duminică, 21 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 4097

VIDEO: Bacauanul care si-a contruit singur caiac

Un bacauan tânar, scolit si deschis la minte a hotarât sa se indeparteze cât mai mult de agitatia cotidiana si sa isi urmeze pasiunile copilariei. A vrut sa devina un fel de Nils Holgerson, personajul de poveste fascinat de natura si aventuri. Intr-o buna masura, acest lucru i-a si reusit. Mai nou, se pare ca a devenit singurul bacauan care si-a construit prin forte proprii un caiac, pentru calatorii de agrement. Iar intentiile de viitor sunt si mai mari.

Pâna acum vreo trei ani, Bogdan Ionut Ganea era profesorul ce isi conducea studentii prin tainele ingineriei industriale, la o catedra a Universitatii “Vasile Alecsandri” din Bacau, unde si el insusi studiase. Sase ani a tot fost profesor, pâna când a simtit nevoia sa schimbe ceva. Asa ca si-a luat rucsacul in spinare si a pornit de-a lungul si de-a latul tarii, cu autostopul.

Au urmat alte si alte calatorii, pe care si le finanteaza, de exemplu, din activitati didactice ocazionale. A lansat in oceanul Internetului si site-ul www.mowiti.com (Moments without time), de fapt un tarâm fascinant al experientelor traite de Bogdan Ganea. Inconjurat de un grup de amici la fel de pasionati de natura si aventura, a cutreierat locuri neumblate, a admirat fauna si a experimentat situatii inedite, despre care probabil ar putea scrie carti de aventuri.

Nu stia la ce se inhama

La un moment dat, a descoperit placerea expeditiilor in caiac. A ajuns astfel de foarte multe ori in Delta Dunarii, cu amicii sai, si ei dotati cu caiace in care s-au pierdut prin hatisul tarâmului dintre ape. Din expeditia pe care a facut-o in luna mai, Bogdan s-a intors cu hotarârea ferma de a-si construi propriul caiac.

Nu prea stia la ce se inhama, dar cu stiinta inginereasca in bagajul de cunostinte, cu un program de calculator adecvat, cu bani la limita si multa determinare s-a apucat de treaba. Primul pas: proiectul. Apoi si-a procurat materiale din surse ieftine, dar de incredere, iar prima achizitie a fost lemnul de brad, uscat vreme de doi ani, ca sa fie cât mai usor.

In paranteza fie spus, la finalizare, caiacul a cântarit doar circa 20 de kilograme. Lemnul i-a urmat intocmai proiectul si s-a asezat cuminte in forma dorita, predominant curbata. Adezivul pentru lemn si apoi fibra de sticla au consolidat tot ce lucrase: o ambarcatiune perfect flotanta, rezistenta si prezentabila.

Lansarea la apa

Pe 15 august, Bogdan si caiacul sau, inca nefinisat in totalitate, erau la Tulcea, la portile Deltei, pentru marea lansare la apa. Emotiile s-au spulberat de la primul “pas” pe luciul Deltei: totul a decurs perfect, fara nici o problema. Ambarcatiunea a alunecat lin prin Delta, in urmatoarele trei saptamâni, cât a stat Bogdan la capatul tarii. Rastimp in care caiacul si-a primit si numele – Pescarel – de la o pasare frumoasa de-a locului, pe numele sau pescarel albastrui.

“Totul a decurs perfect. Am iesit si pe mare, si abia acolo un val mai mare a reusit sa bage putina apa in cockpit. Am trecut cu succes si de testul valurilor produse de ambarcatiunile cu motor. Oamenii Deltei sunt minunati, iar politetea se simte si in navigatia de acolo. Fac nota discordanta ambarcatiunile mari ale unora, care nu numai ca ignora alti navigatori cu motoarele lor puternice, dar mai si dau muzica la maxim sau fac alte gesturi parca in ciuda naturii splendide de acolo.

Oricum, caiacul a primit aprecierile cuvenite inclusive din partea unor austrieci, care s-au mirat ca exista aici astfel de preocupari, sau a celor de la Tour International Danubien, cu care ne-am intâlnit in Delta”, spune Bogdan Ionut Ganea.

Planuieste o noua ambarcatiune!

Abia intors de câteva zile, Bogdan Ionut Ganea isi ocupa timpul tot cu al sau caiac, dar la Insula de Agrement. Iar gândurile iI stau la alte planuri, cum ar fi acela de a-si construi o noua ambarcatiune de agrement, de aceasta data cu doua locuri, pentru ca si o expeditie in tandem este mai placuta.

“Avem o multime de locuri splendide in care putem face expeditii in caiac, o modalitate de agrement atât de raspândita in Vest, dar inca slab dezvoltata la noi. Este Lacul Bicaz, unde se poate naviga si campa in locuri minunate, dar sunt si cele trei lacuri mari din imediata apropiere a Bacaului”, spune Bogdan. Astfel de expeditii se fac in cel putin doi oameni, iar Bogdan cauta acum persoane care sa ii impartaseasca pasiunea.

Asa ca oricine este amator de aventura, de natura, il poate contacta pe Bogdan Ionut Ganea, ori pe pagina sa de Facebook, ori prin intermediul site-ului mowiti.com. Dupa cum spune Bogdan, timp de expeditii mai este si anul acesta, chiar daca toamna da semne de nerabdare.

Eveniment filatelic in Bacau

Miercuri, 11 septembrie, la Complexul Muzeal “Iulian Antonescu” din Bacau, in prezenta unui public avizat, a avut loc vernisajul expozitiei EXPOFIL 60 – Bacau 2013, organizata de Asociatia Filatelistilor “Grigore Pascu” din Bacau si Lions Club “Sfântu Gheorghe”.

Gazde au fost Ion Balcanu, presedinte in exercitiu al Lions Club “Sfântu Gheorghe”, Ioan Catana, vicepresedinte al Federatiei Filatelice din România, Ioan Micu – Tata Pac, presedinte de onoare al Asociatiei Filatelice din Bacau, unul dintre veteranii lionismului national si al filatelistilor. “60 inseamna primul exponat filatelic tematic Lions, cu 60 de file.

In expozitie, una dintre cele mai importante din Moldova, sunt prezentate exponate filatelice bacauane, din toate clasele de competitie, cele mai bune din Bacau si din tara, participante la expozitii nationale, internationale si mondiale. De asemenea, este prezentat un exponat, al carui autor sunt, Lions Interntional – Noi servim!, care este deviza lionismului”, ne-a spus Ioan Catana, membru al Lions Club si vicepresedinte al FFR.

Intreaga manifestare, timbrul si catalogul sunt o premiera româneasca si mondiala, ce marcheaza lansarea in filatelie a unei noi categorii de exponate, care sa prezinte activitatea umanitara a Lions International, membra a ONU.

Despre semnificatia acestei expozitii a vorbit si Ioan Micu, presedinte de onoare al Asociatiei Filatelistilor din Bacau: “Aceasta expozitie reprezinta un prim pas pentru aniversarea, in 2017, a 100 de ani de la infiintarea miscarii lions pe plan modial. Clubul nostru a primit sarcina din partea Conventiei din acest an, beneficiind si de prezenta in rândurile noastre a domnului Ioan Catana, sa facem toate demersurile, pentru ca la implinirea a 100 de ani,sa apara un timbru omagial, ceea ce ne bucura si ne onoreaza.”

Filatelistii din intreaga tara sunt invitati, in zilele de 14 si 15 septembrie, tot la Complexul Muzeal “Iulian Antonescu, la cea de-a XII-a editie a “Toamnei colectiilor”, o expozitie si un târg de filatelie, cartofilie, numismatica si antichitati.

Dupa vizitarea expozitiei, Ion Catana a acordat diplome de Excelenta si Diplome de Onoare membrilor Asocitiei, mebrilor Lions Club “Sfântu Gheorghe”, prietenilor si simpatizantilor asociatiei filatelice bacaaune, ca recunoastere a actvitatii lor, cât si sprijinului acordat celor doua institutii.

Politistii au demarat actiunea „Vatra”

    La inceputul acestei luni, politistii din judetul Bacau au inceput o ampla campanie de combatere a evaziunii fiscale in domeniul panificatiei. Oamenii legii urmaresc daca cei care activeaza in domeniu au redus TVA-ul la produse de la 1 septembrie, dar si daca inregistreaza in contabilitate intreaga marfa.

    In prima saptamâna au participat aproape 140 de politisti de la Investigarea Fraudelor, Ordine Publica si Politie Rutiera care au efectuat 254 de controale, dintre care 106 la societati comerciale, 41 la persoane fizice si au fost verificate si 107 autovehicule de transport.

    Controalele au scos la iveala 5 infractiuni, dintre care 4 la legea pentru combaterea evaziunii fiscale si una pentru nerespectarea drepturilor de autor. „Valoarea prejudiciului estimat în dosare penale se ridica la 370.000 de lei iar valoarea prejudiciului recuperat este de 60.000 de lei. Au fost aplicate si 35 de sanctiuni contraventionale, in cuantum de aproape 34.000 de lei si au fost confiscate si 2 autovehicule”, a declarat agentul Mariuca Samson, purt. cuv. la Inspectoratul de Politie Judetean Bacau.

    Cele doua masini au fost trase pe dreapta de agenti si pentru ca s-a dovedit ca erau folosite pentru a transporta pâine si alte produse de panificatie fara documente de provenienta sau de transport au fost indisponibilizate. Controalele vor continua si in perioada urmatoare. (Geta P.)

    4 tone de faina, minus la inventar

    In timpul unui control pe care l-au efectuat la o societate comerciala din Tg. Ocna, in biroul contabilului, a fost identificat un calculator in care erau stocate mai multe programe pentru care firma nu detinea licenta, administratorul fiind acum cercetat penal. Si nu este singurul dosar penal cu care s-a ales.

    Verificarea actelor contabile a scos la iveala faptul ca nu era inregistrata cantitatea de 4 tone de faina alba, in valoare de 4.000 de lei, si din acest motiv este cercetat si pentru evaziune fiscala.

    Drumarii bacauani, campioni nationali la profit

    Companiile locale specializate în constructia de drumuri au avut în perioada 2007-2011 o marja medie a profitului de aproximativ 8%, dubla fata de cea a firmelor straine.

    Pe piata româneasca a lucrarilor de constructii de drumuri si autostrazi au activat în perioada 2007 – 2011 aproximativ 640 de firme românesti si straine, din care, la sfârsitul lunii iunie 2011, aproximativ 13% se aflau în insolventa sau faliment sau cu activitatea suspendata, potrivit unui raport al Consiliului Concurentei, realizat dupa finalizarea unei anchete privind acest sector.

    Topul primilor 10 jucatori este dominat, în perioada 2008 – 2011, de grupul UMB, format din firmele A&R, UMB Spedition si Tehnostrade, toate trei din judetul Bacau. Printre jucatorii care s-au mentinut în top, cu cote de peste 5%, institutia mentioneaza grupul francez Colas – în perioada 2007 – 2010, Romstrade si Bechtel International – ambele în perioada 2007 – 2009, Tehnologica Radion (în anii 2008 si 2010), grupul austriac Strabag – în anul 2010 si grupul italian Astaldi – în anul 2011.

    Acelasi raport evidentiaza ca autostrazile construite în România la ses sunt de 3 ori mai scumpe decât în Bulgaria, iar diferenta între costurile minime si maxime pentru aceeasi formă de relief este mai mare decât în Polonia si Bulgaria, potrivit Consiliului Concurenţei.

    În România, variatia pretului mediu pentru un kilometru de autostrada construit în aceeasi forma de relief este de 45,8%, mai mare fata de cazul Poloniei (36,4%) si Bulgariei (14,2%), potrivit sursei citate. În urma prelucrarii datelor si informatiilor de la CNADNR, analiza arata ca în România preţul mediu al unui kilometru de autostrada construit în zona de ses este de 23,3 milioane lei/km, iar cel al unui kilometru de autostrada construit în zona de deal este de 20,8 milioane lei/km, peste nivelul standardelor.

    Rosii ecologice, cu bani de la APIA

    Bacauanii care sunt interesati sa practice agricultura ecologica pot obtine finantare din Fondul European de Garantare Agricola (FEGA) pentru a imbunatati calitatea produselor. Pentru asta trebuie sa depuna o cerere la APIA Bacau, la care sa anexeze documente justificative de conformitate: contractul cu organul de inspectie aprobat de Ministerul Agriculturii si certificatul de conformitate in care este precizat stadiul conversiei de la agricultura traditionala la cea ecologica, cultura, suprafata, numarul de animale sau de albine.

    Solicitantul este obligat sa mentina exploatatia in regim de agricultura ecologica o perioada de cinci ani si sa respecte toate normele de mediu prevazute de lege. O persoana poate depune o singura cerere, fie pentru o exploatatie din productia vegetala, fie pentru una dintre speciile din productia animaliera. „In cazul in care beneficiarul exploateaza mai multe terenuri aflate pe raza mai multor judete, cererea va fi depusa la Centrul Judetean APIA pe raza caruia se afla suprafata mai mare.

    Pentru exploatatiile din domeniul cresterii animalelor, beneficiarul va depune cererea la centrul judetean pe raza caruia se afla inregistrat sediul social, in cazul persoanelor juridice, sau domiciliul, pentru persoanele fizice”, arata Gabriela Mazilu, directorul APIA Bacau. Cererile pot fi depuse la APIA pâna pe data de 15 octombrie 2013.

    Pentru acest tip de ajutor, România beneficiaza de 4.098.000 de euro din FEGA. In 2012, au depus cereri 37 de bacauani care practica agricultura ecologica, din care 29 au ferme vegetale, iar 8, ferme zootehnice. Sase cereri au fost retrase de solicitanti si una singura, respinsa de la plata. Prin urmare, au fost aprobate 30 de cereri, suma totala virata fiind de 18.625 de euro. In 2013, nu a fost depusa nicio cerere pâna acum.

    4.000 de locuinte asigurate in doar o singura luna

    Intr-o singura luna, aproape 4.000 de bacauani si-au asigurat casele impotriva dezastrelor naturale. Situatia a fost facuta publica de Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor (PAID), societatea care emite asigurarea obligatorie a locuintelor.

    In total, la sfârsitul lunii august,14.102 proprietari de locuinte (aproape 4 la suta din totalul politelor noi incheiate in toata tara) au incheiat o asigurare obligatorie pentru riscurile de dezaste naturale (cutremure, alunecari de teren si inundatii), plasând judetul Bacau pe locul doi in clasamentul pe regiunea Moldovei. Cresterea poate fi pusa pe seama faptului ca, de luna trecuta, au aparut in piata si alti asiguratori pe lânga cei 12 deja existenti: Allianz-Tiriac, Omniasig si Asirom.

    Cele mai multe asigurari au fost incheiate de proprietarii din mediul rural, constienti fiind de riscurile care pot aparea mai ales din cauza inundatiilor. Reamintim ca Legea 260/2008 a asigurarilor obligatorii a locuintelor impotriva cutremurelor, alunecarilor de teren si inundatiilor a fost modificata odata cu intrarea in vigoare, la 27 iulie, a Legii 243/2013.

    Potrivit noilor reglementari, toti proprietarii de locuinte au obligatia de a incheia PAD – polita de asigurare obligatorie emisa de Pool-ul de Asigurare impotriva Dezastrelor (PAID), pentru riscurile catastrofice (cutremure, alunecari de teren si inundatii).

    Politele acopera desagubiri in limita a 20.000 sau 10.000 euro, in functie de structura locuintei asigurate. Cei care nu poseda o astfel de asigurare risca amenzi, de la autoritatile locale, de pâna la 500 lei. In plus, in cazul aparitiei dezastrelor, proprietarii neasigurati afectati de unul din cele trei riscuri nu vor mai primi ajutoare de la autoritati pentru refacerea gospodariilor.

    Trafic anevoios in centrul Bacaului

      Bacaul pare, zilele acestea, un enorm santier stradal. Se asfalteaza arterele principale, se refac trotuare, se lucreaza la pasarela Letea. In plus, o portiune din centru este restrictionata la finalul acestei saptamâni, intrucât vor avea loc manifestarile prilejuite de Raliul Moldovei. Toate acestea se sparg in capul conducatorilor auto, care trebuie sa aiba nervii tari si sa isi pastreze calmul.

      Cea mai dificila portiune pentru tranzit este, zilele acestea, cuprinsa intre Casa de Asigurari de Sanatate si intersectia de la Tic Tac, unde se toarna strat proaspat de asfalt. Se merge mult pe o singura banda, in functie de lucrari, si dintr-un sens si din celalalt, bara la bara, cu viteza melcului.

      Mai ales la orele de vârf, dar si in celelalte intervale orare, cozile de masini sunt interminabile. Uneori, se intind de la un semafor la altul pe portiunea mentionata, dar si pe arterele adiacente e la fel de dificil. Bunaoara, asteptarea se intinde uneori de la semaforul Tic Tac pâna la panta ce da in strada Stadionului, ori de la acelasi semafor pâna la bariera de cale ferata de la Politie.

      In asemenea conditii, nu e greu de inchipuit starea de nervozitate a soferilor, mai ales când unii dintre ei incurca si mai mult lucrurile cu manevre ce ar vrea sa ii scoata din balamuc. Nici politistii care sunt pusi sa dirijeze traficul in intersectie la orele critice nu reusesc uneori sa isi stapâneasca nervii. Astfel, zilele trecute, un agent l-a injurat copios pe un sofer ce i-a ignorat semnalizarile, dar nu s-a facut auzit decât pe trotuar, intrucât soferul nu a reactionat in nici un fel.

      Parerile soferilor despre babilonia din trafic sunt dintre cele mai diverse, dupa cum releva si sondajul de opinie alaturat. Unii sunt suparati ca nu se lucreaza doar noaptea, iar altii sunt intelegatori sau chiar bucurosi ca se toarna asfalt proaspat, pentru ca traficul sa fie mai usor. Chinurile soferilor nu vor lua insa sfârsit dupa asfaltarea Caii Marsesti, intrucât alte si alte lucrari mai sunt in plan atât cât va permite vremea.

      Magazinul Lidl de la Autogara, deschis clientilor

      Joi, incepând cu ora 8.00, noul magazin Lidl, al patrulea din Bacau, isi va deschide usile publicului larg. Amplasata pe str. Vadu Bistritei, nr 15, in vecinatatea Autogarii Bacau, noua unitate are o suprafata de vânzare de circa 1.200 de metri patrati, oferind, totodata, de lucru la 22 de bacauani.

      „Cu magazinul din Bacau si cel deschis simultan in orasul Caracal, am ajuns la 162 de unitati in toata tara. Cu aceasta ocazie, venim in intâmpinarea clientilor nostri cu un concurs denumit «3 minute de cumparaturi gratuite», devenit deja o traditie la deschiderea unor noi unitati.

      Astfel, orice client care, in perioada 12-15 septembrie, achizitioneaza produse de minimum 100 de lei, va participa la o tombola, iar câstigatorul care va fi desemnat va umple cu produse un cos, atât cât va putea in trei minute”, a declarat Raluca Tighiliu, responsabil PR in cadrul companiei Lidl.

      O alta surpriza pregatita clientilor este campania „Lidl, cel mai bun vecin”, derulata tot in perioada 12-15 septembrie. Clientii de peste 50 de ani care isi vor face cumparaturile de la acest magazin in perioada anuntata, intre 10.00 si 18.00, vor fi ajutati de reprezentantii Lidl sa-si care sacosele pâna acasa. Ca noutate, mai retinem ca magazinul va avea amenajat, in saptamâna deschiderii, si un raion cu produse bazar, evident, la preturi promotionale.

      O noua ingrijorare

      Pe vremuri, directorii, sefii de sectie, sefii de serviciu, multi fiind si secretari de partid in acelasi timp, ne speriau cu restructurarea institutiilor. Una-doua, sopteau, asa, confidential, facându-ne o favoare, ca se anunta o reorganizare, prin urmare, sa avem grija, spuneau ei, clatinând din cap parinteste. Asta insemna ca unii vor fi dati afara, fireste, cei mai putin harnici, mai putin pregatiti si mai ales cei mai clontosii.

      Acum, nomenclaturistii „orânduirii” democrate au gasit alt Bau-Bau: evaluarea! Exista o oarecare diferenta: intâi simuleaza ca te evalueaza, apoi te concediaza sau te penalizeaza. Vor fi evaluati profesorii, elevii, medicii, toata lumea! Vor fi cercetati si examinati angajatii care se mira ca seful vine la serviciu la ora 10, care nu inchid ochii la matrapazlâcuri, angajatii care au sprijinit fosta garnitura si inca fac politica in favoarea adversarilor. Subordonatii prea harnici, dornici sa urce pe scara ierarhica, pentru ca sunt periculosi, cei prea lenesi, care nu folosesc nimanui, si cei prea galagiosi.

      In urma cu câteva luni, Ponta afirma ca vor fi evaluati toti bugetarii, de la mic la mare, de la inspectorii din Guvern pâna la contabilii din oficii si primarii, pentru ca asa nu se mai poate! Competenta va fi corespunzator remunerata, iar incompetenta, data afara din tara. E bine, e foarte bine, caci si afara e nevoie de forta de munca. Problema care ma framânta este cine va face evaluarea? Pe elevi, inteleg, ii vor evalua profesorii, acei profesori care strâng bani pentru suc si covrigei inaintea fiecarui examen si despre care Adomnitei, Funeriu, Pricopie cred ca sunt slab pregatiti din cauza ca salariile sunt mici, cei performanti migrând spre alte domenii, in care intre salariu si munca exista un raport direct proportional.

      Prin urmare, scolarii vor fi evaluati de cei ramasi in sistem. Dar cadrele didactice? De cine vor fi evaluate acestea? De cei care maruntesc menta prin ministere si fac analize care nu au nicio legatura cu realitatea, fiind inutile, ba chiar periculoase daca stau la baza unor programe? De altfel, nu cred ca ministerele au atâtia specialisti câti ar fi necesari ca sa evalueze tot poporul bugetar din tara. Prin urmare, români, se naste o noua ingrijorare: Cine ne evaluaeza?

      Capitalism?

      Protestele din ultimele zile nu sunt indreptate doar impotriva subiectului „Rosia Montana”. Ca si in alte tari, si la noi au fost scandate sloganuri care vizeaza insasi sistemul. „Jos capitalismul!”, „Moarte corporatiilor” sunt doar câteva din revendicarile unei parti a protestatrilor, revendicari pe care le gasim si la New York sau Londra, in fata sediului Bancii Centrale Europene de la Frankfurt sau la Paris.
      Evident, tinta este actuala forma a capitalismului. Sau „neocapitalismul” in care s-a transformat gratie globalizarii sistemul.

      Pentru ca, oricât o sa para de ciudat, sistemul in care suntem nu este capitalism. Nu cel clasic, care s-a bazat, pe o anumita etica a muncii. Muncitorul, nu doar ca era respectat, era intr-o ierarhie bazata pe atitudinea fata de munca, ci era perceput ca un element de baza.

      Astazi, toata aceasta etica si toate principiile care au insotit-o s-au dus de râpa. Corporatiile nu au nevoie de muncitori ci de mâna de lucru, daca se poate cât mai ieftina si, nu foarte specializata, pentru ca treburile de finete le fac masinile, nu angajatii cu experienta de ani de zile. Muncitorul a inceput sa concureze robotul, in incercarea de a-si câstiga existenta.

      De aici trebuie pornita orice discutie. Profitul e bun, dar putem sacrifica orice in numele sau? Pentru ca ne trezim intr-o zi ca vom avea rafturile magazinelor pline cu produse fabricate de roboti sau de muncitori din tari aflate la mii de kilometri distanta, dar oamenii nu vor avea cu ce sa le cumpere.

      Pare destul de ciudat, dar aceasta era si viziunea lui Marx despre sfârsitul Capitalismului.

      Raliul Moldovei, gata de start

      Ieri, circuitul „Speed Park” a gazduit conferinta de presa oficiala premergatoare startului celei de-a treia editii a Raliului Moldovei, care va avea loc in acest week-end, in Bacau. La conferinta au participat: Adrian Raspopa, aflat in calitate de organizator si nu de pilot, Razvan Sârghiuta (Cotnari), Catalin Grigoriu (Pambac), comisarul-sef Dorin Roman (Politia Rutiera Bacau), Ionut Tomescu, purtatorul de cuvânt al Primariei si Eduard Nunu, managerul „Speed Park”.

      „Ne bucuram ca am dus mai departe acest proiect legat de Bacau, in conditiile in care exista o concurenta mare din partea altor zone pentru intrarea in Campionatul National de Raliuri”, a declarat Adrian Raspopa, care a amintit ca la etapa bacauana vor participa toate numele importante ale campionatului, in frunte cu francezul Francois Delecour, italianul Marco Tempestini si maghiarul David Botka: „Chiar daca numarul de participanti a scazut, cine conteaza cu adevarat este prezent in Bacau.

      De exemplu, Delecour si Tempestini au declinat o invitatie venita din Polonia pentru a concura la Raliul Moldovei”. Ionut Tomescu a subliniat ca „orice eveniment care duce la promovarea judetului si a orasului este important, iar Raliul Moldovei reprezinta un pol de interes din acest punct de vedere”, in timp ce comisarul-sef Dorin Roman, dupa ce le-a recomandat pilotilor „mai multa atentie la iesirea de pe probe”, a urat multa bafta echipajului bacauan Raspopa-Grigoriu: „Sunt sigur ca va fi pe podium”. Managerul „Speed Park”, Eduard Nunu si-a exprimat satisfactia ca Proba Super Speciala va reveni pe kartodromul bacauan dupa o pauza de un sezon: „Pilotii apreciaza foarte mult acest circuit, iar daca vremea ne va ajuta, vom conta, in mod cert, pe o prezenta masiva din partea publicului”.

      In aceasta seara, de la ora 20.30, pe scena din fata Prefecturii va avea loc prezentarea pilotilor, pentru ca vineri sa se desfasoare primele trei probe ale Raliului Moldovei, piesa de rezistenta fiind SuperSpeciala care va incepe la ora 16.45, pe circuitul de karting „Speed Park”.

      Handbal feminin / Revansa cu Danubius

      Handbalistele de la Stiinta Bacau au antamat un nou meci de verificare in compania galatencelor de la Danubius.

      Cel mai probabil, jocul-test va avea loc vineri, de la ora 13.00, la Sala Sporturilor. „Inca mai avem de pus la punct unele detalii, dar, in linii mari, partida cu Danubius va avea loc vineri”, a declarat antrenorul studentelor, Costel Oprea.

      Cele doua formatii s-au intâlnit si saptamâna trecuta, la Galati. Stiinta s-a impus cu 31-30, pentru ca la finalul meciului sa aiba loc o noua repriza, câstigata tot de bacauance, cu 11-10.

      Handbal masculin/ Antrenorul Bernicu si pivotul Tcaciuc au revenit la CSU Suceava

      In acest week-end va porni la drum campionatul Ligii Nationale de handbal masculin. In prima etapa, vice-campioana României, Stiinta MD Bacau va primi vizita celor de la CSU Suceava, intr-un joc programat sâmbata, de la ora 18.00, in Sala Sporturilor.

      Desi a fost pe punctul de a se dezintegra in vara, gruparea suceveana se va prezenta la startul sezonului cu câteva noutati de ultima ora. Astfel, antrenorul Razvan Bernicu, care a dus Suceava pâna in semifinalele Cupei Challenge, a revenit la echipa si, odata cu el, a fost re-inrergimentat si pivotul Ion Tcaciuc.

      „Au fost niste discutii cu cei de la Botosani si chiar cu o echipa din Franta, dar am preferat sa semnez un nou contract cu Universitatea. Important este sa avem liniste, iar acea asociere de care se vorbeste sa se concretizeze mai repede”, a declarat Bernicu pentru gazetasv.ro.

      Conform aceleiasi surse, sucevenii spera ca pâna la jocul cu Stiinta MD sa-l legitimeze si pe fostul international Florin Ciubotariu.

      Fotbal, Cupa României / CSMS Iasi, eliminata!

      O veste buna pentru Sport Club Bacau: adversara sa de sâmbata, din etapa a a doua a ligii secunde, CSMS Iasi a spus „adio” Cupei României. Gruparea din Copou a fost eliminata marti, in faza a V-a a competitiei KO de divizionara C, FCM Dorohoi, cu scorul de 3-2.

      Desi au condus cu 1-0 si 2-1 gratie golurilor marcate de Vancea (min. 2) si Onofras (’34), elevii lui Costel Enache nu au reusit sa inviga o formatie gazda extrem de ambitioasa, care a punctat prin Vrabie (min.17), Grumezescu (’52) si Eduard Sandu (’69).

      De notat faptul ca iesenii s-au prezentat la Dorohoi cu garnitura standard. Sport Club se va deplasa sâmbata la Iasi, unde, se pare, ar cam fi o pâine de mâncat!

      Raliul Moldovei / Vali Porcisteanu si-a turat motoarele la Radio Alfa

      Pentru campionul national din 2011, Vali Porcisteanu, cea de-a treia editie a Raliului Moldovei a inceput in devans. Ieri dimineata, pilotul BCR Leasing Rally si-a turat motoarele la emisiunea „Prima ora”, de la Radio Alfa. „Revin intotdeauna cu placere in Bacau, mai ales ca aici m-am incununat campion national absolut in urma cu doua sezoane”, a marturisit Porcisteanu la emisiunea realizata de Florin Stefanescu.

      „Având in vedere ca titlul este acontat de francezul Delecour, nu-mi ramâne dect sa ma lupt pentru locul doi cu pilotul maghiar David Botka. Sper sa-l depasesc pe Botka la Raliul Moldovei, unde vizez o clasare pe podium”, a declarat fostul campion al României, care ocupa, cu trei etape inainte de final, locul 3 in clasamentul general al pilotilor.

      Inceputa la Radio Alfa, ziua de ieri a fost incheiata de Vali Porcisteanu la Twomey’s Irish Pub, acolo unde PR-ul local al campionului, Dinu Pancescu, a organizat o intlnire cu fanii si cu presa.

      Se modifică legea circulaţiei: Şoferii rămân 4 ani fără permis dacă produc accidente în stare de ebrietate

        Şoferii care conduc sub influenţa băuturilor alcoolice, excluzând situaţia în care este vorba despre o infracţiune, şi produc un accident rutier din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale, vor avea permisul suspendat pe patru ani şi vor primi între 125 şi 200 de puncte-amendă, prevede proiectul de Ordonanţă de Urgenţă care modifică Legea circulaţiei pe drumurile publice şi care a fost postat, miercuri, pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne spre dezbatere publică.

        Conform legislaţiei actuale, conducătorii auto care produceau accidente în stare de ebrietate aveau permisul suspendat pe trei luni şi primeau între 9 şi 20 puncte-amendă.

        „Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă prevăzută în clasa a VI-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 4 ani, conducerea unui autovehicul sau tramvai de către o persoana aflata sub influenta băuturilor alcoolice, dacă fapta nu constituie, potrivit legii, infracţiune şi dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulaţie din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale”, precizează proiectul supus spre dezbaterea publică.

        Totodată, şoferii care conduc în stare de ebrietate, chiar dacă nu produc un accident rutier, dar sunt depistaţi de poliţiştii rutieri, vor avea permisul suspendat pe trei ani şi vor primi între 125 şi 200 de puncte – amendă.

        Până acum, conducătorii auto erau sancţionaţi cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce pe o perioadă de trei luni şi primeau între 9 şi 20 puncte – amendă.

        „Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă prevăzută în clasa a VI-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 3 ani, conducerea unui autovehicul sau tramvai de către o persoana aflata sub influenta băuturilor alcoolice, dacă fapta nu constituie, potrivit legii, infracţiune”, subliniază documentul Ministerului Afacerilor Interne. AGERPRES

        I-a cazut butoiul de vin in cap

          Moartea unui barbat, in vârsta de 57 de ani, din comuna Damienesti, este investigata de politisti. Acesta prezenta echimoze pe frunte si nas dar apropiatii le-au spus oamenilor legii ca in urma cu o saptamâna a avut un accident in beci.

          In timp ce incerca sa ridice un butoi de vin acesta a cazut peste el si l-a ranit.

          Trupul barbatului a fost transportat la morga pentru ca medicii legisti sa stabileasca daca este vreo legatura intre leziunile suferite anterior si moartea sa.

          Sport Club, in „saisprezecimile” Cupei României

            Sport Club Bacau s-a calificat in „saisprezecimile” Cupei României la fotbal, dupa ce a invins-o ieri, cu 2-0 pe colega de serie Dunarea Galati, pe teren propriu.

            Bacauanii au deschis scorul in minutul 36, prin Miron, care a transformat impecabil o lovitura libera, si au inchis tabela in minutul 76, atunci când Claudiu Tudor a marcat cu capul din centrarea lui Hurdubei.

            In faza urmatoare a competitiei, Sport Club va intâlni o echipa de prima liga.

            Un tânar s-a spânzurat la marginea satului

              Tragedia s-a petrecut in localitatea Ciuturesti, din comuna Odobesti. Un tânar, in vârsta de 18 ani, a fost gasit spânzurat de un copac de la marginea satului. Un localnic l-a vazut când se indrepta catre locul in care si-a pus capat zilelor.

              La fata locului a ajuns si un echipaj de la Ambulanta care a efectuat manevre de resuscitare a acestuia timp de 40 de minute insa fara succes.

              Baiatul nu a lasat niciun bilet prin care sa-si motiveze gestul si nici nu a facut amenintari in acest sens.

              Cadavrul sau a fost transportat la morga pentru ca legistii sa-i efectueze necropsia si sa stabileasca cauza mortii.

              Bacau Rally Team evolueaza in fata propriilor suporteri

                Cele patru echipaje Bacau Rally Team isi propun o evolutie fara greseala in fata fanilor de acasa, obiectivul de a obtine maximul de puncte posibile la fiecare clasa, ramanand neschimbat.

                127.48 de kilometri impartiti in 11 probe speciale vor avea de parcurs pe durata zilelor de vineri si sambata echipajele Bacau Rally Team, un public numeros fiind asteptat vineri la Superspeciala raliului, care va avea loc pe circuitul de karting din oras.

                “Cred ca este una dintre cele mai grele etape ale campionatului pentru mine, pentru ca va trebui sa pilotez in fata propriilor fani pe care nu vreau sa-i dezamagesc. Alaturi de copilotul meu, Catalin Grigoriu, am efectuat o sesiune de teste inaintea acestei etape intrucat am facut unele schimbari la masina si totul functioneaza perfect. Vom avea parte de niste probe foarte frumoase cu un macadam excelent si sper ca norocul sa revina alaturi de noi la etapa de acasa.” declara Adrian Raspopa cu doar cateva zile inainte de startul raliului.

                Dan Girtofan si Adrian Berghea vor ataca podiumul la general. “Dupa penele de cauciuc de la Arad ne dorim ca totul sa functioneze perfect pentru a ne putea bate pentru podium la general, mai ales ca evoluam in fata fanilor echipei noastre. Cu siguranta proba regina de vineri in lungime de 26.22km care va fi parcursa de doua ori, va fi cea mai importanta a raliului si vom incerca sa atacam pe ea inca de la inceput. Asteptam cu drag Superspeciala unde sunt convins ca vom avea un numar impresionant de spectatori si vom incerca o evolutie care sa-i incante.” incheia Dan Girtofan inainte de a porni in aventura Raliului Moldovei Cotnari Bacau.

                Dupa o etapa de absenta de la Raliul Aradului, echipajul Rares Tomita/ Levente Csegzy revine in lupta clasei 3 la volanul aceluiasi Mitsubishi Lancer EVO 9. “Absenta de la Arad ne-a costat poate victoria in acest sezon la clasa 3. Acum ne dorim sa avem o evolutie lipsita de incidente neplacute si sa reusim sa obtinem puncte importante pentru echipa si bineinteles si pentru noi mai ales ca evoluam in fata fanilor din Bacau, etapa de casa a echipei noastre. Vom incerca sa nu ne asumam riscuri inutile insa vom forta pentru ca trebuie sa ne pastram locul secund pe care il detinem in acest moment la clasa 3.” explica Rares Tomita inaintea celei de-a saptea etape a Campionatului National de Raliuri.

                Bogdan Samoila si Florin Cojocaru revin si ei dupa absenta de la Arad pentru a fi alaturi de echipa in etapa de casa. “Ne-am dorit sa luam startul la aceasta etapa, pentru ca stim cat de important este acest lucru pentru coechipierii nostri. Asa cum am declarat inainte de Arad, ne dorim sa facem o figura frumoasa pentru fanii din Bacau si sa contribuim cu puncte pretioase pentru echipa. Macadamul de la Bacau este unul foarte bun si credem ca va fi pe placul nostru.” erau gandurile cu care Bogdan Samoila se indreapta spre etapa bacauana.