luni, 22 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 405

După recalculare, unii pensionari vor plăti mai mult pentru un bilet la tratament balnear

    Pensionarii care vor avea, din septembrie, pensii mai mari după recalculare și care vor dori să meargă într-o stațiune vor trebui să scoată din buzunar bani mai mulți pentru biletul la tratament balnear distribuit. Și aceasta deoarece, potrivit criteriilor de acordare a biletului, criterii valabile de ani de zile, toți pensionarii beneficiari suportă 50 la sută din cuantumul total brut al drepturilor de pensie.

    50 la sută se determină din pensia brută, și nu din cea netă (suma luată în mână, rezultată după perceperea impozitului din ceea ce depășește 2.000 lei), din luna anterioară celei în care se acordă biletul. Așadar, din octombrie, pensionarii care vor primi o pensie majorată vor trebui să plătească mai mult pentru un bilet. Dar în cazul în care contribuția de 50 la sută din pensie depășește tariful biletului, cei în cauză vor achita prețul integral al acestuia. În ceea ce-i privește, ca și în prezent, asigurații ale căror venituri salariale brute sunt mai mici sau egale cu câștigul salarial mediu brut pe economie (7.567 lei) vor suporta 50 la sută din prețul biletului de tratament.

    Cei ale căror venituri salariale brute trec de câștigul salarial mediu brut pe țară vor plăti integral biletul. Șomerii vor contribui cu 50 la sută din indemnizația de șomaj, iar personalul didactic și didactic auxiliar, indiferent de venituri, va suporta 50 la sută din prețul biletului. Pentru anul acesta, în stațiunile unde baza de tratament aparține Casei Naționale de Pensii Publice, prețul unui bilet este de 2.968 lei, la un hotel de trei stele, și de 2.824 lei, la cel de două stele. Cât despre stațiunile unde au bază de tratament firme private, tariful variază de la 2.500 lei (Eforie Nord) la 2.968 lei, respectiv de la 2.248 lei la 2.824 lei.

    Anul acesta, până acum, Casei Județene de Pensii (CJP) Bacău i-au fost atribuite 1.307 bilete din care au fost vândute (cele din seria a XI-a sunt în curs de valorificare) 1.129. Anul trecut, instituției județene i-au fost repartizate 3.044 bilete, din care au fost valorificate 2.740. La fiecare serie, mulți pensionari care au depus cerere și li s-a aprobat renunță la biletul alocat. Motivele renunțării sunt diverse.

    Potrivit informațiilor furnizate de către conducerea CJP Bacău, unii invocă evenimente familiale neprevăzute, starea de sănătate (internare, afecțiuni acute etc.) sau faptul că trebuie să aibă grijă de nepoți. Alții, pur și simplu, nu mai doresc să meargă în stațiunea pentru care au optat ori vor în alta la care au mijloc de transport direct. Biletele care rămân de la cei cu repartiție sunt scoase la vânzare liberă, dar, după cum s-a văzut mai sus, anual, câteva sute nu se reușește a fi valorificate.

    Cum cei care vor avea pensii mai mari din septembrie vor trebui să suporte o contribuție mai substanțială, este de așteptat să fie și cazuri în care, din acest motiv, pensionarii cu repartiție să renunțe la biletul alocat.

    Festivalul „Play on Hills” aduce teatrul adolescenților în Moinești

      Între 1 și 4 august, Moineștiul se transformă într-un epicentru cultural cu ocazia Festivalului de Artele Spectacolului „Play on Hills”. În cadrul acestui eveniment de amploare, Breasla Actorilor își aduce aportul cu două spectacole de teatru regizate de Alex Floroiu, având ca protagoniști tinerii actori din Moinești.

      Festivalul va fi deschis pe 1 august, dar spectacolele cu trupa de adolescenți vor fi prezentate în următoarele zile, oferind publicului ocazia să se bucure de talentele locale. Iată programul complet al reprezentațiilor:

      1. Chatroom

      • Regia: Alex Floroiu
      • Data și ora: Vineri, 2 august, ora 20:00
      • Locația: Centrul Cultural Lira Moinești
      • Distribuție: Alex Floroiu, Raul Oboroceanu, Ema Huszar, Daria Ghirasim, Mihai Neagu, Rebecca Oglan
      • Rezervări: 0765 855 702
      • Preț bilet: 25 lei

      2. Povestea lui Stan Pățitul

      • Regia: Alex Floroiu
      • Data și ora: Sâmbătă, 3 august, ora 15:00
      • Locația: Parcul Băi Moinești
      • Distribuție: Alex Floroiu, Raul Oboroceanu, Mihai Neagu, Ema Huszar, Daria Ghirasim

      Aceste spectacole, pregătite cu mare atenție și dăruire de către tinerii actori, sunt o oportunitate rară de a vedea talentul emergent din Moinești și de a susține cultura locală. „Chatroom” și „Povestea lui Stan Pățitul” promit să ofere experiențe teatrale captivante, aducând în prim-plan emoțiile și perspectivele adolescenților.

      Festivalul „Play on Hills” este dedicat promovării artele spectacolului și încurajării tinerelor talente, iar cele două spectacole de la Moinești sunt doar o parte dintr-un program diversificat care include și alte manifestări artistice.

      Nu ratați ocazia de a vă bucura de teatrul de calitate în inima orașului Moinești! Rezervați-vă locurile și veniți să celebrați arta și talentul local în cadrul acestui festival extraordinar.

      Cum am devenit un popor de anticomuniști

      La treizeci de ani de la căderea comunismului, România pare să fie într-un consens remarcabil: aproape toată lumea este anticomunistă. De la cei mai în vârstă până la cei mai tineri, majoritatea românilor își afirmă cu tărie opoziția față de regimul trecut, fiecare având o poveste personală de suferință sau de rezistență. Este fascinant cum, după decenii de tăcere și conformism, acum, aproape fiecare român are o poveste despre cât de anticomunist era el sau familia lui.

      Odată cu căderea regimului comunist în 1989, a avut loc și o schimbare dramatică în modul în care românii își percepeau trecutul.  Pe măsură ce anticomunismul a devenit o valoare socială respectabilă, tot mai mulți români au început să-și construiască povești de rezistență. Astfel, s-a creat o veritabilă mitologie postcomunistă, în care fiecare familie a fost, într-un fel sau altul, o victimă a regimului.

      Un fenomen interesant este cel al familiilor care, înainte nu aveau mai nimic, își amintesc acum cum li s-au confiscat proprietăți și averi.

      În mod similar, mulți dintre cei care au beneficiat de pe urma sistemului sau care au fost implicați în activități mai puțin onorabile își rescriu acum istoria personală, prezentându-se ca victime ale regimului comunist. Un exemplu notoriu este cel al celor care au fost implicați în activități de speculă și comerț ilegal, care s-au declarat persecutati politic. Chiar și cei care au colaborat cu Securitatea au găsit modalități de a se prezenta ca fiind victime sau opozanți ai sistemului.

      Este important de menționat că, spre deosebire de alte țări din blocul comunist, România nu a avut o mișcare de rezistență anticomunistă semnificativă și organizată, comparabilă cu Solidaritatea în Polonia sau cu activitatea disidenților din Cehoslovacia. Deși au existat câteva încercări izolate de opoziție, ele nu au avut amploarea și impactul mișcărilor din alte țări. De asemenea, așa-zișii disidenți români care călătoreau nestingheriți prin Europa nu aveau o influență majoră asupra populației din țară.

      Un alt aspect fascinant este reprezentat de tinerii care, deși nu au trăit niciodată sub comunism, par să fie profund anticomuniști. Aceștia au preluat narativele părinților și bunicilor lor și le-au transformat într-o veritabilă ideologie personală. Mulți dintre acești tineri sunt foarte vocali pe rețelele sociale, criticând vehement perioada comunistă și prezentând o viziune extrem de negativă asupra acelei epoci. Totuși, aceștia tind să aibă o percepție distorsionată, adesea lipsindu-le o înțelegere completă și echilibrată a complexităților acelei perioade istorice.

      Românii au devenit, în mod paradoxal, un popor de anticomuniști, într-o măsură în care pare să fie aproape universală. Aceasta este rezultatul unei combinații de factori, inclusiv dorința de a se distanța de un trecut perceput ca fiind rușinos, nevoia de a se justifica în fața propriilor eșecuri și influența noilor narative anticomuniste propagate de generațiile tinere. Totuși, în acest proces de reevaluare a trecutului, este important să menținem un echilibru și să recunoaștem atât aspectele negative, cât și pe cele pozitive ale perioadei comuniste, pentru a avea o înțelegere completă și autentică a istoriei noastre.

      Paradoxul constă în faptul că înainte de 1990, majoritatea românilor nu și-au exprimat în mod deschis opoziția față de regimul comunist și nu au contestat în mod activ sistemul, ci, dimpotrivă, s-au adaptat și s-au conformist pentru a beneficia cât mai mult din oportunitățile oferite de acesta

      Comunismul, în ciuda criticilor și abuzurilor sale, a adus pentru o parte semnificativă a populației o îmbunătățire notabilă a nivelului de trai. Comparând condițiile de viață din 1945 cu cele din 1989, diferențele sunt evidente și semnificative. Această creștere, chiar și în contextul unor lipsuri și abuzuri, a influențat profund percepția românilor față de sistemul comunist, care, în mod paradoxal, a fost privit cu o anumită îngăduință în perioada sa de apogeu.

      Astăzi, la decenii distanță de căderea comunismului, tendința de a condamna vehement regimul din trecut a devenit o parte integrantă a discursului public și al identității naționale.

      Într-un climat în care democrația și libertatea de exprimare sunt valorificate, este natural ca fostul regim să fie analizat și criticat cu mult mai sever decât a fost în perioada sa de funcționare.

      Totuși, este important de subliniat că aceste evaluări sunt adesea influențate de perspectiva actuală și de contextul economic și social prezent, care poate colora percepțiile asupra trecutului.

      În concluzie, deși este esențial să recunoaștem și să discutăm despre abuzurile și nedreptățile din perioada comunistă, este la fel de important să nu pierdem din vedere complexitatea și contextul în care aceste evenimente s-au desfășurat. Faptul că suntem încă atât de aproape de această eră complică posibilitatea de a emite un diagnostic complet și echitabil al regimului comunist. Discuția despre comunism rămâne, prin urmare, una complexă, influențată de perspective multiple și adesea contradictorii, care reflectă evoluția societății românești și schimbările profunde care au avut loc de-a lungul timpului.

      Transport agabaritic. Atenție la drum!

        În perioada 25.07.2024 – 29.07.2024, se vor desfășura două transporturi agabaritice pe traseul Săvinești – Port Constanța Poarta 10, cu tranzit prin județul Bacău. Aceste transporturi vor traversa următoarele drumuri:

        • Săvinești – DN15 – Buhuși – DN2U – A7 – DN2 – Râmnicu Sărat – Urziceni – DN2A – Slobozia – Giurgeni – Ovidiu – A4 – DN39 – Agigea – DN39A – Port Constanța Poarta 10.

        Vehiculele implicate vor transporta câte un rezervor, având următoarele dimensiuni: lățimea maximă de 4,10 metri, masa totală de 106 tone, lungimea de 35,50 metri și înălțimea de 4,70 metri. Viteza de deplasare a acestor vehicule va fi adaptată condițiilor de trafic, respectând OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, care prevede o viteză maximă de deplasare de 70 km/oră pentru vehiculele cu depășiri.

        Etapele de desfășurare ale transporturilor sunt stabilite de poliția rutieră, iar vehiculele vor fi însoțite de autovehicule autorizate și echipaje ale poliției rutiere. Transporturile nu se vor desfășura în perioadele și pe sectoarele de drum afectate de fenomene meteorologice periculoase, identificate prin codurile galben, portocaliu sau roșu.

        Pentru informații suplimentare privind starea rețelei de drumuri naționale și autostrăzi, publicul poate contacta Dispeceratul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. la numerele de telefon 021/264.33.33 și 021/9360, sau poate accesa site-ul www.cnadnr.ro, secțiunea DISPECERAT – Situația Drumurilor Naționale, precum și pagina oficială de Facebook a companiei.

        Autoritățile mulțumesc pentru înțelegere și solicită participanților la trafic să respecte indicațiile și să manifeste prudență sporită în zonele unde se desfășoară aceste transporturi agabaritice.

        Încep „sferturile” la simplu și semifinalele la dublu

        Cea de-a 23-a ediție a Trofeului Dedeman & Simba Invest la tenis, turneu ITF dotat cu premii în valoare de 25.000 dolari plus ospitalitate intră în faza „ascuțită” a tabloului principal. Joi, pe terenurile SCM Bacău s-au disputat meciurile turului doi ale probei de simplu, care au decis sfert- finaliștii competiției.

        Trei dintre aceștia sunt români: favoritul 1, Cezar Crețu, Luca Preda (ambii beneficiari de wild-card-uri, ceea ce arată că organizatorii competiției au avut mână bună) și Radu Mihai Papoe.

        De altfel, în mod cert, România va da un semifinalist, în condițiile în care unul dintre sferturile de finală îi va aduce față în față pe Cezar Crețu și Radu Mihai Papoe. Alături de trio-ul român, se vor mai bate pentru un loc în semifinale italianul Pennaforti, spaniolul Pujolras, uruguayanul Roncadelli, belarusul Haliak și moldoveanul Snitari. Toate „sferturile” vor avea loc vineri, atunci când sunt programate și semifinalele probei de dublu.

        Rezultatele turului doi: Cezar Crețu (România)- Ștefan Andreescu (România) 6-3, 6-4, Radu Mihai Papoe (România)- Valerio Aboian (Argentina) 7-6 (6), 6-4, Luca Preda (România)- Iliya Belobodorodko (Ucraina) 3-6, 6-3, 6-0, Mikalai Haliak -Paulo Andre Saralva dos Santos (Brazilia) 6-3, 6-3, Gabriele Pennaforti (Italia)- Rareș Teodor Pieleanu (România) 6-3, 6-4, Alex Marti Pujolras (Spania)- Nicholas David Ionel (România) 6-2, 6-4, Franco Roncadelli (Uruguay)- Bogdan Pavel (România) 6-2, 6-1, Ilya Snitari (Republica Moldova)- Mihai Alexandru Coman (România) 1-6, 7-6 (4), 6-7 (1).

        Programul zilei de vineri, 26 iulie

        Sferturi de finală la simplu

        Terenul 1, ora 10.30: Gabriele Pennaforti (Italia)- Alex Marti Pujolras (Spania). Urmat de: Cezar Crețu (România)- Radu Mihai Papoe (România).

        Terenul 5, ora 10.30: Franco Roncadelli (Uruguay)- Ilya Snitari (Republica Moldova). Urmat de: Luca Preda (România)- Mikalai Haliak.

        Semifinale la dublu

        Terenul 1, nu înainte de ora 14.00: Sergs Kyratzis (Cipru)/ Eleftherios Neos (Cipru)- Bogdan Pavel (România)/ Ilya Snitari (Republica Moldova).

        Terenul 5, nu înainte de ora 14.00: Franco Roncadelli (Uruguay)/ Paulo Andre Saralva dos Santos (Brazilia)- Alexandru Cristian Dumitru (România)/ Valentin Vanță (România).

        Primarul Bacăului explică de ce sunt găurite străzile abia asfaltate

        Bacău, 25 iulie 2024 – Primarul Bacăului, Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu, a oferit clarificări cu privire la lucrările recente care implică săparea și tăierea carosabilului proaspăt asfaltat. Într-o postare pe rețelele sociale, primarul a explicat necesitatea introducerii buclelor de inducție, parte esențială a unui sistem complex de management al traficului.

        Necesitatea buclelor de inducție

        „M-ați întrebat de ce săpăm sau tăiem în carosabilul proaspăt asfaltat? Pentru că este nevoie să introducem buclele de inducție, iar acest lucru se face la o anumită adâncime, indicată de proiectant. În aceste zile, lucrarea se desfășoară pe Calea Republicii și va continua spre centrul orașului. Pe Calea Moldovei și Aprodu Purice sunt deja realizate. Se poate vedea acolo forma finală,” a explicat primarul Viziteu.

        Cum funcționează sistemul

        Trecerea unui autovehicul, practic o bucată mare de metal, induce în buclă un curent electric. Acesta este detectat de un alt circuit montat în cutiile de control, iar un fir de la fiecare buclă ajunge la controllere. Aceste dispozitive numără câte mașini trec prin intersecție și sunt parte integrantă a sistemului de management al traficului.

        Sistemul de management al traficului

        Primarul a detaliat componentele sistemului de management al traficului, subliniind complexitatea acestuia:

        • Sisteme de monitorizare video CCTV: Amplasate în intersecții și pe traseele de transport public, inclusiv în mijloacele de transport public.
        • Sisteme de semnalizare și semaforizare adaptivă și sincronizată: Pot asigura prioritizarea mijloacelor de transport în intersecțiile semnalizate/semaforizate.
        • Sisteme de localizare a mijloacelor de transport public urban.
        • Sisteme de informare în timp real a pasagerilor: Amplasate în stațiile de transport public.
        • Aplicație software pentru informarea în timp real a utilizatorilor.
        • Senzori de detectare a vehiculelor.
        • Dotarea centrului de comandă pentru managementul traficului.
        • Lucrări punctuale de reabilitare/modernizare a infrastructurii rutiere din zona intersecțiilor.
        • Subsisteme destinate sancționării abaterilor de la regulile de circulație și de amenajare a străzilor.
        • Rețea de fibră optică: Asigură sistemul de comunicații între punctele semaforizate și Centrul de Management și Comandă.

        Beneficiile pe termen lung

        Primarul Viziteu a subliniat că, la încheierea acestor etape, circulația în oraș va fi mult mai fluidă, datorită optimizării timpilor de deplasare. De asemenea, se preconizează o disciplinare mai riguroasă a participanților la trafic.

        „Acest sistem este esențial pentru un management eficient al traficului și va contribui semnificativ la îmbunătățirea calității vieții cetățenilor noștri. Știm că lucrările pot fi deranjante pe termen scurt, dar beneficiile pe termen lung sunt considerabile,” a concluzionat primarul.

        S-a schimbat modul de calcul la RCA. Vezi cât vei plăti după noua schemă

        O asigurare pentru o Skoda Octavia cu o putere maximă de 74 KW va costa 2.281 de lei dacă proprietarul băcăuan are sub 30 de ani și 1214 dacă are peste 60 de ani. Pentru o Dacia Logan cu puterea maximă de 67KW, asigurarea va costa 2.033 de lei pentru proprietarul sub 30 de ani sau 1.073 dacă proprietarul are peste 60 de ani.

        Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a anunțat în această săptămână noile tarife de referință pentru polițele de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA), care vor influența direct sumele plătite de șoferi pentru asigurarea obligatorie.

        Noile modificări introduse în calculul tarifelor de referință iau acum în considerare factori precum puterea motorului, în loc de capacitatea cilindrică utilizată anterior, și regiunea în care este înmatriculată mașina. Astfel, diferențele de tarif între diverse regiuni ale țării sunt mai evidente ca niciodată.

        Conform datelor publicate de ASF, șoferii din București și județul Ilfov vor plăti considerabil mai mult pentru asigurarea RCA comparativ cu cei din alte regiuni. În anumite cazuri, diferențele de tarif depășesc 1.000 de lei. Tarifele de referință pentru mașinile mici sunt împărțite acum în două categorii distincte: cele înmatriculate în București/Ilfov și cele din alte județe, indiferent dacă acestea sunt deținute de persoane fizice sau juridice.

        În cazul mașinilor deținute de firme, tariful de referință se calculează exclusiv în funcție de puterea mașinii și zona geografică. De exemplu, pentru vehicule cu o putere cuprinsă între 76 și 100 kW (103-136 CP), tariful de referință pentru București/Ilfov este de 1.785 de lei, mai mic decât tariful pentru persoanele fizice, în timp ce pentru restul țării, tariful este de 1.310 lei.

        Pentru mașinile de transport marfă cu masa de până la 3.500 kg deținute de persoane fizice, tariful de referință este de 1.421 de lei, în timp ce pentru vehiculele cu masa cuprinsă între 16 și 21 de tone, tariful urcă la 7.582 de lei.

         

        110 ani de la începerea Primului Război Mondial

        Complexul Muzeal „Iulian Antonescu” Bacău organizează luni, 29 iulie 2024, ora 11,30, la sediul din str. 9 Mai, nr. 7, o manifestare dedicată unor momente importante din istoria națională şi internaţională.

        În data de 29 iulie, conform Legii nr. 99 din 26 mai 1998, sărbătorim Ziua Imnului Național. Actualul imn, “Deşteaptă-te române” este unul dintre simbolurile naţionale consfinţit în Constituţia României la art. 12, Simboluri naţionale. Instituţia noastră va propune o scurtă istorie a evoluţiei imnului de stat.

        Cel de-al doilea eveniment este dedicat împlinirii a 110 ani de la izbucnirea Primului Război Mondial, participarea României la conflict finalizându-se cu realizarea statului naţional unitar român. Distinsul cercetător ieşean dr. Corneliu Ciucanu, de la Centrul de Istorie și Civilizație Europeană – Filiala Iaşi a Academie Române va susţine, cu această ocazie, conferinţa ştiinţifică: Prima Conflagraţie mondială şi România. De la neutralitate la Războiul de Întregire Naţională.

        Conferenţiarul are o carieră ştiinţifică deosebită. Este una dintre personalităţile recunoscute în istoriografia românească pentru studiile și articolele de istorie modernă și contemporană. Domeniile de cercetare ale domniei sale sunt: dreapta românească interbelică; politică și cultură în România interbelică; generație și elită în anii ’30 ai solului XX; regim electoral, cultură politică și comportament electoral (1866-1938); rezistența armată anticomunistă (1944-1964); securitatea și exilul românesc; naţionalism, etnicitate, minorităţi în spaţiul central-est european.

        Dincolo de studiile și articolele publicate în diverse reviste științifice, inclusiv în anuarul Complexului Muzeal „Iulian Antonescu”, dr. Corneliu Ciucanu a contribuit în caliate de autor, coautor sau coordonator la apariţia a 7 volume ştiinţifice.

        Mihai Codreanu, părintele sonetului românesc

        Astăzi, 25 iulie, se împlinesc 148 de ani de la nașterea lui Mihai Codreanu, poet și dramaturg români, membru corespondent al Academiei Române. Născut la Iași în 1876, Codreanu a lăsat o moștenire literară de neprețuit, fiind recunoscut ca cel mai prolific sonetist român și părintele sonetului românesc.

        Biografie

        Mihai Codreanu a venit pe lume în Iași, într-o familie cu o puternică tradiție intelectuală. Tatăl său, Mihail Costache Codreanu, originar din Târgu Ocna, a fost judecător și profesor de latină la Colegiul Național din Iași, iar mama sa, Natalia Codreanu, era fiica preotului Dimitrie Mânzariu (Mârzescu) și sora politicianului Gheorghe Mârzescu. Din nefericire, tatăl său a murit când Mihai avea doar 1 an și 7 luni, lăsându-și familia într-o situație financiară dificilă.

        Codreanu a urmat cursurile liceale la Iași, Bacău și București, dovedind de timpuriu un interes deosebit pentru literatură. Pentru a se întreține, a dat lecții de limba română și a lucrat ca corector la ziarul „Evenimentul”. În ciuda visului său de a deveni actor, problemele de vedere care au apărut după vârsta de 30 de ani l-au determinat să renunțe la acest plan, însă nu l-au împiedicat să continue să scrie sonete, dictându-le prietenilor săi apropiați.

        Studii și activitate literară

        Codreanu a urmat cursurile Facultății de Drept și ale Facultății de Filosofie din Iași, concomitent cu studiile la Academia de Artă Dramatică, unde l-a avut profesor pe actorul State Dragomir. În cariera sa, a deținut funcții importante: director al Teatrului Național din Iași (1919-1923), profesor și rector al Conservatorului de Artă Dramatică din Iași (1933-1939), și director al revistei „Însemnări ieșene”.

        Debut și operă

        Mihai Codreanu și-a făcut debutul literar în revista bucureșteană „Lumea ilustrată” în 1891, cu poeziile Sonet și Glossă. De-a lungul carierei sale, a publicat numeroase volume de sonete și poezii, printre care:

        • Diafane (1901)
        • Din când în când (1903)
        • Statui (1914)
        • Cântecul deșertăciunii (1921)
        • Turnul din fildeș (1929)
        • Statui. Sonete și evadări din sonet (1939)

        Premii și recunoașteri

        Talentul și contribuția lui Mihai Codreanu la literatura română au fost recunoscute prin numeroase premii și distincții. A primit Premiul „Năsturel Herescu” al Academiei Române și Marele Premiu Național de Poezie în 1925. A fost decorat cu Legiunea de Onoare a Franței pentru traducerea piesei de teatru Cyrano de Bergerac de Edmond de Rostand și a fost numit Cavaler al Academiei Franceze.

        Mihai Codreanu s-a stins din viață la 23 octombrie 1957, în Iași, la vârsta de 81 de ani, în vila sa, cunoscută drept Vila Sonet, de pe Strada Rece.

        Vernisajul expoziției „Istorie, sfințenie și moștenire: Mănăstirea Bogdana” la Biblioteca Municipală „Radu Rosetti” din Onești

        Miercuri, 24 iulie, Biblioteca Municipală „Radu Rosetti” din Onești a găzduit un eveniment cultural de mare însemnătate: vernisajul expoziției „Istorie, Sfințenie și Moștenire: Mănăstirea Bogdana”. Organizat de Complexul Muzeal „Iulian Antonescu” din Bacău, evenimentul a reunit personalități marcante, oferind oneștenilor o incursiune în istoria și spiritualitatea acestui important lăcaș de cult.

        Sala multifuncțională a bibliotecii a fost plină, iar atmosfera a fost încărcată de emoție și reverență. Doamna Cristiana Murariu a moderat cu măiestrie intervențiile celor invitați, captând atenția tinerilor prezenți și oferindu-le un context bogat pentru a înțelege semnificația Mănăstirii Bogdana.

        Părintele protopop Nicolae Zaharia a deschis seria alocuțiunilor, subliniind rolul vital pe care Mănăstirea Bogdana l-a jucat de-a lungul timpului în viața spirituală și culturală a oneștenilor. Discursul său a fost urmat de cel al domnului Ionuț Tenie, directorul Bibliotecii Municipale „Radu Rosetti”, care a adresat un călduros bun venit participanților și i-a încurajat să viziteze expoziția pentru a descoperi istoria bogată a acestui monument religios.

        Doamna muzeograf Elena Brîndușa Popovici, inițiatoarea expoziției, a oferit detalii fascinante despre viața Sfântului Ierarh Teodosie de la Brazi, fost stareț al Mănăstirii Bogdana, evidențiind aspecte esențiale din activitatea și moștenirea sa. Monahia Mihaela Radu, stareța actuală a Mănăstirii Bogdana, a adus cuvinte de încurajare și sfaturi valoroase pentru tinerii prezenți, iar părintele protopop Eugen Ciuche de la Protoieria Bacău a evocat amintirea Sfântului Visarion Toia, completând tabloul spiritual al evenimentului.

        Expoziția „Istorie, Sfințenie și Moștenire: Mănăstirea Bogdana” va rămâne deschisă publicului în sala multifuncțională a Bibliotecii Municipale „Radu Rosetti” până pe 2 august 2024. Oneștenii sunt invitați să profite de această oportunitate unică de a se apropia de istoria și sfințenia unui loc de o importanță deosebită pentru patrimoniul cultural și religios al României.

        Porci lăsați în voia sorții distrug recoltele în comuna Racova

          Locuitorii comunei Racova se confruntă cu o problemă majoră: circa 130 de purcei sunt lăsați în voia sorții și umblă liberi prin grădinile oamenilor, distrugând recoltele de legume și provocând pagube semnificative.

          Gospodăria unui localnic a fost afectată direct, după ce astăzi purceii au invadat grădina, distrugând plantele și munca de o vară întreagă. O altă grădină din împrejurimi a fost devastată ieri de aceiași purcei.

          Deși poliția din Racova a fost sesizată în legătură cu aceste incidente, locuitorii susțin că nu s-au luat măsuri eficiente pentru a stopa distrugerile. „Este inacceptabil ca munca și eforturile noastre să fie distruse din cauza neglijenței proprietarilor de animale”, a declarat un locuitor afectat.

          Oamenii speră că, prin aducerea acestei probleme în atenția publicului larg și a autorităților competente, vor obține sprijinul necesar pentru a proteja grădinile și recoltele din Racova.

          Până în prezent, pagubele produse de purcei sunt considerabile, iar locuitorii rămân îngrijorați pentru viitorul recoltelor lor.

          Echipa olimpică australiană de ciclism a fost jefuită la Paris – VIDEO

            Echipa olimpică australiană de ciclism a fost victima unui jaf, în centrul Parisului.

            Hoții au reușit să sustragă aproape toate bunurile din mașina echipei, incluzând biciclete, mâncare și chiar lenjerie intimă. În graba lor, infractorii au împrăștiat pe stradă tot ce considerau neimportant, provocând un adevărat haos în zona respectivă.

            Poliția franceză a deschis o anchetă și face apel la martori pentru a oferi orice informație care ar putea conduce la identificarea făptașilor.

            Bacăul, la Olimpiada de la Paris

            La cea de-a 33-a ediție a Jocurilor Olimpice de Vară care debutează vineri, 26 iulie, în capitala Franței, județul nostru va fi reprezentat de trei sportivi: atleții Bianca Ghelber (SCM Bacău) și Alin Firfirică (CSM Onești) și halterofila Mihaela Cambei (CSM Onești)

            Vineri, 26 iulie, la Paris, va avea loc ceremonia de deschidere a celei de-a 33-a ediții a Jocurilor Olimpice de Vară. România va fi reprezentată de 107 sportivi, care vor concura la 18 discipline.

            La Olimpiada din capitala Franței participă și trei sportivi ce reprezintă județul Bacău: atleții Bianca Ghelber (SCM Bacău) și Alin Firfirică (CSM Onești) și halterofila Mihaela Cambei (CSM Onești).

            Campioană a Europei la aruncarea ciocanului în 2022, Bianca Ghelber, al cărui record personal, 74,18 metri, a fost stabilit la ediția precedentă a Jocurilor Olimpice, Tokyo 2020, va intra în concurs duminică, 4 august, de la ora 11.20, atunci când pe Stade de France sunt programate calificările probei feminine de ciocan.

            În cazul în care va obține calificarea în finală, atleta antrenată de Mihaela Melinte la SCM Bacău se va bate pentru o medalie olimpică marți, 6 august, de la ora 21.00.

            Discobolul Alin Firfirică va debuta în întrecerea olimpică luni, 5 august, la ora 11.10, când are loc sesiunea de calificări a probei sale.

            Finala masculină la disc se va derula miercuri, 7 august, de la ora 19.30, pe Stade de France. Tot miercuri, 7 august, dar de la ora 20.30, Arena 6 Paris Sud va găzdui finala probei de haltere la categoria de greutate 49 kg. Este proba la care concurează halterofila CSM Onești Mihaela Cambei, creditată de Gracenote, o companie care furnizează tehnologie și statistici inclusiv în sport, cu șanse la medalia de argint. Conform Gracenote, România ar putea cuceri opt medalii la Olimpiada de la Paris.

            Sperăm ca Gracenote să fi previzionat corect șansele Mihaelei Cambei la titlul de vice-campioană olimpică, așa cum nădăjduim ca specialiștii companiei să se fi înșelat în privința totalului de medalii tricolore, iar numărul acestora să fie chiar mai mare. Și- de ce nu?- să fie sporit și de reușita unui alt reprezentant al Bacăului la Olimpiada pariziană care se va derula între 26 iulie și 11 august.

            Aerostar și CSM Bacău, amicale înaintea derby-ului

            Divizionarele C Aerostar și CSM Bacău se vor afla față în față, miercuri, 31 iulie, de la ora 17.30, pe stadionul „Aerostar”, în primul tur al fazei regionale din Cupa României. Înainte derby-ului care marchează debutul oficial al sezonului, Aerostar a bifat un nou joc de pregătire, al treilea al verii.

            Astfel, după înfrângerile exerne cu CSM Focșani 2007 (0-1) și Ceahlăul Piatra Neamț (0-8), „aviatorii” antrenați de Mișu Ionescu au înregistrat miercuri primul succes din inter-sezon: 1-0 acasă, cu Șomuz Fălticeni. Unicul gol al întâlnirii a fost marcat de Telcean, printr-un șut splendid, din afara careului.

            De partea cealaltă, CSM Bacău are ca principal punct de interes reconfigurarea lotului, în condițiile plecărilor masive de jucători survenite în această vară. În acest context, noul antrenor al „CSMeilor”, Andrei Întuneric a organizat, weekendul trecut, un trial, pentru ca sâmbătă, gruparea băcăuană să susțină un joc de verificare la Piatra Neamț, cu Ceahlăul 2, în cadrul căruia vor fi testați mai mulți jucători susceptibili de a fi legitimați.

            În ceea ce o privește pe cea de-a treia divizionară C a orașului, FC Bacău va disputa vineri, 26 iulie, de la ora 11.00, primul meci de pregătire al verii, întâlnind în deplasare pe CSM Focșani 2007. Spre deosebire de Aerostar și CSM Bacău, FC Bacău va debuta în Cupa României în turul secund.

            Sondaj: 75% dintre moldoveni consideră că PAS este corupt, iar 60% nu o mai vor pe Maia Sandu la al doilea mandat prezidențial

              Un recent sondaj realizat de IMAS – Cercetare și Strategii SRL pentru Independent News (România) a relevat opinii critice ale cetățenilor din Republica Moldova privind guvernarea actuală și situația geopolitică din regiune.

              Corupția și responsabilitatea politică

              Conform sondajului, 75% dintre respondenți cred că Partidul Acțiune și Solidaritate (PAS), aflat la guvernare, este corupt. În același timp, 71% consideră că președintele Maia Sandu este direct responsabilă pentru conducerea PAS, ceea ce a dus la o scădere semnificativă a încrederii în ea. Drept urmare, 60% dintre cei intervievați sunt de părere că Maia Sandu nu ar trebui să candideze pentru un al doilea mandat prezidențial.

              Războiul din Ucraina și atitudinile față de Rusia și Ucraina

              În ceea ce privește conflictul din Ucraina, 55% dintre respondenți sunt de acord că războiul ar trebui să înceteze și că Rusia ar trebui să păstreze toate teritoriile pe care le controlează în prezent. Pe de altă parte, 41% susțin ideea că Ucraina ar trebui să lupte până la victorie, deși 59% cred că comunitatea internațională nu ar trebui să crească proviziile militare pentru Kiev.

              Sentimentele față de Rusia și Ucraina

              În mod interesant, 54% dintre moldoveni au sentimente pozitive față de ambele țări, atât Rusia cât și Ucraina, evidențiind o perspectivă nuanțată asupra conflictului și relațiilor internaționale.

              Reforma justiției și percepția publică

              Sondajul a evidențiat și percepțiile cetățenilor asupra reformei justiției. Mai puțin de un sfert dintre respondenți au observat o îmbunătățire a justiției, în timp ce o treime consideră că situația s-a deteriorat, iar cealaltă treime nu observă nicio schimbare. Peste jumătate din respondenți cred că Maia Sandu este direct responsabilă pentru rezultatele reformei justiției. Numărul celor care consideră că justiția este sub control politic a atins un nou maxim, cu 69% dintre respondenți susținând această opinie, în creștere cu 8 puncte procentuale față de perioada în care a început reforma.

              Metodologia sondajului

              Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 1093 de respondenți, cu vârste de 18 ani și peste, între 8 și 21 iulie 2024. Eșantionul a fost stratificat, probabilist și tri-stadial, fiind reprezentativ pentru populația adultă a Republicii Moldova, excluzând Transnistria. Eroarea maximă de eșantionare este de ±3.0%.

              Aceste rezultate reflectă o nemulțumire crescândă în rândul cetățenilor moldoveni față de guvernarea actuală și provocările pe care le întâmpină țara în contextul geopolitic actual.

              Imagini aeriene de pe șantierul Autostrăzii A7, Bacău – Pașcani, Lot 1, Săucești – Trifești

                Vă prezentăm imagini aeriene spectaculoase de pe șantierul Autostrăzii A7, segmentul Bacău – Pașcani, Lotul 1, care se întinde între localitățile Săucești și Trifești. În acest video, veți putea vedea progresul lucrărilor în zona Săucești – Filipești, județul Bacău.

                Detalii proiect:

                • Antreprenor: ASOCIEREA S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L.
                • Lot 1: 30,3 km
                • Data semnării contractului: 15 februarie 2023
                • Durata execuției: 30 luni
                • Valoarea contractului: 1.638.322.250,22 Lei fără TVA
                • Sursa de finanțare: Fonduri europene – PNRR

                 

                VIDEO: DRDP Iași

                Accident rutier pe DN 2, Filipești – Dumbrava, județul Bacău

                  Un accident rutier a avut loc pe Drumul Național 2 (DN 2), în zona Filipești – Dumbrava, județul Bacău.

                  În urma incidentului, traficul în zonă este îngreunat, deoarece Poliția efectuează măsurători la fața locului.

                  Recomandăm conducătorilor auto să circule cu prudență și să respecte indicațiile autorităților pentru a evita eventuale incidente suplimentare.

                  Vă vom ține la curent cu detalii suplimentare pe măsură ce acestea vor deveni disponibile.

                  Video: DRDP Iași

                   

                  Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că pe DN 2 Bacău-Roman, în zona localității Berești-Bistrița, județul Bacău, a avut loc un accident rutier produs între două autoturisme și o autoutilitară, soldat cu rănirea unei persoane, ce a fost transportată la spital, conștientă.

                  Comunicatul IPJ Bacău:

                  Un bărbat de 64 de ani, în timp ce conducea un autoturism pe DN2-E85, în afara localității Berești-Bistrița, nu ar fi acordat prioritate de trecere unui autoturism condus de o femeie de 33 de ani, intrând în coliziune cu acesta.

                  Din impact, autoturismul condus de femeie a fost proiectat într-o autoutilitară condusă de un bărbat de 47 de ani.

                  În urma evenimentului rutier a rezultat rănirea femeii, aceasta fiind transportată la spital pentru îngrijiri medicale.

                  Cei 3 conducători auto au fost testați cu aparatul etilometru, rezultatele fiind negative.

                  Cercetările sunt continuate în cadrul unui dosar penal, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.

                  „Saloanele Moldovei” – 2024. „Podul de flori” al românității

                  Saloane cu istorie. Istoria Saloanelor 

                  Expoziția-concurs de artă plastică contemporană „Saloanele Moldovei” reprezintă un proiect de suflet, ce leagă de 34 de ani cele două state românești de pe malurile Prutului, în numele unei identități comune, al unor valori și idealuri comune, în numele unui fel aparte, unic, de a ne raporta la spectacolul lumii și la miracolul vieții, după cum ne dovedesc lucrările prezentate, etalate și premiate în fiecare an.

                  Un proiect ale cărui origini, după cum preciza criticul de artă Valentin Ciucă în cuvântul de deschidere al catalogului primei ediții (1991), trebuie căutate în vocația noastră de a recupera, de a relua proiecte începute, dar abandonate pe drum, întrerupte uneori brutal de o fatalitate istorică implacabilă. Este și cazul acestui proiect cultural născut în perioada interbelică la Iași, din dorința de a strânge legăturile dintre artiștii din Basarabia și cei din România Mare, în numele unui etos românesc integrant, ce trebuia (re)descoperit, promovat și adaptat noilor realități teritoriale de după anul 1918. Proiectul interbelic, unul lipsit de trăinicie și cu un grad redus de atractivitate, a fost abandonat la scurt timp și imposibil de reluat la finalul celui de-al Doilea Război Mondial, într-o lume ce și-a găsit echilibrul fragil în formatul global impus de Războiul Rece.

                  După aproape jumătate de secol de îngheț ideologic, renașterea Saloanelor Moldovei a fost posibilă în contextul entuziasmului generat de fenomenul politic și cultural al „Podurilor de flori”, unul în spatele căruia vibra puternic ideea de (re)unificare cu Republica Moldova. A fost nevoie ca maestrul Ilie Boca să treacă Prutul în anul 1990, să fie primit cu mare entuziasm la Chișinău, invitat cu o „personală” istorică în jurul căreia s-a conturat o trilaterală ce a resuscitat vechiul proiect al Saloanelor. Ilie Boca, Sergiu Cuciuc, fostul președinte al UAPRM, și Mihail Grecu, simbolul plasticii basarabene, au reaprins acest vis, desigur, cu acordul factorului politic ministerial – Ion Ungureanu și Andrei Pleșu – și cu sprijinul autorităților locale din Bacău și Chișinău.

                  Bacăul și Chișinăul reprezintă astăzi polii celui mai trainic și longeviv proiect cultural stabilit vreodată între România și Republica Moldova, un proiect ce privilegiază valoarea și originalitatea artiștilor români, un proiect complex, ce acoperă o gamă largă de tehnici și forme de exprimare în spațiul artei plastice contemporane, un proiect ce a făcut din Muzeul de Artă din Bacău cel mai mare deținător și administrator de lucrări semnate de artiști basarabeni. Astăzi, numai pe „filiera” Saloanelor, Complexul Muzeal „Iulian Antonescu” are în patrimoniu peste 130 de astfel de lucrări. „Saloanele Moldovei” reprezintă o veritabilă radiografie a destinului postdecembrist al artelor vizuale românești, o pagină importantă de istorie culturală, un spațiu ce ne conectează la valori naționale și universale, un spațiu al dialogului între generații, între tradiție și modernitate, între public și artiștii participanți.  

                  Saloanele Moldovei – Ediția 2024 

                  Vernisajul Expoziției-concurs „Saloanele Moldovei” – cea de-a XXXIV-a ediție – a avut loc joi, 18 iulie 2024, la Galeriile Alfa din Bacău, începând cu ora 16.00. A fost prezent un public select format din artiști plastici din România și Republica Moldova, membri ai juriului, reprezentanți ai instituțiilor partenere din țară și din străinătate, iubitori de artă și de frumos de toate vârstele. În deschidere, au luat cuvântul reprezentanții instituțiilor organizatoare – dr. Alin Sebastian Popa, manager al Complexului Muzeal „Iulian Antonescu”, și doamna Florina Breazu, președinte al Uniunii Artiștilor Plastici din Republica Moldova.

                  A urmat apoi momentul mult așteptat al acordării celor 12 premii ale Expoziției-concurs „Saloanele Moldovei”, ediția 2024:

                  – Vervega Beti (București) – Premiul Ministerului Culturii al Republicii Moldova;

                  – Svernei Igor (Chișinău) – Premiul Consiliului Județean Bacău, România;

                  – Buză Sveatoslav (Chișinău) – Premiul Complexului Muzeal „Iulian Antonescu” Bacău;

                  – Albu Elena Nicoleta (București) – Premiul Muzeului Național de Artă al Moldovei, Republica Moldova;

                  – Bulat Cornelii (Chișinău) – Premiul Centrului de Cultură „George Apostu” Bacău;

                  – Nicodim Sorin (Timișoara) – Premiul Uniunii Artiștilor Plastici din România;

                  – Zărnescu Gheorghe (Bacău) – Premiul Uniunii Artiștilor Plastici din Republica Moldova;

                  – Crăiţă-Mândră Marius (Bacău) – Premiul Direcției de Cultură a Primăriei Municipiului Chișinău, Republica Moldova;

                  – Bolboceanu Dumitru (Chișinău) – Premiul Uniunii Artiștilor Plastici din România, Filiala Bacău;

                  – Damian Mihai (Chișinău) – Premiul Tabăra Internațională Rezidența Tescani – Bacău;

                  – Otânjac Sorin (Iași) – Premiul „Nicu Enea”, Bacău;

                  – Ionescu Ovidiu (București) – Premiul Primăriei Municipiului Chișinău, Republica Moldova.

                   

                  Prin dimensiunea sa internațională, prin numărul mare de participanți – peste 300 de artiști, prin calitatea lucrărilor înscrise la concurs, prin tradiție și, totodată, prin ancorarea în contemporaneitate, „Saloanele Moldovei” continuă să fie o veritabilă sărbătoare a artei și creativității românești.

                  Biroul de presă,

                  Complexul Muzeal „Iulian Antonescu”

                   

                  Până la urmă, ce este memoria?

                  Am zăbovit vreo 10 zile să mă gândesc ce merită menționat într-un articol aniversar în cotidianul Deșteptarea, ajuns la 35 de ani de existență.

                  În acest răstimp, mi-am dat seama că pentru mine, din cei 10 ani de presă scrisă dar și radio și televiziune, rămân oamenii, lecțiile de viață și „microbul”. Cei care încă activează în presă știu la ce mă refer: deprinderea de a face revista presei dimineața, de a afla mereu ce s-a schimbat în lume, de a face teren, de a bate la ușile directorilor de instituții sau a primarilor, dorința de a ști/cunoaște/afla totul (chiar dacă pe moment nu tot ce auzi pare relevant – se poate dovedi folositor ulterior). Acesta este „microbul” pe care îl au doar cei care au lucrat sau lucrează în acest domeniu aflat în permanentă schimbare.

                  Revin la oamenii care îți marchează cariera. În primul rând colegii de redacție. Un redactor șef care te trimite la bibiliotecă să răsfoiești arhiva ziarului la care lucrezi pentru mai mult context, colegii alături de care scrii la două mâini un material de anchetă, un redactor care îți dă „impulsul” să urmărești tu ediția de ziar de la cap la coadă sub pretextul că nu poate „ajunge astăzi”. Sigur, sunt oameni care îți marchează devenirea profesională. Iar cei despre care scriu mai sus se recunosc cu siguranță. Le datorez în parte ceea ce sunt astăzi.

                  Evident, mai sunt și experiențele. În perioada mea de presă scrisă se făcea teren în mediul rural. Să ne cunoaștem primarii și să ne cunoaștem județul au fost cel puțin două campanii ale Deșteptării la care am scris și eu. Poate că n-aș fi înțeles sau aflat atât de multe despre administrație dacă nu aș fi scos capul din redacția din oraș. Pulsul unei comunități de la țară e altul, poveștile sunt altele., energia oamenilor și a locurilor este complet diferită la 45 de kilometri de centrul municipiului Bacău. Probabil cea mai memorabilă experiență din teren rămâne un accident pe E85, pe drumul către o astfel de documentare.  Am visat nopți la rând chipul femeii întinse pe șosea, victima unui accident rutier. Și tocmai pentru că am fost așa impresionată, a fost printre primele lucruri pe care memoria mi le-a readus la suprafață acum.

                  Și apoi îmi vin în cascadă și amintirile reușitelor: prima semnătură într-un ziar pe care îl citește orașul tău, prima ta deschidere din ziar, prima ta ediție de ziar urmărită până la tipar. Oamenii care îți salvează numărul în telefon și îți răspund chiar și atunci când politica ziarului poate nu le e cea mai favorabilă. Și oamenii care reacționează imediat ce ai spus că lucrezi la ziar, fie de teamă, fie din respect, fie cu speranța că se va face dreptate și pentru ei din moment ce va apărea un articol în presă.

                  Cred că asta încă mai funcționează și îmi dă speranță.

                  Într-o societate în care valorile sunt atât de schimbătoare, presa care încă mai scrie (sub orice formă) face diferența. Pentru că oricât te-ai strădui ca simplu cetățean să obții ceva (și eu sunt un om determinat, care a scris ceva petiții și solicitări până acum), nu cântărește la fel de mult ca atunci când o „spune” un organ de presă.

                  Ce s-a schimbat de când am renunțat la presa scrisă?

                  Ziarul nu mai apare zilnic. Pentru cei care au fost în fabrica unde ieșea ziarul de la tipar, asta înseamnă ceva. Da, ai acces mai repede la informații sau la arhivă pe marele internet, dar ziarul era ceva palpabil – îl țineai în mână și asta însemna ceva.

                  Am trecut de la scris la video și mulți au devenit ziariști peste noapte. Da, circulă mai repede acum noutățile, știrile, dar asta nu e presă. Acum 15 ani, când am intrat în presă, nu prindeam printul dacă nu aveam opinii de la toate părțile implicate – un articol de presă are totuși niște rigori, una dintre ele fiind că persoana/instituția despre care se scrie este obligatoriu sunată să dea un punct de vedere. Dar asta înseamnă și deontologie profesională- ori și asta pare să fie pe cale de dispariție. Și mai e ceva – nu mai există instituții cu adevărați comunicatori sau cu directori care să fie asumați. Un punct de vedere pentru un articol sau o apariție la tv sau radio trebuie „aprobate” de mai sus. Or, asta spune multe și nu este oricum un semn al unei societăți sănătoase.

                  Ce nu s-a schimbat de când nu mai scriu la ziar? Încă fac revista presei în fiecare dimineață. Nu greșesc acordul subiectului cu predicatul și nici nu pun virgulă între ele. Îmi verific și acum comunicatele de presă literă cu literă, să mă asigur că nu gafez.

                  Pentru că încă mai am „microbul”, nu am renunțat, de fapt, niciodată la presă. Am avut colaborări cu puținele proiecte independente de radio și televiziune care au mai rămas în orașul nostru. O parte din mine încă visează să apară o publicație în care să putem scrie liber, respectând rigorile de altădată. Nu știu dacă voi apuca un astfel de moment. Dar poate o vor face copiii mei – cei cărora le-am transmis (din fericire sau nu?!) puțin din pasiunea mea.