Ionut Marian Stancila. Elev al Scolii „Nicolae Iorga”, in clasa a IV-a C. Premiant, olimpic, câstigator al multor concursuri scolare de matematica, limba româna, engleza, religie.
„Sofi Roz” a marcat „Ziua luptei impotriva cancerului la sân”
In fiecare an, la 1 octombrie, se sarbatoreste „Ziua mondiala a luptei impotriva cancerului la sân”.
In Bacau, Asociatia „Sofi Roz”, membra a Feneratiei Asociatiilor Bolnavilor de Cancer (FABC), a organizat, marti dupa amiaza, o activitate in Parcul Catedralei acolo unde au impartit trecatoarelor materiale informative despre aceasta boala si garoafe roz, culoare ce simbolizeaza speranta.
„Nu conteaza cum este vremea. Noi vrem sa marcam aceasta zi si sa transmitem mesajul nostru direct femeilor. Sa stie ca daca au o gândire pozitiva si sunt optimiste pot invinge aceasta boala.
De obicei nu se moare de cancer ci de teama”, a spus Dorica Platon, vicepresedinte al Asociatiei „Sofi Roz” Bacau.
Potrivit Directiei de Sanatate Publica Bacau, numai anul trecut, au fost diagnosticate cu cancere la sân 134 de femei, dintre care 62 erau in stadii curabile.
Noutati la Simpozionul National „Vasile Pârvan”
Simpozionul National „Vasile Pârvan”, organizat de Complexul Muzeal „Iulian Antonescu” in perioada 3-4 octombrie, aduce anul acesta o serie de noutati.
„In primul rând, Revista «Carpica», ajunsa la numarul 42, va fi lansata in plenul simpozionului, si nu dupa simpozion, ca pâna acum”, explica Mariana Popa, director. O alta noutate e faptul ca vor veni si istorici din Ardeal, nu doar din judetele vecine, precum si din Chisinau.
Evenimentul e organizat in colaborare cu Centrul de Cultura „G. Apostu”, care va gazdui doua sectiuni: „Personalitati si muzeografie” si „Etnografie”. „In sala 13, vom avea o expozitie inedita – «Telefonul de-a lungul timpului» -, adusa de la Muzeul Judetean Buzau”, promite Mariana Popa.
Mai exista o surpriza: cea care va interpreta imnul de stat in deschiderea Simpozionului National „Vasile Pârvan” va fi Doris Iorga, elava la Colegiul de Arta „G. Apostu”.
Au început înscrierile pentru competiția națională de mountain biking Moinești-Zemeș
Asociația Activ Moinești, în parteneriat cu Primăria Moinești și în colaborare cu Primăria Zemeș, cu sprijinul voluntarilor Petrom organizează în data de 6 octombrie 2013, competiția națională de mountain biking Moinești-Zemeș, județul Bacău.
Aflată la a doua ediție, organizatorii propun pentru anul acesta două trasee de deplasare: unul de 40 km (dificultate medie), altul de 75 km (dificultate medie sporită). Iubitorii de biciclete și natură vor descoperi peisaje aparte, care îmbină dealurile Moineștiului și ale Zemeșului, cu potecile pădurilor de foioase și conifere. Concurenții experimentați își pot testa aptitudinile în zonele mai abrupte și în același timp își pot potoli setea de adrenalină.
Înscrierea se poate face pentru șapte categorii de vârstă: 14-18 ani, 19-29 ani, 30-39 ani și 40+ masculin si feminin – pentru primul traseu, respectiv 19-29 ani, 30-39 ani și 40+ masculin si feminin – pentru cel de-al doilea traseu, în limita a 250 de locuri.
Valoarea totală a premiilor este de 22.400 lei. Cei care doresc să participe se pot înscrie până la data de 2 octombrie, completând un formular de concurs pe www.activmoinesti.ro sau pe pagina de Facebook, event Competiția Națională de mountain biking Moinești-Zemeș. Suma obținută va fi folosită pentru un proiect viitor de dezvoltare zonală – înființarea unui punct de informare turistică, indentificarea și marcarea unor trasee de trekking și biking.
Paralel cu această competiție se va desfășura un Târg de Toamnă, care îşi propune să stimuleze comunitatea locală în cunoaşterea şi promovarea specificului autentic din zonă și să ajute la păstrarea identităţii locale. În centrul atenţiei vom situa acele aspecte care pot constitui o motivaţie suficientă de a reactualiza tradiţiile autentice legate de produse specifice zonei (meşteşugărit, prepararea produselor alimentare locale, promovarea datinilor şi a obiceiurilor).
Implicarea celor peste 150 de voluntari și susținerea din partea autorităților locale la acest eveniment contribuie la promovarea zonei și la dezvoltarea comunităților din care fac parte.
Mai multe informații despre eveniment puteți găsi pe pagina de Facebook a Asociației Activ Moinești sau pe site-ul www.activmoinesti.ro.
Condusul mașinii poate crea probleme de sănătate femeilor, susține un cleric saudit
Femeile care se urcă la volan riscă să sufere de probleme cu ovarele și să aibă copii cu afecțiuni clinice, a avertizat un cleric conservator saudit, citat de duminică de Reuters și BBC. Remarcile acestuia vin în contextul în care militanții din Arabia Saudită și-au întețit campania care vizează să le permită femeilor să conducă autoturisme.
În regatul saudit femeile nu sunt lăsate să obțină permisul de conducere și să urce singure la volan și, deși nu este vorba de o interdicție oficială, poliția aplică amenzi și chiar operează arestări.
Șeicul Saleh bin Saad al-Lohaidan a declarat că, ‘atunci când o femeie conduce o mașină, nu din absolută necesitate, acest lucru poate avea un impact fiziologic negativ’. Există ‘studii medicale care arată că acest lucru afectează automat ovarele și împinge pelvisul în sus’, susține clericul, citat vineri de portalul de știri Sabq.org.
‘De aceea constatăm că acele femei care conduc frecvent au copii cu probleme clinice cu diferite grade de gravitate’, a insistat acesta.
Militanții în favoarea dreptului femeilor de a conduce mașina au programat pentru 26 octombrie o zi de sfidare a interdicției. Campania lor, lansată pe Twitter, a colectat până acum peste 11.000 de semnături.
În Arabia Saudită s-au desfășurat în ultimele două decenii o întreagă serie de campanii menite să li se permită femeilor să urce la volan, ceea ce, potrivit oponenților, încalcă tradițiile.
La rândul lor, militanții atrag atenția că interdicția impusă femeilor de a conduce mașina creează la rândul ei alte contradicții, cum ar fi necesitatea de a angaja un șofer de sex masculin din afara familiei.
Șeic Abdulatif al-Sheikh, comandantul poliției de moravuri din regat, a precizat pentru Reuters că în legea islamică Sharia nu există de facto un text care să le interzică femeilor să conducă. Regele Abdullah a lansat unele reforme prudente care vizează extinderea libertăților pentru femei, între care creșterea oportunităților de angajare, dar nu a abordat și problema șofatului. AGERPRES
VIDEO: Trei bacauani au prins un hot. Dupa ce l-au imobilizat, au aflat ca era o simulare
Poliţişti din cadrul Serviciului de Acţiuni Speciale, Compartimentului de Relaţii Publice şi Compartimentului de Analiză şi Prevenirea Criminalităţii au organizat, astazi, o simulare de tâlhărie în Piaţa Sud din municipiul Bacău.
Exercițiul a urmărit să testeze reacția martorilor la săvârșirea unei astfel de infracțiuni și măsura în carea aceștia pot furniza polițiștilor date legate de făptuitor, care să conducă la identificarea acestuia.
Din mulţimea de persoane prezente trei bărbaţi au intervenit în sprijinul tinerei „tâlhărite”, încercând să imobilizeze autorul.
După ce “tâlharul” a fost prins iar bunul sustras recuperat, polițiștii au intervievat 20 de cetățeni cu privire la evenimentul la care au asistat.
Toți cei chestionați au afirmat că a fost sustrasă poșeta unei femei, însă doar câțiva dintre ei au fost în măsură să comunice date reale referitoare la vestimentația și semnalmentele făptuitorului.
În cadrul activității desfășurate cei prezenți au fost sfătuiţi de polițiști ca în situații de acest fel să reţină cât mai multe semnalmente ale autorului şi să apeleze numărul de urgenţă 112.
Cetăţenii prezenţi au fost informaţi şi despre faptul că că au fost martorii unui exerciţiu realizat de poliţiştii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bacău şi că în acest exerciţiu nu au fost victime.
Urmarit international, depistat de jandarmii bacauani
În dimineaţa zilei de 01 octombrie 2013, în jurul orei 05.00, jandarmii din cadrul unui echipaj de ordine şi siguranţă publică din cadrul Grupării de Jandarmi Mobilă Bacău au observat o persoană care avea un comportament suspect şi care la vederea jandarmilor a încercat să plece.
Persoana a fost oprită şi legitimată de către jandarmi, constatându-se că este vorba despre Gabriel D. de 22 de ani din municipiul Bacău.
Pe timpul verificărilor operative s-a constatat faptul că acesta era dat în urmărire internaţională deoarece se sustrăgea de la executarea unui mandat cu pedeapsa închisorii pentru comiterea infracţiunii de furt calificat.
În urma celor constatate jandarmii l-au condus la Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă din cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Bacău unde i-au fost întocmite actele necesare pentru introducerea sa în penitenciar.
Se poate slăbi cu un mic dejun consistent
Constatarea că se poate slăbi cu un mic dejun consistent este foarte interesantă. S-a demonstrat că este importantă nu numai mărimea aportului caloric, ci și – sau mai ales – momentul zilei în care intervine acesta, relatează passionsante.be.
O echipă de cercetători israelieni a alcătuit un grup de circa o sută de femei cu vârsta medie de 46 de ani, supraponderale sau obeze, care prezentau un sindrom metabolic. Acesta se caracterizează printr-o asociere de parametri (hipertensiune, exces de colesterol, nivel ridicat de insulină, hiperglicemie, etc.), cu riscul unor probleme ca diabetul de tip 2, tulburări cardiovasculare și accident vascular cerebral (AVC).
Femeile au fost ținute sub observație trei luni, după ce au fost împărțite în două grupe, în funcție de momentul zilei în care consumau cea mai copioasă masă—dimineața sau seara. Aportul total de calorii a fost fixat la 1.400 kcal, iar cercetătorii au măsurat evoluția greutății, a circumferinței taliei și a sindromului metabolic.
Rezultatele au fost spectaculoase. Pierderea medie în greutate a fost de 8,7 kg la femeile care mâncau copios dimineața, față de 3,6 kg la cele care mâncau mult seara. Diferența a fost astfel de 5,1 kg. Circumferința taliei a scăzut cu 8,5 cm la femeile care mâncau bine dimineața și doar cu 3,9 cm la cele care consumau multe calorii seara (diferență de 4,6 cm).
În cele două grupe s-a înregistrat o îmbunătățire netă a sindromului metabolic, ceva mai pronunțată la femeile care au mâncat bine la micul dejun. Și nivelurile de sațietate au fost mai bune la cele care au mâncat copios dimineață.
Cu alte cuvinte, la un aport caloric echivalent, balanța înclină evident spre un mic dejun copios, lucru care poate fi de folos celor care vor să slăbească, încheie passionsante.be.AGERPRES
Bucureștenii cumpără cea mai scumpă benzină; cea mai ieftină se găsește în Moldova
Cea mai scumpă benzină din România se găsește în București și județul Ilfov, în timp ce locuitorii din zona Moldovei beneficiază de cele mai mici prețuri la carburanți, potrivit unei analize realizate de AGERPRES pe baza tarifelor practicate în benzinăriile Petrom, Rompetrol și Lukoil, principalele companii petroliere din România.
Analiza ia în calcul prețurile pentru sortimentele standard de benzină și motorină, care sunt cele mai populare.
Astfel, în stațiile Petrom din București, prețul benzinei pleacă de la 5,65 lei pe litru la benzinăria de pe b-dul Mihail Kogălniceanu și ajunge la 5,68 lei pe litru în stația Băneasa, la ieșirea spre DN1, și la 5,71 lei pe litru pe b-dul Iuliu Maniu, spre Autostrada București-Pitești.
Prețul unui litru de motorină este de 5,96 lei în stația Băneasa și urcă la 6 lei în Kogălniceanu și la 6,04 lei la benzinăria din cartierul Militari.
În benzinăria Rompetrol din Bucureștii Noi, benzina costă 5,72 lei pe litru, iar motorina—6,02, iar în stația din Ghencea, ambele tipuri de carburanți sunt cu un ban mai scumpe.
La benzinăria Lukoil din Șoseaua Orhideelor, litrul de benzină este vândut cu 5,71 lei, iar motorina, cu 5,97 lei, în timp ce, în partea cealaltă a orașului, în Pantelimon, benzina costă 5,66 lei, iar motorina—5,93 lei pe litru.
Dacă ne mutăm în județele din Moldova, observăm că benzina și motorina au prețuri mai mici cu câteva zeci de bani. În județele Neamț și Suceava, spre exemplu, benzina costă în jur de 5,55 lei, iar în Iași poate fi găsită chiar și la un preț de 5,54 lei pe litru. Motorina, de asemenea, costă 5,72-5,73 lei pe litru în Botoșani, Suceava și Iași și 5,79 în județul Neamț.
Restul marilor orașe din țară au prețuri medii: Brașov (5,63 lei la benzină și 5,93 lei la motorină), Cluj-Napoca (5,64 lei la benzină și 5,89 lei la motorină), Craiova (5,69 lei la benzină și 5,95 lei la motorină), Constanța (5,60 lei la benzină și 5,83 lei la motorină), Timișoara (5,61 la benzină și 5,94 la motorină).
Prețurile ridicate la carburanți din București și din zonele limitrofe sunt justificate prin cererea mai mare venită din partea șoferilor. Aceste valori sunt proporționale, de altfel, cu alți indicatori care arată un nivel superior de trai în această regiune: salarii, rata șomajului, consumul privat.
Spre exemplu, un studiu dat publicității săptămâna trecută de Consiliul Concurenței arată că 20% din mașinile care rulează pe șoselele țării sunt concentrate în București. Urmează regiunile centru (12%), sud-Muntenia (12%), sud-est (11%), nord-est (11%), vest (10%), sud-vest Oltenia (9%) și Ilfov (2%).
În total, în România există 4,48 de milioane de mașini. În Capitală sunt 471 de mașini la mia de locuitori, ceea ce înseamnă, practic, că unul din doi bucureșteni deține un autovehicul.
Pe de altă parte, prețul carburanților diferă cu plus/minus 5% față de prețul de referință stabilit de compania petrolieră, în funcție de costurile fiecărei benzinării.
Astfel, din tariful pe care îl plătim la pompă, aproape jumătate înseamnă taxe și accize, iar restul reprezintă prețul propriu-zis al carburanților. Mai departe, prețul benzinei și motorinei depinde în principal de cotațiile petroliere, de costurile de rafinare, de cele de transport și depozitare și, în final, de cheltuielile cu distribuția (unde intră gestionarea rețelei de benzinării: chirie, utilități, salarii) și de marja de profit pe care și-o alocă fiecare companie în parte.
Dacă ne comparăm cu restul europenilor, stăm destul de bine. Benzina de la noi este cea mai ieftină din Uniunea Europeană, după cum arată datele Oil Bulletin, centralizate de Comisia Europeană. Ultimul raport, cel din 23 septembrie, arată că prețul benzinei în România este de 1,25 euro pe litru, iar media europeană ajunge la 1,57 euro pe litru. Și la motorină suntem sub media europeană: la noi costă 1,33 euro pe litru, iar media UE 28 este de 1,45 euro pe litru.
Pe piața din România există cinci lanțuri importante de distribuție a carburanților: OMV Petrom (550 de stații), Rompetrol (450), Lukoil (301), MOL (141) și Agip (40), deci în jur de 1.500 de benzinării în total. La acestea se mai adaugă încă aproximativ 700 de benzinării independente.
Însă peisajul s-ar putea modifica radical în următorii trei-cinci ani, când mai multe companii petroliere și-au anunțat intenția de a deveni jucători importanți la noi în țară. Este vorba în special de rușii de la Gazprom Neft, care vor să ajungă la un lanț de 120 de stații, dar și de azerii de la SOCAR, care au cumpărat deja 15 benzinării în zona Moldovei și își doresc să dețină 300 de stații în România. AGERPRES
Pachete cu alimente de la Crucea Rosie pentru batrani
Crucea Roșie Română, filiala Bacău, a marcat astăzi, 1 octombrie, Ziua Internațională a persoanelor în vârstă.
Astfel, pe lângă distribuția obișnuită de pachete alimentare, au fost invitate la sediul nostru persoanele în vârstă pe care le avem în evidență și care se pot deplasa, pentru a sărbători împreună această zi specială.
Acești bătrâni, aflați de cele mai multe ori în situații de sărăcie extremă, primesc de la Crucea Roșie Bacău pachete alimentare ce cuprind carne, zahăr, ulei, mălai, orez, conserve, dulceață, paste, dulciuri, etc.
„Am dorit prin această acțiune să aducem puțină bucurie pentru persoanele vârstnice cu care viața nu a fost atât de generoasă” – se arata intr-un comunicat al Crucii Rosii.
Cod galben de ploi si ninsori in judetul Bacau
Administratia Nationala de Meteorologie (ANM) a emis astazi o atentionare nowcasting de cod galben pentru ploi, lapovita si ninsoare in judetul Bacau, valabil intre orele 13.30 si 16.00.
Codul este valabil pentru judetele Suceava, Bacău, Vrancea şi Neamţ.
Conform ANM, se vor semnala precipitaţii sub formă de ploaie în zonele joase de relief şi sub formă de lapoviţă şi ninsori în zona Subcarpatică şi de munte; intensificări ale vântului care pe crestele montane pot depăşi 100 km/h, viscolind zăpada.
Dușa: Începe programul de modernizare al avioanelor F16 pe care România urmează să le achiziționeze
Ministrul Apărării Naționale, Mircea Dușa, a declarat, marți, că programul de înzestrare cu avioane multirol va începe în această toamnă prin modernizarea aparatelor de zbor pe care România urmează să le achiziționeze din Portugalia, primul avion de tip F16 ajungând în țară după anul 2015, conform protocolului.
„Am perfectat toate formalitățile vizavi de începerea programului de înzestrare al Forțelor Aeriene cu avioane de vânătoare, avioane multirol, iar programul va începe în această toamnă prin modernizarea avioanelor pe care urmează să le achiziționăm și prin plecarea în Portugalia pentru pregătire a circa 80 de persoane: piloți, ingineri, personal tehnic. În ceea ce privește sosirea avioanelor în țară, acest lucru se va face conform protocolului, după anul 2015 și întreaga escadrilă cu capabilitatea de a executa misiuni aeriene până în 2017, când expiră resursa de zbor a avioanelor MIG 21 Lancer”, a declarat ministrul Apărării Naționale, Mircea Dușa, la festivitatea de deschidere a anului universitar de la Academia Tehnică Militară.
România urmează să achiziționeze o escadrilă de 12 avioane F 16 la mâna a doua, din Portugalia.
Președintele Traian Băsescu a promulgat la jumătatea lunii iulie legea care prevede achiziția de avioane multirol, potrivit unui comunicat al Administrației Prezidențiale.
Astfel, șeful statului a semnat decretul privind promulgarea Legii pentru realizarea capabilității operaționale aeriene cuprinse în Faza 1 a Etapei de tranziție inițială a Concepției de realizare graduală a capabilității de apărare aeriană în cadrul programului ”Avion multirol al Forțelor Aeriene”.
Pe 19 iunie, Guvernul a aprobat proiectul de lege privind achiziționarea de avioane multirol, act normativ care a fost la sfârșitul lunii iunie adoptat și de Camera Deputaților. AGERPRES
Trei persoane ranite intr-un accident la Bogdanesti
Poliţiştii au fost sesizaţi la 30.09.2013, în jurul orei 19.30, despre faptul că pe DN 11, în comuna Bogdăneşti, s-a produs un accident de circulaţie cu victime.
Din cercetarea efectuată la faţa locului, poliţiştii au constatat că N. Iancu, de 51 de ani, din Zărneşti, în timp ce conducea o autocisternă, nu a adaptat viteza de deplasare la condiţiile de drum, carosabil umed şi alunecos, a derapat, a pătruns pe contrasens şi a acroşat cu semiremorca un autoturism, condus regulamentar de A. Claudia, de 29 de ani, din Oneşti.
În urma evenimentului, trei pasageri din autoturism, I. Fănica, de 57 de ani, I. Angelica, de 55 de ani şi un minor de 5 ani, au fost răniţi şi transportaţi la Spitalul Oneşti pentru îngijiri medicale.
În urma testării conducătorilor auto cu aparatul etilotest, rezultatele au fost negative.
În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de vătămare corporală din culpă.
Accident rutier la Faraoani
La data de 30.09.2013, în jurul orei 17.00, C. Mihai, de 64 de ani, din Bacău, în timp ce conducea un autoturism pe DC 166, în afara localităţii Faraoani, nu a acordat prioritate de trecere la efectuarea virajului la stanga şi a intrat în coliziune cu o autoutilitară condusă regulamentar de D. Alexandru, de 36 de ani, din Suceava.
În urma producerii evenimentului a rezultat rănirea unei pasagere din autoturism, C. Maria, de 61 de ani, care a fost transportată la Spitalul Judeţean de Urgenţă Bacău, unde i s-au acordat îngrijiri medicale.
Ambii conducători au fost testaţi cu aparatul etilotest, iar rezultatul a fost negativ pentru bărbatul de 36 de ani şi de 0,06 mg/l alcool pur în aerul expirat pentru conducătorul autoturismului.
În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de vătămare corporală din culpă.
Tanar din Bacau, arestat pentru 16 furturi in Italia
La data de 30 septembrie a.c., poliţiştii de investigaţii criminale au efectuat o descindere domiciliară în comuna Sascut şi l-au depistat pe B. Dragoş, de 23 de ani, împotriva căruia a fost instituită măsura urmăririi la nivel internaţional.
Acesta se sustrăgea de la executarea unui mandat european de arestare, emis de asutorităţile italiene, pentru săvârşirea a 16 infracţiuni de furt calificat.
Tânărul a fost încarcerat în Centrul de Reţinere şi Arest Preventiv Bacău iar în continuare se efectuează demersurile necesare declanşării procedurii de predare către autorităţile italiene.
Cine mai plateste impozite? “Forfetarul” inchide crâsmele!
Toamna nu e un sezon bun pentru crâsmele de la tara. Oamenii culeg via, iar dupa storc licoarea aurie si o adapostesc in butoaie pun tescovina in cazane si fac tuica. Nu mai trage nimeni la birt. Zvonul ca peste trei luni va fi aplicat impozitul forfetar ii descurajeaza si mai mult pe cârciumari.
“Faci, nu faci, platesti. Pai ce, noi facem profit? Abia vindem doua pachete de tigari pe zi”, marturiseste Daniela Puscasu, din Lipova, care isi asteapta clientii uitându-se la televizorul de lânga bar. “La Ionel” cânta Angela Moldovan, despre bundita noua de pe vremuri.. “E Antena Satelor”, ma lamureste femeia.
“Lumea ia bere de la market si o bea afara, rezemând peretii. Trec copii de la scoala si se iuta. E normal? Nu-i normal!” decide Daniela, clatind din cap, nemultumita de succesul concurentei. “Iar pretul e acelasi!” Acum, toamna, “nu-i nici tipenie, seara, pe drum!” Sunt, in sat, câtiva salariati, dar acestia nu vin la bufet. “Nici ceilalti, saracii, nu vin! Muncesc cu ziua si primesc, pe lânga bani, mâncare si bautura”.
“Noroc ca sunt câtiva pensionari!”
Daniela Puscasu crede ca proprietarii birturilor satesti nu-si vor permite “sa plateasca zeci de milioane impozit când incasarile abia acopera curentul si marfa. Se vor inchide toate!”
Ma mai uit o data la bufetul rustic, decorat “de sezon” cu bostanei, ardei rosii, vite ruginii si struguri aproape stafiditi si plec. Nici eu n-am cumparat nimic. Alt sat, alt bufet, aceeasi nemultumire: “Nu-i bine ca introduc impozitul forfetar din cauza ca la tara vânzarile sunt foarte mici. Nici asa nu facem fata. Merge prost! Lumea nu are bani, avem noroc ca sunt câtiva pensionari” afirma Florin Cristea Galatanu din Odobesti.
La restaurantul din Traian e ceva mai multa miscare. Meritul este al mesei de biliard, care a adunat in juru-i câtiva tineri iesiti, la ora 16, de la munca. Cristian Mocanu, angajatul clubului, nu e insa prea optimist: “E jale, se vinde foarte putin. Nu ne trebuia forfetar acum! Nici n-a iesit lumea din criza. Asa vor sa incurajeze afacerile? Nici pentru stat nu e bine. Firmele care se inchid nu mai platesc impozit deloc!”
Impozitul forfetar va viza activitatile economice din domeniul serviciilor: restaurante, cafenele, frizerii, service auto etc. Acesta va reprezenta o suma fixa, calculata pe baza impozitului standard de 900 de lei si a unor variabile, cum ar fi suprafata, amplasamentul, rangul localitatii. In comune, impozitul platit de un “bufet” va fi cuprins intre 300 si 3.000 de lei/an, dar in orase poate trece de 22.000 de lei.
Politistii locali ar putea primi alocatie de hrana
Senatorii au adoptat, recent, o initiativa legislativa potrivit careia politistii locali ar trebui sa primeasca alocatie de hrana asa cum primesc si ceilalti angajati care fac parte din sectorul de aparare nationala, ordine publica sau siguranta nationala.
Proiectul este motivat de faptul ca si agentii locali stau in strada, indiferent ca sunt multe grade cu minus sau canicula, si asigura ordinea publica la fel ca si cei de la Politia Nationala, care primesc acesti bani pentru mâncare.
Proiectul de lege a trecut de Senat insa Camera Deputatilor va avea decizia finala. Despre acordarea unei norme de hrana pentru politistii locali se vorbeste de mai bine de doi ani, insa nu s-a pus si in practica.
Un medic stomatolog acuza batjocura din asigurari
Medicul stomatolog Cristian Iovan a inteles ca un profesionist trebuie sa-si asigure obiectele pe care le utilizeaza in meseria practicata. De altfel, dupa ’90, si firmele de asigurare au venit in intâmpinarea clientilor, introducând in portofoliu servicii tot mai diverse care sa vina in sprijinul celor interesati sa-si asigure afacerea.
Prin urmare, stomatologul si-a asigurat aparatura medicala detinuta prin firma Vanora SRL din Bacau, printre care si o instalatie de radiologie dentara de tipul KODAK 8000 (un soi de tomograf dentar), a carei valoare de achizitie s-a ridicat la circa 35.600 de euro. Polita de asigurare facultativa a masinilor, utilajelor si instalatiilor pentru cazurile de avarii accidentale a fost incheiata la ASIROM Viena Insurance, pentru care medicul s-a obligat sa achite o prima anuala de câteva sute de euro.
Dupa un timp inevitabilul a aparut, instalatia asigurata defectându-se. Fara a intra in detalii tehnice, retinem ca medicul stomatolog s-a adresat firmei de asigurare care ii raspunde ca nu va putea fi despagubit, sustinând initial ca acesta a folosit suficient de mult timp aparatul medical si ca, in plus, instalatia ar fi avut o viata scurta de functionare.
„Total gresit, pentru ca eu am autorizatie de functionare a aparatului valabila zece ani, pâna in 2022, deci instalatia poate sa functioneze in tot acest timp. Prin urmare, este exclusa din start scuza ASIROM-ului. E drept ca am avut un aparat similar, dar dintr-o generatie ceva mai veche si care avea prevazuta o pauza de functionare de 60 de secunde, insa utilajul pe care detin in prezent este de ultima generatie si nu este prevazut de producator nimic in acest sens”, sustine dr. Iovan.
Interesant este ca, ulterior, firma de asigurare ii trimite clientului o notificare prin care i se imputa acestuia folosirea necorespunzatoare a instalatiei si, prin urmare, este refuzat sa fie despagubit.
Asigurat, dar fara drepturi
La fel de interesant este ca, in ciuda acestui incovenient major, clientul isi achita mai departe obligatiile financiare prevazute in contractul de asigurare. Mai mult, pentru ca nu-si permitea sa opreasca activitatea cabinetului stomatologic, omul a decis sa comande piesa defecta, pentru care, de altfel, se si asigurase, la o firma din Franta, demers care-l costa nu mai putin de 44.000 lei (440 de milioane de lei vechi).
„Fiind un utilaj care foloseste materiale radioactive, a trebuit sa abtin autorizatie de la CNCAN (Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare n.r.). Totodata, am incheiat si un contract de 1.600 de lei pe an cu o firma de mentenanta din Craiova, autorizata sa asigure serviciile unor astfel de utilaje, care a comandat piesa la producatorul din Franta, a si instalat-o, iar acum, pentru ca nu am achitat contravaloarea acestui reper, sunt obligat sa platesc penalitati de intârziere de 1 la suta pe zi, ceea ce inseamna exact 100 de euro pe luna” – declara
dr. Cristian Iovan
Justitia isi va spune cuvântul
Am incercat sa obtinem si un raspuns oficial la aceasta speta de la reprezantantul local al firmei de asigurare, insa, acesta ne-a dirijat elegant catre conducerea de la Bucuresti a ASIROM. Ne conformam regulilor si transmitem o solicitare de raspuns la acest caz celor de la ASIROM din Capitala.
Dupa mai multe saptamâni de asteptare, ni se raspunde sec si, culmea!, indirect, prin reprezentantul local al ASIROM, ca „i-a fost trimisa asiguratului adresa de respingere a dosarului de daune, adresa in care sunt mentionate motivele acestei decizii”, rugându-ne, totodata, sa luam legatura cu administratorul SC Vanora SRL pentru a afla mai multe detalii.
Cert este ca, pâna la urma, situatia deloc simpla va fi transata de justitie, in prezent pe rolul instantei locale de judecata aflându-se deja un astfel de dosar. Din pacate, ramâne patata imaginea firmei de asigurari care, in loc sa si-o cosmetizeze elegant, a preferat sa lase ca lucrurile sa treneze nepermis de mult, in speranta ca acestea se vor rezolva de la sine.
Aeroportul Bacau, al patrulea in tara ca numar de pasageri
Aeroportul International “George Enescu” din Bacau a fost al patrulea in tara ca numar de pasageri, pe parcursul ultimelor 12 luni, in usoara crestere. In schimb, o scadere a numarului de pasageri s-a observat in medie pe toate aeroporturile, in proportie de 1%, potrivit Asociatiei Aeroporturilor din România.
Din totalul celor 10,7 milioane de pasageri deserviti anul trecut, cei mai multi s-au înregistrat pe aeroportul Otopeni, 7,1 milioane, locul doi fiind ocupat de aeroportul din Timisoara cu un milion de pasageri, în timp ce pe aeroportul din Cluj-Napoca au fost 932.000 de pasageri, iar pe cel din Bacau, 393.000 de pasageri.
Aeroportul Bacau a fost deschis traficului aerian public de calatori si marfa la data de 1 aprilie 1946. Cu o pista de 2.500 m lungime si 80 m latime si o suprafata totala de peste 200 ha, Bacaul este cel mai mare aeroport din zona nord estica a României.
In prezent, la Bacau opereaza regulat sau in regim charter companiile low-cost Carpatair si Blueair, cu destinatii in Irlanda, Marea Britanie, Franta, Italia si Turcia. Aeroportul a pierdut sansa modernizarii dupa ce contractul cu firma Blue Aero a cazut.
Aeroportul din Iasi are sanse mari sa câstige intâietate in zona si eventual fonduri de modernizare, dupa procesul de regionalizare.


























