duminică, 28 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 395

„Academia Copiilor Teach for Romania” la Cleja și Răcăciuni

În comunele Cleja și Răcăciuni a ajuns la final un program de tipul „Academia Copiilor”, organizat printr-un parteneriat între Teach for Romania, Inspectoratul Școlar Județean, Școala Gimnazială Cleja și Școala Gimnazială Răcăciuni, timp de 10 zile. Programul Teach for Romania recrutează profesori din sistemul educațional care predau sau specialiști din alte domenii care își doresc să predea în comunități vulnerabile din toată țara și au nevoie de un sistem de formare și susținere pentru a putea depăși obstacolele specifice unor astfel de medii și a genera schimbări autentice în școală și comunitate.

 

Academia de Leadership și Formare în Educație, ajunsă la ediția a 11-a, reprezintă un eveniment anual care pregătește timp de cinci săptămâni viitoarea generație de profesori-soluție ai Teach for Romania. Anul acesta, a fost organizată cea mai„ numeroasă” Academie din Europa, cu peste 1.000 de participanți (elevi, profesori, mentori, manageri, specialiști în învățare, voluntari etc).

„Profesorii Teach for Romania – ne-a informat prof. Minodora Drâmbă, directoarea Școlii Gimnaziale din Cleja – și-au început călătoria prin cei doi ani de program cu o aventură extraordinară de 5 săptămâni: Academia de Leadership și Formare în Educație. După primele două săptămâni de conectare online, Academia s-a mutat în comunitățile Cleja și Răcăciuni, în mai multe structuri școlare, unde profesorii, susținuți de 45 de voluntari, au lucrat cu 684 de elevi, folosind 3.500 de instrumente de scris, cunoscându-se și socializând în timpul a 26.565 de mese și împărtășind nenumărate emoții”.

 

Profesorii Teach for Romania au descoperit la Cleja și Somușca elevi care cunosc regulile, care au cultura reușitei și rutine sănătoase, care se implică în activitățile școlare și extrașcolare și multe altele. În cele zece zile, elevii au beneficiat și de „o 𝑚𝑎𝑠ă 𝑠ă𝑛ă𝑡𝑜𝑎𝑠ă”, asigurată de Consiliul Județean, ca urmare a parteneriatului cu Inspectoratul Școlar Județean Bacău.

În Academia Copiilor, elevii au savurat biscuiți, cereale și laptele din partea McVities România, Nestlé și Müller Romania, oferite la momentele de gustare.

Aceste activități au fost posibile datorită Asociației Teach for Romania, Inspectoratului Școlar Județean, Consiliului Județean și Primăriei Cleja.

 

Programe educaționale de tipul „Școală de vară„ au loc în școlile din satele Cleja și Somușca de aproape 7 ani.

Ritm alert pe șantierele Autostrăzii A7: Muncitorii lui Umbrărescu sunt la post

    Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău anunță progrese semnificative pe șantierele Autostrăzii A7 Buzău – Focșani. Lucrările avansează cu un ritm bun pe tronsoanele 1 Buzău – Vadu Pașii (4,6 km) și 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat (30,8 km), confirmând astfel angajamentul față de respectarea termenelor contractuale.

    Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, responsabilă pentru execuția lucrărilor, este mobilizată în teren cu un număr impresionant de resurse. Pe lotul 1, echipele sunt formate din 137 de muncitori și sunt dotate cu 450 de utilaje. În același timp, pe lotul 2, sunt implicate 632 de persoane și 211 utilaje.

    Conform informațiilor actualizate, stadiul fizic al lucrărilor a depășit 80%, iar progresul rapid sugerează că proiectul este pe drumul cel bun pentru finalizare. Termenele contractuale de finalizare sunt stabilite pentru anul 2024 pentru tronsonul 1 și anul 2025 pentru tronsonul 2, iar avansul actual al lucrărilor sugerează că aceste obiective sunt realiste.

    Festival de literatură și cultură organizat de un membru al Filialei Cultului Eroilor din Bacău

    În satul Slănic al comunei Aninoasa, din județul Argeș, un membru al Filialei Județene Bacău „Cultul Eroilor”, scriitorul și ziaristul Firiță Carp, a organizat, la sfârșitul săptămânii abia încheiate, ediția a IV-a a Taberei de creație ARIS. Manifestarea a avut loc sub auspiciile Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România (UZPR) și a Editurii „Detectiv literar”, al cărei director este același Firiță Carp.

    La acest eveniment, Filiala Bacău „Cultul Eroilor” a fost reprezentată de președintele ei, Dănuț Voicu. Între scriitorii și ziariștii prezenți i-am recunoscut pe Emilian Marcu, Nicolae Băciuț, comentatorul sportiv Ionel Stoica și pe Nisa Leyla – poetă din Istanbul (Turcia). Au fost, de asemenea, prezenți și câțiva dintre membrii Promoției ’80 Jurnalistică, dar și primarul comunei Aninoasa, Daniel Iosif. Iar manifestarea a fost transmisă de TeleMoldova Plus. 

    Tabăra de creație ARIS a fost lansată în anul 2020, când între organizatori figura și Filiala Bacău a Uniunii Scriitorilor din România. Important este și parteneriatul între UZPR și „Detectiv literar” încheiat în ianuarie 2017. „În cadrul parteneriatului – scriau atunci, pe site-ul UZPR, reprezentanții conducerii Uniunii -, finalizăm un proiect la care ne gândim încă din clipa semnării protocolului. Este vorba de TABĂRA DE CREAȚIE MULTIDISCIPLINARĂ Slănic-ARGEȘ, denumită ARIS la sugestia doamnei doctor Marina Musset din Italia, colaboratoare apropiată a Editurii Detectiv Literar”

    Și la această a IV-a ediție ARIS – cum scria pe pagina sa de Facebook scriitorul și ziaristul Nicolae Băciuț – „Poezia a pus Slănicul (Argeș), pe harta țării!” 

    Firiță Carp

    Firiță Carp, originar din județul Galați, dar stabilit ulterior și în Slănicul argeșean, a fost militar de carieră până în 1999 și redactor în presa militară și la Editura Militară. Este membru al UZPR, unde a făcut parte, mai mulți ani, din structurile de conducere. Este scriitor, autor de romane și poezii, dar și coordonator, în prezent, al Editurii „Detectiv literar” și al publicației „Securitatea Privată” și a scos pe piață și „Detectiv Magazin” (1999-2000) și „Lumea Detectivilor” (2000-2003). Din acest an este membru al Filialei „Cultul Eroilor” Bacău.

    Când la Jocurile Olimpice câștigă cine trebuie

    Doamnelor și domnilor, bine ați revenit la proba de gimnastică la sol de la această olimpiadă extraordinară! Acum, ne pregătim să urmărim evoluția reprezentantei Statelor Unite, Sarah „Superstar” Thompson, o concurentă care a captat atenția publicului încă de la începutul competiției.

    Sarah, la cele 130 de kilograme și o înălțime de doar un metru și 20 de centimetri, a devenit un simbol al incluziunii și diversității în sport. Ea este, de asemenea, o voce puternică pentru comunitatea LGBTQ+, fiind deschisă cu privire la orientarea ei lesbiană și luptând cu dislexia.

    Iată, o vedem pe Sarah pregătindu-se pentru primul ei element acrobatic. Este un dublu salt mortal cu răsucire… și oh, se pare că a avut o mică ezitare la aterizare, dar ce contează o mică alunecare când ne gândim la curajul și determinarea ei de a performa la acest nivel?

    Trebuie să apreciem faptul că Sarah aduce un nou standard în gimnastică. A aterizat puțin instabil, dar energia ei este contagioasă! Este clar că și-a dorit foarte mult să fie aici și acest lucru se vede.

    Exact, și să nu uităm că gimnastica nu înseamnă doar perfecțiune tehnică, ci și exprimare artistică și mesajul transmis publicului. Sarah transmite un mesaj puternic de acceptare și iubire de sine.

    Sarah continuă cu o serie de piruete… ușor dezechilibrate, dar ce piruete fantastice, pline de personalitate și stil! A fost o încercare de salt lateral acrobatic… oh, și a aterizat cu un genunchi jos, dar priviți cum se ridică cu demnitate și zâmbește!

    Vedem cum Sarah redefinește ce înseamnă să fii gimnast. Da, a avut câteva momente dificile, dar atitudinea și spiritul ei de luptătoare sunt de admirat.

    La ultima aterizare, Sarah a făcut o gaură în podea. Au intervenit lucrătorii de la Drumuri și Poduri și au asfaltat zona într-un timp record, permițând competiției să continue fără alte incidente. Publicul a fost impresionat de rapiditatea reparațiilor și a aplaudat eforturile echipei de intervenție.

    Și, să fim sinceri, gimnastica are nevoie de mai multe modele ca Sarah, care să demonstreze că acest sport este accesibil oricui, indiferent de dimensiuni sau greutate. Performanța ei este o declarație de independență și de forță interioară.
    Sarah, într-un moment de neatenție, a sărit în afara ringului și a lovit un cameraman și doi arbitri. Camera video a fost distrusă, iar două persoane au ajuns la spital cu coastele rupte. Sarah nu a pățit nimic, ridicându-se imediat și continuându-și rutina cu același entuziasm debordant.

    Sarah încheie rutina cu o serie de pași de dans grațioși, deși puțin desincronizați. Aplauzele sunt asurzitoare, iar zâmbetul ei este molipsitor. Publicul o adoră, iar juriul pare să fie și el fermecat.

    Și iată, scorurile apar pe ecran… incredibil! Sarah Thompson primește medalia de aur! O victorie care va rămâne în istorie, nu doar pentru execuția ei, ci și pentru impactul emoțional și social pe care l-a avut această competiție.

    Este o zi istorică în gimnastica mondială. Sarah ne-a arătat că voința și spiritul pot triumfa asupra oricăror obstacole.

    Exact, iar medalia de aur a lui Sarah este mai mult decât o simplă recompensă pentru performanța ei. Este o celebrare a diversității și a forței interioare. Felicitări, Sarah, ești o adevărată inspirație!

    În concluzie, doamnelor și domnilor, această olimpiadă fictivă ne-a arătat că gimnastica nu înseamnă doar execuții perfecte, ci și curajul de a fi diferit și de a inspira prin propria poveste. Felicitări tuturor participanților și mai ales lui Sarah Thompson, noua noastră campioană olimpică!

    Cum vor arăta microbuzele electrice care vor ajunge în Bacău

      Municipiul Bacău a semnat un contract semnificativ cu Anadolu Automobil Rom S.R.L. pentru furnizarea a cinci autobuze de mici dimensiuni Karsan Jest. Aceste vehicule, recunoscute pentru eficiența și adaptabilitatea lor în zonele urbane aglomerate, vor contribui la transformarea transportului public în Bacău.

      Detalii despre contract și dotările vehiculelor

      Contractul semnat cu Primăria Municipiului Bacău are o valoare de 1.457.000 de euro + TVA și prevede nu doar livrarea celor cinci microbuze Karsan Jest, dar și instalarea a cinci stații de încărcare lentă și două stații de încărcare rapidă.

      Autobuzele vor fi echipate cu sisteme avansate de management al traficului, monitorizare video, numărare a călătorilor și informare prin panouri LED.

      Capacitatea de transport a fiecărui vehicul este de 19+1 persoane, asigurând un transport eficient și confortabil.

      Specificații tehnice ale Karsan Jest

      Autobuzele Karsan e-Jest sunt echipate cu motoare produse de BMWi, care dezvoltă o putere de 135 kW, și sunt alimentate de baterii cu o capacitate de 88 kWh. Autonomia acestor vehicule este de 272 km în condiții reale de circulație.

      Anadolu Automobil Rom S.R.L. s-a angajat să livreze cele cinci vehicule în termen de 12 luni de la semnarea contractului, asigurând totodată o garanție completă de 5 ani pentru acestea.

      Lansarea volumului de poeme „Mai mult decât atât” de Val Mănescu, un eveniment literar deosebit la Comănești

        Palatul „Dimitrie Ghika” din Comănești a fost gazda unui eveniment literar deosebit, lansarea volumului de poeme „Mai mult decât atât” de Val Mănescu. Evenimentul, desfășurat în Sala Coloanelor, a reunit prieteni ai artei literare și iubitori de poezie, creând o atmosferă plină de căldură și inspirație.

        O seară de poezie și introspecție

        În cadrul acestui eveniment, cei prezenți au avut ocazia să descifreze câteva din mesajele codificate ale poemelor lui Val Mănescu. Autorul, cunoscut pentru stilul său profund și enigmatic, a oferit o incursiune în universul său poetic, invitând participanții să își afunde gândurile în paginile noului său volum. „Mai mult decât atât” nu este doar o colecție de poezii, ci o reflecție asupra sufletului și experiențelor umane, un joc de cuvinte menit să dezvăluie o parte din sufletul autorului.

        Organizatori și participanți

        Evenimentul a fost organizat de Grupul de Literatură și Artă „Metafore Comăneștene”, în cadrul Zilelor orașului Comănești. Această inițiativă a avut ca scop promovarea culturii și a literaturii locale, aducând în prim-plan talentele și creațiile artiștilor din regiune. În aceeași seară, a fost lansată și ediția nr. 11 a revistei culturale „Luminile Locului”, o publicație dedicată promovării culturii și tradițiilor comăneștene.

        Importanța evenimentului

        Lansarea volumului „Mai mult decât atât” a fost un prilej de celebrare a artei poetice și de întărire a comunității literare locale. Participanții au avut ocazia să discute cu autorul, să schimbe impresii și să își împărtășească propriile experiențe literare. Atmosfera caldă și prietenoasă a transformat evenimentul într-o adevărată sărbătoare a cuvântului și a creativității.

         

        Conferința „Adicția digitală – boală și remedii pentru părinți, profesori, tineri și copii” susținută de biofizicianul Virgiliu Gheorghe

          Foto: Arhiepiscopia Romanului și Bacăului

          Vineri, la Comănești, județul Bacău, a avut loc un eveniment de mare interes pentru comunitatea locală și nu numai. Biofizicianul Virgiliu Gheorghe, doctor în Bioetică al Universității din Salonic, a susținut conferința „Adicția digitală – boală și remedii pentru părinți, profesori, tineri și copii”, aducând în prim-plan un subiect de actualitate și importanță majoră.

          Suprasaturarea de informații și adicția digitală

          În cadrul conferinței, Virgiliu Gheorghe a discutat despre utilizarea excesivă a tehnologiei și impactul acesteia asupra sănătății mentale. „Utilizarea excesivă a uneltelor tehnologice utile, inclusiv a rețelelor de socializare și a diferitelor resurse de pe internet, poate crea o supra-saturare de informații”, a afirmat biofizicianul, subliniind pericolele asociate cu această practică.

          Stimularea cerebrală comparabilă cu drogurile

          Virgiliu Gheorghe a explicat mecanismele prin care supra-stimularea digitală afectează creierul utilizatorilor. „O astfel de expunere acută la aceste informații duce la supra-stimularea multor utilizatori, asemenea unui drog: rețelele de socializare, jocurile video și alte forme de multimedia, oferă o doză de dopamină, stimulând creierul utilizatorilor într-un mod comparabil cu stimularea pe care o experimentează dependenții de opioide în timpul intoxicației.”

          Riscul de dependență

          „Supunerea la această stimulare zilnică poate crea rapid dependență”, a avertizat Virgiliu Gheorghe, punctând riscurile pe termen lung ale expunerii constante la tehnologie. Această perspectivă este susținută și de cercetările sale anterioare, reflectate în cărțile „Efectele televiziunii asupra minții umane” și „Pornografia, maladia secolului XXI”, publicate la editura Institutului de Cercetări Psihosociale și Bioetică.

          Organizarea și importanța evenimentului

          Evenimentul a fost organizat de Protoieria Moinești în parteneriat cu Primăria Comănești și Centrul Educațional Phronesis și s-a desfășurat la Centrul de Agrement „Ionuț Iftimoaie” din Comănești. Aceasta conferință a făcut parte din programul Zilelor Orașului Comănești și s-a încadrat în tematica Anului omagial al pastorației și îngrijirii bolnavilor în Patriarhia Română.

          Ard dealurile la Horgești – VIDEO

            FOTO: Luminița Temnea

            Luni, în satul Horgești, un incendiu provocat de arderea miriștilor s-a extins rapid pe mai multe dealuri. Locuitorii au fost rugați să intervină pe Dealul Viilor și Dealul Țiganului pentru a ajuta la stingerea focului.

            Completare convocator AGEA Chimcomplex

            “Consiliul de Administratie al societatii CHIMCOMPLEX SA BORZESTI, cu sediul in Onesti, strada Industriilor, nr. 3, judetul Bacau, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bacau sub nr. J04/493/1991, CUI RO960322, in conformitate cu prevederile art. 1171 din Legea nr. 31/1990 privind societatile, republicata, cu completarile si modificarile ulterioare, ale Legii nr. 297/2004 privind piata de capital, ale Legii nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, ale Regulamentului ASF nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, ale Actului constitutiv al societatii, precum si ale oricaror dispozitii legale aplicabile, ca urmare a solicitarilor primite din partea actionarului majoritar CRC Alchemy Holding BV, prin Decizia C.A. nr. 1/06.08.2024, completeaza ordinea de zi a Adunarii Generale Extraordinare a Acționarilor (“A.G.E.A.”) din data data de 22.08.2024, ora 11:00, care va avea loc la sediul societatii situat in Municipiul Onesti, strada Industriilor, nr. 3, judetul Bacau, cu urmatoarele puncte:

            1. (i) Aprobarea proiectului „Infiintarea unei unitati noi de productie poliepoxizi” pentru depunere spre finantare si implementare in baza HG 300/2024; valoarea maxima a proiectului va fi de 120.000.000 euro, din care suma maxima de 500.000 euro finatare (ajutor de stat) conform HG 300/2024, iar suma maxima de 73.500.000 euro contributie proprie a Chimcomplex S.A. Borzesti.
            • Aprobarea asigurarii contributiei proprii a Chimcomplex S.A. Borzesti dupa cum urmeaza (si astfel cum vor fi detaliate incepand cu punctul (iii) de mai jos):

             

            Credit bancar

             

            30.000.000 Euro
            Credit bancar (punte TVA)

             

            2.390.342 Euro
            Contracte de imprumut actionari si societati afiliate (asociate)

             

            41.109.658 Euro
            Total 73.500.000 Euro

             

            • Aprobarea negocierii si semnarii unor contracte de credit bancar in valoare maxima de 30.000.000 Euro (de la orice banca din Romania sau din strainatate, incluzand Alpha Bank Romania si Garanti BankRomania) pentru derularea proiectului „Infiintarea unei unitati noi de productie poliepoxizi” implementat in baza HG 300/2024.
            • Imputernicirea Consiliului de administratie sa aprobe si sa decida orice structura a finantarii bancare in limita maxima mai sus mentionata de 30.000.000 euro (incluzand dar fara a se limita la stabilirea valorii si tipului de finantarea contractata de la fiecare banca)
            • Aprobarea negocierii si semnarii a tuturor contractelor necesare garantarii creditelor mentionate la punctul (iii) de mai sus in favoarea bancilor finantatoare, incluzand, dar fara a se limita la (dupa cum va fi cazul):
            1. Contracte de ipoteca imobiliara asupra activelor societatii situatie in Municipiul Rm. Valcea, Strada Uzinei nr. 1, identificate prin nr. cadastral 54969 si 62200 (inclusiv asupra constructiilor amplasate pe acestea);
            2. Contracte de ipoteca mobiliara asupra conturilor deschise la bancile finantatoare;
            3. Contracte de ipoteca mobiliara asupra creantelor rezultate din contractele comerciale in care Chimcomplex S.A. este parte;
            4. Contracte de ipoteca mobiliara asupra stocurilor.
            • Imputernicirea Consiliului de administratie sa aprobe si sa decida orice modificare/extindere/restrangere a garantiilor mentionate la punctul (v) de mai sus.
            • Aprobarea negocierii si semnarii oricarui contract de tip „intercreditor agreement” cu bancile finantatoare, daca va fi cazul.
            • Aprobarea negocierii si semnarii unui contract de credit (punte pentru TVA) in valoare de 2.390.342 Euro, cu INTESA SANPAOLO ROMANIA sau cu orice alta banca, respectiv a oricaror contracte de constituire de garantii aferente acestui contract;
            • Aprobarea semnarii unor contracte de imprumut pentru o valoare maxima de 41.109.658 Euro cumulat, cu oricare dintre societatile afiliate (asociate) direct sau indirect Chimcomplex sau de la orice actionar direct sau indirect al Chimcomplex, pentru implementarea proiectului;
            • Imputernicirea domnului Stefan Vuza – presedinte al Consiliului de administratie pentru semnarea tuturor documentelor necesare si indeplinirii oricaror formalitati pentru finalizarea operatiunilor mentionate anterior.

             

            La adunare au dreptul sa participle actionarii inregistrati in Registrul actionarilor emis de Depozitarul Central SA la sfarsitul zilei de 09.08.2024, considerată ca data de referință.

             

            In urma completarii, ordinea de zi va fi urmatoarea:

            1. Aprobarea modificarii art. 5.2. Obiectul de activitate secundar al societatii, prin eliminarea urmatoarelor coduri CAEN:

            0111 – Cultivarea cerealelor (exclusiv orez), plantelor leguminoase si a plantelor producatoare de seminte oleaginoase

            0113 –   Cultivarea legumelor si a pepenilor, a radacinoaselor si tuberculilor

            0119 –   Cultivarea altor plante din culturi nepermanente

            0130 –   Cultivarea plantelor pentru înmulțire

            1020 –   Prelucrarea şi conservarea peştelui, crustaceelor şi moluştelor

            1031 –   Prelucrarea si conservarea cartofilor

            1032 –   Fabricarea sucurilor de fructe si legume

            1039 –   Prelucrarea şi conservarea fructelor şi legumelor n.c.a.

             

            1. Aprobarea eliminării din lista codurilor CAEN autorizate ale Societății a codurilor CAEN menționate la art. 1.

             

            1. Aprobarea actualizarii actului constitutiv al societatii si imputernicirea Presedintelui Consiliului de Administratie sa semneze actul constitutiv modificat/actualizat.

             

            1. Aprobarea datei de 10.09.2024 ca dată de înregistrare, adică data de identificare a acționarilor asupra cărora se răsfrâng efectele hotărârii adunării generale a acționarilor, in conformitate cu dispozițiile art. 87 din Legea 24/2018.

             

            1. Aprobarea datei de 09.09.2024, ca dată “ex date”, adică data anterioara datei de înregistrare cu un ciclu de decontare minus o zi lucrătoare, de la care instrumentele financiare obiect al hotărârilor organelor societare se tranzacționează fără drepturile care deriva din respectiva hotărâre, in conformitate cu prevederile art. 2 lit. l) din Regulamentul nr. 5/2018.

             

            1. Imputernicirea avocat Costin Gabriela, pentru a realiza toate formalitățile necesare în vederea îndeplinirii rezoluțiilor de mai sus dispuse de adunarea generala, în relația cu Oficiul Registrului Comertului si orice alta instituție în acest scop.

             

            1. (i) Aprobarea proiectului „Infiintarea unei unitati noi de productie poliepoxizi” pentru depunere spre finantare si implementare in baza HG 300/2024; valoarea maxima a proiectului va fi de 120.000.000 euro, din care suma maxima de 46.500.000 euro finatare (ajutor de stat) conform HG 300/2024, iar suma maxima de 73.500.000 euro contributie proprie a Chimcomplex S.A. Borzesti.
            • Aprobarea asigurarii contributiei proprii a Chimcomplex S.A. Borzesti dupa cum urmeaza (si astfel cum vor fi detaliate incepand cu punctul (iii) de mai jos):

             

            Credit bancar

             

            30.000.000 Euro
            Credit bancar (punte TVA)

             

            2.390.342 Euro
            Contracte de imprumut actionari si societati afiliate (asociate)

             

            41.109.658 Euro
            Total 73.500.000 Euro

             

            • Aprobarea negocierii si semnarii unor contracte de credit bancar in valoare maxima de 30.000.000 Euro (de la orice banca din Romania sau din strainatate, incluzand Alpha Bank Romania si Garanti BankRomania) pentru derularea proiectului „Infiintarea unei unitati noi de productie poliepoxizi” implementat in baza HG 300/2024.
            • Imputernicirea Consiliului de administratie sa aprobe si sa decida orice structura a finantarii bancare in limita maxima mai sus mentionata de 30.000.000 euro (incluzand dar fara a se limita la stabilirea valorii si tipului de finantarea contractata de la fiecare banca)
            • Aprobarea negocierii si semnarii a tuturor contractelor necesare garantarii creditelor mentionate la punctul (iii) de mai sus in favoarea bancilor finantatoare, incluzand, dar fara a se limita la (dupa cum va fi cazul):
            1. Contracte de ipoteca imobiliara asupra activelor societatii situatie in Municipiul Rm. Valcea, Strada Uzinei nr. 1, identificate prin nr. cadastral 54969 si 62200 (inclusiv asupra constructiilor amplasate pe acestea);
            2. Contracte de ipoteca mobiliara asupra conturilor deschise la bancile finantatoare;
            3. Contracte de ipoteca mobiliara asupra creantelor rezultate din contractele comerciale in care Chimcompex S.A. este parte;
            4. Contracte de ipoteca mobiliara asupra stocurilor.

            (vi) Imputernicirea Consiliului de administratie sa aprobe si sa decida orice modificare/extindere/restrangere a garantiilor mentionate la punctul (v) de mai sus.

            • Aprobarea negocierii si semnarii oricarui contract de tip „intercreditor agreement” cu bancile finantatoare, daca va fi cazul.
            • Aprobarea negocierii si semnarii unui contract de credit (punte pentru TVA) in valoare de 2.390.342 Euro, cu INTESA SANPAOLO ROMANIA sau cu orice alta banca, respectiv a oricaror contracte de constituire de garantii aferente acestui contract.
            • Aprobarea semnarii unor contracte de imprumut pentru o valoare maxima de 41.109.658 Euro cumulat, cu oricare dintre societatile afiliate (asociate) direct sau indirect Chimcomplex sau de la orice actionar direct sau indirect al Chimcomplex, pentru implementarea proiectului.
            • Imputernicirea domnului Stefan Vuza – presedinte al Consiliului de administratie pentru semnarea tuturor documentelor necesare si indeplinirii oricaror formalitati pentru finalizarea operatiunilor mentionate anterior.

             

            Proiectul de hotarare  al A.G.E.A., precum si documentele si materialele de sedinta de pe ordinea de zi sunt disponibile cu 30 de zile inainte de data tinerii A.G.E.A.,  in format electronic, pe website-ul societatii la adresa www.chimcomplex.com si la sediul societatii, incepand cu data de 22.07.2024.

            Actionarii isi pot exercita dreptul la vot in adunarea generala, proportional cu numarul de actiuni pe care le poseda.

            In conformitate cu prevederile art. 117 indice 1 din Legea nr. 31/1990 privind societatile si art. 189 din Regulamentul nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, unul sau mai multi actionari, reprezentand individual sau impreuna, cel putin 5% din capitalul social, au dreptul:

            – de a introduce puncte pe ordinea de zi a adunarilor generale, cu conditia ca fiecare punct sa fie insotit de justificare sau de un proiect de hotarare propus spre adoptare adunarilor generale pana pe data de 06.08.2024;

            – de a prezenta proiecte de hotarari pentru punctele propuse spre a fi incluse pe ordinea de zi a adunarilor generale;

            – ordinea de zi completata, ulterior convocarii, se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei cu cel putin 10 zile inaintea adunarii generale mentionate in convocatorul initial.

            Potrivit art. 198 din Regulamentul nr. 5/2018, fiecare actionar, persoana fizica sau juridica, are dreptul sa adreseze intrebari privind punctele de pe ordinea de zi a adunarii generale, pana cel tarziu in data de 06.08.2024, ora 10, data numarului de inregistrare. Societatea poate raspunde inclusiv prin postarea raspunsului pe web-site-ul propriu www.chimcomplex.com, la sectiunea AGA.

            Solicitarile vor fi depuse in forma scrisa, in original, la sediul societatii din localitatea Onesti, strada Industriilor, nr. 3, judetul Bacau, sub semnatura actionarului sau reprezentantului legal al acestuia.

            În vederea identificării si a dovedirii calitătii de actionar a unei persoane care adresează întrebări sau solicita completarea ordinii de zi, persoana in cauza are obligatia sa anexeze solicitarii, documente care îi atestă identitatea (pentru persoana fizica: copie BI/CI, pentru persoana juridica: copie BI/CI reprezentant legal si certificat constatator eliberat de Registrul Comertului sau un act emis de o autoritate competenta, in care actionarul este inmatriculat legal eliberat cu cel mult 3 luni inainte de data publicarii convocatorului adunarii generale, precum şi extrasul de cont din care rezultă calitatea de acţionar şi numărul de acţiuni deţinute, emis de Depozitarul Central.

            Aceleasi documente se vor depune si de catre actionarii care inainteaza intrebari Consiliului de Administratie.

            Data limita la care actionarii isi pot exercita drepturile mentionate mai sus este stabilita la 15 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei.

            Propunerile de completare a ordinii de zi sau intrebarile actionarilor mentionati in alineatele precedente vor putea fi transmise in scris, prin posta sau serviciile de curierat, la sediul societatii mentionat mai sus, cu mentiunea scrisa clar, cu majuscule, PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN DATA DE 22.08.2024.

            Actionarii inscrisi in registrul actionarilor la data de referinta pot participa la adunarea generala direct sau pot fi reprezentati de alte persoane,  pe baza unei imputerniciri generale sau speciale, in conformitate cu prevederile art. 188 din Regulamentul ASF nr. 5/2018, sau pot vota prin corespondenta conform formularelor postate pe website-ul societatii www.chimcomplex.com.

            Accesul actionarilor, persoane fizice, indreptatiti sa participe la adunarea generala este permis prin simpla proba a identitatii acestora.

            Imputernicirea speciala poate fi acordata oricarei persoane pentru reprezentare intr-o singura adunare generala, continand instructiuni specifice de vot din partea actionarului.

            Formularul de imputernicire speciala poate fi obtinut de la sediul societatii sau descarcat de pe website-ul societatii www.chimcomplex.com, incepand cu data de 22.07.2024.

            Actionarii pot acorda o imputernicire generala valabila pentru o perioada care nu va depasi 3 ani, permitand reprezentantului sau sa il reprezinte in una sau mai multe adunari generale ale actionarilor a uneia sau mai multor societati identificate in imputernicire, care nu contine instructiuni specifice de vot din partea actionarului.

            Imputernicirea generala trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:
            1.numele/denumirea actionarului;
            2. numele/denumirea reprezentantului (cel caruia i se acorda imputernicirea);
            3. data imputernicirii, precum si perioada de valabilitate a acesteia, cu respectarea prevederilor legale; imputernicirile purtand o data ulterioara au ca efect revocarea imputernicirilor datate anterior;
            4. precizarea faptului ca actionarul imputerniceste reprezentantul sa participe si sa voteze in numele sau prin imputernicirea generala in adunarea generala a actionarilor pentru intreaga detinere a actionarului la data de referinta, cu specificarea expresa a societatii/societatilor pentru care se utilizeaza respectiva imputernicire generala. Imputernicirea generala inceteaza prin:
            (i) revocarea scrisa de catre actionarul mandant a acesteia, transmisa emitentului cel mai tarziu pana la data-limita de depunere a imputernicirilor aplicabila unei adunari generale extraordinare sau ordinare, organizata in cadrul mandatului, redactata in limba romana ori in limba engleza; sau
            (ii) pierderea calitătatii de acţionar a mandantului la data de referinta aplicabila unei adunari generale extraordinare sau ordinare, organizata in cadrul mandatului; sau
            (iii) pierderea calitatii de intermediar sau de avocat a mandatarului.

            Unui actionar i se interzice sa exprime voturi diferite în baza actiunilor detinute de acesta la aceeasi societate.

            Dupa completare si semnare, un exemplar al imputernicirii, in limba romana, se va depune in original, cu 48 de ore inainte de adunare, intr-un plic inchis, cu mentiunea scrisa in clar si cu majuscule „PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN 22.08.2024”, sub sanctiunea pierderii exercitiului dreptului de vot  in adunarea generala, conform prevederilor legii.

            Imputernicirile se pot transmite si electronic cu semnatura electronica extinsa incorporata potrivit legii, la adresa de email ir@chimcomplex.com, mentionand la subiect „PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN 22.08.2024.

            Actionarii pot vota si prin corespondenta, inainte de AGA, utilizand formularul de vot prin corespondenta. Formularul va putea fi obtinut de la sediul societatii sau se poate descarca de pe site-ul www.chimcomplex.com.

            Formularul de vot prin corespondenta completat si semnat insotit de copia actului de identitate al actionarului (pers. fizice)/certificat de inregistrare(pers juridice), se va expedia la sediul societatii, in original, in limba romana, astfel incat sa fie primit de societate, cu minim 48 de ore inainte de AGA, intr-un plic inchis, cu mentiunea scrisa in clar si cu majuscule „PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN 22.08.2024”, sub sanctiunea pierderii exercitiului dreptului de vot in adunarea generala, conform prevederilor legii.

            Formularele de vot se pot transmite si electronic cu semnatura electronica extinsa incorporata potrivit legii, la adresa de email ir@chimcomplex.com, mentionand la subiect „PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN 22.08.2024”.

            Buletinele de vot care nu sunt primite pana la data indicata mai sus, nu pot fi luate in calcul pentru determinarea cvorumului si majoritatii in cadrul adunarii generale.

            Prezenta convocare se face cu aplicarea dispozitiilor Regulamentului ASF nr. 5/2018.

            Informatii suplimentare se pot obtine la sediul societatii sau la telefon 0234/302007.”

                                   

                                      PRESEDINTE CONSILIU DE ADMINISTRATIE

                                                        CHIMCOMPLEX SA BORZESTI,

                          dr.ec. Vuza Stefan

            Atletism/ Aruncarea ciocanului: Bianca Ghelber, pe locul 9 la Olimpiadă

            Marți seara, în finala probei feminine de aruncare a ciocanului la Jocurile Olimpice de la Paris, Bianca Ghelber (SCM Bacău) s-a clasat pe locul 9, cu rezultatul de 72,36 metri.

            Atleta în vârstă de 34 de ani nu a izbutit să intre în Top 8 al aruncătoarelor care s-au luptat ulterior pentru medaliile olimpice.

            Bia a ratat prima aruncare, iar a doua tentativă, ce a măsurat 72,24 m, a clasat-o temporar pe poziția a opta.

            Având în vedere că venezueleanca Roza Andreina Rodriguez a reușit un rezultat de 72,98 m, Ghelber era obligată, pentru a rămâne în primele opt, să „dea” cel puțin 72,99m la a treia încercare.

            Din păcate pentru Bianca Ghelber, a treia aruncare a sa a măsurat 72,36, astfel încât eleva Mihaelei Melinte a terminat competiția pe locul 9, în afara bătăliei pentru medalii.

            Campioană europeană în urmă cu doi ani, Bia se poate consola că, în urma sa, în ierarhia olimpică stabilită marți seara pe stadionul Saint Denis din Paris s-au clasat, în ordine, daneza Koch Jakobsen, americanca DeAnna Price (deținătoarea celei de-a doua performanțe din toate timpurile la aruncarea ciocanului, cu 80,31 m) și campioana continentală en titre, italianca Sara Fantini!

            Cea mai bună performanță personală a Biancăi Ghelber rămâne cea de la Olimpiada precedentă: 74,18m cu care s-a clasat a șasea la Tokyo 2020.

            Hong Kong Introduce amenzi și închisoare pentru hrănirea porumbeilor

              Hong Kong – Parlamentul din Hong Kong a adoptat recent un proiect de lege care majorează amenzile pentru hrănirea porumbeilor și a altor animale sălbatice la 100.000 de dolari Hong Kong (aproximativ 1 milion de ruble). Această modificare reprezintă o creștere de zece ori față de amenda actuală, care este de 10.000 de dolari Hong Kong.

              Proiectul de lege, care include și prevederi pentru pedepse cu închisoarea de până la un an pentru cei care încalcă noua regulă, subliniază că hrănirea păsărilor este o „problemă de sănătate publică”. În prezent, amenda pentru această infracțiune este de aproximativ 1.000 de dolari Hong Kong.

              Interdicția de a hrăni animalele sălbatice în Hong Kong a fost implementată la 31 decembrie anul trecut. Aceasta a fost introdusă ca răspuns la creșterea semnificativă a populațiilor de mistreți și porumbei. Autoritățile locale au subliniat că aceste animale și păsări sunt purtătoare de boli și reprezintă un pericol pentru locuitorii și vizitatorii orașului.

              Măsurile stricte reflectă preocupările autorităților legate de sănătatea publică și de siguranța cetățenilor. Într-o notă explicativă atașată documentului, se precizează că hrănirea porumbeilor contribuie la proliferarea acestor păsări, care sunt cunoscute pentru transmiterea unor boli ce pot afecta grav sănătatea oamenilor.

              Această inițiativă legislativă face parte dintr-un efort mai amplu al guvernului din Hong Kong de a controla populațiile de animale sălbatice și de a reduce riscurile asociate cu acestea. De asemenea, autoritățile speră ca noile sancțiuni să descurajeze locuitorii și turiștii să mai hrănească animalele sălbatice, contribuind astfel la menținerea unui mediu urban sănătos și sigur.

              O plimbare prin Bacăul anilor ’60 (II)

              Hotelul și restaurantul Bistrița

              În inima Moldovei, Bacăul anilor ’60 se înfățișa ca un oraș în plină transformare, unde modernitatea și tradiția coabitau armonios. Pornind din Parcul Libertății, traversăm aleea principală pentru a ne regăsi pe Calea Mărășești. Nu putem să nu observăm cartierul de locuințe, un ansamblu rezidențial compus din blocuri cochete cu 3 și 4 etaje, asemănătoare unor vile, ce adăpostește circa 500 de apartamente. Acest cartier este amplasat în spatele unei alei tinere și frumoase, bordată de plopi piramidali.

              La doar câțiva metri de parc, întâlnim la numărul 20 secția de artă a Muzeului regional, unde sunt expuse opere valoroase ale unor artiști renumiți precum Constantin Lecca, Mișu Popp, Barbu Iscovescu și mulți alții. Tot pe Calea Mărășești, la numărul 12, funcționează o galerie de expoziții temporare ce găzduiește diverse expoziții de artă.

              Continuând drumul pe Calea Mărășești, pe partea stângă, găsim sediul agenției O.N.T., o clădire elegantă, urmată de sediul Comitetului regional P.C.R. și construcția recentă ce adăpostește comitetele orășenești și raionale de partid. Noile construcții de-a lungul bulevardului, cu blocuri arcuite de 4 și 5 etaje, crează un peisaj urban aparte. La parterul acestor blocuri găsim diverse magazine specializate, un cinematograf, o librărie, bufet lacto-bar și cofetărie.

              Centrul orașului este dominat de două edificii monumentale situate față în față. Palatul administrativ, construit în 1889, și sediul Sfatului popular regional și orășenesc. În apropiere, într-o piață largă, se află complexul modern de blocuri și Casa de cultură, un adevărat palat al culturii cu o capacitate de 1500 de persoane. Acesta include o sală de spectacole de 800 de locuri, săli de conferințe, încăperi pentru cercuri de activități și o bibliotecă de 60.000 de volume.

              În centrul orașului, turiștii sunt întâmpinați cu ospitalitatea specifică la hotel-restaurantul „Bistrița”, situat pe latura nordică a pieței Casei de cultură, la colț cu Calea Mărășești. De aici, arterele de comunicație se ramifică spre toate zonele orașului, facilitând accesul turiștilor la principalele locuri turistice.

              Bacăul anilor ’60 oferă astfel o combinație fascinantă de dezvoltare urbanistică și bogăție culturală, reflectând spiritul unei epoci de transformare și modernizare. Plimbarea prin acest oraș devine o călătorie printr-un peisaj urban în continuă schimbare, unde fiecare colț își are propria poveste și frumusețe.

              Acțiunea ROADPOL Speed: Eforturi pentru siguranța rutieră în Bacău și România

                În perioada 5 – 11 august 2024, în cadrul Programului Operațiunilor Europene 2024, Organizaţia Poliţiilor Rutiere din Europa (ROADPOL) desfășoară o campanie amplă denumită „Speed”. Scopul acestei acțiuni este de a verifica respectarea regimului legal de viteză și de a preveni evenimentele rutiere cauzate de viteza excesivă, un factor major de risc în traficul rutier.

                În România, polițiștii rutieri sunt mobilizați pentru a depista șoferii care depășesc limitele legale de viteză. Echipamentele de supraveghere a traficului și de măsurare a vitezei sunt utilizate pe scară largă, acestea fiind un instrument crucial în asigurarea respectării legii. Eforturile sunt concentrate pe drumurile din județul Bacău, dar și la nivel național, unde viteza neregulamentară a fost identificată ca o cauză principală a multor accidente grave.

                Statistici alarmante din perioada 1 ianuarie – 31 iulie 2024 relevă că în județul Bacău au avut loc 9 accidente rutiere grave cauzate de viteza excesivă. Aceste incidente s-au soldat cu 4 decese și 9 răniți grav. Viteza a fost responsabilă pentru 14% din totalul accidentelor grave, subliniind necesitatea unor măsuri preventive mai stricte și a unei conștientizări sporite din partea tuturor participanților la trafic.

                În România, limitele de viteză sunt clar stabilite: 50 sau 70 km/h în localități, în funcție de acordul administratorului drumului public, 90/100 km/h în afara localităților, 120 km/h pe drumurile expres și 130 km/h pe autostrăzi. Respectarea acestor limite este esențială pentru siguranța tuturor utilizatorilor drumurilor.

                Poliția Română recomandă tuturor conducătorilor auto să respecte regimul legal de viteză aplicabil pe fiecare tronson de drum și să își adapteze în permanență viteza la condițiile meteo-rutiere. De asemenea, șoferii sunt sfătuiți să circule cu prudență și să respecte semnalele polițiștilor rutieri, asigurându-se astfel că fiecare călătorie se desfășoară în condiții de siguranță maximă.

                Pietonii sunt, de asemenea, îndrumați să respecte regulile de circulație aplicabile lor. Este important ca aceștia să traverseze strada doar pe marcajele pietonale și la semnalizarea verde a semafoarelor, evitând astfel situațiile periculoase în care șoferii trebuie să frâneze brusc pentru a le acorda prioritate. Printr-un comportament responsabil, pietonii pot contribui semnificativ la reducerea accidentelor și pot constitui un exemplu pozitiv pentru tinerii participanți la trafic.

                Acțiunea „Speed” organizată de ROADPOL reprezintă o oportunitate de a reaminti tuturor participanților la trafic importanța respectării regimului legal de viteză și a celorlalte reguli de circulație, în vederea reducerii numărului de accidente rutiere și a consecințelor acestora. Siguranța rutieră este o responsabilitate comună și fiecare dintre noi are un rol esențial în protejarea vieții pe drumurile publice.

                Viața la Secția F3 a Fabricii Letea Bacău în anii 1966-1967

                FOTO: Lăcrămioara Stoian

                În mijlocul anilor 1960, fabrica Letea din Bacău era un simbol al industriei românești de hârtie, un loc unde muncitorii și inginerii colaborau pentru a produce hârtie de înaltă calitate. Secția F3, una dintre secțiile cheie ale fabricii, era locul unde se desfășurau procese esențiale de producție. Pozele datând din anii 1966-1967, oferă o privire captivantă asupra vieții și activității de zi cu zi în această secție.

                În prima fotografie, vedem patru muncitori concentrați asupra unui rulou mare de hârtie. Aceștia par să examineze atent calitatea produsului, asigurându-se că fiecare foaie de hârtie respectă standardele stricte ale fabricii. Atmosfera industrială este evidentă, cu luminile puternice filtrându-se prin ferestrele mari, creând un contrast între lumină și umbră care adaugă o notă dramatică scenei.

                A doua fotografie ne arată un muncitor singur, verificând o foaie de hârtie la un utilaj. Expresia de concentrare de pe chipul său reflectă dedicarea și profesionalismul necesare pentru a menține calitatea produsului. Acest instantaneu surprinde un moment de atenție meticuloasă, esențial pentru a asigura că produsul final este fără cusur.

                În cea de-a treia fotografie, doi muncitori discută, unul dintre ei indicând un punct specific pe un rulou de hârtie. Această imagine simbolizează colaborarea și transferul de cunoștințe între muncitorii cu experiență și noii veniți. Fiecare detaliu al utilajului este inspectat cu grijă, reflectând importanța muncii în echipă și a experienței în menținerea funcționării eficiente a fabricii.

                Aceste imagini sunt mărturii ale unei epoci în care industria hârtiei din România era în plină expansiune.

                FOTO: Lăcrămioara Stoian

                Precizări referitoare la transmiterea certificatului de viață de către beneficiarii stabiliți în străinătate conform Legii nr. 360/2023

                  Începând cu 1 septembrie 2024, intră în vigoare noua Lege a pensiilor, nr. 360/2023, care aduce modificări semnificative pentru beneficiarii de pensii stabiliți în străinătate. Conform noilor reglementări, acești beneficiari (nerezidenți) trebuie să transmită certificatul de viață semestrial, din proprie inițiativă, până cel târziu la data de 31 martie, respectiv până la data de 30 septembrie a fiecărui an.

                  Procedura de transmitere a certificatului de viață

                  Certificatul de viață trebuie semnat în fața unei autorități legale de pe teritoriul statului de domiciliu sau de ședere permanentă, care va certifica acest fapt. Printre „autoritățile legale” se numără:

                  • Instituții de pensii
                  • Autorități administrative locale
                  • Oficii consulare
                  • Notari publici
                  • Avocați
                  • Consilieri juridici
                  • Medici de familie
                  • Birouri ale Patronatelor cu care Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a încheiat Protocoale de Colaborare, precum: Institutul Național de Asistență Socială (INAS) din Italia, Institutul Național Confederal de Asistență (INCA) din Italia și Institutul de Tutelă și Asistență a Muncitorilor (ITAL – UIL) din Italia.

                  Consecințele neprezentării certificatului de viață

                  În cazul în care certificatul de viață nu este prezentat în termenul indicat, plata drepturilor de pensie va fi suspendată începând cu luna următoare expirării termenului prevăzut (31 martie sau 30 septembrie). Reluarea plății drepturilor de pensie se va face după transmiterea certificatului de viață, de la data suspendării, cu respectarea termenului general de prescripție.

                  Modele de certificat de viață

                  Modelul noului certificat de viață, disponibil în mai multe limbi (RO/DE, RO/EN, RO/ES, RO/FR, RO/HU, RO/IT), a fost aprobat prin Ordinul Președintelui CNPP nr. 874/26.06.2024 și publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 651, la data de 09.07.2024. Beneficiarii nerezidenți aflați în plată pot utiliza, de asemenea, modelul anterior de certificat de viață (RO/ES, RO/IT, RO/EN, RO/DE, RO/FR), conform Ordinului Președintelui CNPP nr. 865/29.11.2023.

                  Transmiterea certificatului de viață

                  Certificatul de viață poate fi transmis către casa teritorială de pensii prin orice mijloace de comunicare, inclusiv poștă, fax, e-mail. Datele de contact ale acestor instituții se regăsesc pe site-urile oficiale ale respectivelor instituții și pe site-ul CNPP www.cnpp.ro.

                  Precizări pentru noii beneficiari nerezidenți

                  În cazul noilor beneficiari nerezidenți, dacă între data depunerii cererii de pensionare și data primei plăți a pensiei au trecut mai mult de 6 luni, casa teritorială de pensii competentă va transmite, împreună cu decizia de acordare a pensiei și o adresă de informare, un exemplar al certificatului de viață. Prima plată a pensiei se va efectua după primirea certificatului completat, semnat și ștampilat, care atestă că beneficiarul este în viață.

                  Legea nr. 360/2023 și noile proceduri asigură o verificare riguroasă a beneficiarilor de pensii stabiliți în străinătate, garantând astfel corectitudinea și continuitatea plăților.

                  Inaugurarea primei curse aeriene directe Bacău-Torino (Cuneo) de pe Aeroportul Internațional „George Enescu” Bacău

                    Președintele Consiliului Județean Bacău, Valentin Ivancea, a anunțat inaugurarea primei curse aeriene directe între Bacău și Torino (Cuneo), operată de compania Aeroitalia. Această realizare reprezintă un pas important în cadrul programului Bacău ReConnect, inițiativă dezvoltată și implementată alături de Bezniuc Radu și Gabi Mariut.

                    „Extinderea rețelei de destinații disponibile de pe Aeroportul Internațional ‘George Enescu’ Bacău este o prioritate confirmată prin creșterea semnificativă a numărului de rute disponibile,” a declarat Ivancea. „Dacă în august 2023 aveam trei destinații, acum, în august 2024, am ajuns la 14 destinații.”

                    Noua rută Bacău-Torino (Cuneo) răspunde unei nevoi stringente, având în vedere numărul mare de băcăuani care locuiesc și lucrează în Torino. Această conexiune aeriană directă va facilita transportul rapid și eficient al pasagerilor, oferind o opțiune de călătorie mult așteptată și necesară.

                    „Continuăm să aplicăm strategia de îmbunătățire a serviciilor oferite pasagerilor și de extindere a opțiunilor de zbor, prin asigurarea unor conexiuni rapide și eficiente către cele mai solicitate destinații,” a subliniat Ivancea. „Le doresc tuturor celor care călătoresc de pe și către aeroportul băcăuan zile pline de bucurii și relaxare în compania celor dragi.”

                    Inaugurarea acestei noi rute reprezintă o concretizare a eforturilor depuse pentru dezvoltarea infrastructurii de transport aerian din Bacău, contribuind astfel la creșterea conectivității și accesibilității regiunii. Programul Bacău ReConnect continuă să aducă beneficii concrete comunității locale, consolidând legăturile cu diaspora și promovând dezvoltarea economică și socială a județului.

                    DEFINITIVAT 2024, rezultate finale: 149 de candidați au promovat și obținut definitivarea în învățământul preuniversitar

                    După soluționarea contestațiilor, rata finală de promovare înregistrată la examenul național pentru definitivare în învățământ, sesiunea 2024, la nivelul județului Bacău, este de 79,3% (peste rata națională care este 76,5%), în creștere cu 3,8%, comparativ cu rezultatele inițiale, când rata a fost de 75,5%.

                    Astfel, după rezolvarea celor 36 de contestații depuse la proba scrisă, 149 candidați au reușit să obțină medii mai mari sau egale cu 8 (opt), în condițiile în care, după afișarea primelor rezultate, au fost declarați promovați 142 de candidați.

                    Reamintim că, la nivelul județului Bacău, în această sesiune a examenului de Definitivat au fost prezenți la proba scrisă, care a avut loc în data de 24 iulie, 192 candidați, din totalul de 202 cu dosare validate, ceea ce înseamnă o rată de participare de 95,1% (mai mare decât rata la nivel național care este de 94,4%). Dintre aceștia, 4 candidați s-au retras în timpul susțineri lucrării, din motive personale, niciun candidat nu a fost eliminat pentru fraudă în centru de examen, organizat anul acesta la Colegiul „N.V.Karpen” Bacău, și nicio lucrare nu a fost anulată în centrul de evaluare. Toate lucrările au fost evaluate/reevaluate digitalizat.

                    După afișarea rezultatelor finale, rămâne tot un singur candidat, din județul Bacău, care a obținut la proba scrisă nota 10 (zece), pe disciplina Biologie, iar 22 de candidați au medii de promovare între 9,50 și 9,99. Cu medii sub limita de 8 (opt), deci declarați nepromovați la acest examen, sunt 39 de candidați (față de 46 câți au fost înainte de contestații).
                    Până pe 26 august, toate aceste rezultate ale examenului de Definitivat 2023 vor fi validate prin ordin al ministrului Educației.

                    Cadrele didactice promovate dobândesc dreptul de practică în învățământul preuniversitar. Prin obținerea definitivării în învățământ, un cadru didactic depășește stadiul de debutant și poate intra pe o rută ascendentă de profesionalizare. Acest examen poate fi susținut de cadrele didactice care au cel puțin un an vechime în învățământ și este obligatoriu inclusiv pentru obținerea gradelor didactice.

                    Cadrelor didactice angajate cu contract de muncă pe o perioadă determinată, care au promovat examenul de definitivare în învăţământ, li se poate asigura continuitatea pe postul didactic/catedra ocupat(ă), prin hotărârea consiliului de administraţie din unitatea de învăţământ respectivă, în condiţiile legii. Persoanele care nu promovează examenul de definitivare în învăţământ, pot fi angajate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar numai pe perioadă determinată, cu statut de profesor debutant.

                    Candidaţii pot susţine examenul naţional pentru definitivare în învăţământul preuniversitar fără taxă de cel mult 3 ori.

                    VIDEO: Autostrada A7 * Focșani – Bacău * Loturi 1, 2 și 3

                      Înregistrare video de pe șantierul autostrăzii A7 pe segmentul Focșani – Bacău, acoperind o distanță de 95,9 km, împărțită în trei loturi.

                      Sursa video

                      Bilanțul misiunilor executate de pompierii băcăuani în luna iulie

                        În luna iulie, echipajele de salvatori din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Mr. CONSTANTIN ENE” al Județului Bacău au demonstrat încă o dată angajamentul și profesionalismul lor prin intervenția la 1022 de evenimente. Utilizând mijloacele tehnice destinate stingerii incendiilor, salvării persoanelor din medii ostile vieții și acordării primului ajutor calificat, pompierii băcăuani au răspuns prompt și eficient numeroaselor solicitări venite din partea cetățenilor.

                        Intervenții diverse și eficiente

                        În perioada de referință, subunitățile de intervenție au fost mobilizate pentru a gestiona un număr impresionant de situații de urgență:

                        • 114 incendii lichidate cu succes
                        • 65 de arderi necontrolate stinse prompt
                        • 46 de misiuni de asistență a persoanelor aflate în dificultate
                        • 7 misiuni pentru salvarea animalelor din situații periculoase
                        • 2 misiuni de descarcerare pentru eliberarea persoanelor prinse în vehicule avariate
                        • 6 exerciții cu forțe și mijloace în teren, menite să asigure pregătirea continuă și eficientizarea intervențiilor
                        • 286 alte intervenții desfășurate în sprijinul comunităților

                        Intervențiile SMURD

                        Serviciile Mobile de Urgență, Reanimare și Descarcerare (SMURD) au intervenit în 496 de cazuri, dintre care 282 în mediul rural și 214 în mediul urban. Aceste acțiuni au fost esențiale pentru acordarea primului ajutor calificat și pentru transportul rapid al persoanelor aflate în stare critică către unitățile medicale.

                        Cauzele incendiilor și prevenirea acestora

                        Analiza intervențiilor a relevat câteva dintre cele mai frecvente cauze generatoare de incendii în luna iulie:

                        • Instalații electrice defecte: 23 cazuri
                        • Foc deschis în spații deschise: 17 cazuri
                        • Foc deschis în spații închise: 7 cazuri

                        Pompierii băcăuani continuă să își concentreze eforturile pe educația preventivă a populației, subliniind importanța comportamentului preventiv și responsabil.

                        Rezultate notabile și obiective clare

                        Grație intervențiilor rapide și eficiente, pompierii băcăuani au reușit să salveze 12 persoane și bunuri în valoare de aproximativ 4.105.000 lei. Aceste realizări subliniază devotamentul echipelor de salvatori și importanța resurselor, infrastructurii și nivelului de educație al populației în gestionarea situațiilor de urgență.

                        Apel către cetățeni

                        Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Mr. CONSTANTIN ENE” al Județului Bacău face un apel către toți cetățenii să manifeste un comportament preventiv și să raporteze orice eveniment care poate pune în pericol viața, bunurile sau mediul înconjurător la Numărul Unic pentru Apeluri de Urgență 112. Salvarea fiecărei vieți este obiectivul nostru fundamental și, împreună, putem contribui la siguranța comunității noastre.

                        „Egali pe apă și munte”

                        Proiectul “Egali pe apă și munte”, derulat de Asociația Door To Outdoor și sprijinit de Fundația Orange a demarat cu succes. Peste 145 de persoane cu dizabilități și aparținătorii acestora au participat  doar în prima lună la activitățile pe apă. De asemenea, miercuri 31 iulie, a avut loc un eveniment în Delta Bacăului la care au fost prezente peste 50 persoane, unele venind chiar din alte judete precum Vrancea, Vaslui sau chiar Suceava.

                        Activitățile cu caiacul ne aduc împreună într-un context diferit și ne fac să ne simțim ca și numele proiectului Egali și pe …apă.

                        Mulți dintre noi nu ne-am fi gândit că putem practica un sport nautic sau să putem pur și simplu să ne bucurăm de natură.”  – Corina, participantă la activitățile Egali pe apă și munte

                        Proiectul, sprijinit de Fundația Orange, prin intermediul „Susține un ONG!”, program anual ce încurajează participarea activă a angajaților companiei în proiecte sociale, și-a propus să încurajeze accesul la sporturi nautice, la drumeții montane, cursuri de prim-ajutor și de îngrijire personală pentru persoanele cu dizabilități din județul Bacău și din împrejurimi .

                        Prin acest proiect ne dorim  să promovăm mișcarea și sportul în vederea creșterii calității vieții în rândul persoanelor cu dizabilități dar mai ales a celor cu dizabilități locomotorii.

                        Acest proiect reprezintă o extindere si în afara județului a proiectului „Egali pe apa”, demarat în anul 2021.

                        Odată cu aceasta lărgire a granițelor ne propunem și o diversificare a activităților, precum si cresterea numarului de beneficiari și voluntari care sa contribuie la creșterea incluziunii sociale, la îmbunătățirea calității vieții persoanelor cu dizabilități atât în plan fizic cât și mental.

                        În cadrul proiectului, a fost achiziționată o remorcă necesară transportării caiacelor, a scaunelor rulante și a echipamentelor necesare desfășurării activităților în siguranță. În plus, 3 voluntari au absolvit cursul de salvamar.

                        În luna august beneficiarii împreună cu voluntarii vor ajunge în Munții Bucegi – o provocare și totodată un eveniment inedit.  Cu sprijinul voluntarilor și colaboratorilor asociației vom organiza evenimente de caiac și drumeție și în alte județe precum Neamt, Buzău, Vrancea.

                        Proiectul va continua cu alte  evenimente și cursuri, programate până la finalul lunii octombrie. Evenimentele vor fi anunțate și actualizate constant pe pagina de facebook dedicată: https://www.facebook.com/egalipeapa