În perioada următoare, va ploua însemnat cantitativ și vor fi perioade cu manifestări de instabilitate atmosferică. Aversele vor avea și caracter torențial, pe alocuri vor fi însoțite de descărcări electrice și de intensificări de scurtă durată ale vântului.
În intervale scurte de timp sau prin acumulare, cantitățile de apă vor depăși 20…30 l/mp și pe arii restrânse 40…50 l/mp. În județele Bacău, Galați, Vrancea, Brăila, Ialomița, Călărași, Buzău, Prahova și în zona de munte a județelor Dâmbovița, Argeș, Brașov și Covasna va ploua abundent și se vor acumula cantități de apă de 40…50 l/mp și izolat 60…80 l/mp. Mai multe detalii aici: http://www.meteoromania.ro/avertizari.
Recomandăm populaţiei să ia măsuri pentru curățarea șanțurilor și rigolelor de scurgere pentru facilitarea evacuării normale a apelor pluviale. De asemenea, în cazul creșterii debitelor pe anumite cursuri de apă, facem apel la cetățeni să nu traverseze râurile prin apă și să nu se apropie de malurile acestora.
În situația manifestării vântului puternic, recomandăm cetățenilor să rămână în spații închise care le asigură protecția și să evite deplasarea în zone cu copaci, panouri publicitare sau stâlpi de electricitate care ar putea fi doborâți.
Pe data de 19 iunie 2021, în intervalul orar 10.00 – 19.00, pe pontonul Insulei de agrement din Bacău, va avea loc spectacolul „Poveste muzicală de vară”, un proiect muzical, educativ – recreativ, organizat de Asociația „DĂ MAI DEPARTE 2010” – HOBBYCLUB și Asociația Pentru Ambulanță Bacău, pentru a susține și a încuraja artiștii tineri din Bacău.
”Este un eveniment public, gratuit, gândit și creat din dorința de a ne bucura, alături de comunitea băcăuană, de talentul tinerilor noștri artiști. Prețuind și încuranjând tânărul de astăzi, formăm caracterul adultului de mâine”, au declarat organizatorii.
Invitatul special al evenimentului este Paula Seling, o renumită interpretă de prestigiu național și internațional.
În spectacol va performa și Trupa Happy Day, autointitulată ”singura trupă de fete fresh de la noi din țară”, din componența căreia fac parte Lary (12 ani), Teodora (13 ani) și Ella (12 ani), care au lansat recent piesa “Fete rele”, la TVR1, PROTV, ANTENA1, ANTENA STARS și KAPITAL TV. Cele trei membre ale trupei sunt eleve ale Școlii de Canto Crina Mardare, a Școlii de Canto Rubyma Music Art și Artis Daio.
În cadrul evenimentului vor fi prezentate activități desfășurate la Hobby Club (Asociația „DĂ MAI DEPARTE 2010”), dar și momente artistice oferite publicului de Clasa de muzica ușoara – Grupa de performanță, condusă de prof. Claudiu Filip, de la Palatul Copiilor Bacău, Clasa de Canto Muzică ușoară, condusă de prof. Ionuț Gheorgheș, de la Clubul Artis Daio, și de alți tineri artiști din Bacău, Piatra Neamț, Târgoviște ș.a.m.d. La finalul spectacolului, toți copiii vor urca pe scenă pentru un dans sincron și o ”baie” de baloane colorate.
Mara-Ioana Lazăr, 13 ani, elevă, în clasa a VI-a, la Școala „Dr. Al. Șafran” și la Cercul de jurnalism al Palatului Copiilor Bacău
Prof. coordonator: Laura Huiban
Prima ediţie a evenimentului internațional I Success Awards a avut loc în Dubai, oraşul luxului, un loc care a adus, în acelaşi spațiu, pentru a scrie istorie la această manifestare de înaltă elită și ținută, manageri de top, doctori cu realizări extraordinare, creatori de modă cu simţ estetic deosebit, fondatori ai unor platforme de cryptomonede, dar şi nume internaţionale consacrate, din România și din alte țări de pe Glob. Somptuoasa manifestare a fost organizată de Flavia Covaciu şi Oana Irimia, două tinere antreprenoare care îşi propun să adune oameni excepţionali, într-un cadru de networking exclusivist, de a crea o conexiune între business-uri şi de a promova valorile României, oamenii care şi-au clădit un nume prin muncă, dăruire şi talent şi care au doar poveşti frumoase de spus.
Prima gală internaţională I Success Awards, în care eleganţa nu putea lipsi tocmai de la ea de acasă, din Dubai, a avut invitaţi de seamă care au petrecut patru zile într-un decor, cum altfel, decât spectaculos. Printre membrii de onoare ai comitetului I Success Internațional se numără şi regizorul englez Anthony Hickox, un nume consacrat al filmului, ce provine dintr-o familie deţinătoare a două premii Oscar, și, de asemenea, Eduard Irima, primul şi cel mai important promoter de kickboxing din România, care, pe lângă realizările importante din televiziune este şi un cunoscut om de afaceri, ajuns pe prima copertă Forbes a ediţiei din România. Membru de onoare a fost şeicul Saoud bin Faisal bin Sultan Al Qassimi, sub patronajul căruia a avut loc evenimentul. Gala decernării premiilor, punctul central al frumoasei călătorii, a fost prezentată de Steve Moore şi a avut loc la sute de metri deasupra solului, pe acoperişul hotelului SLS Dubai, la etajul 74, de unde invitaţii au putut admira o privelişte greu de uitat. În cadrul evenimentului, au fost recompensate pentru eforturile lor personalităţi din domeniul public, cultural, artistic sau de business.
Gala I Success Awards din Dubai s-a îmbinat perfect cu relaxarea în locuri de vis, iar invitaţii au avut oportunitatea de a se bucura pe deplin de experienţa oferită de echipa I Success, în cele câteva zile petrecute pe meleaguri străine. Participanţii au zburat vreme de două ore cu elicopterul, au luat parte la o petrecere de patru ore pe un yacht, în Dubai Marina, dar au avut şi privilegiul de a conduce maşini de top, cu sute de cai putere – Ferrari, Lamborghini, Rolls Royce, Bentley şi Audi – pe străzile din oraş. Partenerul evenimentului a fost ProfiXOne.
Printre celebrităţile care au participat de-a lungul vremii la Galele I Success se numără şi vedete internaţionale, precum Erika Eleniak din celebrul serial Baywatch, Christopher Atkins, cunoscut din filmul Laguna Albastră, Costas Mandylor care a jucat în seria de filme horror Saw, Florian Munteanu, actorul și boxerul român devenit cunoscut la nivel mondial pentru rolul său din pelicula Creed II, Kristanna Loken care i-a ținut piept lui Arnold Schwarzenegger, Bai Ling, din Wild Wild West, Jeremy Jackson, Tolgahan Sayisman, Paul Logan sau Stanislav Ianevski, din celebrul film Harry Potter.
Zeci de câștigători la Gala I Success Awards Dubai Edition:
● George Rotariu: Best Bitcoin Investment Platform / Rotariu Investments
● Ovidiu Toma: Fastest growing IT & Innovation Company / Cryptodata
● Bogdan Apostu: Best romanian football intermediary 2021 / FGA Football
● Sebastian Celea: Biggest turnover in the brokerage reinsurance / One Broker Re Monte Carlo
● Muneer Al Busaidi: Best Event Production Company / Major Key Events
● Dr. Khaled Fetrawi: Best International Business Network
● Dr. Basel Fetrawi: Best International Business Network
● H.E. Sheikh Saoud bin Faisal bin Sultan Al Qassimi: Member of the I Success International Committee
● Carmen Barcan: Excellence in body transformation
● Dragoş Iosef Mihail: Best Management and Development Planning 2021 / Iomi Bautechnik
● Alexandra S. Preda: Best Maternity Care Hospital / MaDonna Maria Hospital România
● Loredana Apreutese: Best Europe Business Developement Manager
● Dr. Raluca Chivu: Best Dental Care / Orizon Dental Clinique România
● Ioana Cristescu: Best International nail academy / Ioana Cristescu Nail Shop & Academy
● Ioana Călin: Best Designer Concept / LAtelier By Ioana Călin România
● Dr. Dimir Cătălin: Best Digital Smile Concept / DInstitute Clinique România
● Igor Botnari: The Best Investment Platform / ProfiXOne Capital
● Valeriy Maltsev: The Best Investment Platform / ProfiXOne Capital
● Vladimir Mochalov: The Best Investment Platform / ProfiXOne Capital
● Grigore Marian Ionuț: The Best Investment Platform / ProfiXOne Capital
● Timur Zakriev: The Best Investment Platform / ProfiXOne Capital
● Sergey Petryk: The Best Investment Platform / ProfiXOne Capital
● Fred Dias: Best Luxury Car Rental / DB LUXURYCARS DUBAI
● Rami Rida: Best Destination Management Company / Rida International
● GREEN RESOURCES TECHNOLOGIES: Best protection and Improvement for Environment Company
Povestea I Success
Carmen Barcan este un exemplu viu al unei femei care a reușit în viața personală și profesională, un adevărat model de urmat. După mai bine de 20 de ani de muncă în domeniul economic, aceasta a hotărât să își dedice viața unei pasiuni uimitoare. Soție fericită, mamă a doi copii minunați și înconjurată de oameni remarcabili, cărora le-a schimbat destinul, Carmen Barcan are un motto, după care se ghidează în activitatea sa: „Viața e făcută din alegeri”. Un motto care a devenit și titlul unei rubrici permanente pe care o semnează în Deșteptarea. Practică atletismul la categoria Masters, obținând titlul de Campioană Națională la Maraton în anul 2018, fiind un promotor al unei vieți echilibrate. Consideră că, prin practicarea terapiilor de redare a echilibrului emoțional, al înfrumusețării sufletului și chipului, punând accent pe naturalețe, oamenii pot fi fericiți! Totodată, cu o abordare precisă, bazată pe un concept personal, reușește să aducă zâmbetul pe chipul tuturor celor care îi trec pragul, reușind să transforme oamenii prin terapii unice în România.
Carmen Barcan este o femeie a secolului XXI în adevăratul sens al cuvântului. Un terapeut și un adept al unui stil de viață sănătos, specialist în terapii de slăbit, remodelare corporală și tratamente faciale, apreciată și recunoscută la nivel național. Anul acesta a mai câștigat premiul pentru „Cel mai bun terapeut al anului 2021” în cadrul Galei I Success Health, Beauty & Lifestyle Awards, dar mai deține în palmares premii pentru „Excelență în sănătate și frumusețe”, „Excelență în terapii de slăbit și sculptură corporală”, „Best weight loss program and facial therapy”, iar acum a primit și Premiul „Excellence in body transformation” la International I Success Awards 2021 Dubai Edition. Distincții de prestigiu, prin care munca i-a fost răsplătită frumos și apreciată.
Pentru Deșteptarea, Carmen Barcan a declarat:
„Acest premiu înseamnă recunoaşterea muncii, ceea ce este foarte important pentru mine. Am muncit pentru a avea rezultate multe şi frumoase. Mi-am dorit mereu să fac oamenii fericiţi, deoarece ştiu de când eram copil că fericirea mea înseamnă în primul rând fericirea celorlalţi. Aşa am crescut şi aşa îmi place să cred că va fi şi de acum încolo. Iubesc oamenii, iubesc natura, iubesc viaţa. Toate aceste lucruri pentru mine înseamnă credinţa în Dumnezeu. Ce poate fi mai frumos decât să îl iubeşti pe Dumnezeu?
A reuşi în viaţă înseamna să faci corect totul, încă de la început. Baza terapiilor mele întotdeauna susţine stilul de viaţă sănătos pe care dorim să îl implementăm, eu și pacienții mei. Așa lucrez eu cu ei. Iar pe parcurs, se creează o legătură de suflet, bazată pe respect şi admiraţie. Evaluarea fizică și psihică se face doar dacă eu consider că este necesar şi acest lucru se realizează în colaborare cu specialistul care se ocupă de acest segment. Fac trimiterile necesare numai atunci când este cazul. Am rezolvat foarte multe cazuri, adică toate persoanele care mi-au cerut ajutorul au avut rezultate. Toţi cei care au slăbit au obţinut acest rezultat îmbunătăţindu-şi în primul rând sănătatea şi implementând un stil de viaţă curat. Nu ştiu dacă pot vorbi despre noroc, eu zic că nu, mai degrabă despre foarte multă muncă, implicare şi dăruire. Asta am făcut cu fiecare caz în parte, cu fiecare persoană cu care am lucrat şi lucrez. Îmi pasă de fiecare în parte şi îmi doresc ca pacienții să fie fericiţi. Fericirea lor înseamnă împlinirea mea şi le mulţumesc pentru acest lucru.
Principiile unui stil de viaţă sănătos înseamnă pentru mine mult mai mult decât am auzit pe alţii dând răspuns la această întrebare. Înseamnă alimentaţie sănătoasă, înseamnă odihnă, mişcare fizică, înseamnă bunătate, înseamnă prieteni adevăraţi, înseamnă o familie reuşită, înseamnă inimă bună, cu alte cuvinte, tot ce ţine de credinţă. Când îl ai pe Dumnezeu în suflet, eşti un om bun şi faci lucrurile să funcţioneze. Te iubeşti, îţi iubeşti aproapele, faci întotdeauna să funcţionezi la parametrii normali. Iar când funcţionezi la parametrii normali, aduci o contribuţie societăţii. Aceste principii sănătoase fac ca viaţa noastră să fie frumoasă din toate punctele de vedere.
Pentru mine speranţa, iubirea, prietenia şi recunoştinţa nu vor dispărea niciodată. Simt că sunt pe calea cea bună, în armonie deplină cu Dumnezeu şi nu îmi pasă de nimic altceva. Nu mă voi schimba niciodată şi voi fi mereu EU. Cele mai preţioase lucruri pe care ni le-a dat viaţa nu au fost scrise, nici cântate vreodată. Ele au fost și vor fi de-a lungul timpului doar în sufletul şi inima celor care le-au experimentat.
În urmă cu 13 ani, fără să gândesc prea mult, am făcut o alegere importantă, m-am bazat pe intuiţie şi, totodată, mi-am ascultat inima. Am spus atunci pentru prima oară «Viaţa este făcută din alegeri». Am ales să-mi urmez pasiunea şi am reuşit.”
Fiţi pregătiţi pentru următoarele gale I Success Awards! Organizatorii vor duce mai departe povestea I Success în Londra, Paris, Cannes, Los Angeles, New York, Miami, Moscova şi Tokyo! Antreprenorii care au proiecte inedite, pe care vor să le facă auzite, pot fi parte din conceptul unic I Success, iar detaliile stau la un click distanţă, pe pagina oficială: https://isuccess.ro/
Sub sloganul„Creează-ți propria poveste! Alege Literele potrivite!”, Facultatea de Litere a Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău organizează, pentru anul universitar 2021-2022, admitere la ciclurile de studii universitare de licență și master, programe postuniversitare deconversie profesională și Programul pregătitor de limba română pentru cetățeni străini.
Facultatea de Litere formează specialiști în 3 domenii cu7 programe de studii universitare de licență:Limba și literatura română – Limba și literatura engleză; Limba și literatura engleză – Limba și literatura franceză; Limba și literatura franceză – Limba și literatura română; Limba și literatura română – Limba și literatura engleză; Limba și literatura română – Limba și literatura franceză; Comunicare și relații publice; Pedagogia învățământului primar și preșcolar.
Pentru cele 3 domenii, formarea poate continua prin 5 programe de studii universitare de master: Cultură și literatură română; Limba engleză. Practici de comunicare; Limba franceză. Practici de comunicare; Comunicare în spațiul public; Strategii inovative în educație.
Informații complete despre admiterea la Facultatea de Litere se găsesc pe pagina web a Facultății https://www.ub.ro/Litere/admitere și pe platforma www.admitere.ub.ro.
Înscrierea candidaţilor se realizează online, pe platforma www.admitere.ub.ro, în perioada 05-30 iulie 2021. Candidații care nu dispun de mijloace tehnice se pot înscrie, online, la sediul Facultății.
Candidații care nu dețin mijloace tehnice pentru realizarea pașilor necesari înscrierii la concursul de admitere online pot accesa, în sălile puse la dispoziție de Facultatea de Litere, toate mijloacele necesare pentru efectuarea înscrierii. Înscrierea online se face 24/24 de ore, iar programul de lucrupentru cei care optează să se înscrie la sediul Facultății de Litere este de luni pânăvineri, în intervalul orar 9.00–15.00, șisâmbătă, între orele 9.00–12.00. Duminica nu se fac înscrieri la sediul Facultății.
Orice alte informații se pot obține pe e-mail, la adresa litere@ub.ro, sau la numărul de telefon 0234/588884.
„Prin oferta educațională, Facultatea de Litere vine în întâmpinarea celor care sunt pasionați de Științe umaniste și arte, Științe ale comunicării, Științe ale educației și care doresc să se specializeze în oricare dintre aceste domenii, prin studii universitare de licență și de master, alături de cadre didactice dedicate profesieiși în condiții optime de desfășurare a activităților.Studiile la Facultatea de Litere le oferă studenților nu doar o pregătire de specialitate calitativă și competitivă, ci și o inițiere în tainele cercetării științifice, posibilitatea de a efectua stagii de practică și internship în numeroase organizații de prestigiu din mediul cultural și socioeconomic local și regional, precum și șansa de a studia, prin Programul Erasmus+, la una dintre cele peste 30 de universități partenere din Franța, Belgia, Italia, Spania, Grecia, Cehia, Slovacia, Polonia, Danemarca, Turcia. De asemenea, studenții Facultății noastre beneficiază de burse de performanță, de merit și de ajutor social, pot face parte din diferite proiecte derulate în cadrul instituției, participă, anual, la manifestări științifice și culturale, sunt integrați în cercuri studențești, în grupuri de cercetare și contribuie, permanent, în calitate de parteneri, la construcția identitară a comunității academice băcăuane.” Decanul Facultății de Litere, Conf. univ. dr. Brîndușa-Mariana Amălăncei
„Consider că Facultatea de Litere a fost cea mai bună alegere, deoarece aici am reușit să îmi însușesc cunoștințele necesare unei viitoare cariere didactice, dar și să le aplic în diferite stagii de practică. Aici am întâlnit profesori, de la care am asimilat multe informații și care mi-au oferit mereu ajutorul, m-au ghidat și m-au apreciatpentru munca depusă. De asemenea, am avut ocazia de a-mi reprezenta colegii, în calitate de membru, cu drept de vot, în Consiliul Facultății de Litere și de a lua, astfel, parte la decizii importante pentru întreaga comunitatea academică.Pot afirma că această experiență este suma tuturor oportunităților care le sunt oferite studenților (activități, stagii de practică, burse Erasmus etc.) și a tuturor interacțiunilor fructuoase pe care aceștia le au în cadrul Facultății de Litere. În continuare, doresc să urmez două programe de master la aceeași Facultate, deoarece știu că aceasta este cea mai bună alegere pe care o pot face, pentru a-mi pregăti viitorul.” Raluca-Andreea Donici, studentă la Facultatea de Litere, programul de studii Limba și literatura engleză – Limba și literatura franceză, anul al III-lea.
„Sunt absolventă a programelor de studii universitare de licență Comunicare și relații publice și Pedagogia învățământului primar și preșcolarși, în prezent, masterandă la Comunicare în spațiul public. Facultatea de Litere oferă numeroase oportunități, de care am beneficiat de-a lungul anilor de studii și care au contribuit la dezvoltarea mea personală și profesională. Astfel, am participat la conferințe științifice în calitate de voluntar, la sesiuni științifice studențești, am făcut parte din grupul-țintă al unor proiecte, am participat la concursuri și vizite în străinătate. Pe lângă aceste oportunități, am avut ocazia de a face parte din echipa Radio UNSR și Academic TV a Universității noastre. Cei care aleg să fie studenți la Facultatea de Litere pot beneficia de astfel de stagii de practică și își pot învinge teama de a vorbi în public. De asemenea, se pot înscrie ca voluntari în cadrul Departamentului de Consiliere Profesională și pot contribui la transformarea lumii prin mici gesturi. Sunt numeroase lucruri pe care le pot face, important este să se implice. Viața de student nu constă doar în studiu și examene, ci înseamnă implicare și dezvoltare personală continuă. Alegerea Facultății de Litere a Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău mi-a oferit oportunitatea de a lucra la definirea visului meu alături de profesori bine pregătiți și de oameni dedicați.” Ionela-Mihaela Ouatu, masterandă la Facultatea de Litere.
Prima ligă va lua startul în octombrie și va reveni la etapele săptămânale, dar și la play-off și play-out. Gruparea antrenată de Florin Grapă rămâne, în schimb, cu aceleași griji: cele de ordin financiar, care o împiedică să-și formeze un lot competitiv
Divizia A1 de volei feminin privește deja spre ediția 2021-2022. Nu se știe când exact se va da startul (se vorbește de 3 sau 10 octombrie), dar se cunoaște precis cum va începe. Și, mai ales, cum se va derula. Săptămâna trecută, la sediul Federației Române de Volei s-a stabilit programul campionatului, prima etapă prezentându-se astfel: Volei Alba Blaj- CSM Lugoj, ACS Volei Cristina Pîrv Turda- CSM Târgoviște, CS Medgidia- SCM Craiova, Dacia Mioveni- Știința Bacău, U NTT Data Cluj- Rapid București, CSO Voluntari- Dinamo București. Spre deosebire de ediția precedentă, se va renunța la sistemul de turnee, revenindu-se la etapele săptămânale, dar și la play-off și play-out.
Astfel, după încheierea sezonului regulat care va fi compus din 22 de etape, primele opt echipe vor continua în play-off, în timp ce ocupantele locurilor 9-12 se vor confrunta în play-out. În primul tur din play-off vor juca juca locurile 1-8, 2-7, 3-6 și 4-5, învingătoarele calificându-se în turneul final 1-4, iar învinsele urmând să joace în 5-8. În ambele faze se va juca după sistemul două victorii din trei. În schimb finalele pentru locul 1 și pentru locul 3 se vor derula după sistemul trei victorii din cinci. O altă noutate vizează obligativitatea fiecărei echipe de a utiliza permanent în teren a două voleibaliste din România. Altfel spus, prim-divizionarele nu vor mai putea folosi un număr nelimitat de straniere. „Ideea este de a da o șansă în plus jucătoarelor autohtone”, a subliniat antrenorul Științei, Florin Grapă, care dispune în momentul de față exclusiv de jucătoare românce: Georgiana Faleș, Alexandra Ciucu, Carmen Dițu, Karina Gorbe , Mădălina Airoaie și singura achiziție de până acum a verii, ridicătoarea echipei naționale, Marina Cojocaru, venită de la revelația CS Medgidia.
Asta nu înseamnă că în lotul Științei nu se vor regăsi și straniere. „Deocamdată, am renunțat la jucătoarele din străinătate pe care le-am avut sezonul trecut. Singurul semn de întrebare planează asupra lui Cikiriz. Mi-aș dori să formnez o echipă doar din jucătoare autohtone, dar e foarte greu. Prin urmare, voi apela și la aducerea de straniere. Marea problemă rămâne însă cea de ordin financiar. Ca și anul trecut, suntem cu spatele la zid, ceea ce ne împiedică să putem forma un lot competitiv. Va urma o altă vară de foc, în care vom încerca să sensibilizăm sponsorii și autoritățile locale. Ne este greu, foarte-foarte greu, dar eu încă nu mi-am pierdut de tot speranța speranța că această echipă a Bacăului ar putea reveni la nivelul cu care, decenii de-a rândul, și-a obișnuit suporterii. Locul 8 din sezonul trecut mă apasă pe suflet.
Nu știu cum o vom scoate la capăt- majoritatea rivalelor s-au întărit serios- dar nu dezarmez. Sau, ca să fiu mai precis, încă nu dezarmez”, a declarat Florin Grapă. Așa cum aminteam, Știința va debuta în ediția 2021-2022 la Mioveni, primul meci de pe teren propriu (să sperăm că va fi și cu spectatori) fiind programat în runda secundă, contra Clujului. „Ca și program, avem parte de un start destul de OK. Totul este să avem și un lot OK”, a concluzionat tehnicianul băcăuan. Să mai notăm că ultima etapă a sezonului regulat programează și derby-ul dintre campioana CSM Târgoviște și finalista de anul trecut, Volei Alba Blaj.
Programul turului Diviziei A1 la volei feminin
Etapa 1: Volei Alba Blaj- CSM Lugoj, ACS Volei Cristina Pîrv Turda- CSM Târgoviște, CS Medgidia- SCM Craiova, Dacia Mioveni- Știința Bacău, U NTT Data Cluj- Rapid București, CSO Voluntari- Dinamo București.
Etapa 2: CSM Lugoj- Dinamo București, Rapid București- CSO Voluntari, Știința Bacău- U NTT Data Cluj, SCM Craiova – Dacia Mioveni, CSM Târgoviște- CS Medgidia, Volei Alba Blaj- ACS Volei Cristina Pîrv Turda.
Etapa 3: ACS Volei Cristina Pîrv Turda- CSM Lugoj, CS Medgidia- Volei Alba Blaj, Dacia Mioveni- CSM Târgoviște, U NTT Data Cluj- SCM Craiova, CSO Voluntari- Știința Bacău, Dinamo București- Rapid București.
Etapa 4: CSM Lugoj- Rapid București, Știința Bacău- Dinamo București, SCM Craiova- CSO Voluntari, CSM Târgoviște- U NTT Data Cluj, Volei Alba Blaj- Dacia Mioveni, ACS Volei Cristina Pîrv Turda- CS Medgidia.
Competiția, găzduită în premieră de România, se va derula în acest weekend, la Cluj, și va reuni la start campioni de calibrul grecului Miltiadis Tentoglou, a elvețiencelor Ajla DelPonte și Angelica Moser sau a olandezei Femke Bol. În reprezentativa tricoloră se regăsesc opt sportivi legitimați la cluburile județene SCM Bacău, Știința, CSM Bacău și CSM Onești
O premieră. Dar și o provocare: din punct de vedere organizatoric și, mai ales, sportiv. Campionatul European pe Echipe Liga I la atletism se va desfășură, pentru prima dată în Romînia. Competiția va avea loc chiar la finalul acestei săptămâni, pe 19 și 20 iunie, la Cluj și va reuni nu mai puțin de 12 formații: Belarus, Belgia, Cehia, Elveția, Estonia, Finlanda, Grecia, Olanda, Suedia, Turcia, Norvegia și, evident, România. Marele obiectiv constituie promovarea în Superligă, dar, având, în vedere concurența acerbă, menținerea la acest nivel valoric (concret, evitarea ultimelor două locuri) rămâne, totuși, o provocare.
Cu atât mai mult cu cât la Cluj vor fi prezenți performeri precum elvețianca Angelica Moser, campioana continentală indoor la săritura cu prăjina, grecul Miltiadis Tentoglu, liderul mondial la săritura în lungime ori dubla campioană europeană la seniori indoor în 2021 la 400 și 4×400 m sau olandeza de 21 de ani Femke Bol. Reprezentativa României se prezintă cu un lot format din 47 de atleți. Opt dintre aceștia reprezintă Bacăul: Elena Adelina Panaet (CS Știința), Bianca Ghelber (SCM Bacău), Alin Ionuț Anton (CSM Onești), Alexandru Nicolae Soare (CS Știința/ CSM Bacău), Gabriel Bitan (CSM Onești), Mihăiță Micu (SCM Bacău), Marian Valentin Tănase (CSM Onești) și Marius Gabriel Țone (CSM Onești). În cele două zile de concurs vor fi programate 20 de întreceri masculine și tot atâtea feminine. În prima zi, sâmbătă, 19 iunie, reuniunea va debuta la ora 17.00, pentru ca duminică, 20 iunie, seria concursurilor să fie programată cu începere de la ora 16.00.
Așa cum nota și site-ul Federației Române de Atlertism, întrecerile Campionatului European pe Echipe Liga I , „au un format unic și reprezintă un moment de originalitate într-un sport individual prin excelență. Pentru două zile, sportivii obișnuiți să concureze fiecare pe cont propriu, se vor simți parte a unei echipe, luptând toți pentru același obiectiv: acela de a se clasa, împreună, pe un loc cât mai bun în clasamentul final”. Mai trebuie spus că echipele vor fi mixte, că primele două clasate vor promova în Superligă, în timp ce ultimele două vor retrograda în Liga a II-a.
2020 a fost anul oportunităților pentru Sport Club Municipal Bacău, conform observației făcute de directorul clubului, Ion Șarban. Iar 2021, pentru a-l cita pe același Ion Șarban, este anul provocărilor. Cele două linii directoare au, evident, mai multe puncte comune. Unul dintre acestea cheamă în cauză continuitatea la nivel de proiecte. În 2020, SCM a creat, în premieră, un parteneriat cu municipalitatea băcăuană în privința contractelor de activitate sportivă. Concret, în baza acestui partenetiat, cel mai galonat club al județului derulează 21 de astfel de CAS-uri, beneficiarii fiind 11 sportivi, toți, mulipli campioni (luptătorii Igor Botez, Vasile Cojoc, Denis Mihai și Georgiana Antuca, boxerii Daniel Hermeziu, Alexandru Macovei, Lucian Mititelu și Dumitru Vicol, halterofilul Andrei Ciobanu și atletul Mihăiță Micu) și zece antrenori: Ioan Butucaru, Ion Ambrose și Irinel Botez (lupte greco-romane), Vasile Palade (box), Dorin Cruceanu și Marius Savin (judo), Răzvan Dumitru și Mirela Păun (gimnastică) și George Călin (haltere).
„Această modalitate de finanțare ne ajută să ne motivăm sportivii și să nu ne pierdem antrenorii. Dorim să continuăm pe această linie”, a fost poziția conducerii clubului, care are în perspectivă CAS-urile următorilor sportivi și antreori: Alisia Paruba (atletism), Radu Rădulea (arte marțiale), Erik Tudor (box), Alexandru Solomon, Claudiu Pal, Răzvan Manolache și Ana Maria Pal (lupte), respectiv Andreea Apachițe, Anamatria Strat (atletism), Ionuț Patriche (box), Oana Atănăsoai (lupte), Gabriel Ciuntea (tenis), Paula Diaconescu (judo) și Daniel Zodian (powerlifting). Prin urmare, în urmă cu exact o lună, pe data de 19 mai, SCM Bacău a înaintat Primăriei Bacău proiectul de finanțare nerambursabilă pe Legea 69/ 2000 intitulat „Susținerea sportivilor de top, filonul de aur al sportului băcăuan”. De ce „de top”? „Pentru că grupul țintă îl constituie sportivii cei mai valoroși”, explică directorul Șarban. Și de ce „filon”? „Cum nimic nu se poate face fără continuitate, ajungem și la ideea de filon de aur care, odată descoperit, trebuie urmat pe firul său”, a spus Ion Șarban, care a detaliat strategia și obiectivele legate de finanțarea pe Legea 69/2000:
„Proiectul include în principal acoperirea contractelor de activitate sportivă (CAS-urile), dar și a altor tipuri de cheltuieli cum ar fi: indemnizațiile sportivilor medaliați și/sau componenți ai loturilor naționale, plus alte activități specifice de pregătire sportivă: alimentație, medicamentație, susținătoare de efort etc. Acest proiect este vital pentru comunitatea sportivă băcăuană deoarece constituie o formă eficientă, transparentă și directă a susținerii <vârfurilor> și reduce riscul de a ne pierde sportivii de valoare în favoarea altor cluburi cu potențial finanbciar gen CSM București, pentru a da cel mai sugestiv exemplu. Totodată, prin promovarea și mediatizarea rezultatelor și obiectivelor atinse putem aduce o imagine foarte bună municipiului Bacău. Nu în ultimul rând, analiza cost/ beneficii este clar în favoarea comunității noastre dacă luăm în calcul că grosul cheltuielilor e suportat de către Ministerul Tineretului și Sportului, iar Primăria și Consiliul Local doar completează la punctele esențiale, dedicate sportivilor băcăuani”.
Pentru a veni în întâmpinarea cetățenilor, în perioada 15.06-13.08.2021, la nivelul seviciilor publice comunitare de pașapoarte, activitatea de lucru cu publicul se desfășoară în intervalul orar 08.00-20.00.
Totodată, pentru a spori capacitatea de primire a cererilor de eliberare a pașapoartelor, a fost redusă perioada de timp alocată unei programări online, de la 10 minute la 7 minute.
În scopul evitării supraaglomerării și așteptării suplimentare în spațiile destinate publicului, recomandăm persoanelor programate să respecte atât ora de programare, cât și măsurile de protecție igienico-sanitare pentru prevenirea infectării cu virusul SARS-CoV-2 (în special distanțarea fizică și portul măștii de protecție).
De asemenea, vă comunicăm faptul că, în situația în care nu ați efectuat o programare prealabilă, serviciile publice comunitare de pașapoarte analizează posibilitatea primirii cererii de eliberare a documentului de călătorie, doar în cazul în care nu există intervale orare neacoperite de programări.
Atacă sau nu atacă Instituţia Prefectului decizia Tribunalului Bacău de a respinge inițiativa prefectului prin care a atacat în instanță Bugetul municipiului Bacău, ca urmare a introducerii unor amendamente de către o parte din consilierii municipali, recte, cei din opoziție. Pare de necrezut însă adevăratele motive ale acestei situații create sunt orgoliile de partid și personale, necunoașterea legislației, ignorarea principiilor democrației.
De fapt, cele două tabere care se înfruntă, la care a intervenit și prefectul județului, au ignorat sau nu au dat importanță comunicării, niciuna din părți nu a ieșit public să explice clar, rar, apăsat, cu legea/legile în față ce s-a întâmplat și cine are dreptate, astfel tot cetățeanul știa de ce Bacăul nu are nici acum, în luna iunie un buget aprobat, devenind un oraș mort.
Să răspundem la intrebare: dacă instituția prefectului atacă hotărârea Tribunalului, și cred că o va face, boala de lungește încă o bună bucată de vreme, soluția ar putea veni în toamnă, deoarece se intră în vacanță judecătoarească, Bacăul vegetând, fără bani, fără investiții, fără curățenie, dar nu știu cum se face că salariile sunt achitate, primarul, viceprimarii, secretarul și managerul orașului primesc bani, chiar dacă nu se omoară cu munca, că, nu-i așa?, toate proiectele sunt înghețate.
Dacă nu atacă, ceea ce ar fi o chestiune de maturitate administrativă și politică, am putea intra în normalitate, cu buget, e drept modificat, dar totuși un buget, un instrument de gestionare a unui municipiu greu încercat în ultimii ani. Oricum, urâtă treabă, să n-ai buget nici la jumătatea anului, în condițiile în care peste 160.000 de oameni așteaptă inițiativă, implicare, muncă, empatie, responsabilitate și maturitate din partea celor care au primit votul de încredere.
La Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” (CCD) din Bacău s-a derulat joi, 17 iunie, în cadrul proiectului CRED – CURRICULUM RELEVANT pentru educația din România, un workshop adresat decidenților, directori și membri ai Consiliilor de Administrație din școli, cu scopul de a favoriza schimbarea în educație prin accesul la un currriculum relevant.
Activitatea s-a desfășurat pentru 50 de astfel de cadre didactice aflate în funcții de conducere, alături de alți 20 de experți din interiorul proiectului. Este vorba de experți din cadrul CCD Bacău precum și formatori sau persoane care au legături cu schimbarea din educație. Workshop-ul s-a desfășurat într-un forma blended, pe două fluxuri, cu 25 de prezenți în sală și 25 conectați online, cele două serii făcând rocada după pauza de prânz.
În cadrul întâlnirii au fost mai mulți intervenienți, între care Ida Vlad-inspector şcolar general Inspectoratul Şcolar Județean Bacău care a prezentat relația ISJ cu CCD și prezența în acest proiect; prof. dr. Gabriel Leahu, coordonator local, director Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău a prezentat stadiul implementării proiectului CRED la nivelul județului Bacău și directorul CCD Botoșani, Sorin Luca, reprezentant regional pentru acest proiect.
Lector. univ. dr. Oana Dănilă de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași a susținut mai multe sesiuni pe diferite teme, cum ar fi: Dezvoltarea normativă a sistemului de atașament; Coreglarea ca premisă esențială pentru un creier deschis la învățare; Provocările „ne-educabililor”; Cultura clasei tribale, încheierea sănătoasă a relației învățător- învățăcel. Este vorba de educația bazată pe atașament – pentru a stabili o legătură mai profundă între profesor și elev, pentru a dezvolta abilitățile cadrelor didactice în așa fel încât să pată să transmit mai ușor mesajul educațional.
„În interiorul proiectului, Casele Corpului Didactic au rolul de a forma. Noi suntem cei care perfecționăm cadrele didactice și de aceea desfășurăm cursuri care ajută pe aceștia să depășească diverse problem pe care le au în ceea ce privește metoda de predare, relația cu elevii, accesarea platformelor online și învățarea online. Am înființat chiar și un centru de asistență pentru cadrele didactice care aveau problem pe online și am făcut mai multe tutorial pentru accesarea platformelor, pentru a elabora diverse material… Este un moment important pentru că aceste workshop-uri ajută la evidențierea problemelor cu care se confruntă colegii noștri. Este o activitate bună pentru că afli lucruri, de regulă, care nu sunt spuse pe cale oficială. Sunt semnale care sunt transmise și care ne permit să ne adecvăm activitatea de formare, ministerul să ia măsuri pentru îmbunătățirea activităților.” Prof. dr. Gabriel Leahu, coordonator local, director Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău
„În această perioadă de desfășoară la nivel național 45 de workshop-uri, în fiecare județ, pentru anul școlar 2020-2021. La nivelul regiunii Nord-Est, activitatea din Bacău este ultima. Pentru anul școlar 2021-2022 vor mai fi încă 45 de evenimente din acestea, care vor avea loc cel mai probabil prin octombrie.” Prof. Sorin Luca, director Casa Corpului Didactic Botoșani, reprezentant regional pentru acest proiect.
Ultima etapă din programul „Rabla pentru electrocasnice” începe vineri, 18 iulie. Astfel, băcăuanii interesați pot cere vouchere pentru aparate de aer condiționat, inclusiv portabile, uscătoare de rufe și aspiratoare.
În primele două etape (cea rezervată mașinilor de spălat rufe/vase și frigiderelor/congelatoarelor, cât și cea pentru televizoare, laptopuri și tablete) tichetele valorice s-au epuizat integral, chiar în ziua deschiderii fiecărei sesiuni.
Dacă nu vor fi epuizate chiar în ziua de debut, această ultimă etapă a programului ar trebui să se încheie pe 1 iulie, la ora 23:59. Cert este că în această parte a programului, băcăuanii pot beneficia de subvenționarea prețurilor electrocasnicelor cu 200 sau 400 de lei, în funcție de categoria de produs vizată. De reținut că, mai întâi, voucherele obținute de azi încolo vor trebui validate și activate.
Abia ulterior, dar nu mai mult de 15 zile de la validare, tichetele pot fi efectiv folosite pentru cumpărarea electrocasnicele din magazine. Reamintim că, în primă fază, până spre sfârșitul lunii mai, cei care vroiau să intre în acest program, trebuiau să se înscrie pe site-ul AFM, prin crearea unui cont, cu nume de utilizator și parolă. Pentru a cumpăra electrocasnicele din această etapă, cei interesați trebuie să predea un produs uzat, din aceeași categorie, cu execepția uscătoarele de rufe, pentru care se acceptă orice electrocasnic folosit.
Probabil ați aflat că avocatul poporului a fost demis. Totuși, aproape nimeni nu v-a spus că nu există nici un text legal care să prevadă faptul că dacă se respinge raportul său de activitate, acesta se consideră demis. Avocatul poporului nu este șeful TVR, care poate fi demis în acest mod, pentru că există prevedere legală. Toată clasa politică se face că nu vede faptul că demiterea este absolut fără nici o acoperire juridică. Cel mai interesant este că toți ciumeții care-și publică inepțiile sponsorizate pe Facebook și acuză avocatul poporului de încălcarea Constituției nu sunt în stare să spună măcar un paragraf care să fi fost nesocotit de acesta. Doar gargară pentu că gargara nu are nevoie de argumente și prinde la proști.
Dar nu e nimic nou. Este doar un alt episod din această istorie tristă a democrației românești din ultimii 20 de ani, când Puterea a reușit să interpreteze cum a vrut legile fără să i se opună nimeni.
Și nu vă faceți speranțe că va interveni cineva. În acest moment, statul român este făcut praf. Nu mai există decât cu numele. În acest moment societatea românească mai este ținută în câteva cuie. Care or să cadă și ele curând.
Semnele se știau de multă vreme. Am scris de m-am săturat pe tema asta. Românii sunt, acum, cei mai mari dușmani ai românilor. Indiferent de coloratura politică, pentru că la momentul actual nu mai există nimic național nici în politică, nici în economie, nicăieri.
Avocatul poporului era ultimul instrument al democrației, ultimul zid de care se puteau lovi deciziile unei Puteri tot mai absolute. Când o minoritate deține puterea absolută într-un stat, când controlează Parlament, Guvern, presă, rețele sociale, Educație, Sănătate și așa mai departe, nimic bun nu ne poate aștepta.
Desigur, mulți vor sărbători evenimentul. Ca în fiecare din acești ultimi ani în care mulțimile au dansat pe străzi de fiecare dată când li se mai punea un lanț pe grumaz. Pentru că niciodată un Guvern nu o să vă pună la gât un lănțișor de aur, mereu lanțul va fi unul de oțel. Dormiți liniștiți! Somnul e bun pentru sănătate. Pentru că în curând va trebui să plătiți bine ca să vă vadă un medic.
Într-o scrisoare deschisă adresată primarului Bacăului, Organizația Județeană a Pro România atrage atenția asupra faptului ca blocarea bugetului în justiție pune în pericol proiectele europene de 60 de milioane de euro moștenite de la fosta administrație.
„Instanța de judecată, de această dată, demonstrează ceea ce noi, Pro România, am mai spus împreună cu partenerii, alături de care ne aflăm în opoziție în consiliul local, că primarul nu vrea să construiască un buget pentru cetățenii acestui oraș, ci își dorește satisfacerea dorințelor și vanităților sale personale pe principiul ‘ori totul ori nimic’, fiind capabil să meargă până la momentul în care pune în pericol întregul an investițional al municipiului”, se arată în documentul primit la redacție.
„Sunt puse în foarte mare pericol proiectele europene moștenite în cuantum de 60 milioane de euro, administrarea orașului este blocată de lipsa bugetului și efectele se văd: străzile nu se pot repara, iarbă numai este tunsă, investițiile nu sunt scoase la licitație, reamenajarea claselor 0 și 5 din școli este pe cale să nu se realizeze, bursele elevilor devin o amintire”, se mai arată în scrisoarea deschisă.
Pro România îl acuză de situația creată la nivelul orașului și pe viceprimarul cristian Ghingheș, despre care se spune în scrisoare că stă mai mult pe rețelele sociale iar atributele de administrare pe care le are asupra salubrității, bazelor sportive, etc sunt doar o pălărie care i-a căzut pe ochi.
Nu vă cerem decât să cheltuiți banii europeni primiți de la fosta aministratie, continuarea programelor clasa 0 și clasa a 5-a, alocarea burselor către elevi, finalizarea investițiilor începute anterior de venirea dumneavoastră, cum ar fi finalizarea ultimelor două etaje din Spitalul Sfânta Maria și executarea promisiunilor asumate de dvs. cu mare ‘dărnicie’ în campania electorală unde alături de viceprimarul Ghingheș aveați ‘soluții’ la toate problemele. Comunicat Pro România
Pe de altă parte, primarul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu, prezent la conferința de presă organizată, astăzi de prefect, a adus în discuție „conflictul de viziuni” care a determinat ca bugetul să nu devină operațional, subliniind că „cei 12 consilieri din opoziție” au o altă viziune, diferită de a sa – de stagnare, de populism și lipsă de investiții. Acesta a adus în discuție o serie de investiții care, potrivit primarului, sunt pe cale a se opri, dacă bugetul nu va începe să fie operabil, însă, în varianta susținută de edil, și nu cea votată de majoritatea legislativului local.
Miercuri, 16 iunie a.c, în jurul orei 16.30, în timp ce se afla în afara programului, sergent major Doboș Georgiana din cadrul Grupării de Jandarmi Mobile Bacău a găsit un portofel care conținea acte, carduri bancare și o sumă de bani. Pe baza documentelor din portofel a reușit să identifice proprietara acestuia pe rețelele de socializare.
Contactată de către colega noastră, proprietara portofelului, doamna profesoară A.V., de 57 de ani din municipiul Bacău, a fost plăcut surprinsă atunci când i-a fost adus acasă bunul pierdut, după cum reiese din scrisoarea de mulțumire trimisă pe adresa de e-mail a unității, din care vă reproducem câteva rânduri:
„[…]Gestul ei este impresionant pentru mine pentru că a venit când nu mai aveam nicio speranță că mai recuperez ceva vreodată.
Sunt mulți oameni care trec prin viețile noastre, dar puțini ne lasă o amprentă frumoasă în inimi.
RESPECT si JOS PĂLĂRIA, pentru așa tineri de ispravă și pentru familiile lor.
MULȚUMESC, domnișoară Sergent Major Georgiana Doboș!
Întâmplarea incredibilă de azi, cu deznodământ fericit pentru mine, mă încurajează să cred că, cu așa oameni de ispravă, securitatea noastră este pe mâini bune.
Sunt convinsă că domnișoara Georgiana Doboș va face o cariera frumoasă la Brigada de Jandarmi Mobilă, Bacău.
Mult succes în activitate, tuturor!”
Felicitări Georgiana!
Mulțumim pentru apreciere și pentru urările de bine, doamnă profesoară!
La data de 16 iunie a.c, un echipaj de poliţie din cadrul Serviciului Rutier, în timp ce acţiona cu aparatul radar pe DN 2-E 85, a depistat în trafic, în afara localităţii Filipeşti un tânăr de 21 de ani, din judeţul Neamţ, care conducea un autoturism, în afara localităţii Filipeşti, cu viteza de 204 km/h.
Conducătorul auto a fost sancţionat contravenţional cu amendă în valoare de 1305 lei.
Poliţiştii i-au reţinut permisul de conducere pentru o perioadă de 90 de zile.
La data de 14 iunie a.c., polițiștii din cadrul Postului de Poliţie Plopana au fost sesizaţi de un bărbat de 59 de ani, din localitate despre faptul că i-ar fi dispărut o cabalină lăsată la păscut nesupravegheată, în ziua precedentă.
La data de 15 iunie a.c., o femeie de 66 de ani a anunţat poliţiştii despre faptul că, în seara zilei de 13 iunie a.c., a depistat o cabalină la păscut, lângă cele două pe care aceasta le deţine. Întrucât şi-a dat seama că animalul s-a rătăcit, l-a dus acasă, l-a îngrijit şi a solicitat sprijinul poliţiştilor pentru identificarea proprietarului.
Din verificări, poliţiştii au stabilit că, animalul aparţine bărbatului de 59 de ani care a sesizat dispariţia cabalinei.
Aceasta a fost restituită proprietarului care a fost totodată instruit de poliţişti cu privire la modul de prevenire a furturilor de animale.
Conducerea I.P.J.Bacău a transmis felicitări scrise femeii pentru gestul său și apreciază spiritul civic de care a dat dovadă, reprezentând un exemplu de urmat pentru ceilalţi.
Ieri, 16 iunie 2021, cu ocazia Zilei Europene de prevenire a furturilor din locuințe, polițiștii băcăuani au discutat cu cetățenii și le-au oferit sfaturi pentru siguranța locuințelor.
Ziua Europeană de prevenire a furturilor din locuințe este un concept lansat în anul 2019 de Rețeaua Europeană de Prevenire a Criminalității (E.U.C.P.N) și își propune să aducă în atenție modurile de operare cel mai frecvent utilizate de infractori, precum și principalele măsuri de siguranță pentru protejarea locuinței și a bunurilor personale.
Este un concept care se fundamentează pe importanța conștientizării de către cetățeni a necesității adoptării unei atitudini prudente față de locuința și bunurile proprii, precum și a consecințelor neluării unor măsuri preventive fundamentale.
Anul acesta, Ziua Europeană de prevenire a furturilor din locuințe a fost marcată la data de 16 iunie prin activități de informare preventivă a cetățenilor, derulate în statele membre U.E., printre care și în România.
Astfel de activități au fost susținute și pe raza județului Bacău, de polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenirea Criminalități, de polițiștii de proximitate şi polițiști de la posturile de poliție rurală.
Polițiștii au discutat cu cetățenii și le-au oferit materiale și informații referitoare la factorii favorizanți ai infracțiunilor de furt din locuință, modurile de operare cel mai frecvent utilizate, precum și principalele măsuri de siguranță pentru protejarea locuinței și a bunurilor personale.
Un accent deosebit a fost pus pe măsurile de precauție care trebuie avute în vedere în mediul online, cetățenii fiind sfătuiți să nu posteze pe rețelele de socializare informații despre plecările de acasă pentru perioade mai lungi de timp sau imagini cu bunurile de valoare din locuință.
Check-in-ul din aeroport aduce like-uri, dar şi vulnerabilitate în fața hoților.
Modalitățile de comitere a faptelor sunt multiple, de la efracție, chei potrivite, escaladare, până la împrietenire.
În cazurile de furt prin împrietenire, autorii se recomandă ca fiind reprezentanți ai unor instituții publice ori de furnizare servicii (primării, asistență socială, electricitate, gaze, apă/canal, etc.) sau firme private (reclame, oferirea spre vânzare a unor bunuri de strictă necesitate la prețuri derizorii, precum și oferirea de pomană).
În mediul rural, sunt situații în care autorii își declară intenția de cumpărare a unor produse alimentare de la persoane fizice – brânzeturi, carne, cereale, băuturi alcoolice produse în gospodării, prilej cu care oferă plata în bancnote mari (100, 200, 500 de lei), urmărind și observând locul în care ține banii potențiala victimă, pătrund în locuințe cu acceptul proprietarului și, profitând de neatenția acestuia, îi sustrag bunuri, în general bani ori bijuterii.
Majoritatea furturilor din locuințe vizează apartamentele situate la parterul blocurilor, prin forțarea sistemelor ferestrelor de termopan. De regulă, în cazul acestor modalități, furturile au loc ziua. Bunurile vizate sunt banii, obiecte și bunuri de valoare, care nu sunt voluminoase, dar în ultimul timp, în funcție de amplasamentul locului, se sustrag și bunuri și obiecte mai voluminoase, în principal electrocasnice.
Anxietatea adulţilor în timpul pandemiei de COVID-19 a fost preluată de copii, potrivit unui raport special al Avocatului Poporului privind impactul pandemiei de COVID-19 asupra sănătăţii mintale a copiilor, lansat joi.
„Izolarea, carantinarea şi inexistenţa unei socializări reale, combinate cu alte lipsuri de natură materială sau financiară din multe familii, au contribuit în mod decisiv la instituirea unei stări de vulnerabilitate a copiilor, cu posibile consecinţe pe termen lung. Frica, starea de nelinişte şi îngrijorarea sunt copleşitoare atât în cazul adulţilor, cât şi al copiilor. Anxietatea adulţilor în timpul pandemiei de COVID-19 a fost percepută, preluată şi resimţită puternic de copii. Mulţi dintre ei nici nu şi-au expus trăirile emoţionale pe care le-au avut, întrucât au simţit că nici măcar părinţii lor nu pot să le facă faţă”, prevede raportul.
Cornelia Cor, consilier la Biroul Teritorial Braşov al Avocatului Poporului, a declarat, cu prilejul lansării raportului, că prevalenţa tulburărilor de spectru autist a înregistrat o creştere vertiginoasă peste tot în lume, iar în ceea ce priveşte România, Institutul Naţional de Sănătate Publică a transmis că patologiile de spectru autist au înregistrat o creştere cu 3,85% în 2020 faţă de 2019.
„Salvaţi Copiii ne-au comunicat un material consistent, dânşii au făcut un studiu cu privire la impactul pandemiei de COVID asupra sănătăţii copiilor şi ca şi o primă cifră aş vrea să vă spun că unul din trei copii s-a confruntat cu stări de anxietate, având nevoie de consiliere şi de asistenţă psiho-emoţională, procentul crescând la peste 50% în cazul adolescenţilor, mergând chiar spre consecinţe deosebit de grave, tentative de suicid”, a afirmat Cornelia Cor.
Potrivit acesteia, Centrul de Control al Bolilor din Statele Unite ale Americii a publicat date ce arată că, dacă în 2001 un copil din 250 era diagnosticat cu o tulburare de spectru autist, în 2020 un copil din 54 a fost diagnosticat cu o tulburare de spectru autist.
Cornelia Cor a menţionat că, potrivit datelor transmise de Institutul Naţional de Sănătate Publică din România, în 2020, la nivelul întregii populaţii, rata de incidenţă a tulburărilor mintale legate de consumul de opiacee şi derivate s-a dublat faţă de 2019. „Dacă în 2019 aveam o rată de 0,25% la mia de locuitori, în 2020 avem 0,52%”, a precizat Cornelia Cor.