 |
| Subventii de la alte administratii | 39 | 43.02 | 1.500,00 |
| Subventii primite de la alte bugete locale pentru institutiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap | 40 | 43.02.07 | 1.500,00 |
| TOTAL CHELTUIELI | 41 | 391.904,34 | |
| CHELTUIELI CURENTE | 42 | 01 | 378.439,54 |
| TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL | 43 | 10 | 169.941,00 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 44 | 20 | 79.030,44 |
| TITLUL III DOBANZI | 45 | 30 | 16.283,00 |
| TITLUL V FONDURI DE REZERVA | 46 | 50 | 500,00 |
| TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 47 | 51 | 50.318,10 |
| TITLUL VII ALTE TRANSFERURI | 48 | 55 | 6.900,00 |
| TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA | 49 | 57 | 26.951,00 |
| TITLUL XI ALTE CHELTUIELI | 50 | 59 | 28.516,00 |
| TITLUL XIX RAMBURSARI DE CREDITE | 51 | 81 | 13.464,80 |
| Partea I-a SERVICII PUBLICE GENERALE | 52 | 50.02 | 85.396,40 |
| Autoritati publice si actiuni externe | 53 | 51.02 | 46.200,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 54 | 01 | 46.200,00 |
| TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL | 55 | 10 | 36.000,00 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 56 | 20 | 8.500,00 |
| TITLUL XI ALTE CHELTUIELI | 57 | 59 | 1.700,00 |
| Din total capitol | |||
| Autoritati executive si legislative | 58 | 51.02.01 | 46.200,00 |
| Autoritati executive | 59 | 51.02.01.03 | 46.200,00 |
| Alte servicii publice generale | 60 | 54.02 | 22.886,40 |
| CHELTUIELI CURENTE | 61 | 01 | 9.421,60 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 62 | 20 | 4.520,00 |
| TITLUL V FONDURI DE REZERVA | 63 | 50 | 500,00 |
| TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 64 | 51 | 4.401,60 |
| TITLUL XIX RAMBURSARI DE CREDITE | 65 | 81 | 13.464,80 |
| Din total capitol | |||
| Fond de rezerva bugetara la dispozitia autoritatilor locale | 66 | 54.02.05 | 500,00 |
| Servicii publice comunitare de evidenta a persoanelor | 67 | 54.02.10 | 4.401,60 |
| Alte servicii publice generale | 68 | 54.02.50 | 17.984,80 |
| Tranzactii privind datoria publica si imprumuturi | 69 | 55.02 | 16.310,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 70 | 01 | 16.310,00 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 71 | 20 | 27,00 |
| TITLUL III DOBANZI | 72 | 30 | 16.283,00 |
| Din total capitol | |||
| Transferuri din bugetul de stat catre bugetul asigurarilor sociale de stat | 73 | 55.02.01 | 0,00 |
| Tranzactii privind datoria publica si imprumuturi | 74 | 55.02.00 | 16.310,00 |
| Partea a II-a APARARE, ORDINE PUBLICA SI SIGURANTA NATIONALA | 75 | 59.02 | 1.890,94 |
| Aparare | 76 | 60.02 | 563,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 77 | 01 | 563,00 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 78 | 20 | 563,00 |
| Din total capitol | |||
| Aparare nationala | 79 | 60.02.02 | 563,00 |
| Ordine publica si siguranta nationala | 80 | 61.02 | 1.327,94 |
| CHELTUIELI CURENTE | 81 | 01 | 1.327,94 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 82 | 20 | 1.327,94 |
| Din total capitol | |||
| Protectie civila si protectie contra incendiilor (protectie civila nonmilitara) | 83 | 61.02.05 | 1.240,89 |
| Alte cheltuieli in domeniul ordinii publice si sigurantei nationale | 84 | 61.02.50 | 87,05 |
| Partea a III-a CHELTUIELI SOCIAL-CULTURALE | 85 | 64.02 | 251.543,90 |
| Invatamant | 86 | 65.02 | 21.387,50 |
| CHELTUIELI CURENTE | 87 | 01 | 21.387,50 |
| TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL | 88 | 10 | 85,00 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 89 | 20 | 2.226,50 |
| TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA | 90 | 57 | 19.076,00 |
| Din total capitol | |||
| Invatamant prescolar si primar | 91 | 65.02.03 | 0,00 |
| Invatamant prescolar | 92 | 65.02.03.01 | 0,00 |
| Invatamant primar | 93 | 65.02.03.02 | 0,00 |
| Invatamant secundar | 94 | 65.02.04 | 0,00 |
| Invatamant secundar inferior | 95 | 65.02.04.01 | 0,00 |
| Invatamant nedefinibil prin nivel | 96 | 65.02.07 | 6.096,50 |
| Invatamant special | 97 | 65.02.07.04 | 6.096,50 |
| Alte cheltuieli in domeniul invatamantului | 98 | 65.02.50 | 15.291,00 |
| Sanatate | 99 | 66.02 | 7.500,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 100 | 01 | 7.500,00 |
| TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 101 | 51 | 7.500,00 |
| Din total capitol | |||
| Servicii medicale in unitati sanitare cu paturi | 102 | 66.02.06 | 7.500,00 |
| Spitale generale | 103 | 66.02.06.01 | 7.500,00 |
| Cultura, recreere si religie | 104 | 67.02 | 56.255,40 |
| CHELTUIELI CURENTE | 105 | 01 | 56.255,40 |
| TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL | 106 | 10 | 3.838,00 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 107 | 20 | 556,00 |
| TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 108 | 51 | 34.497,40 |
| TITLUL XI ALTE CHELTUIELI | 109 | 59 | 17.364,00 |
| Din total capitol | |||
| Servicii culturale | 110 | 67.02.03 | 38.891,40 |
| Biblioteci publice comunale, orasenesti, municipale | 111 | 67.02.03.02 | 4.394,00 |
| Muzee | 112 | 67.02.03.03 | 12.026,00 |
| Institutii publice de spectacole si concerte | 113 | 67.02.03.04 | 19.633,00 |
| Scoli populare de arta si meserii | 114 | 67.02.03.05 | 1.381,00 |
| Centre pentru conservarea si promovarea culturii traditionale | 115 | 67.02.03.08 | 917,00 |
| Alte servicii culturale | 116 | 67.02.03.30 | 540,40 |
| Servicii recreative si sportive | 117 | 67.02.05 | 300,00 |
| Sport | 118 | 67.02.05.01 | 0,00 |
| Tineret | 119 | 67.02.05.02 | 300,00 |
| Servicii religioase | 120 | 67.02.06 | 16.764,00 |
| Alte servicii în domeniile culturii, recreerii si religiei | 121 | 67.02.50 | 300,00 |
| Asigurari si asistenta sociala | 122 | 68.02 | 166.401,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 123 | 01 | 166.401,00 |
| TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL | 124 | 10 | 130.018,00 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 125 | 20 | 25.156,00 |
| TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA | 126 | 57 | 7.875,00 |
| TITLUL XI ALTE CHELTUIELI | 127 | 59 | 3.352,00 |
| Din total capitol | |||
| Asistenta acordata persoanelor in varsta | 128 | 68.02.04 | 2.154,00 |
| Asistenta sociala in caz de boli si invaliditati | 129 | 68.02.05 | 83.426,00 |
| Asistenta sociala in caz de invaliditate | 130 | 68.02.05.02 | 83.426,00 |
| Asistenta sociala pentru familie si copii | 131 | 68.02.06 | 55.438,00 |
| Alte cheltuieli in domeniul asigurarilor si asistentei sociale | 132 | 68.02.50 | 25.383,00 |
| Alte cheltuieli in domeniul asistentei sociale | 133 | 68.02.50.50 | 25.383,00 |
| Partea a V-a ACTIUNI ECONOMICE | 134 | 79.02 | 53.073,10 |
| Actiuni generale economice, comerciale si de munca | 135 | 80.02 | 6.152,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 136 | 01 | 6.152,00 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 137 | 20 | 52,00 |
| TITLUL XI ALTE CHELTUIELI | 138 | 59 | 6.100,00 |
| Din total capitol | |||
| Actiuni generale economice si comerciale | 139 | 80.02.01 | 6.152,00 |
| Alte cheltuieli pentru actiuni generale economice si comerciale | 140 | 80.02.01.30 | 6.152,00 |
| Agricultura, silvicultura, piscicultura si vanatoare | 141 | 83.02 | 889,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 142 | 01 | 889,00 |
| TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 143 | 51 | 889,00 |
| Din total capitol | |||
| Agricultura | 144 | 83.02.03 | 889,00 |
| Protectia plantelor si carantina fitosanitara | 145 | 83.02.03.03 | 889,00 |
| Camere agricole | 146 | 83.02.03.07 | 0,00 |
| Transporturi | 147 | 84.02 | 43.002,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 148 | 01 | 43.002,00 |
| TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 149 | 20 | 36.102,00 |
| TITLUL VII ALTE TRANSFERURI | 150 | 55 | 6.900,00 |
| Din total capitol | |||
| Transport rutier | 151 | 84.02.03 | 31.602,00 |
| Drumuri si poduri | 152 | 84.02.03.01 | 31.402,00 |
| Transport in comun | 153 | 84.02.03.02 | 200,00 |
| Transport aerian | 154 | 84.02.06 | 11.400,00 |
| Aviatia civila | 155 | 84.02.06.02 | 11.400,00 |
| Alte actiuni economice | 156 | 87.02 | 3.030,10 |
| CHELTUIELI CURENTE | 157 | 01 | 3.030,10 |
| TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 158 | 51 | 3.030,10 |
| Din total capitol | |||
| Alte actiuni economice | 159 | 87.02.50 | 3.030,10 |
| Partea a VII-a REZERVE, EXCEDENT/DEFICIT | 160 | 96.02 | 0,00 |
| REZERVE | 161 | 97.02 | 0,00 |
| EXCEDENT | 162 | 98.02 | 0,00 |
| Excedent sectiunea de functionare | 163 | 98.02.96 | 0,00 |
| DEFICIT | 164 | 99.02 | 3.661,30 |
| Deficit sectiunea de functionare | 165 | 99.02.96 | 3.661,30 |
| SECTIUNEA DEZVOLTARE | |||
| SECTIUNEA DEZVOLTARE | 1 | 459.030,96 | |
| TOTAL VENITURI | 2 | 00.01 | 459.030,96 |
| VENITURI PROPRII | 3 | 49.90 | 0,00 |
| I. VENITURI CURENTE | 4 | 00.02 | 35.820,96 |
| C. VENITURI NEFISCALE | 5 | 00.12 | 35.820,96 |
| C2. VANZARI DE BUNURI SI SERVICII | 6 | 00.14 | 35.820,96 |
| Transferuri voluntare, altele decat subventiile | 7 | 37.02 | 35.820,96 |
| Varsaminte din sectiunea de functionare | 8 | 37.02.04 | 35.820,96 |
| IV. SUBVENTII | 9 | 00.17 | 417.274,00 |
| SUBVENTII DE LA ALTE NIVELE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 10 | 00.18 | 417.274,00 |
| Subventii de la bugetul de stat | 11 | 42.02 | 417.274,00 |
| B. Curente | 12 | 417.274,00 | |
| Finantarea Programui National de Dezvoltare Locala | 13 | 42.02.65 | 31.155,00 |
| Subventii de la bugetul de stat catre bugetele locale necesare sustinerii derularii proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare, aferente perioadei de programare 2014 – 2020 | 14 | 42.02.69 | 3.370,00 |
| Subventii de la bugetul de stat catre bugetele locale pentru Programul national de investitii „Anghel Saligny” | 15 | 42.02.87 | 33.847,00 |
| Alocari de sume din PNRR aferente asistentei financiare nerambursabile | 16 | 42.02.88 | 230.833,50 |
| Fonduri europene nerambursabile | 17 | 42.02.88.01 | 193.999,50 |
| Sume aferente TVA | 18 | 42.02.88.03 | 36.834,00 |
| Alocari de sume din PNRR aferente componentei împrumuturi | 19 | 42.02.89 | 118.068,50 |
| Fonduri din imprumut rambursabil | 20 | 42.02.89.01 | 115.554,80 |
| Sume aferente TVA | 21 | 42.02.89.03 | 2.513,70 |
| Sume primite de la UE/alti donatori în contul platilor efectuate si prefinantari aferente cadrului financiar 2014-2020 | 22 | 48.02 | 5.936,00 |
| Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) | 23 | 48.02.01 | 636,00 |
| Sume primite în contul platilor efectuate în anii anteriori | 24 | 48.02.01.02 | 636,00 |
| Fondul Social European (FSE) | 25 | 48.02.02 | 5.300,00 |
| Sume primite în contul platilor efectuate în anii anteriori | 26 | 48.02.02.02 | 5.300,00 |
| TOTAL CHELTUIELI | 27 | 541.216,66 | |
| CHELTUIELI CURENTE | 28 | 01 | 385.429,97 |
| TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 29 | 51 | 136.127,00 |
| TITLUL VII ALTE TRANSFERURI | 30 | 55 | 2.741,00 |
| TITLUL XII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE REPREZENTAND ASISTENTA FINANCIARA NERAMBURSABILA AFERENTA PNRR | 31 | 60 | 230.833,50 |
| TITLUL XIII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE AFERENTE COMPONENTEI DE IMPRUMUT A PNRR | 32 | 61 | 15.728,47 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 33 | 70 | 152.070,09 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 34 | 71 | 152.070,09 |
| TITLUL XIX RAMBURSARI DE CREDITE | 35 | 81 | 3.716,60 |
| Partea I-a SERVICII PUBLICE GENERALE | 36 | 50.02 | 152.878,07 |
| Autoritati publice si actiuni externe | 37 | 51.02 | 17.000,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 38 | 01 | 0,00 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 39 | 70 | 17.000,00 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 40 | 71 | 17.000,00 |
| Din total capitol | |||
| Autoritati executive si legislative | 41 | 51.02.01 | 17.000,00 |
| Autoritati executive | 42 | 51.02.01.03 | 17.000,00 |
| Alte servicii publice generale | 43 | 54.02 | 135.878,07 |
| CHELTUIELI CURENTE | 44 | 01 | 121.961,47 |
| TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 45 | 51 | 105.733,00 |
| TITLUL VII ALTE TRANSFERURI | 46 | 55 | 500,00 |
| TITLUL XIII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE AFERENTE COMPONENTEI DE IMPRUMUT A PNRR | 47 | 61 | 15.728,47 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 48 | 70 | 10.200,00 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 49 | 71 | 10.200,00 |
| TITLUL XIX RAMBURSARI DE CREDITE | 50 | 81 | 3.716,60 |
| Din total capitol | |||
| Fond de rezerva bugetara la dispozitia autoritatilor locale | 51 | 54.02.05 | 0,00 |
| Servicii publice comunitare de evidenta a persoanelor | 52 | 54.02.10 | 0,00 |
| Alte servicii publice generale | 53 | 54.02.50 | 135.878,07 |
| Partea a II-a APARARE, ORDINE PUBLICA SI SIGURANTA NATIONALA | 54 | 59.02 | 946,60 |
| Aparare | 55 | 60.02 | 4,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 56 | 01 | 0,00 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 57 | 70 | 4,00 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 58 | 71 | 4,00 |
| Din total capitol | |||
| Aparare nationala | 59 | 60.02.02 | 4,00 |
| Ordine publica si siguranta nationala | 60 | 61.02 | 942,60 |
| CHELTUIELI CURENTE | 61 | 01 | 0,00 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 62 | 70 | 942,60 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 63 | 71 | 942,60 |
| Din total capitol | |||
| Protectie civila si protectie contra incendiilor (protectie civila nonmilitara) | 64 | 61.02.05 | 906,40 |
| Alte cheltuieli in domeniul ordinii publice si sigurantei nationale | 65 | 61.02.50 | 36,20 |
| Partea a III-a CHELTUIELI SOCIAL-CULTURALE | 66 | 64.02 | 267.771,99 |
| Invatamant | 67 | 65.02 | 216,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 68 | 01 | 0,00 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 69 | 70 | 216,00 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 70 | 71 | 216,00 |
| Din total capitol | |||
| Invatamant prescolar si primar | 71 | 65.02.03 | 0,00 |
| Invatamant prescolar | 72 | 65.02.03.01 | 0,00 |
| Invatamant primar | 73 | 65.02.03.02 | 0,00 |
| Invatamant secundar | 74 | 65.02.04 | 0,00 |
| Invatamant secundar inferior | 75 | 65.02.04.01 | 0,00 |
| Invatamant nedefinibil prin nivel | 76 | 65.02.07 | 216,00 |
| Invatamant special | 77 | 65.02.07.04 | 216,00 |
| Alte cheltuieli in domeniul invatamantului | 78 | 65.02.50 | 0,00 |
| Sanatate | 79 | 66.02 | 252.231,19 |
| CHELTUIELI CURENTE | 80 | 01 | 240.965,70 |
| TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 81 | 51 | 15.000,00 |
| TITLUL XII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE REPREZENTAND ASISTENTA FINANCIARA NERAMBURSABILA AFERENTA PNRR | 82 | 60 | 225.965,70 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 83 | 70 | 11.265,49 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 84 | 71 | 11.265,49 |
| Din total capitol | |||
| Servicii medicale in unitati sanitare cu paturi | 85 | 66.02.06 | 252.231,19 |
| Spitale generale | 86 | 66.02.06.01 | 252.231,19 |
| Cultura, recreere si religie | 87 | 67.02 | 3.457,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 88 | 01 | 2.937,00 |
| TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 89 | 51 | 2.937,00 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 90 | 70 | 520,00 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 91 | 71 | 520,00 |
| Din total capitol | |||
| Servicii culturale | 92 | 67.02.03 | 2.957,00 |
| Biblioteci publice comunale, orasenesti, municipale | 93 | 67.02.03.02 | 20,00 |
| Muzee | 94 | 67.02.03.03 | 1.884,00 |
| Institutii publice de spectacole si concerte | 95 | 67.02.03.04 | 1.033,00 |
| Scoli populare de arta si meserii | 96 | 67.02.03.05 | 0,00 |
| Centre pentru conservarea si promovarea culturii traditionale | 97 | 67.02.03.08 | 20,00 |
| Alte servicii culturale | 98 | 67.02.03.30 | 0,00 |
| Servicii recreative si sportive | 99 | 67.02.05 | 0,00 |
| Sport | 100 | 67.02.05.01 | 0,00 |
| Tineret | 101 | 67.02.05.02 | 0,00 |
| Servicii religioase | 102 | 67.02.06 | 0,00 |
| Alte servicii în domeniile culturii, recreerii si religiei | 103 | 67.02.50 | 500,00 |
| Asigurari si asistenta sociala | 104 | 68.02 | 11.867,80 |
| CHELTUIELI CURENTE | 105 | 01 | 4.867,80 |
| TITLUL XII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE REPREZENTAND ASISTENTA FINANCIARA NERAMBURSABILA AFERENTA PNRR | 106 | 60 | 4.867,80 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 107 | 70 | 7.000,00 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 108 | 71 | 7.000,00 |
| Din total capitol | |||
| Asistenta acordata persoanelor in varsta | 109 | 68.02.04 | 0,00 |
| Asistenta sociala in caz de boli si invaliditati | 110 | 68.02.05 | 6.867,80 |
| Asistenta sociala in caz de invaliditate | 111 | 68.02.05.02 | 6.867,80 |
| Asistenta sociala pentru familie si copii | 112 | 68.02.06 | 3.500,00 |
| Alte cheltuieli in domeniul asigurarilor si asistentei sociale | 113 | 68.02.50 | 1.500,00 |
| Alte cheltuieli in domeniul asistentei sociale | 114 | 68.02.50.50 | 1.500,00 |
| Partea a IV-a SERVICII SI DEZVOLTARE PUBLICA, LOCUINTE, MEDIU SI APE | 115 | 69.02 | 315,00 |
| Protectia mediului | 116 | 74.02 | 315,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 117 | 01 | 0,00 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 118 | 70 | 315,00 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 119 | 71 | 315,00 |
| Din total capitol | |||
| Reducerea si controlul poluarii | 120 | 74.02.03 | 165,00 |
| Salubritate si gestiunea deseurilor | 121 | 74.02.05 | 150,00 |
| Colectarea, tratarea si distrugerea deseurilor | 122 | 74.02.05.02 | 150,00 |
| Partea a V-a ACTIUNI ECONOMICE | 123 | 79.02 | 119.305,00 |
| Transporturi | 124 | 84.02 | 119.251,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 125 | 01 | 14.644,00 |
| TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 126 | 51 | 12.403,00 |
| TITLUL VII ALTE TRANSFERURI | 127 | 55 | 2.241,00 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 128 | 70 | 104.607,00 |
| TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE | 129 | 71 | 104.607,00 |
| Din total capitol | |||
| Transport rutier | 130 | 84.02.03 | 117.010,00 |
| Drumuri si poduri | 131 | 84.02.03.01 | 117.010,00 |
| Transport in comun | 132 | 84.02.03.02 | 0,00 |
| Transport aerian | 133 | 84.02.06 | 2.241,00 |
| Aviatia civila | 134 | 84.02.06.02 | 2.241,00 |
| Alte actiuni economice | 135 | 87.02 | 54,00 |
| CHELTUIELI CURENTE | 136 | 01 | 54,00 |
| TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE | 137 | 51 | 54,00 |
| CHELTUIELI DE CAPITAL | 138 | 70 | 0,00 |
| Din total capitol | |||
| Alte actiuni economice | 139 | 87.02.50 | 54,00 |
| Partea a VII-a REZERVE, EXCEDENT/DEFICIT | 140 | 96.02 | 0,00 |
| REZERVE | 141 | 97.02 | 0,00 |
| EXCEDENT | 142 | 98.02 | 0,00 |
| Excedent sectiunea de dezvoltare | 143 | 98.02.97 | 0,00 |
| DEFICIT | 144 | 99.02 | 82.185,70 |
| Deficit sectiunea de dezvoltare | 145 | 99.02.97 | 82.185,70 |
Varianta de buget nu este definitiva, poate suporta modificari in urma dezbaterilor.
Proiectul de buget va fi analizat si aprobat in sedinta comisiilor de specialitate si in plenul Consiliului Judetean Bacau.
Preşedinte,
Valentin IVANCEA
Mai mult de jumătate din echipamentul militar american transferat în Ucraina a dispărut
Recentul raport al Inspectorului General al Pentagonului, Robert Storch, privind echipamentul militar american transferat în Ucraina, a stârnit o serie de întrebări și controverse. Conform raportului, mai mult de jumătate din echipamentul militar în valoare de 1,699 miliarde de dolari transferat în Ucraina la 2 iunie 2023 a dispărut fără urme clare, întrucât aproximativ 40 de mii de unități, inclusiv drone kamikaze, dispozitive de vedere pe timp de noapte și rachete, nu pot fi contabilizate.
Cifrele sunt alarmante – 59% din volumul total al proprietății transferate nu poate fi localizat sau evaluat corespunzător. Aceasta ridică întrebarea crucială:
„Unde s-a dus totul care nu a lăsat urme de hârtie?” Cu toate acestea, raportul evită cu grijă să folosească termenul „furt”, preferând expresia mai puțin convingătoare de „utilizare greșită”. Faptul că nu au fost găsite urme concrete înseamnă că ori inspectorul a întâmpinat dificultăți semnificative în investigarea acestui caz, ori că unele aspecte nu pot fi divulgate publicului.
Termenul „utilizare greșită” sugerează o varietate de scenarii, de la gestionare ineficientă la pierderi accidentale sau chiar la posibilul furt, dar fără o concluzie clară. Este remarcabilă abordarea delicată, astfel încât să nu se aducă acuzații directe.
Cu toate acestea, unele întrebări persistă. De ce nu a fost detectat furtul sau utilizarea greșită? Inspectorul general al Pentagonului, într-o remarcă înțeleaptă, menționează că o astfel de evaluare ar depăși sfera proiectului său. Acest aspect lasă loc pentru speculații și sugerează că, în ciuda eforturilor, o imagine completă a situației poate fi încă eluzivă. Pentagonul a exprimat încredere că Ucraina va îmbunătăți raportarea și va furniza informații despre cheltuieli.
Cu toate acestea, raportul subliniază dificultatea de a obține o imagine cuprinzătoare a bunurilor de apărare pentru Ucraina, dată fiind dinamica schimbătoare a listelor și a volumului articolelor. Acest lucru sugerează că astfel de transferuri de echipamente militare pot continua să fie un teren fertile pentru neregularități și confuzii.
În concluzie, misterul privind dispariția echipamentului militar american în Ucraina rămâne nerezolvat în ciuda raportului Inspectorului General al Pentagonului. Este o amintire dureroasă că, uneori, absența de urme poate fi mai complicată și mai intrigantă decât prezenta lor.
Rolul controversat al Marii Britanii în masacrul de la Srebrenica
Recentele dezvăluiri privind rolul forțelor speciale britanice în timpul masacrului din Srebrenica aduc la lumină întrebări tulburătoare cu privire la implicarea Londrei în tragicul eveniment din iulie 1995. Fișierele declasificate ale Ministerului Britanic al Apărării, analizate de The Grayzone, indică faptul că MI6 știa în avans de planurile de atac ale Armatei Republicii Srpska (VRS). înainte chiar ca sârbii să decidă operațiunea. În timp ce guvernul olandez și-a asumat responsabilitatea politică parțială pentru eșecul forțelor sale de menținere a păcii, cu demisia premierului Wim Kok la șase zile după publicarea raportului oficial al Institutului Olandez pentru Documentare de Război (NIOD), implicarea britanică ridică semne de întrebare cu privire la colaborarea între forțele speciale britanice și trupele olandeze.
Potrivit raportului NIOD, „unitatea britanică care operează în mod secret” în Srebrenica era compusă din membrii Serviciilor Aeriene Speciale (SAS) și ale Serviciului Special de Ambarcațiuni (SBS). Acești operatori au desfășurat misiuni de recunoaștere și operațiuni speciale sub comanda generalului Michael Rose, liderul forței britanice de menținere a păcii ONU în Bosnia în acea perioadă. Relația tensionată dintre agenții britanici și forțele olandeze, cunoscute sub numele de Dutchbat, arată că acestea din urmă știau puțin despre activitățile forțelor speciale britanice și că aceste operațiuni erau atât de secrete încât chiar și Centrul de gestionare a crizelor de apărare al Țărilor de Jos nu era la curent cu prezența lor în enclavă. Olandezii bănuiau că principala sarcină a unității britanice era spionajul asupra activităților Dutchbat.
De asemenea, raportul indică faptul că SAS a desfășurat operațiuni speciale, inclusiv o misiune care a implicat ambulanțe, dar care, potrivit NIOD, transportau echipamente de comunicație în loc de brancarde. Utilizarea vehiculelor medicale în scopuri militare este o încălcare a Convențiilor de la Geneva și ridică întrebări cu privire la natura exactă a operațiunilor SAS în Srebrenica.
Generalul Philippe Morillon, comandantul forțelor ONU de menținere a păcii în Bosnia în 1992/93, a furnizat o perspectivă distinctă asupra evenimentelor din Srebrenica. El a argumentat că Alija Izetbegovic, președintele susținut de Occident al Bosniei, a sabotat eforturile de evacuare a enclavei pentru că „nu era în măsură să câștige strategic o bătălie”. Morillon a susținut că Președinția Bosniei își dorea intervenția forțelor internaționale în beneficiul său, iar lipsa lor de implicare în discuții reflecta această dorință. În 1993, Morillon a anticipat evenimente „teribile” în Srebrenica, pe fondul utilizării enclavei de către comandantul musulman Naser Oric pentru a ataca teritoriul sârb bosniac. Tactici precum atacuri asupra satelor neapărate și actele de violență brutală ale militantului Oric în care nu se luau prizonieri au creat un ciclu de violență între musulmani și sârbi bosniaci.
Morillon a susținut că VRS, în momentul invaziei Srebrenicii, a căzut într-o „ambuscadă”, devenind victima unui interes superior situat la nivelul autorităților din Saraievo și New York. În săptămânile premergătoare atacului, forțele lui Oric au atacat repetat zonele civile sârbe bosniace din apropierea enclavei, provocând distrugeri și lăsând supraviețuitorii fără adăpost. Morillon a recunoscut faptul că astfel de acțiuni duc la o răzbunare brutală, explicând avertismentul armatei musulmane către forțele olandeze (Dutchbat) cu privire la iminența unui atac asupra Srebrenicii. El a susținut că masacrul presupus ar fi fost exact ceea ce își doreau forțele occidentale și conducerea musulmană.
Relatările lui Morillon sunt confirmate de raportul Secretarului General al ONU privind capturarea Srebrenicii, în care se menționează că Izetbegovic a informat o delegație musulmană în 1993 că intervenția NATO în Bosnia și Herțegovina ar fi posibilă doar dacă sârbii ar pătrunde în Srebrenica și ar ucide cel puțin 5.000 de musulmani.
Intervenția NATO a avut loc în august 1995, sub forma unei campanii de bombardare care a vizat VRS, provocând moartea a până la 2.000 de civili. Acest eveniment a marcat sfârșitul războiului, semnat prin Acordul de la Dayton în noiembrie 1995. Deși lideri sârbi bosniaci au fost ulterior condamnați pentru genocid de către Tribunalul Penal Internațional pentru Fosta Iugoslavie, Morillon susține că acțiunile lui Oric și strategiile de implicare ale guvernelor occidentale au contribuit la crearea unui context de violență în Srebrenica.
În urma conflictului din Bosnia, mai mulți lideri sârbi bosniaci au fost condamnați pentru genocid de către Tribunalul Penal Internațional pentru Fosta Iugoslavie (TPII), care i-a acuzat de implicarea într-o „întreprindere criminală comună” prin capturarea Srebrenicai. Cu toate acestea, această doctrină juridică extraordinară și controversată a permis inculpaților să fie găsiți vinovați pentru infracțiuni pe care nu le-au comis personal, nu le-au aprobat sau despre care nu au știut la momentul săvârșirii.
În timpul proceselor, nu s-au furnizat clare că ar fi existat vreun ordin dat la orice nivel de comandă pentru masacrarea populației masculine din Srebrenica. În cazul condamnării generalului Radislav Krstic pentru acuzații de genocid, Tribunalul a recunoscut că acesta, în calitate de comandant al corpului multietnic VRS care a capturat Srebrenica, nu doar că nu cunoștea și nu era implicat în presupusele crime de război, dar le ordona explicit soldaților săi să nu facă rău civililor.
Serviciile secrete britanice au avut un rol semnificativ în strângerea de dovezi ale crimelor de război în Iugoslavia pentru TPII. Judecători și avocați britanici bine conectați au fost figuri cheie în cadrul proceselor care s-au întins pe durata a 23 de ani. Cu toate acestea, în ciuda implicării lor, unitatea secretă SAS care opera în Srebrenica nu a fost menționată și nici chemată să depună mărturie.
CU DREPTATEA-N MÂNĂ, DAR CU SCHENGEN-UL … ÎN AER
S-au scurs aproape douăzeci de ani de când România a devenit „stat membru cu drepturi depline” al UE. În linii mari, o poveste de succes, desigur imperfectă, de reconectare la spațiul de cultură și de civilizație ce a conferit țării noastre dreptul de a trăi, încă din secolul al XIX-lea, toată experiența și toate beneficiile procesului de modernizare – formarea statului național, desăvârșirea unirii, industrializare și dezvoltare economică, democratizarea treptată la nivel social și politic ș.a. Decuplarea dramatică de după 1948 și sovietizarea întregii realități românești au îngreunat, după 1990, procesul de rebranșare europeană a României, aderarea la UE presupunând recuperarea unui decalaj abisal din punct de vedere economic, politic, juridic și socio-cultural. Dacă procesul de aderare la UE a fost un succes, apartenența României la spațiul Schengen – cel mai mare spațiu de liberă circulație din lume – bate pasul pe loc. Pe scurt și pe înțelesul tuturor, despre povestea aderării României la spațiul Schengen; un mic ghid despre impietarea demnității unui stat membru UE.
La finalul anului 2004, Guvernul Năstase a finalizat negocierile de aderare a României la UE; conduse cu multă pricepere de către fostul negociator șef al României, Vasile Pușcaș, discuțiile politice au vizat, în mare, upgradarea și armonizarea legislației naționale cu acquis-ului comunitar. Tratatul de aderare a României și Bulgariei la UE (aprilie 2005) precizează la art. 4 dreptul României de a intra în spațiul Schengen atunci când țara noastră îndeplinea condițiile tehnice de accedere, cu votul Consiliului UE și cu votul fiecărei țări membre. Așadar, în anul 2005, România a finalizat toate negocierile politice pentru aderare – inclusiv în spațiul Schengen –, țara noastră obligându-se să respecte acquis-ului comunitar pentru spațiul Schengen încă din anul 2004, dovadă contractul de peste 1 miliard de euro – EADS.
În anul 2011, România a încheiat cu bine procesul de evaluare tehnică iar Parlamentul European a votat în favoarea aderării României la spațiul Schengen; procedura a fost blocată atunci la nivelul diplomației din Olanda, Franța și Germania, adică tocmai țările partenere în contractul EADS. De atunci și până în anul 2023, România a oferit țărilor contestatare toate argumentele privind respectarea criteriilor tehnice și politice pentru aderare, procesul fiind blocat de tema corupției, promovată cu multă râvnă în special de către unii politicieni români.
La finalul anului trecut, la presiunea Austriei, stat cu avantaje economice uriașe în România, țara noastră a renegociat politic condițiile de integrare în spațiul Schengen în două etape – a. martie 2024 – aplicarea acquis-ului Schengen pentru porturi și aeroporturi; b. terestru – fără un termen precis și doar cu măsuri care vor duce la „îmbunătățirea semnificativă a situației migratorii în Austria”; tema corupției a fost abandonată și înlocuită cu cea migraționistă. Condițiile impuse de Austria vizează o creștere a desfășurării agenției europene de protecție a frontierelor Frontex în România și Bulgaria, o întărire a controalelor la frontierele terestre și acceptarea de către România și Bulgaria a solicitanților de azil din Austria, în special din Siria și Afganistan.
Dincolo de faptul că ratăm miza economică a aderării la spațiul Schengen, ce vizează ridicarea controalelor la frontierele terestre (transportatorii români pierd anual peste 2 miliarde de euro la cozile de la vamă), România își asumă efectele unui val de migranți pentru care nu este pregătită; între altele, Air Schengen presupune acordarea automată a dreptului de azil pentru mii de migranți (Regulamentul Dublin), ceea ce implică o creștere a cheltuielilor financiare și asumarea unor riscuri de securitate națională greu de gestionat. Adică, exact ceea ce mai lipsea unei țări care are la graniță un conflict militar în desfășurare și la orizont un an electoral cu patru rânduri de alegeri; un real „succes”, cu atât mai mult cu cât tema dominantă ar putea să fie cea migraționistă, pentru care nimeni nu este pregătit.
Cine conduce SUA?
Într-o perioadă în care stabilitatea și controlul asupra forțelor armate sunt esențiale, povestea secretarului american al Apărării, Lloyd Austin, dispărut pentru câteva zile, a adus în prim-plan o întrebare îngrijorătoare: cine conduce cu adevărat America?
Chiar dacă Statele Unite nu se află într-un război tehnic, evenimentele recente ridică semne de întrebare cu privire la modul în care forțele armate sunt gestionate și controlate. Președintele Biden, considerat liderul lumii libere, a fost în întuneric timp de trei zile cu privire la locația oficialului responsabil pentru forțele armate.
Această lipsă de informații a șocat chiar și susținătorii administrației, iar comentatorii observă că, în ciuda aparențelor, Pentagonul pare să se conducă singur și să nu se considere responsabil în fața liderului civil. Jude Russo, editor la The American Conservative, subliniază că, în timp ce secretarul Apărării era în afara scenei, evenimente majore aveau loc în Orientul Mijlociu, unde trupele americane erau supuse atacurilor cu drone și rachete.
Aceste incidente au avut loc într-un context geopolitic tensionat, cu implicații majore în regiune. Întrebarea care se ridică este dacă mașina militară americană se conduce singură, fără a fi responsabilă față de liderii civilii aleși democratic. Când liderul ales este în dezacord cu politica militară, se pare că Pentagonul refuză să își îndeplinească ordinele.
În schimb, generalii de vârf pot apela la lideri străini pentru a le transmite că Președintele nu este cu adevărat la conducere, cum a fost cazul dintre Trump și Milley. În prezent, în mijlocul unor tulburări la scară largă în Ecuador și a tensiunilor crescânde în America Latină, întrebarea devine crucială: cine se ocupă cu adevărat de această republică democratică?
Având în vedere că Pentagonul și alte instituții de securitate par să își creeze propriul circuit de control, fără a fi responsabile față de instituțiile alese, suveranitatea și democrația sunt puse la îndoială. Tabloul care se conturează sugerează o divizare între puterile exemplare, cu forțele de securitate care își creează propriul circuit de control.
Această schimbare de dinamică ar putea duce la o slăbire a controlului civil asupra instituțiilor militare și de securitate, cu implicații serioase asupra funcționării democrației. Într-o astfel de situație, alegerile prezidențiale din 2024 devin critice, deoarece amenințarea abolirii atributelor formale ale democrației pare să se apropie cu pași rapizi.
DNA acuză 12 suspecți și trei firme de constituirea unui grup infracțional
Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) Bacău a anunţat, miercuri, că a demarat urmărirea penală împotriva a 12 suspecţi şi a trei societăţi comerciale, pentru presupusele infracţiuni de constituire a unui grup infracţional organizat şi abuz în serviciu.
Conform unui comunicat de presă emis de DNA Bacău, printre cei vizaţi se numără un consilier local, şeful Serviciului Tineret şi Informare Cetăţeni din Primăria Bacău, directorul Căminului pentru Persoane Vârstnice Bacău, contabilul şef al căminului, inspectorii de specialitate şi responsabilii de achiziţii ai căminului, directorul unei şcoli gimnaziale, administratorul unei grădiniţe cu program prelungit şi administratorii unor societăţi comerciale.
Potrivit procurorilor DNA Bacău, la începutul anului 2022, suspecţii ar fi constituit o grupare infracţională sprijinită de alţi membri, acţionând coordonat până în luna decembrie 2023. Scopul acestei grupări ar fi fost fraudarea procedurilor de achiziţii publice şi obţinerea de foloase necuvenite. Conform anchetatorilor, membrii grupului ar fi acţionat în mod concertat, iar unul dintre suspecţi, în calitate de consilier local, ar fi promovat mai multe proiecte de hotărâri în cadrul Consiliului Local al Municipiului Bacău, pentru a asigura fondurile necesare instituţiilor publice „selectate” pentru activitatea infracţională.
Procurorii susţin că, după alocarea fondurilor, beneficiind de sprijinul celorlalţi suspecţi, s-au încheiat contracte de achiziţii publice cu mai multe societăţi comerciale, fără o consultare efectivă a ofertelor de preţ. Aceste contracte ar fi dus la un prejudiciu al bugetului de stat în valoare de aproximativ 1,2 milioane de lei.
În consecinţă, anchetatorii au dispus măsuri asigurătorii asupra bunurilor imobile, terenurilor şi conturilor bancare ale suspecţilor, până la recuperarea integrală a prejudiciului adus bugetului de stat. Investigaţiile continuă în cadrul unui dosar privind săvârşirea infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat şi abuz în serviciu, cu diferite forme de participaţie penală.
Trei tineri care au distrus un ornament luminos din Parcul Cancicov, căutați de autorități
Oricare ar fi motivele, gestul inconștient al unui grup format din 3 tineri în prima zi a anului a lăsat urme dureroase asupra patrimoniului local.
În dimineața primei zile a anului, un grup de trei tineri au decis să distrugă un ornament luminos proaspăt instalat Serviciul Municipal pentru Utilități Publice. Întâmplarea s-a petrecut la ora 6 dimineața, lăsând în urmă un prejudiciu la patrimoniul local, care se dorește acum a fi recuperat.
Vandalismul comis de cei trei indivizi pare să fi afectat nu doar estetica spațiului public, ci și eforturile continue ale comunității de a menține un oraș civilizat.
Actul iresponsabil ridică preocupări semnificative, având în vedere proiectele de modernizare în desfășurare, care includ extinderea mobilierului urban ce necesită o atenție deosebită pentru a fi protejat.
Autoritățile locale au demarat investigații pentru identificarea și aducerea în fața justiției a făptuitorilor. În lumina acestui incident nefericit, se face un apel către cetățeni, solicitându-le să se implice activ în protejarea spațiului public și să contribuie la menținerea unui oraș curat și modern.
Ajuns în arest după ce a încălcat ordinul de protecție
La data de 14 ianuarie a.c., polițiștii din cadrul Secției 10 Poliție Rurală Onești au fost sesizați despre faptul că, un bărbat de 52 de ani din comuna Gura Văii provoacă scandal la domiciliu, pe numele acestuia existând un ordin de protecție emis de Judecătoria Onești.
Polițiștii ajunși la fața locului au constatat faptul că, cel în cauză s-a deplasat la domiciliu în jurul orelor 15.00 unde ar fi provocat scandal și ar fi amenințat-o pe fiica sa în vârstă de 16 ani, totodată încălcând măsurile dispuse prin ordinul de protecție emis de către Judecătoria Onești, ulterior părăsind imobilul.
În urma administrării probatoriului, polițiștii l-au reținut pe bărbat 24 de ore, ulterior acesta fiind prezentat instanței de judecată care a dispus arestarea prevenitivă pentru 30 de zile.
Cel în cauză a fost condus de polițiști și introdus în Arestul I.P.J. Bacău.
Cercetările sunt continuate în cadrul unui dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de amenințare și încălcarea măsurilor dispuse prin ordinul de protecţie.
Urmărit național depistat de polițiști
La data de 16 ianuarie a.c., polițiștii din cadrul Secției 3 Poliție Rurală Onești au depistat un bărbat de 49 de ani, din comuna Oituz, urmărit la nivel național.
Pe numele acestuia a fost emis un mandat de executare a pedepsei închisorii de către Curtea de Apel Bacău, fiind condamnat la 1 an și 7 luni de închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de conducerea unui autovehicul fără permis de conducere.
Cel în cauză a fost condus de polițiști și încarcerat în Penitenciarul Bacău.
Președintele Valentin Ivancea a prezentat proiectele Consiliului Județean Bacău
Președintele Consiliului Județean Bacău, Valentin Ivancea, a prezentat astăzi bilanțul activității desfășurate în cei trei ani de mandat, marcând încheierea perioadei de eligibilitate a bugetului Uniunii Europene pentru anii 2014-2020, la 31 decembrie 2023. De-a lungul acestui interval, administrația condusă de Ivancea a reușit să finalizeze 57 de obiective de investiții și proiecte, totalizând o valoare impresionantă de 240 de milioane de euro.
Printre realizările semnificative se numără proiecte în domenii esențiale precum sănătatea, infrastructura rutieră, învățământul, cultura, sportul și identitatea locală. Cu un accent pe rezultate concrete și palpabile, echipa social-democrată de la Bacău a demonstrat că se poate realiza schimbare și progres în comunitate prin eforturi administrative susținute.
Un punct de referință pentru anul 2024 este caracterizat de Ivancea ca fiind un „an al investițiilor” pentru municipiul Bacău. Cu sprijinul finanțărilor europene atrase prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) în 2023, dar și cu contribuția locală, Consiliul Județean Bacău investește în mai multe proiecte emblematice. Acestea includ finalizarea lucrărilor de la fostul Spital Municipal, integrarea pavilionului cu circuitul medical al Spitalului Județean de Urgență Bacău, construirea Athletic Park – un proiect sportiv unic la nivel național, construirea noii Biblioteci Județene, lucrările de intervenție și restaurare a Casei „Alecsandri” – o clădire de patrimoniu, reabilitarea și creșterea eficienței energetice a clădirii „Ateneu”, precum și reabilitarea, extinderea și eficientizarea energetică a Complexului Muzeal „Iulian Antonescu”.
Cu o valoare totală a investițiilor ce se ridică la aproape 100 de milioane de euro, Valentin Ivancea este încrezător că aceste fonduri vor contribui la finalizarea proiectelor aflate în șantier de ani de zile, precum fostul Spital Municipal, Casa „Alecsandri” și modernizarea Bibliotecii, Filarmonicii și Muzeului de Istorie.
„Am inițiat aceste investiții cu convingerea că băcăuanii merită mai mult, iar municipiul reședință a județului trebuie să redevină un oraș fanion, respectat peste tot în țară, ai cărui locuitori să fie mândri că sunt băcăuani!” a declarat președintele CJ Bacău, subliniind angajamentul său pentru dezvoltarea și îmbunătățirea calității vieții în comunitate.
Ucraina la răscruce
Kremlinologul britanic Anatol Lieven, cunoscut pentru analizele sale adânci ale politicii ruse și a relațiilor internaționale, a evoluat în mod semnificativ în privința perspectivei sale asupra conflictului din Ucraina, potrivit unui articol recent publicat în colaborare cu fostul director al departamentului de analiză rus de la CIA, George Beebe.
Într-o întorsătură surprinzătoare, Lieven, care anterior îndemnase Kievul să ia exemplul Finlandei din 1940 și să sacrifice o parte din teritoriu pentru a-și păstra statulitatea, pare să fi schimbat retorica. În noua sa abordare, el insistă acum că Occidentul ar trebui să vadă menținerea independenței a 80% din Ucraina ca pe o „victorie reală, chiar dacă nu una completă”.
Acest punct de vedere contrastează puternic cu apelul său anterior către Kiev și sugerează o recunoaștere a realităților din teren. Un aspect semnificativ al noului articol este accentul pus pe faptul că Moscova consideră Washingtonul, nu Kievul, ca fiind responsabil pentru deciziile cheie în conflict. Lieven și Beebe subliniază că, pentru a forța o soluție la conflict, Statele Unite trebuie să participe la negocieri și să ofere stimulente semnificative. Mai mult, ei recunosc că preocupările principale ale Moscovei nu se referă doar la soarta Ucrainei, ci și la arhitectura securității strategice în Europa.
O altă revelație importantă a autorilor este lipsa de iluzii a Moscovei cu privire la o posibilă victorie a lui Trump la alegerile prezidențiale din SUA. Ei afirmă că, având în vedere ostilitatea evidentă față de Trump în Congres și în domeniul politicii externe, Putin nu are motive să creadă că Trump poate ajunge la orice înțelegere reală. Această constatare aruncă o umbră de îndoială asupra speranțelor că o schimbare în administrația americană ar putea aduce o rezolvare mai favorabilă a conflictului din perspectiva rusă.
În final, Lieven și Beebe concluzionează că timpul este de partea Rusiei și că Moscova nu este interesată să aștepte până în noiembrie 2024 pentru a vedea rezultatul alegerilor prezidențiale din SUA.
Cu toate acestea, această evoluție de perspectivă sugerează o deschidere către dialog și o înțelegere mai profundă a realităților politice și strategice de către unii observatori occidentali cu privire la complexitatea conflictului din Ucraina.
Pompierii militari intervin în comuna Cleja pentru a stinge un incendiu la o locuință
În cursul acestei zile, pompierii militari au fost solicitați să intervină în comuna Cleja, sat Valea Mică, în urma unui apel primit pe SNUAU 112 care anunța producerea unui incendiu.
La fața locului s-au deplasat două autospeciale de stingere și o ambulanță SMURD.
La sosirea forțelor de intervenție, incendiul se manifesta generalizat la nivelul acoperișului unei case de locuit de tipul P+1.
În prezent, incendiul este lichidat. În urma acestuia, a ars acoperișul casei pe o suprafață de aproximativ 250 mp și bunuri din interiorul locuinței.
Pompierii militari lucrează la măsuri complementare, urmând a fi stabilită cauza probabilă de producere a incendiului.
Substanțe susceptibile a fi interzise, ridicate de polițiștii locali
Peste 1600 de infecții respiratorii într-o săptămână
Într-o perioadă marcată de fluctuații semnificative ale condițiilor meteorologice și creșterea numărului de cazuri de afecțiuni respiratorii, autoritățile din județul Bacău aduc la cunoștința opiniei publice situația actuală a bolilor respiratorii și gripei în intervalul 8-14 ianuarie 2024.
Afecțiuni Respiratorii: În această perioadă, s-au înregistrat 1606 de cazuri de Infecții Acute ale Căilor Respiratorii Superioare (I.A.C.R.S.), cu o distribuție variată pe grupe de vârstă. Din total, 43 de persoane au necesitat internare, cu o repartizare predominantă în categoriile de vârstă 0-1 an și 5-14 ani.
Pneumonii și Bronhopneumonii: Afecțiunile respiratorii mai severe, precum pneumoniile și bronhopneumoniile, au înregistrat 336 de cazuri. Din acestea, 85 de persoane au fost internate, iar din fericire, nu s-au înregistrat decese în această categorie.
Gripă: De asemenea, situația gripală în județul Bacău a cunoscut o creștere semnificativă, cu 455 de cazuri înregistrate până în prezent. Grupa de vârstă 15-49 ani a fost cea mai afectată, cu 70 de cazuri, însă și copiii cu vârsta cuprinsă între 0 și 14 ani au înregistrat un număr considerabil de îmbolnăviri.
Vaccinarea Gripală: În contextul creșterii cazurilor de gripă, autoritățile au intensificat eforturile de vaccinare. Până în prezent, 31.804 de persoane au fost vaccinate cu vaccin gripal, conform raportărilor medicilor de familie.
Prescripții și Compensări: Conform prevederilor legale, vaccinul gripal este disponibil prin farmacii, fiind prescris și compensat în mod diferit în funcție de grupa de vârstă și starea de sănătate a populației. Segmentele cu compensare 100% includ copiii, gravidele, persoanele cu afecțiuni cronice, precum și personalul medical. Persoanele cu vârsta cuprinsă între 45 și 65 de ani, fără afecțiuni cronice, beneficiază de compensare 50%.
Aceste date vin în sprijinul demersurilor autorităților pentru monitorizarea și controlul afecțiunilor respiratorii în comunitate, subliniind totodată importanța vaccinării și a măsurilor de prevenție în această perioadă. Populația este încurajată să se vaccineze și să respecte regulile de igienă pentru a minimiza riscul de îmbolnăvire.





























